Hoe kun je zien wat voor model je hebt. Ik heb de mijne via Wehkamp, maar die lijkt geen NFC te hebben..AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:44:
[...]
Amerikaans: NFC
Europees: geen NFC
Aziatisch: weet ik niet
Het is overigens hardware gerelateerd, want de amazon app heeft een nfc widget.
Ga er maar vanuit dat alles wat je hier aanschaft geen NFC chip heeftVerwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:50:
Hoe kun je zien wat voor model je hebt. Ik heb de mijne via Wehkamp, maar die lijkt geen NFC te hebben..
Ik ben van plan een SGSII aan te schaffen. De prijs is in Pricewatch is momenteel 388 euro.
Iemand een idee of die in de nabije toekomst zou kunnen gaan dalen ? (bijvoorbeeld als de SGSIII in de winkel komt te liggen.)
Kortom, maakt het niet echt uit wanneer ik hem koop, of kan ik best nog even wachten? :-)
Iemand een idee of die in de nabije toekomst zou kunnen gaan dalen ? (bijvoorbeeld als de SGSIII in de winkel komt te liggen.)
Kortom, maakt het niet echt uit wanneer ik hem koop, of kan ik best nog even wachten? :-)
Verwijderd
Mag hier eigenlijk niet, maar ik heb er een voor je. Simlockvrij half jaar oud met papieren.The-Dude schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:23:
Ik ben van plan een SGSII aan te schaffen. De prijs is in Pricewatch is momenteel 388 euro.
Reden? heb de nieuwe S3 besteld
precies, die strip (titanium bezel bij de zwarte versie) is onderdeel van het originele scherm en 3rd party origineel niet los te koop, de links die jij hebt aangegeven zijn allemaal imitatie prul (mooi op foto, maar als je hem binnen krijgt is het niet de samsung kwaliteit). Koop een nette minimale case en je ziet de beschadiging aan de rand niet meer. Ik ga ervanuit dat je scherm nog 100% is ... Ga er ook niet over inzitten het is een gebruiksvoorwerp, na een paar maanden slijt de pijnbusinka19 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:42:
[...]
Ik denk dat je goedkoper af bent met een mooie case, overweeg SGP Ultra Capsule White
Maar of de pijn van zijn vriendin slijt...danda schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:26:
Ga er ook niet over inzitten het is een gebruiksvoorwerp, na een paar maanden slijt de pijnen wil je toch de S3
Op de volgende manier te onderscheiden:Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:43:
Wel of geen NFC?
Het lijkt er op dat niet alle Samsung SII modellen NFC support hebben. Is dat een firmware kwestie of ontbreekt de hardware simpelweg? En hoe weet welke wel en welke geen NFC heeft? Is het te ontdekken aan het serienummer oid?
voor welke landen is ics lp8 uit?
ik draai nu de NL (xen) versie en die is lp7, maar wil ff lp8 proberen...
ik draai nu de NL (xen) versie en die is lp7, maar wil ff lp8 proberen...
Stop chasing the dream, you're already living it
Ik heb evt wel interesse in je S2 voor mijn dochter. Wat vraag je er voor?Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:45:
[...]
Mag hier eigenlijk niet, maar ik heb er een voor je. Simlockvrij half jaar oud met papieren.
Reden? heb de nieuwe S3 besteld
Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...
Verwijderd
Stuur maar een mailtje,niet hier inderdaad geen marktplaats.Maatje schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:15:
[...]
Ik heb evt wel interesse in je S2 voor mijn dochter. Wat vraag je er voor?
Ik heb sinds vorige week opeens wat problemen met mijn geluid.
Een aantal nummers die het altijd gewoon deden kraken opeens heel erg...alsof ze bijna vast lopen.
Andere nummers kraken een beetje alsof je naar een grammafoon luisterd.
Ik heb ICS LP7
Vorig weekend al mijn hele telefoon een factory reset gegeven + cash legen + datawhipe.
Ik zit nu muziek te luisteren en het valt me op dat het er weer is (of niet weg geweest)
En het ligt niet aan mijn headset (op de pc perfect geluid)
Kan het zijn dat de aansluiting niet goed is? of niet schoon is?
Een aantal nummers die het altijd gewoon deden kraken opeens heel erg...alsof ze bijna vast lopen.
Ik heb ICS LP7
Vorig weekend al mijn hele telefoon een factory reset gegeven + cash legen + datawhipe.
Ik zit nu muziek te luisteren en het valt me op dat het er weer is (of niet weg geweest)
Heb je het al getest met een andere headset? Dan kan je dat het makkelijkst achterhalen. Als je heel stil zit en het probleem treedt willekeurig op, dan zou het een softwareprobleem kunnen zijn. Een hardwareprobleem (slecht contact of brakke kabel) lijkt me waarschijnlijker.Nixo schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:51:
Ik heb sinds vorige week opeens wat problemen met mijn geluid.
Ik heb ICS LP7
Ik heb op mijn telefoon de officiele 4.03 (XEN) staan.
Op de telefoon staan een hoop contacten op het toestel zelf, en op mijn SIM kaart heb ik dezelfde contacten staan (voor makkelijker wisselen van toestel).
Nu is het rare dat ik via "Contacten", keurig kan aangeven dat ik de SIM contacten niet wil zien, en die zie ik via het rechtstreeks aantikken van "Contacten" ook niet, maar als ik via de dialer -> menu -> contacten kies. zie ik de SIM contacten wel staan.
Ook als ik een SMS wil versturen, zie ik de SIM contacten staan.
Is er een manier (behalve verwijderen) om de SIM contacten niet te laten zien in de dialer en SMS contacten lijst ??
Via Google en de zoekopdracht van het forum wordt ik ook niet veel wijzer.
Op de telefoon staan een hoop contacten op het toestel zelf, en op mijn SIM kaart heb ik dezelfde contacten staan (voor makkelijker wisselen van toestel).
Nu is het rare dat ik via "Contacten", keurig kan aangeven dat ik de SIM contacten niet wil zien, en die zie ik via het rechtstreeks aantikken van "Contacten" ook niet, maar als ik via de dialer -> menu -> contacten kies. zie ik de SIM contacten wel staan.
Is er een manier (behalve verwijderen) om de SIM contacten niet te laten zien in de dialer en SMS contacten lijst ??
[ Voor 5% gewijzigd door TifKag op 12-05-2012 13:29 . Reden: Ik heb wel gezocht !! ]
Verwijderd
Heb vraagje aan jullie, mijn vrouw heeft galaxy s2 en ze wilt updaten naar 4.0 en dat lukt haar niet....mijn vraag is hoe is dat mogelijk....via welk bestuuringsprogramma (zou leuk zijn als iemand geeft link van) en welk gegevens kunnen verdwijnen tijdens de update ? Alvast bedankt
Dezelfde vraag heb je al eerder gesteld, en toen hebben ze je de raad gegeven om je eerst in te lezenVerwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:46:
Heb vraagje aan jullie, mijn vrouw heeft galaxy s2 en ze wilt updaten naar 4.0 en dat lukt haar niet....mijn vraag is hoe is dat mogelijk....via welk bestuuringsprogramma (zou leuk zijn als iemand geeft link van) en welk gegevens kunnen verdwijnen tijdens de update ? Alvast bedankt
Maar....dat kan dus verschillende redenen hebben, en je plaatst de vraag in het verkeerde topic.
Voor vragen over de update naar 4.0.3 kun je terecht in Het ICS update topic.
Ook kun je je daar EERST even inlezen !!
[ Voor 7% gewijzigd door TifKag op 12-05-2012 13:57 ]
Heb hetzelfde probleem. Gebruik go contacts en daarmee kan je nmakkelijk instellen dat alleen google contacts worden getoond. Alleen worden nog steeds whatsapp telefoonnummers getoond bij contacts ook al staat sync met whatsapp contacts uit. Wil eigenlijk alleen google contacts gebruiken, maar durf mijn contacts lijst niet leeg te maken uitangst google contacts te deleten.TifKag schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:10:
Ik heb op mijn telefoon de officiele 4.03 (XEN) staan.
Exporteer je ze toch eerst?Jag schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:17:
[...]
Heb hetzelfde probleem. Gebruik go contacts en daarmee kan je nmakkelijk instellen dat alleen google contacts worden getoond. Alleen worden nog steeds whatsapp telefoonnummers getoond bij contacts ook al staat sync met whatsapp contacts uit. Wil eigenlijk alleen google contacts gebruiken, maar durf mijn contacts lijst niet leeg te maken uitangst google contacts te deleten.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Kan de Galaxy S II ook een GPS-signaal oppikken als hij geen netwerkdekking heeft (bijv zonder SIM-kaart erin)? Hoe lang duurt het dan voordat hij z'n positie weet?
Ik heb het een aantal keer geprobeerd (in het buitenland bijvoorbeeld) en werd er niet blij van. Soms vond die pas na 10-15 minuten het signaal. Terwijl met internet het slechts enkele seconden duurt.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:10:
Kan de Galaxy S II ook een GPS-signaal oppikken als hij geen netwerkdekking heeft (bijv zonder SIM-kaart erin)? Hoe lang duurt het dan voordat hij z'n positie weet?
Klopt ca. 10 tot 15 min. De S2 heeft dit nodig om de GPS fix te berekenen. Wathelpt is stil liggen en niet auto te rijden ofzo. Ik had geen netwerkdekking in het vliegtuig op 6000 m hoogte en de gps bleef het doen met 800 km/h-Edwin- schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:35:
[...]
Ik heb het een aantal keer geprobeerd (in het buitenland bijvoorbeeld) en werd er niet blij van. Soms vond die pas na 10-15 minuten het signaal. Terwijl met internet het slechts enkele seconden duurt.
[ Voor 5% gewijzigd door Yihaaa op 17-05-2012 21:55 ]
Dat wil ik inderdaad ook een keer proberen, maar is volgens mij niet toegestaanYihaaa schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:54:
[...]
Klopt ca. 10 tot 15 min. De S2 heeft dit nodig om de GPS fix te berekenen. Wathelpt is stil liggen en niet auto te rijden ofzo. Ik had geen netwerkdekking in het vliegtuig op 6000 m hoogte en de gps bleef het doen met 800 km/hHad GPS ontvangst met de S2 op het tafeltje (wel aan raamkant)
Ik was inderdaad wel aan het rijden toen. En was in Spanje, dus misschien dat het ook verschil maakt omdat mijn locatie ineens zo ver van Nederland was (met vliegtuig gevlogen).
Als je inderdaad "ineens" ver weg bent dan duurt het lang voordat ie de GPSfix heeft.-Edwin- schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:58:
[...]
Dat wil ik inderdaad ook een keer proberen, maar is volgens mij niet toegestaan
Ik was inderdaad wel aan het rijden toen. En was in Spanje, dus misschien dat het ook verschil maakt omdat mijn locatie ineens zo ver van Nederland was (met vliegtuig gevlogen).
In het vliegtuig had ik m op vliegtuig stand. Zorg dat je van tevoren een GPS fix hebt dan zorgen dat je m bij het raam houdt bij het starten en probeer dat ie de GPS locatie vasthoudt. Zodra ie m verliest is het met 800 km/h lastig om zn GPS weer te vinden. Dus enige creativiteit met het bij het raam houden is wel vereist.
Ik ben net in het buitenland geweest, en meestal had mijn SGS2 wel sneller een fix dan 10-15 min. Vaak na 1 à 2 min, soms duurde het inderdaad langer. Toen ik net geland was had ik agps update geforceerd met GPS-Test, daarna heb ik GPS gewoon aangezet als ik het nodig had.
Verwijderd
Ik heb gister mijn scherm gemold tijdens het karten... Scherm is vanuit de binnenkant gescheurd en doet helemaal niks meer. De buitenkant voel ik geen scheurtjes maar ik zie wel de grote scheuren aan de binnenkant. Zal dit nog te repareren zijn voor een normale prijs of kan ik beter een nieuwe telefoon gaan zoeken? Ik ben namelijk ook bang dat de chip beschadigd is..
ik heb een custom rom op de s2 van mn vrouw geplaatst maar wil hem weer standaard hebben.
welke rom kan ik dan het beste erop zetten?
unbranded als het kan.
en dat hij dan ook weer via kies te updaten is.
unbranded als het kan.
http://www.sammobile.com/...3&t=1&o=1&m=GT-I9100&r=1#dimocash schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:05:
ik heb een custom rom op de s2 van mn vrouw geplaatst maar wil hem weer standaard hebben.
unbranded als het kan.
De bovenste moet je hebben(Netherlands)
[ Voor 5% gewijzigd door patrickt35 op 18-05-2012 17:34 ]
Heeft iedereen de nieuwe firmware al?
https://mobile.twitter.co...status/203430861666910208
Kies 2.3.1 eerst installeren. Bij mij vond kies 2.3.0 geen nieuwe versie. Dan even handmatig kies updaten.
Blijft android 4.0.3 maar met name batterijproblemen zouden zijn opgelost. In mijn geval een probleemloze update, alles bleef zoals het was. Batterij nog niet kunnen checken. Heb de grote batterij die het net lang genoeg uithoudt.
Kies 2.3.1 eerst installeren. Bij mij vond kies 2.3.0 geen nieuwe versie. Dan even handmatig kies updaten.
Blijft android 4.0.3 maar met name batterijproblemen zouden zijn opgelost. In mijn geval een probleemloze update, alles bleef zoals het was. Batterij nog niet kunnen checken. Heb de grote batterij die het net lang genoeg uithoudt.
[ Voor 35% gewijzigd door Gianni Rombios op 18-05-2012 21:45 ]
Zijn er op dit forum meer mensen met problemen met GPS op een vodafone based Galaxy S2?
Sinds begin deze week hele onbetrouwbare fix, als deze al na lang zoeken tot stand komt.
Telefoon is ongeveer 4 maanden in bezit en heeft sinds een maand ICS.
Als ik op internet zoek kom ik veel vodafone klanten tegen met problemen, maar dat was nog met versie 2.3.x en die zijn sinds juli vorig jaar opgelost.
Sinds begin deze week hele onbetrouwbare fix, als deze al na lang zoeken tot stand komt.
Telefoon is ongeveer 4 maanden in bezit en heeft sinds een maand ICS.
Als ik op internet zoek kom ik veel vodafone klanten tegen met problemen, maar dat was nog met versie 2.3.x en die zijn sinds juli vorig jaar opgelost.
Verwijderd
Heb de update ook uitgevoerd alles netjes blijven staan,moest alleen even opnieuw rooten.Gianni Rombios schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:17:
Heeft iedereen de nieuwe firmware al?
En ik zie een nieuwe aplicatie genaamd Go.Ziet er leuk uit.
Wat doet die Go? Ik heb hem er namelijk al afgegooidVerwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 01:31:
[...]
Heb de update ook uitgevoerd alles netjes blijven staan,moest alleen even opnieuw rooten.
En ik zie een nieuwe aplicatie genaamd Go.Ziet er leuk uit.
Verwijderd
Werkte nog niet optimaal, er stond bij vanaf 29 mei...Toevallig komt dan ook de S3gwystyl schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:20:
[...]
Wat doet die Go? Ik heb hem er namelijk al afgegooid.
Wat ik kon zien sosial media,kranten en ander nieuws..
Gebruikt er iemand hier de Spotify Beta (of normale) app icm de laatste officiële Samsung ICS update?
Ik krijg deze app namelijk niet aan de praat. Nummers, albums en Artiesten opzoeken lukt prima, maar zodra ik op de knop "Download playlist" druk gebeurt er niks. Afspelen van muziek werkt dus niet.
ZIjn er meer mensen met hetzelfde probleem?
Ik krijg deze app namelijk niet aan de praat. Nummers, albums en Artiesten opzoeken lukt prima, maar zodra ik op de knop "Download playlist" druk gebeurt er niks. Afspelen van muziek werkt dus niet.
http://community.spotify....tructions-here/td-p/45085R86Bakker schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:56:
Gebruikt er iemand hier de Spotify Beta (of normale) app icm de laatste officiële Samsung ICS update?
Die al geprobeerd?
Jazeker. Is een gebruiker met hetzelfde probleem, alleen is nog geen oplossing voor gegeven.Razer schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:58:
[...]
http://community.spotify....tructions-here/td-p/45085
Die al geprobeerd?
Verwijderd
Hallo ik ben nieuw hier.
Ik ben sinds eergisteren in het bezit van een s2. Nu mijn vraag hoelang duurt het opladen bij jullie. Ik heb de indruk dat die van mij toch iets te lang duurt. In 2 uur tijd is er maar iets van een 30% opgeladen. Is dit normaal?
Ik ben sinds eergisteren in het bezit van een s2. Nu mijn vraag hoelang duurt het opladen bij jullie. Ik heb de indruk dat die van mij toch iets te lang duurt. In 2 uur tijd is er maar iets van een 30% opgeladen. Is dit normaal?
Via USB? Dan ja. Via wandlader terwijl je aan het spelen bent? Dan ja. Wandlader + niets doen? Dan neeVerwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:56:
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Via wandlader en doe niets. Ik kan niets doen want touchscreen reageert niet of niet goed terwijl het laadt. Via usb heb ik dit weer niet.Brad Pitt schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:11:
[...]
Via USB? Dan ja. Via wandlader terwijl je aan het spelen bent? Dan ja. Wandlader + niets doen? Dan nee
Heb je de originele lader? Ik werk met telefoons en er zijn niet originele laders waarbij het scherm van de S2 inderdaad niet werkt tijdens het laden.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:18:
[...]
Via wandlader en doe niets. Ik kan niets doen want touchscreen reageert niet of niet goed terwijl het laadt. Via usb heb ik dit weer niet.
Verwijderd
Ik heb een engels toestel met een engelse lader in de box. Ik heb daarom een andere lader meegekregen van de verkoper maar daar staat ook gewoon samsung op enz.-Edwin- schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:19:
[...]
Heb je de originele lader? Ik werk met telefoons en er zijn niet originele laders waarbij het scherm van de S2 inderdaad niet werkt tijdens het laden.
Ik heb een orginele lader van de galaxy gio. Misschien die eens proberen?
Verwijderd
touchscreen werkt ook niet goed tijdens het laden met de officiële lader, niet onwerkbaar maar je merkt zeker verschil.-Edwin- schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:19:
[...]
Heb je de originele lader? Ik werk met telefoons en er zijn niet originele laders waarbij het scherm van de S2 inderdaad niet werkt tijdens het laden.
Verwijderd
Met de lader van de Gio werkt de touchscreen al beter. Niet super maar zeker doenbaar. Nu maar afwachten of het ook iets sneller laadt.-Edwin- schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:19:
[...]
Ik merk echt helemaal geen verschil anders. Touchscreen werkt even goed met de lader als zonder de lader bij mij.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:30:
[...]
touchscreen werkt ook niet goed tijdens het laden met de officiële lader, niet onwerkbaar maar je merkt zeker verschil.
Huh? Ik heb Kies geupdate naar 2.3.1.12044_18, sluit mijn S2 aan en krijg als vraag "iPad gegevens gedetecteerd. Devices (GT-i9100) do you want to transfer to? Ja-Nee"
Me no begrijp nie Koreaniesch.
Heb dus voor Nee gekozen.
Tevens geeft Kies aan "Uw apparaat ondersteunt geen software update via Kies"...
Ik draai nu PDA:LPC / Phone:LP6 / CSC:LP6 (XEN) en heb een Vodafone-S2.
Iemand enig idee waar dat iPad-geneuzel op slaat?
Waarom wil hij via Kies niet updaten, omdat ik dat de vorige keer via Odin had gedaan misschien?
Me no begrijp nie Koreaniesch.
Heb dus voor Nee gekozen.
Tevens geeft Kies aan "Uw apparaat ondersteunt geen software update via Kies"...
Ik draai nu PDA:LPC / Phone:LP6 / CSC:LP6 (XEN) en heb een Vodafone-S2.
Iemand enig idee waar dat iPad-geneuzel op slaat?
Waarom wil hij via Kies niet updaten, omdat ik dat de vorige keer via Odin had gedaan misschien?
Samsung S23 Ultra 256GB
*bij de faq ook tips en trucs voor de ics draaiende sgs2 vermeld*
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
Hallo allemaal! Ik heb een probleempje met mijn Samsung galaxy S2. Als ik mijn oordopjes inplug start (vrij random) automatisch de MP3-speler. Bijvoorbeeld wanneer ik naar de radio aan het luisteren ben via mijn oordopjes start hij zomaar de mp3-player overheen en kan ik deze alleen via taakbeheer uitschakelen waarna hij zich vaak weer herstart. Dit doet hij ook als ik bijvoorbeeld aan het skypen ben. Super irritant! Ik heb zelfs al geprobeerd om de mp3 speler te verwijderen, maar dit lukt niet.. misschien weten jullie hoe ik dit automatisch starten kan verhelpen? In instellingen kon ik ook niets vinden.. Bedankt!
Bij mij werkt de locatie op het lockscreen niet meer bij. Als ik de weer widget op het lockscreen uit en weer aanzet krijg ik wel weer de locatie te zien waar ik me bevind. Dit werkt dan een paar dagen, maar daarna blijft de locatie weer "vast" op 1 plaatsnaam.
heb hier geen last van mgriff.
kan ook niet vinden waar dit wordt geactiveerd.
gebruik zelf versie
l9100XXLPW
buildnr IML74K.XWLPD
kan ook niet vinden waar dit wordt geactiveerd.
gebruik zelf versie
l9100XXLPW
buildnr IML74K.XWLPD
[ Voor 63% gewijzigd door rmcvanleeuwen op 21-05-2012 12:36 ]
rvl
Uninstall de betreffende muziek app en vervang hem door een andere app?!Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:56:
Hallo allemaal! Ik heb een probleempje met mijn Samsung galaxy S2. Als ik mijn oordopjes inplug start (vrij random) automatisch de MP3-speler. Bijvoorbeeld wanneer ik naar de radio aan het luisteren ben via mijn oordopjes start hij zomaar de mp3-player overheen en kan ik deze alleen via taakbeheer uitschakelen waarna hij zich vaak weer herstart. Dit doet hij ook als ik bijvoorbeeld aan het skypen ben. Super irritant! Ik heb zelfs al geprobeerd om de mp3 speler te verwijderen, maar dit lukt niet.. misschien weten jullie hoe ik dit automatisch starten kan verhelpen? In instellingen kon ik ook niets vinden.. Bedankt!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Goede ondersteuning he voor android bij spotifyR86Bakker schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:58:
[...]
Jazeker. Is een gebruiker met hetzelfde probleem, alleen is nog geen oplossing voor gegeven.
Ik heb een vraag, ik heb via odin ics op mijn sgs2 gezet. Nu wil ik graag terug naar een android waarmee ik weer gewoon via kies kan updaten. Ik had eerst de poolse versie er opgezet, gisteravond de nieuwste nederlandse rom er opgezet. Kan ik nu gewoon weer updaten via ota en kies? Zo niet, wat moet ik dan doen om te zorgen dat hij weer update via kies en OTA?
Je kunt toch zien in KIES 2.3.1 of hij je huidige ROM herkent, en of hij zegt dat de CSC XEN is.Pellicaantje schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:15:
Ik heb een vraag, ik heb via odin ics op mijn sgs2 gezet. Nu wil ik graag terug naar een android waarmee ik weer gewoon via kies kan updaten. Ik had eerst de poolse versie er opgezet, gisteravond de nieuwste nederlandse rom er opgezet. Kan ik nu gewoon weer updaten via ota en kies? Zo niet, wat moet ik dan doen om te zorgen dat hij weer update via kies en OTA?
En als dat zo is kun je weer via KIES updaten (En ik neem aan ook OTA)
[ Voor 5% gewijzigd door TifKag op 22-05-2012 17:48 ]
Laatste tijd is het wel een probleem geval aan het worden. Scherm pakt vaak mijn aanraking niet, of gaat scheef. Geluid tijdens het bellen valt soms even voor 1 a 2 seconden weg. Knopje aan de zijkant wil soms ook niet meewerken of er zit een vertraging in. Mensen verstaan mij slecht, klink soms als een robot
.
Volgende week maar eens langs brengen. Zou wel een maandagmorgen model hebben, want maat van mij heeft 0,0 van dit soort problemen.
Iemand nog een top voor een goed toetsenbord? Ik druk telkens met mijn duim op de . ipv. de spatie. Heb al ICS keyboard, ice cream, perfect keyboard, etc geprobeerd. Alleen met ICS (grote blauwe keyboard) weigert spellingscontrole te werken en kan ik niet meer zien wat ik type als ik een mail wil verzenden. Ik type er altijd horizontaal mee. Te dikke vingers voor recht op
Volgende week maar eens langs brengen. Zou wel een maandagmorgen model hebben, want maat van mij heeft 0,0 van dit soort problemen.
Iemand nog een top voor een goed toetsenbord? Ik druk telkens met mijn duim op de . ipv. de spatie. Heb al ICS keyboard, ice cream, perfect keyboard, etc geprobeerd. Alleen met ICS (grote blauwe keyboard) weigert spellingscontrole te werken en kan ik niet meer zien wat ik type als ik een mail wil verzenden. Ik type er altijd horizontaal mee. Te dikke vingers voor recht op
Verwijderd
nouja, dat heb ik dus geprobeerd.. Maar het is niet mogelijk om de app 'muziek' te de-installeren. In ieder geval niet via instellingen-applicaties-applicaties beheren-muziek en dan wissen. Deze optie geeft hij niet. Waarschijnlijk omdat het een standaard app is die al op het toestel stond. Of is er misschien een andere manier om app's te verwijderen?AllSeeyinEye schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:21:
[...]
Uninstall de betreffende muziek app en vervang hem door een andere app?!
Flash een CF root kernel en alles kan gedeinstalleerd wordenVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:46:
[...]
nouja, dat heb ik dus geprobeerd.. Maar het is niet mogelijk om de app 'muziek' te de-installeren. In ieder geval niet via instellingen-applicaties-applicaties beheren-muziek en dan wissen. Deze optie geeft hij niet. Waarschijnlijk omdat het een standaard app is die al op het toestel stond. Of is er misschien een andere manier om app's te verwijderen?
Verwijderd
heb een vraagje.... Als ik een muziekje afspeel op mijn telefoon en ik leg mijn telefoon op het scherm dan stopt de muziek. Nu vertelde iemand mij dat ik automatisch draaien dan uit moet zetten maar dit werkte nog niet?????
Bij ICS kan je ze ook zonder te rooten apps 'uitzetten'. Als het goed is kan je daarmee zorgen dat er geen achtergond dingen meer worden gedaan en standaard acties weggehaald worden.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:46:
[...]
nouja, dat heb ik dus geprobeerd.. Maar het is niet mogelijk om de app 'muziek' te de-installeren. In ieder geval niet via instellingen-applicaties-applicaties beheren-muziek en dan wissen. Deze optie geeft hij niet. Waarschijnlijk omdat het een standaard app is die al op het toestel stond. Of is er misschien een andere manier om app's te verwijderen?
Tell me, Tell me, Tell megwystyl schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:04:
[...]
Bij ICS kan je ze ook zonder te rooten apps 'uitzetten'. Als het goed is kan je daarmee zorgen dat er geen achtergond dingen meer worden gedaan en standaard acties weggehaald worden.
Bij een restart staat alles weer aan, en er zijn toch programma's die zichzelf weer aanzetten
Bij systeem instellingen - apps - alles zoek je je app op, en bij system apps staat er nu niet 'verwijderen' maar 'uitzetten'.TifKag schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:46:
[...]
Tell me, Tell me, Tell me![]()
Bij een restart staat alles weer aan, en er zijn toch programma's die zichzelf weer aanzetten
Ik ga er van uit dat dat ongeveer hetzelfde doet als de functie 'bevriezen' bij Titanium Backup....
Ga ik uitproberen thanks .gwystyl schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:09:
[...]
Bij systeem instellingen - apps - alles zoek je je app op, en bij system apps staat er nu niet 'verwijderen' maar 'uitzetten'.
Ik ga er van uit dat dat ongeveer hetzelfde doet als de functie 'bevriezen' bij Titanium Backup....
Verwijderd
Ik heb afgelopen week de Samsung Galaxy S2 gekocht.
Ik zit nu echter met het probleem dat de over de meegeleverde headset alleen het geluid van muziek gaat.
Belgeluiden en toetsgeluiden van het harder en zachter zetten van het geluid komen doodleuk uit de telefoon zelf en dus niet via de headset.
Ik heb op internet gezocht maar kan helaas geen oplossing vinden. Heeft iemand hier een idee?
p.s. headsetaansluiting kan er niet verder in.
Ik zit nu echter met het probleem dat de over de meegeleverde headset alleen het geluid van muziek gaat.
Belgeluiden en toetsgeluiden van het harder en zachter zetten van het geluid komen doodleuk uit de telefoon zelf en dus niet via de headset.
Ik heb op internet gezocht maar kan helaas geen oplossing vinden. Heeft iemand hier een idee?
p.s. headsetaansluiting kan er niet verder in.
Verwijderd
Ik maak gebruik van google agenda. Ik heb meerdere agenda's en deze worden netjes gesynchroniseerd met mijn SII. Nu heb ik een externe agenda ("andere agenda's") en deze zie ik niet terug.
Ik heb al in instellingen/applicaties agenda de gegevens verwijderd en opnieuw gesynchroniseerd, maar dat lost het probleem niet op.
Ik heb als test een nieuwe eigen agenda gemaakt, een afspraak van de externe agenda gekopieerd naar mijn nieuw aangemaakte agenda en dat werkt wel.
Ik heb al in instellingen/applicaties agenda de gegevens verwijderd en opnieuw gesynchroniseerd, maar dat lost het probleem niet op.
Ik heb als test een nieuwe eigen agenda gemaakt, een afspraak van de externe agenda gekopieerd naar mijn nieuw aangemaakte agenda en dat werkt wel.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 08:30 ]
Mijn schoonvader heeft een SII die hij recent een update heeft gegeven naar ICS (2x een update gekregen Via KIES).
Nu loopt hij tegen de volgende problemen aan, hij kan niet meer connecten met de PC, geen usb menu of standaard massa opslag verbinding zonder KIES. (Hij word gewoon niet herkend)
Het tweede probleem is dat er geen geluid meer komt via de audio jack (koptelefoons boxen etc werken allemaal niet meer) gewoon bellen en de speaker wel.
Kunnen deze problemen liggen bij de update naar ICS of zijn dit echt hardware matige problemen?
Nu loopt hij tegen de volgende problemen aan, hij kan niet meer connecten met de PC, geen usb menu of standaard massa opslag verbinding zonder KIES. (Hij word gewoon niet herkend)
Het tweede probleem is dat er geen geluid meer komt via de audio jack (koptelefoons boxen etc werken allemaal niet meer) gewoon bellen en de speaker wel.
Kunnen deze problemen liggen bij de update naar ICS of zijn dit echt hardware matige problemen?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Al een full wipe gedaan? En als dat geen soelaas biedt, al opnieuw geflasht?Rubman schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:16:
Mijn schoonvader heeft een SII die hij recent een update heeft gegeven naar ICS (2x een update gekregen Via KIES).
Hij heeft nog geen full wipe gedaan, liever niet in verband met alles verliezen.AllSeeyinEye schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:22:
[...]
Al een full wipe gedaan? En als dat geen soelaas biedt, al opnieuw geflasht?
en opnieuw flashen zal dan via ODIN moeten denk ik aangezien hij volgens KIES up to date is.
zijn android versie is trouwens: 4.0.3 met baseband 19100xxlpw
Nu lees ik al dingen over XEN is dit dan een nieuwere versie ten opzichte van xxlpw of heb ik de verkeerde info. Geen Galaxy SII in bezit (SI wel maar die draait op CM9) dus niet bekend met de opbouw van menu's en informatie.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
XEN slaat op de regio, ofwel het CSC. De XXLPW waar jij over praat is het PDA gedeelte, maar ook modem/phone of kernels hebben dergelijke codering. Kijk hier en hier voor wat welke code betekent.Rubman schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:01:
[...]
Hij heeft nog geen full wipe gedaan, liever niet in verband met alles verliezen.
en opnieuw flashen zal dan via ODIN moeten denk ik aangezien hij volgens KIES up to date is.
zijn android versie is trouwens: 4.0.3 met baseband 19100xxlpw
Nu lees ik al dingen over XEN is dit dan een nieuwere versie ten opzichte van xxlpw of heb ik de verkeerde info. Geen Galaxy SII in bezit (SI wel maar die draait op CM9) dus niet bekend met de opbouw van menu's en informatie.
ter info: XEN is een code die veel in Nederland gebruikt wordt voor unbranded toestellen, en daarvoor is XWLPD de nieuwste versie. Deze is ook via KIES en Over The Air verspreid, dus als je schoonvader twee keer een update heeft gehad via kies, heeft hij waarschijnlijk deze.
I9100XWLPD 4.0.3 2012 May I9100XENLP5 Netherlands Download
[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 24-05-2012 15:53 ]
Verwijderd
I9100XWLPD 4.0.3 2012 May I9100XENLP5 Netherlands is volgens mij inderdaad de meest recente update voor XEN toestellen. Kleine update van iets meer dan 18 MB. Raad alleen aan om hem niet te installeren en gewoon de ICS 4.0.3 versie uit april te blijven gebruiken. Deze "update" vreet nl je batterij leeg wanneer je toestel op stand-by staat. Ik heb iig de XEN ICS versie uit april terug laten zetten en mn batterij gaat nu weer 3x zo lang mee. :-) PS: dit geldt alleen als je je mobiel veel op stand-by hebt staan, bij intensief gebruik merk je niet veel verschil, aangezien je toestel dan sowieso vrij snel leegloopt.
Kreeg zojuist een melding dat er een "software update" beschikbaar was van Samsung. Meer informatie stond er niet.
Nou ben ik eigenlijk wel blij met de huidige staat van mijn S2 (behalve het geneuzel met USB) en heb dus geen interesse in de update. Nou kan ik de update dus alleen maar uitstellen en niet gewoon negeren en loop ik dus de hele tijd rond met zo'n vervelend icoontje plus dat hij dus een melding geeft na maximaal een dag.
Heeft iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?
Nou ben ik eigenlijk wel blij met de huidige staat van mijn S2 (behalve het geneuzel met USB) en heb dus geen interesse in de update. Nou kan ik de update dus alleen maar uitstellen en niet gewoon negeren en loop ik dus de hele tijd rond met zo'n vervelend icoontje plus dat hij dus een melding geeft na maximaal een dag.
Prima.
Klik op installeren, en dan meten op annuleren, dan ben hee van de melding aftikkietrugjaap schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:47:
Kreeg zojuist een melding dat er een "software update" beschikbaar was van Samsung. Meer informatie stond er niet.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ok, dat werkte dus niet. Ik klik op installeren, hij zegt bijna onmiddellijk "Telefoon wordt opnieuw opgestart" en vervolgens doet hij dat om de zooi te installeren. Crap.reyals schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:33:
[...]
Klik op installeren, en dan meten op annuleren, dan ben hee van de melding af
Nou, hopelijk blijft mij dat geneuzel met minder batterij en opwarmen bespaard.
Net even gecheckt. Mijn telefoon heeft nu
Android:
4.0.3
Baseband:
i9100XXLPW
Kernel:
3.0.13-I9100XWLPD-CL524746dpi@DELL154#3
Build:
IML74K.XWLPD
Prima.
Of het al eens gepost was weet ik niet, maar sinds vandaag ben ik weer een super tevreden gebruiker van m'n GSII! Ik heb eindelijk het verschrikkelijke Vlingo spraakprogramma er af gekregen wat mij echt zwaar deed twijfelen of m'n volgende telefoon weer een GS zou zijn. Te pas en te onpas komt het tevoorschijn als je op de homebutton drukt, werd er echt knettergek van.
Nu kan je met rooten dit wel voor elkaar krijgen, maar ik vond op de Vlingo site zelf de tip (van een andere gefustreerde gebruiker
) om te updaten naar ICS en vervolgens met Go Launcher EX het 'Spraak' programma te verwijderen
Hierdoor hoef je je telefoon dus niet te rooten, scheelt alweer
Go Launcher EX is daarna te verwijderen mocht het niet bevallen, de spraak software blijft weg
Heb het ook geprobeerd met 2.3 echter is het programma daar niet te verwijderen (net als al die andere bloatware, die blijf overigens in 4.0 ook niet te verwijderen op deze manier).
Nu kan je met rooten dit wel voor elkaar krijgen, maar ik vond op de Vlingo site zelf de tip (van een andere gefustreerde gebruiker
Hierdoor hoef je je telefoon dus niet te rooten, scheelt alweer

Heb het ook geprobeerd met 2.3 echter is het programma daar niet te verwijderen (net als al die andere bloatware, die blijf overigens in 4.0 ook niet te verwijderen op deze manier).
[ Voor 5% gewijzigd door Speedy op 26-05-2012 22:21 ]
Bedankt voor de tip, ben mijn iPad gewent dus wil nog wellis 2x op de home knop drukken[TAG]Speedy schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:20:
Of het al eens gepost was weet ik niet, maar sinds vandaag ben ik weer een super tevreden gebruiker van m'n GSII! Ik heb eindelijk het verschrikkelijke Vlingo spraakprogramma er af gekregen wat mij echt zwaar deed twijfelen of m'n volgende telefoon weer een GS zou zijn. Te pas en te onpas komt het tevoorschijn als je op de homebutton drukt, werd er echt knettergek van.
Nu kan je met rooten dit wel voor elkaar krijgen, maar ik vond op de Vlingo site zelf de tip (van een andere gefustreerde gebruiker) om te updaten naar ICS en vervolgens met Go Launcher EX het 'Spraak' programma te verwijderen
![]()
Hierdoor hoef je je telefoon dus niet te rooten, scheelt alweerGo Launcher EX is daarna te verwijderen mocht het niet bevallen, de spraak software blijft weg
![]()

Kleine toevoeging: so far so good. Heb geen last van batterij en hij lijkt zelfs nog langer mee te gaan dan tevoren. Had m 's avonds opgeladen en 's nachts gewoon op stand-by gehad en nu 's ochtends na zelfs een klein beetje browsen staat de teller op 16u4m en de batterij is nog 84% vol. Best netjes.tikkietrugjaap schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:00:
[...] update verhaal
Ook is het scrollen in de browser verbeterd. Dat was sinds de laatste update niet meer recht als je in had gezoomd. Nu dus wel weer.
Prima.
Je kunt nu toch via "Instellingen -> Apps -> Alles" een system app gewoon uitschakelen.[TAG]Speedy schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:20:
gwystyl schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:09:
Bij systeem instellingen - apps - alles zoek je je app op, en bij system apps staat er nu niet 'verwijderen' maar 'uitzetten'.
[ Voor 60% gewijzigd door TifKag op 27-05-2012 16:42 ]
Verwijderd
Nee dit is niet het geval, zodra je de telefoon uitzet en weer opstart starten de apps vanzelf weer op.TifKag schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:39:
[...]
Je kunt nu toch via "Instellingen -> Apps -> Alles" een system app gewoon uitschakelen.
[...]
Even rooten en probleem is opgelost. Je kunt dan elk programma wat je kwijt wilt bevriezen (betaalde versie) of verwijderen.
Dan heb jij toch een andere versie, want als ik een system app uitzet via bovenstaande weg, staat er na een herstart nog steeds "Uit" achter in de lijst !Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:55:
[...]
Nee dit is niet het geval, zodra je de telefoon uitzet en weer opstart starten de apps vanzelf weer op.
Even rooten en probleem is opgelost. Je kunt dan elk programma wat je kwijt wilt bevriezen (betaalde versie) of verwijderen.
Stock 4.0.3 (XEN)
Verwijderd
Waarom vraag je het dan????TifKag schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:09:
[...]
Dan heb jij toch een andere versie, want als ik een system app uitzet via bovenstaande weg, staat er na een herstart nog steeds "Uit" achter in de lijst !
Stock 4.0.3 (XEN)
Normaliter zijn system apps niet zonder root te verwijderen
Ik vroeg het niet, het was een antwoord op speedy, dat het wel mogelijk isVerwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:47:
[...]
Waarom vraag je het dan????
Normaliter zijn system apps niet zonder root te verwijderen
SwiftKey X Keyboard geprobeerd? Zoek even in de Play Store, is een gratis versie van beschikbaar.rhodium schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:56:
Zit er eigenlijk ook swype in de 4.0 versie? En heeft iemand een linkje naar een goede ics versie? Kan echt geen goede vinden..
Ja er zit gewoon swype in. En wat bedoel je met een goede versie? Ik zou gewoon de laatste officiele pakken. Op SamMobile vind je alle firmwares, I9100XWLPD met XEN als CSC is de laatste officiele voor Nederland. Deze flash je met Odin 3 v1.85itsFuzeh schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:38:
Zit er eigenlijk ook swype in de 4.0 versie? En heeft iemand een linkje naar een goede ics versie? Kan echt geen goede vinden..
Swype is ook voor dikke vingers geschikt. Swiftkey idd even proberen. Ik denk dat je het best uit bent met thumb keyboard voor 1.99 euro. Mooi meegenomen dat hij ook perfect is voor tablets.Gaargod schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:48:
[...]
SwiftKey X Keyboard geprobeerd? Zoek even in de Play Store, is een gratis versie van beschikbaar.
Voor alle mensen die Officiele SGS2 Roms+kernels+CSC+Modems zoeken:
http://androidfirmwares.net/Home/sgs2
Goeie eenvoudige site met zeer snelle downloads (die het tenminste doen en geen crappy mediafire enz)
Ik kan daar altijd alles vinden wat ik nodig heb en het wordt regelmatig geupdate.
Maybe een goeie voor de Topic-start?
http://androidfirmwares.net/Home/sgs2
Goeie eenvoudige site met zeer snelle downloads (die het tenminste doen en geen crappy mediafire enz)
Ik kan daar altijd alles vinden wat ik nodig heb en het wordt regelmatig geupdate.
Maybe een goeie voor de Topic-start?
"I work to live and will never live to work"
lijkt me meer voor het custom roms topic
Lijkt mij niet, want het zijn de officiele firmwares, kernels en modems. Hoort dus juist hier thuis.
en hoe je die roms moet flashen staat uitgelegd in het custom roms topic.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:38:
[...]
Lijkt mij niet, want het zijn de officiele firmwares, kernels en modems. Hoort dus juist hier thuis.
Los van dat het tweede tabje in de gegeven link een Flashing with Odin tut geeft, kunnen we hier ook wel een Odin guide posten?!reyals schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:45:
[...]
en hoe je die roms moet flashen staat uitgelegd in het custom roms topic.
De Samsung Galaxy S2 van mijn vriendin heeft een probleem, en ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen.
Na het opstarten, ontvang ik een melding, dat de toepassing onverwachts gestopt zijn, en dan kan ik de toepassing geforceerd afsluiten. Helaas blijft dit niet bij 1 melding, maar gaat hij alle apps af, alvorens hij de lijst opnieuw begint.
Ook updaten is niet mogelijk, zodra ik de update helemaal gedownload heb (ICS Update), en hij begint met het uitpakken, stopt dit process.
Iemand een idee?
Na het opstarten, ontvang ik een melding, dat de toepassing onverwachts gestopt zijn, en dan kan ik de toepassing geforceerd afsluiten. Helaas blijft dit niet bij 1 melding, maar gaat hij alle apps af, alvorens hij de lijst opnieuw begint.
Ook updaten is niet mogelijk, zodra ik de update helemaal gedownload heb (ICS Update), en hij begint met het uitpakken, stopt dit process.
Iemand een idee?
Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik snap de synchronisatie instellingen niet, bij de systeem instellingen (ICS 4.0.3)
Ik dácht dat het hier ging om synchroniseren, als in: pushberichten Facebook aanzetten, of de interval van Gmail en Whatsapp aanpassen. Maar het gaat hier alleen om contacten die ik in Facebook en Gmail heb te synchroniseren met mijn contacten lijst.
Het 'groene' rondje aan/uizetten heeft geen invloed op de 'push' berichten. Bijvoorbeeld Hotmail. Die kan ik op iedere 5 minuten syncen zetten, maar het groene rondje blijft greyed out.
Het aan/uitzetten van hoevaak de App contact legt met het internet heb ik alleen via de Apps zelf kunnen doen. Sommigen verschijnen zelfs niet in de synchronisatielijst!
Hoe kan ik zien welke apps er verbinding leggen met het internet?
Ik heb al wel in dit topic gevonden dat AirPush dedector kan helpen om die irritante reclames die in je balk verschijnen kunt scannen van welke Apps ze komen. Maar dit is nog niet het antwoord op waar ik kan vinden hoe ik kan zien welke Apps op de 1 of andere manier met een server proberen te syncen.
Ik dácht dat het hier ging om synchroniseren, als in: pushberichten Facebook aanzetten, of de interval van Gmail en Whatsapp aanpassen. Maar het gaat hier alleen om contacten die ik in Facebook en Gmail heb te synchroniseren met mijn contacten lijst.
Het 'groene' rondje aan/uizetten heeft geen invloed op de 'push' berichten. Bijvoorbeeld Hotmail. Die kan ik op iedere 5 minuten syncen zetten, maar het groene rondje blijft greyed out.
Het aan/uitzetten van hoevaak de App contact legt met het internet heb ik alleen via de Apps zelf kunnen doen. Sommigen verschijnen zelfs niet in de synchronisatielijst!
Hoe kan ik zien welke apps er verbinding leggen met het internet?
Ik heb al wel in dit topic gevonden dat AirPush dedector kan helpen om die irritante reclames die in je balk verschijnen kunt scannen van welke Apps ze komen. Maar dit is nog niet het antwoord op waar ik kan vinden hoe ik kan zien welke Apps op de 1 of andere manier met een server proberen te syncen.
[ Voor 5% gewijzigd door Stpan op 30-05-2012 16:03 ]
Verwijderd
instellinge -> gegevensgebruik -> naar onder scrollen.Stpan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:02:
Maar dit is nog niet het antwoord op waar ik kan vinden hoe ik kan zien welke Apps op de 1 of andere manier met een server proberen te syncen.
app niet ertussen = geen data verbruik
Het kan aan mij liggen, maar bij mij staat bij de synchronisatie instellingen precies wat daar gesynchroniseerd wordt. Per Google account, exchange account, facebook/friendcaster account etc. Zo kan ik in mijn Google account het volgende syncen:Stpan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:02:
Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik snap de synchronisatie instellingen niet, bij de systeem instellingen (ICS 4.0.3)
Agenda | Contacten | Drive | Gmail | Foto's | Play Music | Notities | Internet | Picasa
Keus zat, dus.
Je geeft zelf al het antwoord op je vraag: er staat daar nergens of je wel/niet push berichten wil ontvangen. Dat regel je dus ook niet in het sync menu.
Thanks, maar de vraag is... waar wel? (vond het een nogal fijne functie in iOS, en merk dat aan het begin van dit topic meerdere (oud iOS?) gebruikers in dit menu-item keken)AllSeeyinEye schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:10:
Je geeft zelf al het antwoord op je vraag: er staat daar nergens of je wel/niet push berichten wil ontvangen. Dat regel je dus ook niet in het sync menu.
@reyals, thanks voor de workaround. Maar in verreweg de meeste gevallen gebruik ik een App (bijv. Hotmail) om data te verbruiken. Het dataverbruik vertelt me niet het verschil tussen manueel data verbruik, en automatisch verbruik in de achtergrond. Tenzij ik alles een dag niet gebruik, alle 'datastanden' ga opmeten etc.
Klik in Gegevensverbruik op een app en je ziet wat op de voorgrond en wat op de achtergrond verbruikt is. Je kan daarbij kiezen uit wifi of data.Stpan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:28:
[...]
@reyals, thanks voor de workaround. Maar in verreweg de meeste gevallen gebruik ik een App (bijv. Hotmail) om data te verbruiken. Het dataverbruik vertelt me niet het verschil tussen manueel data verbruik, en automatisch verbruik in de achtergrond. Tenzij ik alles een dag niet gebruik, alle 'datastanden' ga opmeten etc.
Verwijderd
precies, alles kun je daar heel gedetailleerd uithalen.AllSeeyinEye schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:31:
[...]
Klik in Gegevensverbruik op een app en je ziet wat op de voorgrond en wat op de achtergrond verbruikt is. Je kan daarbij kiezen uit wifi of data.
ben niet bang om bij android even door te tikken.
bij heel veel dingen krijg je meer info bij een 2de tik of door hem even vast te houden!
Geen idee of dit goede topic is, excuses indien niet.
Heb een Galaxy S2 (i9100) besteld (bij castle telecom), en de i9100G gekregen, dus die met een TI OMAP CPU. Deze heeft ook nog géén ICS update en de meeste custom ROMs doen het niet (kwam er gelukkig achter voordat ODIN los ging er op).
M'n contract en bonnetje en alles zeggen dat ik een 'gewone' i9100 (zonder G) heb besteld, en van wat er op internet te vinden is is de i9100G geen directe vervanger van de i9100. Is dit een redelijke reden om deze terug te sturen en toch een nieuwe (i9100) te krijgen?
Heb een Galaxy S2 (i9100) besteld (bij castle telecom), en de i9100G gekregen, dus die met een TI OMAP CPU. Deze heeft ook nog géén ICS update en de meeste custom ROMs doen het niet (kwam er gelukkig achter voordat ODIN los ging er op).
M'n contract en bonnetje en alles zeggen dat ik een 'gewone' i9100 (zonder G) heb besteld, en van wat er op internet te vinden is is de i9100G geen directe vervanger van de i9100. Is dit een redelijke reden om deze terug te sturen en toch een nieuwe (i9100) te krijgen?
Lijkt me wel ja, wat zegt de verkoper ervan?markiemannie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:17:
Ik zou er sowieso even over in overleg gaan. Gaat het niet snel genoeg, stuur hem dan gewoon binnen 7 dagen terug en bestel hem ergens anders alsnog. Ik weet niet precies wat de verschillen zijn, maar zeker als je wil gaan spelen met custom roms komt de hardware nogal nauw. Een andere processor betekent vaak ook een andere (grafische) chipset, en dat maakt heel wat uit qua drivers.markiemannie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:17:
Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic
Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie
Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur
Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots
Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic
Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie
Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur
Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots
Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic