ip adres problemen Vodafone thuis

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.555 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatchi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-04-2023
Hallo,

Na al een hele tijd klant te zijn geweest van Vodafone thuis besloot ik onlangs mijn internet te upgraden naar 100mb abbo. Toen begonnen de problemen.

Even los van alle administratieve nachtmerrie die Vodafone mij opleverde, die maanden van ellende sla ik even over, zit ik nu pas echt met de gebakken peren.

Bij deze upgrade kreeg ik een nieuwe modem en een nieuw ip adres. Eerste avond na aansluiten zit ik op een Teamspeak server en vragen mijn vrienden of ik geemigreerd ben. Hoezo? Staat een Georgische vlag bij mijn gebruikersnaam. Ok vreemd. Even opzoeken. Blijkt dat ik in een aantal databases sta als zijnde in Georgie geregistreerd. Klanten service gebeld. Databases zijn verouderd die moeten dat gaan upgraden. Ok.

Dag erna denk ik een spelletje te gaan spelen. Mag ik niet inloggen. Regio ban. Contact met game provider gezocht. Inderdaad Georgie. Dat was echter niet het enige probleem, specifieke ip adres was geblokkeerd wegens malafide praktijken van dat adres. Ik moest mijn ISP maar vragen of ze mijn ip adres willen refreshen. Lijkt mij ondertussen een heel goed idee, want meer dan een derde van mijn diensten werkt afwijkend of blokkeert mij nu, zo blijkt.

Vodafone gebeld. Na zeer onbeschoft en bijdehand te woord te zijn gestaan, opnieuw geprobeerd. Hieronder de samenvatting door medewerker bevestigd:

Vodafone erkent het probleem maar kan het niet op te lossen. (lees: weigert)

Ik moet als consument zelf maar alle internet diensten langsgaan en vragen of zij hun gegevens willen bijwerken. Ik zal zelf een oplossing moeten zoeken. Niet hun probleem want in ripe staat het goed.

Vodafone kan het ip adres niet vernieuwen. Op mijn vraag of ik dan een nieuwe router kan krijgen en daarmee het adres vernieuwen volgt het antwoord: Vodafone kan geen nieuwe router leveren.
Blijkbaar ben ik dus de laatste klant bij Vodafone.

Verder ben ik door deze upgrade overgegaan naar een nieuwe jaar contract waardoor opzeggen ook niet mogelijk is. Daar wil Vodafone dan ook niet in mij werken want zij hebben mij een nederlands ip adres gegeven.

Kortom: ik ben als consument dus de sjaak.

Allereerst dus het advies om nooit maar dan ook nooit met Vodafone Thuis zaken te doen.

Als tweede een paar vragen:

Ik ga ervan uit dat een ISP wel het ip adres kan verversen. Mocht het aan het mac adres zijn gekoppeld dan door het omwisselen van de modem/router. Weet iemand hier meer over?

Vervolgens het contract. Is het nog wel legaal om een contract op deze manier weer in een jaar contract om te zetten? Uit fatsoen zou Vodafone sowieso mee kunnen werken aan opzeggen zodat ik weer normaal kan internetten via een andere partij. Maar kan ik ze niet dwingen hiertoe?

Is er nog een of andere work around voor dit probleem totdat de bedrijven in kwestie hun zaken aanpassen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Uit het Vodafone glasvezel topic (in de afgelopen weken is over dit onderwerp meer gepost)

dabutcha76 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Meestal duurt het enige tijd voordat alle database zijn bijgewerkt. Als Vodafone na aankoop de ip adressen aanpast, maar ook direct ingebruik neemt kun je deze problemen krijgen als de ip adressen uit bepaalde landen afkomstig zijn.

Bij bank /creditcard betalingen kun je daar ook problemen mee krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 12-07-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 20:00

Leejow(saait)

Blater

Tatchi schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:13:
Vodafone erkent het probleem maar kan het niet op te lossen. (lees: weigert)
Waar uit blijkt dat ze het weigeren op te lossen? Zoals je wellicht in de link hebt gelezen is het een bekend probleem waar meerdere mensen last van hebben.
Vervolgens het contract. Is het nog wel legaal om een contract op deze manier weer in een jaar contract om te zetten? Uit fatsoen zou Vodafone sowieso mee kunnen werken aan opzeggen zodat ik weer normaal kan internetten via een andere partij. Maar kan ik ze niet dwingen hiertoe?
Als jij een abonnementswijziging aanvraagt (upgrade/downgrade of een vastlegging voor x beloning) dan kan daar als voorwaarde bij horen dat je een contract voor een jaar aangaat. Als je eerder een contract bent aangegaan zonder dat je hier wijzigingen op doorvoert en je laat deze verlopen mag een contract niet opnieuw met een jaar verlengd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatchi
Het weigeren blijkt uit de zinnen daaronder.
Ze willen geen actie ondernemen op het updaten van databasen, ze willen niet een nieuw ip adres uitleveren en ze beweren geen nieuwe modem te kunnen leveren die het op zou lossen mocht ip aan mac zijn gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 21:39
Even heel simpel gezegd: het is niet aan Vodafone om databases te gaan refreshen. Partijen zoals die gameprovider die gebruik maken van verouderde databases / methoden om te bepalen in welk land iemand zit, maken hier zelf de fout. Zoals Vodafone zegt: in de RIPE administratie, de authoriteit op dit gebied, staat het goed. Dat die gameproviders vervolgens niet in deze RIPE DB kijken, is feitelijk hun eigen fout.

Ik zou juist die gameprovider vertellen dat ze hun zaakjes goed moeten regelen.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als Vodafone geen andere ip adressen uit een andere reeks meer vrij heeft kunnen ze het niet oplossen want een ander ip adres uit dezelfde reeks levert mogelijk hetzelfde probleem op. Vodafone heeft bij klanten voor april 2014 de diensten altijd ingekocht bij KPN ITNS. Ik neem aan dat je voorheen dat ook hebt gebruikt. De diensten na 1 april worden geleverd door Vodafone zelf via een ander netwerk als voorheen bij KPN ITNS. Daarom het omwisselen van glasvezelmodem/router en geen analoog/dvb-c meer en een ander type IPTV ontvanger. Maar dat laatste heb je zeker wel verteld neem ik aan)

Inderdaad moet de partij welke blokkeerd zijn database updaten en dan zou het probleem zijn opgelost.

Maar hoelang geleden heeft Vodafone de RIPE DB gegevens dan zelf bijgewerkt? weken of al maanden geleden

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 12-07-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:29
Wat voor modem/router heb je?
Kun je niet toevallig ergens mac address cloning instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-05 08:45

thorgal21

Forum Noob

brambo123 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:57:
Wat voor modem/router heb je?
Kun je niet toevallig ergens mac address cloning instellen?
Volgens mij heeft het MAC adres weinig toevoeging op het fysieke IP adres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 18:58
thorgal21 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:05:
[...]
Volgens mij heeft het MAC adres weinig toevoeging op het fysieke IP adres :)
Nou dat is niet helemaal waar, vaak worden IP adressen een DHCP server uitgegeven in combinatie met vaste IP/MAC adress koppeling, het gemak voor de klant dat er geen IP adres hoeft ingevult te worden ( door DHCP) en het gemak dat je niet na een reset/lease een ander adres krijgt,

Ook bijvoorbeeld bij Ziggo heb je officieel geen vaste IP adressen, maar zolang je mac adres gelijk blijft heb je de meeste kans op het zelfde IP, je ziet dan ook bij ziggo met het veranderen van je MAC adres + een modem reset dat je vaak een nieuw IP krijgt.

en zoals hierboven gezegd wordt, je kan kijken of je MAC adress cloning kan doen van bv je router/pc zodat je eventueel na een reset een nieuw IP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:44

D4NG3R

kiwi

:)

--WaaZaa-- schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:54:
Ik zou juist die gameprovider vertellen dat ze hun zaakjes goed moeten regelen.
Dit is anders voor het eerst dat ik hoor dat iemand bij een Nederlandse provider zo ver over de grens zit volgens zijn IP adres. Ik zal niet claimen dat de gameproviders geheel up to date zijn (Moderne multiplayers worden trouwens wekelijks ververst) maar Vodafone heeft hier volgensmij compleet de verkeerde instelling (Letterlijk en figuurlijk :+ ).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:15
Wat geeft een site als deze voor locatie: http://html5demos.com/geo ? Die is bij mij eng nauwkeurig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:22
Wow, die site is inderdaad eng nauwkeurig. Tot op het dorp correct, meestal is het slechts de provincie.
Ik vraag me dan ok af of dit op basis van IP lookup is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:15
Volgens mij ook op basis van WiFi-netwerken in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 17:24
jeroen3 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:18:
Wow, die site is inderdaad eng nauwkeurig. Tot op het dorp correct, meestal is het slechts de provincie.
Bij mij wordt de locatie van mijn woning aangegeven... Wel heel erg nauwkeurig inderdaad, dus zal niet op basis van WAN IP zijn.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gaat via draadloze netwerken die google allemaal zo mooi opgeslagen heeft. Zodra ik m'n kabel uit de laptop trok ging die opeens van Failed naar found you. Maar zullen we weer ontopic gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 12-07-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatchi
ThinkPadd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:14:
Wat geeft een site als deze voor locatie: http://html5demos.com/geo ? Die is bij mij eng nauwkeurig :o
Wel nederland maar zo'n 80 kilometer verderop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatchi
En hoe zit het dan met het feit dat dit ip adres "besmet" is?

De regio is nog tot daar aan toe. Maar dat er veelvuldig fraude is gepleegd vanaf dit adres is daarmee niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tatchi schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:29:
En hoe zit het dan met het feit dat dit ip adres "besmet" is?

De regio is nog tot daar aan toe. Maar dat er veelvuldig fraude is gepleegd vanaf dit adres is daarmee niet opgelost.
Toen wij net overstapten naar Ziggo had ik het zelfde probleem, het IP was banned op verscheidene fora en ik kon heel Steam niet eens meer inloggen 8)7 . Binnen een week gelukkig een nieuw IP assigned gekregen (En sindsdien onveranderd probleemloos kunnen gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatchi
D4NG3R schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:33:
[...]

Toen wij net overstapten naar Ziggo had ik het zelfde probleem, het IP was banned op verscheidene fora en ik kon heel Steam niet eens meer inloggen 8)7 . Binnen een week gelukkig een nieuw IP assigned gekregen (En sindsdien onveranderd probleemloos kunnen gebruiken).
Tsja, en daar komen we dus bij het punt dat Vodafone zegt dat een nieuw ip adres technisch niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tatchi schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:43:
[...]

Tsja, en daar komen we dus bij het punt dat Vodafone zegt dat een nieuw ip adres technisch niet mogelijk is.
Kul, niet kunnen en niet willen is een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 16:32

magneet

Magnetic enhanced

laat je modem & genexis eens een nachtje od dag als je zolang zonder kunt stroomloos en kijk of je dan een ander ip krijgt. (geen idee of je dit al geprobeerd hebt of wat de leasetijd is bij Vodafone)

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jeroen3 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:18:
Die site gebruikt eker niet alleen ip-adres. Hij vraagt om toegoang tot locatie gegevens in chrome. Op mijn bedrade pc denkt ie dat ik in Lochem zit, op mijn laptop (op wifi) in Amsterdam Oost, en weet vrijwel precies mijn huis te vinden.

Voor het probleem van de TS dus totaal niet nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

magneet schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:56:
laat je modem & genexis eens een nachtje od dag als je zolang zonder kunt stroomloos en kijk of je dan een ander ip krijgt. (geen idee of je dit al geprobeerd hebt of wat de leasetijd is bij Vodafone)
De glasvezel gaat m.b.v een patch kabel direct naar de router (geen NT meer aanwezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:01

DjVe

Hatsaflats!

Modem even een nachtje van stoom laten en hopen dat je IP aan iemand anders toegewezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
En toch zou ik zeggen kijk of je het MAC adres kan aanpassen zoals al eerder gezegd.

Hier doe ik dat al jaren en al jaren hetzelfde IP-adres door het MAC adres mee te nemen van de ene naar de andere router. Kunst hierbij is dat je eerst de oude laat zitten, de nieuwe niet op internet aansluiten en eerst het MAC adres aanpassen, dan sluit je de nieuwe aan op internet en je gaat weer verder met het zelfde ip. Sluit je willekeurig wat anders aan dan krijgen die allemaal andere ip's en zodra je de router weer inplugt is het weer je oude vertrouwde.

Goed hier gaat het om het ip, kan je veranderen verander domweg het laatste veld, en reboot de router hierna, of stekker eruit en erin, nu krijg je dan een ander ip en kijk dit na. Zit je nu nog vreemd verander je weer net zo lang tot je een ip hebt wat net buiten het blok gebied gaat vallen.

Wat anderen ook al zeiden, de lease is gebaseerd op ip en mac, dus door mac te veranderen gaat het ip erin mee. Wel vaker gedaan met klanten die op een spamblock lijst stonden en dan niet konden mailen, dat was de snelste manier om de boel weer los te krijgen na schoonmaak ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 16:32

magneet

Magnetic enhanced

Anoniem: 319232 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:30:
[...]

De glasvezel gaat m.b.v een patch kabel direct naar de router (geen NT meer aanwezig)
nt/genexis/ftu hoe het ook heet, ik bedoel het element wat de glas omzet naar koper. Dat ding is ook actief.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:05

Fiber

Beaches are for storming.

D4NG3R schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:49:
[...]

Kul, niet kunnen en niet willen is een wereld van verschil.
De ipv4 adressen van Vodafone schijnen op te zijn. Ze sprokkelen ze nu van over de hele wereld bij elkaar, met alle gevolgen van dien...

Lijkt mij een goede reden om geen Vodafone meer te willen hebben.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Fiber schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:56:
[...]

De ipv4 adressen van Vodafone schijnen op te zijn. Ze sprokkelen ze nu van over de hele wereld bij elkaar, met alle gevolgen van dien...

Lijkt mij een goede reden om geen Vodafone meer te willen hebben.
Lekker gechargeerd.

Er is welgeteld 1 blok in eigendom van VF gekomen. Nogmaals, het feit dat een partij op basis van een (klaarblijkelijk) gedateerde database blokkades opwerpt is belachelijk. Ook het feit dat als een IP 'ooit' eens abuse heeft gepleegd in de lengte der jaren geblokkeerd blijft, slaat kant nog wal, daar deze veelvuldig van klant wissel.

Neemt natuurlijk niet weg dat het wel vervelend is. Ik zou de tip om het modem een paar uur uit te zetten eens proberen.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, dit zul je bij elke ISP zien, de IPV4 blokken zijn gewoon op, het is OF dit, OF grotere NAT-en, waar je geen eigen "externe" IP meer hebt.

Je zou kunnen zeggen dat het probleem dus niet bij de sites ligt, maar bij de developers van dat spel en die websites:

1. Waarom op IP bannen? Dat is belachelijk, static IP's zijn er eigenlijk al amper meer sinds eind jaren 90. Dat is net zoiets als met een jachtgeweer op een mug schieten. Kan je net zo goed een IP Range met /24 erachter bannen. Vind iets anders, networkroute, of: in-game accounts.

Lekker leuk om Vodafone zo neer te zetten, maar dit gebeurt, of: gaat gebeuren, bij ELKE provider. Dat, of we moeten wel héél snel naar IPV6 gaan. Je kan leuk databases bijhouden met waar IP adressen vandaan komen, maar dat is 100% géén garantie tenzij je een client bied die Geo-informatie doorgeeft, en dan heeft de gebruiker er ineens controle over. De routing geeft je mogelijk meer info en zelfs dat is niet 100%. Ik zou zeggen, zeik niet over vodafone, zeik over dat spel. De devs zijn duidelijk niet goed bezig. Technisch doet vodafone wat het doet: het bied je internet toegang. Het feit dat je een IPV4 adres hebt is mogelijk niet eens verplicht in een modern contract! Paar simpele feiten:

1. Uit een IP adres alleen kun je geen informatie halen over hoeveel clients en/of waar die clients staan
2. MAC adressen zijn NIET uniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Met ^^

Bovendien gaat zowel een ander modem als een ander mac-adres je niet helpen: je krijgt dan weliswaar een ander IP-adres, maar wel een uit de huidige range. Waarschijnlijk gaat alleen het laatste getal verschillen.
Dus dat ip-adres is net zo goed gelocaliseerd in Georgië en de kans dat er vanaf dat adres internet criminaliteit is gebeurd is ongeveer 100%
offtopic:
Excuus aan de Georgiërs voor deze generaliserende opmerking

Technisch gesproken is het voor Vodafone wel mogelijk om jouw een IP-adres uit een andere range te geven, maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat niet willen omdat ze daarmee een precedent scheppen voor andere gebruikers; dan zit Vodafone uiteindelijk met een onbruikbare, duur aangeschafte ip-range.
Daarnaast is waarschijnlijk de winst op jouw account voor enkele jaren weg

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat niet alleen om ip adressen uit Georgië of een game niet werkt

Def1ant in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Inderdaad IPV6 en dan IPV4 via een NAT is ook niet iets waarvan je blij wordt

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 12-07-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Umbrah schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:33:
[...]
Lekker leuk om Vodafone zo neer te zetten, maar dit gebeurt, of: gaat gebeuren, bij ELKE provider...
Vodafone is een relatief nieuwe speler als (glasvezel) ISP dus ze hebben sowieso al een achterstand qua inkoop van ip adressen en qua ervaring om dit soort problemen op te lossen. Ik kan me niet voorstellen dat een serieuze en ervaren ISP als xs4all het zover zou laten komen en als het wel gebeurt lossen ze het ongetwijfeld een stuk netter op.
Dat, of we moeten wel héél snel naar IPV6 gaan...
Helemaal mee eens. Dat is uiteindelijk de enige echte oplossing. Kost wel wat natuurlijk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Vodafone heeft heel wat onderdelen ingekocht en is zelfs eigenaar van Wiericke, waar Igilde ook onder valt. Deze partij doet zelfs voor de FTTH Wholesale onderdeel van KPN de inkoop van IP blokken. Dus nee het heeft niets te maken met onkunde, het wordt gewoon steeds lastiger om blokken in te kopen.

Overigens is het resetten van het modem al voldoende om een ander IP toegewezen te krijgen. Even een paar uur de stroom eraf en stel het MAC adres even anders in op de router en ik weet vrijwel zeker dat je een ander IP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatchi
Helaas kan ik het MAC adres niet anders instellen. Ik heb geen admin login voor die Draytek modem.

Ik kan wel proberen om hem de hele nacht van het stroom af te halen, kijken of dat werkt. En zo ja, in welk land ik dan uitkom. Blijk niet bepaald de enige klant te zijn met dit soort problemen bij Vodafone deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 09:31
Ik ben wel benieuwd wanneer Vodafone die range in gebruik heeft genomen dan.

TS: wat is het probleem-IP (desnoods zonder de laatste octet)?

De 31.*-range waarover men in het Vodafone-topic klaagt is al tijden van Vodafone, voor zover ik de Ripe stats juist interpreteer... https://stat.ripe.net/31.136.0.0/14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatchi
Als ik daar mijn adres opvoer kom ik op de volgende range van Wiericke BV. Die bedrijfsnaam zie ik ook bij elke ip lookup dienst. Voor mijn eigen ip adres geeft ie not announced weer, maar komt met deze range:

https://stat.ripe.net/31.201.0.0/16

Bijgwerkt op 5 juni.

[ Voor 88% gewijzigd door Tatchi op 13-07-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ja dat is dus allemaal in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 09:31
En zo te zien hebben ze er sinds 11 april twee nieuwe ranges bij. Zie zo snel geen link met Georgie, maar die ranges zijn wel degelijk 'tweedehands'..

Wel vrij vervelend, maar Vodafone valt weinig te verwijten. Misschien kun je in specifieke gevallen (gamehoster?) men overtuigen om hun geoip-database te updaten.. bij o.a. Maxmind (volgens mij de grootste leverancier van geoip-data) staat het logischerwijs correct in hun database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatchi
Ja, ik ben druk aan het mailen met een paar partijen hierover. In ieder geval proberen die tot nu toe wel te helpen en mee te denken voor zover ik kan zien. En ik heb nu toch tijd over aangezien mijn normale internet activiteiten redelijk stil liggen hierdoor.

[ Voor 69% gewijzigd door Tatchi op 14-07-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150584

Ik heb hetzelfde probleem. Maar bij mij zou het IP adres uit Paraguay komen. Kan dus ook bijv. geen enkel Microsoft software activeren. Vodaphone stuurt mij ook gewoon door naar Microsoft in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

krietjur

Where am I?

ThinkPadd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:14:
Geeft de exacte locatie aan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Anoniem: 150584 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:49:
Ik heb hetzelfde probleem. Maar bij mij zou het IP adres uit Paraguay komen. Kan dus ook bijv. geen enkel Microsoft software activeren. Vodaphone stuurt mij ook gewoon door naar Microsoft in dit geval.
En wat zou Vodaphone volgens jou kunnen doen aan een vervuilde / verkeerde database bij Microsoft (of welke derde partij dan ook) ?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Foamy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:53:
[...]

En wat zou Vodaphone volgens jou kunnen doen aan een vervuilde / verkeerde database bij Microsoft (of welke derde partij dan ook) ?
Oplossing is modem van de stroom halen, even wachten en dan weer stroom er op zetten. krijg je een ander ip-adres.

Doe verder net als mijn persoontje, maak via mail melding bij Vodafone en als ze contact opnemen even vermelden dat je het mailtje schreef in de hoop dat VF die ip-adressen van de blacklist laat halen zodat een volgende er geen last meer van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatchi
Anoniem: 231253 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:52:
[...]

Oplossing is modem van de stroom halen, even wachten en dan weer stroom er op zetten. krijg je een ander ip-adres.

Doe verder net als mijn persoontje, maak via mail melding bij Vodafone en als ze contact opnemen even vermelden dat je het mailtje schreef in de hoop dat VF die ip-adressen van de blacklist laat halen zodat een volgende er geen last meer van zal hebben.
Terug van vakantie. Een dag modem van stroom doet niets. 7 dagen ook niet.

Verder heb ik zoals gezegd veelvuldig contact met VF gehad en het uitgelegd. Ze geven niet mee en zullen geen enkele actie ondernemen. Probleem duurt natuurlijk gewoon voort.

Nog maar 11 maanden en dan kan ik overstappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Probeer een nieuwe modem. Maak je huidige defect/stuk en vraag een nieuwe aan. Vodafone rekent maximaal 50 euro borg in rekening. Zou het toch maar eens proberen. En anders even je modem in bridge en een router erachter hangen. Als bridge niet werkt, definieer je router als DMZ op je draytek modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Lekker makkelijk om nu het probleem bij Vodafone te leggen. Wat doet je gameprovider om het probleem te verhelpen?

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Ehm hoebedoel je makkelijk? Vodafone zadelt zijn klanten op met IP adressen die op allerlei blacklists staan. Dus het Probleem ligt bij Vodafone. Ze konden dit voorkomen door IPv6 aan te zetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:40
Requa schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:15:
Ehm hoebedoel je makkelijk? Vodafone zadelt zijn klanten op met IP adressen die op allerlei blacklists staan. Dus het Probleem ligt bij Vodafone. Ze konden dit voorkomen door IPv6 aan te zetten :-)
Wat een grote totale onzin. 8)7

Vodafone krijgt blokken TOEGEWEZEN van Ripe en "zadelt" dus helemaal niemand op.

En zoals eerder in dit topic ook al door anderen is aangegeven: Dit zal in de nabije toekomst bij veel meer providers gaan spelen aangezien iedere provider met snelle groei bij RIPE zal moeten gaan bedelen om nieuwe blokken.

Iedere website die nu dus nog dergelijke blokkades opwerpt en te belabberd is om geregeld hun boeltje op basis van databases e.d. te updaten is gewoon clueloos bezig.

En IPV6 "even aanzetten" is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Nog even los van de vraag of KPN Wholesale (waar Vodafone in 95% van de gebieden nog van afhankelijk is) inmiddels wel IPV6 ranges kan/wil transporteren naar de eindklant.

Oh ja, en dan is er IPV6 bij Vodafone. Maar de dienst of gameserver die jij wil bezoeken is zelf nog niet voorzien van IPV6. Dus kom je toch weer op IPV4 uit. Ben je dan een steek verder?

Misschien moet je eerst eens zelf nagaan of de plek waar je een beschuldiging neer legt wel echt terecht is (en op z'n minst met steekhoudende argumenten daarvoor komen).

En je kan IP's willen refreshen met andere MAC adressen wat je wil: Als de IP-blokken per regio zijn toegewezen (zoals bv. KPN ITNS doet/deed), dan krijg je gewoon een ander IP adres uit dezelfde range.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 07-08-2014 23:33 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Nou, KPN heeft momenteel genoeg IPv4 adressen dus dat is geen probleem :D.

Maar ik denk dat KPN IPv6 gaat gebruiken als de IPv4 adressen op zijn :*).

Vodafone moet geen risico's nemen door bij RIPE te gaan bedelen. Aangezien je met een IP adres van het buitenland geen creditcard betalingen kunt uitvoeren (er zijn meer problemen maar dat terzijde).
eymey schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:31:
[...]

Vodafone krijgt blokken TOEGEWEZEN van Ripe en "zadelt" dus helemaal niemand op.

En zoals eerder in dit topic ook al door anderen is aangegeven: Dit zal in de nabije toekomst bij veel meer providers gaan spelen aangezien iedere provider met snelle groei bij RIPE zal moeten gaan bedelen om nieuwe blokken.

Iedere website die nu dus nog dergelijke blokkades opwerpt en te belabberd is om geregeld hun boeltje op basis van databases e.d. te updaten is gewoon clueloos bezig.

En IPV6 "even aanzetten" is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Nog even los van de vraag of KPN Wholesale (waar Vodafone in 95% van de gebieden nog van afhankelijk is) inmiddels wel IPV6 ranges kan/wil transporteren naar de eindklant.

Oh ja, en dan is er IPV6 bij Vodafone. Maar de dienst of gameserver die jij wil bezoeken is zelf nog niet voorzien van IPV6. Dus kom je toch weer op IPV4 uit. Ben je dan een steek verder?

Misschien moet je eerst eens zelf nagaan of de plek waar je een beschuldiging neer legt wel echt terecht is (en op z'n minst met steekhoudende argumenten daarvoor komen).

En je kan IP's willen refreshen met andere MAC adressen wat je wil: Als de IP-blokken per regio zijn toegewezen (zoals bv. KPN ITNS doet/deed), dan krijg je gewoon een ander IP adres uit dezelfde range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
eymey schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:31:

Dus die blokken worden direct bij RIPE ingekocht en zij bepalen welk blok Vodafone krijgt?
Dat wist ik niet! Dat is inderdaad handige nieuwe informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dat doet iGilde voor Vodafone, maar dat klopt wel aardig ja. iGilde regelt voor een groot deel nog de inkoop van blokken voor zowel Vodafone maar ook dochterondernemingen van KPN (Telfort, Lijbrandt, XMS). En zeker wanneer er flink uitgerold wordt qua glasvezel, zijn er vaker blokken "op" dan "over".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kangodo schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 00:58:
[...]

Dus die blokken worden direct bij RIPE ingekocht en zij bepalen welk blok Vodafone krijgt?
Dat wist ik niet! Dat is inderdaad handige nieuwe informatie.
Geen idee of Vodafone het zelf direct bij RIPE doet of via een tussenpartij, maar uiteindelijk is wel RIPE de 'eindbaas' die over de toewijzing gaat en waar als het goed is ook geadministreerd wordt wie de blokken nu gebruikt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbijl
  • Laatst online: 23-04 16:38
DjVe schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:52:
Dat doet iGilde voor Vodafone, maar dat klopt wel aardig ja. iGilde regelt voor een groot deel nog de inkoop van blokken voor zowel Vodafone maar ook dochterondernemingen van KPN (Telfort, Lijbrandt, XMS). En zeker wanneer er flink uitgerold wordt qua glasvezel, zijn er vaker blokken "op" dan "over".
http://www.kvk.nl/zoeken/#!zoeken&q=igilde

iGilde = Wiericke B.V.
Wiericke B.V. = Wiericke BV. Wiericke BV, GlasOperator, Wisper, Multivisie TV, WinITu Consulting, WinITu Communications, Igilde.

http://www.glasoperator.nl: "GlasOperator is een 100% dochter van Vodafone Libertel BV en is gevestigd in Bodegraven."

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:09
Gebeurt ook vaak genoeg dat ze blokken van andere providers overnemen, upc heeft dit ook al 3x gehad, met de raarste gevolgen idd, gelukkig werd dit wel binnen normale tijd opgelost. Anders was een mac clone van een apparaat in huis voldoende om andere ip tekrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

devil-strike schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:56:
Gebeurt ook vaak genoeg dat ze blokken van andere providers overnemen, upc heeft dit ook al 3x gehad, met de raarste gevolgen idd, gelukkig werd dit wel binnen normale tijd opgelost.
Lijkt mij ook of koopt RIPE blokken terug van providers of ze vervolgens weer door te verkopen?

http://addrex.net/addrex-...number-block-marketplace/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 08-08-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Er zijn geen nieuwe blokken meer omdat alle ip-adressen op zijn.
Dus is er een ware handel ontstaan ik heb ergens eens gelezen dat er zelfs € 10 per ip-adres voor betaald word.Best wel een flinke inverstering dus voor de providers (En dat is al een jaar geleden), Dus die prijzen zullen alleen maar oplopen.

Het beste kunnen providers zo snel mogelijk op kopen en dan even wachten met uitgeven.
Zelfde probleem zie je nu ook met 06 nummers deze worden soms naar enkele weken al weer uitgegeven zo kreeg een kennis een telefoon nummer wat vroeger van een rijschool geweest was en werd hij 40x per dag gebeld. Alleen krijg je bij een telefoon nummer heel gemakkelijk een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Er zijn nog ip's zat volgens mij, maar die zijn bijna allemaal in bezit van grote bedrijven zoals IBM en universiteiten in de VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Dat klopt en dus zijn ze alleen op de 2ehands markt over te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Juist. En omdat er tweedehands wordt gekocht, zijn sommige IP adressen vervuilt (je staat in ban databases ect.). Vodafone wilt niet meewerken.. Dus de klant kan geen kant op dan het zelf regelen wat overigens (bijna) nooit lukt :N.

Dus alle gevolgen van dien als je tweedehands gaat inkopen :D
arjan.n schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:19:
Dat klopt en dus zijn ze alleen op de 2ehands markt over te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Requa schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:29:
Juist. En omdat er tweedehands wordt gekocht, zijn sommige IP adressen vervuilt (je staat in ban databases ect.). Vodafone wilt niet meewerken.. Dus de klant kan geen kant op dan het zelf regelen wat overigens (bijna) nooit lukt :N.

Dus alle gevolgen van dien als je tweedehands gaat inkopen :D
Waarom blijf je wijzen naar Vodafone als boosdoener? Vodafone is helemaal geen boosdoener in dit verhaal. Dat zijn achterlijk verouderde geo-ip databases. Ikzelf zit ook bij Vodafone en op een TS server waar ik vaak kom, zou ik uit Azerbaijan komen en merk verder eigenlijk NIETS van dit hele gebeuren, anders dan dat ik een zeldzame keer de vraag krijg, of ik écht uit Nederland kom. Het is voor de derde partij een kwestie om de geo IP database bij te houden en bij te werken, als je op een dergelijke tool vertrouwd (sowieso vreemd dat mensen daar überhaupt op vertrouwen) en dáár hebben wij last van als consument.

We kunnen hoog en laag springen bij Vodafone, maar die zal niets kúnnen doen omdat de problemen níet in hun netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Vodafone kan altijd een verzoek sturen om de desbetreffende databases te laten updaten. Dat gaat als ISP veel sneller dan wanneer een Consument dit moet doen :*).
CptChaos schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:48:
[...]
Waarom blijf je wijzen naar Vodafone als boosdoener? Vodafone is helemaal geen boosdoener in dit verhaal. Dat zijn achterlijk verouderde geo-ip databases. Ikzelf zit ook bij Vodafone en op een TS server waar ik vaak kom, zou ik uit Azerbaijan komen en merk verder eigenlijk NIETS van dit hele gebeuren, anders dan dat ik een zeldzame keer de vraag krijg, of ik écht uit Nederland kom. Het is voor de derde partij een kwestie om de geo IP database bij te houden en bij te werken, als je op een dergelijke tool vertrouwd (sowieso vreemd dat mensen daar überhaupt op vertrouwen) en dáár hebben wij last van als consument.

