• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-03 18:29

Samsung Galaxy SII

Intro
Op 13 februari 2011 heeft Samsung de Galaxy SII geïntroduceerd. De belangrijkste kenmerken zijn de 4,3" Super-AMOLED Plus scherm, 1,2 Ghz Dual-core Exynos/Tegra 2 processor en een NFC-reader. Daarnaast beschikt het toestel over een 8MP-camera waarmee tevens 1080P video geschoten kan worden.
Het Super-AMOLED Plus scherm is de volgende generatie SAMOLED schermen zoals we die kennen van de Wave en Galaxy S. De 2e generatie SAMOLED-schermen maken gebruik van een RGB-matrix wat het scherm stukken scherper (50% meer subpixels) moet maken in vergelijking met de eerste generatie SAMOLED-schermen. Let op: in bepaalde gebieden word de Samsung Galaxy SII geleverd met een SLCD-scherm.

Dit topic is bedoeld om over de Samsung Galaxy S II te praten.
Discussies over accessoires, levertijden, providers, abonnementen en prijzen,
de ICS update voor S II, problemen met Samsung Kies, en firmware (stock en custom)
horen in de gelinkte topics en zijn dan ook ongewenst!!

Inhoudsopgave
Specificaties
Chipset ARM Cortex A9 – Exynos 4210 / Tegra 2 (bepaalde gebieden)
Kloksnelheid2 x 1,2 Ghz (Exynos) / 2 x 1 Ghz (Tegra 2)
BesturingssysteemAndroid 2.3 (Gingerbread) met Touchwiz 4.0
Scherm4.3-inch SAMOLED Plus touch screen 480 x 800 resolutie (rgb-matrix)
ROM16GB / 32GB
RAM1 GB
GeheugenuitbreidingmicroSD™ memory card (SD 2.0 compatible); max 32GB
Gewicht116 gram
Afmetingen125.3 x 66.1 x 8.49 mm
Netwerk HSPA+ 21Mbps/ HSUPA 5.76Mbps, EDGE/ GPRS Class 12, Quad band GSM 850/900/1800/1900, Quad band UMTS 850/900/1900/2100
GPSJa, intern
Wifi IEEE 802.11a/b/g/n WiFi, WiFi Direct
SensorenInternal GPS antenna, A-GPS, NFC-reader, G-Sensor, Gyroscoop, Digital compass, Proximity sensor
Camera8.0 MP camera met auto focus en LED flashlight
Camera Front2.0 MP
BluetoothBluetooth 3.0 + HS
Audio3,5 mm stereo audio-aansluiting, Stereo FM Radio met RDS
MicrofoonActive Noise Cancellation met dedicated mic
AansluitingStandaard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)
Camera video opnemen1080P Full HD video recording
Batterij1650 mAh
BatterijduurSpreektijd: max 520 min (3G); Standby tijd: max 610 uur (3G)
Websitehttp://www.samsung.com/global/microsite/galaxys2/html/
Handleiding(en)http://www.samsung.com/nl...rchword=Galaxy+S+II+i9100

Terug naar de inhoudsopgave
Features
  • Lost Phone Management - Samsung DIVE: met Samsung DIVE kun je via de computer een telefoon op afstand wissen, locken of opzoeken op een kaart. Deze service is geheel gratis. Aanmelden via http://www.samsungdive.com
  • Easy Set-up (WPS PIN/PBC, Wi-Fi Direct)
  • AllShare (DLNA1.5)
  • Samsung Kies 2.0, Samsung Kies air
  • Social Hub Premium: de toekomst van communicatie; spreek met wie je wilt en hoe je wilt vanaf één plek: je contactenoverzicht. Je hebt de communicatiegeschiedenis en updates van je contacten op sociale netwerksites in beeld. Vanuit het contactenoverzicht leg je direct contact via e-mail, sms of sociale netwerkdienst. Of je belt gewoon. Je contactenoverzicht op de Samsung Galaxy S II wordt dé hub voor jouw sociale leven.
  • Readers Hub: met de Samsung Galaxy S II heb je altijd een bibliotheek aan boeken, tijdschriften en kranten bij je. Dankzij speciale samenwerkingsverbanden biedt de Samsung Readers Hub meer dan 2,2 miljoen boeken aan, 2.000 kranten in 49 talen en 2.300 populaire tijdschriften in 22 talen.
  • Game Hub: Game Hub biedt de eenvoudigste manier om de beste mobiele games te downloaden en te spelen. Met de gyroscopische sensor met drie assen opent Samsung een wereld aan gamingmogelijkheden. Probeer games gratis uit en download eersteklas titels van partners zoals Gameloft. Of daag vrienden uit met de Social Network Games (SNG) van mobage, inclusief ngmoco’s ‘We Rule and We City’.
  • Music Hub: de Samsung Galaxy S II is je persoonlijke muziekmanager met toegang tot meer dan 12 miljoen tracks van 7Digital. Ontdek wat hot is volgens de hitlijsten, zoek je favoriete muziek op, ontvang aanbevelingen van albums, luister naar previews en download ze direct op de Samsung Galaxy S II
Enterprise solutions
  • Cisco AnyConnect Virtual Private Network
  • Sybase Afaria Mobile Device Management
  • Cisco WebEx
  • Cisco Mobile
Mobile Audio/Video Interface
  • MHL: Samsung Galaxy S2 has a MHL (Multimedia High-definition Link) connector, which basically allows the Micro-USB to do much more than just be a Micro-USB connector. It can for example output 1080p with a Micro-USB to HDMI cable and it can do USB host stuff such as USB keyboards. At the same it will be charging your phone.
Reviews
Hardware.info - Samsung Galaxy S II GT-I9100 review
http://nl.hardware.info/r...laxy-s-ii-gt-i9100-review

Phone Arena - Samsung Galaxy S II Review - 9/10
http://www.phonearena.com...Galaxy-S-II-Review_id2728

Mobile-Review - Review of Samsung Galaxy S II i9100. Part 1 & 2
http://www.mobile-review....amsung-galaxy-s2-en.shtml
http://www.mobile-review....sung-galaxy-s2-2-en.shtml

Engadget - Samsung Galaxy S II review - 9/10
http://www.engadget.com/2...msung-galaxy-s-ii-review/

CNET UK - Samsung Galaxy S 2 review - 4,5/5
http://reviews.cnet.co.uk...laxy-s-2-review-50002442/

Techradar.com - Samsung Galaxy S2 review - 5/5
http://www.techradar.com/...g-galaxy-s2-930907/review

Tweakers.net - Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit
reviews: Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit

Beste Product - Samsung Galaxy SII gaat d'r op en d'r over 4.5/5
http://www.besteproduct.n..._over__video_review_.html

GSMArena - Review van de Samsung Galaxy SII met ICS
http://www.gsmarena.com/s...ingerbread-review-737.php

FAQ
Wat kan ik doen aan de battery drain?
Op het moment is hier nog vrij weinig over bekend, alhoewel er natuurlijk wel een paar dingen zijn die je kan doen:

Auto-brightness aanzetten
Op 2G overschakelen als je op een WiFi netwerk zit
Eventueel rooten om met SetCPU te downclocken en profiles in te schakelen
Wachten tot er een undervolt kernel is.
Hoe gaat het updaten in zijn werk?
Dat gaat via OTA of je zal daar Kies of Odin voor moeten gebruiken als het via OTA niet lukt. Voor Odin verwijs ik je door naar het Galaxy SII Firmware topic, daar staat het uitgebreid besproken. Kies is te downloaden vanaf de Samsung site, en installeert dan ook automatisch de goede drivers. Als je je Galaxy S II eraan koppelt zou hij een melding moeten geven als er een update beschikbaar is. Soms geeft Kies niet meteen die melding, dan kan je eventueel overstappen op Odin, maar dat is tricky, dat veegt namelijk je hele telefoon schoon. Ik raad aan te wachten tot Kies de melding geeft.
Let op met updates, sommige updates leveren problemen op!
In deel 6 van het Galaxy S II topic zijn er veel problemen ontstaan NA het updaten naar de nieuwere, "verbeterde" versie van Gingerbread (de spontane reboots etc.) zodat er zelfs een speciaal topic aan is gewijd. Belangrijkste wat hiervan te leren is het volgende: Als je toestel goed werkt, wacht dan met updaten, zodat je kan horen of er mensen zijn die ineens problemen hebben na de update! (If it ain't broken, don't fix it!)
Mocht dit niet het geval zijn, kun je op de gebruikelijke manier updaten.
Wat is de nieuwste firmware.
Door: SizzLorr
Download Check Fus en kijk wat de laatste firmware versie is.
http://fus.nanzen.se/

Of je houdt op twitter @SamKiesUpdates in de gaten.
Ik heb problemen met de Kies-software en het herkennen van mijn telefoon! Een heel goed startpunt is Het Samsung Kies topic op GoT, dit topic staat gelinkt.
Download Kies vanaf de Samsung website en voer het installatiebestand uit met administratorrechten.
Na de installatie maak je jezelf eigenaar van de map waarin kies is geïnstalleerd, of je kunt bij de eigenschappen van alle .exe bestanden in de map Kies aanvinken dat ze uitgevoerd moeten worden met administrator-rechten. Dit kan een hoop problemen schelen met het herkennen van je S2, en het updaten ervan.
Hoe wijzig ik mijn input-method (toetsenbord)?
Ga naar een tekstvak, druk daar lang op. Je ziet nu een pop-up met verschillende opties, kies Invoermethode. Voilà: Je kan kiezen :)
Vlingo heeft nog geen Nederlands?
Klopt, dat komt hopelijk binnenkort met een update. Tot die tijd zal je Engels moeten praten tegen je telefoon.
M'n SGS2 verbindt niet met Kies in de Cradle.
Door: Mickroz
De oplossing hiervoor is Kies Air te starten op je telefoon, dann kan je via WiFi over je netwerk connecten naar je telefoon, door het adres wat je op je telefoon ziet staan in je webbrowser te typen. Zokun je Kies als webbased te gebruiken, hiervoor hoeft Kies dus niet geinstalleerd te zijn op je PC, en kan je overal waar WiFi is je SGSII benaderen om de inhoud van je telefoon te bekijken. Het is dus enkel een verkenner, je kunt er niet mee updaten of backups mee maken, daarvoor zul je het programma Kies echt moeten installeren.
Ik kan met Titanium Backup m'n apps niet freezen.
Door: Superkneus
Je moet Root-toegang hebben om Titanium Backup hiervoor te gebruiken. Om apps te freezen moet USB Debugging aanstaan (Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB Foutopsporing)
Ik krijg de laatste firmware niet geinstalleerd.
Deinstalleer kies
Download en installeer de UK versie van kies
Start kies met admin rechten
Voer de update uit
Mocht hij de fout geven, dll failed, tel opnieuw opstarten en opnieuw aankoppelen
Dit alles zonder kies af te sluiten!
De update opnieuw uitvoeren
Nou moet het werken
Heeft de Galaxy SII een Notificatie Led?
Nee, mocht je dit willen dan kan je de app NoLED gebruiken uit de Market.
Flash is geinstalleerd maar ik krijg nog steeds een groene pijl op internet te zien.
Browser, settings, enable plugins, always. Dan laadt de flash content automatisch
Internet--> Instellingen--> Invoegtoepassingen activeren-->Altijd aan
Hoe maak ik een screenshot?
Houdt de home en de powerknop ingedrukt, en laat ze vervolgens allebei los, de powerknop ietsjes eerder dan de homeknop.
Screens te vinden in de "Screencaptures" folder
Ik zie een roze vlek op mijn foto's.
Dit is een probleem met de Auto witbalans. Wordt in de toekomst mogelijk opgelost met een update.
Als je een andere instelling gebruikt voor de witbalans dan automatisch zou het niet zichtbaar moeten zijn.
Als ik mijn toestel wil updaten via Kies krijg ik de volgende melding: "Geen toestemming ontvangen van de beheerder van GT-I9100. Het programma wordt gesloten."
Zorg dat je KIES met admin rechten opstart (middels rechtermuis knop). dan gaat het goed
Weet iemand waarom het scherm ook dimt tijdens het internetten en spelletjes?
Instellingen -> Display -> Helderheid -> "automatisch" uitvinken
Instellingen -> Display -> "Schermvoeding aanpassen" uitvinken
Zwarte Achtergrond.
Telefoon wordt warm bij de camera.
Dit is normaal, de processor zit daar naast.
Iconen in de app-drawer blijven niet op de juiste plaats staan als ik ze anders indeel.
Door: Reyals
Via instellingen-> applicaties-> applicaties beheren, tabblad alles heb ik TWlauncher geopend en daar de gegevens gewist. Vervolgens de telefoon uit en aangezet. Je bent dan alle wijzigingen in de App-drawer kwijt, maar ook alles op je homescreens. Die twee staan dan weer standaard zoals de telefoon werd geleverd. Hierna alles weer ingedeeld zoals ik wil, en het blijft nu gewoon weer staan. De programma's in de App-drawer staan dan gewoon alfabetisch ingedeeld als een lange lijst.

Je kunt als alternatief ook AppSorter gebruiken.
Waar vindt ik tips & trucs voor de Galaxy sII
Welke secret codes zijn er voor de Galaxy sII
Waar vind ik de servicecenters van Samsung?
Foto's
Toestel

Camera Sample's

Youtube
HDblog
YouTube: Samsung Galaxy S2 RAM Info e Hardware tour ENG

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II user interface demo
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II user interface

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample

GSMArena - Flash in browser test
YouTube: Samsung Galaxy S II Flash in browser performance test

Samsung Galaxy S2 ondersteunt Mobile High-Definition Link (MHL)
YouTube: Mobile High-Definition Link (MHL)

Links naar topics op GoT
Het Samsung Galaxy S II-topic - deel 1

Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 2

Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 3

Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 4

Het Galaxy S II topic - Deel 5

Het Galaxy S II topic - Deel 6

[Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots

[Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

[Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Het Grote Galaxy S II ICS update topic

Het Samsung KIES topic

[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic

Changelog
Pre: Topic opgezet door BobWarley :*)
13-02-2011: Officiele introductie van de Samsung Galaxy S2 (Overgenomen door Relief2009)
13-02-2011: Eerste actuele informatie SGS2 toegevoegd
13-02-2011: Video + meer specs toegevoegd.
14-02-2011: jump-tags gemaakt
14-02-2011: 'Video's' renamed naar 'Youtube' en 'Hands-on' verplaatst naar '(P)Reviews'
15-04-2011: Hands-on oude filmpjes verwijderd
15-04-2011: Nieuw plaatje, kleine wijzigingen in Specificaties en nieuwe filmpjes toegevoegd
15-04-2011: Deel 2 van het topic geopend :9
24-04-2011: thijsje66 is nu mede-auteur. Welkom!
10-05-2011: Plaatjes vervangen + nu alleen Reviews
10-05-2011: Deel 3 is nu geopend :*)
19-05-2011: Deel 4 is nu geopend :*)
19-05-2011: FAQ toegevoegd - nog uit te breiden
09-06-2011: Deel 5 is nu geopend :*)
09-06-2011: FAQ uitgebreid
09-06-2011: Reviews toegevoegd
17-08-2011: Deel 6 is nu geopend :*)
11-11-2011: FAQ uitgebreid
13-03-2012: Deel 7 is nu geopend :*)
13-03-2012: Links naar oudere topics toegevoegd.
05-04-2012: In de FAQ een paar links toegevoegd.
31-05-2012: Links aangepast na wijziging van het Firmware topic :*)
Nog vragen voor de FAQ? Graag DM'en. Alvast dank!

[Voor 214% gewijzigd door reyals op 31-05-2012 21:38]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-03 11:06
Jag schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:07:
[...]

Ik dus ook niet. Ik voelde me een ontzettende kneus omdat ik zonder dat ik het wist dat ding geroot zou hebben. De gast van die winkel zei dat ze hem zo niet gaan fixen. Ik denk dat ik maar moet proberen een Samsung ROM te herinstalleren, hopen dat er dan geen root meer staat. Of heeft iedereen daar "root" staan?
Iedereen kan daar root hebben staan (staat er ook bij originele firmware), zo word dit ook niet gecheckt.
Vaak word bij een toestel probleem dat betrekking heeft op software eerst een reflash gedaan via de download modus. (Vol.down - home - power, daarna vol up) Je komt dan in het download menu en als er dan bij de custom binary counter "yes" staat met een getal er achter dan is dat een teken dat het toestel een custom stukje software er op heeft staan. (geroot of bv een andere rom)

Je krijgt dus dit te zien:

links niet goed, counter staat op 3. Rechts weer goed na jig gebruik.

Ik zou zeggen check het dus zelf ook even of die counter op yes of no staat!
Staat ie op yes kijk dan ook maar hier even: usb jig

succes :)

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
l3art schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 07:21:
Dat is wel apart want in principe zou hij automatisch alles op het interne geheugen moeten zetten, dus waarom het bij jou anders is. Heb je bij instellingen toevallig aangevinkt dat hij alles op SD moet zetten?
Okee, wellicht begrijp ik het verkeerd. Een dergelijke instelling heb ik nergens aangevinkt en kan ik ook niet vinden.
Is het dan zo dat het intern geheugen van 16 gb gesplitst is in het zogenaamde usb-opslag en apparaatgeheugen waarbij alle apps standaard op het apparaatgeheugen komen (beschikbare ruimte 1,62 gb bij mij) en andere bestanden zoals foto's en films op de usb-opslag (beschikbare ruimte 11,27 gb)? En daarbij dus niet mogelijk is apps naar het usb-opslag gedeelte weg te schrijven?

Verwarring onstaat bij mij doordat het onderstaande screenshot zegt dat er 11 gb sd-geheugen vrij is met een kaartje van 2gb in het toestel...

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:49
Hebben meerdere mensen ineens spontaan een Russische App in hun Play staan?
Ik heb geen idee hoe ik hieraan kom, en het is niet te verwijderen :/.

Als ik scan met AVG geeft die geen virus/spam melding aan, echter vertrouw ik het nog altijd niet.
Graag hulp.

App:

[Voor 30% gewijzigd door Freeman op 26-03-2012 20:58]

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-03 20:16
Sinds een week draai ik Android 4.0.3 en had de LUX versie in gebruik. Gisteren was de XEN versie uitgekomen en deze heb ik erover heen geflashed. Leek geen probleem te zijn en alles lijkt te werken, maar volgens mij zit er nog steeds een bug in de WiFi. Als ik namelijk de WiFi uit en inschakel via het schuifmenu, wil hij nog wel eens vastlopen.

Wat er dan gebeurt is dat het icoontje licht groen wordt, alsof de module dus wordt opgestart. Soms blijft haar dus in hangen en werkt de telefoon ook niet meer eventjes. Vandaag was het zelfs zo bont, dat ik helemaal geen beeld meer kreeg, wat ik ook deed. Daarom maar even de batterij eruit gehaald en weer opnieuw erin gezet.

Resultaat, een flinke batterij drain zonder enkele reden:

Hebben meer mensen hier last van? Of zijn hier al oplossingen c.q. verklaringen voor?
Ik vind overigens ook dat het Android systeem (bovenaan) aardig veel in beslag neemt qua batterij. De rest is wel te verklaren maar dat eerste lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.

[Voor 9% gewijzigd door Jochemp op 13-04-2012 14:05]

It's all about technology

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:38
ik gebruik sinds ics de chrome beta. maar nu blijven in mijn statusbalk de incoontjes donwload hangen. er staan <naamloos>, <naamloos> en dan downloading maar hij download niks en krijg dat graficoontje niet weg. iemand die weet hoe ik dit op moet lossen? Heb chrome al geprobeerd te verwijderen en een reboot, maar zonder succes.

edit foto voor de duidelijkheid:

Oke... Na een uur was die ineens klaar. Het ging btw om een plaatje van google afbeeldingen dus kan niet groter zijn geweest dan een paar kb

[Voor 28% gewijzigd door alexhooven op 15-04-2012 11:38]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Anoniem: 40554
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nu een ander probleem... als ik foto's maak zie ik allemaal vlekjes op de foto's.
Ik heb al geprobeerd de lens van buiten schoon te maken. Maar dit helpt ook niet, ik denk dat het echt aan de binnenkant zit....

Zie foto:

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb zelf vodafone, een 2 jarig abbonoment + extra verzekering icm een galaxy s 1, alleen deze galaxys1 heb ik verkocht.
En volgens een medewerker van vodafone loopt extra verzekering bij het toetsel dat ik gebruik...
(want ik wou eerst de verzekering opzeggen omdat ik mijn galaxy s1 had verkocht)

Valt dit onder garantie, of wat kan het zijn?
Want straks ben ik weer mijn telefoon 2 weken kwijt..

tips?

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 21:21
Anoniem: 393864 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:53:
[...]
Je kunt een extern gevoede usb-hub gebruiken volgens mij.
even zien, ik heb dan dus op de uitgang van de S2 de MHL adapter aangesloten. Vanuit daar gaat er een HDMI naar mijn scherm, en in de micro USB poort op die kabel moet ik dan een USBhub plaatsen? Kan dat echt? als de poort wordt gebruikt voor HDMI en opladen, dan werkt het stroom geven ook nog?

de opstelling zou er dan zo uit zien (ik heb alle componenten genomen die ik daadwerkerlijk heb. Ziet iemand direct een probleem qua ondersteuning?)

En tweede vraag: als je een bleutooth toetsenbord koop en een bleutooth muis los (dus 1 logitech en 1 MS bijvoorbeeld), werkt dat dan tegelijk op de S2? of kun je maar 1 BT apparaat tegelijk gebruiken..

OK, hierbij de opstelling

edit: thumnail van het plaatje gemaakt, en ik realiseer me heeeeeel erg goed dat ik een grote nerd ben! :-)

[Voor 8% gewijzigd door Arokh op 20-04-2012 22:31]

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03 00:06
Sinds ICS zijn de prestaties van mijn toestel (en als ik dat hier ook zo lees van vele anderen) flink verminderd en gebeuren er zaken die alleen maar erger zijn geworden of nieuw zijn:

- veel trager reageren op commando's (soms lijkt het wel de S1!)
- vastlopers (zelfs zo erg dat de batterij eruit moet)
- meerdere reboots achter elkaar bij het opstarten (niet altijd, eens in de zoveel dagen)

Dat zijn de grootste ergenissen voor mij op dit moment. Wat ik het meest opvallend is, is hoe de batterij(verloop) zich ontwikkeld: hij kan al na enkele uren helemaal uitvallen en zoals in het plaatje te zien is gaat het bijv van 70% vol naar 0%. Echt weird.

Ik heb dat bij 2.3.4. ook ineens zomaar gehad, maar na een volledige wipe, reset en wat nog meer werkte alles weer normaal. Leuk dat wij dat kunnen, maar de gemiddelde gebruiker zou dit erg afschrikken / ingewikkeld vinden. Hoe kan dit zo raar ontstaan?

Meer mensen die zo'n curve / situatie herkennen?

[Voor 8% gewijzigd door BOEFJE_NL op 23-04-2012 12:40. Reden: Plaatje kleiner gemaakt, hier en daar wat nuances toegevoegd]

PBP schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:25:
Iemand een idee of er nog een prijsverlaging zit aan te komen voor de S2 nu de S3 uit gaat komen? Ik heb de prijzen niet zo in de gaten gehouden. Maar het goedkoopste nu is €389 voor een los toestel. Hoe ging dit bij de Galaxy S > Galaxy S2 launch?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dope3112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03 11:21
vandaag een sgs2 in mn klauwen gekregen waarvan de accu in de telefoon gelekt heeft,
telefoon opengegooid en zo ziet et eruit:

valt dit nog schoon te maken of is de phone killed nadat er lithiumtroep overheen is geweest?

[Voor 18% gewijzigd door Dope3112 op 06-05-2012 18:50]

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-03 15:56
Anoniem: 305843 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:43:
Wel of geen NFC?

Het lijkt er op dat niet alle Samsung SII modellen NFC support hebben. Is dat een firmware kwestie of ontbreekt de hardware simpelweg? En hoe weet welke wel en welke geen NFC heeft? Is het te ontdekken aan het serienummer oid?
Op de volgende manier te onderscheiden:

Signature afgekeurd door Evanescent

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-03 15:52

Mickroz

Mickroz#2491

Mickroz schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:37:
Weet iemand hoe je het rode nieuw sms bolletje op je lockscreen kan verplaatsen?
Hij is verplaatst met opladen en een sms openen, maar krijg hem met geen mogelijkheid weer terug en kan er ook niets over vinden dat het kan.
http://s13.postimage.org/8u39d1aav/Screenshot_2012_06_06_19_43_38.png

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-03 11:03
Ik heb sinds een paar dagen iets vreemds met mn telefoon.
Ik kreeg een waarschuwing dat ik te veel data aan het verbruiken en bijna op mn limiet zit. Dit vond ik vreemd omdat ik mn tel niet zo intensief heb gebruikt. En als ik het wel deed was het op wifi. Even kijken bij data gebruik en daar zie ik het volgende:

Android systeem:

Mobiel data gebruik op de achtergrond 62 MB

Wifi data gebruik op de achtergrond 145 MB

Nu kan ik niet verder klikken waar het vandaan komt. Enkel dat het van android is.

Ik heb updates uitstaan en doe het enkel handmatig via wifi.

Iemand anders een idee waar het aan kan liggen? Ik heb verder ook geen nieuwe apps erop gezet. En het blijft ook redelijk constant doorgaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 22:24
Hebben jullie ook problemen met Google+ Sync? Ligt er al een dag uit bij mij. De Google+ app doet het overigens wel gewoon en is vandaag nog geupdate.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-03 10:21

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Vreemd. Vanmiddag wilde ik bellen met mijn S2 (omgeving Breda, Vodafone) en kreeg toen als melding "Niet aangemeld bij netwerk". Ook SMS ging niet. Paar keer opnieuw gestart, maar niks hoor.
Ik hoop dat dit een Vodafone probleem was (alweer, trouwens?), anders is er iets met m'n S2.../o\

Update: net kon ik ineens weer bellen....dus idd Vodafone.
En ik maar denken dat dit een betrouwbare provider was?
8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

knikkerken schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:17:
Ik ben nogal nieuw hier, maar m'n vrouw heeft een probleempje met haar Samsung Galaxy S2
als ik met de s2 van mijn vrouw een sms verstuur vanuit het berichtenmenu, dan lijkt het alsof hij hem wil versturen als een geluidsfragment en dan wordt hij niet verstuurd omdat de service niet beschikbaar is...
het bericht wordt dan opgeslagen in de concepten met zo'n pijltje erin alsof het een geluidsfragment is..
als ik daarentegen een sms beantwooord, of verstuur vanuit de contacten, dan gaat hij er zo uit.

iemand ervaring meee, cq oplossing????

Samsung zelf wil (voorlopig) niet reageren sinds maandag...
Welke firmware heb je, en welke provider? Heeft ze dat probleem al lang of pas sinds kort?
Stpan schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:29:
[...]

Inmiddels iets wijzer: De reparatie is niet uitgevoerd omdat het imei nummer ontbreekt.
Mijn telefoon is echt muur & muur vast gelopen, dus software matig kun je het niet opvragen.

Maar bol.com en e-repair.nl claimen dus dat er geen stickertje meer met een imei nummer te vinden is onder de batterij. Raar verhaal? Ik heb eerlijk gezegd nooit gecontroleerd of ik uberhaupt een stickertje heb. En ook nooit ergens mijn emei nummer opgeschreven.
Staat het emei nummer ergens in de documentatie of op je factuur (van bijv. bol.com oid)?
Volgens mij staat het imei nummer ook op een sticker op de doos onder een streepjescode, dus misschien ook wel op je factuur.

Verder kan het zijn dat hij ergens in het register wordt opgeslagen door KIES. Ik zal vanavond even kijken of ik de preciese plekken van mijn IMEI ergens kan vinden, ben nu nog op het werk.

[Voor 42% gewijzigd door gwystyl op 04-07-2012 15:33]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-03 17:43
Stpan schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:18:
[...]

Geen idee, de barsten liepen over m'n scherm na een klein moment van 'frustratie'. :X
Dus denk dat de hele unit is vervangen, nu ik de website nogmaals bekijk. Zie: link reparateur. Scherm helemaal onderaan.
Je bedoelt deze?

Dat ziet er idd uit als een volledig display...
Mochten ze echt het stickertje hebben weggegooid, dan mogen ze me wel vriendelijk even helpen dacht ik zo.
Bellen kan nooit kwaad...

Even een totaal zij-spoor, omdat je zegt dat je telefoon software-matig is vastgelopen; mocht je hem terugkrijgen, dan kun je een USB Jig proberen ;)

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Echt wel gaaf, die alpha versie van XBMC for android werkt aardig goed op de SGS2. Ik kon niet wachten en heb 'm vannacht gecompileerd. De resulterende .apk is ongeveer 40 MB zwaar.

edit:
(Linkje weer weg.)
Is het wel netjes/legaal om de .apk online te delen? XBMC is open source, maar waarom doen ze zelf zo moeilijk met "apk's zijn in de loop der weken alleen beschikbaar voor enkele geintresseerde betatesters"? Bovendien zie ik wel vaker een modbreak als iemand een apk vraagt of post.

Bugs die ik zo snel gemerkt heb: Geluid gaat haperen als je achteraf aan de volumeknop zit, en hardware-rendering werkt niet. Komt er op neer dat je SD prima kunt kijken maar geen HD. 8) Oja, en de klok loopt 2 uur achter op de klok van Android. :) Android gebruikt dus UTC en XBMC gaat uit van local time...

Zelfs plugins als Nederland24 en NOS doen het gewoon. 8) 8)

De bediening is alleen een beetje priegelig. Ik zoek een KVM-app. Waarom is die er nog niet?

XBMC for Android on SGS2
http://tweakers.net/ext/f/AtQiF96nRY7rCCjgua7t7iJk/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/qXzmjeAGXO8W9MtKIQiRJEQg/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/r18n66ouvl9gyiHQf4Ezksqh/thumb.png
http://tweakers.net/ext/f/KqxL2vZYWn9ndveJYyPTzrti/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/8cBqmL2879IQKdUrxmuMd4p2/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/BTB1c5SOWzMuObzx11sEVgVz/thumb.png
http://tweakers.net/ext/f/KJNYIrkEk967feALoKhD0bMB/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/clqf9HAoEQ5jNUKfVde4rPUO/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/rYk5dVp1v2ZjSMwR4gIv8uXF/thumb.png

Ik kan ook niet wachten op Ubuntu on Android, maar Canonical is daarmee net als Google en Apple nep-opensource en de code is dus vantevoren nergens te vinden..

En vergeet ondertussen niet te reageren op mijn vorige vraag hè? :)

[Voor 51% gewijzigd door Redsandro op 16-07-2012 07:56]

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:18:
[...]
Even googlen leert me dat dat wel mogelijk is. De eerste optie lijkt me niet aan te raden (telefoon openmaken en iets met elkaar verbinden), maar de tweede optie klinkt niet al te moeilijk
Bedankt voor de link. Ik heb uiteraard wel gezocht, maar met iets andere termen (en duckduckgo ipv google), waardoor ik geen softwarematige resultaten kreeg.

Wel kwam ik bij andere oplossingen waarvan ik niet weet of het verstandig is om meteen de warranty te voiden.

Het blijkt dat in sommige veel van de SGS2's met het echoprobleem de speaker tegen de behuizing aan zit en geluid naar de nc-mic trilt. Dat is niet de bedoeling, maar Samsung wilde die telefoon perse zo dun hebben..

[Voor 13% gewijzigd door Redsandro op 18-07-2012 18:08]

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:19
@schermtijd

In mijn vakantie raak ik mijn toestel niet veel aan:

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:06
6772Chevy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:22:
Mmm ik krijg een melding dat er een software update is, om er vervolgens naar toe te gaan en dan weer een melding te krijgen dat er geen update is...
Altijd leuk dat Samsung :)
Hier ook geen update beschikbaar, ook niet via OTA

• Bajslag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10-2022
6772Chevy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:22:
Mmm ik krijg een melding dat er een software update is, om er vervolgens naar toe te gaan en dan weer een melding te krijgen dat er geen update is...
Altijd leuk dat Samsung :)
Hier ook melding van OTA update, 2x geprobeerd > geen resultaat. Kies aangesloten en zegt dat er geen update is. Toestel zegt nog steeds 4.0.3. Zie screenshot voor Kies melding.

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Kan iemand de exacte firmware versie (via *#1234#) van de NL-se update hier posten?

Dat maakt het zoeken op deze NL update een stuk gemakkelijker op het internet, aangezien ik deze met (mobile) odin er op wil zetten.

edit: deze firmware heeft iig nog geen update:

[Voor 18% gewijzigd door hans_1990 op 25-09-2012 14:58]

• Albert020
Krijg geen update melding, ook niet met KIES! en heb:

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 22:24
Ik krijg de update nog altijd via OTA en ook in KIES. Overigens nog niet ge-update.

• Albert020
d3vlin schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:09:
Ik ben net van 4.0.3 naar 4.0.4 gegaan met Odin. Dat ging prima met behoud van alle apps/content en zonder factory reset/cache wipe.

Voor de volledigheid, van: I9100XWLP7_I9100XENLP3_XEN naar: I9100XWLPW_I9100XENLPB_XEN.
Is nu wel bij mij via Kies beschikbaar, update is bezig nu !

• JW-toch
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10-2013
Mijn mobiel werd een tijdje terug heel erg heet en joeg de batterij er soms binnen een uur doorheen, maar dat was verholpen door een factory reset uit te voeren. Twee weken lang deed hij het weer goed, maar tot mijn verbazing besloot mijn SGS2 vandaag wéér dezelfde kuren te vertonen.

Een plaatje voor de duidelijkheid:

Het is dus ineens dat hij super veel van de batterij begint te verbruiken. Het is ook niet duidelijk of dit door een app of iets dergelijks gebeurt. Ik heb de mobiel vandaag eigenlijk alleen maar thuis laten liggen met minimaal gebruik en toch gebeurt het ineens. Een factory reset werkt dus niet, heeft iemand een idee of dit te maken is?

[Voor 15% gewijzigd door JW-toch op 25-09-2012 20:27]

• Albert020
Alle apps werken nog en de update is goed gegaan via Kies!

[Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 25-09-2012 20:32]

• Anoniem: 274613
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Iemand anders problemen met de mail app na de update?
Heb hem gisteren OTA geinstalleerd en ben er heel blij mee, maar dit is erg lastig...

Iemand anders ook dit?
Ik heb ook gisteren via KIES de telefoon van een collega bijgewerkt naar ICS, die heeft dit niet.

Hij pakt mijn telefoon ook niet meer goed in Kies, ik kan geen firmware update doen en een backup maken gaan ook mis...

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:28
michel3vb schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:19:
Ik ben ook weer een ervaring rijker met de Galaxy S2. Sinds paar weken het probleem dat mijn S2 denkt dat die nog wordt opgeladen (laad icoon) terwijl dat niet zo is. Zo nu en dan gaat de batterij ook knipperen wat zou beteken dat mijn usb connector kortsluiting maakt.
Vanochtend dus naar een Samsung service point gegaan en daar het probleem voor gelegd. Kreeg een RMA formulier mee en aan het eind van de middag kon ik m'n toestel weer ophalen. Na werk (stage) m'n toestel weer gaan halen en toen bleek dat de beste monteur alleen mijn S2 had geflasht. Probleem was volgens hem daarmee verholpen :|
Zojuist via de laptop een aantal bestanden terug gezet op de S2. Ik disconnect de S2 en je raad het al, het probleem doet zich opnieuw voor :(
Batterij ging weer "opladen" en even later ging het batterij icoontje weer knipperen.

Morgen maar weer terug en dan vragen of ze meer willen dan dan alleen flashen, want de rom is echt het probleem niet
Ik heb dit probleem nu ook! Weet iemand hoe je dit kunt oplossen??

[Voor 7% gewijzigd door Whiskey48 op 04-11-2012 16:44]

ITG schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:22:
[...]

Heb je een link? Lijkt mij ook wel wat. Zit hier ook een nieuwe backcover bij?
Zit back cover bij ja. Heb de mijne bij Amazon vandaan i.v.m. goede ervaringen en gratis versturen en zo :)

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:27
Iemand enig idee wat dit is en hoe ik er weer vanaf kom? Zweeft in de achtergrond bij alle homescreen..

Of iets als dit even doen kan ook zelden kwaad:

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 20:09
Li1quid schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:23:
[...]

Ook al voorgehad sinds 4.1.2. De wekker slurpt volgens mij veel batterij en moet je dus aan de lader.
Moet wel zeggen dat ie alle voorgaande nachten hij aan de lader hing op werkdagen.

Nu dacht ik hij is vol dus maar zonder lader kijken hoeveel batterij ie verbruikt tijdens de nacht met 2G, zonder wifi, zonder sync, zonder data connectie (100% dus!!!!!!!!!!! :P )

Andere wekker app eens proberen vanavond en een backup wekker (Nokia N82).

Batterij historie (in de autolader om 08.45 en daarna op het werk):

[Voor 33% gewijzigd door aveenhuysen op 26-11-2012 13:45]

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
aveenhuysen schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:08:
Eigenlijk geen grote problemen met de JB 4.1.2
Gisteren uit de lader gehaald voor het slapen (vol opgeladen)
Vanmorgen wordt ik met schrik wakker is het half negen............wekker gaat normaal om 7.
Pak mijn telefoon en helemaal niks meer.
Rennend en vliegend naar het werk. Aan de lader en gewoon lege batterij.
Hij stond op 2G, data uit, sync uit. Voortaan toch nog maar een backup wekker :-)
Nu doet ie het weer prima.
Ik heb zoiets gekocht, er zitten ook nog twee alarmen op los van de telefoon. ( en hij doet het ook met mijn playbook).Verslaap ik me in ieder geval nooit meer :)

Had ook nog weleens last dat ie niet afging als ik weer een vaag rommetje erop gezet had, is nu dus geen issue meer.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
(Ik denk dat ik hier in het juiste topic zit, anders hoor ik het wel)

Een tijdje terug wat problemen gehad met de S2. (1,5 maand geleden)
Hij had heel kort zwemles gehad. Daarna meteen batterij er uit getrokken en 3 weken laten drogen.

Nu tijd later weer eens wat tijd in gestoken om te kijken of ik hem weer leven kan krijgen.
Tot mijn verbazing werkt hij grotendeels wel.

Met de Stock firmware 4.0.4 van Samsung kon ik hem opstarten als hij aan lader hing. De software gaf aan dat de batterij 0% heeft en viel dus meteen na het opstarten uit.
Hier is hij opgestart( bij deze foto gaf de batterij heel even 100% aan):

Hierna viel hij dus uit.
Dan krijg je het laad scherm als de telefoon uit is:

Die geeft dus 100% vol aan.
Maar zodra je de telefoon opstart valt deze weer meteen uit omdat hij zegt dat de batterij leeg is.

Ook kreeg ik vaak de volgende melding:

Dit geeft dus aan dat de batterij slecht is.

Om de batterij uit te sluiten heb ik een oude USB kabel gepakt en deze op de contacten van de telefoon aangesloten zodat er altijd spanning opstond en dus nooit een lege batterij kan zijn. Maar toch gaf de telefoon aan dat de batterij leeg is.

Dus hier ging mijn gedachten uit dat de batterij eventueel nog goed is.

Toen via KIES een aantal keer geprobeerd om de software te upgraden, maar dat wou niet lukken omdat de telefoon maar 5 seconden aan is en dan uitvalt.

Daarna de alternatieve manier gekozen.
De telefoon opgestart met volume+ en Home en Aan knop, hierna wipe en factory reset gedaan. Dit bracht verder niks helaas.

Hierna een versie van cyanogenmod er op gezet om te kijken of het software matig is en of ik nog wat data er af kon halen. De data heb ik kunnen redden gelukkig :)
Maar ook cyanogenmod geeft aan dat de batterij aan het laden is maar verder blijft hij 0%.

Hierna weer de telefoon opgestart met volume+, home en aan knop en de laad kabel er in. (Anders start hij niet op in het begin.)
Na deze in het boot menu aan staat aantal keer battery stats wipe gedaan. Nog maals factory reset etc. Maar dit allen bracht niks.

Toen de USB laad kabel er uit getrokken en nu staat de telefoon al 1,5 uur minimaal in zijn boot menu op de batterij.:

Dus het lijkt mij er op te duiden dat dit probleem met de batterij status/laat status ergens in de software zit. Maar ik kan het niet thuis brengen.

Iemand hier ideeën?

• darrock
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
Klein probleempje hiero...
Ongeveer 2/3 van het scherm werkt soms niet bepaald mee...
Soms reageerd het wel op aanrakingen maar veranders het beeld niet.
Soms spaced het beeld um flink maar gaat het wel weer weg zonder hem opnieuw op te starten.
Geen flauw idee hoe het komt... Hoop dat ie het volhoud tot aan zijn vervanger komt..
Hier een voorbeelde van het spacen, wat op te lossen is door de app ( of gewoon het menu van android zelf, zoals instellingen) te sluiten.

Edit: als ik dan probeer te scrollen flikkert het onderste deel( en beweegt het op een neer).
Het bestaat eigenlijk uit rijen pixels van wat er had moeten staan, maar dan door elkaar gehusseld ( wel conplete rijen dus, tot nu toe altijd horizontaal)

[Voor 18% gewijzigd door darrock op 30-12-2012 00:23]

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 13:11

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Vrienden tweakers.
Sinds een dag of wat heb ik issue smet mijn SII. Ik ben nooit een fan geweest van de batterijduur maar de laatste tijd gaat het helemaal de verkeerde kant op.
In 1 dag is hij volledig dood.. nou doe ik er best veel dingen mee maar dit wordt onwerkbaar.
Vandaag sloeg alles, ik voelde hem echt warm worden en de batterij was met een uur of 3 leeg, weer opladen (ding koelde een beetje af maar laadde langzaam) en daarna weer rap bergafwaards.
Ik heb er niets nieuws op gezet en ben er ook niets extras mee aan het doen dus snap er geen hout van.
De laatste tijd blijft ineens ook het toetsenbord hangen. Vaak werkt het pas fatsoenlijk weer als ik het ding gereboot heb.
Alles is nog stock en heb geen ervaring met custom roms maar trekt me wel (mist stabiel en geen gezeur)
Is dit iets bekends en is dit op te lossen wellicht met een custom rom (en welke is dan aan te raden?)?

Wel apart dat ik 2x android systeem heb als afnemer.

[Voor 7% gewijzigd door DRuw op 12-01-2013 21:20]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Flying_Dutchie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-01-2022
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik word er enorm gek van dat bij elk plaatje er 1 of 2 versies in mijn gallery komen te staan die ik niet kan openen. Het lijken me het meest op gecachte versies van alle fotos??
Ik dacht dat het door hdr camera/instagram/camera 360 kwam, maar heb de apps nu verwijderd alleen ze blijven gewoon staan.
Word er gek van!
Browsen door de fotos is nu gewoon onmogelijk geworden.
Hopelijk kan iemand me helpen!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 20:09
Ik woon in Spanje en ik heb via de KIES de NEE gedownload en werkt prima hoor.

[Voor 39% gewijzigd door aveenhuysen op 13-02-2013 14:15]

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 19:07

is dat wat bij het buildnummer onderaan staat ?

heb hem via T mobile , maar ding is alternatief geroot door een kennis.

[Voor 23% gewijzigd door dj.verhulst op 20-02-2013 13:16]

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Instellingen / Apps / Alles / Klok / Cache wissen?
<clickable>

[Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 11-03-2013 17:49]

DigitalTux schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:08:
Waar is de rest? :s

Het lijkt wel of er ergens data verstopt staat. of dat er data van een oude versie van android. Misschien maar eens formateren en op nieuw flashes
Je zou Disk Usage eens kunnen installeren en testen. Op deze manier kwam ik er achter dat op m'n tablet waar 4.2.2 op staat er een heleboel data in een user-map stond waar ik op zich geen gebruik van maakte en die niet zomaar "zichtbaar" was tijdens normaal gebruik. Die ff geleegd en weer bakken met geheugen vrij.

Als je rooted bent kun je ook /system en /data bekijken om te zien waar de grootste ruimteslurpers zitten :)
<clickable>

[Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 14-03-2013 11:20. Reden: Plaatje verkleind]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-03 15:16

Saven

Administrator

Ik krijg net ineens een melding van "Geheugen bijna vol". Ik dacht huh, zit toch 16gb in maar ik ging eens kijken:

Er staat dat ik maar 2gb heb, en als ik bij 'op sd kaart' kijk staat overal 0.00 B

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Saven schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:17:
Er staat dat ik maar 2gb heb, en als ik bij 'op sd kaart' kijk staat overal 0.00 B
Mja da's niet zo vreemd, dan staan er blijkbaar geen/weinig apps op je externe SD-kaart, heb ik hier ook:

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Je zal wel aan de vage-200MB-vrij-grens zitten qua intern vrij geheugen. Je zou bovengenoemde app eens kunnen draaien om te zien waar het geheugen daadwerkelijk mee gevuld is?

Met onze telefoons kun je de volledige "16GB" sowieso niet gebruiken voor user apps hè... :P

[Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 15-03-2013 14:05]

• Saven

Saven

Administrator

Brad Pitt schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:04:
[...]

Mja da's niet zo vreemd, dan staan er blijkbaar geen/weinig apps op je externe SD-kaart, heb ik hier ook:

[afbeelding]

[...]

Je zal wel aan de vage-200MB-vrij-grens zitten qua intern vrij geheugen. Je zou bovengenoemde app eens kunnen draaien om te zien waar het geheugen daadwerkelijk mee gevuld is?

Met onze telefoons kun je de volledige "16GB" sowieso niet gebruiken voor user apps hè... :P
Welke bovengenoemde app? :P Hmm ben je gebonden aan die 2gb voor app's dan maximaal? Kun je app's niet naar 'sd geheugen' verplaatsen?

en hoe zit het met filmpjes en foto's via whatsapp, worden die wel op sd geheugen opgeslagen ,of valt dat ook onder die 2gb?

dat 16gb niet kan snap ik wel, gezien android ook een redelijke ruimte in beslag neemt, maar 12gb ofzo zou toch wel moeten kunnen? App's (incl whatsapp data) foto's muziek etc

ik heb namelijk helemaal niet 2gb aan app's ofzo. heb er misschien 15 gedownload in totaal (kleine apps geen games van 200mb ofzo) ik heb ook niet ineens iets raars gedaan, om 7.30 sliep ik nog joh :P

ik kan nu niet eens meer een app upgraden

edit; ik kan ook niet en app naar de sd geheugen verplaatsen (heb geen sd kaart, maar hij noemt dat sd geheugen ofz) want dan geeft hij aan dat er te weinig ruimte is, terwijl er op de sdkaart nog een paar gig vrij is

[Voor 18% gewijzigd door Saven op 15-03-2013 16:04]

ManiacsHouse schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:48:
Nu heb ik de laatste officiële firmware er op gegooid en doodleuk dat mijn GPS het niet meer doet en Google Maps iets roept dat hij is uitgeschakeld. Echter ik wil naar fabrieksinstellingen terug maar kan die optie niet meer vinden... :( Hellup! :)
Gewoon hier toch?

• Saven

Saven

Administrator

Brad Pitt schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:18:
[...]

Soms kan rooten best handig zijn ;)
vind t beetje risky :P

maar waar ik me eigenlijk mateloos aan stoor: als ik een wallpaper heb gevonden die precies (oke onderstaand plaatje niet maargoed) de resolutie is van mn S2, dan kan ik hem niet helemaal instellen, omdat hij 2 dikke vlakken aan de zijkant heeft:

iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Erg irritant

[Voor 4% gewijzigd door Saven op 16-03-2013 00:37]

Hier wat Wifi resultaten van thuis, ben er erg over te spreken eigenlijk.

https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-04-03-11-47-49s.png

Acties:
  • 0Henk 'm!
NACBreda schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:32:
Dus ik moet nu maar accepteren dat ik geen applicaties meer kan downloaden? Het probleem is dat mijn whatsapp vandaag is verlopen en ik hem niet opnieuw kan downloaden, omdat mijn apparaatgeheugen dus vol zit... Maar ik heb al best veel applicaties verwijderd enz, maar het lost niks op.
Geen idee welke Android versie je draait maar bij Opslag zie je niet zoiets als dit:

Waarbij je dus kan zien wáárdoor het geheugen zo vol is geraakt?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
M'n broertje heeft bij zijn S2 last van stof achter de lens.

Net even de achterkant eraf gehaald, en met wattenstaafje met Glassex de camera en lensglaasje van binnenuit schoongemaakt. Helaas heeft het niets geholpen, de vlekken zitten nog op exact dezelfde plek 8)7

Iemand nog tips? Hier een foto van hoe gemaakte foto's eruit zien:

(Die horizontale streep klopt, het zijn 2 papiertjes op elkaar. Het gaat om de 5 donkere punten, en 1 lichter puntje boven een van de donkere aan de linkerkant)

[Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 04-09-2013 11:27]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Anoniem: 131548

Iemand met succes ''Link'' in gebruik?

Met all-share kon ik gewoon simpel met de telefoon door mijn pc bladeren en op tv afspelen, maar nu na 3 uur rommelen met het daarvoor in de plaats gekomen ''Link'' moet ik de handdoek gooien ....

Software 4x opnieuw geinstalleerd, maar ik kom er echt niet verder mee. Ik wil best de nieuwste versie installeren, maar daar is geen verdere info over (sluit af na oke).
Mochten ze de app op de telefoon bedoelen, die is bijgewerkt. Zoeken op dit mooie forum is vrij lastig met de woorden ''Samsung Link'' overigens, but I tried.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48
Iemand dit probleem wel eens gehad / geziien?

Scherm heeft een soort opwarm tijd nodig, daarna functioneert het normaal.
Pagina: 1

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII

[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic

Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots

Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee