• naze1975
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-02 17:29
Ik zou graag een houder kopen voor op de mountainbike zodat ik mijn route kan filmen die ik afleg, is er iemand die hier ervaring mee heeft, of in iedergeval een houder weet die de camera vrij laat kijken, en ook een goede app die als je het scherm uitzet gewoon door blijft filmen.

Groet Robert

[Voor 14% gewijzigd door naze1975 op 17-07-2013 21:33]

naze1975 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:31:
Ik zou graag een houder kopen voor op de mountainbike zodat ik mijn route kan filmen die ik afleg, is er iemand die hier ervaring mee heeft, of in iedergeval een houder weet die de camera vrij laat kijken, en ook een goede app die als je het scherm uitzet gewoon door blijft filmen.
Wegens het gebrek aan beeldstabilisatie en de wel extréme schokken die je gaat hebben tijdens het fietsen zullen de filmpjes er "iets" bewogen uit gaan zien denk ik. Zeker als je een houder hebt die 100% "vast" zit. Denk dat een iets gedempte houder een beter beeld zal geven.

Maak soms ook filmpjes op de fiets maar dan uit de hand. Die zien er redelijk uit. Als je eventjes je hand op je stuur legt voor wat stabiliteit tijdens sturen heb je meteen minder lichamelijke demping en zie je dat terug op de video, die is meteen zo schokkerig als wat. En dan is je hand denk ik alsnog vergevingsgezinder dan een stukje plastic. Maar wellicht wil je wel dat schokkerige, who knows :) In dat geval zal elke houder voldoen. Een app die blijft filmen met het scherm uit gaat denk ik ook nog lastig worden.

Nickname does not reflect reality

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37
naze1975 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:31:

Groet Robert
Je zou het hiermee kunnen proberen:

http://euro.breffo.com/pages/spiderpodium
En die maak je precies hóe überstevig vast? Twee pootjes om je stuur klemmen, klaar? Dapper! :P

• Polster
  • Laatst online: 22:37
Yep inderdaad en dat zit best stevig :-)

http://pinterest.com/pin/187603140700244592/
Ik zie een klein cameraatje ipv een SGS2 er op zitten. Hoe dan ook, ieder zijn ding, ik zou het niet durven :)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-03 14:30
Nou, als ik al een S4 als daily driver zou hebben, zou ik het met mn S2 ook wel aandurven :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• naze1975
Ik durf het ook niet aan, ik toch meer vertrouwen in een gewone houder waar je de galaxy inklikt. Of ik moet gaan sparen voor een s4, dan maakt het natuurlijk niet meer uit :-)
AllSeeyinEye schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:35:
Nou, als ik al een S4 als daily driver zou hebben, zou ik het met mn S2 ook wel aandurven :+
Moet wel minimaal één apparaat hebben waar je normale foto's mee kan maken toch :P SGS2 ftw :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft een galaxy S II Plus. Volgens mij is deze technische bijna gelijk aan de gewone Galaxy S II dus maar even in dit topic het probleem: De telefoon valt soms spontaan uit. Vaak is dat als je er niks mee doet. Bijvoorbeeld 's nachts. Als je dan 's ochtends je scherm aan zet kom je er achter dat het toestel uit is.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Ik heb het toestel al een keer gereset naar factory defaults, maar het probleem bestaat nog steeds.

Hoor het graag :)

• AllSeeyinEye
Als het toestel uitvalt, is de batterij dan ook gelijk leeg?
Welke ROM / firmware versie staat erop?
Welke kernel staat erop?
Welke apps die altijd in het geheugen staan staan erop?
Wat zegt het log direct na uitvallen?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
AllSeeyinEye schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:42:
Als het toestel uitvalt, is de batterij dan ook gelijk leeg?
Welke ROM / firmware versie staat erop?
Welke kernel staat erop?
Welke apps die altijd in het geheugen staan staan erop?
Wat zegt het log direct na uitvallen?
Na het aanzetten is de batterij niet leeg, soms nog wel rond de 70% over na het opnieuw aanzetten.
ROM is de standaard Galaxy S2 Plus ROM, android versie 4.2.1. De kernel versie weet ik zo niet.
Apps die altijd aan staan is eigenlijk niks.
En welke logfile bedoel je?

Wat opvalt is, dat als je hem weer wilt aanzetten, je de Power On knop langer moet indrukken dan gebruikelijk. Soms wel 10 tot 15 seconden!

• AllSeeyinEye
Flappie schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:36:
[...]

Wat opvalt is, dat als je hem weer wilt aanzetten, je de Power On knop langer moet indrukken dan gebruikelijk. Soms wel 10 tot 15 seconden!
Dan is de telefoon niet uit, maar is hij SOD (Sleep Of Death). Met 10/15 sec power doe je dan een harde uit (10 sec) en weer aan (2 sec)

Oorzaak van een SOD kan diverse zijn. Meestal gerelateerd aan underclocken.

Anoniem: 478913

Sinds gister wil mijn s2 niet meer aan als ik de batterij verwisseld heb of wanneer ik hem heb opgeladen. Na het opladen, wanneer de kabel er uit is gaat die aan en uit en komt het Android oplaad beeldscherm er de hele tijd voor. Daarnaast heb ik regelmatig dat mijn scherm oplicht om niets. Tot slot is hij regelmatig uitgevallen na een lange periode van niet gebruiken terwijl de batterij daarvoor nog op 50% stond.

Ik heb de batterijen gecheckt en ze zijn niet bol. Verder heb ik de opening voor de lader schoon gemaakt. Factory reset staat voor morgen als die vaag blijft doen.
Hebben jullie verder nog tips? (Heb nooit met custom rom gekloot o.i.d.)

Anoniem: 215671

Het lukt mij maar niet om Swype op de nederlandse taal te zetten. Ik heb alleen engels tot mijn beschikking. Ik kan ook nergens vinden waar je dit zou kunnen downloaden.
Het toestel is verder wel ingesteld op Nederlands GT-I9100

Wie kan mij verder helpen? :O

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-01 11:46
How do I download additional languages in the Swype Beta version?To download additional languages in the Swype Beta version, navigate to Swype Settings > Language Options > Download languages, and select the languages you wish to install.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Anoniem: 215671

reyals schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:32:
How do I download additional languages in the Swype Beta version?To download additional languages in the Swype Beta version, navigate to Swype Settings > Language Options > Download languages, and select the languages you wish to install.
Aha, hier heb ik dus niet goed gekeken. Heel hartelijke dank, het is gelukt.
gr. Ine :) :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Swiftkey X is ook een fijn toetsenbord overigens. Vind ik fijner werken dan die Swype Beta. Die gebruikte ik voorheen altijd, maar Swiftkey leert beter heb ik het idee (vooral op welke plek je de knop aanraakt).

Ook kan die woorden leren van je Twitter, Facebook, Gmail :)

[Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2013 22:21]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• racinfo
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Na overschakelen van de ene provider naar een andere kreeg ik mijn Whatsapp niet meer geinitialiseerd. Wat ik ook deed na aanmelden vloog hij met een android error uit de procedure. Update via Kies naar 4.1.2 vermocht ook niets uithalen, netzomin als reset naar Factory.

Ik besloot toen het OS geheel te vervangen door een CyanogenMod. Eerst telefoon geroot met siyah-s2-v6.Ob4.tar en daarna geflasht naar 4.2.2 JB met cm-10.1-20130808-nightly-i9100.zip. Uiteraard daarna ook geflasht met gapps-jb-20130301-signed.zip om Play Store weer in beeld te krijgen en mijn apps terug te kunnen plaatsen.

Whatsapp weer gestart, ingesteld op new telefoonnummer en nu werktte alles feilloos. Het was wel even wennen aan de snelheid, vele malen beter dan de originele shit van Samsung en niet te vergeten de troep van Google. Wat vooral merkbaar is het zuiniger batterij verbruik. Al met al een verbetering; een aanrader. ;)

• ThinkPad

ThinkPad

Bij mij bevroor de tefoon redelijk vaak met die Siyah kernel.... Misschien dat jij geluk hebt...

Ik heb er nu al een maand of 3 de Chameleon 3.03 ROM op, met de Jeboo kernel. Uitstekende batterijduur (anderhalve dag lukt wel), en geen freezes of crashes.

[Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 12-08-2013 09:40]

• racinfo

racinfo

E-MTB

ThinkPadd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:38:
Bij mij bevroor de tefoon redelijk vaak met die Siyah kernel.... Misschien dat jij geluk hebt...

Ik heb er nu al een maand of 3 de Chameleon 3.03 ROM op, met de Jeboo kernel. Uitstekende batterijduur (anderhalve dag lukt wel), en geen freezes of crashes.
Ik heb nog geen klagen, telefoon werkt beter dan normaal; is snel en batterij verbruik is in rust een stuk minder (hangt er natuurlijk ook vanaf wat je allemaal op de achtergrond heb meedraaien). Het enige wat ik nog zoek is een lijst van mogelijkheden met deze CyanogenMod 10.1; zo ntdekte is gisteren nadat ik net mijn homescreens had ingesteld op 4 koloms dat je dat nog kunt verhogen naar bijv. 5. En dat je ook de 5 icoontjes onderin kunt uitbreiden naar meer ervan. Wie weet wat er allemaal nog meer kan tov de originele firmware.

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-02 23:05
vraag:

ik heb sinds kort een galaxy SII met het volgende probleem. Ik hoor mensen niet als ik ze bel.
Zowel niet op de grote als op de normale speaker.

Ik heb al een andere dialer geinstalleerd en ook de app soundabout. Hierdoor kan ik 1 telefoontje plegen maar daarna doet de boel het niet meer. Opnieuw opstarten zorgt er vaak voor dat dat ene telefoontje dan weer mogelijk is.

Wat ik me nu afvraag is, is dit nu software matig of is mijn speaker gewoon stuk. Vervangen is 10 euro dus dat kan ik nog proberen maar het lijkt me een software probleem.

iemand iets nuttigs te melden?

• racinfo

racinfo

E-MTB

Je zou eens recovery naar fabrieksinstellingen kunnen doen, of anders meteen CM10.2 (Android4.3) erop flashen. Helpt dat niet dan is zeker de hardware schuldig. Maar of je er dan bent met het vervangen van een enkele speaker? Beide doen het toch niet?

• Orsetto
De 'grote' speaker doet het wel altijd (met muziek o.i.d.) maar met bellen dus niet.

Ik heb al een factory wipe gedaan. CM 10.2 of een andere mod kan ik dus nog proberen.
Bedankt!

Zal even zoeken hier hoe dat te doen.

[Voor 4% gewijzigd door Orsetto op 19-08-2013 20:31]

• Jefiozie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-02-2020
Hallo, Sinds een maandje heb ik het probleem dat mijn samsung ontettend traag is. Hebben meer mensen hier last van?

Anoniem: 110734

heb een vraagje die samsung galaxy s3 mini kan ik daarop ook viber installeren?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Anoniem: 110734 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:26:
Dit is het Galaxy SII topic... maar heb je in de play store gekeken?

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:53
Anoniem: 110734 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:26:
Dat kan gewoon.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• racinfo

racinfo

E-MTB

Als ik mijn S II ga vervangen ga ik zeker voor de MI3 van Xiaomi; als ik de specs van dit toestel lees loopt het water mij uit de mond... maar voorlopig ben ik blij mijn S II eindelijk geroot te hebben naar CM10.1; het staat er nu 3 weken op en werkt nog steeds feilloos, geen freeces of vastlopers tegen gekomen.

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Gebruik nu al ruim 2 jaar intensief mijn galaxy s2, doet het nog prima. :) Ben wel vaak in de verleiding gebracht om een nieuwe smartphone aan te schaffen maar gelukkig nog niet gedaan.

Ik heb een nieuwe samsung accu besteld om het derde jaar in te gaan met mijn s2, het vertoond vooralsnog geen kuren alleen de accu is wel aan vervanging toe. Kwaliteitsproduct!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:34
Mijn Batterij van mijn GS2 houd het niet langer dan 10 uur uit (met alle mogelijke zaken uitgeschakeld).
Waar en voor welke prijs kan je het beste een andere batterij kopen?
pitchdown schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:18:
Mijn Batterij van mijn GS2 houd het niet langer dan 10 uur uit (met alle mogelijke zaken uitgeschakeld).
Waar en voor welke prijs kan je het beste een andere batterij kopen?
Originele Samsung Extended accu, rond de 25 Euro :)

• pitchdown
Brad Pitt schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:21:
[...]

Originele Samsung Extended accu, rond de 25 Euro :)
extended is niet de standaard?
Dat is correct.

• pitchdown
Gevonden : pricewatch: Samsung Galaxy S2 Extended Battery Kit (EB-K1A2EBEGSTD) (Samsung Galaxy SII)

Dan gaan we die vandaag maar is shoppen

Bedankt
pitchdown schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:59:
Dan gaan we die vandaag maar is shoppen

Bedankt
Kijk ook even hier... Scheelt "iets" ((Order Total: GBP 21.00) Payment Total: EUR 25,60)

• pitchdown
Brad Pitt schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:14:
[...]

Kijk ook even hier... Scheelt "iets" ((Order Total: GBP 21.00) Payment Total: EUR 25,60)
Ben je dan met shipping kosten e.d. niet meer kwijt?

Edit : Free shipping.

Interessant. bedankt!

[Voor 5% gewijzigd door pitchdown op 01-09-2013 13:18]

<nvm ook>

[Voor 93% gewijzigd door Brad Pitt op 01-09-2013 13:19]

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik kocht bijna 2 jaar geleden de dikke 3500 mah, maakte het kassie wel 2x zo dik maar de accu werkt nog steeds prima. Kosten toendertijd 15,- incl verzending.

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
racinfo schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:45:
Ik kocht bijna 2 jaar geleden de dikke 3500 mah, maakte het kassie wel 2x zo dik maar de accu werkt nog steeds prima. Kosten toendertijd 15,- incl verzending.
Zou ik ook gedaan hebben maar ik ben verliefd op mijn case mate tough. Kvind het zo'n fijne hoes, maakt de S2 ook een stuk handzamer (glipt niet meer zomaar uit je handen of van je schoot). :+

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
Senor Sjon schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:07:
Zonder scherm moet je toch alles kunnen formatteren via de flash mode? Daarbij gebruik je het scherm niet. Als je MyPhoneExplorer had, kon je het scherm weergeven op je pc en zo het toestel bedienen.
Vandaag mijn S2 verkocht via Marktplaats. Natuurlijk pas nadat ik een factory reset heb gedaan. Dat had nogal wat voeten in aarde, maar uiteindelijk is het wel gelukt via de volgende routine:
  • S2 uitzetten en accu verwijderen
  • 10 seconden wachten en accu terugplaatsen
  • VOL-UP, HOME en POWER ongeveer 8 seconden ingedrukt houden
  • drie keer op VOL-DOWN drukken (en dus niet twee keer zoals je veel leest)
  • één keer op POWER drukken
  • enkele seconden wachten
  • zeven keer op VOL-DOWN drukken
  • enkele seconden wachten
  • enkele minuten wachten tot de telefoon opnieuw is opgestart
Aangezien het scherm helemaal niks meer deed, kon ik niet controleren of de factoryreset gelukt was. Daarom heb ik MediaMarkt een MHL-kabeltje gehaald om het te controlen.
Zo lukte het me uiteindelijk ook om met de digitizer die nog op een paar plekjes werkte een bluetoothmuis te koppelen. Toen kon ik de Debugmodus activeren en de telefoon bedienen met MyPhoneExplorer.

Al met al best een gedoe, maar nu heb ik met een gerust hart afstand kunnen doen van de S2 en er ook nog 5 tientjes aan overgehouden. En die MHL-kabel gaat weer terug naar MediaMarkt.

• ThinkPad

ThinkPad

M'n broertje heeft bij zijn S2 last van stof achter de lens.

Net even de achterkant eraf gehaald, en met wattenstaafje met Glassex de camera en lensglaasje van binnenuit schoongemaakt. Helaas heeft het niets geholpen, de vlekken zitten nog op exact dezelfde plek 8)7

Iemand nog tips? Hier een foto van hoe gemaakte foto's eruit zien:

(Die horizontale streep klopt, het zijn 2 papiertjes op elkaar. Het gaat om de 5 donkere punten, en 1 lichter puntje boven een van de donkere aan de linkerkant)

[Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 04-09-2013 11:27]

• Orsetto
racinfo schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:05:
Je zou eens recovery naar fabrieksinstellingen kunnen doen, of anders meteen CM10.2 (Android4.3) erop flashen. Helpt dat niet dan is zeker de hardware schuldig. Maar of je er dan bent met het vervangen van een enkele speaker? Beide doen het toch niet?
Ok dan, Dank!!!!

mijn telefoon doet het weer met de CM10.2
Ik had eerst de apolo met neat rom maar 4.1.2 is het probleem kennelijk.

Enige probleem dat ik nu heb is dat ik de APN settings niet kan aanpassen. Als iemand daar nog een tip voor heeft..

Zo APN is nu wel aan te passen. Kwestie van een andere optie aanvinken. Nu alleen mijn exchange account nog werkend krijgen in de standaardmail app. Ik ben er bijna :)

[Voor 14% gewijzigd door Orsetto op 08-09-2013 20:23]

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-03 22:55
Wat ik het probleem met de APN precies? Vandaag heb ik gewisseld naar een nieuwe simkaart, en de instellingen daarvan zijn keurig automatisch overgenomen (cm 10.2 nightly van 5-9).

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-02 11:05
ThinkPadd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:27:

Net even de achterkant eraf gehaald, en met wattenstaafje met Glassex de camera en lensglaasje van binnenuit schoongemaakt. Helaas heeft het niets geholpen, de vlekken zitten nog op exact dezelfde plek 8)7

[afbeelding]
(Die horizontale streep klopt, het zijn 2 papiertjes op elkaar. Het gaat om de 5 donkere punten, en 1 lichter puntje boven een van de donkere aan de linkerkant)
Misschien is het een beschadiging/deuk? Mijn S2 had na een jaar gebruik een deuk in de lens waardoor het onmogelijk was nog scherpe foto's te schieten. Ik dacht eerst ook dat het vuil was, maar nope. (Verdomme, altijd netjes een hoesje om de telefoon gehad, krijg je dit :-()

Misschien kun je er een laagje vanaf schuren met krasremover voor CD's/brillen, al vermoed ik dat je hierna geen scherpe foto's meer krijgt.

Ik heb het probleem opgelost door voor iets minder dan een tientje een nieuwe achterkant te kopen. Denk er bij het vervangen wel aan het speakertje over te zetten, ik vroeg me na de vervanging af waar het geluid gebleven was :)

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
welke extended battery leverancier (ebay?) raden jullie aan?
justinnn schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:19:
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII

• Killer
  • Laatst online: 04-09-2022

Killer

Hatseflats!

ThinkPadd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:27:

[afbeelding]
Het kan ook zijn dat dit vuil juist achter de lens van de camera zit. Dan zit er niet veel anders op an de camera module vervangen. Weet je zeker dat het dezelfde puntjes zijn als voor het schoonmaken? Dus niet dat er wat stof achtergebleven/verplaatst is na het schoonmaken?

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Orsetto
antidote schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:18:
Wat ik het probleem met de APN precies? Vandaag heb ik gewisseld naar een nieuwe simkaart, en de instellingen daarvan zijn keurig automatisch overgenomen (cm 10.2 nightly van 5-9).
Ik kon de APN settings niet aanpassen (heb zakelijk abo en dat pakt ie niet standaard). Door een internationale optie o.i.d. aan te vinken kon ik wel opeens bij de APN om deze te wijzigen.

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03 07:03
justinnn schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:19:
Op bol.com maar 3 tientjes, was het voor mij waard!

Hebben mensen hier met succes hun s2 draaien op 4.1.2 met een snelle gps fix?
Ik heb zelf vorige week geupdate, maar na problemen met gps terug gegaan naar 4.0.4

meer mensen met gps problemen?
hendrilankamp schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:36:
Op bol.com maar 3 tientjes, was het voor mij waard!
Amazon is goedkoper en ook een prima betrouwbare en snelle seller :)
Hebben mensen hier met succes hun s2 draaien op 4.1.2 met een snelle gps fix?
Fasterfix al eens geprobeerd? Dat scheelt/scheelde hier immens.

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb een (groot) probleem met m'n S2.
Tijdens het navigeren rebootte de telefoon spontaan, bij het opstarten kwam het in een bootloop waarbij ik niet meer zag dan het samsunglogo. Daarna de cache gecleared, maar dat hielp niet.
Vervolgens toch maar een factory reset. Na het bevestigen bleef het scherm ongeveer 20/30 seconden daarop staan, vervolgens op zwart. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar m'n S2 doet helemaal niets meer. Geen enkel teken van leven....

Heeft iemand tips waar ik verder kan zoeken naar een oplossing? Ik heb half internet afgestruind, maar ik kan niets nuttigs vinden.

• AllSeeyinEye
NO2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:24:
Ik heb een (groot) probleem met m'n S2.

Heeft iemand tips waar ik verder kan zoeken naar een oplossing? Ik heb half internet afgestruind, maar ik kan niets nuttigs vinden.
Als zelf: jig
Als niet zelf: Servicepoint.

• NO2
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:36:

Als zelf: jig
Als niet zelf: Servicepoint.
Servicepoint kon me niet helpen...

Is er gewoon maar één soort jig of heb ik iets over het hoofd gezien?
Bij het servicepoint konden ze me niet helpen, de SII zou moeten opgestuurd worden.
Zou een jig dan ook weinig zin hebben?

Iemand nog een jig liggen? 3 weken wachten op hongkong duurt me te lang :P
NO2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:55:
Iemand nog een jig liggen? 3 weken wachten op hongkong duurt me te lang :P
Jawel hoor :)

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-01-2021
Een groot aantal van mijn foto's die opgeslagen staan op mijn sd kaart worden niet meer goed getoond op zowel de S2 als op mijn Pc. Wanneer ik zo'n foto open, dan krijg ik een zwart vlak. Nieuwe foto's worden echter wel goed opgeslagen op mijn SD kaart. Waar kan dit aan liggen en kan ik die foto's nog herstellen op de een of andere manier, want ik heb ze niet allemaal opgeslagen.

Always Look On The Bright Side Of Life!

Johannn schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:01:
Een groot aantal van mijn foto's die opgeslagen staan op mijn sd kaart worden niet meer goed getoond op zowel de S2 als op mijn Pc. Wanneer ik zo'n foto open, dan krijg ik een zwart vlak. Nieuwe foto's worden echter wel goed opgeslagen op mijn SD kaart. Waar kan dit aan liggen en kan ik die foto's nog herstellen op de een of andere manier, want ik heb ze niet allemaal opgeslagen.
Interne of externe SD? Indien externe: dat hoor je wel vaker, blijken bijzonder instabiele media te zijn...

Als je de foto's op beide manieren niet meer goed kan bekijken dénk ik dat je doomed bent.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:09

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Heeft iemand ooit meegemaakt dat na het wisselen van een SIM kaart de SII het netwerk niet meer automatisch pakt?

Sinds een paar dagen heb ik een SIM met mobiel internet, maar ik moet iedere keer als ik reboot daarna weer naar settings>mobile networks>choose network provider om uberhaupt verbonden te raken met het netwerk...

Bekend probleem of raar?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• jongetje
Raar, ik ben van Vodafone naar Simyo (KPN netwerk) gegaan en geen problemen.

• naze1975
Jeroenneman schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:40:
Heeft iemand ooit meegemaakt dat na het wisselen van een SIM kaart de SII het netwerk niet meer automatisch pakt?

Sinds een paar dagen heb ik een SIM met mobiel internet, maar ik moet iedere keer als ik reboot daarna weer naar settings>mobile networks>choose network provider om uberhaupt verbonden te raken met het netwerk...

Bekend probleem of raar?
Heb je toevallig bij netwerken de provider vast gezet?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:08

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Verdere discussie over het probleem van Jeroenneman kan verder in zijn topic, Apart gedrag na verwisselen SIM kaart..

Hier graag weer ontopic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• NO2
  • Niet online
Super bedankt voor het snelle reageren en opsturen, echt super _/-\o_

Ik heb alleen pech. De usb-jig helpt niet. Ook odin ziet de telefoon niet.
Is het correct dat alleen een jtag of moederbord-swap uitkomst biedt?
De bootloader naar z'n grootje?

Anoniem: 342038

Beste Forumleden,

Sinds enige tijd ben ik in het bezig van een samsung S2. Recentelijk ben ik door het verkrijgen van een werktelefoon overgestapt naar een iphone. De s2 heb ik vervolgens (een maand geleden, en werkend) in de la gelegd. Deze week probeerde ik de S2 nogmaals op te starten, maar 't gaf geen gehoor. De usb connector is reeds vervangen (enkele pinnetjes waren krom) en er is een nieuwe batterij in gekomen, echter start de s2 niet op..

Wellicht dat jullie een oplossing weten? Ik vind het namelijk vreemd dat als ik 'm werkend wegleg, 'm een maand later niet meer aankrijgt..

Peter

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Anoniem: 342038 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:05:
Beste Forumleden,

Sinds enige tijd ben ik in het bezig van een samsung S2. Recentelijk ben ik door het verkrijgen van een werktelefoon overgestapt naar een iphone. De s2 heb ik vervolgens (een maand geleden, en werkend) in de la gelegd. Deze week probeerde ik de S2 nogmaals op te starten, maar 't gaf geen gehoor. De usb connector is reeds vervangen (enkele pinnetjes waren krom) en er is een nieuwe batterij in gekomen, echter start de s2 niet op..

Wellicht dat jullie een oplossing weten? Ik vind het namelijk vreemd dat als ik 'm werkend wegleg, 'm een maand later niet meer aankrijgt..

Peter
Doet hij helemaal niks, gaat het scherm nog aan? Ook geen download mode of recovery mode? home+volume up+power... Iets meer info kan handig zijn :)

En tja, gisteren stapte ik na een ritje uit de auto en vanochtend wou hij niet meer starten. Sommige dingen gaan nu eenmaal een keertje kapot ;).

Anoniem: 342038

Jay-v schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:16:
[...]

Doet hij helemaal niks, gaat het scherm nog aan? Ook geen download mode of recovery mode? home+volume up+power... Iets meer info kan handig zijn :)

En tja, gisteren stapte ik na een ritje uit de auto en vanochtend wou hij niet meer starten. Sommige dingen gaan nu eenmaal een keertje kapot ;).
Thanks voor je snelle reactie. Hiervoor dacht ik dat het aan de usbconnector/batterij lag. Dus beide onderdelen reeds nieuw aangeschaft. Echter ging het scherm nog niet aan. Ben dus vervolgens naar de monteurs van de phone-house gegaan. De monteur gaf aan dat het moederbord lichtelijk geoxideerd was.. |:( Dus de telefoon gaat voor onderdelen (scherm is nog keurig) in de verkoop..

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:55
Ik zit sinds vandaag met een onverwachts WIFI probleem die niet meer wilt werken.
Ik heb nog niet echt een eenvoudige oplossing kunnen vinden. Ik baal daar best van gezien de garantie al verlopen is. Mijn vraag is of jullie nog tips hebben?

Ik heb uiteraard het een en ander zelf geprobeerd maar tot op heden zonder succes.
Via WIFI instellingen blijft deze op OFF staan en druk ik op On dan gaat de WIFI zonder verbinding te maken na 3 seconden weer op OFF. Opnieuw andere firmware's of kernels installeren heeft het probleem ook niet opgelost.

Via internet ben ik verder op onderzoek uitgegaan en kwam ik het volgende tegen wat overeen komt met de klachten die ik met de SG2 op dit moment ondervind.
Daar wordt ook besproken wat de oorzaak zou kunnen zijn.
But after reading the article you mentioned the BAT 500 acid leak issue seems to be a pretty valid and more probable situation in the case of OP, the situation has been confirmed by several people and there are people who actually just opened up the device and started to see the circuit leak, and the best recommended situation is to remove it, also the problem can be fixed without replacing the motherboard by an expert in electronics, as usually wifi gets damaged when the BAT500 leak gets to the resistors related to the wifi IC, or the IC itself, some people even reported cleaning the leak off with alcohol and removing BAT500 also fixes it, also for anyone interested BAT500 looks like a internal CMOS battery but it's used as a capacitor actually, so it's not quite necessary, but you will have issues like internal component life reduced.. Bla Bla Bla.... (Read up on uses of capacitors)....

P.S I mentioned an expert in electronics because some people who actually fixed them had to work under a 20x zoom microscope to fix this. For some it was easy as just removing the BAT500 component and replacing the(usually fried) resistors(there are 5 related to the wifi IC and only the burnt out resistors need to be changed), and for some even easier still like removing and cleaning.
Bron: XDA

Het probleem zou hem dan zitten in de extra kleine leaky battery BAT500 batterij waardoor de WIFI chip door de lekkende batterij beschadigd kan raken. Op XDA is daar meer klachten over te lezen.

Nu heb ik ook op het forum gelezen dat mocht de schade mee vallen het mogelijk moet zijn de SG2 open te maken en de contact punten op het moederbord zelf schoon te maken. Ik zou dit kunnen doen maar ik vraag me af of dit geen fabricage fout is of wellicht toch een ander probleem?

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-02 23:40
Even een vraag aan de SII gebruiker hier .
Ik ben regelmatig met een automatische nummer zeg maar zo een helpdesk waar je dan 1 voor ... en 2 voor ... moet toetsen .

maar dit werkt niet op mijn s2 plus .ik krijg steeds te horen dat ik dus niets indruk terwijl ik dat wel doe .
hebben jullie hier ook ervaring mee ?

het gaat trouwens om de ziggo kaart activatie nummer 0900 2020000
# dit word wel herkent door de belcomputer maar de nrs niet.

Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-03 21:09
Beste medetweakers,

Mijn vrouw heeft een SGS2 met een raar probleem. Wanneer ze een video opneemt, gaat dit prima. Kleuren zijn perfect. Wanneer deze video vervolgens via Whatsapp wordt verstuurd, worden de kleuren van de huid opeens blauw/paars. Het geheel lijkt wel in negatief te zijn. Dit terwijl de video op haar scherm (in de galerij) perfect is. Naar wie ze ook stuurt, de personen in het filmpje zijn blauw/paars.

Iemand ervaring hiermee?

Groet,

PJOG

• AllSeeyinEye
Groeten hoeft niet op GoT.
Mijn vrouw heeft een SGS2 met een raar probleem. Wanneer ze een video opneemt, gaat dit prima. Kleuren zijn perfect. Wanneer deze video vervolgens via Whatsapp wordt verstuurd, worden de kleuren van de huid opeens blauw/paars. Het geheel lijkt wel in negatief te zijn. Dit terwijl de video op haar scherm (in de galerij) perfect is. Naar wie ze ook stuurt, de personen in het filmpje zijn blauw/paars.

Iemand ervaring hiermee?
Geen ervaring mee. Wat gebeurt er als ze video deelt via wifi / Hangouts / Facebook?
Groet,

PJOG
Groeten hoeft niet op GoT :+

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Is het ondertussen mogelijk Windows phone 8 als custom room op je s2 te installeren? Kom alleen launchers tegen etc via google... Hoop dat ik windows phone 8 kan draaien...

• AllSeeyinEye
Tennisbal schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:18:
Is het ondertussen mogelijk Windows phone 8 als custom room op je s2 te installeren? Kom alleen launchers tegen etc via google... Hoop dat ik windows phone 8 kan draaien...
Aint gonna happen. Koop een Lumia.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:34:
[...]

Aint gonna happen. Koop een Lumia.
mwah leek me wel leuk om mee te spelen, niet om te hebben als main os

Anoniem: 131548

Iemand met succes ''Link'' in gebruik?

Met all-share kon ik gewoon simpel met de telefoon door mijn pc bladeren en op tv afspelen, maar nu na 3 uur rommelen met het daarvoor in de plaats gekomen ''Link'' moet ik de handdoek gooien ....

Software 4x opnieuw geinstalleerd, maar ik kom er echt niet verder mee. Ik wil best de nieuwste versie installeren, maar daar is geen verdere info over (sluit af na oke).
Mochten ze de app op de telefoon bedoelen, die is bijgewerkt. Zoeken op dit mooie forum is vrij lastig met de woorden ''Samsung Link'' overigens, but I tried.

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Voor het eerst heb ik een raar probleempje. De usb connector was kapot dus had ik een nieuwe besteld en vandaag vervangen. Opladen gaat weer prima maar om wat voor reden ook lukt het maar niet om een verbinding met m'n pc te maken (Win 7 64b) daar waar dit voorheen nooit problemen gaf.

Zodra ik verbinding wil maken komt de melding dat het usb apparaat door een storing niet meer wordt herkend. De driver heb ik gedeïnstalleerd, opnieuw geïnstalleerd, pc herstart, op de S2 usb debugging uit/aan gezet en herstart maar niks lijkt te helpen. De rom had ik ook weer even opnieuw geflashed.

Het enige wat het m.i. kan zijn is dat er wat vuil in de connector zit of (niet onbelangrijk misschien) dat de huidige connector rev2.3 is en de kapotte 2.2. Herinstallatie van Windows zou zeer omslachtig zijn...

Heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt en een mooie oplossing voor mij? De driver had ik trouwens van de Samsung site gehaald.

[Voor 3% gewijzigd door Sirius op 31-10-2013 18:57]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• Smoothcrimineel
  • Laatst online: 11-03 14:32
Ik denk dat je een gebruikte hebt gekregen die stuk is. Veel "Goedkope" handelaren in onderdelen verkopen gebruikte onderdelen. Dit is juist wat ik ook had. Wel laden maar geen dataverbinding. De "turk" zo werd hij genoemd in Sneek hehe, heeft hem gefixt voor 25 euro. Ik had nog garantie maar daar wilde ik voor dit geld geen 2 weken op wachten. Dus ik denk dat nog steed je connector defect is.

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 19:07
iemand een idee of android 4.4 ook (nog) naar de SII komt ?
daar het geoptimaliseert is voor toestellen met lagere specs ,, zou het mogelijk sneller lopen dan de huidige 4.1.2

niet gehindert door enige vorm van inzicht

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:38

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Reken er niet op. Toestel is meer dan twee jaar oud. Anders was 4.2 en/of 4.3 er ook wel geweest.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• dj.verhulst
ik vraag me dan af op welke lagere spec toestellen ze dan in gedachten hadden ?
daar de SII eigenlijk nog steeds snel genoeg is voor gangbaar gebruik, dus als je alle markting onzin weg filtert nog steeds courant is.

zelf dacht ik aan de oudere singel core systemen met 512 mb geheugen.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53
hoop toch ook wel dat 4.4 op de SII komt

Stop chasing the dream, you're already living it

• Sahi_NL
  • Laatst online: 17-03 22:47
Nou, hoop er maar niet te hard op.

Als je 4.2/4.3/4.4 wil, zul je zeer waarschijnlijk naar de custom-roms moeten..

• Sirius
Smoothcrimineel schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:26:
Ik denk dat je een gebruikte hebt gekregen die stuk is. Veel "Goedkope" handelaren in onderdelen verkopen gebruikte onderdelen. Dit is juist wat ik ook had. Wel laden maar geen dataverbinding. De "turk" zo werd hij genoemd in Sneek hehe, heeft hem gefixt voor 25 euro. Ik had nog garantie maar daar wilde ik voor dit geld geen 2 weken op wachten. Dus ik denk dat nog steed je connector defect is.
Zou kunnen (komt van Marktplaats) maar het wemelt van dit soort verbindingsproblemen op meerdere fora. Als het een gebruikte betreft dan zou je dat snel aan de onderzijde moeten zien toch (3 plakstripjes)? Bij de vorige connector gaf Windows geen melding. Zou je in dit geval dan niet kunnen zeggen dat je bij het maken van een verbinding ook geen teken van leven moet krijgen?

• AllSeeyinEye
Qosmic schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:14:
hoop toch ook wel dat 4.4 op de SII komt
Om je uit de droom te helpen:
De update naar Android 4.3 (Jelly Bean) zal half november van start gaan voor de Samsung Galaxy S III (3G), Samsung Galaxy S4 (is inmiddels al van start) en de Samsung Galaxy S4 mini. Vervolgens is medio december de Samsung Galaxy S III (LTE), Samsung Galaxy S4 Active, Mega, S4 Zoom (3G,LTE), Note II (LTE,4G en 3G). Deze updates zullen Over The Air aangeboden worden en dus rechtstreeks op het toestellen te installeren zijn, een WiFi-verbinding is wel wenselijk.
bron: Androidworld.nl

• dj.verhulst
dan blijft staan als men het optimaliseer voor toestellen met mindere specs, welke toestellen heeft men dan in gedachten die in dat lijst zijn niet echt low spec .....

• Sahi_NL
  • Laatst online: 17-03 22:47
Google heeft 4.4 geoptimaliseerd. Dat wil niet zeggen dat Samsung dat ook doet. Maar je ziet hetzelfde bij bijvoorbeeld Cyanogenmod:

https://plus.google.com/+CyanogenMod/posts/em4LbW3FgE4
512MB has been our minimum memory requirement since CM9, and will continue to be so; if previously supported devices with that much RAM were dropped, low memory capacity wasn't the reason.

Overigens zit de S2 nog wel in de cycle bij Cyanogenmod!

• Sirius
Sirius schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:54:
Voor het eerst heb ik een raar probleempje. De usb connector was kapot dus had ik een nieuwe besteld en vandaag vervangen. Opladen gaat weer prima maar om wat voor reden ook lukt het maar niet om een verbinding met m'n pc te maken (Win 7 64b) daar waar dit voorheen nooit problemen gaf.

Zodra ik verbinding wil maken komt de melding dat het usb apparaat door een storing niet meer wordt herkend. De driver heb ik gedeïnstalleerd, opnieuw geïnstalleerd, pc herstart, op de S2 usb debugging uit/aan gezet en herstart maar niks lijkt te helpen. De rom had ik ook weer even opnieuw geflashed.

Het enige wat het m.i. kan zijn is dat er wat vuil in de connector zit of (niet onbelangrijk misschien) dat de huidige connector rev2.3 is en de kapotte 2.2. Herinstallatie van Windows zou zeer omslachtig zijn...

Heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt en een mooie oplossing voor mij? De driver had ik trouwens van de Samsung site gehaald.
Het probleem schijnt hem in de rev versie te zitten las ik op XDA. De verschillende versies zijn onderling niet verwisselbaar. Zoals hierboven staat had ik rev2.2 en heb ik er nu rev2.3 inzitten. Ik heb het geld al teruggekregen van die jongen (hij wist het ook niet van de rev versies) en mag hem retour sturen zodra ik een nieuwe rev2.2 binnen heb.

Anoniem: 406080

Vandaag de nieuwe Android 4.2.2. versie op mijn Samsung Galaxy S2 plus binnen gekregen via WiFi. Dat ging niet zonder slag of stoot kan ik melden. Na de installatie deden veel geinstalleerde apps het niet meer of crashte. Ik heb toen de apps verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dat installeren ging heel traag, ook via Google Play. Downloaden van de apps lukte wel maar installeren ging heel traag of helemaal niet. Toen besloten om een factory reset te doen. Dat ging goed, en nu draait alles weer. Ook het installeren van de apps ging weer goed en als vanouds.
Iemand enig idee waarom het met mijn eerste installatie niet goed is gegaan? Vorige updates gingen namelijk wél goed en ook geinstalleerde apps bleven na de update gewoon werken. Nu dus niet. Hoe kan dit?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 406080 op 22-11-2013 16:02]

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:11
Sinds gisteren hoort niemand mij bij het bellen als ik mijn telefoon op speaker zet. Zowel voor skype, hangouts en normaal bellen. 'Kheb al een factory reset gedaan en een nieuwe rom geflasht. Geen succes... Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Of zal hij voor reparatie binnen moeten? ;(

• Sirius
Kan je ze enkel horen met de speaker aan? Ik ben bijna niet meer verstaanbaar en moet de speaker sowieso aanzetten wil men mij uberhaupt beter kunnen horen.

Ik ben bang dat het de kant van een reparatie op gaat.

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:11
Alles werkt perfect zonder speakerphone. Wanneer ik de speakerphone aan zet stopt mijn microfoon gewoon met werken :/ Ik hoor iedereen nog perfect maar mijn gsm neemt gewoonweg geen geluid meer op.

Geen idee hoe dit in godsnaam komt.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Alsof 'ie het door heeft dat er vandaag een nieuwe Galaxy gelanceerd is; mijn trouwe SII (bijna 3 jaar oud) wil niet meer opladen. Hij is gisteravond uitgevallen en het enige wat ik zie is af en toe een laad-icoontje in het midden van het scherm, dat heel kort (1 sec) oplicht, en dan steeds na 10 seconden weer.

Ik heb het vermoeden dat het in de connector zit, maar weet dit natuurlijk niet zeker. Connector is schoongemaakt met een plastic tandenstoker, daar zit soms behoorlijk wat (broekzak)stof in. De batterij in een externe li-ion lader proberen op te laden, werkt ook niet. Het gaat me met name om de gegevens die er nog op staan....(niet op ext sd!).

Herkennen jullie het gedrag van het display bij een kapotte connector? Hij laadt dus niet, ook al geeft hij soms aan van wel. Dan is zo'n connector niet helemaal los, lijkt me.
En als ik zo'n connector bestel (ja, ik let op de juiste versie) dan zou het mooi zijn als 'ie het nog een tijdje zou doen. En anders ga ik voor de S4, maar het liefst houd ik mijn trouwe toestel...

• jongetje
Kan natuurlijk ook zijn dat je batterij defect is.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:23
Iemand dit probleem wel eens gehad / geziien?

Scherm heeft een soort opwarm tijd nodig, daarna functioneert het normaal.

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2019
Nee en ik heb twee kennissen die ook een S2 hebben en die hebben het ook nog nooit meegemaakt.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn S2 lijkt overleden.
Mijn vrouw gebruikt nu al een jaar mijn S2, en vandaag lag-ie gewoon naast haar met het scherm uit. Batterij was nog lang niet leeg, ze drukt op de knop onderaan en er gebeurt niets.

De S2 is totaal niet tot leven te krijgen op welke manier dan ook: recovery, download, jig. Niets werkt.
Het was een van de eersten in Nederland (mei 2011) en op het oortelefoonstukje na is alles nog origineel aan het apparaat.

Weet iemand wat er mis kan zijn? Ik denk zelf aan een defect moederbord, maar vind het wel vreemd dat zoiets zomaar kan gebeuren. Op Google is ook veel te vinden met "sudden death", en daar wijst alles ook naar het moederbord....

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-03 12:20
Probeer je batterij er eens enkele minuten uit te halen, terug opnieuw in te steken en dan normaal booten.

Mijn broer heeft dit ook eens voor gehad, de S2 was toen nog enkele maanden binnen de garantie periode. S2 is toen opgestuurd geweest en heeft een werkend exemplaar terug gekregen. Weet niet of dit hetzelfde toestel was, alle data en dergelijke was in ieder geval weg (factory reset).

Steam: Grim

• Smgaster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik ben een digibeet en helemaal als het om telefoons gaat, maar klopt het dat ik hierin niet het antwoord vind op mijn vraag?
Ik wil graag weten of mijn oude vertrouwde GalaxySII GTI9100, (Android-versi 4.1.2) ook 4G aan kan.
Iemand die me dat kan vertellen?

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-02 23:40
Gaat niet lukken ..Ik heb zelf ook een S2 Plus maar geen 4G mogelijkheden ervoor hoor..
Smgaster schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:12:
Ik ben een digibeet en helemaal als het om telefoons gaat, maar klopt het dat ik hierin niet het antwoord vind op mijn vraag?
Ik wil graag weten of mijn oude vertrouwde GalaxySII GTI9100, (Android-versi 4.1.2) ook 4G aan kan.
Iemand die me dat kan vertellen?

Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94

• racinfo

racinfo

E-MTB

Heeft iemand nog een S II in gebruik? Ik probeer van build 4.0.3 naar een nieuwere over te stappen maar vind eigenlijk geen enkel geschikt .md5 bestand wat middels Odin werkt; kan wel flashen (4.1.2)maar daarna start s II wel op, je ziet logo maar dan blijft beeld zwart.
Wie kan mij helpen aan een werkende upgrade? Liefst Android 6 of hoger.

[Voor 6% gewijzigd door racinfo op 08-12-2019 12:42]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-01 11:31

Sayko

Knowledge Is Power

racinfo schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:40:
Heeft iemand nog een S II in gebruik? Ik probeer van build 4.0.3 naar een nieuwere over te stappen maar vind eigenlijk geen enkel geschikt .md5 bestand wat middels Odin werkt; kan wel flashen (4.1.2)maar daarna start s II wel op, je ziet logo maar dan blijft beeld zwart.
Wie kan mij helpen aan een werkende upgrade? Liefst Android 6 of hoger.
Dat wordt toch buiten Odin om flashen.

YouTube: Install Android Marshmallow 6.0.1 on Galaxy S2 GT-I9100 [Official]

• racinfo

racinfo

E-MTB

Het is mij uiteindelijk toch gelukt met Odin, de clou was om het PIT bestand mee teflashen. Ik heb nu de originele Samsung firmware op de telefoon en het werkt uitstekend.

Intussen lees ik, bij de vele zoektochten op internet ook iets over Lineage 16.
Inmiddels alle bestanden die ervoor nodig zijn gedownload met een duidelijke manual erbij.

Dat wordt tzt de volgende uitdaging ;-)
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII

[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic

Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots

Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee