Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 13:51
Het Grote Samsung Galaxy SII Scherm Topic
Er is sinds de launch van de Samsung Galaxy SII een hoop te doen geweest over een productiefout in het scherm. Het algemene discussie forum word overspoeld met vragen en meningsverschillen over het scherm. Vanaf nu kan dit allemaal in dit topic! Vul de poll in, en claim je een 100% goed scherm te hebben, post dan even een foto in dit forum. Een aantal forum leden zijn nogal gefixeerd op hard bewijs namelijk!
Inhoudsopgave
  • Inleiding
  • Bekende problemen
Bekende problemen
Er zijn momenteel twee problemen bekend met het Super Amoled Plus scherm van Samsung, namelijk:
Gele/donkere rand aan de linker kant van het scherm
Het welbekende probleem is hieronder te zien:

Door verschillende mensen op het forum word er geclaimd dat dit in alle schermen zit en het gaat om een productie fout, maar andere claimen weer een 100% goed scherm te hebben. Vul voor de volledigheid de poll even in, en post een foto als bewijs!

Dit probleem word zoals gezegd veroorzaakt door een productiefout en kan niet zomaar worden verholpen. Voorlopig is er dus geen oplossing.

Een cirkel op een willekeurige plek op het scherm
Het probleem is hieronder te zien:

Waardoor dit probleem zich voordoet is niet bekend, maar het komt slechts sporadisch voor. Heb je hier last van retourneer dan je telefoon!

Blauwe waas onder verschillende hoeken
De blauwe waas word veroorzaakt door een laagje dat vette vingers op het scherm voorkomt. Bij de ene telefoon is het meer dan de andere, wat waarschijnlijk te doen heeft met de manier waarop Samsung de laag aan brengt. Meer blauwe waas = minder vingerafdrukken. Minder blauwe waas = meer vingerafdrukken. Niks aan te doen, het hoort zo!

Changelog

• -
Ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken bij het aanvullen van dit topic. Zou je me willen helpen, stuur me dan even een PM, dan voeg ik je aan mede-auteurs toe

[Voor 7% gewijzigd door thijsken op 05-07-2011 13:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:31

DapperKonijntje

Draw monkey

thijsken schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:21:
[...]

Zou je de foto nog een keer kunnen posten? Ik kan hem zo snel niet voor de geest halen!
Ging om deze foto's

Vooral die 2e laat goed zien waar het om gaat, bij mij is het wel een stuk minder, maar het patroon is hetzelfde, horizontale en verticale lijnen

Portfolio

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 13:33
Mijn scherm is volgens mij OK:
Morphix schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 03:12:
Heeft die gele waas aan de linkerkant wellicht te maken met de warmte van de telefoon?
Deze theorie lees je op XDA ook inderdaad regelmatig. Zou zomaar er mee te maken kunnen hebben ja.
Nou nee, een van de slechtste so far zelfs. Echt een méga gradatie verschil.

Zal ook wel weer liggen aan de belichting. Maar wederom "toevallig" linkerkant geler.

[Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 07-07-2011 11:39]

Nickname does not reflect reality

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:37:
[...]

Nou nee, een van de slechtste so far zelfs. Echt een méga gradatie verschil.
Misschien kan je even precies uitleggen wat jij ziet en wat je met die foto hebt gedaan? Zo op het oog zie ik namelijk niets vreemd aan de originele foto.

Zelf heb ik last van niet vloeiend verloop bij plaatjes met een gradient verloop (maar dan uiteraard een kwartslag gedraaid.:

Terwijl het er eigenlijk zo uit zou moeten zien:

Dit is heel duidelijk merkbaar bij bijvoorbeeld de ABN Amro saldo applicatie. Geen originele foto ivm werk. ;)
Ik heb wel even snel een testwallpaper gemaakt waarmee je kan testen of jullie telefoon ook dit probleem heeft.

Stel bovenstaande plaatje (800,480) in als wallpaper en kijk of je een vloeiend plaatje ziet of eentje met dikke balken als verloop.

[Voor 70% gewijzigd door mcsluis op 07-07-2011 15:32]

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2017
mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:44:
[...]

Misschien kan je even precies uitleggen wat jij ziet en wat je met die foto hebt gedaan? Zo op het oog zie ik namelijk niets vreemd aan de originele foto.

[..]
Dat zie je toch? Hij heeft een stukje gespiegeld zodat je het kleur verschil goed kan zien.

Stap 1

Open plaatje in Photoshop en selecteer een strook:

Stap 2
Roteer de strook 180 graden. In die strook komt dus het linkergedeelte van het scherm rechts te staan en het rechter gedeelte van het scherm links te staan:

Stap 3
En dan is onderstaande het resultaat:

Je ziet nu in die strook dat er een overduidelijk kleurverschil is.

Overigens was bij jouw foto bovenstaande stappen eigenlijk niet nodig, omdat in de foto die je hebt geplaatst al overduidelijk een kleurverschil tussen links en rechts te zien was. ;)

Er is nog niemand geweest die een foto heeft gepost waarbij m.b.v. bovenstaande methode geen kleurverschil te zien is. Tot nu toe hebben alle schermen dus dit probleem. Ook de schermen van mensen die zeggen dat ze een perfect scherm hebben waarbij dit probleem er niet is blijkt het probleem er toch te zijn.

En toch komt er om de paar reacties weer iemand roepen: "Mijn scherm is perfect en heeft geen kleurverschil! Echt waar!". :')

Dat niet op alle schermen dit probleem in het dagelijks gebruik ook daadwerkelijk merkbaar aanwezig is wil dus niet zeggen dat het er feitelijk gezien niet is. Het is er toe nu toe dus wel bij alle schermen.

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik zal het je anders toelichten. Je testmethode raakt kan nog wal doordat de foto onder een hoek is genomen in een omgeving met reflecties waardoor een gedeelte van de foto spiegelen methodisch niet verantwoord is en valt in de categorie 'bullshit'. De schaduw naast het toestel toont lichtinval aan.

Mijn muismat is 100% egaal zwart. Ik heb een foto onder een hoek gemaakt in een omgeving met veel licht en reflecties. Vervolgens heb ik een uitsnede van de foto gespiegeld. Nu blijkt dat na het draaien van de uitsnede er een andere kleur optreedt. Is mijn muismat nu niet meer overal 100% gelijke zwart? 8)7 En dat is precies wat er aan de hand is bij jouw voorbeeld foto.

Ik ben het met je eens dat als er zoveel mensen zijn met mindere schermen dat er technisch vast wat aan mankeert. Als mensen het niet zien, het niet erg vinden, is er niets aan de hand. Dan hoeven ze geen gebruikt te maken van garantie/reparatie/omruil. Dan is er ook niets om je druk over te maken. Het feit dat mensen er tevreden mee zijn is voldoen.

Mijn toestel heeft blijkbaar ook een issue. En? Ik blijf het toestel nog steeds meesterlijk vinden en 100.000x prettiger werken dan de iphone4.

Ik begrijp dat jij niet tevreden bent met het scherm van je toestel, en dat je iedereen (maar dan ook echt iedereen) wil laten weten dat het toestel dat zij hebben een ongelofelijk kutscherm is en problemen heeft en dat ze moeten gaan huilen in een hoekje.

Ik zou je willen adviseren niet zo druk te maken over wat andere mensen van hun eigen toestel vinden. Als zij tevreden zijn, wees dan ook blij voor hun. Laat mensen in de waan een perfect scherm te hebben terwijl jij weet dat ze eigenlijk een pokkescherm met gele waas, gradatie, spikkels, en krullen en krassen en bellen hebben. Daarmee voorkom je bij jezelf een hoop stress..

Met deze post wil ik trouwen niet beweren dat er niets mis is met de schermen en dat de QA bij samsung een aantal steken heeft laten vallen (of dat ze vinden dat de problemen binnen de norm vallen).

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik was ook ervan overtuigd dat mijn scherm niet of heel weinig zo'n gele vlek had, maar ook mijn GS2 heeft er last van.

Minimale helderheid:

Maximale helderheid:

Foto gemaakt op statief met camera vertikaal in een donkere kamer. Ik heb de foto wel iets uit focus genomen, anders krijg je van die moiré strepen.

Het is niet zo zeer een gele vlek links, als wel een lichte vlek rechts onder. Op maximale helderheid zie ik op de foto maar minimale verschillen moet ik zeggen.

Ik heb hetzelfde ook gedaan met een egaal grijs vlak:
Minimale helderheid:

Maximale helderheid:

En de gradient:

Het scherm is niet perfect. Als het een LCD was zou je spreken van backlight bleeding denk ik, maar dat kan bij AMOLED natuurlijk niet. Onder normale omstandigheden zie ik het niet dus voor mij is het display goed zat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

zonoskar schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:59:
Het is niet zo zeer een gele vlek links, als wel een lichte vlek rechts onder. Op maximale helderheid zie ik op de foto maar minimale verschillen moet ik zeggen.
Mja, met het risico op wederom een modbreak toch maar een plaatje weer. Ook hier zwaar gelig links hoor...

Onder normale omstandigheden zie ik het niet dus voor mij is het display goed zat.
That's what matters... Het is gewoon ondanks deze dingen een van de mooiste schermen ooit.

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11-2020
Dit hoort hier ook wel in thuis dacht ik.

Enkele weken na ontvangst van mijn SGS2 begon mijn scherm ernstige fouten te vertonen.
In het begin kwam het 1x per 3 dagen voor, en dan enkel als ik het scherm aandeed, dan was het onleesbaar. even het scherm uit , 2 seconden wachten en dan opnieuw aan en het scherm was opnieuw perfect.
De laatste week echter komt het ook voor als ik gewoon wat rondsurf, tijden een spelletje... gewoon willekeurig. Laatst was het tijdens een filmpje, als de gsm op tafel lag...

Ik ben nu aan het uitzoeken naar wie ik hem moet sturen om een reparatie te verkrijgen, of een nieuwe gsm.
( gekocht bij bol.com )

foto's :

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 16:38
Nivk schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:20:
Als jullie kijken naar een zwarte afbeelding in een (zeer) donkere omgeving/kamer kijken. Zien jullie dan ook gekke lichtere vegen/vormen?
Nivk schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:40:
Vreemd. Ik moet erbij vermelden dat het niet meteen is, pas 5-10 seconden of zo later (volledig scherm zwart, pikdonker). Als ik er weer op het plaatje/scherm duw is het weer zwart. Telefoon heb ik dan overigens op 15-20 cm, niet ver van mij gezicht in ieder geval.
Mijn tweede quote is denk ik onjuist aangezien ik het daar heb over de gallery en als je op het scherm duwt lichten de touchkeys op en dan zie ik het sowieso lastig. Zo ziet het er dus ongeveer uit:

Dit is niet die van mij maar van iemand op XDA, bij mij komen ze meer van de touchkey kant de strepen/vegen.
Ryan1981 schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:05:
Hier zijn de foto's om zelf te oordelen.
Ook hier een kleine gradatie/kleurverschil aan de linkerkant. Het pijltje betreft dus het geroteerde stukje scherm. Als het aan de belichting lag horen we dat wel weer :P

• basovic88
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn telefoon is precies vlak op de vloer gesmakt. Hierbij is de glasplaat op heel veel plaatsen helemaal gebroken. Behalve het glasplaatje is verder niks beschadigd; touchscreen, display, etc. werkt allemaal nog top. Ik heb een nieuwe glasplaatje besteld voor 10 dollar op EBay. Het oude glasplaatje/glasstukjes zou ik los kunnen halen door het te verwarmen (met bijvoorbeeld een föhn) waardoor de lijm loslaat, en dus ook de glasplaat.

Ik heb vanmiddag m'n telefoon flink warm gestookt met de föhn, waardoor ik met een mini schroevendraaiertje sommige glasstukjes er makkelijk uit kun peuteren. Het valt mij wel op dat er veel lijm en glassplinters blijven plakken. (Zie onderstaande foto, rechterkant scherm).

Op een gegeven moment kon ik aan de bovenkant een heel stuk loswippen. Helaas bleek dit niet enkel de glasplaat, maar de hele display. Met extra föhnen laat het de display niet los van de glasplaat; ik durf niet té veel kracht te zetten.

Zijn er mensen die de glasplaat al een keer hebben vervangen (dus niet het hele scherm). En hoe?
Is er misschien iemand die een idee heeft hoe ik het glas eraf krijg?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee