Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 107 Laatste
Acties:
  • 773.831 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
JB schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:41:
Aah helder! Wat een kak korting. Ik kan er niks aan doen dat de POP apparatuur niet van VF is in onze regio dus ik mag 5 euro meer aftikken... Lekker dan :/
Tja het klinkt wellicht wat oneerlijk inderdaad, maar valt weinig aan te veranderen ben ik bang. Wellicht kan je via de chat / support nog het eea. afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:41:
[...]
Aah helder! Wat een kak korting. Ik kan er niks aan doen dat de POP apparatuur niet van VF is in onze regio dus ik mag 5 euro meer aftikken... Lekker dan :/
De kosten voor Vodafone zijn ook hoger (tarieven zijn openbaar). Ik weet alleen niet of de abonnementen zonder postcode korting ook de goedkoopste zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ANdrode schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:09:
[...]

De kosten voor Vodafone zijn ook hoger (tarieven zijn openbaar). Ik weet alleen niet of de abonnementen zonder postcode korting ook de goedkoopste zijn
Als je appels met appels kan vergelijken krijg je wellicht inzicht, maar tov Ziggo is dat appels en peren...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ANdrode schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:09:
Ik weet alleen niet of de abonnementen zonder postcode korting ook de goedkoopste zijn
Zonder postcode korting het goedkoopste? Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Inmiddels mijn abbo verlengt voor een jaar en hiermee 20% korting op de 100/100 ontvangen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

JB schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:48:
Inmiddels mijn abbo verlengt voor een jaar en hiermee 20% korting op de 100/100 ontvangen :)
Alleen 20% korting op het 100/100 internet of op je gehele pakket of voor je hele contractduur of maar voor een aantal maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:19:
[...]

Zonder postcode korting het goedkoopste? Wat bedoel je daarmee?
Vodafone levert op dit moment kennelijk het goedkoopste breed beschikbare glasvezel abonnement. Ik weet niet of die uitspraak uitgaat van postcode korting of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

rens-br schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:56:
[...]

Alleen 20% korting op het 100/100 internet of op je gehele pakket of voor je hele contractduur of maar voor een aantal maanden?
Abbo met jaar verlengt inderdaad. 20% op alleen de 100/100 wat dus op 32 euro uit komt. Korting is 6 maanden. Mijn abbo wordt dan als volgt qua kosten (incl. vaste telefoonlijn a 2,50 euro):

34,50 euro x 6 + 42,50 euro x 6 = 462 euro --> 100/100

tov nu:

35 euro x 12 = 420 euro --> 50/50

Dubbele snelheid voor 42 euro per jaar meer. Daarbij kun je 3 maanden vtv wederom verlengen mocht je graag blijven en dus weer korting pakken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ANdrode schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:02:
[...]
Vodafone levert op dit moment kennelijk het goedkoopste breed beschikbare glasvezel abonnement. Ik weet niet of die uitspraak uitgaat van postcode korting of niet
Ah zo. Had dat stukje tekst gemist in het nieuwsbericht. Van de Glasvezel aanbieders is het in ieder geval een van de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
Napsju schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:34:
[...]

Hebben jullie iets gevonden?
En inmiddels werkt het, alleen geen idee waarom! Ik heb heel wat lopen kloten maar op een gegeven moment kon ik met 1 account verbinding maken (2e ging telkens fout). Vervolgens heb ik ALLE changes weer ongedaan gemaakt (firewall rules / nat rules etc) en zowaar het werkt.....

Ben wel benieuwd: werkt het nu bij jou?

(wat me trouwens wel opviel, die Fritzbox connect wel naar poort 5070 maar "vanaf 5060" dus ik dacht dat dat miss met die blokkade te maken had maar aangezien het nu weer werkt twijfel ik daar toch wel aan)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Ik heb de laatste paar maanden heel veel downtime, maar steeds heel kort. Dan log ik in op mijn router (Vigor2132FVn) en zie ik WAN1 steeds op 'disconnected' staan. Uptime is sowieso echt nooit meer dan een dag voor WAN1 er weer een paar minuten uitknalt..

Heel irritant. De wireless functie van de router is zelf dusdanig waardeloos dat ik een jaar terug al een Asus AC66u heb aangeschaft en het wireless gedeelte in de Vigor heb uitgezet.

[ Voor 23% gewijzigd door AvWijk op 01-10-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Mattie112 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:21:
[...]
Ben wel benieuwd: werkt het nu bij jou?
Nope. Helaas. Zal van de week ook eens contact met CC op nemen.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
AvWijk schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:14:
Ik heb de laatste paar maanden heel veel downtime, maar steeds heel kort. Dan log ik in op mijn router (Vigor2132FVn) en zie ik WAN1 steeds op 'disconnected' staan. Uptime is sowieso echt nooit meer dan een dag voor WAN1 er weer een paar minuten uitknalt..

Heel irritant. De wireless functie van de router is zelf dusdanig waardeloos dat ik een jaar terug al een Asus AC66u heb aangeschaft en het wireless gedeelte in de Vigor heb uitgezet.
Hierover zou ik met Vodafone bellen. Dit lijkt mij een probleem aan de WAN kant (SFP/patchkabel/connectoren vies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hoe lang duurt het omhoog zetten van je snelheid eigenlijk? Afgelopen vrijdag 50/50 naar 100/100 laten zetten.

In de bevestiging staat "Met ingang van 17-10-2016 wordt je Vodafone Thuis abonnement vernieuwd". Duurt het werkelijk zo lang voordat ze je de nieuwe snelheid leveren :?

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 03-10-2016 16:42 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

JB schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:42:
Hoe lang duurt het omhoog zetten van je snelheid eigenlijk? Afgelopen vrijdag 50/50 naar 100/100 laten zetten.

In de bevestiging staat "Met ingang van 17-10-2016 wordt je Vodafone Thuis abonnement vernieuwd". Duurt het werkelijk zo lang voordat ze je de nieuwe snelheid leveren :?
Wellicht wachten ze totdat de nieuwe termijn ingaat, omdat het administratief anders lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

rens-br schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:46:
[...]

Wellicht wachten ze totdat de nieuwe termijn ingaat, omdat het administratief anders lastig is.
Dat zal het dan zijn verwacht ik. Jammer, denk meteen nieuwe snelheid :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
Zou het ook kunnen dat je via KPN apparatuur in de wijkcentrale was aangesloten maar dat ze nu van de gelegenheid gebruik maken om je over te zetten naar hun eigen apparatuur?
Dat zou de lange termijn kunnen verklaren. Want dit is zeker miet gewoon.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:06:
Zou het ook kunnen dat je via KPN apparatuur in de wijkcentrale was aangesloten maar dat ze nu van de gelegenheid gebruik maken om je over te zetten naar hun eigen apparatuur?
Dat zou de lange termijn kunnen verklaren. Want dit is zeker miet gewoon.
Dat zou wel vreemd zijn? En dan geen 5 euro korting mogelijkheid?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
JB schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:25:
[...]

Dat zou wel vreemd zijn? En dan geen 5 euro korting mogelijkheid?
Nee, dan gaat mijn theorie niet op inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Normaal gesproken gaat een upgrade per direct in.
Staat in die mail/brief niet wat er veranderd is?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dazzler2120 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:18:
Normaal gesproken gaat een upgrade per direct in.
Staat in die mail/brief niet wat er veranderd is?
Kan er niets over vinden. Zou het de zichttermijn betreffen? Wel raar want ik kan dan alleen opzeggen voordat ik het ervaren heb 8)7
Deze aanvraag is op 30-09-2016 gedaan. Je kunt binnen veertien (14)kalenderdagen na ontvangstvan de bevestiging per e-mail de verlenging kosteloos annuleren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:08:
[...]
Kan er niets over vinden. Zou het de zichttermijn betreffen? Wel raar want ik kan dan alleen opzeggen voordat ik het ervaren heb 8)7
[...]
Zo werkt het ook bij het aanvragen bij veel ISP's? Alleen ISP's die hun eigen netwerk beheren (ik weet het alleen zeker van Ziggo) laten een abonnement ingaan tijdens de afkoelperiode.

Zoals ik het begreep: De ISP moet KPN gaan betalen voor de nieuwe snelheid, over een minimale periode. Die kosten maakt de ISP dus sowieso over een periode.
Het zou mooier/moderner zijn als ze de wijziging toch snel doorvoeren maar ik begrijp het

Kan je de zichttermijn laten vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ANdrode schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Zo werkt het ook bij het aanvragen bij veel ISP's? Alleen ISP's die hun eigen netwerk beheren (ik weet het alleen zeker van Ziggo) laten een abonnement ingaan tijdens de afkoelperiode.

Zoals ik het begreep: De ISP moet KPN gaan betalen voor de nieuwe snelheid, over een minimale periode. Die kosten maakt de ISP dus sowieso over een periode.
Het zou mooier/moderner zijn als ze de wijziging toch snel doorvoeren maar ik begrijp het

Kan je de zichttermijn laten vervallen?
Je bent me voor. Heb inderdaad de zichttermijn laten vervallen. Zaakje zou nu binnen 24 uur actief moeten zijn.

Ik snap het verhaal richting KPN maar daar heb ik niets mee te maken. Ik kan niet oordelen of de nieuwe snelheid bevalt voordat de zichttermijn voorbij is. Daar heb ik dus niks aan. Puur kostentechnisch zou je kunnen zeggen dat die zichttermijn wel iets toevoegt.

Ik gaf dat ook aan bij de klantenservice en kreeg dit als antwoord:
VF: at 12:13:00 Bij een verlenging heb je altijd weer een nieuwe zichttermijn. De verlenging word pas actief nadat deze zichttermijn verlopen is, in dit geval 18-10-2016. Binnen deze termijn zou je nog van de verlenging kunnen afzien zonder consequenties zou je dat willen.
JB: at 12:13:14
maar das toch raar?
JB: at 12:13:22
ik kan het niet testen voordat de zichttermijn voorbij is? En daarna zit ik er "aan vast"
VF: at 12:16:06
Dat is niet per definitie waar. Je kan je snelheid achteraf nog altijd aanpassen. Mocht het niet bevallen kun je altijd nog terug naar je oude snelheid.
Dat was voor mij reden genoeg om die zichttermijn eruit te halen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:39:
[...]
Ik snap het verhaal richting KPN maar daar heb ik niets mee te maken. Ik kan niet oordelen of de nieuwe snelheid bevalt voordat de zichttermijn voorbij is. Daar heb ik dus niks aan. Puur kostentechnisch zou je kunnen zeggen dat die zichttermijn wel iets toevoegt.
Daar heb je inderdaad helemaal niets mee te maken :)
Ik gaf dat ook aan bij de klantenservice en kreeg dit als antwoord:
[...]
Dat was voor mij reden genoeg om die zichttermijn eruit te halen.
Het tussentijds wisselen van snelheid van een abonnement is echt een leuke optie. Bij mijn huidige ISP moet je voor de resterende vaste contractperiode het prijsverschil betalen bij een downgrade.
Dat is zuur wanneer de abonnementen worden geupgrade, zonder de bestaande abonnementen te upgraden
Way to go Ziggo: Ja ik betaal dan die 4 euro extra wel maar de kans op retentie zodra VVDSL/glasvezel er is daalt naar nul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 11:24
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:49:
[...]

Het aansluiten van het modem stelt niks voor, het aanleggen van de glasvezelpunt kan je niet zelf. (Maar dat komt Reggefiber doen lees ik) Maar de monteur komt toch langs om dit alles te doen, dus waarom zou je zelf gaan kloten?

Verder bespaard het ook geen tijd, want de lijn is toch pas actief als de monteur is geweest.

Wat je wel alvast kan doen is ethernetkabels trekken voor je TV('s) / computers.
continuing story: de monteurtjes kwamen weer langs, en zagen dus al snel dat glasvezel doorgetrokken moest worden vanuit de meterkast naar mijn woning. Echter, dit moet via de openbare ruimte. En, daarvoor... moet ik toestemming vragen aan de VVE 8)7. Met een beetje pech moet dit voorgelegd worden in de ledenvergadering die pas in maart is :P . Heb nog even gecheckt of ik extra kosten kan verwachten, dit lijkt niet het geval. Ook mijn vraag of ze niet gewoon via de kabel van de telefoonlijn (Die gewoon rechtsstreeks in mijn huis binnenkomt) kon worden getrokken werd ook negatief beantwoord.

zijn dus nu al 8 partijen in deze kwestie betrokken: Online (huidige aanbieder waar ik gelukkig niet kon opzeggen), Vodafone, monteursdienst van vodafone (voor modem), Reggefiber, Aannemer die door reggefiber wordt aangestuurd, Mijn woningbouwverreniging, de VVE en ten slotte ikzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

monsieurpinot schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:50:
continuing story: de monteurtjes kwamen weer langs, en zagen dus al snel dat glasvezel doorgetrokken moest worden vanuit de meterkast naar mijn woning.
Welke monteurs waren dit?
Echter, dit moet via de openbare ruimte. En, daarvoor... moet ik toestemming vragen aan de VVE 8)7. Met een beetje pech moet dit voorgelegd worden in de ledenvergadering die pas in maart is :P . Heb nog even gecheckt of ik extra kosten kan verwachten, dit lijkt niet het geval.
Maar er lopen nu dus al kabels van de meterkast naar jou huis? Waarom trekken ze de glasvezel kabel niet langs de telefoon kabel of trekken ze de telefoonlijn eruit? (wie gebruikt die nu nog?)
Ook mijn vraag of ze niet gewoon via de kabel van de telefoonlijn (Die gewoon rechtsstreeks in mijn huis binnenkomt) kon worden getrokken werd ook negatief beantwoord.
Dat ze de kabel van de telefoonlijn niet kunnen gebruiken is logisch. Buiten het feit dat de kabel te weinig aders heeft voor ethernet, is het ook nog eens de verkeerde kabel (koper vs. glasvezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
rens-br schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:54:
[...]

Welke monteurs waren dit?

[...]

Maar er lopen nu dus al kabels van de meterkast naar jou huis? Waarom trekken ze de glasvezel kabel niet langs de telefoon kabel of trekken ze de telefoonlijn eruit? (wie gebruikt die nu nog?)

[...]

Dat ze de kabel van de telefoonlijn niet kunnen gebruiken is logisch. Buiten het feit dat de kabel te weinig aders heeft voor ethernet, is het ook nog eens de verkeerde kabel (koper vs. glasvezel).
nee, er lopen nu behalve de stroom nog geen kabels vanuit de meterkast naar mijn woning.
ik bedoel natuurlijk niet de kabel van de telefoonlijn, maar de goot van de telefoonlijn ;) . Telefoonlijn loopt dus niet via de meterkast maar komt rechtstreeks mijn huis binnen. Volgens aannemer kunnen ze daar dus niets naast leggen (heb ik ook gecheckt want leek me veel handiger)

monteurs zijn van ... telecom (ben de naam even kwijt) bereikbaar op 088 1860360

[ Voor 10% gewijzigd door monsieurpinot op 05-10-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

monsieurpinot schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:00:
ik bedoel natuurlijk niet de kabel van de telefoonlijn, maar de goot van de telefoonlijn ;) . Telefoonlijn loopt dus niet via de meterkast maar komt rechtstreeks mijn huis binnen. Volgens aannemer kunnen ze daar dus niets naast leggen (heb ik ook gecheckt want leek me veel handiger)
Onhandige situatie zeg!

Is ook niet mogelijk om via de onderburen de kabel naar binnen te schieten?

Zo hebben ze het in ons appartementencomplex opgelost. Ze hebben naar alle meterkasten op de begane grond een bundel glasvezelkabels geschoten en zijn vanuit daar naar boven gegaan. Ik woon op de begane grond en alle glasvezelkabels van de bovenburen lopen bij mij door de meterkast heen.

Overigens zitten onze meterkasten wel allemaal op dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
rens-br schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:06:
[...]

Onhandige situatie zeg!

Is ook niet mogelijk om via de onderburen de kabel naar binnen te schieten?

Zo hebben ze het in ons appartementen complex opgelost. Ze hebben naar alle meterkasten op de begane grond een bundel glasvezelkabels geschoten en zijn vanuit daar naar boven gegaan. Ik woon op de begane grond en alle glasvezelkabels van de bovenburen lopen bij mij door de meterkast heen.

Onze meterkasten zitten dan wel allemaal op dezelfde plek.
dat is bij mij gelijk ook het probleem: op de verdiepingen 1,2,3 hier zitten alle meterkasten netjes naast de voordeur (wel aan de buitenkant) en zou je direct door kunnen trekken. Ik ben de enige waarbij er zo'n grote afstand is tussen meterkast en woning. Glasvezels zijn dus overal de meterkasten ingeschoten. Ook vanuit de meterkast op de 3e verdieping is mijn woning dus niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

monsieurpinot schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:11:
[...]
dat is bij mij gelijk ook het probleem: op de verdiepingen 1,2,3 hier zitten alle meterkasten netjes naast de voordeur (wel aan de buitenkant) en zou je direct door kunnen trekken. Ik ben de enige waarbij er zo'n grote afstand is tussen meterkast en woning. Glasvezels zijn dus overal de meterkasten ingeschoten. Ook vanuit de meterkast op de 3e verdieping is mijn woning dus niet bereikbaar.
Erg vreemd ontwerp dan. Waar zou de kabel uitkomen als ze hem toch door de meterkast van de onderburen boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
rens-br schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:13:
[...]

Erg vreemd ontwerp dan! Waar zou de kabel uitkomen als ze hem toch door de meterkast van de onderburen boren?
best een idee inderdaad! maar komt ergens in mijn slaapkamer uit vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

monsieurpinot schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:22:
best een idee inderdaad! maar komt ergens in mijn slaapkamer uit vermoed ik :)
Ook niet echt een optie dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
rens-br schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:26:
[...]

Ook niet echt een optie dus.
schijnt wel vaker voor te komen dit soort rare situaties, begreep ik van de glasvezelaanlegaannemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even de voorzitter van de VvE raadplegen want hiervoor zou het te dwaas voor woorden zijn als hier de ALV over moet beslissen. Kabel loopt niet zichtbaar in de algemene ruimte behalve de gesloten meterkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:23:
Toch maar even de voorzitter van de VvE raadplegen want hiervoor zou het te dwaas voor woorden zijn als hier de ALV over moet beslissen. Kabel loopt niet zichtbaar in de algemene ruimte behalve de gesloten meterkasten.
hangt van de statuten af volgens mij (dit wordt gecheckt) maar er komt wel daadwerkelijk een gootje zichtbaar door de algemene ruimte van de meterkast naar mijn woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 07:08
Binnenkort krijg ik ook Vodafone Thuis 500/500. Ik lees hier dat een aantal van jullie de Ubiquiti UniFi AP-AC gebruiken voor het wifi verkeer. Wat ik me nog afvraag is wat het beste model (Lite, LR of Pro) is voor een huis met 3 etages. Vooral op zolder heb ik bijna geen wifi signaal. Wat is jullie advies?

[ Voor 17% gewijzigd door studiodubio op 07-10-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Lijkt mij meer een vraag voor in dit topic: \[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:57

hullemah

hullie

studiodubio schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:31:
Binnenkort krijg ik ook Vodafone Thuis 500/500. Ik lees hier dat een aantal van jullie de Ubiquiti UniFi AP-AC gebruiken voor het wifi verkeer. Wat ik me nog afvraag is wat het beste model (Lite, LR of Pro) is voor een huis met 3 etages. Vooral op zolder heb ik bijna geen wifi signaal. Wat is jullie advies?
Heb zelf de LR versie.Heb de ap in de huiskamer staan en heb op zolder 70%signaalsterkte wat ik erg goed vind met 2 betonnen plafonds.Zeer content mee met de ubiquiti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 13:08
Eind oktober word hier Vodafone glas geleverd. Zal mijn ervaringen delen. Is er nog nieuwe informatie bekend over welke partij deze dienstverlening van Vodafone wil overnemen, nu ze samen gaan met Liberty Global?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
studiodubio schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:31:
Eerst de wifi service proberen. Zo'n Fritz wifi extender in bruikleen kan geen kwaad…

Daarna is het Ubiquiti spul wel heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

996

Muncher schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:00:
Eind oktober word hier Vodafone glas geleverd. Zal mijn ervaringen delen. Is er nog nieuwe informatie bekend over welke partij deze dienstverlening van Vodafone wil overnemen, nu ze samen gaan met Liberty Global?
Volgens mij worden de biedingen beoordeeld.. zie dit bericht:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/tele2--m7-group-en-tmobile-hebben-interesse-in-vodafone-thuis/
Onder andere Tele2, T-Mobile, Fiber en de Nederlandse Energiemaatschappij hebben een bod uitgebracht.
Dat een energiemaatschappij biedt is natuurlijk leuk omdat het nieuwe perspectieven opent. Energie, tv, internet en telefonie bij één aanbieder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
996 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:27:
[...]

Volgens mij worden de biedingen beoordeeld.. zie dit bericht:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/tele2--m7-group-en-tmobile-hebben-interesse-in-vodafone-thuis/
Onder andere Tele2, T-Mobile, Fiber en de Nederlandse Energiemaatschappij hebben een bod uitgebracht.
Dat een energiemaatschappij biedt is natuurlijk leuk omdat het nieuwe perspectieven opent. Energie, tv, internet en telefonie bij één aanbieder...
Dat laatste gaat sowieso gebeuren hoor. Dat is al bekend, en zelfs prijzen en pakketten zijn al bekend geworden (per ongeluk volgens mij). Maar blijkt niet veel spannends aan, gewoon inkoop bij KPN Wholesale voor DSL en glasvezel en dan nog niet eens de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

996

Barre73 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

Dat laatste gaat sowieso gebeuren hoor. Dat is al bekend, en zelfs prijzen en pakketten zijn al bekend geworden (per ongeluk volgens mij). Maar blijkt niet veel spannends aan, gewoon inkoop bij KPN Wholesale voor DSL en glasvezel en dan nog niet eens de goedkoopste.
Inderdaad al onderweg zoals het ernaar uitziet:
http://www.totaaltv.nl/ni...aanbieder-nlex-uitgelekt/

Maar wellicht is dit alleen maar een proefballonnetje geweest om reacties te peilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
996 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:02:
[...]

Inderdaad al onderweg zoals het ernaar uitziet:
http://www.totaaltv.nl/ni...aanbieder-nlex-uitgelekt/

Maar wellicht is dit alleen maar een proefballonnetje geweest om reacties te peilen?
Lijkt me niet. Maar ook al zouden ze Vodafone willen overnemen, dan nog hebben ze KPN WBA aanbod. Vodafone is bij lange na niet dekkend in Nederland qua eigen apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
996 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:27:
[...]
Ik zie eigenlijk weinig ruimte voor zo'n combinatie om operationeel efficiënter te zijn. Het synergievoordeel lijkt mij beperkt.

Wel: leads/mogelijk delen van factuurafhandeling

Een beetje alsof Volkswagen Vodafone Thuis erbij neemt. En dan is dit nog geen echt voorbeeld, want i.t.t een energiemaatschappij* levert Volkswagen naast compleet ongerelateerde diensten nog connected diensten.
*: Netbeheerder != Energiemaatschappij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

Ik heb energie van NLE en heb vorige week een mail gekregen. " We gaan de markt opschudden".
Je moest doorklikken en inloggen om je persoonlijke aanbod te krijgen, dus dat heb ik niet gedaan, met de wetenschap in het achterhoofd, dat al gelekt was, dat het gewoon een KPN product zou zijn.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:35

Spinez0r

At your service.

Is er Toevallig iemand hier die vodafone Thuis i.c.m. de TP-Link media converter en DD-WRT aan de praat heeft gekregen.

Ik zit er mee te stoeien, en dit hele topic door te spitten, maar kan geen duidelijk handleiding vinden voor DD-WRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Niet met de TP-Link converter maar volgens mij doet dat ding puur LICHT -> STROOM (maw glas -> koper) right?

Wat is precies het probleem waar je tegenaanloopt? Kan je op je DD-WRT niet een interface toevoegen met het juiste VLAN id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Even wat achtergrondinformatie, ik heb de TP-Link gebruikt om glas om te zetten naar Gbit koper, deze gaat naar de WAN poort van mijn TP-Link R7000 Nighthawk.

hier draait DD-WRT op, en moet het volgende doen:

De WAN poort moet ingesteld worden op vlan:

100 (Management) tagged
300 (internet) tagged
640 (IPTV) tagged

Er moet dan in DD-WRT één van de switchpoorten geconfigureerd worden dat hij VLAN 100 en 640 TAGGED naar buiten gooit via bijvoorbeeld poort 1 (Naar de TV decoder)

De rest van de poorten mogen untagged in een appart vlan waar een DHCP en DNS op draait, en waar NAT wordt gebruikt om het verkeer over VLAN 300 op de WAN poort naar buiten te gooien.

Is er iemand die zoiets al geprobeerd heeft?

Als ik een ubiquiti Router zou gebruiken is het allemaal niet zo spannend, maar DD-WRT is een stuk lastiger als het gaat om VLAN's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo_s
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 15:17
Spinez0r schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:25:
Even wat achtergrondinformatie, ik heb de TP-Link gebruikt om glas om te zetten naar Gbit koper, deze gaat naar de WAN poort van mijn TP-Link R7000 Nighthawk.

hier draait DD-WRT op, en moet het volgende doen:

De WAN poort moet ingesteld worden op vlan:

100 (Management) tagged
300 (internet) tagged
640 (IPTV) tagged

Er moet dan in DD-WRT één van de switchpoorten geconfigureerd worden dat hij VLAN 100 en 640 TAGGED naar buiten gooit via bijvoorbeeld poort 1 (Naar de TV decoder)

De rest van de poorten mogen untagged in een appart vlan waar een DHCP en DNS op draait, en waar NAT wordt gebruikt om het verkeer over VLAN 300 op de WAN poort naar buiten te gooien.

Is er iemand die zoiets al geprobeerd heeft?

Als ik een ubiquiti Router zou gebruiken is het allemaal niet zo spannend, maar DD-WRT is een stuk lastiger als het gaat om VLAN's
Ik heb dit zo ingesteld via OpenWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

ivo_s schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:34:
[...]

Ik heb dit zo ingesteld via OpenWRT.
Helaas ondersteund de R7000 geen openwrt, ik had er ook al even naar gekeken, en openwrt is veel "logischer" dan DD-wrt, maar helaas dit is niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
Voor de Netgear R7000 is een versie van Merlin mod beschikbaar, VLAN s instellen voor IPTV is daarop echt een eitje (iig op de originele Asus-hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

hcQd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:17:
Voor de Netgear R7000 is een versie van Merlin mod beschikbaar, VLAN s instellen voor IPTV is daarop echt een eitje (iig op de originele Asus-hardware).
Bedankt voor de tip! ik ga 't eens bekijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Totaal off-topic, maar omdat er een aantal keer over gesproken is hier en men benieuwd was naar het hoe en wat, de ontzettend scherpe aanbieding van Nederlandse Energie Maatschappij:

Ik heb het even gematcht met mijn huidige VF abbo qua specs.
500/500
3 TV decoders
Opnemen
TV plus (zenderpakket)
bellen

Dan krijg ik €25 combikorting als klant van NLE en dan gaat het me slechts......(drumroll.....)....

€90,50 per maand kosten! Koopje toch?

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
pinda powerrr schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:47:
Totaal off-topic, maar omdat er een aantal keer over gesproken is hier en men benieuwd was naar het hoe en wat, de ontzettend scherpe aanbieding van Nederlandse Energie Maatschappij:

Ik heb het even gematcht met mijn huidige VF abbo qua specs.
500/500
3 TV decoders
Opnemen
TV plus (zenderpakket)
bellen

Dan krijg ik €25 combikorting als klant van NLE en dan gaat het me slechts......(drumroll.....)....

€90,50 per maand kosten! Koopje toch?

:X
Alle aanbiedingen buiten beschouwing gelaten zijn ze zelfs duurder dan KPN (KPN standaard pakket zonder extra's) zelf. En die wordt toch meestal als 1 van de duurdere beschouwd.
Was ook wel te verwachten. Je kan de markt niet opschudden als je wholesale moet gaan inkopen bij KPN.Die prijzen liggen vast voor elke provider (ook KPN zelf) en de marges zijn erg klein....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Vorige maand was ik in Singapore bij mijn schoonouders. Schoonpa had een nieuw glasvezel abo genomen. 500mbit. 500mbit vond ik nogal overdreven voor hem, totdat ik er achter kwam dat dat dus het instap tarief was!

Keuze uit 500m, 1g en zelfs 10g.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sN9L8Pdyr4LnMJYdmmuzPRL9/full.png
(1 EUR = 1,5 SGD)

VF, leest u mee? Zo kan het ook!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Napsju schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:49:
[afbeelding]
(1 EUR = 1,5 SGD)

Maar die prijs is alleen voor internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:42
Vorige maand was ik in Singapore bij mijn schoonouders. Schoonpa had een nieuw glasvezel abo genomen. 500mbit. 500mbit vond ik nogal overdreven voor hem, totdat ik er achter kwam dat dat dus het instap tarief was!

[afbeelding]
(1 EUR = 1,5 SGD)

Zoiets is er in Nederland ook: https://netrebel.nl maar helaas nog beperkt beschikbaar. Internet only, geen apparatuur, maar gewoon een domme snelle pijp, leuk voor ons, al denk ik dat de gemiddelde consument hier minder om staat te springen dan "wij" hier op Tweakers.

Ik heb zelf een 100/100 verbinding van VF (en haal dat ook erg keurig) en eigenlijk zou ik niet per se weten waar ik meer snelheid voor nodig zou hebben. Ik draai zelf een servertje/NAS waar ik ook via het internet aan kan, en vaak is de verbinding waar ik op dat moment gebruik van maak eerder de beperking dan mijn eigen internet thuis. Waar gebruiken jullie de hogere snelheden voor?

[ Voor 0% gewijzigd door gastje01 op 21-10-2016 08:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

[afbeelding]
(1 EUR = 1,5 SGD)

Mwa, internet only bij VF kost me €45 in de maand, ongeveer even duur.

Goed ze gaan daar wel een stuk sneller dat geef ik doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 12:53
Meer mensen problemen met (bedraad) internet en tv? Wi-Fi doet het wel maar is erg langzaam. Omgeving Nijmegen/Wijchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 08:44
Jup hier ook.

Heel aantal sites, waaronder ook tweakers niet bereikbaar vanuit mijn Vodafone thuis verbinding.

Wel te pingen...
Pagina niet te laden.
Pingsize van 1500 komt er wel door.

Beetje vreemd dus.

Hier voor de zekerheid al de Vodafone draytek router, mijn sophos firewall en de laptop herstart.

Mobiel via Wi-Fi heeft zelfde probleem, via 4g werkt het gewoon.
Tevens werkt tv normaal, wat dus duid op geen problemen met de glasvezel verbinding en de router.

Morgenvroeg nog maar eens testen en anders eens bellen.

Wellicht is het gerelateerd aan die grote ddos op dyndns.

Oja, hier regio middenlimburg.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 08:44
Bij mij het probleem gevonden. rechtstreeks op het vodafone modem ging het wel goed.

mijn firewall gooide de https sites dicht ivm een ips protection profile.
heel apart.

de melding: "request Memory Leak Denial of Service" in de logging triggerde mij.

even IPS uitgeschakeld op mijn nat rule en alles werkt weer.
beetje vreemd gedrag van mijn firewall dus.

Oja, bij mij gebeurde het dus alleen bij https sites.

[ Voor 7% gewijzigd door Roger Beurskens op 22-10-2016 10:13 ]

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Vandaag met VF gebeld voor verlenging. Mocht iemand ook na zijn eerste jaar zitten, ik kreeg 10 euro korting voor 6 maanden (gaat om 50/50+tv+telefoon pakket). Maar gedaan, weinig zin om van provider te wisselen aangezien ik veel thuiswerk en niet zonder internet kan.

[ Voor 6% gewijzigd door swtimmer op 22-10-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
monsieurpinot schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:37:
[...]

hangt van de statuten af volgens mij (dit wordt gecheckt) maar er komt wel daadwerkelijk een gootje zichtbaar door de algemene ruimte van de meterkast naar mijn woning.
uiteindelijk gelukkig direct via de voorzitter VVE toestemming kunnen krijgen. hoop dat de aanleg nu niet zo lang meer op zich laat wachten. vodafone is gelukkig nog niet begonnen met bedragen afschrijven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Laatst online: 20:25
Even een noob-vraag. Ik heb een kabel getrokken naar de slaapkamer voor.mijn tweede box. Nu las ik dat maar twee poorten op mijn modem geschikt zijn voor het doorgeven van tv-signaal. Kan ik wel op de slaapkamer een routertje ertussen zetten om tevens mijn wifi-signaal te verbeteren en vanaf daar mijn TV aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:26
Djeen84 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:05:
Even een noob-vraag. Ik heb een kabel getrokken naar de slaapkamer voor.mijn tweede box. Nu las ik dat maar twee poorten op mijn modem geschikt zijn voor het doorgeven van tv-signaal. Kan ik wel op de slaapkamer een routertje ertussen zetten om tevens mijn wifi-signaal te verbeteren en vanaf daar mijn TV aan te sluiten?
Nee dat gaat op deze manier niet lukken omdat het tv signaal en internet twee aparte netwerken zijn bij Vodafone. Er zijn wel mogelijkheden om beide over 1 kabel te krijgen maar dan moet je met vlans gaan werken en aan beide kanten met switches die dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolapa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:16
Maakt hier iemand gebruik van de TV anywhere app van Vodafone? Ik denk erover naar ze over te stappen maar wil vooraf weten of het mogelijk is programma's middels die app (draaiend op IOS) door te streamen met een chromecast naar een tv. Tweede tv krijgt namelijk geen mediabox of kabels, dus zou alleen daar tv kunnen zien als chromecast streaming met deze app goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nee, geen mogelijkheid om te streamen via ChromeCast.

Volgende keer eerst testen mét wifi aan 8)7
Ja, krijg gelijk een CC logo in beeld.

[ Voor 47% gewijzigd door pinda powerrr op 24-10-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazario
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-08 10:14
lolapa schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:59:
Maakt hier iemand gebruik van de TV anywhere app van Vodafone? Ik denk erover naar ze over te stappen maar wil vooraf weten of het mogelijk is programma's middels die app (draaiend op IOS) door te streamen met een chromecast naar een tv.
Jep, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
werkt wel, maar is maar een beperkt aanbod via de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazario
monsieurpinot schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:49:
werkt wel, maar is maar een beperkt aanbod via de app
Volgens de website wel inderdaad: NPO1, NPO2, NPO3, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Z, SBS6, Net5, Veronica, SBS9, XITE, TLC, 24 Kitchen, Discovery Channel, Investigation Discovery, National Geographic. Alleen via wifi van Vodafone Thuis: Animal Planet, Comedy Central, Eurosport, Nickelodeon, MTV

Ik kan echter via de app alles bekijken wat ik ook op TV kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Djeen84 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:05:
Je kunt dit soort dingen overwegen: http://www.allekabels.nl/...N3MhLbI9c8CFUsW0wod6kEE1w

Als je het werkend krijgt (geen ervaring mee) heb je max 100 Mbit. Deze splinters gebruiken maar 2x2 aderparen in plaats van alle vier. Je zou het kunnen overwegen wanneer een extra kabel geen optie is (en snelheid minder belangrijk). Een goedkope maar niet zo nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

gastje01 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:48:
[...]

Je kunt dit soort dingen overwegen: http://www.allekabels.nl/...N3MhLbI9c8CFUsW0wod6kEE1w

Als je het werkend krijgt (geen ervaring mee) heb je max 100 Mbit. Deze splinters gebruiken maar 2x2 aderparen in plaats van alle vier. Je zou het kunnen overwegen wanneer een extra kabel geen optie is (en snelheid minder belangrijk). Een goedkope maar niet zo nette oplossing.
Dit gaat niet werken, want als je enkel een kabel trekt uit een TV poort dan geeft hij ook enkel TV signaal door. Het enige wat een extra router ertussen dan kan doen is het tv signaal uitbreiden naar eventueel nog meer apparaten.
Als je echter ook Internet wilt doorgeven moet je de VLANS of poorten gaan splitsen, maar wel 2 kabels trekken. (1 voor TV en 1 voor Internet)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Rubman schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Dit gaat niet werken, want als je enkel een kabel trekt uit een TV poort dan geeft hij ook enkel TV signaal door. Het enige wat een extra router ertussen dan kan doen is het tv signaal uitbreiden naar eventueel nog meer apparaten.
Als je echter ook Internet wilt doorgeven moet je de VLANS of poorten gaan splitsen, maar wel 2 kabels trekken. (1 voor TV en 1 voor Internet)
Dat is wat dit doet, er gaan 2 kabels in (van zowel internet als tv poort) loopt over 1 kabel tot de volgende splitter die er weer 2 poorten van maakt. Als je op de link klikt en t plaatje opent zie je hoe t werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
gastje01 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:09:
[...]

Dat is wat dit doet, er gaan 2 kabels in (van zowel internet als tv poort) loopt over 1 kabel tot de volgende splitter die er weer 2 poorten van maakt. Als je op de link klikt en t plaatje opent zie je hoe t werkt.
Inderdaad. Het werkt precies hetzelfde als zelf de utpkabel splitsen in 2x4 aders. Maar dat is een stuk lastiger. Dit is eigenlijk best een goede oplossing als 100 Mbit voldoende voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:06
In het netwerkforum gaat hier ook een draadje over:

Tele2 - Internet + televisie over 1 UTP kabel

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

gastje01 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:09:
[...]

Had ik gedaan, maar verkeerd gekeken :X.
Dit is inderdaad een simpele oplossing om geen kabel te hoeven splitsen. Vraag me alleen af of het niet teveel storing gaat opleveren.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Rubman schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:07:
[...]
. Vraag me alleen af of het niet teveel storing gaat opleveren.
Dat zou ik niet durven zeggen. Ik heb dit soort oplossingen zelf nooit hoeven gebruiken (al heb ik door t gebruik van flexibele pvc buis door de vorige bewoner wel op het punt gestaan). Even zoeken levert al snel resultaten op die goedkoper zijn dan het product waar ik naar linkte, voor een klein bedrag is t altijd te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
Deze werkt niet. Als je héél goed naar de sticker op het product kijkt kun je zien dat deze gemaakt is om een kabel te splitsen voor ethernet + telefonie. Er zijn wel andere die splitsen in twee keer ethernet, maar ik heb geen zin om er naar te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
hcQd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:49:
[...]

Deze werkt niet. Als je héél goed naar de sticker op het product kijkt kun je zien dat deze gemaakt is om een kabel te splitsen voor ethernet + telefonie. Er zijn wel andere die splitsen in twee keer ethernet, maar ik heb geen zin om er naar te zoeken.
De beschrijving op de website en de afbeelding met toepassingen doet anders vermoeden. Hier staan of een computer en wen IP telefoon of 2 computers afgebeeld. Dit was gewoon het eerste duidelijke voorbeeld wat ik kon vinden, niet per se het enige werkende product. Waarschijnlijk bedoelen we beiden hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emin1986
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-11-2020
Ik gebruik ook glazvezel van Vodafone. We gebruiken thuis wel dreambox (TV-streambox) en af en toe online gamen

Is er een groot verschil tussen 50mbit naar 100mbit bij Vodafone?
Ook hebben wij 50GB data limit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
Bedankt voor de aanvullingen, tweede kabel kan er wel doorheen, alleen weer ergens een trekveer lenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
Nazario schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:23:
[...]

Volgens de website wel inderdaad: NPO1, NPO2, NPO3, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Z, SBS6, Net5, Veronica, SBS9, XITE, TLC, 24 Kitchen, Discovery Channel, Investigation Discovery, National Geographic. Alleen via wifi van Vodafone Thuis: Animal Planet, Comedy Central, Eurosport, Nickelodeon, MTV

bij mij ontbreken er best wat, hier het complete overzicht in pdf:
https://www.vodafone.nl/_...zicht/zenderoverzicht.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazario
Nee, zo veel heb ik er inderdaad ook niet (ik kom niet alles tegen met zappen blijkbaar ;p), maar ik zie er via de app wel meer dan wat hier is aangegeven met een een groen of paars icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Emin1986 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:55:
Ik gebruik ook glazvezel van Vodafone. We gebruiken thuis wel dreambox (TV-streambox) en af en toe online gamen

Is er een groot verschil tussen 50mbit naar 100mbit bij Vodafone?
Ook hebben wij 50GB data limit.
Het verschil is tussen 50Mbit en 100Mbit is 50Mbit. :P

Voor huis tuin en keuken toepassingen (streamen, internetten, e.d.) is 50Mbit meer dan genoeg, download je veel via bijv. steam dan is 100Mbit wel lekker, maar als je je nu niet ergert aan de 'traagheid' dan zou ik gewoon lekker bij 50Mbit blijven.

Ik heb voor 100Mbit gekozen omdat die optie bij mij maar €2,50 in de maand duurder is.

Hoe kom je overigens aan een 50GB datalimiet op je Vodafone lijn?
Nazario schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:23:
[...]

Het limiet wat wordt aangegeven via de link geldt volgens mij ook alleen als je buiten de deur kijkt. Dan zijn het aantal zenders beperkt. Als je op een Vodafone netwerk zit maakt het niks uit. (Je eigen netwerk of die van iemand anders)

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 26-10-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emin1986
[quote]rens-br schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Het verschil is tussen 50Mbit en 100Mbit is 50Mbit. :P

Voor huis tuin en keuken toepassingen (streamen, internetten, e.d.) is 50Mbit meer dan genoeg, download je veel via bijv. steam dan is 100Mbit wel lekker, maar als je je nu niet ergert aan de 'traagheid' dan zou ik gewoon lekker bij 50Mbit blijven.

Ik heb voor 100Mbit gekozen omdat die optie bij mij maar €2,50 in de maand duurder is.

Hoe kom je overigens aan een 50GB datalimiet op je Vodafone lijn?

[...]

Grappig dat zij die verkoper. Wil je limit van 50 GB Permaand... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Emin1986 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:57:
Grappig dat zij die verkoper. Wil je limit van 50 GB Permaand... O-)
Op je vaste datalijn? Bij wat voor verkoper ben jij geweest?

Ik heb in ieder geval geen limiet op mijn vaste Vodafone lijn (stamp 100 tot 250GB over de lijn elke maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emin1986
rens-br schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:02:
[...]

Op je vaste datalijn? Bij wat voor verkoper ben jij geweest?

Ik heb in ieder geval geen limiet op mijn vaste Vodafone lijn (stamp 100 tot 250GB over de lijn elke maand)
Hij belde aan bij mij thuis en toen gebeurde het :/ . Dan hebben wij ook geen limit, ik hele tijd zuinig doen :F
Ben benieuwd in november wordt het 100 mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emin1986
Bytheway, als ik call of duty speel op PS4 bijvoorbeeld wordt ik uitgegooid continu omdat er ook TV kanalen worden ge-streamd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Emin1986 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:06:
[...]
Hij belde aan bij mij thuis en toen gebeurde het :/ . Dan hebben wij ook geen limit, ik hele tijd zuinig doen :F
Mij is altijd geleerd om niks te kopen aan de deur, omdat die mensen altijd wazige voorwaarde hebben er alleen maar uit zijn op zoveel verkopen.

offtopic:
Leer 100Mbit eens schrijven met een hoofdletter M. Die staat namelijk voor Mega, de kleine letter m staat voor mili. 100millibit is dan ook niet echt heel veel.
Emin1986 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:08:
Bytheway, als ik call of duty speel op PS4 bijvoorbeeld wordt ik uitgegooid continu omdat er ook TV kanalen worden ge-streamd
Dit kan van zoveel factoren afhangen en waarom weet je zeker dat het door de TV komt? Verder is de PS4 draadloos of bedraad aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:58

Yucko

One clown to rule them all !

Emin1986 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

ach, over 12,5 MB doen ze niet moeilijk 8)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
beschreef al eerder hier dat ik allemaal problemen had met het trekken van de glaskabel tot in mijn woning, vrijdag gaat dit eindelijk gebeuren, hallelujah.
aan de telefoon grapte ik met een medewerker van Vodafone al even dat ik - indien het signaal dan actief is - gewoon lekker zelf het modem zou aansluiten zodat ik niet hoefde te wachten op de monteur. Volgens de medewerker zou het signaal wel actief zijn en zou dit moeten kunnen, maar hij mekkerde over garantie
- klopt het inderdaad dat het signaal actief is zodra glas aan is gelegd, of moet de monteur als hij het modem komt installeren nog iemand verwittigen zodat de verbinding aan gaat?
- dat modem aansluiten is waarschijnlijk een fluitje van een cent, maar WELKE garantie zou er nu kunnen vervallen? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
monsieurpinot schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:34:
beschreef al eerder hier dat ik allemaal problemen had met het trekken van de glaskabel tot in mijn woning, vrijdag gaat dit eindelijk gebeuren, hallelujah.
aan de telefoon grapte ik met een medewerker van Vodafone al even dat ik - indien het signaal dan actief is - gewoon lekker zelf het modem zou aansluiten zodat ik niet hoefde te wachten op de monteur. Volgens de medewerker zou het signaal wel actief zijn en zou dit moeten kunnen, maar hij mekkerde over garantie
- klopt het inderdaad dat het signaal actief is zodra glas aan is gelegd, of moet de monteur als hij het modem komt installeren nog iemand verwittigen zodat de verbinding aan gaat?
- dat modem aansluiten is waarschijnlijk een fluitje van een cent, maar WELKE garantie zou er nu kunnen vervallen? :O
Praise the Lord, alles werkt (behalve de tv box maar goed :+ )

update: redelijk logisch dat je box het niet doet als je de utp daarnaartoe in poort 3 of 4 van modem/router moet stoppen en je stopt 'm in 2 8)7 )

[ Voor 7% gewijzigd door monsieurpinot op 29-10-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar waarschijnlijk wel het snelste antwoord; geen zenders die de F1 uitzenden in het Vodafone-thuis zenderpakket? Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Djeen84 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:35:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar waarschijnlijk wel het snelste antwoord; geen zenders die de F1 uitzenden in het Vodafone-thuis zenderpakket? Alvast bedankt voor de hulp
https://www.vodafone.nl/s...tieve-tv/zenderoverzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Djeen84 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:35:
RTL Duitsland en anders Channel Four via legale weg te zien op FilmonTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Maar geen RTL Deutschland op Vodafone dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rallye schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:28:
Maar geen RTL Deutschland op Vodafone dus.....
Hoezo niet? Zit in het themapakket Internationaal. Niet in het basispakket maar dat was ook niet de vraag.

Pagina: 1 ... 104 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.