Bij deze wil ik graag mijn ervaring delen over de galaxy s2.
Ik heb hem onlangs over mogen nemen van een vriend in perfecte staat (wel ongeveer 2 jaar oud) voor 100 euro. En ik moet zeggen dat ik helemaal weg ben van het toestel.
Ik draai het toestel momenteel met android 4.1.2
Daarbij moet ik wel toegeven dat dit mijn eerste 'echte' smartphone is en dat ik dus weinig vergelijkingsmateriaal heb.
Ik vind het echt een heerlijk toestel, hij reageert gewoon super snel, alles gaat vloeiend, het scherm vind ik ook echt heel erg scherp en de kleuren zijn helder en levendig.
Spelletjes en andere toch wel 'zware' apps speelt hij zonder moeite en ook maar zonder enige hapering af.
Ook de camera ben ik erg blij mee, ik vind dat deze prima foto's maakt, en zelf savonds doet de flitser goed werk en produceert het toestel redelijke foto's.
Het enige waar ik mij direct aan stoorde was de batterijduur, met normaal gebruik was de batterij al bij 12-14 uur leeg, en dan heb ik het alleen over bellen een beetje browsen en whatsappen, geen zware applicaties. (bleek na een reparatie een niet originele accu in te zijn gezet die na anderhalf jaar wel zijn beste tijd had gehad). Vandaar dat ik al heel snel de extended battery set van samsung (2000 mah) heb aangeschaft.Nu gaat het toestel met gemiddeld gebruik makkelijk 2 dagen mee, het toestel ligt beter in de hand en de camera is nu ook beschermd tegen krassen doordat deze een paar mm dieper in de behuizing ligt, ik ben dus ook op dit vlak nou helemaal happy.
Ten slotte wil ik ook nog wel de vergelijking trekken met de Iphone 4s (ik weet niet zeker in hoeverre die vergelijkbaar is maar kwa prijs zitten ze dicht bij elkaar in de buurt).
Mijn vader en moeder hebben alletwee een 4s en ik vind ios echt een stuk killer en simpeler overkomen dan android, ook het scherm op de 4s is kleiner en vind ik minder helder. Ik heb het gevoel dat ik bij android veel meer zelf kan tweaken en ook de layout vind ik veel mooier. Het aanbod van apps is naar mijn idee ook net wat groter en completer bij android.
Tel daarbij op dat ik bij een 4s niet eens zelf een accu kan vervangen en dan ben ik toch wel erg blij dat ik voor een galaxy s2 ben gegaan.
Al met al ben ik hartstikke happy met dit toestel, lekker snel, mooi scherm, schat aan mogelijkheden en ik heb het over kunnen nemen voor een leuke prijs.
Ik zei altijd dat ik geen smartphone nodig had, maar nu ik er 1 heb zou ik niet meer zonder willen