Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 13:51
Het Grote Samsung Galaxy SII Scherm Topic
Er is sinds de launch van de Samsung Galaxy SII een hoop te doen geweest over een productiefout in het scherm. Het algemene discussie forum word overspoeld met vragen en meningsverschillen over het scherm. Vanaf nu kan dit allemaal in dit topic! Vul de poll in, en claim je een 100% goed scherm te hebben, post dan even een foto in dit forum. Een aantal forum leden zijn nogal gefixeerd op hard bewijs namelijk!
Inhoudsopgave
  • Inleiding
  • Bekende problemen
Bekende problemen
Er zijn momenteel twee problemen bekend met het Super Amoled Plus scherm van Samsung, namelijk:
Gele/donkere rand aan de linker kant van het scherm
Het welbekende probleem is hieronder te zien:

Door verschillende mensen op het forum word er geclaimd dat dit in alle schermen zit en het gaat om een productie fout, maar andere claimen weer een 100% goed scherm te hebben. Vul voor de volledigheid de poll even in, en post een foto als bewijs!

Dit probleem word zoals gezegd veroorzaakt door een productiefout en kan niet zomaar worden verholpen. Voorlopig is er dus geen oplossing.

Een cirkel op een willekeurige plek op het scherm
Het probleem is hieronder te zien:

Waardoor dit probleem zich voordoet is niet bekend, maar het komt slechts sporadisch voor. Heb je hier last van retourneer dan je telefoon!

Blauwe waas onder verschillende hoeken
De blauwe waas word veroorzaakt door een laagje dat vette vingers op het scherm voorkomt. Bij de ene telefoon is het meer dan de andere, wat waarschijnlijk te doen heeft met de manier waarop Samsung de laag aan brengt. Meer blauwe waas = minder vingerafdrukken. Minder blauwe waas = meer vingerafdrukken. Niks aan te doen, het hoort zo!

Changelog

• -
Ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken bij het aanvullen van dit topic. Zou je me willen helpen, stuur me dan even een PM, dan voeg ik je aan mede-auteurs toe

[Voor 7% gewijzigd door thijsken op 05-07-2011 13:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Omdat dat forum zo erg bestookt word met de discussies over de batterij dat een normale verdere voortgang van het forum deel 5 niet gaat. Het topic moest gister zelfs tijdelijk op slot vanwege en te eenzijdige discussie. Op deze manier kan iedereen die het niet kan laten een eindeloze discussie te voeren hier zijn hard luchten, en kan het algemene topic over de SGS II gewoon gebruikt worden waarvoor het bedoelt is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Ik zal die blauwe waas inderdaad eens even toevoegen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
DapperKonijntje schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:19:
Ik heb ook een waas, maar het was me eerlijk niet opgevallen tot ik in dit topic begon te lezen :P

Waar ik me meer zorgen om maar is dat mijn scherm wat strepen vertoont bij een wat donkerdere achtergrond, het valt niet zo erg op als bij de foto die eerder is gepost, maar je ziet het wel, nu heeft mijn SGS daar ook een beetje last van en de htc legend van mn broertje ook, is het niet gewoon iets bij dit soort type schermen hoort of moet ik terug?
Zou je de foto nog een keer kunnen posten? Ik kan hem zo snel niet voor de geest halen!

• thijsken
Nou ik ben ondertussen met mijn 4e Samsung Galaxy S2 beland, en jahoor, ok deze heeft een probleem! Dit keer de bekende circel... Beschreven in de eerste post van dit topic.

*knip*, niet doen.

[Voor 43% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2011 17:09]

• thijsken
XeNeRgY schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:31:
Hmm, Galaxy S2 stond ook op mijn shortlist. Misschien is dat geweldige scherm dan toch niet zo geweldig after all....Wat ik echter niet lees hier is of het irritant is. Mijn iPhone heeft zandkorrels onder het scherm, en dat is irritant bij het kijken. Een 'gelige rand' kan dat ook zijn, maar hoe veel last heb je er werkelijk van?
Heel eerlijk? Geen! Als je niet een grijze of compleet witte achtergrond hebt kun je het bij daglicht niet eens waarnemen. En dat is juist bij de Iphone zo ontzettend irritant, want zodra er wat daglicht op je scherm staat zie je alle korrels zitten(ja ik spreek idd uit ervaring :*))

Anders gezegt, je hebt er geen last van! Het is een top toestel wat mij betreft. Nadelen:
  • Sommige exemplaren worden soms wat warm
  • Het scherm heeft een donkere/gelige vlek aan de linker kant
  • Er zit bij sommige modelletjes wat ruimte tussen de backcover en de batterij
Voordelen:
  • Hij is ontzettend snel, sneller dan bijv. een ipad 2. Met browsen, launchen van apps, enz.
  • Een GB ram krijg je haast niet vol, dus sublieme multi tasking
  • Toestel is licht en dun
  • Het scherm is groot(als ik nu mijn iphone 3g weer vast heb voelt hij o zo klein aan, om maar niet te spreken over de extra inch die ik mis bij het browsen e.d.
  • Swype is ontzettend handige manier van textinvoer, zeker als je maar 1 hand vrij hebt
  • Samsung update zijn Roms zeer regelmatig!
Check anders mijn videoreview even:
http://www.youtube.com/watch?v=e7udUpeIMHw

• thijsken
Dlocks schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:44:
[...]

Ja, maar dat komt omdat er regelmatig weer iemand voorbij komt fietsten met een 'prefect' scherm. Hoe moet men daar dan op reageren? "Ja hoor knul, jouw scherm is wel perfect. Goed zo.". Of is het wellicht beter om middels een zeer eenvoudige test te laten zien dat dit niet het geval is?

Aangezien het -naar mijn mening- ondertussen wel overduidelijk is dat ieder scherm dit probleem heeft zou je eigenlijk in den beginne willen voorkomen dat men uitspraken doet zoals "Op mijn scherm is geen probleem, zie foto/" omdat dat keer op keer op keer niet waar blijkt te zijn.

Misschien is het dan een idee om in de OP uitleg (how-to) te zetten over hoe men zelf kan testen of er wel/of niet een probleem is met een scherm door (bijvoorbeeld) de stappen te doorlopen die ik noemde (inclusief screenshots):
Dlocks in "[Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie"

Eventueel nog aanvullen met het punt dat er twee foto's gemaakt moeten worden (ook één op zijn kop) i.v.m. belichting.

En mocht men na het doorlopen van de stappen/test denken een perfect scherm te hebben, pas dan kan/mag iemand een foto posten plus bewijs dat hij/zij de eerste is met een perfect scherm.

Dat zou een hoop onnodig gediscusieer besparen. :)
Ik zal het binnenkort eventjes toevoegen, maar aan de andere kant zou je ook kunnen denken: laat hem maar kletsen. Op die manier kun je het topic gewon draaiende houden.

Je kunt je namelijk afvragen hoeveel waarde het heeft om iemand op het daadwerkelijke probleem te wijzen. Ik kwam gister iemand tegen met een SGS2 en ik heb gelijk even gekeken of hij er ook last van had, zonder te zeggen wat het probleem was. Toen ik zei: "er is wat mis met je scherm" zei hij: " wat dan?"

Ik heb toen niet gezegt wat er mis was omdat hij vanaf dan erop gaat letten.

Anders gezegt: Iets wat iemand niet ziet is er niet! Dus iemand met een "perfect scherm" is prima tevereden met zijn scherm. Daar is verder dus ook geen discussie meer over nodig.

*knip*, dit soort dingen roepen in het topic voegt niets toe, gaarne dat i.h.v. achterwege laten.

[Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2011 17:07]

• thijsken
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:56:
[mbr]Het begint met een T en eindigt op "report" :)[/]
TRaport?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Jaa ik ben er ondertussen van overtuigd dat het een productiefout is. Ik heb samsung hier over gemaild, en ik kreeg een mail terug:

Wij kunnen hier niks mee via mail, neem telefonisch contact op...

Stelletje............. Hoe incompetent ben je dan als mail medewerker?...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee