Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-03 09:15
Het Grote Samsung Galaxy SII Batterij Topic
[img=640,155]hxxp://www.24android.com/de/wp-content/uploads/2011/02/galaxy_s_2_header.jpg[/img]
Er is sinds de launch van de Samsung Galaxy SII een hoop te doen geweest over het uithoudingsvermogen van de batterij. Zowel het algemene discussie als in de Rooten&Costum Rom forum werden overspoeld door vragen over de batterij. Er is nu een overzicht gemaakt met mogelijke oplossingen en de discussie kan hier worden voortgezet.
Inhoudsopgave
  • Inleiding
  • Normale accutijd
  • Batterij vreters
  • Bekende problemen
  • Mogelijke oplossingen
Normale accutijden
In principe zou de Samsung Galaxy SII bij normaal gebruik op een volledige accu lading het ongeveer twee dagen moeten volhouden. Er zijn echter meerdere verhalen bekent van gebruikers die bij normaal gebruik het einde van de dag niet eens halen. Deze rede en mogelijke oplossingen worden hier besproken
Batterij vreters
Er zijn een aantal onderdelen van de hardware die meer stroom verbruiken dan andere. Hier onder een overzicht m.b.t. het verbruik van de accu.
Het scherm
Het scherm is energie vreter nummer 1. Het Super Amoled Plus scherm dat samsung in deze telefoon heeft gebruikt is niet de zuinigste ooit gemaakt. Met helderheid op automatisch kun je met het scherm aan tussen de 4 en 7 uur werken, afhankelijk van de omgeving waarin je werkt. Besef je dus dat dit een enorme energievreter is.
Wil je graag lang met je telefoon doen maar wel nog normaal kunnen werken onder alle omstandigheden? Schakel dan automatische helderheid in.
Wil je een maximale batterijtijd?
Zet dan gewoon je brightnes op het laagste standje, en misschien krijg je nog iets meer dan 7 uur schermtijd eruit geperst.

Wifi

Wifi verbruikt ook ontzettend veel stroom, maar hier is het 't eeuwige dilemma tussen constant aan en uit zetten, of het eenvoudigweg constant aan laten staan. Sommige beweren dat wifi aan laten staan minder stroom kost dan telkens aan en uit ivm het telkens moeten connecten/zoeken naar een hotspot, andere zeggen weer dat hij beter uit kan als je hem niet gebruikt.
Tip: Laat je wifi aan staan, tenzij je voor meer dan 5 uur naar buiten gaat.

Bluetooth
Geen ervaring mee, moet iemand even aanvullen

GPS

Gps staat er sowiso om bekent om veel stroom te vreten maar om de een of andere rede is dit bij de SGS2 nogal extreem. GPS ten alle tijden uit laten, tenzij je gaat navigeren/zo erg verdwaald bent dat je op Google Maps zelfstandig niet meer kunt vinden waar je bent.

Synchroniseren
Ook dit gebruikt natuurlijk wat stroom. Als je telefoon bij alles wat je doet met Google moet babbelen wat er veranderd is kost dat natuurlijk stroom. Dit is puur persoonlijke voorkeur. De keuze ligt hem tussen: wil ik altijd mijn Google account en mijn telefoon sync. hebben, of wil ik langer mijn telefoon gebruiken. Erg veel zal dit echter niet uit maken.

E-mail, Facebook, Whatsapp = Push

Push is in wezen het zelfde verhaal als google sync. Wil je altijd z.s.m. op de hoogte zijn van nieuwe mails. Stel dan je push account op om de minuut. Anders voldoet om het uur ook prima.
Bekende problemen
Battery drain
De accu loopt in gestaagd tempo leeg. Ook als de telefoon idle is, verstookt de telefoon met gemak 10% van de accu capaciteit.De rede hiervoor is volgens Samsung een bug in Android 2.3.3. Deze zorgt ervoor dat de CPU load op 100% komt te staan en daar ook blijft. Op die manier wordt de accu in een ruk leeg getrokken.
Mogelijke Oplossingen
Het flashen van een ander officieel firmware is vooralsnog geen oplossing. Samsung zegt dit probleem te verhelpen met de 2.3.4 update die ze gaan uitbrengen, maar tot dan is er niet met zekerheid te zeggen welke rom wel/geen problemen geeft. Totdat iemand dit uitgebreid heeft onderzocht wordt het niet als mogelijke oplossing gezien.

Samsungs Apps verwijderen(vereist een geroote telefoon)
Credits gaan naar “socket84” van Xda-developers
Stap 1
Root je Samsung Galaxy SII, meer informatie vind je hier.
Stap 2
Download deze rar met daarin een script. Dit script is aangepast zodat ze alleen de software verwijderen waarvan bekend is dat ze veel energie gebruiken.
Dat zijn:
• Alle 4 de Samsunghubs inc. alle sns hosts
• Wifi Direct
Let op:Als je de originele email app van samsung wilt blijven gebruiken moet je sevenengine.apk uit het script verwijderen. Zonder deze engine werkt de e-mail app niet!
Stap 3
Download en installeer Gscript Lite uit de Android Market
Stap 4
Start Gscript op, geef hem Superuser rechten.
Ga naar: Menu -> Add script->Cancel
Er is nu een map aangemaakt op je interne USB opslag genaamd gscript
Stap 5
Sluit je telefoon aan op je computer en kopieer het script uit de rar naar de gscript map in de root van je geheugen.
Stap 6
Open Gscript weer en ga naar:
Menu -> Add script -> Load File -> en klik op DeleteSamsungmeuk.sh
Druk op save en er verschijnt een nieuw script in het hoofdscherm.
Stap 7
Let op: als de applicaties eenmaal verwijderd zijn moet je je hele telefoon opnieuw flashen om ze terug te krijgen.
Klik het script aan om het uit te voeren.
Stap 8
Reboot je telefoon, en je bent verlost van de Batterij vretende Samsung bloatware!

Costum Roms flashen
Er is ook een mogelijkheid tot het flashen van costum roms. Dit moet nog aangevuld worden door een ander forum lid. Graag PM voor iemand die dit wilt doen.
Changelog

• 04-07-2011 How-to voor het verwijderen van Samsung applicaties toegevoegd
Ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken bij het aanvullen van dit topic. Zou je me willen helpen, stuur me dan even een PM, dan voeg ik je aan mede-auteurs toe

[Voor 44% gewijzigd door BastiaanN op 18-07-2011 09:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Ik heb nu alleen de 4 hubs verwijderd van Samsung zelf, en alleen dat geeft me al 50mb extra ram.. Dus ik denk dat die constant stond te pompen... Ben benieuwd naar mijn accutijd nu!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:00
Is de battery drain echt iets wat voortdurend voorkomt of haal je nu twee dingen door elkaar? Ik dacht dat die bug namelijk veroorzaakte dat de telefoon daadwerkelijk vastloopt en zichzelf reboot, waardoor vervolgens een enorm stijle drop in de battery usage is te zien.

Zelf heb ik overigens een vrij 'normaal' verbruik. Bij intensief gebruik (=bijv. een uurtje buiten browsen over 3g) gaat het beestje helaas niet zo lang mee. Zolang ik 'm af en toe gebruik (doe ik echter nooit :P ) moet ik makkelijk 1,5 dag halen.

Wel vermoed ik dat het verwijderen van een aantal samsung apps ten minste enige verbetering brengt in de accutijd. Ook is er volgens mij nog heel veel optimalisatie mogelijk, maar dat moet echt uit de custom roms gaan komen.

offtopic:
En zou je alstublieft die verschrikkelijke typo's weg willen halen? Rede != reden.

[Voor 38% gewijzigd door Morphix op 04-07-2011 02:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 20:13
Morphix schreef op maandag 04 juli 2011 @ 02:22:
Is de battery drain echt iets wat voortdurend voorkomt of haal je nu twee dingen door elkaar? Ik dacht dat die bug namelijk veroorzaakte dat de telefoon daadwerkelijk vastloopt en zichzelf reboot, waardoor vervolgens een enorm stijle drop in de battery usage is te zien.

Zelf heb ik overigens een vrij 'normaal' verbruik. Bij intensief gebruik (=bijv. een uurtje buiten browsen over 3g) gaat het beestje helaas niet zo lang mee. Zolang ik 'm af en toe gebruik (doe ik echter nooit :P ) moet ik makkelijk 1,5 dag halen.

Wel vermoed ik dat het verwijderen van een aantal samsung apps ten minste enige verbetering brengt in de accutijd. Ook is er volgens mij nog heel veel optimalisatie mogelijk, maar dat moet echt uit de custom roms gaan komen.

offtopic:
En zou je alstublieft die verschrikkelijke typo's weg willen halen? Rede != reden.
Die van mij reboot zich niet, als de bug zich niet voordoet heb ik ongeveer een gebruik van 1% per uur idle, soms iets meer soms iets minder. Eens in de zoveel tijd, dan gaat de cpu ineens zonder reden, op 100% lopen, ik merk het meestal omdat mijn telefoon dan veel warmer is, dan dat ik gewend ben. Zelfs tijdens het gamen wordt hij niet zo warm.

Als ik dan reboot, kan ik er meestal weer een week tegenaan, zonder dat de bug optreed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Morphix schreef op maandag 04 juli 2011 @ 02:22:

offtopic:
Het verwijderen van Wifi Direct, de Maps Updates en Hubs scheelde bij mij 25%. In idle haal ik die 1,5 dag ook, maar de browser lijkt inderdaad erg veel te vragen. Zou dat door de hw accel komen van de browser, of gewoon door de 3G communicatie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 96523

Best grappig, ik had vanmorgen een discussie hierover met een collega welke net als ikzelf de S2 bezit.

Zelf heb ik er weinig last van en haal vaak de 1,5 dagen zonder te herladen. Ik heb daarbij een custom rom draaien (Lite'ning Rom), maar gewoon alle Samsung meuk laten staan. Ik heb overigens WiFi en 3G standaard aan, maar GPS en BT uit. Verder zijn er een aantal apps die regelmatig iets doen op de achtergrond, zoals Pulse, Mail en wat ander spul.

Mijn collega heeft de stock rom (laatste update via KIES), maar heeft wel last van de drain bug. Gisteravond heeft hij z'n telefoon helemaal opgeladen (tot de melding van 100%), heeft de telefoon er toen afgehaald en vanmorgen was z'n telefoon dood. Kon zelfs niet meer aangezet worden zonder dat het weer 10 minuten op de lader had gehangen. Het was overigens wel de eerste keer dat hij het zag, dus het is niet zo dat het altijd voorkomt.

Het probleem is inderdaad gerelateerd aan Android 2.3.3 en, voor zover ik heb begrepen, wordt het niet automatisch opgelost met een custom rom. Mijn tablet heeft er bijvoorbeeld ook last van gehad (met stock en customs roms).

@TS: Een mooie lijst met custom roms is te vinden op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1131993. Niet 100% up-to-date, maar wordt wel redelijk onderhouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Anoniem: 96523 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:00:
@TS: Een mooie lijst met custom roms is te vinden op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1131993. Niet 100% up-to-date, maar wordt wel redelijk onderhouden.
Heb je toevallig ook enig idee welke roms vriendelijk voor je accu zijn? Dan kan ik dat gaan toevoegen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2022
Download deze rar met daarin een script. Dit script is aangepast zodat ze alleen de software verwijderen waarvan bekend is dat ze veel energie gebruiken.
Dat zijn:
• Alle 4 de Samsunghubs inc. alle sns hosts
• Wifi Direct
Als die software veel energie zou verbuiken moet iedereen daar toch last van hebben? Ik zie Samsunghubs en Wifi Direct ook nooit bij mijn batterij verbruik staan.

Ik haal bij normaal gebruik ca 2 dagen (geen root of custom rom) en heb genoemde software erop staan.

Wat ik in mijn status-bar (bovenste bar naar beneden trekken) overigens altijd heb staan is:

-----------------------
Doorlopend
Spaarstand
Spaarstand ingeschakeld.
-----------------------

Dit ondanks dat ik bij de optie "spaarstand" heb aangegeven dat spaartstand moet worden ingeschakeld als batterij op 30% is. Hebben mensen die last hebben van een korte batterij duur dit er ook altijd staan?

Andere instellingen:

- Bluetooth altijd uit
- GPS altijd uit
- Op achtergrond synchroniseren AAN
- Automatisch synchroniseren UIT

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 96523

thijsken schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:25:
[...]

Heb je toevallig ook enig idee welke roms vriendelijk voor je accu zijn? Dan kan ik dat gaan toevoegen!
Voor zover ik weet is het een probleem in de core van Android, en de meeste customs roms gebruiken de roms van Samsung waar het probleem nog in zit.

De enige oplossing is wachten tot Samsung hun rom update naar Android 2.3.4 (of hoger) of natuurlijk één van de rom cookers dit doen. Helaas is het (nog) niet mogelijk om 100% custom roms te maken voor Samsung telefoons, dus zullen we moeten wachten tot Samsung dit voor ons doet.

Helaas weet niemand hoe en waarom de bug er is, en onder welke omstandigheden het voorkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dlocks schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:48:
[...]
Als die software veel energie zou verbuiken moet iedereen daar toch last van hebben? Ik zie Samsunghubs en Wifi Direct ook nooit bij mijn batterij verbruik staan.
Daarom. Had die er ook eerst op staan en nu alles verwijderd maar het verschil is gewoon nihil.
Ik haal bij normaal gebruik ca 2 dagen (geen root of custom rom) en heb genoemde software erop staan.
Bedoel maar. Haalde voor het installeren van een custom Rom ook minimaal dezelfde accuduur als nu met "alles" zo optimaal mogelijk getweaked. Die apps die worden verwijderd door dat scriptje is niet de oplossing.
Andere instellingen:

- Bluetooth altijd uit
- GPS altijd uit
- Op achtergrond synchroniseren AAN
- Automatisch synchroniseren UIT
Heb Bluetooth altijd aan, Wifi ook, achtergrond synchroniseren en automatisch bijwerken aan. Scherm helderheid op automatisch. Bij hevig gebruik gaat de telefoon ongeveer een (korte) dag mee. Met weinig gebruik twee dagen. Hangt er maar net van af hoe vaak je het scherm aan hebt staan (grootverbruiker 1a).

Heb verder de meerderheid van de custom Roms wel geprobeerd. Met voorlopig Lite'ning 1.5 als uitschieter.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 20:03

Ursamajor

Astrofotograaf

Bij mij is het verbruik van toen ik 'm kocht en nu 2 weken verder al een stuk verbeterd. ipv 8 uur, doe ik er nu zo bijna 24 uur mee.
Ik heb 4 mailboxen die met push worden gevuld.
Een bewegende achtergrond.
Twitter, facebook en het weer die automatisch syncen.
WhatsApp
Het meeste doe ik via wifi en onderweg 3G.

3G en de camera verbruiken toch wel het meeste.
Skype lijkt bij mij geen noemenswaardige stroom te verbruiken als ik niet aan het bellen ben.

Eigenlijk ben ik prima tevreden met het verbruik.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik ben tevreden over mijn batterijverbruik, maar het is natuurlijk mooi om te horen dat er nog een flinke verbetering mogelijk is. Ik zie het dan ook als 'het glas is halfvol'

Met alles uit en spaarstand aan haal ik ongeveer een dag.

[Voor 10% gewijzigd door Pyrone89 op 04-07-2011 13:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Grappig om te lezen hoe groot de onderlingen verschillen zijn. Bij Brad Pit en een aantal maken die apps niks uit, bij mij maakt het een wereld van verschil. Ik heb in Idle stand nu ongeveer 2% per uur, terwijl dat voorheen 5 tot 10% was. Ik zal eens even een stukje toevoegen over de grootverbruikers.

Acties:
  • 0Henk 'm!
thijsken schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:20:
Grappig om te lezen hoe groot de onderlingen verschillen zijn. Bij Brad Pit en een aantal maken die apps niks uit, bij mij maakt het een wereld van verschil. Ik heb in Idle stand nu ongeveer 2% per uur, terwijl dat voorheen 5 tot 10% was. Ik zal eens even een stukje toevoegen over de grootverbruikers.
Let wel... Die Samsung apps gebruiken niet zo veel/(vrijwel) niets als je geen account hebt aangemaakt hè... Dus ze slapen gewoon op de achtergrond zeg maar. Als je bij Facebook of LinkedIn of weet ik het wat wél wat hebt ingevuld is het uiteraard een heel ander verhaal.

Idle verbruik is hier nog geen procent per uur. Da's met "alles" gewoon aan inclusief actieve widgets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
thijsken schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:25:
[...]

Thijsken, daar zit echt vrijwel geen verschil tussen. Lees maar eens de opmerkingen in sommige threads, de één heeft last van een drain met cognition en zweert bij Litening, bij een ander is het weer andersom. En laten we eerlijk wezen, vrijwel alle batterijtweaks zitten in al die roms. Het is net welke apps je draait en hoeveel services er op de achtergrond draaien.
In slaaptoestand zou een toestel nooit meer dan 1-2% per uur mogen verbruiken. En 2% vind ik persoonlijk al aan de ruime kant. Heb je last van meer dan is er een app die het toestel wakker houdt of teveel verbruikt. Dus ik zou wat custom roms betreft niet te veel zeggen over een verbeterde batterijduur. De meest positieve verhalen komen wel vanuit ofwel Litening of VillainRom. Maar ja, die hebben dan ook de meeste gebruikers :)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:23
Door het handmatig uitzetten van social hun en Skype dacht ik dat de accu langer mee zou gaan. Nou, laat ze maar aan want het maakt niks uit. Om 23.30 had ik gisteren 100 procent en van de lader gehaald. Vanmorgen had ik nog 98 procent over. Heel tevreden hiermee, maar dit is niet altijd zo.
In plaats van de standaard browser, gebruik ik nu alleen nog maar opera. De S2 wordt nu voelbaar veel minder heet, en de accu gaat ook een stuk langer mee. Daarnaast werkt opera sneller. Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:09
Ook hier maar eens wat gebruikerservaring over de accu delen.
Heb voor het eerst erg goede batterijduur gehaald.

Een dag en 6 uur met 3 uur en 20 minuten het scherm aan. Schermhelderheid op 25%, automatische sync van Twitter en Facebook aan en e-mail op push. Tevens Fancy Widget met weer op elke uur refresh.

Scherm aan:

Vandaag op het werk eens 3G omgezet naar 2G omdat dit voor WhatsApp en push mail toch ruim voldoende is, nu 13 uur losgekoppeld, 1 uur en 20 minuten het scherm aan en nog 73% batterij over dat lijkt me ook erg netjes :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 21:20
Heb mijn telefoon nu iets minder dan een maand.
Bij normaal gebruik heb ik meestal savonds nog 40% over. Snachts laad ik hem weer helemaal bij.
Moet wel zeggen dat de duur van de batterij de eerste twee weken een stuk minder was. Pas daarna ging hij langer mee.

Vandaag voor de lol eens zou weinig mogelijk met mn telefoon gedaan.
Vanochtend een reboot en daarna bijna niks meer. Iets meer dan 12% eraf in 11,5 uur

Wel netjes zo (niet dat je er wat aan hebt als je hem niet gebruikt :+)
Alleen geen idee wat 'maps' er tussen doet...., iemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Netjes! 1% in het uur ongeveer! Inderdaad maar 5% display. Interresant te zien dat hij toch voor minimaal een goed uur wakker is geweest. Wat is dat toch?

Wifi heb je trouwens uit staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Razer schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:42:
Ook hier maar eens wat gebruikerservaring over de accu delen.
Heb voor het eerst erg goede batterijduur gehaald.

Een dag en 6 uur met 3 uur en 20 minuten het scherm aan. Schermhelderheid op 25%, automatische sync van Twitter en Facebook aan en e-mail op push. Tevens Fancy Widget met weer op elke uur refresh.

[afbeelding]

Scherm aan:
[afbeelding]

Vandaag op het werk eens 3G omgezet naar 2G omdat dit voor WhatsApp en push mail toch ruim voldoende is, nu 13 uur losgekoppeld, 1 uur en 20 minuten het scherm aan en nog 73% batterij over dat lijkt me ook erg netjes :)
Haha het monstertje van Cut the Rope snoept zo te zien ook nog behoorlijk van je accu! Geniaal spel trouwens!!

Ik zit nu op 10u en 37 minuten op de accu met 2 uur scherm aan en nog 40% accu over. Sinds ik die samsung meuk heb verwijderd gaat mn telefoon veel beter mee!:D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 14:06
Gremen schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:03:
Heb mijn telefoon nu iets minder dan een maand.
Bij normaal gebruik heb ik meestal savonds nog 40% over. Snachts laad ik hem weer helemaal bij.
Moet wel zeggen dat de duur van de batterij de eerste twee weken een stuk minder was. Pas daarna ging hij langer mee.

Vandaag voor de lol eens zou weinig mogelijk met mn telefoon gedaan.
Vanochtend een reboot en daarna bijna niks meer. Iets meer dan 12% eraf in 11,5 uur
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel netjes zo (niet dat je er wat aan hebt als je hem niet gebruikt :+)
Alleen geen idee wat 'maps' er tussen doet...., iemand?
Dat het display zo weinig kan verbruiken... Bij mij is altijd meer dan 50% verbruikt door display. Zou dat komen omdat ik het altijd op maximale helderheid heb staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2022
Jo... schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:56:
[...]

Dat het display zo weinig kan verbruiken... Bij mij is altijd meer dan 50% verbruikt door display. Zou dat komen omdat ik het altijd op maximale helderheid heb staan?
Zoals je in het tweede plaatje kunt zien heeft het scherm vrijwel niet aangestaan. Als je het scherm niet aan hebt staan verbruikt het ook niets. :)

Maximale helderheid i.p.v. "helderheid automatisch" zorgt inderdaad voor veel meer energieverbruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 18-04 21:20
Denk dat ik idd heel even mijn scherm aan heb gehad, waarom hij daarna een tijdje wakker bleef (en later nog een keer) weet ik niet.
Wifi stond uit (normaal wel aan) en scherm helderheid automatisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:58
Beetje vreemd dat er hier wordt gezegd dat je GPS het beste altijd uit kan zetten. Bij mij staat hij altijd aan en ik zie dat hij alleen gebruikt wordt (icoontje) als ik mijn navigatie applicatie opstart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:55

nWn

In Geocentric Orbit

Wat mij opvalt is dat bij de SGS II "Android Systeem" zo belachelijk veel accu vreet. Op mijn Hero met Elelinux is dat gemiddeld zo'n 6% (altijd lager dan display / mobiel standby / telefoon standby). Neem aan dat dat door die bug komt? Zo ja, dan is daar flink wat winst te boeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
SuperKneus schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:45:
Beetje vreemd dat er hier wordt gezegd dat je GPS het beste altijd uit kan zetten. Bij mij staat hij altijd aan en ik zie dat hij alleen gebruikt wordt (icoontje) als ik mijn navigatie applicatie opstart.
Klopt maar omdat sites als google ook de GPS gebruiken om de loctie te achterhalen, even als een hele meuk aan widgets, is het toch verstandiger om hem uit te zetten als je je batterij wilt sparen.
nWn Music schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:33:
Wat mij opvalt is dat bij de SGS II "Android Systeem" zo belachelijk veel accu vreet. Op mijn Hero met Elelinux is dat gemiddeld zo'n 6% (altijd lager dan display / mobiel standby / telefoon standby). Neem aan dat dat door die bug komt? Zo ja, dan is daar flink wat winst te boeken.
Het kan ook zijn dat er in Android 2.3 eenvoudig weg meer processen in het systeem zelf verwerkt zijn. Ik weet niet precies waar je hero op draait?

[Voor 34% gewijzigd door thijsken op 05-07-2011 13:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:06
Iemand al ervaring met andere accu's?
Deze accu is nu onderweg naar mij thuis,
En zag in het accessoires topic deze post;
alwaysleft schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:34:
Tweakers. Is dit wat? Een 2600 mah batterij. Is dat crap, of toch gewoon veilig?

http://www.batteryupgrade...7904/shopGroupId/11033729

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 21:30

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Ik denk dat ik nu een beetje onder controle heb, eerste 5 keer zat ik tussen 9 uur en 13 uur met een volle batterij en vandaag heb ik 2 volle dagen gehaald.

Grootste verbruiker was de app voor mijn exchange mail en bel tegoed app voor Vodafone, app voor de mail heb ik opnieuw geïnstalleerd en met standaard instellingen gelaten en bij de app voor Vodafone heb ik de widget weggehaald.

Ik moet wel zeggen dat ik bijna niet bel, ik ben meer aan het internetten en mijn mails aan het beantwoorden. Eerste paar keer deed ik ook niets anders dus daar is niets in veranderd.

• thijsken
Zo twee dagen! dat is netjes! Hoe lang heeft je scherm aan gestaan? Aan je grafiek te zien ongeveer 4 uur?

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 21:30

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

@thijsken, Ik heb niet kunnen kijken, ik zat in een vergadering en toen ik even naar mijn Galaxy keek zag ik dat batterij maar 1% was en ik heb in de vergadering schaamteloos met bijhorende “click” geluiden even screenshots gemaakt, toen ik vergadering uit kwam Galaxy was helemaal uit, dit bewust gedaan om te kijken wat ik maximaal kon halen met de batterij.

• AzzKickah
  • Laatst online: 31-05 18:51

AzzKickah

06-CENSORED

Bij mij is die balk voor het telefoonsignaal in de Battery Usage pagina altijd geel. Waar ik ook ben.

Wat betekent dat? Hoort die niet gewoon mooi groen te zijn? Ik zit 75% van de dag in een grote stad met volle polle bereik maar altijd is die balk geel.

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-05 08:55
AzzKickah schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:55:
Bij mij is die balk voor het telefoonsignaal in de Battery Usage pagina altijd geel. Waar ik ook ben.

Wat betekent dat? Hoort die niet gewoon mooi groen te zijn? Ik zit 75% van de dag in een grote stad met volle polle bereik maar altijd is die balk geel.
De kleur heeft te maken met de kwaliteit van het signaal.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

simthadim schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:04:
[...]

De kleur heeft te maken met de kwaliteit van het signaal.
Maar die moet gewoon goed zijn bij mij. Absoluut onmogelijk dat die altijd zo slecht is dat ie geel moet zijn.
Vreemd.

Zijn er mensen in de omgeving Enschede/Hengelo met ook een S2 en die mij kunnen vertellen welke kleur hun balkje heeft?

En even over de TS:
Stap 4
Start Gscript op, geef hem Superuser rechten.
Ga naar: Menu -> Add script->Cancel
Er is nu een map aangemaakt op je interne USB opslag genaamd gscript
Hij heeft bij mij die map niet automatisch aangemaakt. Ik heb het handmatig gedaan na 3x proberen. Werkt ook prima, maar is een beetje verwarrend.

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:20

DapperKonijntje

Draw monkey

MIjn batterij wordt steeds beter :), gister na 14 uur was er nog 45% over met normaal gebruik (alles aan, mailen, paar telefoontjes, uurtje gamen etc) een hele verbetering met de max 10 uur in het begin.

Portfolio

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-04 11:30
Sibrand schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:04:
Iemand al ervaring met andere accu's?
Deze accu is nu onderweg naar mij thuis,
En zag in het accessoires topic deze post;

[...]
Ik ben ook wel benieuwd naar 3rd party accu's... Enige mensen met ervaringen?
Zit nog steeds te wachten op wat screenshots met daar op 11 uur scherm-aan tijd. We zijn namelijk alweer een aantal dagen verder. Misschien is de accu nog niet leeg en staat 'ie ondertussen al op 15 uur of zo.

Gisteren gebruik gemaakt van MyTracks en dat hakte er best wel in. Na drie uur fietsen was er 48% accu weg. Uiteraard met het scherm uit. Met het scherm aan is het na een uurtje of twee/drie wel helemaal over.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Brad Pitt schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:56:
Zit nog steeds te wachten op wat screenshots met daar op 11 uur scherm-aan tijd. We zijn namelijk alweer een aantal dagen verder. Misschien is de accu nog niet leeg en staat 'ie ondertussen al op 15 uur of zo.

Gisteren gebruik gemaakt van MyTracks en dat hakte er best wel in. Na drie uur fietsen was er 48% accu weg. Uiteraard met het scherm uit. Met het scherm aan is het na een uurtje of twee/drie wel helemaal over.
Ik ben tot nu toe tot iets meer dan 5,5 uur gekomen. Dat vond ik nog niet indrukwekkend genoeg om te posten ;)

Echter ben ik vandaag al de hele dag aan het mieren met m'n foon en er is nog maar 14% weg :o
Alleen heeft ie zich na het flashen weer 'gereset' wat betreft de statistics dus nu zegt ie dat ik nog maar een half uur bezig ben op deze batterij :( Maar hij is vanochtend om half 8 van de lader afgehaald.

Dus deze statistics zijn vernaggeld.

Als ik 'm richting de 7 a 8 uur scherm-aan tijd heb gekregen ben je de eerste die het hoort ;) Ik heb namelijk het gevoel dat m'n batterij nog steeds een beetje aan het 'intrainen' is, dus ik laat hem tot nu toe altijd nog tot minimaal 10% leeglopen voordat ik weer ga opladen (en dan laad ik in 1x op tot 100%).

[Voor 13% gewijzigd door AzzKickah op 06-07-2011 16:15]

• mtlife
AzzKickah schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:13:
[...]

Ik ben tot nu toe tot iets meer dan 5,5 uur gekomen. Dat vond ik nog niet indrukwekkend genoeg om te posten ;)

Echter ben ik vandaag al de hele dag aan het mieren met m'n foon en er is nog maar 14% weg :o
Alleen heeft ie zich na het flashen weer 'gereset' wat betreft de statistics dus nu zegt ie dat ik nog maar een half uur bezig ben op deze batterij :( Maar hij is vanochtend om half 8 van de lader afgehaald.

Als ik 'm richting de 7 a 8 uur scherm-aan tijd heb gekregen ben je de eerste die het hoort ;)
Meegeleverde accu of andere?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Gewoon de originele of course :)

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-02-2022
AzzKickah schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:14:
[...]

Maar die moet gewoon goed zijn bij mij. Absoluut onmogelijk dat die altijd zo slecht is dat ie geel moet zijn.
Vreemd.

Zijn er mensen in de omgeving Enschede/Hengelo met ook een S2 en die mij kunnen vertellen welke kleur hun balkje heeft?
ik arriveer zojuist in almelo en bijgevoegd vind je mijn balkjes

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik heb ook altijd een gele balk, ongeacht hoeveel streepjes ik heb en waar ik ben

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Die op dat plaatje is niet geel. Heel soms heb ik een klein stukje van die kleur er tussendoor zitten, maar 85% van de tijd is ie echt geel. Hetzelfde geel als in het icoontje van Google Maps :P

• MTDjassen
Ik vraag me ÃŒberhaubt af welke kleur dat voor moet stellen. :p
dus ik laat hem tot nu toe altijd nog tot minimaal 10% leeglopen voordat ik weer ga opladen (en dan laad ik in 1x op tot 100%).
Je weet dat dat met de accu die in de S2 zit niet nodig is hè? Sterker nog, gewoon afgeraden wordt FYI.

• Chupastark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-05 09:38

Als ik 'm richting de 7 a 8 uur scherm-aan tijd heb gekregen ben je de eerste die het hoort ;) Ik heb namelijk het gevoel dat m'n batterij nog steeds een beetje aan het 'intrainen' is, dus ik laat hem tot nu toe altijd nog tot minimaal 10% leeglopen voordat ik weer ga opladen (en dan laad ik in 1x op tot 100%).
Met moeite lees ik tussen de regels door dat je terugkrabbelt en dat je toegeeft dat je 11 uur 'display' verbruik klinkklare }:O pup ist.

[Voor 10% gewijzigd door Chupastark op 07-07-2011 00:30]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Nou jah, zo zwart/wit heb ik het zelf nooit beweerd.
Ik keek naar die blauwe balkjes onder de gedetailleerde grafiek, en als ik dat zo inschatte nam het balkje van het display zo alles bij elkaar 25% in.
Ik zat toen op bijna 44 uur op die batterij, dus dat zou dan bijna 11 uur zijn. Want die balkjes lopen mee met die grafiek en die grafiek gaat op tijd.
AzzKickah schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:38:
Ik keek naar die blauwe balkjes onder de gedetailleerde grafiek, en als ik dat zo inschatte nam het balkje van het display zo alles bij elkaar 25% in.
Ik zat toen op bijna 44 uur op die batterij, dus dat zou dan bijna 11 uur zijn. Want die balkjes lopen mee met die grafiek en die grafiek gaat op tijd.
Mag toch aannemen dat je beseft dat dat percentage niét betekent dat het scherm 25% van de tijd had AAN gestaan hè. Dat is namelijk nonsens. Die 25% was hoeveel het scherm van je accucapaciteit heeft gesnoept.

Resumerend is 11 uur scherm-aan tijd dan ook gewoon pure onzin. Mensen moeten dit soort dingen niet verkondigen als zijnde een "waarheid" als ze niet helemaal beseffen waar ze het over hebben.

• Chupastark
AzzKickah schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:38:
Gast, je hebt het zelf geschreven op het [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware forum.
Hoe zwarter/witter wilt u het hebben?

• Jortio
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Sinds the KF3/KE7 update vanmiddag vreemd gedrag in slaapmodus. Wanneer in gebruik, geen verschil met daarvoor, maar in slaapmodus allerlei activiteit resulterend in een hoog gemiddeld verbruik en flinke uitschieters naar boven. Ter illustratie, de Battery Monitor app gaf voorheen in slaapmodus 1 tot 5 mA drain aan, resulterend in 3-6 procent verbruik gedudende 8 uur durende nacht. Nu gemiddeld zo'n 30-50mA met exact dezelfde instellingen en pieken over de 100mA. En zichtbaar in een relatief snel zakkend percentage capaciteit.
Ter referentie, dat zijn verbruikswaarden die ik normaal bij rustig internetten ook zie. Ben benieuwd wat het totale verbruik over de komende 8 uur zal zijn. De CPU gaat vooralsnog vlot naar minimale waarden, daar lijkt het niet aan te liggen, de temperatuursensor geeft wel gemiddeld 5 graden meer aan in rust (komt ineens niet onder de 28 graden i.p.v. 23 en echt warm is het hier nu ook niet). Laatstgenoemde 2 factoren lijken al behoorlijk met elkaar in tegenspraak. Morgen maar eens doorlichten.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Chupastark schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:52:
[...]

Gast, je hebt het zelf geschreven op het [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware forum.
Hoe zwarter/witter wilt u het hebben?
Gast, dat is gewoon niet waar. Ik heb niet gezegd 'mijn scherm is 11 uur aan geweest'.
Ik heb gezegd 'als ik die blauwe balkjes zo inschat is dat 25% bij elkaar dus dat zou dan ongeveer 11 uur zijn'.

En, Mr. Pitt, ik had het niet over de 25% die hij zelf aangeeft in cijfertjes in het eerste Battery Usage-scherm, maar over die blauwe balkjes die meelopen met die grafiek in het scherm wat je krijgt als je op de grafiek tapt in het eerste Battery Usage-scherm. Die gaan wel over de tijd namelijk.

Duidelijker kan ik niet uitleggen wat ik toen bedoelde.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 18:26
Ik ben net terug uit turkije van vakantie en moet zeggen dat het me daar echt enorm verbaasde over deze telefoon. Zonder G3 ging deze echt 7 dagen mee op 1 accu heb hem in 8 dagen wel geteld 1x moeten opladen en toen ik naar huis ging had die nog 70%. Toen kwam ik weer in nederland en duurde het 6 uur voordat die accu weer leeg was.

Nu weet ik dat G3 data verbinding veel accu vreet maar had nooooit gedacht dat dit zoveel verschil zou kunnen maken.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

AzzKickah schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:48:
En, Mr. Pitt, ik had het niet over de 25% die hij zelf aangeeft in cijfertjes in het eerste Battery Usage-scherm, maar over die blauwe balkjes die meelopen met die grafiek in het scherm wat je krijgt als je op de grafiek tapt in het eerste Battery Usage-scherm. Die gaan wel over de tijd namelijk.
"Ik zat toen op bijna 44 uur op die batterij, dus dat zou dan bijna 11 uur zijn. Want die balkjes lopen mee met die grafiek en die grafiek gaat op tijd."

Dus je suggereert wel degelijk een scherm-aan tijd van 11 uur.
Duidelijker kan ik niet uitleggen wat ik toen bedoelde.
Ik ook niet en wacht dan ook nog steeds met smart op een screenie met 8/9/10/11 uur scherm-aan tijd er op.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Brad Pitt schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:53:
[...]

"Ik zat toen op bijna 44 uur op die batterij, dus dat zou dan bijna 11 uur zijn. Want die balkjes lopen mee met die grafiek en die grafiek gaat op tijd."

Dus je ----> telefoon <---- suggereert wel degelijk een scherm-aan tijd van 11 uur.
Dat klopt ja.

En zoals ik gisteren ook al zei: als ik 'm richting de 7 a 8 uur scherm-aan-tijd krijg ben je de eerste die het hoort.

[Voor 14% gewijzigd door AzzKickah op 07-07-2011 09:59]

Als je geheel niet snapt waar het over gaat is dat wellicht waar ja. Mensen die het wél snappen denken dit niet.
En zoals ik gisteren ook al zei: als ik 'm richting de 7 a 8 uur scherm-aan-tijd krijg ben je de eerste die het hoort.
Van 11 naar 7 à 8. What is next? Tussen de 5 en 6. Dan nog, could care less.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Waarom zit je dan met smart te wachten op zo'n screenshot met 11 uur scherm-tijd?

Ik krijg steeds meer het idee dat jij hier alleen maar zit om 15x op een dag te horen dat je gelijk hebt.

Verder blijf ik erbij dat ik niet heb gezegd dat het scherm 11 uur aan was geweest. Het was wat ik schatte naar aanleiding van die blauwe balkjes. Maar als jij daar aan vast wil houden moet je dat lekker doen.

[Voor 24% gewijzigd door AzzKickah op 07-07-2011 11:15]

AzzKickah schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:13:
Ik krijg steeds meer het idee dat jij hier alleen maar zit om 15x op een dag te horen dat je gelijk hebt.
Liever 15 maal per dag iets goed hebben dan misinformatie verspreiden. Maar ieder zijn ding.
Verder blijf ik erbij dat ik niet heb gezegd dat het scherm 11 uur aan was geweest. Het was wat ik schatte naar aanleiding van die blauwe balkjes. Maar als jij daar aan vast wil houden moet je dat lekker doen.
Heb weinig zin om de betreffende post erbij te gaan zoeken want moet dan door een hoop onzin terugbladeren. Maar goed, als jij jouw "gelijk" wilt halen bij een screenshot met 8 uur er op, ook goed. Ook dat is erg netjes.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Brad Pitt schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:31:
[...]

Liever 15 maal per dag iets goed hebben dan misinformatie verspreiden. Maar ieder zijn ding.
Onvoorstelbaar dat je zo vasthoud aan dat ik misinformatie zou verspreiden.
Nogmaals en voor de allerlaatste keer: Het was wat ik had ingeschat door in m'n hoofd al die blauwe stukjes aan elkaar te plakken! Ik heb het nooit beweerd als een feit dat mijn scherm 11 uur had aangestaan!

Jezus. Hoezo hardleers.
Jortio schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:46:
Vechten jullie het elders even uit?
Ja. De TR is nét de deur uit.

[Voor 14% gewijzigd door AzzKickah op 07-07-2011 11:47]

• Jortio
Vechten jullie het elders even uit?

Ondertussen mijn nieuwe drain issue na FW update KF3/KE7 opgelost, sinds deïnstallatie Beautiful Widgets Lite....
Jortio schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:46:
Ondertussen mijn nieuwe drain issue na FW update KF3/KE7 opgelost, sinds deïnstallatie Beautiful Widgets Lite....
Wat haalde je ervoor en wat haal je nu dan voor accuduur? Met Beautiful Widgets aan is mijn drain echt nihil.

Dit is dus met "alles" aan incl. een paar actieve widgets waaronder Beautiful Widgets. Vind het zeer okay,

[Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 07-07-2011 15:09. Reden: Plaatje toegevoegd]

• Jortio
Zie mijn bericht op de vorige pagina voor een indicatie van verbruiksverschillen. Vanmorgen realiseerde ik me dat ik twee wijzigingen had doorgevoerd voorafgaand aan de (her) introductie van de drain in slaapmodus. De installatie van de nieuwe firmware en de installatie van Beautiful Widgets Lite. Update frequentie van deze app had ik al redelijk conservatief ingesteld: om de 2 uur.

[Voor 15% gewijzigd door Jortio op 07-07-2011 12:41]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Dit topic is bedoeld om de het batterijverbruik te discussiëren en dit kan op een normale manier gebeuren. Het begint me nu toch licht te irriteren dat ik steeds dezelfde namen tegen kom die negatief opvallen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• thijsken
boombes schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:57:
Ik ben net terug uit turkije van vakantie en moet zeggen dat het me daar echt enorm verbaasde over deze telefoon. Zonder G3 ging deze echt 7 dagen mee op 1 accu heb hem in 8 dagen wel geteld 1x moeten opladen en toen ik naar huis ging had die nog 70%. Toen kwam ik weer in nederland en duurde het 6 uur voordat die accu weer leeg was.

Nu weet ik dat G3 data verbinding veel accu vreet maar had nooooit gedacht dat dit zoveel verschil zou kunnen maken.
7 dagen op een accu?! Dat is echt bizar!! Zo zie je maar hoeveel energie internet slurpt inderdaad! Ik mis bij de Galaxy SII ook een functie om tussen 2g en 3G te switchen(het is trouwens 3G, niet G3 ;) )

Weet iemand of dat mogelijk is? 2g/GPRS verbruikt namelijk al veel minder dan 3G, terwijl GPRS prima voldoet bij het binnen halen van Push Mail en het snel even checken van je treintijden!
Jortio schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:37:
Zie mijn bericht op de vorige pagina voor een indicatie van verbruiksverschillen. Vanmorgen realiseerde ik me dat ik twee wijzigingen had doorgevoerd voorafgaand aan de (her) introductie van de drain in slaapmodus. De installatie van de nieuwe firmware en de installatie van Beautiful Widgets Lite. Update frequentie van deze app had ik al redelijk conservatief ingesteld: om de 2 uur.
Dus het ligt waarschijnlijk aan Beautifull Widgets lite? Of toch een combo van?

[Voor 23% gewijzigd door thijsken op 07-07-2011 13:07]

• Jortio
Dus het ligt waarschijnlijk aan Beautifull Widgets lite? Of toch een combo van?
Ik denk dat laatste maar ik wil niet impliceren dat dit bij anderen ook automatisch tot vergelijkbare problemen zal leiden.

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:39
Ook weer lekker.. Werd vanmorgen wakker en wilde de telefoon gebruiken, deze werd echter niet wakker. Toestel bleek zichzelf dus uitgeschakeld te hebben. Toestel aangezet en even bij batterijverbruik gekeken, deze stond op 12 uur en 28 minuten op batterij, terwijl dit zo'n 12 uur en 10-15 minuten was toen ik ging slapen. Dus paar minuten daarna heeft hij zichzelf uitgeschakeld. Maar tussen dat moment en het moment van aanzetten (zo'n 11 uur) is er zeker 40% van de batterij afgegaan terwijl hij uitstond. :/

[PC] GoT F1 22 League (Steam)

• Jortio
Even proberen na te gaan welke apps je hebt gebruikt vlak voordat je het toestel in standby zette. Zo te zien is de CPU blijven hangen op of rond 100%, de bekende android drain bug. Heb ik ook een keer gehad enkele weken terug. Extreme snelle ontlading van de batterij en hoge temperaturen tot gevolg. Bij te hoge temperaturen zal de telefoon zichzelf vervolgens helemaal uitzetten.

[Voor 25% gewijzigd door Jortio op 07-07-2011 13:26]

• mtlife
Jortio schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:24:
Even proberen na te gaan welke apps je hebt gebruikt vlak voordat je het toestel in standby zette. Zo te zien is de CPU blijven hangen op of rond 100%, de bekende android drain bug. Heb ik ook een keer gehad enkele weken terug. Extreme snelle ontlading van de batterij en hoge temperaturen tot gevolg. Bij te hoge temperaturen zal de telefoon zichzelf vervolgens helemaal uitzetten.
Eigenlijk wel apart, dat als je dus een zware applicatie zou gaan draaien dat dan de batterij in notime leeg is. (applicaties die 100% cpu gebruiken dus ;))

• Jortio
Tja, een Bugatti Veyron rijdt ook in 12 minuten volgas z'n tank leeg. In de praktijk doe je dat nooit (lukt je ook niet) net als dat je nooit 2 uur lang 100% cpu kracht van je telefoon gebruikt.

• Chupastark
Jortio schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:24:
Had dit probleem vaak met Widgetlocker en een FLV-player die ik van de market had geplukt. Na uninstall van deze apps heb ik er minder last van. Gebeurt nog op willekeurige momenten maar minder dan voorheen.

NB: Waren de enige momenten dat ik van alles zag haperen op me SII, wel speest opzich. :P

• Chupastark
AzzKickah schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:42:
[...]
Onvoorstelbaar dat je zo vasthoud aan dat ik misinformatie zou verspreiden.
Nogmaals en voor de allerlaatste keer: Het was wat ik had ingeschat door in m'n hoofd al die blauwe stukjes aan elkaar te plakken! Ik heb het nooit beweerd als een feit dat mijn scherm 11 uur had aangestaan!

Jezus. Hoezo hardleers.
[...]
Ja. De TR is nét de deur uit.
Dit is inderdaad onvoorstelbaar:

1. Eerst }:O shyte verkondigen:
AzzKickah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:46:

[...]
Scherm is zeker 25% van de tijd aan. Dat is toch gauw 11 uur.
Op het werk staat ie op 30% brightness, thuis op 100%.

[EDIT]
Whehe geinig, ik keek net na het plaatsen van deze post in dat lijstje met al die %-en van wat hoeveel gebruikt, staat Display precies op 25% :P Android-OS op 43% en Android-systeem op 19%.
2.Vervolgens geen bewijs willen leveren (screendump met used display time heb ik nog steeds niet gezien).
3. Daarna er subtiel op terugkomen dat je display nu 5 a 8 uur meegaat met volle accu (onzin btw).
4. Niet willen toegeven dat je fout zit.
5. En tenslotte een TR versturen omdat JIJ verkeerde informatie zit te verspreiden?

Wie is nou hardleers? :(

• thijsken
Jortio schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:29:
Tja, een Bugatti Veyron rijdt ook in 12 minuten volgas z'n tank leeg. In de praktijk doe je dat nooit (lukt je ook niet) net als dat je nooit 2 uur lang 100% cpu kracht van je telefoon gebruikt.
Das maar goed ook, want na 32 min zijn ook je banden op met een dergelijke rijstijl en met 400km/h n klapband zit niemand op te wachten!! 8)7

[Voor 6% gewijzigd door thijsken op 07-07-2011 16:44]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ook eens een positieve ervaring: Ik heb de S2 nu 2 dagen en ik was bang voor de accuduur, maar ik ben positief verrast.

Ik doe nu ruim 15 uur op 1 lading en ik heb nog 74-75% over. Ik heb een halfuur gebeld, 20 minuten google navigation. Wifi steeds aan. 5 minuten angrybirds, youtube paar minuten, kwartiertje gesurft. Gmail synced. Ik zie ook dat ie netjes alleen wakker is als het scherm aanstaat. Ik heb een Vodafone SGS2 met KE5 alles stock, schermhelderheid automatisch.

Al met al voor mij een redelijk normaal gebruik. Ik haal zo met gemak 2 dagen! Met mijn HTC touch diamond2 was dit hetzelfde, met veel minder performance. Heerlijke telefoon.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 12:26
Initial G schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:42:
Ook eens een positieve ervaring: Ik heb de S2 nu 2 dagen en ik was bang voor de accuduur, maar ik ben positief verrast.
Ik verbeeld me dat sinds de firmwareupdate de batterij het langer volhoudt. Zit nu op 61% na 14 uur en 4 minuten (met wifi en 3G aan).

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 18:34
Ik heb mijn toestel nu sinds de release en de batterij word nog steeds beter. Misschien is dit het maximale, maar dan heb ik niks te klagen.
Hier begon ik met 96% batterij.
Soms gaat de grafiek omhoog. Ik heb geen idee wat dat betekend, want hij is geen enkele keer aan de lader geweest of verbonden met de PC.

[Voor 15% gewijzigd door rickyy op 08-07-2011 01:11]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
rickyy schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:32:
Ik heb mijn toestel nu sinds de release en de batterij word nog steeds beter. Misschien is dit het maximale, maar dan heb ik niks te klagen.
Hier begon ik met 96% batterij.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nieuwste firmware van deze week?

Acties:
  • 0Henk 'm!
alwaysleft schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:36:
[...]
Hoe lang is die nieuwe firmware er al dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Brad Pitt schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:39:
[...]

Hoe lang is die nieuwe firmware er al dan?
sinds woensdag ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Enough said :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chupastark
*knip*, dit voegt niets toe :)

[Voor 84% gewijzigd door BastiaanN op 08-07-2011 09:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickyy
alwaysleft schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:36:
[...]

Nee, gewoon zoals hij uit de phonehouse kwam. KE2 staat erop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deuz14
  • Laatst online: 29-05 00:55
Gisteravond de nieuwe update er ook op gezet..ben rond 1 uur gaan slapen met 88% batterij..vanochtend om 7 uur was er nog 77% over...dus in 6 uur tijd (standby) toch 11% minder...valt mij eerlijk gezegd nog steeds tegen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sibrand
deuz14 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:04:
Gisteravond de nieuwe update er ook op gezet..ben rond 1 uur gaan slapen met 88% batterij..vanochtend om 7 uur was er nog 77% over...dus in 6 uur tijd (standby) toch 11% minder...valt mij eerlijk gezegd nog steeds tegen...
Probeer eens vliegtuigstand

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 400970

Ik heb vandaag de eerste vorm van een beetje drain gezien volgens mij.

Ik ging slapen met 62% en werd wakker met 62%! Dus ik dacht heee das goed! Maar toen ging ik over mn wifi verbinding even op twitter kijken en met 5 minuten was er al 10% weg!

En nu ligt ie weer te nixen en is er al weer een paar procent af. Ik had tot nog toe geen last gehad van een drain.. Hopen dat maar een incident was :(

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mja, dan kan je hem ook helemaal uit zetten, als je geen alarm nodig hebt bijv. Ligt gewoon aan iets anders natuurlijk, heb hier nog geen 1% per uur ontlading, en da's met letterlijk "alles" gewoon constant aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:30
Brad Pitt schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:14:
[...]

Mja, dan kan je hem ook helemaal uit zetten, als je geen alarm nodig hebt bijv. Ligt gewoon aan iets anders natuurlijk, heb hier nog geen 1% per uur ontlading, en da's met letterlijk "alles" gewoon constant aan.
ik heb ook geen probleem met aanlaten( ongeveer 5 procent verlies per nacht). Maar bij mij is uitzetten echt een drama. Als ik hem opnieuw opstart heb ik altijd een battery drop van 10-20% loodrecht naar benenden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ruudvanelk schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:16:
[...]

ik heb ook geen probleem met aanlaten( ongeveer 5 procent verlies per nacht). Maar bij mij is uitzetten echt een drama. Als ik hem opnieuw opstart heb ik altijd een battery drop van 10-20% loodrecht naar benenden.
Dat had ik gisteren ook..
Nieuwe SIM-kaart ontvangen over de post, geactiveerd.

Batterij eruit, nieuwe SIM erin, telefoon weer aan --> bam 13% weg. Hij had letterlijk nog geen volle minuut uitgestaan. Dat vond ik toch wel erg vreemd.

Wellicht dat dat nog iets te maken heeft met de kalibratie van de batterij? Heb hem nog geen 3 weken dus misschien is ie nog een beetje aan het intrainen oid waardoor je een 'vertekende' meting krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MTDjassen
Ik dacht vannacht eens even kijken wat voor idle verbruik ik nou eigenlijk heb. Volgende settings stonden aan:
  • Wi-Fi
  • Sync
Ik begon als volgt:

Met dus 97% op de klok, had nog even wat opgezocht nadat ie van de lader af was. Toen met taskkiller alles gekilled behalve batterymix.

6:15 uur later (toen ik wakker werd) was dit mijn score, 12% eraf! Dat vond ik toch redelijk wat...

En de batterymix output:

Wat me vooral opvalt is dat maps (terwijl ie volledig uit staat) 15% (!) verbruikt in idle, en dat mijn telefoon aan het einde van de nacht opeens een relatief lange tijd (zeker twee keer een uur) compleet wakker is geweest. Wat me ook opvalt is de electric shaver app... die heb ik eergisteren voor de grap gedownload, een keer gebruikt en toen uitgezet maar die heeft vannacht opeens 6% gesnoept?

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Vooral het maps verbruik lijkt me verontrustend... misschien sinds de laatste update?

Ik draai overigens op Lite'ning v1.5 en dus nog niet op de nieuwe Kies update.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sibrand
MTDjassen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:38:
Ik dacht vannacht eens even kijken wat voor idle verbruik ik nou eigenlijk heb. Volgende settings stonden aan:
  • Wi-Fi
  • Sync
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Vooral het maps verbruik lijkt me verontrustend... misschien sinds de laatste update?

Er staat friends service achter maps, dus ik denk dat het een functie van maps/een andere app is om elke x minuten je gps locatie te bepalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Sibrand schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:49:
Er staat friends service achter maps, dus ik denk dat het een functie van maps/een andere app is om elke x minuten je gps locatie te bepalen.
Wellicht Latitude. Die heb ik ook maar disabled een tijd geleden. Lekker boeien waar de rest is en zo :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MTDjassen
Ik heb latitude als het goed is ook disabled, misschien staatie als vanzelf weer aan met de gmaps update. Bovendien stond m'n GPS uit...

-edit: mijn latitude stond op 'do not check location', dus dat kan het niet zijn?

[Voor 23% gewijzigd door MTDjassen op 08-07-2011 10:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53
Na de update naar KF3 lijkt me accu het een stuk beter uit te houden:
na 19uur nog 54% display tijd 1,5 uur(helderheid oop z`n laagst. Eerst haalde ik de 20uur vaak niet eens.
Misschien niet de beste score maar wel al een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deuz14
Hoe krijgen jullie die display verbruik zo laag...
Ik heb mn batterij nu 10,5 uur aan waarvan de display 1,5 heeft gebruikt..betekend dat ook dat ie 1,5 uur aan staat?

Acties:
  • 0Henk 'm!
deuz14 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:04:
Ik heb mn batterij nu 10,5 uur aan waarvan de display 1,5 heeft gebruikt..betekend dat ook dat ie 1,5 uur aan staat?
Yup. En afhankelijk van je verdere gebruik zal waarschijnlijk over een uurtje of 3-4 scherm-aan-tijd je accu gewoon leeg zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deuz14
tjah dat probleem heb ik al een tijdje...red als ik geluk heb van sochtends 8 tot uurtje of 19 op 1 batterij :(
Waarom geen tel bouwen die gewoon 1 dag aankan :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
deuz14 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:11:
Waarom geen tel bouwen die gewoon 1 dag aankan :P
Een hele dag is natuurlijk geheel geen probleem, mits je het scherm niet al te vaak aan hebt staan. Even een half uurtje internetten hakt er enorm in. Als je op een dag rond de vier uur je scherm daadwerkelijk aan hebt staan (met een normale AMOLED-waardige brightness) is het meestal wel over. Doe je dat niet haal je ook de twee dagen wel. Maar ja, het ding nodigt gewoon te erg uit om te spelen. Dus meestal red je dat toch niet :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MTDjassen
Zeg eens Brad pitt, jij geeft aan dat je ontlading minder dan 1% per uur is in idle, hoe verschillen jouw instelling van die van mij dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!
MTDjassen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:29:
Zeg eens Brad pitt, jij geeft aan dat je ontlading minder dan 1% per uur is in idle, hoe verschillen jouw instelling van die van mij dan?
Ja dat weet ik natuurlijk niet :) Heb altijd Wifi aan staan, altijd Bluetooth, heb de telefoon iets geündervolt met Tegrak, hoop zinloze apps deleted, hoop dingen via Autostarts uitgezet bij het booten, Fast Dormancy disabled etc. Geen idee wat daar allemaal echt werkzaam van is hoor, maar voorlopig vind ik het allemaal wel prima zo ;)

Soms is het ook wel iets meer dan 1% per uur hoor. Heb ook trillen bij notificaties altijd aan staan dus als er mensen als een malloot gaan zitten Whatsappen of GoogleTalken of zo is het accugebruik weer iets hoger.

[Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 08-07-2011 11:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Brad Pitt schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:41:
[...]

J heb de telefoon iets geündervolt met Tegrak, hoop zinloze apps deleted, hoop dingen via Autostarts uitgezet bij het booten, Fast Dormancy disabled etc.
Waarom staan dit soort dingen niet in de TS? Dit ga ik ook meteen doen behalve het undervolten voorlopig.

Wat is Fast Dormancy?

Acties:
  • 0Henk 'm!
AzzKickah schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:12:
Waarom staan dit soort dingen niet in de TS?
Mja ;) Zo zijn er nog wel wat meer dingen te doen hoor. Gewoon overal een beetje lezen en experimenteren.
Wat is Fast Dormancy?
Zie bijvoorbeeld hier.

[Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 08-07-2011 12:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickyy
MTDjassen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:38:
  • Wi-Fi
  • Sync
Ik begon als volgt:

[afbeelding]

Met dus 97% op de klok, had nog even wat opgezocht nadat ie van de lader af was. Toen met taskkiller alles gekilled behalve batterymix.

6:15 uur later (toen ik wakker werd) was dit mijn score, 12% eraf! Dat vond ik toch redelijk wat...

[afbeelding]
[afbeelding]

En de batterymix output:

[afbeelding]

Wat me vooral opvalt is dat maps (terwijl ie volledig uit staat) 15% (!) verbruikt in idle, en dat mijn telefoon aan het einde van de nacht opeens een relatief lange tijd (zeker twee keer een uur) compleet wakker is geweest. Wat me ook opvalt is de electric shaver app... die heb ik eergisteren voor de grap gedownload, een keer gebruikt en toen uitgezet maar die heeft vannacht opeens 6% gesnoept?

Ik had dat maps probleem eerst ook. Via instellingen gewoon uit forceren en verwijderen. Soms komt hij dan terug, probeer het dan opnieuw. Bij mij staat maps er nu niet meer tussen en de batterij ging daardoor al een stuk langer mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Interesting :)

En dit is nog veel interessanter:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1135033

Het is dus vooral een kwestie van goed instellen (zoals ik al wel eens gezegd had ;) ) alhoewel bepaalde dingen toch niet nodig zouden moeten hoeven zijn. Hoezo veel werkwoorden achter elkaar?

En wat hij aanhaalt, dat ie op een andere telefoon met lagere Android-versies geen last heeft van de battery drain, dus dat de bug misschien meer in de Samsung-laag zit, zou best eens heel goed kunnen.
Ik had op mijn X10 met eerst 2.1 en daarna 2.3 ook geen last van raar batterij-verlies.

[Voor 56% gewijzigd door AzzKickah op 08-07-2011 14:04]

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee