Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Topicstarter
Het Samsung Galaxy SII 2.3.5 & 2.3.6 reboot topic
Afbeeldingslocatie: http://pockethacks.com/wp-content/uploads/2011/06/Samsung-GALAXY-S2.jpg

de 2.3.5 en 2.3.6 firmware van de Galaxy SII zijn voor sommige mensen buggy en hebben last van spontane reboots. Het algemene discussie forum word overspoeld met vragen en opmerkingen zonder dat de discussie vooruit gaat en mogelijke oplossingen in het niets vallen. Vanaf nu kan dit allemaal in dit topic!

Het vermoeden is dat er meerdere problemen zijn in deze firmwares en dat er vandaar dus ook meerdere oplossingen mogelijk zijn.

Deze thread is niet bedoelt om te melden of je nou wel of niet last hebt van het probleem, dus kom aub niet met loze meldingen of discussies over het wel of niet hebben van het probleem. Het is bedoelt om mogelijk oplossingen te bespreken.
Mogelijke oplossingen
Er zijn meerdere mogelijke oplossingen gemeld maar van deze oplossingen is het niet echt 100% zeker dat ze werken. Ik zal deze oplossingen aanvullen zodra mensen beginnen te melden dat deze daadwerkelijk effect hebben.

#1 Wat voor mij de oplossing was is een andere (veel betere) SD kaart. De 16GB SD kaart die er eerst in zat was er eentje die ik goedkoop via eBay op de kop had getikt en waarvan de herkomst twijfelachtig is. De kwaliteit van de SD kaart is hierdoor niet na te gaan.

#2 Er zijn mensen die melden dat als ze hun SD kaart verwijderen dat ze dan geen last meer hebben van reboots. De reden hiervan kan zijn (zoals bij #1) dat de SD kaart kwalitatief minder is.

#3 Sommige melden dat een totale format van het systeem de problemen oplost. Via Menu -> Instellingen -> Opslag kan men zowel het interne als externe geheugen formatteren. Hierna kan men via Menu -> Instellingen -> Privacy het toestel naar fabrieksinstellingen terug brengen. WAARSCHUWING: Door deze acties uit te voeren raak je echt alles kwijt (zowel intern als extern) dus even zeker van zijn dat je backups hebt.

#4 sonsan meld dat het uitzetten van Wifi zijn problemen heeft opgelost.
sonsan in "[Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 spontane reboot problemen topic"

Changelog

• -
Andere mogelijke oplossingen zijn via PM welkom.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 30-01-2012 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 16:47
Je vergeet te vermelden dat veel lezers baat hebben met enkel het uitschakelen van Wifi. Bij mij was dat voldoende om het rebooten te laten ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Hier ook geen problemen meer na het uitschakelen van WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-07 00:19
Misschien een aanvulling op mogelijke oplossingen:

Factory reset via VOL UP + HOME + POWER,

Cache is te legen via VOL UP + HOME + POWER,

Misschien ligt het niet aan een mindere kwaliteit SD kaart, maar is opnieuw formatteren van de SD kaart een optie?

Wifi verbindingen verwijderen, en handmatig toevoegen. (werkte bij mij, nu kan ik wifi gewoon gebruiken zonder reboots)

en zo zullen er nog wel meer mogelijke "oplossingen" zijn, die bij de ene wel werken maar bij een ander niet.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30
Het mag toch wel duidelijk zijn dat dit gewoon aan de Samsung rom ligt ipv een slechte sd-kaart. Ik heb nog nooit last gehad van een spontane reboot toen ik cm7 draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Samsung in de nieuwere ROM's de frequency scaling aggresiever heeft gemaakt in een poging om de batterijduur te verbeteren, maar blijkbaar kunnen sommige toestellen hier niet zo goed mee overweg. Om dit te testen zou er een rebootend toestel geroot moeten worden en zelf de frequency scaling in handen worden genomen. Als het toestel niet reboot met conservatieve frequency scaling instellingen, hebben we de oorzaak gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb het idee dat het met wifi te maken heeft.

Ik heb 2.3.6 en thuis reboot dat ding +/- 3 maal per dag.

Ik heb nu wifi uit en de hele dag nog geen reboot gehad.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik geloof ook dat het met Wifi te maken heeft.
En de ene dag gebeurd het vaker dan de andere, maar ik heb het idee dat het steeds vaker gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Wat ik ook merk is dat ik snel een reboot heb als ik via taakbeheer de cache leeg maak.

Paar minuten later hoor ik het deuntje dat de telefoon is herstart.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:19
Heb versie 2.3.5, zonder SD kaart, heb nog geen enkele reboot gehad en heb mijn SII ongeveer 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 19:57
Mijn Galaxy s2 met 2.3.4 reboot af en toe ook spontaan, maar wel 'maar' ongeveer 1 keer per week. Maar bij veel mensen wordt het probleem ook opgelost/verminderd door 2.3.4 te draaien ipv 2.3.5 of 2.3.6 die eigenlijk toch nauwelijks verbeteringen brengen. Het flashen van 2.3.4 lijkt me daarom ook een mogelijke oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door Bastard op 23-01-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenmaek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2024
Sinds 2.3.6 heb ik ook extreem last gehad van reboots. Wegnemen crappy SD card (2Gb, had deze nog ongebruikt liggen) -> opgelost. (nu een uptime van 3 weken !)

Op het XDA forum staan ook een aantal verwijzingen naar het probleem. het komt blijkbaar voor in de combinatie van een SDkaart (ook gemeld dat dit dan weer enkel voorkomt indien je met een exchange server sync'ed, hoewel ik deze laatste niet kan confirmeren. Wifi uitschakelen heeft waarschijnlijk een bepaalde invloed op hierop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-07 20:33
Een ieder die last heeft van problemen alleen sinds de update naar een nieuwere versie van de firmware kan gewoon de oude firmware terugflashen met Odin. Guide heb ik van bollefles en aangepast.

Download Odin
Download firmware in dit topic. Deze firmware is unbranded, er staat een link naar het topic met branded firmware. De Nederlandse versies staan in het topic, maar een ander land kan ook.

In het bovenstaande topic staat al een uitgebreide guide in het Engels, hieronder in het kort in het Nederlands.

1) Installeer Kies en vervolgens Odin.
2) Zet je toestel in download mode (uitschakelen, vervolgens "volume down - home - power")
3) Start Odin en koppel je toestel aan de kabel. Wacht totdat Odin zegt dat hij je toestel gevonden heeft (ID:COM wordt geel)
4) Vink niets aan in Odin, behalve auto reboot en f-reset time die standaard al aangevinkt zijn.
5) Klik op de PDA knop en selecteer de kernel die je gedownload hebt, een .tar of .tar.md5 bestand.
6) Druk op de Start knop. Odin zal nu de kernel gaan flashen en de telefoon rebooten. Dit proces niet onderbreken, gebeurt het toch dan opnieuw beginnen.
( 7) Soms kan het booten even duren (+-5 min) de eerste keer en soms kan het nodig zijn om alsnog een factory reset te doen)

Zolang je niet aan het PIT bestand zit of iets anders aanvinkt kan er niets fout gaan. Het toestel wordt niet gewhiped, maar een backup maken is natuurlijk altijd aangeraden. Zolang je originele firmware versie flasht gaat dit niet ten koste van je garantie. Vervolgens kan je ook gewoon weer updaten met Kies, maar dan is bovenstaande weer ongedaan gemaakt natuurlijk. ;)

Uiteraard is het op eigen risico. Je kan ook naar een Samsung servicepunt gaan en vragen of ze het voor je doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407131

Ik had net voor het eerst een reboot TIJDENS een gesprek. Dat is dus behoorlijk irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ph4ge schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:54:
Een ieder die last heeft van problemen alleen sinds de update naar een nieuwere versie van de firmware kan gewoon de oude firmware terugflashen met Odin. Guide heb ik van bollefles en aangepast.

<KNIP>
Wat je nu doet is een oudere versie terug zetten, dit lost natuurlijk niet de problemen op met de 2.3.5 en 2.3.6 ROMs op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even de titel aangepast naar eentje die geen spatiefouten bevat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-07 09:40
Het gekke is, dat ik echt al een hele tijd 2.3.6 erop had staan. Totdat ik vorige week ineens reboots begon te krijgen. Gecontroleerd op updates en kreeg ik de nieuwste 2.3.6 binnen.
Nu is echter de reboot frequentie sterk verhoogt.

Na het uitschakelen van Wifi is het eigenlijk niet meer voor gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik draai op 2.3.6 en had zodra ik een geheugenkaart er in had gestopt reboots. Nu heb ik de geheugenkaart er weer uit gehaald en er zijn geen problemen (ging om een 32gb samsung class10 microsd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrs
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-04 17:57
Vanaf 2.3.5 had ik ook last van spontane reboot's op S2.
Heb op aan raden van een iemand de SD kaart er uit gehaald en sinds dien geen reboot's meer gehad.

Ter info :
Firmware 2.3.6
Wifi / GPS constant aanstaan. ;)

Girls come and go, epics are soulbound!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
solomo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:50:
Ik draai op 2.3.6 en had zodra ik een geheugenkaart er in had gestopt reboots. Nu heb ik de geheugenkaart er weer uit gehaald en er zijn geen problemen (ging om een 32gb samsung class10 microsd)
Dat is juist het kaartje wat ik nieuw heb aangeschaft en waarmee mijn problemen zijn opgelost.
pricewatch: Samsung Micro SDHC 32GB Class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 09:35

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik heb een SII met de 2.3.5, heb een keer per week een reboot. Heb wifi altijd aan, heb altijd een SD kaart van 32gb erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 16:33

Jodi

No Matches Found

Koen87 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:46:
Het gekke is, dat ik echt al een hele tijd 2.3.6 erop had staan. Totdat ik vorige week ineens reboots begon te krijgen. Gecontroleerd op updates en kreeg ik de nieuwste 2.3.6 binnen.
Nu is echter de reboot frequentie sterk verhoogt.

Na het uitschakelen van Wifi is het eigenlijk niet meer voor gekomen.
Dat klinkt bekend... Ik heb een factory reset gedaan, toen heb ik twee dagen zonder reboots kunnen rondlopen (met Wifi aan). Toen toch weer reboot, en daarna steeds sneller achter elkaar. Totdat ik Wifi uitzette, daarna ook geen reboots meer.

Over het flashen van zo'n oude versie vanaf XDA: als ik zoek naar een NL firmware, kom ik uit op CEKI2 (2.3.4). Daar zie ik een PDA en een PHONE link... Moet ik die dan allebei hebben? Sowieso is dat onderscheid me soms nog wat onduidelijk, wat nou de link is tussen firmware en kernel.

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Ik had eerst geen last van reboots, maar na enkele weken begon mijn SII ook spontaan te rebooten. Bijzonder vreemd.

Nu bedacht ik vandaag dat ik mijn S2 een tijd geleden heb laten vallen (kon er nog net op tijd mijn voet onder zetten). Misschien heb ik sindsdien last van reboots (weet niet meer precies wat wanneer gebeurde). Nu heb ik de SD kaart (die ik gratis heb gekregen van Samsung voor de actie) eruit gehaald en nog geen reboots. Ik zal later nog wel melden of de reboots uitblijven. In dat geval zou het kunnen dat de SD kaart een tik heeft gekregen of zo (doet het wel!), genoeg om de reboots te veroorzaken.

Heel gek, want met wifi uit heb ik geen last van reboots. Lijkt alsof het een combinatie wifi + SD kaart is bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door JayVee op 23-01-2012 17:00 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 10:03

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Nadat ik de standaard versie heb geupdated naar 2.36 knalt hij er bij mij ook regelmatig uit. Hiervoor had ik nooit problemen. Nu heb ik de wifi uitgezet en gaat het al een aantal weken goed. Zodra de wifi een tijdje aanstaat reboot hij weer. Mijn Sd kaart is een normale sandisk van 8 gb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Anoniem: 105188 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:43:
Wat je nu doet is een oudere versie terug zetten, dit lost natuurlijk niet de problemen op met de 2.3.5 en 2.3.6 ROMs op.
Nee, maar die updates voegen weinig tot niets toe, door een oude versie terug te zetten ben je van de problemen af. En daar gaat het toch om?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ph4ge schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:31:
[...]
Nee, maar die updates voegen weinig tot niets toe, door een oude versie terug te zetten ben je van de problemen af. En daar gaat het toch om?
1. Je vermeld er helemaal niet bij wat er precies gebeurd, als mensen dit besluiten te doen dan moeten ze wel precies weten wat nou allemaal gebeurd.
2. Er zijn genoeg mensen die er tegenop kijken om ziets te doen.
3. Zoals gezegd, vervangen met een oudere ROM doet niks weg aan het feit dat de problemen er nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Anoniem: 105188 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:54:
1. Je vermeld er helemaal niet bij wat er precies gebeurd, als mensen dit besluiten te doen dan moeten ze wel precies weten wat nou allemaal gebeurd.
2. Er zijn genoeg mensen die er tegenop kijken om ziets te doen.
3. Zoals gezegd, vervangen met een oudere ROM doet niks weg aan het feit dat de problemen er nog zijn.
Ik vermeld dat de informatie te vinden is op XDA, maar heb het versimpeld voor de mensen die er tegenop kijken. Ik vind overigens dat je niet moet klagen en om een oplossing moet vragen als je vervolgens niet besluit de oplossing te proberen. Als je geen oplossing wilt proberen, kunnen wij hier ook niks voor je betekenen. Dan wordt het gewoon een klaag topic.

Punt 3 begrijp ik gewoon niet denk ik, het probleem zijn de reboots, flash je een oude versie dan zijn de reboots weg. Ik probeer mensen van hun probleem af te helpen. Dat je met een oudere versie zit merk je niks van, zeker niet als je niet het type bent die het zelf al opgelost heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 23-01-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:06
ph4ge schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:33:
[...]
Ik vermeld dat de informatie te vinden is op XDA, maar heb het versimpeld voor de mensen die er tegenop kijken. Ik vind overigens dat je niet moet klagen en om een oplossing moet vragen als je vervolgens niet besluit de oplossing te proberen. Als je geen oplossing wilt proberen, kunnen wij hier ook niks voor je betekenen. Dan wordt het gewoon een klaag topic.

Punt 3 begrijp ik gewoon niet denk ik, het probleem zijn de reboots, flash je een oude versie dan zijn de reboots weg. Ik probeer mensen van hun probleem af te helpen. Dat je met een oudere versie zit merk je niks van, zeker niet als je niet het type bent die het zelf al opgelost heeft.
Hou nou eens op met drammen over het flashen van een oudere ROM, de topictitel is "[Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots."

De vraag is dus een oplossing voor mensen met een originele 2.3.5 en 2.3.6 ROM, nogmaals dus een oplossing voor DIE huidige stock (met KIES gedownloade) rom's.
En dus NIET terugflashen naar een lagere ROM, omdat dat volgens de officiele richtlijnen van Samsung niet kan en zou mogen.

Er zijn nou eenmaal mensen die hun phone origineel willen houden met een stock rom, en dat moet ook kunnen, anders is Samsung alleen maar af te raden als je een nieuwe phone zoekt !!!!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door TifKag op 24-01-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het zijn officiële stock roms, je telefoon blijft origineel, het enige wat verandert is dat je problemen verdwijnen en dat ergens diep in het instellingen menu een cijfer verandert. Ik ben er niet van op de hoogte dat Samsung dit niet toestaat, het is geen custom rom, het heeft geen invloed op je custom rom teller, de garantie vervalt in ieder geval niet, je kan het zelfs gratis laten doen bij service points. Het zijn gewoon roms die op Kies stonden en die je draaide voordat je deze problemen kreeg.

Ik snap niet waarom geen SD kaart of geen Wifi meer gebruiken wel als oplossing gezien worden, terwijl je dan echt belangrijke functionaliteit mist, en downgraden niet. Daar is geen logische reden voor. Dit is de oplossing, er is geen alternatief naast wachten en hopen dat er een update komt. Daar heb je geen topic voor nodig.

Volgens jouw logica is upgraden naar een nieuwere versie ook geen oplossing als hij komt, want in dit topic mogen alleen problemen met 2.3.5 en 2.3.6 besproken worden. De fout gaat niet vanzelf weg, het zit in de firmware, dus moet er andere firmware gebruikt worden. Overigens heb je grote kans dat als je de 2.3.6 rom opnieuw flasht, dus niet downgrade, dat het ook opgelost is. Want er zijn aanwijzingen dat het probleem in het update proces zat, niet in de update zelf.

Ik ben zo beetje de enige die een echte oplossing aandraagt, en dan word ik er nog op aangevallen ook. Ik zal nog eens proberen om jouw probleem te verhelpen. :/
TifKag schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:31:
Er zijn nou eenmaal mensen die hun phone origineel willen houden met een stock rom, en dat moet ook kunnen, anders is Samsung alleen maar af te raden als je een nieuwe phone zoekt !!!!!!!
Welke conclusies je eruit trekt moet je zelf weten, ik werk niet voor Samsung. Samsung staat nou eenmaal niet bekend om zn goede updates, maar gelukkig ben je niet verplicht om ze te doen en kan je een update zelf gemakkelijk terugdraaien. Dat zelfde geldt overigens niet voor de grote concurrent, mijn iPhone 3gs is gewoon kapot geüpdatet en daar was niks aan te doen. Als je niet bereid bent om een slechte update terug te draaien zou ik vooral zelf even goed nadenken voordat je een update doet, want over het algemeen veranderen ze niets wat je kan merken.

[ Voor 68% gewijzigd door ph4ge op 24-01-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb niet de SII maar de S+, maar toch...
Ik heb nu 2.3.3 er op zitten en als ik dit alles zo lees ga ik hem nog niet updaten.
Wifi uitschakelen kan toch nooit een optie zijn?
dan gaat alle data ineens via mijn telefoon account,... no way! ik woon net over de grens in Duitsland en ben dus regelmatig van wifi afhankelijk.
ik wacht de resultaten in dit topic nog wel ff af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 16:42
2.3.3, 2.3.4 en 2.3.5 waren bij mij vrij van reboots (op een acceptabele crash van een slecht geschreven app na) maar bij 2.3.6 is het toch ineens een stuk vaker voorgekomen. Het is in ieder geval niet afhankelijk van het WiFi AP, want ik heb het thuis op 2 verschillende routers en op de Universiteit ook op twee verschillende netwerken.

SD kaart verwijderen is geen optie want ik gebruik zo'n 20GB in totaal op het moment, en dat red ik net aan met intern + extern :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 05-07 01:20
2.3.6 met de siyah 2.6.7 kernel installeren en je bent van het gedonder af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 05-07 01:20
vanaaf 2.6.9 erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
OliverBB schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:26:
Ik heb niet de SII maar de S+, maar toch...
Ik heb nu 2.3.3 er op zitten en als ik dit alles zo lees ga ik hem nog niet updaten.
Wifi uitschakelen kan toch nooit een optie zijn?
dan gaat alle data ineens via mijn telefoon account,... no way! ik woon net over de grens in Duitsland en ben dus regelmatig van wifi afhankelijk.
ik wacht de resultaten in dit topic nog wel ff af....
Als je geen problemen hebt zou ik sowieso voorzichtig zijn met updates. Probeer je te verdiepen in ervaringen van anderen met jouw toestel om te kijken of de updates de moeite waard zijn en hoe groot de kans op problemen zijn.
jakz schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:50:
2.3.6 met de siyah 2.6.7 kernel installeren en je bent van het gedonder af :)
Alleen zit je dan op onofficiële firmware, en dat willen ze hier nou juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Heb Samsung al ergens toegegeven dat we binnen 2 weken een nieuwe rom krijgen? Heb dat ergens in de wandelgangen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420619

:( Word echt tijd dat ze hier wat aan gaan doen ... alle gs 2 s die ik ken hebben er last van .. alle hebben hun kaartje verwijderd ... moet toch niet kunnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:51
Ik had hier ook last van.. heb van mijn telefoon een backup gemaakt, hard reset, backup teruggezet van alleen contacten en SD kaart verwijderd.

Geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Anoniem: 420619 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 00:01:
:( Word echt tijd dat ze hier wat aan gaan doen ... alle gs 2 s die ik ken hebben er last van .. alle hebben hun kaartje verwijderd ... moet toch niet kunnen ...
Hm, hier een GS2 met 2.3.6 en Wifi continue aan en een 32GB Samsung SD kaartje en nooit last van reboots...
Dus waarschijnlijk doe ik iets verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met Wifi uit heb ik op 2.3.6 ook geen last van reboots. Een andere SD kaart zou een optie kunnen zijn, die is al wel paar jaar (2) oud, die komt namelijk uit mijn Sony Ericsson Aino, maar heeft toen altijd goed gewerkt; nu ook wel denk ik, anders had ik nu nog random reboots moeten hebben, ondanks dat de Wifi uit is.
Anoniem: 420619 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 00:01:
Wat het probleem is, is bekend bij Samsung, alleen het webteam van @Samsung_NL (op Twitter) weet de details niet. Men is hard aan het werk voor een fix, maar kon geen datum geven wanneer die fix dan uitkomt. Beter steken ze die tijd in ICS dan in 2.3.7, want ook ICS heeft naar ik vernomen heb deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik kan me ook niet voorstellen dat er nog een update komt tot de release van ICS, en dat duurt nog wel even. Ik denk dat ze bij Samsung misschien nog zullen besluiten om weer een oudere versie op Kies te gooien tot die tijd als tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 18:53
Ik heb ook een S2 ik heb hem vorige week geupdate naar 2.3.6 via de OTA van vodafone en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420619

Nou ... ik heb werkelijk alles geprobeerd .. blijft rebooten .. gs2 van me vrouw en die is toch echt clean van de fabriek reboot ook ... oplossing was het kaartje verwijderen ... dat gold ook voor me ouders .. ook daar rebooten allebij de gs2 s zonder kaartje niet meer. Vind het super raar dat er gs2 s zijn die er dan weer geen last van hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440132

Mijn SD kaart is een Samsung SD kaart die ik van destijds van Samsung zelf als actie product gekregen hebt, dus ik denk dat daar het probleem niet zit. Samsung SD + Samsung Telefoon lijkt me optimale compatibiliteit.

Ik heb mijn telefoon buitenshuis nooit op WiFi staan en hij valt in de trein net zo hard uit als thuis, dus voor mij is ook WiFi het probleem niet.

Ik maak er gewoonte van alles maandelijks te formatteren en dus kan ik ook hier zeggen dat dit geen verandering heeft gebracht.

Lijkt me dus duidelijk een ROM probleem. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoeft niet per se "optimale" compatabiliteit te zijn; het kunnen relabelde SD kaartjes zijn en anders kan het nog door twee compleet andere afdelingen of zelfs divisies binnen het bedrijf gemaakt of ontworpen zijn. Dat hoeft geen garantie te zijn voor "optimale" compatabiliteit.

Dat het een ROM probleem is, is ook duidelijk, want sinds versie 2.3.5 zijn deze problemen er, daarvoor was er niets aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

JayVee schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:59:
Heel gek, want met wifi uit heb ik geen last van reboots. Lijkt alsof het een combinatie wifi + SD kaart is bij mij.
Bevestigt! Twee dagen wifi zonder SD kaart, geen probleem. Een dag met SD kaart en 3G, geen probleem. Twee uur geleden wifi + SD => reboot!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashemedai
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01 19:30
Ik heb hem ook naar 2.3.6 geüpdate en sindsdien ineens erg vaak last van die spontane reboots (wake locks). Ik had er met 2.3.5 nagenoeg (voor zover ik mij kan herinneren) geen problemen mee.

Dus ik zou het raar vinden als het ineens aan mijn SD kaart zou liggen. In mijn geval zit er een degelijk Sandisk SD kaartje in.

Het enige dat er inderdaad een rode draad lijkt te zijn, is dat het alleen gebeurt als mijn WiFi aan staat.

Edit: *zucht* 2.3.6 uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door ashemedai op 26-01-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57

-tom-562

Oliesjeik

M'n pa had ook last van spontane reboots. Ik heb z'n telefoon erbij gepakt, hij had er 1 of ander antiek 2gb SD-kaartje inzitten. Ik heb die eruit gehaald en sindsdien reboot 'ie niet meer! Het lijkt dus idd in de SD-kaart te zitten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:31
Ik heb van Samsung te horen gekregen dat ik maar bij een telecom winkel langs moest gaan (met garantiebon), dan zouden ze de boel resetten en dan zou alles weer ok moeten zijn? :?
Maar als ik bovenstaande berichten lees, dan is het zo simpel nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 12:48
Met 2.3.6 had ik ook last van reboots, constant. Na een factory reset heb ik geen last meer gehad van spontane reboots.

Het was mij toen niet opgevallen of het aan de WiFi lag, ik heb hem vrij vaak aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Laatst online: 28-03 09:21

big_clarence

wat kan het schele

Sinds de update naar 2.3.6 heb ik ook last. Contact opgenomen met Samsung, en kreeg het advies een harde factory reset te doen.
Keurig eerst een backup gemaakt van mijn gegevens, en gaan.
Sindsdien wil de telefoon niet meer via USB connecten met Kies (wel met de pc...) en heb ik dus een mobiel die: steeds reboot en 80% van mijn contactgegevens mist.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
big_clarence schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 03:53:
Sinds de update naar 2.3.6 heb ik ook last. Contact opgenomen met Samsung, en kreeg het advies een harde factory reset te doen.
Keurig eerst een backup gemaakt van mijn gegevens, en gaan.
Sindsdien wil de telefoon niet meer via USB connecten met Kies (wel met de pc...) en heb ik dus een mobiel die: steeds reboot en 80% van mijn contactgegevens mist.... :(
Wat je moet doen om KIES eventueel te laten werken.

Kies deïnstalleren
opnieuw opstarten
nieuwe Kies downloaden
Kies updaten
handmatig USB driver installeren uit de KIES map op de C:\schijf
opnieuw opstarten
Telefoon opnieuw opstarten
Telefoon koppelen

Dit is meestal wel de werkzame route.

[ Voor 45% gewijzigd door TifKag op 28-01-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Van de week een tweet gedaan naar Samsung, gevraagd of er al enig zicht is op 2.3.7 of dat men de tijd liver in ICS steekt (zodat ie eerder uit kan komen en deze bug ook niet meer heeft). Kreeg er als antwoord op dat men niet weet wanneer 2.3.7 uitkomt en zo is het al maanden aan de gang inmiddels, sinds 2.3.5 uit is waar de bug voor het eerst in voorkwam.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CptChaos schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:36:
Van de week een tweet gedaan naar Samsung, gevraagd of er al enig zicht is op 2.3.7 of dat men de tijd liver in ICS steekt (zodat ie eerder uit kan komen en deze bug ook niet meer heeft). Kreeg er als antwoord op dat men niet weet wanneer 2.3.7 uitkomt en zo is het al maanden aan de gang inmiddels, sinds 2.3.5 uit is waar de bug voor het eerst in voorkwam.
2.3.7 komt niet, het heeft ook functioneel niks extras te bieden. Samsung gaat direct naar ICS 4.0.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 16:12
Shit shit :(
Ik kamp ook met dit probleem sinds ik mn telefoon heb geupdate naar de laatste firmware versie via Kies :(
Ik heb m'n 4Gb SD kaart eruit gehaald, hopelijk is het hiermee opgelost...
Is het een software- of hardwarematig probleem?

[ Voor 11% gewijzigd door Freeman op 28-01-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Laatst online: 14-09-2023
Het rebooten kwam bij mij (2.3.6) steeds vaker voor, op het laatst wel zo'n 10 keer per dag. Laatst viel de foon zelfs tijdens een gesprek uit. Had al een poosje geleden de pincode van de simkaart gedeactiveerd, om te voorkomen dat ik soms lange tijd niet bereikbaar was.
Twee mogelijke oorzaken die ik steeds weer voorbij zie komen, zijn wifi en de sd-kaart. Nu wil ik wifi niet uitzetten, dit vind ik te belangrijk. Bovendien lijkt bij mij daar de oorzaak niet te zitten: ook onderweg in de auto valt hij soms uit. Op een moment was ik het zat: sd-kaart eruit gehaald. Sindsdien, nu drie dagen geleden, geen enkele reboot meer gehad! Wel jammer, is redelijk nieuw 8 GB class 10-kaartje, maar toch liever geen reboots. Gelukkig heeft de SII veel geheugen van zichzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148095

Nou ik heb ruim 1.5 week geleden contact gehad met Samsung.
Mij werd beloofd dat er VOOR eind week 4 een update zou komen.
De week is nu toch echt bijna voorbij en nog steeds geen update.
Deze week was het erg bar en boos met de reboots.(gemiddeld 7X per dag)
Ik heb mijn sd-kaart verwijderd en wifi staat alleen thuis aan.
Vrijdag wederom contact gehad met Samsung omdat ik er schijt ziek van word
dat het toestel steeds reboot.
Ze konden me geen tijd aangeven maar ze waren er druk mee bezig.
Toen ik vroeg wanneer Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) uit kwam kreeg
ik de volgende reactie: "deze versie zal niet op uw toestel worden uitgebracht."
Toen ik aangaf dat er toch echt wat anders op internet stond kreeg ik de mededeling:
"dan zoekt u daar toch ook uit wanneer u update uit komt!"
hmmm beetje jammer. heb het gesprek afgekapt en een 's avond een mailtje
gestuurd met daarin mijn klacht. nog niks gehoord natuurlijk.
Mja ik word de reboots nu echt zat! ik sta op het punt om een ander toestel
aan te gaan schaffen. al is het maar voor even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Laatst online: 11-12-2024
@Blaten: sd-kaartje eruit is bij jou dus geen oplossing?

Het irritante is dat je niet weet wanneer er een update komt en of dit ook daadwerkelijk het probleem oplost. Ik heb 1 maal een reboot gehad terwijl ik aan het bellen was. verder heb ik vrij weinig last van als tie zo nu en dan reboot. dan ben ik even 30 seconde niet bereikbaar.... das dan pech denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb hier helemaal geen last van.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat er veel mensen zijn die even komen melden dat ze het probleem wel/niet hebben heb ik even de TS aangepast.
Deze thread is niet bedoelt om te melden dat je wel of niet het probleem hebt dus kom aub niet loze meldingen of discussies over het wel of niet hebben van het probleem. Het is bedoelt om mogelijk oplossingen te bespreken.
Dit heb ik gedaan omdat lege berichten als "ik heb het wel/niet" verder niks toevoegen aan de discussie en dus ook nutteloos zijn. Mogelijk oplossingen zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148095

diet schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:30:
@Blaten: sd-kaartje eruit is bij jou dus geen oplossing?

Het irritante is dat je niet weet wanneer er een update komt en of dit ook daadwerkelijk het probleem oplost. Ik heb 1 maal een reboot gehad terwijl ik aan het bellen was. verder heb ik vrij weinig last van als tie zo nu en dan reboot. dan ben ik even 30 seconde niet bereikbaar.... das dan pech denk ik :)
Nee, heeft geen nut gehad.
Ik heb vandaag helemaal geen reboots gehad.
En dat terwijl ik gewoon 's avonds de wifi aan had staan.
Gisteren the same en toen had ik wel last van reboots.
Ik denk dat het een software matig iets is. misschien kunnen we een
lijst maken met geinstalleerde programma's? misschien kan hier
wat uit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb het getest zonder een app te installeren en helaas.... toch reboots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433997

Zoals ik reeds eerder gelezen heb (najaar 2011), zal de ICS update voor de SGS2 er pas einde Q1 komen, dit bevestigd het:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1473145

helaas zullen we geduld moeten hebben... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
diet schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:38:
Ik heb het getest zonder een app te installeren en helaas.... toch reboots
Zoals al in het topic vermeld stond ligt het aan de nieuwste firmware, of beter gezegd het update proces. Eerdere firmware versies hebben het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb denk ik, zowat alles geprobeerd, het rebooten blijft:
- SD card verwisselen
- battery uit/in
- wifi uit
- apps weggooien
- herflash
- update via Kies, ODIN, OTA: maakt geen verschil

Ik merk wél op dat het rebooten beperkter is na het herflashen, nu max 2 x en niet alle dagen tegenover vroeger een 4 x elke dag...

Iemand nog voorstellen nu dat deze voorstellen niet blijken te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-07 07:04
Sinds een week OTA geupdate naar 2.3.6.

Een paar dagen geleden de eerste reboot bij een laden van een redelijk heavy site in de standaard web browser. Gelukkig is het gebleven bij deze ene reboot.

- wifi is meestal aan, tenzij buitenshuis
- ik heb geen sd kaart

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Anoniem: 433997 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:25:
- SD card verwisselen
- battery uit/in
- wifi uit
- apps weggooien
- herflash

Ik merk wél op dat het rebooten beperkter is na het herflashen, nu max 2 x en niet alle dagen tegenover vroeger een 4 x elke dag...

Ja
Originele ROM erop en naar een servicepunt gaan !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
- SD card verwisselen
- battery uit/in
- wifi uit
- apps weggooien
- herflash

Oudere firmware versie flashen, custom rom proberen en anders garantie aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
- SD card verwisselen
- battery uit/in
- wifi uit
- apps weggooien
- herflash

Heb je van sdkaart gewisseld of heb je het ook geprobeerd zónder sdkaart?
Door dat laatste te doen ging ik van zo'n 10 reboots iedere dag naar nu al 5 dagen geen enkele.
Maar het schijnt niet voor iedereen de oplossing te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik heb nu minder last van het rebooten dan net na de update naar 2.3.6

Maar ik heb helemaal niks aangepast..

ik vind het maar een vreemd probleem.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Wii4all schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:19:
Ik heb nu minder last van het rebooten dan net na de update naar 2.3.6

Maar ik heb helemaal niks aangepast..

ik vind het maar een vreemd probleem.
Dat idee heb ik ook. Ik heb een maand geleden ongeveer geupdate naar 2.3.6. Daarna een keer of 4 in twee weken een reboot gehad. Toen kwam ik een topic tegen op XDA (als ik het goed herinner) waarin werd voorgesteld om de telefoon uit te zetten. Vervolgens de batterij er 5 minuten uit te laten en daarna weer aanzetten.
Had iets te maken met dat het RAM niet gewist werd tijdens het flashen volgens die persoon. Geen idee of het klopt. Sindsdien heb ik twee spontane reboots gehad, waarvan de laatste vanmorgen nog. :-(

Ik was eigenlijk toch van plan om deze week mijn telefoon te rooten en dan CyanogenMod te draaien of ICS, maar ik moet eerst nog kijken naar de stabiliteit van beide roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 10:42
Even zitten Twitteren met de webcare van Samsung en ze melden in ieder geval dat het probleem verholpen zal zijn in ICS. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashemedai
Er is geen pijl op te trekken. Ik heb er vandaag al 4 gehad. En gisteren nagenoeg niet. Dus allemaal leuk en aardig die symptoombestrijding met workarounds als "sd kaart eruit halen", maar er zit gewoon iets brak in die firmware. Valt des te meer op als je met 2.3.3 en 2.3.4 geen problemen had en qua hardware niets veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashemedai
Pimmeh schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:42:
Even zitten Twitteren met de webcare van Samsung en ze melden in ieder geval dat het probleem verholpen zal zijn in ICS. Ben benieuwd...
Das bevestigt nog meer dat het een software issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
ashemedai schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:42:
Er is geen pijl op te trekken. Ik heb er vandaag al 4 gehad. En gisteren nagenoeg niet. Dus allemaal leuk en aardig die symptoombestrijding met workarounds als "sd kaart eruit halen", maar er zit gewoon iets brak in die firmware. Valt des te meer op als je met 2.3.3 en 2.3.4 geen problemen had en qua hardware niets veranderd is.
Klopt, zijn ook workarounds en het is irritant dat je ze moet gebruiken. Maar als een echte oplossing (nog) niet voorhanden is en je bent op deze manier van het rebooten af... tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashemedai
heutsm schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:57:
Klopt, zijn ook workarounds en het is irritant dat je ze moet gebruiken. Maar als een echte oplossing (nog) niet voorhanden is en je bent op deze manier van het rebooten af... tja.
Maar ook die berichten zijn redelijk tegenstrijdig. Sommige zeggen dat het helpt, anderen dat het niets helpt. Maar inderdaad, leuk als het helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Heb ook per ongeluk geupgrade naar 2.3.6. en de reboots zijn niet van de lucht. Nu m'n SD kaartje eruit slopen en kijken of het stopt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik merk steeds dat als ik mijn telefoon 's nachts aan het opladen ben dat hij dan na 5 uur opeens keihard gaat trillen (ik word dus om 6 uur 's ochtends wakker erdoor). Ik heb de telefoon uit 's nachts maar de tril is net zo lang als de tril die je krijgt bij het uitzetten.

Iemand een idee of dit ook met de softwareproblemen te maken heeft of dat dit iets anders wellicht is? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 15:46
MensionXL schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:07:
Ik merk steeds dat als ik mijn telefoon 's nachts aan het opladen ben dat hij dan na 5 uur opeens keihard gaat trillen (ik word dus om 6 uur 's ochtends wakker erdoor). Ik heb de telefoon uit 's nachts maar de tril is net zo lang als de tril die je krijgt bij het uitzetten.

Iemand een idee of dit ook met de softwareproblemen te maken heeft of dat dit iets anders wellicht is? :)
Dat is de melding dat je accu volgeladen is en dat je toestel van de stroom afmag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Reksie schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:00:
[...]

Dat is de melding dat je accu volgeladen is en dat je toestel van de stroom afmag ;)
Oh bah wat vreselijk zeg... Waar slaat die feature nou weer op :'( :')

Gelukkig lijkt er wel een oplossing voor te zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1386112

Dit heeft niets met dit topic te maken, dat had je met de [Zoeken...] functie rechts bovenin ook zelf eenvoudig kunnen vinden. Volgende keer graag eerst zelf zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 02-02-2012 10:47 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Pimmeh schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:51:
Heb ook per ongeluk geupgrade naar 2.3.6. en de reboots zijn niet van de lucht. Nu m'n SD kaartje eruit slopen en kijken of het stopt... :)
Al 2 dagen geen reboot meer gehad! *O*
MensionXL schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:07:

Ow ja dat is weer automatisch aangegaan nadat ik heb geupgrade naar 2.3.6. Net als dat ie weer ge-unroot is en die ranzige 'onverwijderbare' Bol.com applicatie er weer op staat... Waarom had ik hem ook alweer geupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ashemedai schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:44:
[...]

Das bevestigt nog meer dat het een software issue is.
Tuurlijk is het een software issue, 2.3.3 had het niet en je toestel is hetzelfde gebleven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38
Ik heb een week of twee geleden geüpdatet naar 2.3.6 en tot die tijd misschien 1 a 2 keer per maand een reboot. De eerste week 2.3.6 was er ook niks aan de hand, maar de afgelopen paar dagen ineens meerdere per dag (nu terwijl ik dit typ heeft m'n S2 al twee keer gereboot).

Vaak lijkt het te gebeuren na het updaten van apps. Dan update ik apps, open ik tegelijk of vlak daarna een willekeurige andere app, die vervolgens niet reageert, waarna het scherm uit gaat en de telefoon reboot.

Is het al bekend aan welk deel van de software het ligt en of er apps zijn die conflicteren met Touchwiz of andere delen van Android en daarmee een reboot veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik had met 2.3.5 ook reboots, maar na het verwijderen van de SD kaart geen enkele reboot meer gehad.
Ik heb altijd WiFi en Bluetooth aanstaan, en update regelmatig mijn app's.

In de screenshot is te zien dat ik al bijna 400 uur zonder reboot in bedrijf ben.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/431768_381152625234260_100000185763867_1685670_787209175_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!zuno
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2020
Sinds vorige week donderdag (2-2) S2 in gebruik genomen. Kreeg het toestel geleverd met 2.3.6. Tot op heden alleen Whatsapp geinstalleerd. En toch al z`n 5 reboots gehad. Ben er inmiddels wel achter dat ik er geen last van heb als ik overdag (op mijn werk) wifi heb uitgeschakeld. Thuis wifi aan, binnen 20 minuten reboot.

Vervolgens gisteren mijn provider gebeld, probleem was niet bekend en moest hem maar terug sturen. Zou ik met 2 weken een nieuwe krijgen. Denk zelf echter dat het probleem niet aan het toestel ligt maar de software. Dus vanochtend Samsung gebeld. Kreeg een bepaalde code om factory reset te doen. Ze beantwoorde overigens niet de vraag of dit een bekend probleem is. Adviseerde wel om een orgineel samsung SD kaartje te gebruiken. Deze kon ik gratis aanvragen via een Samsung actie die nu schijnt te lopen (16GB). Wellicht interessant ....

Heb net dit topic doorgelezen en nog een andere waar dit probleem besproken wordt. Ik begrijp dus dat het niet aan het toestel ligt maar aan de android versie icm wel of geen SD kaart en wifi aan of uit. Ik zit nu nog binnen mijn 8 dagen na aanschaf en zou dus nog zo een nieuwe kunnen krijgen. Ik zou dus graag willen weten of er iemand anders is die hier vanuit de doos al problemen mee heeft gehad.

Ik zit er namelijk niet echt op de wachten om twee weken op een nieuw toestel te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Sinds ik een OTA update heb gedaan heb ik ook regelamtig reboots.
gisteren had ik er bijvoorbeeld 3 op 1 dag, vandaag heb ik er nog geen gehad.

Het valt me ook op dat de accu enorm leegloopt en daarna weer volloopt als hij op het pincode scherm blijft staan.
ook heeft de telefoon dan geen bereik, gelukkig werkt de wekker nog wel.
Het valt mij op dat het nooit gebeurt als de telefoon aan de lader ligt.

Ik heb hem dus op mijn werk maar de hele dag aan de lader. sd-kaart verwijderen, apps verwijderen wifi uit e.d. maakte allemaal geen verschil.
Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/9pyw0h.jpg

vervelend, zo haal ik de 2 dagen met de accu helemaal niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margeta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-01-2022
Denski!
Heb je het ook factory reset gedaan op je toestel nadat je SD kaart verwijderd hebt.
IK heb zelf zo'n beetje alles wat op het internet te vinden is uitgeprobeerd en er werkte alleen maar een ding.

SD kaart er uit en daarna factory reset via instelingen-> Privacy.
Nu ben ik bijna 1 maand reboots vrij!

Het is inderdaad niet te geloven dat dit nodig is, maar ik ga vanuit dat er bij de Samsung aan wordt gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 22:05

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik heb T-mobile gebeld. Ze sturen een nieuw simkaart. Volgens hun technische afdeling schijnt een oude simkaart niet compatable te zijn met de laatste Samsung software. Ben benieuwd

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Ik heb Android System Info geinstalleerd. Met deze app kun je de logs zien. Wat mij opvalt is dat de telefoon moeite heeft met het mounten van de SD kaart. Kennelijk gaat iets fout met het mounten dus. Aangezien mijn telefoon ongeveer om 1 minuut gaat rebooten heb ik niet de kans gekregen om de de SD kaart unmounten. Misschien dat anderen wel helpt.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56422

Ik had tot een paar weken geleden dagelijks 3 tot 6 spontane reboot per dag, waar je een........... van kreeg.
Tijdens een firmware downgrade 2.3.6 naar 2.3.4 met Odin (alleen stock) ging er iets mis. Hierna was het de SG2 dood. Met behulp van factory reset heb ik gelukkig de SG2 weer aan de praat kunnen krjgen. De firmware die er toen opstond was de 2.3.4. Met andere woorden alles is teruggezet naar de orginele firmware zonder de geinstalleerde apps. Daarna heb ik, mbv Odin, de laatste versie android 2.3.6, I9100XXKI4/XWKK2 er weer opgezet.
Vanaf dat moment heb ik totaal geen last meer van spontane reboots. Het geheugenkaartje van 32Gb, waarvan ik dacht dat dat de trigger zou zijn van de spontane reboots, zit er nog steeds in.
Ter info: ik heb regelmatig, geswitch van stock firmware met in het begin KIES en de laatste tijd met Odin.
Ik heb het gevoel dat bij het vaak installeren van nieuwe/oude firmware soms wat bitjes niet goed op de plaats vallen.
Een nadeel: Al mijn apps save games etc, etc, waren verdwenen.;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Anoniem: 56422 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 07:33:
Ik had tot een paar weken geleden dagelijks 3 tot 6 spontane reboot per dag, waar je een........... van kreeg.
Tijdens een firmware downgrade 2.3.6 naar 2.3.4 met Odin (alleen stock) ging er iets mis. Hierna was het de SG2 dood. Met behulp van factory reset heb ik gelukkig de SG2 weer aan de praat kunnen krjgen. De firmware die er toen opstond was de 2.3.4. Met andere woorden alles is teruggezet naar de orginele firmware zonder de geinstalleerde apps. Daarna heb ik, mbv Odin, de laatste versie android 2.3.6, I9100XXKI4/XWKK2 er weer opgezet.
Vanaf dat moment heb ik totaal geen last meer van spontane reboots. Het geheugenkaartje van 32Gb, waarvan ik dacht dat dat de trigger zou zijn van de spontane reboots, zit er nog steeds in.
Ter info: ik heb regelmatig, geswitch van stock firmware met in het begin KIES en de laatste tijd met Odin.
Ik heb het gevoel dat bij het vaak installeren van nieuwe/oude firmware soms wat bitjes niet goed op de plaats vallen.
Een nadeel: Al mijn apps save games etc, etc, waren verdwenen.;-(
Ik denk dus ook dat een factory reset waarschijnlijk gaat helpen. Verder heb ik misschien de fout gemaakt door te updaten met het SD kaartje erin. Ik wil best wel die factory reset doen, maar wil tegelijkertijd nit mijn save games en saves van apps kwijtraken. Vandaar de vraag hoe je dat welnkan back-uppen en terugzetten na een factory reset. De enige manier om dat te doen lijkt het rooten van je telefoon. Ik zou graag terug willen kunnen gaan de stock software die erop zit i.v.m. In mijn geval dus die van T-mobile. De meeste hebben de stock software van Samsung zelf.

Anoniem: 274613

Margeta schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:02:
Denski!
Heb je het ook factory reset gedaan op je toestel nadat je SD kaart verwijderd hebt.
IK heb zelf zo'n beetje alles wat op het internet te vinden is uitgeprobeerd en er werkte alleen maar een ding.

SD kaart er uit en daarna factory reset via instelingen-> Privacy.
Nu ben ik bijna 1 maand reboots vrij!

Het is inderdaad niet te geloven dat dit nodig is, maar ik ga vanuit dat er bij de Samsung aan wordt gewerkt!
dit is gebeurt nadat ik voor de eerste keer zonder KIES heb geupdate, maar direct vanaf de telefoon.

Echter is het deze week pas 1x gebeurt, gieteravond tijdens het eten hoorde ik opeens het opstart geluidje..
factory reset gaat hem niet worden, dan ben ik alle apps kwijt en nog erger, alle spellen met de progressie die ik al heb..

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:29
Wat bij mij wel helpt is het aanzetten van de bluetooth. Zolang deze aanstaat start de telefoon niet meer opnieuw op.
Zodra ik de bluetooth uitzet..is het weer prijs.

• IndoBoy

IndoBoy

Ik had van continue reboots van Galaxy SII na de laatste update versie 2.3.3 naar versie 2.3.5 De reboots gebeurden echt om de halve minuut. Had dus ook geen mogelijkheid om back-ups te maken.
De oorzaak bleek mijn Samsung 32GB class 10 micro SD kaart te zijn. Als ik deze eruit haalde had ik geen problemen meer.
Via een log ben ik erachter gekomen dat er iets fout gaat met het mounten van de kaart en dan met name de bestanden / programma's die erop staan. De melding gaf elke keer aan dat de file al gemount was en niet meer gemount kan worden.

Lol, ze hebben mijn topic gesloten en het hier geplaatst. Ben nog bezig. Tot nu toe geen reboots nog gehad.

VOORTGANG
17 februari 2012
Het volgende asec bestand overgezet. com.noodlecake.ssg-2.asec
Kreeg toen een weer spontane reboots. Na wat zoeken lijkt mij dit om het spel Super Stickman Golf te gaan van Noodlecake Studios Inc. Bestand is ongeveer 30 MB groot. Het kan aan dit bestand liggen of gewoon om de totale grootte van alle bestanden waarom ik weer reboots krijg.
Bestand weer verwijderd. Nog steeds reboots.
Cache geleegd. Nog steeds reboots.
Cache nog een keer geleegd en de telefoon even laten staan en niet meteen op de apps buttion geklikt. Nu een paar uur geen reboots meer.
Zal straks een ander volgend bestand weer verplaatsen en kijken of ik dan weer reboots krijg. Ik heb er nog wel een aantal te verplaatsen.

19 februair 2012
Nieuw bestand overgeplaatst, weer reboots.
Cache geleegd en de telefoon rustig een paar minuten laten opstarten. Geen reboots gehad.
Nog een bestand overgeplaatst, weer reboots. Cache geleegd, telefoon weer rustig laten opstarten. Tot op heden geen reboots. Het lijkt er dus op dat ik nu bij elk extra terug geplaatste bestand van mijn back-up ik de cache voor het opstarten moet schoonmaken. Dus na wipe cache, dan pas rebooten.

Ik heb een volgende oplossing gevonden en geen reboots meer.

Stap1
Back-up al je bestanden van SD kaart naar de pc. Het gaat met name om de map .android_secure

Stap 2
Nadat je een back-up hebt gemaakt van je bestanden op de sd kaart maak je de map .android_secure op je SD kaart leeg.

Stap 3
Stop de SD kaart weer terug in de telefoon en check of je geen reboots meer hebt. In mijn geval kon ik dit meteen checken, omdat de mijne om de halve minuut reboote.

Stap 4
Installeer de app Auto Mount.
Dit programma mount je SD kaart automatisch op je PC zodra je de usb kabel erin stopt.Op deze manier hoef je niet elke keer je micro sd kaart eruit te halen om de mappen te benaderen.

Stap 5
Ga naar je back-up van de SD kaart naar de map .android_secure Kopieer het eerste bestand. Dat is een asec bestand.

Stap 6
Sluit je telefoon aan met de usb kabel. Je SD kaart wordt nu automatisch gemount. Er komen 2 pop-up met automatisch afspelen tevoorschijn na ongeveer een 30 seconden. In mijn moet je de eerste pop-up hebben.

Stap 7
Klik de Map en bestanden weergeven aan. Klik vervolgens de map .android_secure aan. Deze is nu leeg.

Stap 8
Plak het asec bestand van je back-up erin.

Stap 9
Klik in Windows rechts onderin op Hardware veilig verwijderen. In mijn geval zie je 2 verwisselbare schijven. Klik ze één voor één aan om veilig te verwijderen.

Stap 10
Als de melding Hardware kan veilig verwijderd worden krijgt (in mijn geval 2x) haal je de kabel uit de telefoon.

Stap 11
Wacht tot je boven in je telefoon de melding ziet Mediascannen voltooid.

Stap 12
Voer stap 5 t/m 11 weer uit todat je alle bestanden weer terug hebt geplaatst op je SD kaart.

Ik ben nog bezig met terugzetten. Het kan misschien wezen dat 1 bestand corrupt is of de oorzaak is van het fout mounten. Dat weet ik niet. Mocht het zo zijn dan zal ik melden om welk bestand dat gaat in mijn geval.
Als ik klaar ben zal ik melden of alles gelukt is.
Succes. Hoop dat dit ook helpt voor de anderen.

[ Voor 20% gewijzigd door IndoBoy op 20-02-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margeta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-01-2022
Denskie!
Ik ben nog steeds reboot vrij en zoals de meeste in fora zeggen zeg ik het ook"voor mij werkt het wel".
Wat betreft jouw geïnstalleerde apps, die raak je niet kwijt. Apps di je via markt gedownload hebt zijn gekoppeld aan jouw gmail account en die raak je nooit meer kwijt meet factory reset.
Jouw toestel instellingen en apps worden continu gebackupt op jouw gmail account.

Toen ik mijn toestel had gereset heeft de toestel automatisch na ongeveer een kwartier alle apps opnieuw geïnstalleerd. ja je raakt je progres van spelen kwijt en ja je moet apps opnieuw updaten.

Voor mij was het we waard.
Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Margeta schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:30:
Denskie!
Ik ben nog steeds reboot vrij en zoals de meeste in fora zeggen zeg ik het ook"voor mij werkt het wel".
Wat betreft jouw geïnstalleerde apps, die raak je niet kwijt. Apps di je via markt gedownload hebt zijn gekoppeld aan jouw gmail account en die raak je nooit meer kwijt meet factory reset.
Jouw toestel instellingen en apps worden continu gebackupt op jouw gmail account.

Toen ik mijn toestel had gereset heeft de toestel automatisch na ongeveer een kwartier alle apps opnieuw geïnstalleerd. ja je raakt je progres van spelen kwijt en ja je moet apps opnieuw updaten.

Voor mij was het we waard.
Succes er mee.
Het gaat me er juist om dat ik niet mijn progress van games kwijt raak. Op de manier zoals ik het nu doe raak ik ze dus niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklerx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:03
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar wel de startpost en daar lees ik niet de oplossing die ik op een gegeven moment bedacht heb, en die tijdelijk werkte.

Ongeveer 5 maanden geleden had ik al reboots, deze begonnen niet na een firmware update (volgens mij had ik toen 2.3.3). Eerst af en toe en op een gegeven moment meerdere keren per uur. Wat opvallend was is dat het nooit gebeurde op het moment dat de telefoon aan de lader lag. Hierdoor kreeg ik het idee dat het aan de batterij lag. Na allerlei dingen geprobeerd te hebben (SD kaart afmelden, wifi uit, 3G uit) was ik ten einde raad en heb ik een nieuwe batterij besteld. Het probleem was direct over, ongeveer 2 maanden lang geen enkele reboot gehad.

Na 2 maanden begon het opnieuw, na update na 2.3.5 of 2.3.6. Eerst incidenteel, toen steeds vaker. Na een paar kritische tweets naar @SamsungMobileNL kreeg ik de suggestie de SD-kaart te verwijderen. Ik geloofde er niet in, maar heb het toch maar geprobeerd. En zie daar, geen reboots meer. Mijn zwager heeft dezelfde problemen en bij hem werkt Wifi uitschakelen.

Het feit dat een nieuwe batterij bij mij ook (tijdelijk) werkte en dat reboots niet gebeuren wanneer de telefoon aan netstroom ligt doet mij vermoeden dat er een probleem is met de batterij. Als je functies die wat meer stroom verbruiken (wifi, SD-kaart) uitzet is het probleem weg. En bij een nieuwe batterij lijkt het probleem er ook niet te zijn.

Iedereen met een SII die ik ken heeft dit probleem. Ik snap werkelijk niet dat Samsung hier niet serieuzer mee omgaat. Ik heb ook al flinke problemen gehad met mijn Galaxy S en heb het wel een beetje gehad met Samsung. Dus als ik straks weer kan kiezen tussen een SIII en een nieuwe HTC is er een flinke kans dat ik dit keer wel voor de HTC ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mishav
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik had ook last van reboots met een stock rom. Wat voor mij in ieder geval hielp was het installeren van het programma Load Monitor via Market. Dat ik weet dat het werkt kan ik bevestigen doordat ik weer de reboots kreeg nadat ik het programma had verwijderd.

Volgende aanvinken:
- add notification
- only notify high load
- auto start
- wake lock

Ongetwijfeld zal het niet bij iedereen werken aangezien er waarschijnlijk meerdere oorzaken zijn waarom de S2 reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 07:39

MrN

Mishav ik heb het ook geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

mishav schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:35:
Ik had ook last van reboots met een stock rom. Wat voor mij in ieder geval hielp was het installeren van het programma Load Monitor via Market. Dat ik weet dat het werkt kan ik bevestigen doordat ik weer de reboots kreeg nadat ik het programma had verwijderd.

Volgende aanvinken:
- add notification
- only notify high load
- auto start
- wake lock

Ongetwijfeld zal het niet bij iedereen werken aangezien er waarschijnlijk meerdere oorzaken zijn waarom de S2 reboot.
Load Monitor had ik ook geprobeerd, maar dat mocht niet baten helaas.

Pagina: 1 2 Laatste