Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.907 views

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:35
smidie schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:51:
Weet iemand of je en hoe je de zendervolgorde van de decoder kan aanpassen??
Nee. Die mogelijkheid is er nog niet. Is wel op de wishlist gezet door gebruikers in het Vodafone Thuis forum.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Verwijderd

SBS 9 niet in HD dat is een slechte zet van voda.

• Barre73
Hoezo weet jij dat nu al? Het is maar een demo kanaal op dit moment.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:12

Dazzler2120

FP ProMod
Volgens mij is de officiele livegang van sbs9 pas op 01-01-2015 toch?

PS4 PSN: Dazzler2120

Verwijderd

Alleen ZIGGO en UPC geven hem voorlopig in HD.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:08
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:36:
Alleen ZIGGO en UPC geven hem voorlopig in HD.
Dan moet Vodafone dit toch ook kunnen?
Ze gaan er zo prat op het grootste aantal HD kanalen in het basispakket te leveren...

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
LordSpud schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:43:
Voor de geïnteresseerden: het is gelukt! Met de TP-Link TL-SG3210 kun je, als je de eerder genoemde VLANs configureert, eigen hardware inzetten. Ik heb de SFP module van de Draytek in de managed switch gedaan en VLANs 8, 300 en 640 aangemaakt. De SFP poort als Trunk. De Ibiquiti router krijgt nu netjes een ip adres van Vodafone en de Entone STB werkt ook. Overigens wordt VLAN 8 volgens mij niet gebruikt maar @Androde meldde dat IPTV via VLAN 8 gaat maar intern via VLAN 640 gaat. Ik weet niet precies wat dit betekent maar heb VLAN 8 voor de zekerheid wel aangemaakt.

Telefonie en management heb ik nog niet geconfigureerd. Ik hink hier op twee gedachten. Eventueel zou ik voor de Draytek nog twee aparte SFP modules aan kunnen schaffen en een patch kabeltje laten lopen van de managed switch naar de Draytek. Andere optie is om alleen telefonie aan de praat proberen te krijgen: een UTP kabel van de Ibituiti router naar de Draytek (poort 1) zou dan voldoende moeten zijn aangezien telefonie via internet VLAN gaat...
Zou je de config bestand van de SG3210 beschikbaar kunnen stellen?
Hoe zit het met de macadres beveiliging,Vodafone filtert op macadres.
Moet je deze ook wijzigen in de switch?

[ Voor 4% gewijzigd door arjan.n op 22-12-2014 09:46 ]

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:21
In je managed switch doe je het huidige MAC van je Draytek spoofen en dan blijkt die beveilging ineens niet meer zo veilig te zijn.

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12 19:16
HoppyF schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:51:
[...]

Dan moet Vodafone dit toch ook kunnen?
Ze gaan er zo prat op het grootste aantal HD kanalen in het basispakket te leveren...
Niet beschikbaar via KPN gok ik zo, Fox HD is er na 1 1/2 jaar ook nog steeds niet.
Maar NGC HD is sinds een tijdje wel bij KPN/Telfort, dus die mogen ze ook wel eens regelen.

Op glasvezel dienen naar mijn idee altijd de HD versies van zenders gebruikt te worden.

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
arjan.n schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:44:
[...]

Zou je de config bestand van de SG3210 beschikbaar kunnen stellen?
Hoe zit het met de macadres beveiliging,Vodafone filtert op macadres.
Moet je deze ook wijzigen in de switch?
Dat is geen probleem heb het momenteel echter niet meer aangesloten vanwege ruimte gebrek in meterkast. Als ik alles netjes heb opgehangen zal ik de configuratie delen.

Ik heb verder niets gedaan met het mac adres, overigens.

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook Vodafone Thuis opgeleverd gekregen. Een 100/100 abonnement, echter haal ik bekabeld (rechtstreeks aan het Draytek modem) maar 75 down en 83 up. Hoger heb ik nog nooit gehaald.

Nu heb ik contact gehad met de klantenservice en zij gaven aan dat ik een aantal screenshots moest maken o.a. van mijn speedtesten op speedtest.glasoperator.nl Echter kan ik uberhaupt geen speedtest hier starten want krijg steeds de melding: "Latency Test Error". Nu heb ik verder gezocht en blijkt dat dit komt door de firewall.
Vervolgens een test gedaan via speedtest.vodafone.nl, hier werkt de test op down en up wel. Maar zodra de test gaat testen op de firewall en packet loss, dan krijg ik direct weer een error.

Nu heb ik zowel een Macbook als een Windows PC, beide ook al opgestart in "Veilige Modus" (dus alle firewalls uitgeschakeld!) maar nog steeds kom ik er niet "doorheen". Mijn gevoel zegt namelijk dat in het Draytek modem iets geblokkeerd wordt.

Nu heb ik al ingelogt in het Draytek modem en bij Firewall eigenlijk alles uitgeklikt en vervolgens op "Ok" geklikt. Helaas heeft dit geen enkel resultaat mogen opleveren.

Iemand hiero enig idee wat ik hiermee kan en/of moet doen?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:21
Probeer eens speedtest.operator.nl (dus zonder -glas er in)

• Barre73
Dat geeft geen goed resultaat want die is van KPN ITNS. De reden om die van Glasoperator te gebruiken is juist omdat je dan binnen het Glasoperator netwerk blijft. Dat is namelijk de leverancier van Vodafone.

Maar nuttige info voor jou: Ik krijg hetzelfde resultaat. Latency test mislukt door blocking by Firewall.Ook Vodafone nieuw pakket. Als een van de eersten als sinds 16 april 2014.

Dus ligt niet aan jou alleen blijkbaar. Of alleen bij jouw aansluiting.

[ Voor 38% gewijzigd door Barre73 op 22-12-2014 21:38 ]

• ramos99
Zojuist antwoord gekregen via het Vodafone Forum van een moderator:
"Hi all,

Ik heb het probleem met speedtest.glasoperator.nl aangemeld. Het is inderdaad geen probleem met de Draytek (ik krijg hier dezelfde foutmelding). Lijkt dus op een fout op de site zelf.

I'll keep you posted!"

Verwijderd

Upc > neemt duitse crimi op en kijkt later terug met ondertitels aan
Kan dit ook bij voda?

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-12 21:09
Dat zou wel een voordeel zijn (in mijn geval bij de BBC). Bij Telfort bijvoorbeeld werkt dit niet. Daar zou ik ook benieuwd naar zijn.

Verwijderd

Rallye schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:23:
Dat zou wel een voordeel zijn (in mijn geval bij de BBC). Bij Telfort bijvoorbeeld werkt dit niet. Daar zou ik ook benieuwd naar zijn.
Staat volgens mij wel op de lijst (KPN ITNS). Is in de ander topic eens over gepost maar kan het niet meer terug vinden

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 18:56
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:21:
[...]

Staat volgens mij wel op de lijst (KPN ITNS). Is in de ander topic eens over gepost maar kan het niet meer terug vinden
Als je bij gewoon kijken geen subs kunt krijgen zitten ze toch niet in de stream? (Daar waren ze een half jaar geleden al 'mee bezig'.)
Dan krijg je ze dus logischerwijs ook niet als je opneemt en later afspeelt?

Of krijgen jullie wel subs tevoorschijn vóór opname?

[ Voor 5% gewijzigd door ultrapreventive op 24-12-2014 21:49 ]

• Rallye
Nee, bij Telfort krijg ik alleen ondertiteling via teletekst op DVB-C. Bij opnamen zie op via USB zie ik dan helaas de tekst eerder dan die wordt uitgesproken, maar dat kan aan mijn Samsung TV liggen.

[ Voor 57% gewijzigd door Rallye op 25-12-2014 22:57 ]

• LordSpud
Ik kwam in dit topic een soortgelijke klacht tegen van een hele poos geleden maar heb daar verder geen aanvullende informatie gezien. Heb sinds een paar weken dat internet er 's nachts gedurende ongeveer een half uur tot een uur uit ligt. Meestal begint dit tussen 0.00 en 1.00 in de nacht. Ik kan niet precies zeggen hoe vaak dit gebeurt omdat ik rond die tijd meestal al lig te slapen. Gebeurt het echter wel, dan is het verdomd lastig aangezien de verbinding dus in zijn geheel weg valt. Zijn er meer mensen die hier "last" van hebben? In de logging van de apparatuur is niets te vinden en het probleem lost zich eigenlijk altijd vanzelf op. Gek genoeg zie ik geen veranderingen in firmware van bijvoorbeeld de Draytek router.

• HoppyF
LordSpud schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:11:
Ik kwam in dit topic een soortgelijke klacht tegen van een hele poos geleden maar heb daar verder geen aanvullende informatie gezien. Heb sinds een paar weken dat internet er 's nachts gedurende ongeveer een half uur tot een uur uit ligt. Meestal begint dit tussen 0.00 en 1.00 in de nacht. Ik kan niet precies zeggen hoe vaak dit gebeurt omdat ik rond die tijd meestal al lig te slapen. Gebeurt het echter wel, dan is het verdomd lastig aangezien de verbinding dus in zijn geheel weg valt. Zijn er meer mensen die hier "last" van hebben? In de logging van de apparatuur is niets te vinden en het probleem lost zich eigenlijk altijd vanzelf op. Gek genoeg zie ik geen veranderingen in firmware van bijvoorbeeld de Draytek router.
Controleer de uptime van je modem eens.
Mijn Draytek heeft nu een uptime van 50 dagen, ik heb ook niets gemerkt van uitval.
Het is wel zo dat ik na 00:00 geen gebruik meer maak van internet e.d.

• LordSpud
HoppyF schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:13:
[...]

Controleer de uptime van je modem eens.
Mijn Draytek heeft nu een uptime van 50 dagen, ik heb ook niets gemerkt van uitval.
Het is wel zo dat ik na 00:00 geen gebruik meer maak van internet e.d.
Uptime is momenteel zo'n 6 dagen (vorige week even het stroom eraf gehad).

Verwijderd

Hoe zit het met het opnemen en terug af spelen op een tweede tv.
Ik hoor dat dat bij kpn wel kan met 1 recorder.
En bij vodafone niet.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:28:
Hoe zit het met het opnemen en terug af spelen op een tweede tv.
Ik hoor dat dat bij kpn wel kan met 1 recorder.
KPN (IPTV) werkt niet met een recorder! M.a.w. de recording is een virtuele opname in de grote digitale wolk. Niet afhankelijk van een lokaal opnamedevice... ;)

Mooie Plaatjes   

• Barre73
Met andere woorden: Nee, dat kan niet bij Vodafone omdat je opneemt op de harde schijf van je decoder. En dan kan je het natuurlijk niet op een andere decoder terug kijken. Bij KPN (en Telfort, XS4all etc..) wel omdat je daar dus niet op eigen decoder opneemt maar in de cloud. Nadeel is alleen dat als je verbinding wegvalt je ook niet meer bij je opnames kan.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Mensen. Zijn er meer Vodafone gebruikers in de omgeving van Eindhoven die de laatste weken opvallend meer blokkerig beeld hebben dan eerder? Ook het geluid valt bij mij af en toe weg.

Ik heb de Animo al een keer opnieuw opgestart, maar dat verandert niets aan de zaak. Meer mensen hier last van (gehad)?

• Barre73
Heeft iedereen last van in omgeving Eindhoven die via Amino kijkt. Telfort, OBN etc. Probleem is bekend en wordt aan gewerkt. Staat ook wel op de storingspagina van Telfort en OBN. Overigens staat daar ook dat het sinds gisterenavond 23:30 opgelost zou moeten zijn. Al dan niet niet na een reset van de Amino.

Had je dit al geprobeerd?:

Van de Telfort website

Momenteel kan je in de omgeving Eindhoven en Weert hinder ondervinden van blokjes in het TV beeld.
We doen er alles aan om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Als oplossing kun je het volgende doen:

Druk op 'Menu' op je afstandsbediening, en klik op 'Instellingen' -> 'Systeem' -> 'Software upgrade'. Zet de ontvanger niet uit terwijl de upgrade bezig is!

Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 62% gewijzigd door Barre73 op 30-12-2014 10:17 ]

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Hoppa! schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:10:
Mensen. Zijn er meer Vodafone gebruikers in de omgeving van Eindhoven die de laatste weken opvallend meer blokkerig beeld hebben dan eerder? Ook het geluid valt bij mij af en toe weg.

Ik heb de Animo al een keer opnieuw opgestart, maar dat verandert niets aan de zaak. Meer mensen hier last van (gehad)?
In Alphen aan den Rijn bij mijn schoonouders ook. Ikzelf heb er geen last van. Bij hen alles al nagelopen en het probleem is nu bij Vodafone neergelegd!

DaveD

• Hoppa!
Barre73 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:14:
Heeft iedereen last van in omgeving Eindhoven die via Amino kijkt. Telfort, OBN etc. Probleem is bekend en wordt aan gewerkt. Staat ook wel op de storingspagina van Telfort en OBN. Overigens staat daar ook dat het sinds gisterenavond 23:30 opgelost zou moeten zijn. Al dan niet niet na een reset van de Amino.

Had je dit al geprobeerd?:

Van de Telfort website

Momenteel kan je in de omgeving Eindhoven en Weert hinder ondervinden van blokjes in het TV beeld.
We doen er alles aan om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Als oplossing kun je het volgende doen:

Druk op 'Menu' op je afstandsbediening, en klik op 'Instellingen' -> 'Systeem' -> 'Software upgrade'. Zet de ontvanger niet uit terwijl de upgrade bezig is!

Onze excuses voor het ongemak.
Thnx! Geen moment aan gedacht om voor storingen op mijn Vodafone-TV naar de website van Telfort te gaan. Ontzettend stom van me....! 8)7

Ik ga hem vanavond eens up proberen te daten!

• HoppyF
Zijn er problemen bekend met internet? (PC 3852)
Ik kan geen internet gebruiken, TV en telefonie werken wel.
Draytek geeft connected aan en krijgt ook een WAN IP adres.
Ik heb de Draytek nog niet gereset maar dat zou ook niet nodig hoeven te zijn als deze een IP adres krijgt.

Gisterenavond was alles nog prima maar vanmorgen dus niet.

Edit:
Lijkt er wel op dat mijn WAN IP is gewijzigd, nu 31.201.133.xxx
Er kan ook een DNS probleem zijn, ik heb staan: 195.191.17.168 en 195.191.17.222

Edit 2:
Probleem opgelost!
Modem niet gereset maar via de Draytek Online status, een WAN release + renew gedaan.
Zelfde IP gekregen met DNS maar nu werkt het wel weer goed.
Vreemd, uptime van het WAN was 13 dagen, van de modem zelf 54 dagen.

[ Voor 38% gewijzigd door HoppyF op 30-12-2014 13:05 ]

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-12 13:02
Ik heb momenteel Wisper en kreeg de "aanbieding" om over te stappen naar Vodafone.
Neem nu 500/500 af van Wisper (lijkt uncapped, want haal vaak rond de 800), maar om de een of andere reden zegt de Vodafone site (en telefonisch) dat ik maximaal 100mbit bij ze kan afnemen. De 500mbit variant is niet beschikbaar.

Geen idee of ik in een WGDO of WBA gebied woon. Glas is hier vorig jaar aangelegd (nieuwbouwwijk).
Valt weinig aan te doen neem ik aan?

• HoppyF
Deniax schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:13:
Ik heb momenteel Wisper en kreeg de "aanbieding" om over te stappen naar Vodafone.
Neem nu 500/500 af van Wisper (lijkt uncapped, want haal vaak rond de 800), maar om de een of andere reden zegt de Vodafone site (en telefonisch) dat ik maximaal 100mbit bij ze kan afnemen. De 500mbit variant is niet beschikbaar.

Geen idee of ik in een WGDO of WBA gebied woon. Glas is hier vorig jaar aangelegd (nieuwbouwwijk).
Ligt eraan.
Doe eens de postcode check op eindelijkglasvezel.nl
Mijn mijn geval kan ik bij niet-Vodafone aanbieders tot zelfs 1 Gbit kiezen.
Dit betekent dat de infrastructuur en een deel van de apparatuur in de PoP's geschikt is gemaakt voor zeer hoge snelheden.
Glasvezel ligt hier al twee en half jaar dus in jouw geval kan het misschien ook.

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:37
Deniax schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:13:

Op het andere draadje doorgaan denk ik: Wisper stopt ermee
Je hebt overigens 600/600 abo. Wisper biedt geen 500/500 aan.

• Barre73
Hoppa! schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:49:
[...]

Thnx! Geen moment aan gedacht om voor storingen op mijn Vodafone-TV naar de website van Telfort te gaan. Ontzettend stom van me....! 8)7

Ik ga hem vanavond eens up proberen te daten!
Zo bedoelde ik het ook niet natuurlijk. Maar zeker bij het oude VF pakket zie je dat er heel slecht gecommuniceerd wordt over storingen. Daar doet Vodafone namelijk niets zelf en ligt alles bij KPN ITNS. Net als bijv Telfort. Vandaar dat ik de tip gaf over die storingspagina.

• Hoppa!
Barre73 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:47:
[...]

Zo bedoelde ik het ook niet natuurlijk. Maar zeker bij het oude VF pakket zie je dat er heel slecht gecommuniceerd wordt over storingen. Daar doet Vodafone namelijk niets zelf en ligt alles bij KPN ITNS. Net als bijv Telfort. Vandaar dat ik de tip gaf over die storingspagina.
Nee, dat snap ik wel hoor. Ik ben hartstikke blij met je hulp! Vanochtend de Animo geupdate en het lijkt nu opgelost.

Verwijderd

Ik kom hier niet zo vaak en weet niet hoe ik een nieuwe topic kan toevoegen.,
Ik zoek alleen wat reviews over vodafone thuis maar niet met glasvezel maar gewoon standaard. ik wil graag even horen of hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben. ik denk er over om van ziggo naar vodafone te gaan.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:35:
Ik kom hier niet zo vaak en weet niet hoe ik een nieuwe topic kan toevoegen.,
Ik zoek alleen wat reviews over vodafone thuis maar niet met glasvezel maar gewoon standaard. ik wil graag even horen of hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben. ik denk er over om van ziggo naar vodafone te gaan.
Dat topic is er al, hier

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Allen,

Heeft iemand van jullie surround al aan de praat gekregen op de entone? De handleiding geeft aan dat het mogelijk is, ik kan bij instellingen ook voor dolby ipv stereo kiezen, maar toch blijft het geluid via hdmi stereo.

• HoppyF
Rhodez schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:00:
Allen,

Heeft iemand van jullie surround al aan de praat gekregen op de entone? De handleiding geeft aan dat het mogelijk is, ik kan bij instellingen ook voor dolby ipv stereo kiezen, maar toch blijft het geluid via hdmi stereo.
Welk TV kanaal bedoel je?
Dolby Digital werkt echt wel echter niet op ieder kanaal omdat de bron niet altijd Dolby Digital is.

Edit:
Even gecontroleerd, NLD 1/2/3 gewoon stereo, RTL4, SBS6, enz allemaal Dolby Digital.
Zo ook Discovery Channel en TLC.

[ Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 05-01-2015 20:20 ]

• Rhodez
Elk kanaal heeft stereo bij mij.

• HoppyF
Rhodez schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:04:
Elk kanaal heeft stereo bij mij.
Dan klopt er echt iets niet.
Heb je je Entone wel goed ingesteld?
Misschien moet je deze een keer opnieuw starten nadat je de geluidsinstelling hebt aangepast.
Als dat niet werkt ook even controleren of je Entone de laatste software updates heeft binnen gekregen.

• Rhodez
Doet ie het bij jou wel met hdmi dan? Heb hem al opnieuw opgestart (stroom eraf), dat helpt ook niet. Hoe kan ik dat van die software controleren?

• W1lko
  • Laatst online: 11:27
Hier ook alleen stereo dus volg dit even

• Rhodez
Ik heb trouwens de entone met harddisk, ik weet niet of dat nog uitmaakt?

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Ik heb een klein vraagje. Ik heb gisteren via eindelijkglasvezel.nl een abonnement afgesloten bij vodafone. Nu ligt er wel al glasvezel door de straat. Maar nog niet naar de woning toe. Weet er iemand hoe dit vanaf nu in zijn werk gaat?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:46

robertwebbe

Robert Webbe

Straat voor straat zal de kabel bij de huizen binnen gebracht worden. Aan de kabel zal dan een leeg bevestigingskastje worden gemaakt. Pas als alle huizen in de gemeente aangesloten zijn gaat het project naar de volgende fase, dan pas mogen de providers de aansluitingen gaan activeren. In de meeste gevallen duurt dat enkele weken. Dan komt er iemand bij je thuis langs om de FTU (fiber termination unit) te installeren en vanaf dan kun je de diensten gaan gebruiken.

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Maar mijn buren maken wel al gebruik van glasvezel. Door de straat ligt gewoon glasvezel. En ik ben de enige in de straat waar het niet is doorgetrokken naar het huis.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
Omdat de vorige bewoners goedkoop waren en hebben geweigerd zeker... Is maar de vraag of je niet een rekening van paar honderd Euro krijgt voor het leggen van de glasvezel of doen ze dat tegenwoordig gratis?
Neem aan dat je vanzelf wordt gebeld om het een en ander te vragen en uit te leggen.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Caelorum schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:59:
Omdat de vorige bewoners goedkoop waren en hebben geweigerd zeker... Is maar de vraag of je niet een rekening van paar honderd Euro krijgt voor het leggen van de glasvezel of doen ze dat tegenwoordig gratis?
Neem aan dat je vanzelf wordt gebeld om het een en ander te vragen en uit te leggen.
Als we even van de wholesale documentatie uitgaan (Vodafone kan het anders aanpakken) dan zou dit als volgt moeten werken:
onder Non recurring surcharge for delivery on a new Access Line
Actual surcharge depends on local situation reported by KPN Wholesale & Operations in Service Answer

Based on Fiber to the Home
NLS type 6, 9 - Fiber available at Premises ("FTU afgemonteerd/afgemonteerd bij levering") € 0,- extra
NLS type 7 - Fiber available at Front Wall ("Voorgevel") € 0,- extra
NLS type 8 - Fiber available at Grounds ("Erfgrens") € 0,- extra

Ik zou me dus niet direct zorgen maken, kans is groot dat een van deze gevallen van toepassing is en wachten wat Vodafone roept.

• Barre73
Wees gerust. Momenteel worden er door Reggefiber geen kosten doorberekend aan de provider of de klant voor het alsnog doortrekken van de vezels naar de woning. Mits er een abonnement tegenover staat. Zoals hier het geval is. Wat gaat er gebeuren?
Vodafone verwerkt je order en wacht twee weken met handelen ( afkoeltermijn conform de wet)
Dan schiet Vodafone de order in bij haar operator en die weer bij Reggefiber. Uit de Reggefiber database blijkt de ligging van de kabel in de stoep bij de erfgrens.
Automatisch gaat er dan een aangepaste opdracht naar de aannemer voor het compleet aansluiten in de woning.
Vodafone kiest ervoor daarna zelf een Guidion monteur in te plannen voor de plaatsing en activatie van het "modem". Dat doen ze helaas wel pas na de gereedmelding van de aannemer van Reggefiber.
2 weken afkoel
3 weken max voor aansluiting maken tot in de woning.
2 weken voor inplannen Guidion.

Dus reken op een week of 7 voordat alles werkt.

• ramos99
HoppyF schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:13:
[...]

Dan klopt er echt iets niet.
Heb je je Entone wel goed ingesteld?
Misschien moet je deze een keer opnieuw starten nadat je de geluidsinstelling hebt aangepast.
Als dat niet werkt ook even controleren of je Entone de laatste software updates heeft binnen gekregen.
Simpele oplossing. Als je via HDMI het beeld en geluid doorgeeft (ARC bijvoorbeeld) dan wordt dit alléén in stereo doorgegeven (ook al staat Dolby ingesteld). Op het moment dat je een Optische kabel voor het geluid gebruikt, dan wordt wél Dolby doorgegeven!

• Rhodez
Oh, waarom is dat? Een blurayspeler of een playstation zend surround wel 'gewoon' via HDMI door. Via HDMI wordt namelijk de lipsync geregeld.

• ramos99
Rhodez schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:27:
Oh, waarom is dat? Een blurayspeler of een playstation zend surround wel 'gewoon' via HDMI door. Via HDMI wordt namelijk de lipsync geregeld.
Klopt, maar zowel de TV als de decoder moet ARC ondersteunen :).. een PS of bluray doet dat wel..

• Rhodez
Ja, ARC is nodig voor die lipsync, dat begrijp ik. Maar ARC is niet noodzakelijk voor surround geluid. Als Vodafone het surround geluid 'gewoon' via de HDMI verstuurt kan ik nog de audio vanuit de televisie naar de versterker laten lopen waardoor alles alsnog in sync is.

• HoppyF
Rhodez schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:57:
Ja, ARC is nodig voor die lipsync, dat begrijp ik. Maar ARC is niet noodzakelijk voor surround geluid. Als Vodafone het surround geluid 'gewoon' via de HDMI verstuurt kan ik nog de audio vanuit de televisie naar de versterker laten lopen waardoor alles alsnog in sync is.
Ik zie niet in wat ARC met het al dan niet doorgeven van Dolby Digital of stereo te maken heeft.
Geluid via HDMI is gewoon digitaal.
Het hangt van de bron af, in dit geval de Entone, of er stereo of Dolby Digital verstuurd wordt.

In mijn geval is het wel anders aangesloten.
Ik gebruik de optische uitgang van de Entone (zonder harddisk).
Optische kabel is aangesloten op de home cinema receiver, HDMI kabel loopt vanaf de Entone naar de TV.

De receiver wordt niet altijd gebruikt dus staat deze ook wel uit en komt het geluid gewoon uit de TV.
Stereo neem ik aan.

• ramos99
Rhodez schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:57:
http://www.homecinemamaga...channel-en-hoe-werkt-het/

• Rhodez
Ja, precies wat ik zei dus. Wel nodig voor de lipsync, maar niet noodzakelijk voor surround. Een aparte kabel van tv naar versterker zou dan ook moeten werken voor de surround.

• Rhodez
Overigens vanavond contact gehad met de klantenservice. Het is op dit moment inderdaad technisch nog niet mogelijk om surround via hdmi te versturen vanaf de entone. Ook binnen Vodafone is dit echter wel een grote wens, aangezien dit voor hen ook makkelijker is. Deze maand wordt deze wens in een bepaald maandelijks overleg waarin mogelijke aanpassingen aan de firmware worden besproken meegenomen. Hij gaf aan dat de kans best groot was dat deze wens op korte termijn doorgevoerd gaat worden. Wordt hopelijk dus vervolgd!

• HoppyF
Rhodez schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:38:
Overigens vanavond contact gehad met de klantenservice. Het is op dit moment inderdaad technisch nog niet mogelijk om surround via hdmi te versturen vanaf de entone. Ook binnen Vodafone is dit echter wel een grote wens, aangezien dit voor hen ook makkelijker is. Deze maand wordt deze wens in een bepaald maandelijks overleg waarin mogelijke aanpassingen aan de firmware worden besproken meegenomen. Hij gaf aan dat de kans best groot was dat deze wens op korte termijn doorgevoerd gaat worden. Wordt hopelijk dus vervolgd!
En terecht.
Het zou gewoon goed moeten werken, HDMI is immers in staat Dolby Digital door te geven.
De Entone geeft het misschien niet door via HDMI maar dit moet op te lossen zijn.
De oplossing die ik gebruik door de optische uitgang van de Entone te gebruiken werkt wel.
Voorlopig kun je daarmee ook uit de voeten, je home cinema set heeft vast wel een optische ingang.

Als Vodafone toch zo lekker bezig is hoop ik dat ze Nld 1/2/3 ook meteen in Dolby Digital gaan doorgeven.
De bron gebruikt zeer zeker Dolby Digital dus ergens in het traject bij KPN of bij Vodafone gaat er iets mis.

Zo zie je maar dat het toch niet zo simpel is een goede glasvezelaanbieder te zijn.
Dit geldt niet alleen voor Vodafone overigens, er bestaat gewoon nog geen ideale aanbieder.
Er mankeert overal wel wat aan.

Verwijderd

Volgende week maandag moet ik met de bouwer van mijn nieuwe woonruimte mijn wensen doornemen, zoals utp ipv coax etc. Maar nu vraag ik mij af of bij VF nieuw het radiosingaal uit de Entone komt of uit het modem/router. Ik zit nu nog in oud VF.

• Barre73
De Entone.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Als je nu de keuze hebt, zou ik naar alle ruimte gewoon lekker zowel UTP aan laten leggen als coax (of iig goede leidingen om het later zelf te kunnen doen).

Ik snap wel dat waarschijnlijk iedere handeling geld kost bij die bouwers. Maar UTP is in mijn ogen eigenlijk gewoon in ieder nieuw huis verplicht nu. En zeker als er ook gewoon een overnamepunt van een kabelaar komt, heb je de meeste flexibiliteit als er ook gewoon nog coax aanwezig is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12 08:46
Sinds iets na middernacht krijg ik geen response meer op de WAN poort. Het fiber lampje brandt nog gewoon groen, maar geen WAN signaal. DHCP renewal hiellp niet, reset van het modem ook niet. Het LAN gedeelte werkt wel prima. Is er iets bekend over een storing (PC 7533)?

https://allestoringen.nl/storing/vodafone

Blijkbaar is er inderdaad een storing.

[ Voor 14% gewijzigd door il_mostro op 07-01-2015 08:10 . Reden: storings url toegevoegd ]

Verwijderd

Dank Barre en tip is overwegen waard eymey

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 00:20
il_mostro schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:02:
Sinds iets na middernacht krijg ik geen response meer op de WAN poort. Het fiber lampje brandt nog gewoon groen, maar geen WAN signaal. DHCP renewal hiellp niet, reset van het modem ook niet. Het LAN gedeelte werkt wel prima. Is er iets bekend over een storing (PC 7533)?

https://allestoringen.nl/storing/vodafone

Blijkbaar is er inderdaad een storing.
PC 7545 ook geen internet meer vanaf 00:30 uur ongeveer :(

• HoppyF
lazrambo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:43:
[...]

PC 7545 ook geen internet meer vanaf 00:30 uur ongeveer :(
Hier werkt alles goed PC 3852.
Het kan dus een lokale storing zijn.

Vanaf 00:30 is wel erg lang, heb je zelf al iets ondernomen?
Bv glasvezelmodem half uur uitgezet en daarna weer aan.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb ook een storing gehad. Om 00:59:16 kreeg ik het laatste UDP bericht door bij een service. Deze service verstuurde om 13:31:09 zijn eerste nieuwe bericht (tussendoor is het ook even up geweest lijkt het). Op het smokeping plaatje (temporale resolutie is niet zo hoog en andere tijdzone) zie je de hele periode.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.githubusercontent.com/assets/199058/5650089/7699134c-969b-11e4-8c3c-41204829ae12.png
Dit voelt als onderhoud vanaf 01:00...

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 07-01-2015 19:01 ]

• Rallye
W1lko in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
HoppyF schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:30:
En terecht.
Het zou gewoon goed moeten werken, HDMI is immers in staat Dolby Digital door te geven.
De Entone geeft het misschien niet door via HDMI maar dit moet op te lossen zijn.
De oplossing die ik gebruik door de optische uitgang van de Entone te gebruiken werkt wel.
Voorlopig kun je daarmee ook uit de voeten, je home cinema set heeft vast wel een optische ingang.

Als Vodafone toch zo lekker bezig is hoop ik dat ze Nld 1/2/3 ook meteen in Dolby Digital gaan doorgeven.
De bron gebruikt zeer zeker Dolby Digital dus ergens in het traject bij KPN of bij Vodafone gaat er iets mis.

Zo zie je maar dat het toch niet zo simpel is een goede glasvezelaanbieder te zijn.
Dit geldt niet alleen voor Vodafone overigens, er bestaat gewoon nog geen ideale aanbieder.
Er mankeert overal wel wat aan.
Ik vraag mij af of de beperking niet in de TV van de vragensteller zit. Het komt vaker voor dat een TV geluid dat als surround binnenkomt niet verder wordt doorgegeven (in het kader van kopieerbeveiliging/DRM). Daar zou Vodafone niets aan kunnen doen.......

De "normale" manier van aansluiten is danook Entone-Homecinemareceiver-TV en niet Entone-TV-Homecinemareceiver. Als je receiver pass through heeft kan hij ook het geluid van de Entone naar de TV doorgeven als hij uit staat.

• ACP
  • Laatst online: 15-12 09:38

ACP

Hoi,

Volgende week wordt hier Vodafone 50/50 geinstalleerd. Vandaag kreeg ik het installatiepakket binnen. Er zit een TVbox met HD in en een Draytek Vigor 2132VFn .

Er ligt een loze leiding naar de wand waar de tv staat. Nergens zitten nog wandcontactdozen op voor het netwerk, die zijn wel besteld. Mijn bedoeling was om daar 2 cat6a sftp draden heen te trekken en aan te sluiten op een WCD met 2 RJ45 ports.

Naast de TVbox wil ik ook graag de TV, de Bluray/HomeTheater box en een PC op mijn netwerk aansluiten.

Kan dit wel, of heb ik nog managed switches nodig zoals eerder in dit topic beschreven? Zo thuis ben ik niet in netwerken.

Wat ik wil is een netwerk in dit huis waarbij zolder en slaapkamers en HTPC op gbit met elkaar kunnen praten. Op dit moment is de HTPC nog een bakbeest met de video en muziek op schijf, maar dat wordt hopelijk alleen een klein kastje die z'n content van een NAS afhaalt.

Ik denk erover om een 12 poorts patchpanel te installeren in de meterkast, dat ziet er toch wel net uit, mede met de WAF in gedachte. De kinderkamers hebben voorlopig nog geen actieve verbinding nodig, ook de slaapkamer doe ik nog niks mee.

bvd

• ANdrode
  • Niet online
ACP schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 02:55:
Nergens zitten nog wandcontactdozen op voor het netwerk, die zijn wel besteld. Mijn bedoeling was om daar 2 cat6a sftp draden heen te trekken en aan te sluiten op een WCD met 2 RJ45 ports.

Naast de TVbox wil ik ook graag de TV, de Bluray/HomeTheater box en een PC op mijn netwerk aansluiten.

Kan dit wel, of heb ik nog managed switches nodig zoals eerder in dit topic beschreven? Zo thuis ben ik niet in netwerken.
Als jij twee kabels hebt ('TV' + 'LAN') heb je geen managed switches nodig. Als je twee managed switches hebt (bij de router én bij de TV) zou je TV + LAN met vlan's via één kabel kunnen laten lopen.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:09
ACP schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 02:55:
Hoi,

Volgende week wordt hier Vodafone 50/50 geinstalleerd. Vandaag kreeg ik het installatiepakket binnen. Er zit een TVbox met HD in en een Draytek Vigor 2132VFn .

Er ligt een loze leiding naar de wand waar de tv staat. Nergens zitten nog wandcontactdozen op voor het netwerk, die zijn wel besteld. Mijn bedoeling was om daar 2 cat6a sftp draden heen te trekken en aan te sluiten op een WCD met 2 RJ45 ports.

Wat ik wil is een netwerk in dit huis waarbij zolder en slaapkamers en HTPC op gbit met elkaar kunnen praten. Op dit moment is de HTPC nog een bakbeest met de video en muziek op schijf, maar dat wordt hopelijk alleen een klein kastje die z'n content van een NAS afhaalt.

Ik denk erover om een 12 poorts patchpanel te installeren in de meterkast, dat ziet er toch wel net uit, mede met de WAF in gedachte. De kinderkamers hebben voorlopig nog geen actieve verbinding nodig, ook de slaapkamer doe ik nog niks mee.

bvd
Bij ons lopen er ook twee netwerkkabels van de meterkast naar de TV. Dat is prima, want eentje is dan voor het TV-signaal en de andere voor het internet.

Bij de TV heb ik nog een 4-poort switch liggen voor internet, waar onder andere mijn Raspberry HTPC op zit aangesloten. In de meterkast staat dan een NAS die weer direct op de modem van Vodafone zit aangesloten. Dit is alles werkt prima samen :Y
De rest gaat tot nu toe allemaal draadloos, maar dat zijn dan ook alleen laptop, tablets en telefoons

• Rallye
Zo heb ik het ook. Eén kabel van de (switch in de) meterkast naar de TV-kast voor de STB en één kabel (door dezelfde loze leiding) voor het computernetwerk naar een switch in de TV-kast voor het bedraad aansluiten van TV, homecinemareceiver, Mede8er en blurayspeler. In de meterkast staat ook de NAS, die aan de router hangt.

• ACP
  • Laatst online: 15-12 09:38

ACP

Ah, bedankt! dat scheelt een hoop werk.

Ik dacht dan de TP-Link TL-SG1005D achter de kast te zetten voor het internet (HTPC, TV, BluRay HTsystem, met nog evt ruimte voor een spelcomputer).

Op zolder kan dan nog zo'n switch komen, maar dan de 8-poort versie.

Lijken goed genoeg voor wat ik wil, toch?

Ik kan nu alvast met de Draytek een netwerkje in elkaar zetten van het weekend, als ik de switchen en de kabels en de WCD's binnen heb. ff testen of de oude pc's uberhaupt lekker op gbit kunnen werken. Anders gelijk een goede reden om een nieuwe PC te kopen. toch? O-)

• W1lko
  • Laatst online: 11:27
Hmmm ben ik toch niet helemaal met je eens, met alle andere apparatuur zoals media speler/playstation4/enz werkt het namelijk wel om Dolby Digital door te sturen. :P
Ik vraag mij af of de beperking niet in de TV van de vragensteller zit. Het komt vaker voor dat een TV geluid dat als surround binnenkomt niet verder wordt doorgegeven (in het kader van kopieerbeveiliging/DRM). Daar zou Vodafone niets aan kunnen doen.......

De "normale" manier van aansluiten is danook Entone-Homecinemareceiver-TV en niet Entone-TV-Homecinemareceiver. Als je receiver pass through heeft kan hij ook het geluid van de Entone naar de TV doorgeven als hij uit staat.

• HoppyF
W1lko schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:42:
Hmmm ben ik toch niet helemaal met je eens, met alle andere apparatuur zoals media speler/playstation4/enz werkt het namelijk wel om Dolby Digital door te sturen. :P

[...]
Precies!
Als je de Entone via HDMI rechtstreeks op de home cinema receiver aansluit kun je alle zaken mbt een verkeerd ingestelde TV uitsluiten.
Je hebt dan even geen beeld maar weet dan wel of Dolby Digital werkt.

Ik kan dit zelf ook wel eens testen maar moet wat bekabeling verleggen.
Wellicht doe ik dit de komende dagen even om het probleem met de Entone te bevestigen.

• mvanrooijenjr
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-02-2024
Heeft iemand hier de Vodafone Thuis TV APK voor mij? Ding wil niet installeren op mijn tablet.

• Rhodez
HoppyF schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:39:
[...]

Precies!
Als je de Entone via HDMI rechtstreeks op de home cinema receiver aansluit kun je alle zaken mbt een verkeerd ingestelde TV uitsluiten.
Je hebt dan even geen beeld maar weet dan wel of Dolby Digital werkt.

Ik kan dit zelf ook wel eens testen maar moet wat bekabeling verleggen.
Wellicht doe ik dit de komende dagen even om het probleem met de Entone te bevestigen.
Dat is ook precies wat ik heb gedaan en waaruit bleek dat mijn Entone via HDMI geen surround doorgaf. Daarna met de klantenservice gebeld en die bevestigen dit momenteel inderdaad niet via HDMI kan, maar dat ze er wel aan gaan werken om dit mogelijk te maken.

• Rallye
Dus de ontvanger bepaalt dat surround niet via de TV naar de homecinamreceiver wordt doorgegeven? Terwijl daar geen enkele reden voor is (andere apparaten staan dit wel toe)? Vreemd.

Overigens begrijp ik ook de keuze niet om de hoofdfunctie van een homecinemareceiver (centraal punt voor al je audio- en videobehoeften) te omzeilen door alle apparatuur toch eerst via de TV te leiden, zeker niet als dat tot dit soort problemen leidt....

• Rhodez
Nee, de ontvanger bepaalt dat de surround enkel via de optische uitgang wordt verstuurd en (nog) niet via HDMI. Waar het vervolgens heen gaat maakt natuurlijk niet uit.

Keuze om de receiver te omzeilen had bij mij in ieder geval te maken met een sync issue tussen geluid en beeld als alles eerst via de receiver ging. Mijn televisie heeft geen ARC en de receiver kan beperkt het geluid vertragen. Om alles toch in sync te krijgen was dit de enige oplossing.

Verwijderd

https://www.xs4all.nl/all...nbrandGlasvezel:glasvezel

Ik lees hier dat xs4all het laagste storingspercentage heeft, waar halen ze die info vandaan?
Uit de consumentenbond test van 2014 die ik wat meer rechts zie staan?
Hoe doet vodafone glasvezel het qua storings percentage en hoe kwamen ze uit de consumentenbond test?

• Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:35:
https://www.xs4all.nl/all...nbrandGlasvezel:glasvezel

Ik lees hier dat xs4all het laagste storingspercentage heeft, waar halen ze die info vandaan?
Uit de consumentenbond test van 2014 die ik wat meer rechts zie staan?
Hoe doet vodafone glasvezel het qua storings percentage en hoe kwamen ze uit de consumentenbond test?
Die marketingteksten zou ik overslaan als ik jou was. Daarmee bedoelen ze hun eigen corenetwerk. Dus alles na de PoP.
Bij Vodafone heb ik sinds 1 april vorig jaar eenmaal een storing gehad in dat netwerk. Dus losstaand van de kabels, wijkcentrale etc. En dat was een landelijke van een ruime dag waarbij veel mensen wel geraakt werden, maar veel ook niet.

• Rallye
Rhodez schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:52:
Nee, de ontvanger bepaalt dat de surround enkel via de optische uitgang wordt verstuurd en (nog) niet via HDMI. Waar het vervolgens heen gaat maakt natuurlijk niet uit.
Wat? Dat is toch wel een serieus issue! Wie levert nou een STB zonder surround op de HDMI? Ik kan mij voorstellen dat Vodafone daar wel iets aan wil doen.....

Ik heb ooit gedacht aan een overstap naar Vodafone (vandaag dat ik hier meelees), maar dit was mij nog niet bekend.
Keuze om de receiver te omzeilen had bij mij in ieder geval te maken met een sync issue tussen geluid en beeld als alles eerst via de receiver ging. Mijn televisie heeft geen ARC en de receiver kan beperkt het geluid vertragen. Om alles toch in sync te krijgen was dit de enige oplossing.
Ah juist. Mijn TV heeft wel ARC en de receiver compenseert indien nodig. Dat gaat meestal goed.

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:05
Ik weet niet hoor, maar elke Entone STB van VF die ik hier heb stuurt prima surround mee.

prutsert

• Rallye
Nogsteeds onduidelijk dus: de één zegt dat de Entone geen surround via HDMI uitstuurt (alleen optisch) en de ander wel. Of zou het er toch aan liggen dat de Entone in geval van de vragensteller via de TV loopt?

• ramos99
Heb het zojuist nogmaals geprobeerd, en de Entone stuurt met alleen een HDMI kabel Stereo geluid door. Pas op het moment dat ik gebruik maak van een Optische kabel krijg ik Dolby geluid.

Hiervoor zat ik bij Ziggo, en werkte dit wel via alleen een HDMI kabel.

Zowel mijn televisie als home cinema set ondersteunen ARC.

• ANdrode
  • Niet online
ramos99 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:53:
Kan je de types posten? Het kan ook een handshake probleem zijn.

• Barre73
Welke Entone is het? De Kamei (zonder harde schijf) of de Amulet (met harde schijf)?

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-12 21:13
Hier de Entone zonder harde schijf, en gewoon surround via HDMI naar de receiver.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-12 22:08
Ik ben op dit moment aan het bekijken of ik van Ziggo ga overstappen naar glasvezel. Het wordt dan voor mij KPN of Vodafone, ik neig toch meer naar Vodafone.
Als ik het goed begrijp moet ik 2 netwerkkabels naar de woonkamer hebben liggen als ik zowel bedraad internet als tv daar wil hebben. Zijn er ook mensen die bij vodafone via zo'n homeplug tv kijken? en kan ik zo'n Entone ontvanger ook los kopen of moet ik voor een 2e TV persé een extra ontvangen via Vodafone nemen?

bvd

• Barre73
Ja (of twee managed switches aanschaffen en het signaal voor die ene kabel in 2 vlans splitsen)

Vast wel. Kan net zo goed werken als bij KPN. Of niet. Maar daar kom je vooraf niet achter.

Nee. Je hebt die van Vodafone nodig vanwege de firmware die je erop nodig hebt.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 22:41
Ben in afwachting wanneer wordt doorgegeven aan voda dat t hier (weer) beschikbaar is. Tot die tijd een spannend muziekje..

• Barre73
Jeroentjuh82 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:35:
Ben in afwachting wanneer wordt doorgegeven aan voda dat t hier (weer) beschikbaar is. Tot die tijd een spannend muziekje..
Wat bedoel je daar mee? Oplevering van je aansluiting door Reggefiber zodat Vodafone je kan gaan activeren?

Want er wordt niks doorgegeven hoor. Vodafone zit rechtstreeks gekoppeld op de Reggefiber database.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 22:41
Barre73 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:15:
[...]

Wat bedoel je daar mee? Oplevering van je aansluiting door Reggefiber zodat Vodafone je kan gaan activeren?

Want er wordt niks doorgegeven hoor. Vodafone zit rechtstreeks gekoppeld op de Reggefiber database.
Dat hier een kastje in de meterkast is geplaatst en dat t wordt doorgegeven aan reggefiber zodat ik bij vodafone pakket kan kiezen.

• Barre73
Ik ben je even kwijt.. Je hebt nog niks in de meterkast? Geen glasvezelaansluiting?
Of Reggefiber heeft die al wel geplaatst maar Vodafone kan dat nog niet zien?

In dat laatste geval zeg ik nogmaals hetzelfde. Reggefiber geeft dat niet handmatig door. Vodafone ziet dat zelf in de database van Reggefiber. Dus als die nog niet is bijgewerkt kan je beter even met Reggefiber bellen als je het sneller wil afhandelen.

[ Voor 66% gewijzigd door Barre73 op 12-01-2015 15:54 ]

• ramos99
ANdrode schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:17:
[...]

Kan je de types posten? Het kan ook een handshake probleem zijn.
TV: Samsung UE46F6740
Home Cinema: LG HX751

Decoder: Entone met hardeschijf

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Binnenkort zullen de eerste jaar abo's aflopen, iemand al ervaring met het verlengen van je abo zodat je weer korting krijg? of gaat die 10 euro korting vervallen en betaal je de volle pond? zijn er mensen die weer gaan overstappen en waarom?

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40

OmeJoyo

This is me

Ik ga overstappen naar Xs4all, ik zal 1 dezer dagen mijn volledige ervaring posten, maar het wordt nogal een verhaal. (en ben nu aan het werk) Als het werkt niets aan het handje, maar zodra je iets wilt wijzigen of problemen hebt... Dan heb je de poppen aan het dansen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:05
ramos99 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:53:
Heb het zojuist nogmaals geprobeerd, en de Entone stuurt met alleen een HDMI kabel Stereo geluid door. Pas op het moment dat ik gebruik maak van een Optische kabel krijg ik Dolby geluid.

Hiervoor zat ik bij Ziggo, en werkte dit wel via alleen een HDMI kabel.

En in het instellingen menu staat je output niet op stereo, maar op digital? (oid, heb de box niet bij de hand om te checken).

prutsert

• DaveD1109
dannyreuser schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:33:
Binnenkort zullen de eerste jaar abo's aflopen, iemand al ervaring met het verlengen van je abo zodat je weer korting krijg? of gaat die 10 euro korting vervallen en betaal je de volle pond? zijn er mensen die weer gaan overstappen en waarom?
Ik ga overstappen alleen weet ik nog niet waarnaartoe. Ben helemaal klaar met Vodafone!

DaveD

• DaveD1109
OmeJoyo schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:42:
Ik ga overstappen naar Xs4all, ik zal 1 dezer dagen mijn volledige ervaring posten, maar het wordt nogal een verhaal. (en ben nu aan het werk) Als het werkt niets aan het handje, maar zodra je iets wilt wijzigen of problemen hebt... Dan heb je de poppen aan het dansen.
Ben benieuwd naar je ervaringen!

DaveD

Pagina: 1 ... 67 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.