Het Grote Samsung Galaxy SII Batterij Topic |
[img=640,155]hxxp://www.24android.com/de/wp-content/uploads/2011/02/galaxy_s_2_header.jpg[/img] |
Er is sinds de launch van de Samsung Galaxy SII een hoop te doen geweest over het uithoudingsvermogen van de batterij. Zowel het algemene discussie als in de Rooten&Costum Rom forum werden overspoeld door vragen over de batterij. Er is nu een overzicht gemaakt met mogelijke oplossingen en de discussie kan hier worden voortgezet. |
Inhoudsopgave |
|
Normale accutijden |
In principe zou de Samsung Galaxy SII bij normaal gebruik op een volledige accu lading het ongeveer twee dagen moeten volhouden. Er zijn echter meerdere verhalen bekent van gebruikers die bij normaal gebruik het einde van de dag niet eens halen. Deze rede en mogelijke oplossingen worden hier besproken |
Batterij vreters |
Er zijn een aantal onderdelen van de hardware die meer stroom verbruiken dan andere. Hier onder een overzicht m.b.t. het verbruik van de accu. Het scherm Het scherm is energie vreter nummer 1. Het Super Amoled Plus scherm dat samsung in deze telefoon heeft gebruikt is niet de zuinigste ooit gemaakt. Met helderheid op automatisch kun je met het scherm aan tussen de 4 en 7 uur werken, afhankelijk van de omgeving waarin je werkt. Besef je dus dat dit een enorme energievreter is. Wil je graag lang met je telefoon doen maar wel nog normaal kunnen werken onder alle omstandigheden? Schakel dan automatische helderheid in. Wil je een maximale batterijtijd? Zet dan gewoon je brightnes op het laagste standje, en misschien krijg je nog iets meer dan 7 uur schermtijd eruit geperst. Wifi Wifi verbruikt ook ontzettend veel stroom, maar hier is het 't eeuwige dilemma tussen constant aan en uit zetten, of het eenvoudigweg constant aan laten staan. Sommige beweren dat wifi aan laten staan minder stroom kost dan telkens aan en uit ivm het telkens moeten connecten/zoeken naar een hotspot, andere zeggen weer dat hij beter uit kan als je hem niet gebruikt. Tip: Laat je wifi aan staan, tenzij je voor meer dan 5 uur naar buiten gaat. Bluetooth Geen ervaring mee, moet iemand even aanvullen GPS Gps staat er sowiso om bekent om veel stroom te vreten maar om de een of andere rede is dit bij de SGS2 nogal extreem. GPS ten alle tijden uit laten, tenzij je gaat navigeren/zo erg verdwaald bent dat je op Google Maps zelfstandig niet meer kunt vinden waar je bent. Synchroniseren Ook dit gebruikt natuurlijk wat stroom. Als je telefoon bij alles wat je doet met Google moet babbelen wat er veranderd is kost dat natuurlijk stroom. Dit is puur persoonlijke voorkeur. De keuze ligt hem tussen: wil ik altijd mijn Google account en mijn telefoon sync. hebben, of wil ik langer mijn telefoon gebruiken. Erg veel zal dit echter niet uit maken. E-mail, Facebook, Whatsapp = Push Push is in wezen het zelfde verhaal als google sync. Wil je altijd z.s.m. op de hoogte zijn van nieuwe mails. Stel dan je push account op om de minuut. Anders voldoet om het uur ook prima. |
Bekende problemen |
Battery drain De accu loopt in gestaagd tempo leeg. Ook als de telefoon idle is, verstookt de telefoon met gemak 10% van de accu capaciteit.De rede hiervoor is volgens Samsung een bug in Android 2.3.3. Deze zorgt ervoor dat de CPU load op 100% komt te staan en daar ook blijft. Op die manier wordt de accu in een ruk leeg getrokken. |
Mogelijke Oplossingen |
Het flashen van een ander officieel firmware is vooralsnog geen oplossing. Samsung zegt dit probleem te verhelpen met de 2.3.4 update die ze gaan uitbrengen, maar tot dan is er niet met zekerheid te zeggen welke rom wel/geen problemen geeft. Totdat iemand dit uitgebreid heeft onderzocht wordt het niet als mogelijke oplossing gezien. Samsungs Apps verwijderen(vereist een geroote telefoon) Credits gaan naar “socket84” van Xda-developers Stap 1 Root je Samsung Galaxy SII, meer informatie vind je hier. Stap 2 Download deze rar met daarin een script. Dit script is aangepast zodat ze alleen de software verwijderen waarvan bekend is dat ze veel energie gebruiken. Dat zijn: • Alle 4 de Samsunghubs inc. alle sns hosts • Wifi Direct Let op:Als je de originele email app van samsung wilt blijven gebruiken moet je sevenengine.apk uit het script verwijderen. Zonder deze engine werkt de e-mail app niet! Stap 3 Download en installeer Gscript Lite uit de Android Market Stap 4 Start Gscript op, geef hem Superuser rechten. Ga naar: Menu -> Add script->Cancel Er is nu een map aangemaakt op je interne USB opslag genaamd gscript Stap 5 Sluit je telefoon aan op je computer en kopieer het script uit de rar naar de gscript map in de root van je geheugen. Stap 6 Open Gscript weer en ga naar: Menu -> Add script -> Load File -> en klik op DeleteSamsungmeuk.sh Druk op save en er verschijnt een nieuw script in het hoofdscherm. Stap 7 Let op: als de applicaties eenmaal verwijderd zijn moet je je hele telefoon opnieuw flashen om ze terug te krijgen. Klik het script aan om het uit te voeren. Stap 8 Reboot je telefoon, en je bent verlost van de Batterij vretende Samsung bloatware! Costum Roms flashen Er is ook een mogelijkheid tot het flashen van costum roms. Dit moet nog aangevuld worden door een ander forum lid. Graag PM voor iemand die dit wilt doen. |
Changelog |
• 04-07-2011 How-to voor het verwijderen van Samsung applicaties toegevoegd |
Ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken bij het aanvullen van dit topic. Zou je me willen helpen, stuur me dan even een PM, dan voeg ik je aan mede-auteurs toe |
[Voor 44% gewijzigd door BastiaanN op 18-07-2011 09:56]