memo001 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:32:
Even een heel ander onderwerp dan schermkleuren, en ik weet ook nog niet of het al genoemd is.
Maar, Samsung beweert een Gorilla-glas scherm te hebben, wat schijnt kras vrij te zijn. Alleen mijn SGS2 scherm is verre van krasvrij! Hele grote krassen zitten er inderdaad niet in, maar als je het scherm in het licht houdt zie je heel veel piepkleine krasjes. Het valt alleen op in het licht, en als het scherm uitstaat. Het stoort me dus ook niet, behalve dat ik dacht dat Gorilla Glas krasvrij was. Of is dit een verkeerde aanneming?
Ik heb so far nog geen enkel krasje op mijn scherm, en zelfs op mijn 2 jaar oude i8910 (ook Gorilla Glass) zitten maar een paar kleine ''hairlines'' aan krasjes die alleen opvallen als je zoekt en licht reflectie gebruikt terwijl de telefoon wel los in mijn tas heeft gezeten, tegen sleutels aan heeft gezeten, tegen muntgeld aan heeft gezeten etcetera.
Ik beschouw Gorilla Glass dan ook wel z.g.a. kras vrij en erg betrouwbaar. Ik was dan ook zeer blij te lezen dat de SGS2 dit ook gebruikte.
Klinkt gek maar: poets hem eens met een microvezel doekje? Of brillen doekje, hoe zo'n ding ook heet. (droog natuurlijk) Sommige dingen lijken krasjes, maar zijn gewoon weg te poetsen met zo'n ding
PS: voor iedereen die besluit zijn SGS2 niet in te ruilen voor een nieuwe zolang het scherm probleem blijft bestaan een paar tips die overbodig ergeren verminderen:
1. Staar niet de hele tijd naar de taakbalk bij slechte verlichting...
2. Stel een donkere of juist hele felle achtergrond in, vermijd grijstinten.
3. Gebruik SwiftKey X Beta als keyboard en stel 'm in op Neon. (sws dat iedereen swiftkey x beta moet gebruiken: snels lerende en preciese toetsenbord ooit... zeker als hij ''jouw taaltje'' kan leren van SMS'en en bv Facebook of Twitter: ideaal!)
Jups: ontwijk het probleem gewoon zo goed als je kan
[
Voor 19% gewijzigd door
Brutal1ty op 10-07-2011 18:48
]