Nilvo schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:17:
[...]
Ik begrijp uw post nog niet geheel, maar zal zo goed mogelijk proberen te antwoorden.
***ik knip even voor wat duidelijkheid.***
Over de tijd moet ik niet zeuren, in de tijd dat ik de simulaties heb uitgezocht had ik ons hele huis kunnen isoleren  

oke, misschien niet duidelijk genoeg. lol.
maar het vocht probleem wat ik zag bij AUijtdehaag staat totaal los van de vraag die ik vroeg over de isolatie.
zit geen kopeling tussen, viel alleen op het zelfde moment per ongeluk samen.
(AUijtdehaag lost het wel even op met wat impregneer of iets dergelijks, weet ook even niet waar je het spul zo snel even vandaan kan halen, ik heb het 1x gebruikt voor een oud jaren 30 huis(pre beton tijd), die gemetselde funderingen hebben daar meer last van, maar ik zag bij hem op de foto's de zelfde tekenen van dat probleem.)
over tijd moeten we zeker niet zeuren en over geld ook niet.
ik zelf betaal liever nu 100€ en heb dan elke maand een lager bedrag van 0,80€ als dat ik het betaal.
tvt is zo passé  

ik vind klussen trouwens een hobby  

(het kan niet maf genoeg zijn.)
ik zal hem eens uitleggen met wat plaatsjes er bij:
geel = isolatie.
rood = buiten muur.
zwart = beton
etc... (duidelijk neem ik aan?)

ja ik heb een zwevende vloer.  
te minste aan de buiten muren, de vloer rust wel op de fundering bij de muren naar de buren.
(ik zit er wel eens aan te denken om er een dun laagje 
areogel tussen te doen of zo.
ik kan in ieder geval in de kruipruimte mijn muur isolatie zien zitten. (een kier van +/-1,5cm +/-vinger dik.)
vloer isolatie is 5cm eps, maar is nu al 15cm eps geworden. (ik wil er nog een laagje isolatie deken tegen aan plakken, lekker goedkoop en maakt het zeker lucht dicht.)
muur isolatie is 40cm onder maaiveld (stiekem best diep vind ik, maar maaiveld is waarschijnlijk een paar keer verhoogt)
nu zeg jij dat 10cm minimum is?
zodus:
ik vind dat wat krapjes klinken persoonlijk.
ik zie meer in:

maar mijn situatie is zo anders, dat dit wel eens totaal onzin kan zijn.
(maar ik kan te minste wel mijn waterleidingen voor tuin bewatering in de isolatie leggen, ook wel een voordeeltje te noemen.)
het zou mooi zijn als dit de situatie was over de gehele muur gezien.
ik heb ook een deur er in zitten, en die situatie is gruwelijk te noemen.
het beton van de vloer steekt gewoon onder de deur uit, laat ik het zo zeggen, ik ruim geen sneeuw bij mijn achter deur mijn vloerverwarming lost dat probleem op.  

maar goed dat staat er even los van, die gaat zoizo aan gepakt worden alleen de rest ik weet het nog niet.
heb je er ideeën over?
edit:
plaatjes even bijgewerkt tot de echte situatie, zat een kleine afwijking in  

maar moest ook even onder de vloer kruipen om het op te meten.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)