Ik heb ook niks tegen die Draytek: Zo lang die zich net zo gedraagt als mijn huidige Genexis, d.w.z. het doorgeven van IPTV naar de STB's, telefonie naar mijn DECT telefoons, en Internet naar mijn Asus router vind ik het prima. Maar hij moet niet de rol van mijn Asus overnemen. Want die Asus is de perfecte router, volledig in mijn eigen beheer, en bovendien wil ik niet dat Vodafone via hun admin account op de Draytek mijn hele lokale netwerk kan bekijken en alles wat ik daaraan heb hangen.
Het is toch jammer, want de propositie van Vodafone is heel aantrekkelijk vergeleken met de andere aanbieders op mijn adres (al vraag ik me toch af of ze die 500 Mbps gaan waarmaken). Maar alle informatie die ik tot nu toe op de fora vind over de Draytek lijkt toch nog te wijzen op een gedwongen routerfunctionaliteit. Of een zelfbouw-oplossing om de Draytek heen, maar die optie heeft voor mij teveel risico om zomaar een jaarcontract af te sluiten.
En toch houd ik hoop dat het een keer gaat lukken - als de routerfunctionaliteit kan worden overbrugd, dan hebben we wellicht straks een perfecte oplossing. En tot dat moment blijf ik maar even bij Telfort...