niet gehindert door enige vorm van inzicht
Zo vaak als dat kan, je kan je batterij beter niet teveel laten leeglopen, dat kost levensjaren.dj.verhulst schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:05:
ik gebruik battery watch om de batterij in de gaten te houden
heb hem afgelopen donderdag gekregen en zit nu op 11% lijkt me niet slecht
bij hoeveel % hangen jullie hem aan de lader ??
Lees dit maar eens: http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Edit: Hm okee niet originele, heb net de 2000mah met klep besteld, ben benieuwd of het een goeie (nepper) is voor 22 euro. Het proberen waard.
[ Voor 28% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-04-2012 02:45 ]
Kans klein c.q. nihil dat dat, ondanks de omschrijving, "echte" batterijen zijn. Op zowel Amazon Duitsland als ook Engeland kan je dat ook duidelijk in de reviews lezen. Kan ook niet anders voor die prijs natuurlijk.Gianni Rombios schreef op zondag 15 april 2012 @ 01:47:
Originele accu kun je voor minder dan 10 euro kopen bij amazon.de dus daar hoef je niet zuinig op te zijn.
Nickname does not reflect reality
[ Voor 29% gewijzigd door Toerq op 15-04-2012 02:03 ]
Lang Power + Volume Down drukken werkt niet?zwerfkater schreef op zondag 15 april 2012 @ 01:58:
kan geen screenshot meer maken na de update
nee dan blijft ie op menu uitschakelen staan, voorheen wat het de middelste knop en power als ik die nu indruk krijg ik allemaal kleine venster wat screenshot van diverse apps, taakbeheer zie ik erbij staanBrad Pitt schreef op zondag 15 april 2012 @ 01:59:
[...]
Lang Power + Volume Down drukken werkt niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Toerq op 15-04-2012 02:09 ]
Dan druk je te lang. Gewoon op hetzelfde moment de twee knoppen indrukken. Doet het op elke ICS Rom.zwerfkater schreef op zondag 15 april 2012 @ 02:06:
nee dan blijft ie op menu uitschakelen staan
aha ok bedankt doet het nu. en wat vindt je van de kleuren, vindt ze anders als normaalBrad Pitt schreef op zondag 15 april 2012 @ 02:08:
[...]
Dan druk je te lang. Gewoon op hetzelfde moment de twee knoppen indrukken. Doet het op elke ICS Rom.
[ Voor 10% gewijzigd door Toerq op 15-04-2012 02:11 ]
Nee --> Het Grote Galaxy S II ICS update topicVerwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:36:
Is het vreemd als ik nog steeds Android 2.3.5 heb???
(vodafone branded).....
edit foto voor de duidelijkheid:

Oke... Na een uur was die ineens klaar. Het ging btw om een plaatje van google afbeeldingen dus kan niet groter zijn geweest dan een paar kb
[ Voor 28% gewijzigd door Alekz87 op 15-04-2012 11:38 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Verwijderd
Als je naar de google account gaat zie je een lijst met onderdelen die je kunt synchroniseren. Een daarvan is Google foto's synchroniseren. Houd dit in dat google je foto's van je telefoon opslaat op de server?
Ik had namelijk een paar dagen terug een factory reset gedaan en het viel me op dat de foto's opgeslagen op het geheugen van mijn telefoon niet gewist waren.
Ik zit al de hele dag de fora door te spitten op Tweakers en XDA, maar heb nog niets gevonden.
Verwijderd
Via KIES of Odin kun je updaten.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:23:
heb vraagje aan jullie, mijn vrouw heeft galaxy 2 (sinds paar dagen) en ze wilt updaten naar ICS....maar omdat ik zelf geen verstand heb in samsung besturingssysteem, vroeg ik me af hoe doen jullie het ?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 15-04-2012 20:30 ]
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Odin is dat officiel van samsung?
Dus ook het flashprogamma of hoe zit dat?
Foto's staan op je interne/externe SD en daar wordt niks mee gedaan met een Factory Reset. Google Foto sync is volgens mij syncen naar Picasa.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:36:
Ik heb een vraagje over de synchronisatie instellingen vann google.
Als je naar de google account gaat zie je een lijst met onderdelen die je kunt synchroniseren. Een daarvan is Google foto's synchroniseren. Houd dit in dat google je foto's van je telefoon opslaat op de server?
Ik had namelijk een paar dagen terug een factory reset gedaan en het viel me op dat de foto's opgeslagen op het geheugen van mijn telefoon niet gewist waren.
Volume down + power button tegelijk indrukken zou gewoon moeten werken. Geen app voor nodig. In GB was het volume down + home button, ook toen had je dus geen app nodig.Mickroz schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:33:
heeft iemand al een screen capture app voor ICS? ik had Screen Capture Shortcut Free er op staan, maar die werkt nu niet meer.
Je moet de knoppen wel iets van een halve seconde ingedrukt houden, dus niet meteen los laten
[ Voor 9% gewijzigd door TheFes op 16-04-2012 09:36 ]
en als de accu na een 250 cycli gaar is bestel ik zo'n 2000nmw accu.
andere vraag op mijn antiek HTC TYTN II kon ik bij SMS een soort handtekening erin zetten.
(heel simpel groetje [mijn naam] ) hoe en waar doe ik dit bij een S2 ?
Whatsapp berichten krijg ik gewoon binnen maar pagina's en afbeeldingen laden doet hij niet (niet beschikbaar)
Batterij eruit halen en er opnieuw indoen werkt ook niet, evenals het vliegtuigstand uit/aan doen.
Draai de officiële ICS Rom met MTV Mobile abbo.
Iemand die me kan helpen? Mijn "smartphone" is nu niet echt meer een smartphone te noemen want voor mij is hij nu onbruikbaar geworden
Ik zit met hetzelfde, op KPN. Ik denk gewoon een storingKnamix schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:04:
Sinds vanmorgen heb ik geen internet meer. Wel internet maar volgens mij echt met 1 kb/s...
Whatsapp berichten krijg ik gewoon binnen maar pagina's en afbeeldingen laden doet hij niet (niet beschikbaar)
Batterij eruit halen en er opnieuw indoen werkt ook niet, evenals het vliegtuigstand uit/aan doen.
Draai de officiële ICS Rom met MTV Mobile abbo.
Iemand die me kan helpen? Mijn "smartphone" is nu niet echt meer een smartphone te noemen want voor mij is hij nu onbruikbaar geworden
Blij dat ik niet de enige ben... (niet rot bedoeld haha)Henk schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:28:
[...]
Ik zit met hetzelfde, op KPN. Ik denk gewoon een storing
hoop dat het snel gemaakt is
Verwijderd
Welke provider heb je?Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:33:
Pff het internetprobleem nog stééds niet opgelost. Nu inmiddels alles al geprobeerd: Andere simkaart geeft wel normale snelheden, nieuwe simkaart lost niks op. Dus het ligt niet aan het toestel en niet aan de simkaart, wat dan wel?
Raar.. zou volgens mij al opgelost moeten zijn.
Al Vodafone even gebeld om het te vragen? Ik zou het zelf zo ook niet 1, 2, 3 weten eigenlijk.
Verwijderd
Ik denk dat de 250 cycli wel gehaald worden. Ik heb de mijne sinds eind mei vorig jaar, en ik heb nog niets gemerkt van een verlaging van de accu-capaciteit. Ik laad hem in ieder geval elke avond op, en vaak tussendoor nog als ik gebruik maak van navigatie of andere energie-vretersdj.verhulst schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:36:
bedankt voor de accu info, ik zal hem boven de 10 % houden.
en als de accu na een 250 cycli gaar is bestel ik zo'n 2000nmw accu.
Dit is meer een algemene Android vraag verwacht ik, maar zover ik nu kan zien, kan je dit niet instellen in de sms-client van Samsung zelf (Android 4.0.3, firmware XXLP7). Ik gebruik zelf altijd Go SMS, en daarbij kan het wel. Waarschijnlijk kan het met andere SMS-programma's ook wel. Een voordeel van Go SMS en Handcent vind ik de popups die je krijgt als er een sms binnen komt, en de mogelijkheid om daarin gelijk te antwoorden.andere vraag op mijn antiek HTC TYTN II kon ik bij SMS een soort handtekening erin zetten.
(heel simpel groetje [mijn naam] ) hoe en waar doe ik dit bij een S2 ?
Aangezien ik nog al veel op de weg zit voor mijn werk gebruik ik mijn SGII als tomtom. Werkt idiaal scheur er heel Europa mee door. Enkel heeft het vele uren dezelfde infobalk en snelhijd aangeven nu een wat permanent verblijf op mijn scherm. Nu is het zo dat hij in mijn gevalwel hele dagen op de navigatie heeft gestaan maar wil mensen toch enigzins waarschuwen. Heb mijn telefoon sinds 3-6-2011.
Wist tot vandaag niet dat dit mogelijk was met deze telefoon (ook omdat ik er niet naar heb gezocht). Ik dacht dat dit soort problemen tot het verleden hoorde, en vind het toch wel een beetje jammer.
Hebben mensen nog ervaring met het wegkrijgen er van (persoonelijk geloof ik hier niet zo in maar als je zoekt vind je genoeg)?
Verwijderd
Bedankt voor je info! Is inderdaad een goed idee. Kan ik b.v. alleen die ene strakke gitaarsolo erop zetten VET!reyals schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:08:
Korte mp3 gebruiken? Met mp3ringtone maker inkorten?
andere vraag,, gebruiken jullie geheugen beheer programma's ?
ik wil autokiller memory optimizer gaan gebruiken, maar dan moet ik root toegang hebben.
is dat echt nodig ? zijn er betere alternatieven ?
Hier staat tekst
Heb je er last van als je geheugen niet vrij is? Het is er toch voor om gebruikt te worden? Als het goed is sluit Android vanzelf ongebruikte programma's/processen af als het geheugen nodig heeft. Zolang het kan gaan ze in een soort suspend-mode, zodat laatstgebruikte programma's/processen snel weer beschikbaar zijn.dj.verhulst schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:38:
op zich niet maar als ik met taskmanager lopende apps uit zet die blijkbaar toch nog op de achtergrond van alles laat lopen,, iedere keer heb ik meer of minder vrij geheugen het kan enorm variëren
Ik gebruik zelf alleen een task killer voor programma's die vastgelopen zijn.
Hier staat tekst
Zelf vind ik dit ook best wel een beetje storend. Is er toevallig al iemand die weet hoe weer hier het beste mee om kunnen gaan?fortfort schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:01:
Na de update naar 4.03 (via kies) is het niet meer mogelijk om bij de contactgegevens het adres op te splitsen in straat, postcode etc. Het is wel mogelijk om bv een zakelijkadres toe te voegen maar wat ik wil is weer een nette opdeling van gegevens. Iemand een oplossing hiervoor gevonden?
Lekker snel, dacht et wel
Ik snap het adresboek probleem niet goed, ik zie gewoon een straat- postcode- en nummerveld?
Ik kan kiezen uit:
-reboot system
-apply data from sd
-wipe daa/factory reset
-wipe cache partition
Daaronder staat nog een hele tekst in het geel die ik in de diverse filmpje ook niet tegenkom. In die gele tekst lees ik onder andere: "can't acces to /system/csc/xen system.
Iemand een idee wat er aan de hand is.
Ik heb hem ooit via superoneclick geroot en daarna weer via Odin een originele kernel(XWKF3) terug geflashed.
Je hebt er (nog) geen CWM recovery op staanmariconjo schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:00:
Iemand een idee wat er aan de hand is.
nooit geweten dat dat nodig was. Duik gelijk de market op! Thanx,
Verder was mijn toestel vandaag finaal vastgelopen. Met een battery pull gelukkig weer aan de gang. Ook is het toestel minder snappy. Gelukkig is nu het accuverbruik genormaliseerd.
Dolphin verbruikt mij als een tierelier. Ook vond ik de laatste update niet best. Aardig wat van de interface is veranderd
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
ik heb de ROM manager geinstalleerd maar bij het aantikken van 'reboot into recovery mode' krijg ik de melding 'signature verification failed'.
Op XDA lees ik dat het iets met een foute kernel te maken kan hebben, of zou ik bovengenoemde kernel nog een keer moeten flashen?
Staat niet in de Play Store hoor, gewoon een kernel flashen waar die in zit, stock dan wel custom.mariconjo schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:15:
Brad,
nooit geweten dat dat nodig was. Duik gelijk de market op! Thanx,
Gebruik zelf een oudere versie van GoContacts. Kan een hoop, is snel(ler) en ziet er ook best okay uit IMHO.Senor Sjon schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:23:
Welke dialer gebruiken jullie in ICS? De stock variant is aardig uitgekleed. Je kan niet meer bij de de contacten komen en favorieten alleen nog maar als grote iconen.
Verwijderd
Maar alsi navigon wil installeren.... en ik wil hem opstarten dan blijft ie hangen en krijg ik foutmelding.
Heb al 2 verschillende versies geprobeerd... wat kan dat zijn?
Misschien is Navigon nog niet ICS 4.0 ready ?Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:33:
ik heb nu ook android 4.0 erop... met odin gedaan
Maar alsi navigon wil installeren.... en ik wil hem opstarten dan blijft ie hangen en krijg ik foutmelding.
Heb al 2 verschillende versies geprobeerd... wat kan dat zijn?
Gebruik zelf Sygic Aura, werkt perfect !
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 17-04-2012 22:07 ]
[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 17-04-2012 23:51 ]
Verwijderd
Ik heb al geprobeerd de lens van buiten schoon te maken. Maar dit helpt ook niet, ik denk dat het echt aan de binnenkant zit....
Zie foto:

Uploaded with ImageShack.us
Ik heb zelf vodafone, een 2 jarig abbonoment + extra verzekering icm een galaxy s 1, alleen deze galaxys1 heb ik verkocht.
En volgens een medewerker van vodafone loopt extra verzekering bij het toetsel dat ik gebruik...
(want ik wou eerst de verzekering opzeggen omdat ik mijn galaxy s1 had verkocht)
Valt dit onder garantie, of wat kan het zijn?
Want straks ben ik weer mijn telefoon 2 weken kwijt..
tips?
Grrr, ik heb helemaal geen trek in alles backuppen en terugzetten voor een full wipe.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Denk alleen dat het probleem daarmee wel verholpen is...Senor Sjon schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:22:
Vanochtend voor de tweede keer telefoon muurvast.De ICS update heeft de reboots ingeruild voor vastslaan + 20% accu verstoken.
Grrr, ik heb helemaal geen trek in alles backuppen en terugzetten voor een full wipe.
Play StoreBrad Pitt schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:31:
[...]
Gebruik zelf een oudere versie van GoContacts. Kan een hoop, is snel(ler) en ziet er ook best okay uit IMHO.
Dan kan je 'best' uit je post wegstrepen
[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-04-2012 10:32 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Een aantal van mijn contacten worden niet meer weergeven als ik een sms van ze ontvang. Ik krijg dan een sms met alleen een nummer. Aangezien ik dit wel vervelend vind maar niet een oplossing kan vinden en die ook hier nog niet ben tegengekomen. Iemand een idee
Edit: Ik zie nu dat het te maken heeft met hoe de nummers starten. +31, 0031 of 06.....
Maar is dit nieuw dat die koppeling niet automatisch meer wordt gemaakt?
[ Voor 19% gewijzigd door Nixo op 18-04-2012 16:03 ]
Daarnaast worden bluetooth verbindingen niet meer automatisch gemaakt. Getest met zowel ingebouwde bluetooth carkit als bluetooth oortje. Met 2.3.6 werkte alles naar behoren...
Hoop dat er snel verandering plaats gaat vinden...
Heb je voor dat je ICS er op gezet hebt wel een full wipe uitgevoerd ?HomeServ schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:02:
Sinds ICS heb ik probleem na probleem. 's nachts aan de oplader, maar als ik hem 's ochtends eraf haal dan is de telefoon / accu kokend heet + hij heeft NIET opgeladen. Daarnaast lopen apps regelmatig vast.
Daarnaast worden bluetooth verbindingen niet meer automatisch gemaakt. Getest met zowel ingebouwde bluetooth carkit als bluetooth oortje. Met 2.3.6 werkte alles naar behoren...
Hoop dat er snel verandering plaats gaat vinden...
Nee, ik heb de full wipe pas na het updaten gedaan. Ik heb overigens een un-rooted device die via KIES is geupdate...Albert020 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:23:
[...]
Heb je voor dat je ICS er op gezet hebt wel een full wipe uitgevoerd ?
Dit moet je voor het updaten doen...HomeServ schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:25:
[...]
Nee, ik heb de full wipe pas na het updaten gedaan. Ik heb overigens een un-rooted device die via KIES is geupdate...
OK, maar dit is nu niet meer te doen. Heb geen zin om m'n telefoon te rooten / custom firmware te draaien. Het draaide goed en dat zou het nu ook weer moeten doen, al heeft Samsung blijkbaar een ander idee.
Je hoeft hem ook niet te rooten, voor je de ICS update uitvoert alleen een "wipe factory data reset" is genoegHomeServ schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:35:
[...]
OK, maar dit is nu niet meer te doen. Heb geen zin om m'n telefoon te rooten / custom firmware te draaien. Het draaide goed en dat zou het nu ook weer moeten doen, al heeft Samsung blijkbaar een ander idee.
Verwijderd
Ik heb mijn galaxy s 2 net terug van reparatie aangezien deze een aantal problemen hadden.
Mijn scherm gaf strepen, kon niet meer bellen - smsen - internetten over de simkaart.
Heb het toestel dus opgestuurd en terug gekregen met een nieuw scherm.
toen ik het toestel weer aanzette, had ik weer geen internet/sms/bel mogeljikheid ook werd er niet om een pincode gevraagt.
na een paar reboots kon ik opeens weer internetten bellen en smsen. na een reboot van de telefoon heb ik sindsdien geen leven meer in de simkaart gehad. (hele tijd de melding "alleen noodoproepen")
simkaart in een andere telefoon gehad en deze werkt perfect.
ook heb ik andere simkaarten in de galaxy s 2 gehad en ook deze werden niet "herkend"
het rare is dat de galaxy s 2 de sim wel ziet aangezien hij niet met de melding komt 'sim plaatsen"
Staat ics 4.03 op
Iemand bekend met dit probleem ?
ok. Maar wat kan ik hier achteraf nog aan doen? Nadat ik naar ICS heb geupdate vond ik het een grote bende en heb dus de factory reset gedaan.Albert020 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:23:
[...]
Je hoeft hem ook niet te rooten, voor je de ICS update uitvoert alleen een "wipe factory data reset" is genoeg
Wat je kunt proberen is,HomeServ schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:33:
[...]
ok. Maar wat kan ik hier achteraf nog aan doen? Nadat ik naar ICS heb geupdate vond ik het een grote bende en heb dus de factory reset gedaan.
1. Download Odin 1.85
2 Download ICS 4.03 XENLP3 (officiële nl release)
3. Doe je telefoon helemaal uit vervolgens volume up/home/power knoppen ingedrukt houden tot dat je het Android poppetje ziet, scrol dan naar Factory data reset druk op power knop
4, Druk vervolgens op reset en hou dan gelijk volume down/home/power knoppen ingedruk,
nu kom je in download mode van je telefoon, zet Odin 1.85 aan sluit vervolgens je telefoon aan op je pc, en je kunt beginnen met flashen van je phone, volgens mij moet dan alles weer werken...
Ok, gaan we proberen. Wat doet dit trouwens met de garantie naar Samsung toe?Albert020 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:46:
[...]
Wat je kunt proberen is,
1. Download Odin 1.85
3. Doe je telefoon helemaal uit vervolgens volume up/home/power knoppen ingedrukt houden tot dat je het Android poppetje ziet, scrol dan naar Factory data reset druk op power knop
4, Druk vervolgens op reset en hou dan gelijk volume down/home/power knoppen ingedruk,
nu kom je in download mode van je telefoon, zet Odin 1.85 aan sluit vervolgens je telefoon aan op je pc, en je kunt beginnen met flashen van je phone, volgens mij moet dan alles weer werken...
Zolang je originele Samsung roms flashed, helemaal niets. Odin flashed op dezelfde manier als kies, maar met een wat stabieler programma als ruggegraat, en de rom is een officiele samsungHomeServ schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:15:
[...]
Ok, gaan we proberen. Wat doet dit trouwens met de garantie naar Samsung toe?
In het aller- allergekste geval dat het het wel doet, kun je op ebay een zogenaamde jig bestellen voor 2 euro, en fix je daarmee je counter terug naar 0. Probleem ook opgelost
Dat werkt niet met ICS. Chainfire's Triangle Away welHenk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:21:
In het aller- allergekste geval dat het het wel doet, kun je op ebay een zogenaamde jig bestellen voor 2 euro, en fix je daarmee je counter terug naar 0. Probleem ook opgelost
Maar als je het gewoon op de manier doet die ik heb gezegd blijft je counter gewoon op 0Henk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:21:
[...]
Zolang je originele Samsung roms flashed, helemaal niets. Odin flashed op dezelfde manier als kies, maar met een wat stabieler programma als ruggegraat, en de rom is een officiele samsung
En er gebeurt niks met de garantie, anders had ik het zelf nooit gedaan !
Geloof me, het werkt welBrad Pitt schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:25:
[...]
Dat werkt niet met ICS. Chainfire's Triangle Away wel
Maar misschien komt het omdat ik vanaf KJ3 alles met CWM-zips heb geflashed, en daarna de jig heb gebruikt, oudere bootloader of iets wellicht?
Oh okay I stand corrected
Doe ook alles met CWM hoor. Op één keer na, Odin gebruikt. Misschien ligt het dan daar aan, my badMaar misschien komt het omdat ik vanaf KJ3 alles met CWM-zips heb geflashed, en daarna de jig heb gebruikt, oudere bootloader of iets wellicht?
Heb even zitten zoeken, maar Chainfire zegt zelfs dat ondanks dat zijn TriangleAway werkt, de Jig de 'preferred method' is.Brad Pitt schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:28:
[...]
Oh okay I stand corrected
[...]
Doe ook alles met CWM hoor. Op één keer na, Odin gebruikt. Misschien ligt het dan daar aan, my bad
Hij meent het geloof ikTHIS IS A DANGEROUS OPERATION AND COULD POTENTIALLY BRICK YOUR DEVICE. PROCEED AT YOUR OWN RISK. A USB JIG IS PREFERRED IF YOU HAVE ONE.
( and by brick I mean brick - only a board replacement or a JTAG unit will be able to save you, don't mess with boot(loader) stuff unless you really mean it! )
En nu weer terug naar de SII in general, deze discussie mag in een ander draadje
[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 19-04-2012 11:34 ]
Verwijderd
Zit er ook niet op. Gewoon hopen dat het niet overstuurd is. Welke kans dus ongeveer 99.9% gaat zijnVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:31:
Ik wil met deze S2 video's opnemen tijdens een concert, maar krijg NERGENS een instelling gevonden dat ik het opnamevolume kan aanpassen. Wie kan mij helpen???
Of wellicht met een aftermarket camera app.
Verwijderd
Maar ik kan alleen een email adres en wachtwoord invoeren waarna hij automatisch de instellingen zoekt en toepast.
werkt dit ook als je gewoon naar android 4 wil , ik draai nog met 2.3.5 zijn dan alle instellingen en ringtones dan weg ? geen idee wanneer T mobile android 4 vrij geeftAlbert020 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:46:
[...]
Wat je kunt proberen is,
1. Download Odin 1.85
Als je naar ICS (4.0.3 in dit geval) wilt, gewoon zo'n rom downloaden, flashen met Odin, en verder niets wipen. Wipen pas doen als je gekke dingen krijgt zoals battery-drain, maar check daarover even het ICS topic en het custom-rom topic.dj.verhulst schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:28:
[...]
werkt dit ook als je gewoon naar android 4 wil , ik draai nog met 2.3.5 zijn dan alle instellingen en ringtones dan weg ? geen idee wanneer T mobile android 4 vrij geeft
Dit werkt ook met T-Mobile, deze kun je trouwens ook sinds gisteren fashen met Odindj.verhulst schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:28:
[...]
werkt dit ook als je gewoon naar android 4 wil , ik draai nog met 2.3.5 zijn dan alle instellingen en ringtones dan weg ? geen idee wanneer T mobile android 4 vrij geeft
Maar ja waarom zou een TNL willen downloaden met alle meuk erin en niet de schone versie
Aan jou de keuze
ICS NL-ROM (officiële NL release)
ICS TNL-ROM (officiële NL-T-mobile release)
ICS VNL-ROM (officiële NL-Vodafone release)
[ Voor 58% gewijzigd door Albert020 op 20-04-2012 16:20 ]
T-Mobile heeft gisteren al zijn TNL ICS update vrijgegeven.dj.verhulst schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:28:
[...]

De update bevalt overigens goed, ik kom van GB 2.3.5. Het beeld lijkt wat scherper en het toestel reageert wat sneller (snappy). Oude instellingen en apps zijn blijven staan. Tot nu toe erg stabiel en geen van de hier gemelde bugs kunnen ontdekken. Batterijverbruik iets beter dan bij GB. Kortom tevreden

[ Voor 21% gewijzigd door JeeVee op 19-04-2012 17:14 ]
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
maar ik kijk gewoon wat het doet, neem aan dat ik altijd nog die neutrale versie erop kan zetten ? en later unlocken als de periode voorbij is ?
maar als je de MHL adapter gebruikt, kun je de microUSB poort niet meer gebruiken (want die moet je verplicht gebruiken om stroom op te zetten.
En Bluetooth toetsenbord/muiscombinaties zijn erg duur, en ik weet niet welke werken op Android.
Ik heb Android 4.03 erop staan, en weet er eigenlijk verder nog niet zoveel vanaf :-) (ik gebruik in het dagelijks leven een Lumia, dus ik kan wat prutsen met de Galaxy S2)
Verwijderd
Je kunt een extern gevoede usb-hub gebruiken volgens mij.Arokh schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:06:
Ik heb een Galaxy S2 gekocht, met een MHL kabel om de Galaxy aan te sluiten op mijn monitor. Nu wil ik graag een 'normaal' toetsenbord en muis aansluiten, zodat ik makkelijker wat tekst kan verwerken (met office-applicatie), maar hoe ga ik dat doen? Kan dit alleen met een Bluetooth muis/toetsenbord? Want normaal zou je een Micro-USB naar USB host gebruiken, maar dan kun je alleen een toetsenbord OF muis aansluiten.
maar als je de MHL adapter gebruikt, kun je de microUSB poort niet meer gebruiken (want die moet je verplicht gebruiken om stroom op te zetten.
En Bluetooth toetsenbord/muiscombinaties zijn erg duur, en ik weet niet welke werken op Android.
Ik heb Android 4.03 erop staan, en weet er eigenlijk verder nog niet zoveel vanaf :-) (ik gebruik in het dagelijks leven een Lumia, dus ik kan wat prutsen met de Galaxy S2)
Omdat ik nogal de pleuris krijg van pre-installed apps (zoals digi lezen van Bol.com) heb ik mijn toestel geroot (en stock kernel weer teruggezet, alles op 2.3.6). Echter ik kan die rommel nog steeds niet deleten in \system\app.Root Explorer v2.19 werkt ook niet, want die loopt vast. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.
Is al gelukt. Heb oudere versie van Root Explorer geinstalleerd en die liep niet vast. Weg met die troep.
[ Voor 27% gewijzigd door Pe Nis op 20-04-2012 22:16 ]
Nu met ICS wel
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Ik heb er juist met ICS geen last meer van (klopt af).rickyy schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:35:
Veel mensen hadden last van reboots met 2.3.6 toch? Ik niet gelukkig.
Nu met ICS wel. Al twee keer nu. Vaag.
even zien, ik heb dan dus op de uitgang van de S2 de MHL adapter aangesloten. Vanuit daar gaat er een HDMI naar mijn scherm, en in de micro USB poort op die kabel moet ik dan een USBhub plaatsen? Kan dat echt? als de poort wordt gebruikt voor HDMI en opladen, dan werkt het stroom geven ook nog?Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:53:
[...]
Je kunt een extern gevoede usb-hub gebruiken volgens mij.
de opstelling zou er dan zo uit zien (ik heb alle componenten genomen die ik daadwerkerlijk heb. Ziet iemand direct een probleem qua ondersteuning?)
En tweede vraag: als je een bleutooth toetsenbord koop en een bleutooth muis los (dus 1 logitech en 1 MS bijvoorbeeld), werkt dat dan tegelijk op de S2? of kun je maar 1 BT apparaat tegelijk gebruiken..
OK, hierbij de opstelling

edit: thumnail van het plaatje gemaakt, en ik realiseer me heeeeeel erg goed dat ik een grote nerd ben! :-)
[ Voor 8% gewijzigd door Arokh op 20-04-2012 22:31 ]
Klopt dit?
Ik draai nu nog 2.3.6
Samsung S23 Ultra 256GB
Check je firmware met *#1234# en kijk of je inderdaad de NL vodafone versie hebt. Voor zover ik weet is die nog niet uit, dus dan zou het kunnen dat KIES nog geen update geeft.wvexeltweakers schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:25:
Als ik met Kies verbind, zie ik voor mijn S2 (Vodafone) nog geen update.
Klopt dit?
Ik draai nu nog 2.3.6
Verder: --> Het Grote Galaxy S II ICS update topic
- veel trager reageren op commando's (soms lijkt het wel de S1!)
- vastlopers (zelfs zo erg dat de batterij eruit moet)
- meerdere reboots achter elkaar bij het opstarten (niet altijd, eens in de zoveel dagen)
Dat zijn de grootste ergenissen voor mij op dit moment. Wat ik het meest opvallend is, is hoe de batterij(verloop) zich ontwikkeld: hij kan al na enkele uren helemaal uitvallen en zoals in het plaatje te zien is gaat het bijv van 70% vol naar 0%. Echt weird.
Ik heb dat bij 2.3.4. ook ineens zomaar gehad, maar na een volledige wipe, reset en wat nog meer werkte alles weer normaal. Leuk dat wij dat kunnen, maar de gemiddelde gebruiker zou dit erg afschrikken / ingewikkeld vinden. Hoe kan dit zo raar ontstaan?
Meer mensen die zo'n curve / situatie herkennen?

[ Voor 8% gewijzigd door BOEFJE_NL op 23-04-2012 12:40 . Reden: Plaatje kleiner gemaakt, hier en daar wat nuances toegevoegd ]
Verwijderd
Had namelijk op mijn S1 geen protector en t scherm was niet zichtbaar bekrast..
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic
Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie
Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur
Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots
Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic