Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.913 views

Verwijderd

Requa schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:24:
Je kan toch niet (meer) verlengen bij Lijbrandt?

[...]
Twee maanden geleden heb ik nog verlengd. Weet niet hoe het nu is.
Op grond van welke feiten kom jij tot de gedachte dat dat niet meer kan?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 23:26 ]

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Omdat Telfort Lijbrandt overnam, en bestaande klanten van Lijbrandt automatisch worden omgezet op het Telfort netwerk (eventueel met aanbiedingen).
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:25:
[...]

Twee maanden geleden heb ik nog verlengd. Weet niet hoe het nu is.
Op grond van welke feiten kom jij tot de gedachte dat dat niet meer kan?

Verwijderd

Dat zijn dus geen feiten ;)
Bij mijn weten gaat het overzetten niet gepaard met aanbiedingen (heb er iig nog niemand over gehoord), dus regel nu zelf wat je denkt dat voordelig is voor je. In mijn geval was dat een extra Amino, die maand gratis was een leuke bonus.

• Requa
  • Niet online
Die aanbiedingen zijn ook voor de overstap naar Telfort. En dat Telfort Lijbrandt abonnee's gaat overzetten op haar (hierna te noemen Telfort) eigen netwerk is een feit ofniet soms?
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:42:
Dat zijn dus geen feiten ;)
Bij mijn weten gaat het overzetten niet gepaard met aanbiedingen (heb er iig nog niemand over gehoord), dus regel nu zelf wat je denkt dat voordelig is voor je. In mijn geval was dat een extra Amino, die maand gratis was een leuke bonus.

• FLASH1977
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
Abonnees van Lijbrandt worden augustus/september overgezet. Alleen de kosten voor telefonie veranderen. Verder blijft alles gelijk.

• FLASH1977
Amino's kunnen gewoon gebruikt worden. Het meeste voordeel heb je als je nu een overstap regelt; dan krijg je nieuwe apparatuur en dat icm je oude apparatuur levert je een nieuwe router en een extra stb op.

• Requa
  • Niet online
Goed om te weten ! Dank voor je bijdragen :) !
FLASH1977 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:54:
Amino's kunnen gewoon gebruikt worden. Het meeste voordeel heb je als je nu een overstap regelt; dan krijg je nieuwe apparatuur en dat icm je oude apparatuur levert je een nieuwe router en een extra stb op.

Verwijderd

Requa schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:51:
Die aanbiedingen zijn ook voor de overstap naar Telfort. En dat Telfort Lijbrandt abonnee's gaat overzetten op haar (hierna te noemen Telfort) eigen netwerk is een feit ofniet soms?

[...]
Jij bent de eerste die ik hoor over aanbiedingen bij overstap. Hoe ben je daar achter gekomen?

En 'geen feiten' slaat erop dat jij dénkt dat je niet kan verlengen omdat L opgaat in T. Dat begrijp je zelf ook wel, je reaktie is daarom wat flauw.

Verwijderd

FLASH1977 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:52:
Abonnees van Lijbrandt worden augustus/september overgezet. Alleen de kosten voor telefonie veranderen. Verder blijft alles gelijk.
Verrassend. Mensen die dicht bij het vuur zitten spreken over Q1 2015, met een prijsstelling conform het Telfort pakket dat het dichtst in de buurt van je Lijbrandt pakket zit (ofwel: dat je de Telfort prijzen gaat betalen).

• FLASH1977
Ik heb afgelopen week een klant gehad die een brief ontvangen had dat Lijbrandt Telfort wordt en wat de verschillen zijn voor de klant qua prijs. Alle tarieven waren in dat voorstel hetzelfde behalve de kosten van de telefoon.

Verwijderd

OK, dank voor de info! Ik ga m'n brievenbus wat scherper in de gaten houden...

• Requa
  • Niet online
Joepla schreef op 24 Juli 2014 om 10:31 het volgende:

"Kreeg gisteren de juichende "Lijbrandt wordt Telfort" brief. Aankondiging dat er nog een brief volgt met daarin het nieuwe aanbod. Je kunt alvast op de website kijken, weinig meer nieuws, maar daar lijkt het erop dat ik in ieder geval meer ga betalen/lagere snelheid en/of zaken krijg waar ik niet op zit te wachten. Heb nu Lijbrandt 100/100 internet only voor EUR 42,50 / maand. Wil geen TV/telefoon, heb dat al jaren geleden (provider onafhankelijk, betrouwbaarder & goedkoper) zelf geregeld.

Na de selectie (die zij -o zo handig!- voor je doen) stap je naadloos over en kun je evt. opzeggen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit juist precies in de vakantieperiode wordt gedaan, waarin mensen weken niet thuis zijn en/of dit nu niet de volledige aandacht kunnen geven.
Niet netjes Telfort. Toch toeval, dan erg onhandig gepland

In ieder geval weer zo'n moment om serieus verder te kijken (ondanks de mogelijke overstapproblemen), wellicht Vodafone of Fieber..."
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:02:
[...]

Jij bent de eerste die ik hoor over aanbiedingen bij overstap. Hoe ben je daar achter gekomen?

En 'geen feiten' slaat erop dat jij dénkt dat je niet kan verlengen omdat L opgaat in T. Dat begrijp je zelf ook wel, je reaktie is daarom wat flauw.

Verwijderd

Dank, maar .. "daar lijkt het erop dat ik in ieder geval meer ga betalen/lagere snelheid en/of zaken krijg waar ik niet op zit te wachten" klinkt in mijn oren nou niet bepaald als een aanbieding.
Het is wel een aanbod, maar geen aanbieding ;)

• Requa
  • Niet online
Dat is wat hij/zij denkt dat het is. Het hoeft niet perse zo te zijn :P
IcyK schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 01:24:
Dank, maar .. "daar lijkt het erop dat ik in ieder geval meer ga betalen/lagere snelheid en/of zaken krijg waar ik niet op zit te wachten" klinkt in mijn oren nou niet bepaald als een aanbieding.
Het is wel een aanbod, maar geen aanbieding ;)

Verwijderd

huh?

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Het gaat hier toch over Vodafone?

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-12 18:06

TRaSH

koffie ?

als je goed kijkt naar het bericht van Requa zie je dat hij het bericht van Joepla wou quoten en dat was niet gelukt,
nu lijkt het alsof hij het typte.

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20140807-sdnd-242kb.jpg

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Verwijderd

Dát begrijp ik wel, ik begrijp alleen niet via welke logica Requa tot de uitspraak komt dat de mededeling van Joepla zou kunnen impliceren dat deze laatste zou kunnen menen dat er sprake is van een aanbieding.

• Requa
  • Niet online
Joepla schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:20:
Heb de 2e Telfortbrief binnen en even laten oplezen (ben paar duizend km van huis :). Lijkt erop dat Telfort hetzelfde aanbiedt, voor dezelfde prijs, maar nu MET telefonie. Ga dat zeker niet gebruiken (de tijd dat we per minuut werden opgelicht afgerekend voor de vaste lijn, ligt al jaren achter ons), maar valt me toch niet tegen!

Wel benieuwd hoe eea qua hardware gaat: heb nu allemaal eigen spullen, hoop dat zo te houden, ondanks de extra telefoonaansluiting.
Ik dacht dat je bij een migratie naar een andere provider altijd een aanbieding zou krijgen.. Oeps.. Het is geen aanbieding maar wel een aanbod @IcyK maar ook weer voordeliger aangezien je nu vast bellen gratis erbij krijgt :9
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:53:
Dát begrijp ik wel, ik begrijp alleen niet via welke logica Requa tot de uitspraak komt dat de mededeling van Joepla zou kunnen impliceren dat deze laatste zou kunnen menen dat er sprake is van een aanbieding.

Verwijderd

Zullen we in dit draadje ons tot Vodafone beperken? iedere ander provider heeft zijn eigen topic om daar de discussies over hen voort te zetten.

Verwijderd

Is goed. Zeg maar iets over Vodafone dan.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

okidoki, die kans grijp ik ff:
Vandaag gebeld met Telfort, Lijbrandt en Vodafone.
Telfort neemt lijbrandt over en ze kunnen me nog geen aanbieding doen die iets bijzonders inhoud. als over een paar maanden mijn abo wordt omgezet kunnen ze meer doen omdat dat door een apart team wordt gedaan schijnt het.
Lijbrandt gebeld en dit is bevestigd, overstappen kan ik het meeste uithalen als ik de brief van hun eenmaal ontvangen heb.
Kom ik bij Vodafone.
Sorry maar ik had me een kennisloze muts aan de telefoon.. my god.
ik over het IP begonnen en dit moest ze navragen (net als alle andere vragen die ik stelde waarvoor ik in de wacht mocht) maar uiteindelijk kende ze het probleem maar dat ze konden daar niets aan doen en de gebruiker moest zelf dan naar die desbetreffende club gaan om de ipdatabase te laten updaten.
Dat lukt je als consument dus nooit maar daar hebben ze gen boodschap aan.
ze willen er niets aan doen en ook geen garantie geven dat als het mis is kunnen ze geen ander ip adres geven.
Maar toch een dynamisch IP…. huh? dat kon ze me ook niet uitleggen en ik geloof dat ze op dat moment door had dat ze de wedstrijd verloren had…
Het was maar een kleine kans en het feit dat ik dan in de problemen kom was een risico wat IK moest nemen.
Ik heb mijn conclusie al getrokken inmiddels.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Requa
  • Niet online
En wat is je conclusie? Bij Vodafone krijg je een andere IP als je een nieuwe/andere modem krijgt dacht ik. Maar kan het mis hebben :9
DRuw schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:43:
okidoki, die kans grijp ik ff:
Vandaag gebeld met Telfort, Lijbrandt en Vodafone.
Telfort neemt lijbrandt over en ze kunnen me nog geen aanbieding doen die iets bijzonders inhoud. als over een paar maanden mijn abo wordt omgezet kunnen ze meer doen omdat dat door een apart team wordt gedaan schijnt het.
Lijbrandt gebeld en dit is bevestigd, overstappen kan ik het meeste uithalen als ik de brief van hun eenmaal ontvangen heb.
Kom ik bij Vodafone.
Sorry maar ik had me een kennisloze muts aan de telefoon.. my god.
ik over het IP begonnen en dit moest ze navragen (net als alle andere vragen die ik stelde waarvoor ik in de wacht mocht) maar uiteindelijk kende ze het probleem maar dat ze konden daar niets aan doen en de gebruiker moest zelf dan naar die desbetreffende club gaan om de ipdatabase te laten updaten.
Dat lukt je als consument dus nooit maar daar hebben ze gen boodschap aan.
ze willen er niets aan doen en ook geen garantie geven dat als het mis is kunnen ze geen ander ip adres geven.
Maar toch een dynamisch IP…. huh? dat kon ze me ook niet uitleggen en ik geloof dat ze op dat moment door had dat ze de wedstrijd verloren had…
Het was maar een kleine kans en het feit dat ik dan in de problemen kom was een risico wat IK moest nemen.
Ik heb mijn conclusie al getrokken inmiddels.

• DRuw

DRuw

mutsje wist me te vertellen dat je eenmalig een IP krijgt en als het niet goed is zoek je het zelf maar uit (werd net niet letterlijk gezegd maar zit er niet veel naast).
Ik blijf ff hangen bij Lijbrandt tot ik de brief heb.
Dan kan ik als nog afhaken als het echt geen goed voorstel is;)

• Requa
  • Niet online
Het zijn ook voornamelijk studenten die weinig tot geen verstand van zaken hebben _O-
DRuw schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:41:
mutsje wist me te vertellen dat je eenmalig een IP krijgt en als het niet goed is zoek je het zelf maar uit (werd net niet letterlijk gezegd maar zit er niet veel naast).
Ik blijf ff hangen bij Lijbrandt tot ik de brief heb.
Dan kan ik als nog afhaken als het echt geen goed voorstel is;)

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Nu niet overdrijven.. =/
Met 24-40 uur lijkt het me geen werk dat je naast een studie kan doen.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:50

Dazzler2120

FP ProMod
Vodafone kan er echter niet veel aan doen. Het is onmogelijk voor Vodafone om alle websites en servers hun databases te laten updaten. Zolang de ip goed bij Ripe staat is het de taak van de website of server om haar database te updaten.
Als consument kan je dan contact opnemen met de betreffende partij en daar aankaarten dat het correct bij ripe staat. De autoriteit in dit gebied. Nalatigheid van de partij met de verouderde database kan vodafone gewoon weinig aan doen.

De klantenservice van vodafone thuis is enorm aan het groeien, kan net zo goed zijn dat je iemand in training aan de lijn hebt gehad. (Of pas uit de training). Dan ben je nog niet zo bekend met de toch al meer moeilijkere problemen als dit ;) dat is dan een bijzondere situatie wat we dan zelf ook moeten uitzoeken vaak. Er zijn genoeg mensen met behoorlijk wat kennis, maar kennis wordt vaak opdegaan door ervaringen. Dat is voor mij ook de reden dat ik actief ben op tweakers, om dit voor mezelf zo goed mogelijk up-to-date te houden.
Om een persoon dan een muts te noemen omdat hij niet netzoveel kennis heeft als de gemiddelde tweakeraar in de 4de week dat hij in de glasvezelwereld zit vind ik dan erg ver gaan. (4de week is hypothetisch, maar het is wel duidelijk dat het probleem niet direct bekend was bij hem/haar).

Je krijgt een dynamic ip, in theorie kan die ieder uur veranderen, echter is die kans gewoon klein. Indien je een nieuw ip nodig hebt kan je proberen je modem 24 uur van de stroom te halen in de hoop dat je een nieuw ip krijgt bij je volgende lease aanvraag. Een dynamisch ip betekent niet dat er op elk moment handmatig een nieuw ip uitgedeeld kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-08-2014 22:04 . Reden: typos ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• DRuw

DRuw

Ik noemde haar geen muts vanwege de kennis. Het was de benadering die mij stoorde. Ik snap best dat je alles moet vragen als je nieuw bent maar als je een antwoord geeft een daarbij zelf zegt dat je het ook niet begrijpt vind ik je een muts. Je moet pas dingen een klant uitleggen als je het begrijpt anders voelt de klant zich niet serieus genomen.
Als jij een uitleg krijgt die je niet begrijpt vraag je toch ook wat hij bedoelt ipv hem domweg te herhalen?
Maargoed ik ben wel degelijk van mening dat het een probleem van de isp is gezien a: zij de ip's inkopen en b:zij ze ook uitdelen. Ze kunnen ze ook zelf natrekken, in quarantaine zetten of na klachten vernieuwen gezien je als consument echt geen kans maakt in dergelijke discussies...

Overigens zeg je het zelf al : het is voor Vodafone niet te doen om dat aan te laten passen... Als consument dan wel dacht je??

[ Voor 8% gewijzigd door DRuw op 07-08-2014 22:18 ]

• Requa
  • Niet online
Vodafone kan er dergelijk wel wat aan doen. Door IPv6 in gebruik te nemen :P

Tevens zadelt Vodafone de Consument op met een IP die op verschillende ban- lijsten staan en verouderde databases. Dus niet netjes lijkt me. En die Call Center van Vodafone is gewoon onervaren en kramen wat maar uit.
Dazzler2120 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:57:
Vodafone kan er echter niet veel aan doen. Het is onmogelijk voor Vodafone om alle websites en servers hun databases te laten updaten. Zolang de ip goed bij Ripe staat is het de taak van de website of server om haar database te updaten.
Als consument kan je dan contact opnemen met de betreffende partij en daar aankaarten dat het correct bij ripe staat. De autoriteit in dit gebied. Nalatigheid van de partij met de verouderde database kan vodafone gewoon weinig aan doen.

De klantenservice van vodafone thuis is enorm aan het groeien, kan net zo goed zijn dat je iemand in training aan de lijn hebt gehad. (Of pas uit de training). Dan ben je nog niet zo bekend met de toch al meer moeilijkere problemen als dit ;) dat is dan een bijzondere situatie wat we dan zelf ook moeten uitzoeken vaak. Er zijn genoeg mensen met behoorlijk wat kennis, maar kennis wordt vaak opdegaan door ervaringen. Dat is voor mij ook de reden dat ik actief ben op tweakers, om dit voor mezelf zo goed mogelijk up-to-date te houden.
Om een persoon dan een muts te noemen omdat hij niet netzoveel kennis heeft als de gemiddelde tweakeraar in de 4de week dat hij in de glasvezelwereld zit vind ik dan erg ver gaan. (4de week is hypothetisch, maar het is wel duidelijk dat het probleem niet direct bekend was bij hem/haar).

Je krijgt een dynamic ip, in theorie kan die ieder uur veranderen, echter is die kans gewoon klein. Indien je een nieuw ip nodig hebt kan je proberen je modem 24 uur van de stroom te halen in de hoop dat je een nieuw ip krijgt bij je volgende lease aanvraag. Een dynamisch ip betekent niet dat er op elk moment handmatig een nieuw ip uitgedeeld kan worden.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ja want ipv6 lost alles op wanneer niet alle partijen daar gebruik van maken...
En @DRuw ga eens voor de grap bij een callcenter werken en kijk eens hoe je eerste gesprekken gaan... Je begint vaak echt niet communicatief sterk. Nogmaals om dan iemand een muts te noemen vind ik raar.
Ik verwacht ook niet dat vooraf verwacht was dat partijen hun databases niet bijhouden. Zoals kangodo ook al zei eerder, dat sommige partijen bijna 1 jaar lang hun database niet geupdate heeft... (ip in bezit van vodafone sinds eind 2013, nog steeds vermeld dat het een ip uit paraguay is bij de betreffende partij).
Nwa volgens jou stelling requa, kraam ik dus ook zomaar wat uit? Ik snap niet dat jullie van iedereen verwachten dezelfde kennis over een netwerk of ip's e.d. te hebben als jou :p

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:07

Fiber

Beaches are for storming.

DRuw schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:17:
Ik noemde haar geen muts vanwege de kennis. Het was de benadering die mij stoorde. Ik snap best dat je alles moet vragen als je nieuw bent maar als je een antwoord geeft een daarbij zelf zegt dat je het ook niet begrijpt vind ik je een muts...
Tja, hoe ging dat spreekwoord ook al weer...? 'Pay peanuts, get mutsen...?

Als je een serieuze internet provider wil dan moet je toch naar xs4all of wellicht een zakelijke provider of zo. Ja die zijn duurder, maar je krijgt dan wel betere service en in ieder geval op internet gebied betere diensten. (Op tv gebied weet ik niet.)
Dazzler2120 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:32:
[...]
Ik verwacht ook niet dat vooraf verwacht was dat partijen hun databases niet bijhouden. Zoals kangodo ook al zei eerder, dat sommige partijen bijna 1 jaar lang hun database niet geupdate heeft... (ip in bezit van Vodafone sinds eind 2013, nog steeds vermeld dat het een ip uit paraguay is bij de betreffende partij).
Dan moet je die ip's dus niet gebruiken...
Nwa volgens jou stelling requa, kraam ik dus ook zomaar wat uit? Ik snap niet dat jullie van iedereen verwachten dezelfde kennis over een netwerk of ip's e.d. te hebben als jou :p
Wel van pro's die bij een isp werken...

[ Voor 34% gewijzigd door Fiber op 07-08-2014 22:41 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Requa
  • Niet online
Ik verwacht niet dat iedereen hetzelfde kennis als mij heeft. Wat ik wel vraag is eerst om hun (hierna te noemen Vodafone) medewerkers te trainen en alle nodige kennis aan te leren voor ze gaan opnemen en vragen gaan beantwoorden van Consumenten die een dienst afneemt van de desbetreffende provider :D.
Dazzler2120 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:32:
Ja want ipv6 lost alles op wanneer niet alle partijen daar gebruik van maken...
En @DRuw ga eens voor de grap bij een callcenter werken en kijk eens hoe je eerste gesprekken gaan... Je begint vaak echt niet communicatief sterk. Nogmaals om dan iemand een muts te noemen vind ik raar.
Ik verwacht ook niet dat vooraf verwacht was dat partijen hun databases niet bijhouden. Zoals kangodo ook al zei eerder, dat sommige partijen bijna 1 jaar lang hun database niet geupdate heeft... (ip in bezit van vodafone sinds eind 2013, nog steeds vermeld dat het een ip uit paraguay is bij de betreffende partij).

• DRuw

DRuw

Ik verwacht dat je je werk serieus neemt en daarmee klanten serieus neemt.
Ik snap prima dat iemand iets niet weet maar nogmaals het is de benadering en de manier van omgang wat niet klopte. Daar heb ik geen begrip voor.
Ik schiet echt niet zomaar een messenger af want ik weet echt wel hoe het is om een boodschap over te brengen wat je zelf niet achter staat, maar dan is niet begrijpen en openlijk in twijfel trekken aan degene aan wie je hem uit moet leggen mij een stap te ver.

Maargoed, we dwalen af...

[ Voor 7% gewijzigd door DRuw op 07-08-2014 22:41 ]

• Kangodo
Overstappen naar IPv6 is makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als het gros van de providers hier niet serieus mee bezig is (maar wel jarenlang belooft dat het er écht snel aan komt).
Vodafone is op dit moment met tal van vernieuwingen bezig in glasvezel, kijk bijvoorbeeld naar de overstap naar een geheel nieuwe operator en de loskoppeling van KPN.
Om naast alle projecten, als redelijk jonge ISP, ook nog IPv6 te beginnen lijkt mij iets dat voor meer problemen dan oplossingen zorgt.

De vraag is natuurlijk wie er verantwoordelijk is voor het correct bijhouden van interne databases van bedrijven.
In andere threads is al duidelijk geworden dat deze IP-blokken al een hele lang tijd geleden zijn overgekocht en dat RIPE héél duidelijk aangeeft in welk land deze thuishoren.
Dan kan ik het niet "niet netjes" noemen van Vodafone, maar geldbesparing van bedrijven die weigeren om hun databases te updaten.
Als provider is het bijna onmogelijk om naar iedereen een mailtje te sturen ter kennisgeving, dit gaat sneller, beter en feillozer wanneer jij ontdekt dat een database fout is en dan meteen het desbetreffende bedrijf hiervan op de hoogste stelt.

Een klantenservice heeft een heel duidelijk doel: Klanten helpen met de meest voorkomende problemen.
De gemiddelde IT'er is écht niet van plan om bij een frontoffice te werken en de gemiddelde klant is ook niet bereid om hiervoor te betalen, vooral niet als ze een klantenservice gewend zijn die gratis en en 16 uur per dag geopend is. Zoiets is zeker mogelijk, maar dan heb je een ongetrainde belfabriek.
Bruto uurloon klantenservice: €9.39
Bruto uurloon IT'er: ca. €12.50
Bij gespecialiseerde vragen moet je er dan niet vreemd van opkijken dat men het niet meteen weet en dat men wat onzeker is bij het doorgeven van informatie waar ze zelf niet helemaal van op de hoogte zijn.
Persoonlijk heb ik hier een voorkeur aan boven een medewerker die wat uit zijn duim zuigt.

Zelf heb ik gewerkt bij zowel Vodafone als Ziggo en qua training, inzet en kennis moet ik toch zeggen dat Vodafone vele malen hoger scoort.
Requa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:39:
Ik verwacht niet dat iedereen hetzelfde kennis als mij heeft. Wat ik wel vraag is eerst om hun (hierna te noemen Vodafone) medewerkers te trainen en alle nodige kennis aan te leren voor ze gaan opnemen en vragen gaan beantwoorden van Consumenten die een dienst afneemt van de desbetreffende provider :D.
Mag ik vragen waar jij de grens legt?
Mag een niet-IT'er pas bij de klantenservice werken als hij/zij weet wat RIPE is?
Moet men verstand hebben van het OSI-model?
Is kennis van het verschil tussen UTP en STP een pré?
Of pas als je geblinddoekt een ODF kan aansluiten en en instellen?

Wat mij betreft heb je voldoende kennis als je negen op de tien klanten kan helpen.
De volledige 100% ondersteuning zul je nooit halen zonder jaren van training en ervaring.
DRuw schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:17:
Overigens zeg je het zelf al : het is voor Vodafone niet te doen om dat aan te laten passen... Als consument dan wel dacht je??
Zeker weten!
Binnen vijftien minuten heb jij het contact-adres gevonden van het bedrijf en kun je een mail sturen.
Bij honderd klanten zijn het 80 verschillende bedrijven.
Vodafone Thuis weet simpelweg niet bij welk bedrijf het niet goed loopt en kan ze dus niet allemaal contacteren.
Ik ben zelf al aan oplossingen het denken waardoor Vodafone misschien wél in staat is om dit te doen, dus op dit moment kun je zelf contact opnemen of wachten tot Vodafone een oplossing heeft.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:05

itarix

404 soul not found

Hebben jullie echt zulke grote problemen met jullie ip adressen dan? Ik zit ook bij Vodafone thuis en ben het eigenlijk nog nooit tegen gekomen dat iets niet werkte.

Volgens deze website: http://whatismyipaddress.com/blacklist-check

Is mijn ip alleen geblokkeerd bij l2.apews.org welke het volgende rapporteert:

Entry matching your Query: E-1165787
31.200.0.0/13
CASE: C-131
Unallocated CIDR, no traffic until allocated,
or allocated to bad reputation provider
or allocated but dynamic / generically named IPs,
or bogons, see www.cidr-report.org,
or orphaned IP / CIDR in routing table
History:
Entry created 2014-02-24

Als ik die site goed begrijp wordt alleen email geblokkeerd op basis van I2.apews.org filtering. Maar goed zijn jullie echt van plan om een eigen mailserver te draaien?

Een /13 subnet is trouwens wel extreem groot :S

• Kangodo
Nee, het is de locatie die niet altijd klopt.
De problemen die ik heb gehoord zijn:
-Smart-TV met Netflix-problematiek.
-Microsoft activering die niet werkt.
-Creditcard geblokkeerd.
-Origin van EA-games in een andere taal.

• Requa
  • Niet online
Als men weet dat de IPv4 adressen op zijn, dan is het logisch om direct over te stappen op IPv6.

Een KlantenService heeft inderdaad de doel om zo goed mogelijk een antwoord te geven op vragen. Maar je moet wel de nodige kennis in je hebben voor je gaat antwoorden. Als consument zit je namelijk niet te wachten op onjuiste antwoorden.

Makkelijk gezegd. Een Consument zit niet te wachten op problemen die een Provider veroorzaakt met name als je een IP adres krijgt voorgeschoteld die op verschillende ban databases staat. En het is (heel erg) lastig om als Consument te proberen je van (ban) databases weg te halen. Vaak werken ze namelijk niet mee ;).
Kangodo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:51:
Overstappen naar IPv6 is makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als het gros van de providers hier niet serieus mee bezig is (maar wel jarenlang belooft dat het er écht snel aan komt).
Vodafone is op dit moment met tal van vernieuwingen bezig in glasvezel, kijk bijvoorbeeld naar de overstap naar een geheel nieuwe operator en de loskoppeling van KPN.
Om naast alle projecten, als redelijk jonge ISP, ook nog IPv6 te beginnen lijkt mij iets dat voor meer problemen dan oplossingen zorgt.

De vraag is natuurlijk wie er verantwoordelijk is voor het correct bijhouden van interne databases van bedrijven.
In andere threads is al duidelijk geworden dat deze IP-blokken al een hele lang tijd geleden zijn overgekocht en dat RIPE héél duidelijk aangeeft in welk land deze thuishoren.
Dan kan ik het niet "niet netjes" noemen van Vodafone, maar geldbesparing van bedrijven die weigeren om hun databases te updaten.
Als provider is het bijna onmogelijk om naar iedereen een mailtje te sturen ter kennisgeving, dit gaat sneller, beter en feillozer wanneer jij ontdekt dat een database fout is en dan meteen het desbetreffende bedrijf hiervan op de hoogste stelt.

Een klantenservice heeft een heel duidelijk doel: Klanten helpen met de meest voorkomende problemen.
De gemiddelde IT'er is écht niet van plan om bij een frontoffice te werken en de gemiddelde klant is ook niet bereid om hiervoor te betalen, vooral niet als ze een klantenservice gewend zijn die gratis en en 16 uur per dag geopend is. Zoiets is zeker mogelijk, maar dan heb je een ongetrainde belfabriek.
Bruto uurloon klantenservice: €9.39
Bruto uurloon IT'er: ca. €12.50
Bij gespecialiseerde vragen moet je er dan niet vreemd van opkijken dat men het niet meteen weet en dat men wat onzeker is bij het doorgeven van informatie waar ze zelf niet helemaal van op de hoogte zijn.
Persoonlijk heb ik hier een voorkeur aan boven een medewerker die wat uit zijn duim zuigt.

Zelf heb ik gewerkt bij zowel Vodafone als Ziggo en qua training, inzet en kennis moet ik toch zeggen dat Vodafone vele malen hoger scoort.

[...]
Mag ik vragen waar jij de grens legt?
Mag een niet-IT'er pas bij de klantenservice werken als hij/zij weet wat RIPE is?
Moet men verstand hebben van het OSI-model?
Is kennis van het verschil tussen UTP en STP een pré?
Of pas als je geblinddoekt een ODF kan aansluiten en en instellen?

Wat mij betreft heb je voldoende kennis als je negen op de tien klanten kan helpen.
De volledige 100% ondersteuning zul je nooit halen zonder jaren van training en ervaring.

[...]
Zeker weten!
Binnen vijftien minuten heb jij het contact-adres gevonden van het bedrijf en kun je een mail sturen.
Bij honderd klanten zijn het 80 verschillende bedrijven.
Vodafone Thuis weet simpelweg niet bij welk bedrijf het niet goed loopt en kan ze dus niet allemaal contacteren.
Ik ben zelf al aan oplossingen het denken waardoor Vodafone misschien wél in staat is om dit te doen, dus op dit moment kun je zelf contact opnemen of wachten tot Vodafone een oplossing heeft.

• Requa
  • Niet online
Zie ook dit topic: ip adres problemen Vodafone thuis

Zo erg is dat dus.. :'(
itarix schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:56:
Hebben jullie echt zulke grote problemen met jullie ip adressen dan? Ik zit ook bij Vodafone thuis en ben het eigenlijk nog nooit tegen gekomen dat iets niet werkte.

31.200.0.0/13
History:
Entry created 2014-02-24

Als ik die site goed begrijp wordt alleen email geblokkeerd op basis van I2.apews.org filtering. Maar goed zijn jullie echt van plan om een eigen mailserver te draaien?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Met Kangodo eens:

Vodafone "zadelt niemand op". Vodafone krijgt gewoon een blok IP-adressen van Ripe en alle gegevens staan daar, maak ik uit bovenstaande posts op, al meer dan een jaar goed.

Vodafone doet dus gewoon alles netjes en volgens het boekje.

Dan kan je je erover opwinden dat sommige sites je blokkeren, maar dat ligt dan 100% en puur en alleen aan die sites die hun databases niet updaten.

"Een ander IP krijgen" zal overigens ook niet veel helpen want ik gok dat, ook voor Vodafone, blokken met IP's gewoon per regio worden toegewezen en op jouw lokatie je dus gewoon een ander IP adres uit hetzelfde blok krijgt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• eymey
Requa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:12:
Als men weet dat de IPv4 adressen op zijn, dan is het logisch om direct over te stappen op IPv6.

Een KlantenService heeft inderdaad de doel om zo goed mogelijk een antwoord te geven op vragen. Maar je moet wel de nodige kennis in je hebben voor je gaat antwoorden. Als consument zit je namelijk niet te wachten op onjuiste antwoorden.

Makkelijk gezegd. Een Consument zit niet te wachten op problemen die een Provider veroorzaakt met name als je een IP adres krijgt voorgeschoteld die op verschillende ban databases staat. En het is (heel erg) lastig om als Consument te proberen je van (ban) databases weg te halen. Vaak werken ze namelijk niet mee ;).

[...]
Een provider "veroorzaakt" niks. Een provider krijgt gewoon blokken toegewezen van RIPE.

En het antwoord van de klantenservice wat ik hierboven bij DRuw lees is eigenlijk gewoon correct en goed: Je hebt de pech op een toegewezen blok te zitten waar voorheen problemen mee waren. En het is aan de betreffende sites om hun databases eens te updaten. Correcter kan volgens mij niet :?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Vandaag storing gehad geen internet meer (wan lampje ook uit)
modem uit/aan nog niks.
gebeld met klanten service ja meneer probeert u eens volledige reset van het modem.
Dit gewijgerd omdat ik de modem/router dan weer volledig opnieuw moet instellen. omdat er geen backup functie is.
Klacht zou doorgezet worden en ik zou terug gebeld worden.
Zelf uren later de router nog eens uit/aan gezet en ik had weer verbinding.
Nou nou wat een service.
Ik zou zeggen bezint eer ge aan vodafone begint, (gemiddeld 1 storing per maand)
in 10 jaar hiervoor met unet/concepts 1 storing gehad. (wegens water overlast in de wijkcentrale)
Dit was dus een ochtendje geen thuiswerken voor mijn vriendin maar in de auto stappen om naar het werk te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door arjan.n op 07-08-2014 23:32 ]

• Kangodo
Een klantenservice die issues doorzet terwijl jij weigert de troubleshoot te volgen is redelijk uniek ;)
Daar mag je best wel blij mee zijn!
eymey schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:17:Een provider "veroorzaakt" niks. Een provider krijgt gewoon blokken toegewezen van RIPE.

En het antwoord van de klantenservice wat ik hierboven bij DRuw lees is eigenlijk gewoon correct en goed: Je hebt de pech op een toegewezen blok te zitten waar voorheen problemen mee waren. En het is aan de betreffende sites om hun databases eens te updaten. Correcter kan volgens mij niet :?
Het ergste vind ik persoonlijk de bedrijven die deze problemen hebben:
Smart-TV: Samsung
Origin: EA-games
Office: Microsoft
Creditcard: Mastercard en/of Visa

Als het nu iemand was die een server in zijn kelder draaide voor zijn service, prima. Maar zulke bedrijven?
Het mooie is natuurlijk wel dat je hier een snellere respons zult krijgen dan bij de vent met de server in zijn kelder ;)

• Requa
  • Niet online
Vodafone veroorzaakt dergelijk problemen bij de Consument. Aangezien ze een IP adres van het buitenland kopen en deze aan de Consument levert met alle gevolgen van dien. Waardoor je geen Creditcard betalingen e.d. kan verrichten.

Hoezo pech? Vodafone zadelt de klanten met buitenlandse IP's dus zij moeten dan ook de nodige stappen nemen :*).
eymey schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:17:
[...]

Een provider "veroorzaakt" niks. Een provider krijgt gewoon blokken toegewezen van RIPE.

• tonber
Een "gewone" klant weet niet eens wat een IP adres is.

En verwacht dat zijn aansluiting volledig werkt.

En daar is Vodafone verantwoordelijk voor. 8)7

Verwijderd

arjan.n schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:21:
Vandaag storing gehad geen internet meer (wan lampje ook uit)
modem uit/aan nog niks.
gebeld met klanten service ja meneer probeert u eens volledige reset van het modem.
Dit gewijgerd omdat ik de modem/router dan weer volledig opnieuw moet instellen. omdat er geen backup functie is.
Klacht zou doorgezet worden en ik zou terug gebeld worden.
Zelf uren later de router nog eens uit/aan gezet en ik had weer verbinding.
Nou nou wat een service.
Ik zou zeggen bezint eer ge aan vodafone begint, (gemiddeld 1 storing per maand)
in 10 jaar hiervoor met unet/concepts 1 storing gehad. (wegens water overlast in de wijkcentrale)
Dit was dus een ochtendje geen thuiswerken voor mijn vriendin maar in de auto stappen om naar het werk te gaan.
Klinkt eerder alsof Reggefiber / KPN wat vreemds heeft gedaan als je WAN lampje uit is gegaan...

• eymey
tonber schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 07:29:
Een "gewone" klant weet niet eens wat een IP adres is.

En verwacht dat zijn aansluiting volledig werkt.

En daar is Vodafone verantwoordelijk voor. 8)7
Vodafone levert een volledig werkende aansluiting waar helemaal NIETS aan mis is.

Dat andere partijen op basis van verouderde informatie IP-adressen blokkeren is een demonstratie van onkunde van die partijen (de vraag is of je met zulke partijen uberhaupt zaken zou moeten willen doen).

Maar goed, ik lees hieruit dat het voor sommigen blijkbaar makkelijk is om hun eigen gebrek aan kennis van hoe dingen op internet geregeld worden, als excuus wordt gebruikt om onterecht providers af te kraken.

• tonber
eymey schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:15:
[...]

Vodafone levert een volledig werkende aansluiting waar helemaal NIETS aan mis is.

Dat andere partijen op basis van verouderde informatie IP-adressen blokkeren is een demonstratie van onkunde van die partijen (de vraag is of je met zulke partijen uberhaupt zaken zou moeten willen doen).

Maar goed, ik lees hieruit dat het voor sommigen blijkbaar makkelijk is om hun eigen gebrek aan kennis van hoe dingen op internet geregeld worden, als excuus wordt gebruikt om onterecht providers af te kraken.
Niets?
De gewone klant weet echt niet hoe, hij een werkend IP adres moet krijgen.

Heeft niets met afkraken te maken.
Vodafone koopt de IP adressen in en verdeelt ze.

[ Voor 7% gewijzigd door tonber op 08-08-2014 09:23 ]

Verwijderd

itarix schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:56:

31.200.0.0/13
History:
Entry created 2014-02-24

Die /13 is incorrect. Volgens IANA is 31.0.0.0./8 aan RIPE toegewezen: http://www.iana.org/whois?q=31.200.0.0%2F13.
Als je bij RIPE zoekt op 31.200.0.0/13 dan vind je alleen de /8 die ik hier boven noem. Het correcte blok is 31.201.0.0/16 volgens RIPE.

• eymey
tonber schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:19:
[...]

Niets?
De gewone klant weet echt niet hoe, hij een werkend IP adres moet krijgen.

Heeft niets met afkraken te maken.
Vodafone koopt de IP adressen in en verdeelt ze.
Precies en zo doen providers/beheerders van IP-netwerken en subnetten het al sinds internet in z'n huidige vorm bestaat.

Vodafone doet hierin helemaal compleet NIETS anders dan hoe het altijd al gegaan is en ook zou moeten gaan.

Dat er nu in deze fase van het bijna op raken van IPV4-adressen problemen mee ontstaan (waar Vodafone echt niet de enige in zal zijn of blijven) toont aan dat beheerders van blacklists of geo IP-databases ook op een andere manier met dit nieuwe gegeven om zouden moeten gaan.

En je kan er wel op hameren dat de gewone klant hier niets aan heeft en dat ben ik ook wel met je eens. Maar Vodafone kan hier ook gewon feitelijk niets mee. Alles is aan hun kant volgens het boekje: Bij RIPE staat geadministreerd dat zij nu dat IP-blok hebben, dat het IP-blok nu naar Nederland gerouteerd wordt (en dat wordt ook al 100% over de hele wereld gepropageerd maak ik uit het RIPE record op).

Dat het vervolgens ook 'grote jongens' zijn zoals Samung, Netflix, etc. die blijkbaar óók geen enkele clue hebben van hoe je hiermee om moet gaan is wellicht iets waar de consument niets aan heeft, maar de provider die zulke blokken in z'n mik krijgt ook niet. Het toont alleen aan hoe triest het tegenwoordig blijkbaar ook bij die grote jongens gesteld is op het gebied van weten waar je mee bezig bent en hoe je met bepaalde dingen als blacklists en ip databases om moet gaan.

Als een IP blok op een gegeven moment van een AS in bv. Georgie of verweggistan over gaat naar een AS in Nederland, dan dienen blacklists en geo ip databases gewoon herzien te worden. In de nabije toekomst zullen die soort wisselingen nog veel vaker gaan gebeuren.

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 08-08-2014 10:54 ]

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:13
Dus in feite zijn ze op de hoogte van evt vervelende effecten bij hun klanten, maar reppen er met geen woord over, terwijl het effect in de toekomst nog in aantal gaat toenemen?

Zou daar niet (desnoods achter de schermen) wat aan gedaan moeten worden, bv een gezamenlijke oproep aan bedrijven om hier aandacht aan te besteden? Als bv MS via outlook.com al traag updates uitvoert, is dat bepaald geen overbodig iets, toch?

Dan laat je meteen zien met je klantjes mee te denken ipv "zo gaat het nou eenmaal altijd, we doen NIETS verkeerd, met onze werkzijze is NIETS mis".

• eymey
Het zou inderdaad goed zijn als "de ICT wereld" als geheel hier eens wat mee zou gaan doen.

En dit geld dus potentieel voor -iedere- ISP die start of die door forse klantengroei IP-blokken moet aanslepen.

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 23-12 07:05
Even een vergelijking zodat het wat helderder wordt:

RWS bouwt een snelweg. Hiervoor betaal je ook (dmv wegenbelasting). De politie besluit de snelweg af te sluiten omdat er ooit eens iemand te hard heeft gereden. Geef je dan RWS de schuld dat de snelweg is afgesloten?

RWS = VF, Politie is de webhoster die vage IP blokkades uitvoert.

prutsert

• ultrapreventive
--WaaZaa-- schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:20:
Even een vergelijking zodat het wat helderder wordt:
<...>
Geef je dan RWS de schuld dat de snelweg is afgesloten?
<...>
Nee, doe ik ook niet. Was helder zat trouwens.

Verwijderd

Kangodo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:51:

Thralas in "ip adres problemen Vodafone thuis"

https://stat.ripe.net/wid...tarttime=2004-01-01T00:00

11 april en er waren al problemen eind juni 31.x reeks dus net 2 maanden en 2 maanden noem ik niet bepaald lang in bezit voor een ip block. Hoewel Vodafone in april is begonnen met het aansluiten van de klanten moet toch al maanden voor die tijd (begin dit jaar) bekend zijn als je schijnbaar weinig adressen meer hebt dat dat je extra moet bijkopen.

Volgens mij kunnen providers niet zomaar een ongebruikt ipv4 block meer krijgen en zul je een 'tweedehands' block moeten nemen met alle gevolgen vandien dat ze geblokkeerd kunnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 13:56 ]

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 23-12 07:05
Je kijkt bij de RIPE stats voor het aankondigen van deze reeks via BGP. Als je kijkt bij de historie van het blok zul je zien dat de laatste wijziging door de RIPE hostmasters gedaan is op 20140109. Toen is het blok in eigendom van VF gekomen.

Uit: https://apps.db.ripe.net/...1.201.0.0/16&type=inetnum

prutsert

• Fiber

Fiber

Ik geef niemand de schuld, maar ik bedenk me wel twee keer om klant te worden bij een ISP die dit soort fratsen uithaalt.

Andere ISP's hebben vast weer andere problemen, maar dit probleem heb ik bij andere ISP's nog niet langs zien komen. Of jullie wel...?

Anyway, het blijft altijd een afweging tussen kosten, kwaliteit, diensten, service, etc. etc. Vodafone is wel één van de goedkoopste aanbieders op dit moment.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ultrapreventive
Fiber schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:00:
Ik geef niemand de schuld, maar ik bedenk me wel twee keer om klant te worden bij een ISP die dit soort fratsen uithaalt.

Andere ISP's hebben vast weer andere problemen, maar dit probleem heb ik bij andere ISP's nog niet langs zien komen. Of jullie wel...?

Anyway, het blijft altijd een afweging tussen kosten, kwaliteit, diensten, service, etc. etc. Vodafone is wel één van de goedkoopste aanbieders op dit moment.
Ik had ze eigenlijk mede gekozen op basis van de veelbelovende mogelijke vrijmaking van kpn, niet vanwege de poen.
Benieuwd of daar nog wat van gaat komen, hoop 't wel!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:46
Uitrol van apparatuur in de PoPs is al begonnen hoor... Dus dat gaat al de goeie kant op.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Barre73 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:01:
Uitrol van apparatuur in de PoPs is al begonnen hoor... Dus dat gaat al de goeie kant op.
Yes eerste succesvolle testen zijn geweest voor zover ik weet... weet jij of klanten meteen overgezet worden van wba naar odf zodra de apparatuur aanwezig is?

• Fiber

Fiber

Waarom lees ik hier nou steeds 'Open Document Format' ipv 'Optical Distribution Frame'...? O-)

Leesvoer voor de echte liefhebbers: http://extranet.reggefiber.nl/odf-portal.html

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is er als je een fox sports pakket hebt bij Vodafone nu ook al Fox sports Go beschikbaar?

Kan er niet echt duidelijkheid over vinden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Rubman schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:00:
Is er als je een fox sports pakket hebt bij Vodafone nu ook al Fox sports Go beschikbaar?

Voor zo ver ik weet is dat nog niet beschikbaar.
Zie ook http://foxsports.nl/go voor alle beschikbare fox sports go providers

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30
Rubman schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:00:

Nope, laatst nog gevraagd. Ook was niet bekend of het in de toekomst wel beschikbaar zou komen |:(

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Barre73 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:01:
Mooi laten ze dan ook gelijk de bitrate van de tv aanpakken.
HDMI-SEC en HBBTV toevoegen op de setopbox.
De geluidskwaliteit van de voip verbeteren.

En een fatsoenlijk modem/router plaatsen bij de klant.
Goedewifi snelheid met minimaal 5ghz ondersteuning, backup functie, up to date software!, goede proccesor bij voorkeur dualcore. Of vodafone stel bridge modus beschikbaar dat de klant dit zelf kan regelen.

[ Voor 20% gewijzigd door arjan.n op 08-08-2014 20:36 ]

• Barre73
Dazzler2120 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:03:
[...]

Yes eerste succesvolle testen zijn geweest voor zover ik weet... weet jij of klanten meteen overgezet worden van wba naar odf zodra de apparatuur aanwezig is?
Nee, heb ik nog niks over gehoord. Maar met die actieve kant heb ik in de praktijk natuurlijk ook niet heel veel te maken.

• Barre73
arjan.n schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:28:
[...]

Mooi laten ze dan ook gelijk de bitrate van de tv aanpakken.
HDMI-SEC en HBBTV toevoegen op de setopbox.
De geluidskwaliteit van de voip verbeteren.

En een fatsoenlijk modem/router plaatsen bij de klant.
Goedewifi snelheid met minimaal 5ghz ondersteuning, backup functie, up to date software!, goede proccesor bij voorkeur dualcore. Of vodafone stel bridge modus beschikbaar dat de klant dit zelf kan regelen.
Bitrate TV is niet relevant, ondanks alle onzinnige discussies erover. Beeldkwaliteit wel. Die is nu goed tot behoorlijk goed (bij KPN WBA streams). En begin de discussie svp niet nogmaals.
Maar de kwaliteit kan altijd beter beter. Dat kan dan inderdaad alleen met eigen apparatuur en eigen aanvoer streams.

De rest heeft niets te maken met het gebruik van eigen apparatuur of van KPN WBA. Dus dat blijft een separate wens van ons als eindklanten.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 08-08-2014 20:41 ]

• Barre73
Fiber schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:30:
Waarom lees ik hier nou steeds 'Open Document Format' ipv 'Optical Distribution Frame'...? O-)

Leesvoer voor de echte liefhebbers: http://extranet.reggefiber.nl/odf-portal.html
Interessant.. het meeste heb ik zelf ook nog nooit gelezen ( O-)

Weten we wel meteen dat het verplaatsen van een FTU 299 euro moet kosten.

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:42:
[...]

Bij mijn ouders konden ze kiezen waar de FTU werd geplaatst bij de aanleg. Scheelt later weer geld :)

• Barre73
Dat hoort altijd te kunnen. Aannemer heeft een plaatsingsschema waarbij een bepaalde locatie uit moet komen. Mocht de klant daar niet aan mee werken dan heeft de de projectmanager de beslissende stem.

Alles in het redelijke natuurlijk. Bewoners die de FTU eigenlijk niet interessant vinden roepen al snel om em maar in de kelder of de WC te hangen. Beiden heb ik al eens gezien. Maar dat is nooit toegestaan. Het moet wel bruikbaar zijn voor de toekomst natuurlijk.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Barre73 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:42:
[...]

Bij mij is bekend dat dit een minimum bedrag is, afhankelijk van afstand en werktijd... maar dat zoiets (ftu na aansluiten verplaatsen minimaal 300euro kost)

Ja maar denk vraag toch even of jij meer weet daarover :) ben daar zelf ook wel benieuwd naar of ze meteen overgezet worden, of in bulk...

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:48:
Dat hoort altijd te kunnen. Aannemer heeft een plaatsingsschema waarbij een bepaalde locatie uit moet komen. Mocht de klant daar niet aan mee werken dan heeft de de projectmanager de beslissende stem.

Alles in het redelijke natuurlijk. Bewoners die de FTU eigenlijk niet interessant vinden roepen al snel om em maar in de kelder of de WC te hangen. Beiden heb ik al eens gezien. Maar dat is nooit toegestaan. Het moet wel bruikbaar zijn voor de toekomst natuurlijk.
Bij mij thuis (flat) is er nooit gevraagd waar de FTU moest komen. Het is dan natuurlijk ook veel praktischer om overal de meterkast te nemen aangezien die recht boven elkaar zitten.

Verwijderd

"Mocht de klant daar niet aan mee werken" is wat anders dan "de klant ernaar vragen" ;)
Mij is destijds ook niets gevraagd, maar ik heb wel wat gezegd.

Verwijderd

Er eas geen kans om iets te zeggen, ze hebben vanuit de woningbouw sleuiels van de meterkasten dus je hoefte niet eens rhuis te zijn voor de installatie van de FTU ;)

Verwijderd

Ja, het is in principe natuurlijk de eigenaar van het gebouw die bepaalt wat er met zijn gebouw gebeurt.

Verwijderd

Mijn ouders hebben een huurhuis :)

• Requa
  • Niet online
Mijn ouders hebben geen meterkast. De Ziggo en KPN aansluiting(en) zitten in de Woonkamer. Waar komt de FTU dan als er hier ooit Glasvezel komt :9? (Trouwens ruimte genoeg hier dus die glasvezel huisje kan makkelijk gebouwd worden..)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:52:
[...]

Bij mij thuis (flat) is er nooit gevraagd waar de FTU moest komen. Het is dan natuurlijk ook veel praktischer om overal de meterkast te nemen aangezien die recht boven elkaar zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Requa op 08-08-2014 23:35 . Reden: Tekst duidelijkheid toegepast ]

Verwijderd

DaT liJkt me Nogal afgHankelIjk vAn dE inRichtIng en De huIseigeNaar (hieRna te noeMen huiSeigenAar).
;)

• Requa
  • Niet online
Kan het duidelijker _O- :Y?
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:08:
DaT liJkt me Nogal afgHankelIjk vAn dE inRichtIng en De huIseigeNaar (hieRna te noeMen huiSeigenAar).
;)

• Kangodo
Iemand heeft teveel Breezahs gehad ;)

Over de aansluiting en plaatsing van de FTU kun je beter aan Reggefiber vragen wat mogelijk is.
Als je coax in de woonkamer binnen komt dan heb je een grote kans dat daar ook het modem zelf kan komen.

Ik snap zelf niet echt waarom elk huis dat in de meterkast heeft =/
Op de gang staat geen pc, daar kijk ik geen tv en ik heb er geen telefonie.
Ben zelf dus heel blij met mijn aansluitpunt direct naast de tv.

• Requa
  • Niet online
Helemaal mee eens :) :9
Kangodo schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:14:
Iemand heeft teveel Breezahs gehad ;)

Over de aansluiting en plaatsing van de FTU kun je beter aan Reggefiber vragen wat mogelijk is.
Als je coax in de woonkamer binnen komt dan heb je een grote kans dat daar ook het modem zelf kan komen.

Ik snap zelf niet echt waarom elk huis dat in de meterkast heeft =/
Op de gang staat geen pc, daar kijk ik geen tv en ik heb er geen telefonie.
Ben zelf dus heel blij met mijn aansluitpunt direct naast de tv.

Verwijderd

Requa schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:33:
Mijn ouders hebben geen meterkast.
Dat is wel heel bijzonder. Elke zelfstandige woonruimte in Nederland heeft in principe een meterruimte. Waar komen dan de nuts-voorzieningen binnen? Dat is meestal ook de plek waar de FTU wordt aangelegd.

• Fiber

Fiber

Nieuwe, moderne huizen hebben een meterkast, oude huizen lang niet allemaal. Mijn Genexis glasvezel-modem hangt ook in de huiskamer, bij het raam aan de voorkant. Gaatje in de muur en de kortste weg door de voortuin naar de straat. Ik heb nog geen 50 cm glasvezel in mijn huis...

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:06
In mijn huis, uit 2006, heb ik bovendien alle loze leidingen laten uitkomen in de meterkast, zodat ik nu alle bedrade aan sluitingen vanuit daar kan aansluiten. Ook UPC en KPN komen daar binnen. Daarom heb ik de glasvezel daar ook heen laten leggen.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Fiber schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 04:07:
Nieuwe, moderne huizen hebben een meterkast, oude huizen lang niet allemaal. Mijn Genexis glasvezel-modem hangt ook in de huiskamer, bij het raam aan de voorkant. Gaatje in de muur en de kortste weg door de voortuin naar de straat. Ik heb nog geen 50 cm glasvezel in mijn huis...
Hier hetzelfde.
Oud huis kleine meterkast waar geen Genexis of Draytek in te zetten is.
Bij mij dus ook in de huiskamer naast de TV.
In huis heb ik nog minder dan 10cm glas, kabel komt door de muur binnen en gaat direct de UFTU in.

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:40
Oudere huizen hoeven inderdaad geen meterkast te hebben. Ik weet niet precies wanneer dit in het bouwbesluit is opgenomen. Het kan dus zijn dat bijvoorbeeld water, gas en elektra op een ander punt in het huis binnenkomen dan bijvoorbeeld telefoon en kabel. Dat bij veel oudere huizen de telefoon en kabel in de woonkamer zit heeft te maken met het feit dat dit bij de aanleg daarvan de meest logische plek was: direct bereikbaar vanaf de "straat".

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:41
Hallo allemaal :)
Paar maanden geleden ben ik overgestapt naar Ziggo vanwege de prijs (scheelde 150E in het eerste jaar). Nu heb ik weer de mogelijkheid om vlak voordat de korting vervalt over te stappen vanwege wijziging in de voorwaarden (jeeh ^^) en ben ik weer even rond aan het kijken naar het glasvezel aanbod. Nu heb ik alleen wat vragen over Vodafone Glasvezel die ik niet kan beantwoorden met de TS en hun eigen website:
  1. Ik heb geen zin in tv van KPN. Genoeg verhalen over gehoord en persoonlijk denk ik dat ik dan beter af ben bij Ziggo :) Gebruikt Vodafone de tv streams van KPN? (gaat hier om een aansluiting in Veenendaal, btw. die mag ook wel in het lijstje in de TS ;)) Verschilt dit toevallig van regio tot regio (zoals bij Tweak)?
  2. Wordt de NTU (en eventueel de FTU) hier toevallig ook vervangen? Het gaat om een Genexis FXP-100. De huidige die hier hangt heeft last van een variant van de AAA-bug die echt enorm storend is. Updates van Visual Studio en verwante pakketten van Microsoft kwamen daardoor nooit binnen :|
  3. Kan ik ook een eigen router rechtstreeks op de NTU aansluiten of moet dat ding van Vodafone er tussen staan? Ik heb namelijk al een prima router (Netgear WNDR3800 met openwrt)

• eymey
1. Hoogstwaarschijnlijk komen de streams bij KPN vandaan ja.

2. De FTU blijft hangen. Hier wordt via een glas patchkabel de router van Vodafone direct op aangesloten (dus geen actieve NT van Genexis er meer tussen)

3. Ding van Vodafone moet er tussen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:41
Hmm, dat is jammer dan :/

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Gister zat ik even voetbal te kijken en toen ik wou gaan zappen nadat het afgelopen was leek de entone te crashen/hangen. Kon niet meer zappen en aan of uitzetten ging ook niet meer. Even de stroom eraf gehaald en daarna er weer in, toen zag ik tijdens het opstarten dat er een nieuwe firmware werd gedownload, iemand enig idee wat de veranderingen zijn? Ik kon niks bekijken verder.

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:40
Dat zag ik gisteren en vanmorgen ook.
Gisteren een hapering in de Entone. Vanmorgen geen wifi-verbinding en kwam ik niet in de web interface van de DrayTek. Stroom eraf/erop hielp.

Ik zie ook geen change log verder.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Hashtag schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:55:
Dat zag ik gisteren en vanmorgen ook.
Gisteren een hapering in de Entone. Vanmorgen geen wifi-verbinding en kwam ik niet in de web interface van de DrayTek. Stroom eraf/erop hielp.

Ik zie ook geen change log verder.
Ik had wel internet maar ook een hapering met WiFi.
Even draadloos uit/aan gezet in de Draytek configuratie.
Viel me op dat de Uptime kort was, vannacht rond 02:30 is er dus iets gebeurd.
Ik kan in de log niet zien wat precies.

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30
Even een vraagje wat betreft de Draytek, is WPS uitgeschakeld door Vodafone en is het ook niet aan te zetten? Kan het namelijk niet vinden in de webinterface en als ik op de knop zelf op de Draytek gebeurt er niks.

Anders wordt het weer met de printer slepen.

• Monkeydancer
  • Laatst online: 21-12 16:40
Ik zit nog op de oude lijn van Vodafone. Ik heb al een keer meegemaakt dat mijn analoge televisie het niet meer deed, omdat de modem was doorgebrand. Ik heb sinds de landelijke KPN storing nog steeds last van een niet werkende vaste telefonielijn en geen signaal televisie (zender is niet beschikbaar). Ik vermoed weer dat de genesis modem is doorgebrand. Mijn vraag is; zijn de genesis modems voor bepaalde zaken kwetsbaar? Gaan ze snel stuk? of heb ik gewoon dikke pech? Ik ga gelukkig op 27-7-2014 over naar de draytek.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-12 18:06

TRaSH

koffie ?

Monkeydancer schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:43:
........ Ik ga gelukkig op 27-7-2014 over naar de draytek.
staat je klok niet goed ? ;)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Monkeydancer
  • Laatst online: 21-12 16:40
TRaSH schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:23:
[...]

staat je klok niet goed ? ;)
Haha, ik bedoelde natuurlijk 27-8-2014. Mijn biologische klokje staat idd. niet meer goed :+ .

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:10
Amelandbor schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:08:
Even een vraagje wat betreft de Draytek, is WPS uitgeschakeld door Vodafone en is het ook niet aan te zetten? Kan het namelijk niet vinden in de webinterface en als ik op de knop zelf op de Draytek gebeurt er niks.

Anders wordt het weer met de printer slepen.
Daar ben ik ook benieuwd naar ivm een wifi repeater

DaveD

• Requa
  • Niet online
Deze functie staat standaard uitgeschakeld door Vodafone i.v.m. Veiligheids risico's.

Tevens is een Repeater niet aan te raden. Het mag dan wel je (WiFi) Signaal vergroten, maar het halveert wel je internet snelheid.

Gebruik een Powerline met ingebouwde accespoint :*).
DaveD1109 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:09:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar ivm een wifi repeater

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:10
Requa schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:19:
Deze functie staat standaard uitgeschakeld door Vodafone i.v.m. Veiligheids risico's.

Tevens is een Repeater niet aan te raden. Het mag dan wel je (WiFi) Signaal vergroten, maar het halveert wel je internet snelheid.

Gebruik een Powerline met ingebouwde accespoint :*).

[...]
Snelheid maakt niet uit, is voor mijn schoonouders! ;)
Baal er wel van dat wps niet werkt!

DaveD

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Kan wps niet aangezet worden via user/user login?

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:06
Requa schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:19:Tevens is een Repeater niet aan te raden. Het mag dan wel je (WiFi) Signaal vergroten, maar het halveert wel je internet snelheid.[...]
Volgens mij is dit een wat vlotte stelling. Technisch zit ik daar niet zo in, maar een repeater halveert de snelheid van je wifi-verbinding inderdaad. Die wifi-verbinding is echter vaak (vele malen) sneller dan de internetverbinding toch? Kun je dan wel zeggen dat een repeater je internetsnelheid halveert?
Pagina: 1 ... 57 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.