Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren iets raars... Ik heb de laatste 2 weken dat mijn Galaxy S2 gewoon vanzelf uit gaat(niet super vaak, is 1-2x gebeurt) of dat mijn toestel gewoon vastloopt. Enige oplossing is de batterij eruit en erin doen en dan doet ie 't weer. Maar de batterij waarden zijn elke keer verschillend als ik de batterij eruit haal en er weer opnieuw in doe. Telefoon liep vast en vervolgens deed ik batterij eruit en er weer in, maar op het moment van vastlopen zat het niveau van de batterij nog op 14% en zodra ik hem er weer in deed en opnieuw startte was het ineens 2%. Opladen duurt ook superlang. Vervolgens testte ik opnieuw dmv batterij eruit en erin. 71% toen ik hem eruit haalde en 65% toen ik hem er weer indeed en opnieuw startte....

Waar kan dit aanliggen? Bestaat er zoiets als batterij calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29
AeroTech2 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:33:
Hallo,

Ik heb een Samsung Galaxy S2 en wanneer ik tijdens een sms of whatsapp wat type en de spatie gebruikt verdwijnt het woord wat ik net getypt heb. Heb al zitten googlen maar kon niks vinden. Iemand bekend met dit probleem? draai android 4.0.3. en de laatste whatsapp versie.
Welk toetsenbord? En de instellingen daarvan al even doorgefietst? Eventueel data en cache van het toetsenbord even wissen?
Ander toetsenbord zelfde probleem?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:34:
Ik heb sinds gisteren iets raars... Ik heb de laatste 2 weken dat mijn Galaxy S2 gewoon vanzelf uit gaat(niet super vaak, is 1-2x gebeurt) of dat mijn toestel gewoon vastloopt. Enige oplossing is de batterij eruit en erin doen en dan doet ie 't weer. Maar de batterij waarden zijn elke keer verschillend als ik de batterij eruit haal en er weer opnieuw in doe. Telefoon liep vast en vervolgens deed ik batterij eruit en er weer in, maar op het moment van vastlopen zat het niveau van de batterij nog op 14% en zodra ik hem er weer in deed en opnieuw startte was het ineens 2%. Opladen duurt ook superlang. Vervolgens testte ik opnieuw dmv batterij eruit en erin. 71% toen ik hem eruit haalde en 65% toen ik hem er weer indeed en opnieuw startte....

Waar kan dit aanliggen? Bestaat er zoiets als batterij calibreren?
Batterij kan je niet calibreren. Iedereen die anders beweert spreekt fabels. Indien gewenst kan ik technische onderbouwing voor je opzoeken (alleen niet nu, even geen tijd voor).

Je probleem klinkt als een corrupt stukje data / app / instellingen. De cpu wordt continue gebruikt en je toestel slaapt niet meer. Ergo: batterij draint als een gek.

Je kan op een aantal manieren gaan elimineren, waarbij de meest drastische manier ook gelijk het simpelst is: full wipe, geen restore van instellingen en apps.

De minder rigoureuze manier is om apps, waarvan jij vermoed dat die de trigger zouden kunnen zijn, te wissen of in ieder geval hun data.

hmmm weer een knap staaltje dubbelposten.... Excuus.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:41:
[...]

Batterij kan je niet calibreren. Iedereen die anders beweert spreekt fabels. Indien gewenst kan ik technische onderbouwing voor je opzoeken (alleen niet nu, even geen tijd voor).

Je probleem klinkt als een corrupt stukje data / app / instellingen. De cpu wordt continue gebruikt en je toestel slaapt niet meer. Ergo: batterij draint als een gek.

Je kan op een aantal manieren gaan elimineren, waarbij de meest drastische manier ook gelijk het simpelst is: full wipe, geen restore van instellingen en apps.

De minder rigoureuze manier is om apps, waarvan jij vermoed dat die de trigger zouden kunnen zijn, te wissen of in ieder geval hun data.

hmmm weer een knap staaltje dubbelposten.... Excuus.
Hey bedankt voor je snelle reactie!

Heb even bij de optie Batterij gekeken en ik zie wel wat raars, althans wat er normaal niet tussenstond.

Android-Systeem en Scherm verbuikte altijd het meeste. Maar nu zie ik ineens Exchange Services ertussen staan op de 2de(!) plaats, dit heb ik nog nooit gehad dat deze ertussen stond in de lijst.

CPU totaal van deze app: 37m 37s
Wakker blijven: 2u 2m 37s

Gedwongen Stoppen optie werkt niet, blijft actief

Hoe kan ik makkelijk deze service wissen? Heb wel werkmail geconfigureerd bij mailaccount in de app E-Mail. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:59:
[...]

Al eens een full wipe gedaan, uiteraard zonder je data / apps te restoren?
Nee nog niet, als ik voor een wipe ga dan meteen custom rom erop waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:50:
[...]

Hey bedankt voor je snelle reactie!

Heb even bij de optie Batterij gekeken en ik zie wel wat raars, althans wat er normaal niet tussenstond.

Android-Systeem en Scherm verbuikte altijd het meeste. Maar nu zie ik ineens Exchange Services ertussen staan op de 2de(!) plaats, dit heb ik nog nooit gehad dat deze ertussen stond in de lijst.

CPU totaal van deze app: 37m 37s
Wakker blijven: 2u 2m 37s

Gedwongen Stoppen optie werkt niet, blijft actief

Hoe kan ik makkelijk deze service wissen? Heb wel werkmail geconfigureerd bij mailaccount in de app E-Mail. :P
Als je root hebt, zou je de meest recente versie van email en exchange (4.1) kunnen gaan gebruiken. Daarin heeft Google het synchronisatie probleem (er kon vrij simpel een loop ontstaan) (eindelijk) verholpen.

De apk's vind je in /system/app, waar alle systeem applicaties staan.

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-07-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:37:
[...]

Welk toetsenbord? En de instellingen daarvan al even doorgefietst? Eventueel data en cache van het toetsenbord even wissen?
Ander toetsenbord zelfde probleem?
Welke ander toetsenbord bedoel je? Zit toch maar 1 virtueel toetsenbord in? En hoe leeg ik de data en cache van het toetsenbord?

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:57:
[...]

Als je root hebt, zou je de meest recente versie van email en exchange (4.1) kunnen gaan gebruiken. Daarin heeft Google het synchronisatie probleem (er kon vrij simpel een loop ontstaan) (eindelijk) verholpen.

De apk's vind je in /system/app, waar alle systeem applicaties staan.
Ik heb gewoon standaard, nooit mee gerommeld en draai 4.0.3, dus die snelle batterij drain en die vreemde waardes komt door dat loop probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
AeroTech2 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:01:
[...]

Welke ander toetsenbord bedoel je? Zit toch maar 1 virtueel toetsenbord in? En hoe leeg ik de data en cache van het toetsenbord?
Als je je toestel nog standaard hebt, dan gebruik je waarschijnlijk Swipe of Samsung Toetsenbord.
Verder zijn er, in willekeurige volgorde en zonder compleet te zijn, onder andere:
- Android toetsenbord
- Go Keyboard
- Swiftkey
- Swipe beta
- Touchpal
- SlideIt
- etc
- en nog meer
- ...

Bij Systeeminstellingen / Apps kan je onder andere het toetsenbord terugvinden. Kies daar voor 'gegevens wissen'.

Verder kan je natuurlijk ook een tobo uit de market installeren.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:02:
[...]

Ik heb gewoon standaard, nooit mee gerommeld en draai 4.0.3
In dat geval is je enige hoop het wissen van je exchange account en opnieuw instellen daarvan. Nb, de optie 'nooit' synchroniseren is bugged.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:02:
[...]

dus die snelle batterij drain en die vreemde waardes komt door dat loop probleem?
Dat, of het komt door een sync error met de exchange server.

[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-07-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:07:
[...]

Als je je toestel nog standaard hebt, dan gebruik je waarschijnlijk Swipe of Samsung Toetsenbord.
Verder zijn er, in willekeurige volgorde en zonder compleet te zijn, onder andere:
- Android toetsenbord
- Go Keyboard
- Swiftkey
- Swipe beta
- Touchpal
- SlideIt
- etc
- en nog meer
- ...

Bij Systeeminstellingen / Apps kan je onder andere het toetsenbord terugvinden. Kies daar voor 'gegevens wissen'.

Verder kan je natuurlijk ook een tobo uit de market installeren.

[...]

In dat geval is je enige hoop het wissen van je exchange account en opnieuw instellen daarvan. Nb, de optie 'nooit' synchroniseren is bugged.

[...]

Dat, of het komt door een sync error met de exchange server.
Ik zal het straks even gaan testen. Alvast bedankt voor je hulp ;). Kom ik er niet uit plaats ik wel weer een bericht.

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel raar hoor, ik dacht ga even kloten, dus 3-4x batterij eruit gehaald en terug ingedaan en opnieuw gestart, bij elke keer erin en eruit doen gaf ie bij het opstarten 10% minder batterij aan, zit nu ineens op 16%, is me batterij niet gewoon mol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:43:
Ik vind het wel raar hoor, ik dacht ga even kloten, dus 3-4x batterij eruit gehaald en terug ingedaan en opnieuw gestart, bij elke keer erin en eruit doen gaf ie bij het opstarten 10% minder batterij aan, zit nu ineens op 16%, is me batterij niet gewoon mol?
Dat gebeurt wel vaker, meestal neemt je batterijpercentage na een tijdje dan juist weer toe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tevens heb ik mijn werkmail eruit gedonderd, deed er toch niet al te veel mee, alle synchronisaties uitgezet(jeeeeej geen spam mails van me gmail meer doorgepushed) en nu zie ik dat de Exchange Services geen CPU meer gebruikt en mijn telefoon ook niet meer 'wakker houd' alleen vind ik dat van me batterij nog wel raar.

Laat uhm nu wel leeglopen en daarna volledig opladen en kijken hoe lang ie dan meegaat, normaal ging ie een dag mee

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:47:
Laat uhm nu wel leeglopen en daarna volledig opladen en kijken hoe lang ie dan meegaat, normaal ging ie een dag mee
De accu uit ons toestel kan je tussentijds zonder dat de batterij 'slijt' opladen. Het is juist bijzonder slecht het ding helemaal leeg te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik ben de pincode vergeten van de standaard Notitie-app op m'n S2 en kan nergens vinden hoe ik dit op kan lossen. Iemand hier die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zoufiax schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:23:
Ik ben de pincode vergeten van de standaard Notitie-app op m'n S2 en kan nergens vinden hoe ik dit op kan lossen. Iemand hier die het weet?
Dat ligt er aan. Als je het niet erg vindt om de notities die je gemaakt hebt kwijt te raken kan je de instellingen van het programma wissen, als je de notities wel wilt bewaren weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Okay, ik heb nogal een groot probleem.

Nadat ik ICS heb gedownload had ik af en toe wat vastlopers dat de batterij eruit moest. Op zich is dat niet het probleem. Het probleem is nu dat mijn telefoon niet meer aangaat...

Normaal haal ik de batterij eruit en weer erin en dan krijg ik het Samsung Galaxy deuntje en vaak met minder batterijlading. Maar nu als ik de batterij er terug in doe gebeurt er niks. Aan de oplader doet ie ook niks, hangt er nu zo'n 10min aan. Ook USB gebeurt er niks; geen oplaadicoon en ook melding van de laptop dat de telefoon herkend wordt.

Kan ik nog iets proberen of is het terug naar de webwinkel...? Geen custom rom, gewoon stock rom van Vodafone. Iemand nog ideeen?

EDIT: Telefoon hangt nu aan de oplader en nu voel ik wel dat de plaats waar de CPU zit wel warm wordt. Dan lijkt me ook niet helemaal goed. Telefoon staat nog steeds uit. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Vincent7 op 11-07-2012 22:57 ]

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

ind0mi schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:53:
Ik haalde vanmorgen mijn telefoon van de lader.. en zag boven in de notificatiebalk een icoontje met een uitroepteken.
Als ik de notificatie bekijk krijg ik de melding" USB-opslag is beschadigd. Eventueel opslag...........'
en als ik erop klik krijg ik meteen de melding "Wis USB-opslag; door formatteren USB-opslag worden allen bestanden verwijderd. Gegevens kunnen niet worden hersteld. doorgaan? "
Internal storage is dus damaged..
na wat zoekwerk op XDA heb ik het uiteindelijk (zonder data-verlies) gefixed door het volgen van onderstaande stappen:

- Plug je telefoon met usb-kabel in je pc
- Boot je telefoon met CWM in recovery mode met de telefoon dus aangesloten via usb
- Klik op reboot..
- Telefoon start opnieuw op en alles werkt weer als voorheen.

:-(
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven.
Omdat ik nogal een dummy ben, kom ik helaas niet verder dan stap 1.
kan iemand me in jip en janneke taal uitleggen wat ik verder moet doen?
Ik heb de helpdesk van Samsung al gebeld, maar daar word ik in ieder geval niets wijzer van. Zij zeggen formatteren en dan ben ik al mijn gegevens kwijt. Wie kan me helpen?
Vind op mijn pc overigens alleen map met de naam: ReadyBoost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Iemand meerdaagse ervaring met een status-indicator als NoLED en de impact op de batterij?

Dit zou een no-go zijn voor mij op een backlit-lcd, maar ik weet niet of enkele pixels op een AMOLED-scherm ook bijna net zo zuinig zijn als een grote LED, of gewoon ouderwets scherm-aan-is-slecht je batterij sneller opmaken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:56
Sando schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:02:
Iemand meerdaagse ervaring met een status-indicator als NoLED en de impact op de batterij?

Dit zou een no-go zijn voor mij op een backlit-lcd, maar ik weet niet of enkele pixels op een AMOLED-scherm ook bijna net zo zuinig zijn als een grote LED, of gewoon ouderwets scherm-aan-is-slecht je batterij sneller opmaken.
Batterijvreter.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Sando schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:02:

Veel ervaringen mee en met de juiste instellingen merk ik geen reet dat het accu verbruikt! instellingen kan ik hier plaatsen, maar beetje logisch nadenken en het valt allemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
n00bs schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:37:
Veel ervaringen mee en met de juiste instellingen merk ik geen reet dat het accu verbruikt! instellingen kan ik hier plaatsen, maar beetje logisch nadenken en het valt allemaal mee.
Als je het tijdens de nacht uit zet plus heel snel nadat er een notificatie is geweest het bericht bekijkt zal het meevallen. Als je slechts eens per paar uur je telefoon checkt zal het gegarandeert drainen uiteraard ;P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Brad Pitt schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:50:
[...]

Als je het tijdens de nacht uit zet plus heel snel nadat er een notificatie is geweest het bericht bekijkt zal het meevallen. Als je slechts eens per paar uur je telefoon checkt zal het gegarandeert drainen uiteraard ;P
Precies ja, zo lang de notificatie blijft staan zal het drainen. Notificatie zsm wegwerken bespaart je batterij alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Brad Pitt schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:50:
[...]

Ik scan op bijna niks, interval van aan/uit (10 seconde uit, 1 seconde aan) op zn donkerste zetten... valt echt wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat is natuurlijk relatief. De telefoon zal zelden meer in deep sleep gaan en dús drainen. Maar goed, als het meevalt: prima toch ;)

Kan zelf toch niet van het ding afblijven, soort Behoorlijk Labiele Neuroot dus, heb/ben m'n eigen BLN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Brad Pitt schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:17:
[...]

Dat is natuurlijk relatief. De telefoon zal zelden meer in deep sleep gaan en dús drainen. Maar goed, als het meevalt: prima toch ;)

Kan zelf toch niet van het ding afblijven, soort Behoorlijk Labiele Neuroot dus, heb/ben m'n eigen BLN :P
Je redenering faalt :P
Van de rest ook :D

Ook al is het zo dat wanneer No Led ervoor zorgt dat je telefoon minder lang in deep sleep gaat, het handmatig controleren zal dit nog meer veroorzaken en meer display wegtrekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee hoor. BLN zorgt voor wakelocks en dús drain. Zo simpel is het. Kost *altijd* accuduur.
Ook al is het zo dat wanneer No Led ervoor zorgt dat je telefoon minder lang in deep sleep gaat, het handmatig controleren zal dit nog meer veroorzaken en meer display wegtrekken :D
Je telefoon niet aanraken kost minder accuduur. BLN draint, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Brad Pitt schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:13:
[...]

Nee hoor. BLN zorgt voor wakelocks en dús drain. Zo simpel is het. Kost *altijd* accuduur.

[...]

Je telefoon niet aanraken kost minder accuduur. BLN draint, punt.
We gaan NoLed nu niet met BLN verwarren he Brad. Ookal veroorzaken ze beiden een drain van de accu :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SCARfaceE schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:17:
We gaan NoLed nu niet met BLN verwarren he Brad. Ookal veroorzaken ze beiden een drain van de accu :P.
Oh wacht, ben dertien dingen tegelijk aan het doen, my bad ja :$

Replace BLN for NoLed. Blijft verder inderdaad toch gelijk qua strekking dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@n00bs @Brad @SCARfaceE

Bedankt voor de uitleg maaruuh... das geen consensus hè. :P

Ik dacht oled.. de permanente indicatorled van mijn N900 is ook een led, dus zal dat wel niks kosten.
Maar volgens Brad zorgt NoLED dus dat de telefoon in een toestand van insomnia komt wat batterij kost. (Heb ik het goed begrepen?) De app draait dus niet op een speciale low-level oid? (Weet ik veel wat mogelijk is :P het is een accesibility app, mss hebben die wel hele andere 'runlevels'. :) )

Yes, ik laat graag de notificaties staan als reminder en dan na m'n werk de texts lezen enzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Sando op 12-07-2012 21:48 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sando schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:46:
De app draait dus niet op een speciale low-level oid?
Klopt, zodra je zo'n app draait gaat de telefoon niet meer in deep sleep en verbruikt dus meer CPU-cycles en dat zorgt voor drain. In hoeverre dat merkbaar is moet je dan zelf maar proberen, die meningen verschillen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Siyah was trouwens ooit bezig met het maken van een versie van zijn kernel waarbij BLN(dus geen NoLed) geen drain meer zou veroorzaken. Geen idee of dat ooit gelukt is en aangezien hij nog maar heeeeel weinig bezig is met de S2 denk ik niet dat het nog zal komen als het er niet al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Is het mogelijk om een custom synchronisatie interval op te geven in de stock e-mail app op een stock ICS rom?
Ik krijg nu enkel de keuze tussen 5, 15mins en dan meteen 1,4,12 uur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Geweldig dit. Kom je van vakantie, denk je leuke plaatjes en filmpjes geschoten te hebben met je mobiel, krijg je ze er niet af via USB...

Mijn toestel wordt niet meer gevonden door geen enkele computer. Zodra ik hem met een kabel aansluit laadt hij nog wel op maar verder gebeurd er niks. Ik kan niet bij de bestanden.

Ik heb dit eerder gehad, toen heb ik het USB stuurprogramma opnieuw geinstalleerd en toen werd hij weer gevonden. Maar nu werkt geen enkele PC.

Iemand tips?

Zal wel weer met KIES moeten overbrengen. Gaat lang duren.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rickyy schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:37:
Zal wel weer met KIES moeten overbrengen. Gaat lang duren.
Installeer dan gewoon even AirDroid, gaat súper snel dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zo, heb net mijn eigen Samsung Galaxy S2 binnen, en in tegenstelling tot dat leenexemplaar heeft deze al standaard Android 4.0.3 erop staan. :)

Eerste wat mij opvalt, dat ding verbreekt constant de WIFI-verbinding en moet constant verbinden waardoor bijvoorbeeld Streetview traag als 28k8 gaat.

Ga je naar Settings > Wifi and Network > More, dan staan er geen opties voor 'elke 2 seconden verbinding verbreken' ofzo. De signal strength van het Wifi-netwerk is trouwens excellent.
Ook staat Settings > Wifi and Network > Advanced > Keep Wifi On During Sleep standaard al aan.

Mijn oude Nokia N900 heeft een rotsvaste Wifi verbinding.

Dus...[list]• Heeft de SGS2 last van een "Deathgrip"?• Andere ideeën?

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 13-07-2012 17:43 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Slaapbeleid van Wifi staat op nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik editte dat er toevallig 2 seconden voor je postte bij. :P Staat op Altijd. (Altijd aan, that is)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sando schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:44:
Ik editte dat er toevallig 2 seconden voor je postte bij. :P Staat op Altijd. (Altijd aan, that is)
Hahaha okay dan :P En is dat op "elk" Wifi netwerk zo? Sommige toestellen blijken problemen te hebben met bepaalde modems/routers. Kan ook drain veroorzaken en zo. Vind de Wifi van de S2 juist super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nee, postbode kwam langs op kantoor. Dit weekend zal ik het eens proberen op mijn thuiswifi.

Zou wel erg jammer zijn omdat er echt weinig te doen is met de opties enzo. Ik gebruikte mijn N900 op werk namelijk ook als SIPtelefoon. Heeft daarvoor wel een stabiele verbinding nodig.

-update-

Yep, thuis werkt het super. Nu dus even uitzoeken waarom de SGS2 mijn werknetwerk niet mag.

[ Voor 15% gewijzigd door Sando op 14-07-2012 04:13 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Net iets gedaan waar ik al een tijd tegen aan zat te hikken: stof achter de lens verwijderen. Ik ben er altijd een beetje huiverig voor om een telefoon te slopen als hij nog in de garantie zit, maar ik heb wel eens eerdere telefoons succesvol uit elkaar gezet en weer in elkaar gezet, dus ik wist dat ik het moest kunnen.
Ik heb deze video gevolgd om de telefoon uit elkaar te halen. Aan het eind wordt hij ook weer in elkaar gezet, maar daar heb ik niet meer naar gekeken.
Uiteindelijk was het vrij makkelijk (ong 15 min werk, en dan deed ik nog voorzichtig)
- batterijklepje eraf, batterij, sim en sd-kaart verwijderen
- zeven kleine schroefjes verwijderen. Deze zijn allemaal even lang
- met je nagel rondom tussen scherm en achterkant. In de video wordt aangegeven waar klikpuntjes zitten. Volume en power butten kunnen wegvallen, maar kunnen makkelijk terug gezet worden.

Toen was het een kwestie van de lens voorzichtig schoonmaken met een wattenstaafje en klein borsteltje. Bij het in elkaar zitten was het even opletten
- achterkant naar beneden neerleggen en power en volumeknoppen netjes op hun plek leggen
- voorkant voorzichtig op de goede plek leggen (onderkant eerst), waarbij je goed kijkt of de knoppen op hun plek vallen
- voor- en achterkant aan elkaar drukken
- telefoon omdraaien en de schroefjes er weer in doen.
- SIM, SD-kaart en batterij er weer in, en kijken of hij het doet.

* gwystyl is weer blij, ik heb weer heldere foto's! *O*

[ Voor 42% gewijzigd door gwystyl op 22-08-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
gwystyl schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:27:
* gwystyl is weer blij, ik heb weer heldere foto's! *O*
U is dapperder dan ik _/-\o_ Zou zoiets niet gauw durven! Hou het wel bij softwarematig gerommel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:16
Het is inderdaad makkelijk. Ik moet m'n nieuwe S2 ook eens openen om te kijken wat het verschil ivm waterschade met mijn oude S2. Die heb ik toen helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar 1 minuscuul plekje gemist waardoor hij toch niet onder garantie gerepareerd werd. Gelukkig dekte m'n inboedelverzekering het :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Dekt je inboedelverzekering waterschade van je mobiel dan?
Dat opend dan veel mogelijkheden voor diegene waarvan de mobiel niet gemaakt wordt i.v.m. eventuele waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:16
De allrisk verzekering van Centraal Beheer Achmea dekte het. Heb 400 euro gekregen om een nieuwe telefoon te kopen. Controle gebeurt steekproefsgewijs. Moest alles 60 dagen bewaren en die zitten er nu zo'n beetje op. Het nodigt uit tot frauderen, maar dat is ieders eigen keus en raad ik zelf af.

Centraal Beheer maakt er zelfs reclame mee. Cappuccino over de laptop, je zit op je nieuwe bril. Dat soort zaken dekken ze allemaal.

Maar van de week eens langs een zaakje om te kijken of ze toch nog mn 1e S2 kunnen oplappen. Hij gaat aan en het scherm valt zo nu en dan uit. Volgens die gozer kn het gerepareerd worden. Wilde dat toen doen, maar heb toen in de winkel gebeld met Centraal Beheer en alles geregeld. Toen heb ik het laten zitten.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 19-09 09:44
Ik heb mijn SGS2 nu precies 14 maanden en ik heb het idee dat de accu toch wat minder is geworden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Geregeld dat ie savonds nu echt onder de 10% zit terwijl scherm dan 1 uur oid is aangeweest.

Zit er sterk aan te denken zoon officiële extended batterij te kopen om de komende 10 maanden door te komen.

[ Voor 23% gewijzigd door haakjesluiten op 14-07-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Crazyanz schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:00:
Ik heb mijn SGS2 nu precies 14 maanden en ik heb het idee dat de accu toch wat minder is geworden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Geregeld dat ie savonds nu echt onder de 10% zit terwijl scherm dan 1 uur oid is aangeweest.

Zit er sterk aan te denken zoon officiële extended batterij te kopen om de komende 10 maanden door te komen.
Een beetje slijt kan, maar dit is echt teveel. Waarschijnlijk houdt iets je telefoon wakker. Ik had mijn telefoon ook bij de release, en haal nog steeds bijna 4 uur.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb mijn GSG2 nu precies 24 uur en de eerste freeze is binnen terwijl ik niets spannends aan het doen was.
Tijdens het switchen van desktops stond ie opeens stil. Touchtoetsen werkten niet meer en alleen switch-off (10 sec powerbutton) werkte nog.

Meer mensen die dit wel 'eens een keer' hebben gehad, of is dit een slecht voorteken?
SGS2 kwam met Stock Samsung Android 4.03.
Toen mijn Fusion HTPC dat steeds deed moest ie met RMA...

Trouwens, dat stof achter de lens komt zeker binnen via de koptelefoon-ingang? Enige grote gat in dat toestel. Je kan op ebay van die plugjes kopen om er in te stoppen. Heb ik ook gedaan, alleen jammer dat ik ze over een maand pas heb.

Azië en eBay...

[ Voor 16% gewijzigd door Sando op 14-07-2012 17:49 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Had wat problemen met het browsen, touchscreen, lockscreen en bibberend scherm.
Dus ik er een factory reset erover gegooid.
Naderhand bij het herinstalleren van wat apps blijf ik een 403 melding krijgen met een wifi verbinding.

YouTube: google play 403 error op een Galaxy S2
ook met meerdere andere wifi verbindingen blijft de 403 melding terugkomen.
Het vreemde is dat het maar een paar apps voorkomt, andere installeren gewoon.
Heb op internet gevonden dat het heel veel voorkomt.
Hier ook al meerdere ondervonden?
Al een oplossing gespot?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bold voor de TL;DR service. :)

Ik heb deze telefoon nu bijna 3 dagen, en ik hoor verdacht vaak dat er een vervelende echo op de lijn zit. Ik heb zelf nergens last van, maar de persoon die ik bel hoort steeds zichzelf terug.

Ondertussen heb ik twee mensen gebeld die ook een SGS2 hebben om te horen of ik ook echo van mezelf ervaar; de een met CyanogenMod 9 en de ander met Stock Android 2.3 van Samsung. Maar nee, hun toestellen hebben er geen last van.

Ik las ergens dat bepaalde cases zorgen voor extra feedback van de speaker naar de mic, maar ik heb geen case. Deze SGS2 is zo vanilla uit de doos. Toch kan ik geen betere reden bedenken dan dat het feedback naar de microfoon zou kunnen zijn, maar waar de heck is die noise cancellation mic dan voor? Is die stuk ofzo? Verkeerd ingesteld in de 4.0.3 stock firmware? Microfoon te gevoelig? Aanpassable? Apps om noise-cancellation te testen?

Het zal iig niet enkel aan mijn provider liggen, want met mijn vorige telefoon (Nokia N900) had ik er geen last van. En met mijn koptelefoon ook niet, hoewel 1 respondant er wel last van had toen ik met mijn koptelefoon belde, maar we weten allemaal dat er een toevalsgenerator in het netwerk zit die eens in de zoveel tijd echo teruggeeft zonder dat het met je eigen hardware te maken heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 15-07-2012 21:22 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Echt wel gaaf, die alpha versie van XBMC for android werkt aardig goed op de SGS2. Ik kon niet wachten en heb 'm vannacht gecompileerd. De resulterende .apk is ongeveer 40 MB zwaar.

edit:
(Linkje weer weg.)
Is het wel netjes/legaal om de .apk online te delen? XBMC is open source, maar waarom doen ze zelf zo moeilijk met "apk's zijn in de loop der weken alleen beschikbaar voor enkele geintresseerde betatesters"? Bovendien zie ik wel vaker een modbreak als iemand een apk vraagt of post.

Bugs die ik zo snel gemerkt heb: Geluid gaat haperen als je achteraf aan de volumeknop zit, en hardware-rendering werkt niet. Komt er op neer dat je SD prima kunt kijken maar geen HD. 8) Oja, en de klok loopt 2 uur achter op de klok van Android. :) Android gebruikt dus UTC en XBMC gaat uit van local time...

Zelfs plugins als Nederland24 en NOS doen het gewoon. 8) 8)

De bediening is alleen een beetje priegelig. Ik zoek een KVM-app. Waarom is die er nog niet?

XBMC for Android on SGS2
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AtQiF96nRY7rCCjgua7t7iJk/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qXzmjeAGXO8W9MtKIQiRJEQg/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r18n66ouvl9gyiHQf4Ezksqh/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KqxL2vZYWn9ndveJYyPTzrti/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8cBqmL2879IQKdUrxmuMd4p2/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BTB1c5SOWzMuObzx11sEVgVz/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KJNYIrkEk967feALoKhD0bMB/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/clqf9HAoEQ5jNUKfVde4rPUO/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rYk5dVp1v2ZjSMwR4gIv8uXF/thumb.png

Ik kan ook niet wachten op Ubuntu on Android, maar Canonical is daarmee net als Google en Apple nep-opensource en de code is dus vantevoren nergens te vinden..

En vergeet ondertussen niet te reageren op mijn vorige vraag hè? :)

[ Voor 51% gewijzigd door Sando op 16-07-2012 07:56 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 19:20
Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy Sll (T-mobile versie), tot op heden heb ik nog geen update gehad naar android 4.0/ ics. Zijn er meer mensen die in dezelfde situatie zitten en/of zijn er mensen die met dezelfde telefoon al wel update hebben gehad naar android 4.0/ics. Zo ja, hoe hebben jullie dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Prev schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:13:
Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy Sll (T-mobile versie), tot op heden heb ik nog geen update gehad naar android 4.0/ ics. Zijn er meer mensen die in dezelfde situatie zitten en/of zijn er mensen die met dezelfde telefoon al wel update hebben gehad naar android 4.0/ics. Zo ja, hoe hebben jullie dat gedaan?
Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe houden jullie dat kleine gootje naast je scherm eigenlijk schoon? Bij mij is die een beetje vuil, maar geen idee hoe ik dat er uit kan krijgen zonder het hele ding uit elkaar te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:00:
Hoe houden jullie dat kleine gootje naast je scherm eigenlijk schoon? Bij mij is die een beetje vuil, maar geen idee hoe ik dat er uit kan krijgen zonder het hele ding uit elkaar te halen...
Daar zit een cover overheen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:01:
[...]

Daar zit een cover overheen :+
Niet bij mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Vraagje: ik kon met mijn vorige toestel zowel naar rechts als naar links bladeren. Onlangs was mobiel stuk, nieuwe mobiel maar nu kan ik alleen naar rechts toe bladeren en niet meteen naar links.

Als ik dus op home venster ben van mijn mobiel (1) kan ik naar 2 en niet meteen vanuit 1 naar 7.

Hoe kan ik die verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Zhadum schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:29:
Vraagje: ik kon met mijn vorige toestel zowel naar rechts als naar links bladeren. Onlangs was mobiel stuk, nieuwe mobiel maar nu kan ik alleen naar rechts toe bladeren en niet meteen naar links.

Als ik dus op home venster ben van mijn mobiel (1) kan ik naar 2 en niet meteen vanuit 1 naar 7.

Hoe kan ik die verhelpen?
Ik neem aan dat jij stock Touchwiz als launcher gebruikt? Volgens mij zit daar geen feature van infinite scrolling in. Weet je zeker dat je geen gemodde TW of andere launcher vóór de reparatie gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
<nvm>

[ Voor 93% gewijzigd door Brad Pitt op 16-07-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beetje algemeen vraagje: iemand ervaring met die FM Transmitters voor in de auto? Zag er net 1 in het kijkshop foldertje voor 15 euro... Werken die dingen een beetje of niet? Wat zijn goede alternatieven om mijn mp3's over de boxen van de auto af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 21:18
[b][message=38594381,noline] Wat zijn goede alternatieven om mijn mp3's over de boxen van de auto af te spelen?
Cd'tje branden of eventueel usb als uw auto dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Sando schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:18:
ik hoor verdacht vaak dat er een vervelende echo op de lijn zit.
Als ik noise reduction uitzet tijdens het bellen is de echo weg.
Maar dat moet ik steeds opnieuw doen. Is er een truuk om dat permanent uit te zetten?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sando schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:51:
[...]

Als ik noise reduction uitzet tijdens het bellen is de echo weg.
Maar dat moet ik steeds opnieuw doen. Is er een truuk om dat permanent uit te zetten?
Even googlen leert me dat dat wel mogelijk is. De eerste optie lijkt me niet aan te raden (telefoon openmaken en iets met elkaar verbinden), maar de tweede optie klinkt niet al te moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

businka19 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:23:
[...]

Ik neem aan dat jij stock Touchwiz als launcher gebruikt? Volgens mij zit daar geen feature van infinite scrolling in. Weet je zeker dat je geen gemodde TW of andere launcher vóór de reparatie gebruikte?
Hoi ja, beide toestellen had/heb van mijn werkgever gekregen. Is er wel een oplossing zonder custom rom te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Zhadum schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:29:
[...]

Hoi ja, beide toestellen had/heb van mijn werkgever gekregen. Is er wel een oplossing zonder custom rom te draaien?
Ja, een andere launcher gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
RekZ schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:03:
Beetje algemeen vraagje: iemand ervaring met die FM Transmitters voor in de auto? Zag er net 1 in het kijkshop foldertje voor 15 euro... Werken die dingen een beetje of niet? Wat zijn goede alternatieven om mijn mp3's over de boxen van de auto af te spelen?
Dat ligt eraan hoe geavanceerde het systeem in je auto is.

Ik gebruik bij mijn huidige autoradio gewoon een kabeltje van je headphones naar de ingang van m'n autoradiootje.

In m'n oude lease-auto gebruikte ik de blue-tooth soms. Hetzelfde idee als bellen in je auto via je blue-tooth, maar dan speel je alleen muziek af.

Nog geavanceerder wat ik heb meegemaakt was een autoset in een BWM X5. Daar plug je gewoon je USB kabel in, en begon die boardcomputer gewoon de ID3 tags uit te lezen.....

Maar goed, in mijn 3e hands Volkswagen gebruik ik dus liever een kabeltje dan een FM-radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou eerder een fatsoenlijke autoradio kopen waarbij je via jack 3.5mm, usb of BT muziek kan streamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Hoort hier eigenlijk niet thuis, maar door mijn in het dashboard geintegreerde radio zonder MP3, ben ik ook op zoek gegaan naar zo'n apparaat.

Ik ben daarbij uitgekomen bij Caliber , en heb bij de lokale radioshop de PMT-500 aangeschaft, en die werkt perfect.
De goedkopere PMT-402 werkt ook perfect, maar daar is de hals iets korter van, en die paste net niet tussen mijn sigarettenaansteker en versnellingspook in.

Het voordeel van die dingen is dat er naast een 3.5 mm jack-plug ook rechtstreeks een USB stick of SD kaart in kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
TifKag schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:42:
[...]

Hoort hier eigenlijk niet thuis, maar door mijn in het dashboard geintegreerde radio zonder MP3, ben ik ook op zoek gegaan naar zo'n apparaat.

Ik ben daarbij uitgekomen bij Caliber , en heb bij de lokale radioshop de PMT-500 aangeschaft, en die werkt perfect.
De goedkopere PMT-402 werkt ook perfect, maar daar is de hals iets korter van, en die paste net niet tussen mijn sigarettenaansteker en versnellingspook in.

Het voordeel van die dingen is dat er naast een 3.5 mm jack-plug ook rechtstreeks een USB stick of SD kaart in kan
Ik heb afgelopen zomer deze met heel veel plezier gebruikt:
http://www.bcc.nl/belkin-f8z439ea.html
BELKIN F8Z439EA

Werkt prima. En je kan ook nog je telefoon tegelijkertijd opladen en geen baterij nodig zoals bij sommige anderen.

Maar dit hoort meer in het accesoire topic als dat er nog is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

gwystyl schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:18:
[...]
Even googlen leert me dat dat wel mogelijk is. De eerste optie lijkt me niet aan te raden (telefoon openmaken en iets met elkaar verbinden), maar de tweede optie klinkt niet al te moeilijk
Bedankt voor de link. Ik heb uiteraard wel gezocht, maar met iets andere termen (en duckduckgo ipv google), waardoor ik geen softwarematige resultaten kreeg.

Wel kwam ik bij andere oplossingen waarvan ik niet weet of het verstandig is om meteen de warranty te voiden.

Het blijkt dat in sommige veel van de SGS2's met het echoprobleem de speaker tegen de behuizing aan zit en geluid naar de nc-mic trilt. Dat is niet de bedoeling, maar Samsung wilde die telefoon perse zo dun hebben..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xI4f1BgG9Qq2rBMKgs0TcezV/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Sando op 18-07-2012 18:08 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:05:
[...]

Bedankt voor de link. Ik heb uiteraard wel gezocht, maar met iets andere termen (en duckduckgo ipv google), waardoor ik geen softwarematige resultaten kreeg.

Wel kwam ik bij andere oplossingen waarvan ik niet weet of het verstandig is om meteen de warranty te voiden.

Het blijkt dat in sommige veel van de SGS2's met het echoprobleem de speaker tegen de behuizing aan zit en geluid naar de nc-mic trilt. Dat is niet de bedoeling, maar Samsung wilde die telefoon perse zo dun hebben..
Leuk hoor dat tweaken, maar als een nieuwe telefoon niet werkt zoals hij hoort te werken, ga je er toch mee terug ipv hier om allerlei oplossingen te vragen. (Of denk ik nu te simpel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
TifKag schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:31:
[...]

Leuk hoor dat tweaken, maar als een nieuwe telefoon niet werkt zoals hij hoort te werken, ga je er toch mee terug ipv hier om allerlei oplossingen te vragen. (Of denk ik nu te simpel)
je hebt helemaal gelijk.
je hebt ook nog garantie.
nee ik zou hem terug brengen ipv hem te tweaken of zelf proberen te maken.
wanneer hij al buiten de garantie valt kan ik het wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:45:
[...]

Ja, een andere launcher gebruiken.
Help me even, hoe doe ik dat? Zonder de vooraf geïnstalleerde softwares te hoeven verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zhadum schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:20:
Help me even, hoe doe ik dat? Zonder de vooraf geïnstalleerde softwares te hoeven verwijderen.
Open de Play Store, zoek een leuke launcher, klik Installeren, klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Brad Pitt schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:22:
[...]

Open de Play Store, zoek een leuke launcher, klik Installeren, klaar?
dank je wel, klink erg makkelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Zhadum schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:30:
[...]

dank je wel, klink erg makkelijk :-)
Zoek even naar "GO Launcher EX", dan heb je er al eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 09:56
Het lukt mij niet om de ICS update te doen. Ik probeerde het eerst via de telefoon zelf, maar die vermelde, na 200mb gedownload te hebben dat je Kies moet gebruiken. Nu probeer ik het via Kies, maar dat is mij nog niet gelukt. Kies geeft aan dat je de telefoon via pc studio moet verbinden, maar ik weet niet hoe dat moet, want ik kan alleen kiezen voor verbinden via USB, verder niks. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
NACBreda schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:48:
Het lukt mij niet om de ICS update te doen. Ik probeerde het eerst via de telefoon zelf, maar die vermelde, na 200mb gedownload te hebben dat je Kies moet gebruiken. Nu probeer ik het via Kies, maar dat is mij nog niet gelukt. Kies geeft aan dat je de telefoon via pc studio moet verbinden, maar ik weet niet hoe dat moet, want ik kan alleen kiezen voor verbinden via USB, verder niks. Heeft iemand een oplossing?
Download de versie die je wilt hebben en knal 'm erop met Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Is er een centraal S plus topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
ITG schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:08:
Is er een centraal S plus topic?
Nee, is onderdeel van het Galaxy S (I9000) topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

TifKag schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:31:
[...]

Als je oude smartphone stuk is wil je die nieuwe smartphone niet graag twee weken missen en dan zoek je naar alternatieve oplossingen. Ik bedoel je bent tweaker of je bent het niet.

Ik ga de telefoon ook niet openhalen ofzo, ik heb besloten dat dat me te ver gaat als ik nog garantie heb.

Inmiddels ben ik er achter dat de SIPclient, die wifi nodig heeft, icm 4.0.3 blijkbaar steeds de verbinding verbreekt. Zeldzame bugreport gemaakt. Inmiddels de ingebouwde SIPclient van Paranoid gevonden. Iedereen blij.

Ook lijkt het echo probleem (tijdelijk?) weg nadat ik een uur in de trein heb zitten gamen en veel heb lopen schudden en alles bij oa 100 floors. :?

Ik bedoel zolang ik hem zelf niet openmaak kan ik er altijd nog mee terug.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik vraag me af dat naarmate het toestel langer gebruikt wordt, of je dan ook om de zoveel tijd het toestel moet scannen op ongebruikte of corrupte bestanden.

Bij een computer doet met dit tenslotte ook om de computer snel te houden.

Werkt dit bij een smart telefoon ook zo?
Hoe moet ik dit aanpakken zodat mijn galaxy S2 niet dicht gaat slippen en langzaam gaat worden?

Zijn hier bepaalde programma's voor of kan ik zelf al een boel doen op dit toestel?

Wie kan mij helpen om mijn galaxy S2 snel, schoon en betrouwbaar te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
goldvinger schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:27:

Zijn hier bepaalde programma's voor of kan ik zelf al een boel doen op dit toestel?

Wie kan mij helpen om mijn galaxy S2 snel, schoon en betrouwbaar te houden
Alle android toestellen hebben die functie ingebouwd: factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Hebben er nog mensen last van ruis als ze video opnemen? Dus in het geluid.
Als ik een luide video opneem dan hoor je dan de microfoon niet kan volgen, niet zo erg.
Maar als ik een "stille" video opneem, bv iemand die praat, dan hoor je de stem op de achtergrond en de ruis op de voorgrond. Dit is gebeurd sinds ICS update.
Kan ik de microfoon software her-flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een probleempje met mijn SGS2. Elke keer wanneer ik gebeld word door iemand die in mijn contacten staat, dan zie ik alleen het nummer van mijn kennis op mijn mobiel en niet de naam van de persoon die mij belt. Dit probleem is volgens mij ontstaan nadat ik de telefoon via Kies heb geupdate naar Android 4.0, maar dit weet ik niet zeker meer.

Heeft iemand anders dit probleem ook en/of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ben je met een factory reset alle contact personen kwijt?
Mijn contactpersonen staan namelijk op de telefoon en niet op de simkaart
AllSeeyinEye schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:23:
[...]

Alle android toestellen hebben die functie ingebouwd: factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
goldvinger schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:27:
[...]
Ja................Eerst backuppen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
goldvinger schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:27:
Ff syncen met je Gmail account en ze staan automagisch weer op je telefoon na de factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:47:
Ik heb sinds kort een probleempje met mijn SGS2. Elke keer wanneer ik gebeld word door iemand die in mijn contacten staat, dan zie ik alleen het nummer van mijn kennis op mijn mobiel en niet de naam van de persoon die mij belt. Dit probleem is volgens mij ontstaan nadat ik de telefoon via Kies heb geupdate naar Android 4.0, maar dit weet ik niet zeker meer.

Heeft iemand anders dit probleem ook en/of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Heb je soms een landcode voor je telefoonnummers staan (+31), want sommige carriers sturen die niet mee, en ICS herkent dan het nummer niet, zodat er geen naam komt te staan.

Gebruik dus het NL nummer ( dus geen +31612345678, maar 0612345678)

Dan zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Deadtrigger is nu gratis, ziet er erg mooi uit, om je dual core phone te demonstreren.
nieuws: Developer maakt schietspel gratis voor Android vanwege piraterij
Google Play: DEAD TRIGGER

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrong topic

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:40:
[...]

Heb je soms een landcode voor je telefoonnummers staan (+31), want sommige carriers sturen die niet mee, en ICS herkent dan het nummer niet, zodat er geen naam komt te staan.

Nee, de meeste nummers die erin staan beginnen gewoon met 06. Best vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

TifKag schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:40:
[...]

Ik heb precies het omgekeerde. Bij Vodafone komen de nummers binnen als +31612345678 terwijl de meeste nummers in mijn contacten als 0612345678 ingevuld staan. Dit betekent dus dat ik een kleine honderd nummers met de hand mag gaan aanpassen.

Ik loop me suf te googlen op dit probleem, maar vind er (op een paar berichten in dit topic na) vrijwel niks over, laat staan een mooie oplossing.

Ik weet 100% zeker dat dit probleem niet bestond voor de update naar ICS. Is de match op inkomende nummers stricter geworden? Wist 2.3.x dat 0 en +31 hetzelfde zijn?

In het hele (gesloten!) ICS update topic wordt dit probleem nieteens vermeld. Raar..

Concrete vraag: wat is - naast het handmatig editen via gmail contacts - de snelste manier om dit op te lossen? Is er een contact editor waar ik gewoon %s/^0/+31/ kan doen? Zijn er mensen die success hebben geboekt met een export/import actie?

Edit: weet iemand wáár die contacten op de telefoon staan? Is het misschien zelfs een sqllite3 databeestje waar ik op tekeer kan gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door TwOkkie op 27-07-2012 15:08 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TwOkkie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:58:
[...]

Ik heb precies het omgekeerde. Bij Vodafone komen de nummers binnen als +31612345678 terwijl de meeste nummers in mijn contacten als 0612345678 ingevuld staan. Dit betekent dus dat ik een kleine honderd nummers met de hand mag gaan aanpassen.

Ik loop me suf te googlen op dit probleem, maar vind er (op een paar berichten in dit topic na) vrijwel niks over, laat staan een mooie oplossing.

Ik weet 100% zeker dat dit probleem niet bestond voor de update naar ICS. Is de match op inkomende nummers stricter geworden? Wist 2.3.x dat 0 en +31 hetzelfde zijn?

In het hele (gesloten!) ICS update topic wordt dit probleem nieteens vermeld. Raar..

Concrete vraag: wat is - naast het handmatig editen via gmail contacts - de snelste manier om dit op te lossen? Is er een contact editor waar ik gewoon %s/^0/+31/ kan doen? Zijn er mensen die success hebben geboekt met een export/import actie?

Edit: weet iemand wáár die contacten op de telefoon staan? Is het misschien zelfs een sqllite3 databeestje waar ik op tekeer kan gaan?
Ik meen me te herinneren dat je bij de telefooninstellingen kan instellen hoeveel cijfers hij als nummerherkenning moet gebruiken. Bij mijn weten stond dat standaard op 8, zodat het niet uitmaakt of je nou +31 of 0 voor je nummers hebt staan. Het kan ook zijn dat dat nog uit de tijd van Windows Mobile is.

Ik heb zelf wel eens voor al mijn nummers +31 gezet in de lijstweergave van Outlook, omdat dat redelijk snel gaat en ik het mooi vind als alles er hetzelfde uit ziet. Vanuit de webweergave van je google contacts gaat het in ieder geval niet snel.

Misschien kan je de contacten met titanium backup backuppen, en dan de backup openen om er achter te komen hoe de database heet? Vervolgens zoeken op de telefoon naar dat bestand, en lekker editen....

edit: Ik kwam bij wat googlen dit topic tegen. Misschien heb je daar wat aan? Verwijst iig naar dit programma. Misschien kan Go Contacts EX of een ander contactenprogramma het wel?

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 27-07-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
TwOkkie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:58:
[...]

Vreemd, want ik had het juist uit dat ICS Topic, alleen gaat het daar over SMS ipv Gesprekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

TifKag schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:49:
[...]

Vreemd, want ik had het juist uit dat ICS Topic, alleen gaat het daar over SMS ipv Gesprekken
Dank voor het vinden van deze probleemmelding. Ik had (o.a.) gezocht op "+31" en niet op "+86" en niet alle 3700 berichten doorgelezen. Mea Culpa.

Wat was nou de oplossing? Dat het aan de 0 i.p.v. +31 lag, had ik zelf ook wel ontdekt. Hoe dit zonder veel pijn op te lossen is, weet ik nog steeds niet.

Ja, goed, okay, ik ben nu een dag verder en heb gisteren veel met m'n phone zitten spelen. Op een gegeven moment dacht ik dat een volledige wipe/factory reset + restore vanuit Titanium Backup wel eens een leuke fire drill zou zijn. Helaas ging dat niet van een leien dakje. Na een verse boot, kreeg ik de standaard "hallo ik ben een nieuwe telefoon"-vragen maar daarna was het game over. Hangen op een zwart scherm met daarboven de notification bar en verder niks. Alleen rebooten hielp, maar ook dan bleef die hangen op de Samsung animatie... Echt een soort van brick dus. Maakte ook niet uit of ik wel of niet die nieuwe-phone-vragen beantwoordde, hangen deed ie. En een "adb restore" werkt dus alleen als je een UI werkend hebt. Nou lekker dan...

Omdat ik hier thuis geen Kies heb om de originele rom erin te flashen (alleen op mijn werk heb ik Windows), ben ik maar eens wat gaan spelen met Heimdall, ClockWorkMod en Cyanogenmod9. Je moet toch wat?

Nu weet ik ook hoe dat werkt. Leuk, zo'n ander ROM. Wel jammer dat Swype niet werkt en dat de contactenbrowser minder fijn werkt dan die van Samsung, maar.... back on topic: het maakt met deze rom niet uit of een nummer als +31 of als 0 in de lijst staat.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heeft iemand een SGS2 Hercules/T989?

Ik wist niet dat er verschillende SGS2s waren, maar ik heb een verkeerde batterij gekocht. Je mag 'm ophalen of ruilen voor een postzegel. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sando op 28-07-2012 16:15 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:06
Sinds 2 dagen krijg ik dezelfde emails meerdere keren op mn S2.

Dus ik krijg n email. Ik lees m en een paar uur daarna weer een nieuwe mail. Wat dus dezelfde is. Dit herhaald zich soms een paar keer. Het betreft mail via hotmail exchange.
Dit werkte normaal een jaar goed heb geen instellingen aangepast. Wie weet wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroei
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 15:07
Bij mij doet sinds een dag de Play store het niet meer als de SD kaart erin zit. Zegt dat hij download, maar doet dat niet. Zowel onder wifi als Hsdpa. Als ik de SD kaart eruit haal is er geen probleem meer. Ook als ik een ander SD kaartje erin zet doet hij het ook niet meer. Iemand een zelfde probleem gehad of oplossing?

Waarschijnlijk komt het wel weer goed als ik een factory reset doe, maar dat is elke keer weer veel werk, dus wil ik vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:18
Maroei schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:48:
Bij mij doet sinds een dag de Play store het niet meer als de SD kaart erin zit. Zegt dat hij download, maar doet dat niet. Zowel onder wifi als Hsdpa. Als ik de SD kaart eruit haal is er geen probleem meer. Ook als ik een ander SD kaartje erin zet doet hij het ook niet meer. Iemand een zelfde probleem gehad of oplossing?

Waarschijnlijk komt het wel weer goed als ik een factory reset doe, maar dat is elke keer weer veel werk, dus wil ik vermijden.
Verwijder via applicaties de updates van de play store eens en wis de gegevens. Daarna de store opnieuw openen zodat de update opnieuw wordt geïnstalleerd. Dit zou kunnen helpen.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII

[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic

Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots

Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic