Overstap op "nieuw" vodafone netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.315 views

• Darkshifty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 00:00
Sinds enkele dagen ben ik overgestapt op het nieuwe netwerk van vodafone, op het advies van vodafone natuurlijk. nu zijn enkele websites niet benaderbaar en vraag ik mij af wat de oorzaak is, iets wat ik dus nooit van vodafone zal horen. ik denk dat ze ip ranges blokkeren??

Voorbeeld website die ik niet kan benaderen: soe.com

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Darkshifty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 00:00
Dankjewel, toch wel ernstig dat dit dus al vanaf begin juli loopt. ik ga dan ook kijken of ik mijn mac adres kan wijzigen.

het blijkt dat mijn ip is ingesteld op "Iran, Islamic Republic Of" (fijn!) en vodafone geeft aan dat ze een SLA hebben van 5 dagen, iets waar mijn bedrijf niet op kan wachten.

• Fiber

Fiber

Darkshifty schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:09:
[...] het blijkt dat mijn ip is ingesteld op "Iran, Islamic Republic Of" (fijn!) ...
Daar wordt je niet vrolijk van...

Maar zoals je al in die twee andere draadjes hebt kunnen lezen is het niet eenvoudig om daar verandering in te krijgen. Als je zakelijk afhankelijk bent van je ISP dan zou ik liever overstappen naar een zakelijke ISP of wellicht naar xs4all of zo. En ja, die zijn meestal duurder...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Nog erger.. Enige wat je kan doen is:

1) Nieuwe modem aanvragen
2) De desbetreffende server vragen hen database(s) te updaten.
3) Verzoek indienen bij Vodafone om een nieuwe IP Adres
4) Klacht aanmaken bij Vodafone.

Succes! Ik wens je (veel) sterkte toe. Hopelijk wordt het z.s.m. Opgelost :)
Darkshifty schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:09:
Dankjewel, toch wel ernstig dat dit dus al vanaf begin juli loopt. ik ga dan ook kijken of ik mijn mac adres kan wijzigen.

het blijkt dat mijn ip is ingesteld op "Iran, Islamic Republic Of" (fijn!) en vodafone geeft aan dat ze een SLA hebben van 5 dagen, iets waar mijn bedrijf niet op kan wachten.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 11:28

Dazzler2120

FP ProMod
Requa schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:04:
Nog erger.. Enige wat je kan doen is:

1) Nieuwe modem aanvragen
2) De desbetreffende server vragen hen database(s) te updaten.
3) Verzoek indienen bij Vodafone om een nieuwe IP Adres
4) Klacht aanmaken bij Vodafone.

Succes! Ik wens je (veel) sterkte toe. Hopelijk wordt het z.s.m. Opgelost :)

[...]
Ik denk dat alleen stap 2 veel effect heeft... 1: IP is niet gekoppeld aan het MAC adres voor zover ik weet. 3: er kan niet zomaar een nieuw ip adres uitgedeeld worden. 4: eigen keuze natuurlijk maar zoals eerder ook al aangegeven door eymey en anderen kan Vodafone niet veel doen aan dit probleem.
Beste kan je RIPE nakijken, als je IP daar goedstaat met de partij contact opnemen waar dje fout staat en hun database laten updaten

PS4 PSN: Dazzler2120

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 11:54

nexhil

BAM!

Even een vraagje, ik heb dus nog de oude vodafone situatie, hoelang heb je zonder internet gezeten?

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 00:17

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb gisteren Vodafone hier over gebeld. Ik heb nl. ook een overstap gepland staan van hun "oude" glasvezelnetwerk naar hun "nieuwe".

Gaf aan dat ik gelezen had over ex-buitenland ip adressen.
Persoon gaf aan dat ie het idd kende, mocht ik problemen hebben, belletje doen en ik krijg een nieuw ip-adres.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
HellStorm666 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:50:
Ik heb gisteren Vodafone hier over gebeld. Ik heb nl. ook een overstap gepland staan van hun "oude" glasvezelnetwerk naar hun "nieuwe".

Persoon gaf aan dat ie het idd kende, mocht ik problemen hebben, belletje doen en ik krijg een nieuw ip-adres.
Oh okee dan is dat dus blijkbaar mogelijk :)
Maarja houd er rekening mee een ip komt nog steeds uit een voorraad en de kans is groot dat je dan een krijgt uit een ander land

• Fiber

Fiber

Dat is al een stuk netter.

Maar kun je dat 'zwart op wit' (in je contract) krijgen...?

[ Voor 70% gewijzigd door Fiber op 14-08-2014 15:00 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Je kan wel vragen voor een bevestiging per e-mail... Iets wat ik bij telefonische toezeggingen altijd zou aanraden.

• Requa
  • Niet online
Netjes hoor. Maar ik denk toch echter dat ze je geen nieuwe IP gaan geven als je in de problemen komt te zitten.

Hoop het wel voor je, maar ik verwacht er niet veel van.

• HellStorm666

HellStorm666

Ach... daar ben ik ook makkelijk in.
Internet werkt niet goed? hou ik de betaling in.
Wil je geld??? prima, dan wil ik een goed werkende verbinding.

simple as that.

Scientia Potentia Est

Anoniem: 231253

Requa schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:02:
Netjes hoor. Maar ik denk toch echter dat ze je geen nieuwe IP gaan geven als je in de problemen komt te zitten.

Hoop het wel voor je, maar ik verwacht er niet veel van.

[...]
Het probleem van IP-nummer had ik zelfs op vf oud. Even het modem gereset en alles werkte weer naar behoren. Wel een mail aan helpdesk gezonden die reageerde met de vraag of ik mijn modem al een reset had gegeven. Slimme vraag: stond nl. in mijn mail dat ik dat had gedaan!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Als alternatief op een ander ip vragen, 24 uur lang het modem uitlaten wil ook nog wel eens werken

• Requa
  • Niet online
Zo simpel is dat niet. Je krijgt namelijk eerst een Incassobureau aan je deur. Daarna kom je ook nog eens op de lijst met Wanbetalers te staan.. Dus doe maar niet :*).
HellStorm666 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:08:
Ach... daar ben ik ook makkelijk in.
Internet werkt niet goed? hou ik de betaling in.
Wil je geld??? prima, dan wil ik een goed werkende verbinding.

simple as that.

[ Voor 22% gewijzigd door Requa op 14-08-2014 15:41 . Reden: Opheldering ]

• HellStorm666

HellStorm666

Als je ze netjes per aangeschreven brief in gebreken stel en daarin meld dat je niet betaal totdat het gebrek verholpen is, is er niets aan de hand.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Dan nog, je komt wel op de wanbetaler(s) lijst te zitten indien je niet (gaat) betalen als de incassobureau is langsgeweest. :|
HellStorm666 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:33:
Als je ze netjes per aangeschreven brief in gebreken stel en daarin meld dat je niet betaal totdat het gebrek verholpen is, is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Als je een snelle oplossing wil en daar voor wil betalen kan je ook gewoon een VPS of bare metal server met 1Gbps ethernet nemen en daar een VPN service voor jezelf op draaien. Dan tunnel je al je verkeer daar over heen en dan kan je in elk geval internetten. Kost je hoogstens 1Mbps en 10ms aan overhead. Je hele interne netwerk zet je dan ook achter een VPN router en dan ben je klaar. Als je al hardware hebt kan je dat met gratis software eenvoudig realiseren. Qua hardware is een Core 2 Duo of hoger voldoende, 2GB RAM is voldoende en twee goede 1Gbps NICs. Je kan vanaf USB stick, CD, of op een HDD dan bijv. pfSense draaien en op de VPS/Bare metal server ook. OpenVPN of IPSec tunneltje leggen en internetten maar.

[ Voor 40% gewijzigd door johnkeates op 15-08-2014 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
De klant moet geen extra kosten maken om onterechte blokkades tegen te gaan d.m.v. VPN ect.

Vodafone is de verantwoordelijke, zij kopen namelijk tweedehands IPv4 adressen in, en deelt ze uit aan haar klanten. Vodafone moet dit gaan oplossen naar mijn inziens. :*)
johnkeates schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 02:15:
Als je een snelle oplossing wil en daar voor wil betalen kan je ook gewoon een VPS of bare metal server met 1Gbps ethernet nemen en daar een VPN service voor jezelf op draaien. Dan tunnel je al je verkeer daar over heen en dan kan je in elk geval internetten. Kost je hoogstens 1Mbps en 10ms aan overhead. Je hele interne netwerk zet je dan ook achter een VPN router en dan ben je klaar. Als je al hardware hebt kan je dat met gratis software eenvoudig realiseren. Qua hardware is een Core 2 Duo of hoger voldoende, 2GB RAM is voldoende en twee goede 1Gbps NICs. Je kan vanaf USB stick, CD, of op een HDD dan bijv. pfSense draaien en op de VPS/Bare metal server ook. OpenVPN of IPSec tunneltje leggen en internetten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:12
Of het de schuld van Vodafone is, daar kan je wel een aantal pagina's over discussieeren - zie ook "ip adres problemen Vodafone thuis". Gezien hoe het daar geeindigd is denk ik niet dat die discussie hier heel zinnig gaat zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Requa gaat gewoon voor het record om te kijken hoeveel topics die op deze manier kan sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

Snow_King

Konijn is stoer!

vanaalten schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:01:
Of het de schuld van Vodafone is, daar kan je wel een aantal pagina's over discussieeren - zie ook "ip adres problemen Vodafone thuis". Gezien hoe het daar geeindigd is denk ik niet dat die discussie hier heel zinnig gaat zijn. :)
Laten we het daar vooral bij houden.

In dat topic is al duidelijk gemaakt wat er aan de hand is en wat de oplossingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Jij spreekt hier over een oplossing, maar ik zie in dat topic nergens een oplossing hoor. Ik zie daar alleen wat de mogelijkheden zijn.

Maar, als jij een oplossing hebt, horen wij dat graag. :*)
Snow_King schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:15:
[...]

Laten we het daar vooral bij houden.

In dat topic is al duidelijk gemaakt wat er aan de hand is en wat de oplossingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Laatst online: 23:05

Snow_King

Konijn is stoer!

Requa schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:05:
Jij spreekt hier over een oplossing, maar ik zie in dat topic nergens een oplossing hoor. Ik zie daar alleen wat de mogelijkheden zijn.

Maar, als jij een oplossing hebt, horen wij dat graag. :*)

[...]
Ik wil voorkomen dat het een herhaling wordt, maar kort samen gevat: De oplossing is dat de beheerders van die betreffende sites/diensten hun geo-databases moeten bijwerken.

Vodafone en RIPE (geeft IP's in Europa uit) hebben hun zaakjes gewoon op orde, echter zijn het de diensten die een verouderde database gebruiken waardoor ze denken dat je van een andere locatie komt.

IPv4 adressen zijn schaars en bijna op, daarom zien we deze verschuiving van blokken. Dat is technisch geen enkel probleem, maar nogmaals, dan moeten beheerders van die sites wel hun databases bij werken.

MaxMind is een partij die geo databases aan bied en daar staat het naar alle waarschijnlijkheid al goed.

Voer je IP adres eens in hun demo in, dan zal je daar netjes Vodafone bij zien staan. Net zelf getest met 31.136.0.1 (kwam uit andere topic).

Hoewel het voor jou als eindgebruikers nu vervelend is, heeft Vodafone hier echt niets fout gedaan. Als ze je al een ander IP-adres zouden geven is dat puur coulance van hun kant. De internet verbinding werkt echter naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 08-06 13:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goed, de discussie is al gevoerd, en die gaan we niet herhalen.

In ip adres problemen Vodafone thuis kan je nalezen wat er allemaal geschreven is.

Vodafone is niet de schuldige, zoals ondertussen al door meerdere mensen beschreven. Ik heb het in de sluitmessage van dat topic nog een keertje beschreven, het is nu gewoon klaar.

@Topicstarter: Ik vind het vervelend voor je, maar Vodafone - en wij - kunnen er niets aan doen.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.