Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.909 views

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
Meeh, ik kom verschillende dingen tegen in dit topic. Naar het schijnt heeft internet VLAN 200 of 300 en IPTV 640. Ik kom ook statements tegen dat het verbinden van de SFP aansluiting mogelijk niet werkt. Niemand heeft vooralsnog echt een duidelijk overzicht hoe eea is geconfigureerd. Verder wordt telefonie in het geheel niet genoemd. Ik kom alleen een statement tegen dat telefonie in hetzelfde VLAN als internet zou zitten, maar ik vraag me dan af hoe je de telefoons dan verder aan dient te sluiten. Bij KPN gebruikte je hiervoor bijvoorbeeld de bestaande Experia box maar voor de nieuwe situatie van Vodafonen lijkt dit nog door niemand te zijn gedaan....

@the_white_shark: zo te lezen ben jij ook al bezig geweest met testen. Is daar nog wat uitgekomen dan?

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
LordSpud schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:12:
Meeh, ik kom verschillende dingen tegen in dit topic. Naar het schijnt heeft internet VLAN 200 of 300 en IPTV 640. Ik kom ook statements tegen dat het verbinden van de SFP aansluiting mogelijk niet werkt. Niemand heeft vooralsnog echt een duidelijk overzicht hoe eea is geconfigureerd. Verder wordt telefonie in het geheel niet genoemd. Ik kom alleen een statement tegen dat telefonie in hetzelfde VLAN als internet zou zitten, maar ik vraag me dan af hoe je de telefoons dan verder aan dient te sluiten.
De "port mirror" optie van de Draytek is erg goed om deze gegevens te krijgen. Als je de wan poort mirrored naar bijvoorbeeld poort twee, kan je daarop al het verkeer zien (inclusief de VLAN tags).

Even uit mijn aantekeningen (dit zijn de tags op de WAN poort):
  • WAN: 300
  • IPTV: 8 (intern: 640)
  • Management: 100
VOIP gaat naar een internet host (tel.vodafonethuis.nl) via VLAN 300. De account gegevens zijn niet bekend. Misschien kan dit met een SFP of route opgelost worden?

• LordSpud
ANdrode schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:03:
[...]

De "port mirror" optie van de Draytek is erg goed om deze gegevens te krijgen. Als je de wan poort mirrored naar bijvoorbeeld poort twee, kan je daarop al het verkeer zien (inclusief de VLAN tags).

VOIP gaat naar een internet host (tel.vodafonethuis.nl) via VLAN 300. De account gegevens zijn niet bekend. Misschien kan dit met een SFP of route opgelost worden?
Bedankt voor de info maar in mijn Draytek (2132vFN met GlasOperator firmware versie 3.7.5_RC5b) staat die functionaliteit, voor zover ik kan zien, uit. Dit is althans zo in user mode. Je zou het apparaat bijna onderwerpen aan een brute force attack om de admin credentials te achterhalan |:(

[ Voor 16% gewijzigd door LordSpud op 10-12-2014 10:17 ]

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Nu ik de internetaansluitingen allemaal goed aan de praat heb gekregen (bedraad, switch, easy), tijd voor een andere vraag. Geen noodzaak, wel een nice to have: kan ik de tv-module aansluiten op een harddisk-recorder? En zoja, wat is daarvoor nodig?
Deze staat nu nog op de kabel aangesloten, omdat *fluistert* de vorige provider de kabel nog niet heeft afgesloten. Maar dat beeld is een stuk minder en de vraag is nog hoe lang dit kan. Dus als dat via de vodafone settopbox kan, desnoods via een nieuwe recorder of op een andere manier, zou dat zeer welkom zijn.

Is dat iemand hier al eens gelukt?

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat zijn hier de ervaringen met Vodafone glasvezel?

Berlangrijk voor mij:
- stabiliteit internet
- stabiliteit TV
- goed wifi signaal
- stabiel opnemen en terugkijken tv
- Aan kunnen sluiten van een NAS in de meterkast

Ik wil graag van dat irritante Ziggo af! Maar wil er wel een goed en betaalbaar alternatief voor hebben.

Youtube: DashcamNL

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:23:

Berlangrijk voor mij:
1 stabiliteit internet
2 stabiliteit TV
3 goed wifi signaal
4 stabiel opnemen en terugkijken tv
5 Aan kunnen sluiten van een NAS in de meterkast

Ik wil graag van dat irritante Ziggo af! Maar wil er wel een goed en betaalbaar alternatief voor hebben.
1 redelijk... soms wat uitval maar niet te lang, soms wat terugval in snelheid... verder geen klagen nog (3 maanden in gebruik)
2 prima, scherp beeld, geen haperingen
3 afhankelijk van je woning en dmv verdraaien antennes redelijk sterk te krijgen. Vanuit meterkast ook nog signaal op zolder; maar niet makkelijk uitbreidbaar!!! Is hier genoeg over te lezen
4 geen ervaring mee
5 dat kan prima, kost je wel 1 van de slechts 2 beschikbare internetpoorten op de router, maar inmiddels ben ik erachter dat een switch makkelijk toe te voegen is voor extra poorten; nas draait bij mij in de meterkast zonder problemen (maar toegang van buitenaf is weer een ander verhaal, leesvoer genoeg in dit topic)

Al met al geef ik het na 3 maanden een magere 7, tv goed, internet redelijk, modem matig.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Weet iemand hier toevallig of serious request ook door Vodafone in deze periode vrij doorgegeven gaat worden?

Had dit bij vorige aanbieders altijd wel en vond het zo af en toe wel fijn om als achtergrond aan te hebben als ik thuis aan het werk was. kan er nergens iets over vinden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46

Berlangrijk voor mij:
- stabiliteit internet
- stabiliteit TV
- goed wifi signaal

Nu twee maanden in gebruik:

- Lekker stabiel, een paar keer gehad dat het niet goed werkte maar dat kan net zo goed mijn telefoon zijn geweest. Met zn tweeen op een 50Mbit lijntje op dit moment
- Nul problemen gehad met TV, kwaliteit is prima en de TV-box werkt eigenlijk heel goed. Lekker simpel en het zappen gaat relatief snel (iig vergeleken met Ziggo :D)
- Hier ook geen probleem, heb in het hele huis goed bereik. Ook als ik bij de buren zit, 3 huizen verder, kan ik nog net mijn thuis-wifi ontvangen ^O^
- Nog niet echt gebruikt, pauze werkt prima
- Geen probleem, heb zelf een Synology NAS draaien in de meterkast, direct aangesloten op de modem. Bij de TV heb ik nog een switch liggen voor internet en dat gaat ook prima.

Kortom, ik ben een tevreden klant :)

edit: Ik heb verder nog niks gedaan met de modem/router, dus zoals je in dit topic kunt lezen niet heel geschikt voor een echte Tweaker. Voor normaal gebruik bevalt het tot nu toe prima :)

[ Voor 7% gewijzigd door kepler op 10-12-2014 16:41 ]

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30

Berlangrijk voor mij:
- stabiliteit internet
- stabiliteit TV
- goed wifi signaal

- Super geen uitvallen gehad oid
- TV helemaal tevreden. Kom van KPN, daar is de TV box ontzettend traag. De TV box van Vodafone is clean and simpel en reageert snel. TV app Vodafone ook heerlijk, nice in HD kijken / stream.
-Wifi signaal / geen ervaring mee. Heb gelijk mijn eigen ASUS router erachter gezet. Die heeft tenminste wel 5 GHZ en AC ondersteuning.
- stabiel opnemen? Download of Netflix neem nooit wat op.
- Heb ook geen NAS, maar via remote zet ik mijn HTPC aan. Dat werkt super.

• the_white_shark
LordSpud schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:12:
Meeh, ik kom verschillende dingen tegen in dit topic. Naar het schijnt heeft internet VLAN 200 of 300 en IPTV 640. Ik kom ook statements tegen dat het verbinden van de SFP aansluiting mogelijk niet werkt. Niemand heeft vooralsnog echt een duidelijk overzicht hoe eea is geconfigureerd. Verder wordt telefonie in het geheel niet genoemd. Ik kom alleen een statement tegen dat telefonie in hetzelfde VLAN als internet zou zitten, maar ik vraag me dan af hoe je de telefoons dan verder aan dient te sluiten. Bij KPN gebruikte je hiervoor bijvoorbeeld de bestaande Experia box maar voor de nieuwe situatie van Vodafonen lijkt dit nog door niemand te zijn gedaan....

@the_white_shark: zo te lezen ben jij ook al bezig geweest met testen. Is daar nog wat uitgekomen dan?
Nee, helaas ben nog niet verder gekomen.
Op zich draait alles prima bij mij, dus voor nu laat ik het even ;) Volg dit forum wel op de voet.

• ANdrode
  • Niet online
LordSpud schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:49:
[...]

Bedankt voor de info maar in mijn Draytek (2132vFN met GlasOperator firmware versie 3.7.5_RC5b) staat die functionaliteit, voor zover ik kan zien, uit.
Dit kan je zien als je port mirroring gebruikt (staat bij de 2130 in LAN -> Monitor port).

Met een static route (LAN -> Static Route) kan je als mijn netwerk kennis goed genoeg is misschien een hele specifieke route toevoegen waardoor de Draytek het verkeer naar de telefoon server zijn IP via een andere gateway stuurt.

En de beoordeling? :)
  • Router: matig/bovengemiddeld. Beter dan de bijvoorbeeld router van Ziggo*.
  • Internet: goed (wel google DNS ingesteld, want dat kan bij deze router :)).
  • Ping: stabiel en laag**
  • TV: kwaliteit erg goed. TV box is zuinig.
*: één van de redenen hiervoor: langdurende TCP verbindingen blijven werken. Dat lukt ziggo niet.
**: Gemeten vanaf een raspberry pi. Die veroorzaakt zelf ook flink wat jitter. De downtime kwam door de pi waarop ik met domotica speel, niet door het internet :-X

[ Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 10-12-2014 21:34 ]

• LordSpud
ANdrode schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:19:
[...]

Dit kan je zien als je port mirroring gebruikt (staat bij de 2130 in LAN -> Monitor port).

Met een static route (LAN -> Static Route) kan je als mijn netwerk kennis goed genoeg is misschien een hele specifieke route toevoegen waardoor de Draytek het verkeer naar de telefoon server zijn IP via een andere gateway stuurt.
Ja, die optie staat dus bij de nieuwere versie van de Draytek uit in User mode. Staticroute: zal ik eens naar kijken. Thanks voor je feedback iig!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 21:53
Zijn er meer mensen bij wie uitzending gemist op dit moment niet werkt?
Ik heb de stekker al uit de entone gehaald en hem opnieuw opgestart. Gewone tv werkt wel, maar uitzending gemis niet.
Als de zender gekozen is in gemist krijgen we een zwart scherm met het huidige beeld klein rechtsonder.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:10
Mijn schoonouders hebben sinds enige tijd last van blokkerig beeld. Dit was eerst niet zo. Het lijkt erg veel op mijn oude ziggo aansluiting!😜 Iemand hier ervaring mee? Het gaat om het nieuwe pakket.

DaveD

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 11:59
Ik heb op dit moment een KPN Alles-in-1 50/50 Glasvezel pakket. Maar aangezien de kosten bij KPN hoog zijn en ze niet echt bereid zijn om iets met de prijs te doen ben ik verder aan het kijken.

Ik twijfel nu tussen Telfort en Vodafone. De kwaliteit van Telfort is bij mij bekend maar Vodafone is nieuw voor mij. Al met al lees ik hier goede en minder goede ervaringen. :) Ik begrijp uit eerdere berichten dat Vodafone werkt met een Draytek Vigor 2130 router. Op de site van Draytek staat dat hier 4 LAN poorten op zitten, maar ik lees hier terug dat men maar 2 LAN poorten heeft. Wat is nu de waarheid?

Een ander belangrijk punt voor mij is de manier waarop de TV ontvange moet worden aangesloten. Op dit moment heb ik namelijk 2 switches tussen mijn modem en de tv ontvanger zitten en dit werkt bij KPN zonder problemen, dit zijn zeer 'simpele' switches zonder enige VLAN ondersteuning. Zal dit bij Vodafone ook blijven werken of maakt Vodafone gebruik van een apart VLAN voor TV verkeer?

• Chrizzly
Er zitten 4 poorten op de Draytek, 2 voor TV en 2 voor dataverkeer.
Ik heb 1 UTP kabel van de modem naar de TV lopen en de enige manier waarop ik mijn TV, media speler en gameconsoles op die ene UTP kabel aan kon sluiten was met 2 netgear switches met vlan ondersteuning. Hier heb ik ongeveer 50 euro voor betaald en het werkt super.

Ik vind het TV beeld bij Vodafone Thuis echt super mooi. Misschien nog beter dan bij Tweak (zelfde techniek als KPN glasvezel en met dezelfde TV ontvangers als bij KPN) dat we hiervoor hadden. De verbinding is goed, al zijn er een paar kleine storingen geweest in het afgelopen half jaar. 1 of 2x trager internet, 1 avond kort geen tv gehad en nu lijkt uitzending gemist niet te werken.
Het Wifi bereik van de modem is ook erg goed. We hebben beneden en boven bijna overal bereik terwijl we bij andere modems/routers totaal geen bereik hadden bij onze bijkeuken of op de bovenverdieping.
Over het geheel ben ik erg tevreden.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:35
Kleine toevoeging: Vodafone gebruikt nu de 2132 van Draytek. Verder sluit ik me aan bij Chrizzly. Al heb ik mijn twee televisies gewoon met twee aparte UTP kabels aangesloten. Zoals de bedoeling is zeg maar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• vakantieman
Bedankt voor de antwoorden tot dusver. Even ter verificatie voordat ik aan een abonnement vast zit zonder dat ik het goed kan aansluiten:

Huidige (KPN) Situatie:

Modem (LAN Poort) --> 1 Kabel --> Switch --> Printer, Laptop, Pc
Modem (LAN Poort) --> 1 Kabel --> Switch --> TV Receiver, Mediaplayer en TV

Vodafone Situatie:

Modem (TV Poort) --> 1 Kabel --> Switch (VLAN ondersteuning) --> TV Receiver, Mediaplayer en TV

In mijn situatie moet ik één switch vervangen met één switch die VLAN ondersteuning heeft. Behoeft dit nog veel configuratie of is dit gewoon de kabel erin prikken en gaan :)

Verwijderd

Als je van glasvezelf overstapt op een andere glasvezel aanbieder en je houdt rekening mee met twee weken overstap overlap. Heb je dan die twee weken bijvoorbeeld en kpn signaal en vodafone signaal?

Zijn er glasvezelaanbieders die een betere modem aanbieden?

Is statische IP mogelijk?

Als je zo snel mogelijk wilt overstappen hoe snel is de monteur er in het algemeen?

Kan de wifi met een knop uitgezet worden? En via wifi? :S en via kabel aangesloten op de modem?

Hoeveel procent beter is het beeldkwaliteit van de tv vergeleken met kpn? En is de ene Full hd niet hetzelfde als de andere Full hd?

Als je tv kijkt gaat dit van je 50/50 mb internet af?

Verwerkt de router de wifi paralel en doen andere modems van kabelaars en glasvezel aanbieders dit ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 23:57 ]

• LordSpud
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:55:
1. Als je van glasvezelf overstapt op een andere glasvezel aanbieder en je houdt rekening mee met twee weken overstap overlap. Heb je dan die twee weken bijvoorbeeld en kpn signaal en vodafone signaal?

2. Zijn er glasvezelaanbieders die een betere modem aanbieden?

3. Is statische IP mogelijk?

4. Als je zo snel mogelijk wilt overstappen hoe snel is de monteur er in het algemeen?

5. Kan de wifi met een knop uitgezet worden? En via wifi? :S en via kabel aangesloten op de modem?

6.Hoeveel procent beter is het beeldkwaliteit van de tv vergeleken met kpn? En is de ene Full hd niet hetzelfde als de andere Full hd?

7.Als je tv kijkt gaat dit van je 50/50 mb internet af?

8.Verwerkt de router de wifi paralel en doen andere modems van kabelaars en glasvezel aanbieders dit ook?
1. Het is inderdaad verstandig om overlap te creeëren. Er is een vorm van communicatie tussen de providers of tussen de providers en de netbeheer (bijvoorbeeld Reggefiber) waar Vodafone, het gaat in dit topic tenslotte om Vodafone, aangeeft dat het op een bepaalde datum wil leveren. Dit valt als het goed is binnen de overlap periode. Je krijgt van KPN een brief wanneer de levering van diensten daadwerkelijk beeindigt en die komt overeen met de datum waarop Vodafone zijn levering van diensten start. Vanaf die dag kan Vodafone de "lijn" dus ook pas "overnemen". Het is belangrijk dat de monteur pas komt als Vodafone de lijn daadwerkelijk kan overnemen, anders zit je alsnog zonder internet terwijl de nieuwe apparatuur al hangt.

2. Dat is moeilijk te zeggen aangezien providers nogal eens wisselen van hardware. Zo heb ik bij KPN verschillende soorten Experia boxen gehad en was het voor mij bijvoorbeeld ook een verrassing dat ik bij Vodafone een modem kreeg met een SFP uplink ingang waarbij de Genexis printplaat vervangen werd.

3. Neen (hoewel men over het algemeen het ip adres van je aansluiting maar zeer zelden veranderd).

4. Bij mij duurde het een week of twee/drie na ondertekening contract.

5. Hangt van je modem af (bij mijn Draytek 2132Fvn kan ik geen WiFi knop ontdekken). Wel via de web interface van de Draytek (die zowel via WiFi als bedraad te bereiken is).

6. Euhm, zo'n 30%? In ieder geval zichtbaar beter. Ik heb geen verschillen kunnen ontdekken tussen de HD kanalen.

7. Dat weet ik niet (maar lijkt me sterk aangezien er bij een 50/50 verbinding nog meer dan genoeg ruimte over is voor de ontvangst van tv signalen). Wel weet ik dat er iig bij Vodafone een beperking zit op het aantal aan te sluiten apparaten (volgens mij max. 3).

8. Bedoel je hiermee bijvoorbeeld dat de router meerdere systemen in het netwerk tegelijkertijd kan bedienen of technieken als MiMo of dual band (2,4 Ghz./5 Ghz.) etc.?

• LordSpud
vakantieman schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:44:
Bedankt voor de antwoorden tot dusver. Even ter verificatie voordat ik aan een abonnement vast zit zonder dat ik het goed kan aansluiten:

Huidige (KPN) Situatie:

Modem (LAN Poort) --> 1 Kabel --> Switch --> TV Receiver, Mediaplayer en TV

Vodafone Situatie:

Modem (TV Poort) --> 1 Kabel --> Switch (VLAN ondersteuning) --> TV Receiver, Mediaplayer en TV

In mijn situatie moet ik één switch vervangen met één switch die VLAN ondersteuning heeft. Behoeft dit nog veel configuratie of is dit gewoon de kabel erin prikken en gaan :)
Nou, volgens mij gaat dit niet op deze manier werken maar je zult ook een aantal dingen moeten weten, denk ik. Het modem is naar alle waarschijnlijkheid ingedeeld in meerdere VLANs. Sluit je een (managed) switch aan op de TV poort van je modem dan krijg je enkel het verkeer dat bestemd is voor je STB binnen op je (managed) switch en dus geen internetverkeer (ik neem aan dat je je mediaspeler en eventueel je (smart) tv van internet wil voorzien). Wat ik nu weet over VLANs is dat je, met name als je met één kabel meerdere VLANs wilt "transporteren" naar de andere managed switch je met trunks zult moeten werken. Je zult daarbij ook moeten weten welk VLAN ID Vodafone gebruikt voor de verschillende netwerken en of de aangesloten apparaten "VLAN aware" zijn (802.1q) en dus tagged of untagged verkeer over de VLANs
moet worden verstuurd.

Als je die informatie gevonden hebt, hoor ik het ook graag :-)

• Barre73
Toch schijnt het te kunnen...:

il_mostro in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:55:
1.Als je van glasvezelf overstapt op een andere glasvezel aanbieder en je houdt rekening mee met twee weken overstap overlap. Heb je dan die twee weken bijvoorbeeld en kpn signaal en vodafone signaal?

2.Zijn er glasvezelaanbieders die een betere modem aanbieden?

3. Is statische IP mogelijk?

4. Als je zo snel mogelijk wilt overstappen hoe snel is de monteur er in het algemeen?

5. Kan de wifi met een knop uitgezet worden? En via wifi? :S en via kabel aangesloten op de modem?

6. Hoeveel procent beter is het beeldkwaliteit van de tv vergeleken met kpn? En is de ene Full hd niet hetzelfde als de andere Full hd?

7. Als je tv kijkt gaat dit van je 50/50 mb internet af?

8. Verwerkt de router de wifi paralel en doen andere modems van kabelaars en glasvezel aanbieders dit ook?
Niet de meest standaard vragen en met enige kennis van de glasvezelnetwerken hoef je er een aantal helemaal niet te stellen.

1) Onmogelijk. Je adres kan in de wijkcentrale maar op 1 poort tegelijk gepatcht worden. 2 weken parallel signaal ontvangen kan alleen met twee fysiek gescheiden netwerken (kabel en glasvezel, of ADSL en glasvezel of zo)

2) Zeker. Er zijn er zelfs een paar die alleen een modem op de aansluiting zetten waar je vervolgens alles zelf achter kan hangen wat je wil (elke provider die ook analoge TV biedt bijvoorbeeld)

3) Zeer sporadisch en bij maar een paar aanbieders.

4) Check bij je provider. Maar in het algemeen is het momenteel heel druk in monteursland. Dus snelle monteursservice zal lastig worden.

5) Nee, Niet op de WPS. De rest van de vraag snap ik niet.

6) Gaat om de beleving van het beeld. Niet om procenten of bitrates. Maar het beeld van Vodafone wordt inderdaad als beter beschouwd dan dat van KPN (voordat KPN de nieuwe HD streams introduceerde)

7) Nooit. Dat kan pas bij een 100/100 abo. En dan ook alleen als je een oudere wijkcentrale hebt waar de link tussen apparatuur en jouw modem max 100 mbit is.

8) Algemene mening over de Draytek is dat de CPU aan de zwakke kant is om alles tegelijk te verwerken. Ik merk dat zelf niet in de praktijk maar ik heb er ook niet veel op aangesloten.

Iemand merkte hier ook op dat je er max 3 apparaten op aan zou kunnen sluiten. Weet niet waar dat vandaan komt maar dat klopt niet. Via switches kan je veel verder gaan en via Wifi heb ik nog geen max ontdekt.

• vakantieman
Oké, duidelijk verhaal ik heb dus één extra switch nodig. Bedankt voor de hulp tot zover!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik vraag mij af of er al iemand een managed switch heeft aangesloten op de NT en hierachter zijn eigen router heeft aangesloten?

Bij KPN zijn alle VLANs wel bekend, hoe zit dit bij Vodafone?

Gaat het lukken om een managed switch aan te sluiten op de NT, internet VLAN door te sturen naar een eigen router en de overige VLANs (TV en telefoon) door te sturen naar de Draytek? (Of eventueel een eigen router met VLAN ondersteuning in plaats van een extra managed switch)

Ik twijfel namelijk nog of ik in de toekomst ga voor Vodafone of KPN. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-12-2014 08:59 ]

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12 08:46
Kan ook, maar dan met 2 managed switches. Eerst een om beide VLANs (TV en internet) te labelen en over 1 netwerkkabel te laten lopen en de tweede switch om ze weer te splitsen in gescheiden netwerken.

• LordSpud
Barre73 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:27:
[...]

Iemand merkte hier ook op dat je er max 3 apparaten op aan zou kunnen sluiten. Weet niet waar dat vandaan komt maar dat klopt niet. Via switches kan je veel verder gaan en via Wifi heb ik nog geen max ontdekt.
Als je mijn reactie bedoeld: het gaat hierbij om de aan te sluiten settopboxen, uiteraard niet om overig netwerk apparatuur. Waar komt dat vandaan? Van de monteur die de Draytek bij mij heeft opgehangen.... Uiteraard gaat het hier om de bekabelde, rechtstreekse aansluitingen van de settopboxen naar de Draytek router/modem (poort 3 en 4).

• Barre73
Aha. Ik bedoelde inderdaad jouw reactie maar ik wist niet dat het over STB's ging. Die info was mij ook niet bekend eigenlijk.
Ik zal het ook eens proberen na te vragen.

• lagunaloire
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-10 08:26
Ik heb sinds een paar dagen internet van Vodafone. Ik heb een TP link SG1005D achter de Draytek 2132 modem hangen.
Ik speel ook online games zoals FFXIV en krijg steeds last van disconnecten in het spel dat ik speel.
Wanneer ik de computer niet op de switch aansluit maar direct op de modem is de verbinding we stabiel. De switch is nieuw en werkt goed in combinatie met de ADSL router. Ik vraag me dus af wat nu precies het probleem is van deze switch in combinatie met de Draytek 2132 modem.
De Vodafone verbinding is goed en stabiel dus alleen de switch gaat niet lekker op de modem van Draytek.
Zijn er mensen die een switch gebruiken waarbij ze hier geen last van hebben?

Verwijderd

LordSpud schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:16:
[...]

1. Het is inderdaad verstandig om overlap te creeëren. Er is een vorm van communicatie tussen de providers of tussen de providers en de netbeheer (bijvoorbeeld Reggefiber) waar Vodafone, het gaat in dit topic tenslotte om Vodafone, aangeeft dat het op een bepaalde datum wil leveren. Dit valt als het goed is binnen de overlap periode. Je krijgt van KPN een brief wanneer de levering van diensten daadwerkelijk beeindigt en die komt overeen met de datum waarop Vodafone zijn levering van diensten start. Vanaf die dag kan Vodafone de "lijn" dus ook pas "overnemen". Het is belangrijk dat de monteur pas komt als Vodafone de lijn daadwerkelijk kan overnemen, anders zit je alsnog zonder internet terwijl de nieuwe apparatuur al hangt.

8. Bedoel je hiermee bijvoorbeeld dat de router meerdere systemen in het netwerk tegelijkertijd kan bedienen of technieken als MiMo of dual band (2,4 Ghz./5 Ghz.) etc.?
Dus het klopt niet als je wilt overstappen van kpn glasvezel, naar vodafone. Dat wanneer je een afspraak hebt gemaakt met de monteur. Bijvoorbeeld 14-1-15, Je je kpn abbo moet opzeggen op 1-1-15.
Ik dacht als de voda monteur onverwachts op problemen sluit. Dan kan hij de kpn apparatuur weer terug aansluiten en de twee weken speling gebruiken om het probleem op te lossen.

Ik dacht dat sommige modems data verdeelde in gelijke stukken taart. Dus 2 telefoons, 2 tablets en 1 tv betekent dat iedereen 10 mb krijgt.
En dat paralel betekent dat je er rustig 10 apparaten erop kan aansluiten en ieder het stukje krijgt wat ze zelf nodig hebben.
En dat de draytek een van de weinige was die dat paralel deed.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:50

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:12:
[...]

Dus het klopt niet als je wilt overstappen van kpn glasvezel, naar vodafone. Dat wanneer je een afspraak hebt gemaakt met de monteur. Bijvoorbeeld 14-1-15, Je je kpn abbo moet opzeggen op 1-1-15.
Ik dacht als de voda monteur onverwachts op problemen sluit. Dan kan hij de kpn apparatuur weer terug aansluiten en de twee weken speling gebruiken om het probleem op te lossen.

Ik dacht dat sommige modems data verdeelde in gelijke stukken taart. Dus 2 telefoons, 2 tablets en 1 tv betekent dat iedereen 10 mb krijgt.
En dat paralel betekent dat je er rustig 10 apparaten erop kan aansluiten en ieder het stukje krijgt wat ze zelf nodig hebben.
En dat de draytek een van de weinige was die dat paralel deed.
Als de migratie ingepland is voor 14-01-2015, dan zal KPN op die datum van de lijn af gehaald worden. Vodafone wordt dan op de lijn gezet. Het is dus niet zo dat als er iets foutgaat, de KPN apparatuur teruggezet kan worden.
Houd er rekening mee, een migratie datum dat KPN van de lijn af gehaald wordt, betekent niet altijd dat het abonnement gestopt wordt.

De draytek zal inderdaad geen keuze maken in apparaten en de snelheid daartussen verdelen. Alle apparaten maken gebruik van dezelfde bandbreedte. Als je op 1 apparaat gaat downloaden met 5MBps dan zal je dat ook merken op je andere apparaten. (5MB is 40mbit)

PS4 PSN: Dazzler2120

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 19:04
Na mijn DNS op het IP van google gezet te hebben leek het even goed te gaan, maar vandaag was het wederom mis, ik speelde League of Legends, en in een ronde van 15 minuten heb ik 3x tot een minuut lang stil gestaan "Attempting to reconnect to the game".. ik wordt er schijtziek van, en ik kan bellen ik kan tweeten niets helpt...

Overstappen lijkt me een laatste redmiddel, wat kunnen jullie me aanraden want ik zie hier geen verbetering in komen.

• smidie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-12 16:26
ik had even een vraagje
ik krijg vanaf woensdag vodafone thuis all in one (met een draytek vigor 2132)
is het mogelijk om te port forwarden daarmee want ik las op wat andere forums dat er een aantal functies geblokt zijn door vodafone zelf

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:21
Poorten forwarden gaat prima hoor.

• smidie
Oke bedankt gelukkig want dat heb ik wel nodig en werkt een switch aansluiten en daarna een wifi router ook aangezien hierboven een discussie is over een switch enzo?

• ANdrode
  • Niet online
smidie schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:25:
Oke bedankt gelukkig want dat heb ik wel nodig en werkt een switch aansluiten en daarna een wifi router ook aangezien hierboven een discussie is over een switch enzo?
Dat werkt bij mij prima. Je moet alleen "simpele" managed switches kopen als je IPTV + Internet via één kabel wilt laten gaan.

En als het kan zou ik de wifi-router als access-point instellen. Dan heb je geen nat-achter-nat.

• smidie
ANdrode schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:13:
[...]

Dat werkt bij mij prima. Je moet alleen "simpele" managed switches kopen als je IPTV + Internet via één kabel wilt laten gaan.

En als het kan zou ik de wifi-router als access-point instellen. Dan heb je geen nat-achter-nat.
ja ik heb nu ook de wifirouter als AP dus dat komt goed en voor de rest hoef ik geen iptv via die switch dus dan zou alles moeten werken ik ben benieuwd nog even wachten tot woensdag ;)

zijn er mensen die al veel ervaringen hebben met vodafone all in one 50 mb glasvezel en de draytek vigor 2132?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Rubman schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:00:
Weet iemand hier toevallig of serious request ook door Vodafone in deze periode vrij doorgegeven gaat worden?

Had dit bij vorige aanbieders altijd wel en vond het zo af en toe wel fijn om als achtergrond aan te hebben als ik thuis aan het werk was. kan er nergens iets over vinden.
Volgens mij is hier nog geen antwoord op gekomen, maar ik ben er ook wel benieuwd naar.

En in mijn geval is de vraag dan of men dit ook via het KPN ITNS platform doet of alleen op Entone....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Rubman

Rubman

eymey schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 00:35:
[...]

Volgens mij is hier nog geen antwoord op gekomen, maar ik ben er ook wel benieuwd naar.

En in mijn geval is de vraag dan of men dit ook via het KPN ITNS platform doet of alleen op Entone....
Ik heb gisteren via Facebook de vraag gesteld en direct een antwoord gekregen dat er naar gekeken zou worden.
Ik wacht het wel af.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
En ik heb het meteen via Twitter gevraagd en kreeg antwoord (rond middenacht nota bene :D ) dat het sinds vandaag te ontvangen zou moeten zijn. Zowel op KPN als op eigen platform. Nog geen tijd gehad om te verifieren.

En net vond ik dit met een Google opdracht ook terug op het Vodafone forum.

Toch wel jammer dat ze dit soort dingen niet gewoon ergens aankondigen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Rubman

Rubman

Krijg net ook bericht dat het inderdaad vanaf vandaag voor iedereen open staat.

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:10
De Vodafone TV Android app (nieuwe propositie) is geüpdatet, volgens de 'what's new' zou de performance omhoog gekrikt zijn.
Ik zit nu op mijn werk, maar als ik thuis ben zal ik eens kijken wat het brengt.

• gbbijl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 22:54
lagunaloire schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:11:
Ik heb sinds een paar dagen internet van Vodafone. Ik heb een TP link SG1005D achter de Draytek 2132 modem hangen.
Ik speel ook online games zoals FFXIV en krijg steeds last van disconnecten in het spel dat ik speel.
Wanneer ik de computer niet op de switch aansluit maar direct op de modem is de verbinding we stabiel. De switch is nieuw en werkt goed in combinatie met de ADSL router. Ik vraag me dus af wat nu precies het probleem is van deze switch in combinatie met de Draytek 2132 modem.
De Vodafone verbinding is goed en stabiel dus alleen de switch gaat niet lekker op de modem van Draytek.
Zijn er mensen die een switch gebruiken waarbij ze hier geen last van hebben?
Het zou kunnen dat je ADSL-modem maar een 100Mbit-poort heeft en je switch wel 1Gbps is, en dan is de verbinding tussen de switch en ADSL-modem ook maar 100Mbit, en gebruikt hij maar 2 van de 4 aderparen in je UTP-kabel. De Vigor 2132 heeft gigabitpoorten, en de verbinding zal dan ook op 1Gbps opkomen. Wanneer een van de door 1Gbps gebruikte aderparen niet helemaal 100% goed werkt krijg je dus storing. Heb je al met een andere kabel tussen Vigor en switch geprobeerd?

Andere optie is dat het stiekem geen switch maar een router is, en dat is helemaal een slecht plan als je dat niet goed configureert.

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
WoBoW schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:26:
De Vodafone TV Android app (nieuwe propositie) is geüpdatet, volgens de 'what's new' zou de performance omhoog gekrikt zijn.
Ik zit nu op mijn werk, maar als ik thuis ben zal ik eens kijken wat het brengt.
De update van de TV app bevat hetvolgende:

iOS (update 8-12-2014)
- Ondersteuning voor iOS8
- Geen ondersteuning meer voor iOS6
- Ondersteuning voor Chromecast
- Handoff support (verder kijken waar je gebleven bent op een ander iOS apparaat)

Android (update 16-12-2014)
- Ondersteuning voor Chromecast
- Verbeterde prestaties, o.a. snellere opstarttijd app
- Bugfixes voor apparaten met grote schermen
- Android gebruikers moeten na deze update opnieuw inloggen in de app

Voornaamste features zijn dus Chromecast ondersteuning, en de bugfixes

• Barre73
gbbijl schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:28:
[...]

Het zou kunnen dat je ADSL-modem maar een 100Mbit-poort heeft en je switch wel 1Gbps is, en dan is de verbinding tussen de switch en ADSL-modem ook maar 100Mbit, en gebruikt hij maar 2 van de 4 aderparen in je UTP-kabel. De Vigor 2132 heeft gigabitpoorten, en de verbinding zal dan ook op 1Gbps opkomen. Wanneer een van de door 1Gbps gebruikte aderparen niet helemaal 100% goed werkt krijg je dus storing. Heb je al met een andere kabel tussen Vigor en switch geprobeerd?

Andere optie is dat het stiekem geen switch maar een router is, en dat is helemaal een slecht plan als je dat niet goed configureert.
ADSL modem? Het is een glasvezellijn... De Draytek 2132 heeft Gbit poorten dus dat zal het probleem niet zijn.

• Rubman

Rubman

Wat moet ik me voorstellen bij de Chromecast ondersteuning?

Dat je ipv op je tv gaat kijken op je telefoon kijkt en dat weer streamt naar de TV? Want buitenshuis kijken werkt naar mijn weten nog steeds niet met de Vodafone app.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 19:30
Rubman schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:42:
Wat moet ik me voorstellen bij de Chromecast ondersteuning?

Dat je ipv op je tv gaat kijken op je telefoon kijkt en dat weer streamt naar de TV? Want buitenshuis kijken werkt naar mijn weten nog steeds niet met de Vodafone app.
dat kan wel handig zijn ipv een 2e settopbox huren lijkt me? Wat is de beeldkwaliteit dan?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
datadevil schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:06:
[...]

dat kan wel handig zijn ipv een 2e settopbox huren lijkt me? Wat is de beeldkwaliteit dan?
Chromecast ondersteuning betekent inderdaad dat de app gestreamd kan worden naar je TV.
Handig als je geen 2de box wilt, of stel tv werkt niet oid

Volgens mij wordt het in dezelfde resolutie gestreamed als je smartphone // app resolutie

[ Voor 11% gewijzigd door Dazzler2120 op 17-12-2014 10:12 ]

• Chrizzly
Sinds ongeveer 10.30 geen internet meer, wel tv. De modem WAN link status geeft disconnected aan.
De helpdesk hangt op omdat het te druk is.

• Rubman

Rubman

Kreeg hier ook al een melding dat mijn NAS niet meer bereikbaar is. Denk dat het dan idd daar aan ligt.
Regio Amsterdam.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Is inderdaad een landelijke storing op de nieuwe diensten; internet/telefonie werken niet meer
TV werkt wel nog in veel gevallen

• Chrizzly
Deels offtopic misschien: mobiel internet en sms op mijn telefoon werkt ook slecht het bereik is ook minimaal. Ik heb hollandse nieuwe via het vodafone netwerk.
Regio eindhoven

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik denk niet dat dat daarmee te maken heeft, check eens in Telecomproviders dit forum. dat is voor mobiele telecom providers.
Dit topic gaat echt puur over de vaste aansluiting

• the_white_shark
Hier ook internet plat, tv werkt wel.
Helpdesk overbelast.

Regio Hilversum

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ook tv is nu weggevallen; Advies luidt om geen modem reset uit te voeren

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12 08:46
Dazzler2120 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:38:
Ook tv is nu weggevallen; Advies luidt om geen modem reset uit te voeren
Je was me net voor. Hier het topic met informatie vanuit Vodafone over de storing en de huidige status: http://forum.vodafone.nl/...t-en-Telefonie/m-p/220038

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:05:
[...]

Volgens mij wordt het in dezelfde resolutie gestreamed als je smartphone // app resolutie
Normaal is het dezelfde stream die Chromecast gebruikt als die van de tablet bij voorkeur de hoogste bitrate als er verschillende zijn.

Trouwens wel een leuk idee om het zo te doen.

• Chrizzly
Ze sturen serieus nu tijdens een grote storing een mail waarin ze vragen wat ik van vodafone thuis vind en hoe ze hun diensten kunnen verbeteren???

Edit: Hier werkt alles weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Chrizzly op 17-12-2014 14:33 ]

Verwijderd

Hier werkt alles weer.

• Rubman

Rubman

Die mail kreeg ik ook, heb hem sowieso al niet mals ingevuld
In de basis werkt het prima, maar 1% daarbuiten willen is meteen onmogelijk.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Meer mensen waar het weer begint te werken?

• Rubman

Rubman

Hier werkt het weer, althans krijg net bericht van mijn Synology dat hij weer bereikbaar is.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Dazzler2120 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:20:
Meer mensen waar het weer begint te werken?
Hier (Ermelo), helemaal geen problemen gehad vandaag.
Niks van gemerkt in ieder geval.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
HoppyF schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:59:
[...]

Hier (Ermelo), helemaal geen problemen gehad vandaag.
Niks van gemerkt in ieder geval.
Jij hebt nog een oud abonnement toch? Storing was op het nieuwe netwerk

• gbbijl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 22:54
Barre73 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 22:12:
[...]

ADSL modem? Het is een glasvezellijn... De Draytek 2132 heeft Gbit poorten dus dat zal het probleem niet zijn.
Dat sloeg op de zin 'De switch is nieuw en werkt goed in combinatie met de ADSL router.'. Wel met ADSL-modem, maar niet met Draytek, vandaar :)

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

• smidie
ik heb vandaag nergens last van gehad
ik ben sinds vanachtond aangesloten maar internet heeft het de hele dag gedaan
ik woon in flevoland
maar bij mij is geen enkele storing geweest ofzo

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Dazzler2120 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:06:
[...]

Jij hebt nog een oud abonnement toch? Storing was op het nieuwe netwerk
Nee, ik zat ooit op het oude netwerk maar nu alweer een tijdje op het nieuwe netwerk.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
HoppyF schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:43:
[...]

Nee, ik zat ooit op het oude netwerk maar nu alweer een tijdje op het nieuwe netwerk.
Ahh okee, had idd niet impact op alle nieuwe klanten, weet niet hoeveel

Verwijderd

Ik zie SBS 9 nog niet in de lijst staan,bij jullie wel?

• WoBoW
De Draytek router heeft de mogelijkheid om als VPN server dienst te doen en met mijn telefoon kan ik alleen in het eigen netwerk TV kijken via de Vodafone TV app.
1+1=2...
Door met mijn android telefoon een VPN (PPTP) verbinding op te zetten kan ik nu dus overal TV kijken op mijn telefoon. Het werkt super!
Als er meer mensen geïnteresseerd zijn wil ik hier wel een uitleg geven.

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-12 20:46
WoBoW schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:50:
De Draytek router heeft de mogelijkheid om als VPN server dienst te doen en met mijn telefoon kan ik alleen in het eigen netwerk TV kijken via de Vodafone TV app.
1+1=2...
Door met mijn android telefoon een VPN (PPTP) verbinding op te zetten kan ik nu dus overal TV kijken op mijn telefoon. Het werkt super!
Als er meer mensen geïnteresseerd zijn wil ik hier wel een uitleg geven.
Ja graag _/-\o_

Ik weet dat de mogelijkheid er is, maar heb de zin/tijd niet gehad om het eens helemaal uit te gaan zoeken |:(

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

• lazrambo
  • Laatst online: 27-11 00:20
Inmiddels is versie 1.5.4.2 uit, wanneer gaat Vodafone hier wat aan doen :@

Verwijderd

Als ik het zo lees is het niet zo gek dat Vodafone het slechtste scoort met de oplossing van klachten.

• WoBoW
Ok, hierbij dan een handleiding om overal TV te kijken op je smartphone of tablet. (In sommige kan het opzetten van een VPN verbinding op een draadloos bedrijfsnetwerk geblokkeerd zijn)

1. Download the Vodafone TV app op je tablet of smartphone. Check of deze werkt terwijl je verbonden met je thuis netwerk.
2. Open je browser en log in op je Draytek router. In mijn geval http://192.168.1.1 en gebruik inlog 'user' en wachtwoord 'user'.
3. Ga naar VPN and Remote Access -> Remote Access control.
Vink aan 'Enable PPTP VPN Service' en klik op OK. (De rest van je instellingen zullen waarschijnlijk goed staan)
4. Ga naar VPN and Remote Access -> PPTP Remote Dial-in.
Klik op 'Add a New User' en vul Username, Fullname en het Password in. Vink Allow PPTP aan en laat de instelling op Remote Dial-in Client staan. Klik op OK.
5. Ga op je Android device naar de Instellingen en vindt onder Draadloos & Netwerken de VPN mogelijkheid (de menus verschillen nogal per Android skin, dus misschien moet je even zoeken).
6. Voeg een nieuwe VPN connectie toe. Geef deze een leuke naam, kies voor een PPTP verbinding en vul het IP adres in van je thuis netwerk (kijk op whatismyip.com als je deze niet weet). (onder uitgebreide opties kan je eventueel de DNS van Google 8.8.8.8 opgeven). Druk op Save.
7. Tik op je nieuw aangemaakte VPN connectie en vul de eerder gekozen Username en Password in. Vink aan 'Opslaan gebruikergegevens' om deze gegevens niet nogmaal in te hoeven geven en druk op 'Connect'
8. Start je Vodafone TV app op en kijk TV overal!
(let op dat dit behoorlijk data gebruikt als je niet via WIFI verbonden bent)

Waarschijnlijk moet deze oplossing ook werken op iOS apparaten.

Verwijderd

Op 12 komt SBS 9(bedankt voor de NIET info hier)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:52:
Yep,
dit artikel is zojuist gepost op Vodafone thuis forum. https://breedbeeldweetjes.../12/15/en-hier-komt-sbs9/ Overigens is dat artikel vannacht om 00.17 uur geplaatst/laatste bijgewerkt. Had m nog niet gezien voor vandaag
Als je trouwens het oude abonnement hebt, dan komt die op kanaal 38, als je na 28-01-2014 een bestelling geplaatst hebt is het kanaal 12

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-12 20:46
WoBoW schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:32:
Ok, hierbij dan een handleiding om overal TV te kijken op je smartphone of tablet. (In sommige kan het opzetten van een VPN verbinding op een draadloos bedrijfsnetwerk geblokkeerd zijn)
..............
Bedankt!! _/-\o_

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

• LordSpud
ANdrode schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:03:
[...]

Als je zegt dat IPTV op VLAN ID 8, wat bedoel je dan met "intern 640"?

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-12 19:00

KooolaNL

Hurry up noob microwave

verkeerde topic gepost excuus

[ Voor 97% gewijzigd door KooolaNL op 19-12-2014 07:24 . Reden: woonplaats/regio vergeten ]

hier kon u advertentie staan

• Rubman

Rubman

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:52:
offtopic:
Doe is even beetje normaal

Het is niet zo dat als je hier een vraag neergooit dat iedereen het maar meteen voor je moet gaan uitzoeken en een antwoord geven.
We zitten op een forum met gebruikerservaringen en zijn geen helpdesk, al helpen we meestal wel.

Als je het zo graag had willen weten had je ook Vodafone direct kunnen berichten op Facebook/Twitter/Mail/Forum die zijn over het algemeen meer op de hoogte van hun eigen product.

Ik kan niet meer inloggen op de Vodafone tv app.
Blijf een foutmelding krijgen dat mijn klantnummer of pincode niet klopt.
al geprobeerd de data te verwijderen op de telefoon (android) en de app opnieuw te installeren maar mag niet baten. Meer mensen problemen mee?
Kan het ermee te maken hebben dat de telefoon geroot is? Al kan ik mij niet herinneren dat dit eerder problemen gaf.

• WoBoW
Ik kan niet meer inloggen op de Vodafone tv app.
Blijf een foutmelding krijgen dat mijn klantnummer of pincode niet klopt.
al geprobeerd de data te verwijderen op de telefoon (android) en de app opnieuw te installeren maar mag niet baten. Meer mensen problemen mee?
Kan het ermee te maken hebben dat de telefoon geroot is? Al kan ik mij niet herinneren dat dit eerder problemen gaf.
Ik had wel na de laatste update dat ik opnieuw moest inloggen, maar dat werkte bij mij prima met de gegevens uit de installatie brief.

• Rubman

Rubman

WoBoW schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:35:
[...]

Ik had wel na de laatste update dat ik opnieuw moest inloggen, maar dat werkte bij mij prima met de gegevens uit de installatie brief.
Neem niet aan dat er op de installatiebrief een ander klantnummer staat dan op de website bij gegevens en op de facturen.

• WoBoW
Rubman schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:38:
[...]
Neem niet aan dat er op de installatiebrief een ander klantnummer staat dan op de website bij gegevens en op de facturen.
Nee, maar de pincode staat ook in de brief.

• Rubman

Rubman

De pincode weet ik nog wel, heb deze ook getest op de Entone en daar werkt hij gewoon.
heb het idee dat het echt in de app zit niet op een of andere manier niks pakt.

Verwijderd

Heb je er misschien een andere rom opgezet?dat kan dan ook de oorzaak zijn.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Rubman, het klantnummer voor TV is anders als je contractsnummer. Van de TV bestaat uit alleen maar cijfers, vul je die in?
Klantenservice kan ook dit voor je nakijken

• Rubman

Rubman

Dazzler2120 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:45:
Rubman, het klantnummer voor TV is anders als je contractsnummer. Van de TV bestaat uit alleen maar cijfers, vul je die in?
Klantenservice kan ook dit voor je nakijken
Bedankt dan is dat duidelijk, Gek dat dit nergens online te vinden is.
Heb inmiddels Vodafone via Facebook een bericht gestuurd. Wordt ik meestal vrij snel geholpen.

• Barre73
Inderdaad niet online te vinden maar dat zal natuurlijk vanaf het begin in je welkomstpakket in een brief. En de monteur had de opdracht om na installatie van je TV dat nummer en de pincode te noteren in 1 van de boekjes die in je mapje met handleidingen zat. Dat mapje zou ik wel bewaren ja...

• Rubman

Rubman

Dat mapje heb ik ook nog wel, maar de monteur heeft nooit wat ingevuld in een boekje.
De beste man was ook binnen 5 minuten weer buiten gezien het modem en dergelijken al aangesloten was.
Moet gelukkig de brief ook nog wel hebben dus die gaan we even zoeken.

• smidie
Rubman schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:20:
Dat mapje heb ik ook nog wel, maar de monteur heeft nooit wat ingevuld in een boekje.
De beste man was ook binnen 5 minuten weer buiten gezien het modem en dergelijken al aangesloten was.
Moet gelukkig de brief ook nog wel hebben dus die gaan we even zoeken.
kan het niet komen omdat er al het maximale apparaten in gebruik is
dat bijvoorbeeld je oude rom nog ingelogt is
ik dacht namelijk ergens te hebben gelezen dat je een maximaal aantal apparaten kunt verbinden

• LordSpud
Voor de geïnteresseerden: het is gelukt! Met de TP-Link TL-SG3210 kun je, als je de eerder genoemde VLANs configureert, eigen hardware inzetten. Ik heb de SFP module van de Draytek in de managed switch gedaan en VLANs 8, 300 en 640 aangemaakt. De SFP poort als Trunk. De Ibiquiti router krijgt nu netjes een ip adres van Vodafone en de Entone STB werkt ook. Overigens wordt VLAN 8 volgens mij niet gebruikt maar @Androde meldde dat IPTV via VLAN 8 gaat maar intern via VLAN 640 gaat. Ik weet niet precies wat dit betekent maar heb VLAN 8 voor de zekerheid wel aangemaakt.

Telefonie en management heb ik nog niet geconfigureerd. Ik hink hier op twee gedachten. Eventueel zou ik voor de Draytek nog twee aparte SFP modules aan kunnen schaffen en een patch kabeltje laten lopen van de managed switch naar de Draytek. Andere optie is om alleen telefonie aan de praat proberen te krijgen: een UTP kabel van de Ibituiti router naar de Draytek (poort 1) zou dan voldoende moeten zijn aangezien telefonie via internet VLAN gaat...

[ Voor 38% gewijzigd door LordSpud op 20-12-2014 14:53 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
LordSpud schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:43:
Eventueel zou ik voor de Draytek nog twee aparte SFP modules aan kunnen schaffen en een patch kabeltje laten lopen van de managed switch naar de Draytek. Andere optie is om alleen telefonie aan de praat proberen te krijgen: een UTP kabel van de Ibituiti router naar de Draytek (poort 1) zou dan voldoende moeten zijn aangezien telefonie via internet VLAN gaat...
Hoeft niet perse met 2 sfps, je kan ook een koper sfp halen. Dan kun je management en voip gewoon doorzetten naar de Draytek, net als in de originele setup. De Draytek haalt dan netjes z'n configs op enz zoals het origineel is, mist alleen de TV en internet vlans maar dat maakt niet zoveel uit.

Goedkoopste optie is een 2-tal multimode optics en daarmee tussen je switch en je draytek een glas-koppeling te maken. 2x SFP + kabeltje is goedkoper dan een copper-SFP.
Enige is dat je switch dan wel 2 SFP sloten moet hebben (uplink en link naar je draytek)
Dan ben je voor zo'n 20 eur al wel klaar gok ik....

• LordSpud
DJSmiley schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:29:
[...]

Hoeft niet perse met 2 sfps, je kan ook een koper sfp halen. Dan kun je management en voip gewoon doorzetten naar de Draytek, net als in de originele setup. De Draytek haalt dan netjes z'n configs op enz zoals het origineel is, mist alleen de TV en internet vlans maar dat maakt niet zoveel uit.

Goedkoopste optie is een 2-tal multimode optics en daarmee tussen je switch en je draytek een glas-koppeling te maken. 2x SFP + kabeltje is goedkoper dan een copper-SFP.
Enige is dat je switch dan wel 2 SFP sloten moet hebben (uplink en link naar je draytek)
Dan ben je voor zo'n 20 eur al wel klaar gok ik....
Bedankt voor de tip! Ik heb inderdaad twee SFP sloten op de switch zitten. Begrijp ik het goed dat je bedoeld dat ik twee extra copper-SFP modules moet hebben (naast de al bestaande module voor uplink in de switch), eentje voor in de switch (tweede SFP poort) en eentje voor in de Draytek SFP?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
LordSpud schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:55:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb inderdaad twee SFP sloten op de switch zitten. Begrijp ik het goed dat je bedoeld dat ik twee extra copper-SFP modules moet hebben (naast de al bestaande module voor uplink in de switch), eentje voor in de switch (tweede SFP poort) en eentje voor in de Draytek SFP?
1 koper (in de switch heb je vast wel een koperpoortje wat je kan missen) of 2 glas sfp's. (dan gebruik je een 2e SFP slot op je switch)

Dus inderdaad maak je op die manier een 2e link naar je Draytek.

• ANdrode
  • Niet online
LordSpud schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:43:Overigens wordt VLAN 8 volgens mij niet gebruikt maar @Androde meldde dat IPTV via VLAN 8 gaat maar intern via VLAN 640 gaat. Ik weet niet precies wat dit betekent maar heb VLAN 8 voor de zekerheid wel aangemaakt.
Dan zat er een foutje in mijn aantekeningen :).

Mooi dat het gelukt is - met deze oplossing heb je opeens erg veel flexibiliteit. Ik weet opeens een leuk kerstcadeau voor mezelf :9

• LordSpud
ANdrode schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:02:
[...]

Dan zat er een foutje in mijn aantekeningen :).

Mooi dat het gelukt is - met deze oplossing heb je opeens erg veel flexibiliteit. Ik weet opeens een leuk kerstcadeau voor mezelf :9
Hahaha, ja ik ook: een mini rack kastje voor in de meterkast :-p

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
Is het iemand nog gelukt om met de TP-Link Gigabit SFP Media Converter MC220L het aan de praat te krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door b.gelder op 20-12-2014 16:26 ]

• ANdrode
  • Niet online
b.gelder schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:25:
Is het iemand nog gelukt om met de TP-Link Gigabit SFP Media Converter MC220L het aan de praat te krijgen?
Dat is mij niet gelukt:

Mijn PoP ondersteunt geen gigabit. De MC220L ondersteunt alleen gigabit. Ik had dus beter moeten lezen.

MC220L is dus over...

• Rubman

Rubman

Nou het is gelukt hoor.

Klantnummer is dus echt alleen te vinden op de eerste installatie brief en verstopt in een klantnummer oo de factuur.

Volgens Vodafone begon het met een 3 Dit was echter een 1.
maar we kunnen weer mobiel tv kijken.

• smidie
Weet iemand of je en hoe je de zendervolgorde van de decoder kan aanpassen??

[ Voor 6% gewijzigd door smidie op 20-12-2014 19:58 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.