This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb mijn telefoon nooit bij de sleutels zitten. Maar 1x had ik mijn SGS langs een knoop op mijn broek afgehaald. Kras door het hele scherm maar alleen bij strijklicht te zien. Dus Gorilla Glass is volgensmij best krasvrij. Ik ga het is zonder protector proberenSenor Sjon schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:10:
Ik gebruikte eerst een hoesje, maar dat was irritant met bellen. Nu al een halfjaar zonder en krasvrij. Gewoon opletten dat het toestel alleen in je broekzak zit zonder sleutels en munten. Een screenprotector is vaak lelijker en minder prettig om te gebruiken.
Kennis van mij kocht een S2, vervolgens heeft hij hem odin geroot (let op hij heeft verder geen ROM geflashed). Vervolgens heb ik hem uitgelegd dat er wel is problemen zouden kunnen ontstaan bij het updaten via KIES, hij zegt vervolgens weer geunroot te hebben. Met de update via KIES is er in ieder geval iets mis gegaan, na 3 uur was het ding nog steeds niet klaar en daarom heeft hij hem uit de computer getrokken en de batterij eruit gehaald.
Wat er vervolgens gebeurde is dat het ding gebricked. Totaal geen reactie meer.
Ik vraag me af;
-Zal dit een geval zijn waarin een JIG het oplost.
-De media markt wil het ding in eerste instantie niet terugnemen , hoe hier te handelen.
Rooten veroorzaakt geen problemen met updaten.. root is niks anders als administrator rechten op je telefoon.proest schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:55:
Goed volgende probleem,
Kennis van mij kocht een S2, vervolgens heeft hij hem odin geroot (let op hij heeft verder geen ROM geflashed). Vervolgens heb ik hem uitgelegd dat er wel is problemen zouden kunnen ontstaan bij het updaten via KIES, hij zegt vervolgens weer geunroot te hebben. Met de update via KIES is er in ieder geval iets mis gegaan, na 3 uur was het ding nog steeds niet klaar en daarom heeft hij hem uit de computer getrokken en de batterij eruit gehaald.
Wat er vervolgens gebeurde is dat het ding gebricked. Totaal geen reactie meer.
Ik vraag me af;
-Zal dit een geval zijn waarin een JIG het oplost.
-De media markt wil het ding in eerste instantie niet terugnemen , hoe hier te handelen.
Een Jig zet het toestel alleen in download mode, als de software zelf er niet opstaat dan zal het toestel simpelweg niet werken.
Gaat de telefoon nog wel in download mode? volume down, home en power button te gelijk indrukken.
Als je hierin kan komen dan kan je middels odin flashen.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Een case en een screenprotector zijn zeker aan te raden, lees maar Accessoires topic door. Het hoeven geen sleutels of munten te zijn, een beetje zand in je zaak kan "wonderen" doen met Gorilla Glass.itsFuzeh schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:13:
Ik heb mijn telefoon nooit bij de sleutels zitten. Maar 1x had ik mijn SGS langs een knoop op mijn broek afgehaald. Kras door het hele scherm maar alleen bij strijklicht te zien. Dus Gorilla Glass is volgensmij best krasvrij. Ik ga het is zonder protector proberen
Hetzelfde geldt voor de case, als jij gebarsten scherm voor €200 moeten laten repareren dan zal bellen met case ook minder irritant lijken. Uiteraard is het jouwe beslissing.
PBP schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:25:
Iemand een idee of er nog een prijsverlaging zit aan te komen voor de S2 nu de S3 uit gaat komen? Ik heb de prijzen niet zo in de gaten gehouden. Maar het goedkoopste nu is €389 voor een los toestel. Hoe ging dit bij de Galaxy S > Galaxy S2 launch?
Nickname does not reflect reality
ik heb er 2 weken geleden bij Typhone een besteld voor 29 euro, plus een 12 maanden abonnement van 15 euro per maand, waarvan de eerste 2 maanden 50% korting.PBP schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:25:
Iemand een idee of er nog een prijsverlaging zit aan te komen voor de S2 nu de S3 uit gaat komen? Ik heb de prijzen niet zo in de gaten gehouden. Maar het goedkoopste nu is €389 voor een los toestel. Hoe ging dit bij de Galaxy S > Galaxy S2 launch?
in totaal heeft hij me dus 29+(11*15)+5,95 verzending (ongeveer denk ik)= 199.95 betaald.
let wel, het is een volledig simlockvrije telefoon, met extra 16GB kaartje en 12 maanden 65 belminuten (Jaja, dat is genoeg voor mij haha) maar het abonnemtn ga ik niet gerbuiken, ik heb een andere met onbeperkte data die ik erin heb gedaan. ook Vodafone trouwens.
dus tja, waarschijnlijk wordt er nog wel meer gestunt de komende tijd!
Maar ik wacht nog even af wat ze met de Galaxy S3 gaan doen, misschien dat de S2 dan ook nog wat in prijs verlaagd word.
Wat is het probleem dan? Als ik het goed lees heeft Arokh hem ook niet voor de belminuten gekocht.PBP schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:11:
Ik doelde meer op los toestel prijs. Want ik heb al een sim only abo.
Maar ik wacht nog even af wat ze met de Galaxy S3 gaan doen, misschien dat de S2 dan ook nog wat in prijs verlaagd word.
Sweet deal btw, los zal je hem voor die prijs niet krijgen, ook niet nadat S3 geïntroduceerd wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door businka19 op 25-04-2012 14:12 ]
Verwijderd
dat de batterij opeens heel snel leeg gaat is bij mij ook heel vaak na een crash. Dat lijkt me bij jou ook wel waarschijnlijk als ik zie hoeveel apps er in de achtergrond draaien. Ik zie sowieso al 2 batterij"besparing"apps dus dat die tegen elkaar in werken en een crash veroorzaken is ook best aannemelijk.BOEFJE_NL schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:29:
Sinds ICS zijn de prestaties van mijn toestel (en als ik dat hier ook zo lees van vele anderen) flink verminderd en gebeuren er zaken die alleen maar erger zijn geworden of nieuw zijn:
- veel trager reageren op commando's (soms lijkt het wel de S1!)
- vastlopers (zelfs zo erg dat de batterij eruit moet)
- meerdere reboots achter elkaar bij het opstarten (niet altijd, eens in de zoveel dagen)
Dat zijn de grootste ergenissen voor mij op dit moment. Wat ik het meest opvallend is, is hoe de batterij(verloop) zich ontwikkeld: hij kan al na enkele uren helemaal uitvallen en zoals in het plaatje te zien is gaat het bijv van 70% vol naar 0%. Echt weird.
Ik heb dat bij 2.3.4. ook ineens zomaar gehad, maar na een volledige wipe, reset en wat nog meer werkte alles weer normaal. Leuk dat wij dat kunnen, maar de gemiddelde gebruiker zou dit erg afschrikken / ingewikkeld vinden. Hoe kan dit zo raar ontstaan?
Meer mensen die zo'n curve / situatie herkennen?
[afbeelding]
Dat was al even zo voor de unbranded (XEN) versie, sinds vorige week voor T-Mobile (TNL) en Vodafone, en nu ook voor de KPN-versie. zie ook Het Grote Galaxy S II ICS update topicVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:09:
Update voor S2 Ice Cream Sandwich is nu OTA {over-the-air] te verkrijgen !
Neem aan dat dat een tijdelijke actie was ?Arokh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:55:
[...]
ik heb er 2 weken geleden bij Typhone een besteld voor 29 euro, plus een 12 maanden abonnement van 15 euro per maand, waarvan de eerste 2 maanden 50% korting.
in totaal heeft hij me dus 29+(11*15)+5,95 verzending (ongeveer denk ik)= 199.95
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
ik denk het wel ja, maar ik bedoelde er meer mee te zeggen dat je vaak veel websites moet checken voor zulke aanbiedingen. Ik heb als hoofdtelefoon een Lumia 710 (welke ik helemaal geweldig vind), maar voor die prijs kon ik die SGS2 niet laten liggen. Het was een aanbieding die 4 dagen geldig was, maar alleen voor mensen die een abo op de nieuwsbrief hebben. Soms shop ik bij typhone, soms belsimpel, dan weer gsm.nl etc. etc. Elke dag is een ander het goedkoopst, en soms zijn ze blijkbaar desperate op zoek naar klanten :-) (Er zijn hier vast en zeker nog wel mensen die zich de idiotie nog herinneren van O.A. Dutchtone vroeger (meer dan 12 jaar terug) waar je een abonnement van 40 gulden kocht van 12 maanden, een telefoon erbij kreeg en dan na een maand ofzo een 'cashback' kreeg van bijvoorbeeld 350 gulden. Ik had in die tijd wel eens 3 abonnementen tegelijk, omdat je dan gratis kilo's beltegoed kreeg :-))
Maar ontopic: ja, het was tijdelijk, maar wees niet verbaasd als je af en toe nog zoites tegenkomt. heeeel goed zoeken en geluk hebben!
Www.directkorting.com
Scheelt weer, in mijn geval 25 euro.
heb ik vandaag ook binnen gekregen (KPN)Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:09:
Update voor S2 Ice Cream Sandwich is nu OTA {over-the-air] te verkrijgen !
Update ging vlot, geen problemen gehad.
Tot nu werkt alles goed met go launcher.
Nu maar afwachten en kijken of de telefoon stabiel blijft.
talkin' is cheap, people follow like sheep
Installeer gewoon QuickPic en laat de (stock) gallery voor wat 'ie is. Deze is sneller, smoother, allesPe Nis schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:23:
Is de stock Gallery app voor 2.3.6 ergens los te vinden? Alvast bedankt.
Edit:
Ik heb ook al geprobeerd eerst via *#272*IMEI* ter veranderen alleen krijg ik daar totaal geen opties en staat er in het witte vlak KOR.
[ Voor 12% gewijzigd door GamerPaps87 op 26-04-2012 00:30 ]
"I work to live and will never live to work"
Verwijderd
Als je je media volume hoog hebt staan, zijn meteen alle meldingen en aanraakmeldingen ook op hoog volume! Dit vind ik heel irritant, want als je je telefoon op stil hebt, maar je luistert een liedje of bekijkt een filmpje staat hij niet meer op stil.
En dan flash videos bekijken in je browser, eerst selecteerde ik de desktop versie als ik in de browser about:useragent intypte. Nu kan je het bij instellingen doen en moet je flash player downloaden.
Maar de flash videos zijn niet meer zo vloeiend als in 2.3.6.
Wie hebben hier nog meer last van?
CSC veranderen hoeft niet als je naar een ander land gaat. Misschien is Three Ireland ook een provider zoals Telfort die gebruik maakt van een ander netwerk? In dat geval heb je inderdaad het roaming tekentje, maar dat maakt in principe niet uit. In Ierland lijkt de kans dat je ongemerkt een netwerk van een buurland gebruikt vrij kleinrubw87 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:29:
Het blijkt dus nu toch nadat ik eindelijk mijn nieuwe simkaart heb ontvangen van Three Ireland hier (ben hier een maandje geleden naartoe verhuist voor werken bij Dell) en laatst me S2 die ik toendertijd in NL bij bol.com had gekocht en had geupdate naar XEN ICS een roaming teken krijg op me phone..... moet ik toch me phone op de XEU UK/Ireland CSC zetten? Iemand anders zei namelijk dat eerder dat dit niet nodig zou zijn. Ik heb al gezocht via google naar de ierse three csc maar die kan ik nergens vinden. Help please.
Edit:
Ik heb ook al geprobeerd eerst via *#272*IMEI* ter veranderen alleen krijg ik daar totaal geen opties en staat er in het witte vlak KOR.
Ik heb hier geen last van, media en andere volumes zijn bij mij ontkoppeld.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:39:
Als je je media volume hoog hebt staan, zijn meteen alle meldingen en aanraakmeldingen ook op hoog volume! Dit vind ik heel irritant, want als je je telefoon op stil hebt, maar je luistert een liedje of bekijkt een filmpje staat hij niet meer op stil.
Flash doet het bij mij wel; ik kan me niet herinneren of het net zo of minder vloeiend is dan onder 2.3.6En dan flash videos bekijken in je browser, eerst selecteerde ik de desktop versie als ik in de browser about:useragent intypte. Nu kan je het bij instellingen doen en moet je flash player downloaden.
QuickPic kan niet met Picasa omgaan...Brad Pitt schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:54:
[...]
Installeer gewoon QuickPic en laat de (stock) gallery voor wat 'ie is. Deze is sneller, smoother, alles
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zag nergens dat dat een vereiste was... Als je dat niet gebruikt is het gewoon een zwáár superieure viewer.AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:08:
QuickPic kan niet met Picasa omgaan...
I know. Maar voor mij is Picasa een must - op mijn telefoon staan alleen wat achtergronden en de camera afbeeldingen, al mijn foto's staan in Picasa.Brad Pitt schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:11:
[...]
Zag nergens dat dat een vereiste was... Als je dat niet gebruikt is het gewoon een zwáár superieure viewer.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De prijs blijft waarschijnlijk steady dalen. Overigens vind ik op dit moment de Galaxy Nexus S interessanter geprijsd gezien de hogere resolutie, NFC en betere update support.
Ook heb ik gelezen dat iemand een galaxy SII gekocht voor in totaal maar €200 (inclusief alle abbo kosten etc. ). Al zouden jullie nog zo'n soort aanbieding weten, hoor ik dat graag! Want iedere euro die ik bespaar kan ik weer aan andere dingen uitgeven
Op een forum hoef je niet af te sluiten met een groet?
Welkom op GoTjan874 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:22:
Weten jullie misschien een goede aanbieding van de Samsung Galaxy SII, het mag met abonnement of als "los toestel" . Voordat ik tot de conclusie gekomen ben dat dit de ideale telefoon voor mij is, heb ik deze hele thread (?) doorgespid. Uiteraard heb ik zelf ook rondgekeken in de PW, maar daar staan natuurlijk niet bijvoorbeeld dagelijkse/wekelijkse aanbiedingen in.
Ook heb ik gelezen dat iemand een galaxy SII gekocht voor in totaal maar €200 (inclusief alle abbo kosten etc. ). Al zouden jullie nog zo'n soort aanbieding weten, hoor ik dat graag! Want iedere euro die ik bespaar kan ik weer aan andere dingen uitgeven![]()
Op een forum hoef je niet af te sluiten met een groet?

Je hebt kennelijk een deel van de tutorials op GoT gelezen, getuige je kennis van het niet groeten hier. Da's een streepje voor op vele anderen!
Helaas heb je over het hoofd gezien dat dit geen 'u vraagt wij draaien' forum is. Jouw vraag past verder niet in dit topic waar wij het hebben over het toestel an sich.
Wellicht heb je in het Shopping forum meer kans
Bedankt voor de doorverwijzingAllSeeyinEye schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:27:
[...]
Welkom op GoT![]()
Je hebt kennelijk een deel van de tutorials op GoT gelezen, getuige je kennis van het niet groeten hier. Da's een streepje voor op vele anderen!
Helaas heb je over het hoofd gezien dat dit geen 'u vraagt wij draaien' forum is. Jouw vraag past verder niet in dit topic waar wij het hebben over het toestel an sich.
Wellicht heb je in het Shopping forum meer kans
Btw ik ben actief op meerdere fora xD, maar op sommige fora's is het gewoon om je post af te sluiten met een groet-wat ik niet handig vind-
[ Voor 13% gewijzigd door jan874 op 26-04-2012 14:44 ]
Sinds ik over ben op Android 4 zijn mijn hoesjes van MP3's niet meer juist.
Bijvoorbeeld bij "Albums" zag ik normaal altijd het albumhoesje van desbetreffende artiest maar nu is het verkeerd. Bijvoorbeeld bij Armin van Buuren staat nu het hoesje van Guus Meeuwis.
En zo zijn er nog wel meer.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen?
Bij 2.3.5 werkte het perfect. (had al mijn MP3's correct getaged dus daar ligt het niet aan)
Ik zet dit in dit topic omdat mij het volgende is opgevallen (voor mij iig nieuw). In de appdrawer kun je kiezen voor app manager en daar apps deleten. Niks nieuws tot zover. Nu heb ik via die weg ook de (voor mij vervelende) spraak-app kunnen verwijderen. Mijn toestel is niet geroot en dit kon ik volgens mij niet eerder (correct me if i'm wrong). Een dubbelklik bracht mij altijd naar deze app en nu dus niet meer.
Denk niet dat ze aan het einde van de product life cycle dat soort dingen nog gaan veranderen. Op de SGS3 zal het uiteraard hoogstwaarschijnlijk wel zittenclaeysy schreef op zondag 29 april 2012 @ 02:03:
Iemand een idee of er nog Glonass support komt op S2 zoals bij de Galaxy Note? (russisch GPS)
YouTube: WP_20120430_085605Z.mp4
wat zou het probleem kunnen zijn? Hebd e batterij er al uit gehad voor 10 minuten, heb al 10x opnieuw gestart etc. Maar niets lijkt tot nu toe te werken...
Verwijderd
Ik niet, de Galaxy S2 is de eerste telefoon die echt volledig aan mijn wensen voldoet. En ik ben er erg blij mee. Hoef eerst niet zo nodig een nieuweVerwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:56:
Meer mensen die de galaxy S3 direct kopen als ie uit is ?
In "Het Grote Galaxy S II ICS update topic" duiken ineens allerlei berichten op over S2's die zichzelf spontaan uitzetten en pas weer opstarten nadat de batterij er even uit is geweest.Arokh schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:01:
ik weet niet zo goed of ik dit probleem in deze thread moet plaatsen of ergens anders, maar ik heb sinds vandaag plotseling dat ik mijn telefoon niet meer kan gebruiken... Ik heb dat ding nog maar 2 weken ofzo, en hij deed het prima (bijna meteen toen ik hem kreeg de ICS update geinstalleerd) en vandaag doet hij opeens raar. Ik krijg hem niet meer aan omdat de telefoon zichzelf elke keer uitzet. Ik heb er met mijn Lumia (die het lekker altijd normaal goed doet ;-)) een filmpje van gemaakt,
YouTube: WP_20120430_085605Z.mp4
wat zou het probleem kunnen zijn? Hebd e batterij er al uit gehad voor 10 minuten, heb al 10x opnieuw gestart etc. Maar niets lijkt tot nu toe te werken...
Samsung heeft toch aparte idee-en over updates qua verbeteringen, merk ik.
Is wellicht niet direct een antwoord die betrekking heeft op jouw specifieke problemen, maar dat is moeilijk te zeggen.
Samsung S23 Ultra 256GB
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
als het komt door ICS dan denk ik dat ik het maar in het upgrade-topic van ICS moet posten. Ik ben echt superchagarijnig over deze telefoon nureyals schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:09:
En al zeker is het moeilijk zonder erbij te melden welke ics versie er op staat
Maar goed, op zich een beetje geruststellend dat er meer mensen last schijnen te hebben haha, dan zou het namenlijk kunnen dat er iets mis is waar ik niets aan kan doen :-)
ik zal het probleem posten in die andere rubriek, in ieder geval bedankt voor de reacties!
(PS, ik weet niet welke versie ik heb, en omdat de telefoon automatisch uit gaat, kan ik het ook niet opzetten. Zou het 4.0.3 kunen zijn? Ik geloof dat ik dat wel tegengekomen ben laatst...)
[ Voor 6% gewijzigd door Arokh op 30-04-2012 23:13 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
ik sluit me hier bij aan. Normaal begon het na een jaar wel erg te kriebelen, maar nu houd ik de nieuw uit te komen toestellen meer bij uit interesse dan dat ik al actief aan het zoeken ben naar een opvolger voor de SGS II. Op dit moment lijkt de SGS III wel een leuk toestel, maar de SGS II doet het nog zo goed in de benchmarks die je bij alle reviews van nieuwe toestellen ziet dat ik geen reden zie om nu al over te stappen. Ook in de praktijk vind ik het een fijn toestel: ik kan er van alles opzetten zonder me druk te maken of hij het wel of niet gaat trekken of er genoeg geheugen is.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:31:
[...]
Ik niet, de Galaxy S2 is de eerste telefoon die echt volledig aan mijn wensen voldoet. En ik ben er erg blij mee. Hoef eerst niet zo nodig een nieuweEerste keer dat ik dit met een mobieltje heb overigens.
Verwijderd
Een lastiger probleem is het surfen.
Bepaalde pagina's laden niet meer volledig in Doplhin browser.
Ik kom vaak op een ander forum en moet dan tig keer reloaden om naar onder te scrollen.
Las dat de update van android 4 al weer op komst is dus dan word, hopelijk, dit euvel verholpen.
ik dacht eerst dat het een corrupte translatie was vanuit 2.3.6 , maar heb ondertussen ook al mn toestel een clean install laten doen. niets helpt.
deze info uit mn toestel:
ICS 4.0.3
PDA : I9100XWLP9
Phone : I9100XXLPS
CSC: I9100KPNLP1
built info: wed apr 11 11:18:28 KST 2012
ben even radeloos, aangezien ik ook al problemen heb gehad met de USB aansluiting (alleen de eerste keer aansluiten, kunnen laden).
edit: het vreemde is dat het toestel waarschijnlijk wel blijft draaien..
als ik het toestel bel, dan gaat deze wel over.. de samsung gs2 geeft geen kik..
[ Voor 12% gewijzigd door Diminish op 01-05-2012 14:00 . Reden: toevoeging ]
2 opties, gerangschikt van makkelijk naar moeilijk (of: ingrijpend naar eenvoudig):Diminish schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:58:
nu toch maar even een berichtje, want ik heb ongeveer 6x per dag een vastloper nu met ICS.. ik ben constant mn batterij eruit aan het halen..
ik dacht eerst dat het een corrupte translatie was vanuit 2.3.6 , maar heb ondertussen ook al mn toestel een clean install laten doen. niets helpt.
deze info uit mn toestel:
ICS 4.0.3
PDA : I9100XWLP9
Phone : I9100XXLPS
CSC: I9100KPNLP1
built info: wed apr 11 11:18:28 KST 2012
ben even radeloos, aangezien ik ook al problemen heb gehad met de USB aansluiting (alleen de eerste keer aansluiten, kunnen laden).
als ik het toestel bel, dan gaat deze wel over.. de samsung gs2 geeft geen kik..
1. Flash (met Odin) een andere ROM/Modem/kernel, LP8 bijvoorbeeld
2. Ga naar een servicepoint en zij flashen voor jou een LP7 ROM/modem/kernel.
Nou is mijn vraag: zou het kunnen dat de USB poort op mn foon ook kapot aan het gaan is ondanks dat ik andere symptomen heb? Ik weet dat het een beetje glazenbol kijken is maar misschien dat meer mensen deze symptomen hebben gehad?
Prima.
uiteraard moet ik het even aan kijken, maar hij loopt nu niet meer vast, sinds dat ik mn schermvergrendeling ( unlock scherm) weer naar de standaard zet, dus die pictogram..Diminish schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:58:
nu toch maar even een berichtje, want ik heb ongeveer 6x per dag een vastloper nu met ICS.. ik ben constant mn batterij eruit aan het halen..
dat werkt wel. als ik hem op een beveiliging zet, dan is het over.. en komt hij er soms niet meer uit..
Ik had al vóór de ICS update problemen met de USB poort en de melding dat de batterij te heet werd, zodat het volgende mij inderdaad een hardwareprobleem is.tikkietrugjaap schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:48:
Volgens mij gaat er iets niet goed met mijn SGS2. Sinds ik hem heb geupgrade naar ICS heb ik heel veel USB problemen. Ik moet soms wel 8 keer het kabeltje er uit en weer er in doen voordat ik een stabiele verbinding heb met het apparaat. Nou lees ik hier dat sommige van jullie ook zoiets hebben maar dan met een waarschuwingsteken op het batterijlogo. Dat waarschuwingsteken heb ik niet maar dus wel de USB connecting problemen.
Nou is mijn vraag: zou het kunnen dat de USB poort op mn foon ook kapot aan het gaan is ondanks dat ik andere symptomen heb? Ik weet dat het een beetje glazenbol kijken is maar misschien dat meer mensen deze symptomen hebben gehad?
Aangezien ik een serviceabonnement bij KPN heb is het toestel begin maart door ProAssist opgehaald voor reparatie. Die zijn mijn toestel 'kwijtgeraakt', zodat ik al bijna 2 maanden met een oud leentoestel opgescheept zit dat ik 2x per dag moet opladen.. Nu moet ik volgens KPN nog 6 weken wachten op een nieuw toestel, terwijl de winkels er vol mee liggen..
Daar neem je dus geen servicecontract voor!
Klinkt een beetje als een SOD, sleep of death. Maar begrijp ik het goed dat dit niet de officiele release is maar je deze er wel opgeflashed hebt?Diminish schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:58:
Zo ja kan je eens een andere kernel proberen. Maar daarvoor moet je dan weer ik het root topic zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 03-05-2012 14:33 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 04-05-2012 14:17 ]
puur op basis van specs, NEE. al zou het grotere scherm/batterij wel een reden kunnen zijn, maar voorlopig is de SII goed genoeg, zeker met ICS.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:56:
Meer mensen die de galaxy S3 direct kopen als ie uit is ?
ik kijk het nog wel aan wat de SIV gaat doen volgend jaar.
Anderhalve maand prima met deze telefoon kunnen werken. Nu reboot de phone iedere twee dagen wel één x.
Heb een hard reset uitgevoerd. Maar het probleem blijft.
Telefoon is gewoon standaard met 2.3.5 - I9100BOKJ1
Ik heb al 2 jaar niets meer op mijn PC geinstalleerd. Toch lijkt hij trager dan 2 jaar terug en een stuk instabieler.Jamievanm schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:42:
Wat ik niet snap is.
Anderhalve maand prima met deze telefoon kunnen werken. Nu reboot de phone iedere twee dagen wel één x.
Het zou zomaar kunnen dat er ergens een update of een app voor instabiliteit zorgt. Of teveel ge UC of OC t. Of een kernel met een foutje erin. Of....
Wat heb je zelf gedaan om dit probleem op te lossen? En wat heb je zelf gezocht? En wat gevonden?
Als ik mij niet vergis staat 2.3.5 daar bekend om. Ik had eerst 2.3.4, niks aan de hand. Daarna via Kies naar 2.3.5 en vanaf dat punt elke dag een reboot of twee. Ik raad aan 4.0.3 LP7 te installeren. LP9 schijnt met HI/KPN/MTV veel problemen te geven.Jamievanm schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:42:
Wat ik niet snap is.
Prima.
Als ik op mijn S2 mijn mail bekijk is ie ook gelezen in Outlook maar niet in mijn webbased Hotmail.com ?
Wie weet hoe ik dit kan instellen/veranderen?
Je mist het punt, waar dit 1,5 maand goed ging en ik nooit iets anders heb gehad dan 2.3.5 :O!tikkietrugjaap schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:13:
[...]
Als ik mij niet vergis staat 2.3.5 daar bekend om. Ik had eerst 2.3.4, niks aan de hand. Daarna via Kies naar 2.3.5 en vanaf dat punt elke dag een reboot of twee. Ik raad aan 4.0.3 LP7 te installeren. LP9 schijnt met HI/KPN/MTV veel problemen te geven.
Ik neem geen 4.0. tot de originele update uitrolt zonder bugs. :)!
Ik was voorheen prima tevreden met 2.3.5
Alles is standaard. Wat heb ik gedaan? Clean install. Hardware reset dus.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:52:
[...]
Ik heb al 2 jaar niets meer op mijn PC geinstalleerd. Toch lijkt hij trager dan 2 jaar terug en een stuk instabieler.
Het zou zomaar kunnen dat er ergens een update of een app voor instabiliteit zorgt. Of teveel ge UC of OC t. Of een kernel met een foutje erin. Of....
Wat heb je zelf gedaan om dit probleem op te lossen? En wat heb je zelf gezocht? En wat gevonden?
Ik mis toch niet het punt als ik zeg dat 2.3.5 er om bekend staat veel reboots te veroorzaken? Mensen die de telefoon hebben geupgrade vanaf 2.3.4 hadden de telefoon al meestal langer dan 1,5 maand.Jamievanm schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:53:
[...]
Je mist het punt, waar dit 1,5 maand goed ging en ik nooit iets anders heb gehad dan 2.3.5 :O!
Ik neem geen 4.0. tot de originele update uitrolt zonder bugs. :)!
Ik was voorheen prima tevreden met 2.3.5
Mijn conclusie is dan ook dat 2.3.5 begint te rebooten naarmate het OS wat langer meedraait (en misschien meer vervuild is).
Doe er mee wat je wilt met deze info maar ik raad je aan om te upgraden naar 4.0.3 LP7 (de bugvrije versie van ICS mits je KPN hebt)
Prima.
Verwijderd
Mijn versie van mijn tel is
PDA : l9100XWKK2
PHONE : l9100XXKI4
CSC : I9100XENKJ1
Volgens mij dus non-branded en kan ik via KIES ICS probleemloos downloaden en upgraden, toch?
Klopt, je CSC is XEN, dus dat is de algemene unbranded. Je krijgt dan XWLP7 als het goed is.Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:52:
Ik zou graag de ICS willen installeren, alleen weet ik niet of dit verstandig is vanwege het laatste nieuws mbt KPN toestellen.
Mijn versie van mijn tel is
PDA : l9100XWKK2
PHONE : l9100XXKI4
CSC : I9100XENKJ1
Volgens mij dus non-branded en kan ik via KIES ICS probleemloos downloaden en upgraden, toch?
Dus ik heb een backup gemaakt.
Factory reset
Cash cleanen
en toen opnieuw opstarten.
Blijkt dat wel mijn accounts en apps eraf zijn (zoals bedoeld) maar verder bijna alle data er nog opstaat. Hoe kan dat? En hoe kan je hem echt compleet whipen dat er niets meer opstaat?
Instellingen --> Opslag --> Formatteer USB opslagkoning_nico schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:57:
Ik wilde vandaag mijn toestel even helemaal clean maken.
Dus ik heb een backup gemaakt.
Factory reset
Cash cleanen
en toen opnieuw opstarten.
Blijkt dat wel mijn accounts en apps eraf zijn (zoals bedoeld) maar verder bijna alle data er nog opstaat. Hoe kan dat? En hoe kan je hem echt compleet whipen dat er niets meer opstaat?
thnx dat werkte perfect!Razer schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:28:
[...]
Instellingen --> Opslag --> Formatteer USB opslag
Alle usb poorten geprobeerd evenals meerdere kabels, hij geeft alleen maar aan dat hij aan het opladen is.
USB-foutopsporing staat bij mij altijd aan, echter bij het uitzetten krijg ik ook geen reactie op de computer.
Heb er zelf niet heel veel problemen mee, mede omdat Airdroid perfect werkt om bestanden over te zetten via een webinterface, en kan de micro-sd altijd nog met een adapter aansluiten. Echter ben ik benieuwd of er meerdere mensen zijn die hier last van hebben of hebben gehad.
Zucht...
Misschien dat dit helpt?Nixo schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:03:
AudioOut_1 heeft voor 1013 (1u43min) wakelocks gezorgd. Het enige waat ik weet is Systeem geluiden uit zetten. weet iemand waardoor er nog steeds zoveel wakelocks zijn ondanks dat die geluiden uit staan?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1565091
Thnx. Ik had het gezien. Nouja van het nexus forum dan. Maar al die geluiden stonden al uit. Daarom de vraag of iemand nog een ander idee heeft ^^Morrar schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:12:
[...]
Misschien dat dit helpt?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1565091
Ik heb precies het zelfde al in deze post...
same here on SGS2 with official ICS LP7, but unchecking the upper settings DOES NOT help at all! Unchecked all sound settings, did a full load, left my SGS2 idle over night, and still have 33 Minutes of wakelocks by AudioOut_1 (since charged) ... must be an ICS bug,
since een week doet mijn telefoon raar met opladen. Gaat er heletijd van af en dan weer aan 't opladen. (ik dacht ach kan geen kwaad nu die nog oplaad)
maar nu doet ie echter helemaal niks meer, ik kan 'm wel in 't stopcontact steken maar dan houd 't ook op. Hij geeft dan aan dat ie aan 't laden is maar komt geen procent vooruit ( naar gister de hele dag de mobiel aan de later heeft gelegen).
Dit is trouwens al de 4e x in een halfjaar dat m'n s2 kapot is! is hier wat tegen te doen? en zou ik nu m'n toestel maar gewoon weer opsturen?
Edit: hij gaf ook vaak aan dat de spanning te hoog was?
[ Voor 5% gewijzigd door Rokz op 06-05-2012 11:26 ]
Ik heb dus precies hetzelfde probleem en precies dezelfde "oplossing"SgtElPotato schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:15:
Sinds vandaag kan ik mijn telefoon niet meer verbinden met de PC.
Alle usb poorten geprobeerd evenals meerdere kabels, hij geeft alleen maar aan dat hij aan het opladen is.
USB-foutopsporing staat bij mij altijd aan, echter bij het uitzetten krijg ik ook geen reactie op de computer.
Heb er zelf niet heel veel problemen mee, mede omdat Airdroid perfect werkt om bestanden over te zetten via een webinterface, en kan de micro-sd altijd nog met een adapter aansluiten. Echter ben ik benieuwd of er meerdere mensen zijn die hier last van hebben of hebben gehad.
Ik baal er echt van want voor de rest is het echt een geweldig apparaat.
Prima.
pda:I9100xwlp7
phone:I9100xxlps
csc:I9100xENLP3
Ik heb exact dezelfde firmware met als enige verschil dat ik CF-root heb gebruikt om te rooten, en Apex launcher gebruik ipv TouchWiz. Verder heb ik de meeste Samsung-meuk verwijderd. Ik heb geen last van vastlopers, wel af en toe wat weinig signaal.ikkenietweet schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:11:
O wat heb ik een spijt van de update. Mijn toestel heb ik unbranded gekocht. Toen ik zelf wilde updaten ging het door mijn schuld mis. Ik heb hem toen weggebracht en er is onder garantie Android 4.0.3 opgezet. Sindsdien loopt hij enkele malen per dag vast.Als ik WIFI aanzet dan loopt het toestel meestal ook vast of hij verbindt pas na een minuut of tien. Hopelijk komt Samsung snel met een update die wel goed werkt.De lol is er voor mij nu wel voor een groot deel af.
pda:I9100xwlp7
phone:I9100xxlps
csc:I9100xENLP3
Je kan een factory reset proberen, dat schijnt te kunnen helpen. Anders zou ik met Odin gewoon een andere/oudere firmware flashen.
telefoon opengegooid en zo ziet et eruit:

valt dit nog schoon te maken of is de phone killed nadat er lithiumtroep overheen is geweest?
[ Voor 18% gewijzigd door Dope3112 op 06-05-2012 18:50 ]
Vraagje: is dat met de originele Samsung accu gebeurd, of met een of andere kloon-accu?Dope3112 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:49:
vandaag een sgs2 in mn klauwen gekregen waarvan de accu in de telefoon gelekt heeft...
valt dit nog schoon te maken of is de phone killed nadat er lithiumtroep overheen is geweest?
(niet dat dit voor reparatie uit zal maken, maar om te weten of het met de originele accu kan gebeuren...
Samsung S23 Ultra 256GB
Kan met elke accu gebeuren. Het lijkt mij dan ook een gevalletje garantie als het met een originele accu is gebeurt en er niks vreemds mee is gedaan. Zeker omdat de telefoon nog geen twee jaar oud is.wvexeltweakers schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:19:
[...]
Vraagje: is dat met de originele Samsung accu gebeurd, of met een of andere kloon-accu?
(niet dat dit voor reparatie uit zal maken, maar om te weten of het met de originele accu kan gebeuren...
[ Voor 44% gewijzigd door sjaool op 06-05-2012 20:39 ]
"When you grow up your heart dies"
Nou lekker is dat! soms snap ik echt niks van die maatschappijen. Mijn toestel is ook al 2x opgestuurd voor accu en micro-usb ingang problemen. Kreeg de eerste keer terug hadden ze een softwareupdate gedaan.....terwijl mn usb ingang mol was.actionInvoke schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:42:
Heb mijn SG2 naar reparatie gestuurd omdat mijn FW update mislukt was. Hebben ze gefixd en terug gestuurd. Die lolbroeken hebben dus ook een andere batterij erin gedaan (met de batterij was niets mis / die van mij had een stikker). Dit ding is binnen 3 uur leeg en de telefoon wordt kokend heet als ik hem oplaad. Klaarblijkelijk hebben die reparatie ****** mijn goede accu dus vervangen met een refurbishment. Kan ik morgen dus weer een boos telefoontje naar samsung doen dat ik niet tevreden ben over hun reparatie. Bah.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
weten jullie hoe ik de kleur van de notificatie balk op mijn galaxy s2, met ics vanuit Kies, kan wijzigen? Bij mij is het nu gewoon wit, net als bij 2.3.6 , maar ik heb gezien dat ze op de stock ics blauw zijn en dat vind ik zeer strak. Heeft iemand een idee hoe?
Ben je geroot? Zo nee dan kan het sowieso niet. En met Kies al helemaal überhaupt nietMr_Kahan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:10:
Heeft iemand een idee hoe?
Je moet toch altijd je toestel zonder SIM, SD kaart en accu opsturen?actionInvoke schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:42:
Heb mijn SG2 naar reparatie gestuurd omdat mijn FW update mislukt was. Hebben ze gefixd en terug gestuurd. Die lolbroeken hebben dus ook een andere batterij erin gedaan (met de batterij was niets mis / die van mij had een stikker). Dit ding is binnen 3 uur leeg en de telefoon wordt kokend heet als ik hem oplaad. Klaarblijkelijk hebben die reparatie ****** mijn goede accu dus vervangen met een refurbishment. Kan ik morgen dus weer een boos telefoontje naar samsung doen dat ik niet tevreden ben over hun reparatie. Bah.
Stond bij dat je de accu mee mocht sturen. Dacht; wat kan het probleem zijn? Tja....Senor Sjon schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:35:
[...]
Je moet toch altijd je toestel zonder SIM, SD kaart en accu opsturen?
Lijkt mij gewoon een kapotte batterij? Heeft wellicht ook niet specifiek met ICS te maken.Rokz schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:22:
hey jongens,
since een week doet mijn telefoon raar met opladen. Gaat er heletijd van af en dan weer aan 't opladen. (ik dacht ach kan geen kwaad nu die nog oplaad)
maar nu doet ie echter helemaal niks meer, ik kan 'm wel in 't stopcontact steken maar dan houd 't ook op. Hij geeft dan aan dat ie aan 't laden is maar komt geen procent vooruit ( naar gister de hele dag de mobiel aan de later heeft gelegen).
Dit is trouwens al de 4e x in een halfjaar dat m'n s2 kapot is! is hier wat tegen te doen? en zou ik nu m'n toestel maar gewoon weer opsturen?
Edit: hij gaf ook vaak aan dat de spanning te hoog was?
Ik zit hier met een probleem S2,
Deze is helaas in het water gevallen.
Natuurlijk direct accu eruit, goed droog geschud en een dikke week in de rijst op een warme plek.
Al met al toch wat geluk gehad want hij gaat weer aan, tenminste zo nu en dan.
Het probleem:
gaat soms aan als deze aan de lader / usb kabel hangt krijg dan een batterij met uitroepteken te zien in een gele driehoek.
hij start wel op maar na een seconde of 30 valt hij weer uit.
Hij laad de accu ook gewoon niet bij, en als ik hem van de lader haal en dan opstart gebeurt er precies hetzelfde.
Hierna gaat hij een hele tijd niet meer aan tot ik hem weer een hele tijd aan de lader leg.
heb hem intussen al open gehad en met een fohn voorzichtig droog gefohnd, (hoewel hij al droog was maar dacht toch proberen) ook zijn de vocht indicators verkleurd, dus garantie is geen optie
Iemand toevallig een idee wat dit zou kunnen zijn? heb ergens gelezen dat het misschien het usb printje onderin zou kunnen zijn, maar deze krijg ik nergens gevonden op internet
alvast bedankt
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Zo zijn er een aantal posters boven je aan het vragen naar de bekende weg uit deel 6.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Heb hem, vanmorgen nog een keer uit elkaar gehaald, daarna de printplaat met de usb ingang ingespoten met industriele alcohol, en daarna met perslucht droog geblazen. en extra goed de usb ingang schoongemaakt.
Daarna de grote printplaat nog een keer voor de zekerheid met alleen perslucht schoon geblazen.
Daarna telefoon weer in elkaar gestoken, en hij werkte meteen.
Uitroepteken is weg, hij laad weer normaal op en usb verbinding met pc is ook in orde.
Al met al dus toch nog geluk gehad ermee.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Ik zie dat je het al opgelost hebt. Next time kun je ook contact opnemen met je inboedelverzekering.MaD_co schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:14:
Hallo,
Ik zit hier met een probleem S2,
Deze is helaas in het water gevallen.
alvast bedankt
http://forum.iculture.nl/...-inboedelverzekering.html
Zeker een aanrader die buitendedeur verzekering boven op je inboedel. In ons geval met 2 SGS2's, 2x DSi, Ipad en laptop is het relatief voordelig.knakworst schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:42:
[...]
Ik zie dat je het al opgelost hebt. Next time kun je ook contact opnemen met je inboedelverzekering.
http://forum.iculture.nl/...-inboedelverzekering.html
Het heeft mij iig al wat geld bespaard. Vorig jaar was mijn LG 2X gestolen, binnen no-time aanschafbedrag teruggestort op mijn rekening. ( Later de heler van mijn telefoon weten te achterhalen, via de politie telefoon teruggekregen en die opgestuurd naar de verzekeraar. )
Ik heb go sms pro geinstalleerd. Hiermee trilt mijn toestel niet wanneer ik een sms krijg.
Dit is zo sinds ik een reset to factory gedaan heb.
Ik heb alle instellingen al 10x nagekeken.
Bij sounds staat 'vibrate and ring' aan. De 'vibration intensity' staat ook maximaal.
Binnen go sms pro staat vibration ook aan. Maar ik krijg hier geen trilling uit.
Ik heb chomp sms ook geprobeerd, met default instellingen. Maar deze trilt ook niet.
In handcent sms werkt het alleen indien trillen op 'default' staat. Op de rest niet, ook 'normal' niet.
Go sms pro & chomp sms hebben enkel 'normal' en geen 'default' optie.
De standaard sms applicatie trilt wel bij ontvangen van een sms.
Andere applicaties, mail, tweakdeck,... Trillen wel bij een notificatie.
Ik denk dat er ergens een systeeminstelling is die ik over het hoofd zie.
Iemand die me hiermee kan helpen?
In audiomanager staat vibration ook op 'always'
[ Voor 9% gewijzigd door Stinu op 10-05-2012 08:19 ]
Heeft de nederlandse rom dit toevallig wel? Welke versie bevat dit wel?
http://www.careace.net/wp...oads/2011/09/step-3-4.png
Mijn vriendin heeft een witte SGSII en heeft deze met het instappen in mijn auto haar tel op de straattegels laten flikkeren, nu is de rechterbovenkant van die chrome stript kapot. ik heb al heel wat pagina's zitten bekijken en zitten zoeken maar ik weet niet precies waar ik op moet zoeken op eBay ofzo.. iemand een idee?
bvd
-
Wat is je vraagxheroxkefx schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:29:
Hay allemaal,
Mijn vriendin heeft een witte SGSII en heeft deze met het instappen in mijn auto haar tel op de straattegels laten flikkeren, nu is de rechterbovenkant van die chrome stript kapot. ik heb al heel wat pagina's zitten bekijken en zitten zoeken maar ik weet niet precies waar ik op moet zoeken op eBay ofzo.. iemand een idee?
bvd
haha sorry, Weet iemand waar ik zo'n chromen strip kan kopen?
ik heb bijv: het scherm zelf wel gevonden maar daar zit die strip niet aan:
link
En als ik een casing bekijk zit tie strip daar ook niet bij
Linkje2
[ Voor 51% gewijzigd door xheroxkefx op 10-05-2012 11:33 ]
-
Ik denk dat je goedkoper af bent met een mooie case, overweeg SGP Ultra Capsule Whitexheroxkefx schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:31:
[...]
haha sorry, Weet iemand waar ik zo'n chromen strip kan kopen?
ik heb bijv: het scherm zelf wel gevonden maar daar zit die strip niet aan:
link
En als ik een casing bekijk zit tie strip daar ook niet bij
Linkje2
Verwijderd
Het lijkt er op dat niet alle Samsung SII modellen NFC support hebben. Is dat een firmware kwestie of ontbreekt de hardware simpelweg? En hoe weet welke wel en welke geen NFC heeft? Is het te ontdekken aan het serienummer oid?
Amerikaans: NFCVerwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:43:
Wel of geen NFC?
Het lijkt er op dat niet alle Samsung SII modellen NFC support hebben. Is dat een firmware kwestie of ontbreekt de hardware simpelweg? En hoe weet welke wel en welke geen NFC heeft? Is het te ontdekken aan het serienummer oid?
Europees: geen NFC
Aziatisch: weet ik niet
Het is overigens hardware gerelateerd, want de amazon app heeft een nfc widget.
[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-05-2012 11:45 ]
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic
Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie
Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur
Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots
Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic