Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiemannie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
Ik heb contact opgenomen met de verkoper en mag hem terugsturen. Hopelijk krijgen ik nu wel de i9100, zodat ICS er op kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
lijkt me toch netjes geregeld

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Heb sinds vandaag opeens enorme drain, geen nieuwe apps of rare updates gehad. Accu trekt gewoon zonder dat ik de telefoon gebruik in 6 uur leeg, opladen gaat (zolang de telefoon aan staat) maar met 1% per uur. Als de telefoon uit staat laad hij wel gewoon snel op.

Heb alle achtergrond synchronisatie uitgezet, al zoveel mogelijk apps eraf gegooid maar nog steeds die drain. Volgens battery info is het het scherm en android systeem dat het meeste gebruikt, telefoon blijft ook constant heet aanvoelen. In task manager is niks te zien van process, ram al paar keer leeg gegooid, ben even kwijt wat ik nog meer kan proberen behalve een harde reset?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Hallo,

Ik wou zojuist me telefoon hard resetten omdat het niet allemaal lekker loopt sinds (en voor) de update naar ICS.
Dus ik de telefoon opstarten met 'vol UP + home + power' en in het menu gekozen voor whipe/factory reset (of zoiets).

Echter lijkt het nu nog trager te lopen dan daarvoor (kleine haperingen). Maar als ik vervolgens me telefoon aan de pc hang staat alle zooi nog steeds op het interne geheugen. Dat noem ik geen whipe.

Hoe kan ik me telefoon resetten zodat alle troep er af is? Stel dat ik nou simpel had gedacht dat de telefoon schoon was en hem had doorverkocht had ik nu een lege bankrekening (bijvoorbeeld, want alle gegevens staan er nog gewoon op).

Edit:
*2767*3855# bellen dus.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
*2767*3855# (Full Factory Reset)

Die wist ook je sdcard (de interne bedoel ik)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
- :P -

[ Voor 109% gewijzigd door Henk op 01-06-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik wil een full wype doen op mijn S2, maar weet iemand waar alle save files van games staan zodat ik die later weer kan backuppen?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29
* AllSeeyinEye verandert ook zijn input naar een :P

[ Voor 23% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-06-2012 13:32 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fisherman
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-10-2021
Ik hoop dat ik dit in het goede topic zet.

Ik vraag me af of het mogelijk ik om de trilfunctie bij Whatsapp berichten aan te passen. Niet volledig uit te zetten maar minder hard of minder lang te laten trillen. Als ik nu een bericht krijg via whatsapp en mijn telefoon ligt op een tafel oid, dan schrik ik me iedere keer dood...
Als ik echter een sms krijg dan krijg ik 2 nette korte trillingen, precies goed.
Ik heb het forum al doorzocht maar ik kon hier niets over vinden.

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
ik heb wat gezeik met push mail ,, ding haalt vaak geen mail op , en ga ik kijken bij de instellening zet ie er zelf een / voor de gebruikers naam, haal ik die weg en sla ik de gegevens op werkt ie wel.

wat zou er kunnen zijn ?

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Phusebox schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:40:
Heb sinds vandaag opeens enorme drain, geen nieuwe apps of rare updates gehad. Accu trekt gewoon zonder dat ik de telefoon gebruik in 6 uur leeg, opladen gaat (zolang de telefoon aan staat) maar met 1% per uur. Als de telefoon uit staat laad hij wel gewoon snel op.

Heb alle achtergrond synchronisatie uitgezet, al zoveel mogelijk apps eraf gegooid maar nog steeds die drain. Volgens battery info is het het scherm en android systeem dat het meeste gebruikt, telefoon blijft ook constant heet aanvoelen. In task manager is niks te zien van process, ram al paar keer leeg gegooid, ben even kwijt wat ik nog meer kan proberen behalve een harde reset?
Ai, dat klinkt als hetzelfde probleem dat ik al maanden heb met de HTC Desire, alleen is het bij jou nog erger dan bij mij. Ik vermoed dat het een hardwareprobleem is. Ga hem binnenkort dan ook maar eens onder garantie laten repareren.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Sinds vanmorgen leest hij geen simkaarts meer:
d.w.z. niet de mijne maar ook niet van een andere provider. Hij geeft dus continue aan dat hij geen service heeft (en de vodafone simkaart-app is verdwenen). Wifi e.d. werkt wel gewoon.
Hoe kan ik het probleem met de simkaartlezer fixen?
(hoe zelf te repareren, iemand anders, of na de garantie [= deukjes in het plastic van n paar maanden oud, duurt verschrikkelijk lang (voor mijn meest gebruikte gadget) en unrooten(wat geen probleem is, hij werkt nog)]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Weet iemand waar de saved files staan van games? Ik ben mijn career kwijt met een spelletje maar heb er voor nog wel een back up van gemaakt wil nu dus even kopieren plakken of gaat dat niet zo makkelijk?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik lees hier erg veel vragen, maar zie geen eigen inzet. Geef in je post ook aan wat je zelf hebt gedaan om je probleem op te lossen. GoT is geen helpdesk.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

the-fisherman schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:58:
Ik vraag me af of het mogelijk ik om de trilfunctie bij Whatsapp berichten aan te passen. Niet volledig uit te zetten maar minder hard of minder lang te laten trillen. Als ik nu een bericht krijg via whatsapp en mijn telefoon ligt op een tafel oid, dan schrik ik me iedere keer dood...
Minder hard laten trillen kun je instellen bij instellingen > Geluid > Intensiteit trilsignaal. Geldt ook voor whatsapp, heb mn telefoon tegenwoordig altijd op n lapje stof liggen, je hoort m dan wel, maar hij dreigt niet uit zichzelf van de tafel te donderen :P De tril "melodie" kun je niet standaard instellen, dan zul je de app moeten 'modden'.
Leoon. schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:05:
Weet iemand waar de saved files staan van games? Ik ben mijn career kwijt met een spelletje maar heb er voor nog wel een back up van gemaakt wil nu dus even kopieren plakken of gaat dat niet zo makkelijk?
Heb je hem geroot? Ligt n beetje aan het spel, sommige spellen slaan de gegevens op op de sd-card, en daar kun je zo bij. Wat heb je precies gebackupped, waarvan heb je n backup gemaakt ?
dj.verhulst schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:33:
ik heb wat gezeik met push mail ... zet ie er zelf een / voor ...
wat zou er kunnen zijn ?
De standaard-email-app? Moet eerlijk zeggen dat ik die heb vervangen voor een ander exemplaar. Wat is de email-provider (gmail, hotmail, apple, yahoo etc.) en welk protocol? (imap/pop). Das trouwens wel een echte google-vraag...
rickyy schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:05:
Ik wil een full wype doen op mijn S2, maar weet iemand waar alle save files van games staan zodat ik die later weer kan backuppen?
Zelfde vraag, zelfde antwoord: Dat ligt eraan, sommige apps slaan hun data op op de sdkaart, andere niet, in het laatste geval zul je moeten rooten. Als verkenner kun je bijv. Es-file explorer gebruiken. Voor het maken van de back-up hoef je trouwens niet te rooten, es kan ook zonder root permissions files kopiëren. Alleen voor het terugzetten van de back-up. In de play-market kun je ook apps vinden die deze data voor je back-uppen, ik geloof zelfs zonder dat ze root vereisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Nou problem identified: IMEI = Blanco

Hoe krijg ik nu het IMEI terug als ik de efs-folder verder niet gebackupped heb?

Edit: zo?

[ Voor 28% gewijzigd door Achilles op 05-06-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 16:38
Nou breekt m'n klomp. Op mijn computer kan ik de S2 via USB niet benaderen zonder dat de boel vast loopt maar op de computer van m'n vriendin doet ie het zonder problemen. Blijkbaar is er bij de laatste Kies update toch iets verkeerds gegaan met drivers oid.

Baal hier best wel flink van maar 1 pluspunt m'n S2 is iig niet kapot. Denk ik.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Help! Ik ga wat regels overtreden door niet eerst uitgebreid zelf onderzoek te doen, maar ik zit nu in een zweterig internetcafe in Vietnam op mijn trein te wachten. En mijn SGS2 heeft het precies op dit slechte moment begeven.

Aanleiding:
Vietnamese simcard gekocht, en gebruikt, geen probleem.
Daarna mijn telefoon uitgezet om batterij te sparen.
Mijn telefoon opnieuw opgestart, en kreeg een waarschuwing van Vodafone Mobile Protect dat er een nieuwe sim inzat. Code ingevoerd, ook prima. Foutmelding van (als ik me goed herinner) css.android.com of google.com is vastgelopen. Wilt u dit rapporteren (ok/annuleer).

Daarna is mijn telefoon opnieuw opgestart, en kom ik niet verder dan het opstartscherm.

Mbt te volgende stappen:

Albert020 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:46:
[...]

Wat je kunt proberen is,

1. Download Odin 1.85
2 Download ICS 4.03 XENLP3 (officiële nl release)
3. Doe je telefoon helemaal uit vervolgens volume up/home/power knoppen ingedrukt houden tot dat je het Android poppetje ziet, scrol dan naar Factory data reset druk op power knop
4, Druk vervolgens op reset en hou dan gelijk volume down/home/power knoppen ingedruk,
nu kom je in download mode van je telefoon, zet Odin 1.85 aan sluit vervolgens je telefoon aan op je pc, en je kunt beginnen met flashen van je phone, volgens mij moet dan alles weer werken... ;)
1 & 2 - downloaden ga ik hier niet voor elkaar krijgen (dan maar 2 weken zonder toestel)
3 - Het Androidpoppetje komt wel. Als ik wacht reset het toestel zich vanzelf weer zonder keuze-menu (ik heb hiervoor wel een factory reset gedaan dus weet hoe het zou moeten werken)
4 - Dat lukt me wel, om in een mnu terecht te komen dat Odin heet en eruit ziet als een download module.. Maar daar heb ik dus niets aan mbt resetten.

Nog ideeen hoe mijn toestel te resetten? Heel erg veel bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
tikkietrugjaap schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:03:
Nou breekt m'n klomp. Op mijn computer kan ik de S2 via USB niet benaderen zonder dat de boel vast loopt maar op de computer van m'n vriendin doet ie het zonder problemen. Blijkbaar is er bij de laatste Kies update toch iets verkeerds gegaan met drivers oid.

Baal hier best wel flink van maar 1 pluspunt m'n S2 is iig niet kapot. Denk ik.
Kleine aanvulling. Na een stuk of 10 keer inpluggen en uithalen doet de S2 het nu ook consequent wel op mijn eigen pc. Het probleem is dus niet makkelijk reproduceerbaar maar wel aanwezig. Ik heb inmiddels alle Samsung Kies en USB drivers geuninstalled en zelfs de Windows driver voor de S2 (en vervolgens alleen deze gereinstalled) dus een driver issue kan het mijns inziens niet zijn.

Sorry dat ik hier telkens op terug kom maar ik zou toch graag advies willen hierover: vinden jullie dat ik terug moet gaan met het apparaat of is dat niet handig aangezien er een kans is dat het apparaat naar behoren functioneert tijdens reparatie?

Bij voorbaat dank.

[edit]
Typfoutjes

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
tikkietrugjaap schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:51:
[...]

Kleine aanvulling. Na een stuk of 10 keer inpluggen en uithalen doet de S2 het nu ook consequent wel op mijn eigen pc. Het probleem is dus niet makkelijk reproduceerbaar maar wel aanwezig. Ik heb inmiddels alle Samsung Kies en USB drivers geuninstalled en zelfs de Windows driver voor de S2 (en vervolgens alleen deze gereinstalled) dus een driver issue kan het mijns inziens niet zijn.

Sorry dat ik hier telkens op terug kom maar ik zou toch graag advies willen hierover: vinden jullie dat ik terug moet gaan met het apparaat of is dat niet handig aangezien er een kans is dat het apparaat wel naar behoren kan functioneren tijdens reparatie?

Bij voorbaat dank.
Ik neem aan dat je met 'het apparaat' de pc bedoelt, en dat je terug gaat naar degene die de software voor je geinstalleerd hebt?

Je telefoon maakt immers goed verbinding met de ene pc en een twijfelende verbinding met de andere pc. Klinkt als een driverprobleem ;)

Mijn SII wordt door mijn laptop niet herkend in mtp modus, drivers installeren wil W7 niet, vind dat wat er staat het beste is, maar zolang usb modus werkt is er niets aan de hand.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Airdroid gebruiken. Kabels zijn (nog) om op te laden :P

Dat zeg ik als mac-user ook redelijk noodgedwongen, want die MTP-shit werkt niet met OSX (bedankt apple, bedankt google :( ). Ik heb inmiddels wel een rom met een mod waardoor ik weer de 'gewone' USB-functie terug heb, maar door airdroid gebruik ik die never meer :)

en Airdroid als tip ipv teruggaan, omdat het imho dus echt een driverprob is :)

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 06-06-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Weet iemand hoe je het rode nieuw sms bolletje op je lockscreen kan verplaatsen?
Hij is verplaatst met opladen en een sms openen, maar krijg hem met geen mogelijkheid weer terug en kan er ook niets over vinden dat het kan.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
AllSeeyinEye schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:57:
[...]

Ik neem aan dat je met 'het apparaat' de pc bedoelt, en dat je terug gaat naar degene die de software voor je geinstalleerd hebt?

Je telefoon maakt immers goed verbinding met de ene pc en een twijfelende verbinding met de andere pc. Klinkt als een driverprobleem ;)

Mijn SII wordt door mijn laptop niet herkend in mtp modus, drivers installeren wil W7 niet, vind dat wat er staat het beste is, maar zolang usb modus werkt is er niets aan de hand.
Bedankt voor de vlotte replies. Ik bedoelde mn S2 met 'apparaat'. Mijn computer heb ik persoonlijk nog nooit ergens gebracht, mocht niks baten dan kan ik altijd nog een fresh windows install doen maar ik vermoed dat dat weinig op gaat leveren.
Als het een driver probleem is dan begrijp ik niet waarom hij het soms wel en soms niet doet. Ik heb het met de laptop niet nog veel meer geprobeerd maar ik vermoed dat als ik ook daar maar vaak genoeg het ding in en uit USB haal hij hetzelfde resultaat geeft. Daarnaast heb ik Kies en de Samsung USB drivers geuninstalled en handmatig de windows drivers voor de S2.
Ik maak trouwens verbinding via MTP, ik kan namelijk bij mn S2 alleen kiezen tussen MTP en PTP maar dat laatste is voor printers zegt hij. Ik weet niet welke modus jij bedoelt met (non-MTP) USB?
Henk schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:10:
Airdroid gebruiken. Kabels zijn (nog) om op te laden :P

Dat zeg ik als mac-user ook redelijk noodgedwongen, want die MTP-shit werkt niet met OSX (bedankt apple, bedankt google :( ). Ik heb inmiddels wel een rom met een mod waardoor ik weer de 'gewone' USB-functie terug heb, maar door airdroid gebruik ik die never meer :)

en Airdroid als tip ipv teruggaan, omdat het imho dus echt een driverprob is :)
Ook bij jou: bedankt voor de vlotte reply.
Air-Droid gebruik ik al een tijdje maar ik vind het gewoon vervelend dat een bepaald deel van mijn (voormalig) high-end telefoon niet naar behoren functioneert. Ik heb in principe gewoon nog garantie dus dan ga ik liever terug met het ding (de S2 dus) dan dat ik verder aan ga modderen.
Over het driverprobleem ben ik nog steeds van mening dat het niet het random gedrag verklaart. Zeker niet nadat ik grondig alle drivers heb gewist.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2times
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik heb al een tijd geleden ontdekt dat foto's die ik krijg via whatsapp, altijd ingezoomd zijn en door te pinchen wel uitzoomen maar vaak nog niet helemaal. Ligt dit aan de verschillende camera's en toestellen van anderen die mij fot's toe sturen, of ligt het aan de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
@Achilles

ik gebruik inderdaad de standaard push mail client, en maak zo verbinding met de W2k3 SBS van mijn werk ( die ik zelf beheer ) , aangezien ik de enige ben met Android 4 , de rest draait nog met Android 2.2 en 2,3 en WM 6.x en die hebben geen problemen.

en af en toe heb ik een batterij drain, als ik een hard reset doe wat is er dan allemaal weg ??

heb ff rond gekeken, er zijn meer mensen die last hebben maar echt oplossingen zijn er niet

[ Voor 11% gewijzigd door dj.verhulst op 06-06-2012 18:52 ]

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Mickroz schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:37:
Weet iemand hoe je het rode nieuw sms bolletje op je lockscreen kan verplaatsen?
Hij is verplaatst met opladen en een sms openen, maar krijg hem met geen mogelijkheid weer terug en kan er ook niets over vinden dat het kan.
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/8u39d1aav/Screenshot_2012_06_06_19_43_38.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Welke ROM draai je, want dat is geen standaard lockscreen, toch?

offtopic:
de zon staat wel op een minder mooie positie voor je Venom lockscreen ;)

[ Voor 43% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-06-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Is standaard rom, normaal staan die rode icons hoger, als ik bijv alleen een sms heb, staat hij ook op die positie zoals op de pic terwijl die dan eigenlijk in het midden vam het scherm hoort te staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Mickroz op 06-06-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel veel aangekloot te hebben met met s2 maandag toch maar de knoop doorgehakt, en de aanschaf gedaan van een Iphone 4s, en me Galaxy voor een mooie prijs kunnen verkopen.

Was zo klaar met de batterij, het crashen van het wifi en nog meer van die gekkigheid was er klaar mee.
Mag hopen dat niet iedereen hier last van heeft?

Hoop voor in de toekomst dat het allemaal wat beter wordt met Android en de toestellen want na de Desire en de Galaxy was ik er eigenlijk wel even klaar mee.

Moet zeggen met de Iphone heb ik na een hele van 7 uur smorgens tot 11 uur savonds nog 65% procent over dat vind ik tot nu toe het grootste pluspunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:34:
Na heel veel aangekloot te hebben met met s2 maandag toch maar de knoop doorgehakt, en de aanschaf gedaan van een Iphone 4s, en me Galaxy voor een mooie prijs kunnen verkopen.

Was zo klaar met de batterij, het crashen van het wifi en nog meer van die gekkigheid was er klaar mee.

Hoop voor in de toekomst dat het allemaal wat beter wordt met Android en de toestellen want na de Desire en de Galaxy was ik er eigenlijk wel even klaar mee.

Moet zeggen met de Iphone heb ik na een hele van 7 uur smorgens tot 11 uur savonds nog 65% procent over dat vind ik tot nu toe het grootste pluspunt!
Nee geen last van. En je vergelijkt bananen met peren, neem een android met een kleiner scherm en de batterij gaat een stuk langer meer dan van en toestel met 4"scherm. De xperia ray van mijn vrouw gaat bijna 4 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
De Galaxy Apollo van mijn dochter doet het met beperkt gebruik (1 uur/dag) zo'n 4 tot 5 dagen. Die heeft volgens mij dan ook nog een kleiner scherm en ik heb werkelijk alles dat ze niet gebruikt of niet nodig heeft eruit gesloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Afgelopen weekend ICS op mijn SII gegooid, maar ik ben niet echt blij met het nieuwe adresboek. Waar voor ik nu de voornaam van een contactpersoon in? De enige velden zijn "Name", of bij uitgebreid invoeren "Name prefix", "Last Name", "Middle name", "Family name" en "Name suffix". Een zelfde soort grap haalt hij uit bij het adresveld, waarbij je alles ineens maar in één veld moet invullen, in plaats van in specifieke velden, zoals in 2.3.x nog kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Mei schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:26:
Afgelopen weekend ICS op mijn SII gegooid, maar ik ben niet echt blij met het nieuwe adresboek. Waar voor ik nu de voornaam van een contactpersoon in? De enige velden zijn "Name", of bij uitgebreid invoeren "Name prefix", "Last Name", "Middle name", "Family name" en "Name suffix". Een zelfde soort grap haalt hij uit bij het adresveld, waarbij je alles ineens maar in één veld moet invullen, in plaats van in specifieke velden, zoals in 2.3.x nog kon.
En wat is je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mei schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:26:
Doe het op de makkelijke manier, via je GMail adresboek.
In de telefoon is het (NL termen)
Voorvoegsel
(voor)naam
Tussenvoegsel
Achternaam
Titel

Adres invoeren kan je net zo doen als je wil, dus dat doe ik meestal zo:
dorpstraat 1
2112 AA Ons Dorp

Als ik er dan op klik en daarna op het Google Maps of Waze icoontje, kom ik bijna altijd op de goede plek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

gwystyl schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:43:
[...]

Doe het op de makkelijke manier, via je GMail adresboek.
In de telefoon is het (NL termen)
Voorvoegsel
(voor)naam
Tussenvoegsel
Achternaam
Titel

Adres invoeren kan je net zo doen als je wil, dus dat doe ik meestal zo:
dorpstraat 1
2112 AA Ons Dorp

Als ik er dan op klik en daarna op het Google Maps of Waze icoontje, kom ik bijna altijd op de goede plek uit.
1) Ik gebruik geen Google web services, behalve voor syncing.
2) Dat syncen gebeurt met software op mijn Mac en in het verleden is meermaals gebleken dat al die software lang niet altijd op een standaardmanier werkt, waardoor data nog wel eens raar werd weergegeven. Ik sla het daarom graag zo precies mogelijk op. Weet ik ook dat het op elke device goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk

Nee :) Net zoals dat niet iedereen last had/heeft van de iPhone 4 deathgrip, of de huidige problemen met de (gigantische) batterydrain.

Je hebt wel een ultiem toestel uitgekozen als je bang bent voor exemplaren met verbindingsproblemen of batterij-gedoe ;)
De Desire had een paar ontzettende ontwerpfouten, met name het interne geheugen en het belachelijk slechte moederbord, dat zeker. De SII... kwestie van 1x goed resetten na de ICS update ;)
Tja, zonder je gebruik exact af te stellen op je eerdere resultaten, niets van te zeggen. Ik heb, als ik geluk heb, aan het einde van de dag 15% accu over op mijn S2, maar gebruik idioot veel mijn telefoon. Laat ik hem de hele dag liggen, heb ik nog 85% over :) Groter scherm etc. is ook nog wat over te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan

Ik moet bekennen, ik sta ook op dit punt. Zie mijn helppost hierboven. Ik zit muur- en muurvast. Moet sinds de upgrade naar ICS me bezighouden met 'whipes' en 'full-whipes'. Battery drains had ik voor de upgrade niet, wi-fi nimmer. Maar dat een upgrade zo verschrikkelijk veel problemen oplevert, dat vind irriteert me enorm.

Mijn telefoon crasht hier vrolijk (vol met muziek, films en handige reisapps) op dag 3 van mijn 3 weken vakantie. En ik moet met Odin en custom roms aan de slag. Gaar. Even de emoties laten zakken en bedenken waarom ik ook alweer zo tevreden was met de SGS2 tov iPhone. (vooruit, het customizable gehalte van van alles en nog wat, maar niet voor zo'n groot stabiliteits offer! I know, this is Tweakers, maar een telefoon en zelfs een smartphone is een commodity. Geen speelgoed waar je aan moet sleutelen als je daar geen zin in hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Me again.

Waar kan ik de drivers downloaden? Zit in een moeilijk internetcafe. Met Odin, met een Stock Rom. Maar Odin wil mijn telefoon niet herkennen, want nog geen drivers in Windows XP hier voor de SGS2. Waar zou ik die eventueel kunnen vinden? Liefst meteen tutorial.... Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Stpan schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:43:
Me again.

Waar kan ik de drivers downloaden? Zit in een moeilijk internetcafe. Met Odin, met een Stock Rom. Maar Odin wil mijn telefoon niet herkennen, want nog geen drivers in Windows XP hier voor de SGS2. Waar zou ik die eventueel kunnen vinden? Liefst meteen tutorial.... Mijn dank is groot!
Om de Windows drivers te krijgen kun je het best gewoon Samsung KIES installeren. Het programma zelf hoef je verder helemaal niet te gebruiken.

http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Stpan schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:43:
Me again.

Voor alleen Odin zou ik de losse drivers pakken. Die zijn handig opnieuw ingepakt en op Softpedia gezet door een XDA-member

Korte tutorial:
- drivers downloaden en uitvoeren
- daarna computer opnieuw opstarten
- dan pas telefoon aansluiten. Zet hem even op usb-ontwikkeling, dan worden (ook) andere drivers geïnstalleerd.
- als de telefoon herkend wordt, start je op in download mode (volume down + home + power), en als het goed is verschijnt hij dan in Odin (geel blokje met 'com xx' waarbij xx een nummer is)

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 09-06-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
Misschien een vreemde vraag. Ik ben onlangs van de S2 naar de S3 overgestapt. Nu had de S2 standaard een fotolijst widget. Deze vind ik vele malen beter dan degene die ik op de S3 heb. Nu heb ik me suf gegoogled, maar geen vergelijkbare fotolijst kunnen vinden. Ik heb wel al mijn aps gebackupped (toestel was geroot) , maar kan hem niet vinden tussen de APK's. Ik heb er 249 afgehaald, heb deze map gekopieerd op mijn laptop en ben toen één voor één APK's gaan verwijderen waarvan ik zeker wist dat dit niet de goede was. Ben bang dat hij deze niet gebackupped heeft.

Aangezien ik mijn S2 inmiddels verkocht hebt is mijn vraag of iemand mij kan helpen aan deze APK of in ieder geval de naam hiervan weet. Ben er nu drie dagen mee bezig geweest en kom geen steek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinkeNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:17
Klein vraagje. Ik wilde net een app verwijderen (Temple Run, verveeld al snel), was met meerdere dingen tegelijk bezig en heb toen in mijn achteloosheid per ongeluk Swype verwijderd. Nogal stom, maar hoe krijg ik Swype weer hersteld (staat niet in de Play Store)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
opperbom schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:43:
Misschien een vreemde vraag. Ik ben onlangs van de S2 naar de S3 overgestapt. Nu had de S2 standaard een fotolijst widget. Deze vind ik vele malen beter dan degene die ik op de S3 heb. Nu heb ik me suf gegoogled, maar geen vergelijkbare fotolijst kunnen vinden. Ik heb wel al mijn aps gebackupped (toestel was geroot) , maar kan hem niet vinden tussen de APK's. Ik heb er 249 afgehaald, heb deze map gekopieerd op mijn laptop en ben toen één voor één APK's gaan verwijderen waarvan ik zeker wist dat dit niet de goede was. Ben bang dat hij deze niet gebackupped heeft.

Aangezien ik mijn S2 inmiddels verkocht hebt is mijn vraag of iemand mij kan helpen aan deze APK of in ieder geval de naam hiervan weet. Ben er nu drie dagen mee bezig geweest en kom geen steek verder.
Zoek eens op
Cooliris widget ics
Dat moet hem zijn dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
RinkeNL schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:53:
Nogal stom, maar hoe krijg ik Swype weer hersteld (staat niet in de Play Store)?
Beta.swype.com.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
Gianni Rombios schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:03:
[...]

Zoek eens op
Cooliris widget ics
Dat moet hem zijn dacht ik.
Bedankt voor het meedenken, maar helaas......het is hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
opperbom schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:41:
[...]

Had je op je S2 een custom ROM met wellicht AOSP Gallery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

opperbom schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:41:
[...]

Is die widget geen onderdeel van de media hub ofzo? Die cooliris is de standaard android galerij. Ik kan die widget nog wel selecteren, en ik heb alle samsung-meuk verwijderd. Ik verwacht dus dat het toch een algemene android-widget is. Misschien wel die cooliris, want als ik hem probeer in te stellen, krijg ik de gewone galerij-layout om te selecteren welke foto's getoond moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
AllSeeyinEye schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:01:
[...]

Had je op je S2 een custom ROM met wellicht AOSP Gallery?
Nee, wel geroot, geen custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
gwystyl schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:10:
[...]

Is die widget geen onderdeel van de media hub ofzo? Die cooliris is de standaard android galerij. Ik kan die widget nog wel selecteren, en ik heb alle samsung-meuk verwijderd. Ik verwacht dus dat het toch een algemene android-widget is. Misschien wel die cooliris, want als ik hem probeer in te stellen, krijg ik de gewone galerij-layout om te selecteren welke foto's getoond moeten worden.
Heb cooliris geinstalleerd en geeft dan de gallerij zoals deze was op de S2 (vind deze overigens mooier dan die op de S3, maar dat is mijn mening). Echter gaat het mij om de fotolijst widget. En deze zit niet bij cooliris.

Maar ik blijf gewoon ff doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zoek dan eens op
Galerij 1.1.30682
Dat is de versie in ics, ik dacht dat de widget bij cooliris hoorde maar misschien is het Gallery 3D wat een Appje is dat niet meer in de appstore te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
opperbom schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:26:
[...]

Heb cooliris geinstalleerd en geeft dan de gallerij zoals deze was op de S2 (vind deze overigens mooier dan die op de S3, maar dat is mijn mening). Echter gaat het mij om de fotolijst widget. En deze zit niet bij cooliris.

Maar ik blijf gewoon ff doorzoeken.
Heb je een backup waar die widget nog in staat? Zo ja, ff huidige setup backuppen, oude backup restoren, widget backuppen en nieuwe backup restoren.

Of post een screenshot waar de widget op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
AllSeeyinEye schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:54:
[...]

Heb je een backup waar die widget nog in staat? Zo ja, ff huidige setup backuppen, oude backup restoren, widget backuppen en nieuwe backup restoren.

Of post een screenshot waar de widget op staat.
Backup van een S2 op een S3 zetten .........lijkt me niet kunnen of raadzaam :? :? :?

[ Voor 3% gewijzigd door TifKag op 11-06-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
TifKag schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:08:
[...]

Backup van een S2 op een S3 zetten .........lijkt me niet kunnen of raadzaam :? :? :?
Dat had ik ff gemist. Maar ik denk dat het niet zoveel kwaad kan hoor, maar de apps zijn grotendeels gelijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
Gianni Rombios schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:42:
Zoek dan eens op
Galerij 1.1.30682
Dat is de versie in ics, ik dacht dat de widget bij cooliris hoorde maar misschien is het Gallery 3D wat een Appje is dat niet meer in de appstore te vinden is.
Heb Galerij 1.1.30682 gedownload. Eerst even een image van mijn toestel gemaakt , aangezien de huidige gallerij overschreven zou worden. Echter is deze niet te installeren op de S3 i.v.m. conflicterende handtekening. Maar bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba heeft sinds kort een Galaxy SII... Mooi toestel. :)

Alleen nu wat problemen na de upgrade naar de nieuwste firmware, de Lotus Traveler widgets doen het niet meer... Maar er zit een update van Lotus Traveler aan te komen die een bug oplost waarbij, volgens de beschrijving, op sommige HTC-telefoons na een firmware update de widgets het niet meer doen. Ik hoop dat mijn bug daarmee ook opgelost zal zijn. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

hebben er meer mensen problemen met stof in de SGS2? Door al het stof wordt de lens troebel en worden alle foto's grijs! een keer laten schoonmaken, maar nu zit er alweer stof op de lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nimm2 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:04:
hebben er meer mensen problemen met stof in de SGS2? Door al het stof wordt de lens troebel en worden alle foto's grijs! een keer laten schoonmaken, maar nu zit er alweer stof op de lens
Ja heb ik ook :(. Ik had hem altijd los in mijn broekzak met niets erbij, maar dat is blijkbaar toch genoeg om stof achter de lens te krijgen. Ik kan geen scherpe foto meer maken. Waar heb je hem laten schoonmaken (servicepunt?)? Ik heb niet veel zin om hem zelf uit elkaar te halen als ik het kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Even een vraagje voor de mensen met een Telfort toestel, welke APN instellingen hebben jullie?
Had vanochtend zelf de instellingen van de telfort site overgenomen, maar die werken niet (meer) en met de standaard toestel instellingen kan ik wel internetten maar geen mms versturen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Ik heb sinds twee weken een probleem.

De dataverbinding valt constant weg. Ik zie nog het H logo bovenin knipperen alsof er data binnen komt maar geeft dan telkens aan dat er geen verbinding is. (Websites,FB,whatsapp, nu, ect...)
Dan werkt de verbinding een paar uur niet en dan opeens wel weer even.
Ik dacht eerst dat het aan vodafone duitsland lag met problemen of een brakke verbinding. Maar ik kom er nu achter dat als ik met tel herstart het probleem eventjes over is. En sinds ik daarachter ben heb ik geprobeert de oplossing te vinden maar ik zou eigenlijk niet weten wat het is aangezien ik het probleem nog niet eerder voorbij heb zien komen.

Edit: Weer gebeurt. Herstart helpt niet. Tel uit, batterij eruit en weer aan werkt wel. Maar niet erg handig om een paar keer per dag te doen....

[ Voor 10% gewijzigd door Nixo op 12-06-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Na het nodige zoekwerk blijf ik toch met een vraag zitten die ik niet naar tevredenheid kan beantwoorden. Namelijk het bizarre prijsverschil bij sommige leveranciers voor de S2

Zo levert mijn vaste dealer een S2 voor 462 €
Een andere leverancier van mij die ik normaal alleen gebruik voor computer gerelateerde hardware kan hem leveren voor 375 (een meer marktconforme prijs als je kieskeurig en dergelijke moet geloven.)

Mijn vaste dealer heeft daar als enige verklaring voor dat hij Nederlandse toestellen levert, en de overige partijen Europese. Stel dat dat waar is, wat ik betwijfel maar goed, waarom zou je dan niet alsnog voor een Europees toestel kiezen? Garantie loopt toch via Samsung, en Android heeft alle talen bij zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
wicked1980 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:16:
Na het nodige zoekwerk blijf ik toch met een vraag zitten die ik niet naar tevredenheid kan beantwoorden. Namelijk het bizarre prijsverschil bij sommige leveranciers voor de S2

Een andere leverancier van mij die ik normaal alleen gebruik voor computer gerelateerde hardware kan hem leveren voor 375 (een meer marktconforme prijs als je kieskeurig en dergelijke moet geloven.)

Mijn vaste dealer heeft daar als enige verklaring voor dat hij Nederlandse toestellen levert, en de overige partijen Europese. Stel dat dat waar is, wat ik betwijfel maar goed, waarom zou je dan niet alsnog voor een Europees toestel kiezen? Garantie loopt toch via Samsung, en Android heeft alle talen bij zich.
... en wij tweakers knallen er toch zelf een custom ROM op die dan weer gebaseerd is op NL firmware, dan op Italiaanse, dan op Noorse etc, al naar gelang wat de meest recente (stabiele) build is.

Het argument van je vaste dealer is kul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

wicked1980 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:16:

Waanzin prijs. Voor rond de 350-400 koop je gewoon een NL model. En daarna tweak je die lekker. Maar ik zou zeker geen grijze import nemen, Samsung is erg lastig met garantie van grijze import (voor al hun hardware) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
n00bs schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:47:
[...]

Waanzin prijs. Voor rond de 350-400 koop je gewoon een NL model. En daarna tweak je die lekker. Maar ik zou zeker geen grijze import nemen, Samsung is erg lastig met garantie van grijze import (voor al hun hardware) ;)
maar hoe herken je grijze import? het doosje zal waarschijnlijk gewoon netjes geseald zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wicked1980 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:50:
[...]

maar hoe herken je grijze import? het doosje zal waarschijnlijk gewoon netjes geseald zijn
http://www.samsung.com/nl...banner16_g16GBSD_20111114

Op je doosje zit een duidelijke sticker dat je die 16GB erbij kan krijgen. Grijze import heeft dat niet en kan je ook niet aanmelden voor deze promo actie. Verder kan je het volgens mij ook aan het serienr zien aan de buitenkant van de doos + de winkel weet het echt wel ;)

Pricewatch erbij: http://www.telecomlink.nl/product_info.php?products_id=526 voila ik heb hem daar gekocht, mail ff of je werkelijk een NL model krijgt en niet een grijze import (je kan vragen om die promo actie, zij weten ervan!)

[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 12-06-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Echo aan de andere kant van de lijn

Sinds enige tijd ondervindt de andere kant van van de 'lijn' een dermate hinderlijke echo dat bellen praktisch onmogelijk wordt. :( Aan mijn kant (S2 kant) is alles heel duidelijk, geen echo te horen. :?

Onderzoek op internet levert het volgende op:

Dit euvel komt relatief vaak voor in twee varianten:
1. met case. zonder case geen echo
2. met of zonder case - gebruik van oortelefoon met microfoon geeft geen echo

In beide (meeste) gevallen is er sprake van akoestische terugkoppeling waarbij door het akoestisch lekken van de luidspreker (schermzijde) een ongewenste verbinding wordt gemaakt met de ruisonderdrukkingsmicrofoon en de de microfoon aan de onderzijde. Oorzaak kan ook zijn dat de rubberen afscherming van een of beide microfoons niet op de juiste wijze aansluiten of is uitgelijnd.
Ook zijn er een aantal gevallen waarbij de software debet is aan dit verschijnsel, upgrade naar een andere versie van android laat dit verschijnsel verdwijnen of juist verschijnen. 8)7 Ook zijn in een aantal gevallen hardware onderdelen vervangen.

Een mogelijke remedie die met enige voozichtigheid en wat handigheid zonder aantasting van de garante kan worden uitgevoerd, is te vinden op deze XDA-link http://forum.xda-develope...p?p=21795243&postcount=62 en/of deze XDA-link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1384756

Ik heb zelf een TM branded toestel. Op het forum blijkt dat TM dit probleem niet erg serieus neemt, dito Samsung. Ik ben nog niet naar de TM winkel geweest voor dit probleem. O-)

-O- Heeft iemand positieve (of negatieve) ervaringen met het oplossen van dit irritante probleem door de leverancier of Samsung? graag jullie oplossingen *O*

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Na wat geklooi met de APN instellingen heb ik eindelijk internet en MMS werkend gekregen (Telfort). Mochten er meer mensen met hetzelfde probleem zitten, dit zijn de instellingen zoals ik ze nu heb:

Naam: Telfort
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mms
MMS-Proxy: 193.113.200.195
MMS-Poort: 8080
MCC: 204
MNC: 12
Verificatietype: niet ingesteld
Type toegangspunt: default,supl,mms
APN-protocol: IPv4
Drager: niet gespecificeerd

Let op: Dit is ook de enige APN die ik aangemaakt heb. Dus geen aparte meer voor internet en mms. Alleen deze dus.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
n00bs schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:47:
[...]

Voor de garantie is niet de fabrikant, maar de leverancier je aanspreekpunt. De winkel geeft je die garantie, je hoeft zelf niet naar Samsung.

http://www.deombudsman.nl/koop-en-garantie/rechten/garantie

[ Voor 6% gewijzigd door reyals op 12-06-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

reyals schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:03:
[...]

Voor de garantie is niet de fabrikant, maar de leverancier je aanspreekpunt. De winkel geeft je die garantie, je hoeft zelf niet naar Samsung.

http://www.deombudsman.nl/koop-en-garantie/rechten/garantie
Weet ik, maar geen fijne gedachte met een webshop die misschien over een half jaar pleite is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 2 weken terug mijn S2 verloren, dus wil nu toch weer een nieuwe kopen, is de E369,- hier uit de pricewatch het goedkoopst of weet iemand een ander alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:27:
Ik ben 2 weken terug mijn S2 verloren, dus wil nu toch weer een nieuwe kopen, is de E369,- hier uit de pricewatch het goedkoopst of weet iemand een ander alternatief?
http://tweakers.net/aanbo...KBMQVFmcqpvZp6SVV5pTk4tAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:27:
Galaxy Nexus? Praktisch dezelfde specs, maar hogere resolutie scherm en geen Samsung meuk. Hij is ook iets goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Ik probeerde net de Samsung SII van mijn vriendin aan te melden voor de 16GB microSD card, maar de website lust haar IMEI niet. Waarschijnlijk dus grijze import van Castle Telecom (verwachtte ik ook al, maar wie niet waagt, wie niet wint).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ach, de toestellen die door KPN aan ons bedrijf geleverd zijn werden ook allen niet geslikt, dus niet alleen de minder bekende telecomwinkels halen de toestellen vanuit het grijze circuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
De S3 is voor mij te groot, dus heb afgelopen woensdag ook een S2 gehaald. Hij bevalt me tot nu toe erg goed, vind het alleen jammer dat je de opslaglocatie in whatsapp niet kan wijzigen. Wel tof dat hij automatisch de internet instellingen had geregeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Ari Gold schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:44:
Hij bevalt me tot nu toe erg goed, vind het alleen jammer dat je de opslaglocatie in whatsapp niet kan wijzigen.
En dat is best wel erg vanwege...?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:52:
[...]

En dat is best wel erg vanwege...?
Ik sla alles liever op mn sdkaart op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ari Gold schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:08:
[...]

Ik sla alles liever op mn sdkaart op. :)
Dat doet Whatsapp toch ook? Er zit immers een interne SD kaart in...

Overigens 'regelt' Whatsapp helemaal niets met de internet instellingen, voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:19:
[...]

Dat doet Whatsapp toch ook? Er zit immers een interne SD kaart in...

Overigens 'regelt' Whatsapp helemaal niets met de internet instellingen, voor zover ik weet...
Ja, maar heb liever alles op mn externe. ;)

Bedoelde algemene internet instellingen (provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 19:11
Ik heb de galaxy S2 één week in mijn bezit maar vandaag is me opgevallen dat de camera defect is. Wanneer ik een foto trek met flits aan krijg ik een paarse schijn aan de rechter kant van mijn foto's. Er moet altijd iets niet werken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 18-09 16:55
Vanochtend mijn telefoon laten vallen waardoor er 2 barsten in zitten en ik geen beeld meer heb.
Even zitten zoeken naar wat mogelijkheden om hem te laten repareren.
Nu heb ik een winkel in Groningen gevonden waar ik werk. Mystro Telecom

Hier kost het € 139 en kan ik er opwachten. Iemand ervaringen met deze winkel? In Emmeloord waar ik woon kon ik niets vinden waar het zo snel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Heeft iemand ervaringen met alternatieven voor de meegeleverde exchange sync software? Wat zit dat slecht in elkaar zeg. Ik heb een aantal Galaxy's in gebruik, S, S plus, S2 en vanwege wat troubleshooten zit ik ook met een aantal verschillende OS versie's. 2.3.5 en 2.3.6. ICS 4.0.3

maar allemaal lopen ze regelmatig tegen hetzelfde probleem aan, namelijk dat er mail in postvak uit blijft staan, wat na een paar dagen of soms pas een paar weken wordt uitgestuurd.

een echte oplossing is er niet. Exchange profiel verwijderen en terugzetten werkt soms wel, soms niet. Factory reset lost het tijdelijk op, maar komt vaak weer terug. Echt zwaar triest van Samsung / Android.

Het toestel is voor ons eigenlijk bijna niet bruikbaar zo (zakelijk)

Een uurtje google levert een hoop mede klagers op, maar geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

wicked1980 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:46:
Heeft iemand ervaringen met alternatieven voor de meegeleverde exchange sync software? Wat zit dat slecht in elkaar zeg. Ik heb een aantal Galaxy's in gebruik, S, S plus, S2 en vanwege wat troubleshooten zit ik ook met een aantal verschillende OS versie's. 2.3.5 en 2.3.6. ICS 4.0.3

maar allemaal lopen ze regelmatig tegen hetzelfde probleem aan, namelijk dat er mail in postvak uit blijft staan, wat na een paar dagen of soms pas een paar weken wordt uitgestuurd.

een echte oplossing is er niet. Exchange profiel verwijderen en terugzetten werkt soms wel, soms niet. Factory reset lost het tijdelijk op, maar komt vaak weer terug. Echt zwaar triest van Samsung / Android.

Het toestel is voor ons eigenlijk bijna niet bruikbaar zo (zakelijk)

Een uurtje google levert een hoop mede klagers op, maar geen oplossing.
Ik gebruik zelf Touchdown, die doet het prima zowel onder 2.3.5 als 2.3.6 als 4.0.3. Ik heb met de GMail app hetzelfde als jij hebt; vooral na het flashen van een nieuwe rom. Vaak werkt het leeghalen van de GMail data (soms ook die van andere Google producten), maar niet altijd.
Ik verwacht dus dat er iets mis gaat in de opbouw van de databestanden, maar ik weet niet waardoor dat komt of hoe het makkelijk op te lossen is.
Een ander voordeel van deze oplossing is dat ik nu in mijn contactlijst al mijn contacten heb, maar in Outlook alleen mijn zakelijke en bij GMail alleen mijn privé-contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
Heeft iemand ervaringen met USB opslag apparaten via een host-cable aan de telefoon hangen?

Ik ga straks op reis en het enige wat ik graag wil dat mijn telefoon kan is foto's van een cardreader op een externe HDD schrijven. Dit zou moeten kunnen met een host-cable, daaraan een gevoede USB-hub/cardreader met daaraan een externe HDD. Er zijn verscheidene filmpjes op youtube te vinden van mensen die dit doen zonder aanpassingen van de software maar mij lukt het niet.

Bij één mini-cardreader direct aan de host-cable werkt alles zoals het hoort.
Bij één normale cardreader werkt het niet helemaal goed: ik krijg de melding dat de kaart aangekoppeld is, meteen ook een melding dat hij weer afgekoppeld is. Vervolgens kan ik wel de kaart nog lezen en beschrijven maar niet meer veilig ontkoppelen. Als ik hem er dan uit trek krijg ik de melding dat hij onverwachts verwijderd is.
Bij een andere cardreader/USB-hub (met voeding) werkt het soms helemaal goed en soms zoals bij de normale cardreader.
Bij een externe HDD aan de cardreader/USB-hub (met voeding) spint de HDD wel op maar krijg ik op de telefoon geen melding. Als ik hem verwijder krijg ik wel de melding dat hij onverwachts verwijderd is.

Ik draai de 'gewone' ICS via KIES geïnstalleerd en heb net een wipe gedaan dmv volomhoog+home+power en dan factory data reset.

Hoe krijg ik dit werkend? Hulp is zeer welkom.

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

LenNerd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:14:
Heeft iemand ervaringen met USB opslag apparaten via een host-cable aan de telefoon hangen?

Ik ga straks op reis en het enige wat ik graag wil dat mijn telefoon kan is foto's van een cardreader op een externe HDD schrijven. Dit zou moeten kunnen met een host-cable, daaraan een gevoede USB-hub/cardreader met daaraan een externe HDD. Er zijn verscheidene filmpjes op youtube te vinden van mensen die dit doen zonder aanpassingen van de software maar mij lukt het niet.

Bij één mini-cardreader direct aan de host-cable werkt alles zoals het hoort.
Bij één normale cardreader werkt het niet helemaal goed: ik krijg de melding dat de kaart aangekoppeld is, meteen ook een melding dat hij weer afgekoppeld is. Vervolgens kan ik wel de kaart nog lezen en beschrijven maar niet meer veilig ontkoppelen. Als ik hem er dan uit trek krijg ik de melding dat hij onverwachts verwijderd is.
Bij een andere cardreader/USB-hub (met voeding) werkt het soms helemaal goed en soms zoals bij de normale cardreader.
Bij een externe HDD aan de cardreader/USB-hub (met voeding) spint de HDD wel op maar krijg ik op de telefoon geen melding. Als ik hem verwijder krijg ik wel de melding dat hij onverwachts verwijderd is.

Ik draai de 'gewone' ICS via KIES geïnstalleerd en heb net een wipe gedaan dmv volomhoog+home+power en dan factory data reset.

Hoe krijg ik dit werkend? Hulp is zeer welkom.
Andere kernel erop zetten!
http://gokhanmoral.com/ (Laatste S2) en de triangle away fix draaien of usb jig kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:28:
Ik probeerde net de Samsung SII van mijn vriendin aan te melden voor de 16GB microSD card, maar de website lust haar IMEI niet. Waarschijnlijk dus grijze import van Castle Telecom (verwachtte ik ook al, maar wie niet waagt, wie niet wint).
die van mij deed het ook niet, een mailtje gestuurd met mijn IMEI en toen deed hij het perfect (gekocht bij studentmobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:50
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:27:
[...]

die van mij deed het ook niet, een mailtje gestuurd met mijn IMEI en toen deed hij het perfect (gekocht bij studentmobiel)
Mail gestuurd aan Samsung of Studentmobiel?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik vind het geluid van de FM-radio veel te hard eigenlijk, ik heb blijkbaar zulke gevoelige oren dat het laagste geluidsniveau nog teveel is... Zijn er meer mensen die dit hebben? En kan iemand mij misschien een app aanraden hiertegen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Klepzeiker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 08:51
E-mail applicatie werkt niet lekker na ICS update // veel te snel naar de browser doorklikken.

Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat ik al tijdens het lezen van een (commerciele) e-mail doorgelinked wordt naar de desbetreffende website. Ik wordt er helemaal tureluurs van. Als ik al met mijn vinger in de buurt van mijn scherm, kom....floep ..opent ie de browser. Vroeger waren alleen de hyperlinks in een e-mail bericht bedoelt om op de klikken.

Iemand een oplossing hiervoor? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:11
Sinds dat ik 4.0 erop heb gezet is mijn batterij letterlijk binnen 12 uur leeg. Elke avond moet hij opnieuw worden opgeladen. Bij 2.3.3 was dit toch echt meer dan 24 uur. Doe er geen gekke dingen mee, gebruik hem niet eens zoveel. Scherm staat op een kwart van de helderheid. Verder staat wifi altijd aan en 3G. Rest staat alles uit. Synchronisatie enkel op whatsapp.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

STIMPPYYY schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:04:
Sinds dat ik 4.0 erop heb gezet is mijn batterij letterlijk binnen 12 uur leeg. Elke avond moet hij opnieuw worden opgeladen. Bij 2.3.3 was dit toch echt meer dan 24 uur. Doe er geen gekke dingen mee, gebruik hem niet eens zoveel. Scherm staat op een kwart van de helderheid. Verder staat wifi altijd aan en 3G. Rest staat alles uit. Synchronisatie enkel op whatsapp.

Iemand tips?
n00bs in "[Samsung Galaxy SII - I9100] Ervaringentopic (deel 7)"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

J.Klepzeiker schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:22:
E-mail applicatie werkt niet lekker na ICS update // veel te snel naar de browser doorklikken.

Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat ik al tijdens het lezen van een (commerciele) e-mail doorgelinked wordt naar de desbetreffende website. Ik wordt er helemaal tureluurs van. Als ik al met mijn vinger in de buurt van mijn scherm, kom....floep ..opent ie de browser. Vroeger waren alleen de hyperlinks in een e-mail bericht bedoelt om op de klikken.

Iemand een oplossing hiervoor? Thanks
Geen standaard browser instellen? Als bij mij vanuit de e-mail een link wordt geopend dan vraagt hij of ik die wil openen in "Internet" of Opera en dan kan ik op Back drukken. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
sinds de laatste update (misschien al iets eerder) heeft mijn vrouw dat ze haar belsignaal verliest.
via wifi is ze wel connected maar ze is telefonisch niet bereikbaar.

hebben meerdere mensen hier last van?
ik ben benieuwd of het een s2 ics bug is, of haar toestel/simkaart niet goed meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

dimocash schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:56:
sinds de laatste update (misschien al iets eerder) heeft mijn vrouw dat ze haar belsignaal verliest.
via wifi is ze wel connected maar ze is telefonisch niet bereikbaar.

hebben meerdere mensen hier last van?
ik ben benieuwd of het een s2 ics bug is, of haar toestel/simkaart niet goed meer werkt.
Welke provider heeft ze?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
t-mobile
maar het toestel is los gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door dimocash op 20-06-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dimocash schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:53:
[...]

t-mobile
:+
kijk eens naar de sterkte van het signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel3vb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-08 19:17
Ik ben ook weer een ervaring rijker met de Galaxy S2. Sinds paar weken het probleem dat mijn S2 denkt dat die nog wordt opgeladen (laad icoon) terwijl dat niet zo is. Zo nu en dan gaat de batterij ook knipperen wat zou beteken dat mijn usb connector kortsluiting maakt.
Vanochtend dus naar een Samsung service point gegaan en daar het probleem voor gelegd. Kreeg een RMA formulier mee en aan het eind van de middag kon ik m'n toestel weer ophalen. Na werk (stage) m'n toestel weer gaan halen en toen bleek dat de beste monteur alleen mijn S2 had geflasht. Probleem was volgens hem daarmee verholpen :|
Zojuist via de laptop een aantal bestanden terug gezet op de S2. Ik disconnect de S2 en je raad het al, het probleem doet zich opnieuw voor :(
Batterij ging weer "opladen" en even later ging het batterij icoontje weer knipperen.

Morgen maar weer terug en dan vragen of ze meer willen dan dan alleen flashen, want de rom is echt het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

dimocash schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:53:
[...]

t-mobile
T-Mobile heeft hier vaker problemen mee. Als ze even naar een T-Mobile winkel gaat of op het T-Mobile forum haar probleem uitlegt dan krijgt ze waarschijnlijk direct een nieuwe simkaart mee/opgestuurd waarmee het probleem zou moeten zijn opgelost :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Heeft iemand trouwens ervaringen met barstjes in het scherm?

Ik heb een paar keer achter elkaar m'n toestel moeten resetten (tegelijk de aan/uit knop en volume omhoog of omlaag voor Odin) en heb nu precies op die lijn een horizontale breuk zitten, waar ik op z'n zachtst gezegd nogal al geirriteerd over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:12
Nog iemand last van T-Mobile topapps?
Na ICS lijkt er nog meer zooi binnen te komen.
Elke dag weer nieuwe rotzooi icoontjes in de drawer, en nieuwe shortcuts op bureaublad.
Heb em al geroot, read/write ingesteld met terminal op 1.9.0_Android_TopApps_DE+UK+NL.apk en verwijderd met ES file explorer in system/apps. Adfree geinstalleerd, maar hij komt steeds terug.
Erg vervelend van T-Mobile
Iemand die het voor mekaar heeft?
Anders toch maar custom rom als het niet lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit in het verkeerde topic, je moet in het [Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic zijn

[ Voor 72% gewijzigd door janvanduschoten op 23-06-2012 11:19 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII

[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic

Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots

Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic