Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
Weet iemand of het met de recente ICS firmware nog mogelijk is om widgets te resizen? Ik krijg het werkelijk niet voor elkaar. Ik heb mijn toestel een paar dagen, het is geleverd met ICS firmware.

Ik heb de diverse howto's op internet al gelezen, en op youtube demo's gezien waarin het voor gedaan wordt, maar hier werkt het gewoon niet. Het enige wat er gebeurt als ik een widget langer ingedrukt houd, is dat ik in en uit de 'schermbeheer-modus' ga. En ja, ik weet dat niet elke widget resizeable is, maar met de standaard gmail widget lukt het ook niet, en die is zeker aanpasbaar.

Enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29
Je gebruikt touchwiz launcher. Gebruik een launcher die resizable widgets ondersteunt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Apex launcher zou ik kiezen, mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:41:
Je gebruikt touchwiz launcher. Gebruik een launcher die resizable widgets ondersteunt.
Dank, het werkt. Heb nu Nemus Launcher erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:27:
Vanochtend mijn telefoon laten vallen waardoor er 2 barsten in zitten en ik geen beeld meer heb.
Even zitten zoeken naar wat mogelijkheden om hem te laten repareren.
Nu heb ik een winkel in Groningen gevonden waar ik werk. Mystro Telecom

Hier kost het € 139 en kan ik er opwachten. Iemand ervaringen met deze winkel? In Emmeloord waar ik woon kon ik niets vinden waar het zo snel kon.
Ik heb mijne bij een andere winkel in Groningen laten repareren. Ik was 150 euro kwijt maar de reparatie is zo kinderlijk eenvoudig dat er eigenlijk niks mis kan gaan.

De telefoon bestaan min of meer uit 2 delen, een voorkant en een achterkant. In de winkel schroeven ze in 5 minuten de voorkant eraf, zetten ze er een nieuwe op en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:57:
[...]

Mail gestuurd aan Samsung of Studentmobiel?
sorry, aan samsung met daarin mijn IMEI en een uitleg, een paar dagen later kreeg ik een mailt terug dat mijn IMEI was toegevoegd en dat ik de SD-kaart kon aanvragen.

Gister ben ik er op een pijnlijke manier achter gekomen dat de S2 best een sterkte telefoon is. Hij viel uit mijn broekzak terwijl ik aan het fietsen was en stuiterde 5 meter of straat, er zit alleen een krasje op de onderkant, verder nog geen schade kunnen ontdekken. Was toch even bang dat dit het einde van mijn scherm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie(f)
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08 15:07
Hallo,

Na een update naar android 4.0.3 raak ik steeds mijn contacten kwijt indien ik het toestel uit en weer aan zet. Erg lastig en vervelend, ook al heb ik een backup op de Hi site :$

Waar gaat dit mis?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Welke contacten? Waar staan ze opgeslagen? En wat wordt er weergegeven?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 23:07

StrongArmLance

Endless flow

Sorry, ik zal me even aan de richtlijnen van RoD houden.

[ Voor 255% gewijzigd door StrongArmLance op 24-06-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Tijdens mijn vakantie crashte mijn SGS2 op ICS 4.0.3 nadat ik via Vodaphone Protect de nieuwe Vietnamese simcard had geactiveerd. Bij iedere herstart bleef het toestel rebooten. Het menu om terug te resetten naar fabrieksinstellingen kon ik ook niet meer bereiken.

Flashen met Odin3 heeft allemaal niet geholpen, dus het toestel nu terug naar bol.com
Ik hoop het allerbeste ervan, hoewel ik bang ben voor de bekende 'oeeh, vocht!' disclaimer. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 19:23
Enkele dagen geleden is mijn GS2 gevallen met alleen de onderkant half in het water
Meteen heb ik het toestel uitgezet en een paar daagjes laten drogen, gelukkig werkt het allemaal nog !
Maar,.. als ik mijn mobiel verbind via usb met de computer wordt het apparaat niet herkend
(opladen via usb werkt wel normaal )

Heb even goed gekeken naar de mini usb connector van me mobiel, duidelijk aanslag van het water & aangeplakte stof, nu dacht ik voorzichtig wat wd40 in te spuiten en hopelijk dat het daardoor weer fatsoenlijk connectie maakt met de usb kabel.

Doen of niet ? ik twijfel namelijk dus leg de vraag maar even voor

[ Voor 4% gewijzigd door osmosis op 25-06-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jterpstra schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:08:
Enkele dagen geleden is mijn GS2 gevallen met alleen de onderkant half in het water
Meteen heb ik het toestel uitgezet en een paar daagjes laten drogen, gelukkig werkt het allemaal nog !
Maar,.. als ik mijn mobiel verbind via usb met de computer wordt het apparaat niet herkend

Heb even goed gekeken naar de mini usb connector van me mobiel, duidelijk aanslag van het water & aangeplakte stof, nu dacht ik voorzichtig wat wd40 in te spuiten en hopelijk dat het daardoor weer fatsoenlijk connectie maakt met de usb kabel.

Misschien even met een compressor blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 18-09 19:23
Geprobeerd, maar het is echt oxidatie / aangeplakt stof. Perslucht kan daar niet tegenop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
jterpstra schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:08:

Sinds Airdroid gebruik ik mijn kabel sowieso alleen nog maar als oplader. Ik zou met WD40 mijn tel niet potentieel gaan verzieken iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie(f)
reyals schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:38:
Welke contacten? Waar staan ze opgeslagen? En wat wordt er weergegeven?
Welke contacten.... eh ja is daar verschil in? Gewoon met telefoonnummer (hi contacten)
Waar ie ze op slaat? i don't know. Neem aan in m'n telefoon ergens. Zijn kpn/hi contacten die synchroniseer ik zo af en toe ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:36
Wel een tip: doe een factory reset (wel eerst backuppen e.d.), dan begin je helemaal opnieuw met je smartphone. Daarna ging bij mij in ieder geval het een stuk beter. Ben zelf nog verder gegaan en heb nu cyanogenmod 9 met Siyah kernel, en zet standaard alleen G2 aan, WiFi en rest uit. Met Setting Profiles zet ik automatisch G3 aan als het scherm aangaat, en WiFi als ik in de buurt ben van een WiFi access punt waarop ik kan verbinden. Zaterdag rond 13:00 opgeladen, nu zo'n 55 uur later staat de batterij op 55%. Gebruik hierbij natuurlijk wel hierbij de telefoon maar een beetje. Maar goed, het was op zijn slechtst zo'n 18-20 uur en dan hoefde ik nog geeneens veel te doen op de telefoon.
Suc6
STIMPPYYY schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:04:
Sinds dat ik 4.0 erop heb gezet is mijn batterij letterlijk binnen 12 uur leeg. Elke avond moet hij opnieuw worden opgeladen. Bij 2.3.3 was dit toch echt meer dan 24 uur. Doe er geen gekke dingen mee, gebruik hem niet eens zoveel. Scherm staat op een kwart van de helderheid. Verder staat wifi altijd aan en 3G. Rest staat alles uit. Synchronisatie enkel op whatsapp.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
mcmd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:55:
Wel een tip: doe een factory reset (wel eerst backuppen e.d.), dan begin je helemaal opnieuw met je smartphone. Daarna ging bij mij in ieder geval het een stuk beter. Ben zelf nog verder gegaan en heb nu cyanogenmod 9 met Siyah kernel, en zet standaard alleen G2 aan, WiFi en rest uit. Met Setting Profiles zet ik automatisch G3 aan als het scherm aangaat, en WiFi als ik in de buurt ben van een WiFi access punt waarop ik kan verbinden. Zaterdag rond 13:00 opgeladen, nu zo'n 55 uur later staat de batterij op 55%. Gebruik hierbij natuurlijk wel hierbij de telefoon maar een beetje. Maar goed, het was op zijn slechtst zo'n 18-20 uur en dan hoefde ik nog geeneens veel te doen op de telefoon.
Suc6

[...]
Screenshot or it didn't happen :+
Klinkt als een dure presse papier... Welke accu? Exchange/gmail sync/push? Facebook? Etc

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Passie(f) schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:54:
[...]

Welke contacten.... eh ja is daar verschil in? Gewoon met telefoonnummer (hi contacten)
Waar ie ze op slaat? i don't know. Neem aan in m'n telefoon ergens. Zijn kpn/hi contacten die synchroniseer ik zo af en toe ook.
Simcontacten, telefooncontacten of gmailcontactpersonen.
Als je ze dan toch online wilt hebben staan is koppelen aan je Google account handiger. Kijk eens bij weergave opties in je telefoonboek, daar staan de mogelijke contacten die je weer kan geven.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
reyals schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:58:
[...]

Simcontacten, telefooncontacten of gmailcontactpersonen.
Als je ze dan toch online wilt hebben staan is koppelen aan je Google account handiger. Kijk eens bij weergave opties in je telefoonboek, daar staan de mogelijke contacten die je weer kan geven.
Je vergeet Exchange contacten, Whatsapp contacten en Facebook contacten

Evt als je je lijst compleet hebt, kan je ze ook naar een .cvt backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
jterpstra schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:37:
Geprobeerd, maar het is echt oxidatie / aangeplakt stof. Perslucht kan daar niet tegenop :P
wd40 is wel een contactreiniger zeggen ze.
wat je kan proberen is een beetje op een usb kabel spuiten, en die paar keer dr in en dr uit trekken.
ik zou het niet rechtstreeks in de tel spuiten :p

zo'n bus is nou niet echt te doseren lol

[ Voor 5% gewijzigd door MexxT op 25-06-2012 21:09 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie(f)
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:02:
[...]
Je vergeet Exchange contacten, Whatsapp contacten en Facebook contacten
Evt als je je lijst compleet hebt, kan je ze ook naar een .cvt backuppen.
Standaard staat ie op Hi contacten, maar ga het wel proberen via google dan (heb ik nu nog niet). Trouwens als m'n contacten van Hi weg zijn staan ze bij whatsapp ook niet meer.
Wel vreemd dat dit nu speelt, want met de oude android 2.??? heb ik dit probleem nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 21:03
jterpstra schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:37:
Ik heb je een DM gestuurd, kan je wellicht helpen! :)

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:38
Iemand enig idee hoe je het batterijpercentage in de notificationbar zet? Mijn s2 komt net terug uit reparatie en ik vind die functie nergens meer terug :/

Nu heb ik al google gebruikt maar daar zeggen ze dat dit enkel met een app of root gaat. Best raar aangezien ik dit vorige keer niet nodig had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Li1quid schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:31:
Iemand enig idee hoe je het batterijpercentage in de notificationbar zet? Mijn s2 komt net terug uit reparatie en ik vind die functie nergens meer terug :/

Nu heb ik al google gebruikt maar daar zeggen ze dat dit enkel met een app of root gaat. Best raar aangezien ik dit vorige keer niet nodig had 8)7
Er zijn in de Play Store een aantal apps te vinden die het als notificatie in de statusbar zetten. Anders is het alleen met root mogelijk door het flashen van een andere battery indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:38
En toch had ik het voor elkaar gekregen zonder apps of root :p

Mijn batterij percentage stond in de rechter bovenhoek terwijl het bij apps links wordt gezet. Vreemd vreemd vreemd..

[ Voor 106% gewijzigd door Li1quid op 26-06-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 09:56
Mijn telefoon is vandaag in autostand gegaan. Ik heb geen idee hoe dit komt en geen idee hoe ik die weer uit kan zetten. Het is verschrikkelijk irritant en heeft iemand hier de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
NACBreda schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:04:
Mijn telefoon is vandaag in autostand gegaan. Ik heb geen idee hoe dit komt en geen idee hoe ik die weer uit kan zetten. Het is verschrikkelijk irritant en heeft iemand hier de oplossing?
System - apps - running
En dan de boosdoener killen?

Of

Reboot?

Of

De boosdoener van je toestel af knikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Ik heb sinds een paar dagen iets vreemds met mn telefoon.
Ik kreeg een waarschuwing dat ik te veel data aan het verbruiken en bijna op mn limiet zit. Dit vond ik vreemd omdat ik mn tel niet zo intensief heb gebruikt. En als ik het wel deed was het op wifi. Even kijken bij data gebruik en daar zie ik het volgende:

Android systeem:

Mobiel data gebruik op de achtergrond 62 MB
Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/mt1qhd.jpg

Wifi data gebruik op de achtergrond 145 MB
Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/pyn87.jpg

Nu kan ik niet verder klikken waar het vandaan komt. Enkel dat het van android is.

Ik heb updates uitstaan en doe het enkel handmatig via wifi.

Iemand anders een idee waar het aan kan liggen? Ik heb verder ook geen nieuwe apps erop gezet. En het blijft ook redelijk constant doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nixo schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:33:
...

Iemand anders een idee waar het aan kan liggen? Ik heb verder ook geen nieuwe apps erop gezet. En het blijft ook redelijk constant doorgaan.
Als ik even snel Google zie ik vaak Google Backup als verbruiker voorbij komen. Schakel deze eens uit en kijk of je er dan nog last van hebt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
jelmervos schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:42:
[...]

Als ik even snel Google zie ik vaak Google Backup als verbruiker voorbij komen. Schakel deze eens uit en kijk of je er dan nog last van hebt.
Ik zie het. Google backup uitgezet (ook alles backups worden dan verwijderd) Maar ik vind het wel vreemd dat het zo uit het niets ontstaat. Maar blijkbaar zijn er nog een paar mensen die het probleem hebben. Maar nog niet gevonden voor de sII.
Ik zal het nu in de gaten houden en kijken of dit het probleem verhelpt. En anders kan ik altijd nog een factory reset doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nixo schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:55:
[...]

Ik zie het. Google backup uitgezet (ook alles backups worden dan verwijderd) Maar ik vind het wel vreemd dat het zo uit het niets ontstaat. Maar blijkbaar zijn er nog een paar mensen die het probleem hebben. Maar nog niet gevonden voor de sII.
Ik zal het nu in de gaten houden en kijken of dit het probleem verhelpt. En anders kan ik altijd nog een factory reset doen.....
Google backup kan ook worden gebruikt door apps om applicatie specifieke data te backuppen, zie hier: http://developer.android.com/guide/topics/data/backup.html
Het kan zijn dat een app hier slordig mee om gaat.

Maar check eerst of het door Google Backup komt, daarna kijken welke app dit veroorzaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 27-06-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
jelmervos schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:03:
[...]

Google backup kan ook worden gebruikt door apps om applicatie specifieke data te backuppen, zie hier: http://developer.android.com/guide/topics/data/backup.html
Het kan zijn dat een app hier slordig mee om gaat.

Maar check eerst of het door Google Backup komt, daarna kijken welke app dit veroorzaakt.
Ik denk dat het dan aan een app ligt. Ik had alle synchronisatie ook al uitstaan. Maar ik kan er verder niet heel veel mee. Ik heb geprobeerd een logfile te vinden waarin staat welke apps er gebruik van maken. Maar volgens mij is die niet aangemaakt (of in ieder geval niet toegankelijk)

Edit: Maar al mn apps die ik nooit gebruik of onzin verwijderd. Begint best kaal te worden nu :p

[ Voor 6% gewijzigd door Nixo op 27-06-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Nixo schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:55:
[...]

Ik had/heb het ook. Google backup is in ieder geval niet de enige oorzaak, ook andere google services (agenda/contacts/mail). Zet dat ook maar eens uit en test het voor een paar dagen. Ik word er ook echt compleet gestoord van. Volgens mij is de enige oplossing een custom rom installeren.

Maar misschien dat jij moeite wil nemen om dit als issue bij google aan te kaarten?

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 27-06-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
n00bs schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:30:
[...]
Ik had/heb het ook. Google backup is in ieder geval niet de enige oorzaak, ook andere google services (agenda/contacts/mail). Zet dat ook maar eens uit en test het voor een paar dagen. Ik word er ook echt compleet gestoord van. Volgens mij is de enige oplossing een custom rom installeren.

Maar misschien dat jij moeite wil nemen om dit als issue bij google aan te kaarten?
Ja al mn andere google service staan al uit. Die heb ik een maand geleden voor t laast synct. En nu net nog een keer omdat ik toch bezig was.

Maar echt chill voor mn bundel is het niet xD

Maar waarom is de een custom de enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[...]

... Volgens mij is de enige oplossing een custom rom installeren.
Mhoa, als dit probleem niet optreedt bij een schone stock installatie, moet het wel een aanpassing/app zijn die je als gebruiker doet/installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Gisteren een update naar Android 4.0.3 uitgevoerd. Op het 1e gezicht dacht ik dat het allemaal wel goed was. Totdat ik mijn bluetooth headset ging gebruiken. Koppelen ging prima maar het geluid is dramatisch. Het is een stokkend geluid, er ontbreken steeds stukjes geluid. De persoon die ik bel hoort mij wel goed maar ik kan hem/haar niet verstaan. Met de vorige versie van Android had ik hier geen last van.

Dit is een zeer vervelend probleem omdat ik erg veel bel met de headset ivm werk. Hebben hier meer mensen last van en is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:32
Mijn telefoon wordt sinds vanmiddag opeens erg heet. Er was geen directe aanleiding, op een gegeven moment werd mijn been echter zo warm dat ik mijn telefoon er uit haalde. Het was vanmiddag wel erg warm (richting 25-30 graden) maar dat mag, me dunkt, geen grote invloed hebben. Hieronder laat ik ook blijken dat er volgens mij iets kapot is:

De warmte lijkt te ontstaan aan de linkerkant, net onder het midden. Als ik de batterij klep eraf haal, dan is het stukje tussen de batterij en de zijkant van de telefoon echt gloeiend heet.

Geprobeerd:
- Hele galaxy S2 forum doorzocht op 'heet' en 'hitte', geen vergelijkbaar probleem.
- opnieuw opstarten, geen effect.
- simkaart en micro-sd kaart eruit, wifi en 3g uit. geen effect.
- lang uitgezet. geen effect, de telefoon bleef zeer heet.
- Batterij eruit. Ja hij koelt eindelijk af, maar zonder batterij heb je er niet veel aan.

Zodra ik mijn batterij er weer in doe (en de telefoon uit laat staan) dan wordt het bovengenoemde plekje binnen 30 seconden warm, en binnen een minuut heet. De rest van de telefoon (accu, scherm, gebied rond camera (processor)) blijft dan nog op normale (kamer)temperatuur. Na langere tijd lijkt de warmte zich via de glasplaat van het scherm wel te verspreiden, maar de bron is duidelijk tussen de accu en de rand van het scherm, 2a3 cm onder de volume knoppen.

De hotspot is op deze afbeelding midden boven, overbelicht te zien:
http://toolboxjournal.com.../07/samsung-galaxy-s2.jpg

De telefoon werkt nog wel, geeft (nog) geen meldingen over hitte, laadt normaal op. Hij wordt alleen ontiegelijk heet.

Weet iemand dat onderdeeltje is? dan kan ik eventueel verder zoeken. Of nog beter: weet iemand hoe ik het op moet lossen? bvd.

[ Voor 7% gewijzigd door De Cheetah op 29-06-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
[...]

Ik heb alles uitstaan en vandaag gaat Android systeem weer vrolijk verder met het up/downloaden van data. Net een mail naar samsung gestuurd (verwacht niet al te veel daarvan) contact opnemen met google.... tja zie niet echt in dat t veel gaat opleveren. Als t doorgaat en ik krijg geen oplossing binnenkort gewoon alles eraf en factory reset + datawhipe. Misschien dat t helpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Nixo schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:15:
[...]

Ik heb alles uitstaan en vandaag gaat Android systeem weer vrolijk verder met het up/downloaden van data. Net een mail naar samsung gestuurd (verwacht niet al te veel daarvan) contact opnemen met google.... tja zie niet echt in dat t veel gaat opleveren. Als t doorgaat en ik krijg geen oplossing binnenkort gewoon alles eraf en factory reset + datawhipe. Misschien dat t helpt....
Een full wipe is sowieso aan te bevelen zodra je van base wisselt (bijvoorbeeld van LP7 naar LPG en dergelijke).
De Cheetah schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:28:
Mijn telefoon wordt sinds vanmiddag opeens erg heet. Er was geen directe aanleiding, op een gegeven moment werd mijn been echter zo warm dat ik mijn telefoon er uit haalde. Het was vanmiddag wel erg warm (richting 25-30 graden) maar dat mag, me dunkt, geen grote invloed hebben. Hieronder laat ik ook blijken dat er volgens mij iets kapot is:

De warmte lijkt te ontstaan aan de linkerkant, net onder het midden. Als ik de batterij klep eraf haal, dan is het stukje tussen de batterij en de zijkant van de telefoon echt gloeiend heet.

Geprobeerd:
- Hele galaxy S2 forum doorzocht op 'heet' en 'hitte', geen vergelijkbaar probleem.
- opnieuw opstarten, geen effect.
- simkaart en micro-sd kaart eruit, wifi en 3g uit. geen effect.
- lang uitgezet. geen effect, de telefoon bleef zeer heet.
- Batterij eruit. Ja hij koelt eindelijk af, maar zonder batterij heb je er niet veel aan.

Zodra ik mijn batterij er weer in doe (en de telefoon uit laat staan) dan wordt het bovengenoemde plekje binnen 30 seconden warm, en binnen een minuut heet. De rest van de telefoon (accu, scherm, gebied rond camera (processor)) blijft dan nog op normale (kamer)temperatuur. Na langere tijd lijkt de warmte zich via de glasplaat van het scherm wel te verspreiden, maar de bron is duidelijk tussen de accu en de rand van het scherm, 2a3 cm onder de volume knoppen.

De hotspot is op deze afbeelding midden boven, overbelicht te zien:
http://toolboxjournal.com.../07/samsung-galaxy-s2.jpg

De telefoon werkt nog wel, geeft (nog) geen meldingen over hitte, laadt normaal op. Hij wordt alleen ontiegelijk heet.

Weet iemand dat onderdeeltje is? dan kan ik eventueel verder zoeken. Of nog beter: weet iemand hoe ik het op moet lossen? bvd.
Heb je toevallig de app Changelog Droid geinstalleerd? Ik heb die geprobeerd en hij liet mijn toestel ook bijna ontvlammen. App eraf, alles terug bij normaal. Doe anders even een full wipe. Kijk dan of het probleem er nog is. Dan apps installeren en in de gaten houden bij welke app het mis gaat.

Mocht er niets met de apps aan de hand zijn, dan moet je het probleem in de firmware en/of kernel gaan zoeken. Dus: andere firmware / kernel proberen.

Dan nog een probleem, dan naar verwachting een hardware probleem -> servicepoint.

[ Voor 66% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-06-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:13
Ik zit te twijfelen over een S2 of Nexus gezien prijzen zelfde zijn.

Voor mij is belangrijk:
- 2 tot 3 jaar mee kan gaan voordat ik weer gaat vervangen
- Accu(verbruik) (zal veel games/videos tijdens trein/metro spelen/kijken), voor de rest heel weinig wifi
- Goede custom rom (volgens mij heeft cyanogen geen rom voor nexus)

Niet belangrijk:
- Camera

Iemand die mij iets verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:45
Hebben jullie ook problemen met Google+ Sync? Ligt er al een dag uit bij mij. De Google+ app doet het overigens wel gewoon en is vandaag nog geupdate.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14771086/Screenshot_2012-07-01-13-24-34.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het volgende bereiken:

1 Profiel waarbij alle geluiden stil zijn behalve van bepaalde geselecteerde telefoonnummers, zoals van mijn vriendin en familie. Dus als mijn vriendin s'nachts belt of smst wil ik wel geluid horen maar als een 'normale vriend' belt moet mijn telefoon stil zijn.

Ik heb op internet gezocht maar kan helaas niets vinden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:10:
Ik wil het volgende bereiken:

1 Profiel waarbij alle geluiden stil zijn behalve van bepaalde geselecteerde telefoonnummers, zoals van mijn vriendin en familie. Dus als mijn vriendin s'nachts belt of smst wil ik wel geluid horen maar als een 'normale vriend' belt moet mijn telefoon stil zijn.

Ik heb op internet gezocht maar kan helaas niets vinden.

Iemand een idee?
Cm9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, er bestaat zeker geen APP die dit mogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik heb m'n telefoon een paar dagen terug laten vallen, waardoor het scherm het niet meer doet. Omdat ik nog wat bestanden van de telefoon moet halen, wil ik 'm toch nog kunnen gebruiken.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om zonder de telefoon zelf direct te bedienen (zonder scherm kan ik 'm moeilijk opstarten) er een mogelijkheid is om een extern scherm te gebruiken? Door middel van aansluiten op een mac/pc met een kabel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:51:
Bedankt, er bestaat zeker geen APP die dit mogelijk maakt?
Dat heb ik ingesteld met tasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Framoes schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:20:
Ik heb m'n telefoon een paar dagen terug laten vallen, waardoor het scherm het niet meer doet. Omdat ik nog wat bestanden van de telefoon moet halen, wil ik 'm toch nog kunnen gebruiken.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om zonder de telefoon zelf direct te bedienen (zonder scherm kan ik 'm moeilijk opstarten) er een mogelijkheid is om een extern scherm te gebruiken? Door middel van aansluiten op een mac/pc met een kabel ofzo.
Aansluiten op je PC via Kies en dan de data eraf halen / backup maken?

of via www.samsungdive.com kan je remote je scherm unlocken geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Framoes schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:20:

Ik weet niet of je touch-laag ook stuk is, anders zou je nog een Micro USB naar HDMI kabeltje kunnen proberen en hem op een tv/monitor aansluiten, al weet ik eerlijk gezegd niet of de mirroring gelijk aanspringt...

o.a. Hier op ebay uit de UK (zal max rond een week verzendtijd nodig hebben) te verkrijgen voor ongeveer een tientje. Wel dus even zoeken hoe dat precies werkt allemaal, en of het dus nut heeft voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 12-09 07:36
Nixo schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:33:
[...]

Aansluiten op je PC via Kies en dan de data eraf halen / backup maken?

of via www.samsungdive.com kan je remote je scherm unlocken geloof ik.
Ik heb een backup gemaakt, maar die zijn in sbp en sbu bestandsformaat en die werken alleen met Kies. Omdat ik kan verlengen en niet zeker weet of ik een Samsung neem, wil ik een backup die ook door andere Android telefoons wordt herkend.

Ik ga wel even naar Dive kijken, misschien dat dat werkt. Thanks!
Henk schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:47:
[...]

Ik weet niet of je touch-laag ook stuk is, anders zou je nog een Micro USB naar HDMI kabeltje kunnen proberen en hem op een tv/monitor aansluiten, al weet ik eerlijk gezegd niet of de mirroring gelijk aanspringt...

o.a. Hier op ebay uit de UK (zal max rond een week verzendtijd nodig hebben) te verkrijgen voor ongeveer een tientje. Wel dus even zoeken hoe dat precies werkt allemaal, en of het dus nut heeft voor je ;)
Ik ga het even uitzoeken en zo'n kabeltje bestellen. Weet niet zeker of de touchlaag nog werkt, hoewel de touchknoppen onder het scherm nog wel reageren en ook oplichten. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week de Galaxy S2 in bezit. Wat een top toestel!
Alleen nu zit ik met 1 probleem...

Als ik ga surfen op Internet dan wordt de helderheid automatisch teruggebracht.
Dit heb ik alleen als ik Internet opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Laatst online: 18-09 13:38
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:29:
Ik heb sinds vorige week de Galaxy S2 in bezit. Wat een top toestel!
Alleen nu zit ik met 1 probleem...

Als ik ga surfen op Internet dan wordt de helderheid automatisch teruggebracht.
Dit heb ik alleen als ik Internet opstart.
Bij de instellingen van de browser kun je de helderheid apart instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
De powerbutton is redelijk versleten en ik wil het niet nog erger slijten, en ik vroeg me af of er een programma is (ik heb gezocht bij de settings, maar ik heb het niet gevonden) waardoor ik de screen kan unlocken dmv de camera knop? Ik heb verschillende programma's gebruikt, en bij elke programma lukt het wel de scherm te unlocken door de volume knop, maar niet met de camera know. Weet iemand of er een programma is dat je het met de camera knop kan unlocken?

Ik heb widgetlocker, fix broken power button, en nog een aantal programma's gebruikt, maar met geen 1 programma kan ik dus via de camera knop de scherm unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Wat is er mis met de home button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:49:
Wat is er mis met de home button?
Ze zijn redelijk versleten. De camera button werkt nog goed, en ik wil niet de overige knoppen verder slijten. Vandaar dat ik een app zoek waardoor ik de scherm kan unlocken dmv de camera knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Mr_Kahan schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:52:
[...]

Ze zijn redelijk versleten. De camera button werkt nog goed, en ik wil niet de overige knoppen verder slijten. Vandaar dat ik een app zoek waardoor ik de scherm kan unlocken dmv de camera knop.
Ik weet niet hoe het met jouw Galaxy S2 zit, maar die van mij heeft geen cameraknop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Mr_Kahan schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:52:
[...]

Gebruik de aan/uit-knop ipv de homebutton? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Stpan schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:18:
Tijdens mijn vakantie crashte mijn SGS2 op ICS 4.0.3 nadat ik via Vodaphone Protect de nieuwe Vietnamese simcard had geactiveerd. Bij iedere herstart bleef het toestel rebooten. Het menu om terug te resetten naar fabrieksinstellingen kon ik ook niet meer bereiken.

Flashen met Odin3 heeft allemaal niet geholpen, dus het toestel nu terug naar bol.com
Ik hoop het allerbeste ervan, hoewel ik bang ben voor de bekende 'oeeh, vocht!' disclaimer. We zullen zien.
Reperatie is volgens bol.com retour. Via bol.com wordt je netjes van de status van je reparatie op de hoogte gehouden, inclusief foto's van in welke staat het toestel is aangekomen en het reperatierapport.

De reparatie wordt uitgevoerd door 'officiële' partner www.e-repair.nl

Hun diagonose is: <niets ingevuld>
Reparatie is: <toestel ongerepareerd retour>

Gelijk met bol.com gebeld wat dit in hemelsnaam te betekenen heeft, dus daar word ik nog over teruggebeld. Maar ik vrees dat ik (net als destijds met m'n iPhone & T-mobile + 3e partij) weer in een soort vagevuur terecht kom waar je een jurist en weken vrije tijd nodig hebt om je recht te halen. Of wellicht hebben ze een full whipe & software update gedaan en heet dat officieel geen reparatie?

Heeft iemand ervaringen met www.e-repair.nl en zijn SGS2?
Heeft iemand ervaringen met de Samsung servicepunten? Daar vind je allerlei winkels (waar ik mijn toestel niet heb gekocht) en sturen die het toestel ook niet gewoon door naar diezelfde 'officiele partner'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Vreemd. Vanmiddag wilde ik bellen met mijn S2 (omgeving Breda, Vodafone) en kreeg toen als melding "Niet aangemeld bij netwerk". Ook SMS ging niet. Paar keer opnieuw gestart, maar niks hoor.
Ik hoop dat dit een Vodafone probleem was (alweer, trouwens?), anders is er iets met m'n S2.../o\

Afbeeldingslocatie: http://www.vanexel.com/images/Vodafone%20netwerkproblemen%20small.jpg

Update: net kon ik ineens weer bellen....dus idd Vodafone.
En ik maar denken dat dit een betrouwbare provider was?
8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Bedankt voor je link.
Volgens dit bericht zou de storing om 11:18 uur zijn opgelost....niet dus.
Het blijven cowboys, zeg maar. :'(

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
N
Stpan schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:22:

Heeft iemand ervaringen met www.e-repair.nl en zijn SGS2?
Heeft iemand ervaringen met de Samsung servicepunten? Daar vind je allerlei winkels (waar ik mijn toestel niet heb gekocht) en sturen die het toestel ook niet gewoon door naar diezelfde 'officiele partner'?
dat zijn gewoon monteurs aanwezig die er meteen naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
reyals schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:21:
N
[...]

dat zijn gewoon monteurs aanwezig die er meteen naar kunnen kijken.
Hmm, had ik dat beter kunnen doen dan de bol.com route, die duurt nu bij elkaar 2 weken (9 werkdagen) en vooralsnog is de status op z'n zachtst gezegd dubieus te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knikkerken
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik ben nogal nieuw hier, maar m'n vrouw heeft een probleempje met haar Samsung Galaxy S2
als ik met de s2 van mijn vrouw een sms verstuur vanuit het berichtenmenu, dan lijkt het alsof hij hem wil versturen als een geluidsfragment en dan wordt hij niet verstuurd omdat de service niet beschikbaar is...
het bericht wordt dan opgeslagen in de concepten met zo'n pijltje erin alsof het een geluidsfragment is..
als ik daarentegen een sms beantwooord, of verstuur vanuit de contacten, dan gaat hij er zo uit.

iemand ervaring meee, cq oplossing????

Samsung zelf wil (voorlopig) niet reageren sinds maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Stpan schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:22:
De reparatie wordt uitgevoerd door 'officiële' partner www.e-repair.nl

Hun diagonose is: <niets ingevuld>
Reparatie is: <toestel ongerepareerd retour>
Inmiddels iets wijzer: De reparatie is niet uitgevoerd omdat het imei nummer ontbreekt.
Mijn telefoon is echt muur & muur vast gelopen, dus software matig kun je het niet opvragen.

Maar bol.com en e-repair.nl claimen dus dat er geen stickertje meer met een imei nummer te vinden is onder de batterij. Raar verhaal? Ik heb eerlijk gezegd nooit gecontroleerd of ik uberhaupt een stickertje heb. En ook nooit ergens mijn emei nummer opgeschreven.
Staat het emei nummer ergens in de documentatie of op je factuur (van bijv. bol.com oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

knikkerken schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:17:
Ik ben nogal nieuw hier, maar m'n vrouw heeft een probleempje met haar Samsung Galaxy S2
als ik met de s2 van mijn vrouw een sms verstuur vanuit het berichtenmenu, dan lijkt het alsof hij hem wil versturen als een geluidsfragment en dan wordt hij niet verstuurd omdat de service niet beschikbaar is...
het bericht wordt dan opgeslagen in de concepten met zo'n pijltje erin alsof het een geluidsfragment is..
als ik daarentegen een sms beantwooord, of verstuur vanuit de contacten, dan gaat hij er zo uit.

iemand ervaring meee, cq oplossing????

Samsung zelf wil (voorlopig) niet reageren sinds maandag...
Welke firmware heb je, en welke provider? Heeft ze dat probleem al lang of pas sinds kort?
Stpan schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:29:
[...]

Inmiddels iets wijzer: De reparatie is niet uitgevoerd omdat het imei nummer ontbreekt.
Mijn telefoon is echt muur & muur vast gelopen, dus software matig kun je het niet opvragen.

Maar bol.com en e-repair.nl claimen dus dat er geen stickertje meer met een imei nummer te vinden is onder de batterij. Raar verhaal? Ik heb eerlijk gezegd nooit gecontroleerd of ik uberhaupt een stickertje heb. En ook nooit ergens mijn emei nummer opgeschreven.
Staat het emei nummer ergens in de documentatie of op je factuur (van bijv. bol.com oid)?
Volgens mij staat het imei nummer ook op een sticker op de doos onder een streepjescode, dus misschien ook wel op je factuur.
Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.samsunggalaxys.nl/wp-content/gallery/review-box/samsunggalaxys2-doos.jpg&sa=X&ei=2UX0T5ndOpD88QPh9dWsBw&ved=0CAoQ8wc&usg=AFQjCNFzb-9mux0RMYvB_5cPlndS_f49og
Verder kan het zijn dat hij ergens in het register wordt opgeslagen door KIES. Ik zal vanavond even kijken of ik de preciese plekken van mijn IMEI ergens kan vinden, ben nu nog op het werk.

[ Voor 42% gewijzigd door gwystyl op 04-07-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
@gwystyl.

Thanks, het doosje heb ik sowieso nog. En de factuur idem.
Ik kan helaas alleen vanuit huis bij beiden.

Alleen hoop dan wel dat bol.com wél de reparatie (of beter, www.e-repair.nl) aanneemt. Ze willen waarschijnlijk graag 'bewijs' dat het toestel dat ik aanbied voor reparatie inderdaad het toestel in kwestie is. Dat het op een doosje staat zegt nog niets.

Nu heb ik bij een el-cheapo winkeltje wel m'n scherm (eigen fout) en usb-dock laten vervangen, met Samsung onderdelen. Lijkt me sterk dat daarbij het stickertje met imei nummer verloren is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knikkerken
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01-2023
[quote]gwystyl schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:29:
[...]

Welke firmware heb je, en welke provider? Heeft ze dat probleem al lang of pas sinds kort?

[...]

ze heeft het toestel nog maar net, dus vermoedlijk is het van bij de aankoop -

firmware versie is 2.3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Stpan schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:44:
@gwystyl.

Thanks, het doosje heb ik sowieso nog. En de factuur idem.
Ik kan helaas alleen vanuit huis bij beiden.

Alleen hoop dan wel dat bol.com wél de reparatie (of beter, www.e-repair.nl) aanneemt. Ze willen waarschijnlijk graag 'bewijs' dat het toestel dat ik aanbied voor reparatie inderdaad het toestel in kwestie is. Dat het op een doosje staat zegt nog niets.

Nu heb ik bij een el-cheapo winkeltje wel m'n scherm (eigen fout) en usb-dock laten vervangen, met Samsung onderdelen. Lijkt me sterk dat daarbij het stickertje met imei nummer verloren is gegaan?
Als de 'reparateur' niet alleen het glas, maar ook het touchscreen heeft vervangen, heb ik slecht nieuws denk ik... De batterij, met daaronder dus het stickertje, kennelijk, ligt tegen de achterzijde van het LCD+touchlaag. Is dat laatste vervangen, dan is je stickertje met het kapotte scherm mee, de prullenbak in gegaan.

Maar dan moet er wel iets heel erg mis gegaan zijn, want normaal gesproken vervang je alleen het glas bij deze telefoon afaik.

Hamvraag is dus even; is alleen het glas vervangen, of LCD+touch digitizer ook?

Edit: Even gecheckt, er zit idd een sticker onder je accu met model nummer, serie nummer en IMEI...

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 04-07-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Henk schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:10:
Hamvraag is dus even; is alleen het glas vervangen, of LCD+touch digitizer ook?

Edit: Even gecheckt, er zit idd een sticker onder je accu met model nummer, serie nummer en IMEI...
Geen idee, de barsten liepen over m'n scherm na een klein moment van 'frustratie'. :X
Dus denk dat de hele unit is vervangen, nu ik de website nogmaals bekijk. Zie: link reparateur. Scherm helemaal onderaan.

Mochten ze echt het stickertje hebben weggegooid, dan mogen ze me wel vriendelijk even helpen dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Stpan schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:18:
[...]

Geen idee, de barsten liepen over m'n scherm na een klein moment van 'frustratie'. :X
Dus denk dat de hele unit is vervangen, nu ik de website nogmaals bekijk. Zie: link reparateur. Scherm helemaal onderaan.
Je bedoelt deze?
Afbeeldingslocatie: http://phonedokter.nl/wp-content/uploads/1601.png

Dat ziet er idd uit als een volledig display...
Mochten ze echt het stickertje hebben weggegooid, dan mogen ze me wel vriendelijk even helpen dacht ik zo.
Bellen kan nooit kwaad...

Even een totaal zij-spoor, omdat je zegt dat je telefoon software-matig is vastgelopen; mocht je hem terugkrijgen, dan kun je een USB Jig proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ja ik wilde juist 'de officiele' route doen, ipv zelf lopen aanmodderen met rooten, full whipe en weet ik veel wat voor grappen. Niet wetende (naïef?) dat ik 2 weken m'n toestel kwijt zou zijn en vervolgens vastlopen op een ontbrekend imei nummer. Maar goed, dan maar zelf aan de slag, of bij mijn vrienden van phonedokter.nl langsgaan.

Dank voor het meedenken, vrees dat ik vanaf nu vrij kansloos ben bij bol.com, en vind het eigenlijk wel logisch dat ze niets zonder imei-nummer doen. Anders kan ik net zo goed het uit Korea geimporteerde toestel van m'n buurjongen opsturen. Wel slordig van de reperateur overigens, ben benieuwd hoe ze erop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Laatst online: 07-09 01:58
Heb laatste paar weken steeds vaker last van dat mijn telefoon uit het niks warm word (b.v in me broekzak)
En dat de batterij duur soms de helft is van normaal, meestal icm warm worden.

Best raar want ik draai al een aardig tijdje op ICS en sinds die overgang was de batterij duur juist verbeterd.

Maar goed , voor de rest blijft het een top ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Hoi allemaal,

Sinds gisteren lukt me niet om een app bij te werken of te installeren, hij blijft hangen bij downloaden. Ik heb ook via wifi geprobeerd, zelfde resultaat. Ik heb versie 2.3.5.

Weet iemand wat ik eventueel kan doen om dit te verhelpen? Ik lees nergens dat een probleem is met play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
kowapanga schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:40:
Heb laatste paar weken steeds vaker last van dat mijn telefoon uit het niks warm word (b.v in me broekzak)
En dat de batterij duur soms de helft is van normaal, meestal icm warm worden.

Best raar want ik draai al een aardig tijdje op ICS en sinds die overgang was de batterij duur juist verbeterd.

Maar goed , voor de rest blijft het een top ding :)
Installeer even Watchdog Lite, zet hem op aggressive. Die houdt apps in de gaten die potentieel over de schreef gaan. Stumbleupon, Engadget en Facebook zijn 3 van die apps die met regelmaat je telefoon in een napalmbommetje veranderen op het moment dat je ze niet hard afsluit na gebruik...
Stpan schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:43:
Ja ik wilde juist 'de officiele' route doen, ipv zelf lopen aanmodderen met rooten, full whipe en weet ik veel wat voor grappen. Niet wetende (naïef?) dat ik 2 weken m'n toestel kwijt zou zijn en vervolgens vastlopen op een ontbrekend imei nummer. Maar goed, dan maar zelf aan de slag, of bij mijn vrienden van phonedokter.nl langsgaan.
Eigenlijk had je het dan ook officieel moeten doen met je reparatie ;) Maar dat is achteraf-gelul. Ik zou de reparateur er op aanspreken, zelf in de tussentijd een jig bestellen, en kijken of je het daarmee voor elkaar krijgt.
Dank voor het meedenken, vrees dat ik vanaf nu vrij kansloos ben bij bol.com, en vind het eigenlijk wel logisch dat ze niets zonder imei-nummer doen. Anders kan ik net zo goed het uit Korea geimporteerde toestel van m'n buurjongen opsturen. Wel slordig van de reperateur overigens, ben benieuwd hoe ze erop reageren.
Je kunt proberen of ze met het IMEI van je doosje genoeg hebben, maar dikke kans dat ze echt die sticker willen zien. Als jij dan antwoord dat je die niet hebt vanwege de reparatie, zullen ze waarschijnlijk op hun beurt weer antwoorden dat ze geen garantie verlenen op iets waar de reparateur aan is geweest, en dat je je bij hem moet beroepen op garantie. Belangrijk dus even om zijn garantievoorwaarden ook te checken...

[ Voor 48% gewijzigd door Henk op 05-07-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
Thnx , ga het meteen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Als ik de SII nu nieuw koop voor 360 euro, kan ik er dan nog op zijn minst 2 jaar mee?

[ Voor 13% gewijzigd door Aubergine op 05-07-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:02:
Als ik de SII nu nieuw koop voor 360 euro, kan ik er dan nog op zijn minst 2 jaar mee? Krijgt het de ICS update?
2 jaar ligt aan wat je zelf wilt natuurlijk, je zult nooit 2 jaar lang het topmodel hebben maar natuurlijk gaat hij 2 jaar mee. Over de ICS-update lijkt me dat een simpele google-opdracht (of zoeken in dit topic) je een duidelijk genoeg antwoord geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:05:
[...]

2 jaar ligt aan wat je zelf wilt natuurlijk, je zult nooit 2 jaar lang het topmodel hebben maar natuurlijk gaat hij 2 jaar mee. Over de ICS-update lijkt me dat een simpele google-opdracht (of zoeken in dit topic) je een duidelijk genoeg antwoord geeft.
Ja, ontschoot me even. Maar iig. dat hij over 2 jaar nog fatsoenlijk apps kan draaien en niet heel sloom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Aubergine schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:09:
[...]

Ja, ontschoot me even. Maar iig. dat hij over 2 jaar nog fatsoenlijk apps kan draaien en niet heel sloom is.
Leg mij eens uit waarom de telefoon, er vanuit gaande dat je niets aan de hardware verandert, langzamer zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:14:
[...]

Leg mij eens uit waarom de telefoon, er vanuit gaande dat je niets aan de hardware verandert, langzamer zou worden.
omdat apps veeleisender worden natuurlijk, dat lijkt me geen moeilijke vraag. GTA3 heeft bijvoorbeeld ook een dual-core nodig om het te kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:14:
[...]

omdat de apps "zwaarder" worden en dus niet meer soepel erop draaien
of een nieuw os versie vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Als je niet vies bent van rooten/custom roms, denk ik dat dit device over 2, 3 jaar, gewoon nog voorzien is van de laatste software ;)

Over de snelheid: zoals het nu gaat is over 2 jaar de S2 nog steeds een toestel dat met de middenmoot die dan gelanceerd wrodt, meekomt, en waar de meeste apps dus voor geschreven worden. Als je nu een desire hebt, heb je nog steeds een toestel dat als middenmoot bestempeld mag worden. Toegegeven, de budget-toestellen beginnen met indraaien, maar ik verwacht ook dat het wat minde rhard zal gaan met de steeds meer toenemde cores etc. We gaan nu verschillen zin in software, voor er weer debiele hardware aan te pas gaat komen :) Hoop ik.

Voor zover mijn glazen-bol werk. Waarbij ik nog even wil opmerken dat mijn S2 het eerste toestel is dat ik NIET na een jaar gebruik ga vervangen, en dat heeft nog geen telefoon gepresteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:16:
[...]

omdat apps veeleisender worden natuurlijk, dat lijkt me geen moeilijke vraag. GTA3 heeft bijvoorbeeld ook een dual-core nodig om het te kunnen spelen
dimocash schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:17:
[...]

omdat de apps "zwaarder" worden en dus niet meer soepel erop draaien
of een nieuw os versie vereisen.
Ik heb nog een Galaxy Apollo (ook wel Galaxy 3) (I5800) liggen, in gebruik gegeven aan mijn dochter. Is nu 2 jaar oud. Draait alles, muv HD games, maar die hebben ook bij de release er niet op gedraaid. Staat Froyo op. Ben nog geen apps tegengekomen (muv zwaardere spellen, maar andere dingen dan Angry Birds doet ze er toch niet op qua spellen) die er niet op draaien. Bijna alles in de market is compatibel met 2.2, 3.2 en 4.

De spellen die je nu op de SII kan spelen kan je over 2 jaar nog op de SII spelen. Ik kan me niet voorstellen dat je de spellen van over 2 jaar er niet op kan spelen, enkele uitzonderingen daargelaten, maar die spellen zou je dan, mochten ze nu uitkomen, er ook al niet op kunnen spelen. Apps zullen naar verwachting gewoon allemaal kunnen draaien, tenzij ze voor een ander OS gemaakt worden en niet backwards compatibel zijn. Maar mochten die apps nu gereleased worden, dan zou je ze ook niet kunnen installeren.

Vandaar dus mijn insinuatie naar dat het ding niet langzamer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Iemand anders hier last van "Kernal Panic Upload mode" vastlopers, met batterijdrain van minstens 30%?
Tweede keer in twee dagen tijd, dat deze bij mij opduikt. Vandaag terwijl ik in mijn handen had, en gisteren vond ik hem met die waarschuwing gloeiend heet in mijn tas.

En dat terwijl ik gewoon de laatste stockversie (4.0.3/XWLPD)draai, en daarbij tegelijk een factory reset had gedaan.
Tijd om er ook eens een leuke rom, op te zetten I guess. Als ik toch al de meldingen krijg die daarmee geassocieerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:02:
Als ik de SII nu nieuw koop voor 360 euro, kan ik er dan nog op zijn minst 2 jaar mee?
Ik adviseer voor dat geld de Galaxy Nexus. De SGS2 is opzich nog steeds heel goed. Maar voor dat geld kun je wel beter krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:48:
[...]

Ik adviseer voor dat geld de Galaxy Nexus. De SGS2 is opzich nog steeds heel goed. Maar voor dat geld kun je wel beter krijgen :)
Nexus is echt TE groot. Ik vond de SG2 al een enorm compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Mijn vader is overgestapt van een HTC Legend naar een Samsung galaxy s2, dit is hem prima bevallen.
Alleen hij heeft er 1 probleempje mee, de HTC kon hij via een usb-kabel aan zijn auto aansluiten (als usb-diskdrive modus) en dan op die manier de muziek die op zijn mobiel staat af te spelen.
Als hij de Samsung galaxy s2 aansluit dan word deze niet herkend en geeft de auto (volvo v50) de melding: usb onleesbaar. Is er een mogelijkheid om de s2 te mounten als een usb-stick?

Want als je de htc aan windows koppelde dan werd deze herkend als USB-massaopslag terwijl de s2 word herkend als draagbare mediaspeler. Als de s2 als usb-massaopslag apparaat word herkend zou dit probleem dus in theorie opgelost moeten zijn, weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

remoendoo schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:37:
Mijn vader is overgestapt van een HTC Legend naar een Samsung galaxy s2, dit is hem prima bevallen.
Alleen hij heeft er 1 probleempje mee, de HTC kon hij via een usb-kabel aan zijn auto aansluiten (als usb-diskdrive modus) en dan op die manier de muziek die op zijn mobiel staat af te spelen.
Als hij de Samsung galaxy s2 aansluit dan word deze niet herkend en geeft de auto (volvo v50) de melding: usb onleesbaar. Is er een mogelijkheid om de s2 te mounten als een usb-stick?

Want als je de htc aan windows koppelde dan werd deze herkend als USB-massaopslag terwijl de s2 word herkend als draagbare mediaspeler. Als de s2 als usb-massaopslag apparaat word herkend zou dit probleem dus in theorie opgelost moeten zijn, weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe dit moet?
Heb je dit al geprobeerd? Of eventueel dit

Er bestaan in ieder geval programmaatjes voor. Deze is voor de SGS3, maar ik neem aan dat die ook op de SGS II werkt. Deze is in eerste instantie ontwikkeld voor de Galaxy Note, maar werkt ook op de meeste SGS II roms. Voor beide heb je wel root nodig, en ICS.

Ik kom net ook nog een makkelijkere manier tegen: ga voor je de kabel aansluit naar
Instellingen - Draadloos en netwerken - Meer (net onder Gegevensgebruik) - USB-hulpprogramma's en klik op 'Opslag verbinden met pc'
Sluit dan de kabel aan op de radio/auto

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 06-07-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forumleden,

Even een vraag mbt tot het mobiel internet. Sinds vanochtend merk ik dat mijn samsung hier een probleem mee geeft (Provider: Telfort). Thuis heb ik altijd WIFI aan staan, indien ik uit huis ga, zet ik de dataverbinding aan. Nu ondervind ik hier problemen mee en weet niet of het aan mn tel ligt of aan telfort. Zodra de tel verbinding maakt met het internet, zie ik het icoontje van de dataverbinding in beeld springen. Ik zie kort, gedurende 2 sec, dat er verbinding word gemaakt met 3g. Vervolgens valt het icoontje weg en herhaalt dit proces zich telkens..

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Bij telfort moet je wel je data roaming aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jortio
  • Laatst online: 15-08-2022
Bij Telfort hoeft roaming niet aan te staan. Ik gebruik mijn S2 al ruim een jaar met Telfort (dus via KPN netwerk) met roaming functie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Als ik een sms aan het maken en ondertussen ineens onderbroken word, zie ik een melding dat het wordt opgeslagen in concept map. Maar waar vind ik deze map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
nergens, de concept berichten staan direct onder de persoon waar je ze heen wilde sturen, er komt dan concepten bij te staan in je berichtenlijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Was al een paar dagen (XXLQ5) bekend (XWLPM). Tegenwoordig staan stock firmwares ook in het firmware topic, dus als je op de hoogte wil blijven kan je beter daar ff kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 10-07-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:28:
[...]

Was al een paar dagen (XXLQ5) bekend (XWLPM). Tegenwoordig staan stock firmwares ook in het firmware topic, dus als je op de hoogte wil blijven kan je beter daar ff kijken.
Via de onofficiele weg, klopt. Dit is officieel via KIES, de uitrol is officieel begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb dat als ik wissel van 2G naar 3G en ik heb mijn mobiele data uitstaan dat hij dan weer automatisch wordt ingeschakeld. Is dit normaal eigenlijk of een fout in mijn OS? Het is behoorlijk irritant namelijk :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
Alweer een weekje verder , met watchdog draaiend op Aggresive en heb pas 1keer een waarschuwing gehad.
Telefoon word nog steeds op de gekste tijden warm , en als ik bij batterij duur naar de grafiek kijk dan is deze in een vrije val beland :(

Misschien dat ik hem maar ga rooten en custom rom erop zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
kowapanga schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:50:
Alweer een weekje verder , met watchdog draaiend op Aggresive en heb pas 1keer een waarschuwing gehad.
Telefoon word nog steeds op de gekste tijden warm , en als ik bij batterij duur naar de grafiek kijk dan is deze in een vrije val beland :(

Misschien dat ik hem maar ga rooten en custom rom erop zet
Al eens een full wipe gedaan, uiteraard zonder je data / apps te restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

Hallo,

Ik heb een Samsung Galaxy S2 en wanneer ik tijdens een sms of whatsapp wat type en de spatie gebruikt verdwijnt het woord wat ik net getypt heb. Heb al zitten googlen maar kon niks vinden. Iemand bekend met dit probleem? draai android 4.0.3. en de laatste whatsapp versie.

\

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII

[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic

Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots

Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic