• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 10:24
Als ik zo lees over het verschil tussen de SII en de SII+, dan is de hardware van de SII eigenlijk vergelijkbaar of misschien wel beter dan van de +.
Maar de SII is natuurlijk wel end of life en de software van de + is nieuwer.

Ik heb een aanbieding voor beide toestellen waarbij de SII goedkoper is.
Wat zouden jullie doen?

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

lappiehero schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:20:
Tijd geleden gekeken naar het zelf repareren van het 3.5mm poort van de telefoon maar durf het toch niet aan. De klantenservice van Hi zegt dat de garantie ook verlopen is omdat het toestel ouder dan een jaar is. Weet iemand waar ik de telefoon het snelste/beste kan laten repareren?
gsmrepareren.nl, Samsung geeft overigens gewoon 2 jaar garantie op je toestel. Dus ik vermoed dat je nog garantie hebt mits je de bon nog hebt natuurlijk.

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 23:11
Bon heb ik niet meer...
Het is de oude telefoon van me broer maar die heeft de bon naar zijn idee ook nooit gehad 8)7

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 17:00

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

De S2 is ook beter dan de plus versie. Volgens mij gaan ze allebei niet verder dan 4.2.2, dus geen verschil daar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:47

ManiacsHouse

Scheisse!

Tijd geleden gekeken naar het zelf repareren van het 3.5mm poort van de telefoon maar durf het toch niet aan. De klantenservice van Hi zegt dat de garantie ook verlopen is omdat het toestel ouder dan een jaar is. Weet iemand waar ik de telefoon het snelste/beste kan laten repareren?
Samsung geeft 2 jaar. En in NL is het zo geregeld dat de verkopende partij je niet na 1 jaar kan afwimpelen.

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2019
wberkel schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:43:
Als ik zo lees over het verschil tussen de SII en de SII+, dan is de hardware van de SII eigenlijk vergelijkbaar of misschien wel beter dan van de +.
Maar de SII is natuurlijk wel end of life en de software van de + is nieuwer.

Ik heb een aanbieding voor beide toestellen waarbij de SII goedkoper is.
Wat zouden jullie doen?
De keuze is niet zo moeilijk.
Ik heb voor mezelf en mijn buurvrouw de SII genomen en wel om de volgende reden:

16GB intern geheugen i.p.v. 8 GB
MHL tv-out mogelijkheid
usb-on-the-go ondersteuning

Het enige dat de S II-plus wel heeft t.o.v. de SII is Glonass ondersteuning voor sateliet ontvangst.

De toestellen vroegen direct na aanzetten en inloggen op het WiFi netwerk om te mogen updaten.
Een update van 385MB naar JellyBean 4.1.2 dus dat is de laatste nieuwe software van Samsung ;)
Ik heb ze ook meteen geroot en ze draaien super smooth :)
En met een 32 GB microsdhc kaartje heb je meer dan genoeg opslagruimte!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 00:23
catt4u schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:26:
[...]

De keuze is niet zo moeilijk.
Ik heb voor mezelf en mijn buurvrouw de SII genomen en wel om de volgende reden:

16GB intern geheugen i.p.v. 8 GB
MHL tv-out mogelijkheid
usb-on-the-go ondersteuning

Het enige dat de S II-plus wel heeft t.o.v. de SII is Glonass ondersteuning voor sateliet ontvangst.

De toestellen vroegen direct na aanzetten en inloggen op het WiFi netwerk om te mogen updaten.
Een update van 385MB naar JellyBean 4.1.2 dus dat is de laatste nieuwe software van Samsung ;)
Ik heb ze ook meteen geroot en ze draaien super smooth :)
En met een 32 GB microsdhc kaartje heb je meer dan genoeg opslagruimte!
Perfecte keuze hoor!!! Ben wel aan het kijken naar Nexus 4, Galaxy S3 of S4, Sony Z of Motorla Xphone, maar blijf nog wel even bij de S2. Zomer komt eraan denk ik dan maar 8)

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44
ManiacsHouse schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:16:
[...]

Samsung geeft 2 jaar. En in NL is het zo geregeld dat de verkopende partij je niet na 1 jaar kan afwimpelen.
Sterker nog, het is europees recht dat je 2 jaar garantie krijgt, via de verkopende partij! Al zou samsung maar 1 dag garantie geven, dan moet Hi je alsnog die 2 jaar geven.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 12:33
Goedemorgen,
welke ROOT md5-procedure kan ik nu het beste pakken voor de galaxy S2-9100?
Ik heb nog geen werkende gevonden!

Doel moet zijn om de hostname te wijzigen.
Is er eventueel een andere optie?

Thx

[Voor 23% gewijzigd door pitchdown op 11-04-2013 11:06]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:56

steveman

Comfortabel ten onder

Meh... precies een week geleden m'n telefoon laten vallen |:( scherm stuk, laten repareren.

Bleek bij thuiskomst dat ie ook niet meer wilde opladen, ook laten repareren.

En dan valt me nu op dat er licht lekt bij de backknop, dat het scherm daar wat omhoog komt, en dat de backknop maar op een heel klein gebied reageert.

Top tip: telefoons niet laten repareren, koop een nieuwe.

Vanavond maar weer naar de reparatieshop, hopelijk geen "garantie tot de deur"-gedoe :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

pitchdown schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:57:
welke ROOT md5-procedure kan ik nu het beste pakken voor de galaxy S2-9100?
Ik heb nog geen werkende gevonden!
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic

Nickname does not reflect reality

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb een irritant probleem met mijn Galaxy S2. Als ik bij m'n vriendin op wifi zit (1043ND router) dan laden sommige dingen extreem langzaam, bijvoorbeeld de ING app, of Facebook met het ophalen van nieuwe posts. Thuis op wifi heb ik er geen last van. Ik dacht eerst dat het een DNS probleem was, omdat ik Google DNS had ingesteld op hun router, maar na het terugzetten van de Ziggo DNS heb ik het probleem nogsteeds. Internetpagina's laden wel gewoon snel.

Heb de 4.1.2. ROM (Buildnummer: JZ054K.i9100XWLSD )

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 11:26

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ben erg blij met mijn S2 :) Bij de S3mini van mijn vrouw kun je (bv) het SMS icoontje onderaan in de taskbar vervangen door het whatsapp icoontje, maar ik krijg het SMS icoontje niet weg. Kan zeker niet? 8)7

Yo.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 18:03
VonFoX schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:47:
Ben erg blij met mijn S2 :) Bij de S3mini van mijn vrouw kun je (bv) het SMS icoontje onderaan in de taskbar vervangen door het whatsapp icoontje, maar ik krijg het SMS icoontje niet weg. Kan zeker niet? 8)7
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je bedoelt. Kan je dit op een screenshot aanwijzen?
(WTF is de taskbar?)

Als je de statusbar naar beneden trekt, dan wordt onder andere de notification toggles zichtbaar.
Onderop ieder homescreen zit een dock met (duh...) dock-items.
Links zit, indien geactiveerd, een icon bar die bij multi screen hoort.

Wellicht kan je ook aangeven welke ROM, versie en launcher je gebruikt.

[Voor 26% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-04-2013 11:54]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

AllSeeyinEye schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:50:
[...]

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je bedoelt. Kan je dit op een screenshot aanwijzen?
(WTF is de taskbar?)

Als je de statusbar naar beneden trekt, dan wordt onder andere de notification toggles zichtbaar.
Onderop ieder homescreen zit een dock met (duh...) dock-items.
Links zit, indien geactiveerd, een icon bar die bij multi screen hoort.

Wellicht kan je ook aangeven welke ROM, versie en launcher je gebruikt.
Ik gebruik de standaard Samsung software. Onderaan je start scherm heb je icoontjes voor telefoon, contacten, berichten, en applicaties. Die wil ik veranderen.

Yo.

• AllSeeyinEye
VonFoX schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:01:
[...]

Ik gebruik de standaard Samsung software. Onderaan je start scherm heb je icoontjes voor telefoon, contacten, berichten, en applicaties. Die wil ik veranderen.
Het gaat dus om Touchwiz Launcher en dan heb je een probleem met de dock icons :+

Als ik een van die iconen ingedrukt hou, dan kan ik ze naar een prullenbak slepen. En ik kan met menu/apps en widgets toevoegen gewoon een nieuwe applicatie daarheen slepen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wellicht heb ik niet de laatste versie dan.Heb nu 4.0.3, en dat is ook de laatste volgens Kies. Maar 4.1.2 is toch allang uit ?

Yo.

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 17:52
4.1.2 is inderdaad al uit maar of jij hem kunt installeren is afhankelijk van de landcode van je toestel (CSC).

Voor een nederlands tooestel is het bijvoorbeeld (XEN)
Ook kun je een branded toestel (KPN, Vodafone, T-Mobile, enz) hebben, en die brengen allemaal een eigen ROM uit.
Als je persé 4.1.2 wil hebben, kun je overwegen om een Custom of Stock ROM te flashen via Odin.

Wat de icoontjes betreft
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi, go to app drawer (press button 4 in dock menu), then press menu ( left button from home button on the bottom of the phone, then choose customise (first one, if you using ICS), and you should see two folder in bottom, then a little bit up there should be dock icons, where you can easily change.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[Voor 45% gewijzigd door TifKag op 15-04-2013 19:09]

Yeah..... right

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ter verduidelijking: de methode die AllSeeingEye beschrijft werkt bij de Touchwiz die bij 4.1.x roms zit, en de methode van TifKag bij eerdere TouchWiz versies.

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05 13:19
In Nederland heb je garantie voor de verwachte levensduur van je apparaat (S2 in dit geval) tenzij de verkopende partij kan bewijzen dat je het apparaat onjuist gebruikt hebt waardoor het gebrek ontstaan kan zijn.

Voorbeelden uit eigen ervaring:

Na 5 jaar liep een lager van mijn wasmachine kapot, ik had geen extra garantie gekocht (NOOIT doen!) en kreeg gewoon een nieuwe.

Ik heb na ruim 1,5 jaar een reparatie aan mijn S2 onder garantie laten uitvoeren, en heb hier niks aan betaald.

Collega heeft na een hoop gezeur toch een nieuwe tv box ontvangen van Ziggo na hetzelfde advies dat ik je hier wil geven.

Allen waren wel met bon, dus ik zou zeggen: zoek toch even naar de bon het kan je een hoop geld schelen.

Vind je een bon, die doorgaans aan het contract van de tel maatschappij zit (hint :P) en doen ze toch nog moeilijk sla ze dan om de oren met kennis die je op kan doen uit deze artikelen:

http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa en/of http://www.consuwijzer.nl...ten-in-de-garantieperiode

Wat ook kan helpen is in een mail aan Samsung vragen wat de door hun verwachte levensduur van een S2 is onder normale gebruiksomstandigheden, het antwoord kan je dan gebruiken als "bewijs" aan de verkopende partij dat je icm de in Nederland geldende garantie regels recht hebt op een gratis reparatie of het vervangen van je toestel.

Gr

• Anoniem: 312728
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik weet niet of deze vraag hier mag (het is mij niet duidelijk, mocht hij hier niet mogen staan mijn excusses!). Mijn vraag was:

Heeft iemand een goed adresje om een origineel goedkoop goed scherm + digitizer te halen? Mijn huidige scherm heeft welgeteld 37 barsten :S

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb met ODIN 4.1.2 geinstalleerd; nu kan ik met de icoontjes doen wat ik wil :)

Yo.

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 08:20
Ik heb al in het topic gekeken maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag, google helpt me ook niet echt verder.

Ik wilde vandaag de S Planner (agenda) gebruiken de standaard agenda van samsung dus ik had eerst een andere gedownload maar dat doet er niet echt toe.

Mijn collega heeft een Galaxy S3 en die heeft een goede agenda widget erbij waarbij je de dagen / maanden ziet net als wanneer je de S planner app opent.

Op mijn S2 heb ik die widget echter niet, komt dit doordat ik een S2 heb of bijvoorbeeld omdat ik de Apex launcher gebruik?

• AllSeeyinEye
Sjoerdiee schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:21:
Ik heb al in het topic gekeken maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag, google helpt me ook niet echt verder.

Ik wilde vandaag de S Planner (agenda) gebruiken de standaard agenda van samsung dus ik had eerst een andere gedownload maar dat doet er niet echt toe.

Mijn collega heeft een Galaxy S3 en die heeft een goede agenda widget erbij waarbij je de dagen / maanden ziet net als wanneer je de S planner app opent.

Op mijn S2 heb ik die widget echter niet, komt dit doordat ik een S2 heb of bijvoorbeeld omdat ik de Apex launcher gebruik?
S Planner widget werkt (helaas) alleen in Touchwiz Launcher.

• Pannekoek_NL
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:20:
[...]

S Planner widget werkt (helaas) alleen in Touchwiz Launcher.
Daar was ik dus al bang voor! :(

Bedankt voor je reactie! Die widget ziet er goed uit vind ik maar ik wil het gewoon gelijk op het homescreen zien ipv eerst die app te openen.. Ik had eerst de app Jorte maar die vond ik niet zo fijn eigenlijk

• aveenhuysen
Sjoerdiee schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:21:

CalWidget niks voor je?

Google Play: CalWidget.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 11:25
Mijn S2 draait 4.1.2 en sinds vanmiddag ben ik van WiFi naar 3G geschakeled zoals ik altijd doe maar ik krijg op een of andere manier geen connectie meer met het 3G netwerk. Bovenin de balk staat geen data icoontje meer. Heeft iemand een idee hoe ik kan troubleshooten? Zoals checken of de telefoon wel aan probeert te melden? Bellen/smsen lukt mij overigens wel.

Bleek een netwerkissue te zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Peekster op 04-05-2013 16:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb sinds ICS (gok ik) het probleem dat zodra de telefoon in semi-slaapstand gaat (scherm uit), direct de wifi stopt en het ding verder alles via 3G/HSDPA doet. Dit terwijl bij mijn wifi-instellingen "altijd aan" staat. Ik vind het verbruik via 3G niet zo'n ramp, maar de telefoon doet zodra ik hem actief maak verbinding maken met wifi waardoor hij even hapert en ik niet direct bijv. mijn Whatsapp lekker geopend krijg.

Anderen ook dit probleem of moet ik het elders zoeken?

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 23:36
Ik heb een SGS2 i9100 gekocht voor 30 euro. Had eerst een SGS1, maar die vond ik toch wat langzaam. Ook GPS was heel slecht. Op die punten is de S2 veel beter.

Nadeel is dat er een grote barst in het scherm zit. Hij is wel volledig functioneel, Met een witte achtergrond zie je het heel goed, met een zwarte achtergrond zie je het bijna niet. Ook is een grote dode pixelgroep in het rood in het midden van het scherm zichtbaar.

Nu heb ik begrepen dat het kansloos is om te proberen de frontpanel glas te vervangen voor 10 euro, en je eigenlijk het hele display moet vervangen voor minimaal 80 euro. Dat klopt wel he? Kijk dan is hij niet goedkoop meer. Ik koop gewoon een hoesje van € 5,50 en basta. Ik kan hier mee leven.

Yippie kayak, other buckets!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 02:40
Kijk, dat is nog eens info!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannekoek_NL
Ik heb inmiddels de Businesscalender die ik als widget gebruik :)

Toch bedankt!

• mariconjo
@sjoerdiee

Ik gebruik 'business calendar' ook maar vindt de widgets erg lelijk. Daarom gebruik ik 'simple calendar widget'. Helemaal naar wens in te stellen, en ziet er goed uit. Ook kun je deze widget zo instellen dat hij 'business calendar' opent bij aantikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Afgelopen woensdag heb ik afscheid moeten nemen van mijn 2 jaar oude S2. Het scherm heeft de val van 30cm niet overleefd en sindsdien is de telefoon onbruikbaar. Behoorlijk balen, want verder was ie nog prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Hiervoor is de topic report knop.

[Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 17-05-2013 13:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZeilDude
Voor jou is er ook de topic report knop.

[Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 17-05-2013 13:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
ZeilDude schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:59:
Afgelopen woensdag heb ik afscheid moeten nemen van mijn 2 jaar oude S2. Het scherm heeft de val van 30cm niet overleefd en sindsdien is de telefoon onbruikbaar. Behoorlijk balen, want verder was ie nog prima.
En wat ga je nu halen??? Galaxy S3 S4 HTC ONE N4...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZeilDude
aveenhuysen schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:12:
[...]

En wat ga je nu halen??? Galaxy S3 S4 HTC ONE N4...
Heb inmiddels een S4 gehaald. Iemand nog tips voor de S2? Marktplaats lijkt me ook niks, want ik krijg m niet naar factory settings. Repareren met een onzekere opbrengst heb ik ook geen zin in. Wat kan ik er verder nog voor zinnigs mee doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ZeilDude schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:14:
[...]

Heb inmiddels een S4 gehaald. Iemand nog tips voor de S2? Marktplaats lijkt me ook niks, want ik krijg m niet naar factory settings. Repareren met een onzekere opbrengst heb ik ook geen zin in. Wat kan ik er verder nog voor zinnigs mee doen?
Repareren is hij waarschijnlijk niet waard tenzij je het zelf kan. Gewoon op marktplaats voor 50 euro? Wellicht wil iemand zich eraan wagen.

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 17:52
Jay-v schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:21:
[...]

Repareren is hij waarschijnlijk niet waard tenzij je het zelf kan. Gewoon op marktplaats voor 50 euro? Wellicht wil iemand zich eraan wagen.
Hij zei al dat marktplaats niet kan, omdat hij hem niet kan resetten.

En verkopen met je adresboek agenda, sms en andere persoonlijke data lijkt me niet echt slim.

Of hij moet hem op afstand kunnen wissen met Samsung Dive of zo !!!

Yeah..... right

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

TifKag schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:32:
[...]

Hij zei al dat marktplaats niet kan...
Compleet overheen gelezen :+, lijkt me inderdaad geen mooie oplossing dan.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Zonder scherm moet je toch alles kunnen formatteren via de flash mode? Daarbij gebruik je het scherm niet. Als je MyPhoneExplorer had, kon je het scherm weergeven op je pc en zo het toestel bedienen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZeilDude
Dank voor de tips, ik ga wat proberen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb al heel lang dat mijn verbinding met het netwerk steeds wegvalt. Zo'n 5 keer per dag. Dan reboot ik de SGS2 en dan doet ie het weer.

Erg vervelend als ik het niet door heb want dan ben ik onbereikbaar. En het is één keer gebeurd midden in een telefoongesprek.

Is mijn SGS2 gaar, is mijn sim gaar, is mijn provider gaar (hollandsnieuwe) of is mijn firmware gaar? (PA 2.54 maar volgens mij had ik het ook bij andere firmwares.)

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 18:34
nvm.

[Voor 99% gewijzigd door rickyy op 26-05-2013 22:03]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmk
Redsandro schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:54:
Ik heb al heel lang dat mijn verbinding met het netwerk steeds wegvalt. Zo'n 5 keer per dag. Dan reboot ik de SGS2 en dan doet ie het weer.

Erg vervelend als ik het niet door heb want dan ben ik onbereikbaar. En het is één keer gebeurd midden in een telefoongesprek.

Is mijn SGS2 gaar, is mijn sim gaar, is mijn provider gaar (hollandsnieuwe) of is mijn firmware gaar? (PA 2.54 maar volgens mij had ik het ook bij andere firmwares.)
Ik ben van t weekend voor het eerst in Amsterdam geweest met mijn SGS2, en ik had veel netwerkproblemen met Tele2(T-Mobile netwerk). Enorm traag Internet, slecht bereik, en 1x uitval netwerk, moeten resetten.

Ik heb dit nog niet eerder gehad, denk dat het aan het brakke T-Mobile ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30

Arjan A

Cenosillicafoob

Vanochtend heb ik op Utrecht CS mijn oordopjes (originele Samsung nog) gemold door op te staan terwijl een van de doppen tussen de tralies van zo'n bankje bleef steken.
Nu zoek ik een vervangend iets, maar je kan ze krijgen van 5 tot 500 euro. Wat benadert de kwaliteit van die Samsung doppies? Is het echt baggerspul en maakt het niet uit wat ik haal, of is het wel degelijk een kwaliteitsproduct? Wie weet meer? Ik wil straks bij de Mediamarkt even een nieuwe halen, anders heb ik niks te doen in de trein....

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 09:04
Heb sinds vandaag een nieuw KPN abonnement afgesloten met 4g mogelijkheid. Nu zit ik ondertussen nog met een telefoon die geen 4g ondersteund (Galaxy S2) maar dat mag geen probleem zijn. Toch krijg ik na het invoeren van de instellingen maar geen internet. Al meerdere malen herstart maar helaas. Heb even gezocht in dit topic maar kon hier niets over vinden vinden.

Dit zijn de instellingen die ik volgens KPN moet invoeren. Kan iemand bevestigen dat mijn instellingen correct staan?

https://dl.dropboxusercon...t_2013-05-27-17-06-37.png
https://dl.dropboxusercon...t_2013-05-27-17-06-52.png

B.v.d. :)

Update:
Solved! Je moet bij type toegangspunt invoeren: default i.p.v. internet :/

[Voor 6% gewijzigd door NeonovA op 27-05-2013 18:54]

PVOutput | 3465Wp i.c.m. SB3.6-1AV-40 op ZO | Heerhugowaard | LIVE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:27
Arjan A schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:04:
Vanochtend heb ik op Utrecht CS mijn oordopjes (originele Samsung nog) gemold door op te staan terwijl een van de doppen tussen de tralies van zo'n bankje bleef steken.
Nu zoek ik een vervangend iets, maar je kan ze krijgen van 5 tot 500 euro. Wat benadert de kwaliteit van die Samsung doppies? Is het echt baggerspul en maakt het niet uit wat ik haal, of is het wel degelijk een kwaliteitsproduct? Wie weet meer? Ik wil straks bij de Mediamarkt even een nieuwe halen, anders heb ik niks te doen in de trein....
Ik heb zelf nooit die van Samsung zelf gebruikt maar heb laatst bij bol.com Philips in ear dopjes gekocht voor 2 tientjes. Was mijne laatste ook verloren en was toen ook bij de mediamarkt wezen kijken maar daar zijn ze zo duur..
Ben persoonlijk wel tevreden over die philips dingen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb ze uiteindelijk toch bij de mediamarkt gehaald, want die was open en bereikbaar tijdens de overstap.
Het is uiteindelijk een Sennheiser CX300-II geworden. Kostte 4 tientjes, en klinkt beter dan de Samsung (sluit ook beter aan in het oor). Een echte specifieke accessoire is het natuurlijk niet, maar het geeft wel aan waar de kwaliteit ligt van de standaard dopjes.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 403706

Ik heb sinds kort een probleem met het wifi van mijn SGS2. Het probleem is niet dat m'n wifi wegvalt, het is gewoon tergend traag, want na een reboot weer verholpen is. Het is natuurlijk wel vervelend dat dit steeds gebeurt. Heeft iemand een idee hoe dit gefixed kan worden? Hij draait op stock Android 4.1.2 en ik heb hem na de update een factory reset gegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Lijkt een stock 4.1.2 probleempje te zijn. Je kunt ook gewoon even wifi aan/uit zetten. Werkt dan vaak ook weer snel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 403706

Ah oke, dat zal ik proberen. Thanks!

• Pannekoek_NL
mariconjo schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 06:45:
@sjoerdiee

Ik gebruik 'business calendar' ook maar vindt de widgets erg lelijk. Daarom gebruik ik 'simple calendar widget'. Helemaal naar wens in te stellen, en ziet er goed uit. Ook kun je deze widget zo instellen dat hij 'business calendar' opent bij aantikken.
Ik had even niet in dit topic gekeken, maar ik zal er eens naar kijken! Bedankt voor de tip :)

• Mei
  • Laatst online: 21-08-2020
Na anderhalf jaar blijkt mijn batterij kapot te zijn. Heeft iemand goede ervaringen met het kopen van een evrvanging? Er wordt veel namaak verkocht waarvan de daadwerkelijke capaciteit vele malen lager ligt dan de geadverteerde.

• Anoniem: 515502
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mei schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:28:
Na anderhalf jaar blijkt mijn batterij kapot te zijn. Heeft iemand goede ervaringen met het kopen van een evrvanging? Er wordt veel namaak verkocht waarvan de daadwerkelijke capaciteit vele malen lager ligt dan de geadverteerde.
Ik zou gewoon de originele Extended Battery kopen. Iets meer dan twee tientjes en bewezen capaciteit.

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:33
Anoniem: 515502 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:34:
[...]

Ik zou gewoon de originele Extended Battery kopen. Iets meer dan twee tientjes en bewezen capaciteit.
Ben ook van plan om de extended battery te kopen om m'n 2 jaar oude s2 weer eens een volledige dag mee te kunnen maken :+ Alleen hij is bijna overal uit verkocht. En er staat bijna bij elke site dat de levertijd onbekend is. Zou hij uit productie zijn ofzo?

• mariconjo
Ik kom de extended battery pack ook bijna niet meer tegen. Waar ze hem nog wel hebben (gsmpunt.nl) is ie duur.(€ 49.95).

• aveenhuysen
Amazon Duitsland vanaf 22 euro met backplate.

http://www.amazon.de/gp/o...new&qid=1369917748&sr=8-1

In maart was ie in de aanbieding bij Amazon Spanje toen batterij, achterkant en verzendkosten samen 23 euro. :)

[Voor 27% gewijzigd door aveenhuysen op 30-05-2013 14:44]

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:52
aveenhuysen schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:43:
Amazon Duitsland vanaf 22 euro met backplate.

http://www.amazon.de/gp/o...new&qid=1369917748&sr=8-1

In maart was ie in de aanbieding bij Amazon Spanje toen batterij, achterkant en verzendkosten samen 23 euro. :)
Verzendklaar in 3-7 maanden. Lijkt me niet zo heel praktisch. :)

• aveenhuysen
Hier is ie duurder maar nog 8 in het magazijn???

http://www.amazon.de/gp/p...1369917748&seller=&sr=8-1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mei
Wat loopt Samsung toch altijd ENORM te kloten met de updates? Elke minor update die ik krijg, zorgt er voor dat bepaalde dingen niet werken (buggy lock screen en sms app), dat een groot deel van mijn instellingen weer op de defaults staat (home screen-indeling, fonts, kleuren, achtergronden, tour tips, notifications), en dat alles er weer compleet anders uit ziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Engeland ook:
http://www.amazon.co.uk/S...xtended+battery+galaxy+s2

Ze waren op hun laagst rond de twee tientjes. Nu dus rond de 30 euro.
gerre22 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:48:
[...]

Verzendklaar in 3-7 maanden. Lijkt me niet zo heel praktisch. :)
Er zijn meerdere aanbieders, gewoon even verder kijken bij de andere aanbieders. Amazon adverteert niet perse met de goedkoopste.

[Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 31-05-2013 10:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
Kom laten we dit topic weer leven in blazen. Ondanks de S3,S4, One, Z, N4 etc.

Gaat deze telefoon nog prima mee en ondanks dat ik soms op het punt sta over te stappen naar een top model, denk ik. Waarom eigenlijk?

Foto´s maken doet ie prima (en anders pak ik mijn fototoestel wel), voor dagelijks gebruik (email, whatsapp, internet, muziekje, talk en navigatie) doet ie alles gewoon prima en vlot.

Ok het is geen 1080 scherm en ja de standaard batterij trekt het niet echt een hele dag (nu heb ik daarom ook de 2000 origineel gekocht).

Ondanks die minor issues vind ik het nog steeds een prima toestel en het formaat vind ik ook heerlijk. Denk dat ik voorlopig nog maar even de kat uit de boom kijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 515502
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
+1! Heb nu ook een SGS4 erbij en ondanks dat het uiteraard een fijner toestel is heb ik geen "OMG WOW wát een verbetering na twee jaar! :o " gevoel. Het is allemaal wat smoother en sneller maar niet dat de S2 daardoor opeens een stakker is. Integendeel. Denk dat het een van de weinige mobieltjes is die na twee jaar nog gewoon prima voldoet en mee kan gaan. Het is dat ik wat anders wilde maar de S2 is zeker nog niet passé d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerwin89
aveenhuysen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:27:
Kom laten we dit topic weer leven in blazen. Ondanks de S3,S4, One, Z, N4 etc.

Gaat deze telefoon nog prima mee en ondanks dat ik soms op het punt sta over te stappen naar een top model, denk ik. Waarom eigenlijk?

Foto´s maken doet ie prima (en anders pak ik mijn fototoestel wel), voor dagelijks gebruik (email, whatsapp, internet, muziekje, talk en navigatie) doet ie alles gewoon prima en vlot.

Ok het is geen 1080 scherm en ja de standaard batterij trekt het niet echt een hele dag (nu heb ik daarom ook de 2000 origineel gekocht).

Ondanks die minor issues vind ik het nog steeds een prima toestel en het formaat vind ik ook heerlijk. Denk dat ik voorlopig nog maar even de kat uit de boom kijk.
Helemaal mee eens. Mijn s2 wordt nu ook 2 jaar oud en dus mag ik m'n abonnement verlengen (bij HI), maar die prijzen zijn echt absurd voor een nieuw toestel in combinatie met een aardige belbundel.

En inderdaad, de s2 voldoet nog prima! Waarschijnlijk komt ook de android 4.2 update nog dus dat is ook erg netjes van Samsung.

Mag ik vragen waar je de extended batterij gekocht hebt? Want ik koop hem liever bij een nederlandse shop dan bij amazon duitsland. Als het echt niet anders gaat vanwege leveringsproblemen, dan kan dat laatste natuurlijk ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
Gerwin89 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:08:
[...]

Helemaal mee eens. Mijn s2 wordt nu ook 2 jaar oud en dus mag ik m'n abonnement verlengen (bij HI), maar die prijzen zijn echt absurd voor een nieuw toestel in combinatie met een aardige belbundel.

En inderdaad, de s2 voldoet nog prima! Waarschijnlijk komt ook de android 4.2 update nog dus dat is ook erg netjes van Samsung.

Mag ik vragen waar je de extended batterij gekocht hebt? Want ik koop hem liever bij een nederlandse shop dan bij amazon duitsland. Als het echt niet anders gaat vanwege leveringsproblemen, dan kan dat laatste natuurlijk ook.
Heb de batterij bij Amazon Spanje (keurig origineel) gekocht omdat ie in de aanbieding was en ik er woon 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik bestel kriskas van Amazon de en co.uk en nooit problemen gehad. Ooit één keer een screenprotector die niet goed was en die heb ik netjes gecrediteerd gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
Senor Sjon schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:29:
Ik bestel kriskas van Amazon de en co.uk en nooit problemen gehad. Ooit één keer een screenprotector die niet goed was en die heb ik netjes gecrediteerd gekregen.
Helemaal mee eens. Amazon DE, FR, ES en nooit problemen gehad en keurig bezorgd en altijd perfect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 407131

Gerwin89 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:08:
[...]

Precies de conclusie die ik de laatste weken ook trok: rooten, mooie rom erop, nieuwe screenprotector en voorlopig even afwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• catt4u
Gerwin89 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:33:
[...]

Ben ook van plan om de extended battery te kopen om m'n 2 jaar oude s2 weer eens een volledige dag mee te kunnen maken :+ Alleen hij is bijna overal uit verkocht. En er staat bijna bij elke site dat de levertijd onbekend is. Zou hij uit productie zijn ofzo?
Ik had voor m'n Galaxy S een 3500 mAh met nieuw deksel gekocht bij DX en dat was perfekt alleen werd de telefoon wel een stuk dikker ;)
Voor m'n iPhone4 heb ik ooit een cover zoals deze gekocht en die gaf ruim de dubbele gebruikstijd;
Daar zaten aan de achterkant vier blauwe ledjes op zodat je kon zien hoeveel lading er in het pack zat.
Ik weet niet hoeveel ledjes hier achterop zitten.
Maar als ik de commentaren lees is het een degelijk produkt voor een lage prijs.

Als je alleen een batterij nodig hebt kan je hier ff kijken.
Ik heb er een set van twee batterijen + lader voor de losse batterij besteld voor 11 euro.
De originele batterij en lader van m'n SII heb ik nooit gebruikt.
Meteen die vervangende gaan gebruiken en die zijn gewoon goed.

En ik heb al heel veel bij DX besteld en nog nooit problemen gehad. Het kan wel max. 21 dagen duren.
Meestal heb je je pakje binnen 14 dagen in huis en gratis verzonden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmk
Ik lees dat veel mensen een extended battery hebben, maar die maakt je telefoon dikker. Dan past hij niet meer in mijn gloednieuwe hoesje.

Je zou ook een Battery Pack kunnen gebruiken zoals deze
Gewoon opladen samen met je telefoon 's nachts, en meenemen in je tas overdag. Niet groter dan je telefoon. En ook te gebruiken voor al je andere mobiele apparaten, zoals tablets, of de opvolger van je huidige telefoon.

Voor de rest vind ik de SGS2 een hele fijne telefoon. Heerlijk snel vergeleken met de SGS1, die toch wel heel beperkt is, zelfs met nieuwe firmware. Ook heerlijk dat je de SGS2 kan bevrijden van de meuk van Samsung. Cyanogenmod FTW!
Grootse voordeel van de SGS2 is dat je nu makkelijk kan wisselen tussen apps, zonder dat de apps helemaal opnieuw moeten worden opgestart, omdat hij wat meer geheugen heeft.

Ik wacht op een High End Nexus toestel waar je als Nederlander niet meer voor betaald dan een Duitser of Amerikaan, maar wel net zo makkelijk aanschaft. Of misschien wel een Motorola X-Phone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:53

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Alles over accessoires hoort thuis in het accessoiretopic, niet hier. :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Anoniem: 516264

Ik wil graag om advies en hulp vragen.

Ik heb een s2, die nu 2 jaar oud is. Nooit problemen mee gehad. Accu ging altijd 1,5 dag mee.
De update 4.1.2 bij uitkomst geïnstalleerd en toen begon het bekende probleem.Accu gaat sinds de update maar 8 uur mee en ik doe er dan weinig mee, beetje whatsappe, browse.
Toen gezocht naar oplossingen, zoals hard reset enz, niks hielp. Wakelock geinstalleerd, daar kwamen ook geen rare dingen uit. Facebook van de telefoon afgegooid, dat hielp een klein beetje.

Nu is mijn s2 zo goed als onbruikbaar, ik doe er helemaal niks mee zodat ik aan het einde van de dag nog wat accu over hebt.

Ik zie wel bij mijn batt stats, dat de screen bijna 50% van de accu gebruikt. Best apart, want ik gebruik de s2 vrijwel niet.

Nou lees ik hier verschillende oplossingen, zoals een nieuwe accu kopen. Dit lijkt mij zinloos, omdat de problemen zijn voortgekomen uit de update 4.1.2. .
Is een custom rom een oplossing, zo ja welke? Hoef geen speciale fratse, ik wil alleen een telefoon die het minstens een dag volhoudt.

• catt4u
Anoniem: 516264 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:26:
Ik wil graag om advies en hulp vragen.

Ik heb een s2, die nu 2 jaar oud is. Nooit problemen mee gehad. Accu ging altijd 1,5 dag mee.
De update 4.1.2 bij uitkomst geïnstalleerd en toen begon het bekende probleem.Accu gaat sinds de update maar 8 uur mee en ik doe er dan weinig mee, beetje whatsappe, browse.
Toen gezocht naar oplossingen, zoals hard reset enz, niks hielp. Wakelock geinstalleerd, daar kwamen ook geen rare dingen uit. Facebook van de telefoon afgegooid, dat hielp een klein beetje.

Nu is mijn s2 zo goed als onbruikbaar, ik doe er helemaal niks mee zodat ik aan het einde van de dag nog wat accu over hebt.

Ik zie wel bij mijn batt stats, dat de screen bijna 50% van de accu gebruikt. Best apart, want ik gebruik de s2 vrijwel niet.

Nou lees ik hier verschillende oplossingen, zoals een nieuwe accu kopen. Dit lijkt mij zinloos, omdat de problemen zijn voortgekomen uit de update 4.1.2. .
Is een custom rom een oplossing, zo ja welke? Hoef geen speciale fratse, ik wil alleen een telefoon die het minstens een dag volhoudt.
1 Heb je na de update van 2.3.6 naar JB ook een hard reset gedaan (terug naar fabrieks instellingen)?
2 Als je dat niet hebt gedaan doe dat dan alsnog. (heel vaak is dat het probleem)
3 Zet in Google Now en in Maps 'locatiegegevens' uit. (je kan maps gewoon blijven gebruiken maar jouw locatie wordt niet constant geupdated)
4 installeer deze app (of eerst de gratis versie).

Ik kan een hele werkdag (08:00 ~ 18:00) doorkomen met heel veel i-net en gmail gebruik.
Hier kan je zien welke apps ik op de telefoon heb.

catt4u schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:02:
[...]

1 Heb je na de update van 2.3.6 naar JB ook een hard reset gedaan (terug naar fabrieks instellingen)?
2 Als je dat niet hebt gedaan doe dat dan alsnog. (heel vaak is dat het probleem)
3 Zet in Google Now en in Maps 'locatiegegevens' uit. (je kan maps gewoon blijven gebruiken maar jouw locatie wordt niet constant geupdated)
4 installeer deze app (of eerst de gratis versie).

Ik kan een hele werkdag (08:00 ~ 18:00) doorkomen met heel veel i-net en gmail gebruik.
Hier kan je zien welke apps ik op de telefoon heb.
Heb al de stappen doorlopen. Google now, is al een tijd van m'n telefoon af :) .Synchroniseren staat ook uit. Alles van de lockscreen staat ook uit.
Je hebt aardig wat apps zo te zien :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mei
catt4u schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:02:
[...]

Ik vind het onderhand een grof schandaal dat Samsung de updates niet onder controle heeft. Je moet altijd instellingen resetten, of ze worden wel automatisch voor je gereset. Voor een telefoon van deze fabrikant en voor dit geld is dit onacceptabel. Ik ben van plan binnenkort maar iets customs er op te zetten, maar dat zou eigenlijk nieten nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Mei schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:14:
[...]

Ik vind het onderhand een grof schandaal dat Samsung de updates niet onder controle heeft. Je moet altijd instellingen resetten, of ze worden wel automatisch voor je gereset. Voor een telefoon van deze fabrikant en voor dit geld is dit onacceptabel. Ik ben van plan binnenkort maar iets customs er op te zetten, maar dat zou eigenlijk nieten nodig moeten zijn.
Ja helemaal true. Ik ben ook zo klaar met samsung, dat ik overstap naar HTC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Arjan A schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:30:
Het is uiteindelijk een Sennheiser CX300-II geworden. Kostte 4 tientjes, en klinkt beter dan de Samsung (sluit ook beter aan in het oor). Een echte specifieke accessoire is het natuurlijk niet, maar het geeft wel aan waar de kwaliteit ligt van de standaard dopjes.
Ben je er al eens mee wezen fietsen tegen de wind in?

Die Samsung dingen zijn dan ondragelijk, je hoort de storm alsof je trechters in je oren hebt. Geen volume kan daar tegenop. Maar die ergonomische dingen van Nokia die ik hiervoor had, daarmee kon ik zelfs in een tyfoon nog naar klassieke muziek op laag volume luisteren. Zo iets zoek ik. Ideaalste oordoppen ooit, maar niet compatible met Android telefoons.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerwin89
Anoniem: 516264 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:01:
[...]

Ik kan nu niks over de HTC One zeggen, maar 2 jaar geleden vond ik het moeilijk om te kiezen tussen de HTC Sensation en de Samsung Galaxy s2. Uiteindelijk ben ik toch heel blij dat ik voor de samsung gegaan ben. Ooit is gelezen dat de ondersteuning voor de sensation heel matig is en dat is bij de samsung wel anders. Waarschijnlijk komt er zelfs nog een update naar android 4.2 voor de s2 en voor een toestel van twee jaar oud vind ik dat best netjes. Dat er bij een grote update wat instellingen verloren gaan vind ik eerlijk gezegd ook niet zo erg. De telefoon is sinds de release alleen maar beter geworden bij mij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Gerwin89 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Ik kan nu niks over de HTC One zeggen, maar 2 jaar geleden vond ik het moeilijk om te kiezen tussen de HTC Sensation en de Samsung Galaxy s2. Uiteindelijk ben ik toch heel blij dat ik voor de samsung gegaan ben. Ooit is gelezen dat de ondersteuning voor de sensation heel matig is en dat is bij de samsung wel anders. Waarschijnlijk komt er zelfs nog een update naar android 4.2 voor de s2 en voor een toestel van twee jaar oud vind ik dat best netjes. Dat er bij een grote update wat instellingen verloren gaan vind ik eerlijk gezegd ook niet zo erg. De telefoon is sinds de release alleen maar beter geworden bij mij :)
Dan ben jij 1 van de weinige gelukkige :*) .
De updates van samsung waren niet altijd zo goed voor de s2. Ik vind dat echt knullig. Ze verplichten mij nu in principe om na 2 jaar over te stappen naar een andere telefoon. Nu zoeken de tweakers onder ons nog naar oplossingen. Maar sommige onder ons hebben helemaal geen verstand van problemen oplossen mbt tot mobiele telefoons.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Succes bij HTC, die hebben verre van een beter trackrecord...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Anoniem: 516264 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:10:
[...]

De updates van samsung waren niet altijd zo goed voor de s2. Ik vind dat echt knullig. Ze verplichten mij nu in principe om na 2 jaar over te stappen naar een andere telefoon. Nu zoeken de tweakers onder ons nog naar oplossingen. Maar sommige onder ons hebben helemaal geen verstand van problemen oplossen mbt tot mobiele telefoons.
Ik denk dat ik dan ook een gelukkige ben, en mijn moeder ook?
De updates waren allen bijzonder prettig, één leak daargelaten, maar die werd binnen 3 weken vervangen door een official version waarin het euvel verholpen is.

Wat is er bij jou dan niet goed gegaan met updaten (overigens staat het je vrij om terug te gaan naar 4.0.4 of 2.3 hoor)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• catt4u
Mei schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:14:
[...]

Ik lees uit je commentaar dat je nog niet echt ervaren bent in het updaten/flashen.
Want dan weet je dat je altijd moet restetten naar factory settings na een update om problemen met achtergebleven stukjes software te voorkomen.

Zeker als je ooit met custom roms wilt gaan werken.
Als ik jou was zou ik me daar eerst maar eens goed over inlezen voordat je er aan begint en achteraf loopt te blèten dat de update niet goed is (geldt ook voor custom roms)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• catt4u
Anoniem: 516264 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:10:
[...]

Samsung heeft wel degelijk updates voor de S2 uitgerold.
En er is wel een update naar 4.1.2 voor een toestel van 2 jaar oud en dat vind ik heel netjes van Samsung.
En als je ziet dat de HTC One nu nog met dezelfde software wordt uitgeleverd vind ik dat een schande voor een nieuw toestel.

Samsung verdient gewoon lof dat ze oudere toestellen nog updaten zelfs de goedkopere lijn.
Dat niet voor alle telefoons software beschikbaar is zal ook komen omdat Samsung de meeste (verschillende) telefoons op de markt brengt en bepaalde prioriteiten zal hebben voor welk model eerst wordt uitgerold.

HTC heeft een erg slechte reputatie vwb het updaten van (zeker de oudere) telefoons.

Acties:
  • 0Henk 'm!

catt4u schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Samsung heeft wel degelijk updates voor de S2 uitgerold.
En er is wel een update naar 4.1.2 voor een toestel van 2 jaar oud en dat vind ik heel netjes van Samsung.
En als je ziet dat de HTC One nu nog met dezelfde software wordt uitgeleverd vind ik dat een schande voor een nieuw toestel.

Samsung verdient gewoon lof dat ze oudere toestellen nog updaten zelfs de goedkopere lijn.
Dat niet voor alle telefoons software beschikbaar is zal ook komen omdat Samsung de meeste (verschillende) telefoons op de markt brengt en bepaalde prioriteiten zal hebben voor welk model eerst wordt uitgerold.

HTC heeft een erg slechte reputatie vwb het updaten van (zeker de oudere) telefoons.
Zit je op lezen? Ik zeg toch dat samsung updates heeft uitgerold.
Met de laatste update hebben ze de s2 voor de meeste mensen onbruikbaar gemaakt.
Ik heb liever geen update, dan een update die je telefoon onbruikbaar maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Anoniem: 516264 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:02:
[...]

Zit je op lezen? Ik zeg toch dat samsung updates heeft uitgerold.
Met de laatste update hebben ze de s2 voor de meeste mensen onbruikbaar gemaakt.
Ik heb liever geen update, dan een update die je telefoon onbruikbaar maakt.
Wat is er onbruikbaar aan 4.1.2?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polster
Anoniem: 516264 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:02:
[...]
Say what?!

[Voor 25% gewijzigd door Polster op 03-06-2013 13:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mei
catt4u schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:13:
[...]

Ik lees uit je commentaar dat je nog niet echt ervaren bent in het updaten/flashen.
Want dan weet je dat je altijd moet restetten naar factory settings na een update om problemen met achtergebleven stukjes software te voorkomen.

Zeker als je ooit met custom roms wilt gaan werken.
Als ik jou was zou ik me daar eerst maar eens goed over inlezen voordat je er aan begint en achteraf loopt te blèten dat de update niet goed is (geldt ook voor custom roms)
Elke hedendaagse update die ongebruikte data niet opruimt, is een slechte update. We leven niet meer in de twintigste eeuw. Config is ook prima te backuppen en te porten naar een nieuwe versie van een systeem. Daarnaast is een update van 4.1.0 naar 4.1.2 een minor update, en zouden dit soort dingen daar überhaupt niet in voor mogen komen.

Ik vind het prima dat jij dit soort dingen acceptabel vindt, maar iedereen die op hoog niveau software maakt en beheert is het er over eens dat updates zeker tegenwoordig volautomatisch moeten gaan. Om je aan het denken te zetten: zou jij het accepteren als elke nieuwe minor update/service pack van je OS je dwingt om van alles opnieuw in te stellen, terwijl de betreffende instellingen in de oude én nieuwe versie identiek werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polster
4.1.0 Is nooit uitgekomen voor de S2. We zijn van 4.0.4 naar 4.1.2 gegaan. Dit was niet een minor maar juist een major update. Beetje alsof je van XP naar Win 8 gaat. Het zou natuurlijk mooi zijn als dat allemaal met 1 klik te updaten is maar ik vind het niet vreemd dat het beter is om bij zo'n major update even met een schone lei te beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mei
Oh, my bad. Ik wist dat er een nul in het versienummer zat. In dit geval is het niet al te onlogisch dat sommige dingen opnieuw ingesteld moeten worden. Wat me nog steeds wel verbaast, is dat functionaliteit die niet veranderd is, óók gerest is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb de laatste tijd dat als ik opneem, dat ik mensen automatisch in de wacht zet 8)7
Erg irritant. Is dit 1 of andere instelling?

Yo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 09:24
Anoniem: 516264 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:01:
[...]

Mijn vriendin had dezelfde problemen met de update (scherm niet aan en telefoon niet gebruikt, toch binnen 8 uur leeg, met als grootste gebruiker het scherm).
Daar heeft installatie van de meest recente firmware (XWLSS) via ODIN geholpen. De telefoon gaat nu weer gewoon een dag mee.
Ik heb deze firmware via XDA gedownload...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 22:41
canth schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:50:
[...]

Mijn vriendin had dezelfde problemen met de update (scherm niet aan en telefoon niet gebruikt, toch binnen 8 uur leeg, met als grootste gebruiker het scherm).
Daar heeft installatie van de meest recente firmware (XWLSS) via ODIN geholpen. De telefoon gaat nu weer gewoon een dag mee.
Ik heb deze firmware via XDA gedownload...
Zelfde ervaring. Update naar 4.12 gedaan en batt life een pak minder.
Dan even gechecked met betterbattery stats en een constante media en nog wat andere prul die bleef draaien.
Backup gemaakt van de externe en interne sd-card. Externe geformateerd en interne alle rommel en foto's eraf gehaald.
Nog eens geflashed, relevante data er terug op en de drain was weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 12:16
Gister viel ineens mijn toestel uit. Kreeg hem een keer zover tot het samsung logo, daarna weer zwart beeld en niet meer aan te krijgen.
Batterij eruit gehaald, aan de stroom gehad zonder batterij maar hij gaat niet meer aan. Iemand dit wel eens gehad? Ik denk dat ik hem maar opstuur naar Vodafone.. :/

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vanmorgen met mijn S2 met stof achter de lens bij de KPN XL winkel in Den Bosch binnen gelopen. Ondanks dat ik mijn S2 elders heb gekocht was ik benieuwd naar de gang van zaken daar. Nou, dat ging verbazingwekkend. In paar woorden probleem uitgelegd, met een kop koffie en een tablet in een stoel gaan zitten. 10 minuten later was het opgelost, kosteloos. Enige opmerking die ik kreeg was dat ik een custom ROM draaide, als ie terug moest onder garantie moest ik wel even de officiële flashen. :)

• Gerwin89
Heb ook eindelijk mijn extended battery binnen!! Besteld bij bol.com terwijl er stond 2 tot 3 weken levertijd. Maar na een paar dagen werd hij gelukkig al bezorgd. Eerste ervaringen zijn zeer positief. Waar ik met mijn oude accu de dag nooit meer doorkwam, kan ik nu zeker 24 uur met een accu doen (oude accu zal dan ook wel echt versleten zijn). Ook met intensief gebruik heb ik aan het eind van de dag nog 30 procent. Ook ligt het toestel wat lekkerder in de hand omdat de achterkant nu volkomen vlak is. Al met een al een aanrader :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xaero
  • Laatst online: 26-05 11:32
Eindelijk is 4.1 ook voor mijn S2 uit. Alleen nu loopt kies te buggen en het bekende 'Verbinding..' krijg ik alleen te zien...

Iemand tips? Kies al opnieuw geinstalleerd, drivers al opnieuw geinstalleerd, usb debugging aan, uit, apparaten verwijderd, opnieuw instaleren, 100x rebooten.. Beetje ten einde raad..

Hoe zit het met Odin flashen van een stock firmware? Gaat dit ook gewoon goed? Houd ik dan ook gewoon m'n /data ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerwin89
Xaero schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:09:
Eindelijk is 4.1 ook voor mijn S2 uit. Alleen nu loopt kies te buggen en het bekende 'Verbinding..' krijg ik alleen te zien...

Iemand tips? Kies al opnieuw geinstalleerd, drivers al opnieuw geinstalleerd, usb debugging aan, uit, apparaten verwijderd, opnieuw instaleren, 100x rebooten.. Beetje ten einde raad..

Hoe zit het met Odin flashen van een stock firmware? Gaat dit ook gewoon goed? Houd ik dan ook gewoon m'n /data ?
Je kunt met Odin prima een stock firmware flashen met behoud van alle data. Heb het al heel veel keer gedaan en er is nog nooit iets fout gegaan. Het enige wat misschien kan is dat je homescreens gewist worden en die zul je dan opnieuw moeten aanmaken.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:14

JB

Cédric roelt!

Gerwin89 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:22:
Heb ook eindelijk mijn extended battery binnen!! Besteld bij bol.com terwijl er stond 2 tot 3 weken levertijd. Maar na een paar dagen werd hij gelukkig al bezorgd. Eerste ervaringen zijn zeer positief. Waar ik met mijn oude accu de dag nooit meer doorkwam, kan ik nu zeker 24 uur met een accu doen (oude accu zal dan ook wel echt versleten zijn). Ook met intensief gebruik heb ik aan het eind van de dag nog 30 procent. Ook ligt het toestel wat lekkerder in de hand omdat de achterkant nu volkomen vlak is. Al met een al een aanrader :)
Ik heb deze accu ook in de S2 van mijn vrouw geplaatst maar kan niet zeggen dat het zo geweldig is. Gisteren kwam ze na het werken thuis en zat de telefoon nog op 30%. Ze gaf aan dat ze vooral whatsapp en facebook had gebruikt, maar niet in grote mate. Je komt er zo net de dag mee door maar dan nog gaat er echt iets niet goed bij de S2, dat ding is binnen no time leeg met als info dat de grootste batterijvreter het scherm zou zijn :?

Wat doe jij op je S2 omdat je aangeeft dat je er makkelijk 24 uur mee kunt doen?

Mijn boefje is liev!

• AllSeeyinEye
JB schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:59:
[...]

Ik heb deze accu ook in de S2 van mijn vrouw geplaatst maar kan niet zeggen dat het zo geweldig is. Gisteren kwam ze na het werken thuis en zat de telefoon nog op 30%. Ze gaf aan dat ze vooral whatsapp en facebook had gebruikt, maar niet in grote mate. Je komt er zo net de dag mee door maar dan nog gaat er echt iets niet goed bij de S2, dat ding is binnen no time leeg met als info dat de grootste batterijvreter het scherm zou zijn :?

Wat doe jij op je S2 omdat je aangeeft dat je er makkelijk 24 uur mee kunt doen?
Wedden dat als je naar instellingen/locatieservices gaat, er opties aangevinkt staan!

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII

[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic

Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots

Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee