waarom glasvezel ipv ziggo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canedje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-03 13:11
Ik ben een ziggo all in 1 gebruiker.
Onlangs is ons dorp aangesloten op glasvezel.

Mijn vraag is wat zijn argumenten om over te stappen?

Voordeel:
Upload snelheid net zo snel als download
Meer keuze van providers

Nadeel:
Opnieuw nieuw email
Tv via utp en kastje. (Nu via de tv en kaart achter in tv, geen extra kastje)
Prijs?
Ik heb maar 1 utp kabel naar de tv/pc en zal VLAN moeten gebruiken.

Ik ben benieuwd naar argumenten om over te stappen en naar welke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je bij Ziggo niks mist heb je geen reden om over te stappen. Als je wél iets mist en dat kan je geboden worden via glasvezel, dan moet je overwegen of dat voordeel de nadelen die je noemt waard is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Maar email is toch geen reden?
Ik raad iedereen aan om een onafhankelijk email adres te nemen en nooit die van je internet provider.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

canedje schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:15:
Nadeel:
Opnieuw nieuw email
Tv via utp en kastje. (Nu via de tv en kaart achter in tv, geen extra kastje)
Een eigen domeinnaam kost €10-€15 per jaar, de gratis Hotmail/GMail e.d. buiten beschouwing gelaten. Als je vast blijft houden aan het emailadres aangeboden door je ISP, dan zul je nooit kunnen overstappen.

Tv hoeft niet per se via utp, er zijn providers die dvb-c (naast iptv) aanbieden. Met wat mazzel is het dan een kwestie van coax ontkoppelen van Ziggo's aansluitpunt, inpluggen in de glasvezelmodem/FTU, zenders zoeken, klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 14-07-2014 18:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Raven schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:25:
[...]

Tv hoeft niet per se via utp, er zijn providers die dvb-c (naast iptv) aanbieden. Met wat mazzel is het dan een kwestie van coax ontkoppelen van Ziggo's aansluitpunt, inpluggen in de glasvezelmodem/FTU, zenders zoeken, klaar.
In mijn ervaring zijn dat beperkte zenderpakketten en vaak met een lagere beeldkwaliteit.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je doelt op het signaal waar KPN mee zit te rotzooien? Niet elke ISP is daar afhankelijk van, toch?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:50
Analoog/DVB-C bij glasvezel is beperkt tot het basispakket. De enige HD-zenders zijn Nederland 1-3 en TV Oost (als je in het oosten woont). Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar TS daar aan tilt. Verder is het altijd nog maar de vraag of er wel een tweede vezel wordt opgeleverd, dat hangt niet alleen van de provider af maar ook waar je woont aangezien dit niet overal beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Scheer "glasvezel" niet over een kam :o

Per project verschilt de gebruikte technologie en de geleverde diensten. Op z'n best levert glas 24/7 hoge, stabiele snelheden, een TV-pakket die zich met wie dan ook in de business kan meten en dat voor een prima prijs. Op z'n slechtst heb je trage snelheden (want 100Mbps Ethernet), TV dat bandbreedte afsnoept van je internet en kwaliteit van Digitenne heeft en ook nog eens forse congestie in de drukke momenten waardoor het trager wordt.

Om dus te kunnen vergelijken met andere opties moet je om te beginnen achterhalen exact wat aangeboden wordt bij jou in de buurt - wat vaak meer werk kost dan naar de site van de aanbieder te gaan (kijk maar eens op www.kpn.nl - je zou denken dat alle glasvezel van KPN identiek is, maar niets is minder waar). Je kunt beter gebruikerssites erop naslaan, en er nadrukkelijk rekening mee houden dat het zelfs binnen dezelfde gemeente kan verschillen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 13:47
Voor mij persoonlijk waren de flyers van Ziggo en 'geadresseerde' reclame van Ziggo -terwijl ik klant was- een doorn in het oog. Dat ze vervolgens gratis onderling bellen uit het pakket haalden was een tweede steek, en wat me over de streep haalde was uiteindelijk een korting bij Vodafone.

Uiteindelijk iets lagere maandlasten en ik wou het gewoon eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:03
Zelf zou ik alleen overstappen als de beperkte upload van je kabelprovider een probleem/obstakel vormt. Bedenk wel dat Ziggo extra's heeft die glas (niet altijd) biedt zoals hotspots, TV app, Bapp app etc. Tevens zou ik er persoonlijk niet aanwillen om al mijn tv's van UTP aansluiting te voorzien als ik al overal COAX heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso kun je jezelf de vraag stellen of je in de 21e eeuw nog zit te wachten op linear TV (dus wat een ander wil wanneer hij dat wil door je strot geduwd krijgen), als antwoord "nee" is, is dat iets om mee te nemen bij je keuze.

Bij een kabelaar krijg je altijd een of andere vorm van TV erbij (want inherent aan het medium) ook al wil je het niet. Dan nog kan het een betere deal zijn dan een ander zonder, maar dat pa en ma al 50 jaar TV en vaste telefonie hebben gehad betekent niet dat je dat zelf ook blind hoeft te doen. Kan geld schelen en keuzes makkelijker maken ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 19:25
Def1ant schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:22:
Voor mij persoonlijk waren de flyers van Ziggo en 'geadresseerde' reclame van Ziggo -terwijl ik klant was- een doorn in het oog. Dat ze vervolgens gratis onderling bellen uit het pakket haalden was een tweede steek, en wat me over de streep haalde was uiteindelijk een korting bij Vodafone.

Uiteindelijk iets lagere maandlasten en ik wou het gewoon eens proberen.
Grappig die reclame was voor mij ook de reden om naar glasvezel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ziggo levert voor genoeg mensen een goed tv-signaal, tv-pakket(ten) en een aardige internetsnelheid.

Persoonlijk zou ik naar een glasvezel-provider overstappen vanwege de lage upload die Ziggo bied (in verhouding van de downloadsnelheid), maar gebruik je die uploadsnelheid nauwelijks (niet iedereen heeft een NAS-server bijvoorbeeld) dan zit je bij Ziggo goed. Of voor een lagere prijs, maar dan lever je vaak qua tv en kwaliteit van de apparatuur ook vaak in.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 19:25
Glasvezel internet reageert ook sneller. Als ik nu een pagina wil laden dan is hij al gelijk geladen als ik enter druk. Bij Ziggo lukt dat niet. Dan moet er eerst nagedacht worden. Maakt niet uit of modem in bridge staat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:37
TurboTon1973 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:28:
Glasvezel internet reageert ook sneller. Als ik nu een pagina wil laden dan is hij al gelijk geladen als ik enter druk. Bij Ziggo lukt dat niet. Dan moet er eerst nagedacht worden. Maakt niet uit of modem in bridge staat of niet.
Dan denk ik dat er aan jouw kant iets niet goed zat want mijn pagina's laden direct.
Totaal geen verschil tussen ziggo thuis en glasvezel op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canedje
Dank voor het meedenken.
Ik zie, behalve upload snelheid, nog geen steekhoudende argumenten om over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22
Belangrijkste reden is niet de upload maar reactie tijd bij het laden van een webpagina. Zoals hier boven aangegeven. Bij glasvezel is die echt sneller. :) upload is in mijn ogen reden 2.

[ Voor 22% gewijzigd door internet4me op 17-07-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
Zover heb ik geen verschil gevonden tussen het laden van pagina's met Ziggo of glasvezel. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Laatst online: 09:10
Was het niet zo dat met glasvezel ook lagere pingtijden (voor games e.d. ) golden? Of is dat alleen als je van ASDL naar Glas ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hier geen glas, de enige reden om over te stappen zou voor mij de prijs van meerdere vaste ip adressen zijn, maar ik heb al in geen eeuwen naar de mogelijkheden gekekenn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Ik heb glas gehad en ben met hangende pootjes weer terug gegaan naar Ziggo.
Het lag allemaal wel aan die ene provider met die beruchte modem waar je dus helemaal niks mee kan.
Wellicht dat ik ooit nog een keer een andere provider probeer, maar dan moet het me flink geld gaan besparen.

Upload is me enige doorn in het oog bij ziggo, verder niks te klagen.
nu.nl pings rond de 10-12ms via wifi.
Misschien iets beter via glas, maar sneller dan 8a9ms zal dat niet zijn.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Pingtijden zijn hier 8ms naar nu.nl.
Sommige zijn zelfs 6-7 ms.

Daar zit de winst. Bij Ziggo zijn de pingtijden flink hoger. Rond de 30ms. (2 maanden terug.)

[ Voor 6% gewijzigd door internet4me op 18-07-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:35
Ik heb toen ik in mijn huidige huis kwam wonen kunnen kiezen tussen glasvezel of UPC. Ik had nog geen abonnementen lopen, dus was vrij in mijn keuze. Na lang informatie vergaren ben ik toen voor UPC gegaan.

Voordelen:
- snelheid is prima
- tv via dvb-c, dus geen settopbox nodig om alle zenders te kunnen ontvangen in full-hd
- prijstechnisch interessant
- tv kijken op laptop en pc werkt prima via de horizon app

Nadelen:
- upload snelheid lager (merk ik in het dagelijks gebruik eigenlijk niet veel van)
- dvb-c is gecodeerd waardoor ik niet via mijn htpc tv kan kijken (de vraag is of dit met een andere provider wel gekund had)

Wellicht wat specifieke punten voor mijn situatie, maar wellicht kun je er wat mee.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

canedje schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:13:
Dank voor het meedenken.
Ik zie, behalve upload snelheid, nog geen steekhoudende argumenten om over te stappen
Als Concepts nog bestond, had ik gezegd dat de helpdesk meer dan reden genoeg is om over te stappen. Helaas is het nu Telfort en daar is de helpdesk nog erger dan Ziggo. Ze weigeren daar zelfs storingsinfo te geven, storingsmeldingen worden gewoon compleet genegeerd. Zelfs Ziggo is niet zó erg.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Ik heb zelf een jaar geleden de overstap gemaakt naar Glasvezel in de hoop dat alle beloftes die gezegd werden waar werden gemaakt. Echter begonnen de problemen al bij de installatie (door een monteur), ik zal overigens desbetreffende Glasvezel provider niet noemen aangezien ik opzich geen probleem heb met het bedrijf in kwestie echter wel met de kwaliteit van de verbindingen, de monteur gaf destijds al aan dat hij zijn twijfels zette bij de down- en upload snelheden die ik haalde. Ter verduidelijking ik had een 100Mbit lijn en we kwamen met veel pijn en moeite tot 78Mbit down/70Mbit up en dit was bedraad. Eenmaal wireless (want ik had geen zin om kabels door mijn gehele huis te trekken) werd dat zelfs 58Mbit down/50Mbit up.

Ik heb redelijk vaak in contact gestaan met de helpdesk, maar men heeft nooit het probleem kunnen traceren. Echter blijf ik erbij dat de schuld lag bij de router die door desbetreffende provider word gebruikt, namelijk de Fritzbox!. Na de zoveelste avond ineens een ping te hebben van 60ms met een up- en download van 15Mbit down / 10Mbit up was het voor mij afgelopen. Ik heb nog een poging getracht om de helpdesk te bellen maar die verzochten mij een week lang mijn eigen connectie te monitoren. Oftewel het probleem weer terug bij de klant leggen ipv zelf actie ondernemen.

Dit was de welbekende druppel en ik ben sinds gisteren weer een blije gebruiker van de Ziggo diensten. Een stabiele verbinding en een fatsoenlijke Cisco router in de meterkast die mij wel dicht bij de internetsnelheden brengt die ook door Ziggo worden beloofd.

Zou ik Glasvezel aanraden als men een stabiele Kabel-lijn heeft? Nee absoluut niet. En de redenen zijn simpel:
- Genoemde internetsnelheden zijn zelfs bekabeld niet haalbaar;
- Als je geen extra buizen hebt om kabels te trekken kom je terecht bij wireless / PowerLAN, welke allebei je snelheden nog meer doen afnemen;
- Af en toe signaal-"lag" waardoor je TV aan het kijken bent en spontaan het beeld hangt;
- Extra stroompunten nodig in je meterkast om Router / Glasvezel kastje te voorzien van stroom en in mijn geval dus ook een PowerLAN adapter;

Natuurlijk heb ik ook goede momenten gehad met mijn connectie, alleen die wogen niet op tegen alle extra problemen die ik tegenkwam om vervolgens tot het besluit te komen na een jaar dat Glasvezel in Nederland nog teveel in zijn kinderschoenen staat om echt een goede concurrent van de Kabel te kunnen zijn.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internet4me schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:16:
Belangrijkste reden is niet de upload maar reactie tijd bij het laden van een webpagina. Zoals hier boven aangegeven. Bij glasvezel is die echt sneller. :) upload is in mijn ogen reden 2.
En hoe heb jij dat verschil van 3ms dan precies gemeten? Want daar hebben we het dan ongeveer over. In die tijd kun je nog niet met je ogen knipperen.

Ik heb ruim 2 jaar een abonnement op glasvezel gehad en zit nu weer bij Ziggo. In ons geval hebben we nu betere TV, betere telefonie en een hogere downloadsnelheid. We hebben eigenlijk alleen wat upload ingeleverd en daar kan ik echt niet wakker van liggen.

Zodra ze het glasvezelnetwerk in onze wijk upgraden naar Gb-apparatuur, zou ik in theorie weer naar glasvezel kunnen zonder downloadsnelheid in te leveren. Maar dat betekent dan wel dat ik alle coax moet vervangen door UTP en een extra switch zal moeten kopen. En zelfs dan heb ik eigenlijk nog geen aanbod gezien, waarvan mijn gevoel zegt dat het interessant genoeg is om weer over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internet4me schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 07:51:

Daar zit de winst. Bij Ziggo zijn de pingtijden flink hoger. Rond de 30ms. (2 maanden terug.)
Rond de 30ms? Dat is bizar hoog. Blijft bij mij over het algemeen toch echt onder de 10ms. Toevallig wat knagers in de kruipruimte gehad, die de coaxkabel nogal lekker vonden toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:37:
[...]

Rond de 30ms? Dat is bizar hoog. Blijft bij mij over het algemeen toch echt onder de 10ms. Toevallig wat knagers in de kruipruimte gehad, die de coaxkabel nogal lekker vonden toevallig?
In de avonduren is dit vrij normaal bij Ziggo. Door alsmaar snelheden te blijven verhogen zonder de backbone mee te schalen zie ik hier ook dat begin van de avond de snelheid van de verbinding volledig in kakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

internet4me schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 07:51:

Ping tijden hier (Z.O. Drenthe Ziggo) tussen 6 en 10 ms.
Enigste waarom ik op dit moment voor Glasvezel zal kiezen is dat ik sneller zou willen uploaden,heb hier 180/18 en dat zou ik graag naar minimaal 50 upload willen hebben ,voor de rest is Ziggo in mijn ogen prima ,heb geen enkel probleem met Ziggo.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemu
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-08 09:46
Toen ik aan het begin van het jaar verhuisde naar mijn app. geinformeerd wat mogelijk was, UPC kon maar dan moest er een nieuwe aansluiting worden gemaakt en dat zou ongeveer 300€ kosten, er was wel een aansluiting maar dit was een oude analoge gedeelde aansluiting.
Aangezien er een werkende glasvezelaansluiting in het app. aanwezig was heb ik glasvezel genomen wel eerst goed gekeken naar prijs en prestaties en kwam voor mij uit bij Vodafone, belangrijke voorwaarde voor mij was dat er geen gebruik werd gemaakt van de slechte en brakke streams van KPN, ik krijg in in mijn geval de streams van Glashart en dat bevalt prima.
Aangezien de oude UPC aansluiting ook nog aanwezig is en deze gedeeld wordt door de bewoners kan ik ook televisie kijken via DVB-C en kan eigenlijk weinig verschil zien in kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:12
hcQd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:58:
Analoog/DVB-C bij glasvezel is beperkt tot het basispakket. De enige HD-zenders zijn Nederland 1-3 en TV Oost (als je in het oosten woont). Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar TS daar aan tilt. Verder is het altijd nog maar de vraag of er wel een tweede vezel wordt opgeleverd, dat hangt niet alleen van de provider af maar ook waar je woont aangezien dit niet overal beschikbaar is.
Er is wel verschil per providers en gemeenten hoor, niet alles over 1 kam scheren. Op dit moment heb ik alle nederlandse zenders (Ned 1-3, RTL 4-8, SBS, Net5, Fox, Veronica) en België 1 en 2 in HD en via een CI+ kaart meerdere extra zenderpakketten op DVB-C. (Plinq)

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 16:37
Ik zelf heb voor glasvezel gekozen dit omdat ik het zat was om elk jaar a 2 jaar gezeur te hebben met de oude coax kabels. waardoor je weer een hele nieuwe kabel en verdelers door het huis kan halen.

dit heb ik na 4 jaar nog steeds niet met UTP kabels gehad. ook was de hoge upload voor mij belangrijk dit omdat ik een servertje heb staan die ik ook gebruik om film via Plex te kijken bij anderen.

ook zie ik niet snel de snelheid van Kabel omhoog gaan bij de providers. de meeste glasvezel providers kunnen nu 500 mbit leveren. terwijl bij de meeste kabel providers die 120 is.

ook is het zo dat je niet altijd 120 mbit haalt als je bijvoorbeeld in een buurt woont waar meerdere mensen veel gebruik maken van deze snelheid.

glasvezel heb je eigen lijn waardoor je daar geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firefly112 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:01:
Ik zelf heb voor glasvezel gekozen dit omdat ik het zat was om elk jaar a 2 jaar gezeur te hebben met de oude coax kabels. waardoor je weer een hele nieuwe kabel en verdelers door het huis kan halen.

dit heb ik na 4 jaar nog steeds niet met UTP kabels gehad. ook was de hoge upload voor mij belangrijk dit omdat ik een servertje heb staan die ik ook gebruik om film via Plex te kijken bij anderen.

ook zie ik niet snel de snelheid van Kabel omhoog gaan bij de providers. de meeste glasvezel providers kunnen nu 500 mbit leveren. terwijl bij de meeste kabel providers die 120 is.

ook is het zo dat je niet altijd 120 mbit haalt als je bijvoorbeeld in een buurt woont waar meerdere mensen veel gebruik maken van deze snelheid.

glasvezel heb je eigen lijn waardoor je daar geen last van hebt.
Is heel erg situatie afhankelijk. Bij ons maakt het echt 0,0 uit op welk moment van de dag ik ga testen. Ik haal 24 uur per dag de beloofde snelheid. Ik had juist "inzakkers" toen ik op glasvezel zat. Het glasvezelnetwerk hier kan niet meer dan 100Mb en daar gaat de bandbreedte voor je TV nog vanaf. Met 2 HD-streams open kon je zien dat je minder snel kon internetten. Daar heb ik nu bij Ziggo juist dus geen last meer van. :)

Daarnaast ben je ook gewoon afhankelijk van de bandbreedte die jouw provider heeft "met de rest van de wereld". Ze kunnen jou een prachtige 500Mb verbinding leveren van POP naar meterkast, maar als er daarna congestie optreedt op het netwerk van je provider of tussen je provider en de rest van het internet, dan ga je toch je 500Mb niet halen. Jouw verbinding is zo snel als de langzaamste schakel. Of die schakel nou toevallig bij jou in de straat staat, doet er niet echt toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Damienx2 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:25:
[...]
Eenmaal wireless (want ik had geen zin om kabels door mijn gehele huis te trekken) werd dat zelfs 58Mbit down/50Mbit up.
Je snapt hopelijk dat wireless performance totaal los staat van wat een provider aan verbinding levert. Kan zijn dat de modem/router/AP die ze leveren in jouw situatie niet voldoet, maar dat gaat echt niet veranderen met een andere ISP - dan moet je gewoon zelf investeren in in-home infrastructuur dat jouw draadloze verwachtingen waar kunnen maken.

Daarmee wil ik niet goedpraten dat bedrade snelheid niet gehaald wordt. Dat is werkelijk de ISP toe te rekenen. Maar scheid dat van het draadloze en neem daar zelf verantwoordelijkheid voor.
[...]
Dit was de welbekende druppel en ik ben sinds gisteren weer een blije gebruiker van de Ziggo diensten. Een stabiele verbinding en een fatsoenlijke Cisco router in de meterkast die mij wel dicht bij de internetsnelheden brengt die ook door Ziggo worden beloofd.
:')

Cisco en stabiel/fatsoenlijk... niet als het op consumenten modems/routers aankomt. Of het daarmee slechter is dan de AVM die je eerst had is een tweede, maar maak je bors maar nat...
Zou ik Glasvezel aanraden als men een stabiele Kabel-lijn heeft? Nee absoluut niet. En de redenen zijn simpel:
- Genoemde internetsnelheden zijn zelfs bekabeld niet haalbaar;
Veel te kort door de bocht. Tenzij je TV bandbreedte ten koste gaat van internet (alleen maar in paar brakke locaties het geval) halen de meeste mensen bij glas net zo goed als bij kabel grootste deel van de tijd de volle snelheid die ze zouden moeten.
- Als je geen extra buizen hebt om kabels te trekken kom je terecht bij wireless / PowerLAN, welke allebei je snelheden nog meer doen afnemen;
Heeft geen drol met je provider te maken, nog minder met glas vs coax vs wat dan ook. Je hebt blijkbaar eisen die niet te combineren zijn met hoe je huis in elkaar steekt. Ofwel eisen aanpassen danwel huis.
- Af en toe signaal-"lag" waardoor je TV aan het kijken bent en spontaan het beeld hangt;
Dat is niet goed. Al vraag ik me af of je dit ook niet draadloos deed en dat je eigen WiFi gewoon bottleneck was. Als het bedraad was een terecht punt, anders niet.
- Extra stroompunten nodig in je meterkast om Router / Glasvezel kastje te voorzien van stroom en in mijn geval dus ook een PowerLAN adapter;
Staat wederom los van provider of technologie. Die Cisco die je van Ziggo hebt heeft ook stroom nodig, en als je boven goed signaal wilt zul je ook op een of andere manier daar iets heen regelen. Als je geen zin heb om UTP te trekken kom je uit op Powerline of MoCA wat inderdaad even goed bij kabel stopcontacten vergt als bij glas.
Natuurlijk heb ik ook goede momenten gehad met mijn connectie, alleen die wogen niet op tegen alle extra problemen die ik tegenkwam om vervolgens tot het besluit te komen na een jaar dat Glasvezel in Nederland nog teveel in zijn kinderschoenen staat om echt een goede concurrent van de Kabel te kunnen zijn.
Meh. Ben ook tevreden kabelinternetter, maar heb geen illusies dat ik hiermee magisch hogere snelheden draadloos zal halen dan met glas. Ik zorg gewoon voor goede Cat6 UTP in m'n huis met goede 802.11ac AP's voor de WiFi. Zo haal ik bijna overal 200Mbps draadloos. Dat zou ik met glas net zo halen, dat zou gewoon kwestie zijn van uitwisselen modem en klaar. Glas is volwassen zat. De gemiddelde consument daarentegen... als je ergens anders dan het punt waar een provider iets in huis levert wilt, dan moet je daar zelf voor zorgen en moet je daarbij realistisch zijn. In een betonnen eengezinswoning is het bijvoorbeeld niet realistisch om te denken dat die ene modem/router van je provider je overal in huis je bedrade snelheid draadloos gaat geven. Wil je dat wel, dan moet je zelf handen uit de mouwen steken en niet alleen maar wachten tot je provider het op gaat lossen - want met de beste wil in de wereld kunnen ze dat niet. Zelfs al is dat ene kastje van ze het beste kastje op de markt, dan nog ga je twee betonvloeren verder zo goed als geen signaal hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

dion_b schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:23:
[...]
Staat wederom los van provider of technologie. Die Cisco die je van Ziggo hebt heeft ook stroom nodig, en als je boven goed signaal wilt zul je ook op een of andere manier daar iets heen regelen. Als je geen zin heb om UTP te trekken kom je uit op Powerline of MoCA wat inderdaad even goed bij kabel stopcontacten vergt als bij glas.
Met beide routers geen enkel probleem gehad qua signaalsterkte. Echter wel in performance mbt het Wifi-signaal/onderbrekingen omtrent AVN ten opzichte van de Cisco router. Overigens ook allebei op dezelfde kanalen getest. Laat ik het zo stellen voordat ik op Glasvezel overstapte had ik al een Kabel verbinding van Ziggo met een Cisco router op hetzelfde draadloze netwerkkaartje wat ik tot op heden gebruik. Enige keer dat ik dus echt last heb gehad was in de periode dat ik onder het Glasvezel netwerk hing. Dus lijkt me het vrij logisch dat het dan eerder de router betreft dan mijn eigen netwerkkaart, die het schijnbaar nu ineens weer goed doet na het omwisselen van de AVN router naar een Cisco router van Ziggo ;).

Ik heb over het algemeen nooit problemen gehad met Cisco apparatuur, dus vandaar dat ik je opmerking omtrent "maak je borst maar nat" niet kan plaatsen.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-10 18:17
dion_b schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:23:

[...]

Het punt bij glasvezel is dat je zowel een glasvezelmodem + router nodig hebt. Waarbij je bij ADSL/kabel slechts 1 alles in 1 apparaat geleverd krijgt. Of dat specifiek aan de techniek ligt weet ik niet, maar ik ben nog geen glasvezel modem tegen gekomen dat ook wifi en telefoon lijnen leverd... Er word altijd een extra apparaat geleverd voor VOIP/WIFI. Feit blijft ook dat 99% van de huizen standaart is uitgerust met coax door het hele huis terwijl dit niet het geval is met UTP. Dat is dus wel degelijk iets om rekening mee te houden bij je aansluiting. Zelf was ik maar wat blij dat er bij ons in de flat glasvezel aan werd gelegd omdat de rest van de bekabeling in de flat van dusdanig erbarmelijke kwalitet was dat je amper kon internetten...

Voor de TS, als ik je post lees denk ik dat voor jou inderdaad het enige voordeel de upload snelheid zijn. Misschien de prijs, maar dat is volledig afhankelijk van de extra zender pakketten die je gebruikt...

Dit is een post uit het Tweak glasvezel ervaringen topic met een mooi overzicht tussen verschillende providers en de kosten _/-\o_ Ik weet niet hoe up to date deze lijst is, maar de post komt van mei 2014. Edit: zie net dat deze 10-07 nog is bijgewerkt, dus lekker up-to-date! _/-\o_
Firesphere schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:28:
[...]

En om de boel niet te laten ondersneeuwen, of je een ongeluk zoeken naar de link:
https://docs.google.com/s...w9w5VARDYH6uno/edit#gid=0

(Kan een modje deze in de topicwarning zetten misschien? Lijkt me nu wel toepasselijk)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:01
Sinned123 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:09:
Ik heb glas gehad en ben met hangende pootjes weer terug gegaan naar Ziggo.
Het lag allemaal wel aan die ene provider met die beruchte modem waar je dus helemaal niks mee kan.
Wellicht dat ik ooit nog een keer een andere provider probeer, maar dan moet het me flink geld gaan besparen.

Upload is me enige doorn in het oog bij ziggo, verder niks te klagen.
nu.nl pings rond de 10-12ms via wifi.
Misschien iets beter via glas, maar sneller dan 8a9ms zal dat niet zijn.
Dit is dus ook gelijk voor mij de reden om niet over te stappen. Ziggo zal misschien qua upload niet het snelste zijn maar qua service en apparatuur is het gewoon altijd super. KPN komt er bij ons nooit meer in, bijna 1,5 maand zonder telefoon gezeten en een zakelijk nummer wat zomaar ineens weg was (en niet meer geactiveerd kon worden met alle gevolgen van dien). Altijd slechte modems (klote thomsons) die óf gewoon random poorten blokkeren óf waar je gewoon niks aan kunt instellen. Een helpdesk die 24/7 bezet is en waar je minimaal 30 minuten aan de lijn kunt hangen en je letterlijk van de ene afdeling naar de andere toestuurt omdat ze er geen verstand van hebben. Zelfs een simpele ISDN lijn naar analoog omzetten (omdat we het niet meer gebruikten) weten ze helemaal te verklooien waardoor je wederom een week zonder telefonie zit (en waarbij ze ook nog eens het verkeerde nummer opzeggen).

Daarentegen hebben we bij problemen met Ziggo vrijwel direct iemand aan de lijn. Als er problemen zijn met het modem ook nooit gezeur (wordt bijna altijd direct een nieuwe opgestuurd, of geinstalleerd door een monteur). Ook hadden we ooit problemen met het signaal, kwam er een monteur langs en die constateerde dat de CAI niet meer deugde, 3 dagen later werdt gratis opnieuw kabel naar ons huis aangelegd (DAT noem ik pas service!).

Verkopen willen ze wel bij KPN, maar zodra er wat aan de hand is kun je beter direct een andere provider opbellen om de boel over te nemen want dat gaat sneller als de KPN wat laten oplossen. Ik ben normaal niet van het merken of bedrijven haten maar KPN heb ik echt geen goed woord voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Nu gaan we wel heel erg bedrijven vergelijken. Dat was niet de vraag van de topicstarter
Ziggo heeft inderdaad een goede servicedesk. (Alhoewel ze bij mij ook meerdere steken hebben laten vallen.)
Als je dat vergelijkt met de KPN .....ja dan steekt KPN daar negatief tegen over.

Zelf had ik eerst kabel (Ziggo) ben net 2 maanden over naar glasvezel (caiway). Internet was goed. Nu is ie top. Dus mijn advies zou zijn. Overstappen naar glasvezel.
Ps. Tv is nog steeds via coax dus het beste van beide werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 15:54
Spekkie88 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:35:
[...]

Het punt bij glasvezel is dat je zowel een glasvezelmodem + router nodig hebt. Waarbij je bij ADSL/kabel slechts 1 alles in 1 apparaat geleverd krijgt. Of dat specifiek aan de techniek ligt weet ik niet, maar ik ben nog geen glasvezel modem tegen gekomen dat ook wifi en telefoon lijnen leverd... Er word altijd een extra apparaat geleverd voor VOIP/WIFI.
[...]
Volgens mij is vodafone tegenwoordig de uitzondering, die hebben een draytek die rechtstreeks op de glasvezel aangesloten is in hun nieuwe oplossing sinds een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 21:38

vr6-only

Blub Blub

offtopic:
Dat is jouw ervaring en dus mening. Je reageert alsof dit een feit is.

2e. Nieuwe kabel gelegd in 3 dagen? Vind ik er knap. Of ze moeten enkel op je eigen erf aan het graven zijn geweest! Ik betwijfel dit ten zeerste, omdat de kabel in openbaar grond vaak als eerst te lijden heeft. Hier zit je met minimaal aan vergunningen en kost je sowieso 4 weken.

Met andere woorden. Je verhaalt riekt naar "uit de duim gezogen". |:(

Ouders:
4 jaar geleden KPN glasvezel (Enschede). Ondertussen gratis 2 nieuwe ontvangers gekregen, zonder aanleiding. Gewoon een stukje service. Porting vanuit Ziggo ging feilloos.

Zwager:
2 jaar geleden Concepts-ICT (Borne). Geen problemen. Net als mijn ouders is hij ook een leek. Aanzetten en het moet werken.

Persoonlijk:
Ziggo. Geen gigantische problemen tot nu toe. Maar
- in september 2008 overgestapt. In maart 2009 pas telefonie werkend. Portering ging mis.
- Modem is al 3x stuk gegaan. Wordt wel vervagen, maar dat kan soms wel 10 dagen duren (2x dat het stuk ging)
- Ik wijzig Eredivisie Sports naar Eredivisie Live. Ziggo zegde de zenders in zijn geheel op
- Klantenservice moet je maar net treffen. Ene keer krijg je keurige mensen, andere keren krijg je een maandagochtend persoon aan de lijn, op een woensdagmiddag
- Bij elke upgrade is de verbinding instabiel. Waar je voorheen, met oude snelheden, wel alles naar wens was. Krijg je na een upgrade te maken met fluctuerende snelheden en een klapperlijn (in mijn geval)
- Modem, Cisco en Ubee, is net zo k*t als de Experiabox (VPN, SSH etc etc)
- Krijg minimaal 4x per jaar een telefoontje over aanbiedingen. Bel me niet register en eigen service van Ziggo al ingeschakeld hierover. Zou dus niet moeten gebeuren
- Upload upload upload upload upload.....kan het niet vaak genoeg aangeven

Vorige week KPN alles in 1 besteld met 500/500 Mbit Internet. TV en telefonie interesseert me geen zak. Helaas moet ik tot volgend jaar maart wachten tot dat de FTU hangt. :'(

[ Voor 74% gewijzigd door vr6-only op 18-07-2014 17:28 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
firefly112 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:01:

Ziggo kan al 180Mbit download leveren en UPC 200Mbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Zombymario schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:29:
[...]

Ziggo kan al 180Mbit download leveren en UPC 200Mbit ;)
En slechts 20 Mbit upload, max. Met 4G op het KPN netwerk haal ik dat al. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

vr6-only schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:35:
[...]

En slechts 20 Mbit upload, max. Met 4G op het KPN netwerk haal ik dat al. :D
Ja maar, die mast heeft weer glasvezel :+ :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 23:12
Het voordeel van ziggo vond ik dat ik het door hun geleverde modem/router in bridge modus kon laten zetten en zelf een router plaatsen waar je zelf alles kan beheren. Dit is ook de reden dan ik naar ziggo ben overgestapt.

Bij KPN had ik regelmatig problemen met multiplayer games samen met vrienden omdat bepaalde poorten dichtstonden en er is in die router van hun niks in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 15:13
Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar glas (Caiway). Waarom? Goeie vraag, want Ziggo beviel me prima. Werkte altijd, mooie snelheid. Was gewoon nieuwsgierig hoe glas zou bevallen. Nou, dat bevalt ook prima. Mocht blijken dat het na een jaar niet meer zo lekker loopt met die glasvezel, zit ik zo weer bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
Ik kan eigenlijk maar één keihard argument voor glasvezel- boven kabelinternet bedenken en dat is de hogere upload. Al het andere zijn verschillen in de marge of sterk aanbieder-afhankelijk.

Veel van de kabelinternet-problemen die ik in dit topic langs zie komen, ruiken naar slechte implementaties:
Met kabel hoor je structureel pingtijden van rond de 10ms te halen naar Nederlandse sites.
Met kabel hoor je ook op piektijden over het algemeen je lijn dicht te kunnen trekken.
Met kabel hoor je het beste TV-beeld te hebben dat er in Nederland te krijgen is.*
Als een van die punten op jouw kabelaansluiting niet goed zit, moet je je aanbieder onder zijn kont schoppen dat ze het fixen.

* Bij Ziggo moet je er wel veel voor met kaartjes stoeien, wat zowel technisch als administratief vervelend kan zijn. (m.i. "analoog tv" = "geen tv") Laat je niet wijsmaken dat er een praktische limiet is aan het aantal kaartjes dat je hebben kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Bacchus op 18-07-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManDeJan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-06 14:19

ManDeJan

Vaak vrolijk

wat vinden jullie slechte upload? zit zelf ook bij ziggo alles in 1 en zeer tevreden over de snelheden, zit draadloos op een laptoppie zo'n 8 meter van de router met 2 muren ertussen en haal vooralsnog deze snelheden, 55mb download en 9mb upload. Ik upload niet veel dus vind het prima. Moet wel zeggen dat de standaard modem van ziggo (van ubee) bagger wifi geeft en dat ik er een extra tp link router (van 15€) aan heb gelegd met een kabel, sinds dat is gedaan nooit problemen gehad en altijd super snel internet. Sneller dan de glasvezel van de buren :+ . dus persoonlijk zeer te spreken over ziggo en zie het nut van glasvezel niet echt in, ik hoor nog te vaak dat er storingen zijn die er lang over doen opgelost te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zelfs de upload van het meest dure abo van Ziggo is mij te slecht/laag :P , * Raven is blij met 50/50Mb lijntje, die als 35/35 begon en later kosteloos verhoogd is.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 18-07-2014 20:44 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Bacchus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:45:
Ik kan eigenlijk maar één keihard argument voor glasvezel- boven kabelinternet bedenken en dat is de hogere upload. Al het andere zijn verschillen in de marge of sterk aanbieder-afhankelijk...
Lagere ping is voor sommige doeleinden ook wel fijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3633292104.png

(iptv staat aan, anders was het 94/94 of zo geweest... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 21:23
Mijn buren hebben geen ziggo ( ook via wifi te checken), dus ga ik er van uit dat mijn ziggo-verbinding daardoor optimaal is en blijft. Je zit maar met een deel van de straat op de straatkast
Dat en analoge tv maakt mij nog tevreden.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:32

Sorcerer8472

Mens sana?

Die ping ga je echt niet merken. 8 ms heb ik naar nu.nl, en dat is inclusief wifi. Het is geen 4G vs 3G (waar het verschil echt duidelijk merkbaar is).

Ik heb bij Ziggo ook totaal geen last van inkakkende snelheden aan het begin van de avond. Dan wil ik juist nog weleens veel data binnenhalen en dan haal ik met groot gemak snelheden die richting de 20 MByte/s kruipen.

En het zenderpakket bij Ziggo is wel heel fijn. Dus echt alleen die hogere upload is een reden om voor glasvezel te gaan voor de meesten. Maar ik gebruik het vrij weinig. Misschien 1x in de 2 maanden dat het handig zou zijn ofzo, en dan nog is het nooit een ramp. Dus tja...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Niks mis met Ziggo hoor, als je in een goed Ziggo gebied woont, want ik heb wel het idee dat de regionale en lokale verschillen bij Ziggo best groot zijn. En qua tv doen ze het ook prima natuurlijk. Overigens heb ik over mijn glasvezeltje ook gewoon analoge tv en DVB-C...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het nadeel van Ziggo en UPC dat je verplicht bent een televisie abonnement af te nemen. Ik kijk nooit televisie. ADSL (goedkoop) en Glas (snel) vind ik daarom per definitie beter.

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 18-07-2014 21:36 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:16
Het voordeel van Glasvezel is dat je upload/download symetrisch is en dat je net als bij ADSL je aanbieder kan kiezen. Latency is iets lager maar niet noemenswaardig.

Als je tevreden bent bij Ziggo qua snelheid en service heeft Glasvezel niet zo veel voordelen. Persoonlijk ben ik anti-ziggo vandaar dat kabel voor mij geen optie is.

Sluit me trouwens aan bij Raven. Concepts was de meest geweldige provider. Ben er meteen weggegaan toen die brief mbt de overname op de mat viel.

Zit nu bij XS4ALL. Geen klachten ook al (laatste keer klant rond 2000) lijkt 't toch wat achteruit gegaan te zijn qua service. Vind de klantenservice minder persoonlijk, maar misschien ben ik ook gewoon een oude zeikerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Datafeest schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:35:
Ik vind het nadeel van Ziggo en UPC dat je verplicht bent een televisie abonnement af te nemen. Ik kijk nooit televisie. ADSL (goedkoop) en Glas (snel) vind ik daarom per definitie beter.
With ^, alleen is het aantal ISP's voor glasvezel die internet-only aanbieden aan het afnemen, als ze er nog zijn die hier (Enschede) leveren. Concepts deed dat, maar heb na overname "gedwongen" een telefoonlijn er bij moeten nemen voor paar € per maand extra omdat Telfort niet aan internet-only doet.

Heb dat wel als argument kunnen gebruiken om 2 maanden (2* 40,-) gratis af te dwingen :P

Daarnaast is de keus sowieso al wat beperkt als je geen experiabox, of wat voor door ISP opgedrongen router dan ook, in huis wil hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 18-07-2014 23:41 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 12-10 17:22
Datafeest schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:35:
Ach, er zit wel meer in mijn Ziggo-pakket dat ik nooit gebruikt heb, zo zullen er ook bij de glasaanbieders diensten meegeleverd worden die ik nooit gebruiken zal. Zolang de prijs maar netjes is, hoeft dat geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies. Het gaat om de prijs-kwaliteit van de features die je wel gebruikt. Overige shit gewoon negeren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Laatst online: 08:01
vr6-only schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:15:
[...]

offtopic:
Dat is jouw ervaring en dus mening. Je reageert alsof dit een feit is.

2e. Nieuwe kabel gelegd in 3 dagen? Vind ik er knap. Of ze moeten enkel op je eigen erf aan het graven zijn geweest! Ik betwijfel dit ten zeerste, omdat de kabel in openbaar grond vaak als eerst te lijden heeft. Hier zit je met minimaal aan vergunningen en kost je sowieso 4 weken.

Met andere woorden. Je verhaalt riekt naar "uit de duim gezogen". |:(

Ouders:
4 jaar geleden KPN glasvezel (Enschede). Ondertussen gratis 2 nieuwe ontvangers gekregen, zonder aanleiding. Gewoon een stukje service. Porting vanuit Ziggo ging feilloos.

Zwager:
2 jaar geleden Concepts-ICT (Borne). Geen problemen. Net als mijn ouders is hij ook een leek. Aanzetten en het moet werken.

Persoonlijk:
Ziggo. Geen gigantische problemen tot nu toe. Maar
- in september 2008 overgestapt. In maart 2009 pas telefonie werkend. Portering ging mis.
- Modem is al 3x stuk gegaan. Wordt wel vervagen, maar dat kan soms wel 10 dagen duren (2x dat het stuk ging)
- Ik wijzig Eredivisie Sports naar Eredivisie Live. Ziggo zegde de zenders in zijn geheel op
- Klantenservice moet je maar net treffen. Ene keer krijg je keurige mensen, andere keren krijg je een maandagochtend persoon aan de lijn, op een woensdagmiddag
- Bij elke upgrade is de verbinding instabiel. Waar je voorheen, met oude snelheden, wel alles naar wens was. Krijg je na een upgrade te maken met fluctuerende snelheden en een klapperlijn (in mijn geval)
- Modem, Cisco en Ubee, is net zo k*t als de Experiabox (VPN, SSH etc etc)
- Krijg minimaal 4x per jaar een telefoontje over aanbiedingen. Bel me niet register en eigen service van Ziggo al ingeschakeld hierover. Zou dus niet moeten gebeuren
- Upload upload upload upload upload.....kan het niet vaak genoeg aangeven

Vorige week KPN alles in 1 besteld met 500/500 Mbit Internet. TV en telefonie interesseert me geen zak. Helaas moet ik tot volgend jaar maart wachten tot dat de FTU hangt. :'(
Dat jij me niet geloofd interesseert me geen biet. De topicopener vraagt waarom hij glasvezel moet nemen. Ik zeg daarbij dat ik de service van KPN te triest voor woorden vind (en daar blijf ik ook bij) en dat ik met Ziggo wel goeie ervaring heb. Service vind ik persoonlijk een van de belangrijkste dingen om rekening mee te houden als ik overstap.

Dat mensen op hun teentjes zijn getrapt als ik iets afbrand wat volgens hun wel goed is kan ik ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canedje
Wederom dank.
Ik raak steeds meer overtuigd om bij ziggo te blijven.

Nog een vraagje: waarom kan de uploadsnelheid bij ziggo niet omhoog? Heeft dat een technische reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Lagere ping met gamen.. Laat me niet lachen :D

Dat is echt grote onzin. Je hebt glas tot aan je eigen provider daarna ga je vrolijk verder over koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

canedje schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:44:
Wederom dank.

Nog een vraagje: waarom kan de uploadsnelheid bij ziggo niet omhoog? Heeft dat een technische reden?
Ziggo beweerde onlangs dat klanten 't niet nodig vinden, technisch gezien zou het wel hoger moeten kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 20-07-2014 14:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:56

Matis

Rubber Rocket

Bij ons in het dorp (Gilze) is precies hetzelfde gaande.
Om van t gezeik van de colportage af te zijn, opnieuw een tweejarig abonnement bij Ziggo afgesloten met flinke korting en een interactieve HD recorder.
Komende week wordt ik al wel aangesloten om het glasvezelnet, maar de eerste twee jaar stap ik iig nog niet over.
Heb een Ziggo alles in 1 basis. Dat is voor mij meer dan genoeg.
Onderling bellen deden we toch nooit en de snelheid is in de afgelopen twee jaar al verdrievoudigd.
En dat allemaal voor hetzelfde geld.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Raven schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:13:
[...]

Ziggo beweerde onlangs dat klanten 't niet nodig vinden, technisch gezien zou het wel hoger moeten kunnen.
Oh? Leg eens uit exact hoe dat zou moeten kunnen :?

Ziggo (en UPC en de rest) zit vast aan het NL televisie+radio frequentieplan. Vooral radio is voor upload van belang, dat zit tussen de 85 en 108MHz. Upstreamverkeer moet daaronder blijven. En omdat geen filter perfect is moet er ook nog een 20MHz guard band zitten tussen het up- en downstreamverkeer. Dus zolang je radio op de kabel hebt kun je max tot 65MHz gebruiken voor upload. Aan de onderkant zit je met thermisch ruis, dus onder de 24MHz kun je vergeten en zelfs 24MHz is alleen bruikbaar bij een uitermate schone, moderne kabelnet. Daar komt bij dat je ivm wat harmonische effecten nog een paar frequenties tussenin niet kunt gebruiken. Je houdt 4x 6.4MHz over (en sowieso, hedendaagse DOCSIS-modems kunnen toch max 4 upstreamkanalen aan).

Dus: best case 25MHz aan totale bandbreedte voor de upstream. Nu, DOCSIS stelt dat je in de upstream tot 64QAM kunt moduleren. Maar dan moet je signaal-ruisafstand goed genoeg zijn voor 64QAM en dat is niet vanzelfsprekend, sterker nog, met 6.4MHz-brede kanalen mag je blij zijn met 16QAM. Dat biedt per kanaal 20Mbps aan bandbreedte. Dus kun je 80Mbps halen. In totaal. Aan gedeelde capacteit voor alle gebruikers in een netwerksegment.

Nu, exact wat voor overboeking een provider hanteert verschilt (en wordt zelden aan de grote klok gehangen), maar je hebt het over tientallen, zo niet honderden modems per segment. Die diezelfde 80Mbps moeten delen. Momenteel zie je 20Mbps als hoogst aangeboden uploadsnelheid bij de kabelaars. Dat gebruikt dus voor een enkele modem 1/4 van de totale capaciteit. Dat lijkt me al wat riskant :o

Stel dat ooit Ziggo z'n netwerk zo schoon krijgt dat hij die 6.4MHz kanalen op 64QAM kan draaien. Dan kun je met dezelfde verhouding omhoog naar 30Mbps, niet meer. Enige manier om veel meer te doen is om over te stappen op OFDM-modulaties met aparte modulatieprofielen per subcarrier, waardoor je op alle frequenties kunt werken en om stoorpieken heen kunt werken. Maar goed, dat is toekomstmuziek (om precies te zijn: DOCSIS 3.1 toekomstmuziek), de apparatuur daarvoor bestaat nog niet, nog los van de implementatie ervan.

Dus ik twijfel sterk dat Ziggo technisch veel meer kan leveren op dit moment of in de nabije toekomst. Of weet jij iets anders?

Bottom line: als je veel uploadbandbreedte wilt, moet je kijken naar glas, want alle andere technologieen (kabel, DSL) zijn inherent asymmetrisch. Als je dat niet nodig hebt, dan maakt het niets uit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen (is alweer tijdje terug), maar technisch gezien zou de upload wel wat hoger moeten kunnen, niet zo hoog als een 500/500 lijntje, maar wel hoger dan wat nu aangeboden wordt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 14:50
SKV levert 100/100 via DOCSIS, sneller dan nu kan zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:32

Sorcerer8472

Mens sana?

Kan nu bij Ziggo ook, maar dan moeten ze downloadkanalen inleveren zodat er upload overheen kan (en da's altijd ook net wat minder efficiënt dan download).

Komt erop neer dat we gewoon eens een keer snel van die analoge tv af moeten, die neemt echt heel veel ruimte in nog steeds!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals gezgd, TV is het probleem niet, het is vooral analoge radio. En al zou je alle analoge meuk en legacy MPEG DTV streams eraf gooien en evenveel bandbreedte aan upstream toewijzen dan nog raak je een paar probleempjes.

1) (oplosbaar) modemontwerp is ook asymmetrisch, zelfs de nieuwste gevallen die 24 kanalen in de downstream kunnen slechts 8 kanalen in de upstream aan.
2) (niet oplosbaar) het is een distributienetwerk, dus ontwerp is asymmetrisch. Gevolg is dat ruis in de downstream samen met signaal gesplitst wordt waardoor signaal-ruis erg hoog kan blijven, maar dat in de upstream ruis van alle aangesloten devices samengevoegd wordt, wat een veel lager signaal-ruisafstand (en dus modulatie) in de upstream oplevert. Bij gelijke bandbreedte kun je dus minder data upstream versturen dan downstream ontvangen. Dit is fundamentele eigenschap van netwerkontwerp dus niet oplosbaar, je kunt er alleen omheen werken.

Grootste deel van wat ik roep is gewoon uitwerking van wat hier staat: Wikipedia: DOCSIS

Dat er mensen beweren dat het anno nu al hoger kan - op een netwerk met reguliere FM radio erop zeker niet. Zo ja wil ik graag meer onderbouwing dan "ik heb ergens gelezen". En ik gok dat de architecten bij de kabelbedrijven die bron ook willen zien. Reken maar dat ze gelijk eea zouden implementeren ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:19:
Kan nu bij Ziggo ook, maar dan moeten ze downloadkanalen inleveren zodat er upload overheen kan (en da's altijd ook net wat minder efficiënt dan download).

Komt erop neer dat we gewoon eens een keer snel van die analoge tv af moeten, die neemt echt heel veel ruimte in nog steeds!
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren totdat deze flauwekul opmerkingen zouden langskomen. De EuroDOCSIS specificaties zijn openbaar en als je die even had doorgenomen dan had je kunnen weten dat voor de upstream kanalen een ander deel van de frequentieband wordt gebruikt dan voor de downstream kanalen. Dat wordt overigens ook nog uitgelegd in de reactie voor jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
hcQd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 16:23:
SKV levert 100/100 via DOCSIS, sneller dan nu kan zeker wel.
4*30=120, dus 100 is mogelijk. De vraag is natuurlijk hoeveel aansluitingen er bij SKV in een coaxsegment zitten om vast te stellen hoe groot de overboeking is. Welke SKV klant met een 100 Mbps abonnement beschikt over een DVB-C PC-TV tuner en wil even wat capture bestanden maken van de downstream frequenties voor een analyse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:37:
[...]

Oh? Leg eens uit exact hoe dat zou moeten kunnen :?

Ziggo (en UPC en de rest) zit vast aan het NL televisie+radio frequentieplan. Vooral radio is voor upload van belang, dat zit tussen de 85 en 108MHz. Upstreamverkeer moet daaronder blijven. En omdat geen filter perfect is moet er ook nog een 20MHz guard band zitten tussen het up- en downstreamverkeer. Dus zolang je radio op de kabel hebt kun je max tot 65MHz gebruiken voor upload. Aan de onderkant zit je met thermisch ruis, dus onder de 24MHz kun je vergeten en zelfs 24MHz is alleen bruikbaar bij een uitermate schone, moderne kabelnet. Daar komt bij dat je ivm wat harmonische effecten nog een paar frequenties tussenin niet kunt gebruiken. Je houdt 4x 6.4MHz over (en sowieso, hedendaagse DOCSIS-modems kunnen toch max 4 upstreamkanalen aan).
Bij een meting in Haarlem heb ik 6 upstream kanalen aangetroffen van 6.4 MHz.
Stel dat ooit Ziggo z'n netwerk zo schoon krijgt dat hij die 6.4MHz kanalen op 64QAM kan draaien. Dan kun je met dezelfde verhouding omhoog naar 30Mbps, niet meer.
Bij alle metingen in Ziggo gebied heb ik 64-QAM modulatie aangetroffen voor de upstreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ArChie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:39:
[...]

Bij een meting in Haarlem heb ik 6 upstream kanalen aangetroffen van 6.4 MHz.
Dat doen ze goed, dat is daadwerkelijk volledig stuk tussen 24MHz en 65MHz :)

Het zal alleen geen 64QAM geweest zijn gok ik zo ;)
En dan moet je nog een modem hebben die meer dan 4 aankan
[...]

Bij alle metingen in Ziggo gebied heb ik 64-QAM modulatie aangetroffen voor de upstreams.
Op welke breedte? 3.2MHz 64QAM is niet zo uitdagend, maar levert ook niet zoveel op (15Mbps iirc)/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:35:
[...]

Dat doen ze goed, dat is daadwerkelijk volledig stuk tussen 24MHz en 65MHz :)

Het zal alleen geen 64QAM geweest zijn gok ik zo ;)
Nee, de laagste twee frequenties QPSK en de hoogste vier 16-QAM.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VuLUPy3.png

Bij alle metingen in UPC gebied overigens 16-QAM aangetroffen, alleen de twee extra upstreams in Haarlem hadden QPSK modulatie..

En dan moet je nog een modem hebben die meer dan 4 aankan
Klopt, maar de CMTS heeft om de load te verdelen 6 upstreams ter beschikking.
Op welke breedte? 3.2MHz 64QAM is niet zo uitdagend, maar levert ook niet zoveel op (15Mbps iirc)/
Overal is dat 6.4 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

canedje schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:44:
Wederom dank.

Je hebt gewoon een luxe probleem.

Ik zou zeggen: kies lekker een provider uit en als het niet bevalt, stap je na een jaar weer over. Lijkt me allemaal niet zo moeilijk, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09
Enige nadeel wat ik met Ziggo heb is de jitter en dat zal je met glas niet zo snel hebben.
Verder een goede ping van 5ms naar mijn VPS (met soms uitschieters naar 30 - 150ms) en verder altijd maximale snelheid (90/9 in mijn geval). Als backup heb ik nog een SDSL lijntje met vaste IP's.

Als ik al glasvezel zou nemen dan wil ik alleen internet, digitale TV en telefonie laat ik lekker bij Ziggo, alleen is die 90/9 voor mij momenteel meer dan genoeg.

Ik weet dat Ziggo in Tilburg een intern project had om te kijken of ze de koperkabel zouden kunnen vervangen voor glasvezel zodat ze DVB-C streams in dezelfde kwaliteit en symetrisch internet aanbieden.
Ik heb geen idee of daar nog eens opvolging aan is gegeven.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Maverick schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:11:
Na lang informatie vergaren ben ik toen voor UPC gegaan.

Voordelen:
- tv via dvb-c, dus geen settopbox nodig om alle zenders te kunnen ontvangen in full-hd

Nadelen:
- dvb-c is gecodeerd waardoor ik niet via mijn htpc tv kan kijken (de vraag is of dit met een andere provider wel gekund had)
Via DVB-C kun je bij UPC ongecodeerd 3HD zenders (Nederland 1,2,3) en zo'n 30+ SD zenders ontvangen via tv (mits tv DVB-C ondersteund), maar ook via HTPC of in mijn geval via een Humax decoder.

Wil je meer zenders in 1080i of 720p HD kwaliteit zien buiten NPO1,2,3 HD om dan zul je toch een CI+ module/kaart moeten gebruiken in je tv (huren van UPC) of toch aan de UPC mediabox/decoder moeten gaan overigens zijn dan ook niet alle zenders in HD, maar wel 15 stuks bij 'Starter' abonnement en 35 bij 'Royaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
Ballebek schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:10:

Ik weet dat Ziggo in Tilburg een intern project had om te kijken of ze de koperkabel zouden kunnen vervangen voor glasvezel zodat ze DVB-C streams in dezelfde kwaliteit en symetrisch internet aanbieden.
Ik heb geen idee of daar nog eens opvolging aan is gegeven.
Was het niet zo dat Ziggo die test had gestopt omdat het volgens Ziggo geen effect/zin had op via FTTH te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Stond kort geleden voor dezelfde keuze omdat er in mijn gemeente glas gelegd zou worden als 30% ervoor koos. Tot die tijd was ik een zeer tevreden Ziggo gebruiker. Altijd het zwaarste abo gehad (180/18) Toch vond ik glas aantrekkelijker vanwege symetrische snelheid. Nu heb ik 100mbit up/down + telefonie van Telfort. Daarnaast Ziggo behouden voor (digitale) televisie en radio, simpelweg omdat ze op dat gebied het meest complete pakket aanbieden. Betaal misschien iets meer dan triple-play, maar heb wel 'The best of both worlds'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
connos schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:13:
Betaal misschien iets meer dan triple-play, maar heb wel 'The best of both worlds'
Dit is een mogelijkheid die velen lijkt te ontgaan. Gewoon de diensten afnemen bij diverse aanbieders zodat iedere dienst het beste past bij de eisen die je eraan stelt. Ik neem bijvoorbeeld alleen TV af bij Ziggo omdat digitale TV van Ziggo kan voldoen aan de eisen dat ik geen losse ontvanger wil voor het bekijken van TV, ook TV wil kunnen kijken op de PC en ik de HD TV bronsignalen 1-op-1, inclusief alle bijbehorende substreams, wil kunnen ontvangen.

Het wordt echter zo langzamerhand tijd voor een heroverweging nu Ziggo begonnen is om op een aantal HD TV kanalen transcoding toe te passen om de bitrate van de originele video stream te verlagen door MPEG data zonder hercompressie weg te gooien. Ook heeft Ziggo besloten om vernieuwingen als HbbTV uit de bronsignalen te verwijderen en al langere tijd past Ziggo bitrate shaping toe op de SD TV kanalen om de bitrate te verlagen zodat ze te veel kanalen in een transport stream kunnen proppen. Qua kwaliteit is bij Ziggo dus duidelijk een verslechtering van het TV beleid waarneembaar en leveren de door Ziggo toegepaste methodes om de bitrate van HD en SD kanalen te verlagen waarschijnlijk een slechtere kwaliteit op dan de MPEG hercompressie die andere leveranciers toepassen.

Daarnaast is een veel gehoorde klacht dat Ziggo nogal achterblijft t.o.v. andere aanbieders met het aantal HD TV kanalen dat wordt aangeboden. De belangrijkste Europese publieke kanalen zijn bij Ziggo bijvoorbeeld nog steeds niet in HD verkrijgbaar. En qua techniek merk ik dat de coax infrastructuur van Ziggo steeds meer last begint te krijgen van interferentie met externe zenders en veroudering van de apparatuur waardoor de signaal kwaliteit van de diverse diensten (analoge/digitale RTV, VOD en Internet) omlaag gaat. Persoonlijk maak ik geen gebruik van de VOD dienst van Ziggo, maar gezien de aanhoudende storingsmeldigen op het gebruikersforum wordt daarvoor een nogal slecht ontworpen technische oplossing gebruikt met als eindresultaat een buggy dienst die het regelmatig niet doet.

De hamvraag is echter wat de functionele en technische voors en tegens zijn van potentiële andere TV aanbieders voor zover ze op mijn adres al beschikbaar zijn. Volgens de reclame praatjes hebben ze natuurlijk allemaal het beste aanbod totdat je als consument de boel op diensten en toegepaste techniek gaat vergelijken. Een paar weken geleden werd ik nog gebeld door de KPN voor hun TV aanbieding. Dat is het dus niet geworden door o.a.: kastjes, geen TV op de PC en ontbrekende substreams voor AC-3 en HbbTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
ArChie schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 08:53:
[...]
En qua techniek merk ik dat de coax infrastructuur van Ziggo steeds meer last begint te krijgen van interferentie met externe zenders en veroudering van de apparatuur waardoor de signaal kwaliteit van de diverse diensten (analoge/digitale RTV, VOD en Internet) omlaag gaat. Persoonlijk maak ik geen gebruik van de VOD dienst van Ziggo, maar gezien de aanhoudende storingsmeldigen op het gebruikersforum wordt daarvoor een nogal slecht ontworpen technische oplossing gebruikt met als eindresultaat een buggy dienst die het regelmatig niet doet.
Volgens mij gaan die storingen meestal over de installaties binnenshuis, daar is de klant verantwoordelijk voor en niet Ziggo (Ziggo kan natuurlijk wel adviezen geven). Correct me if I'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canedje
Een mix van providers voor de verschillende soorten van diensten is idd ook een slimme optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

canedje schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:19:
Een mix van providers voor de verschillende soorten van diensten is idd ook een slimme optie.
Slimme maar peperdure - je betaalt met iedere extra provider nog een keer extra voor aanleg en onderhoud van de infrastructuur (vastrecht). Als het echt noodzakelijk is dat je koste wat kost altijd online bent kun je een backuplijn overwegen, maar om iets soortgelijks voor TV te doen? Als je niet even dagje zonder kan zou ik eerder het geld aan een psycholoog spenderen dan aan een provider :o

Komt bij dat je ws al prima backup in je zak hebt zitten en je mobiel dus prima als backup kan dienen als je hoofdprovider uitvalt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Zombymario schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:27:
[...]

Volgens mij gaan die storingen meestal over de installaties binnenshuis, daar is de klant verantwoordelijk voor en niet Ziggo (Ziggo kan natuurlijk wel adviezen geven). Correct me if I'm wrong ;)
Helemaal juist. Mensen hebben vaak nog een netwerk van 10 jaar oude coax en splitter na splitter na splitter in huis. Loshangende ongeisoleerde connectoren etc. En maar klagen dat Ziggo zo veel storing heeft 8)7 Meestal (niet altijd!) ligt het in de binnenhuisinstallatie van de klant.

Mensen willen digitaal HDTV en Video On Demand kijken maar vergeten dat hun antenneinstallatie hier kwalitatief 100% in orde voor moet zijn anders gaat het inderdaad E-meldingen regenen, werkt VOD niet stabiel en krijg je blokken in je tv beeld.

Digitale televisie is nou eenmaal niet zo vergevingsgezind qua signaal in tegenstelling tot analoge tv.

[ Voor 5% gewijzigd door andy88 op 30-07-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 14:26

FreakNL

Well do ya punk?

beascob schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:51:
Mijn buren hebben geen ziggo ( ook via wifi te checken), dus ga ik er van uit dat mijn ziggo-verbinding daardoor optimaal is en blijft. Je zit maar met een deel van de straat op de straatkast
Dat en analoge tv maakt mij nog tevreden.
Dat zegt niet altijd wat, ik heb Ziggo maar no-way dat iemand dat "ziet" (modem staat in bridge).

Verder ook erg eens met Bacchus, upload is eigenlijk het enige.. Denk dat TV kijken bij de kabelaars zelfs gewoonweg "beter" is.. Zorg wel voor een goede infra in je eigen huis! Buren verklaarden mij hier voor gek dat ik voor Ziggo ging, maar ik heb heb al sinds ik hier woon (paar maandjes) een prima verbinding en TV signaal...

En mensen die steeds over WiFi beginnen in dit topic (of elk ander topic dan ook wat over ISP's en hun snelheden gaat) -> :F :/ |:( ;( :N

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 30-07-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Hoe kan je via wifi eigenlijk checken of je buren ziggo hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 14:26

FreakNL

Well do ya punk?

Hotspots? SSID naam? Ik zie in mijn omgeving wel enkele Ziggo SSID's, maar ik weet niet of dat nou de hotspots zijn of de daadwerkelijke thuisnetwerken? (gebruik geen hotspots)...

[ Voor 79% gewijzigd door FreakNL op 30-07-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zo kan je natuurlijk wel een idee krijgen, maar hoe betrouwbaar dat is weet ik niet. Hier in de buurt zie ik diverse Ziggo-SSIDs in de SSID-lijst, maar ik weet dat in die SSID-lijst tenminste twee Ziggo-gebruikers geen Ziggo-SSID hebben, en het zou best kunnen dat een grapjas zonder ZIggo-aansluiting een Ziggo-SSID heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Zombymario schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:27:
[...]
Die indruk is ontstaan omdat naar klanten gestuurde monteurs meestal de neiging hebben om zonder metingen op goed geluk maar wat aan stekkers, AOPs, etc. te rommelen/te vervangen waarbij en passant ook nog even de hardware zoals modems en ontvangers worden gereset. Dan lijkt het in veel gevallen opgelost te zijn zonder dat er iets aan de oorzaak van het probleem is gedaan en na verloop van tijd het probleem weer tevoorschijn komt.

Alle signaal storingen die ik tot nu op mijn adres heb gehad zijn allemaal buitenshuis opgelost en als zodanig dus ontstaan door brakke apparatuur van Ziggo, verwaarloosd onderhoud door Ziggo en/of slechte Ziggo monteurs die na het maken van aanpassingen of het uitvoeren van onderhoud verzuimen om de boel grondig na te meten ter controle van hun werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
andy88 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:45:
[...]

Mensen willen digitaal HDTV en Video On Demand kijken maar vergeten dat hun antenneinstallatie hier kwalitatief 100% in orde voor moet zijn anders gaat het inderdaad E-meldingen regenen, werkt VOD niet stabiel en krijg je blokken in je tv beeld.

Digitale televisie is nou eenmaal niet zo vergevingsgezind qua signaal in tegenstelling tot analoge tv.
Veel problemen met het digitale TV en VOD signaal ontstaan door geklooi van Ziggo "technici" die qua kennis niet veel meer kunnen dan stekkertjes inprikken en op knopjes drukken. Signaal analyses tijdens en na wijzigingen door hobbyisten maken dat iedere weer pijnlijk duidelijk. En de door Ziggo "gecertificeerde" apparatuur kan daar veelal niet goed tegen. Daarnaast zijn de Ziggo "architecten" niet in staat om bij het ontwerpen van diensten zoals VOD rekening te houden met infrastructuur configuratie wijzigingen waardoor de boel weer in de stress schiet als er aanpassingen worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 11:56

Barrycade

Through the...

Reden voor mij over te stappen waren:

Basicly? monopolie gedrag:

Ziggo stuurde mij een folder dat nieuwe klanten een tablet/HD recorder en 100 euro Paradigit bonnen konden krijgen. Terwijl ik 10 jaar lid was en zelfs niet een ballon of kaartje voor mijn verjaardag heb gehad (ja oud T-Mobile klant ;) ).

Nu snap ik dat nieuwe klanten een ander verdienprofiel hebben dan een bestaande klant. Maar toen ik contact met ze opnam met "hé leuk nieuws voor nieuwe klanten, maar wat is er mogelijk voor een oude trouwe klant die nog wil bijtekenen?", kreeg ik een decoder aangeboden (die ik al had) als ik 2 jaar verlengde.

En als je dan probeert uit te leggen dat je dat niet hoeft, maar gezien hun beslissing om onderling bellen ten gunste van de gebruiker niet meer gratis te maken dat het plaatje per maand wel erg duur aan het uitvallen was tov glasvezel ik geen maand korting kreeg, met een toontje "jammer joh voor je" was ik er wel klaar mee.

Dus volgende week komt Reggefiber het modem van Telfort installeren en gaan we eens proberen hoe het aan "de andere kant is".

Grote Voordeel: prijs

Standaard glas is voor ons gewoon voldoende, download hoeft van mij geen 90 Mbit te zijn. 50 is zat en dat de upload ook 50 is is mooi meegenomen.

We hebben nu een extra pakket bij Ziggo voor de kinderzenders. Aangezien we ook Netflix hebben is dat ook verholpen, voldoende te zien voor ze dus kunnen we het extra pakket skippen. Bellen gaan we meer actief met de mobieltjes doen (belbundels die we momenteel toch niet verbruiken).

Dus aan het eind van het jaar minimaal 300 euro voordeel tov Ziggo.

Maar ik denk dat een beetje concurrentie niet slecht is voor de kabelaars. Want op deze manier ontbreekt voor hun een prikkel om concurrerend te blijven.

Qua mail: ik heb alles al omgegooid naar mijn gmail adres (ruimt trouwens lekker op al die nieuwsbrieven etc). Dus switchen mocht het glasverhaal bij Telfort niet lukken is daarna een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Laatst online: 09-10 18:51
Even een vraag. Waarom heb je eigenlijk voor telfort gekozen. In noordwijk krijgen wij ook glasvezel en ben ik nu bezig met het kiezen van een provider.
Barrycade schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:20:

Ziggo stuurde mij een folder dat nieuwe klanten een tablet/HD recorder en 100 euro Paradigit bonnen konden krijgen. Terwijl ik 10 jaar lid was en zelfs niet een ballon of kaartje voor mijn verjaardag heb gehad (ja oud T-Mobile klant ;) ).

Nu snap ik dat nieuwe klanten een ander verdienprofiel hebben dan een bestaande klant. Maar toen ik contact met ze opnam met "hé leuk nieuws voor nieuwe klanten, maar wat is er mogelijk voor een oude trouwe klant die nog wil bijtekenen?", kreeg ik een decoder aangeboden (die ik al had) als ik 2 jaar verlengde.

En als je dan probeert uit te leggen dat je dat niet hoeft, maar gezien hun beslissing om onderling bellen ten gunste van de gebruiker niet meer gratis te maken dat het plaatje per maand wel erg duur aan het uitvallen was tov glasvezel ik geen maand korting kreeg, met een toontje "jammer joh voor je" was ik er wel klaar mee.

Dus volgende week komt Reggefiber het modem van Telfort installeren en gaan we eens proberen hoe het aan "de andere kant is".

Grote Voordeel: prijs

Standaard glas is voor ons gewoon voldoende, download hoeft van mij geen 90 Mbit te zijn. 50 is zat en dat de upload ook 50 is is mooi meegenomen.

We hebben nu een extra pakket bij Ziggo voor de kinderzenders. Aangezien we ook Netflix hebben is dat ook verholpen, voldoende te zien voor ze dus kunnen we het extra pakket skippen. Bellen gaan we meer actief met de mobieltjes doen (belbundels die we momenteel toch niet verbruiken).

Dus aan het eind van het jaar minimaal 300 euro voordeel tov Ziggo.

Maar ik denk dat een beetje concurrentie niet slecht is voor de kabelaars. Want op deze manier ontbreekt voor hun een prikkel om concurrerend te blijven.

Qua mail: ik heb alles al omgegooid naar mijn gmail adres (ruimt trouwens lekker op al die nieuwsbrieven etc). Dus switchen mocht het glasverhaal bij Telfort niet lukken is daarna een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Waarom; prijs.
En daarnaast is coax nog bruikbaar voor de tv boven en voor de analoge radio beneden.

Daarnaast geen experiabox waar je alleen maar slechte ervaringen over leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
Barrycade schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:20:

En waarom moet Ziggo jou "belonen" als zij gewoon netjes leveren waar jij ook voor betaalt? (storingen uitgesloten natuurlijk). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Omdat ik als klant gewaardeerd wil worden.
En dat kan op veel manieren. Dat hoeft niet meteen met gratis tablets.

Neem mijn auto onderhoudsbedrijf. Na mijn grote beurt afgerekend te hebben zegt hij: wacht even ik heb nog wat voor je en geeft me een paraplu.

Met daarbij "omdat je al die jaren trouwe klant bent."

Tja noem mij een sucker, maar ik ben daar gevoelig voor.

Ziggo hoeft echt niet me ieder jaar te belonen als vaste klant, maar als ik na 10 jaar contact opneem of ik mogelijk ook iets kan krijgen als bestaande klant omdat mijn postbus gevuld wordt met mooie aanbiedingen voor nieuwe klanten, dan wil ik toch minimaal me na het gesprek als klant gewaardeerd voelen.

Ziggo was een ster in het gevoel te schapen: succes bij de concurrent! :w

Nou prima, gaan we het eens bij een ander proberen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Dus de paraplu van je auto onderhoudsbedrijf is een leuke attentie maar een gratis interactieve HD ontvanger niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ja leuk, maar die had ik al. En mijn TV's zijn ook voorzien van CI+ kaarten. Dus ik had een voorstel van een aantal maanden een gereduceerd tarief.

Nope, niks nada, alleen een Humax of een recorder (die ik dus al heb).

Dus ook goed, gan we een jaartje naar een ander eens kijken hoe dat bevalt.

Ging me trouwns om het gebaar van de garage en niet om de geldelijke waarde.
Zaken doen is gunnen, dit soort gebaartjes maken dat ik hem de volgende keer ook weer business gun. Ook al ben ik gewoon tevreden over de diensten en de prijs.

[ Voor 28% gewijzigd door Barrycade op 01-08-2014 18:54 ]

Pagina: 1