Ik heb echt geen idee wat voor android ik nu moet halen, zit al 10 jaar enkel op Symbian maar moet er nu toch aan geloven...is deze tel wat?
Wow dankjewel! Dat dat zo makkelijk kan zeg. Ik neem aan dat dan vooral het deel ''partial wackelocks'' in Betterbatterystats belangrijk zijn toch?Hades.NL schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:19:
[...]
Hier kun je Betterbatterystats gratis downloaden. Even een account aanmaken, en dan kun je hem onderaan de 2e post downloaden.
Anoniem: 350960
Ik heb het probleem dat als ik mijn telefoon van de oplader/usb haal ik het volgende zie:
- Batterij lijkt nog steeds op te laden
- Telefoon blijft naar media zoeken: mediascanner actief
- Telefoon bljft trillen.
- Telefoon denkt dat hij nog steeds verbonden is via usb (ik zie scherm van mtp application)
Via google zie ik dat meerdere mensen het probleem hebben (met verschillende type samsungs), maar een oplossing kan ik niet echt vinden. Is er hier iemand mee bekend?
Ik heb al geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar dat hielp niet.
- Telefoon denkt dat hij nog steeds verbonden is via usb (ik zie scherm van mtp application)
Via google zie ik dat meerdere mensen het probleem hebben (met verschillende type samsungs), maar een oplossing kan ik niet echt vinden. Is er hier iemand mee bekend?
Ik heb al geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar dat hielp niet.
heb vandaag ook de S2 gehaald, ben er helemaal blij mee 
naar 4.0.3 geflashed, werkt OOK perfect, nu nog uitzoeken hoe ik die hele touchwiz rommel verwijder, heb al een paar andere firmware's geflashed, maar tot nu toe blijf ik met de touchwiz zitten

naar 4.0.3 geflashed, werkt OOK perfect, nu nog uitzoeken hoe ik die hele touchwiz rommel verwijder, heb al een paar andere firmware's geflashed, maar tot nu toe blijf ik met de touchwiz zitten
verkeerd, heb je een PM gestuurdYonah schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:29:
heb vandaag ook de S2 gehaald, ben er helemaal blij mee
[Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 01-04-2012 22:35]
Als je beter leest, zul je zien dat iedereen met die probleem naar een service center zijn gegaan en daar de PCB van het toestel vernieuwd is...Anoniem: 350960 schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:30:
Ik heb het probleem dat als ik mijn telefoon van de oplader/usb haal ik het volgende zie:
http://www.Twitter.com/Xmoo
Misschien handig om te vermelden, wat je verwacht en wil doenIpenburg schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:54:
Ik heb echt geen idee wat voor android ik nu moet halen, zit al 10 jaar enkel op Symbian maar moet er nu toch aan geloven...is deze tel wat?

En ja in het algemeen een erg goed en degelijk toestel. Nog steeds high end. Ik heb ook Symbian gehad, ben blij met de overgang naar Android

Dank voor je reactie, ik zie dit echter nog steeds nergens staan? Ook niet als ik PCB google in combinatie met mediascanner en samsung bijvoorbeeld.Xmoo schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:53:
[...]
Als je beter leest, zul je zien dat iedereen met die probleem naar een service center zijn gegaan en daar de PCB van het toestel vernieuwd is...
Ongeveer een half jaar geleden heb ik hetzelfde gehad. Toen werd er nog geadviseerd om de usb connector schoon te maken. Dit heeft bij mij het probleem verholpen.Anoniem: 350960 schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:30:
Mocht dat het niet oplossen, dan zou ik even contact opnemen met samsung.
Ik had afgelopen week, ook een aantal van deze symptomen:Hades.NL schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:00:
[...]
Ongeveer een half jaar geleden heb ik hetzelfde gehad. Toen werd er nog geadviseerd om de usb connector schoon te maken. Dit heeft bij mij het probleem verholpen.
- Battery warning
- USB verbonden
- Schakelde niet meer uit, maar deed spontaan rebooten
Naar service center gegaan, deze hadden hem opgestuurd naar Samsung. Hier hadden ze de PBA (printplaat) vervangen. Nu zijn alle problemen weg

Dank voor je reactie, ga ik even proberen!Hades.NL schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:00:
[...]
Ongeveer een half jaar geleden heb ik hetzelfde gehad. Toen werd er nog geadviseerd om de usb connector schoon te maken. Dit heeft bij mij het probleem verholpen.
Dank je! Als de methode Hades.NL niet werkt, ga ik dit even doen. Bedoel je dan een officieel service center van Samsung of de dealer waar je je toestel gehaald hebt?DaYwaLkUr schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:43:
[...]
Ik had afgelopen week, ook een aantal van deze symptomen:
- Battery warning
- USB verbonden
- Schakelde niet meer uit, maar deed spontaan rebooten
Naar service center gegaan, deze hadden hem opgestuurd naar Samsung. Hier hadden ze de PBA (printplaat) vervangen. Nu zijn alle problemen weg
Ik zou een officiële proberen. Naar wat ik begrepen heb hoeft hij dan vaak niet opgestuurd te worden, en dat spaart dus veel tijd uit.Anoniem: 350960 schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:07:
[...]
Dank voor je reactie, ga ik even proberen!
[...]
Dank je! Als de methode Hades.NL niet werkt, ga ik dit even doen. Bedoel je dan een officieel service center van Samsung of de dealer waar je je toestel gehaald hebt?
Mijn Galaxy s2 heeft een probleem met het afspelen met video's en dan voornamelijk in browsers. Waar zou dit aan kunnen liggen, heb verschillende browsers al geprobeerd. En verder merkte ik dat mijn ram geheugen altijd rond de 500mb standaard vol staat, zelfs na het legen?
Video probleem weet ik zo niet maar dat het geheugen rond de 500mb vol staat is normaal, heb hier 452mbflash1 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:17:
Mijn Galaxy s2 heeft een probleem met het afspelen met video's en dan voornamelijk in browsers. Waar zou dit aan kunnen liggen, heb verschillende browsers al geprobeerd. En verder merkte ik dat mijn ram geheugen altijd rond de 500mb standaard vol staat, zelfs na het legen?
Nog een tip om je accu tijd te verlengen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1111581
Bij mij werkt die fast dormancy disabled in ieder geval niet via Telfort. Als ik dat doe dan ondanks ik een data connectie lijk te hebben, werkt het niet meer. Andere mensen lijken er wel profijt van te hebben.
Bij mij werkt die fast dormancy disabled in ieder geval niet via Telfort. Als ik dat doe dan ondanks ik een data connectie lijk te hebben, werkt het niet meer. Andere mensen lijken er wel profijt van te hebben.
Bedankt voor reactieAlbert020 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:38:
[...]
Video probleem weet ik zo niet maar dat het geheugen rond de 500mb vol staat is normaal, heb hier 452mb

*#9900# En dan fast dormancy uitzetten. Maar mij is nog niet helemaal duidelijk wat het nu precies doet... Zal t in ieder geval proberenn00bs schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:44:
Nog een tip om je accu tijd te verlengen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1111581

