Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-03 09:15
Het Grote Samsung Galaxy SII Scherm Topic
Er is sinds de launch van de Samsung Galaxy SII een hoop te doen geweest over een productiefout in het scherm. Het algemene discussie forum word overspoeld met vragen en meningsverschillen over het scherm. Vanaf nu kan dit allemaal in dit topic! Vul de poll in, en claim je een 100% goed scherm te hebben, post dan even een foto in dit forum. Een aantal forum leden zijn nogal gefixeerd op hard bewijs namelijk!
Inhoudsopgave
  • Inleiding
  • Bekende problemen
Bekende problemen
Er zijn momenteel twee problemen bekend met het Super Amoled Plus scherm van Samsung, namelijk:
Gele/donkere rand aan de linker kant van het scherm
Het welbekende probleem is hieronder te zien:

Door verschillende mensen op het forum word er geclaimd dat dit in alle schermen zit en het gaat om een productie fout, maar andere claimen weer een 100% goed scherm te hebben. Vul voor de volledigheid de poll even in, en post een foto als bewijs!

Dit probleem word zoals gezegd veroorzaakt door een productiefout en kan niet zomaar worden verholpen. Voorlopig is er dus geen oplossing.

Een cirkel op een willekeurige plek op het scherm
Het probleem is hieronder te zien:

Waardoor dit probleem zich voordoet is niet bekend, maar het komt slechts sporadisch voor. Heb je hier last van retourneer dan je telefoon!

Blauwe waas onder verschillende hoeken
De blauwe waas word veroorzaakt door een laagje dat vette vingers op het scherm voorkomt. Bij de ene telefoon is het meer dan de andere, wat waarschijnlijk te doen heeft met de manier waarop Samsung de laag aan brengt. Meer blauwe waas = minder vingerafdrukken. Minder blauwe waas = meer vingerafdrukken. Niks aan te doen, het hoort zo!

Changelog

• -
Ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken bij het aanvullen van dit topic. Zou je me willen helpen, stuur me dan even een PM, dan voeg ik je aan mede-auteurs toe

[Voor 7% gewijzigd door thijsken op 05-07-2011 13:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Waarom kan dit niet (eigenlijk net zoals het batterijduur topic) in het algemene SGS II discussie topic worden besproken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Omdat dat forum zo erg bestookt word met de discussies over de batterij dat een normale verdere voortgang van het forum deel 5 niet gaat. Het topic moest gister zelfs tijdelijk op slot vanwege en te eenzijdige discussie. Op deze manier kan iedereen die het niet kan laten een eindeloze discussie te voeren hier zijn hard luchten, en kan het algemene topic over de SGS II gewoon gebruikt worden waarvoor het bedoelt is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
StarC schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:14:
Waarom kan dit niet (eigenlijk net zoals het batterijduur topic) in het algemene SGS II discussie topic worden besproken?
Omdat dit niet algemeen is maar scherm-specifiek...

Ik heb zelf naar mijn weten een 100% goed scherm, 1 van de problemen die ik ook wel is heb gehoor dis de blauwe gloed onder bepaalde hoeken, maar dat is gewoon zo gemaakt, dat is namelijk de laag die die vingerafdrukken verminderd, maar wordt wel vaak als probleem genoemd...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Ik zal die blauwe waas inderdaad eens even toevoegen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-02 13:18

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik heb ook een waas, maar het was me eerlijk niet opgevallen tot ik in dit topic begon te lezen :P

Waar ik me meer zorgen om maar is dat mijn scherm wat strepen vertoont bij een wat donkerdere achtergrond, het valt niet zo erg op als bij de foto die eerder is gepost, maar je ziet het wel, nu heeft mijn SGS daar ook een beetje last van en de htc legend van mn broertje ook, is het niet gewoon iets bij dit soort type schermen hoort of moet ik terug?

Portfolio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
DapperKonijntje schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:19:
Ik heb ook een waas, maar het was me eerlijk niet opgevallen tot ik in dit topic begon te lezen :P

Waar ik me meer zorgen om maar is dat mijn scherm wat strepen vertoont bij een wat donkerdere achtergrond, het valt niet zo erg op als bij de foto die eerder is gepost, maar je ziet het wel, nu heeft mijn SGS daar ook een beetje last van en de htc legend van mn broertje ook, is het niet gewoon iets bij dit soort type schermen hoort of moet ik terug?
Zou je de foto nog een keer kunnen posten? Ik kan hem zo snel niet voor de geest halen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
StarC schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:14:
Omdat we op GoT niet alles in één topic dumpen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

thijsken schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:21:
[...]

Zou je de foto nog een keer kunnen posten? Ik kan hem zo snel niet voor de geest halen!
Ging om deze foto's

Vooral die 2e laat goed zien waar het om gaat, bij mij is het wel een stuk minder, maar het patroon is hetzelfde, horizontale en verticale lijnen

Portfolio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik heb zelf ook wel ergens een waas als ik mijn best doe om het te zien, maar het is iets waar ik me totaal niet aan kan ergeren. Zo'n ring daarentegen zou me wel behoorlijk storen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03 20:10
Ik heb hier helemaal geen last van op mijn scherm.
Wel krijg ik steeds meer dode pixels. neemt echt toe, heb er nu al bijna 5.

Maar je ziet ze alleen als je heel nauwkeurig kijkt, ik heb er zo geen last van.
Dus ik wacht gewoon lekker lang met opsturen tot net voordat mijn abbo afloopt.
Heb een 1 jarig abbo dus dan krijg ik dan een geheel nieuwe telefoon of nieuw scherm :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
watercoolertje schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:17:
Ik heb zelf naar mijn weten een 100% goed scherm
Er is vooralsnog niemand met een egaal scherm. Echt... helemaal... niemand. Dus foto please.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-03 09:22
Brad Pitt schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:16:
[...]

Er is vooralsnog niemand met een egaal scherm. Echt... helemaal... niemand. Dus foto please.
Graag ja, tot nu toe is élke Galaxy s2 met een 'twist' foto niet egaal bewezen... :/ Ik heb het dus óók en net zo erg als de rest ;) Frustrerend? Ja, puur omdat je een egaal scherm verwacht bij een duur toestel met ''SUPERAMOLEDZZ11!!!einzzz'' scherm :$
Erg storend bij gewoon gebruik? Nee.

Ik heb Samsung gemaild en zij vertelden mij dat ik de telefoon kan gaan ruilen als ik wil en ik dan een nieuwe zal krijgen... Maar als ik dit allemaal zo hoor: ik hou hem lekker, tot er S2's uitkomen met een goed scherm (valt toch onder garantie volgens Samsung, dus alle tijd) óf er een andere fix komt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-03 14:49

Grannd

da Granndest

Alleen op de allereerste foto van dit topic vind ik dat je duidelijk een gele/donkerdere waas ziet waar je je aan zou kunnen ergeren, de andere foto's vind ik het maar minimaal.

Op mijn eigen S II lijkt het alsof ik het zie als ik de notificatiebalk naar beneden sleep, maar het valt iniedergeval totaal niet op.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Grannd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:15:
de andere foto's vind ik het maar minimaal.
Dáár gaat het om niet om. Stoor me ook niet aan het gradatieverschil. Stoor me alleen aan het feit dat mensen beweren een 'perfect' scherm te hebben (liefst nog zonder foto er bij). Dat hebben ze dus niet. En als je er wat van zegt doe jij iets fout. Erg apart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brutal1ty
Brad Pitt schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:51:
[...]

Dáár gaat het om niet om. Stoor me ook niet aan het gradatieverschil. Stoor me alleen aan het feit dat mensen beweren een 'perfect' scherm te hebben (liefst nog zonder foto er bij). Dat hebben ze dus niet. En als je er wat van zegt doe jij iets fout. Erg apart.
Sommige mensen willen gewoon niet accepteren dat hun fancy phone níet perfect is =p Ik vind 't zelf ook ergerlijk, zo'n zeurpiet ben ik nou eenmaal... Maar voor de rest blijft het een heerlijk apparaat naar mijn mening! Ik hoop alleen dat Samsung hun fout toegeeft. Zeggen ''ja je krijgt een nieuwe'' is leuk, maar als die 't zelfde probleem heeft -> 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-03 05:45
Ben aardig tevreden met dit schermpje komt aardig in de buurt van ''perfect''.In het echt ziet hij er beter uit dan op foto
http://dl.dropbox.com/u/25163563/small.jpg (is wel van SGS I)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Ik erger me eigenlijk meer aan de absurde banding dan aan de gele waas/niet geheel egaal grijs problemen van mijn scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 18:34
Ik merk de gele waas nu ook als ik goed kijk. Bij 100% brightness is het beter zichtbaar dan met lagere brightness. Ik zie het echter alleen op het pulldown menu van android. Op een witte achtergrond via de screen test zie ik niks:

Screen test doe je volgens deze code: *#0*#

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:45
Brad Pitt schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:51:
[...]

Geen blauwe waas, Geen gele rand aan de linkerzijde. Geen ring, geen dode pixels. Wel slecht gradatieverloop. Waar wil je een foto van? Of bedoel jij dat gradatieverloop per definitie een slecht scherm is.

En tja,.. als je er moe van wordt is dit juist een topic waar jij ver van weg zou moeten blijven...(je bent gewaarschuwd ;) )

[Voor 21% gewijzigd door mcsluis op 05-07-2011 21:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickyy
Ik ga binnenkort wel ff langs de mediamarkt, kijken of het model wat daar ligt het ook heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

eew schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:09:
Ik erger me eigenlijk meer aan de absurde banding dan aan de gele waas/niet geheel egaal grijs problemen van mijn scherm.
Dat is inderdaad verschrikkelijk slecht, alle images waar een gradient in zit zijn gewoon niet smooth en zelfs best lelijk, beetje jammer van een scherm dat zo geweldig moet zijn, mijn SGS1 heeft daar nauwelijks last van.

Portfolio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcsluis
rickyy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:23:
Ik ga binnenkort wel ff langs de mediamarkt, kijken of het model wat daar ligt het ook heeft.
Bespaar je de moeite.. Daar is dit topic toch voor. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickyy
mcsluis schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:24:
[...]

Bespaar je de moeite.. Daar is dit topic toch voor. ;)
Ik kan niet zien wat andere zien. Ik zie bewijs liever met mijn eigen ogen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

HIer 2 linkjes van mijn SGS1 en 2
De foto maakt het iets minder erg, maar als je inzoomt zie je duidelijk het verschil tussen de schermen, zou die banding op te lossen zijn met een firmware?, want als alle problemen niet op te lossen zijn dan ga ik hem mooi omruilen.

SGS1
http://dl.dropbox.com/u/8727477/SGS1.jpg

SGS2
http://dl.dropbox.com/u/8727477/SGS2.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0Henk 'm!
mcsluis schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:19:
Geen blauwe waas, Geen gele rand aan de linkerzijde. Geen ring, geen dode pixels. Wel slecht gradatieverloop. Waar wil je een foto van? Of bedoel jij dat gradatieverloop per definitie een slecht scherm is.
Dan uiteraard nergens van hè obviously. Ja, dat scherm is dan niet "perfect" zoals men zo graag roept.
En tja,.. als je er moe van wordt is dit juist een topic waar jij ver van weg zou moeten blijven...(je bent gewaarschuwd ;) )
Oh zo is het bij tweakers op zo'n beetje elk topic hoor. Overal lopen oogkleppen-luitjes rond. Niet alleen hier :)

[Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 05-07-2011 21:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brutal1ty
Eerlijk: ik vind het scherm fijn, scherp en vrij goede kleurweergave. Er is wel sprake van meer banding en de ''gele waas'' is een minpunt...

Maar wat het allermeest pijn doet:

Mijn I8910 (Omnia HD) heeft alle ''bugs'' van dit scherm niet. En het lijkt er op dat héél veel high end smartphones van het moment iig een schermprobleem heeft... Álle SGS2's in NL iig hebben de gele waas. Héel veel HTC Sensations hebben een probleem dat touch soms niet goed geregistreerd word etc. Een nieuwe trend?

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:17
Heeft die gele waas aan de linkerkant wellicht te maken met de warmte van de telefoon? Het lijkt er namelijk op dat verreweg de meeste warmte zich aan de linkerkant van de telefoon verzamelt. Normaal zie ik die waas ook niet echt, het is dat ik het weet, maar je ziet er amper wat van. Nu heb ik net een spelletje gespeeld, inclusief bijbehorende (extreme :/ ) warmteopbrengst, en lijkt het alsof de gele waas erger is dan normaal. Na het afkoelen krijg ik ook het idee dat het minder wordt.

Kan natuurlijk tussen m'n oren zitten, zo groot is/lijkt het verschil ook niet.

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-03 09:24
Mijn scherm is volgens mij OK:
Morphix schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 03:12:
Heeft die gele waas aan de linkerkant wellicht te maken met de warmte van de telefoon?
Deze theorie lees je op XDA ook inderdaad regelmatig. Zou zomaar er mee te maken kunnen hebben ja.
Nou nee, een van de slechtste so far zelfs. Echt een méga gradatie verschil.

Zal ook wel weer liggen aan de belichting. Maar wederom "toevallig" linkerkant geler.

[Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 07-07-2011 11:39]

• mcsluis
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:37:
[...]

Nou nee, een van de slechtste so far zelfs. Echt een méga gradatie verschil.
Misschien kan je even precies uitleggen wat jij ziet en wat je met die foto hebt gedaan? Zo op het oog zie ik namelijk niets vreemd aan de originele foto.

Zelf heb ik last van niet vloeiend verloop bij plaatjes met een gradient verloop (maar dan uiteraard een kwartslag gedraaid.:

Terwijl het er eigenlijk zo uit zou moeten zien:

Dit is heel duidelijk merkbaar bij bijvoorbeeld de ABN Amro saldo applicatie. Geen originele foto ivm werk. ;)
Ik heb wel even snel een testwallpaper gemaakt waarmee je kan testen of jullie telefoon ook dit probleem heeft.

Stel bovenstaande plaatje (800,480) in als wallpaper en kijk of je een vloeiend plaatje ziet of eentje met dikke balken als verloop.

[Voor 70% gewijzigd door mcsluis op 07-07-2011 15:32]

Anoniem: 368035

mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:44:
[...]

Misschien kan je even precies uitleggen wat jij ziet en wat je met die foto hebt gedaan? Zo op het oog zie ik namelijk niets vreemd aan de originele foto.

Zelf heb ik last van niet vloeiend verloop bij plaatjes met een gradient verloop (maar dan uiteraard een kwartslag gedraaid.:

[afbeelding]

Terwijl het er eigenlijk zo uit zou moeten zien:
[afbeelding]

Dit is heel duidelijk merkbaar bij bijvoorbeeld de ABN Amro saldo applicatie. Geen originele foto ivm werk. ;)
Ik heb wel even snel een testwallpaper gemaakt waarmee je kan testen of jullie telefoon ook dit probleem heeft.

[afbeelding]

Stel bovenstaande plaatje (800,480) in als wallpaper en kijk of je een vloeiend plaatje zit of eentje met dikke balken als verloop.
Het bovenste plaatje is 16bpp (65k kleuren) en het onderste plaatje 32bpp (15mln kleuren). Je telefoon heeft waarschijnlijk een probleem met de weergave van het aantal kleuren ofzoiets..

• TheFes
  • Nu online
@mcsluis Als ik naar dit topic ga en inzoom op het plaatje zie ik ook duidelijk horizontale strepen, dus vergelijkbaar met jouw bovenste plaatje.

Home Assistant configuratie

• mcsluis
Anoniem: 368035 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:19:
[...]

Het bovenste plaatje is 16bpp (65k kleuren) en het onderste plaatje 32bpp (15mln kleuren). Je telefoon heeft waarschijnlijk een probleem met de weergave van het aantal kleuren ofzoiets..
Die twee bovenste plaatjes zijn voorbeelden en enkel ter illustratie!!! Het 3e plaatje is om te testen op je eigen toestel.
Je ziet toch dat de linkerkant een andere "kleur" dan wel donkerheid heeft dan rechts? Dat wordt benadrukt c.q. bewezen door dat kleine horizontale stukje dat ik heb gecopy/paste en heb omgedraaid. Daarna zie je dus dat de rechterkant van dat stukje duidelijk geler is. Wat dus origineel, zoals bij iedereen, links was. Dat is alles.

Dat "men" de originele foto prima vindt is juist het hele "probleem" van het gebeuren. Mensen die roepen dat hun scherm perfect is zien het gewoon niet. Dat is helemaal geweldig, maar het is dus niet zo.

[Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 07-07-2011 15:02]

• mcsluis
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:02:
[...]

Je ziet toch dat de linkerkant een andere "kleur" dan wel donkerheid heeft dan rechts? Dat wordt benadrukt c.q. bewezen door dat kleine horizontale stukje dat ik heb gecopy/paste en heb omgedraaid. Daarna zie je dus dat de rechterkant van dat stukje duidelijk geler is. Wat dus origineel, zoals bij iedereen, links was. Dat is alles.

Dat "men" de originele foto prima vindt is juist het hele "probleem" van het gebeuren. Mensen die roepen dat hun scherm perfect is zien het gewoon niet. Dat is helemaal geweldig, maar het is dus niet zo.
Ik wil niet beweren dat de schermen perfect zijn, immers ik heb in bovenstaande post ook mijn probleem kenbaar gemaakt. Toch even de volgende opmerkingen;

1) Als iemand iets niet ziet is het scherm in zijn ogen perfect en is er niets aan de hand.
2) Het vinden van problemen dmv 'Op de kop op je rechtarm bouncen en je linkerbeen naar het oosten laten wijzen terwijl je het plaatje op de SGS2 gespiegeld hebt' gaat mij iets te ver..
3) Jouw methode van een uitsnede maken en die gaan spiegelen, daar bewijs je natuurlijk helemaal niets mee. Immers de kijkhoek/belichting speelt bij die foto duidelijk een rol (dat kan je zien aan de schaduwval van het toestel)
4) Het gelige zie ik dus niet bij dat scherm
5) Wie zegt dat dat plaatje overal dezelfde zwartwaarde heeft. Misschien heeft het wel een heel licht kleur verloop van zwartwaarden (Bewust)

Als je iets wil aantonen, zal je dus een concrete testmethode moeten bedenken. VWB het niet soepel weergeven van kleurverloop heb ik in bovenstaande post een test wallpaper toegevoegd.

Kan je een andere testmethode bedenken dan het spiegelen van een uitsnede?

[Voor 14% gewijzigd door mcsluis op 07-07-2011 15:31]

mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:28:
1) Als iemand iets niet ziet is het scherm in zijn ogen perfect en is er niets aan de hand.
Nee zo werkt dat helaas niet. Men roept: mijn scherm is perfect! Er wordt aangetoond dat dat niet zo is. Men voelt zich meteen aangevallen (want de net verkregen S2 is zo goed als heilig) en men begint zich meteen te verdedigen. Er is nog geen enkele foto gemaakt van een S2 scherm zonder gradatie verloop. Geen énkele.
2) Het vinden van problemen dmv 'Op de kop op je rechtarm bouncen en je linkerbeen naar het oosten laten wijzen terwijl je het plaatje op de SGS2 gespiegeld hebt' gaat mij iets te ver..
Dat is wederom een bijzonder kinderachtig en ontwijkend antwoord. Ten eerste zié je het gewoon duidelijk op het originele plaatje en ten tweede is er helemaal niéts magisch gedaan. Er is alleen een kleine selectie gemaakt en deze is omgedraaid om het te verduidelijken. Als dat al te veel is houdt het op.
3) Jouw methode van een uitsnede maken en die gaan spiegelen, daar bewijs je natuurlijk helemaal niets mee. Immers de kijkhoek/belichting speelt bij die foto duidelijk een rol.
Dat heb ik dus ook zelf al 10x gezegd: het is dan wel vreselijk toevallig dat op alle, en ik herhaal, letterlijk álle foto's het "gelige" gebied zich aan de linkerkant bevindt. Het is nooit, ondanks de belichting/foto, rechts.
4) Het gelige zie ik dus niet bij dat scherm
Dat zeg ik dus ook. En da's helemaal top. Maar het is er wel. Wat is aangetoond op een normale manier.
Kan je een andere testmethode bedenken dan het spiegelen van een uitsnede?
Lijkt mij nergens voor nodig. Duurt een paar seconden en daarna zie je het meteen. Wat is daar erg/raar aan?

[Edit] Ik weet een makkelijke methode: toestel op zijn kop houden. Dan is de rechterzijde donkerder/geliger. Er is dan wel een kleine voorwaarde aan gebonden: je moet wél kunnen zien dat dat zo is. Lukt dat niet: alsnog maar een uitsnede maken.

[Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 07-07-2011 15:43]

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2022
[...]

[..]
Dat zie je toch? Hij heeft een stukje gespiegeld zodat je het kleur verschil goed kan zien.

Stap 1

Open plaatje in Photoshop en selecteer een strook:

Stap 2
Roteer de strook 180 graden. In die strook komt dus het linkergedeelte van het scherm rechts te staan en het rechter gedeelte van het scherm links te staan:

Stap 3
En dan is onderstaande het resultaat:

Je ziet nu in die strook dat er een overduidelijk kleurverschil is.

Overigens was bij jouw foto bovenstaande stappen eigenlijk niet nodig, omdat in de foto die je hebt geplaatst al overduidelijk een kleurverschil tussen links en rechts te zien was. ;)

Er is nog niemand geweest die een foto heeft gepost waarbij m.b.v. bovenstaande methode geen kleurverschil te zien is. Tot nu toe hebben alle schermen dus dit probleem. Ook de schermen van mensen die zeggen dat ze een perfect scherm hebben waarbij dit probleem er niet is blijkt het probleem er toch te zijn.

En toch komt er om de paar reacties weer iemand roepen: "Mijn scherm is perfect en heeft geen kleurverschil! Echt waar!". :')

Dat niet op alle schermen dit probleem in het dagelijks gebruik ook daadwerkelijk merkbaar aanwezig is wil dus niet zeggen dat het er feitelijk gezien niet is. Het is er toe nu toe dus wel bij alle schermen.

• Dlocks
mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:28:
[...]

3) Jouw methode van een uitsnede maken en die gaan spiegelen, daar bewijs je natuurlijk helemaal niets mee. Immers de kijkhoek/belichting speelt bij die foto duidelijk een rol (dat kan je zien aan de schaduwval van het toestel)

[..]
Maak dan ook een goede foto. En je kan natuurlijk ook twee foto's maken. Eén op zijn kop en één niet op zijn kop zodat je de belichting van beide kant hebt.
[..]

5) Wie zegt dat dat plaatje overal dezelfde zwartwaarde heeft. Misschien heeft het wel een heel licht kleur verloop van zwartwaarden (Bewust)

[..]
Maak maar een print screen van het scherm en dan zie je dat er geen verloop in het plaatje zit.

[Voor 36% gewijzigd door Dlocks op 07-07-2011 16:01]

• mcsluis
Ik zal het je anders toelichten. Je testmethode raakt kan nog wal doordat de foto onder een hoek is genomen in een omgeving met reflecties waardoor een gedeelte van de foto spiegelen methodisch niet verantwoord is en valt in de categorie 'bullshit'. De schaduw naast het toestel toont lichtinval aan.

Mijn muismat is 100% egaal zwart. Ik heb een foto onder een hoek gemaakt in een omgeving met veel licht en reflecties. Vervolgens heb ik een uitsnede van de foto gespiegeld. Nu blijkt dat na het draaien van de uitsnede er een andere kleur optreedt. Is mijn muismat nu niet meer overal 100% gelijke zwart? 8)7 En dat is precies wat er aan de hand is bij jouw voorbeeld foto.

Ik ben het met je eens dat als er zoveel mensen zijn met mindere schermen dat er technisch vast wat aan mankeert. Als mensen het niet zien, het niet erg vinden, is er niets aan de hand. Dan hoeven ze geen gebruikt te maken van garantie/reparatie/omruil. Dan is er ook niets om je druk over te maken. Het feit dat mensen er tevreden mee zijn is voldoen.

Mijn toestel heeft blijkbaar ook een issue. En? Ik blijf het toestel nog steeds meesterlijk vinden en 100.000x prettiger werken dan de iphone4.

Ik begrijp dat jij niet tevreden bent met het scherm van je toestel, en dat je iedereen (maar dan ook echt iedereen) wil laten weten dat het toestel dat zij hebben een ongelofelijk kutscherm is en problemen heeft en dat ze moeten gaan huilen in een hoekje.

Ik zou je willen adviseren niet zo druk te maken over wat andere mensen van hun eigen toestel vinden. Als zij tevreden zijn, wees dan ook blij voor hun. Laat mensen in de waan een perfect scherm te hebben terwijl jij weet dat ze eigenlijk een pokkescherm met gele waas, gradatie, spikkels, en krullen en krassen en bellen hebben. Daarmee voorkom je bij jezelf een hoop stress..

Met deze post wil ik trouwen niet beweren dat er niets mis is met de schermen en dat de QA bij samsung een aantal steken heeft laten vallen (of dat ze vinden dat de problemen binnen de norm vallen).
mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:00:
Ik zal het je anders toelichten. Je testmethode raakt kan nog wal doordat de foto onder een hoek is genomen in een omgeving met reflecties waardoor een gedeelte van de foto spiegelen methodisch niet verantwoord is en valt in de categorie 'bullshit'.
Okay, vanwaar is er dan op elke foto alleen maar links die gelige waas te zien? Komt het licht op elke foto van dezelfde kant? Draai het toestel gewoon om en maak nog een foto. Waar zal 'ie geel zijn? Rechts.
Mijn muismat is 100% egaal zwart. Ik heb een foto onder een hoek gemaakt in een omgeving met veel licht en reflecties. Vervolgens heb ik een uitsnede van de foto gespiegeld. Nu blijkt dat na het draaien van de uitsnede er een andere kleur optreedt. Is mijn muismat nu niet meer over 100% gelijke zwart? 8)7 En dat is precies wat er aan de hand is bij jouw voorbeeld foto.
Lees opmerking hierboven. Het is altijd links. En het is niet mijn foto. Is van iemand anders.
Mijn toestel heeft blijkbaar ook een issue. En? Ik blijf het toestel nog steeds meesterlijk vinden en 100.000x prettiger werken dan de iphone4.
Ja, same here, ook al 10x gezegd. Is niet het punt waar het om gaat.
Ik begrijp dat jij niet tevreden bent met het scherm van je toestel, en dat je iedereen (maar dan ook echt iedereen) wil laten weten dat het toestel dat zij hebben een ongelofelijk kutscherm is en problemen heeft en dat ze moeten gaan huilen in een hoekje.
Ben uitermate tevreden over het hele toestel én het scherm. Geen verkeerde assumpties maken a.u.b.
Ik zou je willen adviseren niet zo druk te maken over wat andere mensen van hun eigen toestel vinden. Als zij tevreden zijn, wees dan ook blij voor hun. Laat mensen in de waan een perfect scherm te hebben terwijl jij weet dat ze eigenlijk een pokkescherm met gele waas, gradatie, spikkels, en krullen en krassen en bellen hebben. Daarmee voorkom je bij jezelf een hoop stress..
Als die mensen dat vinden hoeven ze ook niet in dit topic te reageren en te verwachten geen antwoord te krijgen. Hier iets posten betekent automatisch een antwoord kunnen verwachten. Als dat antwoord negatief blijkt te zijn maar wél onderbouwd zie ik daar geen enkel probleem in. Iets roepen dat niet zo is moet blijkbaar wel kunnen maar dat ontkrachten loopt altijd uit op gedoe. Het is een telefoon FCOL.

• Dlocks
Wat een onzin. Dit topic gaat juist over het scherm en het fabeltje dat er geen enkel scherm dit probleem heeft (volgens de bezitters) terwijl het omgekeerde juist waar is.

En waar heb jij gelezen dat Brad Pitt ontevreden is met zijn scherm :?

Waar het om gaat is dat er mensen beweren een scherm te hebben waarbij dit probleem zich niet voordoet terwijl dit probleem tot nu toe bij ieder scherm aanwezig is. Wat niet wil zeggen dat het scherm slecht is in de zin dat je eraan gaat storen o.i.d.
en dat ze moeten gaan huilen in een hoekje.
Als ik kijk hoe sterk mensen eerst ontkennen dat er een probleem is met het scherm, dan vervolgens na veel pijn en moeite toegeven dat er heel misschien met hun scherm toch ook eigenlijk eventueel wel een probleempje is lijkt het erop dat ze het niet kunnen verkroppen dat er feitelijk gezien tot nu toe bij alle schermen dit probleem zichtbaar is en daarom in een hoekje gaan huilen?

Volgens mij wil Brad Pitt helemaal niet dat iedereen in een hoekje gaat huilen. Hij wil gewoon laten zien wat de feiten zijn. En blijkbaar hebben bepaalde mensen zeer veel moeite met de feiten. Jij iniedergeval wel. ;)

• mcsluis
@ beiden hierboven....

Geen inhoudelijk commentaar vwb de testmethode?

@spuitelf boven.. Heb je mijn posts wel gelezen, ik geef openlijk toe dat er complicaties zijn met de schermen (zelfs die van mij). Ik ontken niets.

Ik zeg enkel dat er een betere testmethode moet komen zoals het werkelijk meten van waarden;
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1307834247.jpeg

Daarmee kan je dit topic an sich veel sterker maken.Zodat mensen zelf kunnen testen of er iets mis is, en wat.

[Voor 12% gewijzigd door mcsluis op 07-07-2011 16:16]

mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:13:
@ beiden hierboven....

We moeten allemaal even een calibratie apparaat gaan aanschaffen of zo? Iets dat nergens voor nodig is aangezien je het a) met je blote ogen al kan zien en b) als dat niet zo is door een stukje foto te roteren alsnog duidelijk te maken. Nogmaals, op letterlijk 100% van álle foto's is de gelige kant links. Heeft dus niets te maken met belichting. Zo ja, draai toestel om en maak nog een foto. Hoe makkelijk kán het zijn!?
Ik zeg enkel dat er een betere testmethode moet komen zoals het werkelijk meten van waarden;
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1307834247.jpeg
Dan komt er gewoon hetzelfde uit als via de huidige brakke methode. Gradatieverschil, gelige linkerkant.

• Dlocks
mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:13:
@ beiden hierboven....

[..]
Dat heb ik dus ook zelf al 10x gezegd: het is dan wel vreselijk toevallig dat op alle, en ik herhaal, letterlijk álle foto's het "gelige" gebied zich aan de linkerkant bevindt. Het is nooit, ondanks de belichting/foto, rechts.

[..]

[Edit] Ik weet een makkelijke methode: toestel op zijn kop houden. Dan is de rechterzijde donkerder/geliger. Er is dan wel een kleine voorwaarde aan gebonden: je moet wél kunnen zien dat dat zo is. Lukt dat niet: alsnog maar een uitsnede maken.

[..]

Okay, vanwaar is er dan op elke foto alleen maar links die gelige waas te zien? Komt het licht op elke foto van dezelfde kant? Draai het toestel gewoon om en maak nog een foto. Waar zal 'ie geel zijn? Rechts

[Voor 37% gewijzigd door Dlocks op 07-07-2011 16:18]

• mcsluis
Dat zegt niets over de testmethode. Ben je nou zo .. of doe je alsof..

En nogmaals. Ik zie geen gele waas. Als je bedoeld dat het scherm aan de linkerkant donkerder is, akoord. Maar dat kan te maken hebben met de hoek van de foto, lichtinval, lichtafval, kijkhoek enz. Maar gele waas.. nee.

[Voor 37% gewijzigd door mcsluis op 07-07-2011 16:20]

• Dlocks
mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:18:
[...]

Nog een keertje dan:
Dlocks schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:59:
[...]
Maak dan ook een goede foto. En je kan natuurlijk ook twee foto's maken. Eén op zijn kop en één niet op zijn kop zodat je de belichting van beide kant hebt.

[...]
Maak maar een print screen van het scherm en dan zie je dat er geen verloop in het plaatje zit.
Stel je maakt twee foto's hè, beiden onder dezelfde belichtings omstandigheden. Eén normaal en eentje omgedraaid.

Foto 1: normaal, gelige linkerkant
Foto 2: geroteerd: gelige rechterkant

Herhaal dit 20x thuis in allemaal andere kamers met andere lichten. Elke keer zelfde resultaat. Wat doet dit af aan de testmethode? Ik snap niet dat een basale manier opeens niet goed genoeg is.

• Dlocks
[...]

[..]Maar dat kan te maken hebben met de hoek van de foto, lichtinval, lichtafval, kijkhoek enz.

[..]
Ja, waarschijnlijk zit dat niet in het scherm, maar is er een probleem bij de gebruike fototoestellen waardoor tot nu toe op alle foto's het aan dezelfde kant te zien is. Dat kan natuurlijk niet aan het scherm liggen. Zal wel een fout zijn in de gebruikte fototoeststellen.

Maar goed, even serieus. Zoals al eerder geschreven is dat 'probleem' op de lossen door twee foto's te maken.

• thijsken
Nou ik ben ondertussen met mijn 4e Samsung Galaxy S2 beland, en jahoor, ok deze heeft een probleem! Dit keer de bekende circel... Beschreven in de eerste post van dit topic.

*knip*, niet doen.

[Voor 43% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2011 17:09]

• Dlocks
thijsken schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:26:
Nou ik ben ondertussen met mijn 4e Samsung Galaxy S2 beland, en jahoor, ok deze heeft een probleem! Dit keer de bekende circel... Beschreven in de eerste post van dit topic.

[mbr]*knip[/]
--edit--
Door knip niet meer relevant.

[Voor 38% gewijzigd door Dlocks op 07-07-2011 18:50]

*knip*

[Voor 98% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2011 17:09]

• Nymph
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-03 18:28
Mijn scherm is ook verre van perfect. De linkerzijde van het scherm is beduidend donkerder dan de rechter zijde. Valt mij het meest op met witte achtergronden. Kleuren zijn overgesatureerd. Pixels zijn verder allemaal ok.

Over de batterijduur zou ik ook nog wel een topic kunnen openen ;p. Het blijft frappant dat ondanks de vele berichten op forums over problemen met de SGS II dit niet wordt opgepikt door de media.

Edit: dat batterij duur topic is er al

[Voor 4% gewijzigd door Nymph op 07-07-2011 16:30]

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hmm, Galaxy S2 stond ook op mijn shortlist. Misschien is dat geweldige scherm dan toch niet zo geweldig after all....Wat ik echter niet lees hier is of het irritant is. Mijn iPhone heeft zandkorrels onder het scherm, en dat is irritant bij het kijken. Een 'gelige rand' kan dat ook zijn, maar hoe veel last heb je er werkelijk van?
XeNeRgY schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:31:
Hmm, Galaxy S2 stond ook op mijn shortlist. Misschien is dat geweldige scherm dan toch niet zo geweldig after all....Wat ik echter niet lees hier is of het irritant is. Mijn iPhone heeft zandkorrels onder het scherm, en dat is irritant bij het kijken. Een 'gelige rand' kan dat ook zijn, maar hoe veel last heb je er werkelijk van?
Heb er zelf geen last van. Zie het uiteraard wel maar ben dagelijks en op élk moment dat ik het toestel unlock er uitermate tevreden mee. Gewoon serieus hè, geen sarcasme of zo, voordat er weer gedoe komt ;)

• mcsluis
Dlocks schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:27:
[...]

Dus hij heeft ongelijk? :D
Het fijne van een forum is dat een eerder gemaakt punt in een post inzichtelijk blijft voor anderen.
Brad Pitt geeft aan dat er meerdere schermen zijn met verschillende defecten en dat hij van mening is dat er geen enkel scherm is zonder problemen. Tot op heden is het tegendeel blijkbaar nog niet geleverd in dit topic.

Maar om nu continue te moeten happen op iedere post in de verschillende topics, kan best vermoeiend werken.
Het wordt dan geen gezonde discussie meer (in een leuke vorm) maar meer het gooien met argumenten en je gelijk willen en moeten halen.

Misschien is een oplossing om per foto een poll te maken. Iemand post een foto waar andere iets over mogen zeggen (zonder geschreeuw en gegooi met argumenten) BV:

[ Foto]
O Perfect scherm
O Ik zie niets
O Ik zie een ring
O Ik zie gele waas
O Ik zie een donkere rand
O Ik zie een blauwe waas
O enz
O enz..

Op dit moment ontbreekt de discussiewaarde een beetje in dit topic..
[Edit] Heb net een beta geflashed van Lite'ning 1.6. Mijn scherm problemen zijn helemaal weg!!!! Geen gradient meer! Batterij gaat nu ook 45% langer mee. Ongelooflijk. Helemaal blij. <--- dat soort posts zijn wel okay?
B*stard ;) ik gelijk naar XDA.. en niets :-( grrr...Sarcasm sucks..,

[Voor 12% gewijzigd door mcsluis op 07-07-2011 16:36]

• Dlocks
Ik heb er geen last van. Viel mij ook pas na twee weken op in een bepaald scherm met de juiste achtergrondkleur.

Je zie het ook (of eigenlijk vrijwel niet) in de meeste foto's die hier worden gepost. Het valt zo goed als niet op. Pas na een test in Photoshop is het goed te zien.
mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:34:
Maar om nu continue te moeten happen op iedere post in de verschillende topics, kan best vermoeiend werken.
Minimaal even vermoeiend als constant "mijn S2 is perfect!!!!" te moeten lezen hoor.
Het wordt dan geen gezonde discussie meer (in een leuke vorm) maar meer het gooien met argumenten en je gelijk willen en moeten halen.
Hoe kom je daarbij? Gaat helemaal niet om gelijk halen. Mensen voelen zich blijkbaar meteen aangevallen als er ook maar iéts negatiefs over hun nieuwe speeltje wordt gezegd. De telefoon is über, maar niet perfect.
Misschien is een oplossing om per foto een poll te maken. Iemand post een foto waar andere iets over mogen zeggen (zonder geschreeuw en gegooi met argumenten) BV:
Dat is 100% en geheel zinloos. Persoon X zegt mijn scherm is perfect en zet een foto ter bewijs neer. Iemand toont aan dat het, uiteraard, niet zo is. Persoon X is nu geïrriteerd en maakt bezwaar tegen de methode.

Kijk op XDA, ruim 1300 posts, nul perfecte schermen ondanks dat dat tientallen malen is geroepen.

• Nymph
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-03 18:28
Dit zal per persoon verschillen. Ik vind het storend maar niet storend genoeg om de telefoon hier voor terug te brengen. Jij vindt het misschien totaal niet storend, andere zouden de telefoon terugbrengen naar de winkel.

• thijsken
Heel eerlijk? Geen! Als je niet een grijze of compleet witte achtergrond hebt kun je het bij daglicht niet eens waarnemen. En dat is juist bij de Iphone zo ontzettend irritant, want zodra er wat daglicht op je scherm staat zie je alle korrels zitten(ja ik spreek idd uit ervaring :*))

Anders gezegt, je hebt er geen last van! Het is een top toestel wat mij betreft. Nadelen:
  • Sommige exemplaren worden soms wat warm
  • Het scherm heeft een donkere/gelige vlek aan de linker kant
  • Er zit bij sommige modelletjes wat ruimte tussen de backcover en de batterij
Voordelen:
  • Hij is ontzettend snel, sneller dan bijv. een ipad 2. Met browsen, launchen van apps, enz.
  • Een GB ram krijg je haast niet vol, dus sublieme multi tasking
  • Toestel is licht en dun
  • Het scherm is groot(als ik nu mijn iphone 3g weer vast heb voelt hij o zo klein aan, om maar niet te spreken over de extra inch die ik mis bij het browsen e.d.
  • Swype is ontzettend handige manier van textinvoer, zeker als je maar 1 hand vrij hebt
  • Samsung update zijn Roms zeer regelmatig!
Check anders mijn videoreview even:
http://www.youtube.com/watch?v=e7udUpeIMHw

• Dlocks
mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:34:
[...]

Op dit moment ontbreekt de discussiewaarde een beetje in dit topic..

[...]
Ja, maar dat komt omdat er regelmatig weer iemand voorbij komt fietsten met een 'prefect' scherm. Hoe moet men daar dan op reageren? "Ja hoor knul, jouw scherm is wel perfect. Goed zo.". Of is het wellicht beter om middels een zeer eenvoudige test te laten zien dat dit niet het geval is?

Aangezien het -naar mijn mening- ondertussen wel overduidelijk is dat ieder scherm dit probleem heeft zou je eigenlijk in den beginne willen voorkomen dat men uitspraken doet zoals "Op mijn scherm is geen probleem, zie foto/" omdat dat keer op keer op keer niet waar blijkt te zijn.

Misschien is het dan een idee om in de OP uitleg (how-to) te zetten over hoe men zelf kan testen of er wel/of niet een probleem is met een scherm door (bijvoorbeeld) de stappen te doorlopen die ik noemde (inclusief screenshots):
Dlocks in "[Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie"

Eventueel nog aanvullen met het punt dat er twee foto's gemaakt moeten worden (ook één op zijn kop) i.v.m. belichting.

En mocht men na het doorlopen van de stappen/test denken een perfect scherm te hebben, pas dan kan/mag iemand een foto posten plus bewijs dat hij/zij de eerste is met een perfect scherm.

Dat zou een hoop onnodig gediscusieer besparen. :)

• thijsken
Dlocks schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:44:
[...]

Ja, maar dat komt omdat er regelmatig weer iemand voorbij komt fietsten met een 'prefect' scherm. Hoe moet men daar dan op reageren? "Ja hoor knul, jouw scherm is wel perfect. Goed zo.". Of is het wellicht beter om middels een zeer eenvoudige test te laten zien dat dit niet het geval is?

Aangezien het -naar mijn mening- ondertussen wel overduidelijk is dat ieder scherm dit probleem heeft zou je eigenlijk in den beginne willen voorkomen dat men uitspraken doet zoals "Op mijn scherm is geen probleem, zie foto/" omdat dat keer op keer op keer niet waar blijkt te zijn.

Misschien is het dan een idee om in de OP uitleg (how-to) te zetten over hoe men zelf kan testen of er wel/of niet een probleem is met een scherm door (bijvoorbeeld) de stappen te doorlopen die ik noemde (inclusief screenshots):
Dlocks in "[Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie"

Eventueel nog aanvullen met het punt dat er twee foto's gemaakt moeten worden (ook één op zijn kop) i.v.m. belichting.

En mocht men na het doorlopen van de stappen/test denken een perfect scherm te hebben, pas dan kan/mag iemand een foto posten plus bewijs dat hij/zij de eerste is met een perfect scherm.

Dat zou een hoop onnodig gediscusieer besparen. :)
Ik zal het binnenkort eventjes toevoegen, maar aan de andere kant zou je ook kunnen denken: laat hem maar kletsen. Op die manier kun je het topic gewon draaiende houden.

Je kunt je namelijk afvragen hoeveel waarde het heeft om iemand op het daadwerkelijke probleem te wijzen. Ik kwam gister iemand tegen met een SGS2 en ik heb gelijk even gekeken of hij er ook last van had, zonder te zeggen wat het probleem was. Toen ik zei: "er is wat mis met je scherm" zei hij: " wat dan?"

Ik heb toen niet gezegt wat er mis was omdat hij vanaf dan erop gaat letten.

Anders gezegt: Iets wat iemand niet ziet is er niet! Dus iemand met een "perfect scherm" is prima tevereden met zijn scherm. Daar is verder dus ook geen discussie meer over nodig.

*knip*, dit soort dingen roepen in het topic voegt niets toe, gaarne dat i.h.v. achterwege laten.

[Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2011 17:07]

Het begint met een T en eindigt op "report" :)

[Voor 89% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2011 17:08]

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Naar aanleiding van dit topic even mijn scherm bekeken.

Ik heb nooit iets gemerkt.. en na het goed onderzoeken aan hand van de voorbeelden in dit topic... nog steeds niets kunnen vinden.

Mijn scherm is naar mijn mening perfect :)

[Voor 3% gewijzigd door thelightning op 07-07-2011 17:09]

thelightning schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:05:
Mijn scherm is naar mijn mening perfect :)
Nou, dat is hartstikke mooi man! Dat is ook waar het om gaat, dat 'ie voor jou gewoon goed is :)

[Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 07-07-2011 17:43. Reden: intonatie maar weer eens aangepast :P]

• thijsken
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:56:
[mbr]Het begint met een T en eindigt op "report" :)[/]
TRaport?
Rode handje helemaal links naast "[Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie" bovenin. Topic report.

• Dlocks
thijsken schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Je kunt je namelijk afvragen hoeveel waarde het heeft om iemand op het daadwerkelijke probleem te wijzen.

[..]

Anders gezegt: Iets wat iemand niet ziet is er niet! Dus iemand met een "perfect scherm" is prima tevereden met zijn scherm. Daar is verder dus ook geen discussie meer over nodig.

[..]
Dit topic heeft juist als doel om te discussiëren over het scherm van de S2. De titel van dit topic is immers:

[Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

En in de OP worden direct een aantal 'problemen' met het scherm beschreven. Tweakers komen dus in dit topic om te kijken wat voor problemen er zijn en eventueel om te vragen of er bij zijn/haar scherm ook iets 'mis' is.

Lijkt mij juist in een topic als deze zeer onwenselijk om foutieve informatie m.b.t. het scherm te laten voor wat het is. Juist in een topic waar het draait om problemen met het scherm zou men zich bij de feiten moeten blijven houden en dus foutieve informatie corrigeren i.p.v. negeren.

Feit is dat tot nu toe alle schermen waar een foto van is gemaakt dit 'probleem' te zien is. Ik zie niet in waarom het nuttig is om dit feit -notabene in dit specifiek topic- te verdoezelen ofwel om te gaan liegen tegen S2 bezitters die een foto in dit topic plaatsen.

Maar goed, een hoe-test-ik-het-zelf in de OP zou top zijn. :)

• mcsluis
*Knip* Zinloze opmerking, gewoon on topic blijven

[Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 07-07-2011 21:37]

• Brutal1ty
Dlocks schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:49:
[...]

Maar goed, een hoe-test-ik-het-zelf in de OP zou top zijn. :)
Gewoon goed kijken.

Klinkt lullig maar meer is er niet nodig :P

Houd je vinger op de lichtsensor... Het scherm zal nu donkerder worden, trek nu je taakbalk naar beneden en aanschouw... Uit welke hoek je 't ook bekijkt zal je het zien. Alleen bij de een is het erger dan bij de ander.

Ikzelf merk het in de taakbalk (net als de streepjes) en tijdens whatsapp vooral heel erg. Voor de rest(kleuren, foto's, sites) valt het wel mee... Als Samsung een nieuwe shipment uitbrengt die goed is, haal ik een nieuwe, niet eerder :9

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik was ook ervan overtuigd dat mijn scherm niet of heel weinig zo'n gele vlek had, maar ook mijn GS2 heeft er last van.

Minimale helderheid:

Maximale helderheid:

Foto gemaakt op statief met camera vertikaal in een donkere kamer. Ik heb de foto wel iets uit focus genomen, anders krijg je van die moiré strepen.

Het is niet zo zeer een gele vlek links, als wel een lichte vlek rechts onder. Op maximale helderheid zie ik op de foto maar minimale verschillen moet ik zeggen.

Ik heb hetzelfde ook gedaan met een egaal grijs vlak:
Minimale helderheid:

Maximale helderheid:

En de gradient:

Het scherm is niet perfect. Als het een LCD was zou je spreken van backlight bleeding denk ik, maar dat kan bij AMOLED natuurlijk niet. Onder normale omstandigheden zie ik het niet dus voor mij is het display goed zat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

zonoskar schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:59:
Het is niet zo zeer een gele vlek links, als wel een lichte vlek rechts onder. Op maximale helderheid zie ik op de foto maar minimale verschillen moet ik zeggen.
Mja, met het risico op wederom een modbreak toch maar een plaatje weer. Ook hier zwaar gelig links hoor...

Onder normale omstandigheden zie ik het niet dus voor mij is het display goed zat.
That's what matters... Het is gewoon ondanks deze dingen een van de mooiste schermen ooit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickyy
Mijn toestel heeft het ook, terwijl ik er eerst van overtuigt was dat ik toevallig een goed scherm had. Vandaag liep ik bij toeval langs de Mediamarkt en heb de kans gelijk gepakt om het model daar te bekijken, en jawel, ook daar een gele waas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Jaa ik ben er ondertussen van overtuigd dat het een productiefout is. Ik heb samsung hier over gemaild, en ik kreeg een mail terug:

Wij kunnen hier niks mee via mail, neem telefonisch contact op...

Stelletje............. Hoe incompetent ben je dan als mail medewerker?...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:25
Even een heel ander onderwerp dan schermkleuren, en ik weet ook nog niet of het al genoemd is.

Maar, Samsung beweert een Gorilla-glas scherm te hebben, wat schijnt kras vrij te zijn. Alleen mijn SGS2 scherm is verre van krasvrij! Hele grote krassen zitten er inderdaad niet in, maar als je het scherm in het licht houdt zie je heel veel piepkleine krasjes. Het valt alleen op in het licht, en als het scherm uitstaat. Het stoort me dus ook niet, behalve dat ik dacht dat Gorilla Glas krasvrij was. Of is dit een verkeerde aanneming?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brutal1ty
memo001 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:32:
Even een heel ander onderwerp dan schermkleuren, en ik weet ook nog niet of het al genoemd is.

Maar, Samsung beweert een Gorilla-glas scherm te hebben, wat schijnt kras vrij te zijn. Alleen mijn SGS2 scherm is verre van krasvrij! Hele grote krassen zitten er inderdaad niet in, maar als je het scherm in het licht houdt zie je heel veel piepkleine krasjes. Het valt alleen op in het licht, en als het scherm uitstaat. Het stoort me dus ook niet, behalve dat ik dacht dat Gorilla Glas krasvrij was. Of is dit een verkeerde aanneming?
Ik heb so far nog geen enkel krasje op mijn scherm, en zelfs op mijn 2 jaar oude i8910 (ook Gorilla Glass) zitten maar een paar kleine ''hairlines'' aan krasjes die alleen opvallen als je zoekt en licht reflectie gebruikt terwijl de telefoon wel los in mijn tas heeft gezeten, tegen sleutels aan heeft gezeten, tegen muntgeld aan heeft gezeten etcetera.

Ik beschouw Gorilla Glass dan ook wel z.g.a. kras vrij en erg betrouwbaar. Ik was dan ook zeer blij te lezen dat de SGS2 dit ook gebruikte.

Klinkt gek maar: poets hem eens met een microvezel doekje? Of brillen doekje, hoe zo'n ding ook heet. (droog natuurlijk) Sommige dingen lijken krasjes, maar zijn gewoon weg te poetsen met zo'n ding :o

PS: voor iedereen die besluit zijn SGS2 niet in te ruilen voor een nieuwe zolang het scherm probleem blijft bestaan een paar tips die overbodig ergeren verminderen:

1. Staar niet de hele tijd naar de taakbalk bij slechte verlichting...
2. Stel een donkere of juist hele felle achtergrond in, vermijd grijstinten.
3. Gebruik SwiftKey X Beta als keyboard en stel 'm in op Neon. (sws dat iedereen swiftkey x beta moet gebruiken: snels lerende en preciese toetsenbord ooit... zeker als hij ''jouw taaltje'' kan leren van SMS'en en bv Facebook of Twitter: ideaal!)

Jups: ontwijk het probleem gewoon zo goed als je kan

[Voor 19% gewijzigd door Brutal1ty op 10-07-2011 18:48]

Brutal1ty schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:45:
Ik beschouw Gorilla Glass dan ook wel z.g.a. kras vrij en erg betrouwbaar. Ik was dan ook zeer blij te lezen dat de SGS2 dit ook gebruikte.
Gorilla glas is hooguit krasvast en geheel niet krasvrij. Eén lullig zandkorreltje (harder dan Gorilla glas) en je bent doomed. Dat men blijkbaar denkt dat het spul nagenoeg onverwoestbaar is is echt onzin. Het krast.

• Brutal1ty
Brad Pitt schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:09:
[...]

Gorilla glas is hooguit krasvast en geheel niet krasvrij. Eén lullig zandkorreltje (harder dan Gorilla glas) en je bent doomed. Dat men blijkbaar denkt dat het spul nagenoeg onverwoestbaar is is echt onzin. Het krast.
Vandaar dat ik voor het geval dat ''z.g.a.'' zei :P

Maar in dat geval heb ik gewoon erg veel mazzel gehad met mijn i8910, aangezien dat scherm, zeker voor een 2 jaar oud toestel, nog puntgaaf is! :9

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 23:35
ik wil misschien een SII kopen maar ik ben een beetje huiverig voor het inbranden ivm amoled scherm. Ga ik dit bij normaal gebruik al gauw merken of is het meer een probleem voor mensen die 8 uur per dag aan het spelen zijn met hun mobiel? Ik lees hier en daar dat mensen NU AL last hebben van dat bepaalde icoontjes wat langer achterblijven (retentie?). Terwijl het toestel "net" uit is?

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-03 13:30
Gigapower schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:35:
ik wil misschien een SII kopen maar ik ben een beetje huiverig voor het inbranden ivm amoled scherm. Ga ik dit bij normaal gebruik al gauw merken of is het meer een probleem voor mensen die 8 uur per dag aan het spelen zijn met hun mobiel? Ik lees hier en daar dat mensen NU AL last hebben van dat bepaalde icoontjes wat langer achterblijven (retentie?). Terwijl het toestel "net" uit is?
Oh ja, ik heb er constant 'last' van. Bijvoorbeeld als homescreen paar seconden weergegeven wordt en je dan de meldingsbalk naar onder trekt, dan zie je de icoontjes even, maar dat is niet permanent.
Wat wel niet blijkt weg te gaan bij mij, is de meldingsbalk, die is er precies voor altijd ingebrand. Het ziet er wat witter uit, maar dit is ook niet op alle achtergronden zichtbaar. Misschien gaat het zelfs wel weg als ik een tijd een witte achtergrond weergeef bijvoorbeeld. Stoort het? Ligt eraan, mij stoort het niet echt. De meldingsbalk zie je bijvoorbeeld enkel als je je scherm in landscape mode houdt, of als je natuurlijk een fullscreen game speelt, waar de meldingsbalk weg is. Maar al bij al valt het niet zo hard op. Als je je erop gaat focussen kan het vervelend worden, maar ik erger me er al niet meer aan.

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 23:35
En hoe lang heb jij je SII al? Het toestel is toch amper 2 maanden uit? Ik neem aan dat het inbranden niet gedekt word door garantie? Ik vind de SII echt zo een gaaf toestel alleen ik heb geen zin om over een half jaar tegen ingebranden knoppen/balken te kijken.

Helaas is de versie met s-LCD niet te krijgen in NL, want dat zou voor mij de perfecte telefoon zijn ;)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:00

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gigapower schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:35:
Ik heb het nog niet gemerkt, misschien als ik me er 24/7 op concentreer dat ik het een keer zie, maar tot nu toe heb ik er nog 0 van gemerkt. Die gele waas als je je notificatiebalk omlaag trekt heb ik wel (merkte ik ook alleen toen ik het SII topic las), maar ook daar had ik waarschijnlijk niks van gemerkt als ik dit topic niet had gelezen.)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-03 13:30
Gigapower schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:55:
En hoe lang heb jij je SII al? Het toestel is toch amper 2 maanden uit? Ik neem aan dat het inbranden niet gedekt word door garantie? Ik vind de SII echt zo een gaaf toestel alleen ik heb geen zin om over een half jaar tegen ingebranden knoppen/balken te kijken.

Helaas is de versie met s-LCD niet te krijgen in NL, want dat zou voor mij de perfecte telefoon zijn ;)
Ongeveer een maand denk ik. En het valt niet op hé. Op gewone achtergronden zie je het amper tot niet, en het is vooral die balk bovenin die je blijft zien aangezien die er ook altijd staat. Het alles valt vooral op, op een grijsachtige achtergrond, anders zie je het amper. En voor de rest is Super AMOLED + echt prachtig, ook in vergelijking met SLCD.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Als jullie kijken naar een zwarte afbeelding in een (zeer) donkere omgeving/kamer kijken. Zien jullie dan ook gekke lichtere vegen/vormen?

• Polster
  • Laatst online: 18:40
Nivk schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:20:
Als jullie kijken naar een zwarte afbeelding in een (zeer) donkere omgeving/kamer kijken. Zien jullie dan ook gekke lichtere vegen/vormen?
Nee is perfect zwart over het gehele oppervlakte.

• Nivk
Polster schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:29:
Vreemd. Ik moet erbij vermelden dat het niet meteen is, pas 5-10 seconden of zo later (volledig scherm zwart, pikdonker). Als ik er weer op het plaatje/scherm duw is het weer zwart. Telefoon heb ik dan overigens op 15-20 cm, niet ver van mij gezicht in ieder geval.

• Polster
Misschien heb je' schermvoeding automatisch aanpassen' aan staan. Een optie in het display menu.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 20:50
Polster schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:29:
[...]

Jep, ook met schermvoeding automatisch aanpassen uit/aan zie ik geen verschil en gewoon een egaal zwart oppervlak (op dat balkje bovenin met wifi en batterij na)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-12-2022
Even een heel andere vraag dan de gele waas, maar weten jullie miss wat het beleid van samsung m.b.t. een dode subpixel is? Ik heb er vandaag helaas 1 gevonden ;(

Anoniem: 218713

Ook ik heb een vraag mbt een pixel.

Ik heb het toestel sinds dinsdag (donderdag voor het eerst kunnen aanzetten). Het is mn eerste smartphone, en tot nu toe kijk ik mn ogen uit van de mogelijkheden. Maar gisteren zag ik naar mijn idee een stuck pixel (wit). Deze is zichtbaar op de meeste gekleurde, witte en grijze oppervlakken. Alleen op zwart is het iets minder zichtbaar en op blauw zie ik hem niet.

Het vreemde is, dat hij vandaag minder lijkt te zijn. Waar hij gisteren bij *#0*# nog goed zichtbaar was, is hij nu weinig tot niet zichtbaar. Op alle andere schermen (homoscreen, internet, camera) is hij wel nog steeds te zien.

Vind het erg storend dat mn eerste (dure) toestel dit vertoond....

Heb na wat zoeken wel pixelfix video's gevonden en 10 minuutjes gedraaid, maar dit heeft (nog) niet geholpen. Ook lees ik over iets software gerelateerds, maar die hebben het alleen op de (standaard) webbrowser, en ik heb het overal....

Iemand suggesties? Of om laten ruilen?

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 218713 op 06-08-2011 11:04]

• spl3ndr
  • Laatst online: 20-11-2020
Dit hoort hier ook wel in thuis dacht ik.

Enkele weken na ontvangst van mijn SGS2 begon mijn scherm ernstige fouten te vertonen.
In het begin kwam het 1x per 3 dagen voor, en dan enkel als ik het scherm aandeed, dan was het onleesbaar. even het scherm uit , 2 seconden wachten en dan opnieuw aan en het scherm was opnieuw perfect.
De laatste week echter komt het ook voor als ik gewoon wat rondsurf, tijden een spelletje... gewoon willekeurig. Laatst was het tijdens een filmpje, als de gsm op tafel lag...

Ik ben nu aan het uitzoeken naar wie ik hem moet sturen om een reparatie te verkrijgen, of een nieuwe gsm.
( gekocht bij bol.com )

foto's :

Anoniem: 368193

Zit ongetwijfeld een probleem in de aansturing van het scherm.. Vermoedelijk de connectie van de flatcable tussen het scherm en het moederbord..Heb vergelijkbare 'beelden' wel eens op een oude nokia n95 gehad..

• spl3ndr
Dus het zou zo simpel kunnen zijn als een kabel die niet goed vastzit?
Naja, morgen gaat ie naar het service-centrum.... 4 weken zonder telefoon ( telefoon die de moeite is dan )

• Nivk
Nivk schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:40:
Vreemd. Ik moet erbij vermelden dat het niet meteen is, pas 5-10 seconden of zo later (volledig scherm zwart, pikdonker). Als ik er weer op het plaatje/scherm duw is het weer zwart. Telefoon heb ik dan overigens op 15-20 cm, niet ver van mij gezicht in ieder geval.
Mijn tweede quote is denk ik onjuist aangezien ik het daar heb over de gallery en als je op het scherm duwt lichten de touchkeys op en dan zie ik het sowieso lastig. Zo ziet het er dus ongeveer uit:

Dit is niet die van mij maar van iemand op XDA, bij mij komen ze meer van de touchkey kant de strepen/vegen.

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:32
Een kennis van mij heeft de S2 laten vallen, scherm is direct compleet over de hele lengte gebroken.
Nu heeft hij zijn oude (2 jaar) Moto Milestone 2 ook heel wat keer laten vallen maar daar bleef de schade altijd beperkt tot wat lakschade.

Kan iemand mij vertellen hoe sterk het glas van de S2 is in vergelijking met andere toestellen?
Heeft hij nu gewoon pech gehad of is het glas erg fragiel?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25

sjaool

Every life should have 9 cats

Hij heeft gewoon pech gehad. Het glas is krasbestendig maar niet onbreekbaar.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe het toestel valt.

"When you grow up your heart dies"

• Polster
Ok, ik heb mijn scherm laten vervangen en nu zie ik het dus wel. Voor de reparatie was er niets aan de hand maar met dit nieuw scherm zie ik wel wat vlekken. Niet zo ernstig als het XDA voorbeeld en verder stoort het mij ook nog niet. Vooralsnog laat ik het dus maar even.

Oh en ook de gelige linkerkant is erger dan voorheen :|

[Voor 4% gewijzigd door Polster op 17-08-2011 02:05]

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-03 14:25

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik heb al andere gevallen S2's gezien die "geluk" hebben gehad. Hele scherm door midden in ieder geval niet, krassen / putten erin wel. Maar beduidend minder dan de plastic rand, die raakt erg snel erg beschadigd. (Het is nog net niet de achterkant van een *scheldwoord* 4).

Kwa scherm heb ik overigens nog geen van al deze problemen ondervonden. Eigenlijk wil ik het allemaal helemaal niet weten, dan zal het me ook pas veeel later opvallen.

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-03 17:57
René van Gaalen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:03:
Een kennis van mij heeft de S2 laten vallen, scherm is direct compleet over de hele lengte gebroken.
Nu heeft hij zijn oude (2 jaar) Moto Milestone 2 ook heel wat keer laten vallen maar daar bleef de schade altijd beperkt tot wat lakschade.

Kan iemand mij vertellen hoe sterk het glas van de S2 is in vergelijking met andere toestellen?
Heeft hij nu gewoon pech gehad of is het glas erg fragiel?
Ten eerste moet je rekening houden dat het S2 scherm groter is dus ja het breekt sneller.
En als laatste het maakt ook heel uit hoe het toestel valt als het valt op de hoek van het toestel kan het heel snel breken door dat alle kracht word geabsorbeerd door dat ene kleine hoekje.

• spl3ndr
spl3ndr schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:26:
Dit hoort hier ook wel in thuis dacht ik.

Enkele weken na ontvangst van mijn SGS2 begon mijn scherm ernstige fouten te vertonen.
In het begin kwam het 1x per 3 dagen voor, en dan enkel als ik het scherm aandeed, dan was het onleesbaar. even het scherm uit , 2 seconden wachten en dan opnieuw aan en het scherm was opnieuw perfect.
De laatste week echter komt het ook voor als ik gewoon wat rondsurf, tijden een spelletje... gewoon willekeurig. Laatst was het tijdens een filmpje, als de gsm op tafel lag...
Naar aanleiding hiervan heb ik dus vandaag mijn sgs2 terug.
In totaal 1 week weggeweest.
dit is er vervangen : GH97-12175A. ( Complete Display LCD+Touchscreen+Frame volgens google )

Het ziet er tot nu goed uit, moet nog dode pixel test enz... uitvoeren.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee