Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vodafone Thuis via Glasvezel OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 751.811 views

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• LordSpud
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22-07 13:59
Hierbij informatie voor mensen die ook eigen hardware in willen zetten bij hun Vodafone alles-in-één glasvezel abonnement.

Voor zover bij mij bekend is er sprake van drie VLAN ids:

- 100 voor management;
- 300 voor internet;
- 640 voor IPTV.

Telefonie zou, voor zover ik begrepen heb, via hetzelfde VLAN moeten gaan als internet: VLAN 300.

Ik maak gebruik van de volgende hardware:

- Een managed switch van TP-Link, de TL-SG3210. Deze is gekoppeld aan de glasvezelverbinding die bij ons binnen komt;
- Als router gebruik ik de Ubiquiti Egerouter Lite;
- Overige hardware is in principe minder relevant maar ik gebruik dan nog een aparte accesspoint voor WiFi (Ubiquiti AP Pro) die ik buiten de meterkast heb opgehangen.

In de managed switch zit de SFP module die normaal gesproken in de door Vodafone meegeleverde Draytek 2132FVn zit. In mijn geval zit deze in poort 9:

In de managed switch heb ik de volgende VLANs aangemaakt:

Let op: alleen VLAN 100, 300 en 640 zijn van belang.

De poorten heb ik als volgt geconfigureerd:

Poorten 2 en 3 zijn voor internet. Ik heb daar momenteel alleen poort 2 van in gebruik. Deze zit in de hierboven genoemde router.

Poorten 4 en 5 zijn voor tv. Aangezien we momenteel maar één decoder hebben, is alleen poort 4 in gebruik. Er zijn UTP kabels getrokken naar de locatie waar bij ons de tv staat.

Poort 9, daar waar het signaal van Vodafone dus binnen komt, is ingesteld als TRUNK met alle hiervoor genoemde VLANS als member. De poortconfiguratie van poort 9 ziet er als volgt uit:

De details van de overige poorten zijn niet interessant maar voor de volledigheid hier een voorbeeld van poort 2:

De ACCESS poorten zijn dus lid van slechts één VLAN.

De rest van de relevante hardware zit, samen met de Draytek in een kastje die ik in de meterkast heb opgehangen:

Zoals je ziet staat de Draytek momenteel niet aan. Ik heb wel al een SFP copper module weten te bemachtigen (iemand hier op Tweakers biedt deze voor €5,- aan per stuk welke compatibel is met de Draytek, dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen) maar telefonie krijg ik nog niet aan de praat. Ik houd me aanbevolen voor mensen die tips hebben.

Vooralsnog heb ik eigenlijk alleen geprobeerd de Draytek aan de switch te koppelen die aan mijn router zit. In dat geval wordt de Draytek ook onderdeel van VLAN 300 maar dat is kennelijk niet genoeg om de gegevens die nodig zijn voor telefonie op te halen. Overigens gaat het "phone" lampje op de Draytek wel branden als ik de spreekwoordelijke hoorn van de haak pak maar ik krijg vervolgens een "in gesprek" toon als ik iemand probeer te bellen. Inkomende gesprekken worden ook niet geregistreerd.

Optie zou zijn om een vrije poort op de managed switch in te stellen als TRUNK en deze naar de WAN ingang van de Draytek te laten gaan. Deze TRUNK zou dan VLAN 100 en 300 doorgeven. Probleem daarmee is dat de Draytek ook gaat vragen om een ip adres. Ik vermoed dat, indien de Edgerouter aan staat, de Draytek dan in de meeste gevallen eerst van mijn eigen router een ip adres krijgt maar de volgorde van het aanzetten van apparaten wordt in dat geval een issue: de Edgerouter moet dan altijd eerst helemaal zijn opgestart voordat de Draytek aan gaat. Ik heb hier nog geen testen mee uitgevoerd.

Als er vragen zijn dan post ze maar in dit topic.

[Voor 8% gewijzigd door LordSpud op 17-08-2015 09:18]

Ik vind het vreemd dat je omvormer direct aan het internet moet hangen. Lijkt me onnodig. Als je één keer per dag de gegevens upload is dat toch voldoende om moet je iedere minuut van de dag weten hoeveel energie je hebt binnen gehaald ?
Los daarvan werkt DHCP goed als het handiger is kun je de omvormer ook een eigen IP toekennen. Het MAC adres kun je reserveren in de Draytek. Eventueel kun je port forwarding instellen naar het bewuste IP adres.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• PFvH
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Rubman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:54:
[...]
Ja dan moet je ze 1 voor 1 verwijderen (staan er nogal wat in) en dan knalt hij ze vervolgens weer vol met nieuwe data. Wil gewoon de geplande opname van de hele serie verwijderen zodat hij ze er ook niet steeds opnieuw inzet.

Dat wordt bellen met de helpdesk dan maar
Je kunt wel de hele reeks in 1x verwijderen. Omdat ik niet thuis ben nu, even uit mijn hoofd.
Naar opnames, dan naar geplande. Naar degene waarvan je de reeks wil verwijderen. Dan "bekijken" kiezen, of opties. En dan krijg je de optie om de geplande opname te verwijderen en daar kun je ook kiezen voor de hele reeks verwijderen.

Heeft bij mij even geduurd voor ik het gevonden had (zat met hetzelfde probleem met wat series die al afgelopen waren) en uiteindelijk is het gelukt. Even zoeken dus, succes!

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:56

Rubman

Retarded or just overjoyed!

PFvH schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:46:
[...]

Je kunt wel de hele reeks in 1x verwijderen. Omdat ik niet thuis ben nu, even uit mijn hoofd.
Naar opnames, dan naar geplande. Naar degene waarvan je de reeks wil verwijderen. Dan "bekijken" kiezen, of opties. En dan krijg je de optie om de geplande opname te verwijderen en daar kun je ook kiezen voor de hele reeks verwijderen.

Heeft bij mij even geduurd voor ik het gevonden had (zat met hetzelfde probleem met wat series die al afgelopen waren) en uiteindelijk is het gelukt. Even zoeken dus, succes!
Wow dat is ook niet echt lekker verstopt verder, bedankt ik ga het meteen uitproberen.

Daarna nog alle opnames verwijderen die erin staan

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

Zoals je dat laatste omschrijft klinkt het wel wat vaag en ook tegenstrijdig. Aan de ene kant heb je het over een "superprovider" die (bestaande) pakketten verkoopt, maar nieuwe providers moeten wel onafhankelijk kunnen aanbieden? ;)

Sowieso heb je, zeker bij 'kabel', de grote technische beperking dat de frequentieruimte in segmenten wordt gedeeld door meerdere huishoudens. Dus er moet sowieso nog een 'operator' zijn die Layer 2 (de DOCSIS infra) beheert en pas daarna kan je evt, op basis van hardware adres, doorkoppelen naar het eigen netwerk van de provider. In een ALL-IP situatie zou dat dus ook best kunnen. Echter, bij verspreiding vna FM, analoog en DVB-C heb je altijd een partij (diezelfde operator) die de betreffende zender(s) die een nieuwkomer wil aanbieden, dan ook echt kan doorgeven.

Wat dat betreft ben (en blijf) ik gewoon voor den landelijke uitrol van glas als nutsvoorziening. Eigenlijk beetje zoals Reggefiber het doet (Deed?). Huisaansluitingen 1 op 1 overeenkomend met aanslutingin Area-PoP. En daar mogen providers/operators zelf licht op die huisaansluiting zetten. Dat biedt maximale concurrentie en keuzevrijheid, ook voor operators zelf qua te gebruiken technieken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:02
Eerste 6 maanden alles-in-een nemen, daarna TV en bellen opzeggen. Bespaard je €59 het eerste jaar (korting en gratis monteur).

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 25-07 09:16

TRaSH

Koffie ?

In het kort glasvezel komt in de draytek,
Daar komt een netwerk kabel aan voor je internet en een andere netwerk kabel naar de box voor je tv.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• LordSpud
rik11 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:07:
[...]

Ik ben nu gezegend met een Horizon box zonder netwerktoegang en een modem zonder routerfunctionaliteit. ik regel dus alles met mijn eigen router.
Ik wil met mijn router puur mijn eigen netwerk bedienen (Synology, mediaplayer en wifi). Maar de configuratie bij Vodafone betekend dat dat ik bij eventuele portforwarding zowel mijn eigen router als de router/modem van Vodafone moet instellen?
Rik, dit onderwerp is al ontelbare keren langs gekomen op diverse fora dus wellicht is het goed om heel eventjes te zoeken. Er zijn bij Vodafone een paar mogelijkheden:

- gebruik maken van de router van Vodafone en daar je portforwarding instellen. Waarom je persé je eigen router wil gebruiken is mij niet duidelijk, maar dat terzijde.
- je eigen router in de DMZ zetten. Je hoeft dan alleen op je eigen router portforwarding in te stellen. Er zijn wat caveats maar gezien de beperkte kennis zal ik je daar niet mee lastig vallen.
- go rogou: zie link uit vorige post. Dat is een niet gesuporte opstelling en gezien de beperkte kennis niet aan te raden in dit geval.

• the_white_shark
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:54
Ha allemaal,

LordSpud heeft mij ook wakker gemaakt. Ik heb nu ook de vreselijke draytek modem verwijderd. Helemaal na de laatste actie van Vodafone om True IP (mac binding) te verwijderen onder DMZ.

Ik wil met jullie graag mijn info delen.
Ik heb zelf een TP-LINK TL-SG2210P aangeschaft. Deze kost ongeveer 106 euro. Deze managed switch bezit 2 SFP modules en zijn compatible met de Draytek van Vodafone.

Als volgt heb ik gedaan zoals LordSpud al heeft uitgezocht:
- 100 voor management;
- 300 voor internet;
- 640 voor IPTV.

Dit levert het volgende plaatje op in mijn Switch:
Internet
Mijn poort 2 en 3 zijn internet. Let op deze moeten op Untagged staan. Poort 9 (internet) moet op tagged staan.

Poort 3 en 4 is IPTV bij mij:
IPTV
Untag poort 3 en 4 weer.

Zo hangt het geheel in mijn kast nu:
Kast

Ik heb zelf een 100 / 100 all-in-one abonnement, alleen telefoon gebruik ik niet / niet aangesloten.
Even wat speedtest gedaan en mijn up-en download is al sneller geworden. Vooral mijn upload knalt nu over de 100 heen. _/-\o_

Achter de management switch heb ik een Asus RT-AC66U hangen welke al mijn internet verkeer regelt. Deze is nu ook mooi te benaderen via DDNS. O+

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:27
Als je een beetje stabiel wifi wilt zou je misschiensrekening moeten houden met een draadloze router ipv switch. Ik heb de wifi van de draytek uit moeten schakelen, zelfs nadat ik de meest gunstige wifi kanalen een tijdje heb geprobeerd.

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:36
Het is prima mogelijk om op de 2e router DHCP uit te schakelen. Kabel in de LAN1 en draaien maar.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

bambam1979 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:59:
[...]

Kan dat dan? Ik had begrepen uit dit topic dat de Draytek niet in Bridge mode te zetten is. Werkt een router achter een router dan nog wel naar behoren?
Maar dat is ook geen bridge mode. Wat hier bedoeld wordt is om je eigen router als Wifi Accespoint in te zetten. Dus van LAN poort naar LAN poort aansluiten, DHCP uitschakelen op je eigen router en Wifi op de Draytek ook uitzetten.
Dat is geen bridgen omdat de Draytek nog steeds alle routerfuncties doet (want je eigen router doet geen DHCP).
Wifi uitzetten op de Draytek is wel heel simpel. Gewoon inloggen en WLAN disablen.

• Dazzler2120
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:59
@hierboven, sinds kort levert Vodafone overal waar het beschikbaar is, op zowel ODF als WBA 500mbit. In ODF gebieden zal je wel een postcode korting krijgen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 96867
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:26:
Als ik thuis ben ga ik de Draytek wifi een kans geven zodat ik de Asus kan verkopen en dat kan bijleggen voor een grotere laptop. Ik woon in een appartementje dus geen sterke router nodig.

Vorig jaar vroeg ik bovenstaande toen de monteur zei dat ik m wel kon verkopen.

Wel apart dat Bergen op Zoom nog geen glasvezel heeft. Wel goed dat Vodafone hier standaard internet aanbied met downspeed van max 80, maar goed mn vriendin heeft vorig jaar voor we weer bij mekaar kwamen bij Online verlengd voor 10,- het 1e jaar.

Scheelt dat als we gaan samenwonen ze hier weg wil, maar dan is Ziggo voldoende. Ik kan een hogere download waarderen terwijl ik eerst lovend was over glas, maar ik gebruik de hoge upload zelden. Hopelijk tegen die tijd dat Ziggo goedkoper is als momenteel met na 3 maanden 50,- :)
En wat heeft dit persoonlijke verhaal met Tweakers te maken? Dit soort berichten maakt het forum onleesbaar. Voor deze non-informatie hebben ze Twitter en Facebook bedacht!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• the_white_shark
Yes hier ook last van een hele trage upload. Heb 100 / 100 maar is nu 80 / 1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSpud
En je kunt gewoon een wireless access point gebruiken en de WiFi van de Draytek uitschakelen... Voor gemiddeld gebruik is het apparaat dan inderdaad voldoende.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01:26
Is er overigens al iets meer bekend over de fusie vodafone ziggo betreffende het aanbieden via kpn netwerk?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 25-07 22:09
Sinds vorig jaar monitor ik mijn VF Thuis glasverbinding met Samknows.

Voor de geïnteresseerden hier wat grafiekjes. De storing van vorig weekend is duidelijk terug te zien.

[Voor 42% gewijzigd door endless90 op 13-03-2016 14:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• soepkip67
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 03-11-2020
Hier staat het teken ook in de guide en op de informatiebalk
Postcode 3864.

De box opnieuw starten via menu kan ook helpen(werkt hier ook pas sinds een paar dagen)

• heegie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:28
Net gelezen in het NRC. "Wanneer kunnen consumenten nieuwe producten verwachten?

Coopmans: „De eerste basisdiensten zullen er begin 2017 komen, nadat de deal is goedgekeurd door de toezichthouders. In ieder geval krijgen alle tv-klanten, ook die van Vodafone, onze Horizon-settopbox.”
bron: http://www.nrc.nl/handels...ecom-en-televisie-1589629

Heb net vodafone thuis besteld, overstap van Ziggo. Maar dat was dus niet slim ;-) Ben ik gewoon weer terug en geen glasvezel....

Acties:
  • +1Henk 'm!
Markotje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:11:
Korte vraag,wat is de maximale afstand van de VF modem tegen over de originele aansluiting van het glasvezel kastje,vrijdag komt de monteur de boel installeren maar ik wil de modem op een andere plek hebben.

Bvd.
Hooguit een meter tot anderhalve meter?

Dat is namelijk de lengte van de glasvezelkabel die ze gebruiken om je modem aan te sluiten op je glasvezelaansluiting.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-07 08:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Markotje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:11:
Korte vraag,wat is de maximale afstand van de VF modem tegen over de originele aansluiting van het glasvezel kastje,vrijdag komt de monteur de boel installeren maar ik wil de modem op een andere plek hebben.
En meer doen ze ook echt niet is mijn ervaring. Wil je het modem ergens anders hebben, zal je het originele aansluitingspunt moeten laten verhangen. Dit is echter een kostbare zaak.

• WoBoW
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-07 10:33
Begin gemist is behalve voor NPO nu ook voor RTL en SBS geactiveerd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14:36
DARKGMM schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:07:
[...]

Thanks, en ik dacht ook dat dat zo was, maar de Vodafone verkoper was er 'zeker' van dat het de 2140 was. Ik kan ze natuurlijk altijd even bellen om wat dingen op te helderen, maar eerlijke antwoorden kan ik toch niet verwachten (van geen één provider).

En heb je er ook een router aan de Draytek hangen? Ik heb een goede Linksys die ik nu mij de huiskamer heb hangen aan de Experiabox van KPN. Maar kan doe ook samen met de modem/router combo van Vodafone?
Admin rechten terugkrijgen op een Vodafone (of andere provider) draytek Vigor 2130 doe je alsvolgt:

0. Download bij draytek (ftp.draytek.com vanuit firefox of FTP client)
- Firmware update utility
- Firmware v1.5.3
- Firmware v1.x.x (laatste)
1. Firmware update utility starten in XP SP3 compatibility modus
2. Volgende gegevens invullen
- 192.168.1.1
- v2130001.rst (is een rename van .all van v1.5.3_Russia)
3. Send en wachten
4. admin / admin werkt nu
5. admin / admin password veranderen vanuit webinterface (system management)
6. firmware upgrade met de laatste .all file vanuit webinterface (ftp.draytek.com vanuit firefox of FTP client)
7. done.

Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSpud
ANdrode schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:28:
[...]

Dat lijkt mij sterk. Met een switch met SFP poort en VLAN support lukt het namelijk ook. Ik denk alleen dat het lastig wordt om telefonie werkend te krijgen :).
Nou, met alle respect, maar het flashen van de Draytek met andere firmware leidt naar alle waarschijnlijkheid toch echt tot een niet werkende situatie. Zeker niet out of the box. Hoewel het mogelijk kan zijn dat je met die geflashte firmware in de administrator console komt is het nog maar zeer de vraag of je daar de instellingen kunt maken die nodig zijn om het werkend te krijgen, er vanuit gaande dat je uberhaupt weet welke instellingen je moet maken.

Mijn advies: laat die Draytek met rust en, als je al zelf iets wil doen, gebruik dan een router achter de Draytek of go rogue completely en zet zelf hardware in. Dat ding van Vodafone moet ook weer een keer retour afzender als je klaar bent met Vodafone.

Acties:
  • +1Henk 'm!
LordSpud schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:19:
[...]

Dat is wel vreemd inderdaad. Je blijft steken op 30 mbit maar je speedtest geeft tussen de 200 en 460 mbit aan? Wanneer blijf je precies steken op 30 mbit en hoe sluit je uit dat de fluctuaties in snelheid bij de genoemde test niet veroorzaakt wordt door de pc in kwestie en/of één van de componenten tussen jou en de die van speedtest?
Even voor de duidelijkheid aangezien LordSpud nu ook de hoofdletters niet correct gebruikt (en ik heb die fout ook gemaakt ;) )
Ik lees dat hij op 30MB blijft steken (naar ik aanneem met downloads) dus op circa 240 Mbit.
Speedtesten geven tussen de 20 en 400 Mbit aan.

Downloads is lastig qua snelheid. De server aan de andere kant moet het aan kunnen en ook op het moment dat jij het probeert. Speedtesten geven weer niet echt de beste waarde over langere tijd aan en zijn nogal eens afhankelijk van de gebruikte browser.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nee, in een koppelbus zit geen extra glas of overgang.

Anoniem: 304028

ANdrode schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:36:
[...]

Mooi gevonden! Je haalt de snelheid dus zelfs met een echte applicatie (c.f. speedtest/iperf). En is dit met of zonder DMZ?

Het is wel lastig om dit te debuggen. Ik ben benieuwd naar de oorzaak.
Dit was een clean install van windows met alles uit qua virus/firewall enz, in een DMZ (gezien de tijd niet veel zin om een hele server in te stellen voor één test). Waarop ik newsbin pro (full trial) heb gedraaid. Achteraf bleek, dat ook zonder DMZ dit goed werkte.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:56

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hangt er vanaf, hier koesterde kabel nog vanuit de gezamenlijke ruimte het huis in.
Trapportaal bovenwoningen.
Monteurs van reggefiber lieten mij kiezen of in meterkast (onhandige plaats voor verder kabels trekken) slaapkamer of woonkamer waarbij woonkamer wel iets extra's zou kosten omdat het verder weg is. Verder was het gewoon bij de kosten inbegrepen want de kabel moet echt in de woning zijn ipv gezamenlijke ruimte.
Heb gekozen voor slaapkamer voor mij meest logische optie.
Ook keurig weg gewerkt in kabelgoten en alles mooi afgewerkt.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tiab7
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 25-07 01:12
300 voor internet en 640 voor tv werkt nog altijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Weet je toevallig ook of de 5 euro p/m postcode korting blijft doorlopen als je van pakket wisselt naar 6 maanden. Het idee nu:
100Mb + TV + Bellen afsluiten voor €51,- p/m (Totaal €492,-) en na 6 maanden overstappen op internet only.

Standaard kost 100Mb €40,-, maar op het momenteel bieden ze het aan voor €35,-, moet ik dan bij overstap naar internet only €40,- of €35,- gaan betalen?
Die postcode korting is permanent en niet afhankelijk van alles-in-1 of niet. Het is dus niet dat ze het momenteel aanbieden en straks niet meer.
Dus je internetmodule kost standaard 35 euro (in jouw geval) en 40 euro in mijn geval (want ik zit in een KPN WBA gebied).

Acties:
  • +1Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:50:
[...]

Goed om te weten, bedankt voor je antwoord! Dat was toch iets heel anders dan de Vodafone medewerker van de chat me vertelde, die zei dat ik na het opzeggen van TV + Telefonie uit zou komen op 40 euro. Maar goed de des betreffende medewerker vertelde me ook dat er geen Chromecast support is, terwijl dat volgens de reviews in de Play Store wel zo is.

Alles-in-één is inmiddels besteld. Heb alleen nog geen bevestigingsmail binnen, duurde dat bij jullie ook zo lang?

Ik denk dat die medewerker de kortingen niet helemaal snapt. Als je van 3-in-1 terug gaat naar 1 (internet-only) verlies je de combinatiekorting. Maar jij doet dat pas als je die korting toch al kwijt bent, namelijk na 6 maanden.
Die postcodekorting is niet afhankelijk van hoeveel diensten je afneemt, dat zie je ook op de website als je diensten aan en uit gaat vinken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Viper_4111 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:01:
[...]
De info die je nu geeft is genoeg, de huidige kabel word gebruikt om mijn internet signaal door te sturen naar de 1e verdieping :( houd in dat de vodafone oplossing voor mij niet mogelijk is aangezien ik simpelweg geen extra kabels kan trekken (ouder huis alle leidingen zitten verstopt of vol). Bedankt voor je antwoord in ieder geval ben bang dat ik toch bij Ziggo moet blijven dan.
Kan je geen 2e kabel door dezelfde buis trekken? Door de meeste PVC buizen kan je met gemak twee UTP kabels kwijt.

Verder kan je ook nog denken aan het aanschaffen van (extra) apparatuur, waardoor het wel kan over één kabel. Je kan dan namelijk werken met VLANS. Er valt in dit topic genoeg over te lezen, maar je krijgt een beetje zoals dit

TV = VLAN1
Internet = VLAN2

Je krijgt dan de volgende situatie:
code:
1
2
3
4
Draytek(router) -> VLAN1 -> Managed Switch -> jou kabel -> Managed Switch -> VLAN1 -> TV
              |            ^                                            |
              |            |                                            |
              | -> VLAN2 ->|                                            | -> VLAN2 -> Jouw Router

Twee van deze: pricewatch: TP-Link TL-SG105E beestjes zouden al genoeg zijn.
Het zou zelfs kunnen dat je in de Draytek kunt instellen dat je TV en internet over één poort wilt, maar volgens mij kan dit niet en zou een andere user even moeten bevestigen.

Verder zou je ook de Draytek kunnen vervangen door je eigen apparatuur, maar dat loopt al gauw in de kosten en de telefoon werkt dan niet meer.

Barre73 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:20:
Die postcodekorting is niet afhankelijk van hoeveel diensten je afneemt, dat zie je ook op de website als je diensten aan en uit gaat vinken.
Daar was ik inderdaad zelf ook al achter, maar de medewerker wilde het maar niet snappen. Ach we komen nu met zijn 2e tot dezelfde conclusie, dus ik denk dat ik na 6 maanden gewoon 35 euro in de maand ga betalen. En voor hetzelfde geld bevalt de televisie toch heel goed en dan houden we dat gewoon.

[Voor 26% gewijzigd door rens-br op 13-05-2016 08:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
LordSinclair schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:40:
Dank je wel, moet de Draytek dan ook dichtbij het FTU punt staan?
De bij het installatiepakket geleverde glasvezelpatchkabel is een meter of twee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 96867
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Shifra schreef op maandag 16 mei 2016 @ 08:53:
Ik wou overstappen naar vodafone 500/500 maar nu vroeg ik mij af of ze bridge mode hebben in hum draytek meuk. Gezien ik thuis een webserver en gameserver draai zou ik graag mijn eigen spul gebruiken ipv die china troep.
Allereerst, voor een standaard providermodem, is de Draytek echt niet de minste. Je krijgt een degelijke en stabiele modem/router, dus de diskwalificatie van Chinese troep is niet terecht.
Web- en gameserver zijn gewoon te draaien want je kunt poorten forwarden.
"Ik wou overstappen..." suggereert dat je niet meer wilt overstappen en je vraag dus puur theoretisch is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSpud
Shifra schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 01:53:
[...]

Als ik even 2 min google
Wat een attitude weer. Als je twee minuten googled op alle andere modems van alle andere providers zul je eenzelfde aantal klachten terug vinden. Als je gewoon even iets verder zoekt zie je dat je zowel bij Vodafone als bij KPN als bij XS4All, bijvoorbeeld, eigen hardware in kunt zetten al dan niet gebruikmakend van het meegeleverde modem. Al dan niet met support. Succes met het vinden van een provider voor het aansluiten van je dure apparaatjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Barre73 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:45:
[...]
Je hebt je ook georiënteerd op de technische kant? Bijvoorbeeld dat de Vodafone router altijd vlak bij je glasvezelaansluiting moet zitten? En dat kan ook niet anders door de manier van aansluiten die ze hebben gekozen (met een extra klein glasvezelkabeltje).
Dat levert voor veel mensen een probleem op met bekabeling omdat je dus voor je TV en evt andere apparaten meerdere kabels moet zien te krijgen naar die router. TV en internet moeten bij Vodafone altijd over aparte kabels.
Bedoelde inderdaad HD. Dit wordt al mijn tweede Vodafone aansluiting, heb er al eentje op onze vereniging aangesloten paar maanden geleden. Dus ken de technische kant al.

Maar in mijn nieuwe huis zit de glasvezel aansluiting in de meterkast, dus komt de Draytek ook in de meterkast. Ideale plek als je het mij vraagt. Verder ligt er vanuit de meterkast via PVC buizen in alle kamers coax. Ik ga dat vervangen door 2x CAT5e, hierdoor heb ik ook geen problemen met het splitten van ethernet + TV. Daarnaast zet ik de wifi van de Draytek uit, omdat ik er dit neer ga hangen: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack), om zo de problemen met het trage wifi deel op te lossen.

Eventueel vervang ik op termijn zelfs de Draytek voor een eigen router, waardoor je TV en internet wel over één kabel kan zetten d.m.v. VLAN. Maar zal eerst eens kijken hoe het werkt met alleen de Draytek.

offtopic:
Heb mijn reactie maar geplaatst in dit topic, omdat we anders wel heel offtopic raken in het Fiber topic

Acties:
  • +1Henk 'm!
kepler schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:20:
[...]

Vast een domme vraag, maar je prikt die dus gewoon in je ethernet-poort en kan vervolgens de Wifi instellen via dat AP? Is het echt veel beter dan de Wifi op de Draytek? Want in de huiskamer is de Wifi prima, maar vooral op de 1e verdieping en in de tuin is het soms heel traag, maar dit zou dus de oplossing kunnen zijn?
Een AP is enkel bedoeld om Wifisignaal te verspreiden. Een router met WiFi moet nog veel meer doen. Stel je zelf dus voor wat beter werkt. Een apparaat met 1 doel dat alleen maar dat hoeft te doen, of een apparaat dat meerdere dingen tegelijk moet doen. En daarbij ook niet teveel mag kosten...

Overigens zijn er meer AP's dan alleen de bovengenoemde. In het KPN topic komen ze er net achter dat de "KPN WiFi Versterker" ook gewoon werkt bij andere providers. Logisch want het is gewoon een AP. Maar wel eentje met hele goede prestaties, specificaties (incl IGMP snooping en bandsteering) en prijs (tijdelijk 49 euro)
Kijk zelf: pricewatch: KPN WiFi Versterker DualBand

[Voor 24% gewijzigd door Barre73 op 18-05-2016 17:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

kepler schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:20:
[...]
Vast een domme vraag, maar je prikt die dus gewoon in je ethernet-poort en kan vervolgens de Wifi instellen via dat AP? Is het echt veel beter dan de Wifi op de Draytek? Want in de huiskamer is de Wifi prima, maar vooral op de 1e verdieping en in de tuin is het soms heel traag, maar dit zou dus de oplossing kunnen zijn?
Simpel gezegd: Ja. Op onze vereniging komen we op de Draytek niet boven de 30Mbit uit met de Wifi, terwijl er maar één ander Wifi netwerk in de buurt is. De Draytek ondersteunt ook alleen Wifi op de 2,4Ghz band, wat het in drukke gebieden sowieso erg traag maakt.

De door mij genoemde Ubiquiti UniFi AP Lite heb ik bij andere mensen 80Mbit zien halen op 2,4Ghz en de lite ondersteunt wel 5Ghz, waardoor de snelheid alleen maar hoger kan worden.
kepler schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:52:
Thanks, klinkt logisch. Ik heb wel een extender, maar dat werkt ook niet heel soepel. Binnenkort maar ff aanschaffen dan :)
Hou er dus wel rekening mee dat je een ethernetkabel moet hebben op de plek waar je de AP wilt aansluiten. Verder is een extender eigenlijk alleen nuttig als je geen behoefte hebt aan snelheid, maar wel aan bereik. (Bij een extender wordt het bereik wel groter, maar de snelheid wordt gehalveerd)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LordSpud schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 07:42:
Voor mij was snelheid niet zo heel belangrijk aangezien ik zoveel mogelijk bedraad werk. Stabiliteit en bereik daarentegen vind ik wel belangrijk. Destijds viel derhalve de keuze op de Pro. Ik weet niet meer zeker of die variant van de Lite toen al beschikbaar was. Lijkt me ook een prima apparaat.
Zoveel mogelijk bedraad heeft ook mijn voorkeur. Helaas kan ik in onze smartphones en tablets geen ethernet kabels stoppen. :P Bedankt in ieder geval voor je reactie! Ik ga eerst eens kijken hoe de Draytek bevalt, maar waarschijnlijk komt er al gauw de Lite te hangen.

[Voor 11% gewijzigd door rens-br op 19-05-2016 08:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prein2
  • Laatst online: 06:18

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Misschien had je 3 minuten moeten googelen... KPN gebruikt PPPoE voor zijn verbindingen, zoals je weet een heel oud protocol. Dit vraagt heel wat rekenkracht van je router en is dus onhandig als je je eigen hardware wilt inzetten. VF levert 'gewoon' een lijn waarop op een aantal VLANs internet en TV uitkomt. De router kan dus gewoon met DHCP en TCP/IP een verbinding opzetten. Veel minder overhead dus.

Dus wil je echt goed internet zonder afhankelijk te zijn van je provider? Neem Vodafone! laat de monteur lekker alles installeren, haal vervolgens zelf de SFP incl Gbic uit je router, stop die in een managed switch, stuur het internet VLAN naar je eigen router en stuur het TV vlan naar je TV. Geen enkele provider heeft het zo goed voor elkaar als Vodafone. Het enige dat je naast je eigen router nodig hebt is een managed switch met een SFP poort. Hier draait een TP-Link van 100 euro naast mijn router. Nog nooit zo stabiel internet gehad. Uiteraard wel geen support, maar dat hebben we niet nodig als tweakers :).

EDIT: nav. post hieronder: Je telefonie vervalt dan. Zelf heb ik een mooi Voip accountje :)
Shifra schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 01:53:
[...]

Als ik even 2 min google zijn er pagina's en pagina's vol met klachten over de modem/router die vodafone erbij levert en is hij zeker niet zo stabiel als je hier vermeld. Tevens is hij zeker ook niet opgewassen tegen mijn spul wat ik hier thuis heb staan en gezien ik niet voor niets een 1000,- kostende setup heb is het dus ook de bedoeling dat het gebruikt wordt.

Leuke aanbieding voor huis tuin keuken maar niet voor mij is de conclusie ook na de grondige info die de dame mij in de chat van vodafone gaf. Op naar tweak,kpn of ergens anders.

[Voor 2% gewijzigd door prein2 op 19-05-2016 08:12. Reden: vervallen van telefonie vermeld.]

PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

prein2 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:03:
Dus wil je echt goed internet zonder afhankelijk te zijn van je provider? Neem Vodafone! laat de monteur lekker alles installeren, haal vervolgens zelf de SFP incl Gbic uit je router, stop die in een managed switch, stuur het internet VLAN naar je eigen router en stuur het TV vlan naar je TV. Geen enkele provider heeft het zo goed voor elkaar als Vodafone. Het enige dat je naast je eigen router nodig hebt is een managed switch met een SFP poort. Hier draait een TP-Link van 100 euro naast mijn router. Nog nooit zo stabiel internet gehad. Uiteraard wel geen support, maar dat hebben we niet nodig als tweakers :).
Het nadeel alleen van deze constructie is dat je geen telefonie verkeer hebt, of is dit inmiddels opgelost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 25-07 21:12
Tja, TCP/IP is ook een oud protocol. PSTN is ook al een paar jaar oud. Maar daarmee is het niet slecht. Waarom PPPoE "heel veel" rekenkracht vraagt van je router en waarom dat dan niet OK is lees ik niet, dat is dan ook lariekoek. Veelal zit dit keurig ingebakken in een specifiek stukje netwerk hardware (ASIC) die het rekenwerk doet, daar heeft je router geen centje pijn aan.

KPN gebruikt overigens ook gewoon VLAN's voor TV, Internet en bellen. Legio sites die melden hoe je die keurig - met behoud van telefonie en support - kunt inzetten om TV en internet elders in het huis te krijgen met je eigen hardware. En ja, daar blijft de Experia box tussen zitten als domeinscheiding. En dat werkt meer dan uitstekend kan ik je melden.

Kortom: De grote jongens hebben het wel OK voor elkaar, technisch kan je gewoon bij beide hetzelfde bereiken met de juiste kennis. Niks mis mee.

My two cents ;)
prein2 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:03:
Misschien had je 3 minuten moeten googelen... KPN gebruikt PPPoE voor zijn verbindingen, zoals je weet een heel oud protocol. Dit vraagt heel wat rekenkracht van je router en is dus onhandig als je je eigen hardware wilt inzetten. VF levert 'gewoon' een lijn waarop op een aantal VLANs internet en TV uitkomt. De router kan dus gewoon met DHCP en TCP/IP een verbinding opzetten. Veel minder overhead dus.

EDIT: nav. post hieronder: Je telefonie vervalt dan. Zelf heb ik een mooi Voip accountje :)

[...]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 09:36
Heb ook sinds deze week pas VF Thuis 500mbit. Ik haal zowel download en upload de volledige snelheid. Alhoewel de uploadsnelheid vaker wat hoger ligt ( rond de 600Mbps ).

Gebruik gewoon de hardware geleverd door VF. Alles bekabeld aangesloten natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: maart 2002
LordSpud schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:41:
Zo'n AP buiten te meterkast is toch niet heel lelijk? :-)

[afbeelding]
Hmm dat valt wel mee! Alleen zit bij ons aan die kant de trap, dus dat valt af. Ik zou wel de deurbel kunnen vervangen door een AP en de bel naar binnen verplaatsen. Bestaat er niet een AP met bel? ;)

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prein2

prein2

Ik ben naar VF overgestapt. Was tevreden met Ziggo en ben dat nu ook met VF. Heb dit jaar een 500mbit abbo, dat gaat na 1 jaar naar 100mbit. Vorig jaar was de actie leuk genoeg om voor 500mbit te kiezen.

die upload is wel fijn, bijvoorbeeld als je fotos gaat uploaden of als je data wilt syncen uit de cloud. hoewel ik wel vaak merk dat de sites niet berekend zijn op deze snelheden. Ik upload dus niet met 500mbit naar Dropbox of een fotosite. Dat ligt eerder tegen 100mbit. De snelheid haal ik overigens altijd, maar vaak is de 'andere kant' dus de bottleneck.

Verschil in TV beeld: qua kwaliteit vind ik het verschil niks. wel vind ik het kastje van VF minder fijn. bij Ziggo had ik een CI+ module en dat mis ik toch echt wel! Dat zou voor mij een reden zijn om terug te switchen naar Ziggo, hoewel ik begrijp dat ze dat ook om zeep aan het helpen zijn.

Overall denk ik er niet over om terug te switchen naar Ziggo.
cypher21 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:18:
zit te twijfelen of ik over ga stappen naar Vodafone.

Situatie nu: Ziggo complete pakket met horizon en 140mbit down 30 up.
Werkt prima, nooit gezeur, op de slaapkamer een tv via coax aangesloten dus kost niets extra's
Per maand €60

Ziggo verandert het pakket dus kan kosteloos opzeggen.
Zit te kijken naar Vodafone omdat ik ook een Red abonnement heb en dan wat extra data + zenderpakketten krijg. Dit heb ik niet nodig dus vind ik leuk maar niet echt in geld uit te drukken.

als ik voor 100/100 alles in 1 met extra tv box ga ben ik na de eerste 6 maanden €61 per maand kwijt, dus verschil is verwaarloosbaar.
Wil ik 500/500 dan ben ik €71 per maand kwijt.

Zit te twijfelen of die rompslomp de moeite waard is. Als het nu stukken goedkoper was geweest of 500/500 voor t zelfde geld was het een nobrainer geweest.

Gok niet dat dat verschil in upload snelheid nu dusdanig veel verschil maakt.

Iemand die de overstap van ziggo naar Vodafone gemaakt heeft?
Hoe is het verschil in beeldkwaliteit voor de HD zenders? Las dat dit bij vodafone in het begin nog wat matiger was.

PVoutput

Acties:
  • +2Henk 'm!
BoomTree schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:00:
[...]

Bedankt voor je input, mooi dat het internet tegenwoordig stabiel is, telefonie ga ik niet gebruiken dus dat scheelt.

[...]

Hoe wordt dat glasvezelpatchkabeltje dan aan de FTU verbonden? Er wordt toch niet aan de FTU "gesleuteld"? Ik neem aan dat ze gewoon een NTU er op klikken, glasvezelpatchkabeltje naar de router en klaar? Bij verplaatsing van router kan ik gewoon een langere SC patchkabel kopen en die naar de woonkamer trekken bijvoorbeeld. Voor de rest gebruik ik toch WiFi via mijn eigen apparatuur, zou alleen de ERL voor de ERX moeten vervangen.
Beeld zegt meer dan woorden. Geen NT dus. Kabel direct op de connector van de FTU.
Je kan inderdaad een lange SC kabel kopen en erop zetten. Maar handig is anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSpud
Ah, mijn meterkast. Inmiddels ziet het er iets anders uit 8)

[Voor 68% gewijzigd door LordSpud op 28-05-2016 22:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Jouw FTU was zo'n mooi voorbeeld om te zien hoe Vodafone dat bedacht heeft. Dus dank voor de foto!
En de meterkast is leuk opgeknapt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSpud
rens-br schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:49:
[...]

Ik zat aan dit zelfde principe te denken. Maar toen gaf je zelf aan dat dit niet mogelijk is: LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Er is een verschil tussen wat ik denk dat mogelijk is en wat daadwerkelijk mogelijk is. Ik twijfel maar denk dat het inderdaad niet gaat werken. Het zou me alleen niet verbazen als het op de door ons voorgestelde werkwijze toch zou werken. Jij geeft echter VLAN1 en VLAN2 aan in je tekening en ik heb dit geïnterpreteerd als een eigen VLAN id (1 en 2). Je moet dus geen eigen VLAN ids gebruiken. Dat gaat sowieso niet werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSpud
ANdrode schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:54:
[...]

Leuke test :).

Er zijn een paar manieren hoe je dit kan doen. Van makkelijk naar moeilijker:
  • een hub (*geen* switch) aansluiten, als je er nog ergens een hebt liggen. Die zijn dom en versturen alle data over alle poorten.
  • 'port mirroring' op de switch gebruiken. Dan verstuurt de poort die je instelt hetzelfde als wat er naar de Entone gaat.
  • Op een laptop een extra USB netwerk adapter aansluiten en een bridge maken tussen de twee netwerkkaarten.
Ik vind het zelf een leuk trucje en gebruik het regelmatig :).
Port mirroring bedoelde ik ja. Dat ga ik eens proberen. U hoort van ons :9

Acties:
  • +2Henk 'm!
Check dit even dan:

Vraag over Trined

Acties:
  • +1Henk 'm!
De monteur kan niks afknippen. Het is een pre-fab kabel. Als je die zou knippen moet je een nieuwe connector lassen. Dat doet/kan een Guidion monteur niet en moet je eigenlijk nooit doen met een patchkabel.
Koop zelf een langere glasvezel patchkabel met dezelfde specs, dan ben je er ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Barre73 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:12:
[...]
Maar goed te horen dat je FTU omwisseling uiteindelijk sneller is verlopen!

Welke FTU heb je nu gekregen dan?
Ja inderdaad helemaal goed. Nogmaals bedankt voor de hulp! Ik heb geen idee. Mijn vriendin was thuis toen de monteur kwam. Zal zo eens kijken wat hij ervan gemaakt heeft.
ANdrode schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:27:
[...]
Nee. user/user is geen admin account. Anders heeft die Draytek wel veel opties en kan je zelf telefonie/configuratie updates kapot maken als je niet uitkijkt.
Dus het is even een kwestie van de admin user achterhalen :P Dan is VLAN tagging voor TV e.d. wel mogelijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:53:
[...]

Zo even een fotootje geschoten. Geen idee wat het merk is, maar dit zit er nu:

[afbeelding]
Dit is een Tyco U-FTU. Was meer voor mijn nieuwsgierigheid maar dit is wel de meest recente. Vanaf 1 juli wordt namelijk ook de nieuwe doe-het-zelf FTU ingezet. Dan zou je ook zelf de Vodafone aansluiting moeten kunnen doen. Die is namelijk ook gericht op het zelf een patchkabeltje inklikken zonder iets open te maken. Iets dat met deze nog niet kan. Hier moet de linkerkap eraf geschoven worden zodat de monteur zelf een koppelbus op de connector kan zetten en daar weer de patchkabel op.

Ik was even benieuwd of die nieuwe hier al gebruikt werd maar nog niet dus.

NB: Niet erg sjiek gedaan met die glaskabel schuin over de muur. Er zit aan de linkerkant van de FTU ook gewoon een invoermogelijkheid.

[Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 13-06-2016 21:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSpud
Pinda powerrrr (:)), technisch gezien is het met de KPN opstelling ook gewoon mogelijk om eigen hardware te gebruiken. Dus als het je daar om te doen is maakt het niet zoveel uit of je overstapt of niet. Dit even afgezien van de voordelen die je krijgt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Accesspoint. Fritzbox 1750E in dit geval.
WiFi versterker is gewoon een marketingnaam. En nog gejat van KPN ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!
pinda powerrr schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:13:
Kogel is door de kerk, een abonnement aangevraagd bij VF!

Dacht van de overstapservice gebruik te kunnen maken, maar helaas zit mijn huidige provider niet in de lijst, dus nu moet ik alsnog zelf opzeggen.
Even voor mijn beeldvorming: Ik wacht totdat Guidion mij belt voor een afspraak en pas daarna ga ik mijn huidige provider opzeggen? Maar is dan wel de glasvezellijn op tijd vrij?

Ben wel benieuwd....500Mbit, trek het internet leeg! :P
Je zit nu bij een glasprovider dus hoeft de lijn niet vrij te zijn. Zodra Vodafone haar order inschiet bij Reggefiber wordt dat beschouwd als een migratie en wordt jij op die dag omgepatcht van poortje X naar poortje Y.
Je moet alleen echt pas zelf opzeggen als je zeker weet dat die order is ingeschoten. Anders gaan er dingen bij Reggefiber door elkaar lopen en komt het zeker niet goed.
Dus ja, zodra Guidion een afspraak met je maakt kan je je huidige provider opzeggen.

Heb je postcodekorting bij Vodafone? Dus een lagere prijs voor 100/100 of 500/500?

[Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 16-06-2016 08:19]

• prein2

prein2

mijn verlengingsaanbod:
- geen telefoon meer
- ODF gebied, dus 5 euro korting

6 maanden 47,50
daarna 57,50.

ik betaal nu 55 euro. heb een 500mbit abonnement.
Ik vind het een heel netjes aanbod. gemiddeld minder dan wat ik had!

PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Net een sniffer gedraaid op mijn Android telefoon en kwam erachter dat de Vodafone app eigenlijk gemaakt is door Vinson. De app maakt in ieder geval verbinding met de volgende server: 137.117.202.19.

Ik was benieuwd of de externe IP-adressen van de videostream achterhaald konden worden, maar tot nu toe nog weinig succes.

[Voor 5% gewijzigd door rens-br op 24-06-2016 21:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13:57
Zodat jullie het weten ;-)

Onderhoud vast Internet en Bellen dinsdagnacht 28 juni
Thuis kan alles, dankzij Vodafone Thuis. Maar om dit te kunnen blijven garanderen is onderhoud af en toe nodig. Want we willen er zeker van zijn dat jij altijd optimaal kunt internetten en vast bellen.

Wanneer?
In de nacht van dinsdag 28 juni op woensdag 29 juni tussen 01:00 en 06:00 uur gaan we aan de slag met Internet en vast Bellen.

Wat moet jij doen?
Niets. We doen het op afstand dus je kan lekker blijven slapen. Als we bezig zijn, heb je heel even geen internet en kun je niet bellen of gebeld worden.

Als we klaar zijn
Waarschijnlijk hoef je zelf helemaal niets te doen. Maar het kan zijn dat Internet of vast Bellen niet werken na het onderhoud. Dat is gelukkig zo opgelost.

Haal je modem 10 seconden van de stroom af en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! Werkt vast Bellen daarna nog niet? Dat kan soms gebeuren bij draadloze/DECT telefoons. Haal dan minimaal 10 seconden de stroom van het basisstation af. Dan zou alles weer moeten werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

fibergeek schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:38:
Je kunt er zeker van zijn dat die streams versleuteld zijn, je bent vast niet de eerste die dit probeert :)
Valt dus wel mee. Heb al linkjes gevonden, maar moet nog even kijken hoe het zit met de geldigheid van deze links. Kan namelijk de links kopiëren in mijn browser en dan werkt het, maar iets later werkt het vervolgens niet meer. Maar heb niet zoveel tijd gehad en de linkjes zijn nogal lang en lastig over te typen.

Overigens ben ik dit gestart na aanleiding van deze post: Vraag over Trined, was benieuwd of ik de 'nieuwe' linkjes kon vinden.

[Voor 9% gewijzigd door rens-br op 29-06-2016 09:07]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Valkaniac
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 17:39
rens-br schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:08:

[...]

Heb je dit nog geprobeerd?
*knip*
leeggemaakt

[Voor 119% gewijzigd door Valkaniac op 05-07-2016 13:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSpud
Valkaniac schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:02:
[...]

Hoi, Ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat ik dit spul installeer bij mensen thuis. (als Expert/monteur bij guidion)
Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende modems met beide een andere firmware.
Flashen lijkt te lukken via de tool op de draytek website.
Echter na een reboot zit er nog steeds de firmware van glasoperator op :(
Verder gaat mijn ervaring niet verder dan het flashen van routers met DD-WRT maar ik ben open voor suggesties voor wat ik nog kan proberen.
Ik zal straks even wat foto's maken van de binnenkant mocht dat intressant zijn.
Probeer je als "user" via de web interface van die Draytek te flashen? Dat gaat niet werken, denk ik. Je hebt een Draytek modem nodig waar je al als administrator kunt inloggen. Een tweedehands apparaat ergens op de kop tikken of een nieuw apparaat die nog niet besmet is met provider firmware is naar mijn idee de enige manier...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Valkaniac
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 17:39
rens-br schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:12:
[...]

Dat betekend dus dat ze meelezen in dit topic? Ben overigens wel benieuwd hoe ze aan jou contactgegevens zijn gekomen of hebben ze je een DM gestuurd?
Mijn naam stond publiek op mijn profiel (inmiddels niet meer).
Nooit meer over nagedacht aangezien ik al jarenlang een account heb....
Had ik kunnen controleren maar heb ik niet aan gedacht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:59
526735 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:55:
[...]

Ik heb echt geen idee wat voor informatie je nodig hebt. Ik heb al geprobeerd het Entone-kastje en de Draytek-router opnieuw op te starten, maar dat had geen effect.
Wat een belangrijke is om te weten is wat voor verbinding tussen Draytek en Entone is, Ethernet, powerline etc.
Komt het issue altijd voor? TV aangesloten via HDMI of via SCART?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 526735
  • Registratie: juli 2021
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:57:
[...]

Heb je geprobeerd om met Vodafone te bellen? Als het op twee losse Entone boxen op andere TV's met andere kabels gebeurt dan zou ik denken dat het aan het signaal ligt.
Het gebeurt echt met 2 verschillende Entone-kastjes, 2 verschillende TV's en 2 verschillende kabels, dus ik ga een keer Vodafone bellen als ik tijd heb.

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Bart_Smith
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-06 10:29

Bart_Smith

Network/System Admin

Hallo,

Volgens mij missen we nog wat plaatsen in het OP, Wijchen, waar ik al meer dan 2 jaar Vodafone thuis heb staat er niet tussen.

Ik heb een internet verbinding van Vodafone Thuis (100/100), hierbij wordt een Draytek Vigor modem/router mee geleverd.
Een prima apparaat, maar helaas in aller wijsheid van Vodafone hebben ze de handigste funkties uitgezet.
Ook is hij redelijk achterhaald met alleen 2.4Ghz WiFi.
Nu kan je er een andere router achter zetten, maar hierdoor krijg je wel een nat achter een nat netwerk, wat soms erg hinderlijk is en je ping tijden ook niet ten goede komt.

Nu kan je dit omzeilen als je een Asus router hebt ( voorbeeld is een Asus RT-AC66U )

Wat heb je nodig:
- Vodafone Thuis fiber internet.
- Asus router.
- TP-link Glasvezel converter MC220L (+/- 30 Euro) Fiber-to-UTP Converter.

Installatie:
- Als eerste moet je de SFP ( een plug waar de glasvezel kabel in gaat ) uit de Draytek halen en deze gaat in de TP-Link SFP poort.
- Sluit de UTP kabel aan op de TP-Link, deze gaat naar je Asus Router WAN poort.
- Op de Asus router ga je naar Advanced > LAN, open het tabje IPTV en bij 'select ISP Profile' selecteer je 'Manual Setting'.
Hierdoor verschijnen 3 opties, Vul bij optie 'Internet' 300 in. Heb je ook IPTV dan vul bij 'LAN4' 640 in, LAN poort 4 is hierdoor je TV poort geworden.
- Heb je meerdere TV boxen dan kan je LAN poort 4 voorzien van een switch, of je vult bij LAN3 ook 640 in.
- Heb je geen TV via Vodafone dan laat je de LAN4 optie leeg waardoor je deze voor je internet aansluiting kan blijven gebruiken.
- Zet de optie 'Use DHCP Routes' op Disable.

Druk op Apply en je bent klaar.

Nu heb je een moderne router ( 2.4 / 5 Ghz ) met een veel beter bereik, betere instel opties, geen NAT over NAT en prima ping tijden.

! Let wel op dat door deze handeling je GEEN IP-telefonie meer hebt !

[Voor 2% gewijzigd door Bart_Smith op 11-07-2016 10:57. Reden: BBcodes]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:12:
Die grote sticker op de Draytek doos, die zegt dat je de doos dicht moet laten, daar houdt een beetje Tweaker zich niet aan toch? Lijkt me wel handig voor de monteur als alles al op zijn plek staat, omprikken en klaar.
Ben wel erg benieuwd of de migratie van telefoon ook soepeltjes gaat. Vanaf volgende week 500/500!
"Glasvezelmodem voor monteur: Dit modem mag alleen door een Vodafone monteur geinstalleerd worden"?

Ik zou een doos waar zo'n sticker op staat zeker open maken. Aansluiten laat ik dan aan de monteur over :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
Ik heb dat indertijd expliciet nagevraagd in de Vodafonewinkel. Antwoord: geen addertjes.
Mattie112 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:09:
Mja 6 maanden korting is leuk maar daarna alsnog 6 maanden tv afnemen en dan wordt het toch weer duur :p
Thx voor de suggestie maar ik laat het maar zo joh, maakt ook allemaal niet zo veel uit, heb nu die postcode korting (ik denk 1 jaar) a 60 euro in totaal. Compenseert weer voor de installatie kosten :p
Dat laatste hoeft niet. Je kan inderdaad de eerste 6 maanden TV afnemen en op die manier profiteren van alle extra kortingen en na 6 maanden de TV opzeggen. Zo werkt Vodafone dan wel weer. Binnen je contracttermijn kan je downgraden. Alleen de internetcomponent moet je houden tot het einde van je contract.

Die postcodekorting heb je altijd. Dat komt omdat jij in een gebied woont waar Vodafone eigen apparatuur in de PoP heeft staan. Dat kost 5 euro per maand minder voor de klant. Ik heb dat niet als ik Vodafone zou nemen...

[Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 14-07-2016 19:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 25-07 14:51

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Mattie112 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:52:
[...]

Yes thx, ga even kijken of ik het op die manier wil gaan doen :p
Nou de klantenservice gaat het overzetten. Denk dat is toch makkelijker dan de hele handel weer annuleren en opnieuw aanvragen. Korting geld ook netjes dus prima!

edit:
Haha omdat ik ook mobiel klant ben vervalt ook activatie kosten, top!

[Voor 10% gewijzigd door Mattie112 op 15-07-2016 11:23]

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13:57
Rubman schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:26:
Meer mensen een vernieuwde interface gezien bij de Entone?
Gids is opeens niet meer zwart maar grijs en lijkt grotere letters te hebben
UPDATE 14-7-2016:

Afgelopen nacht hebben we weer een aantal verbeteringen doorgevoerd op ons TV platform. Wat mag je verwachten?

Wat is er gebeurd?

Er zijn vele kleine verbeteringen doorgevoerd die ervoor zorgen dat de TV Box een stuk soepeler werkt. Zo is bijvoorbeeld de leesbaarheid van de TV-Gids verbeterd. Zo zijn ze iets groter en witter gemaakt. Ook kun je vanaf nu de zender SBS9 terugzien via Programma Gemist!

Waarom deze update?

Naar aanleiding van alle feedback die wij van onze klanten ontvangen hebben, hebben wij dit aangepast. Het forum heeft hier uiteraard ook een (grote) rol in gespeeld. Bedankt dus voor al jullie feedback!

Moet ik nog iets doen?

Nee. Deze update is automatisch doorgevoerd. Mocht je de aanpassingen nog niet terugzien, dan mag je de TV Box even van de stroom halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:47

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:01:
[...]

Heb je het topicwaardig weggewerkt: Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4? Want dan ben ik wel benieuwd naar de foto's.

Overigens is de monteur die de Genexis weg haalt en de monteur die de fiber omprikt en de Draytek ophangt twee verschillende monteurs.

[...]

Dat zijn inderdaad nette snelheden, die haal ik bedraag inderdaad ook!
Het topic is mij bekend, heb er veel inspiratie vandaan gehaald ;) Wellicht dat er nog een plaatje komt hier van de setup.

Btw....14:35u.... de monteur mag nu wel eens komen :P

Edit:
Voor degenen met Vodafone mobiel abbo, hoe lang duurde het voordat het combivoordeel in ging?

[Voor 7% gewijzigd door pinda powerrr op 20-07-2016 14:48]

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sidjoesz
pinda powerrr schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:35:
[...]

Het topic is mij bekend, heb er veel inspiratie vandaan gehaald ;) Wellicht dat er nog een plaatje komt hier van de setup.

Btw....14:35u.... de monteur mag nu wel eens komen :P

Edit:
Voor degenen met Vodafone mobiel abbo, hoe lang duurde het voordat het combivoordeel in ging?
Bii mij duurde het ongeveer twee weken voordat ik een sms kreeg dat mijn extra data geactiveerd was.

Een week daarna kon ik gebruik maken van de drie gratis themapakketten.

De €30 aansluitkosten krijg ik pas verrekend op mijn derde factuur, waar dit eigenlijk op de tweede factuur zou moeten zijn.

• rens-br

rens-br

pinda powerrr schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:29:
[...]
Ik heb het werkend, maar dat is omdat ik zelf weet hoe alles werkt. Ik kan me voorstellen dat bij de "normale consument" lichtelijk de paniek zou toeslaan :+ merkte het al aan mijn vrouw, die had geen idee hoe en wat.
Ik heb drie tv's, hij had er maar eentje werkend opgeleverd. Gewoon slordig en daar kan ik niet zo goed tegen.
Inderdaad slordig! Overigens sluit de monteur standaard maar één TV, één telefoon en één laptop/PC aan (Bedraad en/of draadloos). Voor alle andere apparaten moet je los bijbetalen en dit werd bij mij ook netjes gevraagd. Zie ook: https://www.vodafone.nl/s...installatie-door-monteur/.
Wat houdt de installatie in?
De monteur verricht de volgende werkzaamheden:

Het modem ophangen en aansluiten
De wifi verbinding activeren en beveiligen
1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi)
Vodafone Thuis e-mail instellen
1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
1 telefoontoestel aansluiten
Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

Extra materialen voor de aanleg zijn voor eigen rekening
De monteur van Vodafone Thuis kan extra werkzaamheden verrichten, zoals het aansluiten van extra TV's, computers of telefoons. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Bij het maken van je installatie-afspraak vertellen we je er graag meer over.
Gelukkig werkt het nu in ieder geval!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-07 20:20
http://prnt.sc/bwi7cp

zo ziet het er bij mij uit

[Voor 41% gewijzigd door boyette op 23-07-2016 14:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 30-06 21:09
ANdrode schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Ik vind het vies dat de content aanbieder dit er bij telecom aanbieders doorheen drukt. Dit is een verkapte voetbal-belasting voor heel Nederland. Alles beter dan bij kabel, daar betaal je ongeveer 19 euro ook als je cable cutter zou willen zijn :P.
Ach, je hebt natuurlijk gelijk. Tegelijkertijd betaal ik met het aanbod van SBS 6 en consorten een bak pauperbelasting.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• the_white_shark
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:30:
6 weken, dat is een eeuwigheid, niet even..
En ook zonder TV dus?
Yup, maar kijk toch veel series en uitzending gemist. Dus dat komt goed. 6 weken is max.
Daarnaast heb ik een configuratie zonder Drytek modem dus heb t idee dat het allemaal sneller kan.
Anyhow ik zal mijn ervaringen delen met jullie. Vanaf het moment dat het is opgezet en weer opnieuw is aangemeld bij Vodafone alles in 1.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Pepper92 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:05:
Ik heb nu 7 maanden vodafone thuis met internet en tv (en 6 maanden 50% betaald). Klopt het dat ik het abonnement nu op kan zeggen vanwege de prijsverhoging (zie frontpage)? Of kan ik alleen het tv deel opzeggen?
Je kan alles opzeggen met een opzegtermijn van een maand (volgens de algemene voorwaarden) tot uiterlijk 31 augustus. Tenzij je korter dan 3 maanden abonnee was, dan is het met onmiddellijke ingang als je dat wil.Maar dat laatste geldt dus niet voor jou.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
Ja, je kunt tot uiterlijk 31 augustus alles opzeggen. Je abonnement loopt dan door tot 1 september. Van TV kun je sowieso af met een opzegtermijn van één maand,

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Helga
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Correct! Nadat er via de app verbinding is gemaakt en de stream is toegestaan, kun je de playlist die daarbij hoort gewoon afspelen in een browser. Helaas beperkt zich dit wel tot een kort termijn.

[...]

Heb je dit nog geprobeerd?
Sinds gisteren een 2132Vfn modem gevonden die ik vandaag ga ophalen, meeste vond ik te duur, nu een voor 20 euro gevonden, dan wil ik een eventuele brick nog wel wagen ;) komend weekend ga ik het dan even proberen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:13:
Volgens de helpdesk mocht ik na die zes maanden overstappen op internet only, waarbij ik dus wel m'n 5 euro internetkorting behoud, omdat mijn postcodegebied op het Vodafone-netwerk aangesloten zit. Hierdoor gaat 100/100 me geen 40 maar 35 euro per maand kosten. Ik vind dat een prima deal, en kan dat bij geen enkele aanbieder goedkoper vinden.

Of zie ik nog iets over het hoofd?
Volgens mij is Tweak goedkoper in hun gebieden met eigen hardware :)

Verder is er doordat de voorwaarden veranderen misschien wat ruimte. Je kan proberen om te bellen om eerder op 'alleen-internet' over te stappen. Ik denk dat Vodafone liever een internet klant behoud per 1 september dan dat ze een klant verliezen omdat hij vanwege de prijswijziging opzegt.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:00
rens-br schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:07:
[...]

Ja, ik heb sinds eind juni een Vodafone abbo en heb een Entone gekregen. Een Entone Kamai 5 om precies te zijn.

Overigens lees ik in deze bron dat ze wel aan het wisselen zijn gaan Amino's, dat is een bericht vfan 18 april dit jaar. Lijkt me dus niet helemaal te kloppen.
Ik ben sinds februari 2014 klant (de oude propositie met coax) en kreeg toen de Amino. Toen ik in augustus 2015 verplicht over moest op de huidige propositie kreeg ik een extra Amino voor de tweede TV. Dat ze dan met dat bericht komen klopt niet helemaal want ik had hem al.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zul je zien dat Vodafone nu de glasvezeltak moet verkopen en KPN dit overneemt. Dan is het helemaal een farce, eerst zorgen dat het niet te groot wordt en dan het netwerk verkopen aan de andere monopolist.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:00
BigF25 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

Wat is dat precies? ben niet bekend met dit product, wifi extender achtig iets?
Het is een access point die je aansluit op een switch of direct op je Draytek. Je kunt de wifi in je Draytek dan uitschakelen en dan gebruik maken van dit access point welke een veel betere dekking en 5GHz heeft.

• --WaaZaa--
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:32
VodafoneThuis kan niet worden overgenomen door KPN, want de EC ziet er op toe dat het géén onderdeel wordt van de huidige 2 grote spelers: KPN en Ziggo/Vodafone, maar van een andere partij. Een dochter van Vodafone kan dus ook niet.

Wat het wel wordt, dat weet niemand, maar de EC ziet er op toe dat het een concurrerende partij blijft, wat een aantal verplichtingen voor de koper met zich meebrengt.

prutsert

• Dummy1
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-10-2018
Barre73 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:32:
[...]

Wat voor dochterbedrijf zou KPN dan nu hebben? Ik weet niet helemaal wat je bedoelt namelijk...
Telfort? Is van KPN dus.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

Telfort is ook niet geweldig met zijn nieuwe contract acties. Destijds kon ik 2 euro per maand korting krijgen en was de installatie gratis. Niet heel interessant in ieder geval. Als je overstap maakt naar Vodafone moet je overigens bijna altijd je verbinding zelf opzeggen. Doet dit vooral één week na de geplande overstap datum, dit voorkomt dat je alsnog zonder verbinding zit.

[...]
Ik heb telfort nog even een kans gegeven. Ze gaven me twee maanden gratis. Dat wil zeggen dat ik nog goedkoper ben dan de €35 per maand in het eerste jaar. Over 12 maanden gewoon nog maar eens bellen ;)

En voordeel is dat ik niets hoef op te zeggen.
Krijg wel de nieuwe leverstraat. Dat dan wel.

• hcQd
Onder welke steen heeft U gelegen? Dit is het nieuwe plan van FOX Sports waarbij iedereen die geen moer om voetbal geeft mag bijlappen voor het handjevol die dat wel doen.

• sanderdw
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:33
Ja in de 3 tv's een Chromecast stoppen en via de app casten. Let er wel op dat je dan niet alle zenders hebt.

• hcQd
Je kunt iig een gratis extra decoder kijrgen in ruil voor 5 euro minder korting gedurende de eerste 6 maanden. Afhankelijk van hoe lang je van plan was abonnee te blijven kan dat goedkoper zijn.

• sidjoesz
Die gratis extra decoder is zolang je abonnee ben bij VF en die €15 korting ipv €20 is alleen voor 6 maanden.

• Bartjeee
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Iemand enig idee of Vodafone op termijn ook het Ziggo sport kanaal met o.a. F1 aan het basispakket gaat toevoegen, nu Ziggo en Vodafone fuseren?

• ANdrode
  • Niet online
Even een on-topic vraagje: Is er een manier om te zien hoe de eigen appartuur (ODF) uitrol van providers vordert?

Ik ben namelijk benieuwd hoe ver de uitrol van Vodafone hun eigen hardware is, echter vind ik het te veel werk om dit zelf te gaan spideren :+

edit: Ik kom niet verder dan dat ik het bestaan zie van een app die vast intern is. Helaas vind ik geen API of publieke documentatie

[Voor 28% gewijzigd door ANdrode op 07-08-2016 15:23]

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 25-07 21:20

OmeJoyo

This is me

Bartjeee schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:09:
Iemand enig idee of Vodafone op termijn ook het Ziggo sport kanaal met o.a. F1 aan het basispakket gaat toevoegen, nu Ziggo en Vodafone fuseren?
Zoals in elk nieuwsbericht hierover gemeld wordt, moet Vodafone hun vaste netwerk verkopen. Heg antwoord lijkt me dus duidelijk, maar het is dus: nee, want het is zeer binnenkort geen Vodafone meer.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Overigens is NOS Sport op het moment op kanaal 261. Dat is normaal het kanaal van Politiek 24. Daar worden continu wedstrijden uitgezonden van de NL teams/sporters in Rio.

Ik zag overal de KPN en Ziggo kanalen tegen, toen zelf maar even gaan zappen en zowaar bij VF ook in het pakket.

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 25-07 14:51

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Afvalzak schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:11:
[...]

Haha, ben benieuwd. Vanavond maar eens bellen naar VF over hoe ze dat denken te regelen etc.
Die kosten voor een monteur zijn echt verplicht, hé?
Neehoor :)

Ik had eerst internet only aangevraagd. (Dus kosten monteur + aansluit kosten). Later hoorde ik hier dat je tv + telefoon gewoon weer op kan zeggen na 6 maanden. Dus even gebeld (binnen bedenktijd) joh ik wil toch graag tv+internet er bij.

En hup geen monteurkosten + 6 maanden korting. "O en ik zie dat u ook mobiel klant ben?" -> "ja" -> "nou dan vervallen de activatiekosten a €30 ook"

prima :D

edit:
via de chat geregeld trouwens

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 25-07 13:08
Phoolie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
Ik zit zelf niet te wachten op zenders als SBS9 of net5, maar daar betaal ik toch ook aan mee omdat die van iedere klant wat geld willen hebben? Providers hebben wel vaker prijsverhogingen, daar hoor je bijna nooit iemand over, nu gaat het over voetbal en staat iedereen op zijn achterste poten :N
Kortzichtig is jouw kwalificatie. Drie opmerkingen.
1) Ik weet niet hoe de contracten tussen de providers en deze zenders er uitzien. Betaalt je provider hier wel voor?
2) Het gaat niet om voetbal, maar om misbruik van de monopoliepositie die Fox zich heeft verschaft door voor veel geld iets te kopen waar men dus nu het alleenrecht op heeft. Fox heeft vorig jaar de voetbalrechten gekocht. Nu blijkt dat men teveel betaald heeft (het business-model van Fox brengt tot nu toe te weinig op). In plaats van het verlies zelf te nemen (men heeft immers zelf teveel betaald) probeert Fox zijn fout over de rug van het hele volk goed te maken, met het alleenrecht op het voetbal als chantagemiddel. Van voetballiefhebbers hoor je natuurlijk weinig klachten (die zijn mogelijk zelfs goedkoper uit), maar principieel zouden ook zij hier een probleem mee moeten hebben. Wees dan als Fox een grote kerel en neem je verlies, danwel geef de rechten terug, zodat een andere aanbieder de rechten goedkoper kan overnemen. Dan ligt het verlies ook weer waar het hoort: bij Fox en de Nederlandse voetbalclubs die niet voor het door Fox gevraagde geld een show kunnen bieden waarvan zelfs de voetballiefhebbers vinden dat die zijn geld waard is.
3) Ga eens eerlijk bij jezelf na of je mening andes zou zijn als het niet over voetbal zou gaan, maar over de F1, of voor mijn part handbal......

• tinzarian
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Ik heb het een paar minuten gegeven. Ik vermoed dat het nie het mac-adres is. Ik heb met een andere draytek geproebeerd, die deed het vrijwel gelijk en ik heb het geprobeerd met het draytek macadres op de ERX.

Ik heb een 2132, en die heeft jammer genoeg die optie niet.
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True