I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Entone Kamai en Amulet.TRaSH schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 19:08:
die TV kastjes welke zijn het die je krijgt en wat voor aansluit mogelijkheden zitten er op ?
wil hem namelijk aan me reciever aansluiten
Die hoort een SPDIF-aansluiting te hebben.
Dit komt van de Entone website:
http://www.entone.com/pdf...ated_links/Amulet5_EU.pdf
http://www.entone.com/pdf...lated_links/Kamai5_EU.pdf
Natuurlijk zijn dat niet alle mogelijkheden bij Vodafone, maar wat het kastje zelf kan.
Misschien dat iemand hier ervaring heeft met de Entone en receivers?
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik dacht dat je bedoelde HDMI naar TV en SPDIF naar receiver.
Zelf laat ik al mijn geluid via de TV lopen, dan hoef ik niet steeds de input op de receiver aan te passen.
Als je wat wilt weten over dat dichtgetimmerde raad ik je aan deze draad ff te doorzoeken op bv bridge.TRaSH schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:36:
okay dat is dus niet wat de verkoper aan de deur vertelde,
dus ik moet 2 netwerk kabels en bv ook 2 switches overal plaatsen 1 voor internet en 1 voor TV begrijp ik.
en tot hoever is die draytek dicht getimmerd ?
aangezien ik een home server(NAS) draai voor eigen gebruik heb ik een aantal poorten geforwarded(open) zodat ik ik er van buiten op kan en nog meer dingen.
Verwijderd
Dan zou ik maar snel een knoop doorhakken of je je abbo wel door wil laten gaan.TRaSH schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:36:
okay dat is dus niet wat de verkoper aan de deur vertelde,
[...]
weet niet eens hoe het geluid van TV klinkt ik regel alles met me harmony remote en geluid en beeld gaat via me reciever.Kangodo schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:56:
Dat denk ik sowieso.
Ik dacht dat je bedoelde HDMI naar TV en SPDIF naar receiver.
Zelf laat ik al mijn geluid via de TV lopen, dan hoef ik niet steeds de input op de receiver aan te passen.
ultrapreventive schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:03:
[...]
Als je wat wilt weten over dat dichtgetimmerde raad ik je aan deze draad ff te doorzoeken op bv bridge.
gaat ik doen,Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:10:
[...]
Dan zou ik maar snel een knoop doorhakken of je je abbo wel door wil laten gaan.
heb 2 weken afkoel tijd maar heb denk ik niet zolang nodig,
thnx
Klopt, daarnaar kun je ook de optical out van de Entone gebruiken.TRaSH schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:48:
ik zie ook dat ze een HDMI aansluiting hebben dus lijkt me dat ik die kan gebruiken om beeld+geluid via de reciever te laten lopen,
Zo heb ik het TV Dolby Digital geluid lopen naar mijn receiver.
Op één of andere manier loopt TV digitaal geluid niet goed via de TV en dan naar de receiver (via ARC).
Mijn receiver werkt zo prima met TV geluid als ik een TV programma via de receiver wil horen.
Daarnaast heb ik een XBMC HTPC draaien waarmee ik TV series en films kijk en luister.
Dit loopt allemaal via HDMI.
Kortom, de TV interactieve box doet wat ie moet doen.
De Draytek doet het goed maar is helaas nog steeds niet zelf volledig te beheren alleen in User mode.
Hele traject is inderdaad al doorlopen. Mijn doelstelling was ook niet ontbinden maar krijgen waar ik recht op heb. Ga er nu ook verder mee met mijn rb om te kijken wat ik verder mee kan. Zal dan mijn eigen college bundels er is op na slaan! ;-pVerwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:49:
Hoeft niet via aangetekende brief, gewoon schriftelijk is voldoende.
En wanneer je uit een mededeling van Vodafone kan afleiden dat ze sowieso niet van plan zijn om na te komen, is een ingebrekestelling helemaal niet nodig.
Daarnaast is volgens mij dat hele traject al gelopen.
DaveD
DaveD1109 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:34:
[...]Mijn doelstelling was ook niet ontbinden maar krijgen waar ik recht op heb.
Je meldde dat je rb rapporteerde dat ontbinden lastig werd, daardoor ging ik ervanuit dat je wilde ontbinden? Maar je wilt nog steeds dat ze leveren?
Ook ik zit nog erg te twijfelen om over te stappen van ziggo naar vodafone thuis. Ik heb nu ziggo alles in 1 plus en zou dan naar vodafone thuis 100/100 gaan.
Ik lees op internet veel problemen met glasvezel en ben daar een beetje bang voor. Ik kan het me namelijk niet permiteren om steeds problemen te hebben met bijvoorbeeld de snelheid/verbinding.
Nooit problemen bij ziggo gehad alleen die slechte upload is mijn overweging om over te stappen. Dit omdat ik veelvoudig gebruik maak van mijn nas systeem en deze vanaf verschillende lokaties benader. Daarnaast draaien er een paar backup servers coor mijn werk thuis.
Voor de upload snelheid wil ik dus overstappen. Dus hopelijk komt dat goed en houd ik een stabiele verbinding.
Even een paar vraagjes:
- is het tv signaal van ziggo nu echt beter. Of is iptv toch niet zo slecht
- kan ik ipv de vodafone router vervangen voor een eigen router? Ik gebruik namelijk nu een Sophos utm 110/120 met vpn tunnels etc
Thanks
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
De glasvezel wordt rechtstreeks aangesloten op de Vodafone router en is daarom niet te vervangen.Davy1982 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:36:
Voor de upload snelheid wil ik dus overstappen. Dus hopelijk komt dat goed en houd ik een stabiele verbinding.
Even een paar vraagjes:
- is het tv signaal van ziggo nu echt beter. Of is iptv toch niet zo slecht
- kan ik ipv de vodafone router vervangen voor een eigen router? Ik gebruik namelijk nu een Sophos utm 110/120 met vpn tunnels etc
Thanks
De eigen router kun je aansluiten aan lan zijde en dan in een soort DMZ.
Waarom kies je dan voor Vodafone?
KPN/XS4ALL werkt met vlan maar de router is wel te vangen. Bij KPN moet de EB alsnog blijven voor alleen telefoon. De streams zijn 7 Mbit en gelijk aan ADSL
Telfort /Fiber router kun gewoon aansluiten . De HD streams zijn 12-13 Mbit en beter dan bij KPN zelf
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2014 07:56 ]
Ik had een aantal oplossingen besproken met hen waaronder ontbinding. Ben verder tevreden hoor over de kwaliteit maar vind het schandalig hoe ze met mijn klachten zijn omgegaan.ultrapreventive schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:00:
[...]
![]()
Je meldde dat je rb rapporteerde dat ontbinden lastig werd, daardoor ging ik ervanuit dat je wilde ontbinden? Maar je wilt nog steeds dat ze leveren?
DaveD
Is de tv kwaliteit van ziggo beter dan het iptv van diverse fiber aanbieder? Kan ik beter voor tv ziggo houden?
Betekend dit dat als ik deze 2 vlan id's overneem in mijn Cisco SLM2005 switch dat ik hiermee de Draytek kan omzeilen? Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?Dazzler2120 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:35:
[...]
Of het mogelijk is om via een vlanswitch dit te laten lopen durf ik je niet te zeggen...
Er zijn 2 vLan's;
- Internet (vlan 300)
- IPTV (vlan 640)
Het is niet mogelijk om de vlans aan te passen op de Draytek, of om deze in full bridge te zetten. Naar mijn weten werken dedicated switches wel, ik weet niet of iemand dit kan bevestigen of dit werkt of niet?
Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas
Verwijderd
Het zou wel fijn zijn wanneer je daar dan een beetje duidelijker over bent.DaveD1109 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 07:53:
[...]
Ik had een aantal oplossingen besproken met hen waaronder ontbinding. Ben verder tevreden hoor over de kwaliteit maar vind het schandalig hoe ze met mijn klachten zijn omgegaan.
Het is wat lullig wanneer mensen je proberen te helpen met een probleem dat jij zelf geen probleem vindt...
Verwijderd
Kwaliteit van Ziggo, Fiber en Telfort streams is beter dan van KPN. Fiber colporteurs zijn nog grotere boeven dan kennelijk de Vodafone colporteurs (Fiber colporteurs liegen over de achtergrond van Fiber, zie het Fiber topic).Davy1982 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:19:
Misschien dan toch wel kpn overwegen zodat ik het internet kan afsplitsen naar mijn eigen router.
Is de tv kwaliteit van ziggo beter dan het iptv van diverse fiber aanbieder? Kan ik beter voor tv ziggo houden?
Voor upload moet je ook niet meer bij KPN zijn, tenzij je extra betaalt voor 100/100 (en in de toekomst wellicht voor 500/500?)
Afsplitsen van internet kan het makkelijkst bij Telfort en Fiber, daar komt het gewoon al gescheiden uit de Genexis.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Waarom zou dat dodelijk zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door ajvdvegt op 02-08-2014 12:16 . Reden: vraag toegevoegd ]
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Nou vindt het in zoverre een probleem dat Vodafone geld in rekening brengt voor dingen die ze helemaal niet leveren. Mijn excuses als het onduidelijk is overgekomen! ;-) Vind wel dat eventuele toekomstige klanten moeten weten wat ze kunnen verwachten van Vodafone. Ook lijkt het mij handige informatie voor anderen om eventuele korting te bedingen zodat Vodafone in het vervolg beter gaat nadenken over wat ze nu werkelijk kunnen bieden en adverteren. ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:28:
[...]
Het zou wel fijn zijn wanneer je daar dan een beetje duidelijker over bent.
Het is wat lullig wanneer mensen je proberen te helpen met een probleem dat jij zelf geen probleem vindt...
[ Voor 14% gewijzigd door DaveD1109 op 02-08-2014 12:44 ]
DaveD
Verwijderd
De glasvezel gaat rechtstreeks in de wan poort van de Draytek.Paulie72 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:29:
[...]
Betekend dit dat als ik deze 2 vlan id's overneem in mijn Cisco SLM2005 switch dat ik hiermee de Draytek kan omzeilen? Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?
Verwijderd
De kwaliteit van TV is bij KPN en XS4ALL nog altijd gelijk aan ADSL en slechter dan Ziggo.Davy1982 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:19:
Misschien dan toch wel kpn overwegen zodat ik het internet kan afsplitsen naar mijn eigen router.
Bij KPN heb je voor afsplitsen van internet een router nodig met vlan support of een switch. Telfort glas en Fiber gebruiken geen vlan's en kun je RJ-45 kabel van je eigen router gewoon in de NT (glasvezelmodem) pluggen. (MTU waarde is ook gewoon 1500)
Bij Telfort glas en Fiber en vermoedelijk ook bij Vodafone en Tweak is de bitrate van de meeste HD zenders gelijk aan die van Ziggo. Bij Ziggo is de bitrate van sommige Hd zenders ook wel lager dan 12-13 Mbit.
Dat is nieuw voor mij. Ik vind dat er een duidelijk verschil zit tussen NL 1,2 en 3 in HD via coax op (in mijn geval) Telfort en via IPTV op de Amino. Via de coax vind ik het beeld mooier, hoewel dat niet aan de bitrate hoeft te liggen natuurlijk. Waar heb je dit vandaan?Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:10:
[...]Bij Telfort glas en Fiber en vermoedelijk ook bij Vodafone en Tweak is de bitrate van de meeste HD zenders gelijk aan die van Ziggo. Bij Ziggo is de bitrate van sommige Hd zenders ook wel lager dan 12-13 Mbit.
Bij Fiber NL en bij Telfort zijn de meeste HD-streams 12-13 mbit. In KPN BCS termen heten die streams "HD+".Rallye schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 22:29:
[...]
Dat is nieuw voor mij. Ik vind dat er een duidelijk verschil zit tussen NL 1,2 en 3 in HD via coax op (in mijn geval) Telfort en via IPTV op de Amino. Via de coax vind ik het beeld mooier, hoewel dat niet aan de bitrate hoeft te liggen natuurlijk. Waar heb je dit vandaan?
Dat jij via DVB-C (wat jij "coax" noemt) een betere kwaliteit ervaart dan de IPTV 12-13 mbit streams kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld dat je de Amino op 1080p hebt staan en dat deze dus het de-interlacen van het TV-signaal doet terwijl bij DVB-C je TV het doet.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Jij gebruikt de term "multicast" verkeerd. "Multicast" in de zin van IGMP (op layer 3) wordt voor de IPTV oplossingen van de div. providers gebruikt. En ja, daar is het dodelijk (als je uberhaupt multicast op je eigen LAN zou hebben) voor je WIFI netwerk als multicast verkeer op je LAN ook over je WIFI komt.ajvdvegt schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:14:
Nou, weinig van gemerkt toen ik bij XS4All zat. Behalve dan dat alles wel gewoon werkte zonder iets te hoeven aanpassen op m'n router.
Waarom zou dat dodelijk zijn?
Maar goed, jij bedoelt waarschijnlijk gewoon "broadcast", waarmee UPNP/DLNA apparaten hun presence op netwerk kunnen adverteren (of solliciteren, daar wil ik ff van af zijn want ken die protocollen niet tot in de diepte).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat van de bitrate neem ik graag van je aan. Dan begrijp ik het volgende wat je zegt echter niet. Volgens mij, maar ik ben een relatieve leek, is het HD-signaal van zichzelf 1080i. Maakt mijn TV er dan 1080p van (de-interlacen), ook als ik daar geen opdracht toe gegeven heb? Doet hij dat ook met SD-signalen?eymey schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 01:00:
[...]
Dat jij via DVB-C (wat jij "coax" noemt) een betere kwaliteit ervaart dan de IPTV 12-13 mbit streams kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld dat je de Amino op 1080p hebt staan en dat deze dus het de-interlacen van het TV-signaal doet terwijl bij DVB-C je TV het doet.
Bij mijn Amino heb ik gemerkt dat instellen op 1080p een (nog) minder mooi beeld geeft. Die staat dus op 1080i, ook al moet ik hem daar na elke software-push weer op terugzetten. Als ik mijn receiver op de Amino instel zegt de TV ook iets van 1920x1080i. Omzetten naar 720p, wat ik voor de TV boven doe want die is HD Ready, geeft geen verslechtering.
Het hoeft voor mij alleen stabiel te werken en de downtime tijdens het overstappen moet minimaal zijn.
Welke provider raden jullie mij aan?
Heb opgezegd...... downtime minimaal....respawn123 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:24:
Ik heb mijn tweak abonnement opgezegd en wil nu overstappen naar Vodafone, KPN of Telfort.
Het hoeft voor mij alleen stabiel te werken en de downtime tijdens het overstappen moet minimaal zijn.
Welke provider raden jullie mij aan?
succes. Zelf opzeggen is het recept voor downtime van een week of 2. Immers, de oude provider zal je glasvezel opzeggen, Reggefiber gaat de vezel in de pop loskoppelen. Daarna kan de nieuwe provider deze vezel weer laten patchen (dus 2x doorlooptijden)
Een snelle overstap kan prima met een migratie, dan is het 's ochtends stekkers om, 's middags online op nieuwe provider. Maar door zelf op voorhand de oude ISP op te zeggen gaat dit plan niet op.
Je zal dan (al dan niet tijdelijk) een kabel/dsl lijn moeten nemen als je niet langere tijd zonder verbinding wilt zitten (of via de buren tijdelijk).
Het was verstandiger geweest om eerst even in te lezen en te informeren, en dan pas op te zeggen. Dan had je gewoon kunnen overstappen op glasvezel.
Mail van Vodafone:
Bedankt voor uw mail naar Vodafone Thuis.
U informeert naar de Overstapservice van Vodafone Thuis.
Overstapservice
Een Overstapservice bieden we niet op dit moment. We kunnen wel in goed overleg ervoor zorgen dat u hoogstens 4 uur zonder diensten zit. Dit betreft een glasvezelaansluiting.
[ Voor 47% gewijzigd door respawn123 op 03-08-2014 18:08 ]
Zoals ik het begrijp werkt het als volgt:
Overstappen wordt gebruikt als je van provider A naar provider B gaat.
Overstapservice is als je nieuwe provider de oude opzegt via Vereniging Coin (www.coin.nl)
Een migratie heb je als WBA je in éénmaal in de wijkkast overzet van provider A naar provider B.
Overstappen kan altijd, dat heb je zelf in de hand.
Overstapservice kan alleen als de provider aangemeld is bij Coin. Het nieuwe Vodafone is er pas sinds april, dus die hebben waarschijnlijk nog geen overeenkomst.
Een migratie kan altijd, mits je opzegdatum niet vóór de nieuwe startdatum is.
Vodafone kan zeker een migratie aanvragen, maar dat is geen garantie dat je administratief ook wordt opgezegd bij de oude provider.
De diensten zullen zeker stoppen, maar de facturen niet altijd.
Mijn advies, mocht je voor Vodafone kiezen.
1) Vodafone aanvragen.
2) Wachten tot Guidion je belt.
3) Afspraak maken voor een datum (over drie/vier weken ivm maand opzegtermijn)
4) Oude provider een week na die datum laten stoppen.
In het beste geval zal Tweak je abonnement meteen op de migratie-datum stoppen.
In het ergste geval betaal je een week teveel.
Verwijderd
Wat bedoel je met 'het'?respawn123 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:24:
I
internet?
iptv?
telefoon?
DVB-C?
Het hele zooitje hahaVerwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 18:09:
[...]
Wat bedoel je met 'het'?
internet?
iptv?
telefoon?
DVB-C?
Verwijderd
Dan blijft Telfort over, de rest levert geen DVB-C.respawn123 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:24:
Ik heb mijn tweak abonnement opgezegd en wil nu overstappen naar Vodafone, KPN of Telfort.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2014 18:53 ]
Coin heeft niets te doen met migraties op de fysieke netwerklaag. In de gevallen van het Vodafone glasvezelnetwerk is het dus een migratie binnen Reggefiber, immers, die beheren de fysieke infrastructuur.Kangodo schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 18:09:
Ooh, dan is er onduidelijkheid over de gebruikte termen.
Zoals ik het begrijp werkt het als volgt:
Overstappen wordt gebruikt als je van provider A naar provider B gaat.
Overstapservice is als je nieuwe provider de oude opzegt via Vereniging Coin (www.coin.nl)
Een migratie heb je als WBA je in éénmaal in de wijkkast overzet van provider A naar provider B.
Overstappen kan altijd, dat heb je zelf in de hand.
Overstapservice kan alleen als de provider aangemeld is bij Coin. Het nieuwe Vodafone is er pas sinds april, dus die hebben waarschijnlijk nog geen overeenkomst.
Een migratie kan altijd, mits je opzegdatum niet vóór de nieuwe startdatum is.
Vodafone kan zeker een migratie aanvragen, maar dat is geen garantie dat je administratief ook wordt opgezegd bij de oude provider.
De diensten zullen zeker stoppen, maar de facturen niet altijd.
Reggefiber heeft al lange tijd een (goed werkend) migratieproces. Hiermee kan de klant dus met minimale downtime omgezet worden tussen de diverse operators. De nieuwe provider stuurt een migratieorder in voor datum X. Die datum wordt de verbinding 's ochtends omgezet. Dus 's middags kan de klant online zitten via de nieuwe provider. (Even ervanuitgaand dat alle orderprocessen en provisioning systemen voorbereid zijn). Maar dat is een provider/operator aangelegenheid. Reggefiber heeft in dat deel geen invloed.
Dan heb je nog een migratie van het telefoonnummer. Maar dat is een losse aangelegenheid, en niet afhankelijk van de infra.
De grote downtime komt doordat de nieuwe operator geen migratie indiend, of niet meer KAN doen omdat de oude provider al een disconnect (opzegging) gedaan heeft. En daarom is het van belang dat je niet ZELF opzegt. De contractuele verplichtingen is wel iets wat je zelf moet doen en in de gaten moet houden. Maar feitenlijk zal het Reggefiber niets uitmaken als je na 1 maand alweer een nieuwe provider neemt en je laat migreren. Wel zal de oude provider je dan aan de contractstermijn enz houden.
En dat staat dan los van een migratie.
Ok, bedankt voor de correctie.eymey schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 01:04:
[...]
Maar goed, jij bedoelt waarschijnlijk gewoon "broadcast", waarmee UPNP/DLNA apparaten hun presence op netwerk kunnen adverteren (of solliciteren, daar wil ik ff van af zijn want ken die protocollen niet tot in de diepte).
Heeft iemand dan enig idee of de router van Vodafone broadcast tussen Wifi en UTP ondersteunt?
Nee, hier ligt de telefonie er ook uit. Precies op het moment dat een familielid in het buitenland in het ziekenhuis ligt.EdVe schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:22:
Momenteel storing. Is dit alleen omgeving Apeldoorn?
[ Voor 5% gewijzigd door Monkeydancer op 04-08-2014 16:48 ]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
nieuws: KPN zet uitrol glasvezel mogelijk op lager pitje
Als dit 'gerucht' echt waar is en als ACM een verdere vergroting van het belang van KPN in Reggefiber goed gaat keuren, dan is het snel over met de pret voor Tweak en Vodafone om onafhankelijk van de (on)mogelijkheden van KPN WBA diensten uit te gaan rollen, zoals goede streams en gigabit internet......
Er zullen dan namelijk geen nieuwe glasvezelprojecten meer komen met point to point infra en bijbehorende ODF mogelijkheden
[ Voor 78% gewijzigd door eymey op 06-08-2014 10:26 ]
Verwijderd
Sowieso is het idioot dat vrijwel alle KPN apparatuur in de de Reggefiber PoPs met 100 mbit/s optics is uitgerust. Daar is duidelijk niet op de toekomst vooruit gekeken, waardoor ze nu bestaande gebieden moeten gaan upgraden voor ze maximaal 1 gbit/s aan kunnen.
Glas en alle vormen van DSL liggen bij KPN nu echt op één grote hoop. Een hoge upload is nu gewoon een "optie" die je tegen meerprijs kan nemen bovenop het normale abonnement indien je verbinding over glas kan.
Wat dus vooral een slechte zaak is in dit verhaal, is dat je bij GPON nóóit meer écht onafhankelijke partijen op een netwerk kan toelaten, zoals nu met Vodafone en Tweak. Er is altijd 1 partij (KPN) die op layer 2 of 3 wholesale operator is, met de beperkingen daarvan (zoals de onmogelijkheid voor een partij om betere IPTV streams te leveren).
maar dat is van de gekke. Zeker met het verhaal van de fusie van de kabelaars is de concurrentie in Nederland ver onder peil aan het zakken. Daarnaast hebben we hier in Houten bijvoorbeeld glas gekregen met het idee dat het open zou zijn voor alle aanbieders (http://www.glasvezel.nu/n...svezel-houten-start-maart), en dan zou nu KPN dat volledig in handen krijgen?eymey schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:25:
eymey in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
nieuws: KPN zet uitrol glasvezel mogelijk op lager pitje
Als dit 'gerucht' echt waar is en als ACM een verdere vergroting van het belang van KPN in Reggefiber goed gaat keuren, dan is het snel over met de pret voor Tweak en Vodafone om onafhankelijk van de (on)mogelijkheden van KPN WBA diensten uit te gaan rollen, zoals goede streams en gigabit internet......
Er zullen dan namelijk geen nieuwe glasvezelprojecten meer komen met point to point infra en bijbehorende ODF mogelijkheden
Verwijderd
Je laatste alinea is erg relevant, ik denk dat de ACM hier zeker naar zal kijken en eventueel voorwaarden zal stellen bij een overname (bijvoorbeeld dat KPN niet met GPON concurentie mag gaan uitsluiten).eymey schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:16:
KPN zelf is sowieso dé USP van glasvezel (symmetrische snelheden) al helemaal naar de achtergrond aan het verdrijven.
Glas en alle vormen van DSL liggen bij KPN nu echt op één grote hoop. Een hoge upload is nu gewoon een "optie" die je tegen meerprijs kan nemen bovenop het normale abonnement indien je verbinding over glas kan.
Wat dus vooral een slechte zaak is in dit verhaal, is dat je bij GPON nóóit meer écht onafhankelijke partijen op een netwerk kan toelaten, zoals nu met Vodafone en Tweak. Er is altijd 1 partij (KPN) die op layer 2 of 3 wholesale operator is, met de beperkingen daarvan (zoals de onmogelijkheid voor een partij om betere IPTV streams te leveren).
Ik ben dus juist bang van niet.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:53:
[...]
Je laatste alinea is erg relevant, ik denk dat de ACM hier zeker naar zal kijken en eventueel voorwaarden zal stellen bij een overname (bijvoorbeeld dat KPN niet met GPON concurentie mag gaan uitsluiten).
Ik ben bang dat ACM in het "concurrentie" verhaal het verschil tussen ODF en Wholesale Broadband Access niet genoeg zal gaan zien.
ODF zal met GPON eigenlijk gewoon niet mogelijk zijn (dus geen beschikking over de vezel naar de consument toe en ook niet wat je daarop zet). En bij Wholesale Broadband Access zijn er te veel beperkingen en zit je vast aan de netwerktechnologieën op laag 2 en op laag 3 die KPN kan/wil bieden.
Maar ik ben dus bang dat ACM alleen maar gaat zien dat er WBA mogelijk is, dus concurrenten worden niet uitgesloten
Tsja, in bestaande gebieden zal het gewoon nog "open" zijn. En zeker zolang ODF van kracht blijft. Echter heb ik begrepen dat ODF nog een afspraak is tussen Reggefiber en de voorloper van de ACM... en trouwens bij projecten zoals in Almere ook afgesproken met de gemeente.datadevil schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:50:
[...]
maar dat is van de gekke. Zeker met het verhaal van de fusie van de kabelaars is de concurrentie in Nederland ver onder peil aan het zakken. Daarnaast hebben we hier in Houten bijvoorbeeld glas gekregen met het idee dat het open zou zijn voor alle aanbieders (http://www.glasvezel.nu/n...svezel-houten-start-maart), en dan zou nu KPN dat volledig in handen krijgen?
Maar de vraag is hoe lang die afspraken nog lopen en of KPN bij een overname ook op een gegeven moment van die ODF verplichting af kan.
De ACM is niet gek, de voormalige OPTA die nu bij de ACM hoort heeft echt wel verstand van zaken.eymey schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:36:
[...]
Ik ben dus juist bang van niet.
Ik ben bang dat ACM in het "concurrentie" verhaal het verschil tussen ODF en Wholesale Broadband Access niet genoeg zal gaan zien.
ODF zal met GPON eigenlijk gewoon niet mogelijk zijn (dus geen beschikking over de vezel naar de consument toe en ook niet wat je daarop zet). En bij Wholesale Broadband Access zijn er te veel beperkingen en zit je vast aan de netwerktechnologieën op laag 2 en op laag 3 die KPN kan/wil bieden.
Maar ik ben dus bang dat ACM alleen maar gaat zien dat er WBA mogelijk is, dus concurrenten worden niet uitgesloten
Concurrentie uitsluiten zal nooit toegestaan worden.
Concurrenten van KPN zullen dit ook niet toelaten en desnoods rechtszaken gaan beginnen om toegang tot een vrij netwerk af te dwingen.
Er moet gewoon een onafhankelijke partij zijn die de infrastructuur beheert waarbij partijen tegen betaling toegang krijgen tot die infrastructuur.
Een partij als KPN die belang heeft in zowel de infrastructuur, operator en tevens aanbieder is, kan nooit onafhankelijk zijn.
Verwijderd
Heel belangrijk: het kostenplaatje. Op WBA is het praktisch niet mogelijk om winstgevend te zijn als je niet een hogere prijs aan je klanten wil berekenen dan KPN en haar dochters die op hetzelfde netwerk zitten.eymey schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:36:
[...]
Ik ben dus juist bang van niet.
Verwijderd
Als KPN haar zin krijgt met z'n allen dan terug naar Ziggo en UPC? Ben dan benieuwd hoe snel KPN terugkomt op deze onzalige gedachte.eymey schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:38:
[...]
Tsja, in bestaande gebieden zal het gewoon nog "open" zijn. En zeker zolang ODF van kracht blijft. Echter heb ik begrepen dat ODF nog een afspraak is tussen Reggefiber en de voorloper van de ACM... en trouwens bij projecten zoals in Almere ook afgesproken met de gemeente.
Maar de vraag is hoe lang die afspraken nog lopen en of KPN bij een overname ook op een gegeven moment van die ODF verplichting af kan.
@Dummy1 Daar komen ze waarschijnlijk niet op terug want er is geen geld, dus het moet zo goedkoop mogelijk.
is dat ergens op te zoeken ?
Verwijderd
De economische wet is anders wel dat je eerst moet investeren alvorens te kunnen verdienen. Maar goed, geen geld is geen geld om te investeren en is dus stilstand en achteruitgang in de ontwikkelingen. Maar dit kan ook een keuze zijn.Axelfoley007 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:39:
Wel als je op 100Mbit apparatuur in de centrale zit aangesloten. Als dit Gbit is heb je hier geen last van.
@Dummy1 Daar komen ze waarschijnlijk niet op terug want er is geen geld, dus het moet zo goedkoop mogelijk.
Lijbrandt ging er toch mee ophouden en ik betaal al een tijdje toch teveel…
nu wachten op het belletje:)
iemand trouwens enig idee of ik een vast ip kan krijgen ipv dynamisch?
[ Voor 20% gewijzigd door DRuw op 06-08-2014 20:36 ]
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Verwijderd
Nee, natuurlijk niet. KPN zal ook nooit aktief concurrentie uitsluiten.HoppyF schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:39:
[...]
De ACM is niet gek, de voormalige OPTA die nu bij de ACM hoort heeft echt wel verstand van zaken.
Concurrentie uitsluiten zal nooit toegestaan worden.
De vraag is echter od de ACM zoveel verstand van zaken heeft dat ze doorhebben dat er nu een netwerk gebouwd gaat worden waarvan achteraf blijkt dat er geen concurrentie mogelijk is, en dus KPN al vooraf zal instrueren een dergelijk netwerk niet te bouwen (m.a.w. KPN niet zal toestaan concurrentie passief uit te sluiten).
Hoe kan je toegang tot een vrij netwerk afdwingen als er geen vrij netwerk is?Concurrenten van KPN zullen dit ook niet toelaten en desnoods rechtszaken gaan beginnen om toegang tot een vrij netwerk af te dwingen.
Ja, duh. Er moet gewoon zo'n partij komen, net als we gewoon niet teveel belasting moeten betalen, Rusland gewoon weg moet uit Ukraine, alle werkenden gewoon loonverhoging moeten krijgen en Microsoft gewoon de broncode van Windows moet vrijgeven..Er moet gewoon een onafhankelijke partij zijn die de infrastructuur beheert waarbij partijen tegen betaling toegang krijgen tot die infrastructuur.
de vraag is: wie gaat dat gewoon organiseren?
Je krijgt hoogwaarschijnlijk een IP Adres van een ander land met alle gevolgen van dien. Vodafone koopt IP adressen namelijk 2e Hands. Tevens kun je jouw Vodafone modem (De Draytek) niet bridgen.
Ik hoop het beste voor je!
Edit:
Nee je krijgt geen vaste IP Adres.
DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:28:
Zo, ik ga ook over naar Vodafone.
Lijbrandt ging er toch mee ophouden en ik betaal al een tijdje toch teveel…
nu wachten op het belletje:)
iemand trouwens enig idee of ik een vast ip kan krijgen ipv dynamisch?
[ Voor 3% gewijzigd door Requa op 06-08-2014 21:08 ]
wat maakt het uit om een IP adres uit een ander land te hebben (waar merk je dit in de praktijk aan?)
En datzelfde geld ook voor dat bridgen.... het feit dat ik dat nu dus ook niet heb gedaan, maakt dat voor mij iets uit dan?
En wat het ip betreft... ik heb nu ook een dynamisch ip adres dus worst case blijft het hetzelfde met 20 euro per maand goedkoper..?
Edit, ff zitten zoeken in dit topic maar betekend het nou dat door het modem wat ik krijg ik mijn eigen router weg moet gooien en dat nieuwe ding de IP adressen uitdeelt zonder dat ik kan zien/bepalen welke apparaat welk IP krijgt?
Dan kan mijn hele server setup en overige spul de deur uit (lees: dan kan vodafone de aanvraag shaken)..
[ Voor 28% gewijzigd door DRuw op 06-08-2014 21:28 ]
Zie ook dit topic hierover: ip adres problemen Vodafone thuis
Dat bridgen maakt opzich niets uit, maar sommigen onder ons vindt het prettiger om een eigen Router al het verkeer af te laten handen i.p.v. Het modem met Routerfunctie.
Wat betreft IP, het blijft in princiepe hetzelfde. Als je overstapt op Vodafone en 20 euro goedkoper aankomt dan je huidige, is mooi meegenomen :D!
Nadeel van buitenlands ip = creditcard geblokkeerd bij betalingen (mogelijk, is mij gebeurd omdat Paraguay), of bans in games (ip was al gebanned, of totaal nieuwe inlog uit ander werelddeel wordt uit voorzorgt geblokkeerd).DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:18:
ok, altijd leuk een negatief bericht om te beginnen maargoed, dan in detail:
wat maakt het uit om een IP adres uit een ander land te hebben (waar merk je dit in de praktijk aan?)
En datzelfde geld ook voor dat bridgen.... het feit dat ik dat nu dus ook niet heb gedaan, maakt dat voor mij iets uit dan?
En wat het ip betreft... ik heb nu ook een dynamisch ip adres dus worst case blijft het hetzelfde met 20 euro per maand goedkoper..?
Bridge maakt uit in die zin, dat je eigenlijk niet je eigen router kan gebruiken. Ervanuitgaande dat je een Tweakers bent, wil je mss wel een Voip account instellen of gebruik je wel eens torrents voor opensource bestanden. De modem zit, zoals ik merk, best snel aan zn limiet qua effectiviteit als je TV kijkt, belt en wil internetten met je familie (5? apparaten) en downloaden
Als ik dan in hun apparaat kan tot daar aan toe maar het moet wel mogelijk zijn.
(ik lees overigens ook dat dat IP adres verhaal iets tijdelijks is omdat ze die kopen en dan het nog niet verwerkt is, dus met enkele maanden opgelost is sowieso?)
[ Voor 26% gewijzigd door DRuw op 06-08-2014 21:30 ]
Dat met de Externe IP: De topic waarnaar ik je verwees, dat probleem is nogsteeds niet opgelost..
Maar dat van dat Externe ip adres snap ik ff niet.
Zonder een aparte discussie op te rakelen: als ik geen vast IP adres krijg, waarom verandert het dan niet na 60 mins zonder stroom te hebben gestaan? blijkbaar wel vast IP adres?
edit: Flash?
ik lees overal dat bridgen niet kan en jij gooit ff een bommetje dat het simpelweg wel kan??
Leg eens uit?
kan iemand wellicht een screenshot maken van het menu waar je wel bij kunt (of kan ik gewoon netjes mijn eigen router eraan koppelen en de DHCP van die nieuwe uitzetten?)
[ Voor 22% gewijzigd door DRuw op 06-08-2014 21:43 ]
FLASH1977 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:39:
De Draytec kun je prima in bridge-mode zetten zodat je eigen router het netwerkverkeer kan afhandelen.
Verwijderd
Kan je ook aangeven hoe dat moet?FLASH1977 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:39:
De Draytec kun je prima in bridge-mode zetten zodat je eigen router het netwerkverkeer kan afhandelen.
Ik heb onlangs zelf een eigen router achter een Draytec gezet en de gehele dhcp en wifi functionaliteit uitgezet. Werkt prima. Alleen aangeven wat het ip-adres is van je eigen router in de Draytec.
FLASH1977 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:45:
Wil niet zeggen dat het niet kan.
Ik heb onlangs zelf een eigen router achter een Draytec gezet en de gehele dhcp en wifi functionaliteit uitgezet. Werkt prima. Alleen aangeven wat het ip-adres is van je eigen router in de Draytec.
Momenteel kan ik niet nakijken of deze optie standaard staat uitgeschakeld op de Draytek modem(s) die Vodafone uitlevert aan haar klanten.
Ik heb een eigen router achter de Draytek hangen, dit werkt gewoon goed.DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:41:
Ik moet portforwardings kunnen aanmaken en de DHCP kunnen regelen (ik heb in mijn eigen netwerk 10.0.0.X ranges en dat wil ik zeker zou houden) en daarbij moet ik ook kunnen zien als ik een nieuw apparaat toevoeg welk ip adres dat heeft gekregen (zonder op het apparaat zelf te kijken).
Maar dat van dat Externe ip adres snap ik ff niet.
Zonder een aparte discussie op te rakelen: als ik geen vast IP adres krijg, waarom verandert het dan niet na 60 mins zonder stroom te hebben gestaan? blijkbaar wel vast IP adres?
edit: Flash?
ik lees overal dat bridgen niet kan en jij gooit ff een bommetje dat het simpelweg wel kan??
Leg eens uit?
kan iemand wellicht een screenshot maken van het menu waar je wel bij kunt (of kan ik gewoon netjes mijn eigen router eraan koppelen en de DHCP van die nieuwe uitzetten?)
Een IP reeks die los staat van de Draytek.
Geen bevestiging, geen contract.
Ik game ook weleens en heb inderdaad geen zin in buitenlands gezeur als ze het niet willen oplossen.
Als je bij EA de IP registratie wilt veranderen kun je beter ook verhuizen....
@HoppyF, heb je de DHCP volledig uit kunnen zetten dan van de Draytec of heb je gekke toeren uit moeten halen?
[ Voor 11% gewijzigd door DRuw op 06-08-2014 21:58 ]
Deze heeft o.a een betere en snellere provisioning van de diensten.
Daarnaast heeft de nieuwe router 2 antennes ipv 3.
FLASH1977 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:58:
Binnenkort zal Vodafone starten met de uitrol van een nieuwer type; namelijk de Vigor 2132.
Deze heeft o.a een betere en snellere provisioning van de diensten.
Daarnaast heeft de nieuwe router 2 antennes ipv 3.
DHCP staat aan (enabled) in de Draytek, uitzetten kan echter ook via de user login toegang.DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:57:
kijk als dat kan dan laat ik mijn eigen router alles regelen en vraag ik alleen de bevestiging dat ik een volledig NL adres krijg dat niet uit het buitenland afkomstig is en dat hun modem ook niets aan poorten etc blokkeert.
Geen bevestiging, geen contract.
Ik game ook weleens en heb inderdaad geen zin in buitenlands gezeur als ze het niet willen oplossen.
Als je bij EA de IP registratie wilt veranderen kun je beter ook verhuizen....
@HoppyF, heb je de DHCP volledig uit kunnen zetten dan van de Draytec of heb je gekke toeren uit moeten halen?
Dit staat in het LAN menu.
Ik gebruik DHCP van de Draytek verder niet voor de vaste UTP aansluitingen, deze zitten op de router achter de Draytek. (E2000)
O ja, volgens mij heb ik ook een buitenlands IP adres, geen last van.
Alles werkt prima tot nu toe.
IP begint met 31.201.xx.xx
War ik alleen zelf nog zou willen aanpassen is de VoIP configuratie in de Draytek, daar kan ik niet bij.
[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 06-08-2014 22:06 ]
even er vanuitgaande dat het ding van VF of zijzelf geen poorten blokkeren dan....
(iemand een screenshotje van het menu toevallig?)
ff btw, die instructiefilmpjes op de VF site zijn dan wel hopeloos achterhaald...
Edit: en als die filmpjes toch niet kloppen, welke recorders delen ze uit voor de tv (met opname)??
[ Voor 47% gewijzigd door DRuw op 06-08-2014 22:05 ]
Ik hoop het beste voor je :)! Succes!
Lijbrandt was ook niet super hoor maar wat is dan nog wel goed???
Voor de rest geen problemen ondervonden op die twee redenen na.
Verwijderd
Zo zie ik in het filmpje dat je coax nog kan aansluiten voor een 2e tv elders... Kan dat nog wel?
0900-7171000 (€ 0,45 per gesprek)
Beschikbaarheid: Ma t/m vr 9.00 - 21.00 uur
Za 10.00 - 17.00 uur
Als ik het vandaag kon opzeggen graag.DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:09:
Zijn jullie dan zo ontevreden jongens?
Lijbrandt was ook niet super hoor maar wat is dan nog wel goed???
Die buitenlandse ip-adres heeft ook mijn creditcard geblokeerd.
Verder is de router voorzien van 233 mhz proccesor.
Het feit dat hij nog zo snel is komt doordat hij gebruik maakt van hardware nat.
Maar als je b.v een vpn verbinding opent met een flinke snelheid dan word het modem zo traag als dikke ....
Router firmware is ook niet echt up tot date. (feb 2014). hier zit b.v nog een open ssl lek in.
Een extra router er aan hangen heeft geen zin zolang de router niet in bridge modus kan.
Dhcp kun je dan wel uit zetten maar NAT niet.
Helaas zal die nieuwe modem weinig verbeteren zolang ze de zaak dichtzetten.
2 antennes wijst er op dat het weer een trage N router zal zijn op 2,4 ghz.
Als ze in de toekomst hogere snelheden gaan aanbieden boven de 100mps dan is wirelles AC toch echt wel lekker.
Helaas loopt draytek mijlen ver achter op wirelles gebied.
Ik zal ze morgen eens bellen voor dat IP adres.
ik ben even aan het vergelijken geweest maar alleen degene war ik nu bij zit heeft nog coax (of ik betaal 10 euro per maand meer).
ik woon hier nu 2,5 jaar en heb de tv in de slaapkamer precies 3 keer aangehad maargoed.
verder ook qua kosten zit je bij vodafone het beste zo te zien op eindelijkglasvezel.nl (om er maar ff eentje te noemen) 42,50 per maand voor alles met opnemen erbij (heerlijke luxe is dat zeg).
ik betaal nu 60 voor 50mb en beperkt hd pakketje en telefoon (ex kosten). Tijd voor een upgrade.
Maargoed, ik kan geen IP adres uit lutfukkiestan hebben want dan kan ik niet meer telewerken...
en arjan.n, dan de hamvraag: waar is het beter?
[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 06-08-2014 22:45 ]
Verwijderd
Je zult gewoon een IP-adres uit een ingekochte range krijgen.
Als bepaalde services weigeren om een jaar lang hun database niet te updaten dan kan Vodafone daar weinig aan doen.
Ik heb zelf enkele IP-adressen gecontroleerd en die blijken toch sinds half 2013 bij Wiericke te zitten.
Zo lees ik bij één van de IP's het volgende:
Last updated on 2013-01-10 at 10:15:56 UTC.
netname VODAFONE-NL
descr Mobile Live Services
country NL
admin-c VFHM-RIPE
tech-c VFHM-RIPE
status ASSIGNED PA
mnt-by VODAFONE-NL-MNT
Edit, inderdaad ik zal ze eens bellen voor de lol morgen.
tnx voor de hulp guys
[ Voor 25% gewijzigd door DRuw op 06-08-2014 22:57 ]
Maar als je zelf de overstap maakt naar Telfort kun je ook een aanbieding aanvragen per Telefoon.
Verwijderd
Wanneer je Lijbrandt verlengt en een beetje zeurt krijg je
- een amino gratis (in eigendom)
- een router gratis (in eigendom) waar je niks aan hebt
- een maand abbo gratis. -> 55 euro / 12 maanden is bijna 5 euro korting/maand gemiddeld.
Oh ja, en 15 meter UTP kabel. Altijd makkelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 23:20 ]
IcyK schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:15:
Router in bruikleen bij Telfort is niet meer dan een router in bruikleen. Geen verplichting of noodzaak tot gebruik ervan.
Wanneer je Lijbrandt verlengt en een beetje zeurt krijg je
- een amino gratis (in eigendom)
- een router gratis (in eigendom) waar je niks aan hebt
- een maand abbo gratis. -> 55 euro / 12 maanden is bijna 5 euro korting/maand gemiddeld.
Oh ja, en 15 meter UTP kabel. Altijd makkelijk.
Dit topic is gesloten.
![]()