Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Naar aanleiding van dit topic even mijn scherm bekeken.

Ik heb nooit iets gemerkt.. en na het goed onderzoeken aan hand van de voorbeelden in dit topic... nog steeds niets kunnen vinden.

Mijn scherm is naar mijn mening perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door thelightning op 07-07-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thelightning schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:05:
Mijn scherm is naar mijn mening perfect :)
Nou, dat is hartstikke mooi man! Dat is ook waar het om gaat, dat 'ie voor jou gewoon goed is :)

[ Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 07-07-2011 17:43 . Reden: intonatie maar weer eens aangepast :P ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-04 09:50
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:56:
[mbr]Het begint met een T en eindigt op "report" :)[/]
TRaport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rode handje helemaal links naast "[Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie" bovenin. Topic report.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 15:57
thijsken schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Je kunt je namelijk afvragen hoeveel waarde het heeft om iemand op het daadwerkelijke probleem te wijzen.

[..]

Anders gezegt: Iets wat iemand niet ziet is er niet! Dus iemand met een "perfect scherm" is prima tevereden met zijn scherm. Daar is verder dus ook geen discussie meer over nodig.

[..]
Dit topic heeft juist als doel om te discussiëren over het scherm van de S2. De titel van dit topic is immers:

[Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

En in de OP worden direct een aantal 'problemen' met het scherm beschreven. Tweakers komen dus in dit topic om te kijken wat voor problemen er zijn en eventueel om te vragen of er bij zijn/haar scherm ook iets 'mis' is.

Lijkt mij juist in een topic als deze zeer onwenselijk om foutieve informatie m.b.t. het scherm te laten voor wat het is. Juist in een topic waar het draait om problemen met het scherm zou men zich bij de feiten moeten blijven houden en dus foutieve informatie corrigeren i.p.v. negeren.

Feit is dat tot nu toe alle schermen waar een foto van is gemaakt dit 'probleem' te zien is. Ik zie niet in waarom het nuttig is om dit feit -notabene in dit specifiek topic- te verdoezelen ofwel om te gaan liegen tegen S2 bezitters die een foto in dit topic plaatsen.

Maar goed, een hoe-test-ik-het-zelf in de OP zou top zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:37
*Knip* Zinloze opmerking, gewoon on topic blijven

[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 07-07-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05 13:06
Dlocks schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:49:
[...]

Maar goed, een hoe-test-ik-het-zelf in de OP zou top zijn. :)
Gewoon goed kijken.

Klinkt lullig maar meer is er niet nodig :P

Houd je vinger op de lichtsensor... Het scherm zal nu donkerder worden, trek nu je taakbalk naar beneden en aanschouw... Uit welke hoek je 't ook bekijkt zal je het zien. Alleen bij de een is het erger dan bij de ander.

Ikzelf merk het in de taakbalk (net als de streepjes) en tijdens whatsapp vooral heel erg. Voor de rest(kleuren, foto's, sites) valt het wel mee... Als Samsung een nieuwe shipment uitbrengt die goed is, haal ik een nieuwe, niet eerder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik was ook ervan overtuigd dat mijn scherm niet of heel weinig zo'n gele vlek had, maar ook mijn GS2 heeft er last van.

Minimale helderheid:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9378940/_MG_0401.jpg
Maximale helderheid:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9378940/_MG_0402.jpg

Foto gemaakt op statief met camera vertikaal in een donkere kamer. Ik heb de foto wel iets uit focus genomen, anders krijg je van die moiré strepen.

Het is niet zo zeer een gele vlek links, als wel een lichte vlek rechts onder. Op maximale helderheid zie ik op de foto maar minimale verschillen moet ik zeggen.

Ik heb hetzelfde ook gedaan met een egaal grijs vlak:
Minimale helderheid:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9378940/_MG_0399.jpg
Maximale helderheid:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9378940/_MG_0403.jpg

En de gradient:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9378940/_MG_0406.jpg

Het scherm is niet perfect. Als het een LCD was zou je spreken van backlight bleeding denk ik, maar dat kan bij AMOLED natuurlijk niet. Onder normale omstandigheden zie ik het niet dus voor mij is het display goed zat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonoskar schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:59:
Het is niet zo zeer een gele vlek links, als wel een lichte vlek rechts onder. Op maximale helderheid zie ik op de foto maar minimale verschillen moet ik zeggen.
Mja, met het risico op wederom een modbreak toch maar een plaatje weer. Ook hier zwaar gelig links hoor...

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/gelewaas4.jpg
Onder normale omstandigheden zie ik het niet dus voor mij is het display goed zat.
That's what matters... Het is gewoon ondanks deze dingen een van de mooiste schermen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Mijn toestel heeft het ook, terwijl ik er eerst van overtuigt was dat ik toevallig een goed scherm had. Vandaag liep ik bij toeval langs de Mediamarkt en heb de kans gelijk gepakt om het model daar te bekijken, en jawel, ook daar een gele waas.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Laatst online: 02-04 09:50
Jaa ik ben er ondertussen van overtuigd dat het een productiefout is. Ik heb samsung hier over gemaild, en ik kreeg een mail terug:

Wij kunnen hier niks mee via mail, neem telefonisch contact op...

Stelletje............. Hoe incompetent ben je dan als mail medewerker?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:38
Even een heel ander onderwerp dan schermkleuren, en ik weet ook nog niet of het al genoemd is.

Maar, Samsung beweert een Gorilla-glas scherm te hebben, wat schijnt kras vrij te zijn. Alleen mijn SGS2 scherm is verre van krasvrij! Hele grote krassen zitten er inderdaad niet in, maar als je het scherm in het licht houdt zie je heel veel piepkleine krasjes. Het valt alleen op in het licht, en als het scherm uitstaat. Het stoort me dus ook niet, behalve dat ik dacht dat Gorilla Glas krasvrij was. Of is dit een verkeerde aanneming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
memo001 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:32:
Even een heel ander onderwerp dan schermkleuren, en ik weet ook nog niet of het al genoemd is.

Maar, Samsung beweert een Gorilla-glas scherm te hebben, wat schijnt kras vrij te zijn. Alleen mijn SGS2 scherm is verre van krasvrij! Hele grote krassen zitten er inderdaad niet in, maar als je het scherm in het licht houdt zie je heel veel piepkleine krasjes. Het valt alleen op in het licht, en als het scherm uitstaat. Het stoort me dus ook niet, behalve dat ik dacht dat Gorilla Glas krasvrij was. Of is dit een verkeerde aanneming?
Ik heb so far nog geen enkel krasje op mijn scherm, en zelfs op mijn 2 jaar oude i8910 (ook Gorilla Glass) zitten maar een paar kleine ''hairlines'' aan krasjes die alleen opvallen als je zoekt en licht reflectie gebruikt terwijl de telefoon wel los in mijn tas heeft gezeten, tegen sleutels aan heeft gezeten, tegen muntgeld aan heeft gezeten etcetera.

Ik beschouw Gorilla Glass dan ook wel z.g.a. kras vrij en erg betrouwbaar. Ik was dan ook zeer blij te lezen dat de SGS2 dit ook gebruikte.

Klinkt gek maar: poets hem eens met een microvezel doekje? Of brillen doekje, hoe zo'n ding ook heet. (droog natuurlijk) Sommige dingen lijken krasjes, maar zijn gewoon weg te poetsen met zo'n ding :o

PS: voor iedereen die besluit zijn SGS2 niet in te ruilen voor een nieuwe zolang het scherm probleem blijft bestaan een paar tips die overbodig ergeren verminderen:

1. Staar niet de hele tijd naar de taakbalk bij slechte verlichting...
2. Stel een donkere of juist hele felle achtergrond in, vermijd grijstinten.
3. Gebruik SwiftKey X Beta als keyboard en stel 'm in op Neon. (sws dat iedereen swiftkey x beta moet gebruiken: snels lerende en preciese toetsenbord ooit... zeker als hij ''jouw taaltje'' kan leren van SMS'en en bv Facebook of Twitter: ideaal!)

Jups: ontwijk het probleem gewoon zo goed als je kan

[ Voor 19% gewijzigd door Brutal1ty op 10-07-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutal1ty schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:45:
Ik beschouw Gorilla Glass dan ook wel z.g.a. kras vrij en erg betrouwbaar. Ik was dan ook zeer blij te lezen dat de SGS2 dit ook gebruikte.
Gorilla glas is hooguit krasvast en geheel niet krasvrij. Eén lullig zandkorreltje (harder dan Gorilla glas) en je bent doomed. Dat men blijkbaar denkt dat het spul nagenoeg onverwoestbaar is is echt onzin. Het krast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Brad Pitt schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:09:
[...]

Gorilla glas is hooguit krasvast en geheel niet krasvrij. Eén lullig zandkorreltje (harder dan Gorilla glas) en je bent doomed. Dat men blijkbaar denkt dat het spul nagenoeg onverwoestbaar is is echt onzin. Het krast.
Vandaar dat ik voor het geval dat ''z.g.a.'' zei :P

Maar in dat geval heb ik gewoon erg veel mazzel gehad met mijn i8910, aangezien dat scherm, zeker voor een 2 jaar oud toestel, nog puntgaaf is! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 15:32
ik wil misschien een SII kopen maar ik ben een beetje huiverig voor het inbranden ivm amoled scherm. Ga ik dit bij normaal gebruik al gauw merken of is het meer een probleem voor mensen die 8 uur per dag aan het spelen zijn met hun mobiel? Ik lees hier en daar dat mensen NU AL last hebben van dat bepaalde icoontjes wat langer achterblijven (retentie?). Terwijl het toestel "net" uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 15:30
Gigapower schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:35:
ik wil misschien een SII kopen maar ik ben een beetje huiverig voor het inbranden ivm amoled scherm. Ga ik dit bij normaal gebruik al gauw merken of is het meer een probleem voor mensen die 8 uur per dag aan het spelen zijn met hun mobiel? Ik lees hier en daar dat mensen NU AL last hebben van dat bepaalde icoontjes wat langer achterblijven (retentie?). Terwijl het toestel "net" uit is?
Oh ja, ik heb er constant 'last' van. Bijvoorbeeld als homescreen paar seconden weergegeven wordt en je dan de meldingsbalk naar onder trekt, dan zie je de icoontjes even, maar dat is niet permanent.
Wat wel niet blijkt weg te gaan bij mij, is de meldingsbalk, die is er precies voor altijd ingebrand. Het ziet er wat witter uit, maar dit is ook niet op alle achtergronden zichtbaar. Misschien gaat het zelfs wel weg als ik een tijd een witte achtergrond weergeef bijvoorbeeld. Stoort het? Ligt eraan, mij stoort het niet echt. De meldingsbalk zie je bijvoorbeeld enkel als je je scherm in landscape mode houdt, of als je natuurlijk een fullscreen game speelt, waar de meldingsbalk weg is. Maar al bij al valt het niet zo hard op. Als je je erop gaat focussen kan het vervelend worden, maar ik erger me er al niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 15:32
En hoe lang heb jij je SII al? Het toestel is toch amper 2 maanden uit? Ik neem aan dat het inbranden niet gedekt word door garantie? Ik vind de SII echt zo een gaaf toestel alleen ik heb geen zin om over een half jaar tegen ingebranden knoppen/balken te kijken.

Helaas is de versie met s-LCD niet te krijgen in NL, want dat zou voor mij de perfecte telefoon zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gigapower schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:35:
Ik heb het nog niet gemerkt, misschien als ik me er 24/7 op concentreer dat ik het een keer zie, maar tot nu toe heb ik er nog 0 van gemerkt. Die gele waas als je je notificatiebalk omlaag trekt heb ik wel (merkte ik ook alleen toen ik het SII topic las), maar ook daar had ik waarschijnlijk niks van gemerkt als ik dit topic niet had gelezen.)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Laatst online: 05-05 15:30
Gigapower schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:55:
En hoe lang heb jij je SII al? Het toestel is toch amper 2 maanden uit? Ik neem aan dat het inbranden niet gedekt word door garantie? Ik vind de SII echt zo een gaaf toestel alleen ik heb geen zin om over een half jaar tegen ingebranden knoppen/balken te kijken.

Helaas is de versie met s-LCD niet te krijgen in NL, want dat zou voor mij de perfecte telefoon zijn ;)
Ongeveer een maand denk ik. En het valt niet op hé. Op gewone achtergronden zie je het amper tot niet, en het is vooral die balk bovenin die je blijft zien aangezien die er ook altijd staat. Het alles valt vooral op, op een grijsachtige achtergrond, anders zie je het amper. En voor de rest is Super AMOLED + echt prachtig, ook in vergelijking met SLCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Als jullie kijken naar een zwarte afbeelding in een (zeer) donkere omgeving/kamer kijken. Zien jullie dan ook gekke lichtere vegen/vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 21:52
Nivk schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:20:
Als jullie kijken naar een zwarte afbeelding in een (zeer) donkere omgeving/kamer kijken. Zien jullie dan ook gekke lichtere vegen/vormen?
Nee is perfect zwart over het gehele oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Polster schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:29:
Vreemd. Ik moet erbij vermelden dat het niet meteen is, pas 5-10 seconden of zo later (volledig scherm zwart, pikdonker). Als ik er weer op het plaatje/scherm duw is het weer zwart. Telefoon heb ik dan overigens op 15-20 cm, niet ver van mij gezicht in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Misschien heb je' schermvoeding automatisch aanpassen' aan staan. Een optie in het display menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 20:59
Polster schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:29:
[...]

Jep, ook met schermvoeding automatisch aanpassen uit/aan zie ik geen verschil en gewoon een egaal zwart oppervlak (op dat balkje bovenin met wifi en batterij na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 22:58
Even een heel andere vraag dan de gele waas, maar weten jullie miss wat het beleid van samsung m.b.t. een dode subpixel is? Ik heb er vandaag helaas 1 gevonden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218713

Ook ik heb een vraag mbt een pixel.

Ik heb het toestel sinds dinsdag (donderdag voor het eerst kunnen aanzetten). Het is mn eerste smartphone, en tot nu toe kijk ik mn ogen uit van de mogelijkheden. Maar gisteren zag ik naar mijn idee een stuck pixel (wit). Deze is zichtbaar op de meeste gekleurde, witte en grijze oppervlakken. Alleen op zwart is het iets minder zichtbaar en op blauw zie ik hem niet.

Het vreemde is, dat hij vandaag minder lijkt te zijn. Waar hij gisteren bij *#0*# nog goed zichtbaar was, is hij nu weinig tot niet zichtbaar. Op alle andere schermen (homoscreen, internet, camera) is hij wel nog steeds te zien.

Vind het erg storend dat mn eerste (dure) toestel dit vertoond....

Heb na wat zoeken wel pixelfix video's gevonden en 10 minuutjes gedraaid, maar dit heeft (nog) niet geholpen. Ook lees ik over iets software gerelateerds, maar die hebben het alleen op de (standaard) webbrowser, en ik heb het overal....

Iemand suggesties? Of om laten ruilen?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 218713 op 06-08-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Dit hoort hier ook wel in thuis dacht ik.

Enkele weken na ontvangst van mijn SGS2 begon mijn scherm ernstige fouten te vertonen.
In het begin kwam het 1x per 3 dagen voor, en dan enkel als ik het scherm aandeed, dan was het onleesbaar. even het scherm uit , 2 seconden wachten en dan opnieuw aan en het scherm was opnieuw perfect.
De laatste week echter komt het ook voor als ik gewoon wat rondsurf, tijden een spelletje... gewoon willekeurig. Laatst was het tijdens een filmpje, als de gsm op tafel lag...

Ik ben nu aan het uitzoeken naar wie ik hem moet sturen om een reparatie te verkrijgen, of een nieuwe gsm.
( gekocht bij bol.com )

foto's :

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/442/sam0383800x600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/8836/sam0378800x600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/7115/sam0382800x600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/4508/sam0379800x600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/6536/sam0384800x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368193

Zit ongetwijfeld een probleem in de aansturing van het scherm.. Vermoedelijk de connectie van de flatcable tussen het scherm en het moederbord..Heb vergelijkbare 'beelden' wel eens op een oude nokia n95 gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
Dus het zou zo simpel kunnen zijn als een kabel die niet goed vastzit?
Naja, morgen gaat ie naar het service-centrum.... 4 weken zonder telefoon ( telefoon die de moeite is dan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Nivk schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:40:
Vreemd. Ik moet erbij vermelden dat het niet meteen is, pas 5-10 seconden of zo later (volledig scherm zwart, pikdonker). Als ik er weer op het plaatje/scherm duw is het weer zwart. Telefoon heb ik dan overigens op 15-20 cm, niet ver van mij gezicht in ieder geval.
Mijn tweede quote is denk ik onjuist aangezien ik het daar heb over de gallery en als je op het scherm duwt lichten de touchkeys op en dan zie ik het sowieso lastig. Zo ziet het er dus ongeveer uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qmfvzpg3akroFssnTU4wJCdw/full.png

Dit is niet die van mij maar van iemand op XDA, bij mij komen ze meer van de touchkey kant de strepen/vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Een kennis van mij heeft de S2 laten vallen, scherm is direct compleet over de hele lengte gebroken.
Nu heeft hij zijn oude (2 jaar) Moto Milestone 2 ook heel wat keer laten vallen maar daar bleef de schade altijd beperkt tot wat lakschade.

Kan iemand mij vertellen hoe sterk het glas van de S2 is in vergelijking met andere toestellen?
Heeft hij nu gewoon pech gehad of is het glas erg fragiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:37

sjaool

Every life should have 9 cats

Hij heeft gewoon pech gehad. Het glas is krasbestendig maar niet onbreekbaar.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe het toestel valt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Ok, ik heb mijn scherm laten vervangen en nu zie ik het dus wel. Voor de reparatie was er niets aan de hand maar met dit nieuw scherm zie ik wel wat vlekken. Niet zo ernstig als het XDA voorbeeld en verder stoort het mij ook nog niet. Vooralsnog laat ik het dus maar even.

Oh en ook de gelige linkerkant is erger dan voorheen :|

[ Voor 4% gewijzigd door Polster op 17-08-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 10:40

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik heb al andere gevallen S2's gezien die "geluk" hebben gehad. Hele scherm door midden in ieder geval niet, krassen / putten erin wel. Maar beduidend minder dan de plastic rand, die raakt erg snel erg beschadigd. (Het is nog net niet de achterkant van een *scheldwoord* 4).

Kwa scherm heb ik overigens nog geen van al deze problemen ondervonden. Eigenlijk wil ik het allemaal helemaal niet weten, dan zal het me ook pas veeel later opvallen.

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:06
René van Gaalen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:03:
Een kennis van mij heeft de S2 laten vallen, scherm is direct compleet over de hele lengte gebroken.
Nu heeft hij zijn oude (2 jaar) Moto Milestone 2 ook heel wat keer laten vallen maar daar bleef de schade altijd beperkt tot wat lakschade.

Kan iemand mij vertellen hoe sterk het glas van de S2 is in vergelijking met andere toestellen?
Heeft hij nu gewoon pech gehad of is het glas erg fragiel?
Ten eerste moet je rekening houden dat het S2 scherm groter is dus ja het breekt sneller.
En als laatste het maakt ook heel uit hoe het toestel valt als het valt op de hoek van het toestel kan het heel snel breken door dat alle kracht word geabsorbeerd door dat ene kleine hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
spl3ndr schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:26:
Dit hoort hier ook wel in thuis dacht ik.

Enkele weken na ontvangst van mijn SGS2 begon mijn scherm ernstige fouten te vertonen.
In het begin kwam het 1x per 3 dagen voor, en dan enkel als ik het scherm aandeed, dan was het onleesbaar. even het scherm uit , 2 seconden wachten en dan opnieuw aan en het scherm was opnieuw perfect.
De laatste week echter komt het ook voor als ik gewoon wat rondsurf, tijden een spelletje... gewoon willekeurig. Laatst was het tijdens een filmpje, als de gsm op tafel lag...
Naar aanleiding hiervan heb ik dus vandaag mijn sgs2 terug.
In totaal 1 week weggeweest.
dit is er vervangen : GH97-12175A. ( Complete Display LCD+Touchscreen+Frame volgens google )

Het ziet er tot nu goed uit, moet nog dode pixel test enz... uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Ikzelf heb op mijn scherm een zeer lichte gele verkleuring over de gehele hoogte, van de linkerkant naar het midden van het scherm, waarbij aan de linkerkant het meest geel verkleurd en tegen het midden niet meer. Je ziet het enkel maar tegen een witte of grijze achtergrond. Ik heb hem nu al een kleine 2 weken en het is verminderd met de loop van de tijd. Bij een lagere helderheid zie je het beter dan bij een hogere helderheid. Zal er eens op letten als ik de batterij nog eens oplaad, of als hij lang in mijn broekzak gezeten heeft, of die gele waas veranderd.

Tevens heb ik ook het fenomeen bij compleet zwart scherm dat het lijkt alsof er waterplasjes achter het scherm zitten. Je ziet het enkel maar als de omgeving volledig donker is en dan nog moet je er op letten voor het opvalt.

De waterplasjes bij zwart beeld heb ik geen last van (ik zie het allesinds nooit), enkel maar de gele waas was ietswat vervelend bij het lezen van mailtjes, maar nu dat dit sterk verminderd is kan ik er niet meer over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Geen noemenswaardig verschil gezien nadat de telefoon heel de dag in mijn broekzak heeft gezeten...

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:40
.

[ Voor 199% gewijzigd door Prolution op 02-09-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Na iets meer dan een maand de GS2 in mijn bezit te hebben blijkt het scherm de nodige problemen te vertonen. Zie het filmpje hieronder:

Mocht de video het niet doen, bij deze de link: KLIK

Heeft iemand een oplossing? Of nog tips voor ik m'n telefoon bij een vodafone service point aflever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:30

Ryan1981

Je ne sais pas

Ok, ik woon in Engeland en heb hier een unbranded S2 gekocht. Hier zijn de foto's om zelf te oordelen.

Wit Scherm
Wit Scherm 2
Wit Scherm 3
3 color gradient 1
3 color gradient 2
Grey Gradient 1
Grey Gradient 2

Ik weet niet hoe ik snel thumbnails kan maken dus als iemand zich geroepen voelt leeft je uit.

Foto's zijn gemaakt met een Panasonic LX3 in maximale optische zoom en auto settings.

Edit. Ik zag op XDA dat ze een mooie link hadden naar een grijze achtergrond. http://fiddle.jshell.net/qFxsC/1/show/. Zal vanavond foto's maken hiervan op de aangegeven brightness.

Edit: Ik zat me te bedenken dat een van de grootste problemen met de ontwikkeling van OLED was om de (kleur/wit)degradatie tegen te gaan. Misschien is het ook zo dat het scherm een aantal branduren nodig heeft om volledig op pijl te komen. Ik weet niet of dit het geval is met superamoled + maar misschien is het zo.

Wat je kan proberen is om je telefoon aan de oplader te hangen en dan voor een bepaalde tijd op maximale brightness een 100% wit (tip flashlight app) en daarna te kijken of het heeft uitgemaakt. Misschien kun je dit nog verder uitbouwen door een voorgedefinieerde gradient in te stellen die precies het omgekeerde is van je huidige gradient (neem foto, photoshop hem zo dat je de de gradient omgekeerd heb en stel die in als plaatje op maximum brightness en dan in laten branden). Hou er wel rekening mee dat it betekend dat je scherm gemiddeld genomen een iets kortere levensduur zal krijgen of sterkere kleurafname dan bij normaal gebruik het geval zou zijn geweest maar het zou niet significant waarneembaar moeten zijn tenzei je hem weken lang zo laat staan neem ik aan :P.

[ Voor 46% gewijzigd door Ryan1981 op 13-09-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:05:
Hier zijn de foto's om zelf te oordelen.
Ook hier een kleine gradatie/kleurverschil aan de linkerkant. Het pijltje betreft dus het geroteerde stukje scherm. Als het aan de belichting lag horen we dat wel weer :P

Afbeeldingslocatie: http://stuff.pfeffernuss.com/tweakers/scherm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Idd, ik had het omdraai truukje nog niet gedaan. Ik neem aan dat je de laatste foto genomen heb? De een na laatse is iets geks mee aan de hand :P

Vanavond nog wat meer fotos maken :D

[ Voor 77% gewijzigd door Ryan1981 op 13-09-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ok net effe wat meer fotos genomen. Ik moet zeggen dat het heel lastig is om een goede foto te maken en ik vraag me af wat die auto settings van mijn camera doen. Soms krijg ik echt vage dingen zoals in het een na laatste plaatje van mijn vorige post. Het zal wel met het raster van het scherm en het raster van mijn CCD te maken hebben.

iig, op de laagste intensiteit is het een stuk duidelijker zichtbaar op de foto, maar met mijn eigen ogen zie ik wel iets maar het lijkt minder erg dan op de foto.

Grijze achtergrond url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Bij mij zit een soort grijze veeg over t scherm, van ongeveer een halve cm, deze begint links in het midden en vaagt uit naar midden-onder. :S Morgen gewoon retour sturen, heb hem pas 2 dagen.

Anoniem: 328026

Bij mij wel, vooral 'snachts op mijn slaapkamer in het donker: Alsof het scherm vochtig is geweest of allemaal vlekken op zitten, maar dit is gewoon het scherm. :( Ik ga hem maandag dan ook terugsturen voor een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
  • Laatst online: 07-05 19:26
Ik kan zelf niet echt meer checken of mijn scherm een egaal kleurenspectrum vertoont, aangezien mijn dochtertje ermee aan de wandel ging en vervolgens struikelde. Met haar is gelukkig niets aan de hand, maar het scherm van de SGS2 is compleet naar zijn grootje. De gein is dat hij het nog gewoon lijkt te doen, maar nadat ik een paar splinters uit vingers en oren heb gehaald, toch maar besloten te laten repareren. Daarover mijn vraag: iemand ervaring hiermee? Ik heb al wat filmpjes gezien van reparaties, maar zie mezelf nog niet echt prutsen met al dat kleine delicate grut. Heeft iemand ervaring met de reparaties door Samsung zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Anoniem: 328026 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 11:40:
Bij mij wel, vooral 'snachts op mijn slaapkamer in het donker: Alsof het scherm vochtig is geweest of allemaal vlekken op zitten, maar dit is gewoon het scherm. :( Ik ga hem maandag dan ook terugsturen voor een nieuw exemplaar.
Heb die van mij nog gehouden omdat ik even geen zin had in het hele gedoe en hem ook nodig had. Waarschijnlijk doe ik hem wel binnenkort opsturen voor "reparatie", na kerst of zo. Eerst maar eens informeren hoe dat gaat via een abbo-reseller...
Dacht eerst dat het dus alleen op gehele zwarte achtergrond gebeurde maar zie het nu dus ook bij donkere stukken van films en spelletjes (in een donkere omgeving natuurlijk). Wat wel hinderlijk en irritant is.
XDA draad over dit mankement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basovic88
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn telefoon is precies vlak op de vloer gesmakt. Hierbij is de glasplaat op heel veel plaatsen helemaal gebroken. Behalve het glasplaatje is verder niks beschadigd; touchscreen, display, etc. werkt allemaal nog top. Ik heb een nieuwe glasplaatje besteld voor 10 dollar op EBay. Het oude glasplaatje/glasstukjes zou ik los kunnen halen door het te verwarmen (met bijvoorbeeld een föhn) waardoor de lijm loslaat, en dus ook de glasplaat.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-S8lFYdc7_m4/TpbPeDoLPHI/AAAAAAAABbQ/StCa9Oo91pE/s1024/DSC03128.jpg
Ik heb vanmiddag m'n telefoon flink warm gestookt met de föhn, waardoor ik met een mini schroevendraaiertje sommige glasstukjes er makkelijk uit kun peuteren. Het valt mij wel op dat er veel lijm en glassplinters blijven plakken. (Zie onderstaande foto, rechterkant scherm).
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-ydu_YMzLC1E/TpbPZHDnogI/AAAAAAAABbA/SEYKoWVF0ec/s1024/DSC03121.jpg
Op een gegeven moment kon ik aan de bovenkant een heel stuk loswippen. Helaas bleek dit niet enkel de glasplaat, maar de hele display. Met extra föhnen laat het de display niet los van de glasplaat; ik durf niet té veel kracht te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-c7iH4ruiraE/TpbPYxHTMAI/AAAAAAAABa4/e5PY0FbKBY8/s1024/DSC03125.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-CEDbFfZuaP8/TpbPYLdcInI/AAAAAAAABaw/mrXDi7801JA/s1024/DSC03122.jpg

Zijn er mensen die de glasplaat al een keer hebben vervangen (dus niet het hele scherm). En hoe?
Is er misschien iemand die een idee heeft hoe ik het glas eraf krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 23:51
display+touch eruit halen en deze in de oven bij 55-60 graden ongeveer 10-15 minuten verwarmen dan zou het wel iets makkelijker moeten gaan. Maar er is een reden dat de complete module vervangen wordt, omdat het gewoon ontzettend kutwerk is om dit los van elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 21:34
basovic88 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:18:
Mijn telefoon is precies vlak op de vloer gesmakt. Hierbij is de glasplaat op heel veel plaatsen helemaal gebroken. Behalve het glasplaatje is verder niks beschadigd; touchscreen, display, etc. werkt allemaal nog top. Ik heb een nieuwe glasplaatje besteld voor 10 dollar op EBay. Het oude glasplaatje/glasstukjes zou ik los kunnen halen door het te verwarmen (met bijvoorbeeld een föhn) waardoor de lijm loslaat, en dus ook de glasplaat.
[afbeelding]
Ik heb vanmiddag m'n telefoon flink warm gestookt met de föhn, waardoor ik met een mini schroevendraaiertje sommige glasstukjes er makkelijk uit kun peuteren. Het valt mij wel op dat er veel lijm en glassplinters blijven plakken. (Zie onderstaande foto, rechterkant scherm).
[afbeelding]
Op een gegeven moment kon ik aan de bovenkant een heel stuk loswippen. Helaas bleek dit niet enkel de glasplaat, maar de hele display. Met extra föhnen laat het de display niet los van de glasplaat; ik durf niet té veel kracht te zetten.
[afbeelding]
[afbeelding]

Zijn er mensen die de glasplaat al een keer hebben vervangen (dus niet het hele scherm). En hoe?
Heb je inmiddels een goed scherm erop zitten? Ik heb ook een gebroken scherm. Heb jij nog goede tips om het zo simpel mogelijk op te lossen?? (ik wilde je DM-en maar kon geen DM knop vinden bij je)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basovic88
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben erachter gekomen dat het niet mogelijk is om het (gebroken) glas van het touchscreen te halen (lees: peuteren). Dat is echt onmogelijk: fohnen of in de oven heeft geen zin.

Wil je een nieuwe glasplaat, dan zit er (dus) niks anders op dan een nieuwe LCD+touch+glasplaat te bestellen. Op e-bay zijn deze vanaf 100 euro te koop.

-

Ik heb inmiddels een nieuw scherm erin gezet. Na het opstarten van mijn telefoon leek het wel of alles ineens 16bits was. Met name grijstinten en gradients zagen er verschrikkelijk uit. Ik schrok en dacht dat het aan het scherm lag.

Ik heb de telefoon helemaal opnieuw geïnstalleerd, en nu is de kleurweergave subliem.

[ Voor 33% gewijzigd door basovic88 op 28-10-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Nou na 2 pogingen mijn vraag correct te stellen in het andere topic..
hier nog 1 keer.. en dan hopen he.. 3x scheepsrecht?

VRAAG:
Mijn telefoon heeft ook last van dat gele waas langs de randen van het scherm.
Is dit nou software matig of hardware matig?

M.a.w.: moet ik hem nou terugsturen naar Hi of afwachten op de update van samsung...?

TiA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Meinon schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:05:
Nou na 2 pogingen mijn vraag correct te stellen in het andere topic..
hier nog 1 keer.. en dan hopen he.. 3x scheepsrecht?

VRAAG:
Mijn telefoon heeft ook last van dat gele waas langs de randen van het scherm.
Is dit nou software matig of hardware matig?

M.a.w.: moet ik hem nou terugsturen naar Hi of afwachten op de update van samsung...?

TiA.
Welke software versie draai je? Nogmaals, na het 2 keer eerder beantwoorden van je vraag. Bij mij is het softwarematig weggegaan bij versie 2.3.4 (althans zo goed als).

Alle schermen hebben hier last van en als je het scherm laat vervangen krijg je hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem weer.

Als je dit topic doorleest vanaf pagina 1 zul je zien dat er nog helemaal niemand is geweest die aan heeft kunnen tonen dat hij/zij geen last heeft van de gele waas. Alle schermen hebben dit probleem.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BillSpaarbank schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:15:
Welke software versie draai je? Nogmaals, na het 2 keer eerder beantwoorden van je vraag. Bij mij is het softwarematig weggegaan bij versie 2.3.4 (althans zo goed als).
Het is gewoon hardware-matig dus. Dat je het minder ziet met bepaalde kernels/firmwares/whatever is gewoon omdat ze de kleuren hebben aangepast. Het gelige verdwijnt dan meestal wel, de donkere balk meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Dat dacht ik al. Thanx Braad Pit :)

Wat kunnen we hier juridisch tegen ondernemen?
Dit is wel een wanprestatie lijkt mij in de overeenkomst met de/onze aanbieder. i.c. Hi/KPN bij mij.
Wij betalen de volle pond, maar krijgen niet het goede scherm.. ? hmmm...

Of moeten we maar bij de pakken neerzitten?
Vereniging van gedupeerde SGS2 klanten dan maar opzetten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:25:
[...]

Het is gewoon hardware-matig dus. Dat je het minder ziet met bepaalde kernels/firmwares/whatever is gewoon omdat ze de kleuren hebben aangepast. Het gelige verdwijnt dan meestal wel, de donkere balk meestal niet.
Die donkere balk herken ik niet op mijn eigen scherm. De gele waas wel. Bij het opstarten zie ik het heel duidelijk bij het invoern van mijn pincode. Nadat het scherm gelocked is geweest is het opeens stukken minder :)

Ik denk ook dat het hardwarematig is, maar opsturen ter reparatie is volgens mij geen optie omdat nog steeds alle schermen er last van hebben. Totdat het tegendeel bewezen is uiteraard ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BillSpaarbank schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:32:
Die donkere balk herken ik niet op mijn eigen scherm.
Niet naar zoeken ook. Alleen maar mega irritant als je het eenmaal ziet :P
Ik denk ook dat het hardwarematig is, maar opsturen ter reparatie is volgens mij geen optie omdat nog steeds alle schermen er last van hebben. Totdat het tegendeel bewezen is uiteraard ;)
Ach, ondanks de "eventuele" gele waas, de "eventuele" donkere balk en het "eventuele" inbranden is het scherm nog steeds een pareltje vind ik. Zaterdag kwamen twee vrienden langs met beiden een nieuwe 64GB iPhone 4s. Okay, het scherm is mooi. Maar zou écht no-way never nooit niet willen ruilen, ondanks bovenstaande dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
@BillSpaarbank:

heb je toevallig ook nog gekeken of het bij 2.3.5 ook "weg" is?
is deze update al beschikbaar trouwens via KIES..
vanavond even proberen dan als ik thuis ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Ik had ook de gele waas, en heb alle soorten software en kernels geprobeert, maar niks hielp.

Dus samsung gebeld, die stuurde me door naar www.gsmrepareren.nl (onderdeel van Solidvision)
Daar moet je hem aanmelden, en heen sturen. Dan word die gerepareerd onder garantie.

Bij mij hebben ze het display vervangen, en er is nergens meer een waas of kleurverschil te vinden.
ook niet bij spiegelen van een foto ;)
De kleuren van dit display zijn ook mooier moet ik zeggen :P

Duurde een weekje, dus viel me alles mee.

Wees wel heel duidelijk met je klacht, en voeg desnoods een bijlage bij de telefoon met gespiegelde foto's.

Voor mij is het dus opgelost :)

Kan het iedereen aanraden om hem terug te sturen als je er last van hebt.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MexxT schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:36:
Bij mij hebben ze het display vervangen, en er is nergens meer een waas of kleurverschil te vinden.
Pic please! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Meinon schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:43:
heb je toevallig ook nog gekeken of het bij 2.3.5 ook "weg" is?
is deze update al beschikbaar trouwens via KIES..
Tweemaal ja, bij mij althans :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Meinon
MexxT schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:36:
Ik had ook de gele waas, en heb alle soorten software en kernels geprobeert, maar niks hielp.

Dus samsung gebeld, die stuurde me door naar www.gsmrepareren.nl (onderdeel van Solidvision)
Daar moet je hem aanmelden, en heen sturen. Dan word die gerepareerd onder garantie.

De kleuren van dit display zijn ook mooier moet ik zeggen :P

Duurde een weekje, dus viel me alles mee.

Wees wel heel duidelijk met je klacht, en voeg desnoods een bijlage bij de telefoon met gespiegelde foto's.

Voor mij is het dus opgelost :)

Kan het iedereen aanraden om hem terug te sturen als je er last van hebt.
Heb je hem los gekocht of via abo?
want ik heb hem via Hi. Dus moet ik hem naar Hi verzenden of niet?
via Hi's reparatie service...?

of mag ik het ook bij gsmrepareren afgeven..?zou mooi zijn.. woon lekker in de buurt :9

@yohan..
ik heb ook ge-update ... nog steeds waas... hoor ... heb je wel goed gekeken? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 23:02
Denk dat jij ook wel langs kunt gaan in Rijswijk, heb ik ook gedaan. Ik had de tel van iemand anders overgenomen. Je kunt je toestel binnen afgeven. Mijn scherm werd vervangen en dat duurde 2 werkdagen (helaas zat het weekend ertussen)

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
basovic88 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:18:
Ik heb het bij een HTC HD2 wel gedaan (ook een 4.3" scherm). Het beste werkt het door het juist helemaal niet te verhitten. De lijm wordt 1 grote plakzooi namelijk. Wel kun je met een superdun mesje (zo'n chirurgisch mesje zeg maar, kun je bij DealExtreme bestellen) heeeeeeeeeeeeel voorzichtig de glasplaat loskrijgen van de LCD-module. Dit doe je door eerst met heel weinig druk langzaam langs tussen glas+lcd te bewegen. Dit doe je een paar keer. Heel secuur werkje, maar op een gegeven moment kan je met het mesje onder de lijmstrip komen, en zo kun je supervoorzichtig de hele glasplaat langzaam loskrijgen.

Echter zit er aan die glasplaat ook nog het touchscreengedeelte, dus je zal waarschijnlijk wel iets los moeten halen of solderen. En de nieuwe weer terug bevestigen. En dan alles weer op elkaar zien te krijgen zonder stofjes ertussen en met nieuwe lijmstripjes.

Kans dat je dit lukt zonder ervaring is echt zeer klein.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Musta schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:07:
Denk dat jij ook wel langs kunt gaan in Rijswijk, heb ik ook gedaan. Ik had de tel van iemand anders overgenomen. Je kunt je toestel binnen afgeven. Mijn scherm werd vervangen en dat duurde 2 werkdagen (helaas zat het weekend ertussen)
ja maar dat zijn steeds losse toestellen...
ik heb het over toestellen met abo's ...
ik heb hem van Hi gekregen namelijk bij mijn abo.
moet ik dan niet eerst naar Hi ofzo? zij hebben waarschijnlijk een eigen reparatie dienst... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Meinon op 11-11-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 23:02
Hmm daar dacht ik niet aan, maar in de mail van Samsung werd aangegeven dat ik het naar gsmrepareren kon brengen als ik het niet kon/wil brengen naar mijn dealer (ik heb wel een kopie van het contract), ze keken naar het imeinummer en vroegen niet eens om het contract, van wie/waar ik het gekocht had.

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
oh ok.. dan probeer ik het van de week ook.
ik bel wel eerst met Hi of dat ook mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Meinon schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:31:
[...]

moet ik dan niet eerst naar Hi ofzo? zij hebben waarschijnlijk een eigen reparatie dienst... :X
Waar denk je dat Hi je toestel heen stuurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ffspring
  • Laatst online: 09-05 17:17
Drie dagen terug mijn S2 ontvangen, vandaag ontdekt dat ik 2 dode pixels op mijn scherm had. Super irritant is dat, al die pixel fixers in de market hielpen niet, dus heb ik kpn maar gebeld. Ze zeiden meteen dat ik een nieuw toestel opgestuurd kreeg, en mijn oude kon retourneren. Goeie service van kpn al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393156

Ik heb onlangs een Samsung Galaxy SII aangeschaft, ik heb echter ook het veel besproken probleem van een gele waas bij lage helderheid en ook een soort zandtextuur onder het scherm lijkt het wel die het beste zichtbaar is op witte en grijze achtergronden. Ik heb die toen bij de winkel weer ingeruild voor een ander exemplaar en daar een toestel voor teruggekregen dat gesealed etc. was.
Toen ik echter voorbij de opstartprocedure was stond deze achtergrond ingesteld http://tweakers.net/ext/f/v7IPsdDmcfKL5xf9NKW1KHb7/full.jpg en was de helderheid stond ook op z'n laagst.
Heb ik nu een refurbishment gekregen?

• Meinon
ik heb gebeld met Hi..
en ze zeiden mij dat ik ook langs het business center van KPN langs kon gaan.. :)
dus dat gaan we denk ik maar doen, beter dan opsturen. Ook in Rijswijk toevallig!

Dus voor iemand die ook op het punt stond op te sturen: niet doen, gewoon langsbrengen
ben je hem maar 2 werkdagen kwijt hooguit. i.p.v. 2 weken of meer............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 11:39
Ik heb nu exact sinds een week geleden een Samsung Galaxy S2.
Prachtig scherm, 10x sneller dan m'n iPhone 4, was er helemaal weg van.
Maar nu uit het niets lijkt het alsof mijn scherm het woordje AMOLED is verloren.
De eens zo mooie kleuren zijn nu allemaal dof, een beetje zoals op een normaal scherm.
De mooie zwarte nexus achtergrond die ik had is nu grotendeels grijs.
Alle kleuren zijn veeeeeeel lichter geworden als het ware (niks te maken met de helderheid).
Weet iemand hier een oplossing voor, of is mijn scherm gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Weet niemand iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Heb je hem al een keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
Het kan zijn dat je toch iets in de scherminstellingen hebt gewijzigd waardoor het beeld zo slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Jup, heb hem gereset maar dat veranderde niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dan zou je inderdaad aan een defect scherm kunnen denken en zou ik er mee terug gaan naar de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Ja ik denk dat er niks anders op zit. Samsung wist het ook niet en bovendien kan ik er online echt niks over vinden... moet wel een hardware probleem zijn dan :(

Ik hoop wel dat het bij dit ene probleem blijft, want dit is nou niet echt een lekker begin =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Zo, gisteren langs KPN Business Center gegaan..
Oud schermpje had gele gloed langs rand, en 1 irritante dode pixel...

Nieuwe complete scherm erin gezet voor mij...
20 min. werk. Kon er op wachten! (omdat ze er toch 1 op voorraad hadden!)

Hoppa! binnen 1 dag .. binnen 1 uur... nieuwe scherm.
Via Hi reparatie-service zou ik hem 3 weken kwijt zijn geweest... ofzo :+

Ik ga weer naar de ROOT afdeling :p ... mijn telefoon kan weer aan de root!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
ehm.. kan het scherm nu veel donkerder?
sinds reparatie is mij opgevallen dat het donkerder is geworden en ingesteld kan worden...
het scherm. hebben degene die hun scherm hebben laten vervangen dit ook opgemerkt?

ik moet zeggen nu zie ik geen gele randen meer...
en ook geen dode pixel tot nu toe tegengekomen! helemaal blij mee nu.
kan niet meer zonder mijn SGS2! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Meinon schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:21:
ehm.. kan het scherm nu veel donkerder?
sinds reparatie is mij opgevallen dat het donkerder is geworden en ingesteld kan worden...
het scherm. hebben degene die hun scherm hebben laten vervangen dit ook opgemerkt?

ik moet zeggen nu zie ik geen gele randen meer...
en ook geen dode pixel tot nu toe tegengekomen! helemaal blij mee nu.
kan niet meer zonder mijn SGS2! :)
sorry voor de late reactie, maar het is al gelukt zie ik :p
in princiepe kan iedereen met fabrieks garantie daar een afspraak maken :)

ik was hem ongeveer een week kwijt, met opsturen.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
MexxT.. welkom terug.. :+
mag je gelijk mijn andere vragen eens beantwoorden... want los van ons twee... is iedereen
dit topic al ontvlucht... :)

heb je ook een scherm nu die donkerder kan worden dan de eerste oplages?

• Kirretje
  • Laatst online: 14-05 14:18
Drop mijn vraag hier even. Heb sinds de release een galaxy S2. Eerste omgeruild wegens dode pixels. Tweede omgeruild wegens defecte microfoon en na enige levertijd @mediamarkt nummer drie ontvangen. Alles in orde maar wel de blauwe gloed wanneer het scherm ook maar iets onder een hoek wordt gehouden. Ik was wel klaar met het omruilen van het toestel en vond het wel prima. Maar alle sgs2 die ik zie hebben hier geen 'last' van. Google.nl lijkt veel witter en bij een andere inkijkhoek blijft het tevens normaal. In tegenstelling tot mijn toestel. Ik had samsung al eens gemaild en die verweze mij door naar gsm repareren. Die 2 maal gemaild, maar nooit reactie op gehad...Ondertussen ook al weer een maand of 2 geleden

Vraag is: kan ik het toestel opsturen naar gsmrepareren.nl met een duidelijke omschrijving van mijn 'klacht' en vervangt men het scherm cq toestel voor deze 'issue'? Ik vind het een beetje mieren*****, maar als ik toestellen van collega bekijk denk ik toch. Hmm, neej die van mij is toch echt niet in orde. Ben aardig 'gek' met dit soort gadgets, dus wil het toch graag goed hebben. Iemand ervaring met het laten fixen van dit probleem? Onder garantie uiteraard?

• Meinon
Bel ze of ga er langs Kirretje:

GSMrepareren:
Polakweg 26
2288 GG RIJSWIJK
Telefoon 070 307 3107

Zou ze eerst bellen... :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 11:15
Sinds 2 dagen wat rare streepjes op mijn scherm.
Ze komen rechts vandaan en lopen dan naar het midden van het scherm.
Bij lage helderheid vallen ze best op, maar eens contact op gaan nemen.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 16-05 20:53
Het scherm vertoonde bij mij opeens (steeds meer) horizontale lijnen.
Bij het KPN Business Center hadden ze het nog niet eerder gezien. Ter plekke hebben ze het scherm vervangen en sindsdien geen rare lijnen meer gezien.
Ik kon zonder afspraak, zonder KPN contract en direct terecht. Aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
nobleone schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:40:
Het scherm vertoonde bij mij opeens (steeds meer) horizontale lijnen.
Bij het KPN Business Center hadden ze het nog niet eerder gezien. Ter plekke hebben ze het scherm vervangen en sindsdien geen rare lijnen meer gezien.
Ik kon zonder afspraak, zonder KPN contract en direct terecht. Aanbevolen!
Klinkt als hetzelfde verhaal als wat ik heb.
Waar ben je geweest?
Zelf wil er van de week ook maar eens langs gaan.
Het is nog niet zo erg, maar bij een lage helderheid, vallen ze best op, alleen het idee om de telefoon een paar weken kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 16-05 20:53
Ik ben bij het KPN-BC in Arnhem (IJsseloord I) geweest maar je kunt bij elk van hun filialen terecht.
Ze boden mij een kop koffie aan voor de tijd dat zij "even gingen kijken". Toen ik m'n koffie amper op had, kwam m'n toestel met nieuw scherm en al tevoorschijn.
Geen gedoe dus met opsturen of een paar weken zonder je S2 moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
nobleone schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:25:
Ik ben bij het KPN-BC in Arnhem (IJsseloord I) geweest maar je kunt bij elk van hun filialen terecht.
Ze boden mij een kop koffie aan voor de tijd dat zij "even gingen kijken". Toen ik m'n koffie amper op had, kwam m'n toestel met nieuw scherm en al tevoorschijn.
Geen gedoe dus met opsturen of een paar weken zonder je S2 moeten doen.
Txs, ga woensdag een poging wagen in Barendrecht.

Edit:
Net terug uit Barendrecht waar netjes het scherm is vervangen.
Scherm lijkt zelfs wel netter als voor de problemen, maar dat zal wel tussen mijn oren zitten. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rhodan op 25-01-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04 21:53
Ik heb sinds een paar weken een galaxy SII. Mooi toestel, na de samsung ICS update en wat instellingen gaat de accu ook 2 a 3 dagen mee. Als ik recht op het toestel kijk ziet het er goed uit, wit nagenoeg wit, zwart zwart. Als ik de hoek horizontaal of verticaal maar een paar graden afwijk van recht erop zie ik een groene waas. Lees hier over blauwe waas, maar die van mij is toch echt groen. Heeft iemand anders hier ook last van?
Het valt me op dat in de UI veel donkere kleuren en zwart worden gebruikt, zou dit gedaan worden om de waas te maskeren? (...en energie te besparen waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenheelmoe schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:44:
Heeft iemand anders hier ook last van?
Dat hebben we allemaal ja. Of men het ziet/er last van heeft is weer wat anders. Maar elke SGS2 heeft dat ja.
Het valt me op dat in de UI veel donkere kleuren en zwart worden gebruikt, zou dit gedaan worden om de waas te maskeren?
Dat lijkt mij niet.
(...en energie te besparen waarschijnlijk)
Ook dat niet persé aangezien niet elk ICS-toestel een Amoled heeft. Denk dat Google het gewoon mooi vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
[...]

Dat hebben we allemaal ja. Of men het ziet/er last van heeft is weer wat anders. Maar elke SGS2 heeft dat ja.
Jammer dat iedereen er last van heeft, maar voor de rest is het een prima toestel, geluid is beter dan mijn iphone, foto's zijn goed voor een mobieltje en video is ook mooi, met een druk op de knop draadloos naar mijn tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenheelmoe schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:11:
Jammer dat iedereen er last van heeft, maar voor de rest is het een prima toestel, geluid is beter dan mijn iphone, foto's zijn goed voor een mobieltje en video is ook mooi, met een druk op de knop draadloos naar mijn tv :)
Last van hebben is een groot woord :P Stoorde me er in het begin ook aan maar ben nu elke dag zo blij als een kind. Er zijn weinig schermen zo mooi als deze. Vind het veel en veel mooier dan die van een 4S bijvoorbeeld. Dan maar een kleine waas, de zwartwaardes, scherpte en andere kleuren zijn echt zo bizar mooi gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
Brad Pitt schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:28:
[...]

Last van hebben is een groot woord :P Stoorde me er in het begin ook aan maar ben nu elke dag zo blij als een kind. Er zijn weinig schermen zo mooi als deze. Vind het veel en veel mooier dan die van een 4S bijvoorbeeld. Dan maar een kleine waas, de zwartwaardes, scherpte en andere kleuren zijn echt zo bizar mooi gewoon :)
Daar zit wat in. Kijk af en toe in bed een film erop. Deed ik normaal op de laptop, maar dan is zwart ook echt helder grijs. Beeld is ook echt super scherp bij hd. En zwart is zwart.

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-05 21:37
Hoi,

ik heb mijn telefoon laten vallen. Niet hoog, van bed af. In eerste instantie leek er niets mis. Toen zag ik een kleine inktvlek in het scherm. Na 2 dagen was mijn hele scherm zwart. Ik denk dus dat het beeldscherm kapot is. Weet iemand of ik dit ook los kan bestellen? Op internet zag ik een prijs van rond de 130 euro. Een beetje te veel. (http://www.parts4gsm.com/...eldschermen-touchscreens/) Iemand een tip voor goedkopere onderdelen?

Dit is de goedkoopste die ik kan vinden, iemand ervaring met het loshalen van scherm en nieuwe erop zetten?

[ Voor 22% gewijzigd door BasZer op 27-09-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Heb sinds een maandje een kras ;(

Wat is de goedkoopste methode om dit weg te laten halen? Ik snap dat je een nieuw glasplaatje kun bestellen maar dat vind ik wat te ver gaan w.b. tijd en geld

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Ik heb mijn S2 begin augustus 2012 gekocht.
Zojuist wilde ik hem aanzetten en het scherm deed helemaal niks in..
Nooit laten vallen, maar mijn theorie is dat ik hem vandaag in mijn achterzak had gedaan en toen een even in de auto heb gezeten. Je ziet nu bij het kantelen 3 krasjes, maar niet oppervlakkig, en alleen als je goed kijkt. Een soort van inwendige breuk gok ik.

Wat kan ik het beste doen? Heb ik nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Laatst online: 13-05 19:13
(jarig!)
Ik denk niet dat je dit op een garantie kan gooien. Ze zullen het daar beredeneren als eigen schuld.

Ik zelf heb ook een probleempje. Bij witte/grijze kleuren (zoals achtergrond browser etc) heb ik allemaal strepen door het beeldscherm van links naar rechts. De richting blijft hetzelfde als ik de telefoon kantel. Het veranderen van de helderheid naar het allerhoogste verbetert wel wat. Draai de nieuwste stock rom.

Alvast bedankt voor de reacties en de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312728

Heeft iemand een goed adresje om een origineel goedkoop goed scherm + digitizer te halen? Mijn huidige scherm heeft welgeteld 37 barsten :S
Pagina: 1 2 Laatste