Het Samsung Galaxy SII 2.3.5 & 2.3.6 reboot topic |
![]() |
de 2.3.5 en 2.3.6 firmware van de Galaxy SII zijn voor sommige mensen buggy en hebben last van spontane reboots. Het algemene discussie forum word overspoeld met vragen en opmerkingen zonder dat de discussie vooruit gaat en mogelijke oplossingen in het niets vallen. Vanaf nu kan dit allemaal in dit topic! Het vermoeden is dat er meerdere problemen zijn in deze firmwares en dat er vandaar dus ook meerdere oplossingen mogelijk zijn. Deze thread is niet bedoelt om te melden of je nou wel of niet last hebt van het probleem, dus kom aub niet met loze meldingen of discussies over het wel of niet hebben van het probleem. Het is bedoelt om mogelijk oplossingen te bespreken. |
Mogelijke oplossingen |
Er zijn meerdere mogelijke oplossingen gemeld maar van deze oplossingen is het niet echt 100% zeker dat ze werken. Ik zal deze oplossingen aanvullen zodra mensen beginnen te melden dat deze daadwerkelijk effect hebben. #1 Wat voor mij de oplossing was is een andere (veel betere) SD kaart. De 16GB SD kaart die er eerst in zat was er eentje die ik goedkoop via eBay op de kop had getikt en waarvan de herkomst twijfelachtig is. De kwaliteit van de SD kaart is hierdoor niet na te gaan. #2 Er zijn mensen die melden dat als ze hun SD kaart verwijderen dat ze dan geen last meer hebben van reboots. De reden hiervan kan zijn (zoals bij #1) dat de SD kaart kwalitatief minder is. #3 Sommige melden dat een totale format van het systeem de problemen oplost. Via Menu -> Instellingen -> Opslag kan men zowel het interne als externe geheugen formatteren. Hierna kan men via Menu -> Instellingen -> Privacy het toestel naar fabrieksinstellingen terug brengen. WAARSCHUWING: Door deze acties uit te voeren raak je echt alles kwijt (zowel intern als extern) dus even zeker van zijn dat je backups hebt. #4 sonsan meld dat het uitzetten van Wifi zijn problemen heeft opgelost. sonsan in "[Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 spontane reboot problemen topic" |
Changelog |
• - |
Andere mogelijke oplossingen zijn via PM welkom. |
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 30-01-2012 03:00 ]