Welke router wordt opgeleverd bij 500Mb internet?
Verwijderd
Vorige week donderdag ben ik verhuisd en mocht de "oude" apparatuur (Drayteck en Animo's) niet meenemen en moet ze terugsturen. De reden, zowel administratief als logistiek kunnen ze dit niet aan.
Dus weer een Drayteck en nog steeds geen ac wifi en de Entone met HD. En met die laatste heb ik een probleem want ik kan de titels van de opgenomen programma's niet zien m.u.v. Ziggo sport. Als ik de opgenomen programma's wil verwijderen krijg ik wel de titels te zien.
Iemand hier ook ervaring mee en opgelost?
Dus weer een Drayteck en nog steeds geen ac wifi en de Entone met HD. En met die laatste heb ik een probleem want ik kan de titels van de opgenomen programma's niet zien m.u.v. Ziggo sport. Als ik de opgenomen programma's wil verwijderen krijg ik wel de titels te zien.
Iemand hier ook ervaring mee en opgelost?
Dezelfde als met de andere glas-abonnementen. Draytek VF2132aotholland schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:39:
Welke router wordt opgeleverd bij 500Mb internet?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
Jawel, was al laat hé?Napsju schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 01:22:
Een Draytek en Amino bedoel je?

Hier in Delft al paar uur geen internet, als allestoringen.nl bekijk zijn er veel meer mensen met dit probleem... Duurt al wel een tijdje. Meer mensen hier die er ook last van hebben?
[ Voor 5% gewijzigd door kepler op 31-10-2016 15:22 ]
Ik weet niet in hoeverre je ooit een afspraak met Guidion hebt gemaakt, maar in principe wordt de lijn per die datum aangevraagd, ongeacht of de installatie succesvol wordt afgemeld door de monteur. Zou dus betekenen dat Guidion in principe per direct langs kan komen (mits de agenda het toestaat uiteraard). Soms staat dit laatste echter niet duidelijk in het systeem, dus je kan nog even vragen of ze dit voor je willen nakijkenmonsieurpinot schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:34:
beschreef al eerder hier dat ik allemaal problemen had met het trekken van de glaskabel tot in mijn woning, vrijdag gaat dit eindelijk gebeuren, hallelujah.
aan de telefoon grapte ik met een medewerker van Vodafone al even dat ik - indien het signaal dan actief is - gewoon lekker zelf het modem zou aansluiten zodat ik niet hoefde te wachten op de monteur. Volgens de medewerker zou het signaal wel actief zijn en zou dit moeten kunnen, maar hij mekkerde over garantie
- klopt het inderdaad dat het signaal actief is zodra glas aan is gelegd, of moet de monteur als hij het modem komt installeren nog iemand verwittigen zodat de verbinding aan gaat?
- dat modem aansluiten is waarschijnlijk een fluitje van een cent, maar WELKE garantie zou er nu kunnen vervallen?
De garantie is alleen van toepassing bij storingsbezoeken (zowel normale storings als wifi-service). Als er bij het maken van een melding door de klantenservice wordt geconstateerd dat de oorspronkelijk installatie niet door Guidion is gedaan, dan kan dat betekenen dat er kosten bij het bezoek komen kijken. Hangt een beetje van de monteur af of hij dit in het bezoekrapport noteert
EDIT: derp, zie nu pas dat het al werkte haha
Capstie schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:13:
[...]
Ik weet niet in hoeverre je ooit een afspraak met Guidion hebt gemaakt, maar in principe wordt de lijn per die datum aangevraagd, ongeacht of de installatie succesvol wordt afgemeld door de monteur. Zou dus betekenen dat Guidion in principe per direct langs kan komen (mits de agenda het toestaat uiteraard). Soms staat dit laatste echter niet duidelijk in het systeem, dus je kan nog even vragen of ze dit voor je willen nakijken
De garantie is alleen van toepassing bij storingsbezoeken (zowel normale storings als wifi-service). Als er bij het maken van een melding door de klantenservice wordt geconstateerd dat de oorspronkelijk installatie niet door Guidion is gedaan, dan kan dat betekenen dat er kosten bij het bezoek komen kijken. Hangt een beetje van de monteur af of hij dit in het bezoekrapport noteert
EDIT: derp, zie nu pas dat het al werkte haha
Overdag lag hier internet en tv er rond het middaguur een paar uur uit. Gezien de klachten online is er in meerdere regio's in de middag een grote storing geweest.kepler schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:20:
Hier in Delft al paar uur geen internet, als allestoringen.nl bekijk zijn er veel meer mensen met dit probleem... Duurt al wel een tijdje. Meer mensen hier die er ook last van hebben?
Omdat het Wi-Fi netwerk in ons huis ronduit een drama is met de standaard Draytek heb ik besloten om dit voorgoed te verhelpen.
We hebben nu vier routers in huis, allemaal gratis of voor een klein bedrag weten te bemachtigen en dat valt ook te zien aan de prestaties.
Gisteren heb ik een TP-Link MC220L https://tweakers.net/pric...dia-converter-mc220l.html en een Netgear R7800 https://tweakers.net/pric...wk-x4s-ac2600-router.html besteld.
Deze twee apparaten zijn zojuist bezorgd en ik ben van plan om de Draytek te vervangen. Helaas ben ik genoodzaakt om deze voor telefonie nog te blijven gebruiken.
De bedoeling is simpel. Glasvezelkabel in de TP-Link media converter, media converter met een cat6 kabel in de WAN van de Netgear en als laatste de Draytek ook aansluiten op de Netgear. De huistelefoon kan dan via de Draytek blijven werken.
Ik hoop dat ik alles goed werkend krijg. Ik zal hier updates plaatsen en vervolgens de oude met de nieuwe situatie vergelijken.
We hebben nu vier routers in huis, allemaal gratis of voor een klein bedrag weten te bemachtigen en dat valt ook te zien aan de prestaties.
Gisteren heb ik een TP-Link MC220L https://tweakers.net/pric...dia-converter-mc220l.html en een Netgear R7800 https://tweakers.net/pric...wk-x4s-ac2600-router.html besteld.
Deze twee apparaten zijn zojuist bezorgd en ik ben van plan om de Draytek te vervangen. Helaas ben ik genoodzaakt om deze voor telefonie nog te blijven gebruiken.
De bedoeling is simpel. Glasvezelkabel in de TP-Link media converter, media converter met een cat6 kabel in de WAN van de Netgear en als laatste de Draytek ook aansluiten op de Netgear. De huistelefoon kan dan via de Draytek blijven werken.
Ik hoop dat ik alles goed werkend krijg. Ik zal hier updates plaatsen en vervolgens de oude met de nieuwe situatie vergelijken.
Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur
Als je dat voor elkaar krijgt ben je de eerste. Bij Vodafone loopt VoIP niet over een apart VLAN zoals bij KNP en consorten.wimpien schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:48:
en als laatste de Draytek ook aansluiten op de Netgear. De huistelefoon kan dan via de Draytek blijven werken.
Dus het is mogelijk om de Draytek voor het telefoonsignaal te voeden vanaf een UTP-kabel in plaats van de glasvezel?
Wat een omslachtige manier om de wifi van de Draytek buitenspel te zetten. Ik krijg het idee dat het een heel stuk goedkoper en makkelijker was geweest om 2 of 3 accesspoints te kopen en die bedraad aan te sluiten op de Draytek (met een simpele switch er tussen dan omdat er maar 2 internetpoorten zijn).wimpien schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:48:
Omdat het Wi-Fi netwerk in ons huis ronduit een drama is met de standaard Draytek heb ik besloten om dit voorgoed te verhelpen.
Waarom niet voor die optie gekozen? Of beter nog: Voor de gratis wifiservice waarbij Vodafone, indien inderdaad nodig, een gratis accesspoint plaatst op andere verdiepingen?
(https://www.vodafone.nl/_...-tot-31-december-2016.pdf)
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 01-11-2016 16:56 ]
Ik was me er niet van bewust dat de telefoon zo dan niet meer zou werken. Mocht ik het niet voor elkaar krijgen, dan gebruik ik de router als accesspoint.
Ik heb de router ingesteld, maar ik heb hem nog niet kunnen omwisselen omdat er gezinsleden gebruik maken van het internet. Morgenochtend ben ik alleen thuis dan heb ik een paar uur om alles te proberen.
Geloof me ik had graag een tweetal accesspoints geïnstalleerd, maar omdat de vrouw des huizes (duur woord voor m'n moeder) geen zichtbare apparaten in huis wil ben ik gebonden aan de meterkast.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een apparaat dat voor zo weinig mogelijk geld het "meeste" Wi-Fi leverde. Een goeie kwaliteit accesspoint had in mijn geval dan ook ongeveer hetzelfde gekost.
Bedankt voor de reacties! Ik hou jullie op de hoogte.
Update: Internet, Wi-Fi en TV werkten prima met de R7800, maar zoals verwacht de telefoon niet.
Ik heb alles weer aangesloten zoals het hoort. Vervolgens Vodafone gebeld omdat de Draytek geen IP adres kreeg op de WAN. Vervolgens werd mij verteld dat ik in aanmerking kwam voor de network crew Wi-Fi check. De monteur komt vrijdagmiddag onze situatie bekijken.
Ik heb de router ingesteld, maar ik heb hem nog niet kunnen omwisselen omdat er gezinsleden gebruik maken van het internet. Morgenochtend ben ik alleen thuis dan heb ik een paar uur om alles te proberen.
Geloof me ik had graag een tweetal accesspoints geïnstalleerd, maar omdat de vrouw des huizes (duur woord voor m'n moeder) geen zichtbare apparaten in huis wil ben ik gebonden aan de meterkast.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een apparaat dat voor zo weinig mogelijk geld het "meeste" Wi-Fi leverde. Een goeie kwaliteit accesspoint had in mijn geval dan ook ongeveer hetzelfde gekost.
Bedankt voor de reacties! Ik hou jullie op de hoogte.
Update: Internet, Wi-Fi en TV werkten prima met de R7800, maar zoals verwacht de telefoon niet.
Ik heb alles weer aangesloten zoals het hoort. Vervolgens Vodafone gebeld omdat de Draytek geen IP adres kreeg op de WAN. Vervolgens werd mij verteld dat ik in aanmerking kwam voor de network crew Wi-Fi check. De monteur komt vrijdagmiddag onze situatie bekijken.
[ Voor 18% gewijzigd door wimpien op 02-11-2016 15:43 ]
Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur
En inmiddels ook op tweakers zie ik: nieuws: T-Mobile bereikt overeenstemming met Vodafone over overname vaste net....
Ben wel benieuwd wat dit gaat doen in de toekomst met de tarieven en extra pakketten vanwege quad-play.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 04-11-2016 09:56 ]
Daarom ben ik blij dat het T-Mobile is. Dat bedrijf heeft al veel glasvezelinfrastructuur en hopelijk ook ervaring en synergievoordeel.rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:38:
[...]
Ben wel benieuwd wat dit gaat doen in de toekomst met de tarieven en extra pakketten vanwege quad-pay.
Anders ik wel , krijg nu 3 Gb data extra bij 2 abbo's die we hebben en extra tv pakketten , zal dit in de toekomst wegvallen of moeten we dan met mobiele abbo's dan ook overstappen op T Mobile om dan nog eventueel de "extra's " te krijgen die we nu hebben , we wachten maar af en zien met welke voorstellen ze komen.rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:38:
[...]
Ben wel benieuwd wat dit gaat doen in de toekomst met de tarieven en extra pakketten vanwege quad-pay.
1 ding weet ik wel zeker , de prijzen zullen wel stijgen want dat is vaak het 1e wat men doet en daarbij is de combi zoals ik hem nu heb nergens goedkoper.
Ben er inderdaad ook wel blij mee, beter dan de NLE bijvoorbeeld. Maar ze hebben geen glasvezelinfra op de vaste markt, die kabels zijn alleen bedoeld om naar de masten te gaan of zit ik er nu langs?ANdrode schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:53:
[...]
Daarom ben ik blij dat het T-Mobile is. Dat bedrijf heeft al veel glasvezelinfrastructuur en hopelijk ook ervaring en synergievoordeel.
Wellicht houden ze de pakketten die iedereen heeft, totdat de abonnementen afgelopen zijn. Als je dat namelijk niet doet, geef je aan iedereen een vrijbrief om direct op te zeggen.CasaDude schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:56:
Anders ik wel , krijg nu 3 Gb data extra bij 2 abbo's die we hebben en extra tv pakketten , zal dit in de toekomst wegvallen of moeten we dan met mobiele abbo's dan ook overstappen op T Mobile
Waarschijnlijk zul je na de contract periode wel moeten overstappen op t-Mobile om dezelfde voordelen te krijgen, als ze dit zelf gaan aanbieden natuurlijk.
Ik hoop het niet. Zeker op plekken waarbij Vodafone hun eigen apparatuur in de POP heeft liggen, zijn ze de goedkoopste aanbieder.1 ding weet ik wel zeker , de prijzen zullen wel stijgen want dat is vaak het 1e wat men doet en daarbij is de combi zoals ik hem nu heb nergens goedkoper.
[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 04-11-2016 10:00 ]
Mijn gedachte is dat het logisch zou zijn als POP's op plekken staan waar toch al een glasvezel backbone ligt. Als je dan infrastructuur kan delen met een 4G mast die in de buurt staat dan levert dat hopelijk voordeel op.rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:59:
[...]
Ben er inderdaad ook wel blij mee, beter dan de NLE bijvoorbeeld. Maar ze hebben geen glasvezelinfra op de vaste markt, die kabels zijn alleen bedoeld om naar de masten te gaan of zit ik er nu langs?
Iemand een 4G mast + reggefiber POP kaart?
Van alles wat kon lijkt me dit 1 van de betere oplossingen. Wel vraag ik me af, als de voordelen wegvallen, kan ik dan opzeggen en zo ja, dan alleen vast of ook mobiel?
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Alleen vast waarschijnlijk. Je abonnement wordt in je nadeel aangepast, dus mag je het per direct opzeggen.OmeJoyo schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:07:
Van alles wat kon lijkt me dit 1 van de betere oplossingen. Wel vraag ik me af, als de voordelen wegvallen, kan ik dan opzeggen en zo ja, dan alleen vast of ook mobiel?
Bij mobiel is de belofte nooit gemaakt dat je meer vaste zenders zou krijgen (toch?), dus veranderd daar in feite niks.
T-Mobile en Vodafone hebben beiden geen glasvezelinfra. Beiden nemen Dark Fiber af van Eurofiber. Dus de masten zijn aangesloten op Eurofiber glas en komen uiteindelijk uit op MSC locaties (grote switches). Dat geldt voor beiden.ANdrode schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:04:
[...]
Mijn gedachte is dat het logisch zou zijn als POP's op plekken staan waar toch al een glasvezel backbone ligt. Als je dan infrastructuur kan delen met een 4G mast die in de buurt staat dan levert dat hopelijk voordeel op.
Iemand een 4G mast + reggefiber POP kaart?
Vodafone heeft haar eigen apparatuur in de CityPoPs van Reggefiber ook laten aansluiten op Dark Fiber van Eurofiber (je hoeft per plaats alleen de CityPoP aan te sluiten, de rest van de PoPs in de een plaats is al door Reggefiber met elkaar verbonden in een gesloten ring)
Dus een kaart van 4G masten en een k aart van Reggefiber PoPs heeft niet zoveel zin. Je hebt een kaart nodig van Eurofiber glas.
Moet ik er wel bij zeggen dat, sinds de laatste paar jaar zowel T-Mobile als Vodafone haar opstelpunten heeft laten aansluiten op Eurofiber glas, het Eurofiber netwerk daardooreen flink stuk fijnmaziger is geworden waardoor het aansluiten van CityPoP.s van Reggefiber vaak makkelijker en goedkoper is geworden.
Ben benieuwd hoor!
Was sowieso al van plan om volgend jaar eens even grondig onderzoek te doen naar welke provider ik zou gaan, maar dit geeft een duwtje in een richting
Ben al 10+ jaar klant bij VF, maar irriteer me steeds vaker aan het feit dat ik een slechter bereik heb dan mijn dochter met haar €11 abbo van BEN
Afgelopen week weer niet bereikbaar thuis, terwijl ik met mijn telefoon in de hand zit te facebooken op 4G, krijg je gewoon een sms dat je gemiste oproepen hebt
Dit gebeurt me te vaak en ligt niet aan de telefoon, had het hiervoor ook al.
Verder wel heel erg tevreden met het huidige VF Thuis, dus als dat stabiel blijft en T-Mobile komt met interessante pakketten, dan verhuis ik daar naar toe.
Was sowieso al van plan om volgend jaar eens even grondig onderzoek te doen naar welke provider ik zou gaan, maar dit geeft een duwtje in een richting
Ben al 10+ jaar klant bij VF, maar irriteer me steeds vaker aan het feit dat ik een slechter bereik heb dan mijn dochter met haar €11 abbo van BEN

Verder wel heel erg tevreden met het huidige VF Thuis, dus als dat stabiel blijft en T-Mobile komt met interessante pakketten, dan verhuis ik daar naar toe.
Waiting on the world to change
Dit inderdaad, behalve dat ik iets korter bij VF zit.pinda powerrr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:44:
Ben benieuwd hoor!
Was sowieso al van plan om volgend jaar eens even grondig onderzoek te doen naar welke provider ik zou gaan, maar dit geeft een duwtje in een richting![]()
Ben al 10+ jaar klant bij VF, maar irriteer me steeds vaker aan het feit dat ik een slechter bereik heb dan mijn dochter met haar €11 abbo van BENAfgelopen week weer niet bereikbaar thuis, terwijl ik met mijn telefoon in de hand zit te facebooken op 4G, krijg je gewoon een sms dat je gemiste oproepen hebt
Dit gebeurt me te vaak en ligt niet aan de telefoon, had het hiervoor ook al.
Thuis redelijk tevreden mee qua TV. Internet heb ik nog wel wat issues hier en daar.
Ga binnenkort verhuizen en het ziet er naar uit dat er ook glasvezel komt. Dan maar even gaan kijken wat wij met de tel en internet abbo's doen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Wat voor issues heb je dan met internet? Ik wil juist overstappen naar Vodafone voor internet en omdat ik mobiel al bij T-mobile zit, lijkt me dat voor de toekomst ook prima.Rubman schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:08:
[...]
Dit inderdaad, behalve dat ik iets korter bij VF zit.
Thuis redelijk tevreden mee qua TV. Internet heb ik nog wel wat issues hier en daar.
Ga binnenkort verhuizen en het ziet er naar uit dat er ook glasvezel komt. Dan maar even gaan kijken wat wij met de tel en internet abbo's doen.
Mooie inhoudelijke reactie, hier hoopte ik stiekem opBarre73 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:37:
[...]
Moet ik er wel bij zeggen dat, sinds de laatste paar jaar zowel T-Mobile als Vodafone haar opstelpunten heeft laten aansluiten op Eurofiber glas, het Eurofiber netwerk daardooreen flink stuk fijnmaziger is geworden waardoor het aansluiten van CityPoP.s van Reggefiber vaak makkelijker en goedkoper is geworden.
up front kosten zijn dan weg?
Als T-mobile dan vanaf zo'n 'MSC locatie' darkfiber kan delen tussen hun vast- en mobiel diensten dan is dat een voordeel. Technisch kan dit imo vast met bijvoorbeeld Multi Level Packet Switching (level 2) of Wavelength-division multiplexing (layer 1 (?))
daar zit je vriendin dan met haar Vodafone mobiel-abo en een week of 2 geleden glasvezel thuis aangevraagd ivm de voordelen die ze zou krijgen
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Nou ik heb ooit een prachtige kaart gekregen over het combi voordeel en dat was voor het verlengen van mijn abbo. Maar het staat niet in de voorwaarden van mobiel, dus dat lijkt me het antwoordt. Toch vind ik het dan vervelend als ze er niets meer doen, want ik heb wel om die reden verlengt en een bepaald abbo afgesloten op voorwaarde van de 3GB per maand extra. Mijn vrouw verlengt op dit moment om die reden nog niet, want wil niet vastzitten aan iets wat straks geen voordeel meer oplevert.rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:28:
[...]
Alleen vast waarschijnlijk. Je abonnement wordt in je nadeel aangepast, dus mag je het per direct opzeggen.
Bij mobiel is de belofte nooit gemaakt dat je meer vaste zenders zou krijgen (toch?), dus veranderd daar in feite niks.
1) JA, Bij Vodafone ODF locaties ligt uiteraard Eurofiber, want die was nodig om die City-PoP te verbinden. Ik weet niet wat je bedoelt met Up-front kosten? T-Mobile hoeft daar niet nog eens Dark Fiber te hebben.ANdrode schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:13:
[...]
Mooie inhoudelijke reactie, hier hoopte ik stiekem op. Bij de ODF locaties waar Vodafone actief is ligt dus waarschijnlijk al darkfiber van eurofiber?
up front kosten zijn dan weg?
Als T-mobile dan vanaf zo'n 'MSC locatie' darkfiber kan delen tussen hun vast- en mobiel diensten dan is dat een voordeel. Technisch kan dit imo vast met bijvoorbeeld Multi Level Packet Switching (level 2) of Wavelength-division multiplexing (layer 1 (?))
Je gaat te snel met de synergie....
Vodafone leverde de diensten maar alleen de naam Vodafone staat erop. Eigenlijk was het Glasoperator die dit geheel heeft uitgerold. Er is ook daarbij geen koppeling tussen Vodafone mobiel (de MSC's) en Vodafone Vast waar ik weet van heb.
Vodafone Vast is een losstaand netwerk dat volledig gebruik maakt van Dark Fiber van Eurofiber om aan de ene kant de CityPoP's te bereiken, en aan de andere kant de Gateway in Hilversum (voor TV) en de Internetknooppunten.
Als T-Mobile dit overneemt kunnen ze daar gewoon mee verder bouwen (hopelijk!!) maar ook als ze dat niet zouden doen en het gewoon zo laten blijft het een los draaiend netwerk. Het is ook niks goedkoper als je de Dark Fiber gaat combineren want bij Dark Fiber betaal je per vezel. De vezels die ze huren voor het mobiele netwerk (en vooral de backbones tussen de MSC's) zijn al in gebruik dus kan je niet ook nog gebruiken voor Vast. Dus moet je vezels bij huren in die kabels. Maar of ze nu vezels huren in een Eurofiber kabel die op de ene plek ligt, of op de andere plek, dat zal niet bijzonder veel schelen. Of het moeten echt tientallen kilometers zijn, maar gezien de fijnmazigheid van Eurofiber verwacht ik dat niet.
Ik verwacht dat deze deal, als het doorgaat, alleen voor sales en marketing combinaties oplevert. En dat willen we als consument ook graag.
Technisch op netwerkgebied is het alleen te combineren als de vezels van jezelf zijn zoals bij KPN. Dat glasvezelnetwerk wordt door elkaar gebruikt voor Mobiel, Zakelijk Glas, VDSL, FttH backhauls naar CityPops, etc...
Uiteraard heeft alles wel eigen vezels, maar wel door elkaar in kabels en buizen.
NB: Beetje Off-topic maar het is wel grappig om te zien dat kleinere operators Vodafone volgden qua uitrol. Tweak en Jonaz zijn twee voorbeelden van operators die ook Eurofber gebruiken. Zodra Vodafone ergens had uitgerold werd het voor hen een stukje makkelijk omdat er in ieder geval al Eurofiber glas lag. Het is trouwens niet zo dat de eerste partij dan alles betaalt en de rest die volgt, mooi goedkoop af is. Voor zover ik weet wordt er gedurende een bepaalde tijd daarna nog een verrekening gehouden waarbij Vodafone als eerste dan geld terug krijgt wat betaald moet worden door bijvoorbeeld Tweak.
[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 04-11-2016 11:43 ]
Ben ook wel benieuwd naar deze issues?Rubman schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:08:
[...]
Ik zou nog even wachten met afsluiten, als je de tijd hebt, totdat de overname helemaal rond is. Je weet dan ook wat t-mobile met de pakketten gaat doen.emnich schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:12:
[...]
Wat voor issues heb je dan met internet? Ik wil juist overstappen naar Vodafone voor internet en omdat ik mobiel al bij T-mobile zit, lijkt me dat voor de toekomst ook prima.
Als je het nieuws of dit topic een beetje gevolgd had, had je wel geweten dat Vodafone, Thuis zou afsplitsen.Yucko schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:20:
daar zit je vriendin dan met haar Vodafone mobiel-abo en een week of 2 geleden glasvezel thuis aangevraagd ivm de voordelen die ze zou krijgen
Dat begrijp ik inderdaad. Het is nu helaas nog even gokken wat er gaat gebeuren.OmeJoyo schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:24:
Nou ik heb ooit een prachtige kaart gekregen over het combi voordeel en dat was voor het verlengen van mijn abbo. Maar het staat niet in de voorwaarden van mobiel, dus dat lijkt me het antwoordt. Toch vind ik het dan vervelend als ze er niets meer doen, want ik heb wel om die reden verlengt en een bepaald abbo afgesloten op voorwaarde van de 3GB per maand extra.
JammerBarre73 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:38:
[...]
Als T-Mobile dit overneemt kunnen ze daar gewoon mee verder bouwen (hopelijk!!) maar ook als ze dat niet zouden doen en het gewoon zo laten blijft het een los draaiend netwerk. Het is ook niks goedkoper als je de Dark Fiber gaat combineren want bij Dark Fiber betaal je per vezel. De vezels die ze huren voor het mobiele netwerk (en vooral de backbones tussen de MSC's) zijn al in gebruik dus kan je niet ook nog gebruiken voor Vast. Dus moet je vezels bij huren in die kabels. Maar of ze nu vezels huren in een Eurofiber kabel die op de ene plek ligt, of op de andere plek, dat zal niet bijzonder veel schelen. Of het moeten echt tientallen kilometers zijn, maar gezien de fijnmazigheid van Eurofiber verwacht ik dat niet.
Ik verwacht dat deze deal, als het doorgaat, alleen voor sales en marketing combinaties oplevert. En dat willen we als consument ook graag.
Technisch op netwerkgebied is het alleen te combineren als de vezels van jezelf zijn zoals bij KPN. Dat glasvezelnetwerk wordt door elkaar gebruikt voor Mobiel, Zakelijk Glas, VDSL, FttH backhauls naar CityPops, etc...
Uiteraard heeft alles wel eigen vezels, maar wel door elkaar in kabels en buizen.
Aan de andere kant snap ik het ook wel als het op deze manier netwerken integreren niet gebeurt. Het is duur om uit te voeren en als Eurofiber zijn prijs goed kiest verdien je het nooit terug.
Het Eurofiber netwerk is in ieder geval behoorlijk fijnmazig. Je kan het bekijken op de site of de achterliggende shapefile downloaden en opslaan als .kmz bestand. Daarna openen in QGIS of Google Maps
Dat zijn de up-front kosten waar ik het over had. Logisch dat daar zo'n verdeelsleutel in zitNB: Beetje Off-topic maar het is wel grappig om te zien dat kleinere operators Vodafone volgden qua uitrol. Tweak en Jonaz zijn twee voorbeelden van operators die ook Eurofber gebruiken. Zodra Vodafone ergens had uitgerold werd het voor hen een stukje makkelijk omdat er in ieder geval al Eurofiber glas lag. Het is trouwens niet zo dat de eerste partij dan alles betaalt en de rest die volgt, mooi goedkoop af is. Voor zover ik weet wordt er gedurende een bepaalde tijd daarna nog een verrekening gehouden waarbij Vodafone als eerste dan geld terug krijgt wat betaald moet worden door bijvoorbeeld Tweak.
emnich schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:12:
[...]
Wat voor issues heb je dan met internet? Ik wil juist overstappen naar Vodafone voor internet en omdat ik mobiel al bij T-mobile zit, lijkt me dat voor de toekomst ook prima.
Issues zijn vooral traag internet en dan met name de upload die achterblijft en wat diepgaandere issues met betrekking tot poorten open zetten. (die laatste ligt ook deels bij mijn eigen setup)
Snelheid is de grootste issue, haal regelmatig de snelheid niet die aangeboden wordt.
Download gaat 9/10 keer goed upload blijft volgens speedtest keurig rond de 50 (heb een 50/50 abbo), maar bekijk ik hem met de test van M-Lab uitvoer blijf ik bij download hangen rond de 40 en upload zelfs rond de 20. Dit correspondeert weer met mijn daadwerkelijke snelheid als ik iet up/download en de snelheid bekijk.
Al contact gehad met VF en modem reset gedaan (wat enkel een restart is geworden blijkbaar, want alle instellingen zijn gebleven). Zonder resultaat.
Zit een beetje tweeledig, wil aan de ene kant echt gaan lopen zeuren en trekken omdat ze gewoon niet leveren wat ze beloven. Aan de andere kant gaat VF eruit op glasvezel (T-Mobile wordt het dus
TL;DR
upload snelheid blijft hangen rond de 20 met de test van M-Lab en downloadsnelheid.
Dat is inderdaad wel schandalig. Dit is niet iets wat ik zelf ervaar. Ik heb 100/100 en test het netwerk draadloos regelmatig. En haal daar meestal tussen den 80/100 en 100/115.Rubman schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:27:
Snelheid is de grootste issue, haal regelmatig de snelheid niet die aangeboden wordt.
Maar goed ik test wel alleen met Speedtest.net, dus zal eens een test uitvoeren met M-Lab.
Het is ook heel scheef dat speedtest wel de goede snelheden aangeeft en M-Lab niet, mijn vertrouwen in speedtest was bij vlagen al niet te best en dit helpt ook niet.rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:30:
[...]
Dat is inderdaad wel schandalig. Dit is niet iets wat ik zelf ervaar. Ik heb 100/100 en test het netwerk draadloos regelmatig. En haal daar meestal tussen den 80/100 en 100/115.
Maar goed ik test wel alleen met Speedtest.net, dus zal eens een test uitvoeren met M-Lab.
Heb alles trouwens bedraad getest dus dat zou geen bottleneck mogen zijn.
Dit is wel interessant (om even semi-off-topic te blijven).Barre73 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:38:
[...]
[...]
NB: Beetje Off-topic maar het is wel grappig om te zien dat kleinere operators Vodafone volgden qua uitrol. Tweak en Jonaz zijn twee voorbeelden van operators die ook Eurofber gebruiken. Zodra Vodafone ergens had uitgerold werd het voor hen een stukje makkelijk omdat er in ieder geval al Eurofiber glas lag. Het is trouwens niet zo dat de eerste partij dan alles betaalt en de rest die volgt, mooi goedkoop af is. Voor zover ik weet wordt er gedurende een bepaalde tijd daarna nog een verrekening gehouden waarbij Vodafone als eerste dan geld terug krijgt wat betaald moet worden door bijvoorbeeld Tweak.
Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat Tweak zich -waarschijnlijk- (als ze slim zijn) voor nieuwe uitrol van Coanet laat leiden door de vraag of er toevallig vanwege een andere operator, bv. Vodafone, al een kabel van Eurofiber ligt? Niet dat ze het dan 'gratis' krijgen, maar vast nog wel goedkoper dan wanneer zij de eerste zijn voor wie Eurofiber een schop in de grond moet zetten
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
De test van M-Lab deugt gewoon van geen kant. Heb op geen enkele verbinding de snelheid gehaald volgens M-Lab.
Toch wel goed nieuws dat het T-Mobile is geworden en niet Tele2, M7 groep of Fiber. Deutsche Telecom heeft de ambitie geuit verder te willen groeien in Nederland en hopelijk gaan zij verder waar Glasoperator mee begonnen is. Landelijk dekkend, eigen, netwerk via Reggefiber en daarnaast zwaar inzetten op koper middels KPN Wholesale.
Toch wel goed nieuws dat het T-Mobile is geworden en niet Tele2, M7 groep of Fiber. Deutsche Telecom heeft de ambitie geuit verder te willen groeien in Nederland en hopelijk gaan zij verder waar Glasoperator mee begonnen is. Landelijk dekkend, eigen, netwerk via Reggefiber en daarnaast zwaar inzetten op koper middels KPN Wholesale.
[ Voor 60% gewijzigd door vr6-only op 04-11-2016 13:32 ]
It ain't stupid if it works!
Toch gek dat hij niet klopt, want het moet juist de test zijn om de snelheid accuraat te meten ten opzichte van de andere snelheidstesten. Ze slaan ook allerlei data hierover op geloof ik.vr6-only schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:31:
De test van M-Lab deugt gewoon van geen kant. Heb op geen enkele verbinding de snelheid gehaald volgens M-Lab.
Wie heeft dat aangegeven? Vodafone zelf raad overigens deze speedtest aan. Ze zullen je die link ook sturen als je gaat klagen over een trage verbinding. Die speedtest is gewoon een andere schil om Speedtest.net heen.Rubman schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:35:
[...]
Toch gek dat hij niet klopt, want het moet juist de test zijn om de snelheid accuraat te meten ten opzichte van de andere snelheidstesten.
Ik heb net ook even op het werk beide speedtesten gedraaid met als uitslag:
Speedtest Provider | Download | Upload | Ping |
Speedtest.net | 92,85 Mbps | 89,07 Mbps | 1 ms |
Vodafone Speedtest | 92,58 Mbps | 91,60 Mbps | 0 ms |
M-Lab | 72,77 Mbps | 76,47 Mbps | 9 ms |
De speedtest van M-Lab wijkt ook hier best wel veel af van Speedtest. Gok dus dat de resultaten van M-Lab gewoon niet kloppen.
Hij doelt denk ik op het bericht van Tweakers toen M-Lab werd geïntroduceerd.
http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
http://www.dslreports.com/speedtest
https://www.ziggo.nl/speedtest
http://speedtest.caiw.net/
Allemaal dezelfde waarden, behalve via M-Lab.
It ain't stupid if it works!
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:10:
[...]
Wie heeft dat aangegeven? Vodafone zelf raad overigens deze speedtest aan. Ze zullen je die link ook sturen als je gaat klagen over een trage verbinding. Die speedtest is gewoon een andere schil om Speedtest.net heen.
Ik heb net ook even op het werk beide speedtesten gedraaid met als uitslag:
Speedtest Provider Download Upload Ping Speedtest.net 92,85 Mbps 89,07 Mbps 1 ms Vodafone Speedtest 92,58 Mbps 91,60 Mbps 0 ms M-Lab 72,77 Mbps 76,47 Mbps 9 ms
De speedtest van M-Lab wijkt ook hier best wel veel af van Speedtest. Gok dus dat de resultaten van M-Lab gewoon niet kloppen.
Doel inderdaad op het bericht van Tweakersvr6-only schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:13:
Wat het grote verschil kan zijn is dat Speedtest met veel parallelle verbindingen test. Als je met minder verbindingen test dan is het lastiger om de volle snelheid te halen.rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:10:
[...]
Daarnaast kan natuurlijk de server waarmee je test een forse bias introduceren. Test je de echte nuttige snelheid of juist iets dat voordelig is voor jouw ISP.
- Server in/vlakbij netwerk van ISP: Je test het modem + intern netwerk van ISP, niet het internet
- Server vlakbij dienst: Wat jij echt ervaart, maar afhankelijk van dienst + isp + tussenliggende links. Gedeeltelijk buiten controle ISP
- Erg lage ping: (lage) packet loss maakt weinig uit bij weinig parallelle verbindingen
- Veel verbindingen: (lage) packet loss of hoge ping maakt niet uit voor throughput
Dus. Het wordt T-Mobile. Dat is mooi, want daar loopt mijn mobiele abonnement al.
nieuws: T-Mobile bereikt overeenkomst met Vodafone over overname vaste netwer...
nieuws: T-Mobile bereikt overeenkomst met Vodafone over overname vaste netwer...
Het is ook geen toeval dat Tweak begon met uitrollen op plekken waar Eurofiber al dichtbij lag en dan in het bijzonder de gebieden waar WGDO in het begin was uitgerold. Die gebruiken namelijk ook Eurofiber dus er lagen al vezels naar de CityPoP's (en in Dronten Solcon met ook Eurofiber).eymey schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:18:
[...]
Dit is wel interessant (om even semi-off-topic te blijven).
Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat Tweak zich -waarschijnlijk- (als ze slim zijn) voor nieuwe uitrol van Coanet laat leiden door de vraag of er toevallig vanwege een andere operator, bv. Vodafone, al een kabel van Eurofiber ligt? Niet dat ze het dan 'gratis' krijgen, maar vast nog wel goedkoper dan wanneer zij de eerste zijn voor wie Eurofiber een schop in de grond moet zetten.
Als ik het zo bedenk, gebruikt volgens mij elke operator Eurofiber, behalve KPN zelf uiteraard...
Ah nu zie ik het inderdaad: nieuws: Internetters kunnen beloofde snelheid nameten via door ACM aangewezen....vr6-only schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:13:
Overigens dat als die testen rond dezelfde waardes uit komt, want die maken, net zoals de Vodafone test, allemaal gebruik van de software van Ookla (Speedtest.net). Alleen DSLReports gebruikt volgens mij hun eigen techniek.
Bij M-Lab heb ik nog nergens een geädverteerde snelheid gezien (behalve als die 50 mbit of later wasRubman schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:36:
[...]
Het is ook heel scheef dat speedtest wel de goede snelheden aangeeft en M-Lab niet, mijn vertrouwen in speedtest was bij vlagen al niet te best en dit helpt ook niet.
Heb alles trouwens bedraad getest dus dat zou geen bottleneck mogen zijn.

M-Lab is net zo betrouwbaar of onbetrouwbaar als iedere andere speedtest. Als er op enig moment toevallig meer mensen een speedtest doen dan wat de uplink naar het datacenter aan kan, dan klopt er al geen hout meer van.
Ik zie ook geen enkele aanleiding om te denken dat speedtest.net niet te vertrouwen zou zijn ofzo. Als jij naar speedtest.net... of een andere goede snelle server (bv. de downloadserver van XS4ALL) wél goede snelheden haalt, dan weet je dus dat je verbindin gewoon in orde is .
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Waar kan je zien welke centrale wel eigen apparatuur bevat en je dus korting krijgt?
Volgende maand woon ik weer in Doetinchem en helaas heeft die centrale nog geen eigen apparatuur zag ik toen ik de postcode invoerde.
Volgende maand woon ik weer in Doetinchem en helaas heeft die centrale nog geen eigen apparatuur zag ik toen ik de postcode invoerde.
Voor de lol even een speedtest gedraaid, via wifi, de luie manier dus. Abbo is 500/500.eymey schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:41:
[...]
Bij M-Lab heb ik nog nergens een geädverteerde snelheid gezien (behalve als die 50 mbit of later was).
M-Lab is net zo betrouwbaar of onbetrouwbaar als iedere andere speedtest. Als er op enig moment toevallig meer mensen een speedtest doen dan wat de uplink naar het datacenter aan kan, dan klopt er al geen hout meer van.
Ik zie ook geen enkele aanleiding om te denken dat speedtest.net niet te vertrouwen zou zijn ofzo. Als jij naar speedtest.net... of een andere goede snelle server (bv. de downloadserver van XS4ALL) wél goede snelheden haalt, dan weet je dus dat je verbindin gewoon in orde is .
Met speedtest.net haal ik een ruime 220 Mbit down en bij M-Lab nog net de 100. Upload is helemaal erg, die blijft bij M-Lab hangen bij 20 Mbit.
Waiting on the world to change
Hier op een Gigabit lijn van Tweak:
Bij M-Lab: 319 down, 439 up (valt nog mee dus
)
Bij speedtest.net, Solcon Dronten: 467 down, 670 up
Wget van een VPS bij Transip: Iets van 900 Mbit/s down
Bij M-Lab: 319 down, 439 up (valt nog mee dus
Bij speedtest.net, Solcon Dronten: 467 down, 670 up
Wget van een VPS bij Transip: Iets van 900 Mbit/s down
Heb me net opgegeven voor een vf glas verbinding, dus ben benieuwd hoe dat nu in contract gaat lopen.
Eigenlijk hoop ik dat er rond augustus een prijsverhoging komt, want dan loopt ook mobiel abonnement af
Kan ik mooi alles gelijk trekken qua provider.
Ik wacht af.
Eigenlijk hoop ik dat er rond augustus een prijsverhoging komt, want dan loopt ook mobiel abonnement af
Kan ik mooi alles gelijk trekken qua provider.
Ik wacht af.
Je geeft zelf het antwoord. Postcodes checken is de enige manier. Er is geen overzicht openbaar beschikbaar.Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:57:
Waar kan je zien welke centrale wel eigen apparatuur bevat en je dus korting krijgt?
Goedemiddag,
Ik zag in een paar fora een T-adapter UTP splitter.
(deze: https://www.netwerkkabel....ter.html#full-description)
Deze heb ik gekocht om zowel het TV als het internet signaal over 1 cat6 kabel te laten lopen, echter lijkt momenteel alleen het TV signaal aan te komen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hiermee helpen?
Ik post het in dit forum aangezien het een Vodafone Thuis Draytek model is.
Alvast bedankt!
Deze heb ik gekocht om zowel het TV als het internet signaal over 1 cat6 kabel te laten lopen, echter lijkt momenteel alleen het TV signaal aan te komen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Heeft iemand ook het probleem dat Vodafone thuis (zowel tv als internet 500) enkele minuten uit valt als je speedtest.net gebruikt om de snelheid te testen?
Verwijderd
Even voor je getest (internet 100/100) maar geen problemen.studiodubio schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:46:
Heeft iemand ook het probleem dat Vodafone thuis (zowel tv als internet 500) enkele minuten uit valt als je speedtest.net gebruikt om de snelheid te testen?
heb je er wel 2 in gebruik? dus 2 kabels in je modem (TV poort & internet poort), naar zo'n splitter en dan aan de andere kant weer een splitter met kabels in je TV kastje en internet kastje.StephanN93 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:12:
Goedemiddag,
Alvast bedankt!
het enige dat zo'n splitter doet is de interne bekabeling splitsen: 100Mbit netwerk heeft maar 4 aders nodig, met 8 aders kun je dus 2x een gescheiden 100mbit netwerk door 1 kabel voeren. Meer doet zo'n splitter niet. Let er dus op dat je geen gigabit internet meer hebt. je TV is toch al minder dan 100mbit, maar je internet kan dus langzamer worden.
Hm ok thnx. Ik heb 500/500 en had altijd stabiele verbinding. Sinds een paar weken als ik speedtest gebruik dan knalt de verbinding er uit. Dit gebeurt ook met bijv Fing om de ip adressen in het netwerk te checkenVerwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:49:
[...]
Even voor je getest (internet 100/100) maar geen problemen.
Er gaan 2 kabels, 1 van tv en 1 van internet naar splitter, van splitter naar kabel (tussenstuk).. door de buis en de andere splitter zit in wall socket waar kabel uit komt. Vanuit de 2e splitter gaat 1 kabel naar TV kast en andere naar bijv een AP. Echter werkt de tv prima maar internet helemaal niet. Hij geeft ook niet aan op het modem dat er een internet kabel op aangesloten zit.prein2 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:00:
[...]
heb je er wel 2 in gebruik? dus 2 kabels in je modem (TV poort & internet poort), naar zo'n splitter en dan aan de andere kant weer een splitter met kabels in je TV kastje en internet kastje.
het enige dat zo'n splitter doet is de interne bekabeling splitsen: 100Mbit netwerk heeft maar 4 aders nodig, met 8 aders kun je dus 2x een gescheiden 100mbit netwerk door 1 kabel voeren. Meer doet zo'n splitter niet. Let er dus op dat je geen gigabit internet meer hebt. je TV is toch al minder dan 100mbit, maar je internet kan dus langzamer worden.
Dat er maar 100 Mbit over gaat is prima, want meer is niet nodig voor daar.
Ja zonder splitter werken ze apart prima. Gigabit lukt makkelijk
En heeft je tussenstuk 8 door verbindingen? Ik vermoed dat het of dat is of dat er iets mis gaat met straight/cross connecties bij alle kabelverbindingen.
Ik zal dit morgen bij daglicht even bekijken.prein2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:03:
En heeft je tussenstuk 8 door verbindingen? Ik vermoed dat het of dat is of dat er iets mis gaat met straight/cross connecties bij alle kabelverbindingen.
Het is deze in ieder geval:
http://www.ekabels.nl/net...ter-female-female-wit.asp
Met deze splitter x2:
http://www.ekabels.nl/ada...-1x-rj45-naar-2x-rj45.asp
EDIT: Schiet me nu te binnen dat de korte kabels tussen TV en Internet en splitter CAT6 zijn, kan dit toevallig ook de oorzaak zijn? De kabel door de buis is wel CAT6, aangelegd door de bouwer (getest en werkt).
[ Voor 16% gewijzigd door StephanN93 op 06-11-2016 22:27 ]
Ja, die splitter is het probleem, jammer dat het er op de website niet bijstaat trouwens, met zo'n splitter is het 2x100 want voor gigabit heb je 8 aders nodig.StephanN93 schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:24:
[...]
Ik zal dit morgen bij daglicht even bekijken.
Het is deze in ieder geval:
http://www.ekabels.nl/net...ter-female-female-wit.asp
Met deze splitter x2:
http://www.ekabels.nl/ada...-1x-rj45-naar-2x-rj45.asp
EDIT: Schiet me nu te binnen dat de korte kabels tussen TV en Internet en splitter CAT6 zijn, kan dit toevallig ook de oorzaak zijn? De kabel door de buis is wel CAT6, aangelegd door de bouwer (getest en werkt).
EDIT: Het is nog vroeg.
Feitelijk zou zo'n splitter werken met de beperking van 2x100 uiteraard, maar in de praktijk best nog wel een problemen er mee gezien. Wat je kan proberen is de kabels aan beide zijde te wisselen, als het probleem zich dan verplaatst dan is er iets met je splitters.
[ Voor 15% gewijzigd door OmeJoyo op 07-11-2016 08:08 ]
Wellicht werken deze beter. Hierbij heb je geen extra koppelstuk nodig.OmeJoyo schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:03:
[...]
Ja, die splitter is het probleem, jammer dat het er op de website niet bijstaat trouwens, met zo'n splitter is het 2x100 want voor gigabit heb je 8 aders nodig.
EDIT: Het is nog vroeg.
Feitelijk zou zo'n splitter werken met de beperking van 2x100 uiteraard, maar in de praktijk best nog wel een problemen er mee gezien. Wat je kan proberen is de kabels aan beide zijde te wisselen, als het probleem zich dan verplaatst dan is er iets met je splitters.
Ik heb al een tijdje zitten kijken naar die andere maar ik snap nog steeds niet waarom er aan de 1-zijdige kant een kabeltje van 10 cm zit met een UTP stekker. Ik zie het voordeel niet en bij degene waar ik net naar link, is dat gewoon een UTP poort waar je die ene beschikbare UTP kabel in kan stoppen. Dat klinkt voor mijn gevoel logischer.
Ik ga deze dan wel even proberen, verder lijkt het niet echt te werken of verschil te maken.Barre73 schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:06:
[...]
Wellicht werken deze beter. Hierbij heb je geen extra koppelstuk nodig.
Ik heb al een tijdje zitten kijken naar die andere maar ik snap nog steeds niet waarom er aan de 1-zijdige kant een kabeltje van 10 cm zit met een UTP stekker. Ik zie het voordeel niet en bij degene waar ik net naar link, is dat gewoon een UTP poort waar je die ene beschikbare UTP kabel in kan stoppen. Dat klinkt voor mijn gevoel logischer.
Beetje jammer maar helaas!

Ik probeer in OpenWrt de VLAN's werkend te krijgen maar het lukt nog niet echt. Ik heb wel internet maar het IPTV signaal wordt niet doorgegeven. Ik krijg wel de guide/gids te zien maar geen beeld. Ik gebruik de volgende configuratie:
Port 0,1 = Internet
Port 2,3 = IPTV
Port 5 = Vodafone SFP
Enig idee wat er fout aan deze configuratie is?
Port 0,1 = Internet
Port 2,3 = IPTV
Port 5 = Vodafone SFP
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| config interface 'loopback' option ifname 'lo' option proto 'static' option ipaddr '127.0.0.1' option netmask '255.0.0.0' config globals 'globals' option ula_prefix 'fde6:9abd:6775::/48' config interface 'lan' option ifname 'eth0 eth2' option force_link '1' option type 'bridge' option proto 'static' option ipaddr '192.168.1.1' option netmask '255.255.255.0' option ip6assign '60' config interface 'wan' option ifname 'eth1.300' option proto 'dhcp' config interface 'wan6' option ifname '@wan' option proto 'dhcpv6' config interface 'iptv' option type 'bridge' option ifname 'eth0.640 eth1.640' option _orig_ifname 'eth0.640 eth1.640' option _orig_bridge 'true' option proto 'none' config switch option name 'switch0' option reset '1' option enable_vlan '1' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '1' option vid '1' option ports '0 1 5' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '2' option ports '4 6' option vid '2' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '5' option vid '640' option ports '2 3 5t' |
Ik kan het niet helemaal volgen denk ik. Je hebt interface 0 en 2 gebridged? Interfacec 1 zit in vlan 300 en interface 0 en 1 zitten in 640? Vervolgens zie ik een switch configuratie met een andere vlan indeling? Kan het zijn dat je wat dingen door elkaar haalt?StealthBlade schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:46:
(...)
[ Voor 25% gewijzigd door LordSpud op 10-11-2016 08:02 ]
Eth0 en Eth2 zijn de LAN poorten. Eth1 is de SFP module, hierop komen dus de VLANs binnen (trunk).LordSpud schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:00:
[...]
Ik kan het niet helemaal volgen denk ik. Je hebt interface 0 en 2 gebridged? Interfacec 1 zit in vlan 300 en interface 0 en 1 zitten in 640? Vervolgens zie ik een switch configuratie met een andere vlan indeling? Kan het zijn dat je wat dingen door elkaar haalt?
Eth1.300 is gekoppeld aan de WAN interface en Eth1.640 moet doorgeschakeld worden naar Eth0 (de LAN poorten) en is dus gebridged. Vervolgens heb ik in de switch configuratie poort 2 en 3 toegevoegd aan VLAN 640. Maar het werkt echter nog niet.
Geen beeld maar wel gids zou er door kunnen komen als je wel in het goed VLAN zit maar het multicast verkeer misgaat.StealthBlade schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:46:
Ik probeer in OpenWrt de VLAN's werkend te krijgen maar het lukt nog niet echt. Ik heb wel internet maar het IPTV signaal wordt niet doorgegeven. Ik krijg wel de guide/gids te zien maar geen beeld. Ik gebruik de volgende configuratie:
Even een naïeve vraag: Heb je IGMP snooping aanstaan op de interfaces?
En als je met tcpdump een dump maakt van wat er via de WAN poort uit gaat + wat er in een zelfde situatie over de kabel richting Entone gaat dan wil ik daar wel even naar kijken.
Aha IGMP snooping is het toverwoord...nadat ik de volgende optie heb toegevoegd aan de iptv interface werkt allesANdrode schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:33:
[...]
Geen beeld maar wel gids zou er door kunnen komen als je wel in het goed VLAN zit maar het multicast verkeer misgaat.
Even een naïeve vraag: Heb je IGMP snooping aanstaan op de interfaces?
En als je met tcpdump een dump maakt van wat er via de WAN poort uit gaat + wat er in een zelfde situatie over de kabel richting Entone gaat dan wil ik daar wel even naar kijken.
code:
1
| option igmp_snooping '0' |
Kan je de complete config posten? Dat is waarschijnlijk handig voor de volgende Tweaker die ook een media converter + openwrt wil gebruikenStealthBlade schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:37:
[...]
Aha IGMP snooping is het toverwoord...nadat ik de volgende optie heb toegevoegd aan de iptv interface werkt alles
code:
1 option igmp_snooping '0'
Mijn huidige werkende config op een Turris Omnia router:ANdrode schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:19:
[...]
Kan je de complete config posten? Dat is waarschijnlijk handig voor de volgende Tweaker die ook een media converter + openwrt wil gebruiken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| config interface 'loopback' option ifname 'lo' option proto 'static' option ipaddr '127.0.0.1' option netmask '255.0.0.0' config globals 'globals' option ula_prefix 'fde6:9abd:6775::/48' config interface 'lan' option ifname 'eth0 eth2' option force_link '1' option type 'bridge' option proto 'static' option ipaddr '192.168.1.1' option netmask '255.255.255.0' option ip6assign '60' config interface 'wan' option ifname 'eth1.300' option proto 'dhcp' config interface 'wan6' option ifname '@wan' option proto 'dhcpv6' config interface 'iptv' option type 'bridge' option ifname 'eth1.640 eth0.640' option proto 'none' option igmp_snooping '0' config switch option name 'switch0' option reset '1' option enable_vlan '1' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '1' option vid '1' option ports '0 1 5' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '2' option ports '4 6' option vid '2' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '5' option vid '640' option ports '2 3 5t' |
Mensen, even een vraagje tussen al het technische pro-stuff door:
Ik woon in de regio Eindhoven, heb een Draytek en Amino 540 (beneden) en 510 (boven).
De laatste paar dagen heb ik veel last van storingen. Televisie blijft minimaal 2x per dag hangen waarna het beeld een paar seconde later op zwart gaat. Een paar minuten later loopt hij weer door. Dat proces lijkt sneller te verlopen wanneer ik het modem even van de netspanning haal.
Ook heb ik regelmatig last van internetstoringen. Wel Wifi-verbinding met het modem, maar geen internet. Gebeurt ook een paar keer in de week.
Zijn er meer mensen die in dezelfde regio veel storingen hebben momenteel? Of komen de klachten bekend voor? Kan natuurlijk een defect modem zijn, of iets regionaals....
Ik woon in de regio Eindhoven, heb een Draytek en Amino 540 (beneden) en 510 (boven).
De laatste paar dagen heb ik veel last van storingen. Televisie blijft minimaal 2x per dag hangen waarna het beeld een paar seconde later op zwart gaat. Een paar minuten later loopt hij weer door. Dat proces lijkt sneller te verlopen wanneer ik het modem even van de netspanning haal.
Ook heb ik regelmatig last van internetstoringen. Wel Wifi-verbinding met het modem, maar geen internet. Gebeurt ook een paar keer in de week.
Zijn er meer mensen die in dezelfde regio veel storingen hebben momenteel? Of komen de klachten bekend voor? Kan natuurlijk een defect modem zijn, of iets regionaals....
Verwijderd
Heb je de Draytek al eens een reset gegeven Bedoel even terug naar zijn "standaard" instellingen zoals het VF heeft behaagd?Hoppa! schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:22:
Mensen, even een vraagje tussen al het technische pro-stuff door:
Sterker nog, ik heb nog nimmer een instelling van de Draytek aangeraakt. Ben niet bepaald een Tweaker op dit vlakVerwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:49:
[...]
Heb je de Draytek al eens een reset gegeven Bedoel even terug naar zijn "standaard" instellingen zoals het VF heeft behaagd?
Ik weet zelfs niet hoe ik dat zou moeten doen. Als ik hem via mijn netwerk benader gaat dat denk ik niet werken, want dan kom ik neem ik aan alleen in het router gedeelte?
Verwijderd
Heel klein knopje aan de onderkant van de Draytek met een paperclip o.i.d. ingedrukt houden tot de lampjes uitgaan. Maakt niet uit of je wel of niet wat veranderd hebt, kan om een andere reden van slag zijn geraakt.Hoppa! schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:17:
[...]
Sterker nog, ik heb nog nimmer een instelling van de Draytek aangeraakt. Ben niet bepaald een Tweaker op dit vlak.
Ik weet zelfs niet hoe ik dat zou moeten doen. Als ik hem via mijn netwerk benader gaat dat denk ik niet werken, want dan kom ik neem ik aan alleen in het router gedeelte?
Thnx, gaan we proberen!Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:45:
[...]
Heel klein knopje aan de onderkant van de Draytek met een paperclip o.i.d. ingedrukt houden tot de lampjes uitgaan. Maakt niet uit of je wel of niet wat veranderd hebt, kan om een andere reden van slag zijn geraakt.
Hoi allen,
Heb een vraagje.
Vanaf 18nov heb ik mijn tv en telefonie opgezegd en behoud ik alleen internet.
Worden poort 3 en 4 van de draytekrouter beschikbaar voor internet of blijft die alleen voor tv beschikbaar?
Heb een vraagje.
Worden poort 3 en 4 van de draytekrouter beschikbaar voor internet of blijft die alleen voor tv beschikbaar?
Je poortverdeling zal naar mijn beste weten niet veranderen dus je zal gewoon 1 en 2 behouden voor internet. 3 en 4 zijn voor jou dan geheel niet bruikbaar.sidjoesz schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:09:
Hoi allen,
Heb een vraagje.
Is er nog een specifiek voordeel van die 'iptv'-bridge? Bij mij zit die er nl. niet in (en tv werkt dan ook).StealthBlade schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:14:
[...]
Mijn huidige werkende config op een Turris Omnia router:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 config interface 'loopback' option ifname 'lo' option proto 'static' option ipaddr '127.0.0.1' option netmask '255.0.0.0' config globals 'globals' option ula_prefix 'fde6:9abd:6775::/48' config interface 'lan' option ifname 'eth0 eth2' option force_link '1' option type 'bridge' option proto 'static' option ipaddr '192.168.1.1' option netmask '255.255.255.0' option ip6assign '60' config interface 'wan' option ifname 'eth1.300' option proto 'dhcp' config interface 'wan6' option ifname '@wan' option proto 'dhcpv6' config interface 'iptv' option type 'bridge' option ifname 'eth1.640 eth0.640' option proto 'none' option igmp_snooping '0' config switch option name 'switch0' option reset '1' option enable_vlan '1' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '1' option vid '1' option ports '0 1 5' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '2' option ports '4 6' option vid '2' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '5' option vid '640' option ports '2 3 5t'
Verder ben ik wel benieuwd of die wan6 iets doet!?
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Amino boxen (540 in dit geval) en andere interactieve boxen van Vodafone? Ik word namelijk echt helemaal toeter mesjokke van de traagheid van dat ding op het moment dat je een uitzending terug wilt zoeken, of iets in de programmagids moet zoeken. Ook pauzeren van live-TV gaat pas na 2x drukken, etc. etc.
Zijn andere boxes beter? Wat levert Vodafone op dit moment? Formeel is namelijk mijn abonnement sinds een maand afgelopen en ik wil eens gaan kijken wat de opties zijn als ik het verleng onder andere condities.
Zijn andere boxes beter? Wat levert Vodafone op dit moment? Formeel is namelijk mijn abonnement sinds een maand afgelopen en ik wil eens gaan kijken wat de opties zijn als ik het verleng onder andere condities.
Beste,
Werkt je Cisco ASA 5500 nog steeds goed achter Vodafone Glasvezel? Kan je zowel Site-to-Site als SSL/AnyConnect VPN met de ASA opzetten 'vanaf buiten'?
Heb je toevallig nog een mogelijkheid gevonden om de Draytek er helemaal tussenuit te halen en alles op de ASA af te monteren? Net zoals dit bijvoorbeeld met KPN Glasvezel kan (zie http://netwerkje.com/eigen-router).
Ik overweeg ook Vodafone Glasvezel
.
Werkt je Cisco ASA 5500 nog steeds goed achter Vodafone Glasvezel? Kan je zowel Site-to-Site als SSL/AnyConnect VPN met de ASA opzetten 'vanaf buiten'?
Heb je toevallig nog een mogelijkheid gevonden om de Draytek er helemaal tussenuit te halen en alles op de ASA af te monteren? Net zoals dit bijvoorbeeld met KPN Glasvezel kan (zie http://netwerkje.com/eigen-router).
Ik overweeg ook Vodafone Glasvezel
Pingelmonster schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:04:
Mijn ASA verloor zojuist het WAN-IP adres wat de Vigor via True IP DMZ doorgeeft.
Na herstarten van de Draytek en ASA werkte het weer, maar kom ik er achter dat:
1. het subnetmasker van het WAN-IP is gewijzigd van 255.255.224.0 naar 255.255.192.0. Het subnet is dus groter geworden.
2. ik een extra IP-adres op mijn outside-interface zie van 10.64.0.1
Nee werkt al enige tijd niet meer.
De True IP DMZ optie is enkele maanden geleden uit de Draytek verdwenen.
Op dit moment wordt alle verkeer via Drayteks DMZ-optie genatted naar mijn PfSense-routertje.
Dit werkt op zich prima maar ik hou de wens om ooit van die Draytek af te komen. Ik heb dit geprobeerd met zo'n TP-link convertje maar dat werkte bij mij niet (ook niet heel veel tijd meer ingestoken overigens).
Los daarvan zit ik met schuine ogen naar alternatieven te kijken sinds het bericht dat Vodafone Thuis wordt verkocht aan T-Mobile.
De True IP DMZ optie is enkele maanden geleden uit de Draytek verdwenen.
Op dit moment wordt alle verkeer via Drayteks DMZ-optie genatted naar mijn PfSense-routertje.
Dit werkt op zich prima maar ik hou de wens om ooit van die Draytek af te komen. Ik heb dit geprobeerd met zo'n TP-link convertje maar dat werkte bij mij niet (ook niet heel veel tijd meer ingestoken overigens).
Los daarvan zit ik met schuine ogen naar alternatieven te kijken sinds het bericht dat Vodafone Thuis wordt verkocht aan T-Mobile.
[ Voor 31% gewijzigd door Pingelmonster op 15-11-2016 12:35 ]
Als je de Draytek weg wilt hebben kan je 2 dingen doen:
- TPLink converter (kon de monteur zelfs leveren zei hij haha)
- Router met SFP cage
Je kan het bijvoorbeeld oplossen met een Mikrotik:
Mattie112 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Je gebruikt dan gewoon de fiber-module van de Draytek maar die stop je in je Mikrotik
- TPLink converter (kon de monteur zelfs leveren zei hij haha)
- Router met SFP cage
Je kan het bijvoorbeeld oplossen met een Mikrotik:
Mattie112 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Je gebruikt dan gewoon de fiber-module van de Draytek maar die stop je in je Mikrotik
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Zijn er meer mensen waarbij tussen 01:40 en 03:20 de verbinding wegvalt.
Het is bij mij niet echt tussen die tijdstippen, maar gisteren was ik aan het werk en gebeurde het mij, en nu weer. Ik was toevallig nu mijn kodi muziek library aan het updaten en zag dat er niets gebeurde.
Het is bij mij niet echt tussen die tijdstippen, maar gisteren was ik aan het werk en gebeurde het mij, en nu weer. Ik was toevallig nu mijn kodi muziek library aan het updaten en zag dat er niets gebeurde.
who put a "stop payment" on my reality check
"normaal" gesproken niet, maar vandaag inderdaad even een outage
04:08 -> DOWN
04:13 -> UP
04:08 -> DOWN
04:13 -> UP
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Zijn er meer mensen waarbij de daadwerkelijke snelheid (met bijv speedtest) hoger ligt dan 't abo?
Ik haalde hier altijd netjes de 50Mb/s (zowel up als down) met een 50Mb abo.
Nu was ik gisteren even wat games via Steam aan het binnenharken, en het viel me op dat ik een stuk hogere snelheden al als toen ik het abo net had. De speedtest tikt nu 60Mb/s up en down aan. Niet dat ik 't erg vind natuurlijk, maar kon niets vinden over een recente snelheidsverandering.
Nu was ik gisteren even wat games via Steam aan het binnenharken, en het viel me op dat ik een stuk hogere snelheden al als toen ik het abo net had. De speedtest tikt nu 60Mb/s up en down aan. Niet dat ik 't erg vind natuurlijk, maar kon niets vinden over een recente snelheidsverandering.
Ik heb een 20Mbps abonnement. Een speedtest begint meestal rond de 80Mbps en loopt dan terug naar 25/26. Up kan ik niet zo snel testen, is gelimiteerd door QoS.
Ik heb weliswaar geen Vodafone Thuis op dit adres, maar weet wel dat Steam ook bij mij een paar Mbit per seconde meer binnenhaalt dan eigenlijk mogelijk zou moeten zijn. Vermoed dat het compressie is of ze nogal gunstig afrondenTERW_DAN schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:11:
Zijn er meer mensen waarbij de daadwerkelijke snelheid (met bijv speedtest) hoger ligt dan 't abo?
Maar het is dus niet enkel Steam, de snelheden lijken daadwerkelijk meer op 60Mb/s te lijken dan 50. Ook met andere zaken. Daarbij is steam wel redelijk accuraat.Capstie schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:14:
[...]
Ik heb weliswaar geen Vodafone Thuis op dit adres, maar weet wel dat Steam ook bij mij een paar Mbit per seconde meer binnenhaalt dan eigenlijk mogelijk zou moeten zijn. Vermoed dat het compressie is of ze nogal gunstig afronden
Een jaar geleden haalde ik mijn uploadsnelheid soms niet door de manier waarop de traffic shaping werkte bij Vodafone thuis. Dit gebeurde door de manier waarop TCP werkt alleen bij servers met een hogere round-trip-tijd.TERW_DAN schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:27:
[...]
Maar het is dus niet enkel Steam, de snelheden lijken daadwerkelijk meer op 60Mb/s te lijken dan 50. Ook met andere zaken. Daarbij is steam wel redelijk accuraat.
Dit ging enkel op voor de upload kant. Wat gebeurde er: abonnements snelheid gehaald -> packet gedropt -> receive window wordt kleiner -> bandbreedte wordt niet gehaald. Het kan zo zijn dat de traffic
Een alternatieve hypothese is dat Reggefiber nu een 60 mbit profiel heeft uitgerold om het 50 mbit profiel te vervangen. Want 60 mbit is ook wat KPN aanbied.
Ik weet het dus niet en kan niet meten ivm andere ISP.
Wie weet het wel?
Ik heb al een aantal weken speedtests gedaan met een 50/50 en ik kom ook iedere keer op 65/60 uit.
who put a "stop payment" on my reality check
Reggefiber? Die bieden helemaal niets aan behalve het fysieke netwerk.ANdrode schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:56:
[...]
Een jaar geleden haalde ik mijn uploadsnelheid soms niet door de manier waarop de traffic shaping werkte bij Vodafone thuis. Dit gebeurde door de manier waarop TCP werkt alleen bij servers met een hogere round-trip-tijd.
Dit ging enkel op voor de upload kant. Wat gebeurde er: abonnements snelheid gehaald -> packet gedropt -> receive window wordt kleiner -> bandbreedte wordt niet gehaald. Het kan zo zijn dat de traffic
Een alternatieve hypothese is dat Reggefiber nu een 60 mbit profiel heeft uitgerold om het 50 mbit profiel te vervangen. Want 60 mbit is ook wat KPN aanbied.
Ik weet het dus niet en kan niet meten ivm andere ISP.
Wie weet het wel?
Reggefiber biedt dus geen diensten aan bedoel ik maar te zeggen. Ik neem aan dat je dan KPN Wholesale bedoelt.Maar dan klopt je theorie niet aangezien die geen 60 Mbt profiel aanbieden.
KPN biedt de klant weliswaar een 60/6 abonnement maar dat is in werkelijkheid een 100/100 profiel dat ze proberen met software op de Dslam in de PoP naar beneden te drukken. Dat werkt nog niet heel goed aangezien een 60/6 profiel op glasvezel in werkelijkheid 70/35 oplevert. Maar goed, we dwalen af...
Meest actuele aanbod van KPN Wholesale op FttH:

...dat was inderdaad een gokje. Ik dacht aan OSI level twee en dat het daarom bij Reggefiber lag. Maar dat is dus alleen de echt passieve infra + fysieke POPs. (?)Barre73 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:39:
[...]
Reggefiber? Die bieden helemaal niets aan behalve het fysieke netwerk.
Reggefiber biedt dus geen diensten aan bedoel ik maar te zeggen. Ik neem aan dat je dan KPN Wholesale bedoelt.Maar dan klopt je theorie niet aangezien die geen 60 Mbt profiel aanbieden.
Duidelijk. Die had ik een tijd niet meer gezien, bedankt voor de referentieKPN biedt de klant weliswaar een 60/6 abonnement maar dat is in werkelijkheid een 100/100 profiel dat ze proberen met software op de Dslam in de PoP naar beneden te drukken. Dat werkt nog niet heel goed aangezien een 60/6 profiel op glasvezel in werkelijkheid 70/35 oplevert. Maar goed, we dwalen af...
[afbeelding]
Toch jammer dat je het als consument niet voor die prijs kan doenBarre73 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:39:
[...]
Reggefiber? Die bieden helemaal niets aan behalve het fysieke netwerk.
KPN biedt de klant weliswaar een 60/6 abonnement maar dat is in werkelijkheid een 100/100 profiel dat ze proberen met software op de Dslam in de PoP naar beneden te drukken. Dat werkt nog niet heel goed aangezien een 60/6 profiel op glasvezel in werkelijkheid 70/35 oplevert. Maar goed, we dwalen af...
[afbeelding]
Reggefiber wordt gezien als laag 1 in een open ODF netwerk. Dus echt volledig, alleen maar passief.ANdrode schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:52:
[...]
...dat was inderdaad een gokje. Ik dacht aan OSI level twee en dat het daarom bij Reggefiber lag. Maar dat is dus alleen de echt passieve infra + fysieke POPs. (?)
[...]
Duidelijk. Die had ik een tijd niet meer gezien, bedankt voor de referentie
Dat plaatje komt van www.kpn-wholesale.com (kies voor Onze producten - Voor consumenten - Breedband toegang). Daar staan een aantal openbare documenten onder waar ook dit uit komt. Is dus altijd voor iedereen in te zien.
5 December tussen 17-19u komt de monteur. Nu op dsl van de buren.
Hoe kan het dat ik wel signaal heb op de lijn, maar niet van Vodafone en is het altijd zo dat je signaal op de dag van de monteur hebt en niet dagen vantevoren?
Hallo,
Ik zie allemaal mensen druk over Vodafone glas praten zonder klaagzang, Neem aan dat het een goede provider is. Wat ik alleen niet van hun website kan halen zijn de prijzen van een Internet abbo NA contractduur. Dus ik kan abbo van 100/100 voor €35,/mnd nemen voor 12 mnd. Alleen wat gebeurd er dan met de prijs. Wie weet er meer. Alvast heel erg bedankt.
Albert-Jan
Ik zie allemaal mensen druk over Vodafone glas praten zonder klaagzang, Neem aan dat het een goede provider is. Wat ik alleen niet van hun website kan halen zijn de prijzen van een Internet abbo NA contractduur. Dus ik kan abbo van 100/100 voor €35,/mnd nemen voor 12 mnd. Alleen wat gebeurd er dan met de prijs. Wie weet er meer. Alvast heel erg bedankt.
Albert-Jan
Dit topic is gesloten.