• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 27-12-2021

Samsung Galaxy SII

Intro
Op 13 februari 2011 heeft Samsung de Galaxy SII geïntroduceerd. De belangrijkste kenmerken zijn de 4,3" Super-AMOLED Plus scherm, 1,2 Ghz Dual-core Exynos/Tegra 2 processor en een NFC-reader. Daarnaast beschikt het toestel over een 8MP-camera waarmee tevens 1080P video geschoten kan worden.
Het Super-AMOLED Plus scherm is de volgende generatie SAMOLED schermen zoals we die kennen van de Wave en Galaxy S. De 2e generatie SAMOLED-schermen maken gebruik van een RGB-matrix wat het scherm stukken scherper (50% meer subpixels) moet maken in vergelijking met de eerste generatie SAMOLED-schermen. Let op: in bepaalde gebieden word de Samsung Galaxy SII geleverd met een SLCD-scherm.

Dit topic is bedoeld om over de Samsung Galaxy S II te praten.
Discussies over accessoires, levertijden, providers, abonnementen en prijzen,
de ICS update voor S II, problemen met Samsung Kies, en firmware (stock en custom)
horen in de gelinkte topics en zijn dan ook ongewenst!!

Inhoudsopgave
Specificaties
Chipset ARM Cortex A9 – Exynos 4210 / Tegra 2 (bepaalde gebieden)
Kloksnelheid2 x 1,2 Ghz (Exynos) / 2 x 1 Ghz (Tegra 2)
BesturingssysteemAndroid 2.3 (Gingerbread) met Touchwiz 4.0
Scherm4.3-inch SAMOLED Plus touch screen 480 x 800 resolutie (rgb-matrix)
ROM16GB / 32GB
RAM1 GB
GeheugenuitbreidingmicroSD™ memory card (SD 2.0 compatible); max 32GB
Gewicht116 gram
Afmetingen125.3 x 66.1 x 8.49 mm
Netwerk HSPA+ 21Mbps/ HSUPA 5.76Mbps, EDGE/ GPRS Class 12, Quad band GSM 850/900/1800/1900, Quad band UMTS 850/900/1900/2100
GPSJa, intern
Wifi IEEE 802.11a/b/g/n WiFi, WiFi Direct
SensorenInternal GPS antenna, A-GPS, NFC-reader, G-Sensor, Gyroscoop, Digital compass, Proximity sensor
Camera8.0 MP camera met auto focus en LED flashlight
Camera Front2.0 MP
BluetoothBluetooth 3.0 + HS
Audio3,5 mm stereo audio-aansluiting, Stereo FM Radio met RDS
MicrofoonActive Noise Cancellation met dedicated mic
AansluitingStandaard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)
Camera video opnemen1080P Full HD video recording
Batterij1650 mAh
BatterijduurSpreektijd: max 520 min (3G); Standby tijd: max 610 uur (3G)
Websitehttp://www.samsung.com/global/microsite/galaxys2/html/
Handleiding(en)http://www.samsung.com/nl...rchword=Galaxy+S+II+i9100

Terug naar de inhoudsopgave
Features
  • Lost Phone Management - Samsung DIVE: met Samsung DIVE kun je via de computer een telefoon op afstand wissen, locken of opzoeken op een kaart. Deze service is geheel gratis. Aanmelden via http://www.samsungdive.com
  • Easy Set-up (WPS PIN/PBC, Wi-Fi Direct)
  • AllShare (DLNA1.5)
  • Samsung Kies 2.0, Samsung Kies air
  • Social Hub Premium: de toekomst van communicatie; spreek met wie je wilt en hoe je wilt vanaf één plek: je contactenoverzicht. Je hebt de communicatiegeschiedenis en updates van je contacten op sociale netwerksites in beeld. Vanuit het contactenoverzicht leg je direct contact via e-mail, sms of sociale netwerkdienst. Of je belt gewoon. Je contactenoverzicht op de Samsung Galaxy S II wordt dé hub voor jouw sociale leven.
  • Readers Hub: met de Samsung Galaxy S II heb je altijd een bibliotheek aan boeken, tijdschriften en kranten bij je. Dankzij speciale samenwerkingsverbanden biedt de Samsung Readers Hub meer dan 2,2 miljoen boeken aan, 2.000 kranten in 49 talen en 2.300 populaire tijdschriften in 22 talen.
  • Game Hub: Game Hub biedt de eenvoudigste manier om de beste mobiele games te downloaden en te spelen. Met de gyroscopische sensor met drie assen opent Samsung een wereld aan gamingmogelijkheden. Probeer games gratis uit en download eersteklas titels van partners zoals Gameloft. Of daag vrienden uit met de Social Network Games (SNG) van mobage, inclusief ngmoco’s ‘We Rule and We City’.
  • Music Hub: de Samsung Galaxy S II is je persoonlijke muziekmanager met toegang tot meer dan 12 miljoen tracks van 7Digital. Ontdek wat hot is volgens de hitlijsten, zoek je favoriete muziek op, ontvang aanbevelingen van albums, luister naar previews en download ze direct op de Samsung Galaxy S II
Enterprise solutions
  • Cisco AnyConnect Virtual Private Network
  • Sybase Afaria Mobile Device Management
  • Cisco WebEx
  • Cisco Mobile
Mobile Audio/Video Interface
  • MHL: Samsung Galaxy S2 has a MHL (Multimedia High-definition Link) connector, which basically allows the Micro-USB to do much more than just be a Micro-USB connector. It can for example output 1080p with a Micro-USB to HDMI cable and it can do USB host stuff such as USB keyboards. At the same it will be charging your phone.
Reviews
Hardware.info - Samsung Galaxy S II GT-I9100 review
http://nl.hardware.info/r...laxy-s-ii-gt-i9100-review

Phone Arena - Samsung Galaxy S II Review - 9/10
http://www.phonearena.com...Galaxy-S-II-Review_id2728

Mobile-Review - Review of Samsung Galaxy S II i9100. Part 1 & 2
http://www.mobile-review....amsung-galaxy-s2-en.shtml
http://www.mobile-review....sung-galaxy-s2-2-en.shtml

Engadget - Samsung Galaxy S II review - 9/10
http://www.engadget.com/2...msung-galaxy-s-ii-review/

CNET UK - Samsung Galaxy S 2 review - 4,5/5
http://reviews.cnet.co.uk...laxy-s-2-review-50002442/

Techradar.com - Samsung Galaxy S2 review - 5/5
http://www.techradar.com/...g-galaxy-s2-930907/review

Tweakers.net - Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit
reviews: Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit

Beste Product - Samsung Galaxy SII gaat d'r op en d'r over 4.5/5
http://www.besteproduct.n..._over__video_review_.html

GSMArena - Review van de Samsung Galaxy SII met ICS
http://www.gsmarena.com/s...ingerbread-review-737.php

FAQ
Wat kan ik doen aan de battery drain?
Op het moment is hier nog vrij weinig over bekend, alhoewel er natuurlijk wel een paar dingen zijn die je kan doen:

Auto-brightness aanzetten
Op 2G overschakelen als je op een WiFi netwerk zit
Eventueel rooten om met SetCPU te downclocken en profiles in te schakelen
Wachten tot er een undervolt kernel is.
Hoe gaat het updaten in zijn werk?
Dat gaat via OTA of je zal daar Kies of Odin voor moeten gebruiken als het via OTA niet lukt. Voor Odin verwijs ik je door naar het Galaxy SII Firmware topic, daar staat het uitgebreid besproken. Kies is te downloaden vanaf de Samsung site, en installeert dan ook automatisch de goede drivers. Als je je Galaxy S II eraan koppelt zou hij een melding moeten geven als er een update beschikbaar is. Soms geeft Kies niet meteen die melding, dan kan je eventueel overstappen op Odin, maar dat is tricky, dat veegt namelijk je hele telefoon schoon. Ik raad aan te wachten tot Kies de melding geeft.
Let op met updates, sommige updates leveren problemen op!
In deel 6 van het Galaxy S II topic zijn er veel problemen ontstaan NA het updaten naar de nieuwere, "verbeterde" versie van Gingerbread (de spontane reboots etc.) zodat er zelfs een speciaal topic aan is gewijd. Belangrijkste wat hiervan te leren is het volgende: Als je toestel goed werkt, wacht dan met updaten, zodat je kan horen of er mensen zijn die ineens problemen hebben na de update! (If it ain't broken, don't fix it!)
Mocht dit niet het geval zijn, kun je op de gebruikelijke manier updaten.
Wat is de nieuwste firmware.
Door: SizzLorr
Download Check Fus en kijk wat de laatste firmware versie is.
http://fus.nanzen.se/

Of je houdt op twitter @SamKiesUpdates in de gaten.
Ik heb problemen met de Kies-software en het herkennen van mijn telefoon! Een heel goed startpunt is Het Samsung Kies topic op GoT, dit topic staat gelinkt.
Download Kies vanaf de Samsung website en voer het installatiebestand uit met administratorrechten.
Na de installatie maak je jezelf eigenaar van de map waarin kies is geïnstalleerd, of je kunt bij de eigenschappen van alle .exe bestanden in de map Kies aanvinken dat ze uitgevoerd moeten worden met administrator-rechten. Dit kan een hoop problemen schelen met het herkennen van je S2, en het updaten ervan.
Hoe wijzig ik mijn input-method (toetsenbord)?
Ga naar een tekstvak, druk daar lang op. Je ziet nu een pop-up met verschillende opties, kies Invoermethode. Voilà: Je kan kiezen :)
Vlingo heeft nog geen Nederlands?
Klopt, dat komt hopelijk binnenkort met een update. Tot die tijd zal je Engels moeten praten tegen je telefoon.
M'n SGS2 verbindt niet met Kies in de Cradle.
Door: Mickroz
De oplossing hiervoor is Kies Air te starten op je telefoon, dann kan je via WiFi over je netwerk connecten naar je telefoon, door het adres wat je op je telefoon ziet staan in je webbrowser te typen. Zokun je Kies als webbased te gebruiken, hiervoor hoeft Kies dus niet geinstalleerd te zijn op je PC, en kan je overal waar WiFi is je SGSII benaderen om de inhoud van je telefoon te bekijken. Het is dus enkel een verkenner, je kunt er niet mee updaten of backups mee maken, daarvoor zul je het programma Kies echt moeten installeren.
Ik kan met Titanium Backup m'n apps niet freezen.
Door: Superkneus
Je moet Root-toegang hebben om Titanium Backup hiervoor te gebruiken. Om apps te freezen moet USB Debugging aanstaan (Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB Foutopsporing)
Ik krijg de laatste firmware niet geinstalleerd.
Deinstalleer kies
Download en installeer de UK versie van kies
Start kies met admin rechten
Voer de update uit
Mocht hij de fout geven, dll failed, tel opnieuw opstarten en opnieuw aankoppelen
Dit alles zonder kies af te sluiten!
De update opnieuw uitvoeren
Nou moet het werken
Heeft de Galaxy SII een Notificatie Led?
Nee, mocht je dit willen dan kan je de app NoLED gebruiken uit de Market.
Flash is geinstalleerd maar ik krijg nog steeds een groene pijl op internet te zien.
Browser, settings, enable plugins, always. Dan laadt de flash content automatisch
Internet--> Instellingen--> Invoegtoepassingen activeren-->Altijd aan
Hoe maak ik een screenshot?
Houdt de home en de powerknop ingedrukt, en laat ze vervolgens allebei los, de powerknop ietsjes eerder dan de homeknop.
Screens te vinden in de "Screencaptures" folder
Ik zie een roze vlek op mijn foto's.
Dit is een probleem met de Auto witbalans. Wordt in de toekomst mogelijk opgelost met een update.
Als je een andere instelling gebruikt voor de witbalans dan automatisch zou het niet zichtbaar moeten zijn.
Als ik mijn toestel wil updaten via Kies krijg ik de volgende melding: "Geen toestemming ontvangen van de beheerder van GT-I9100. Het programma wordt gesloten."
Zorg dat je KIES met admin rechten opstart (middels rechtermuis knop). dan gaat het goed
Weet iemand waarom het scherm ook dimt tijdens het internetten en spelletjes?
Instellingen -> Display -> Helderheid -> "automatisch" uitvinken
Instellingen -> Display -> "Schermvoeding aanpassen" uitvinken
Zwarte Achtergrond.
Telefoon wordt warm bij de camera.
Dit is normaal, de processor zit daar naast.
Iconen in de app-drawer blijven niet op de juiste plaats staan als ik ze anders indeel.
Door: Reyals
Via instellingen-> applicaties-> applicaties beheren, tabblad alles heb ik TWlauncher geopend en daar de gegevens gewist. Vervolgens de telefoon uit en aangezet. Je bent dan alle wijzigingen in de App-drawer kwijt, maar ook alles op je homescreens. Die twee staan dan weer standaard zoals de telefoon werd geleverd. Hierna alles weer ingedeeld zoals ik wil, en het blijft nu gewoon weer staan. De programma's in de App-drawer staan dan gewoon alfabetisch ingedeeld als een lange lijst.

Je kunt als alternatief ook AppSorter gebruiken.
Waar vindt ik tips & trucs voor de Galaxy sII
Welke secret codes zijn er voor de Galaxy sII
Waar vind ik de servicecenters van Samsung?
Foto's
Toestel

Camera Sample's

Youtube
HDblog
YouTube: Samsung Galaxy S2 RAM Info e Hardware tour ENG

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II user interface demo
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II user interface

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample

GSMArena - Flash in browser test
YouTube: Samsung Galaxy S II Flash in browser performance test

Samsung Galaxy S2 ondersteunt Mobile High-Definition Link (MHL)
YouTube: Mobile High-Definition Link (MHL)

Links naar topics op GoT
Het Samsung Galaxy S II-topic - deel 1

Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 2

Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 3

Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 4

Het Galaxy S II topic - Deel 5

Het Galaxy S II topic - Deel 6

[Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots

[Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

[Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Het Grote Galaxy S II ICS update topic

Het Samsung KIES topic

[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic

Changelog
Pre: Topic opgezet door BobWarley :*)
13-02-2011: Officiele introductie van de Samsung Galaxy S2 (Overgenomen door Relief2009)
13-02-2011: Eerste actuele informatie SGS2 toegevoegd
13-02-2011: Video + meer specs toegevoegd.
14-02-2011: jump-tags gemaakt
14-02-2011: 'Video's' renamed naar 'Youtube' en 'Hands-on' verplaatst naar '(P)Reviews'
15-04-2011: Hands-on oude filmpjes verwijderd
15-04-2011: Nieuw plaatje, kleine wijzigingen in Specificaties en nieuwe filmpjes toegevoegd
15-04-2011: Deel 2 van het topic geopend :9
24-04-2011: thijsje66 is nu mede-auteur. Welkom!
10-05-2011: Plaatjes vervangen + nu alleen Reviews
10-05-2011: Deel 3 is nu geopend :*)
19-05-2011: Deel 4 is nu geopend :*)
19-05-2011: FAQ toegevoegd - nog uit te breiden
09-06-2011: Deel 5 is nu geopend :*)
09-06-2011: FAQ uitgebreid
09-06-2011: Reviews toegevoegd
17-08-2011: Deel 6 is nu geopend :*)
11-11-2011: FAQ uitgebreid
13-03-2012: Deel 7 is nu geopend :*)
13-03-2012: Links naar oudere topics toegevoegd.
05-04-2012: In de FAQ een paar links toegevoegd.
31-05-2012: Links aangepast na wijziging van het Firmware topic :*)
Nog vragen voor de FAQ? Graag DM'en. Alvast dank!

[Voor 214% gewijzigd door reyals op 31-05-2012 21:38]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• reyals
Dit 7e deel (alweer) is geopend omdat topic 6 te groot en onoverzichtelijk aan het worden was, en ook omdat IceCreamSandwich zo ongeveer beschikbaar is.

Nu kunnen hier de nieuwe issues en ervaringen besproken worden. Mocht er in de topic-start iets ontbreken, geef het even door.

Mochten de problemen uit de FAQ opgelost zijn met ICS, laat het even weten, dan kan dat ook aangepast worden.

Mochten er mensen zijn die medeauteur willen/kunnen worden, DM me even.

[Voor 27% gewijzigd door reyals op 13-03-2012 22:04]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• reyals
skatebiker schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:00:
Volgens deze link
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1544487
is er al een officiele ICS 4.03 in omloop incl. geroote kernel.

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Het Grote Galaxy S II ICS update topic

• reyals
@phusebox die mininotities doen het weer als je Via instellingen-> applicaties-> applicaties beheren, tabblad alles bij Mininotitie op gegevens wissen klikt.

ik zou zo niet weten welke ringtone je bedoeld: maar je kunt HIER de sgs2_KE7 ringtones vinden

• reyals
Phusebox schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:55:
[...]

Heb de ringtone al gevonden, vandaar de edit van mijn post.

Maar als ik alle gegevens wis ben ik dus al mijn notities kwijt?
dacht het wel ja, vandaar ook gegevens wissen.

• reyals
Cache al leeg gegooid?
Cache is te legen via VOL UP + HOME + POWER, anders kun je daar ook kiezen voor een factory reset

[Voor 11% gewijzigd door reyals op 13-03-2012 22:07]

• reyals
Bld- schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:28:
Al gedaan ja.
Nu factory reset gedaan.
Reboot ie, blijft ie weer in samsung logo staan :/
Probeer het hier eens: [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware

• reyals
BMW_M3 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:37:
Hoe lang zou de s2 nog interessant blijven denken jullie. Ik bedoel is het nog handig om een twee jarig abo te halen met een s2.. Of slimmer om nog te wachten op de s3. Mijn abo verloopt eind mei maar kan nu al vernieuwen.
Ik zeg neem de s2. De s3 is nog niet aangekondigd, nog enkel geruchten die naar buiten zijn gekomen. En samsung brengt over één jaar de s4 en over 2 jaar de s5 uit. (om maar aan te geven dat ze nogal veel nieuwe en betere toestellen uitbrengen). En met een s2 kun je zeker een tijdje vooruit.

• reyals
koning_nico schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:24:
Nummer 7 alweer :) Even snel de eerste dingen die opvielen:

Het is misschien goed erbij te melden dat je dan nog steeds niet kan backup/updaten omdat het eigenlijk alleen een explorer is.

Titanium Backup werkt alleen als je root op je tel hebt toch?
speeder1988 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:24:
[...]

Indien je het probleem hebt met KIES dat hij constant blijft verbinden is er 1 makkelijke oplossing:

Maak jezelf eigenaar van de map waar KIES geinstalleerd is.
Even opgenomen in de FAQ.

• reyals

• reyals
Jag schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:07:
[...]

Ik dus ook niet. Ik voelde me een ontzettende kneus omdat ik zonder dat ik het wist dat ding geroot zou hebben. De gast van die winkel zei dat ze hem zo niet gaan fixen. Ik denk dat ik maar moet proberen een Samsung ROM te herinstalleren, hopen dat er dan geen root meer staat. Of heeft iedereen daar "root" staan?
Ja staat er altijd. Andere winkel nemen, deze gast heeft er al helemaal geen verstand van. Die laat ik niet sleutelen zaan mijn telefoon. ;-)

• reyals
@pottahs staat je usb fouten opsporen aan?
Instellingen ->Applicaties -> Ontwikkeling.

• reyals
@basph heb je jouw sim al eens geprobeerd in een ander toestel en een andere sim (andere provider) in jouw toestel? Om maar uit te sluiten dat het zaan het netwerk ligt.

• reyals
Fist schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:45:
Mijn S2 trilt sinds een tijdje helemaal niet meer. Uiteraard heb ik al gekeken bij instellingen->geluid->trillen en die staat op altijd. Verder heb ik ook aan staan dat hij een vibratie zou moeten geven bij elke aanraking maar die doen het allemaal sinds kort niet meer. Google geeft mij alleen adviezen waarin ik de instelling moet checken die ik zelf al bekeken heb. Intensiteit van het trilsignaal staat op de helft. Iemand enig idee?
zoek eens een servicecenter op, lijkt op kapotte hardware

• reyals
zal wel airpush zijn, met deze kun je zien welk programma er gebruik van maakt: Google Play: AirPush Detector

• reyals
janlucas schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:44:
hallo is er een manier om te voorkomen dat je icoontjes steeds verspringen?wordt er moe van om het steeds terug te zetten hoe ik het gewend ben ik draai 2.3.5 wie kan mij helpen met een oplossing en door waT KOMT DIT EIGENLIJK? in ieder cgeval alvast bedankt voor de moeite. mvg.jan
Zie FAQ in de ts.

• reyals
racinfo schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:47:
[...]
Met de N900 kon dat wel; helemaal uit en toch 's morgens de wekker.
Met een symbian toestel ook, maar dat is irrelevant, het is geen android, en daarmee kan het niet.

@stpan: iets gesloopt bij het vervangen van het scherm? Om vodafone uit te sluiten zou je ren andere sim kunnen proberen

[Voor 17% gewijzigd door reyals op 10-04-2012 22:18]

• reyals
FezzFest schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:39:
Dat thema is een beetje vergeten, maar het probleem is er nog steeds: de roze vlek in de camera op witte achtergronden als de witbalans op automatisch ingesteld staat. Ik draai nu de laatste officiële firmware (XWLP7) en heb het probleem nog steeds. Weet er iemand hier nog meer over?
Heb ik ook op 2.3.6. Ga ik binnenkort eens voor langs een servicecenter

• reyals
Korte mp3 gebruiken? Met mp3ringtone maker inkorten?

• reyals
En al zeker is het moeilijk zonder erbij te melden welke ics versie er op staat

• reyals
*#1234#

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
flaffiewaffie schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:56:
Meer mensen die de galaxy S3 direct kopen als ie uit is ?
puur op basis van specs, NEE. al zou het grotere scherm/batterij wel een reden kunnen zijn, maar voorlopig is de SII goed genoeg, zeker met ICS.

ik kijk het nog wel aan wat de SIV gaat doen volgend jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
*bij de faq ook tips en trucs voor de ics draaiende sgs2 vermeld*

• reyals
tikkietrugjaap schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:47:
Kreeg zojuist een melding dat er een "software update" beschikbaar was van Samsung. Meer informatie stond er niet.
Nou ben ik eigenlijk wel blij met de huidige staat van mijn S2 (behalve het geneuzel met USB) en heb dus geen interesse in de update. Nou kan ik de update dus alleen maar uitstellen en niet gewoon negeren en loop ik dus de hele tijd rond met zo'n vervelend icoontje plus dat hij dus een melding geeft na maximaal een dag.

Heeft iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?
Klik op installeren, en dan meten op annuleren, dan ben hee van de melding af

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
rubw87 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:12:

Maybe een goeie voor de Topic-start? :9
lijkt me meer voor het custom roms topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:38:
[...]

Lijkt mij niet, want het zijn de officiele firmwares, kernels en modems. Hoort dus juist hier thuis.
en hoe je die roms moet flashen staat uitgelegd in het custom roms topic.

• reyals
markiemannie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:17:
Geen idee of dit goede topic is, excuses indien niet.
Heb een Galaxy S2 (i9100) besteld (bij castle telecom), en de i9100G gekregen, dus die met een TI OMAP CPU. Deze heeft ook nog géén ICS update en de meeste custom ROMs doen het niet (kwam er gelukkig achter voordat ODIN los ging er op).
M'n contract en bonnetje en alles zeggen dat ik een 'gewone' i9100 (zonder G) heb besteld, en van wat er op internet te vinden is is de i9100G geen directe vervanger van de i9100. Is dit een redelijke reden om deze terug te sturen en toch een nieuwe (i9100) te krijgen?
Lijkt me wel ja, wat zegt de verkoper ervan?

• reyals
lijkt me toch netjes geregeld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
*2767*3855# (Full Factory Reset)

Die wist ook je sdcard (de interne bedoel ik)

• reyals
Andreetjuh schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:34:
Na heel veel aangekloot te hebben met met s2 maandag toch maar de knoop doorgehakt, en de aanschaf gedaan van een Iphone 4s, en me Galaxy voor een mooie prijs kunnen verkopen.

Was zo klaar met de batterij, het crashen van het wifi en nog meer van die gekkigheid was er klaar mee.
Mag hopen dat niet iedereen hier last van heeft?

Hoop voor in de toekomst dat het allemaal wat beter wordt met Android en de toestellen want na de Desire en de Galaxy was ik er eigenlijk wel even klaar mee.

Moet zeggen met de Iphone heb ik na een hele van 7 uur smorgens tot 11 uur savonds nog 65% procent over dat vind ik tot nu toe het grootste pluspunt!
Nee geen last van. En je vergelijkt bananen met peren, neem een android met een kleiner scherm en de batterij gaat een stuk langer meer dan van en toestel met 4"scherm. De xperia ray van mijn vrouw gaat bijna 4 dagen mee.

• reyals
n00bs schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:47:
[...]

Waanzin prijs. Voor rond de 350-400 koop je gewoon een NL model. En daarna tweak je die lekker. Maar ik zou zeker geen grijze import nemen, Samsung is erg lastig met garantie van grijze import (voor al hun hardware) ;)
Voor de garantie is niet de fabrikant, maar de leverancier je aanspreekpunt. De winkel geeft je die garantie, je hoeft zelf niet naar Samsung.

http://www.deombudsman.nl/koop-en-garantie/rechten/garantie

[Voor 6% gewijzigd door reyals op 12-06-2012 19:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
Welke contacten? Waar staan ze opgeslagen? En wat wordt er weergegeven?

• reyals
Passie(f) schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:54:
[...]

Welke contacten.... eh ja is daar verschil in? Gewoon met telefoonnummer (hi contacten)
Waar ie ze op slaat? i don't know. Neem aan in m'n telefoon ergens. Zijn kpn/hi contacten die synchroniseer ik zo af en toe ook.
Simcontacten, telefooncontacten of gmailcontactpersonen.
Als je ze dan toch online wilt hebben staan is koppelen aan je Google account handiger. Kijk eens bij weergave opties in je telefoonboek, daar staan de mogelijke contacten die je weer kan geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
martijnoss schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:51:
Bedankt, er bestaat zeker geen APP die dit mogelijk maakt?
Dat heb ik ingesteld met tasker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
N
Stpan schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:22:

Heeft iemand ervaringen met www.e-repair.nl en zijn SGS2?
Heeft iemand ervaringen met de Samsung servicepunten? Daar vind je allerlei winkels (waar ik mijn toestel niet heb gekocht) en sturen die het toestel ook niet gewoon door naar diezelfde 'officiele partner'?
dat zijn gewoon monteurs aanwezig die er meteen naar kunnen kijken.

• reyals
Bij telfort moet je wel je data roaming aan zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
nergens, de concept berichten staan direct onder de persoon waar je ze heen wilde sturen, er komt dan concepten bij te staan in je berichtenlijst

• reyals
Maroei schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:48:
Bij mij doet sinds een dag de Play store het niet meer als de SD kaart erin zit. Zegt dat hij download, maar doet dat niet. Zowel onder wifi als Hsdpa. Als ik de SD kaart eruit haal is er geen probleem meer. Ook als ik een ander SD kaartje erin zet doet hij het ook niet meer. Iemand een zelfde probleem gehad of oplossing?

Waarschijnlijk komt het wel weer goed als ik een factory reset doe, maar dat is elke keer weer veel werk, dus wil ik vermijden.
Verwijder via applicaties de updates van de play store eens en wis de gegevens. Daarna de store opnieuw openen zodat de update opnieuw wordt geïnstalleerd. Dit zou kunnen helpen.

• reyals
Gebruik airpush detector eens, kun je mee zien welke app het is

• reyals
Subbase schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:34:
Tsja, ik zal de 100ste wel zijn maar ik kan echt niet zo snel mijn vraag of antwoord terug vinden.
[Samsung Galaxy SII - I9100] Ervaringentopic (deel 7)

Daar staat hetzelfde probleem tussen. Met dank aan de zoekfunctie

• reyals
Aj1989 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 07:44:
Ik krijg mijn S2 vandaag binnen. Nu alleen nog een kaartje kiezen voor deze telefoon. Ik wil 32GB microsd kaartje indoen.Maar nu zit ik te twijfelen welke type:

SDHC of SDXC ?

Iemand ervaring mee?
Zelf al gezocht? Google is dat erg handig voor. En volgens de specificaties wordt sdxc niet ondersteund.

• reyals
sjaool schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:29:

Misschien dat iemand een betere oplossing heeft?
doorsturen naar een gmail account die je op je telefoon gebruikt?

• reyals
flash1 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:00:
Krijg je garantie op de batterij van de Galaxy s2? Want mijn telefoon is namelijk vrij snel leeg. Wanneer ik hem volledig opgeladen heb dan is hij na 3 uur (normaal gebruik icm volledige helderheid scherm) weer leeg. Ook als ik hem opgeladen heb en stand-by laat staan voor het slapen kan het zomaar zijn dat hij in de volgende ochtend nog maar voor 60% vol zit. Nu heb ik al een vervangende batterij kunnen vinden, namelijk deze: http://www.leka-trading.c...ct/product&product_id=103 Hij heeft een iets grotere capaciteit misschien dat het probleem daardoor gereduceerd wordt?

Ook ervaar ik problemen met de oplader. Want als mijn telefoon aan de stroom hangt gebruikt hij meer dan dat erbij komt. Is dit normaal en is misschien een vervanger verkrijgbaar die krachtiger is?

Alvast bedankt.
gebruiksduur verschilt nogal, ligt er vooral aan wat je allemaal hebt geïnstalleerd, en hoeveel je op de achtergrond gebruikt. enige manier om je accu te testen zonder dat er apps dwars liggen, is na eenfactory reset.

• reyals
goldvinger schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:03:
[...]

Bij mij het zelfde.
telefoon staat nu 16 uur aan en de batterij staat nog op 75%.
Normaal stond rond deze gebruikte tijd de batterij op 50%.
En mijn gebruik van de telefoon is zeker niet minder.

De update draagt in mijn ogen zeker bij aan een langere gebruikerstijd van de batterij
hier ook al, ze hebben EINDELIJK het probleem met het Android System wat het meeste stroom verbuikt opgelost, nu is eindelijk het scherm weer de grootste verbruiker.

• reyals
DRuw schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:13:
knip
[afbeelding]
Wel apart dat ik 2x android systeem heb als afnemer.
bij Sony is het beter vertaald: Android-systeem en Android-besturingssysteem heet het daar. Samsung heeft het nogal debiel vertaald van android-system en android-os

• reyals
dan kun je alleen betterbatterystats installeren om te kijken wat die wakelocks veroorzaakt

• reyals
al een factory reset geprobeerd?

• reyals
Onder de knop links van de spatie staan de instellingen en ook het microfoontje, dus daar kun je er nog gein voor kiezen

• reyals
kun je toch gewoon instellen bij de contacten? klik op groepen en kies ice

• reyals
How do I download additional languages in the Swype Beta version?To download additional languages in the Swype Beta version, navigate to Swype Settings > Language Options > Download languages, and select the languages you wish to install.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee