Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Saven schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:36:
iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Erg irritant
Vaak willen launchers een wallpaper hebben van 960x800 pixels en niet 480x800, wat een hoop mensen denken. Sommige launchers kan je instellen op een van beide formaten, zoals bijv. Apex en Holo etc., zodat je ofwel een fixed wallpaper hebt of eentje die op de achtergrond meebeweegt als je van homescreen wisselt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57

Saven

Administrator

Brad Pitt schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:40:
[...]

Vaak willen launchers een wallpaper hebben van 960x800 pixels en niet 480x800, wat een hoop mensen denken. Sommige launchers kan je instellen op een van beide formaten, zoals bijv. Apex en Holo etc., zodat je ofwel een fixed wallpaper hebt of eentje die op de achtergrond meebeweegt als je van homescreen wisselt.
Da's het punt, het gaat om mn lockscreen. die is toch een vaste size?

Ik erger me echt kapot dat hij zich als een 'square' opstelt waardoor ik niet het hele plaatje kan selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Saven schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:52:
[...]
Ik erger me echt kapot dat hij zich als een 'square' opstelt waardoor ik niet het hele plaatje kan selecteren
Probeer het eens met QuickPic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Brad Pitt schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:55:
[...]

Probeer het eens met QuickPic?
hmm thnx morgen even kijken :) trustee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Saven schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:52:
[...]

Da's het punt, het gaat om mn lockscreen. die is toch een vaste size?

4.1.2 kan inderdaag niet meer wallpapers fullscreen zonder crop instellen. Hij cropt em altijd, dus ipv 960x800 maakt hij er bv 800x600 van ofzo. Dit betekent dat als je 960x800 wallpapers download, je ten alle tijde pixelige, vage wallpapers krijgt.

Je kunt dit oplossen door bv Zedgde te downloaden. Deze kan gewoon 960x800 instellen via de app zelf. Binnen JB gaat het je niet lukken ivm de cropboxes. Je kunt ook zoeken in Google op 'jelly bean wallpapers without crop' of iets dergelijks. Er worden dan wel manieren/apps genoemd om het voor elkaar te krijgen. Je bent dus op zoek naar apps die de cropboxes overrulen. Ik ben gelukkig weer op 4.04 dus heb hier geen last meer van ;)

Edit: image 2 wallpaper is een goede app!

[ Voor 6% gewijzigd door marhalm op 16-03-2013 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: hebben jullie een groep ICE-contacten of Persoonlijke contacten in noodgevallen? Die zou er moeten zijn, maar op mijn telefoon bestaat die groep niet. Contacten in die groep worden namelijk wel getoond als je telefoon vergrendeld is en je dan via Noodoproep op het lampje met poppetje links onderin klikt. Ik krijg dan ook gewoon die melding, maar de groep bestaat bij mij dus niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
kun je toch gewoon instellen bij de contacten? klik op groepen en kies ice

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is het een bestaande (standaard)groep. Die heb ik niet. Wel Favorieten, VIP en allerlei andere standaardgroepen, maar geen ICE. Hoe bedoel je precies 'klik op groepen en kies ice'? Ik vind dat namelijk nergens. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:46:
Als het goed is het een bestaande (standaard)groep. Die heb ik niet. Wel Favorieten, VIP en allerlei andere standaardgroepen, maar geen ICE. Hoe bedoel je precies 'klik op groepen en kies ice'? Ik vind dat namelijk nergens. Dank!
Ga naar groepen. Maak zelf een nieuwe aan en noem die "ICE". Deze groep wordt dan herkend voor oproepen bij noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, zo simpel... Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvonnev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-08 17:42
yvonnev schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:30:
Mijn bluetooth probleem is opgelost met een factory reset.
Heb nu wel even werk om alle apps en instellingen weer goed te zetten maar ik kan gelukkig weer normaal bellen in de auto!

[...]
Sinds vandaag is het probleem weer terug.
Heeft na de factory reset 14 dagen prima gewerkt maar nu wordt de bluetooth-verbinding tussen de Audi MMI en de S2 iedere paar minuten verbroken.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
Heb je eindelijk een update kun je alweer beginnen met hoopvol wachten op de volgende.

Gerucht: 4.2.2 voor de S2. Zou leuk zijn om nog de lockscreen widgets te hebben.

http://www.sammobile.com/...axy-s-iii-galaxy-note-ii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rikvandinteren schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:44:
Zou leuk zijn om nog de lockscreen widgets te hebben.
Da's niet écht spannend hoor imho. Kan je met WidgetLocker o.i.d. ook regelen. Zijn wel leuke andere 4.2.2 dingen natuurlijk, maar die zullen dan toch wel weer vergaart aangepast worden door de TouchWiz shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Zijn er meer mensen hier die hebben dat je telefoon uit het niets trilt? bepaald trilpatroon (kort-lang kort-lang) en als ik op de telefoon kijk is er niets nieuws...er waren geruchten dat een email applicatie je attendeerd op ongelezen mails (Gmail) maar daar is alles leeg en heb alle meldingen uitgezet...snap er niets van.

Hij trilt om de 5 minuten even en is knap irri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Heb je niet een of andere vage app gedownload?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Senor Sjon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:27:
Heb je niet een of andere vage app gedownload?
Verklaar "vage app"?

Heb geen andere apps sinds ik van 2.3.6 naar 4.1.2 ben gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 14:45
Hmm mijn telefoon klaagt ook over te weinig storage. Nu heb ik naar aanleiding van de posts hierboven Disk Usage geïnstalleerd en ook ik heb een enorme berg aan log files (dumps blijkbaar). Ik zoek echter nog een manier om hier vanaf te komen. Ik heb ASTRO file manager er op staan, maar daarmee zie ik geen bestanden in /data en kom ik dus ook niet in /data/log... Is er een andere oplossing / betere app dan ASTRO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Morrar schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:08:
Is er een andere oplossing / betere app dan ASTRO?
ESFileExplorer, Explorer (deze niet getest, wel RootExplorer), Solid Explorer, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 23:59

The Executer

Lekker belangrijk!

Op het werk hebben we onlangs 65 SII toestellen aangeschaft. De toestellen worden door ons ingesteld op Exchange sync. Nu lopen we tegen het volgende probleem aan:

Wanneer je in de agenda een nieuw punt aanmaakt, zet hij deze standaard in "Mijn Agenda". Dit terwijl ik in de instellingen -> Agenda's alleen de Exchange agenda aangevinkt heb staan. Iemand een idee hoe ik de standaard agenda aan kan passen zodat hier de Exchange agenda standaard wordt gekozen?

Betreft Android 4.0.4

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij moet je bij de afspraak kiezen welke agenda je neemt. Daarna onthoudt ie het wel als het goed is. Alternatief kan een andere agenda app zijn.

Ik heb geen exchange meer op mijn telefoon, dus kan het niet voor je testen. Ik heb een grafhekel aan pincodeschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 14:45
Dank voor deze suggesties! ES File Explorer werkte prima.

Maar... zie wel dat ik een heel ander probleem heb; de CM 10 nightly werkt niet goed op mijn S2. Blijkt dat al die log files komen van crashes van de Radio Interface Layer (RIL). Deze blijkt veelvuldig te crashen iedere dag, dus daar moet ik iets aan doen. Je merkt het ook aan de verbinding / mobiel internet.

Misschien dus toch maar op zoek naar een andere ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 23:59

The Executer

Lekker belangrijk!

Senor Sjon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:19:
Volgens mij moet je bij de afspraak kiezen welke agenda je neemt. Daarna onthoudt ie het wel als het goed is. Alternatief kan een andere agenda app zijn.

Ik heb geen exchange meer op mijn telefoon, dus kan het niet voor je testen. Ik heb een grafhekel aan pincodeschermen.
Zojuist even getest op een achtergebleven toestel, en inderdaad, als je 1 keer een afspraak plant in de andere agenda blijft hij dit onthouden. Dit in tegenstelling tot wat diverse gebruikers aan gaven. Blijkbaar iets gemist.

Overigens, wij hebben geen pincodeschermen hoor :p. Zelf ook een grafhekel aan.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Grappig, zojuist belde er iemand vanuit Eindhoven (040), en toen gaf mijn telefoon op het scherm de tekst: 'Eindhoven' aan. Leuke feature :) Nieuw in Android 4.1.2?
En waar haalt hij die informatie vandaan?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:08
Kreeg zojuist een update gepushed van 7 MB ongeveer, maar installatie doet het niet. Moet hem met KIES updaten.... Iemand enig idee welke update dit is? (ik zit op 4.1.2)

[ Voor 5% gewijzigd door aveenhuysen op 20-03-2013 17:45 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Vraag ik mezelf ook af, KIES heeft geen updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
In KIES wel een update na KIES zelf geupdate te hebben. Nu bezig met update naar CSC:LS7, maar hij doet niks (zeker omdat ie geroot is....)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Heb jij een nederlands (XEN) toestel. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:14
Ik krijg deze doorgepushed via OTA en via kies

Huidige firmwareversie : PDA:LSD / PHONE:LS8 / CSC:LS6 (NEE)
Laatste firmwareversie : PDA:LSJ / PHONE:LS8 / CSC:LS7 (NEE)

Helaas wil die het niet installeren.........idd mss doordat toestel geroot is.
En ja het is de NEE firmware (nordic)

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
Ah hij is nu toch blijkbaar iets aan het doen........even kijken wat het gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
TifKag schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:51:
Heb jij een nederlands (XEN) toestel. ?
Ik heb de officiele NEE erop gezet en daarna geroot met de Philz kernel en su.

Hij installeert wel, maar na het updaten (groene manneke) en dan start ie op en zegt ie dat ik het via KIES moet proberen (maar daar doet ie ook niks). Zal wel even unrooten vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
Wel hier heeft hij via Kies de update gedaan nu.
Zit nu op PDA:LSJ / PHONE:LS8 / CSC:LS7 (NEE)

10 minuutjes wachten en het was in orde.
Ben wel weer men root kwijt.....ff kijken of de philz erweer op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En wat is er veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
Op het eerste enkel dingen onder de motorkap.
Wat me wel opvalt is dat men S2 nog vlotter scrolt enzo en alles is responsiever.
Maar voor de rest zie ik niets nieuw.

Over batterijgebruik kan ik nu natuurlijk nog niets zeggen dat zal de volgende dagen moeten uitmaken of ze daar iets aan verbeterd hebben tegenover LSD / LS6.

Heb wel terug root verkregen met philz kernel maar dan de LSE want de LSJ is er nog niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Opuske op 21-03-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nog vlotter? De eerste update naar 4.1 bracht juist een bak stroop, vooral bij browsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
Wel dat heb ik dan niet gemerkt haha.........want bij mij ging dat gewoon net zoals op 4.0.4 toen.
In ieder geval alles doet het op dit moment zoals het het moet doen.

Over de batterij kan ik het pas morgen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Via KIES voor geen meter, dan gewoon maar van Sammobile deze gedownload en via Odin.

GT-I9100 Nordic countries 2013 March 4.1.2 I9100XWLSJ I9100OXXLS7

Jawel hij is naar PDA:LSJ / PHONE:LS8 / CSC:LS7 (NEE) en weer geroot ;)

[ Voor 19% gewijzigd door aveenhuysen op 21-03-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:10:
Grappig, zojuist belde er iemand vanuit Eindhoven (040), en toen gaf mijn telefoon op het scherm de tekst: 'Eindhoven' aan. Leuke feature :) Nieuw in Android 4.1.2?
En waar haalt hij die informatie vandaan?
Helpt wel. Ik werd gebeld en in het scherm stond "Nigeria". Mooi niet opgenomen en weggedrukt.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:44:
Helpt wel. Ik werd gebeld en in het scherm stond "Nigeria". Mooi niet opgenomen en weggedrukt.... >:)
Dat was gewoon iemand via Marktplaats 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Ik heb eigenlijk al meer dan een jaar last van het volgende probleem:

Mijn toestel schakelt niet automatisch over naar het 3G netwerk. Als het netwerk overschakelt naar gprs dan komt het niet meer terug in de 3G modus.

Als ik de netwerkmodus op alleen WCMA zet of deze kort aanzet en dan weer overschakel is het probleem opgelost. Echter vind ik dat wat omslachtig en dit lijkt me niet de bedoeling. Als ik een simkaart van Ben of Vodafone in het toestel doe dan blijft hetzelfde probleem. Inmiddels heb ik het toestel al 2x ter reparatie aangeboden maar beide keren zonder succes.

Iemand die weet of ik hier wat aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
scorpio81 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:36:

Mijn toestel schakelt niet automatisch over naar het 3G netwerk. Als het netwerk overschakelt naar gprs dan komt het niet meer terug in de 3G modus.

Als ik de netwerkmodus op alleen WCMA zet of deze kort aanzet en dan weer overschakel is het probleem opgelost. Echter vind ik dat wat omslachtig en dit lijkt me niet de bedoeling. Als ik een simkaart van Ben of Vodafone in het toestel doe dan blijft hetzelfde probleem. Inmiddels heb ik het toestel al 2x ter reparatie aangeboden maar beide keren zonder succes.

Met welke ROM is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ligt het aan mij of gaat het openen en switchen van applicaties in jelly bean slomer? Whatsapp bijvoorbeeld duurt veel langer voordat ik de conversatie kan openen, of voordat hij uberhaupt whatsapp opent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heeft iemand nog een tip voor iemand zonder Windows computer om de Play Store te fixen onder een andere DPI?

Na een tijdje op 200dpi te werken kan ik echt niet meer terug naar 240, maar het is vervelend dat sommige apps niet meer updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jay-v schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:50:
Heeft iemand nog een tip voor iemand zonder Windows computer om de Play Store te fixen onder een andere DPI?
Deze aangepaste apk werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Thanks, de links zijn helaas down :). Maar zodra ze up zijn ga ik hem proberen. Had al eens een andere APK geprobeerd maar waarschijnlijk de verkeerde want toen bleef mijn play store crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
3.031-889555
Dpi@dell228#3
Smp preempt
Kst 2013

Heb geen custom rom, en had het er al last van voor de laatste update. Zou graag willen weten of het aan het toestel ligt of aan de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jay-v schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:01:
Thanks, de links zijn helaas down :). Maar zodra ze up zijn ga ik hem proberen. Had al eens een andere APK geprobeerd maar waarschijnlijk de verkeerde want toen bleef mijn play store crashen.
Ah inderdaad merk het. Heb zelf alleen de normale versie voor JB 4.2.2 gedownload. Moet jij dié hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:04
Ik ga denk ik maar weer terug naar 4.0.4.. Heb nu sinds het uitkomen van de XEN versie van 4.1.2 last van een batterij die moeilijk snel leegloopt. Begin deze week een full wipe gedaan en het cache geheugen gewist. Maar nog weinig verandering. Telefoon blijft heel veel batterij verbruiken..

Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Brad Pitt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:36:
[...]

Ah inderdaad merk het. Heb zelf alleen de normale versie voor JB 4.2.2 gedownload. Moet jij dié hebben?
Jip draai CM10.1, als je hem even zou willen uploaden -> graag :D

NVM, link werkt weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 22-03-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Ben ik de enige hier die last heeft van een telefoon die regelmatig trilt maar geen melding in beeld geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
ITG schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:08:
Ben ik de enige hier die last heeft van een telefoon die regelmatig trilt maar geen melding in beeld geeft?
Heb je al een full wipe gedaan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

TifKag schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:48:
[...]

Heb je al een full wipe gedaan ???
Ja na de upgrade naar 4.1.2 heb ik factory reset gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Bij mij de eerste dagen ook veel batterij verbruik in JB en kon nog geen 8 uur redden. Echter nadat ik de batterij helemaal leeg heb laten lopen, na een paar uur weer opgeladen heb en weer aangezet heb is nu de drain verdwenen. Sterker nog, ik doe nu veel langer met de batterij (nu 26 uur voorheen, 12 uur) zonder dat ik een factory reset heb gedaan of van alles heb moeten disabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
benniep schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:24:
Bij mij de eerste dagen ook veel batterij verbruik in JB en kon nog geen 8 uur redden. Echter nadat ik de batterij helemaal leeg heb laten lopen, na een paar uur weer opgeladen heb en weer aangezet heb is nu de drain verdwenen. Sterker nog, ik doe nu veel langer met de batterij (nu 26 uur voorheen, 12 uur) zonder dat ik een factory reset heb gedaan of van alles heb moeten disabelen.
Nooit verkeerd om eens te proberen, ik ga kijken of het voor mij ook wat uitmaakt! Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
scorpio81 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:36:

Niemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een VPN verbinding te maken, maar hij vraagt om een pincode. Dat voer ik netjes in, en doet het dan gewoon. Maar nu moet ik op mijn vergrendelscherm ook steeds een pincode invoeren. Hoe zet ik dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:31:
Ik probeer een VPN verbinding te maken, maar hij vraagt om een pincode. Dat voer ik netjes in, en doet het dan gewoon. Maar nu moet ik op mijn vergrendelscherm ook steeds een pincode invoeren. Hoe zet ik dat uit?
Dat kan je niet uitzetten. Als je een VPN verbinding ingesteld hebt, dan moet het systeem beveiligd worden met een PIN code dat bij het unlocken iedere keer gevraagd zal worden. Dit is hardcoded.

Of je kan terugkeren naar Android 2.3, daar zat deze beveiliging nog niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
scorpio81 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:11:
[...]

Niemand hier een oplossing voor?
Ik denk dat het dermate uniek is dat niemand hier er last van heeft? Probeer je zoektermen in het Engels in google of misschien bij XDA.

Heb je het op één locatie of overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30
benniep schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:24:
Dit is ook mijn ervaring met JB:
De eerste 2 dagen werd de S2 ook bij licht gebruik behoorlijk warm, en na zo'n 8 tot 10 uur was de accu leeg. Vanaf de derde dag dat JB draaide deed ik ineens veel langer met de accu en werd mijn S2 ook niet meer zo warm. Ik heb wel een volledige wipe gedaan, btw.

Nu draai ik 2 weken JB, en ik haal makkelijk 2 dagen bij licht gebruik, en bij zwaar gebruik heb ik s'avonds nog zo'n 15-20% accu over.
Vergeleken met ICS is JB wel degelijk minder zwaar voor mijn accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat bereik je ook zonder wipe, ik heb mijn toestel nog nooit gewiped. Het lijkt erop dat na een update het toestel de cache weer moet opbouwen en als dat klaar is dan is het verbruik weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30
Dat hoor ik vaker, dus wel of niet wipen is gewoon een persoonlijke voorkeur.

Ik begin graag met een schone lei, maar als je erg veel apps geinstalleerd hebt kan ik me voorstellen dat je totaal geen zin heb in alles weer te moeten herinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedShift schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 07:57:
[...]

Dat kan je niet uitzetten. Als je een VPN verbinding ingesteld hebt, dan moet het systeem beveiligd worden met een PIN code dat bij het unlocken iedere keer gevraagd zal worden. Dit is hardcoded.

Of je kan terugkeren naar Android 2.3, daar zat deze beveiliging nog niet in...
Maar ik heb helemaal geen VPN verbinding opgezet, ik wilde even kijken in dat menu. Ik heb geen VPN verbinding opgezet ofzo, dat is gewoon leeg. Ik weet dat als je een VPN verbinding hebt opgezet hij vraagt om wachtwoord en pincode. Maar heb dus geen VPN verbinding. Maar het vreemde is ook, dat hij nu op mijn vergrendelscherm een toetsenbordje geeft om steeds een pincode in te voeren sinds ik dat bij VPN heb ingevoerd. Hoe kom ik daar vanaf? Een pincode voor je SIM kaart ok, maar voor elk programma niet nodig. Dat wil ik dus uit zetten. Maar waar.

Edit: heb de pincode uit het vergrendelscherm kunnen krijgen door voor 'vegen' te kiezen. Als ik dan weer naar VPN verbinding ga, vraagt hij weer om een pincode. Als ik deze dan invoer, (2x) kom ik in dat VPN menu om een verbinding te maken. Alleen op mijn vergrendelscherm vraagt hij dan alleen weer om een pincode. Beetje vreemd want dat heeft niets met elkaar te maken. Hoe kan dit? En hoe kom ik daar van af?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:48:
[...]
*knip*
Edit: heb de pincode uit het vergrendelscherm kunnen krijgen door voor 'vegen' te kiezen. Als ik dan weer naar VPN verbinding ga, vraagt hij weer om een pincode. Als ik deze dan invoer, (2x) kom ik in dat VPN menu om een verbinding te maken. Alleen op mijn vergrendelscherm vraagt hij dan alleen weer om een pincode. Beetje vreemd want dat heeft niets met elkaar te maken. Hoe kan dit? En hoe kom ik daar van af?
Je kan geen VPN verbinding instellen zonder de beveiliging op PIN code te hebben of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar hoe komt het dat als ik een pincode bij VPN invoer, hij dat ook op het vergrendelscherm vraagt? Zijn toch totaal verschillende dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
Richub schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:05:
[...]

Dit is ook mijn ervaring met JB:
De eerste 2 dagen werd de S2 ook bij licht gebruik behoorlijk warm, en na zo'n 8 tot 10 uur was de accu leeg. Vanaf de derde dag dat JB draaide deed ik ineens veel langer met de accu en werd mijn S2 ook niet meer zo warm. Ik heb wel een volledige wipe gedaan, btw.

Nu draai ik 2 weken JB, en ik haal makkelijk 2 dagen bij licht gebruik, en bij zwaar gebruik heb ik s'avonds nog zo'n 15-20% accu over.
Vergeleken met ICS is JB wel degelijk minder zwaar voor mijn accu.
Wel degelijk ja. Ik ben heel blij met JB en mijn G s2.
Smooth, snel en gemiddeld accuverbruik van 3 a 4% per uur. Met wat tweaken van bv na 17:00 push uit en om het uur mail ophalen en slim sluimer uitzetten (want zodra het wat donkerder wordt en met huisverlichting werkt het toch niet, een verbruik van 2% per uur.
Toestel en accu btw ruim 1 jaar oud en draai alles stock _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:17:
Ok, maar hoe komt het dat als ik een pincode bij VPN invoer, hij dat ook op het vergrendelscherm vraagt? Zijn toch totaal verschillende dingen?
Neen, die PIN code IS voor het toestel. Zoals ik al zei, je kan geen VPN verbinding maken zonder dat het toestel beveiligd is met een PIN code of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedShift schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:24:
[...]

Neen, die PIN code IS voor het toestel. Zoals ik al zei, je kan geen VPN verbinding maken zonder dat het toestel beveiligd is met een PIN code of beter.
Je snapt het niet. Ik wil geen VPN verbinding maken, dus wil ik ook geen pin hoeven invoeren op mijn vergrendelscherm van de Samsung Galaxy S2 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ten eerste is dit niet het S2plus topic, maar het is je vergeven, ;)

Ten tweede, wat RedShift al zegt. Het is verplicht om een pincode voor unlocken in te stellen zodra je iets met VPN wil. Stap je uit dat menu en zet je de unlock weer op vegen, dan is er weer niets aan de hand. Wil je weer naar VPN instellingen, dan krijg je de pin vraag terug. Maar als je daar alleen maar even wilde kijken, dan heb je het nu toch gezien en kan je de boel weer op standaard unlocken zetten en verder gaan met je leven? Ik snap het probleem niet helemaal.
Zelfde heb je met Exchange. Heb je een Exchange account ingesteld, dan moet je vaak verplicht je scherm ontgrendelen met een pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen S2 plus topic, tenminste ik heb hem niet gezien. Verder heb ik geen Exchange op mijn toestel. En waarom vraagt het toestel in mijn vergrendelscherm om een pincode, als deze alleen nodig is voor VPN? Beiden hebben toch niets met elkaar te maken?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:31:
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:07:
[...]
Je snapt het niet. Ik wil geen VPN verbinding maken, dus wil ik ook geen pin hoeven invoeren op mijn vergrendelscherm van de Samsung Galaxy S2 plus.
Wat is het nou? Misschien moet je even duidelijker uitleggen wat je wil?

Als je geen PIN wil instellen dan ga je naar instellingen -> lock screen en dat zet je het uit.

Gebruik je echter Exchange of een VPN dan is een pincode op je lock screen in sommige gevallen verplicht (ligt aan je systeembeheerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik héb het duidelijk uitgelegd. Ik wil geen pin op mijn vergrendelscherm, en vroeg me af waarom ik nu wel ineens een pin moet invoeren bij VPN. Ik heb het toestel net en kom van een Galaxy S GTi9000 en daar hoefde ik nooit een pincode in te voeren bij VPN. Blijkbaar nieuw? T Mobile hier trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:59:
Ik héb het duidelijk uitgelegd. Ik wil geen pin op mijn vergrendelscherm, en vroeg me af waarom ik nu wel ineens een pin moet invoeren bij VPN. Ik heb het toestel net en kom van een Galaxy S GTi9000 en daar hoefde ik nooit een pincode in te voeren bij VPN. Blijkbaar nieuw? T Mobile hier trouwens.
Nou blijkbaar vind de rest dat je niet duidelijk was. Maar met de informatie die je nu geeft kunnen we tenminste iets.

Op Android 4.0 (en hoger) is een pincode verplicht bij VPN. Dit was voorheen niet zo. Overigens had je dat zelf eenvoudig kunnen vinden met Google.

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Eerste hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok duidelijk. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander vraagje waar ik niet uit kom en dat is in mijn menu instellingen. Als ik naar beneden scroll om een functie te openen, en later het menu weer sluit, onthoud hij de positie (halverwege het menu of onderaan) waar ik vandaan kom. Kan ik ook ergens instellen dat menu instellingen weer bovenaan mijn scherm (bij optie WiFi aan/uit) opstart de volgende keer als ik het aanklik?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:40:
Ander vraagje waar ik niet uit kom en dat is in mijn menu instellingen. Als ik naar beneden scroll om een functie te openen, en later het menu weer sluit, onthoud hij de positie (halverwege het menu of onderaan) waar ik vandaan kom. Kan ik ook ergens instellen dat menu instellingen weer bovenaan mijn scherm (bij optie WiFi aan/uit) opstart de volgende keer als ik het aanklik?
Niet "afsluiten" met de Home knop maar gewoon op Terug drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok, ja dat werkt. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
nu hopen dat de nieuwste Android snel naar de SII komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
fespen schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:04:
nu hopen dat de nieuwste Android snel naar de SII komt.
Je kan al tijden 4.2.2 draaien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
niet origineel toch?

March 29 2013 7:54 AM
Reports surfaced last week saying that Samsung would roll out the new Android 4.2.2 Jelly Bean firmware update for several devices including the Galaxy Note and the Galaxy S2 in coming days.

http://www.ibtimes.com/ho...stom-rom-tutorial-1160141

[ Voor 156% gewijzigd door fespen op 31-03-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat klopt uiteraard :) Maar mocht het nooit officieel komen, no biggie. Staat er zo op een draait prima (op de accuduur na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb alles orginieel en ik draai nu al een maand de 4.2.2 Jelly Bean Firmware

Het is echter alleen te installeren via het samsung programma "kies" die te downloaden is op de samsung site.
Het gaat dus niet via je telefoon zelf omdat het bestand te groot is.

[ Voor 53% gewijzigd door goldvinger op 01-04-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
goldvinger schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:22:
Ik heb alles orginieel en ik draai nu al een maand de 4.2.2 Jelly Bean Firmware

Het is echter alleen te installeren via het samsung programma "kies" die te downloaden is op de samsung site.
Het gaat dus niet via je telefoon zelf omdat het bestand te groot is.
4.2.2 origineel......1 April !!!

[ Voor 4% gewijzigd door TifKag op 01-04-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
TifKag schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:33:
[...]

4.2.2 origineel......1 April !!!
Sorry, ik bedoel 4.1.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:51
Bagger.... Kies geeft aan dat de laatste update al op mijn telefoon staat (4.0.4 ??)

Hoe kom ik nou naar 4.1.2. via formele kanalen?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29
Zosas schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:51:
Bagger.... Kies geeft aan dat de laatste update al op mijn telefoon staat (4.0.4 ??)

Hoe kom ik nou naar 4.1.2. via formele kanalen?
Downloaden van Samfirmware en installeren met Odin?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Op internet vind ik op diverse sites dat de S2 een download snelheid aankan van 21 Mbit/s.
Ik kom echter met geen mogelijkheid verder dan 5 Mbit/s, terwijl ik met mijn nieuwe glasvezelverbinding op mijn laptop de beloofde 30 Mbit/s makkelijk haal. In de wifi instellingen heb ik al ff rondgekeken maar daar zie ik ook niets bijzonders. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

@Mariconjo

Ik haal met mijn S2 23Mbps met een internetaansluiting van 25Mbps en een WiFi-modem (300N) op 54G op een afstand van 20 meter van de meterkast. De beloofde 30Mbps lijkt mij ook haalbaar met een snellere internetverbinding, binnenkort 60Mbps via de glasvezel. Wellicht werkt de 300N modus nog beter. :Y

Verder heb ik de indruk dat de WiFi op de S2 beter werkt sinds de update naar Jelly Bean :*)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Speedtest.net in stock browser:
18ms/22,8 down/2,46 up bij UPC 50/2,5 abo.

Zit je laptop op wifi? Heb je nog 'g' apparaten op je wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hier wat Wifi resultaten van thuis, ben er erg over te spreken eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-04-03-11-47-49s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Laatst online: 16-09 19:22
Sinds vandaag wil de standaard MP3 speler veel audio niet meer afspelen (oa .mp3 en .m4a bestanden) die ik op een MicroSD kaartje heb staan. Ik krijg de melding "Mp3-speler ondersteunt dit type audiobestand niet". Gisteren heb ik nog dezelfde audiobestanden afgespeeld met mijn SII.... Een reboot hielp helaas niet. Meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door kippengaas op 03-04-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kippengaas schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:46:
Een reboot hielp helaas niet. Meer mensen die hier last van hebben?
Data al eens gecleared van je muziekspeler? Eventueel een andere speler al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
mariconjo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:37:
Op internet vind ik op diverse sites dat de S2 een download snelheid aankan van 21 Mbit/s.
Ik kom echter met geen mogelijkheid verder dan 5 Mbit/s, terwijl ik met mijn nieuwe glasvezelverbinding op mijn laptop de beloofde 30 Mbit/s makkelijk haal. In de wifi instellingen heb ik al ff rondgekeken maar daar zie ik ook niets bijzonders. Iemand een idee?
Had ik ook, de 802.11 N Support Required ingeschakeld op de router en het ging naar 36 mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Brad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:52:
[...]

Data al eens gecleared van je muziekspeler? Eventueel een andere speler al geprobeerd?
Ik heb Winamp en Android Music Player geprobeerd, maar deze geven nummers dubbel weer (geen idee waarom: ik heb de nummer niet dubbel op mn telefoon gezet). Ze spelen de muziek wel af, dus dat is tenminste iets, maar toch vrij irritant.

Ik heb de data ook gecleard, maar dit hielp niet.

[ Voor 5% gewijzigd door kippengaas op 03-04-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

mariconjo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:37:
Ik zou eens kijken met het programma Wifi analyzer welke wifi routers er nog meer in de buurt op hetzelfde kanaal zitten. Dat wil nogal eens schelen in performance! (vrij kanaal opzoeken dus)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kippengaas schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:13:
Ik heb Winamp en Android Music Player geprobeerd, maar deze geven nummers dubbel weer (geen idee waarom: ik heb de nummer niet dubbel op mn telefoon gezet).
Data van je media storage al eens gecleared? Is een bekende issue namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Net ook maar eens Brad Pitt's appje geprobeerd en dan haalt ie al een stuk meer! 25 Mbit/s zelfs!
Ik zit inderdaad op een vrij kanaal volgens wifianalyzer dus het lijkt aan het tooltje te liggen waar ik mee meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Brad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:50:
[...]

Data van je media storage al eens gecleared? Is een bekende issue namelijk.
Helaas... dit mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Gebruik de S2 in de auto icm met een Parrot carkit. Op 4.0.3 werkte dat echt super goed. Nu op 4.1.2 werkt het grotendeels. Automatisch verbinden, contact sync etc. gaat allemaal goed maar de gesprekskwaliteit is echt een stuk lager geworden. Het vervelendste is bovendien dat er om de 20-30 seconden kortstondig echt zware vervorming optreed. Heb dit op Samsung official als op Alliance 7.0.1. Iemand hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Moet ik het in de kernel of modem zoeken?

Edit: het gaat me hier om telefoongesprekken, ik gebruik het niet om media te streamen.

[ Voor 8% gewijzigd door Polster op 06-04-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
Mijn wifi verbinding valt terug in snelheid van 35mb/s naar 6 mb/s (upload blijft wel goed 6mb/s) telkens wanneer het in standby is geweest. Wifi verbinding handmatig verbreken en weer verbinden lost dit probleempje op onder JB.
Iemand een suggestie of oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zitten er G-apparaten op je netwerk? Bij mij de Wii (alleen wireless G) van het netwerk trappen deed wonderen voor mijn stabiliteit en snelheid. Tenzij je natuurlijk al een router hebt met meerdere banden tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:02
Tijd geleden gekeken naar het zelf repareren van het 3.5mm poort van de telefoon maar durf het toch niet aan. De klantenservice van Hi zegt dat de garantie ook verlopen is omdat het toestel ouder dan een jaar is. Weet iemand waar ik de telefoon het snelste/beste kan laten repareren?
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII

[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic

Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots

Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic