• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-12-2022
Ik heb gisteren voor 180e een nieuwe display op mijn sgs2 laten zetten omdat het glas kapot was.

Daarvoor functioneerde apparaat 100% goed, alles dus met kapot glas (2 weken mee rondgelopen). Maar sinds het scherm gisteren is vervangen, doen de 'g' en 'v' toets op mijn keyboard het niet meer, alsof er een dode plek zit op het touchscreen.

Is dit een bekend probleem ? Gevolg van slechte montage of defecte module?

edit. Teruggeweest naar winkel, nieuw scherm erop laten zitten, was productiefout volgens hun. Je zou verwachten dat ze zoiets testen na reparatie, maar het was nogal druk in de winkel.

[Voor 19% gewijzigd door Buntmans op 22-03-2012 16:08]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hebben jullie er ook last van dat, indien je WhatsApp gebruikt, je een regel tikt en dan bij de volgende regel het laatste getikte woord ineens ziet die je dan vervolgens weer moet verwijderen?

Dus ik tik bijv. "mooi weer was het vandaag", verzend en kom op de volgende regel (wit!). Ik begin met typen en dan staat er direct "vandaag", die ik dan eerst weer moet weghalen..

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Exorcist schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:58:
Hebben jullie er ook last van dat, indien je WhatsApp gebruikt, je een regel tikt en dan bij de volgende regel het laatste getikte woord ineens ziet die je dan vervolgens weer moet verwijderen?

Dus ik tik bijv. "mooi weer was het vandaag", verzend en kom op de volgende regel (wit!). Ik begin met typen en dan staat er direct "vandaag", die ik dan eerst weer moet weghalen..
Dit komt me bekend voor, maar ik heb dat heel soms (paar keer per jaar). Overigens met meerdere toestellen (HTC, Samsung), verschillende Android versies (2.2/2.3) en verschillende toetsenborden (standaard Android, Swype).

Lijkt me dus een Android bug: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=14990

[Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 22-03-2012 12:06]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jelmervos schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:03:
[...]

Dit komt me bekend voor, maar ik heb dat heel soms (paar keer per jaar). Overigens met meerdere toestellen (HTC, Samsung), verschillende Android versies (2.2/2.3) en verschillende toetsenborden (standaard Android, Swype).

Lijkt me dus een Android bug: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=14990
Ja, exact wat die link omschrijft! Dan weet ik in ieder geval dat ik niet gek ben. Thanks!

Anoniem: 342038

Beste Forumleden,

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen. Enkele weken geleden laadde mijn mobiel niet meer op en gaf de telefoon een vreemde melding bij het opstarten, namelijk een knipperend geel driehoek met daarin een temperatuur meter. Via de search in dit forum gaven jullie aan dat dit waarschijnlijk lag aan de usbconnector en dat er hoogstwaarschijnlijk kortsluiting was ontstaan (in mijn geval door vocht). Vervolgens heb ik een grote vestiging van de phonehouse gebeld, en deze hebben de usb connector kosteloos vervangen. Perfecte service, en het was binnen een half uur gepiept. Maar nu zit ik met een volgend probleem. Als ik mijn mobiel aansluit op m'n laptop kom ik niet meer in het bestandsbeheer van mn SGII. Bij 'deze computer' worden in plaats daarvan twee verschillende wisselbare schijven weergegeven, als ik op een van deze schijven klik, wordt de melding gegeven dat ik een schijf moet plaatsen. Tevens krijg ik de melding dat ik het stuurprogramma voor de CDCserial moet installeren. Heb het forum reeds doorgezocht, maar ik kan de oplossing niet vinden.. Weten jullie misschien een oplossing!?

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Aloysxda schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:34:
[...]

Bedankt voor je reactie. Alle contacten die op mijn simkaart stonden heb ik verwijderd. Helaas veranderd dit de situatie niet. Ook na een nieuwe opstart van het toestel geen verandering.
Weet iemand waar ik dit moet zoeken ?
Je zal er best aan gedacht hebben maar heb je op de S2 (instellingen) nu deze OOK naar je telefoon contacten gezet?

Edit/
Onderschat het niet; ik heb mij ook blind zitten zoeken naar de juiste instelling.

[Voor 9% gewijzigd door racinfo op 22-03-2012 13:17]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-03 18:29
@pottahs staat je usb fouten opsporen aan?
Instellingen ->Applicaties -> Ontwikkeling.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

reyals schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:21:
@pottahs staat je usb fouten opsporen aan?
Instellingen ->Applicaties -> Ontwikkeling.
Thanks, deze stond inderdaad aangevinkt. Heb 'm uitgezet en kan nu weer via de laptop in mn telefoon! Top!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-03 11:03

n00bs

Het is weer Zomer!

jelmervos schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:03:
[...]

Dit had ik met de stock HTC Legend rom niet, na CM7 update met custom keyboards wel. Zeer irritant en nu in de S2 ook ja :(

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:50
racinfo schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:15:
[...]
Je zal er best aan gedacht hebben maar heb je op de S2 (instellingen) nu deze OOK naar je telefoon contacten gezet?

Edit/
Onderschat het niet; ik heb mij ook blind zitten zoeken naar de juiste instelling.
Ik snap niet helemaal wat jij bedoeld. Alle contacten die op mijn sim kaart stonden heb ik verwijderd. Dit waren alleen wat nummers van mijn provider. Die had ik ook al in mijn telefooncontacten staan.
Wat bedoel je met de juiste instelling? _/-\o_

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-03 06:03
CRXed schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 00:09:
[...]

Zijn het locale contacten op je foon of Google contacten?
Google contacten kan je meer in zetten en syncen met Gmail.
Ik sla de contacten bij Google op.

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Sinds twee dagen dit fantastische toestel. Na mijn legend is dit een zeer waardige opvolger. Ik ben uiteraard lekker bezig met instellen en het leren kennen van het toestel en ik vraag me het volgende af. Als ik een app op sd zet, pakt hij hier automatisch het externe kaartje van 2 gb wat ik uit mijn vorige toestel heb gehaald (de kaart van 16 gb is inmiddels aangevraagd). Ik wil eigenlijk dat hij het wegschrijft naar het interne sd geheugen van 16 gb. Ik kan niet vinden waar ik dat verschil kan aangeven.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:15

13art

Moderator Mobile
Dat is wel apart want in principe zou hij automatisch alles op het interne geheugen moeten zetten, dus waarom het bij jou anders is. Heb je bij instellingen toevallig aangevinkt dat hij alles op SD moet zetten?

Enjoy the silence

• jellydaddy
l3art schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 07:21:
Dat is wel apart want in principe zou hij automatisch alles op het interne geheugen moeten zetten, dus waarom het bij jou anders is. Heb je bij instellingen toevallig aangevinkt dat hij alles op SD moet zetten?
Okee, wellicht begrijp ik het verkeerd. Een dergelijke instelling heb ik nergens aangevinkt en kan ik ook niet vinden.
Is het dan zo dat het intern geheugen van 16 gb gesplitst is in het zogenaamde usb-opslag en apparaatgeheugen waarbij alle apps standaard op het apparaatgeheugen komen (beschikbare ruimte 1,62 gb bij mij) en andere bestanden zoals foto's en films op de usb-opslag (beschikbare ruimte 11,27 gb)? En daarbij dus niet mogelijk is apps naar het usb-opslag gedeelte weg te schrijven?

Verwarring onstaat bij mij doordat het onderstaande screenshot zegt dat er 11 gb sd-geheugen vrij is met een kaartje van 2gb in het toestel...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jellydaddy schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:30:
[...]

Okee, wellicht begrijp ik het verkeerd. Een dergelijke instelling heb ik nergens aangevinkt en kan ik ook niet vinden.
Is het dan zo dat het intern geheugen van 16 gb gesplitst is in het zogenaamde usb-opslag en apparaatgeheugen waarbij alle apps standaard op het apparaatgeheugen komen (beschikbare ruimte 1,62 gb bij mij) en andere bestanden zoals foto's en films op de usb-opslag (beschikbare ruimte 11,27 gb)? En daarbij dus niet mogelijk is apps naar het usb-opslag gedeelte weg te schrijven?

Verwarring onstaat bij mij doordat het onderstaande screenshot zegt dat er 11 gb sd-geheugen vrij is met een kaartje van 2gb in het toestel...

[afbeelding]
Misschien is de verwarring dat waar bij jou ruimte op sd-kaart wordt weergegeven, het interne geheugen wordt bedoeld. Dit wordt namelijk ook wel 'interne sd-kaart' genoemd. Een micro-sd kaart die je er bij stopt wordt 'externe sd-kaart' genoemd.

In dat geval wordt dus wel alles netjes op het interne geheugen gezet. Je kan dit zelf makkelijk controleren door met een bestandsverkenner te kijken of het mapje .androidsecure bestaat. Om deze te kunnen zien moet je wel verborgen bestanden weergeven.

[Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 23-03-2012 13:27]

• jellydaddy
gwystyl schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:25:
[...]

Misschien is de verwarring dat waar bij jou ruimte op sd-kaart wordt weergegeven, het interne geheugen wordt bedoeld. Dit wordt namelijk ook wel 'interne sd-kaart' genoemd. Een micro-sd kaart die je er bij stopt wordt 'externe sd-kaart' genoemd.

In dat geval wordt dus wel alles netjes op het interne geheugen gezet. Je kan dit zelf makkelijk controleren door met een bestandsverkenner te kijken of het mapje .androidsecure bestaat. Om deze te kunnen zien moet je wel verborgen bestanden weergeven.
Dat mapje zie ik niet op de interne sd (met es file explorer, met verborgen bestanden weergegeven). Toch ga ik ervan uit dat het weggeschreven wordt op het intern geheugen.
Klopt mijn aanname dat van de 16 gb "maar" een paar gb beschikbaar is voor apps (niet dat het niet genoeg zou zijn lijkt me nu :P) doordat er verschil wordt gemaakt tussen "apparaatgeheugen" en "usb-opslag" (gezien bij instellingen/opslag)?

• businka19
  • Laatst online: 05-03-2021
jellydaddy schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:32:
Dat mapje zie ik niet op de interne sd (met es file explorer, met verborgen bestanden weergegeven). Toch ga ik ervan uit dat het weggeschreven wordt op het intern geheugen.
Klopt mijn aanname dat van de 16 gb "maar" een paar gb beschikbaar is voor apps (niet dat het niet genoeg zou zijn lijkt me nu :P) doordat er verschil wordt gemaakt tussen "apparaatgeheugen" en "usb-opslag" (gezien bij instellingen/opslag)?
Dat klopt.

• TheFes
  • Laatst online: 17:44
jellydaddy schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:32:
[...]

Je hebt zo'n 2 GB beschikbaar voor apps, en dan zo11,5 GB voor de rest (muziek etc). Nu moet ik wel zeggen dat er een beetje willekeur is waar de data voor de apps terecht komt. Ik heb op beide partities meer dan een GB aan apps staan volgens de instellingen/opslag.

De rest van de 16 GB wordt gebruikt voor Android.

Home Assistant configuratie

• BasPH
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-03 17:51
Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem. Het komt maar af een toe voor (ongeveer 1x per week) dus het is nog lastig te achterhalen waar het probleem zit.

Als ik iemand bel of gebeld wordt blijft het stil. Als ik de telefoon dan op de luidspreker zet hoor ik soms wel geluid, maar soms ook niet. Wanneer ik wel geluid hoor en de persoon neemt op, hoort hij mij niet. Een gesprek is dus niet mogelijk. Vandaag gebeurde het erg vaak. Ik had daarbij vol bereik, en wanneer het ongeveer 20 seconden stil bleef verscheen de melding 'Lijn bezet'. Het gebeurde bij maar 1 contact, met andere contacten kon ik gewoon bellen. Met een andere telefoon kon ik dat ene contact ook gewoon bellen. Het probleem komt ook voor bij andere contacten, dus het ligt niet aan die persoon die ik bel/waardoor ik gebeld wordt.

Het lastige is dus dat het zeer sporadisch voorkomt, maar het is wel zeer frustrerend. Ik heb een Galaxy S2 met Android 2.3.3. Herkent iemand dit probleem, en weet iemand misschien een oplossing hiervoor?

[Voor 6% gewijzigd door BasPH op 23-03-2012 20:20]

• reyals
@basph heb je jouw sim al eens geprobeerd in een ander toestel en een andere sim (andere provider) in jouw toestel? Om maar uit te sluiten dat het zaan het netwerk ligt.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• -Edwin-
Hoe kan Samsung nou zo lang wachten met een fix voor de reboots. Vandaag op de wifi van mn universiteit 5 reboots binnen 1,5 uur! En na elke reboot gaat er zo'n 8% acculading vanaf. Ik hoef niet zo snel mogelijk Android 4.0 of wat dan ook. Maar een fix voor dit gezeur mag er onderhand wel wezen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Gewoon Lite'ning Rom v6.1 installeren en je hebt nergens last meer van. ;)

Zolang er nog geen goede en compleet werkende ICS rom is blijft die er bij mij gewoon op staan.
Geen reboots, goede accu prestatie etc. Nog steeds een aanrader ook al is de rom al een jaar oud.

"When you grow up your heart dies"

• -Edwin-
sjaool schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:16:
Gewoon Lite'ning Rom v6.1 installeren en je hebt nergens last meer van. ;)

Zolang er nog geen goede en compleet werkende ICS rom is blijft die er bij mij gewoon op staan.
Geen reboots, goede accu prestatie etc. Nog steeds een aanrader ook al is de rom al een jaar oud.
Ik heb eigenlijk geen zin in Custom ROMs en om daarmee bezig te zijn. Ik weet hoe het werkt hoor (heb het vroeger veel gedaan met de Samsung Omnia). Maar ik heb nu gewoon graag een telefoon dat out of the box goed werkt. Met af en toe een update met nieuwe functies het liefst.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Lite'ning v6.1 (2.3.4) is nagenoeg een standaard rom met Touch Wiz en een aantal handige tweaks.
De updates die het afgelopen jaar, voor ICS, zijn gedaan voegen voor mijn gevoel niks toe.

"When you grow up your heart dies"

• -Edwin-
sjaool schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:14:
Lite'ning v6.1 (2.3.4) is nagenoeg een standaard rom met Touch Wiz en een aantal handige tweaks.
De updates die het afgelopen jaar, voor ICS, zijn gedaan voegen voor mijn gevoel niks toe.
Ik geloof best dat het een goede ROM is zonder veel wijzigingen. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon de taak van Samsung is om stabiele software te leveren. En niet in november via twitter bekend te maken dat er sprake is van reboots en er zo snel mogelijk een oplossing voor komt, om 5 maanden later vervolgens nog niks te hebben.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 20:55
-Edwin- schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:00:
Hoe kan Samsung nou zo lang wachten met een fix voor de reboots. Vandaag op de wifi van mn universiteit 5 reboots binnen 1,5 uur! En na elke reboot gaat er zo'n 8% acculading vanaf. Ik hoef niet zo snel mogelijk Android 4.0 of wat dan ook. Maar een fix voor dit gezeur mag er onderhand wel wezen.
Een troost, er gaat niet werkelijk 8% vanaf, de batterij is even van slag na een reboot.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-02 17:22
Hallo heeft iemand hier toevallig een link naar een stockrom voor de Galaxy s II, ik had er custom software opstaan maar heb perongeluk kernel geflashd met odin, nu kan ik hem niet meer booten. Ik wil er graag weer een stock kernel opzetten maar ik heb al zo veel afgespeurd en kan niks vinden, wat ik vind dan doen de links het noet of het houd halferwege op me downloaden.... kan iemand mij helpen? eventueel een stock rom van ics? zodat ik alles mooi terug kan zetten met odin

alvast bedankt.

Zou je
1) zelf eerst wat moeite willen doen, wat je vraagt is eenvoudig te vinden
2) je verhaal schrijven met de gebruikelijke leestekens zoals hoofdletters, hier en daar een punt of een komma op de juiste plaats en uiteraard met woorden die ook echt bestaan.

[Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 25-03-2012 00:20]

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 17:52
gangstahh schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:37:
Hallo heeft iemand hier toevallig een link naar een stockrom voor de Galaxy s II, ik had er custom software opstaan maar heb perongeluk kernel geflashd met odin, nu kan ik hem niet meer booten. Ik wil er graag weer een stock kernel opzetten maar ik heb al zo veel afgespeurd en kan niks vinden, wat ik vind dan doen de links het noet of het houd halferwege op me downloaden.... kan iemand mij helpen? eventueel een stock rom van ics? zodat ik alles mooi terug kan zetten met odin

alvast bedankt.
Kijk nou eens onderaan de pagina.
Daar staat met grote blauwe letters de link naar het ICS topic, en wat kun je daar vinden..............

Juist !! o.a. links naar ICS ROM's

En mischien is de bovenste blauwe regel ook wel nuttig.

[Voor 8% gewijzigd door TifKag op 24-03-2012 18:30. Reden: Toch maar een link toegevoegd]

Yeah..... right

• racinfo

racinfo

E-MTB

Aloysxda schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:00:
[...]
Ik snap niet helemaal wat jij bedoeld. Alle contacten die op mijn sim kaart stonden heb ik verwijderd. Dit waren alleen wat nummers van mijn provider. Die had ik ook al in mijn telefooncontacten staan.
Wat bedoel je met de juiste instelling? _/-\o_
Op gevaar af een open deur in te trappen wil ik mijn instellingen wel verwoorden:
1. kies contacten
2. kies menu (touch linksonder)
3. druk "meer"
4. kies instellingen
5. kies "nieuwe contacten opslaan"
6. dan kies je "Telefoon"

Hierna zou je probleem opgelost moeten zijn (bij mij was dat het geval).

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:09
Mijn tel komt deze week van de reparatie terug, gelukkig!

Ik kreeg de battery warning en bekende USB problemen.

Ze zouden de PBA SUB onder het scherm hebben vervangen? Iemand bekend met deze term?

Edit: Lijkt erop dat het System Board is vervangen, of een gedeelte ervan.

[Voor 18% gewijzigd door DaYwaLkUr op 26-03-2012 15:57]

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:17
Mijn S2 trilt sinds een tijdje helemaal niet meer. Uiteraard heb ik al gekeken bij instellingen->geluid->trillen en die staat op altijd. Verder heb ik ook aan staan dat hij een vibratie zou moeten geven bij elke aanraking maar die doen het allemaal sinds kort niet meer. Google geeft mij alleen adviezen waarin ik de instelling moet checken die ik zelf al bekeken heb. Intensiteit van het trilsignaal staat op de helft. Iemand enig idee?

• reyals
Fist schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:45:
Mijn S2 trilt sinds een tijdje helemaal niet meer. Uiteraard heb ik al gekeken bij instellingen->geluid->trillen en die staat op altijd. Verder heb ik ook aan staan dat hij een vibratie zou moeten geven bij elke aanraking maar die doen het allemaal sinds kort niet meer. Google geeft mij alleen adviezen waarin ik de instelling moet checken die ik zelf al bekeken heb. Intensiteit van het trilsignaal staat op de helft. Iemand enig idee?
zoek eens een servicecenter op, lijkt op kapotte hardware

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:49
Hebben meerdere mensen ineens spontaan een Russische App in hun Play staan?
Ik heb geen idee hoe ik hieraan kom, en het is niet te verwijderen :/.

Als ik scan met AVG geeft die geen virus/spam melding aan, echter vertrouw ik het nog altijd niet.
Graag hulp.

App:

[Voor 30% gewijzigd door Freeman op 26-03-2012 20:58]

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Johnnyzz schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:57:
Hebben meerdere mensen ineens spontaan een Russische App in hun Play staan?
Ik heb geen idee hoe ik hieraan kom, en het is niet te verwijderen :/.
Je bent niet de enige:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562469
Maar het is dus geen virus of zo, eerder een foutje van Google.

[Voor 8% gewijzigd door sandeman op 26-03-2012 21:04]

• Freeman
Ik heb het gelezen ja..
Hopelijk dat het snel wordt opgelost, want ik vertrouw het totaal niet!

• Albert020
  • Laatst online: 17:40
Johnnyzz schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:08:
Ik heb het gelezen ja..
Hopelijk dat het snel wordt opgelost, want ik vertrouw het totaal niet!
Heb um hier ook ineens, zeer vreemd !!!

• Freeman
Wat ik dus al eerder las, maar waar ik pas later achter kom de app "Testfile" heb ik hier ook.
Dafuq is er aan de hand :/

• Albert020
Johnnyzz schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:33:
Wat ik dus al eerder las, maar waar ik pas later achter kom de app "Testfile" heb ik hier ook.
Dafuq is er aan de hand :/
Die heb ik hier ook ineens, wtf is dit ?

• Freeman
@ Albert020

Welke apps heb jij de laatste week/paar dagen geinstalleerd?
Wellicht hebben we dezelfde apps in die tijd geinstalleerd wat misschien de veroorzaker is.

• Freeman
Er is al wel een fix voor mensen die root hebben:

XDA:
This app appeared too in my google play store. Deleting the social hub app (there are two, the one with the little blue icon was the right one i think) with titanium backup removed this of my apps list. Hope this helps :)
En ook bevestigd:
Aye this worked for me too. Removed the samsung social hub app with titanium backup. It is indeed the one with an envelop icon with a little blue S on it

[Voor 24% gewijzigd door Freeman op 26-03-2012 21:42]

• Albert020
Johnnyzz schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:40:
@ Albert020

Welke apps heb jij de laatste week/paar dagen geinstalleerd?
Wellicht hebben we dezelfde apps in die tijd geinstalleerd wat misschien de veroorzaker is.
Mijn Laatste instal was: Timeriffic

@Johnnyzz

Als je iets meer weet hoor ik het graag ?

[Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 26-03-2012 21:59]

• Freeman
Mijn laatst geïnstalleerde apps zijn Angry Birds space en N64 emulator.
Niks schadelijk aan

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 22:19

jefjef

learning by doing

Ik heb nu iets vreemds. Heb mapje aangemaakt bijvoorbeeld tools, office enz.. Spontaan dupliceren deze zich?

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 00:27
BasPH schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:17:
Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem. Het komt maar af een toe voor (ongeveer 1x per week) dus het is nog lastig te achterhalen waar het probleem zit.

Als ik iemand bel of gebeld wordt blijft het stil. Als ik de telefoon dan op de luidspreker zet hoor ik soms wel geluid, maar soms ook niet. Wanneer ik wel geluid hoor en de persoon neemt op, hoort hij mij niet. Een gesprek is dus niet mogelijk. Vandaag gebeurde het erg vaak. Ik had daarbij vol bereik, en wanneer het ongeveer 20 seconden stil bleef verscheen de melding 'Lijn bezet'. Het gebeurde bij maar 1 contact, met andere contacten kon ik gewoon bellen. Met een andere telefoon kon ik dat ene contact ook gewoon bellen. Het probleem komt ook voor bij andere contacten, dus het ligt niet aan die persoon die ik bel/waardoor ik gebeld wordt.

Het lastige is dus dat het zeer sporadisch voorkomt, maar het is wel zeer frustrerend. Ik heb een Galaxy S2 met Android 2.3.3. Herkent iemand dit probleem, en weet iemand misschien een oplossing hiervoor?
Ik had dat probleem ook een aantal keer toen ik op 2.3.3 zat. Na een upgrade naar 2.3.4 was ik er gelukkig vanaf. Als ik zo lees hier is 2.3.4 nog steeds de meest stabiele versie. Ik wacht nog even met upgraden dus. ;)

• Albert020
Johnnyzz schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:00:
Mijn laatst geïnstalleerde apps zijn Angry Birds space en N64 emulator.
Niks schadelijk aan
Baal hier best van, internet bankier ook met me phone en dit is niet fijn !!!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-03 15:16

Saven

Administrator

Vreemd ook ik zie hem er nu ineens tussen staan nadat mn telefoon een melding gaf dat er updates waren.

'k Zal de update van die app maar niet installeren :P Toch raar hoe dat kan gebeuren. Is geen virus lijkt me als het door een foutje van Google komt?

De app Testfile kan ik overigens niet terugvinden op mn toestel

edit:
wel de app karoges :{ |:(
ook zoiets vaags

[Voor 32% gewijzigd door Saven op 26-03-2012 22:55]

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-02 17:22
TifKag schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:24:
[...]

Kijk nou eens onderaan de pagina.
Daar staat met grote blauwe letters de link naar het ICS topic, en wat kun je daar vinden..............

Juist !! o.a. links naar ICS ROM's

En mischien is de bovenste blauwe regel ook wel nuttig.
Tja, sorry voor het 'ongemak'. Zaterdag was ik er niet helemaal bij, de drank zat nog aardig hoog ;S
Bij sammobile had ik al wat geprobeerd te downloaden, mbv hotfile alleen gaan die downloads moeilijk sloom, gemiddelde snelheid van 70 kb/ps.

In ieder geval bedankt voor de reactie :D

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:48
Saven schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:46:
Vreemd ook ik zie hem er nu ineens tussen staan nadat mn telefoon een melding gaf dat er updates waren.

'k Zal de update van die app maar niet installeren :P Toch raar hoe dat kan gebeuren. Is geen virus lijkt me als het door een foutje van Google komt?

De app Testfile kan ik overigens niet terugvinden op mn toestel
Vriendin heeft em hier ook... Schijnt te komen door de Social Hub App 7.5 (enveloppe met blauwe S er op). Die kun je zonder root sowieso niet uninstallen.

Waar Testfile vandaan komt is verder ook nog even een raadsel. Maar het lijkt er op dat er iets fout is gegaan bij het bakken van de apps van Samsung zelf of de Market / Google Play (ook gezien de wijde verspreiding van dit probleem).

Verder schijnt de update niet te installeren als je daar toestemming voor geeft, maar zelf heb ik dat niet willen proberen.

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Sinds gisteren een vage app van/verwijst naar "OJSC Mobile Telesystems"
Kan 'm in mijn apps alleen bijwerken en niet verwijderen......
Wie weet hier meer van? Google verwijst naar een Russische Provider o.i.d.
FunZip schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:16:
Wie weet hier meer van? Google verwijst naar een Russische Provider o.i.d.
Lees een páár posts boven je, op de Tweakers frontpage, etc. Ik bedoel, kom op?!

Nickname does not reflect reality

• FunZip
Brad Pitt schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:23:
[...]

Lees een páár posts boven je, op de Tweakers frontpage, etc. Ik bedoel, kom op?!
Ok....thnx, had al een zoek opdracht gegeven naar OJSC Mobile Telesystems maar daar kwam nix uit.....deze laatste posts waar jij naar verwijst heb ik net gemist gisteravond......

• Albert020
FunZip schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:29:
[...]

Ok....thnx, had al een zoek opdracht gegeven naar OJSC Mobile Telesystems maar daar kwam nix uit.....deze laatste posts waar jij naar verwijst heb ik net gemist gisteravond......
Zo hoe ze gekomen zijn, zijn ze ook weer ineens verdwenen...., gelukkig !

• FunZip
Albert020 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:57:
[...]

Zo hoe ze gekomen zijn, zijn ze ook weer ineens verdwenen...., gelukkig !
Hij lijkt idd verdwenen......strange.....

• Saven

Saven

Administrator

Bij mij staat die russische app en karoges er nog wel in, vreemd?

• Albert020
Saven schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:14:
Bij mij staat die Russische app en karoges er nog wel in, vreemd?
Ja zeker vreemd omdat ze bij mij dus alle twee weer weg zijn: MTC Russische + Testfile

• FunZip
Albert020 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:28:
[...]

Ja zeker vreemd omdat ze bij mij dus alle twee weer weg zijn: MTC Russische + Testfile
Testfile heb ik niet gehad.......stond die ook in "mijn apps"?

• Albert020
FunZip schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:52:
[...]

Testfile heb ik niet gehad.......stond die ook in "mijn apps"?
Bij mij stond ie er wel in, dus denk bij jou ook.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand nog must have kick ass apps voor de S2? misschien dat dit niet helemaal hier thuis hoort, maar ben op zoek naar apps die gewoon echt goed op de S2 werken met bv de sensoren.

Vraag me ook af of het mogelijk is voor apps die geluid uitzenden en de weerkaatsing kunnen omzetten in een plaatje (geen spectrograaf). In feite soort van echolocation... of andere bijzondere apps.

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 17:52
n00bs schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:50:
Weet iemand nog must have kick ass apps voor de S2? misschien dat dit niet helemaal hier thuis hoort, maar ben op zoek naar apps die gewoon echt goed op de S2 werken met bv de sensoren.

Vraag me ook af of het mogelijk is voor apps die geluid uitzenden en de weerkaatsing kunnen omzetten in een plaatje (geen spectrograaf). In feite soort van echolocation... of andere bijzondere apps.
Verkeerde Topic....Hier moet je zijn :O

Yeah..... right

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bug trouwens op de S2... wanneer de brightness op auto staat, dan wil het zo nu en dan voorvallen (nadat je daarvoor de brightness op 0% hebt gehad) dat de camera op 0% brightness blijft, terwijl bij alle andere apps de brightness wel auto. wordt aangepast.

• Freeman
Bij mij bleven de apps gewoon nog staan.
Ik werd het nogal zat, ook het feit dat wij nog altijd aan het wachten zijn op de officiële release van ICS op de officiële manier (Kies/OTA).

Ik draai nu Resurrection en hier zweer ik op :).
Draait enorm stabiel en eindelijk ICS zoals hij hoort te zijn, en geen poespas met Samsung haar Touchwiz.

• FunZip
Er verschijnt af en toe een "groen sterretje" linksboven in de taakbalk. Als ik mijn "gordijn" naar beneden trek staat er bij dat sterretje "hier klikken voor dubbele batterijduur" o.i.d. .....wat ik natuurlijk niet doe ;)

Kent iemand dit verschijnsel? Schuldig of onschuldig?

ThnX

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

FunZip schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:51:
Er verschijnt af en toe een "groen sterretje" linksboven in de taakbalk. Als ik mijn "gordijn" naar beneden trek staat er bij dat sterretje "hier klikken voor dubbele batterijduur" o.i.d. .....wat ik natuurlijk niet doe ;)

Kent iemand dit verschijnsel? Schuldig of onschuldig?

ThnX
Spam/reclame van een app die je gebruikt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• businka19
  • Laatst online: 05-03-2021
jelmervos schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:58:
Spam/reclame van een app die je gebruikt.
Ja, maar welke?
Je kan toch even kijken met een app als SystemPanel of zo welke dingen allemaal actief zijn/deze sluiten.

• reyals
zal wel airpush zijn, met deze kun je zien welk programma er gebruik van maakt: Google Play: AirPush Detector

• FunZip
Ok.....straks ff wat aangereikte oplossingen proberen

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-08-2022
Bedankt voor het bericht wat de advertenties kan veroorzaken op het gordijn. Met behulp van het Airpush programma kwam ik er achter dat dit in het ics-thema van mijn go-launcher zit. Ik hoop dit thema zsm niet meer nodig te hebben.

Geert

• -Edwin-
Ik heb sinds de laatste update van Google Play Store een raar fenomeen op de S2. Het aantal apps in de''mijn apps'' lijst was ineens gezakt van 73 naar 65. Bijvoorbeeld Google Maps en Flash Player staan er niet meer tussen. Nu las ik gisteren toevallig dat Google Maps een update heeft gehad naar 6.5.0. Dit zie ik echter niet in mijn apps. Als ik dan zoek op Maps zie ik inderdaad dat die geïnstalleerd is en ik kan op bijwerken drukken. Als ik erop druk staat er echter "uw aanvraag is verzonden, het product is over enkele minuten beschikbaar''. Verder gebeurt er niks. Weet iemand wat ik kan doen? Want ik wil natuurlijk ook gewoon voor Maps en bijvoorbeeld Adobe Flash Player de updates binnenkrijgen.

Heb even een vraag mbt e-mailsync. Heb verschillende aanpassingen gedaan in mn sync-schema, maar merk dat het geen verschil uitmaakt. Ik wil dus graag binnen piektijden (9-18.00u) automatisch mail ontvangen, en buiten piektijden graag handmatig. Maar als ik wat aanpassingen doorvoer in mn sync-schema blijft de mail automatisch mail binnenhalen. Kan iemand mijn vertellen waar dit probleem aan ligt. Heb al in voorgaande discussies gekeken, maar kreeg uiteenlopende problemen voorgeschoteld. Wellicht dat jullie mij van het juiste advies kunnen voorzien.

Gegroet.

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022
Ik heb even een vraag. Ik heb sinds kort een GT-i9100G met een lederen hoesje. Het hoesje is nieuw en gaat vrij strak om de telefoon heen, waardoor hij (o.a.) de powerbutton indrukt,

Nu kwam ik er achter dat als ik de powerbutton _tijdens_ het lockscreen ingedrukt houdt, dat de telefoon uitgaat/reboot. HTC's hebben hier in ieder geval geen last van.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

edwindijkstra.nl

• ebbz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:13
SLipEdd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:29:
Ik heb even een vraag. Ik heb sinds kort een GT-i9100G met een lederen hoesje. Het hoesje is nieuw en gaat vrij strak om de telefoon heen, waardoor hij (o.a.) de powerbutton indrukt,

Nu kwam ik er achter dat als ik de powerbutton _tijdens_ het lockscreen ingedrukt houdt, dat de telefoon uitgaat/reboot. HTC's hebben hier in ieder geval geen last van.

Even voor je geprobeerd. Maar die van mij doet dat ook. Ik gebruik wel widgetlocker...
SLipEdd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:29:
Dit is geen "probleem" maar een feature. Op deze manier kan je je telefoon "altijd" herstarten als 'ie is vastgelopen, zonder de accu te hoeven verwijderen.

• SLipEdd
Brad Pitt schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:14:
[...]

Dit is geen "probleem" maar een feature. Op deze manier kan je je telefoon "altijd" herstarten als 'ie is vastgelopen, zonder de accu te hoeven verwijderen.
Oké, maar de vraag is: hoe krijg ik dat uit? :) heel XDA/Google af zitten speuren, maar tot nu toe nog geen resultaat...

edwindijkstra.nl

SLipEdd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:20:
Oké, maar de vraag is: hoe krijg ik dat uit? :) heel XDA/Google af zitten speuren, maar tot nu toe nog geen resultaat...
Losser/ander hoesje kopen is de enige oplossing...

• SLipEdd
Brad Pitt schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Losser/ander hoesje kopen is de enige oplossing...
Bummer, dit moet toch op te lossen zijn aangezien de HTC's er geen last van hebben...ik blijf zoeken voor een oplossing. In de tussentijd de webshop even gemaild of ze een oplossing hebben hiervoor.

edwindijkstra.nl

SLipEdd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:41:
[...]
Bummer, dit moet toch op te lossen zijn aangezien de HTC's er geen last van hebben...
Nee is niet op te lossen, is een bewuste keuze en sowieso een hardware-matig iets, heeft dus weinig te maken met "last" ergens van hebben :) Je kan hopen dat het hoesje wat losser wordt maar acht die kans vrij klein. En dan nog, als 'ie dan net even verkeerd in je broek zit reset 'ie alsnog. Zou echt gewoon een andere hoes halen.

• SLipEdd
Brad Pitt schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:54:
[...]

Nee is niet op te lossen, is een bewuste keuze en sowieso een hardware-matig iets, heeft dus weinig te maken met "last" ergens van hebben :) Je kan hopen dat het hoesje wat losser wordt maar acht die kans vrij klein. En dan nog, als 'ie dan net even verkeerd in je broek zit reset 'ie alsnog. Zou echt gewoon een andere hoes halen.
Ik zie net dat een klant bij pdashop hetzelfde had, maar dat het na een paar over was. Ik ben benieuwd...
http://www.pdashop.nl/pro...-samsung-galaxy-s-ii.html

edwindijkstra.nl

• gwystyl
  • Laatst online: 16:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SLipEdd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:20:
[...]

dit ook geprobeerd? [google=change power button samsung galaxy s2]

deze post zegt dat het uit te schakelen is dmv Widget Locker

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
Vraagje. Ik heb android 2.3.5 en heb ooit via samsung geregistreerd. Nu wil ik weer inloggen om te kijken naar software update. Hoe kom ik weer achter mijn wachtwoord?

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:29
Kan het kloppen dat de Samsung wat minder goede WIFI-chips in z'n telefoons stopt? Mijn vriendin heeft namelijk een 3GS en altijd vol WIFI-bereik thuis, terwijl mijn oude Samsung Galaxy Gio dan maximaal 2 van de 4 streepjes had. M'n S2 heeft meestal of alleen het stipje onderin of het stipje plus 1 streepje. Ook heb ik gemerkt dat als ik de S2 bijvoorbeeld met 1 of 2 vingers aan de onderkant aanraak (niet omklem, maar echt alleen aanraken), dat ik dan echt 2 streepjes kan verliezen, een soort 'death-grip' dus. Hebben jullie dit ook?

• -Edwin-
marhalm schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:13:
Kan het kloppen dat de Samsung wat minder goede WIFI-chips in z'n telefoons stopt? Mijn vriendin heeft namelijk een 3GS en altijd vol WIFI-bereik thuis, terwijl mijn oude Samsung Galaxy Gio dan maximaal 2 van de 4 streepjes had. M'n S2 heeft meestal of alleen het stipje onderin of het stipje plus 1 streepje. Ook heb ik gemerkt dat als ik de S2 bijvoorbeeld met 1 of 2 vingers aan de onderkant aanraak (niet omklem, maar echt alleen aanraken), dat ik dan echt 2 streepjes kan verliezen, een soort 'death-grip' dus. Hebben jullie dit ook?
Hier heb ik geen last van die death grip. En dat met die streepjes kan natuurlijk ook komen door de keuze die is gemaakt in de software. 3 streepjes bij de iPhone kan even ''goed'' zijn als 1 streepje bij de S2. Of merk je ook echt dat je verbinding slecht is? Dan is het een ander verhaal. Ik had wel inderdaad dat de 5GHz ontvanger in de S2 heel slecht was. Boven in mijn huis had ik dan 0 bereik (kan ook normaal zijn met 5 GHz). Maar met 2,4 GHz heb ik altijd goed bereik. Ook op mn universiteit.
gwystyl schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:15:
dit ook geprobeerd? [google=change power button samsung galaxy s2]

deze post zegt dat het uit te schakelen is dmv Widget Locker
Dat werkt niet, lang drukken op power overruled dat allemaal.

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:29
-Edwin- schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:00:
[...]

Hier heb ik geen last van die death grip. En dat met die streepjes kan natuurlijk ook komen door de keuze die is gemaakt in de software. 3 streepjes bij de iPhone kan even ''goed'' zijn als 1 streepje bij de S2. Of merk je ook echt dat je verbinding slecht is? Dan is het een ander verhaal. Ik had wel inderdaad dat de 5GHz ontvanger in de S2 heel slecht was. Boven in mijn huis had ik dan 0 bereik (kan ook normaal zijn met 5 GHz). Maar met 2,4 GHz heb ik altijd goed bereik. Ook op mn universiteit.
Ik heb wel het idee dat de verbinding an sich erg slecht is ja. Soms valt'ie ook uit. Komt niet veel voor, maar soms wel. Ik ben dan een meter of 5 van het WIFI-router af. Hoe controleer ik trouwens van welke frequentie (2,4 of 5 GHz) ik gebruik maak? De WIFI-verbinding van de Gio was ook slecht dus ik denk eerder dat het aan de chips van Samsung ligt.

[Voor 5% gewijzigd door marhalm op 30-03-2012 07:54]

• -Edwin-
marhalm schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 07:52:
[...]

Ik heb wel het idee dat de verbinding an sich erg slecht is ja. Soms valt'ie ook uit. Komt niet veel voor, maar soms wel. Ik ben dan een meter of 5 van het WIFI-router af. Hoe controleer ik trouwens van welke frequentie (2,4 of 5 GHz) ik gebruik maak? De WIFI-verbinding van de Gio was ook slecht dus ik denk eerder dat het aan de chips van Samsung ligt.
Ik heb twee Wifi namen. 1 is 2,4 GHz en de ander 5 GHz. Staat in de naam van het netwerk zeg maar. Maar als je met de Gio ook met hetzelfde netwerk verbindt zal het wel 2,4 GHz zijn. In dat geval neem ik aan dat er iets mis gaat in de combinatie met je Samsungs en je router. Want hier werkt wifi gewoon goed. En ook bij mensen die ik ken met een S2 geen problemen.

Anoniem: 352993

Veel S2 gebruikers hier zie ik. Ik heb een vraagje: ik kan weer eens mijn abbo verlengen en zat er over te denken om de S2 te kiezen. Alleen weet ik niet of dat wel zo slim is met alle aankomende toptoestellen. Dus is het het waard nu nog de S2 aan te schaffen?
Anoniem: 352993 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:02:
Dus is het het waard nu nog de S2 aan te schaffen?
Ik vind van wel :)

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:47
Veel S2 gebruikers hier zie ik. Ik heb een vraagje: ik kan weer eens mijn abbo verlengen en zat er over te denken om de S2 te kiezen. Alleen weet ik niet of dat wel zo slim is met alle aankomende toptoestellen. Dus is het het waard nu nog de S2 aan te schaffen?
Ik denk dat die vraag enkel beantwoord kan worden als je ook prijs info geeft. De s2 is een prachtig toestel waarmee je nog een hoop plezier kunt hebben en een tijd mee zal gaan, maar met de S3 die bijna komt en de HTC's die er al eerder zijn, moet je natuurlijk wel een flink prijsvoordeel hebben wil het nog interessant zijn om de s2 te nemen.

Ik zou de S2 zeker overwegen, maar of ik het zou doen valt of staat met de prijs.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 20:55
marhalm schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:13:
Streepjes zeggen niet zoveel. Het kan best zijn dat Apple bij signaal sterkte X 4 streepjes geeft, terwijl Samsung bij dezelfde sterkte maar 2 streepjes geeft. Daar heeft Apple ook wel een handje van, dit was namelijk aanvankelijk ook hun oplossing voor de death grip op de iPhone 4. Zolang Wifi het doet maakt het niet uit hoeveel streepjes je hebt. Dat gezegd hebbende zou er best een klein verschil kunnen zitten tussen verschillende types telefoons.
Er komt altijd wel weer een nieuw toestel aan. Voorlopig is er nog weinig tot niets bekend over zn opvolger, en dan is nog maar de vraag of hij echt iets doet wat je niet kan missen. Op dit moment is de S2 nog steeds een van de beste aankopen die je kan doen, maar als je liever wilt showen dat jij straks een van de eerste met een S3 bent dan kan je natuurlijk ook wachten. Duurt nog wel een paar maanden denk ik.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• -Edwin-
-Edwin- schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:34:
Ik heb sinds de laatste update van Google Play Store een raar fenomeen op de S2. Het aantal apps in de''mijn apps'' lijst was ineens gezakt van 73 naar 65. Bijvoorbeeld Google Maps en Flash Player staan er niet meer tussen. Nu las ik gisteren toevallig dat Google Maps een update heeft gehad naar 6.5.0. Dit zie ik echter niet in mijn apps. Als ik dan zoek op Maps zie ik inderdaad dat die geïnstalleerd is en ik kan op bijwerken drukken. Als ik erop druk staat er echter "uw aanvraag is verzonden, het product is over enkele minuten beschikbaar''. Verder gebeurt er niks. Weet iemand wat ik kan doen? Want ik wil natuurlijk ook gewoon voor Maps en bijvoorbeeld Adobe Flash Player de updates binnenkrijgen.
Niemand??

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-03 10:21

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Is er een schoningshulpje dat alle rotzooi die Samsung heeft geinstalleerd op m'n PC er helemaal afhaalt? Ik vermoed namelijk dat door die Samsung crap mijn MTP-IP niet meer goed werkt.

MTP IP wordt gebruikt om bestanden via WiFi uit te wisselen tussen Windows (7) en draadloze randapparaten...

Samsung S23 Ultra 256GB

• racinfo

racinfo

E-MTB

wvexeltweakers schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:55:
Is er een schoningshulpje dat alle rotzooi die Samsung heeft geinstalleerd op m'n PC er helemaal afhaalt? Ik vermoed namelijk dat door die Samsung crap mijn MTP-IP niet meer goed werkt.

MTP IP wordt gebruikt om bestanden via WiFi uit te wisselen tussen Windows (7) en draadloze randapparaten...
ReVo uninstaller?

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 15:23
wvexeltweakers schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:55:

Probeer eens KIES opnieuw te installeren, een daarna de uninstallen, heeft hier een keer gewerkt toen KIES er voor gezorgd had dat geen enkel USB device meer herkend werd.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb pas een losse Sim Only verlenging gedaan en de S2 los gekocht. Fantastische telefoon! zeker de moeite waard! maar los kopen is voordeliger dan een abbo verlenging. Reken het voor de grap eens op jaarbasis uit. En weet niet bij welke provider je zit, maar stel T mobile, dan krijg je ook nog eens een vieze gebranded versie.

Hoe dan ook, heb ik niet meer gewacht op de officiele NL 4.03 en gewoon de Eu versie erop geknald. Alles werkt fantastisch! gewoon stock en geen bol.com linkje ;) dus voor de mensen die het nog niet gedaan hebben, ga nou niet wachten op een NL versie met een bol.com linkje... kan je nog weken wachten of gewoon nu ICS stock draaien :)

Overigens wel bugje gevonden: 2 Bugs gevonden in stock 4.03: n00bs in "Het Grote Galaxy S II ICS update topic"

[Voor 6% gewijzigd door n00bs op 31-03-2012 12:22]

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-03 21:51
Dat hangt er vanaf of je het nieuwste van het nieuwste wil of dat je een telefoon wil die nog steeds redelijk high-end is, maar bijna een jaar op de markt. Financieel gezien is een S2 waarschijnlijk een betere keuze, maar als je -zoals ik- een gadget-liefhebber bent, kan je beter wachten tot de One X en S3 uit zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Er is ineens een app die de batterij leegtrekt. Ik kom er niet achter wat. Zie geen wake locks als het scherm uit staat en er staat ook niet een app die veel gebruikt. Betterbatterystats kan ik helaas niet downloaden omdat ik geen creditcard heb (schande Google!). Is er een andere manier waarmee ik kan vinden wat de accu leegtrekt. Ik haal met moeite 1 uur schermtijd namelijk, dat is wel heel erg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
-Edwin- schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:24:
Er is ineens een app die de batterij leegtrekt. Ik kom er niet achter wat. Zie geen wake locks als het scherm uit staat en er staat ook niet een app die veel gebruikt. Betterbatterystats kan ik helaas niet downloaden omdat ik geen creditcard heb (schande Google!). Is er een andere manier waarmee ik kan vinden wat de accu leegtrekt. Ik haal met moeite 1 uur schermtijd namelijk, dat is wel heel erg.
Hier kun je Betterbatterystats gratis downloaden. Even een account aanmaken, en dan kun je hem onderaan de 2e post downloaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Net update gedaan via KIES, had nog nooit firmware geupdate sinds dat ik hem heb gekocht, meer dan een half jaar geleden.

maar ik ben alleen geupdate naar 2.3.5 ? En niet naar 2.3.6 terwijl dat de nieuwste versie zou moeten zijn?

en even nog een vraagje; ik krijg, nadat ik autocorrectie enzo heb uitgezet, de hele tijd te vraag bij een woord (als hij die niet kent) om die toe te voegen aan het woordenboek.. :r heel irritant maar kan nergens vinden hoe ik t uitzet dat dat balkje boven t toetsenbord tevoorschijn komt.. iemand een idee?

[Voor 40% gewijzigd door Saven op 01-04-2012 15:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Saven schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:20:
Net update gedaan via KIES, had nog nooit firmware geupdate sinds dat ik hem heb gekocht, meer dan een half jaar geleden.

maar ik ben alleen geupdate naar 2.3.5 ? En niet naar 2.3.6 terwijl dat de nieuwste versie zou moeten zijn?

en even nog een vraagje; ik krijg, nadat ik autocorrectie enzo heb uitgezet, de hele tijd te vraag bij een woord (als hij die niet kent) om die toe te voegen aan het woordenboek.. :r heel irritant maar kan nergens vinden hoe ik t uitzet dat dat balkje boven t toetsenbord tevoorschijn komt.. iemand een idee?
Over je update heb ik een antwoord. Wees blij, 2.3.6 leverde alleen maar problemen op (heb ik nu), zoals spontane reboots. Daarom heeft Samsung die laatste versie teruggetrokken.
Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII

[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic

Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie

Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots

Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee