Requa schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:05:
Jij spreekt hier over een oplossing, maar ik zie in dat topic nergens een oplossing hoor. Ik zie daar alleen wat de mogelijkheden zijn.
Maar, als jij een oplossing hebt, horen wij dat graag.
[...]
Ik wil voorkomen dat het een herhaling wordt, maar kort samen gevat: De oplossing is dat de beheerders van die betreffende sites/diensten hun geo-databases moeten bijwerken.
Vodafone en RIPE (geeft IP's in Europa uit) hebben hun zaakjes gewoon op orde, echter zijn het de diensten die een verouderde database gebruiken waardoor ze denken dat je van een andere locatie komt.
IPv4 adressen zijn schaars en bijna op, daarom zien we deze verschuiving van blokken. Dat is technisch geen enkel probleem, maar nogmaals, dan moeten beheerders van die sites wel hun databases bij werken.
MaxMind is een partij die geo databases aan bied en daar staat het naar alle waarschijnlijkheid al goed.
Voer je IP adres eens in hun
demo in, dan zal je daar netjes Vodafone bij zien staan. Net zelf getest met 31.136.0.1 (kwam uit andere topic).
Hoewel het voor jou als eindgebruikers nu vervelend is, heeft Vodafone hier echt niets fout gedaan. Als ze je al een ander IP-adres zouden geven is dat puur coulance van hun kant. De internet verbinding werkt echter naar behoren.