We kunnen hoog en laag springen bij Vodafone, maar die zal niets kúnnen doen omdat de problemen níet in hun netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Requa schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:52:
Vodafone kan altijd een verzoek sturen om de desbetreffende databases te laten updaten. Dat gaat als ISP veel sneller dan wanneer een Consument dit moet doen :*).
En jij kan dat niet omdat...? :?

Waarom zou dat vanuit een ISP sneller gaan? :? Als een consument of een ander bedrijf kun je een ander gewoon niet dwingen om diens geo IP database bij te werken, er kunnen verschillende redenen zijn waarom dat (nog) niet gedaan wordt. Maar nogmaals; vertrouwen op een geo IP database is sowieso altijd slecht, dus ik zou eerder zeggen dat de "problemen" veroorzaakt worden door brak geprogrammeerde producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Waar lees jij dat ik dat niet kan doen.. :? ?

Ik doel erop dat als een ISP dit doet, dit veel sneller gaat.
CptChaos schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:56:
[...]
En jij kan dat niet omdat...? :?

Waarom zou dat vanuit een ISP sneller gaan? :? Als een consument of een ander bedrijf kun je een ander gewoon niet dwingen om diens geo IP database bij te werken, er kunnen verschillende redenen zijn waarom dat (nog) niet gedaan wordt. Maar nogmaals; vertrouwen op een geo IP database is sowieso altijd slecht, dus ik zou eerder zeggen dat de "problemen" veroorzaakt worden door brak geprogrammeerde producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Requa schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:59:
Waar lees jij dat ik dat niet kan doen.. :? ?
Laat ik mijn vraag anders formuleren: Waarom zou jij geen contact op kunnen nemen met een website of een bedrijf?
Ik doel erop dat als een ISP dit doet, dit veel sneller gaat.
Waarom ben je daar zo zeker van? Nogmaals; er is niets of niemand die mij verplichten kan om die geo ip database bij te werken, wellicht kan dat ook niet, vanwege bepaalde policies bijvoorbeeld of omdat er anders fouten gaan ontstaan. Heb geduld, dan komt het echt wel goed, zonder dat jij of Vodafone daar iets aan hoeft te doen. En anders kun je altijd nog naar een alternatieve website gaan bijvoorbeeld. Het is niet dat je vast site aan díe ene site, of dat product, of wat dan ook, maar zadel Vodafone niet op met een probleem wat niet van hun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Ik zadel Vodafone niet met dit probleem, zij doen dat juist bij de Consument die dienst afneemt van Vodafone. Vodafone moet geen tweedehands IPv4 adressen inkopen ;). Ze weten immers de gevolgen :*).
CptChaos schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 01:03:
[...]
Laat ik mijn vraag anders formuleren: Waarom zou jij geen contact op kunnen nemen met een website of een bedrijf?
[...]
Waarom ben je daar zo zeker van? Nogmaals; er is niets of niemand die mij verplichten kan om die geo ip database bij te werken, wellicht kan dat ook niet, vanwege bepaalde policies bijvoorbeeld of omdat er anders fouten gaan ontstaan. Heb geduld, dan komt het echt wel goed, zonder dat jij of Vodafone daar iets aan hoeft te doen. En anders kun je altijd nog naar een alternatieve website gaan bijvoorbeeld. Het is niet dat je vast site aan díe ene site, of dat product, of wat dan ook, maar zadel Vodafone niet op met een probleem wat niet van hun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Requa schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 01:10:
Ik zadel Vodafone niet met dit probleem, zij doen dat juist bij de Consument die dienst afneemt van Vodafone. Vodafone moet geen tweedehands IPv4 adressen inkopen ;). Ze weten immers de gevolgen :*).
Vodafone heeft gewoon alles netjes geregeld, zelfs bij RIPE is bekend dat de IP-range nu een Nederlands IP-range is. Dat bedrijven en andere websites soms een ander oordeel vellen (op basis van verouderde informatie), dat is niet meer het probleem van Vodafone, maar die van derde partijen. Dat jij in de waan bent dat Vodafone dit had kunnen bedenken, tja... Had gekund, maar ze nemen er (terecht) ook de verantwoordelijkheid niet voor, die hier (in dit topic dus) bij Vodafone in de schoenen geschoven wordt.

En probeer jij eens nieuwe IPv4 adressen te kopen dan... :')

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 09-08-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Ze moesten geen risico nemen door tweedehands IPv4 adressen in te kopen. Ze konden ook gewoon 'switchen' naar IPv6 dusja.. :*)

Edit: En als ze dit doen, konden ze een verzoek indienen om databases te laten updaten. Dit gaat (veel) sneller omdat het een (groot) bedrijf is. Als Consument zijnde gaat het (veel) moeilijker lijkt me :9
CptChaos schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 01:14:
[...]

Vodafone heeft gewoon alles netjes geregeld, zelfs bij RIPE is bekend dat de IP-range nu een Nederlands IP-range is. Dat bedrijven en andere websites soms een ander oordeel vellen (op basis van verouderde informatie), dat is niet meer het probleem van Vodafone, maar die van derde partijen. Dat jij in de waan bent dat Vodafone dit had kunnen bedenken, tja... Had gekund, maar ze nemen er (terecht) ook de verantwoordelijkheid niet voor, die hier (in dit topic dus) bij Vodafone in de schoenen geschoven wordt.

En probeer jij eens nieuwe IPv4 adressen te kopen dan... :')

[ Voor 11% gewijzigd door Requa op 09-08-2014 02:08 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 04-06 14:11

Brons

Fail!

Hoe wil je met een IPv6-adres verbinden met een IPv4 server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Dat weet ik niet, misschien een ander :*)?

En anders zorgt de server maar dat ze IPv6 gaan ondersteunen :D.
Brons schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 02:11:

[ Voor 0% gewijzigd door Requa op 09-08-2014 02:18 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

CptChaos schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 01:03:
[...] En anders kun je altijd nog naar een alternatieve website gaan bijvoorbeeld. Het is niet dat je vast zit aan díe ene site, of dat product, of wat dan ook...
Ik kan ook naar een alternatieve ISP gaan. Het is niet dat ik vast zit aan Vodafone of zo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik zit nu een maand bij Vodafone glasvezel.
Laatste wilde ik met guildies gaan praten via ts en merkte dat is mij zag voor een Duitser.
Zou niet fijn woorden als ik op een land komt te staan waar mijn spel (tera) niet toegestaan is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:13

Snow_King

Konijn is stoer!

Dit nieuws artikel is het meeste relevant: nieuws: Microsoft heeft geen Amerikaanse ipv4-adressen voor Azure meer

IPv4 is op! Dit soort dingen gaan we nu zien en gaan nog steeds vaker gebeuren. Het is NIET Vodafone zijn schuld (zoals hier boven aangegeven), maar de Geo IP databases die hun zaakjes niet op orde hebben.

Ook gebruiken services vaak verouderde databases omdat ze anders elke maand een X bedrag moeten neerleggen voor een actuele database en dat gebeurd vaak niet.

Een ander MAC nemen gaat ook niet werken want je krijgt gewoon uit de zelfde range een nieuw IP.

Ze hadden je bij Vodafone iets vriendelijker mogen helpen wellicht, maar hier kan Vodafone echt weinig aan doen.

De oplossing is vooral IPv6 gebruiken en ook alle diensten aan te sporen IPv6 te gaan gebruiken. Alleen dan kunnen we dit probleem fatsoenlijk oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En zolang IPv6 bij de ISPs niet gebruikt wordt, heeft het ook geen zin om in huis IPv6 te gaan gebruiken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:07
Brons schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 02:11:
De providers kunnen NAT-PT gebruiken om IPv6 met IPv4 praten en andersom. Alleen moet de provider flink adressen mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

CptChaos schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:12:
En zolang IPv6 bij de ISPs niet gebruikt wordt, heeft het ook geen zin om in huis IPv6 te gaan gebruiken imo.
Onzin. Facebook, Google, Netflix en YouTube hebben alle volledige IPv6 support.

Steeds meer diensten op het internet zijn beschikbaar over IPv6, dus het is wel degelijk nuttig om ook thuis IPv6 te gaan gebruiken.

Mijn ISP (ZeelandNet) bied tegenwoordig native IPv6 aan en ik zie veel van mijn verkeer over IPv6 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Op KPN ITNS (Telfort, Vodafone 'oude' propositie en als het goed is ook Fiber NL ) wordt ipv6 aangeboden via 6rd (niet ideaal maar het is iets).

En ook hier gaat al aardig wat via ipv6 :)

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 22:39
Vermakelijk om te zien hoe Requa krampachtig met het vingertje naar vodafone blijft wijzen.

Onderneem zelf gewoon iets en neem gewoon contact op met de betreffende partij waar je ip geblockt staat en doe niet zo moeilijk, ipv als een kind van 8 te wijzen met "hij heeft het gedaan dus hij moet het oplossen".

[ Voor 26% gewijzigd door White_Collar op 14-08-2014 13:18 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Requa
  • Niet online
Wauw, dus jij kan via het Internet opmaken dat ik zoals een kindje van 8 ben? Nou, dan vergis jij je lelijk hoor, jongeman ;).

Ik wijs inderdaad naar Vodafone aangezien WIJ door Vodafone worden opgezadelt door het probleem dat Vodafone heeft veroorzaakt.

Zo simpel is het ook niet hoor. Het gebeurt nooit tot zelden dat een server hen database(s) gaan updaten omdat iemand dat verzoekt. Probeer jij het maar eens ;).
White_Collar schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:16:
Vermakelijk om te zien hoe Requa krampachtig met het vingertje naar vodafone blijft wijzen.

Onderneem zelf gewoon iets en neem gewoon contact op met de betreffende partij waar je ip geblockt staat en doe niet zo moeilijk, ipv als een kind van 8 te wijzen met "hij heeft het gedaan dus hij moet het oplossen".

• eymey
Nogmaals: Vodafone heeft helemaal niets veroorzaakt!

Vodafone heeft gewoon een reeks IP-adressen gekregen. Klaar.

De onkunde van beheerders van blacklisting oplossingen / ip-databases veroorzaakt dit.

Je kan wel naar Vodafone blijven wijzen, maar je maakt jezelf er alleen maar meer belachelijk mee.

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 14-08-2014 14:04 ]

• Fiber

Fiber

Niemand dwingt Vodafone om die vervuilde ip adressen ook (direct) te gebruiken...

Maar we vallen in herhaling. :)

• Requa
  • Niet online
Hoezo maak ik mezelf hier belachelijk mee? Dit probleem is DUIDELIJK ontstaan door Vodafone. Ze moeten geen 2e Hands IP Adressen in gebruik nemen.

Wat kan een Consument hier dan aan doen? Een verzoek indienen aan de desbetreffende server(s) om hen database(s) te updaten? Dit heeft weinig tot GEEN zin aangezien ze hier (bijna) nooit aan meewerken omdat het maar 1 Persoon is met het probleem/verzoek.
eymey schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:03:
Nogmaals: Vodafone heeft helemaal niets veroorzaakt!

Vodafone heeft gewoon een reeks IP-adressen gekregen. Klaar.

De onkunde van beheerders van blacklisting oplossingen / ip-databases veroorzaakt dit.

Je kan wel naar Vodafone blijven wijzen, maar je maakt jezelf er alleen maar meer belachelijk mee.

• Fiber

Fiber

Een duidelijke waarschuwing voor (nieuwe) klanten is wel het minste wat Vodafone kan doen. En een duidelijk stappenplan voor wat je er aan kan doen als je zo'n vervuild ip adres krijgt. Maar eigenlijk vind ik dat ze die vervuilde ip adressen helemaal niet moeten gebruiken.

• Requa
  • Niet online
Helemaal mee eens :) !

Het ergste is nog, dat men er niets aan kan doen omdat de desbetreffende server meestal niet wil meewerken.
Fiber schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:18:
Een duidelijke waarschuwing voor (nieuwe) klanten is wel het minste wat Vodafone kan doen. En een duidelijk stappenplan voor wat je er aan kan doen als je zo'n vervuild ip adres krijgt. maar eigenlijk vind ik dat ze die vervuilde ip adressen helemaal niet moeten gebruiken.

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 15:12
Meh
vanuit een "leek" zijn oogpunt is het natuurlijk wel de fout van vodafone.
"leek" koopt een internet abbonement en krijgt vervolgens allemaal blokkades voor zijn kiezen.
"Niet goed functionerende internet" -> fout ligt bij vodafone.
Dat vodafone hier ook niet zoveel aan kan veranderen omdat "derde partijen" hun databases niet updaten is niet een probleem van de klant maar een probleem van vodafone.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-05 15:36
Wie heeft het over 'vervuilde' IP adressen? IP adressen worden nu eenmaal hegebruikt, klaar. Vodafone krijgt van RIPE gewoon een blok toegewezen, en Vodafone gebruikt die. Het enige dat Vodafone kan doen is de gegevens goed in de RIPE database zetten, en dat hebben ze gedaan. Dit 'probleem' gaat spelen bij alle ISP's in de toekomst, naarmate IP's nog schaarser worden.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Fiber schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:05:
Niemand dwingt Vodafone om die vervuilde ip adressen ook (direct) te gebruiken...

Maar we vallen in herhaling. :)
Jawel, want IPv4 is op! En ook echt op.

Je kan geen 'verse' adressen meer krijgen, bijna alles is al een keer gebruikt geweest.

Dit is nogmaals geen fout van Vodafone, maar van partijen die een oude database gebruiken. Niet bij Vodafone aan kloppen, maar bij de beheerders van die diensten die hun databases moeten bijwerken.
mvdster schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:24:
Wie heeft het over 'vervuilde' IP adressen? IP adressen worden nu eenmaal hegebruikt, klaar. Vodafone krijgt van RIPE gewoon een blok toegewezen, en Vodafone gebruikt die. Het enige dat Vodafone kan doen is de gegevens goed in de RIPE database zetten, en dat hebben ze gedaan. Dit 'probleem' gaat spelen bij alle ISP's in de toekomst, naarmate IP's nog schaarser worden.
Helemaal mee eens

• Fiber

Fiber

Tot nog toe treedt dit probleem alleen op bij Vodafone. Of speelt dit bij andere ISP's ook al? Ik heb deze klachten verder nog nergens gezien, maar wellicht heb ik wat gemist...?

Als Vodafone deze "tweedehands" IP blokken van RIPE krijgt toegewezen, dan koopt RIPE ook ongebruikte blokken terug van andere providers volgens mij. Want een IP blok levert tegenwoordig gewoon goed geld op.

http://addrex.net/addrex-...number-block-marketplace/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 14-08-2014 14:39 ]

eymey schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:12:
Op KPN ITNS (Telfort, Vodafone 'oude' propositie en als het goed is ook Fiber NL ) wordt ipv6 aangeboden via 6rd (niet ideaal maar het is iets).

En ook hier gaat al aardig wat via ipv6 :)
Een VPN dienst werkt natuurlijk ook of een https://tunnelbroker.net/ ipv6 tunnel ben je niet afhankelijk je provider.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Fiber schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:32:
Tot nog toe treedt dit probleem alleen op bij Vodafone. Of speelt dit bij andere ISP's ook al? Ik heb deze klachten verder nog nergens gezien, maar wellicht heb ik wat gemist...?
Ik werk bij een ISP en heb daar het zelfde gezien. Wij kregen een block toegewezen wat ook op diverse blacklists stond.

Wij hebben toen contact gezocht met de lists die we konden vinden, maar uiteraard is dat maar <1%

• Fiber

Fiber

En hebben jullie dat block ook al in gebruik genomen of wacht je daar nog een jaar of wat mee...?

Maar het lijkt me ook nog afhangen van waar dat ip block vandaan komt. Een Duits of Vlaams ip lijkt mij minder erg dan bijvoorbeeld een Iraans ip...

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-05 15:36
Wat verwacht je dan van Vodafone? Dat ze achter elke mogelijk site aangaan die met GeoIP database werkt en vragen of ze deze willen updaten? Dat is een ondoenlijk werk en zou niet hoeven, als de website de GeoIP database regelmatig updaten....

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:28

Dazzler2120

FP ProMod
En een jaar wachten is ook niet echt een optimale oplossing voor een bedrijf dat snel wilt uitbreiden...

PS4 PSN: Dazzler2120

• Fiber

Fiber

Ontevreden klanten ook niet...

• Requa
  • Niet online
Wat verwacht je dan van de Consument die met de gebakken peren zit? Denk maar niet dat een server gaat meewerken om hen database(s) te updaten omdat er 1 persoon om vraagt.
mvdster schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:01:
Wat verwacht je dan van Vodafone? Dat ze achter elke mogelijk site aangaan die met GeoIP database werkt en vragen of ze deze willen updaten? Dat is een ondoenlijk werk en zou niet hoeven, als de website de GeoIP database regelmatig updaten....

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 20:18
Sja, lastig probleem. Vodafone koopt dat block natuurlijk niet, omdat ze nog een grote voorraad ipv4 adressen hebben liggen. Het is algemeen bekend dat de ipv4 blokken al een tijdje op zijn, dus moeten we het doen met wat nog beschikbaar is.

Het probleem met de geo-ip-databases is, dat je moet betalen om ze up to date te houden. Ik denk dat veel schrale systeembeheerders die moeite niet nemen. En dan gaat het mis bij het "verplaatsen" van complete blokken.

Volgens mij heeft Vodafone weinig invloed op de blokken die ze toegewezen krijgen, en de info bij Ripe lijkt te kloppen. Verder lijkt het mij redelijk moeilijk om binnen een netwerksegment voor 1 klant die klaagt een ander ip adres toe te wijzen (inclusief routering en de hele rattenplan).

Maar tegelijk snap ik het probleem, je betaalt voor een mooie snelle internetverbinding, maar je kunt hem niet gebruiken, omdat je ip overal geblokkeerd wordt.

Enige oplossing die ik kan bedenken is beide partijen spammen, om te proberen de blokkade op te lossen. Afgezien daarvan, kunnen wellicht proxies of vpn verbindingen oplossing bieden.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:28

Dazzler2120

FP ProMod
Eigenlijk wel, ze zijn namelijk verplicht om hun databases up to date te houden. Hoe meer mensen aankloppen hoe sneller leveranciers van een internetservice wakker worden om dit frequenter te gaan doen.
Op het moment dat het in RIPE goed staat, en dit is aantoonbaar, dan kan dat getoond worden aan de betreffende partij.
Naar mijn weten hebben meerdere mensen dit al met succes gedaan.

PS4 PSN: Dazzler2120

Anoniem: 587332

Fiber schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:54:
En hebben jullie dat block ook al in gebruik genomen of wacht je daar nog een jaar of wat mee...?

Maar het lijkt me ook nog afhangen van waar dat ip block vandaan komt. Een Duits of Vlaams ip lijkt mij minder erg dan bijvoorbeeld een Iraans ip...
Even een jaar wachten voor je een nieuwe prefix in gebruik neemt is over het algemeen niet iets wat je je als ISP kunt permiteren aangezien er nieuwe adressen nodig zijn voor klanten.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Fiber schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:54:

Dat blok is direct in gebruik genomen omdat we de adressen hard nodig hadden.

We vragen niet voor de lol nieuwe blokken aan, die zijn hard nodig om klanten te kunnen faciliteren.

IPv4 is op en heel hard op. Dat is de onderliggende oorzaak.

In plaats van bij je ISP klagen over een 'vervuild' IP moet je gaan klagen over het feit dat ze anno 2014 nog steeds geen native IPv6 leveren.

• Fiber

Fiber

Snow_King schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:23:
[...]

In plaats van bij je ISP klagen over een 'vervuild' IP moet je gaan klagen over het feit dat ze anno 2014 nog steeds geen native IPv6 leveren.
Helemaal mee eens.

Of 'stemmen met je voeten' en een ISP uitzoeken die dat wel doet. De keus is dan wel zeer beperkt...

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.