@
nr.004 Fraai spul, maar wel een rarrara-spel: Gelukkig zijn ze uit te knippen en aan Googel voor te leggen, zo weet ik tenminste dat nr 2 een cicade is (die hoor ik altijd, maar zie ik nooit) 1 en 3 heb ik niet opgezocht, wegens weinig tijd en omdat ik ze minder spannend vond.
Meikever wel, ook omdat een bladeter gepresenteerd als laaghangend fruit me toch met een pakket vraagtekens opzadelde. Indrukwekkend en mysterieus, omdat je nergens een idee van dimensies hebt,
Wat techniekdata zou nmm ook wel leuk zijn, je weet nooit hoe je een ander daarmee vooruit helpt.
@
LordMithril Zie boven. Geinig dat je dat met een 55-250mm en tussenringen voor elkaar krijgt, maar wat zijn het? Koffiebonen? Benieuwd naar je resultaten met de Tamron.
(OT: wanneer start hier "Het grote Guess what and how topic"?)
Van mij een paar plaatjes van orchideeen uit de buurt. Blijven fascinerende bloemetjes, symbolen van zeldzaam en luxe, maar tegelijkertijd vol verboden verleidingen (de eerste "orchidee" ontstond toen de Griek Orchis - een soort van Andrew Tate van voor de jaartelling - een priesteres aanrandde en voor straf in stukken werd gehakt. Hij belandde letterlijk met zijn ballen in het zand, want die werden de worterlknollen van de orchideeen)
1. Serapias vomeracea - lange tongorchidee als het beestje toch een naam moet hebben
2. Serapias cordigera - brede tongorchidee, omdat het soms niet uit de lengte komt
3. Luxe lunchgast - Schijnboktor op hondskruid, oftwel oedemera nobilis op anacamptis pyramidalis