Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.906 views

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
--WaaZaa-- schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:00:
[...]

En in het instellingen menu staat je output niet op stereo, maar op digital? (oid, heb de box niet bij de hand om te checken).
Nee staat op Digital AC3

EDIT: Alle instellingen nogmaals nagelopen.. Stel de geluidsinstellingen van de TV op bron (Externe speakers en NIET op TV Ontvanger) en ineens krijg ik via ARC (HDMI kabel dus, en de optische kabel eruit gehaald): DTS :-)! Oftewel het werkt! |:( :+

[ Voor 31% gewijzigd door ramos99 op 12-01-2015 19:55 ]

• robkerkhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik mis toch enkele zaken bij vodafone thuis:
- begin gemist
- meerdere programma's tegelijk opnemen (in ieder geval meer dan2)
- opnames instellen en bekijken via de app
- meer te bekijken zenders via de app
- de mogelijkheid om een losse voetbalwedstrijd te bestellen

Daarnaast vind ik het extra bijbetalen voor opnames of een extra box ook niet echt aantrekkelijk.

Ook de combi vast en mobiel mis ik. Binnenkort moet ik ook de keuze maken, kpn en upc zijn toch wel serieuze alternatieven

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
en het nadeel bij Vodafone is een extra kastje voor tv kijken en dus rommelen met 2 afstandsbedieningen.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:35
dannyreuser schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:33:
Binnenkort zullen de eerste jaar abo's aflopen, iemand al ervaring met het verlengen van je abo zodat je weer korting krijg? of gaat die 10 euro korting vervallen en betaal je de volle pond? zijn er mensen die weer gaan overstappen en waarom?
Er loopt geen abonnement af hoor. Iedereen heeft voor een tweejarig contract getekend met het eerste jaar 10 euro korting. En de mogelijkheid om na het eerste jaar zelf op te zeggen, dat dan wel weer. Maar van Vodafone zal er dus geen actie komen. Wat er gebeurt als je gaat bellen om te vertellen dat je wil overstappen? Dat zal de tijd leren.
Overigens is dat pas per 1 april ongeveer hoor. Dus niet heel erg binnenkort.

@robkerkhof: Extra betalen voor opnemen en extra boxen is bij KPN ook het geval. Ja, de eerste twee ontvangers zijn inbegrepen maar de totaalprijs van KPN is ook een stuk hoger.

@dewaal: Dat geldt voor iedere glasvezelaanbieder (ik reken DVB-C niet als volwaardig alternatief bij glasvezel) maar ik heb mijn TV afstandsbediening de afgelopen 10 maanden 1 keer gepakt om het beeld in te stellen in combinatie met de Entone decoder. En dat was het. De Entone afstandsbediening kan gewoon mijn TV aan en uitzetten en verder heb ik niks nodig. Volume bedien je met de Entone AB en meer hoef ik niet.
Maar ik heb dan ook geen smart-TV.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik ben zelf op zich wel tevreden over vodafone thuis. Ik ben alleen niet gecharmeerd van het modem en de manier waarop deze aangesloten zit.

Voor de rest werkt het prima en met de 10,- euro korting en het 1e half jaar fox sport international voor 5,- per maand was het een leuke deal. Maar als straks de actie prijzen afgelopen zijn dan zijn ze ongeveer even duur als de rest en bieden ze niks extra's en dat zou voor mij een reden zijn om toch is bij de buren te gaan kijken.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Barre73 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:41:
[...]

Er loopt geen abonnement af hoor. Iedereen heeft voor een tweejarig contract getekend met het eerste jaar 10 euro korting. En de mogelijkheid om na het eerste jaar zelf op te zeggen, dat dan wel weer. Maar van Vodafone zal er dus geen actie komen. Wat er gebeurt als je gaat bellen om te vertellen dat je wil overstappen? Dat zal de tijd leren.

@robkerkhof: Extra betalen voor opnemen en extra boxen is bij KPN ook het geval. Ja, de eerste twee ontvangers zijn inbegrepen maar de totaalprijs van KPN is ook een stuk hoger.

@dewaal: Dat geldt voor iedere glasvezelaanbieder (ik reken DVB-C niet als volwaardig alternatief bij glasvezel) maar ik heb mijn TV afstandsbediening de afgelopen 10 maanden 1 keer gepakt om het beeld in te stellen in combinatie met de Entone decoder. En dat was het. De Entone afstandsbediening kan gewoon mijn TV aan en uitzetten en verder heb ik niks nodig. Volume bedien je met de Entone AB en meer hoef ik niet.
Tweejarig??? Nou ik niet hoor!

DaveD

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Mijn contract zegt ook gewoon 1 jaar.

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
[...]

Men sluit een 12 maanden contract af, en geen 24 maanden :).. Heb het voor de zekerheid net nog ff opgezocht

• Barre73
Dan heb ik blijkbaar niet goed opgelet :-)

Even geen zin om de mijne op te zoeken. Ik weet alleen nog dat er destijds op de website stond (of nu nog steeds misschien): contract voor twee jaar, na 1 opzegbaar.
Daarom schreef ik bovenstaande.

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12 17:14
Volgens mij was het ook een tweejarig contract welke na 1 jaar opzegbaar is. Stap zelf denk ik ook weer over eind april. Echter de overstap van ene naar andere glasvezel provider gaat blijkbaar ook nu nog heel erg moeizaam (met de nodige downtijd). Iemand hier recentelijk ervaring mee?

Stap zelf denk ik weer over naar Ziggo of één van de ADSL aanbieders moet een mooie aanbieding hebben en ga dan een jaar later weer terug op glasvezel.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• DaveD1109
Ik moet zelf nog tot en met april. Hoop dat zingt tegen die tijd meer op upc lijkt want die hebben nu een mooie aanbieding. Alles in 1 120mb voor €46 en de mogelijkheid om 4 programma's tegelijk op te nemen. Hoop echt dat ziggo ook zo gaat werken!

DaveD

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-12 19:44
dewaal schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:04:
en het nadeel bij Vodafone is een extra kastje voor tv kijken en dus rommelen met 2 afstandsbedieningen.
De monteur heeft bij ons de afstands bediening ingesteld dat we de tv er ook mee bedienen.
Volume knoppen doen volume op de tv, boven aan heb je links knopje voor tv aan/uit rechts voor decoder aan/uit.
Ik ben meer dan tevreden hier.

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
[...]
Er loopt geen abonnement af hoor. Iedereen heeft voor een tweejarig contract getekend met het eerste jaar 10 euro korting. En de mogelijkheid om na het eerste jaar zelf op te zeggen, dat dan wel weer. [...]
Nou... volgens mij loopt mijn Vodafone Thuis abonnement (met Entone en Draytek) binnenkort toch echt af en is de duur van mijn contract maar één jaar. Eind februari is dat jaar voorbij en zou ik kunnen overstappen. Maar vooralsnog zie ik daar geen reden toe. Ja, het kan beter. Maar het kan ook slechter. Ik denk wel dat wanneer de 10 euro korting zou verdwijnen, ik me wel ga oriënteren.

Afbeeldingslocatie: https://public-dm2306.files.1drv.com/y2poz9w2IrTddEV0KsIvuH9U7IMIj3iTzh8c-uL5Nsb1F59lUJ3WSdNAfoDeAHO1qlFy3bjwy4pXHrKwfCWymC5iFte6UH7Vf4HhEN7VilZz8Y/VodaFiberContract.png?psid=1

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:39

Fiber

Beaches are for storming.

jschoorl2 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:39:
[...] Stap zelf denk ik ook weer over eind april. Echter de overstap van ene naar andere glasvezel provider gaat blijkbaar ook nu nog heel erg moeizaam (met de nodige downtijd). Iemand hier recentelijk ervaring mee...?
Pas overgestapt van XMS glas naar XS4ALL glas en dat ging prima zonder noemenswaardige downtime... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40

OmeJoyo

This is me

Overstap van kpn naar wisper was 3 uur downtime, wisper naar Vodafone 2 uur.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 18:56
Mijn orderbevestiging van april 2014 vermeldt 12 maanden.
Ook het document Alg. Voorwaarden dat ik toen downloadde (versie januari 2014) heeft het over 12 maanden looptijd.

Dat sluit niet uit dat er meerjarige aanbiedingen zijn geweest.

Aangezien ik nog steeds geen ondertiteling heb, ga ook ik maar es op zoek naar andere aanbieders.

[ Voor 20% gewijzigd door ultrapreventive op 13-01-2015 15:35 ]

• Barre73
jschoorl2 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:39:
Volgens mij was het ook een tweejarig contract welke na 1 jaar opzegbaar is. Stap zelf denk ik ook weer over eind april. Echter de overstap van ene naar andere glasvezel provider gaat blijkbaar ook nu nog heel erg moeizaam (met de nodige downtijd). Iemand hier recentelijk ervaring mee?

Stap zelf denk ik weer over naar Ziggo of één van de ADSL aanbieders moet een mooie aanbieding hebben en ga dan een jaar later weer terug op glasvezel.
Op Tele2 na werkt glasvezel-overstap tegenwoordig prima. In de ochtend plat, in de middag weer up (als je een monteur nodig hebt. Bij doe het zelf ben je weer up zodra je hebt gedaan wat je moest doen (nadat je lijn om is gezet)
Tele2 doet niet aan migratie. En nee, geen idee waarom....

• Barre73
qwert schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:28:
[...]

Nou... volgens mij loopt mijn Vodafone Thuis abonnement (met Entone en Draytek) binnenkort toch echt af en is de duur van mijn contract maar één jaar. Eind februari is dat jaar voorbij en zou ik kunnen overstappen. Maar vooralsnog zie ik daar geen reden toe. Ja, het kan beter. Maar het kan ook slechter. Ik denk wel dat wanneer de 10 euro korting zou verdwijnen, ik me wel ga oriënteren.

[afbeelding]
Eind februari? Als er pas vanaf 1 april aansluitingen werden geactiveerd?

Of zat je in een pilot of zo?

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Barre73 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:49:
[...]

Eind februari? Als er pas vanaf 1 april aansluitingen werden geactiveerd?

Of zat je in een pilot of zo?
Ja, ik dacht het wel. Maar dat was meer toeval dan een bewuste keuze. Ik moet maar eens gaan uitzoeken wat de kosten straks gaan worden. Ik vermoed dat ik voor mijn 50 MB alles-in-een met harddisk recorder straks € 52,50 in plaats van de huidige € 42,50 moet gaan betalen.

Tot op heden bevalt het me eigenlijk prima. Weinig storing, prima beeld. Alleen valt er qua modembeheer (Bridge) en STB (summiere afstandbediening, beperkt menu/instellingen) wel een en ander te verbeteren.

Ik denk ook dat het tijd is voor een soort van loyaliteits-korting/beloning/incentive voor klanten die ook een of meerdere mobiele abonnementen hebben.

• edelhert2010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 00:49
Hallo allemaal,
Ik ben een paar maanden weggeweest.
Kan de Draytek al in bridge mode (modem only) zodat ik mijn eigen router kan blijven gebruiken?
Zo niet, dan verdwijn ik voorlopig weer :-)

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 22:41
Barre73 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:53:
Ik ben je even kwijt.. Je hebt nog niks in de meterkast? Geen glasvezelaansluiting?
Of Reggefiber heeft die al wel geplaatst maar Vodafone kan dat nog niet zien?

In dat laatste geval zeg ik nogmaals hetzelfde. Reggefiber geeft dat niet handmatig door. Vodafone ziet dat zelf in de database van Reggefiber. Dus als die nog niet is bijgewerkt kan je beter even met Reggefiber bellen als je het sneller wil afhandelen.
Inderdaad was het zo dat ik telefonisch via haalbaarheidsonderzoek bestelling kan plaatsen. Heb ook brief vanmiddag gekregen van reggefiber dat glasvezelmodem komende maandagmiddag gaat worden geplaatst.

Ik meende dat dat alleen gebeurt als je abonnement hebt afgesloten en kan niet vinden in de brief of t nou komt doordat ik in hoogbouw zit of andere reden.

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
Zijn er meer mensen die uit het niets een nieuw "Installatiepakket" hebben gehad met alleen een nieuwe (ander model) tv decoder? Ik kreeg vandaag ineens de pakketdienst aan de deur met een nieuw installatiepakket. Hier zat dus alleen een nieuwe tv decoder in (volgens mij eentje zonder harde schijf) en dezelfde begeleidende welkomstbrief als toen we het eerste installatiepakket in november kregen...

• Barre73
edelhert2010 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:48:
Hallo allemaal,
Ik ben een paar maanden weggeweest.
Kan de Draytek al in bridge mode (modem only) zodat ik mijn eigen router kan blijven gebruiken?
Zo niet, dan verdwijn ik voorlopig weer :-)
Nog niet volledig. De huidige Draytek 2132 kent wel DMZ ( de vorige 2130 niet). Maar of je dat genoeg vindt?

• Barre73
LordSpud schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:56:
Zijn er meer mensen die uit het niets een nieuw "Installatiepakket" hebben gehad met alleen een nieuwe (ander model) tv decoder? Ik kreeg vandaag ineens de pakketdienst aan de deur met een nieuw installatiepakket. Hier zat dus alleen een nieuwe tv decoder in (volgens mij eentje zonder harde schijf) en dezelfde begeleidende welkomstbrief als toen we het eerste installatiepakket in november kregen...
Raar verhaal. Verder zat er ook niks in? En je hebt geen (oude) storingsmelding lopen of zo?

• LordSpud
Barre73 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:30:
[...]

Raar verhaal. Verder zat er ook niks in? En je hebt geen (oude) storingsmelding lopen of zo?
Nee, alleen dus die begeleidende brief die ik al gehad heb. Weird.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:50

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wat voor andere decoder zit er dan in?

Welke decoder had je en welke heb je nu gekregen? Verschillen kunnen ontdekken?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:18

Dazzler2120

FP ProMod
LordSpud schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:56:
Zonder dat je iets besteld hebt? Lijkt me niet helemaal de bedoeling denk ik zo!
Heb je al contact opgenomen met de klantenservice daarover?

PS4 PSN: Dazzler2120

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:45
Misschien is Vodafone begonnen met het uitfaseren van het oude TV platform en vervangt ze om die reden de interactieve TV box door de Entone.

• LordSpud
Dazzler2120 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:25:
[...]

Zonder dat je iets besteld hebt? Lijkt me niet helemaal de bedoeling denk ik zo!
Heb je al contact opgenomen met de klantenservice daarover?
Het is natuurlijk maar 45 cent maar principieel vind ik het dan weer bezwaarlijk om er zelf weer achteraan te bellen. Dus nee, ik heb nog geen contact opgenomen met de servicedesk. Ik vrees dat het apparaatje op de zolder gaat belanden...
HoppyF schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:16:
Misschien is Vodafone begonnen met het uitfaseren van het oude TV platform en vervangt ze om die reden de interactieve TV box door de Entone.
Daar dacht ik ook aan maar enige vorm van communicatie is dan wel gewenst. :-)

• Rubman

Rubman

LordSpud schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:21:
[...]

Het is natuurlijk maar 45 cent maar principieel vind ik het dan weer bezwaarlijk om er zelf weer achteraan te bellen. Dus nee, ik heb nog geen contact opgenomen met de servicedesk. Ik vrees dat het apparaatje op de zolder gaat belanden...

[...]

Daar dacht ik ook aan maar enige vorm van communicatie is dan wel gewenst. :-)
had je al de Entone decoder of zat je nog op de Animo?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:18

Dazzler2120

FP ProMod
LordSpud schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:21:
[...]

Chat is ook een mogelijkheid natuurlijk ;) Of mail! Dan hoef je niet die 45 cent te betalen

Kan me voorstellen dat als er inderdaad een ingrijpende wijziging is, dat er dan ook communicatie over komt.

PS4 PSN: Dazzler2120

• LordSpud
Rubman schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:26:
[...]

had je al de Entone decoder of zat je nog op de Animo?
Ik ben pas sinds kort lid dus ik heb die Entone decoder met harddisk recorder.
Dazzler2120 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:26:
[...]

Chat is ook een mogelijkheid natuurlijk ;) Of mail! Dan hoef je niet die 45 cent te betalen

Kan me voorstellen dat als er inderdaad een ingrijpende wijziging is, dat er dan ook communicatie over komt.
Je hebt helemaal gelijk. Ik was ook eigenlijk gewoon benieuwd of er meer mensen waren die dit hadden maar blijkbaar is er iets niet helemaal goed gegaan.

Thanks voor de feedback iig.

Verwijderd

Bij de basis installatie komt de monteur gratis je email instellen.
Ik heb mij laten vertellen dat je dan je oude provider email (kpn, onsnet, etc.) kan laten doorlussen naar een ander email adres.
En dat dit permanent is. Je kunt dan niet meer de email bekijken op de server van je oude provider. Maar je email wordt wel gratis doorgevoerd naar je gmail of vodafone mail, en je oude adres vervalt niet ook al betaal je geen abbonomentskosten meer bij je oude provider.

Is dit echt waar? Ik heb moeite om dit te geloven namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 09:16 ]

• Barre73
Hier heb ik nog nooit van gehoord en ik kan ook even niet bedenken hoe een Vodafone monteur dit zou moeten doen voor andere providers.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Inderdaad. Het lijkt mij een zeer sterk verhaal.

Zonder medewerking van de oude provider, die het mailadres dan voor altijd moet blijven laten bestaan, kan dit sowieso al nooit. Zo werken DNS (dat alles achter de @ moet resolven) en SMTP (het protocol achter e-mail transport) nou eenmaal gewoon niet.

Dus ik ben wel benieuwd wie dit heeft beweerd. Hopelijk is dat een commercieel iemand. Dan valt zo'n uitspraak nog wel te vergeven (hoewel het nog steeds niet klopt). :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Ik heb er niet veel verstand van,kom van tele2 af maar dat email adres kan ik gewoon blijven gebruiken zegt tele2 en dat klopt ook.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Dat het bij tele2 kan is dan een service van Tele2 (wat dus eventueel kan zoals ik zelf ook al aanhaalde) maar zegt niets over andere providers.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 19:30
overigens wel netjes van Tele2. Eigenlijk zou je adres portable moeten zijn net als je telefoonnummer, maar dat is nogal een gedoe..

• HoppyF
datadevil schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:05:
overigens wel netjes van Tele2. Eigenlijk zou je adres portable moeten zijn net als je telefoonnummer, maar dat is nogal een gedoe..
De oplossing bestaat al jaren, gewoon je eigen domeinnaam registreren.
Daarmee heb je een vrijwel onbeperkte hoeveelheid eigen email adressen en ben je onafhankelijk van een provider.
Jezelf vastleggen omdat je toevallig een vodafonethuis, tele2 of andere provider gebruikt is gewoon niet nodig. De kosten voor een eigen domeinnaam zijn laag dus het gemak hiervan is erg betaalbaar.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06

Magic666

No one's neighbour!

Ik kan ook overstappen op glasvezel van Voda (50Mb abbo), wat zijn de ervaringen met de downloadsnelheid in b.v. nieuwsgroepen?

Op dit moment heb ik Ziggo allesin1 180Mbit en download ik met pakweg 16/17 MB/s, de Vodafoneverkoper verzekerde mij dat het bij hun sneller gaat met het 50Mb abbo maar ik twijfel.

Maak ik de klassieke omrekenfout of is Voda echt sneller?

Verwijderd

Magic666 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:16:
Ik kan ook overstappen op glasvezel van Voda (50Mb abbo), wat zijn de ervaringen met de downloadsnelheid in b.v. nieuwsgroepen?

Op dit moment heb ik Ziggo allesin1 180Mbit en download ik met pakweg 16/17 MB/s, de Vodafoneverkoper verzekerde mij dat het bij hun sneller gaat met het 50Mb abbo maar ik twijfel.

Volgens mij zit je bekabeld aan een hogere snelheid. Maar doe je met een speedtest op de wifi dan haal je denk ik met de draytek die ze nu leveren een veel hogere snelheid dan dat je nu doet bij ziggo. Plus je upload schiet met een factor x omhoog.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:07:
Ik heb er niet veel verstand van,kom van tele2 af maar dat email adres kan ik gewoon blijven gebruiken zegt tele2 en dat klopt ook.
Ook om te gebruiken. Of enkels als doorstuur punt naar een ander adres?
Ik ben benieuwd of andere providers dat ook doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 23:50 ]

Verwijderd

als je een 50 Megabit abbo hebt is je theoretische max download 50 / 8 = 6,3 MByte.
De verkoper weet dus niet waar hij het over heeft (hoe verrassend is dat ...)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@lcyK: dat dacht ik dus ook en vroeg to 3 keer of die dat zeker wist, ja was het antwoord waardoor ik dus ging twijfelen.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 19:30
HoppyF schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:00:
[...]

De oplossing bestaat al jaren, gewoon je eigen domeinnaam registreren.
Daarmee heb je een vrijwel onbeperkte hoeveelheid eigen email adressen en ben je onafhankelijk van een provider.
Jezelf vastleggen omdat je toevallig een vodafonethuis, tele2 of andere provider gebruikt is gewoon niet nodig. De kosten voor een eigen domeinnaam zijn laag dus het gemak hiervan is erg betaalbaar.
mja, we gaan erg OT, maar dit is voor veel mensen echt niet zo makkelijk

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11 16:31
Magic666 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:16:

Met een 50/50 Mbit abbo van Vodafone zal je nooit 16/17 MB/s halen bij downloaden uit nieuwsgroepen. Je zal zo'n 6 MB/s halen. Zoek maar eens via Google op 'mb to mbit' of omgekeerd.
Je upload is wel beter, maar bij downloaden uit nieuwsgroepen zal je daar weinig aan hebben.
Ik heb zelf een KPN 500/500 abbo en haal 40 tot 45 MB/s bij downloaden uit nieuwsgroepen. Ook nog niet het maximale, maar dat ligt aan de usenetproviders die de snelheid cappen. Ze zeggen dat het 'unlimited' is, maar dat is helaas niet zo.
Zit zelf te denken om naar Telfort te gaan, die bieden sinds kort 200/200 Mbit/s aan. Die snelheid zou voor mij genoeg zijn. Misschien gaat KPN het binnenkort ook zelf aanbieden.

[ Voor 6% gewijzigd door JanR1969 op 17-01-2015 10:10 ]

• HoppyF
datadevil schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 08:06:
[...]

mja, we gaan erg OT, maar dit is voor veel mensen echt niet zo makkelijk
Ja, het is OT maar wel relevant voor overstappers die naar Vodafone willen overstappen of andersom.
Je eigen emailadres biedt veel voordelen, je bent en blijft onafhankelijk van providers.
Het instellen van je email op bv Outlook of tablet gaat niet anders dan bij een provider.
Je voert alleen je eigen mailserver in ipv die van de provider.

• ultrapreventive
JanR1969 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:07:
[...]

Met een 50/50 Mbit abbo van Vodafone zal je nooit 16/17 MB/s halen bij downloaden uit nieuwsgroepen. Je zal zo'n 6 MB/s halen. Zoek maar eens via Google op 'mb to mbit' of omgekeerd.<...>
Je hoeft niet eens te zoeken, je kunt meteen '50 Mbps to MBps' ingeven en dan krijg je van Google 6.25 als antwoord. (Zelfde kan ook met muntsoort: '120 GBP to EUR' bv. Bij sommige conversies krijg je een uitklapmenuutje om omzettingen van tijd, volume etc te kunnen berekenen.)
Maar we dwalen af!

• DaveD1109
JanR1969 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:07:
[...]

Met een 50/50 Mbit abbo van Vodafone zal je nooit 16/17 MB/s halen bij downloaden uit nieuwsgroepen. Je zal zo'n 6 MB/s halen. Zoek maar eens via Google op 'mb to mbit' of omgekeerd.
Je upload is wel beter, maar bij downloaden uit nieuwsgroepen zal je daar weinig aan hebben.
Ik heb zelf een KPN 500/500 abbo en haal 40 tot 45 MB/s bij downloaden uit nieuwsgroepen. Ook nog niet het maximale, maar dat ligt aan de usenetproviders die de snelheid cappen. Ze zeggen dat het 'unlimited' is, maar dat is helaas niet zo.
Zit zelf te denken om naar Telfort te gaan, die bieden sinds kort 200/200 Mbit/s aan. Die snelheid zou voor mij genoeg zijn. Misschien gaat KPN het binnenkort ook zelf aanbieden.
6mb?? Ga je ook niet halen hoor. Reken eerder maar tussen de 4,5 en 5,5mb.

DaveD

• HoppyF
DaveD1109 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Prima toch?
Gewoon een paar minuten of seconden langer wachten.
Veel belangrijker is de hoge upload snelheid tov van de kabel, daar boek je winst mee.
De absolute hoogste download snelheid is minder van belang tenzij je de hele dag GB's achter elkaar download.

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Waarom begin jij nou over millibits terwijl Jan het over MegaByte heeft?

• edelhert2010
Barre73 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:29:
[...]

Nog niet volledig. De huidige Draytek 2132 kent wel DMZ ( de vorige 2130 niet). Maar of je dat genoeg vindt?
Ik vind het belangrijk dat ik volledig zeggenschap houd over het netwerk hier in huis, en dus mijn eigen router kan blijven gebruiken voor de DHCP. Dan moet de Draytek dus als modem-only kunnen worden ingesteld. En ik vind het ook nog steeds een issue dat Vodafone via het admin account alle apparaten kan zien die ik hier in huis op het netwerk heb aangesloten. Vanuit privacy oogpunt niet acceptabel. Jammer, want ik heb net van XMS de overstap-brief ontvangen, en moet dus nu gaan kiezen of ik bij Telfort blijf, of overstap naar een andere aanbieder. Krijg trouwens van Telfort de oude propositie, dus ik kan mijn Amino's blijven gebruiken.

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:23:
[...]

Ging toch over download snelheid? Of begreep ik zijn post verkeerd?

DaveD

Verwijderd

dat is toch mijn vraag niet?
Er is een reden dat snelheden worden uitgedrukt in een gangbare standaard. Je kunt niet zomaar wat roepen en verwachten dat een ander wel zal begrijpen wat je bedoelt (zoals kennelijk in de Vodafone verkoperstraining is gebeurd, zie Magic666 in "Vodafone Thuis via Glasvezel").
De eenheid die jij gebruikt scheelt een factor 8 miljoen van de eenheid die Jan gebruikt. Mijn vraag is waarom je dat handig vindt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 15:05 ]

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-12 21:09
Het gaat om het gebruik van hoofdletters: mb, Mb of MB (???) zijn verschillende grootheden.

[ Voor 19% gewijzigd door Rallye op 17-01-2015 15:38 ]

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:02:
dat is toch mijn vraag niet?
Er is een reden dat snelheden worden uitgedrukt in een gangbare standaard. Je kunt niet zomaar wat roepen en verwachten dat een ander wel zal begrijpen wat je bedoelt (zoals kennelijk in de Vodafone verkoperstraining is gebeurd, zie Magic666 in "Vodafone Thuis via Glasvezel").
De eenheid die jij gebruikt scheelt een factor 8 miljoen van de eenheid die Jan gebruikt. Mijn vraag is waarom je dat handig vindt. ;)
Beste vriend, niet iedereen is zo thuis in die eenheden. Jan had het toch over de download sneldheid van het 50/50 abo?? Daar gaf ik antwoord op dat die tussen de 4,5 en 5,5 ligt en niet, zoals de medewerker aangaf, hoger. Dat ik het MB noem ipv MB/s is wel inderdaad mijn onwetendheid omtrent de verschillende meet eenheden. :+

DaveD

• DaveD1109
Is trouwens een nette snelheid hoor die 4,5 a 5 MB/s?????

DaveD

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:41:
[...]

Beste vriend, niet iedereen is zo thuis in die eenheden. Jan had het toch over de download sneldheid van het 50/50 abo?? Daar gaf ik antwoord op dat die tussen de 4,5 en 5,5 ligt en niet, zoals de medewerker aangaf, hoger. Dat ik het MB noem ipv MB/s is wel inderdaad mijn onwetendheid omtrent de verschillende meet eenheden. :+
Dan wordt het tijd dat je er wel in thuis raakt ;)
Een getal zonder eenheden zegt helemaal niets. Wanneer je werkgever aangeeft dat je 2000 per maand verdient, en bij je de salarisbetaling blijken het 2000 dubbeltjes te zijn word je ook niet blij denk ik.

En zéker verkopers moeten weten waar ze het over hebben en geen onzin verkopen dat 50 Mb van Vodafone sneller is dan 16 MB van Ziggo.
(om over het verschil tussen M en m nog maar niet te beginnen, da's volgens mij lagere school of brugklas rekenkunde)

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
LordSpud schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:33:
[...]

Ik ben pas sinds kort lid dus ik heb die Entone decoder met harddisk recorder.

[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik was ook eigenlijk gewoon benieuwd of er meer mensen waren die dit hadden maar blijkbaar is er iets niet helemaal goed gegaan.

Thanks voor de feedback iig.
Ik kan sowieso altijd de chat aanrader.
Voor de mensen hier:
Vodafone alles in 1 afgesloten zonder aansluitkosten (gewoon vragen in de chat en veel is mogelijk)
daarnaast een Vodafone Sim only ook afgesloten zonder aansluitkosten.
Heb daar nu 150 belminuten + 500 MB op 4G netwerk voor 16 euro. Je krijgt extra korting omdat je al een alles in 1 abbo hebt.

• LordSpud
edelhert2010 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:54:
[...]

Ik vind het belangrijk dat ik volledig zeggenschap houd over het netwerk hier in huis, en dus mijn eigen router kan blijven gebruiken voor de DHCP. Dan moet de Draytek dus als modem-only kunnen worden ingesteld. En ik vind het ook nog steeds een issue dat Vodafone via het admin account alle apparaten kan zien die ik hier in huis op het netwerk heb aangesloten. Vanuit privacy oogpunt niet acceptabel. Jammer, want ik heb net van XMS de overstap-brief ontvangen, en moet dus nu gaan kiezen of ik bij Telfort blijf, of overstap naar een andere aanbieder. Krijg trouwens van Telfort de oude propositie, dus ik kan mijn Amino's blijven gebruiken.
Ik heb hier nu de opstelling a la netwerkje.com (maar dan de VLANs van Vodafone). Ik heb het nog niet helemaal af want ik moet nog een SFP to copper module in de Draytek stoppen zodat ik ook telefonie kan gebruiken maar als ik het helemaal af heb post ik hier wel mijn bevindingen. Momenteel draait alles overigens wel via een Edgerouter Lite en de tv decoder op de managed switch. Die Draytek staat hier nu uit.

• LordSpud
the_white_shark schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:47:
[...]

Voor de mensen hier:
Vodafone alles in 1 afgesloten zonder aansluitkosten (gewoon vragen in de chat en veel is mogelijk)
Heb daar nu 150 belminuten + 500 MB op 4G netwerk voor 16 euro. Je krijgt extra korting omdat je al een alles in 1 abbo hebt.
Thanks. Ik heb de chat functie nog niet op een "online" status kunnen betrappen. Misschien alleen tijdens kantooruren?

• HoppyF
[...]

Voor de mensen hier:
Wat zeg je nou?
Welke chat heb je gebruikt?
Ik heb nog nooit een werkende chat functie gezien bij Vodafone Thuis.
Verder ken ik ook de combinatie kortingen niet als je zowel een Vodafone Glasvezel abonnement en een mobiel abonnement wilt afsluiten. Simonly of abo met telefoon.
Waar heb je die informatie vandaan?

Niet zo zeer voor mijzelf want ik heb pas een Simyo afgesloten omdat de dekking van het Vodafone netwerk hier zo beroerd is. Maar goed anderen kunnen hier wellicht wel iets aan hebben.

• LordSpud
HoppyF schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:03:
[...]

Wat zeg je nou?
Verder ken ik ook de combinatie kortingen niet als je zowel een Vodafone Glasvezel abonnement en een mobiel abonnement wilt afsluiten. Simonly of abo met telefoon.

Niet zo zeer voor mijzelf want ik heb pas een Simyo afgesloten omdat de dekking van het Vodafone netwerk hier zo beroerd is. Maar goed anderen kunnen hier wellicht wel iets aan hebben.
Volgens mij bestaat er maar eentje:

https://www.vodafone.nl/support/contact/

Maar die is dus op de keren dat ik keek altijd nog offline geweest. Nu staat ie op: "Er is iets mis". Wellicht heeft er iemand bij Vodafone de lolbroek aangetrokken vanmorgen :+

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:47:
[...]

Dan wordt het tijd dat je er wel in thuis raakt ;)
Een getal zonder eenheden zegt helemaal niets. Wanneer je werkgever aangeeft dat je 2000 per maand verdient, en bij je de salarisbetaling blijken het 2000 dubbeltjes te zijn word je ook niet blij denk ik.

En zéker verkopers moeten weten waar ze het over hebben en geen onzin verkopen dat 50 Mb van Vodafone sneller is dan 16 MB van Ziggo.
(om over het verschil tussen M en m nog maar niet te beginnen, da's volgens mij lagere school of brugklas rekenkunde)
Ahh kijk dat is voor mij ook alweer zo'n 223 jaar geleden en bij mijn hbo studie iv kreeg ik geen rekenkunde meer! >:)

DaveD

Verwijderd

Wees er maar trots op ;)

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 10:38
Waar hebben we het hier in godsnaam over mb,Mb,MB of wat nog meer, we weten toch wat hij bedoelt.

Er zijn wel serieuzere zaken hier te bespreken.

• ultrapreventive
Lelyuser schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:35:
Waar hebben we het hier in godsnaam over mb,Mb,MB of wat nog meer, we weten toch wat hij bedoelt.

Gewoon de conventies volgen, dan is het geneuzel erover niet nodig. Dat werkbaar voor je?

• DaveD1109

Precies! :)

DaveD

• ultrapreventive
PrecieZER! :)

• DaveD1109
Ieder zijn vak en hobby. De een is systeembeheerder en de ander bijvoorbeeld timmerman. Op tweakers zitten allerlei mensen met verschillende achtergronden om elkaar te helpen en informatie te geven. Niet om elkaar af te IcyKen! B-)

DaveD

Verwijderd

[...]
De praktijk bewijst het tegendeel, aangezien Vodafone verkopers kennelijk beweren dat 50 Mb van Vodafone sneller is dan 16 MB van Ziggo. Wat aperte onzin is.

.
Wanneer jij het prima vindt om op het Vodafone forum te beweren dat de verbinding bij Ziggo (16 MB/s) 23 miljoen keer sneller is dan die bij Vodafone (5,5 mb/s) vind ik het ook prima natuurlijk.
Maar het komt de geloofwaardigheid van Vodafone en haar personeel in mijn ogen niet ten goede.
Om over die van degene die de bewering doet nog maar te zwijgen ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 16:57 ]

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:50:
[...]

De praktijk bewijst het tegendeel, aangezien Vodafone verkopers beweren dat 50 Mb van Vodafone sneller is dan 16 MB van Ziggo. Wat aperte onzin is.

.

[...]

Wanneer jij het prima vindt om op het Vodafone forum te beweren dat de verbinding bij Ziggo (16 MB/s) 23 miljoen keer sneller is dan die bij Vodafone (5,5 mb/s) vind ik het ook prima natuurlijk.
Maar het komt de geloofwaardigheid van Vodafone en haar personeel in mijn ogen niet ten goede.
Kijk nu is dus duidelijk dat wij elkaar totaal niet begrijpen. Ik zei niet dat ziggo sneller is. Ik gaf aan dat de download die genoemd werd, geen 6 maar rond de 5 is op glas van Vodafone.

DaveD

Verwijderd

Ja, dat zeg je wel. 16 MegaByte per seconde is 23 miljoen keer sneller dan Vodafone met (volgens jou) 5,5 millibit per seconde.
Wanneer je de goede eenheden had gebruikt, was de verwarring niet ontstaan; ziedaar de relevantie van het hanteren van conventies.

Overigens is Ziggo bij 16 MB/s ook daadwerkelijk sneller dan Vodafone bij 50 Mb/s (zoals ik al eerder voorgerekend heb) of Vodafone bij 100 Mb/s, maar geen 23 miljoen keer.
Ook dat had je zelf kunnen uitrekenen, wanneer je de juiste eenheden hanteert.

• HoppyF
LordSpud schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:05:
[...]

Volgens mij bestaat er maar eentje:

https://www.vodafone.nl/support/contact/

Maar die is dus op de keren dat ik keek altijd nog offline geweest. Nu staat ie op: "Er is iets mis". Wellicht heeft er iemand bij Vodafone de lolbroek aangetrokken vanmorgen :+
Klopt.
Ik heb ook nooit een online Chat functie gezien misschien horen we het binnenkort.
Interessanter is wellicht de combinatie kortingen die je zou kunnen krijgen.
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom een telecomreus als Vodafone niet vanaf het begin combideals heeft aangeboden met glasvezel, adsl en mobiele abonnementen.
Hiermee kun je je immers van de concurrentie onderscheiden.
Bijkomend voordeel is dat klanten dan eerder geneigd zijn klant te blijven ipv ieder jaar over te stappen naar een andere aanbieder.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hoe dan ook: dank voor alle reacties en rekenvoorbeelden :P

Ik ga dus afzien van dat abbo, die van Telfort danwel KPN (200/200) zou wel een alternatief kunnen zijn. Ik wacht het dus rustig af :)

Verwijderd

;)
Overigens gaan er wel geruchten dat VF (wanneer ze voldoende eigen apparatuur heeft geinstalleerd) ergens tussen nu en later ook meer dan 100 Mb gaat aanbieden (200? 500?).
Dus wanneer je maar genoeg geduld hebt ...

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:21:
Ja, dat zeg je wel. 16 MegaByte per seconde is 23 miljoen keer sneller dan Vodafone met (volgens jou) 5,5 millibit per seconde.
Wanneer je de goede eenheden had gebruikt, was de verwarring niet ontstaan; ziedaar de relevantie van het hanteren van conventies.

Overigens is Ziggo bij 16 MB/s ook daadwerkelijk sneller dan Vodafone bij 50 Mb/s (zoals ik al eerder voorgerekend heb) of Vodafone bij 100 Mb/s, maar geen 23 miljoen keer.
Ook dat had je zelf kunnen uitrekenen, wanneer je de juiste eenheden hanteert.
Lees mijn reactie waar het om gaat nog eens terug. Kennelijk ben jij in de veronderstelling dat ik iets beweer wat ik dus niet heb gedaan. Ik reageerde enkel op de aangegeven 6 MB/s download op het Vodafone netwerk welke zo rond de 5 is. Ik heb de term Ziggo helemaal niet gebruikt. Kennelijk heb jij wel de lessen gevolgd omtrent de eenheden, maar daarbij die van begrijpend lezen gemist.

DaveD

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-12 19:21

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk dat we de discussie omtrent bits en bytes kunnen stoppen. Snelheden gewoon altijd uitdrukken in Mbps (Megabits per seconde) of Gbps (Gigabits per seconde)

En laten we elkaar een foutje vergeven :)

• Barre73
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:36:
;)
Overigens gaan er wel geruchten dat VF (wanneer ze voldoende eigen apparatuur heeft geinstalleerd) ergens tussen nu en later ook meer dan 100 Mb gaat aanbieden (200? 500?).
Dus wanneer je maar genoeg geduld hebt ...
Geen gerucht hoor. Optie voor 500 staat gewoon op hun site. Maar inderdaad alleen via eigen apparatuur. En die schijnt komende maand commercieel open te gaan, daar waar ze al geplaatst hebben. En dat zijn meer plekken dan je misschien zou denken.

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:50:
[...]
Kennelijk heb jij wel de lessen gevolgd omtrent de eenheden, maar daarbij die van begrijpend lezen gemist.
_O- _O- _O-

;w

• the_white_shark
LordSpud schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:00:
[...]

Ik heb hier nu de opstelling a la netwerkje.com (maar dan de VLANs van Vodafone). Ik heb het nog niet helemaal af want ik moet nog een SFP to copper module in de Draytek stoppen zodat ik ook telefonie kan gebruiken maar als ik het helemaal af heb post ik hier wel mijn bevindingen. Momenteel draait alles overigens wel via een Edgerouter Lite en de tv decoder op de managed switch. Die Draytek staat hier nu uit.
Super LordSpud! Ik ben heel erg benieuwd naar welke Vlans jij gebruikt en inlog gegevens en hoe je het hebt opgesteld.
Welke managed switch heb je gebruikt? Gelijk met een Glasvezel aansluiting?
De chat is idd alleen tijdens kantooruren beschikbaar. Deze pop-up gelijk op als je op de Vodafone website bent.

• JanR1969
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:23:
[...]

:*)
Maar volgens mij is die 6 Mb per seconde (bijna 50 Mbit/s) wel haalbaar. Toen mijn glasvezelabbo nog 100/100 was, haalde ik ook zo'n 12 Mb per seconde met downloaden van Usenet. Bijna de maximale downloadsnelheid die ik kon halen.

• the_white_shark
HoppyF schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:03:
[...]

Wat zeg je nou?

Dus de chat functie welke tijdens kantooruren beschikbaar komt (pop-up). Nee klopt deze aanbiedingen zie je niet op de site, maar daar kun je om vragen in zo'n chat. Ze doen erg makkelijk als je al 1 van hun producten hebt.

• DaveD1109
JanR1969 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:10:
[...]

:*)
Maar volgens mij is die 6 Mb per seconde (bijna 50 Mbit/s) wel haalbaar. Toen mijn glasvezelabbo nog 100/100 was, haalde ik ook zo'n 12 Mb per seconde met downloaden van Usenet. Bijna de maximale downloadsnelheid die ik kon halen.
Bedraad schommelt het hier zo rond de 5. Als ik bijvoorbeeld grabit opstart begint hij zo rond de 7 om vervolgens gelijk terug te zakken naar 4,8 à 5 Mb per seconde.

DaveD

• HoppyF
the_white_shark schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:12:
[...]

Dus de chat functie welke tijdens kantooruren beschikbaar komt (pop-up). Nee klopt deze aanbiedingen zie je niet op de site, maar daar kun je om vragen in zo'n chat. Ze doen erg makkelijk als je al 1 van hun producten hebt.
Duidelijk vwb de chat functie.
Om aanbiedingen vragen vind ik toch wat vreemd.
Ik zou verwachten dat de marketingafdeling van Vodafone dit zelf zou oppakken en dit duidelijk op de website zou zetten.
Dit kan immers klanten binden en ook nieuwe klanten binnen halen.

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:38:
[...]

Bedraad schommelt het hier zo rond de 5. Als ik bijvoorbeeld grabit opstart begint hij zo rond de 7 om vervolgens gelijk terug te zakken naar 4,8 à 5 Mb per seconde.
Je bedoelt misschien 4,8 à 5 MB/s, ofwel 38,4 à 40 Mb/s? Of zit je op Vodafone ADSL?
:F

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:57:
[...]

Je bedoelt misschien 4,8 à 5 MB/s, ofwel 38,4 à 40 Mb/s? Of zit je op Vodafone ADSL?
:F
Nee glas 50/50 abo. Speedtest geeft zo'n 45,6 Mb/s down en 51 Mb/s up aan.

[ Voor 49% gewijzigd door DaveD1109 op 18-01-2015 07:59 ]

DaveD

• JanR1969
DaveD1109 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:38:
[...]

Altijd lastig om te achterhalen waar het zit. Ik gebruik zelf SABnzbd op Ubuntu. Maar heb ook wel het verschijnsel dat de download bij opstarten heel snel gaat en daarna wat terugzakt en stabiel wordt.
Op zich is 5 MB per seconde binnenhalen bij een 50/50 Mbit/s verbinding niet slecht, maar het zou beter moeten kunnen. Ik heb zelf de temp directory die SABnzbd gebruikt voor het uitpakken van bestanden op een SSD-schijf staan, maar denk niet dat dat nodig is bij een snelheid van 50 Mbit/s.

• DaveD1109
JanR1969 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 08:37:
[...]

Altijd lastig om te achterhalen waar het zit. Ik gebruik zelf SABnzbd op Ubuntu. Maar heb ook wel het verschijnsel dat de download bij opstarten heel snel gaat en daarna wat terugzakt en stabiel wordt.
Op zich is 5 MB per seconde binnenhalen bij een 50/50 Mbit/s verbinding niet slecht, maar het zou beter moeten kunnen. Ik heb zelf de temp directory die SABnzbd gebruikt voor het uitpakken van bestanden op een SSD-schijf staan, maar denk niet dat dat nodig is bij een snelheid van 50 Mbit/s.
Ga SABnzb is proberen dan. Het grappige is, is dat ik draadloos ongeveer dezelfde snelheden haal soms.

DaveD

• edelhert2010
Barre73 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:02:
[...]

Geen gerucht hoor. Optie voor 500 staat gewoon op hun site. Maar inderdaad alleen via eigen apparatuur. En die schijnt komende maand commercieel open te gaan, daar waar ze al geplaatst hebben. En dat zijn meer plekken dan je misschien zou denken.
Heb net een kaartje van Vodafone in de bus gekregen met een actie, geldig tot eind januari, waarin gesproken wordt over 500 Mbps internet. Nergens iets over "mits beschikbaar op uw huisadres". Vodafone's eigen postcodecheck zegt nog steeds dat 500 Mbps op mijn adres in Nijmegen-Oost niet beschikbaar is (net als alle andere postcodechecks trouwens). Gaat Vodafone nu volgende maand toch 500 Mbps hier aanbieden? Zo niet, dan is die actie wel erg misleidend.
Als ik dan ook nog mijn eigen router kan blijven gebruiken en niet gedwongen word om de Draytek daarvoor te gebruiken wordt het misschien nog interessant...

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:28

Piggen

Lekker bakkie

[...]

Voor de mensen hier:
Krijg je dan een kortingscode waarbij de aansluitkosten vervallen of regel je dan alles via de chat? Via spaarwinkelen.nl is er namelijk een cashback van €50 op glasvezel van Vodafone, wat nog wat meer is dan die €30 aansluitkosten. Misschien dat ze daarom op de chat die korting zo makkelijk geven.

Enfin, na de prijsverhoging van Ziggo ga ik ook lekker (dat hoop ik tenminste) naar Vodafone.

• the_white_shark
Piggen schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:56:
[...]

Krijg je dan een kortingscode waarbij de aansluitkosten vervallen of regel je dan alles via de chat? Via spaarwinkelen.nl is er namelijk een cashback van €50 op glasvezel van Vodafone, wat nog wat meer is dan die €30 aansluitkosten. Misschien dat ze daarom op de chat die korting zo makkelijk geven.

Enfin, na de snelheidsverhoging van Ziggo ga ik ook lekker (dat hoop ik tenminste) naar Vodafone.
Die korting kreeg ik toen ik mijn contract afsloot, daarna zocht de persoon op de chat mijn contract op en haalde de aansluitkosten eraf. Ik heb niet echt om korting gevraagd, maar meer voorgelegd dat ik aan het twijfelen was. Zo haalde ze mij over de streep aangezien ik nu goedkoper uit ben dan een verlenging bij glasvezel bij KPN.
Spaarwinkelen.nl ken ik niet, dank voor de tip. Zie alleen wel dat je ongeveer 2 maanden op je geld moet wachten.

• Barre73
edelhert2010 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:04:
[...]

Heb net een kaartje van Vodafone in de bus gekregen met een actie, geldig tot eind januari, waarin gesproken wordt over 500 Mbps internet. Nergens iets over "mits beschikbaar op uw huisadres". Vodafone's eigen postcodecheck zegt nog steeds dat 500 Mbps op mijn adres in Nijmegen-Oost niet beschikbaar is (net als alle andere postcodechecks trouwens). Gaat Vodafone nu volgende maand toch 500 Mbps hier aanbieden? Zo niet, dan is die actie wel erg misleidend.
Als ik dan ook nog mijn eigen router kan blijven gebruiken en niet gedwongen word om de Draytek daarvoor te gebruiken wordt het misschien nog interessant...
De Draytek verandert niet, ook niet op eigen Vodafone netwerk.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
edelhert2010 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:04:
[...]
Het lijkt er op dat LordSpud een oplossing met een slimme switch (met SFP) werkend heeft. Op die manier kan je om de Draytek heen (als je het niet erg vind om POTS telefoon te missen).

Kan Vodafone de eigen infrastructuur zonder merkbare downtime plaatsen?

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 18-01-2015 22:32 ]

• HoppyF
ANdrode schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:07:
[...]

Het lijkt er op dat LordSpud een oplossing met een slimme switch (met SFP) werkend heeft. Op die manier kan je om de Draytek heen (als je het niet erg vind om POTS te missen).

Zeker een stap in de goede richting van Lordspud.
Met POTS bedoel je waarschijnlijk de Voip telefonie oplossing van Vodafone.
Ik denk dat Lordspud dit ook kan oplossen door met netwerksniffen met zijn eigen apparatuur, de VoIP gegevens te verzamelen.

• Barre73
ANdrode schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:07:
[...]

Het plaatsen, configureren en in de lucht brengen wel. Maar dan wordt je als Vodafone klant via KPN WBA nog niet overgezet. Vodafone heeft natuurlijk ook een bepaalde contracttermijn met KPN WBA voor jou als klant. Maar als dat verlopen is en ze willen je omzetten dan zit er wel een kleine downtime aan ja. Je moet namelijk van de KPN switch (Dslam noemen ze die daar) naar de Vodafone switch worden gepatcht in de PoP van Reggefiber.
En ik zou me kunnen voorstellen dat daarna de firmware van de Entones, en wellicht ook die van de Drayteks moeten worden gepusht om weer te kunnen werken. Maar dat laatste weet ik niet zeker.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:34:
[...]
Ik denk dat Lordspud dit ook kan oplossen door met netwerksniffen met zijn eigen apparatuur, de VoIP gegevens te verzamelen.
Ik ga er vanuit dat de SIP verbinding zijn authenticatie gegevens versleuteld verstuurd :X. Ik verwacht/hoop dat deze gegevens niet simpel te sniffen zijn.

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Heeft iemand trouwens de software-update al op zijn entone ontvangen?

https://www.vodafone.nl/s...tieve-tv/software-update/

• edelhert2010
Barre73 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:53:
[...]

De Draytek verandert niet, ook niet op eigen Vodafone netwerk.
Ik heb ook niks tegen die Draytek: Zo lang die zich net zo gedraagt als mijn huidige Genexis, d.w.z. het doorgeven van IPTV naar de STB's, telefonie naar mijn DECT telefoons, en Internet naar mijn Asus router vind ik het prima. Maar hij moet niet de rol van mijn Asus overnemen. Want die Asus is de perfecte router, volledig in mijn eigen beheer, en bovendien wil ik niet dat Vodafone via hun admin account op de Draytek mijn hele lokale netwerk kan bekijken en alles wat ik daaraan heb hangen.

Het is toch jammer, want de propositie van Vodafone is heel aantrekkelijk vergeleken met de andere aanbieders op mijn adres (al vraag ik me toch af of ze die 500 Mbps gaan waarmaken). Maar alle informatie die ik tot nu toe op de fora vind over de Draytek lijkt toch nog te wijzen op een gedwongen routerfunctionaliteit. Of een zelfbouw-oplossing om de Draytek heen, maar die optie heeft voor mij teveel risico om zomaar een jaarcontract af te sluiten.

En toch houd ik hoop dat het een keer gaat lukken - als de routerfunctionaliteit kan worden overbrugd, dan hebben we wellicht straks een perfecte oplossing. En tot dat moment blijf ik maar even bij Telfort...

• DaveD1109
Rhodez schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:51:
Heeft iemand trouwens de software-update al op zijn entone ontvangen?

https://www.vodafone.nl/s...tieve-tv/software-update/
Kijk daar zitten mooie verbeteringen in! Toevallig dacht ik er gisteren nog aan dat het weleens tijd werd voor een update. Ga zo is kijken of die al binnen te halen is. Nu de applicatie nog om ook opnames in te stellen en bekijken.

DaveD

• Rubman

Rubman

Dat ziet er uit als een welkome grote update zeg.

had trouwens de laatste tijd als last met doorspoelen van opnames. hij ging ipv 2x 4x 8x 16x van 1x (wat stiekem 2x is) 2x (is 4X) naar 8x (is 16x) naar 16x (is 2x) erg irritant.

Pagina: 1 ... 68 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.