ip adres problemen Vodafone thuis

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.583 views

Onderwerpen

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14
Requa schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:10:
Hoezo maak ik mezelf hier belachelijk mee? Dit probleem is DUIDELIJK ontstaan door Vodafone. Ze moeten geen 2e Hands IP Adressen in gebruik nemen.

Wat kan een Consument hier dan aan doen? Een verzoek indienen aan de desbetreffende server(s) om hen database(s) te updaten? Dit heeft weinig tot GEEN zin aangezien ze hier (bijna) nooit aan meewerken omdat het maar 1 Persoon is met het probleem/verzoek.

[...]
Dat MOETEN ze wel, zoals in dit topic nou inmidels al TIG keer uitgelegd.

Als je dat nou nog niet wil begrijpen, dan ligt dat toch echt aan jezelf.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 11:26
Ik gooi hem ook nog eens in dit topic zodat sommigen het misschien ook gaan snappen..
--WaaZaa-- schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:20:
Even een vergelijking zodat het wat helderder wordt:

RWS bouwt een snelweg. Hiervoor betaal je ook (dmv wegenbelasting). De politie besluit de snelweg af te sluiten omdat er ooit eens iemand te hard heeft gereden. Geef je dan RWS de schuld dat de snelweg is afgesloten?

RWS = VF, Politie is de webhoster die vage blokkades uitvoert.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
We weten het nu wel. En nee ik geef je geen gelijk, aangezien vodafone het probleem heeft veroorzaakt. :*)
--WaaZaa-- schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:14:
Ik gooi hem ook nog eens in dit topic zodat sommigen het misschien ook gaan snappen..

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 18:11
oftewel je snapt het dus nog steeds niet ;) Vodafone heeft jou probleem helemaal niet veroorzaakt, die hebben gewoon een ip block in gebruik genomen. Als je ergens wil klagen ga je dat maar bij de beheerders van die databases doen. Niet het probleem van Vodafone dat zij de ripe db niet aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:37
wel grappig om deze thread te lezen, velen denken in puur technische termen en weten ook waar de oorzaak van het probleem ligt. Enkel vergeten mensen wie met wie zaken aan het doen is. Simpele voorbeeld men koopt een nieuwe auto bij de dealer, probleem met de banden. Men gaat contact opnemen met de dealer (want daar heeft de klant de auto gekocht namelijk). De dealer zegt dan toch ook niet: sorry mijnheer, probleem zit bij de bandenboer, die heeft geen goed werkende banden geleverd. Just my 2 cents ;)

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen goede vergelijking.

De bandenboer is in dit geval een directe onderleverancier van de dealer en de dealer heeft wel degelijk mogelijkheden om aan te sturen hoe goed de bandenboer z'n werk moet doen en welke kwaliteit hij levert (anders kiest hij gewoon een andere bandenboer).

In dit geval krijgt de ISP een blok IP-adressen waar verder alles helemaal goed staat, databases van de uitgevers van het IP-blok (RIPE) netjes bijgewerkt, etc. De klant van de ISP legt verbinding met een site/server, mogelijk aan de andere kant van de wereld, waar een stel cheap-ass 'beheerders' geen zin heeft om ook hun werk te doen, namelijk de databases beheren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Vodafone kan je een ander IP geven, maar die is ook buitenlands. Feit is gewoon dat IP adressen op raken en dus geschoven wordt met blokken. Dat andere partijen een database aanleggen die verouderd is en op basis daarvan bepalen of jij iets wel of niet mag is niet de verantwoordelijkheid van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:57

DjVe

Hatsaflats!

Dat kan best allemaal wel zo zijn en het klopt dat Vodafone er niet zoveel aan kan doen momenteel. Feit blijft dat de klant een product van Vodafone afneemt wat hoort te werken. Als het Internet niet op juiste manier werkt, dan is het aan Vodafone om daar een oplossing voor aan te dragen of de klant ervoor te compenseren. De klant heeft niets te maken met Ripe of databases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Feit blijft dat het product gewoon werkt zoals het hoort. Vodafone levert een verbinding waarmee je het hele internet kan bereiken.

Dat er vervolgens servers aan dat internet hangen van bedrijven/beheerders die hun werk niet goed doen is op geen enkele manier een fout van Vodafone.

De klant heeft misschien niets te maken met Ripe of databases, maar Vodafone heft ook niets te maken met faalhazen die denken eventjes een blacklist scriptje of IP database'je ergens van het internet te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:37
DjVe schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:11:
Dat kan best allemaal wel zo zijn en het klopt dat Vodafone er niet zoveel aan kan doen momenteel. Feit blijft dat de klant een product van Vodafone afneemt wat hoort te werken. Als het Internet niet op juiste manier werkt, dan is het aan Vodafone om daar een oplossing voor aan te dragen of de klant ervoor te compenseren. De klant heeft niets te maken met Ripe of databases.
precies wat ik bedoelde met wie met wie zaken doet ;)

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je kan blijven roepen wat je wil over wie met wie zaken doet en feitelijk klopt dat ook.

Maar feit is ook dat:
* Vodafone een 100% werkende verbinding levert waarmee je bij het hele internet kan (sterker nog, zelfs de verbinding met de server die vervolgens op applicatie niveau jou de toegang opzegt werkt).

* Vodafone jou een IP-adres geeft dat NU gewoon 100% van hun is in alle databases van alle officiele instanties die orde in "het internet" houden.

Daarmee voldoet Vodafone gewoon aan alle specs van het leveren van een 100% werkende verbinding.

Het zou niet veel gekker kunnen als het ineens zo kan zijn dat allerlei servers over de wereld die met oude rommel geconfigureerd zijn ervoor kunnen zorgen dat een willekeurige ISP die z'n zaakjes 100% op orde heeft op dat punt, vervolgens beschuldigd wordt van het leveren van een niet goed werkende verbinding 8)7

Het is vervelend voor de consument die dit overkomt, maar je kan je in dit geval echt onmogelijk beroepen op "ja maar de consument doet zaken met Vodafone". Dat zou iedere willekeurige ISP in de wereld verantwoordelijk maken voor de onkunde van iedere hobbyist waar dan ook in de wereld die een game- of mailserver beheert met verouderde informatie. Succes met dát hard maken bij een rechter :')

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 15-08-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

In andere topics kwam ook naar voren dat een aantal sites dus niet bereikbaar is, dus dan is er geen sprake van een werkend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat klinkt wel erg vaag. Welke topics? Welke posts? Welke sites? En was het een kwestie van helemaal niet bereikbaar via IP (als in verkeerde routes of wat dan ook?). Of stiekem toch wel bereikbaar via IP maar op basis van verouderde firewall of mailserver blacklists geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Als je bekijkt hebben ze het daar ook over ip range blokkades. Deze blokkades worden vanuit de server erop gezet.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 15:42
Wat voor oplossing had je dan Vodafone gezien? Dat Vodafone al die site eigenaren gaat contacteren? Dat is niet realistisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is je enige argument?

Ook daar lijkt het probleem bijna duidelijk op een gevalletje "beheerder van die server geburikt verouderde shit op basis waarvan hij blacklist". De server zelf is dus waarschijnlijk op ip-niveau gewoon prima bereikbaar en de router erheen compleet.

Ergo, Vodafone levert er een verbinding heen, SOFTWARE op de server zelf blokkeert het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Als mijn mailserver op een RBL komt ligt dat ook niet aan het IP-adres dat ik gekregen heb van mijn colocation provider. Dan zal ik het toch echt op moeten gaan lossen met de toko die de RBL host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Requa schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 02:08:
We weten het nu wel. En nee ik geef je geen gelijk, aangezien vodafone het probleem heeft veroorzaakt. :*)

[...]
Goed, ik ben er klaar mee.

Vodafone krijgt bij de gratie Gods een IP range van RIPE toegewezen. Zij gaan deze IP adressen uitdelen. Dat deze IP adressen ooit geblokkeerd zijn bij derden omdat ze voorheen van iemand anders waren is vervelend, maar niet iets wat Vodafone kan en of moet op lossen.

Als ik een bekeuring krijg op een kenteken wat ik nog maar net heb (i.v.m. aanschaf auto) is dat dan de schuld van de verkopende partij, of van het CJIB die blijkbaar niet de juiste eigenaar heeft opgezocht.

We kunnen hier nog lang en breed over kletsen, maar Vodafone is hierin niet de schuldige. Ik ga het topic sluiten omdat de discussie steeds meer op de man wordt gespeeld.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.