@douPel, Dankje! Je ziet helaas wel de flitser in de druppels, niet de bedoeling maar ik vind het persoonlijk niet storend. Een manier om dit te voorkomen zou zijn geweest om een soort softbox te gebruiken maargoed deze zijn buiten genomen vanaf een monopod en 4x en 5x levens groot, dit zijn dus geen crops en vond het erg lastig om de focus goed te krijgen. Ik had helaas dus geen handen over om mijn flitser los te koppelen en van een andere kant te laten flitsen. Als ik een goed statief had dan had ik dat beter opgelost, maar die heb ik helaas nog niet, wel wat op het oog maar echt even het geld niet voor helaas!
Ik had die druppels even als thema gekozen voor me zelf, had een uurtje de tijd en zag behalve lieveheersbeestjes geen andere insecten, druppels it is then! Hopelijk wordt het snel weer warm weer, lekker weer op insecten "jagen"
@Goku, #1 is wat donker, en dat voor zo'n mooie plaat met mooie kleuren en een grappige gloed die uit het midden komt. Iets lichter mag hij wel zijn
Foto #2 en #3 vind ik de voorgrond te storend om naar te kijken, misschien kun je ze croppen? Foto #4 vind ik wel de beste, jammer alleen dat de onderkant zo grauw en donker is, verder érg mooi!
Een oude maar hier nog niet geplaatst meen ik, om hopelijk iedereen in de stemming te krijgen om insecten te gaan zoeken:
Little Rest On An Epic Journey II by Maarten de Boer, on Flickr
Ik had die druppels even als thema gekozen voor me zelf, had een uurtje de tijd en zag behalve lieveheersbeestjes geen andere insecten, druppels it is then! Hopelijk wordt het snel weer warm weer, lekker weer op insecten "jagen"

@Goku, #1 is wat donker, en dat voor zo'n mooie plaat met mooie kleuren en een grappige gloed die uit het midden komt. Iets lichter mag hij wel zijn

Een oude maar hier nog niet geplaatst meen ik, om hopelijk iedereen in de stemming te krijgen om insecten te gaan zoeken:
Little Rest On An Epic Journey II by Maarten de Boer, on Flickr
[Voor 16% gewijzigd door Ventieldopje op 07-04-2012 11:14]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8