Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kruipruimte vloer (na-)isoleren

Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:26

vso

raap voor zijn recht

ThinkPad schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:05:
De werking van die korrels was toch alweer ontkracht? Via de beluchtingsroosters in je gevel/fundering komt er alsnog koude lucht binnen die langs de onderkant van je ongeisoleerde vloer blaast :?
Deels je voorkomt vocht v.d bodem, omdat water betere geleider is van warmte dan lucht .. heeft het wel effect. maar niet zo optimaal als vloerisolatie.

Schelpen/parels verhinderen niet (zoals folie) maar reduceren enorm .. overgens laat folie ook wel wat door.. maar zeer minimaal.

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• LinuxMan
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:09
Haije schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:56:
Nu wil ik kijken of ik de vloer zelf ook kan isoleren, ik twijfel echter tussen 2 materialen: EPS platen en PIR platen. Doordat er een dampwerende folie onder de vloerverwarming ligt denk ik dat ik gebruik moet maken van EPS, aangezien dit dampopen is.
dit is van belang bij een houten vloer. Bij een betonvloer speelt vocht amper. (overigens is EPS ook voor een houten vloer meestal niet dampopen genoeg). Dus kies wat je het lekkerste kunt verwerken, of de beste prijs, of wat je maar belangrijk vindt.

• GodDamage
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:00
DonChaot schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:49:
Ik heb helaas geen bouwtekeningen. Het stuk waar ik wel in kan ziet er zo uit.
[Afbeelding]
Het staat in ieder geval op zand en ik heb het idee dat als ik erin prik met een ijzer ik er op een gegeven moment ook onderdoor zou kunnen. De vloer is volgens mij een broodjes vloer.
Bouwtekeningen kun je opvragen bij de archieven van de gemeente. Ik zou niet door die muurtjes heen breken maar vanaf de buitenkant gaan ondergraven. Bij mijn vorige woning heb ik 1 gat gegraven, waardoor ik in twee compartimenten kon komen door precies onder een funderingsbalk te graven.

• Babel10
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 20-05 16:28
vso schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:42:
[...]

Deels je voorkomt vocht v.d bodem, omdat water betere geleider is van warmte dan lucht .. heeft het wel effect. maar niet zo optimaal als vloerisolatie.

Schelpen/parels verhinderen niet (zoals folie) maar reduceren enorm .. overgens laat folie ook wel wat door.. maar zeer minimaal.
Mee eens, daarbij komt dat mijn kruipruimte serieus maar 30cm hoog was. Ik kon ook geen vloerisolatie.
De mannen van Takkenkamp gaven inderdaad aan dat er koude lucht van buiten naar binnen zou komen via mijn 6 (!) roosters. Zowel de Sales persoon als de Uitvoerende mannen gaven aan dat in de winter ik er 4 kon afplakken. Dat zou zeker helpen.

Maar zoals je ziet op mijn foto, is er amper nog ruimte voor luchtverplaatsing, de parels liggen zowat tegen de vloer aan. Ik ga mijn roosters dus niet afplakken. Vandaar dat ik toch erg blij ermee ben - en het is 'goed' voor mijn kwaaitaalvloer.

• vso

vso

raap voor zijn recht

Babel10 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Mee eens, daarbij komt dat mijn kruipruimte serieus maar 30cm hoog was. Ik kon ook geen vloerisolatie.
De mannen van Takkenkamp gaven inderdaad aan dat er koude lucht van buiten naar binnen zou komen via mijn 6 (!) roosters. Zowel de Sales persoon als de Uitvoerende mannen gaven aan dat in de winter ik er 4 kon afplakken. Dat zou zeker helpen.

Maar zoals je ziet op mijn foto, is er amper nog ruimte voor luchtverplaatsing, de parels liggen zowat tegen de vloer aan. Ik ga mijn roosters dus niet afplakken. Vandaar dat ik toch erg blij ermee ben - en het is 'goed' voor mijn kwaaitaalvloer.
kwaaitaal vloer heb je betonrot (ik wel) dan is het handig een "bewijs" van reparatie te hebben voordat je isolatie ertegenaan mikt ..

tja "weinig ruimte".. ik heb 2 roosters (voor en achter) maar 3 compartimenten waarvan er 2 dus 1 rooster hebben en ze zijn onderling niet "verbonden" ,, dus erhm .. heb ik zelf maar wat "roosters" aangelegd. nog minder ideaal...

toch ga ik folie neerleggen en isolatie onderplakken ..

ik zou schuin tegen over elkaar afplakken houden en de rest afplakken/dichtmaken, in jou geval je ventilatie heeft in de winter wellicht negatief effect dus geen slecht advies gekregen van Takkenkamp denk ik zo.

• DropjesLover
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:37

DropjesLover

Dit dus ->

DropjesLover schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 23:52:
Fase 1: klaar
Tonzon bodemfolie gelegd. Morgenochtend vastzetten met foliepluggen.
zandbodem (met wortels overal lopend...) was overal gortdroog, maar bij de achtermuur wel sporen van gevallen druppels en vocht op de betonmuur, en condensdruppels aan de rioolleiding.

[Afbeelding] [Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding]

Later nog eens PIR platen ophangen.

Iemand enig idee wat normaal is in onze situatie? We hebben een 2-onder-1-kap met garage, en achter de garage nog een stuk woonkamer. De kruipruimte ligt niet onder de garage en dat deel woonkamer. Hoe kan ik de vloer daar alsnog isoleren?
1,5 jaar later ben ik eindelijk klaar met de kruipruimte isoleren :')

Laatste stukje PIRplaten was een deel op lengte zagen/snijden en nog een paar vormen uitsnijden.
Rondom het kruipruimte-luik en onder de meterkast heb ik geen PIRplaten geplaatst, zodat je er nog makkelijk in kan komen.

Over ruim de helft van de naden heb ik ook de alu-tape geplakt, 100m en nog net iets meer dan 1 rol / 50m nodig...

In totaal heb ik 3 dagen gedaan over het plaatsen en bevestigen van de bodemfolie 11x5,5m
Daarna nog 5 a 6 dagen (4 - 6 uur elke dag) over de PIRplaten en tape.

Nog 15 platen over, waar ik een 2e stuk woonkamer (15-20 m2) mee kan doen. Maar dan moet ik door m'n nieuwe kruipruimte-luik (400 breed) en onder een funderingsbalk door graven... Pffff.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-05 12:26
Geen idee of het al voorbij gekomen is, maar men heeft een autotje bedacht voor het spuiten van foam: https://www.ad.nl/wonen/w...n-isolatierobot~a864b76f/

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:10
Pixelmagic schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:48:
Geen idee of het al voorbij gekomen is, maar men heeft een autotje bedacht voor het spuiten van foam: https://www.ad.nl/wonen/w...n-isolatierobot~a864b76f/
Leuk bedacht. Nu nog zo'n ding kunnen huren bij Borent om zo de kieren te kunnen afpurren.

Opnsense (Odroid H2) DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 00:02
Ook ARBO technisch heel interessant... zelfs bij voldoende ruimte....

Mijn vraag nog wel: in de balken-lengte richting lijkt ie wel OK te spuiten... maar rond 1.05 min ... hoe spuit ie in de balken breedte richting... daar is de dode hoek achter de dwarsbalken nog best groot ... \ de hoek van dit slash lees teken haalt ie echt niet... eerder max 45 een graden hoek (moet de specs nog op zoeken). Het zet nog wel uit maar toch lijkt die dode hoek vervelend...?

Resteert nog steeds wel de eerder besproken bezwaren van het dicht spuiten met PUR, nu kun je voor de erg lage hoogtes met zo'n robot dat ook nog isoleren... maar dan is er geen mens hand meer om eerst alles wat je niet wilt mee PUR-ren te voorzien van een beschermingsmantel tegen mogelijk te hoge temperatuur, of zo wie zo om het af te schermen. Dit soort zaken verdient nog wel extra aandacht.. hoe ga je daar meer om?

[Voor 33% gewijzigd door route99 op 30-03-2020 12:06]

• Woohooo
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:44

Woohooo

Smilie, James Smilie

Babel10 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:20:
Hier de bodemisolatie toegepast, ze hadden iets teveel bij, waardoor een iets dikkere laag is gespoten, 25cm zelfs.

Maar als ik het zo bekijk, ligt het (bijna) helemaal tot mijn kwaaitaalvloer. Er is amper nog een (lucht)laag over tussen de balken en de parels.. Dat is alleen maar goed toch?

Ik merk na 24uur al dat het bovenluik niet meer nat is, normaal was dit donker gekleurd beton - ook al had ik nieuwe strips erop gedaan. En de luchtvochtigheid is van >95 naar nu ongeveer 80 al gegaan.

[Afbeelding]
Merk je ook verschil boven je vloer?

• Babel10
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 20-05 16:28
Woohooo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:03:
[...]

Merk je ook verschil boven je vloer?
Ik moet zeggen mijn vloer heeft nooit echt koud aangevoeld, we hebben parket met nog iets eronder volgens mij. Dus is aangenaam. In de keuken en hal hebben we wel tegels, en die voelen zeker niet koud aan afgelopen avonden. Ik denk dat het veel effect heeft dat die parels (bijna) tegen mijn vloer aanliggen.

Daarnaast heb ik ook mijn spouwmuur deze maand laten vullen, ik merk echt het verschil. In comfort vooral, maar ook in minder m3. Het blijft langer warm.

• vso

vso

raap voor zijn recht

Vandaag kwam bedrijf isolatiespecialst (.nl) langs.

Aardige man, niet super commercieel. zo wist hij te vertellen (voor/)na het boren en kijken in de muur dat er ooit al eens geisoleerd is en 70% effectief is :? nu ja toen ik hoorde "al gedaan" vond ik dit wel fijn. de beunhazen ervoor die riepen maar wat .. deze persoon had ook een digitaal kijkertje (camera) waarbij ik mee kon kijken .. erg fijn (dus ik zag het zelf)

voor 45,- extra beluchting (3x) + 70m2 a 3100,- (kwaaitaalvloer) met pur(vervanger) ps dit is 300,- verschil voor goedkoper variant .. tja geen lastige keuze 2800 of 3100.

Voor folie op de bodem / egalisatie .. adviseerde hij het niet te doen omdat de "kuipzeil" voor rot zorgt .. onder het zeil en lucht via de randen kan ontsnappen .. en stank juist veroorzaakt.
Zijn advies ALS je het wilt doen, ragels voorboren en met isolatie rubber oid en zeil eroverheen slaan om de meter "vastslaan" .. alleen het zou weinig effect hebben ..

Wat wel handig is te vermelden dat we een convector put hebben. die zorgt voor directe warmte naar de kruipruimte (60/40) en dus een verlies + extra vocht in de kruipruimte dus die van binnen/buiten isoleren zou wel handig zijn gewest.. maar goed achteraf .. ;)

Mijn tip aan jullie als je convector put hebt .. en vochtige kruipruimte wijs mensen dan aub hierop

[Voor 4% gewijzigd door vso op 03-04-2020 11:10]

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Convecorput kan je toch makkelijk nog van binnen isoleren? Desnoods met dat dunne psfolie+alufolie wat je normaal onder je laminaat legt.
Dat is iets wat ik nog van plan ben. Evt de put aan de binnenkant voorzien van vochtcoating.

Als je bodem al droog is is een folie idd niet hard nodig. Met regelmatig water zou ik het wel doen om van de verdamping af te komen. Met latten vastzetten is wel een mooie oplossing ja.

• vso

vso

raap voor zijn recht

DopdeDouwer schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:05:
Convecorput kan je toch makkelijk nog van binnen isoleren? Desnoods met dat dunne psfolie+alufolie wat je normaal onder je laminaat legt.
Dat is iets wat ik nog van plan ben. Evt de put aan de binnenkant voorzien van vochtcoating.

Als je bodem al droog is is een folie idd niet hard nodig. Met regelmatig water zou ik het wel doen om van de verdamping af te komen. Met latten vastzetten is wel een mooie oplossing ja.
Heeft nu voor korte termijn weing nut (meer) .. misschien dat ik het van het weekend nog wel ff doe .. het ligt al in huis .. maar dat is meer omdat ik tzt VV wil aanleggen :)

• maartentmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 30-05 15:28
ik zie een aantal keren een dekzeil voorbijkomen om op de bodem te leggen:

https://pvc-tarp.com/dekz...e-110-afdekzeil-bouwzeil/

Mijn kruipruimte is +- 90% vocht gaat dat zeil ongeveer het zelfde effect hebben als vochtwerende bodemfolie?
Als dat zo is ga ik zaterdag nog aan de gang :P

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met 2x FTXC35Victoria 16KW, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:07
Gaat hetzelfde effect hebben, maar is een relatief dure oplossing.

• art
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook dekzeilen gebruikt omdat ik die bij de hand had, en omdat ze ongeveer de juiste maat hadden. Ik vebeeld me dat ze ook wat sterker zijn dan folie, en dat is dan nuttig omdat ik nog een paar keer per jaar in de kruipruimte kabels of leidingen trek,.

l'art pour l'art

• zuidhuis
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 29-05 22:25
Let wel op: ik heb vorig jaar ook folie op de grond gelegd (zwart dik zeil) en net een luchtvochtigheid van slechts 50% gemeten. Dat is ook niet goed voor een jaren ‘60 woning. Zal meestal wel los lopen maar houd t ff goed in de gaten.

[Voor 14% gewijzigd door zuidhuis op 15-04-2020 15:44]

• vso

vso

raap voor zijn recht

@MMaartenMM als het zo vochtig is .. waarom niet je ventilatie controleren /extra ventilatie aanbrengen ?

Ik heb bv een luchtbuis voor/achter erbij geplaatst (60mm buis met 45 graden bocht(en) verlijmt .. met een bladenrooster (tegen ongedierte) .. zeker nu is dat handig ..

Goeie ventilatie ontvochtigd ook . en als je bv convectorput hebt .. plaats er radiatorfolie in (net gedaan stond erg lang op todo-lijst..

Folie is handig in een kuip te leggen en met ragels om de meter te fixeren .. folie dubbelslaan op de ragel.of Iets van schuim tussen raggel en beton en folie je wilt het "luchtdicht" opsluiten zodat gassen niet van onder de folie naar boven komt ..
Grondzeil erboven kan je doen om je folie te beschermen tijdens werkzaamheden.

• jacovn
Ik heb hier iemand namens TonZon onder De vloer voor een offerte.
Vloer boven isolatie is 20 graden, onderkant piepschuim is 15 graden, en zandbodem in kruipruimte is 12 graden. Er is vrij veel ventilatie (te veel volgens hem)
Er hangen druppel aan het piepschuim en de grond is vrij vochtig.

Benieuwd wat hij voor prijs bedenkt..

Edit:
Prijs is voor 122 m2
Materiaal, bodemfolie, en 3 laags tonzon € 1708 ex btw
Arbeid 122 m2 a €26 = €3172 ex btw
Voor rij kosten €99 ex btw
Samen €4979 incl BtW wat dan €40.80 per m2 is.

[Voor 24% gewijzigd door jacovn op 21-04-2020 13:38]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

• dimi_v
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02:12
teveel ventilatie? Is dat ook weer niet goed dan??

Je stookt nu toch niet meer neem ik aan, dan zegt het verschil in temperatuur naar mijn idee niet veel. En zoveel geld voor isoleren, ik zou het dan zo laten.

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
€5k krijgen om stilstaand lucht te verkopen. Ik ben denk ik te eerlijk om zoiets te durven te verkopen. ;(

• route99
Vochtige grond dek je af met dampdichte-remmende folie, voor ca 122 m2 is dat mss 100 euro, kijk oa hier voor exactere getallen:
Soms wat berichten na elkaar... ff scrollen. Vergeet niet de nuttige input van anderen.
route99 in "Kruipruimte vloer (na-)isoleren"

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:42
jacovn schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:54:
Ik heb hier iemand namens TonZon onder De vloer voor een offerte.
Vloer boven isolatie is 20 graden, onderkant piepschuim is 15 graden, en zandbodem in kruipruimte is 12 graden. Er is vrij veel ventilatie (te veel volgens hem)
Er hangen druppel aan het piepschuim en de grond is vrij vochtig.

Benieuwd wat hij voor prijs bedenkt..

Edit:
Prijs is voor 122 m2
Materiaal, bodemfolie, en 3 laags tonzon € 1708 ex btw
Arbeid 122 m2 a €26 = €3172 ex btw
Voor rij kosten €99 ex btw
Samen €4979 incl BtW wat dan €40.80 per m2 is.
Jij hebt toch net een nieuw huis? Dan mag je toch aannemen dat de vloer prima geïsoleerd is. Dat het nu 15 graden in je overgeventileerde kruipruimte is komt vast omdat er warmte van buiten door de ventilatiegaten in de kruipruimte terecht komt. Ik neem aan dat je niet meer stookt nu.
Zelf even wat zeil in je kruipruimte leggen lijk me dan voldoende om vocht te bestrijden. En aan de andere kant, wat maakt het jou uit dat er waterdruppels onder je 20cm EPS hangen? Dat komt er echt niet doorheen.
Wat denk je te winnen met het uitgeven van deze 5000 euro?

SE5k, 16x255Wp zuid, 6x240Wp en 2x300Wp oost, gasloos, Fujitsu L/W.

• jacovn
No Hands schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:13:
[...]

Jij hebt toch net een nieuw huis? Dan mag je toch aannemen dat de vloer prima geïsoleerd is. Dat het nu 15 graden in je overgeventileerde kruipruimte is komt vast omdat er warmte van buiten door de ventilatiegaten in de kruipruimte terecht komt. Ik neem aan dat je niet meer stookt nu.
Zelf even wat zeil in je kruipruimte leggen lijk me dan voldoende om vocht te bestrijden. En aan de andere kant, wat maakt het jou uit dat er waterdruppels onder je 20cm EPS hangen? Dat komt er echt niet doorheen.
Wat denk je te winnen met het uitgeven van deze 5000 euro?
Ik vind de vloer relatief snel kouder aanvoelen. Als de verwarmingsrun klaar is (om de dag a 2 dagen doet de WP nog wat) dan is het meer aangenaam.
Tretour is nu 20.3 en dat voelt koud aan blote voeten. (gister en vandaag geen verwarming gedraaid)

We hebben een vloer met RC 3.5 en het was beter 4.5 geweest, maar dit is standaard bouwbesluit.

Een paar sloffen is goedkoper, mijn vrouw werd er ook al niet blij van en ik moest maar een bussiness case er van maken. Die gaat nooit uitkunnen vrees ik. Ik hoorde wel kreten van die man: Je gaat wel de helft op je stook kosten besparen maar dat lijkt me ver gezocht. Zo heel veel stook kosten heb ik ook niet.

• No Hands
Ja als je vrouw het wil dan moet je inderdaad wat, 20 graden op blote voeten is net te koud, maar die TonZon man is inderdaad wat voorbarig denk ik met zijn voorspelling.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:29
Als je er 1x per 2 dagen wat warmte in stopt, waarom zou de temperatuur van je vloer na verloop van tijd dan hoger zijn dan je kamertemperatuur?

• jacovn
_JGC_ schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:38:
Als je er 1x per 2 dagen wat warmte in stopt, waarom zou de temperatuur van je vloer na verloop van tijd dan hoger zijn dan je kamertemperatuur?
het is 22.4 op 170 cm hoog (de thermostaat in de kamer)

Maar de vloer warmer dan de lucht lukt niet zonder te verwarmen dat snap ik ook wel.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:29
jacovn schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:42:
[...]

het is 22.4 op 170 cm hoog (de thermostaat in de kamer)

Maar de vloer warmer dan de lucht lukt niet zonder te verwarmen dat snap ik ook wel.
Warme lucht stijgt, boven warmer dan beneden is niet vreemd als er beneden niet actief verwarmd wordt.

Overigens, 170cm niet wat hoog voor een thermostaat? Die van mijn CV ketel hangt zoals voorgeschreven op 1,50 meter (zat eerst op 1,30 met de zijkant stijf tegen een buitenmuur).

• jacovn
_JGC_ schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:52:
[...]

Warme lucht stijgt, boven warmer dan beneden is niet vreemd als er beneden niet actief verwarmd wordt.

Overigens, 170cm niet wat hoog voor een thermostaat? Die van mijn CV ketel hangt zoals voorgeschreven op 1,50 meter (zat eerst op 1,30 met de zijkant stijf tegen een buitenmuur).
Binnenmuur in huis, oog hoogte, gemeten 159 cm midden behuizing.

Begaande grond vloer is 21.1 graden
1e verdiepings vloer is 22.1 graden
2e verdiepings vloer is 22.2 graden

Dat is met mijn Ali Express IR meter. De verdiepingsvloeren zijn min of meer even warm als de lucht temperatuur. Maar die worden van onderen verwarmd met de lucht temperatuur. (Plafond van beneden verdieping is 22.4 zoals de lucht temperatuur)

Die 1 graad verschil is wel merkbaar, maar wellicht weinig realistisch om hem warmer te verwachten,

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 30-05 16:29
jacovn schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:06:
[...]
Als de verwarmingsrun klaar is (om de dag a 2 dagen doet de WP nog wat) dan is het meer aangenaam.
Tretour is nu 20.3 en dat voelt koud aan blote voeten. (gister en vandaag geen verwarming gedraaid)
Elke 2 dagen de (vloer)verwarming aan? Mijn cv staat al sinds medio maart uit.
Ok, wij lopen niet op blote voeten door het huis maar het is hier overdag gewoon zeker 20 graden (vaak zelfs 21). Huis is uit '92.

Maargoed, er zijn idd mensen die het graag lekker warm willen hebben, zeker aan de voeten.
Als je dat wilt, lekker doen :9

• jacovn
Wij hebben screens en rolluiken dicht om niet de volle zon in huis te krijgen. Als ik alles open zet wordt het veel warmer. De planten vinden het niet zo leuk in de volle zon, en andere dingen verkleuren ook.

• marcel87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:55

marcel87

editmaster

route99 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:11:
A1 masker : Dit is niet het correcte filter.
Als je organische stoffen met een kookpunt < 65ºC hebt, wat een drijfgas heeft, het HFO waar ik over schreef heeft een koookpunt van -19ºC ,moet je naar een andere klasse.

Nl de zgn AX klasse
https://www.gasco.nl/17670/web/files/document/4/9/49179.pdf
Toevallig weer eens in dit topic gekeken, zie nu dat er topic warning is toegevoegd. Eindelijk wat mij betreft.
Ik heb dit in 2014 al benoemd. Zelf dan ook gebruikt. Ik ben geen specialist, maar als je de productbladen opzoekt wordt je naar van alle waarschuwingen. Het scheelt aanzienlijk dat je niet 40 jaar ermee werkt, maar in een slecht ventileerbare ruimte bereik je toch sneller de kritische niveaus. En je blijft een tijdje erin zitten, want je wilt verder.

Ik heb overigens toentertijd een volgelaatsmasker van North gekocht met algemene ABEK1P3 filters vooral voor gebruik met InstaStik. Filters 1x vervangen. Beide zullen wellicht officieel te weinig zijn, maar dit beter dan niets. In het veiligheidsblad staat namelijk zowel masker met overdruk als AP2 filters beschreven. Bouwwinkel raadde dit toen aan, maar heb wel over getwijfeld over de juistheid ervan. Toch zeker benieuwd wat een specialist zou aanraden voor een tijdelijk/sporadisch gebruik, dat zowel veilig als betaalbaar is.

Mijn masker blijkt inmiddels EOL en heeft geen compatibele schroefdraad heeft. Dus ik heb een duur masker gekocht die ik niet meer kan gebruiken. Spijtig! Mijn tip daarom: wat je ook neemt, let op een merk dat gebruik maakt van wat meer standaard schroeffitting, mocht het merk niet meer bestaan kan je mogelijk nog filters van andere merken erop schroeven. Wordt soms afgeraden ivm geen erkende garantie mbt luchtlekken, maar als de draad gestandaardiseerd is lijkt mij sterk dat er een lek optreedt. Of een bekender merk nemen dat niet snel zal stoppen met een line-up. Zoek vooraf goed na, zet het masker op en test op passing, vraag vervolgens in goed na mbt filtercompatibiliteit en laat je vooral niet zomaar wat aansmeren.

Een zijsprongetje: iets dat ik ook heb gebruikt is meerdere tafelventilatoren in de kruipruimte. Zodat alle gassen zich wat meer en sneller verdunnen in de omgevingslucht. Hierdoor wat minder lokale concentratie op de plek waar je werkt en in de zomer een lekker koel briesje. Afzuigen van of verse lucht blazen in de kruipruimte was vast veel beter geweest, maar je moet de mogelijkheden ook maar hebben. :)

V&A T.net || V&A Marktplaats

• route99
@marcel87 Laten we het er op houden dat de kracht in de herhaling zit....

Het veiligheidsblad: Hoe vaak en door hoeveel mensen wordt die nu echt gelezen? Jij iig wel!

En... nog veel belangrijker, wat doe je met die info? De drempel kan best hoog zijn of mensen denken..van alles... het is maar 1x die klus, denken dat het voor de professional is niet voor hen..., ze hebben nog nooit iemand in hun buurt gezien die daar mee werkt en die ken ik als niet dom dus die zal het wel weten..... en wat allemaal nog meer...
En het is niet gratis deze BPM's.
En je hebt dan ook nog pech dat het geen compatibele schroefdraad was.

Ben zelf voor 3M gegaan bij het schilderwerk, hebben we op het lab voor diverse werkzaamheden met verschillende filter opties ook.
Uit de 6000 serie het masker is OK voor het schilderen voeldoet 6055 filter
Drijfgassen heb je altijd volgelaat ndig + het AX type 6098, maar in principe ga ik dat niet doen, maar ik weet wel welke ik zou moeten gebruiken..

Men kan dat bij 3M goed vinden. kookpunt onder de 65 grden C is AX.
https://stofmasker-shop.n...chure_adembescherming.pdf
De 6055 is minder dan 15 euro per set, de 6098 kost rond de 4 tientjes

Veiligheid kost nu eenmaal geld... calculeer het in als je je gezondheid.......
Edit::Als PL moest Ik altijd vroegtijdig aangeven of er stoffen gebruikt zouden gaan worden die een zgn zwaar label zouden hebben....Als de bijbehorende stikker er een is die afschrikt dan is dat minder goed te verkopen omdat afnemers hun klanten dan dure veiligheids adviezen moeten geven en dat kost die klant veel extra geld. Als er een alternatief product is dat veiliger en haast of net zo goed, dan neemt de klant liever die als de prijs ook ok is.
En dan nog alle perikelen als je heel goede chemische stof vindt maar er is nog geen verplichte REACH registratie....dan is er nog en lange weg te gaan eer je voluit de markt kunt gaan.
Op zich een goede zaak, immers voor de gezondheid van alle betrokkenen is dat goed, want als je de classificatie kent kun je de benodigde veiligheids maatregelen nemen.

[Voor 22% gewijzigd door route99 op 23-04-2020 21:24]

• DopdeDouwer
  • Niet online
Vraagje voor de kruipruimte experts. Bij iemand anders is de kruipruimte vochtig waardoor de nieuwe vloer er niet op kan. Bodem is al opgehoogd met zandkorrels en ventilatie is al aangebracht. Van lekkage is geen sprake meer.
Drogen gaat helaas niet snel.
Bouwdroger past niet door de luiken en mangaten. Dus lijken we aangewezen op ventilatoren met zon slurf eraan, 'gewone lucht' dus.
Wat zou beter werken; proberen gewone/droge lucht in te blazen of de vochtige lucht wegzuigen?
Bij dat laatste komt die lucht de verblijfsruimte in wat minder aangenaam lijkt. Bij de eerste blijft de lucht mogelijk in de kruipruimte hangen.

[Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 23-04-2020 23:12]

• route99
Als je damp remmende folie aanbrengt dan wordt het vocht van onderen tegengehouden en maakt de blaasmethode lijkt me minder uit. Zonder dat blift het zand blijkbaar toch vochtig en wordt er telkens nieuw vocht aangevoerd.

• DopdeDouwer
  • Niet online
Vocht komt zeer waarschijnlijk van een oude lekkage. Dat lek is gedicht.

• route99
Prima, maar dan is nog steeds het aanbrengen van dampremmend folie tig keer effectiever dan:
Bodem is al opgehoogd met zandkorrels en ventilatie is al aangebracht.
Want blijkbaar zit er zoveel water ... dat de druppels op de isolatie hingen...

[Voor 18% gewijzigd door route99 op 25-04-2020 17:57]

• vso

vso

raap voor zijn recht

ondertussen ben ik aantal malen de kruipruimte in geweest .. ik heb al een rapport over de status van de kwaaitaalvloer ..

Hoewel ik graag "bespaard" had .. 1.500 tot 2.000 (op 3.000 euro) hebben we via isolatiespecialist(.nl) gekozen voor HFO isolatie. + Aanbrengen van 3 extra lucht roosters .. (voor 45.- per stuk moest ik ook niet te lang over nadenken) en vrouwlief zag me liever niet (en ik zelf ook niet) de kruipruimte induiken .. ook niet makkelijk met mijn postuur.

Het bleek dat ik al gevel isolatie had d:)b , mijn ramen worden ook tzt dit jaar vervangen en dan op een paar werkzaam heden na (1ste verdieping voorkant) ben ik geisoleerd *O*

ps mocht je een convector put hebben radiator folie met montage kit plakken (binnen) ik adviseer het van harte ! .. scheelt ook vocht /warmte verlies de kruipruimte in ! het scheelt bakken met tijd/verlies van warmte

• JustinoFTW
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:40
vso schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:37:
@MMaartenMM als het zo vochtig is .. waarom niet je ventilatie controleren /extra ventilatie aanbrengen ?

Ik heb bv een luchtbuis voor/achter erbij geplaatst (60mm buis met 45 graden bocht(en) verlijmt .. met een bladenrooster (tegen ongedierte) .. zeker nu is dat handig ..

Goeie ventilatie ontvochtigd ook . en als je bv convectorput hebt .. plaats er radiatorfolie in (net gedaan stond erg lang op todo-lijst..

Folie is handig in een kuip te leggen en met ragels om de meter te fixeren .. folie dubbelslaan op de ragel.of Iets van schuim tussen raggel en beton en folie je wilt het "luchtdicht" opsluiten zodat gassen niet van onder de folie naar boven komt ..
Grondzeil erboven kan je doen om je folie te beschermen tijdens werkzaamheden.
Ik heb momenteel een vochtigheid van 94% gemiddeld in de kruipruimte.
Flevoland, dus met een aantal dagen flink regen zo'n 10cm water.

Moet de folie, met noppenfolie voor extra drijfkracht, nog aanbrengen.
Heb een paar maanden geleden ook 5 extra buis/rooster geplaatst (5x 50mm 45 graden) want had er maar 2

Verwacht zeker dat de vochtigheid omlaag gaat, nu alleen nog tijd maken voor het leggen van de dampfolie

5120Wp Oost/West - PV Output

• DopdeDouwer
  • Niet online
JustinoFTW schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:22:
[...]

Moet de folie, met noppenfolie voor extra drijfkracht, nog aanbrengen.

Verwacht zeker dat de vochtigheid omlaag gaat, nu alleen nog tijd maken voor het leggen van de dampfolie
Welk folie heb je gebruikt? Ik een vergelijkbare situatie en ga het liefst voor een kant en klare folie ipv. hobbybob inpakbubbelfolie.

• JustinoFTW
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:40
DopdeDouwer schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:11:
[...]

Welk folie heb je gebruikt? Ik een vergelijkbare situatie en ga het liefst voor een kant en klare folie ipv. hobbybob inpakbubbelfolie.
Ik heb bij Toolstation de laatste 2 rollen gekocht een tijd geleden. (totaal €60,- )
Deze leg ik naast elkaar en de naad er tussen tape ik naar boven vast aan elkaar.

Inpakbubbelfolie komt er als onderlaag te liggen voor extra drijfvermogen. Doen de meeste Tweakers hier ook als ik het zo teruglees.

https://www.toolstation.nl/vochtwerende-folie-250mu/p52345
EDIT: Linkje werkt zo te zien al niet meer, is dus niet meer verkrijgbaar.

[Voor 6% gewijzigd door JustinoFTW op 28-04-2020 16:37]

5120Wp Oost/West - PV Output

• Ramon_1984
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 28-05 17:45
Goedenavond, ik wil heel graag mijn betonnen met vloerverwarming gaan isoleren, echter heb ik een grote uitdaging met een laag schelpen in de kruipruimte, deze zal er eerst uit moeten om goed bij de betonnen plaat te kunnen.

Heeft iemand dit al eens gedaan, of heeft iemand tips?

Laten doen kost 2200 euro, dit vind ik een beetje veel van het goede.

• No Hands
Ramon_1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:15:
Goedenavond, ik wil heel graag mijn betonnen met vloerverwarming gaan isoleren, echter heb ik een grote uitdaging met een laag schelpen in de kruipruimte, deze zal er eerst uit moeten om goed bij de betonnen plaat te kunnen.

Dan moet je met de hand aan de slag. Werkze.

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:39
Ramon_1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:15:

Zomaar wat vragen om de situatie wat helderder te maken:

Hoeveel van die laag schelpen moet weg? Enkele centimeters? 10+cm? Hoeveel hoogte heb je nu, en hoeveel denk je nodig te hebben? En hoe dik/welk materiaal wil je bij voorkeur als isolatie gebruiken? En die 2200 euro, is dat puur voor het weghalen van de schelpen of een volledig uitbesteedde isolatieklus? Kan die laag wel weg of lig je dan in het grondwater te badderen? Heb je meerdere compartimenten in je kruipruimte? Zijn die bereikbaar (doorgangen aanwezig en groot genoeg voor gewenste isolatie)?

• Ramon_1984
phYzar schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:15:
[...]

Zomaar wat vragen om de situatie wat helderder te maken:

Hoeveel van die laag schelpen moet weg? Enkele centimeters? 10+cm? Hoeveel hoogte heb je nu, en hoeveel denk je nodig te hebben? En hoe dik/welk materiaal wil je bij voorkeur als isolatie gebruiken? En die 2200 euro, is dat puur voor het weghalen van de schelpen of een volledig uitbesteedde isolatieklus? Kan die laag wel weg of lig je dan in het grondwater te badderen? Heb je meerdere compartimenten in je kruipruimte? Zijn die bereikbaar (doorgangen aanwezig en groot genoeg voor gewenste isolatie)?
Hoeveel van die laag schelpen moet weg? Enkele centimeters? 10+cm?
Voor het mooie de gehele laag+/- 30cm en 45m2

Hoeveel hoogte heb je nu, en hoeveel denk je nodig te hebben?
Ik heb nu ongeveer 30cm, en met 50 / 60 cm moet ik heel eind komen.

En hoe dik/welk materiaal wil je bij voorkeur als isolatie gebruiken?
Pir of EPS met een rd waarde van minimal 3.5, of ik laat pur aanbrengen

En die 2200 euro, is dat puur voor het weghalen van de schelpen of een volledig uitbesteedde isolatieklus?
2200 euro was puur voor het verwijderen van de schelpen.

Kan die laag wel weg of lig je dan in het grondwater te badderen?
Onder mijn woning heft van vroeger een sloot gelopen, zodra de schelpen weg zijn dan wordt het wel vochtig.
Hier wil ik dan ook een bodemfolie gaan aanbrengen.

Heb je meerdere compartimenten in je kruipruimte? Zijn die bereikbaar (doorgangen aanwezig en groot genoeg voor gewenste isolatie)?
Ik heb 3 compartimenten, aanbouw kan ik ( nog niet ) komen, hier zal ik een gat voor maken.

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:39
@Ramon_1984 Oef, dan heb je het over meer dan 13 kuub schelpen. Elke 10cm is 4,5 kuub dus ik zou niet te ruim gaan om jezelf werk te besparen. Nu begrijp ik die prijs ook wel, het is een flinke lading. Mocht je het zelf willen doen, dan zou ik slechts de schelpen weghalen van 1 half compartiment. Dan hoef je maar 1/6e te doen (ik reken voor het gemak ff met gelijke compartimenten). Dan kun je steeds een helft isoleren, en de andere helft daarna opzij doen, en hoef je bij het volgende compartiment slechts de helft door de doorgang te krijgen. De schelpen hoeven uiteindelijk natuurlijk niet persé weg, ze zitten alleen in de weg voor de werkzaamheden.

Dit is geen klusje voor 1 persoon, tenzij je de ultieme claustrofobische fitness workout zoekt, dus zoek een of meerdere personen die je willen helpen (zodat je bijvoorbeeld gevulde emmers schelpen aan een touw kunt laten wegslepen ipv er mee moeten kruipen) of laat het doen (voor 2200 euro of zoek een maat/mannetje/beun/pool die de boel komt leeghalen voor minder).

Check wel die waterstand heel goed (gewoon ff een kuil graven en tijdje wachten). Straks heb je jezelf een killer body plus hernia gesjouwd en vervolgens wil geen bedrijf komen voor isolatie omdat je dat in wetsuit moet gaan klaarsnorkelen.

• Ramon_1984
phYzar schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:04:
@Ramon_1984 Oef, dan heb je het over meer dan 13 kuub schelpen. Elke 10cm is 4,5 kuub dus ik zou niet te ruim gaan om jezelf werk te besparen. Nu begrijp ik die prijs ook wel, het is een flinke lading. Mocht je het zelf willen doen, dan zou ik slechts de schelpen weghalen van 1 half compartiment. Dan hoef je maar 1/6e te doen (ik reken voor het gemak ff met gelijke compartimenten). Dan kun je steeds een helft isoleren, en de andere helft daarna opzij doen, en hoef je bij het volgende compartiment slechts de helft door de doorgang te krijgen. De schelpen hoeven uiteindelijk natuurlijk niet persé weg, ze zitten alleen in de weg voor de werkzaamheden.

Dit is geen klusje voor 1 persoon, tenzij je de ultieme claustrofobische fitness workout zoekt, dus zoek een of meerdere personen die je willen helpen (zodat je bijvoorbeeld gevulde emmers schelpen aan een touw kunt laten wegslepen ipv er mee moeten kruipen) of laat het doen (voor 2200 euro of zoek een maat/mannetje/beun/pool die de boel komt leeghalen voor minder).

Check wel die waterstand heel goed (gewoon ff een kuil graven en tijdje wachten). Straks heb je jezelf een killer body plus hernia gesjouwd en vervolgens wil geen bedrijf komen voor isolatie omdat je dat in wetsuit moet gaan klaarsnorkelen.
Ja dat is best wel veel hè :Y

Misschien dan toch maar sparen en het laten doen 8)

• Millie-ano
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-05 12:40
Goedemiddag. Wij zijn ook bezig om onze kruipruimte te isoleren, Jaren 70, beton broodjes.
nu heb ik de volgende offerte ontvangen. Is deze conform? Ik laat nog andere partijen komen, maar gaat mede om de isolatiemethode.

Leveren en aanbrengen van PIF Isolatiefolie ISO80 i.c.m. bodemfolie (RD-waarde 4.0) 46,00 m2
Totaal incl. BTW € 2.331,50
(waarbij er 250 is gerekend voor het maken van een mangat)

Kruipluik zit in de hal, maar dat is een afgesloten ruimte, we hebben nog een luik, maar zoals genoemd, staat die onder de vaatwasser. Nu wil ik zo min mogelijk zelf doen. Alhoewel die 250 euro zo bespaard is. Ben ik vrij fors en zie ik het niet zitten om in de krappe kruipruimte van de hal een baksteensmuurtje door te prikken.

Het gebruik van PIF t.o.v. Tonzon? is dat aan te raden? Bij beide komt er een bodemfolie bijkijken. PIF oogt mij wat steviger en dikker. Andere opties waren bij deze partij niet mogelijk. Prijzen waren bij beide opties gelijk. Of kijken naar andere mogelijkheden/vormen van isolatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waldi62
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 16-05 12:26
Mijn ervaring met vloerisolatie (een forum is geven en nemen):
Ik heb onze kwaaitaalvloer (waarop vloerverwarming) ca 10 jaar geleden geïsoleerd met 60 mm EPS (piepschuim) platen van de Gamma. Rd 1.65. Ik heb ze met Bison Polymax direct tegen de broodjes geplakt, ik wilde niet boren in de kwaaitaal broodjes vanwege het risico op blootleggen / beschadigen draagstaven (en dan kans op betonrot).
Na enkele jaren zaten er helaas flinke kieren tussen de platen (tot wel 5 mm) door de krimp van het EPS, dus was het isolerend effect grotendeels weg. Dus de naden volgespoten met een expanderende schuim (een soort PUR, maar veel flexibeler). Inmiddels was ik ook wat wat wijzer geworden, dus een 2de laag isolatie tegen de eerste aangebracht, dit keer 60 mm PIR platen (Kingspan K3/K10) met een Rd = 3.0. Dus nu totaal Rd 4,6. Ook weer de naden goed afgeschuimd met het schuim, en de isolatie 30 cm langs de draagmuren naar beneden doorgetrokken.
PUR laten spuiten dorst ik niet vanwege de vele verhalen over niet uitgereageerde PU die dan gezondheidsklachten kan geven, terecht of niet. Mijn gevolgde weg was niet veel goedkoper overigens.

Resultaten:
1) Geen vochtplekken meer in woonkamer achter kasten e.d
2) Een merkbaar lager gasverbruik (op dit moment 0,67 m3/graad/dag, ik heb ook andere maatregelen genomen zoals betere cv ketel, en deze goed ingeregeld, HR++ glas), nu 1600-1800 m3 gas per jaar voor een ruime vrijstaande woning, bj 1976, voorheen ca 2500 m3).
3) Een lagere keldertemperatuur (voorheen 25-27C, nu 13-14C gedurende de gehele winter) is natuurlijk ook het gevolg en daarmee een zeer vochtige kelder. RV 0,93-0,95 gedurende de wintermaanden bij een temperatuur van 13-14C!
Daar wil ik vanaf, omdat schimmels vormen (ongezond), de isolatiewaarde mogelijk iets terugloopt door absorptie (weet dat niet zeker voor PIR, voor EPS geldt dat in ieder geval), maar vooral vanwege de kans op betonrot daar waar het vocht de betonvloer kan bereiken.

Ik heb al een bodempomp geplaatst, dus er staat nooit water in de kruimruimte (voorheen wel), toch blijft het vochtig.
Ik overweeg nu bodemfolie te plaatsen, ik denk dat EPS parels weinig effect zullen hebben vanwege de lage temperatuur in de kruipruimte en ik meet ik onder de grond, op 10 cm diepte, slechts 1C lagere temperatuur, dus ik denk dat ik geen dauwpuntverschuiving krijg tot in of onder de korrels. Ook de troep bij een eventuele rioollekkage weerhoudt mij van korrels, schelpen enz. Ik lees mooie berichten in deze lange draad over bodemfolie, dus daar wil ik mee beginnen.

Nu mijn vragen:
Heeft iemand ervaring met de RV voor en na plaatsen van bodemfolie?
Nog tips voor het plaatsen? 30 cm omhoog langs de randen, hoe lucht dicht moet dat zijn?
Welke folie hebben jullie daarvoor gebruikt, en is hij sterk genoeg om niet tijdens kruipen doorheen te prikken (ik heb een grofgestorte werkvloer vanuit de bouw).
Ik las dat Route99 deze folie heeft (bedankt voor de link):http://www.folieverkoop.nl/epages/78243104.sf/sece973ffbe40/?ObjectPath=/Shops/78243104/Products/22200024
Ik hoop dat jij of anderen dit leest (lezen), ben benieuwd naar jullie ervaringen, goed en slecht.
Mvg,
Waldi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 00:34
@waldi62 wat betreft de RV, ik heb 180ug bodemfolie geplaatst over de gehele vloer, langs de randen om laten vouwen (niet strak geplakt).
Her en der nog wel wat kieren ivm glasvezel, riool, kabel naar de tuin enzo.

RV is gemeten in de woonkamer en is op dagen wanneer het droog is buiten gezakt van 62-71% naar 25-31%.

Alle druppels in de kruipruimte zijn weg, en het is een aangename droge ruimte.

Ik kan het dus niet wetenschappelijk onderbouwen, maar het is zeker minder vochtig in huis.

De folie heb ik bij Vendrig Packaging gekocht, daar kan je zelf de dikte bepalen.
Bouwfolie op rol - Breedte : 400 cm, Lengte : 25 m, Dikte : 180 my voor 67,70€ incl BTW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waldi62
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 16-05 12:26
Dank je @Deshmir , dat geeft vertrouwen.
De RV in de woonkamer is normaal op dit moment, en ligt de hele winter al tussen de 45 en 53%, mogelijk werkt de dikke isolatie onder de vloer hier als een extra barrier (maar ook dat is niet wetenschappelijk onderbouwd).
IK ben weer meer overtuigd van de goede oplossingsrichting.
Nog iemand die zijn ervaringen wil delen?

Mijn meting :
Ik meet overigens RV en T continue op een 4-tal plaatsen in huis, en gebruik hiervoor een Alecto WS-1330 RV/temperatuurmeter met 3 sub stations. De LED uitlezing is niet duidelijk, maar verder doen ze het al meerdere maanden goed. IK twijfelde aan de hoge RV, maar bij uitwisselen van stations gaf de andere meter dezelfde waarde aan, na ongeveer 4-6 dagen. Dat is nog een nadeeltje, de RV meting is erg traag bij deze dingetjes.
Waldi
Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True