Geloof dat het te maken heeft met de tijd bij inactiviteit waarop geschakeld wordt tussen de verschillende data protocollen (HSDPA, UMTS). Alleen als het dus aanstaat en de provider het niet ondersteund, dan heb je dat die constant zit te switchen en daarbij de accu sneller leegtrekt dan als hij bv wel op H zou blijven staan. Echter op het KPN netwerk (voor mij met Telfort) werkt mijn data niet als ik het uitzet.koning_nico schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:29:
*#9900# En dan fast dormancy uitzetten. Maar mij is nog niet helemaal duidelijk wat het nu precies doet... Zal t in ieder geval proberen
Ik heb momenteel een GS welke echt kuren begint te vertonen. De GPS unit werd en wordt nu zeker zo heet dat de accu er van over de scheef gaat. Ik zou hem kunnen updaten want de laatste update staat er nog niet op, echter... een nieuw abbo is aan de beurt en wil ik dus ook een ander toestel.
Ik twijfel nu tussen een GS2 of en iPhone. Ik heb tegenwoordig Apple's omdat het gewoon best prima werkt zonder gedoe, niet alles is perfect ook Samsung niet.
Het grote voordeel van een GS vind ik het gewicht en de afgeronde vorm, een apple heeft dit niet en dat ligt gewoon niet lekker in de hand.
Even zonder veel reviews te moeten bekijken of een GS2 fanboy reactie hier te krijgen:
Doe ik er beter aan om een GS2 te nemen ipv een iPhone ? Of moet ik wachten op een nieuwe variant (die er aan zat te komen dacht ik)
Ik twijfel nu tussen een GS2 of en iPhone. Ik heb tegenwoordig Apple's omdat het gewoon best prima werkt zonder gedoe, niet alles is perfect ook Samsung niet.
Het grote voordeel van een GS vind ik het gewicht en de afgeronde vorm, een apple heeft dit niet en dat ligt gewoon niet lekker in de hand.
Even zonder veel reviews te moeten bekijken of een GS2 fanboy reactie hier te krijgen:
Doe ik er beter aan om een GS2 te nemen ipv een iPhone ? Of moet ik wachten op een nieuwe variant (die er aan zat te komen dacht ik)
Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D
Hangt er vanaf hoeveel je uit wilt geven. Als de S3 er is zal de S2 nog wel wat verder zakken. Aan de andere kant kun je blijven wachten en ik zou niet op de S3 rekenen voor juni.RutgerM schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:20:
Ik heb momenteel een GS welke echt kuren begint te vertonen. De GPS unit werd en wordt nu zeker zo heet dat de accu er van over de scheef gaat. Ik zou hem kunnen updaten want de laatste update staat er nog niet op, echter... een nieuw abbo is aan de beurt en wil ik dus ook een ander toestel.
Imho zijn de meeste iPhones veel te duur voor in vergelijking met Android en Windows Phone toestellen.
Ik ben over het algemeen erg tevreden over mijn sgsII. Maar ook als ik een iphone had zou ik dat prima vinden. Maar ik heb vooral de kosten en practisch gebruik in mijn overweging meegenomen toen ik hem kocht. Bij de SII kan ik wel gewoon de baterij eruit halen en een micro sim plaatsen. Zonder voor een 32 of 64 gb variant te moeten kiezen voor veel extra geld. Bovendien is de SII te koop voor een redelijk acceptabele prijs. waar de goedkoopste 16gb Iphone 4s nu nog steeds 600 E kost heb je de samsung voor 400 nieuw.
Over de software kan ik kort zijn. Dat begind toch allemaal steeds meer op elkaar te lijken en werkt op beide telefoons goed. De Iphone is misschien iets stabieler. Maar aan android ben je al gewend en kan je nog leuk mee spelen. En binnenkort de update naar android 4.0.
Zelf zou ik voor de SII kiesen. Maar in het apple forum zullen ze waarschijnlijk de ihone aanraden als je het zelfde vraagt

Iphone's hier zat op werk en in familie. Ik vind ze persoonlijk vreselijk. Beeldscherm van de S2 is echt veel beter, S2 heeft (Android) veel meer vrijheid en gratis apps + makkelijk alles aan te passen en te installeren. Ik vind de S2 sneller met alles wat ik doe en ook mooier design, lichter en veel steviger.RutgerM schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:20:
Iphone is meer voor mensen die het van belang vinden met een Apple product erbij te horen en zich elitair te voelen. En verder handig voor noobies waar alles gewoon standaard vrij goed te moeten werken. Voor een tweaker als ik een No-Go!
S3 tja, hoeveel wil je uitgeven? Ik denk dat die in Juni voor rond de 600 te koop zal zijn.
iemand enig idee hoelang het flashen van een ROM via clockworkmod duurd?
er staat nu al 15 minuten "Installing update.." maar er schijnd niks te gebeuren..
ook google bied weinig, die geeft alleen info als de update mislukt, maar ik weet dus niet of de update mislukt is
inmiddels t andwoord ook al
blijkbaar was er iets mis gegaan
er staat nu al 15 minuten "Installing update.." maar er schijnd niks te gebeuren..
ook google bied weinig, die geeft alleen info als de update mislukt, maar ik weet dus niet of de update mislukt is

inmiddels t andwoord ook al

blijkbaar was er iets mis gegaan
[Voor 12% gewijzigd door Aherin op 04-04-2012 20:38]
Zie Topicreport, dit soort vragen kunnen beter in de Custom Rom TopicYonah schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:15:
iemand enig idee hoelang het flashen van een ROM via clockworkmod duurd?
*knip* zinloze post
[Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 05-04-2012 00:37]
He bah,
Haal ik vanavond mijn Galaxy S2 uit standbye doet ongeveer 4/5de van het scherm niet meer. Ik zie alleen nog maar vaag wat aan de bovenkant.
Ik heb de GS2 altijd netjes in een hoesje gehouden, nooit laten vallen en ineens van het ene moment tot het andere moment doet het scherm het niet meer. Bij mijn volgende telefoon neem ik dus absoluut geen AMOLED scherm weer, blijkbaar dus veelste fragiel of verchrikelijk slecht ontworpen door Samsung.
Mijn scherm ziet er nog iets erger uit als dit filmpje : YouTube: Galaxy S Screen Broken
Flink bager dus, absoluut niet wat je verwacht van een premium telefoon van 9 maanden oud.
Edit :
Ik lees dat dit een bekend probleem is bij AMOLED, van het ene moment op het andere moment kan je scherm er ineens mee ophouden ook al ga je netjes met je telefoon om. Leuk dat Gorilla Glass maar ik snap wel waarom HTC mooi bij LCD schermen blijft.
Haal ik vanavond mijn Galaxy S2 uit standbye doet ongeveer 4/5de van het scherm niet meer. Ik zie alleen nog maar vaag wat aan de bovenkant.
Ik heb de GS2 altijd netjes in een hoesje gehouden, nooit laten vallen en ineens van het ene moment tot het andere moment doet het scherm het niet meer. Bij mijn volgende telefoon neem ik dus absoluut geen AMOLED scherm weer, blijkbaar dus veelste fragiel of verchrikelijk slecht ontworpen door Samsung.
Mijn scherm ziet er nog iets erger uit als dit filmpje : YouTube: Galaxy S Screen Broken
Flink bager dus, absoluut niet wat je verwacht van een premium telefoon van 9 maanden oud.
Edit :
Ik lees dat dit een bekend probleem is bij AMOLED, van het ene moment op het andere moment kan je scherm er ineens mee ophouden ook al ga je netjes met je telefoon om. Leuk dat Gorilla Glass maar ik snap wel waarom HTC mooi bij LCD schermen blijft.
[Voor 16% gewijzigd door Laurens Bossche op 04-04-2012 22:41]
Ik zei laatst dat na die reboots mijn batterij ineens veel lager was. Nu weet ik waarom dit komt. Na een reboot (totdat ik de pin code invoer) is er een proces van android agenda alarm (volgens betterbatterystats) dat veel accu gebruikt. Als de telefoon in me zak zit blijft die natuurlijk lang op het pincode scherm staan na een reboot.
Het enige wat ik kan zeggen: Samsung kom nou eens met die fix. Na 5 maanden is het wel mooi geweest.
Met 2.3.6 ben ik uiterst ontevreden voor een telefoon van 500 euro. Het rebooten en leegtrekken van de batterij maakt de telefoon zeer onbetrouwbaar, het is maar de vraag of ik de einde van de dag haal met een lading, en überhaupt of ik bereikbaar ben door die reboots.
Het enige wat ik kan zeggen: Samsung kom nou eens met die fix. Na 5 maanden is het wel mooi geweest.
Met 2.3.6 ben ik uiterst ontevreden voor een telefoon van 500 euro. Het rebooten en leegtrekken van de batterij maakt de telefoon zeer onbetrouwbaar, het is maar de vraag of ik de einde van de dag haal met een lading, en überhaupt of ik bereikbaar ben door die reboots.
[Voor 23% gewijzigd door -Edwin- op 04-04-2012 23:32]
Is er al een wekker die afgaat wanneer je telefoon helemmaal uit is? Of een oplossing hiervoot?
Ik heb mijn telefoon snachts namelijk liever uit, alleen doet de wekker het dan niet.
En hoe kan je de namen van apps wijzigen?
Ik heb mijn telefoon snachts namelijk liever uit, alleen doet de wekker het dan niet.
Stop chasing the dream, you're already living it
Kan niet. Uit is uit.Qosmic schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:59:
Is er al een wekker die afgaat wanneer je telefoon helemmaal uit is? Of een oplossing hiervoot?
Moet je geroot voor zijn, andere topic dusEn hoe kan je de namen van apps wijzigen?

Nickname does not reflect reality
Dit probleem hebben we helaas allemaal te maken. Dat is de manier hoe Android werkt. Wanneer je echter je display uitzet, gaat de telefoon in deep sleep mode. En als je het vervelend vindt dat er geluid is dan adviseer ik Timeriffic te installeren (is gratis) en kan je profielen per dag/tijd aanmaken en kan je alles mbt geluid, display, trillen en netwerkverbinding aan/uit zetten. Scheelt je gelijk weer in je accuQosmic schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:59:

Tips and tricks voor de SG2 zie FAQ 

[Voor 104% gewijzigd door JeeVee op 06-04-2012 11:13. Reden: bericht verwijderd ivm redundantie]
S22 Ultra 256GB originele Clear View Cover, 25W oplader
Nog een tip: als je iemand wil bellen uit je contactlijst, kan je ook gewoon naar telefoon gaan en de naam intikken in toetsen. Bv, voor papa tik je 7272 (p a p a). Vervolgens zie je net boven je toetsen je contact genaamd papa. Daarop tikken zet dit telefoonnummer in de plaats van de 7272 en je kan hem bellen.
Scheelt heel wat tijd ipv door je contactenlijst te scrollen (zelfs met al die navigatieletters rechts).
Scheelt heel wat tijd ipv door je contactenlijst te scrollen (zelfs met al die navigatieletters rechts).
Omg ik hoop dat jij nooit wat met wetenschap gaat doen...Laurens Bossche schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:32:
He bah,
Edit :
Dit kan toch net zo goed een brakke connector of wat dan ook zijn? Zie niet in waarom het direct aan AMOLED gerelateerd is. Daarbij moet je volgens mij Gorrila Glass ook los zien van de gebruikte beeldscherm-techniek.
Het toestel valt volgens mij ruim binnen de garantieperiode, dus what's the deal?
ik was net een beetje aan het prutsen in mn contacten en heb alleen mijn twitter contacten geselecteerd om weer te geven.
Nu wil ik dit weer terugzetten naar telefoon, maar dan loopt mn tel steeds vast en krijg ik de melding: contacten is gestopt
en vervolgens: applicatie TWlauncher reageert niet. Sluiten?
iemand een idee hoe ik mn contacten weer terugkrijg?
Nu wil ik dit weer terugzetten naar telefoon, maar dan loopt mn tel steeds vast en krijg ik de melding: contacten is gestopt
[Voor 9% gewijzigd door Qosmic op 05-04-2012 13:32]
ben er al uit: bij instellingen naar apps gaan, alles selecteren, contacts app opzoeken en dan gegevens wissenQosmic schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:30:
ik was net een beetje aan het prutsen in mn contacten en heb alleen mijn twitter contacten geselecteerd om weer te geven.
Crossposten is niet nodig, vragen graag in 1 topic posten.
[Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 06-04-2012 09:26]
Anoniem: 406787
Als ik mijn twitter contacten wil synchroniseren krijg ik de volgende melding:
Momenteel problemen met synchroniseren. Binnenkort weer in bedrijf.
Dat "binnenkort" is nu al meer dan 2 maanden. Hebben anderen ook dit probleem?
Momenteel problemen met synchroniseren. Binnenkort weer in bedrijf.
Dat "binnenkort" is nu al meer dan 2 maanden. Hebben anderen ook dit probleem?
Ik heb het Twittersynchonisatieprobleem ook met mijn GSII, dit is ook al bekent bij Twitter.
Ik hoop dat ze er een keer iets aan gaan doen..
Duurt nou wel erg lang, beetje zoals het wachten op Android 4.0..
Ik hoop dat ze er een keer iets aan gaan doen..
Duurt nou wel erg lang, beetje zoals het wachten op Android 4.0..
Volgens mij heeft chainfire daar een app voor gemaakt, no moar power. Ik zet hem zelf altijd op vliegtuigstand (of liever gezegd doet mijn wekker app dat voor me, sleep as an droid).Qosmic schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:59:
Grappig, ik heb dit soort problemen ook wel eens met een Nokia 3210 en 3310 gehad. Mijn Desire en Galaxy SII hebben allebei de grond meerdere malen gezien, en die schermen werken nog top.Laurens Bossche schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:32:
He bah,
Edit :
Het is balen dat je telefoon stuk is en je hem waarschijnlijk even moet missen voor de garantie, maar dit heeft echt niets met amoled te maken

Softwarekeuzes alsin; HTC heeft niet alleen 'last' (ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden eigenlijk) van Android fragmentatie, maar ook nog eens van Sense-fragmentatie
Er is geen 100% foutloos productieproces, elk merk heeft last van telefoons die voor garantie moeten.
vandaag spike's pure ICS rom geinstalleerd..
ahhh dit doet me denken aan de tijd dat we nog allemaal windows mobile rom's aant flashen waren
nu eens lekker stoeien en wat goeie apps zoeken
ahhh dit doet me denken aan de tijd dat we nog allemaal windows mobile rom's aant flashen waren

nu eens lekker stoeien en wat goeie apps zoeken
Help!
Mijn telefoon ziet opeens de simkaart niet meer? Hij liep vast tijdens een programma en nu ziet hij gewoon de sim niet meer.. ook een andere sim geprobeerd, geen verschil
Mijn telefoon ziet opeens de simkaart niet meer? Hij liep vast tijdens een programma en nu ziet hij gewoon de sim niet meer.. ook een andere sim geprobeerd, geen verschil
Fabriek instellingen terug zettenFranco10 schreef op maandag 09 april 2012 @ 01:20:
Help!
talkin' is cheap, people follow like sheep
Bedankt voor de reactie

Ik heb van dit probleem maar een kans gemaakt haha en er een custom rom op gezet. De sim wordt alweer herkend

Ik ga voor dit toestel, echter heb ik een houder nodig voor in mijn auto.
Ik neig naar de Brodit, gewoon goed en kabeltje aan de achterkant. Nu schijnt de Carcomm dunner te zijn, er zit alleen wel een super grote unit onder de houder.
De Carcomm wordt overigens geleverd met veel accessoires, ook voor vaste inbouw wat ik nodig heb.
Wat is de beste aanrader ?
Ik neig naar de Brodit, gewoon goed en kabeltje aan de achterkant. Nu schijnt de Carcomm dunner te zijn, er zit alleen wel een super grote unit onder de houder.
De Carcomm wordt overigens geleverd met veel accessoires, ook voor vaste inbouw wat ik nodig heb.
De beste aanrader is: Accessoires voor de Samsung Galaxy SIIRutgerM schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:07:
Ik ga voor dit toestel, echter heb ik een houder nodig voor in mijn auto.
Oh die bestaat dus tochThe_Fes schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:26:
[...]
De beste aanrader is: Accessoires voor de Samsung Galaxy SII

Ik twijfel toch sterk om te wachten op de S3, tja de vraag is hoe wie wat en wanneer natuurlijk.
Er is altijd een beter, maar wellicht is de S3 echt een goede keus om op te wachten ?
[Voor 29% gewijzigd door RutgerM op 10-04-2012 11:00]
Als ik via contacten een bepaalde contact zoek, dan krijg ik hem soms wel 6 of 7 keer in de lijst naar voren.
GSm nr, Werk nr, nr opgeslagen op simkaart, mensen met dezelfde naam die ik ooit gemaild heb.
Hoe kan ik instellen dat ik gewoon 1 naam krijg die ik zoek, met daaronder alle nummers.
Want ik heb wel bij mn contacten 1 naam aangemaakt, daar alle nr's en emailadressen ingezet.
Tevens heb ik de instellingen al ingesteld op alleen contacten met telefoonnummer weergeven en contacten voor weegeven aangepast om telefoon. Dus niet twitter, mn emailaccounts etc.
Maar alsnog pakt hij alle contacten wanneer ik een zoekopdracht doe...
GSm nr, Werk nr, nr opgeslagen op simkaart, mensen met dezelfde naam die ik ooit gemaild heb.
Hoe kan ik instellen dat ik gewoon 1 naam krijg die ik zoek, met daaronder alle nummers.
Want ik heb wel bij mn contacten 1 naam aangemaakt, daar alle nr's en emailadressen ingezet.
Tevens heb ik de instellingen al ingesteld op alleen contacten met telefoonnummer weergeven en contacten voor weegeven aangepast om telefoon. Dus niet twitter, mn emailaccounts etc.
Maar alsnog pakt hij alle contacten wanneer ik een zoekopdracht doe...
hallo is er een manier om te voorkomen dat je icoontjes steeds verspringen?wordt er moe van om het steeds terug te zetten hoe ik het gewend ben ik draai 2.3.5 wie kan mij helpen met een oplossing en door waT KOMT DIT EIGENLIJK? in ieder cgeval alvast bedankt voor de moeite. mvg.jan
Zie FAQ in de ts.janlucas schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:44:
hallo is er een manier om te voorkomen dat je icoontjes steeds verspringen?wordt er moe van om het steeds terug te zetten hoe ik het gewend ben ik draai 2.3.5 wie kan mij helpen met een oplossing en door waT KOMT DIT EIGENLIJK? in ieder cgeval alvast bedankt voor de moeite. mvg.jan
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Met de N900 kon dat wel; helemaal uit en toch 's morgens de wekker.Qosmic schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:59:
Ik heb sinds vorige week het probleem dat mijn GPS het niet meer doet. Alle instellingen staan goed. Google navigatie en gps fix geven beiden na lang wachten geen resultaat.
Wat is er gebeurd sinds de laatste keer dat gps wel werkte?
1. Een defect scherm laten vervangen
2. Issues met Vodafone hier in Rotterdam e.o.
Zelf zie ik niet welke invloed een van beiden zou kunnen hebben, hoewel Vodafone gebruikers eerder gps problemen hadden door een incorrecte tijdsaanduiding op een server (?).
Hoe kan ik testen of mijn gps stuk is?
Wat is er gebeurd sinds de laatste keer dat gps wel werkte?
1. Een defect scherm laten vervangen
2. Issues met Vodafone hier in Rotterdam e.o.
Zelf zie ik niet welke invloed een van beiden zou kunnen hebben, hoewel Vodafone gebruikers eerder gps problemen hadden door een incorrecte tijdsaanduiding op een server (?).
Hoe kan ik testen of mijn gps stuk is?
Met een symbian toestel ook, maar dat is irrelevant, het is geen android, en daarmee kan het niet.racinfo schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:47:
[...]
Met de N900 kon dat wel; helemaal uit en toch 's morgens de wekker.
@stpan: iets gesloopt bij het vervangen van het scherm? Om vodafone uit te sluiten zou je ren andere sim kunnen proberen
[Voor 17% gewijzigd door reyals op 10-04-2012 22:18]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Heb inmiddels 'gps test' geinstalleerd, en die ziet 10 a 11 satellieten. Maar slechts 0 in gebruik.
Iemand die hiet raad mee weet?
Als Vodafone nog steeds problemen heeft, kan het zijn dat je agps data niet kan ophalen. Hiermee wordt de verwachte positie van satelieten voor een paar dagen gedownload, zodat je telefoon makkelijker kan berekenen waar je bent als je die satelieten in zicht hebt.Stpan schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:15:
Heb inmiddels 'gps test' geinstalleerd, en die ziet 10 a 11 satellieten. Maar slechts 0 in gebruik.
Druk in GPS test eens op Menu - Instellingen - Update a-gps. Hij gaat dan vragen om een update van die gegevens. Misschien kan je dat doen als je via wifi op internet zit, dan weet je zeker dat je de gegevens kan downloaden. Volgens mij staat er ook bij hoe oud de gegevens zijn?
Ik verwacht niet dat het vervangen van het scherm invloed heeft op de GPS ontvangst, tenzij de gps ontvanger beschadigd is of aan het scherm vast hoorde te zitten en dat nu niet meer zit. Misschien kan je een repair guide vinden waarin staat welke onderdelen waar zitten, zodat je dit kan uitsluiten?
Heb inmiddels antwoord van Vodafone:
Toestel resetten én je batterij er langer dan een minuut eruit. En het werkt!
Telefoon opnieuw opstarten had ik al gedaan, dus was sceptisch. Maar het werkt echt weer als vanouds. dank voor het meedenken.
Toestel resetten én je batterij er langer dan een minuut eruit. En het werkt!
Telefoon opnieuw opstarten had ik al gedaan, dus was sceptisch. Maar het werkt echt weer als vanouds. dank voor het meedenken.
Hmmm het blijft instabiel. Vanmiddag kreeg ik dan weer geen fix.
De tips can gwystyl hierboven lijken beter te werken. Heb nu 7 satellieten in use. Dus dank voor deze tip.
Ik kan alleen niet herleiden wanneer de agps precies ververst is. Want ik zie alleen een 'request send' bericht en geen confirmatie helaas.
De tips can gwystyl hierboven lijken beter te werken. Heb nu 7 satellieten in use. Dus dank voor deze tip.
Ik kan alleen niet herleiden wanneer de agps precies ververst is. Want ik zie alleen een 'request send' bericht en geen confirmatie helaas.
Anoniem: 452358
Vraagje: Kan ik mijn sms toon ook zo instellen met een nummer uit mijn muzieklijst? Dit omdat die toontjes zo kort zijn en ik soms wat langer weg ben uit mijn vrachtwagen. Anders moet ik elke keer als ik terug ben mijn telefoon checken. Aangezien ik met mijn vrouw nog wat sms omdat mijn nieuwe abo volgende maand pas ingaat.
En nog een vraag: Kan ik mensen uit mijn contactlijst van telefoonnummers in 1 keer in een groep plaatsen (werkgerelateerd) of moet dat echt per stuk?
En nog een vraag: Kan ik mensen uit mijn contactlijst van telefoonnummers in 1 keer in een groep plaatsen (werkgerelateerd) of moet dat echt per stuk?
Wat sms betreft zie YouTube: How to: use your own music as notification (text) ringtones on Android
Als je een contactgroep opent kun je je contacten aanvinken en daarna in 1 keer toevoegen.
Als je een contactgroep opent kun je je contacten aanvinken en daarna in 1 keer toevoegen.
Beste Tweakers,
Graag deel ik hier ook even mijn ervaringen met de Galaxy S II. Na veel gezeur te hebben gehad met HTC telefoons (De 3450 en de HD2) besloot ik in augustus 2011 om voor Samsung te kiezen. Veel familie had de S1 met veel plezier in bezit, en de S II was natuurlijk het paradepaardje van Samsung en niet voor niets product van het jaar.
Kocht het toestel bij de MediaMarkt en genoot direct van de hoge snelheid van het apparaat. Erg fijn om mee te werken, soepel en zonder vastlopers. Android werkte perfect, en ik besloot 'm zo origineel mogelijk te houden. Aangezien ik mijn telefoon graag (erg) netjes wil houden, heb ik gelijk een screenprotector geplaatst en een degelijke flip-case aangeschaft. Hierdoor werd 'ie wel een stuk dikker, maar daar was het me toch niet om te doen.
Helaas begonnen de problemen op de eerste dag. Terwijl ik 's avonds de wekker wilde zetten, en de melodietjes langsliep, kraakte de speaker even, en viel 'ie direct daarna uit. Alles bleef het verder doen, maar er kwam geen geluid meer uit de telefoon; ook geen muziek e.d. De volgende dag terug naar de MM, die 'm uit coulance direct hebben omgeruild voor een gloednieuw exemplaar. Met veel plezier gebruik van gemaakt, tot ongeveer een maand geleden.
Het tweede toestel gaf een aantal weken geleden problemen; het scherm kwam niet meer tot leven vanuit de standby. Omdat ik nog nooit een software-upgrade had gedaan, dacht ik dat het misschien daar ook wel mee te maken zou kunnen hebben. Na een upgrade bleven de problemen echter. Soms haalde ik de batterij eruit (je kon 'm immers niet meer normaal afsluiten), en startte hij wel weer goed mee op. De volgende dag werkte dat ook niet meer, waardoor ik random uitval van het scherm kreeg, dus zelfs voor de ROM geladen kon worden. Voor mij werd toen duidelijk dat het om een hardware-matig probleem ging.
Terug naar de MediaMarkt. Ik was erg bang voor de spookverhalen rondom waterschade e.d, maar dat viel mee. De dames van de MM stuurde 'm op naar Samsung, alwaar 'ie al snel weet terug kwam. Gerepareerd, nieuwe onderdelen. Er stond niet precies bij wat, maar aangezien de screenprotector verdwenen was, leek het om een nieuw scherm te gaan. Met veel plezier de simkaart teruggestopt, maar nog achter de balie vertoonde de S II opnieuw dezelfde problemen; het scherm viel uit. De MM nam 'm weer terug, en stuurde 'm opnieuw op. 10 dagen later weer bericht: toestel klaar. Opgehaald, en binnen een uur hetzelfde euvel. Let wel: beide keren had Samsung het apparaat gereset. De MM werd nu echt moedeloos, en stuurde 'm voor de derde en laatste keer op. Nu had Samsung 5 dagen reparatietijd, anders zou MM gaan vergoeden.
Gisteren kreeg ik het bericht dat de reparatie was afgerond, maar telefonisch wist de MM mij te vertellen dat Samsung 'm niet tijdig gerepareerd kreeg, en ik dus een ander toestel kon ophalen. Na lang twijfelen tussen opnieuw de SII en de Note, is het toch de laatste geworden, vanwege de omvang. Ben een wat grotere man, en in de broekzak zit 'ie niet in de weg. Evenals de SII een schitterend toestel, waar ik veel plezier van hoop te mogen beleven.
Mijn problemen met de SII behoren tot de uitzonderingen, vertelde men ook bij de MM. Van de vele honderden toestellen die waren verkocht, waren er 19 teruggekomen voor reparatie, waaronder 3x die van mij. Echt twee keer maandagmorgen-gevallen geweest? Slechte batch? Hoe dan ook: ik kon een paar weken geleden nergens mijn problemen terugvinden op internet, ook niet echt op tweakers. Ik post dit verhaal dan ook voor de volgende S II gebruiker die misschien dezelfde problemen tegenkomt. Hoewel het misschien stom klinkt; de SII is voor mij nog altijd een toptoestel, en had 'm zo opnieuw kunnen kopen als de Note mij niet had verleid vanwege de omvang.
Tot slot: Heel veel plezier en probleemloosheid toegewenst met de S II!
Graag deel ik hier ook even mijn ervaringen met de Galaxy S II. Na veel gezeur te hebben gehad met HTC telefoons (De 3450 en de HD2) besloot ik in augustus 2011 om voor Samsung te kiezen. Veel familie had de S1 met veel plezier in bezit, en de S II was natuurlijk het paradepaardje van Samsung en niet voor niets product van het jaar.
Kocht het toestel bij de MediaMarkt en genoot direct van de hoge snelheid van het apparaat. Erg fijn om mee te werken, soepel en zonder vastlopers. Android werkte perfect, en ik besloot 'm zo origineel mogelijk te houden. Aangezien ik mijn telefoon graag (erg) netjes wil houden, heb ik gelijk een screenprotector geplaatst en een degelijke flip-case aangeschaft. Hierdoor werd 'ie wel een stuk dikker, maar daar was het me toch niet om te doen.
Helaas begonnen de problemen op de eerste dag. Terwijl ik 's avonds de wekker wilde zetten, en de melodietjes langsliep, kraakte de speaker even, en viel 'ie direct daarna uit. Alles bleef het verder doen, maar er kwam geen geluid meer uit de telefoon; ook geen muziek e.d. De volgende dag terug naar de MM, die 'm uit coulance direct hebben omgeruild voor een gloednieuw exemplaar. Met veel plezier gebruik van gemaakt, tot ongeveer een maand geleden.
Het tweede toestel gaf een aantal weken geleden problemen; het scherm kwam niet meer tot leven vanuit de standby. Omdat ik nog nooit een software-upgrade had gedaan, dacht ik dat het misschien daar ook wel mee te maken zou kunnen hebben. Na een upgrade bleven de problemen echter. Soms haalde ik de batterij eruit (je kon 'm immers niet meer normaal afsluiten), en startte hij wel weer goed mee op. De volgende dag werkte dat ook niet meer, waardoor ik random uitval van het scherm kreeg, dus zelfs voor de ROM geladen kon worden. Voor mij werd toen duidelijk dat het om een hardware-matig probleem ging.
Terug naar de MediaMarkt. Ik was erg bang voor de spookverhalen rondom waterschade e.d, maar dat viel mee. De dames van de MM stuurde 'm op naar Samsung, alwaar 'ie al snel weet terug kwam. Gerepareerd, nieuwe onderdelen. Er stond niet precies bij wat, maar aangezien de screenprotector verdwenen was, leek het om een nieuw scherm te gaan. Met veel plezier de simkaart teruggestopt, maar nog achter de balie vertoonde de S II opnieuw dezelfde problemen; het scherm viel uit. De MM nam 'm weer terug, en stuurde 'm opnieuw op. 10 dagen later weer bericht: toestel klaar. Opgehaald, en binnen een uur hetzelfde euvel. Let wel: beide keren had Samsung het apparaat gereset. De MM werd nu echt moedeloos, en stuurde 'm voor de derde en laatste keer op. Nu had Samsung 5 dagen reparatietijd, anders zou MM gaan vergoeden.
Gisteren kreeg ik het bericht dat de reparatie was afgerond, maar telefonisch wist de MM mij te vertellen dat Samsung 'm niet tijdig gerepareerd kreeg, en ik dus een ander toestel kon ophalen. Na lang twijfelen tussen opnieuw de SII en de Note, is het toch de laatste geworden, vanwege de omvang. Ben een wat grotere man, en in de broekzak zit 'ie niet in de weg. Evenals de SII een schitterend toestel, waar ik veel plezier van hoop te mogen beleven.

Mijn problemen met de SII behoren tot de uitzonderingen, vertelde men ook bij de MM. Van de vele honderden toestellen die waren verkocht, waren er 19 teruggekomen voor reparatie, waaronder 3x die van mij. Echt twee keer maandagmorgen-gevallen geweest? Slechte batch? Hoe dan ook: ik kon een paar weken geleden nergens mijn problemen terugvinden op internet, ook niet echt op tweakers. Ik post dit verhaal dan ook voor de volgende S II gebruiker die misschien dezelfde problemen tegenkomt. Hoewel het misschien stom klinkt; de SII is voor mij nog altijd een toptoestel, en had 'm zo opnieuw kunnen kopen als de Note mij niet had verleid vanwege de omvang.
Tot slot: Heel veel plezier en probleemloosheid toegewenst met de S II!

YWStpan schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:41:
Hmmm het blijft instabiel. Vanmiddag kreeg ik dan weer geen fix.

Ik heb net nog een artikeltje gevonden op XDA waar je misschien wat aan hebt:
http://www.xda-developers...-s-ii-found-and-modified/
Ik heb zelf geen problemen met GPS dus ik ga er niet mee klooien, maar misschien is het wat?
ice cream sandwich of ics , net geupdate met mn galaxy s2 via kies, niet het meest fijne programma om mee te werken maar het werkt.
De update koste mij welgeteld 15minuten en was daarna klaar voor gebruik, onee , je moet van Samsung Mobile NL geweldige bloatware instaleren die je helemaal niet op je geweldige ics installatie wilt hebben.
Ook de launcher die word mee geïnstalleerd met ics vanuit kies is niet om naar huis te schrijven dus een regelrechte aanrader is NOVA launhcer , deze laucnher zorgt voor een "kale" ics zonder samsung icons en widgets die toch geen nut hebben en verschrikkelijk veel resources vragen.
Waar ik wel tevreden over was de snelheid van ics , alles werkte soepel en zonder haperingen ook de Gmail app is mooier en functioneler dan op 2.3.5/6. met de nova launcher krijg je dus een mooie ics omgeving op je galaxy s2 zonder de gedateerde touchwiz interface.
helaas kreeg ik niet de mooie nieuwe muziekspeler app van google(ics) mee die wel op de nexus zit deze mooie app moet samsung weer verpesten door de lelijke fletse android muziek speler app het werkt maar niet mooi en prettig.
De update koste mij welgeteld 15minuten en was daarna klaar voor gebruik, onee , je moet van Samsung Mobile NL geweldige bloatware instaleren die je helemaal niet op je geweldige ics installatie wilt hebben.
Ook de launcher die word mee geïnstalleerd met ics vanuit kies is niet om naar huis te schrijven dus een regelrechte aanrader is NOVA launhcer , deze laucnher zorgt voor een "kale" ics zonder samsung icons en widgets die toch geen nut hebben en verschrikkelijk veel resources vragen.
Waar ik wel tevreden over was de snelheid van ics , alles werkte soepel en zonder haperingen ook de Gmail app is mooier en functioneler dan op 2.3.5/6. met de nova launcher krijg je dus een mooie ics omgeving op je galaxy s2 zonder de gedateerde touchwiz interface.
helaas kreeg ik niet de mooie nieuwe muziekspeler app van google(ics) mee die wel op de nexus zit deze mooie app moet samsung weer verpesten door de lelijke fletse android muziek speler app het werkt maar niet mooi en prettig.
Goedemiddag,
mijn CSC is unknown waardoor ik niet kan updaten via Kies.
Als ik mijn csc probeer te wijzigen krijg ik de melding "must be three chars" en kom ik niet verder.
Waar kan ik een juiste CSC vandaan halen en dit probleem oplossen?
mijn CSC is unknown waardoor ik niet kan updaten via Kies.
Als ik mijn csc probeer te wijzigen krijg ik de melding "must be three chars" en kom ik niet verder.
Waar kan ik een juiste CSC vandaan halen en dit probleem oplossen?
Heb vanochtend de nieuwe Nederlandse ICS eropgezet, werkt in het algemeen allemaal prima.
Alleen, met de nieuwe versie van het e-mailprogramma, kan ik mijn eigen folders niet meer in. Ik gebruik het via een ActiveSync-server van Hotmail. Met de 2.3.x-versie ging het helemaal prima.
Is er ook een mogelijkheid om de 'gecombineerde weergave' van E-mail uit te zetten? Ik gebruik het niet, en het knopje heeft nu de plek ingenomen van de mappen-knop. (Die laatste zit nu verstopt in het menu.)
Herkent iemand dit en is er een oplossing voor? (Of is een ander mailprogramma sowieso een aanrader?) Thx!
Alleen, met de nieuwe versie van het e-mailprogramma, kan ik mijn eigen folders niet meer in. Ik gebruik het via een ActiveSync-server van Hotmail. Met de 2.3.x-versie ging het helemaal prima.
Is er ook een mogelijkheid om de 'gecombineerde weergave' van E-mail uit te zetten? Ik gebruik het niet, en het knopje heeft nu de plek ingenomen van de mappen-knop. (Die laatste zit nu verstopt in het menu.)
Herkent iemand dit en is er een oplossing voor? (Of is een ander mailprogramma sowieso een aanrader?) Thx!
Had na het flashen van de NL ICS ook problemen met e-mail. Heb in de applicatie settings de data gecleared van de mail app en daarna was alles weer prima. Je bent wel al je (mail) instellingen kwijt als je dit doet.Het Leoh-Paard schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:30:
Toch misschien waard om eens te proberen?
Nickname does not reflect reality
Voormiddag ook even de GII geupdate naar 4.0.3 en niets leek mij vermoeden dat er iets niet goed was.
Tot ik zojuist mijn Wifi even aanzette en hij niets deed. Dus ik zet hem uit en terug aan en toen is hij vastgelopen en zichzelf uitgeschakeld.
Maar nu als ik hem terug op wil zetten doet hij absoluut niets meer. Als ik alle knoppe indruk samen met power on key dan doet hij ook niets meer.
Heb ik nu een baksteen of is er nog iets dat ik kan proberen dmv een toetsencombinatie of herflash in kies?
Tot ik zojuist mijn Wifi even aanzette en hij niets deed. Dus ik zet hem uit en terug aan en toen is hij vastgelopen en zichzelf uitgeschakeld.
Maar nu als ik hem terug op wil zetten doet hij absoluut niets meer. Als ik alle knoppe indruk samen met power on key dan doet hij ook niets meer.
Heb ik nu een baksteen of is er nog iets dat ik kan proberen dmv een toetsencombinatie of herflash in kies?
Ik heb net ICS erop staan maar mijn eerste indruk is niet positief, het scherm lijkt minder goed te werken en het voelt niet zo soepel aan als de vorige versie.
Meer mensen met deze ervaring?
Meer mensen met deze ervaring?

Bij mij was hij ook hakerig en de menu en terug toets reageerden nauwelijks. Even de batterij er een paar minuten uit gehad, nu lijkt het een stuk beter.
Ik zit nu met de SII op 2.3.5, update nog niet binnen. Maar sommige mensen hebben ook dat als je de home knop langer ingedrukt houdt er zo'n mooi snelkies scroll menu tevoorschijn komt, hier is dat niet het geval. Ook zijn bij mij de instellingen nog niet overzichtelijk gecategoriseerd, dit gebeurde toch al voor ICS?
Wat is het probleem>?
Paar vrienden van me hebben gewoon geupdate (paar dagen geleden al, niet ICS) en hebben nu ook andere icoontjes (ik had hem heeeel lang niet geupdate)
Dit heeft geen betrekking tot ics, die wordt bij mij nog niet beschikbaar weergegeven.
Wat is het probleem>?
Paar vrienden van me hebben gewoon geupdate (paar dagen geleden al, niet ICS) en hebben nu ook andere icoontjes (ik had hem heeeel lang niet geupdate)
Dit heeft geen betrekking tot ics, die wordt bij mij nog niet beschikbaar weergegeven.
[Voor 26% gewijzigd door StrongArmLance op 12-04-2012 18:23]
#vote
Ik heb ICS geinstalleerd, maar nu fokt mijn mobiel internet het, kom op geen enkele website, switched hele tijd van 3g naar H en weer terug. Heb wel Vodafone, maar hij deed het afgelopen dagen weer beter. Of komt dit toch door vodafone nog steeds?
Het was al bekend dat Samsung zijn best had gedaan om ics visueel te onderdrukken, maar kreeg een tip van een mede tweeker om Apex of Nova launcher te gebruiken. Nova vond ik wat tegenvallen, maar Apex is geweldig! ICS gevoel is helemaal terug! Ben nu alleen bezig om de live wallpaper te vinden van de galaxy nexus, en dan is alles kompleet! Heeft iemand toevallig een link naar de wallpaper van galaxy nexus?
Het gaat om de volgende:
http://www.google.nl/imgr...ed=1t:429,r:13,s:13,i:143
Edit: Gevonden! Het heet de ICS Phase Beam
Het gaat om de volgende:
Ik heb ook geupdate naar ICS. Echter heeft Samsung contact sync uit de Facebook social hub gehaald. De facebook app zelf synchroniseert de profielfoto's helaas niet meer mee. Is er een andere manier om toch de profielfoto's te synchroniseren?
Update geïnstalleerd
Update zelf verliep probleemloos.
Na de update waren mijn home screens weer default, dus moest ik allemaal weer opnieuw instellen en heb er een vage applicatie bij in het applicatiescherm:
com.samsung.mmm.ui.L
wanneer ik deze wil starten loopt hij vast en zegt hij na een minuut:
"twlauncer is gestopt"
Blijkbaar de Samsung MMM app die ik nu niet meer kan starten, niet dat ik dat ooit al deed maar toch.
Toestel is aanzienlijk trager.
In angry birds vliegen de vogels nu met horten en stoten.
Ook lijkt de batterij als een gek leeg te lopen op het moment.
Ook wordt het toestel in de buurt van de processor opmerkelijk warmer dan met 2.3.6
Zodra wordfeud open staat gaat het scherm niet automatisch uit en wordt de processor heel erg warm
Verplaatst naar het update topic
Update zelf verliep probleemloos.
Na de update waren mijn home screens weer default, dus moest ik allemaal weer opnieuw instellen en heb er een vage applicatie bij in het applicatiescherm:
com.samsung.mmm.ui.L
wanneer ik deze wil starten loopt hij vast en zegt hij na een minuut:
"twlauncer is gestopt"
Blijkbaar de Samsung MMM app die ik nu niet meer kan starten, niet dat ik dat ooit al deed maar toch.
Toestel is aanzienlijk trager.
In angry birds vliegen de vogels nu met horten en stoten.
Ook lijkt de batterij als een gek leeg te lopen op het moment.
Ook wordt het toestel in de buurt van de processor opmerkelijk warmer dan met 2.3.6
Zodra wordfeud open staat gaat het scherm niet automatisch uit en wordt de processor heel erg warm
Verplaatst naar het update topic
[Voor 42% gewijzigd door Dennis-L op 12-04-2012 21:54]
Vandaag ook de 4.0.3. Ics geinstalleerd. Bevalt erg goed maar ik zit met 1 vraag: hoe gaat ics om met synchronisatie bij 3g verbinding. Voorheen kon ik instellen dat ik dit alleen wil bij wifi. Echter kan ik niet deze zelfde optie vinden 

Hmm, iemand enig idee? : ik moet eerst Kies updaten voordat ik de nieuwe firmware kan downloaden/installeren... maar als ik op Kies updaten klik zegt ie dat ik al de nieuwste versie van kies heb 
edit: moet misschien in het ics update topic

edit: moet misschien in het ics update topic
[Voor 10% gewijzigd door Saven op 12-04-2012 21:31]
http://www.samsung.com/nl.../GT-I9100LKATNL-downloadsSaven schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:29:
Hmm, iemand enig idee? : ik moet eerst Kies updaten voordat ik de nieuwe firmware kan downloaden/installeren... maar als ik op Kies updaten klik zegt ie dat ik al de nieuwste versie van kies heb
Gelukig staan in het ICS update topic links naar KIES 2.3, maar daar had je natuurlijk al even gekeken?Saven schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:29:
Anoniem: 376876
Vandaag ook via KIES mijn S2 voorzien van ICS en dat ging probleemloos.
Een ding wat me opvalt is dat in de emailclient niet alle attachments in mail meer te zien zijn.
Je ziet wel de paperclip, maar als je dan de mail opent heb je niet het tabje bijlagen.
Iemand anders dit probleem ook?
Vreemd is dat diezelde mails op mijn Asus Transformer met ICS wel gewoon die attachments tonen.
Een ding wat me opvalt is dat in de emailclient niet alle attachments in mail meer te zien zijn.
Je ziet wel de paperclip, maar als je dan de mail opent heb je niet het tabje bijlagen.
Iemand anders dit probleem ook?
Vreemd is dat diezelde mails op mijn Asus Transformer met ICS wel gewoon die attachments tonen.
[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 12-04-2012 21:35]
Thanx!Gianni Rombios schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:10:
Wat sms betreft zie YouTube: How to: use your own music as notification (text) ringtones on Android
omdat er bijna geen enkele samsung update OTA gaat, is ook al heel lang bekend en zal ook niet snel veranderen.yakutemre1995 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:52:
Waarom kan de ICS update voor de SGS 2 niet OTA gedownload worden?
Apex is inderdaad erg mooi, bedankt voor de tip. Nog geen 2MB groot maar frist de boel mooi op! Zelf vind ik een amoled zwarte achtergrond mooi, scheelt ook weer een fractie batterij. Progje Colors in Google Play.Mr_Kahan schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:31:
Het was al bekend dat Samsung zijn best had gedaan om ics visueel te onderdrukken, maar kreeg een tip van een mede tweeker om Apex of Nova launcher te gebruiken. Nova vond ik wat tegenvallen, maar Apex is geweldig! ICS gevoel is helemaal terug! Ben nu alleen bezig om de live wallpaper te vinden van de galaxy nexus, en dan is alles kompleet! Heeft iemand toevallig een link naar de wallpaper van galaxy nexus?
Het gaat om de volgende:
@Ramasha: standaard widget energie-besparing instellen, kun je makkelijk alle stroom- en datavreters snel uitzetten.
Wel jammer, alle racespellen van Polarbit doen het niet meer...
Bedankt Gianni, deze heb ik inderdaad op me homescreen. Het zou echter wel makkelijk zijn als er een trukje is om sync uit en aan te zetten gelijk met Wifi, ben op zoek toch 

Misschien is dit appje wat
3G Wifi connection mode https://play.google.com/s...Fi+Connection+Mode&c=apps
(niet zelf getest)
3G Wifi connection mode https://play.google.com/s...Fi+Connection+Mode&c=apps
(niet zelf getest)
[Voor 50% gewijzigd door Gianni Rombios op 12-04-2012 23:44]
Fraai dit... Gisteren na de melding van de update gelijk aan de slag gegaan.
Kies opgestart, geüpdatet en telefoon aangesloten. Ging allemaal prima en kreeg dan ook direct de melding dat er een firmware-update beschikbaar was. Echter eerst een back-up maken, want you never know! Dit proces duurde heel lang en al die tijd gaf Kies 'Voorbereiden' weer. Toen ik na anderhalf uur eens wilde kijken wat mijn telefoon aan het doen was, bleek dat deze een reboot had gehad. Direct daarna gaf Kies ook de melding 'Back-up mislukt' weer..
Toen ik hierna mijn telefoon opnieuw probeerde te koppelen aan mijn laptop, lukte dit niet. Mijn laptop herkende de telefoon niet meer.. Wel gaf mijn tel nog de melding 'USB verbonden' weer, maar op mijn laptop gebeurde niets. Hierop allerlei bekende trucs toegepast. Telefoon meerdere malen uit-/aangezet, laptop idem en ook Kies opnieuw geïnstalleerd. Daarnaast de truc met *#7284* gebruikt, maar ook dit werkt niet. Mijn laptop herkent de telefoon gewoon niet meer
Weet iemand hoe ik bovenstaand probleem op kan lossen? Ik wil graag (legaal) updaten, zodat ik Loadmonitor (ter voorkoming van de reboots) kan verwijderen en mijn batterij weer een 'normale' levensduur krijgt..
Thanks alvast!
Kies opgestart, geüpdatet en telefoon aangesloten. Ging allemaal prima en kreeg dan ook direct de melding dat er een firmware-update beschikbaar was. Echter eerst een back-up maken, want you never know! Dit proces duurde heel lang en al die tijd gaf Kies 'Voorbereiden' weer. Toen ik na anderhalf uur eens wilde kijken wat mijn telefoon aan het doen was, bleek dat deze een reboot had gehad. Direct daarna gaf Kies ook de melding 'Back-up mislukt' weer..
Toen ik hierna mijn telefoon opnieuw probeerde te koppelen aan mijn laptop, lukte dit niet. Mijn laptop herkende de telefoon niet meer.. Wel gaf mijn tel nog de melding 'USB verbonden' weer, maar op mijn laptop gebeurde niets. Hierop allerlei bekende trucs toegepast. Telefoon meerdere malen uit-/aangezet, laptop idem en ook Kies opnieuw geïnstalleerd. Daarnaast de truc met *#7284* gebruikt, maar ook dit werkt niet. Mijn laptop herkent de telefoon gewoon niet meer

Weet iemand hoe ik bovenstaand probleem op kan lossen? Ik wil graag (legaal) updaten, zodat ik Loadmonitor (ter voorkoming van de reboots) kan verwijderen en mijn batterij weer een 'normale' levensduur krijgt..
Thanks alvast!
Volgens mij heb jij hetzelfde probleem als ik en vele anderen. Je USB connector is niet helemaal goed meer, of vuil. Je kan proberen met een DROGE tandenborstel je USB connector schoon te maken en met de stofzuiger het vuil eruit proberen te zuigen of met perslucht schoon te spuiten. Dit werkte helaas niet voor mij, maar misschien voor jou wel. Je kan een kapotte/vuile USB connector herkennen aan het feit dat je telefoon in USB connectie blijft hangen, denkt dat hij nog aan het opladen is (check je batterij status in de instellingen) en dat hij aangeeft of 'oververhit' of 'te hoog voltage' met de status niet opladen. Sommige mensen melden ook dat de telefoon in 'car mode' gaat vanwege een vuile/kapotte stekker. Wat bij mij werkte om hem toch verbonden te krijgen is met een plastic/houten stokje de USB connector iets aanduwen als de kabel nog niet aangesloten zit (dus het connectie punt). Geheel op eigen risico natuurlijk! Ik moet hem ook nog terugsturen naar de garantiemefjoew schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:03:
Fraai dit... Gisteren na de melding van de update gelijk aan de slag gegaan.
Thanks alvast!

@mtlife De problemen die jij benoemt herken ik niet. Mijn telefoon geeft namelijk wél de juiste situatie weer, maar mijn computer herkent de telefoon niet. Andere apparaten die ik aansluit op een willekeurige poort van de computer doen het wel en dat geldt idem voor de telefoon. Dus aansluiten op de lader bijvoorbeeld, gaat probleemloos.
Het probleem zit em dus puur in de communicatie tussen de tel en m'n laptop...
USB-foutopsporing in ontwikkelaars opties aan of uit zetten?mefjoew schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:47:
@mtlife De problemen die jij benoemt herken ik niet. Mijn telefoon geeft namelijk wél de juiste situatie weer, maar mijn computer herkent de telefoon niet. Andere apparaten die ik aansluit op een willekeurige poort van de computer doen het wel en dat geldt idem voor de telefoon. Dus aansluiten op de lader bijvoorbeeld, gaat probleemloos.
Iemand een appje of iets dergelijks waarmee ik kan bepalen hoeveel mijn batterij is achteruitgegaan sinds dat ik hem kocht, bijna een jaar geleden?
[Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 13-04-2012 12:36]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Sinds een week draai ik Android 4.0.3 en had de LUX versie in gebruik. Gisteren was de XEN versie uitgekomen en deze heb ik erover heen geflashed. Leek geen probleem te zijn en alles lijkt te werken, maar volgens mij zit er nog steeds een bug in de WiFi. Als ik namelijk de WiFi uit en inschakel via het schuifmenu, wil hij nog wel eens vastlopen.
Wat er dan gebeurt is dat het icoontje licht groen wordt, alsof de module dus wordt opgestart. Soms blijft haar dus in hangen en werkt de telefoon ook niet meer eventjes. Vandaag was het zelfs zo bont, dat ik helemaal geen beeld meer kreeg, wat ik ook deed. Daarom maar even de batterij eruit gehaald en weer opnieuw erin gezet.
Resultaat, een flinke batterij drain zonder enkele reden:
Hebben meer mensen hier last van? Of zijn hier al oplossingen c.q. verklaringen voor?
Ik vind overigens ook dat het Android systeem (bovenaan) aardig veel in beslag neemt qua batterij. De rest is wel te verklaren maar dat eerste lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
Wat er dan gebeurt is dat het icoontje licht groen wordt, alsof de module dus wordt opgestart. Soms blijft haar dus in hangen en werkt de telefoon ook niet meer eventjes. Vandaag was het zelfs zo bont, dat ik helemaal geen beeld meer kreeg, wat ik ook deed. Daarom maar even de batterij eruit gehaald en weer opnieuw erin gezet.
Resultaat, een flinke batterij drain zonder enkele reden:
Hebben meer mensen hier last van? Of zijn hier al oplossingen c.q. verklaringen voor?
Ik vind overigens ook dat het Android systeem (bovenaan) aardig veel in beslag neemt qua batterij. De rest is wel te verklaren maar dat eerste lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
[Voor 9% gewijzigd door Jochemp op 13-04-2012 14:05]
It's all about technology
"Veel" is relatief. Als je je telefoon nauwelijks gebruikt zal relatief veel energiedrain door Android system komen, dat komt omdat de rest helemaal niks verbruikt. Naar mate je hem meer gebruikt zal je scherm de grootverbruiker worden. Dit plaatje zou mij alleen verrassen als je scherm veel meer dan 1 uur heeft aangestaan.Jochemp schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:04:
Verder is je batterij altijd een beetje van slag nadat de telefoon is blijven hangen, ook kost rebooten relatief veel stroom (scherm, cpu en gpu gaan dan een poosje volle kracht). Niks geks aan en waarschijnlijk trekt het wel bij.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Jochemp haal de sd kaart er eens een tijdje uit. Komt wel voor dat na de update de sd kaart niet lekker meer meeloopt.
Ook kun je de energiebalken nog een keer aantikken om meer info te krijgen.
Ook kun je de energiebalken nog een keer aantikken om meer info te krijgen.
[Voor 25% gewijzigd door Gianni Rombios op 13-04-2012 14:28]
Bij de energiebalk staat inderdaad dat ik hem kan aanklikken, en staat er ook bij dat hij ruim 2,5 uur aan het "wakker blijven" is. Lijkt me ook niet gezond, maar het is niet anders.
Waar ik me inderdaad meer zorgen over maak is die drains enzo. Dat was toch de reden dat ik naar 4.0 overging omdat die in 2.3.6 ook nog zaten. Helpt het als ik eventjes de SD-kaart eruit haal? Of moet dit langere tijd gebeuren? Hier staat namelijk al mijn muziek op, dus geheel onbelangrijk is het niet
Waar ik me inderdaad meer zorgen over maak is die drains enzo. Dat was toch de reden dat ik naar 4.0 overging omdat die in 2.3.6 ook nog zaten. Helpt het als ik eventjes de SD-kaart eruit haal? Of moet dit langere tijd gebeuren? Hier staat namelijk al mijn muziek op, dus geheel onbelangrijk is het niet

It's all about technology
Dat thema is een beetje vergeten, maar het probleem is er nog steeds: de roze vlek in de camera op witte achtergronden als de witbalans op automatisch ingesteld staat. Ik draai nu de laatste officiële firmware (XWLP7) en heb het probleem nog steeds. Weet er iemand hier nog meer over?
Ik geloof dat de camera firmware niet meeloopt met systeemupdates, maar kan er naast zitten. In google play is een camera firmware update te vinden van Samsung zelf. Kan hem zelf niet terug vinden maar had bij mij geen effect, ik had al de nieuwste (dit was vorige week toen ik op 2.3.6 zat).
Ik heb de camera firmware ooit geupdate vanuit Samsung Apps, niet vanuit Google Play. Dat is al wel ruim een half jaar geleden, dus misschien hebben nieuwere toestellen die update al wel.Gianni Rombios schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:45:
Ik geloof dat de camera firmware niet meeloopt met systeemupdates, maar kan er naast zitten. In google play is een camera firmware update te vinden van Samsung zelf. Kan hem zelf niet terug vinden maar had bij mij geen effect, ik had al de nieuwste (dit was vorige week toen ik op 2.3.6 zat).
Lijkt verdwenen uit Google Apps, net als Modern Combat 3 sgs2 gratis versie overigens... Jammer.
*#34971539# check hiermee je firmware, zie http://forum.xda-develope...ex.php/t-1098834-p-2.html
Misschien klets ik maar wat, heb mijn toestel pas een dag of tien. Maar leek me misschien nuttig te melden.
Cam scef02 in mijn geval. Update zei dat ik de laatste had vorige week.
*#34971539# check hiermee je firmware, zie http://forum.xda-develope...ex.php/t-1098834-p-2.html
Misschien klets ik maar wat, heb mijn toestel pas een dag of tien. Maar leek me misschien nuttig te melden.
Heb ik ook op 2.3.6. Ga ik binnenkort eens voor langs een servicecenterFezzFest schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:39:
Dat thema is een beetje vergeten, maar het probleem is er nog steeds: de roze vlek in de camera op witte achtergronden als de witbalans op automatisch ingesteld staat. Ik draai nu de laatste officiële firmware (XWLP7) en heb het probleem nog steeds. Weet er iemand hier nog meer over?
Had dat topic ook ontdekt. Ik heb ook die firmwareversie SCEF02.Gianni Rombios schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:09:
Lijkt verdwenen uit Google Apps, net als Modern Combat 3 sgs2 gratis versie overigens... Jammer.
Proberen gaat mee, maar hoogstwaarschijnlijk sturen ze je wandelen: het is geen hardwareprobleem, maar een fout in de firmware. Mocht er een firmware zijn die het probleem oplost, hadden we dat al lang vernomen.reyals schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:40:
[...]
Heb ik ook op 2.3.6. Ga ik binnenkort eens voor langs een servicecenter
Dankzij het filmpje van Gianni Rombios
En mij is vandaag ook opgevallen dat als je een sms krijg en je zit op de scooter, dan kan je niet met je hand door je broek op een van de knopjes aan de zijkant klikken zodat het muziekje uit gaat, neej je kan gewoon voor lul staan bij het stoplicht. Al die fietsers kijken. Shame....Iemand enige oplossing voor deze probleempjes?
heb ik nu een complete track als sms, alleen geeft dit wel een probleem als je aan het bellen en er komt een sms binnen. Dan kan je dus geen normaal gesprek meer voeren.
En mij is vandaag ook opgevallen dat als je een sms krijg en je zit op de scooter, dan kan je niet met je hand door je broek op een van de knopjes aan de zijkant klikken zodat het muziekje uit gaat, neej je kan gewoon voor lul staan bij het stoplicht. Al die fietsers kijken. Shame....Iemand enige oplossing voor deze probleempjes?
Korte mp3 gebruiken? Met mp3ringtone maker inkorten?
Hm heb zelf geen ervaring met mp3 sms maar dit was inderdaad te verwachten. Ik geloof dat je het sms geluid tijdens bellen uit kunt zetten (vinkje meldingstoon tijdens oproep oid). Maar idd inkorten lijkt me ook. Misschien toestel omdraaien gesture aanzetten? Maar is niet zo makkelijk in de broekzak. Behalve dat, misschien speelt hij dan eerst het mp3tje toch helemaal af.
Succes!
Succes!
Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic
Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie
Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur
Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots
Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic
Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie
Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur
Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots
Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic