Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260647

Blijft inderdaad vreemd verschijnsel. SGS2 nu ongeveer 4 weken in bezit. Tot twee dagen terug geen problemen. Alles zoals uit de winkel. Enkele apps erop en verder niks. Normaal gebruik, wat internet, sms, telefoon. Batterij ging gemiddeld rustig 2 dagen mee.

Twee dagen terug: zonder verdere wijzigingen enorm batterij gebruik. Verlies bij standaard gebruik nu ongeveer 50% in 6 uur!
Opnieuw opgestart, Ram geheugen gewist enz. Nog steeds zeer veel batterij gebruik.

Waar dat verschil nu ineens vandaan komt? Geen idee. De Samsung Android 2.3.3 bug die spontaan actief wordt?
Ik wacht dus nu met smart op 2.3.4... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jortio
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Bij mij waren het ook widgets. De eerste weet ik zo niet meer, dat was weken geleden, de laatste die het veroorzaakte was Beautiful Widgets Lite. Na verwijdering van de widget en app alles weer normaal. Om zeker te zijn van m'n zaak nogmaals geïnstalleerd en de OS drain was weer volop aanwezig. Alle mogelijke instellingen van de widget ten spijt. Weer verwijderd en nu draai ik Sense Analog. Bijna dezelfde looks maar wel veel minder geavanceerd en... geen OS drain. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Anoniem: 260647 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:10:
Blijft inderdaad vreemd verschijnsel. SGS2 nu ongeveer 4 weken in bezit. Tot twee dagen terug geen problemen. Alles zoals uit de winkel. Enkele apps erop en verder niks. Normaal gebruik, wat internet, sms, telefoon. Batterij ging gemiddeld rustig 2 dagen mee.

Twee dagen terug: zonder verdere wijzigingen enorm batterij gebruik. Verlies bij standaard gebruik nu ongeveer 50% in 6 uur!
Opnieuw opgestart, Ram geheugen gewist enz. Nog steeds zeer veel batterij gebruik.

Waar dat verschil nu ineens vandaan komt? Geen idee. De Samsung Android 2.3.3 bug die spontaan actief wordt?
Ik wacht dus nu met smart op 2.3.4... :?
Mooie dag voor jou:

http://hotfile.com/dl/123505846/5faca77/I9100XXKG1.rar.html

Vers gelekt, 2.3.4! En de batterydrain lijkt weg te zijn volgens een aantal XDA gebruikers! Meer info vind je hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/

[ Voor 9% gewijzigd door thijsken op 08-07-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 23:12
Een heleboel van ons "tweakers" hebben de laatste firmware op de SGS2 geinstalleerd net als ik. Het valt mij op, dat het apparaat sindsdien, lang zo warm niet meer wordt tijdens een uurtje gebruik. Dit komt vast ten goede tav batterijduur.
Bij de vorige firmware heb ik de spaarstand een tijdje uitgeschakeld gehad. Toen ging het ineens veel harder down met de power. Dus deze spaarstand doet echt wel iets, ondankt die bij mij pas bij 10 % resterend wat zaakjes aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnix72
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 12:05
Heeft iemand het idee dat juice defender bevorderlijk voor de batterijduur, want mijn mobiel loopt ook echt als een trein leeg. (Ik heb juice defender wel aan staan) Een paar dagen geleden ook, heeft ie gwn in 1 nacht de halve accu leeggetrokken en is ie uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400970

Ik heb als hoofdgebruiker Mobiele Radio staan???

Iemand enig idee wat dat is?

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/5489/sc20110710121652.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 400970 op 10-07-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407131

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6029/5920807483_1981468331.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6028/5920807557_8e63dd206b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6018/5920807527_8064863d2c.jpg

Dit is toch wel erg vreemd. Na update lijkt mijn batterij het beter te doen, maar gisteren, na veel spelen, kreeg ik deze 'eindstand' kort voor mijn SII na 15 uur weer aan de lader ging. Let vooral op percentage (90%) en duur (meer dan 1 dag; maar slechts 15 uur van de lader...) van Android-systeem. En dan op percentage (5%) en duur (ruim 4 uur) van het scherm. Sowieso heb ik niet eerder slechts 4 verschillende batterijconsumenten gehad (2 x Android-systeem, Display en Internet). Vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 15:34
Gister mijn GS2 binnen gekregen en na dit topic was ik best bang voor de batterijduur. Al met al viel het erg mee, hele dag wifi aan en mee zitten spelen: 16,5 uur ruim (was 17, maar de laatste screenshot is van 16,5). Valt me niet tegen, aangezien ik als het goed is eens in de 10-12 uur de mogelijkheid heb tot opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 07:59

DennisMoore

Alles went...

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-gWNECKdrllM/ThnTpVk_C1I/AAAAAAAABYQ/RmPNzgWU-mg/s720/SC20110710-182904.png.jpg Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-72zeFqrsw8o/ThnYO1ucsFI/AAAAAAAABYs/cQ0KOL7oLVI/s640/SC20110710-184902.png

Nou, helaas. Ook met Android 2.3.4 (de versie van DarkyROM) nog stééds de bug die af en toe de batterij leegtrekt en de telefoon uitschakelt :(.

Het ging zo lekker volgens de grafiek, maar ineens springt de telefoon blijkbaar naar Awake, vreet de batterij voor een flink deel leeg, en de telefoon schakelt zich uit :{.

Misschien toch een app of widget die zich ineens gaat misdragen? Het gaat dagen goed, en dan treedt de bug ineens 3x per dag op ofzo. Weird.

Oh, ik zie nu dat ik na de laatste flash vergeten was om de Samsung meuk te freezen. Eerst dat maar 's doen!

[ Voor 17% gewijzigd door DennisMoore op 10-07-2011 19:18 ]

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennisMoore schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:57:
Oh, ik zie nu dat ik na de laatste flash vergeten was om de Samsung meuk te freezen. Eerst dat maar 's doen!
Aan die Samsung hubs ligt dat echt niet. Die kan je gewoon (zonder account) draaien met drain nul komma nul.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140372

DennisMoore schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:57:
[afbeelding] [afbeelding]

Nou, helaas. Ook met Android 2.3.4 (de versie van DarkyROM) nog stééds de bug die af en toe de batterij leegtrekt en de telefoon uitschakelt :(.

Het ging zo lekker volgens de grafiek, maar ineens springt de telefoon blijkbaar naar Awake, vreet de batterij voor een flink deel leeg, en de telefoon schakelt zich uit :{.

Misschien toch een app of widget die zich ineens gaat misdragen? Het gaat dagen goed, en dan treedt de bug ineens 3x per dag op ofzo. Weird.

Je gebruikt de KF3 kernel, die is 2.3.3 en de bug zit daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 07:59

DennisMoore

Alles went...

Anoniem: 140372 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 05:58:

Oh? Dat wist ik niet. Ik heb volgens mij de kernel uit dat XDA-topic genomen.
Weet je welke ik wel zouden moeten nemen met deze Darky ROM?

Ah, ik zie je reply in het SGS2-topic al, er bestaat dus nog geen goeie kernel voor 2.3.4...

[ Voor 13% gewijzigd door DennisMoore op 11-07-2011 06:18 ]

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Anoniem: 140372 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 05:58:
[...]

Zit in het modem volgens mij. Ik draai VillainROM 2.0 (2.3.4) en daarbij werdt met klem aangeraden om de nieuwste modem te flashen, ook i.v.m. de battery drain. Correct me if I'm wrong :)

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 19:13
Anoniem: 400970 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:39:
Ik heb als hoofdgebruiker Mobiele Radio staan???

Iemand enig idee wat dat is?

[afbeelding]
De mobiele radio is de zender in je telefoon waarmee je verbinding tot stand komt (2G/3G/HSDPA/HSPA). Ik zou blij zijn met het percentage wat je daarbij hebt. Bij mijn optimus 2 x neemt die gemiddeld 50% in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
KillerZero86 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:43:
Gister mijn GS2 binnen gekregen en na dit topic was ik best bang voor de batterijduur. Al met al viel het erg mee, hele dag wifi aan en mee zitten spelen: 16,5 uur ruim (was 17, maar de laatste screenshot is van 16,5). Valt me niet tegen, aangezien ik als het goed is eens in de 10-12 uur de mogelijkheid heb tot opladen.
Het lijkt ook of er een stijgende trend inzit. Of dit een calibratie-dingetje is, of dat de nieuwe firmware daar aan bijdraagt? Zit nu na precies vijf uur standby (inclusief wat bellen, surfen en sms'en) nog op 90% accuduur. Dat is 2 procent per uur. Ben ik dik tevreden mee :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 10:02
Zo, vandaag halve dag een op Android 2.3.4 gebaseerde ROM gedraaid (Lite'ning 2.0 + sorg's KG1 kernel). Veel gebruikt (scherm aan, bellen, internetten wifi/3G), ongeveer 50% van de batterij. In de stats zie ik nu dat Android OS maar 8% van het totale batterijverbruik heeft gebruikt i.p.v. de 30-35% dat ik de afgelopen maand gewend ben. Lijkt me toch dat dat een gunstig teken is! :)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400970

PeterFdeVries schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:19:
[...]

De mobiele radio is de zender in je telefoon waarmee je verbinding tot stand komt (2G/3G/HSDPA/HSPA). Ik zou blij zijn met het percentage wat je daarbij hebt. Bij mijn optimus 2 x neemt die gemiddeld 50% in beslag.
Thanks!

Maar wat zou dat 'tijd zonder signaal' dan moeten betekenen? Vind het wel vreemd dat ik dat eerder niet heb zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 19:13
Anoniem: 400970 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:31:
[...]

Thanks!

Maar wat zou dat 'tijd zonder signaal' dan moeten betekenen? Vind het wel vreemd dat ik dat eerder niet heb zien staan.
Dat geeft aan hoeveel, van de tijd dat je je telefoon achtereen aan hebt gehad, jouw telefoon verbinding heeft gehad. Als jij op even op een plek gestaan zou hebben dat je geen verbinding had zou het aantal procent dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Juice defender erop staan die alles uitzet (wifi, 3g etc) als ik mijn scherm lock ... telefoon vannochtend van de lader gehaald ...

2 whatsappjes gestuurd vandaag verder niks ... en ik zit op ..

91% ... :S

Display 8m 36% ....
Android Systeem 15% ...

hmm wth? 2u 7m op batterij en 91% ... das 5% per uur.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

Heb mijn galaxy ook besteld vorige week, en aangezien ik hiervoor een Hero had baalde ik weleens dat als ik twee dagen niet thuis slaap (en dus geen oplader bij de hand heb) dat me battery leeg is.
Nu kwam ik dit tegen:
http://cgi.ebay.nl/NEW-35...eries&hash=item19c6cd534c

Misschien niet heel chill om heel de tijd met een dikke telefoon rond te lopen, maar af en toe toch wel heel handig, en zeker voor dat geld hoef ik het niet te laten :)

Toevallig iemand hier al ervaring mee, voor dat ik het bestel en het echt ruk blijkt te zijn. (Plus, het lijkt me dat het ongv. 100% langer mee gaat, of denk ik dan helemaal fout?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark4ever schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:07:
Plus, het lijkt me dat het ongv. 100% langer mee gaat, of denk ik dan helemaal fout?
Dit denk ik wel, aangezien de opgegeven waarden zelden blijken te kloppen. Deze accu zal dan ook hoogstwaarschijnlijk niet de opgegeven 3500mAh halen waardoor 3500 / 1650 >=2 niet helemaal op zal gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

Brad Pitt schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:25:
[...]

Dit denk ik wel, aangezien de opgegeven waarden zelden blijken te kloppen. Deze accu zal dan ook hoogstwaarschijnlijk niet de opgegeven 3500mAh halen waardoor 3500 / 1650 >=2 niet helemaal op zal gaan :P
Hmm en ik zie dat bovenstaande link voor een S1 is ipv S2. Maar denk wel dat ik er 1 ga bestellen, kosten niks en is toch handig aangezien ik een druk leven heb, en het toch fijn vind om altijd muziek enzo te kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark4ever schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:36:
Hmm en ik zie dat bovenstaande link voor een S1 is ipv S2. Maar denk wel dat ik er 1 ga bestellen, kosten niks en is toch handig aangezien ik een druk leven heb, en het toch fijn vind om altijd muziek enzo te kunnen luisteren.
Bestel er dan eentje met een normaal formaat zodat de S2 er enigszins okay uit blijft zien. Lijkt mij dan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06 17:15
Wanneer ik 's nachts de data verbindingen dicht zet, heb ik in eens een stuk minder verbruik = ca 1-2 dagen op een volle batterij, anders 17 uur
Dus er zijn wat apps die de verbinding ophouden en veel verbruiken.
Op dit moment accounts bij google (mail, talk, latitude), exchange, facebook, whatsapp, linkedin.
Ik heb alles geprobeerd om zo min mogelijk te updated, alleen bij google gaat dit niet (???) en met Inst.Mess. gaat dit natuurlijk niet.
Dus als mensen hier beweren dat ze makkelijk een volle dag zonder oplader kunnen, neem ik aan dat zij niet deze apps gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 14:55
tinus73 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:09:

Dus als mensen hier beweren dat ze makkelijk een volle dag zonder oplader kunnen, neem ik aan dat zij niet deze apps gebruiken.
Ik gebruik GMail, Facebook, Twitter, weer-widget, Whatsapp, etc.
Als ik hem 's ochtends van de lader haal moet ie de volgende dag 's avonds laat er weer aan. Dus zeg een kleine 36 uur doe ik er makkelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
AzzKickah schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:14:
[...]

Ik gebruik GMail, Facebook, Twitter, weer-widget, Whatsapp, etc.
Als ik hem 's ochtends van de lader haal moet ie de volgende dag 's avonds laat er weer aan. Dus zeg een kleine 36 uur doe ik er makkelijk mee.
En je kan bevestigen dat je dus dataverbinding (Wifi en/of 3G etc) open houdt? Ik gebruik Llama/AutomateIT Pro (buggy) om dit af te sluiten 's nachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
tinus73 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:21:
[...]

En je kan bevestigen dat je dus dataverbinding (Wifi en/of 3G etc) open houdt? Ik gebruik Llama/AutomateIT Pro (buggy) om dit af te sluiten 's nachts
Ik hou WiFi open 's nachts inderdaad. Met Sweet Dreams laat ik wel het geluid e.d. automatisch uitschakelen, en 3G ook. Maar WiFi blijft open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
hmm dan wordt het onderzoeken welke (andere?) app de dataverbinding (te) veel gebruikt, want dit lijkt toch het probleem. Iemand een tip om dataverbruik per app te onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tinus73 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:38:
hmm dan wordt het onderzoeken welke (andere?) app de dataverbinding (te) veel gebruikt, want dit lijkt toch het probleem. Iemand een tip om dataverbruik per app te onderzoeken?
Gebruik zelf Traffic Counter. Er zijn er tientallen. Ietsjes zoeken levert voldoende resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb zelf ook 2.3.4 geinstalleerd van lightning (v2.0) en heb alsnog last van drain.
heb nu 91% door android OS na 4 uur en 25% van de accu verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nutral schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:52:
Ik heb zelf ook 2.3.4 geinstalleerd van lightning (v2.0) en heb alsnog last van drain.
heb nu 91% door android OS na 4 uur en 25% van de accu verbruikt.
Alle huidige "2.3.4" Roms hebben gewoon drain hoor. Wat dat betreft is er weinig verbetering. If any.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:39
Brad Pitt schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:24:
[...]

Alle huidige "2.3.4" Roms hebben gewoon drain hoor. Wat dat betreft is er weinig verbetering. If any.
Niet helemaal volgens mij, schijnt ook weer aan de kernel te liggen die je gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razer schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:31:
Niet helemaal volgens mij, schijnt ook weer aan de kernel te liggen die je gebruikt ;)
Geef mij even de link dan van een 2.3.4 Rom/kernel zonder enige drain please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Recent begon bij mij ook spontaan de battery drain. Binnen 12 uur batterij leeg, zonder dat ik iets deed. Volgens de batterijweergave continue "wakker" (2.3.3) :?

Telefoon een keer op de spaarstand gezet, opnieuw opgestart, van spaarstand afgehaald en opgeladen.
Nu na ruim 32 uur, spelletje spelen, regelmatig internet, SMS en telefoon: 33% over.... ;)

Ik snap het ook niet maar blijkbaar gaat er per ongeluk iets goed..... Werkt nu weer super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik heb er nog nooit 24 uur mee gedaan :S

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

vandaag 11:45 van stopcontact gehaald, toen tot 8 gewerkt, in pauzes ff gecheckt voor mail en sms, maar om 20:15 was hij 24% leger :(
dat is 3% per uur zonder dat ik wat doe, is dat normaal? wifi stond nog aan, maar volgens het overzichtje checkte die om de zoveel tijd alleen ff.

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
ChrissieOne schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:41:
vandaag 11:45 van stopcontact gehaald, toen tot 8 gewerkt, in pauzes ff gecheckt voor mail en sms, maar om 20:15 was hij 24% leger :(
dat is 3% per uur zonder dat ik wat doe, is dat normaal? wifi stond nog aan, maar volgens het overzichtje checkte die om de zoveel tijd alleen ff.
Ik vind 3% per uur best prima! Ik kom maar net de dag door met mijn SGS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
Brad Pitt schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:44:
[...]
Gebruik zelf Traffic Counter. Er zijn er tientallen. Ietsjes zoeken levert voldoende resultaten op.
Vele zijn niet gratis, maar deze wel. Dank voor de tip, er was nl zo veel keus.
Opvalling is dat TC direct met resultaat komt, dus ergens wordt het al opgeslagen in Android met het verbruik van deze dag [edit:] na een reboot dus.

[ Voor 4% gewijzigd door tinus73 op 14-07-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 15:14
Brad Pitt schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:44:
[...]

Gebruik ik hier ook, alleen mijn calls doet die niet goed.
Als ik bel, dan telt die niet bij, komt er pas bij als ik gebeld wordt, dan zie ik de minuten er opeens bij komen 7(8)7 .
De andere zoals Cell, SMS en Wifi doet die wel netjes.
En om ontopic te blijven zie ook niet dat die extra veel batterij op eet. O-)

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:48

Audione0

Strijdt der titanen

Hmm, als ik zo de berichten leest, lest mij nog 1 vraag?: waar blijft samsung's belofte dan, dat zegt dat 2.3.4 een significante verschil in batterijduur heeft tov 2.3.3?

Mijn accu gaat nog steeds ongeveer een dag mee, het zelfde als 2.3.3 in hetzelfde gebruik.
En ons maar wijs maken dat een dual core effecienter met de batterij werkt.

Dit slaat nergens op, is niet nodig en ongewenst.

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 15-07-2011 10:56 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
thijsken schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:49:
Ik vind 3% per uur best prima! Ik kom maar net de dag door met mijn SGS2
Ik zit ook rond de 3% per uur. Hoewel dat op zich 'prima' is, komt het natuurlijk bij lange na niet in de buurt van de geclaimde 620 uur standbytijd.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Heb het al in het andere topic gevraagd, maar kreeg geen antwoord.

Daarom hier nogmaals:

Is het volgens jullie nodig om een hard reset te doen nu er een nieuwe firmware (en camera firmware) op is gezet?

Zit er namelijk niet echt op te wachten, maar ben niet echt te spreken over het batterijverbruik (is naar mijn mening slechter geworden met KF2)

[ Voor 51% gewijzigd door Pyrone89 op 15-07-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:20:
Heb het al in het andere topic gevraagd, maar kreeg geen antwoord.

Daarom hier nogmaals:

Is het volgens jullie nodig om een hard reset te doen nu er een nieuwe firmware (en camera firmware) op is gezet?

Zit er namelijk niet echt op te wachten, maar ben niet echt te spreken over het batterijverbruik (is naar mijn mening slechter geworden met KF2)
De één zal zeggen ja, een ander weer nee. Ik zou het niet doen, lost toch niets op qua accuduur. Een ander zal zeggen jaaaa meteen doen want heb nu 30% langere accutijd. Zoals het met elk onderwerp gaat, basically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Weet ik, daarom peil ik het altijd op forums en als een grote meerderheid zegt dat het handig is, dan ga ik er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukema
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Met de Cognition ROM (1.13) ging ik vannacht in 9 uur van 100% naar 95%. Volgens mij stond bluetooth en GPS wel uit, maar data en Wifi stonden gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:48

Audione0

Strijdt der titanen

Audione0 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:08:

[mbr]Dit slaat nergens op, is niet nodig en ongewenst.[/mbr]
Mijn excuses..

Het was een beetje gal wat bij mij naar boven kwam drijven..

Ik zal het anders zeggen: ik word soms moe van die loze beloftes, en zo je produkt op te hemelen terwijl het vaak niet zo is.. Verder ben ik super blij met mijn smartphone O-)

Maar nogmaals, mijn excuses voor mijn geblaat :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260647 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:01:
Recent begon bij mij ook spontaan de battery drain. Binnen 12 uur batterij leeg, zonder dat ik iets deed. Volgens de batterijweergave continue "wakker" (2.3.3) :?

Telefoon een keer op de spaarstand gezet, opnieuw opgestart, van spaarstand afgehaald en opgeladen.
Nu na ruim 32 uur, spelletje spelen, regelmatig internet, SMS en telefoon: 33% over.... ;)

Ik snap het ook niet maar blijkbaar gaat er per ongeluk iets goed..... Werkt nu weer super.
Zoals ik hierboven zelf al eerder schreef is het batterijverbruik enorm verbeterd. Alleen weet ik niet hoe. Van dramatisch slecht naar goed. En nu zelfs uitstekend.
Na ruim 2 dagen nog 44%. :)
(krijg screenshot niet geplaatst..)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 260647 op 18-07-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Gisteravond was 'Android-systeem' bij mij (na een hele dag gebruik) de enige batterijverbruiker. Iemand dat ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb de SGS2 nu 5 dagen. Enkele dagen geleden had ik eens een testje gedaan hoeveel batterij er weg ging op een nacht. Na 10u met gps/bt/wifi/3g uit had ik nog 96% over.
Op dit moment na 3u45min van de lader met gps/bt/wifi/3g uit heb ik nog 87% over. Scherm heeft 2min aan gestaan.

Hier gaat toch iets serieus fout nu? Kan dit komen door een app of widget die ik geinstalleerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
OsiriX schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:15:
Kan dit komen door een app of widget die ik geinstalleerd heb?
Ja.

Als je een widget hebt die telkens refreshed zal dat meer stroom trekken.

[ Voor 17% gewijzigd door AzzKickah op 18-07-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Heb toch een probleem met de Galaxy S2, de batterijduur is gewoon echt slecht de laatste tijd. Kom van een Iphone 4 af, waar ik met gemak 4 uur lang achter mekaar op 3G internet kon doen. Met de Galaxy S2 haal ik echt slechts 3 uur op 3G ( dus scherm aan). En gebruik 5 uur per dag 3G internet waardoor ik hem dus 2 keer per dag moet opladen, het licht niet aan de apps want er zijn geen apps wat accu zuipen op de achtergrond.

het is jammer dat de S2 zo belabberd is qua accu duur....of heb ik gewoon een defecte accu? Ik zie deze tijden trouwens bij de batterij instelinngen over de tijd dat het display aanstaat, haal met maximum 3 uur accu tijd aan van het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:33:
het is jammer dat de S2 zo belabberd is qua accu duur....of heb ik gewoon een defecte accu?
Nee herken dit wel. Heb zelf automatische brightness aan staan en de scherm-bespaar-stand uit. Haal hiermee over het algemeen rond de 4 uur scherm aan tijd. Iets langer dan dat is mogelijk als de brightness omlaag gaat. Veel langer is gewoon lastig. Claims dat mensen 7,8, of misschien wel 11 uur halen zijn niet geloofwaardig.

Iedereen die ik ken met een S2 haalt zo rond de 4/5 uur scherm-aan tijd en dit lees je op fora ook "overal". Afhankelijk dus van de brightness en die bespaarstand is wát meer wel mogelijk, echt heel veel meer echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brad Pitt schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:41:
[...]

Nee herken dit wel. Heb zelf automatische brightness aan staan en de scherm-bespaar-stand uit. Haal hiermee over het algemeen rond de 4 uur scherm aan tijd. Iets langer dan dat is mogelijk als de brightness omlaag gaat. Veel langer is gewoon lastig. Claims dat mensen 7,8, of misschien wel 11 uur halen zijn niet geloofwaardig.

Iedereen die ik ken met een S2 haalt zo rond de 4/5 uur scherm-aan tijd en dit lees je op fora ook "overal". Afhankelijk dus van de brightness en die bespaarstand is wát meer wel mogelijk, echt heel veel meer echter niet.
Maar 3 uur internet op 3G is dus normaal? is jammer van Samsung, hebben ze een toptoestel...is de accuduur zo slecht.....dit is echt voor mij een reden om weer richting een Iphone 5 te denken straks. Een uurtje verschil is neit veel, ( wat de Iphone 4 in praktijk makkelijk haalt) maar is voor mij wel een groot verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:50:
Maar 3 uur internet op 3G is dus normaal?
Nou, dat vind ik wel extréém kort ja. Mijn "record" is 3.5 uur constant mega gamen, telefoon gloeiend heet en toen was 'ie leeg. Met normaal gebruik is 3 uur echt absurd kort en klopt er inderdaad iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brad Pitt schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:52:
[...]

Nou, dat vind ik wel extréém kort ja. Mijn "record" is 3.5 uur constant mega gamen, telefoon gloeiend heet en toen was 'ie leeg. Met normaal gebruik is 3 uur echt absurd kort en klopt er inderdaad iets niet.
Maar je record is maar 3,5 uur;) 3G zuipt accu, net zoals games....dus dat half uurtje verschil is ook niet zo extreem toch haha :P . Maar denk steeds meer dat het aan Android doet liggen die beperkte accuduur, IOS is veel beter voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 23:12
alwaysleft schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:57:
[...]

Maar je record is maar 3,5 uur;) 3G zuipt accu, net zoals games....dus dat half uurtje verschil is ook niet zo extreem toch haha :P . Maar denk steeds meer dat het aan Android doet liggen die beperkte accuduur, IOS is veel beter voor de accu.
Hier een tip voor jouw. Je kunt ipv de standaard browser , opera mobile eens proberen. Je S2 wordt dan veel minder heet en je batterij houdt het langer uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriX
Aloysxda schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:21:
[...]

Hier een tip voor jouw. Je kunt ipv de standaard browser , opera mobile eens proberen. Je S2 wordt dan veel minder heet en je batterij houdt het langer uit. _/-\o_
Dat was ik ook van plan om te gebruiken, totdat ik merkte dat opera een website die ik vaak bezoek niet goed weergeeft.
Binnenkort zou ik ook graag minstens 3u willen surfen, aangezien ik 2u op de bus zit per dag en op school veel saaie lessen heb.

[ Voor 13% gewijzigd door OsiriX op 18-07-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 22:11
Smartphones zijn nu ook niet gemaakt om letterlijk heel de dag door intensief te surfen. Koop dan een ipad of netbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Zucht!!
7 tot 8 uur je display aan met auto brightness is wel degelijk geloofwaardig daar ik dat zelf regelmatig heb.
Zoals al eerder is gezegd en heb laten zien met screenshots.
Wel staat dan Wifi en Bluetooth uit, verder niets en ook niet gekilled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rhodan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:18:
Zucht!!
7 tot 8 uur je display aan met auto brightness is wel degelijk geloofwaardig daar ik dat zelf regelmatig heb.
Zoals al eerder is gezegd en heb laten zien met screenshots.
Wel staat dan Wifi en Bluetooth uit, verder niets en ook niet gekilled.
En 3g aan en continue data binnen halen? Denk het niet. Haal ook met gemak 7 uur zonder 3g data verbinding aan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
OsiriX schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:27:
[...]

Dat was ik ook van plan om te gebruiken, totdat ik merkte dat opera een website die ik vaak bezoek niet goed weergeeft.
Welke site is dat?
Ik gebruik ook Opera (op mijn vorige Android telefoon ook) en ik heb letterlijk nog geen site gehad die niet goed werd weergegeven.

Dan kan ik ff kieken voor je of ie dat bij mij ook niet goed weegeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
alwaysleft schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:48:
[...]

En 3g aan en continue data binnen halen? Denk het niet. Haal ook met gemak 7 uur zonder 3g data verbinding aan :F
3G gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Morgen heb ik deze telefoon ook. Ik heb al jaren de gewoonte van mijn gsm 's nachts af te zetten ... ik hoef geen straling tegen mijn oor 's nachts en niemand moet me bellen :)
Moesten jullie nu ook eens je smartphone afzetten snachts, dan ging je batterij langer mee :p
Bestaan er trouwens geen android apps die automatisch je gsm afsluiten vanaf een bepaald uur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dan heeft die 3 uur meer accu juice dan een Iphone 4 wat gewoon bekend staat als de beste accu zuinige smartphone. Jaja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Ja , af en toe gewoon G omdat ik dan schijnbaar ergens zit waar die net niet 3g pakt.
Anders gezet, netwerkmodus staat gewoon op auto.
Wel moet ik zeggen dat ik, als ik weet dat ik hem intensief ga gebruiken, hem even opnieuw opstart na laden.
Ook heb ik maar 3 homescreen, meer heb ik niet nodig.
Alleen Gmail staat op sync, de andere mail accounts staan op handmatig.
Verder staat bv regendetector, whatsapp braaf aan en nog wat andere widgets.
Geloof het of geloof het niet (staan nog ergens wat screenshot op de gathering), volgens mij ben ik ook niet de enigste die gelijkwaardige of betere tijden halen met de batterij.
Wel vind het erg jammer dat mensen zoals ik, die gewoon eerlijk hun ervaringen delen, door sommige bestempeld worden als ongeloofwaardig.
Maar ga ik me niet druk om maken, zegt meer of de ander dan over mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rhodan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:27:
Ja , af en toe gewoon G omdat ik dan schijnbaar ergens zit waar die net niet 3g pakt.
Anders gezet, netwerkmodus staat gewoon op auto.
Wel moet ik zeggen dat ik, als ik weet dat ik hem intensief ga gebruiken, hem even opnieuw opstart na laden.
Ook heb ik maar 3 homescreen, meer heb ik niet nodig.
Alleen Gmail staat op sync, de andere mail accounts staan op handmatig.
Verder staat bv regendetector, whatsapp braaf aan en nog wat andere widgets.
Geloof het of geloof het niet (staan nog ergens wat screenshot op de gathering), volgens mij ben ik ook niet de enigste die gelijkwaardige of betere tijden halen met de batterij.
Wel vind het erg jammer dat mensen zoals ik, die gewoon eerlijk hun ervaringen delen, door sommige bestempeld worden als ongeloofwaardig.
Maar ga ik me niet druk om maken, zegt meer of de ander dan over mij.
Maar wat voor rom heb je? En hoe laad je hem op? Laad je hem tot 100% lopen of bijvoorbeeld 95%? graag ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Is het trouwens aan te raden eens een factory reset te doen??

Want heb al 2 jaar firmware updates gehad sinds ik hem heb, misschien ligt daar mijn probleem met de accu? Dus gewoon eens een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
SideShow schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:06:
Bestaan er trouwens geen android apps die automatisch je gsm afsluiten vanaf een bepaald uur ?
Moet met Timeriffic wel kunnen geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rhodan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:27:
Deze? Rhodan in "[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Cust..."
Met een "normale" brightness en het scherm niet op nul procent is 7 a 8 uur inderdaad vrij lastig te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
alwaysleft schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:53:
[...]

Maar wat voor rom heb je? En hoe laad je hem op? Laad je hem tot 100% lopen of bijvoorbeeld 95%? graag ervaringen
Draai nog de officiële laatste firmware (KE7, stock) van Samsung.
Meestal gaat die voor slapen gaan in de oplader waar die dan 6 tot 8 uur aanhangt. dus 100%.
Dan haal ik hem eraf en zet hem even uit en meestal na een minuut of 10 weer aan.
Ik heb wel, na het laatste flashen, een factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rhodan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 06:06:
[...]

Meestal gaat die voor slapen gaan in de oplader waar die dan 6 tot 8 uur aanhangt. dus 100%.
Dan haal ik hem eraf en zet hem even uit en meestal na een minuut of 10 weer aan.
Rhodan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 06:06:
[...]

ok, er werd mij op een ander forun aangeraden mijn battery stats eens te wissen, nu heb ik hem al een paar keer in recovery modus gehad maar zie het nergens staan hoe je dit kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Of die stats gewist worden bij een factory reset weet ik niet.
Ik heb wel dat vermoeden daar mijn batterij in het begin even leek te moeten wennen aan KE7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
(jarig!)
SideShow schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:06:
Morgen heb ik deze telefoon ook. Ik heb al jaren de gewoonte van mijn gsm 's nachts af te zetten ... ik hoef geen straling tegen mijn oor 's nachts en niemand moet me bellen :)
Tja, je kunt hem dan ook gewoon niet mee naar bed nemen.
Moesten jullie nu ook eens je smartphone afzetten snachts, dan ging je batterij langer mee :p
's Nachts is het ideale moment om je telfoon op te laden.

Voordat ik ga slapen lig ik in bed meestal nog even beetje te spelen met de telefoon. En als ik ga slapen zet ik hem op stil en plug ik hem in de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nou heb hem een factory reset gegeven, maakt bij mij niet zoveel uit. Na een half uur 3G internet is er 20% batterij vanaf. :X Heb ook alle apps nog eens nagekeken, daar ligt het ook niet aan...

Zou het kunnen dat ik de accu al te vaak hele nachten aan de oplader heb gehangen? Want nu lees ik pas dat die accu's daar niet van houden. Kan dit het zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door alwaysleft op 19-07-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Even een vraagje. Als ik mijn SG II wil opladen. Moet dit dan persie via de geleverde kabel, of kan dit ook via een blackberry oplaad snoer? (past er namelijk ook in).

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Kan gewoon met de BB kabel, doe ik momenteel ook.

Had afgelopen weekend een heel vreemd probleem met de batterij overigens. Ik was naar een festival in Duitsland, uiteraard had ik data/3G uitgezet. Ik was zeer onder de indruk van het batterijverbruik. Haalde met gemakt -25% per dag (precies genoeg om het 4 dagen uit te zingen) met relatief intensief verbruik, dwz smsen/bellen/foto's nemen/terugkijken en filmen). Totdat ik de 3e dag ging slapen met nog 35% op de klok en de volgende ochtend wakker werd met een volledig lege batterij. Dat lijkt toch verdacht veel op een battery drain bug, dit terwijl ik lite'ning 2.1 draai en dus 2.3.4. waarin deze bug zou moeten zijn verholpen. Des te vreemder werd het toen ik thuis mijn mobiel aan de lader hing en direct keek wat battery usage zei en dit het scherm was wat ik te zien kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://i.min.us/ie1B7E.png

ofwel... hij is gewoon opeens volledig leeg gegaan zonder record daarvan. Vreemd en vooral heel vervelend, ik had gerekend op een werkende mobiel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriX
AzzKickah schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:51:
[...]

Welke site is dat?
Ik gebruik ook Opera (op mijn vorige Android telefoon ook) en ik heb letterlijk nog geen site gehad die niet goed werd weergegeven.

Dan kan ik ff kieken voor je of ie dat bij mij ook niet goed weegeeft :)
http://www.sporza.be
De mobiele versie is wel goed, maar ik kijk liever op de volledige website.
alwaysleft schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:02:
Zou het kunnen dat ik de accu al te vaak hele nachten aan de oplader heb gehangen? Want nu lees ik pas dat die accu's daar niet van houden. Kan dit het zijn?
Dat wil ik ook wel eens weten.

[ Voor 25% gewijzigd door OsiriX op 19-07-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kunnen sommigen mensen eens posten wat ze halen qua display duur in plaats van die grafiekjes in totaal?
Want de accuduur van het scherm met 3G aan is echt maar ruim 3 uur met maximum. ( dus niet in totaal maar display aan..!)

Bij mij gaat die ook 12 uur mee als ik niks doe of 2G modus doe gebruiken, maar heb het nu puur over de 3G modus...

[ Voor 9% gewijzigd door alwaysleft op 19-07-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 13:00
Is er een verschil tussen batterij duur met de KF3 en de KG1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
alwaysleft schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:24:
Kunnen sommigen mensen eens posten wat ze halen qua display duur in plaats van die grafiekjes in totaal?
Want de accuduur van het scherm met 3G aan is echt maar ruim 3 uur met maximum. ( dus niet in totaal maar display aan..!)

Bij mij gaat die ook 12 uur mee als ik niks doe of 2G modus doe gebruiken, maar heb het nu puur over de 3G modus...
Haal toch echt wel 7 uur en meer met Netwerkmodus op auto en auto brightness:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3025/5836314828_317e86aefb.jpg
Dit was trouwens nog met de KE2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rhodan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:03:
[...]

[afbeelding]
Dan haal je 50% meer dan mij, ongelofelijk ;) is mijn toestel dan defect?? Want heb na de factory reset bijna geen apps er meer op gezet dus aan rotte apps kan het ook niet liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
[...]

[afbeelding]
Maar dan heb je hem tussentijds opgeladen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Dat vraag ik me dan ook wel af... Ik had afgelopen weekend toen ik op 35% zat een schermtijd van 3 uur ongeveer, maar dan stond mijn brightness op minimaal (10%) en dus niet op auto. 7 uur haal ik echt nevernooit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
MTDjassen schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:03:
Dat vraag ik me dan ook wel af... Ik had afgelopen weekend toen ik op 35% zat een schermtijd van 3 uur ongeveer, maar dan stond mijn brightness op minimaal (10%) en dus niet op auto. 7 uur haal ik echt nevernooit niet...
Is ook niet te halen, niet op 3g modus... of je moet hem idd tussentijds opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
alwaysleft schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:50:
[...]

Maar dan heb je hem tussentijds opgeladen......
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2804/5835764865_f71ea47fc7.jpg

Nee dus.

Misschien is dit wel interessant, de laatste update van google maps heb ik er weer afgegooid.
Merkte dat mijn batterij duidelijk harder ging met deze laatste update en aangezien ik het toch niet gebruik..

[ Voor 28% gewijzigd door Rhodan op 19-07-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
(jarig!)
alwaysleft schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:02:
Nou heb hem een factory reset gegeven, maakt bij mij niet zoveel uit. Na een half uur 3G internet is er 20% batterij vanaf. :X Heb ook alle apps nog eens nagekeken, daar ligt het ook niet aan...
En via WIFI? En heb je misschien brightness op 100% staan?
Waar heb je dat gelezen? Bij mijn weten is alleen helemaal leeg laten lopen niet zo goed voor deze accu's.

Ik denk dat de meeste mensen de accu 's nachts opladen (dus de hele nacht). Maar goed, dat is slechts een aanname. Ik doe dat iniedergeval wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dlocks schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 02:35:
[...]
En via WIFI? En heb je misschien brightness op 100% staan?

[...]
Waar heb je dat gelezen? Bij mijn weten is alleen helemaal leeg laten lopen niet zo goed voor deze accu's.

Ik denk dat de meeste mensen de accu nachts opladen (dus de hele nacht). Maar goed, dat is slechts een aanname. Ik doe dat iniedergeval wel. :)
Nee automatische brightness, heb helaas overdag geen beschikking over wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 19:59

Ik denk dat de meeste mensen de accu 's nachts opladen (dus de hele nacht). Maar goed, dat is slechts een aanname. Ik doe dat iniedergeval wel. :)
[/quote]

Heb de tel sinds donderdag en ik laat m juist helemaal leeglopen, voordat ik em weer helemaal oplaadt. Ik dacht dat ze me verteld hadden dat ik dat minimaal 3 keer moest doen voordat de accu zijn maximale capaciteit heeft. Zit ik ernaast of ben ik goed ingelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410818

Zo hè, ik heb even TuneIn Radio aanstaan en hij slurpt in een uurtje bijna 20% weg. Voor de updates ging de batterij veel minder snel leeg door deze applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
lazwa schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:55:

[/quote]

Heb de tel sinds donderdag en ik laat m juist helemaal leeglopen, voordat ik em weer helemaal oplaadt. Ik dacht dat ze me verteld hadden dat ik dat minimaal 3 keer moest doen voordat de accu zijn maximale capaciteit heeft. Zit ik ernaast of ben ik goed ingelicht?
Wikipedia: Lithium-ion-accu

Tijdens gebruik:

Niet geheel opladen (tot bijv. 97 %)
Niet geheel ontladen (i.v.m. diepontlaadgevaar)
Zo veel mogelijk netvoeding gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
OsiriX schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:20:
[...]

http://www.sporza.be
De mobiele versie is wel goed, maar ik kijk liever op de volledige website.
Wordt hier toch echt prima weergegeven. De volledige site.
Screenshot maken werkt alleen niet in CM7 lijkt het :? Dus kan het niet laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcpswijnenburg
  • Laatst online: 30-04 21:25
Ik begin me nu toch zorgen maken om de batterij:

Binnen 13 uur gewoon van 100 naar bijna 0 en ik heb echt niet bijzonder veel gedaan. Op de achtergrond draait auto sync voor:
- Mail (2 exchange accounts)
- Gmail
- Whatsapp
- Weer

Verder kijk ik af en toe hoe laat het is, mail ik af en toe, speel soms een spelletje en lees wat tweets op seesmic. Thats it. Ik weet van de batterij drain af maar dit is wel dramatisch hoor. Hopelijk word dit opgelost in 2.3.4.

Ik draai overigens buildnummer KF3, de laatse via Kies dus.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2rh4sjd.jpg Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2me2v7n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
(jarig!)
mcpswijnenburg schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:58:
Ik begin me nu toch zorgen maken om de batterij:

[..]
Je scherm staat wel vaak aan. Hoeveel uur stond erbij? 5 a 6 uur?

[ Voor 3% gewijzigd door Dlocks op 20-07-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dlocks schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:18:
Je scherm staat wel vaak aan. Hoeveel uur stond erbij? 5 a 6 uur?
Not even close natuurlijk, aan de hoeveelheid blauwe streepjes te zien. Denk eerder 3.5 uur ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een erg duidelijk verschil gevonden met de gratis App/widget: TM & World Clock Widget.
Het lijkt alsof deze app alle wereldtijden per minuut persoonlijk op gaat halen.
Als deze is geïnstalleerd verlies ik ongeveer 9% per uur. Zonder deze 2% per uur!
Ik heb dit dubbel getest. (2x geïnstalleerd en meerdere dagen laten draaien.)

Het lijkt erop dat toch diverse apps en widgets een zeer belangrijke rol spelen bij battery drain.

Meer mensen met battery drain deze app toevallig geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Had misschien het idee dat het aan een mijn batterij lag dat die maar 3 uur met scherm aan op 3G modus meekon gaan qua batterij, helaas dat is het ook niet. Na een week nieuwe batterij ook dan gaat die maar 3 uurtjes met scherm aan mee. Ik zal gewoon moet accepteren dat mijn oude Iphone 4, 25% langer meegaat in 3G modus. Heel erg jammer, heb alles al geprobeerd...factory reset, alle apps nagaaan etct.

Conclusie: voor mensen die alleen maar op 3G zitten zoals ik zuipt dit ding ontzettend veel stroom. Wifi modus is die zuinig, maar helaas heb ik die overdag niet beschikbaar.

3 uur is de max in 3g modus qua display time.(scherm aan).

Tevens gebruik ik apn droid, dus 3g verbinding is uit als ik hem niet gebruik

[ Voor 8% gewijzigd door alwaysleft op 21-07-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
  • Laatst online: 15-06 12:17
[...]

[afbeelding]
Wow! Batterij gaat 9 uur mee waarvan 7 uur is verbruikt door het scherm??? :? Zwarte achtergrond met null iconen/widgets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Chupastark schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:40:
[...]

Wow! Batterij gaat 9 uur mee waarvan 7 uur is verbruikt door het scherm??? :? Zwarte achtergrond met null iconen/widgets?
Wat screenies gemaakt en online gezet.
Doe er mee wat je wilt.
http://www.keesstolk.nl/gallerytwo/main.php?g2_itemId=2904

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
  • Laatst online: 15-06 12:17
Rhodan schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:44:
[...]

Wat screenies gemaakt en online gezet.
Doe er mee wat je wilt.
http://www.keesstolk.nl/gallerytwo/main.php?g2_itemId=2904
Toppie dat je daar in ieder geval de moeite voor hebt genomen d:)b
Sarcasme is ontstaan vanwege posters die min of meer hetzelfde beweren zonder (voldoende) ondersteunend (beeld)materiaal. Valt op dat je (bijna) geen WiFi gebruikt. Alleen 3G?
Tevens vraag ik me af waar die lichte stijgingen in je batterijverbruik grafiekjes vandaan komen, terwijl je mobiel niet aan de lader heeft gehangen (ga ik dan vanuit). Zag ik bij meerdere gebruikers hier terugkomen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Voor de mensen die een eitje willen bakken op hun telefoon raad ik de tower defense cloon cyber defense aan.
Binnen 5 min is je telefoon leeg en schakelt bakplaat modus in.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste