Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 107 Laatste
Acties:
  • 772.195 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:06
gepebril schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:01:
Hallo,

Ik zie allemaal mensen druk over Vodafone glas praten zonder klaagzang, Neem aan dat het een goede provider is. Wat ik alleen niet van hun website kan halen zijn de prijzen van een Internet abbo NA contractduur. Dus ik kan abbo van 100/100 voor €35,/mnd nemen voor 12 mnd. Alleen wat gebeurd er dan met de prijs. Wie weet er meer. Alvast heel erg bedankt.

Albert-Jan
Dan betaal je 40,- als ik t goed heb 2 maanden want je krijgt 6 maanden korting als je er nog tv of bellen bij afsluit en 4 maanden vantevoren mag je weer verlengen.

Telefoontje naar Vodafone doen altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:53:
[...]

Dan betaal je 40,- als ik t goed heb 2 maanden want je krijgt 6 maanden korting als je er nog tv of bellen bij afsluit en 4 maanden vantevoren mag je weer verlengen.

Telefoontje naar Vodafone doen altijd goed.
Dat blijft gewoon 35 p/m want postcode korting ipv 3 in 1 korting ;) .

En signaal hoeft niet per se pas op de dag van de monteur erop te staan. Als het goed is krijg ik vrijdag weer signaal en monteur kon pas dinsdag komen dus we gaan het zien. Heb alles al aangesloten dus kijken of ik vrijdag weer in de moderne tijd kan leven na twee weken vertraging in de oplevering }:|

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 30-11-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:14
gepebril schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:01:
Hallo,

Ik zie allemaal mensen druk over Vodafone glas praten zonder klaagzang, Neem aan dat het een goede provider is. Wat ik alleen niet van hun website kan halen zijn de prijzen van een Internet abbo NA contractduur. Dus ik kan abbo van 100/100 voor €35,/mnd nemen voor 12 mnd. Alleen wat gebeurd er dan met de prijs. Wie weet er meer. Alvast heel erg bedankt.

Albert-Jan
Zoals gezegd: Die 35 euro is de prijs zonder "nieuwe klant" korting. Jij betaalt 35 euro per maand omdat je in een gebied zit waar Vodafone niet levert via de KPN apparatuur maar eigen apparatuur heeft staan in de wijkcentrales. Dat noemen ze daar "postcodekorting". Andere klanten die dat geluk niet hebben betalen 5 euro per maand meer omdat Vodafone het moet inkopen bij KPN.

Als jij alleen internet neemt krijg je geen verdere kortingen als nieuwe klant dus dat maakt het makkelijker.

Neem je een 3-in-1 abonnement dan krijg je wel extra korting op de prijs voor de eerste 6 maanden en daarna betaal je het normale tarief, Dat staat ook duidelijk op de website als je de pakketten bekijkt. Ik geloof 20 euro korting voor een half jaar en daarna gewone prijs.

Maar zoals gezegd: Jij wil blijkbaar alleen internet voor 35 euro dus dat blijft jouw prijs, ook na het eerste jaar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:56:
Hoe kan het dat ik wel signaal heb op de lijn, maar niet van Vodafone en is het altijd zo dat je signaal op de dag van de monteur hebt en niet dagen van tevoren?
Het signaal op de lijn wordt verzorgd doordat een Reggefiber monteur jouw aansluiting in de wijkcentrale patcht op de apparatuur van Vodafone. Dat gebeurt altijd veel eerder dan dat de Vodafone monteur komt (dagen eerder zelfs).Behalve bij overstappen uiteraard. Dan moet het op dezelfde dag, anders krijg je downtime.

Maar je kan bij Vodafone je aansluiting pas gebruiken als de Vodafone monteur deze heeft geactiveerd met behulp van zijn laptop. Als je dat zelf wil doen moet je het IP adres hebben van de activatieserver. En dat ken ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Barre73 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:44:
[...]

Het signaal op de lijn wordt verzorgd doordat een Reggefiber monteur jouw aansluiting in de wijkcentrale patcht op de apparatuur van Vodafone. Dat gebeurt altijd veel eerder dan dat de Vodafone monteur komt (dagen eerder zelfs).Behalve bij overstappen uiteraard. Dan moet het op dezelfde dag, anders krijg je downtime.

Maar je kan bij Vodafone je aansluiting pas gebruiken als de Vodafone monteur deze heeft geactiveerd met behulp van zijn laptop. Als je dat zelf wil doen moet je het IP adres hebben van de activatieserver. En dat ken ik niet...
Das apart dan vd activatieserver want ik heb destijds het gewoon aangesloten en had gelijk internet/tv. Of de monteur met de laptop bezig is geweest weet ik niet meer. De keer daarna in andere woning heb ik ook aangesloten om te testen en kan me daar wel van heugen dat ie later met tablet bezig was, maar ik had wel gewoon werkend volgensmij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:44:
[...]
Dat was lang geleden iss.glasoperator.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:15
Is 'em nog steeds }:O
Is overigens inderdaad alleen een administratieve handeling (zover ik weet om de facturatie te starten), als de lijn gereed is gemeld door Reggefiber moet alles het verder gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Daar ga ik ook van uit ja dat het vrijdag al werkt. Weet nog van de eerste aansluiting dat de facturatie begon op de dag dat er signaal op stond en de (rand)apparatuur pas dagen later werd aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Laatst online: 01-05 07:57
Laatste dagen behoorlijk veel last van disconnects op mijn PS4 wanneer ik Battlefield 1 wil doen, geen idee hoe het komt. In het verleden ook wel eens last gehad maar niet zo erg als nu. Modem meermaals een reset gegeven en UPNP aangezet. Speel draadloos, WiFi werkt verder prima.

Nat type 2 en heb zowel een download als upload van 40mb.

Iemand die dit herkent? Zijn er verder nog snelle aanpassingen die ik kan maken in de router?

Onlangs verlengd, maar ga morgen maar eens bellen naar de klantenservice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Aan telefoon werd me verteld toen ik vroeg of signaal er al op staat, had al vermoeden van niet omdat t lang duurt voor ie aangeeft verbonden, het op Maandag gebeurt. Toen ik zei dat ik hier had gelezen dat t vaak dagen vantevoren wordt gedaan wist ie van niks.

Ga het in dezer dagen blijven proberen want ik wordt enigsinds gek van de dsl verbinding. Dan ben ik echt blij dat ik glasvezel heb. Zal bijna de buren dadelijk gaan voorstellen om op een echte verbinding te mogen meedoen als blijk van dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:04:
Aan telefoon werd me verteld toen ik vroeg of signaal er al op staat, had al vermoeden van niet omdat t lang duurt voor ie aangeeft verbonden, het op Maandag gebeurt. Toen ik zei dat ik hier had gelezen dat t vaak dagen vantevoren wordt gedaan wist ie van niks.

Ga het in dezer dagen blijven proberen want ik wordt enigsinds gek van de dsl verbinding. Dan ben ik echt blij dat ik glasvezel heb. Zal bijna de buren dadelijk gaan voorstellen om op een echte verbinding te mogen meedoen als blijk van dank.
Stuur je PC en huisnr maar even in een PB dan kan ik je in ieder geval vertellen of de verbinding gepatcht is in de PoP of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Syn3rgi schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:48:
Laatste dagen behoorlijk veel last van disconnects op mijn PS4 wanneer ik Battlefield 1 wil doen, geen idee hoe het komt. In het verleden ook wel eens last gehad maar niet zo erg als nu. Modem meermaals een reset gegeven en UPNP aangezet. Speel draadloos, WiFi werkt verder prima.

Nat type 2 en heb zowel een download als upload van 40mb.

Iemand die dit herkent? Zijn er verder nog snelle aanpassingen die ik kan maken in de router?

Onlangs verlengd, maar ga morgen maar eens bellen naar de klantenservice..
Je vermoed een probleem met je eigen internetaansluiting en sluit daarbij drukte vanwege de release van dat spel uit? Lijkt me nogal een jump-to-conclusion gevalletje, niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02 21:05
Nieuwe firmware voor de Draytek 2132 Vfn.
Firmware Version Vodafone_3.7.5.7
Build Date/Time Oct 21 2016 18:30:42

Kan zo niet zien wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:04:

Nou het is vrijdag en alles werkt :*) . Het is dat ze lieten vallen, tijdens het maken van een afspraak voor de monteur, dat vandaag het signaal erop zou gaan anders had ik vast tot dan gewacht.

Heb nu 20/20 genomen ipv 50/50 en haal redelijk consistent 23 down en 25 up met de snelheidstesten.

Moet wel zeggen dat ik de tv totaal niet gemist hebt de laatste weken dus misschien volgend jaar toch die 1000/1000 van Tweak maar eens proberen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
apis29 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:10:
[...]

Nou het is vrijdag en alles werkt :*) . Het is dat ze lieten vallen, tijdens het maken van een afspraak voor de monteur, dat vandaag het signaal erop zou gaan anders had ik vast tot dan gewacht.

Heb nu 20/20 genomen ipv 50/50 en haal redelijk consistent 23 down en 25 up met de snelheidstesten.

Moet wel zeggen dat ik de tv totaal niet gemist hebt de laatste weken dus misschien volgend jaar toch die 1000/1000 van Tweak maar eens proberen O-) .
Oke dan. Ik heb maandag eind middag begin avond(tussen 17-19u)dat de monteur komt en dan heb ik weer signaal ipv in dezer dagen. Heeft Barre73 me gemeld nadat ik mn pc en huisnr heb gemeld in dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:10
Ik zit eraan te denken om weer vanaf ziggo terug te gaan naar Vodafone nu zij t-mobile gaan worden!
Ik heb nu echter een tp-link archer c7 V2 hier draaien als een trein en zit niet op die waardeloze draytek te wachten!
Teruglezend in dit topic begrijp ik dat het nu mogelijk is om via een TP-Link media converter mijn eigen router te gebruiken?
Sluit ik dan de tv aan op mijn eigen router en wat moet ik dan instellen?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:05
Yucko schreef op vrijdag 4 november 2016 @ 11:20:
daar zit je vriendin dan met haar Vodafone mobiel-abo en een week of 2 geleden glasvezel thuis aangevraagd ivm de voordelen die ze zou krijgen :')
Die voordelen krijg je nu niet meer? Het staat er nog wel steeds op hun website.

Ik twijfel nog tussen Tweak en Vodafone op mijn nieuwe adres straks. Tweak heeft goed internet, maar tv is nog steeds niet goed. Hoe is het tv van Vodafone? En is het al bekend wanneer het T-Mobile wordt?

[ Voor 23% gewijzigd door WhySoSerious? op 07-12-2016 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 23:47

pinda powerrr

Slow down...

DaveD1109 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:13:
Ik zit eraan te denken om weer vanaf ziggo terug te gaan naar Vodafone nu zij t-mobile gaan worden!
Ik heb nu echter een tp-link archer c7 V2 hier draaien als een trein en zit niet op die waardeloze draytek te wachten!
Teruglezend in dit topic begrijp ik dat het nu mogelijk is om via een TP-Link media converter mijn eigen router te gebruiken?
Sluit ik dan de tv aan op mijn eigen router en wat moet ik dan instellen?
Draytek kan je ook in DMZ zetten, werkt bij mij prima en ik kan nog steeds alles doen met mijn eigen router, als voorheen met mijn vorige provider, die alleen een modem leverde.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
pinda powerrr schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:32:
[...]

Draytek kan je ook in DMZ zetten, werkt bij mij prima en ik kan nog steeds alles doen met mijn eigen router, als voorheen met mijn vorige provider, die alleen een modem leverde.
Thanks voor je antwoord!😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Laatst online: 07-05 17:42
Ik heb deze nog niet, zit nog op Vodafone_3.7.5.6, krijg je die automatisch? Of is bijv. een herstart voldoende?
CasaDude schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:36:
Nieuwe firmware voor de Draytek 2132 Vfn.
Firmware Version Vodafone_3.7.5.7
Build Date/Time Oct 21 2016 18:30:42

Kan zo niet zien wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Ik heb hem automatisch gekregen , weet wel dat ze dit gefaseerd doen.
Je zou kunnen proberen het modem te herstarten na 10 minuten uitgezet te hebben maar dit garandeerd niet of het lukt.
Ik weet zo ook niet wat er veranderd is aangezien ik eigenlijk de modem/router in DMZ heb staan en mijn eigen router gebruik en me dus ook niet boeit wat er eventueel veranderd is.
Heb de wifi uitstaan omdat ik die van mijn eigen router gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:27
WhySoSerious? schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:21:
[...]

Die voordelen krijg je nu niet meer? Het staat er nog wel steeds op hun website.

Ik twijfel nog tussen Tweak en Vodafone op mijn nieuwe adres straks. Tweak heeft goed internet, maar tv is nog steeds niet goed. Hoe is het tv van Vodafone? En is het al bekend wanneer het T-Mobile wordt?
Toevallig vorige week Vodafone monteur langs gehad. Hij gaf aan dat t in 2017 in ieder geval nog Vodafone thuis blijft (voorwaarden en zelfs naam) en dat contracten blijven bestaan zoals ze nu staan. Hij verwachte wel (eigen inschatting ) dat tmobile tzt mensen wil converteren naar hun eigen mobiele netwerk .

Tot die tijd zit ik prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
enzoronald schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:16:
[...]

Toevallig vorige week Vodafone monteur langs gehad. Hij gaf aan dat t in 2017 in ieder geval nog Vodafone thuis blijft (voorwaarden en zelfs naam) en dat contracten blijven bestaan zoals ze nu staan. Hij verwachte wel (eigen inschatting ) dat tmobile tzt mensen wil converteren naar hun eigen mobiele netwerk .

Tot die tijd zit ik prima :-)
Dacht juist ergens gelezen tegenbericht dat ze de naam juist snel moesten veranderen, evenals Vodafone mobiel naar ziggo!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
[...]

Ik ben hier zeer tevreden over TV van Vodafone en ook over de rest van Vodafone Thuis :Y

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewichers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 21:42
Hallo,

Ik zie door de bomen het bos niet meer.... :'(

Momenteel ben ik bezig om de Draytek 2132fvn eruit te werken voor een Ubiquiti EdgeRoute x SFP.
VLAN 300 (internet) heb ik netjes aan de gang maar VLAN 640 (IPTV) krijg ik niet werkende.

Ik heb op de SFP (eth5) een VLAN aangemaakt en deze heet nu eth5.640
IPTV wil ik graag untagged op eth4 hebben, hiervoor heb ik aangemaakt eth4.640.
Voor de decoder heb ik maar een DHCP aangemaakt van 192.168.2.0/24.
Voor internet heb ik masquarade moeten gebruiken en dit heb dan maar ook gedaan voor IPTV (aanname).
eth5.640 en eth4.640 hebben geen bridge, ik weet namelijk niet of je een VLAN ook kan bridgen en of dat uberhaubt nodig is in deze.
Op eth5.640 krijg ik ook geen IP zoals bij eth5.300.

Mensen met ervaring/oplossing? ;w

[ Voor 3% gewijzigd door ewichers op 11-12-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
ewichers schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:41:
Hallo,

Ik zie door de bomen het bos niet meer.... :'(

Momenteel ben ik bezig om de Draytek 2132fvn eruit te werken voor een Ubiquiti EdgeRoute x SFP.
VLAN 300 (internet) heb ik netjes aan de gang maar VLAN 640 (IPTV) krijg ik niet werkende.

Ik heb op de SFP (eth5) een VLAN aangemaakt en deze heet nu eth5.640
IPTV wil ik graag untagged op eth4 hebben, hiervoor heb ik aangemaakt eth4.640.
Voor de decoder heb ik maar een DHCP aangemaakt van 192.168.2.0/24.
Voor internet heb ik masquarade moeten gebruiken en dit heb dan maar ook gedaan voor IPTV (aanname).
eth5.640 en eth4.640 hebben geen bridge, ik weet namelijk niet of je een VLAN ook kan bridgen en of dat uberhaubt nodig is in deze.
Op eth5.640 krijg ik ook geen IP zoals bij eth5.300.

Mensen met ervaring/oplossing? ;w
Ik ken de Edgerouter wel een beetje maar ik gebruik 'm zelf alleen als router, niet als switch en router.

Als ik het goed begrijp heb je eth5 gebruikt als trunk maar moet je dan niet 640 én 300 member maken zodat de VLANs van de provider worden gedistribueerd over je lokale netwerk? Je kunt dan andere poorten op je router lid maken van vlan 300 of van vlan 640. De decoder krijgt zijn ip adres van de provider, dus je moet dit niet door de edgerouter laten toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewichers
LordSpud schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:18:
[...]

Ik ken de Edgerouter wel een beetje maar ik gebruik 'm zelf alleen als router, niet als switch en router.

Als ik het goed begrijp heb je eth5 gebruikt als trunk maar moet je dan niet 640 én 300 member maken zodat de VLANs van de provider worden gedistribueerd over je lokale netwerk? Je kunt dan andere poorten op je router lid maken van vlan 300 of van vlan 640. De decoder krijgt zijn ip adres van de provider, dus je moet dit niet door de edgerouter laten toekennen.
Ik heb inderdaad 300 en 640 getrunked op Eth5 en Eth0-3 VLAN 300 gegevens (werkt gewoon)
maar Eth4 VLAN 640 wil gewoon niet. Of eigenlijk IPTV wil niet werken.
Ik heb ook aan een Bridge geprobeerd maar helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door ewichers op 14-12-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
ewichers schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:26:
[...]

Ik heb inderdaad 300 en 640 getrunked op Eth5 en Eth0-3 VLAN 300 gegevens (werkt gewoon)
maar Eth4 VLAN 640 wil gewoon niet. Of eigenlijk IPTV wil niet werken.
Ik heb ook aan een Bridge geprobeerd maar helaas.
Heb je hier misschien iets aan?

Link naar eerdere post in dit topic

[ Voor 54% gewijzigd door LordSpud op 14-12-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewichers
Ik ga eens ff verder puzzelen
Bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 24-08-2024
HereIsTom schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:07:
[...]

Ik ben hier zeer tevreden over TV van Vodafone en ook over de rest van Vodafone Thuis :Y
Ik ben eigenlijk heel ontevreden over Vodafone sinds ik van de oorspronkelijke oude propositie over ben naar het recentere aanbod. Apparatuur (Amino's met name) is traag en onbetrouwbaar, de modems zijn onbetrouwbaar (3 kapotte modems in 2 jaar tijd) en ook zeer matig Wifi-bereik.

Daarbij kom je bij de Helpdesk ook niet verder met je klachten. Het vervangen/updaten van apparatuur doen ze niet, tenzij defect. Toen ik klaagde over traagheid vroeg hij of de wachttijd per afstandsbedieningcommando langer dan 3 seconde was. Kennelijk is dat de norm :'). Succes met een programma zoeken in uitzending gemist bij een vertraging van 1 seconde.

Verder werd de opmerking gemaakt dat alternartieven voor de Amino niet sneller zijn. Volgens een monteur klopt dat verhaal hardwarematig niet (en zijn andere kastjes wel degelijk sneller dan de Amino's) maar maakt het in de praktijk weinig uit omdat de software/firmware gewoon slecht is.

Ik merkte vooral veel onwil, mogelijk door interne procedures en een stuk berusting dat dingen nu eenmaal matig zijn en dat de klant dat maar moet accepteren.

Ik wil niet volledig gaan lopen bashen, want zaken als zenderaanbod en beeldkwaliteit zijn dik in orde (al is het gebrek aan meerkanaals geluid wel storend). Ook de snelheid en stabiliteit van de internetverbinding en kwaliteit van de telefoondienst zijn gewoon uitstekend.

Toch stap ik per 01-01 over. Eens kijken of het gras bij de concurrent groener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 19:40
Hoppa! schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:07:
[...]

Ik ben eigenlijk heel ontevreden over Vodafone sinds ik van de oorspronkelijke oude propositie over ben naar het recentere aanbod. Apparatuur (Amino's met name) is traag en onbetrouwbaar, de modems zijn onbetrouwbaar (3 kapotte modems in 2 jaar tijd) en ook zeer matig Wifi-bereik.

Daarbij kom je bij de Helpdesk ook niet verder met je klachten. Het vervangen/updaten van apparatuur doen ze niet, tenzij defect. Toen ik klaagde over traagheid vroeg hij of de wachttijd per afstandsbedieningcommando langer dan 3 seconde was. Kennelijk is dat de norm :'). Succes met een programma zoeken in uitzending gemist bij een vertraging van 1 seconde.

Verder werd de opmerking gemaakt dat alternartieven voor de Amino niet sneller zijn. Volgens een monteur klopt dat verhaal hardwarematig niet (en zijn andere kastjes wel degelijk sneller dan de Amino's) maar maakt het in de praktijk weinig uit omdat de software/firmware gewoon slecht is.

Ik merkte vooral veel onwil, mogelijk door interne procedures en een stuk berusting dat dingen nu eenmaal matig zijn en dat de klant dat maar moet accepteren.

Ik wil niet volledig gaan lopen bashen, want zaken als zenderaanbod en beeldkwaliteit zijn dik in orde (al is het gebrek aan meerkanaals geluid wel storend). Ook de snelheid en stabiliteit van de internetverbinding en kwaliteit van de telefoondienst zijn gewoon uitstekend.

Toch stap ik per 01-01 over. Eens kijken of het gras bij de concurrent groener is.
Vwb de vertraging hebben wij uiteindelijk na wat gemopper ons zapgedrag aangepast door alleen nog door de EPG/gids heen te scrollen en dan te kiezen, anders is het geen doen.

Naar welke concurrent stap je over? Wil je je ervaringen hier posten mbt de verschillen met VF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Amino met opname mogelijkheden zeker? De gewone A140 is verre van onbetrouwbaar maar idd te traag icm de huidige firmware. Dit doet de Entone toch wel merkbaar beter, alleen met zappen merk ik geen verschil tot slechter (ben opnieuw abonnee geworden ipv verlenging zodat ik de Entone zou krijgen :+ ; maar die heeft weer andere bugs waar ik met de Amino geen last van had en ben er nog steeds niet over uit of het beeld nou slechter geworden is tov de Amino. Ook de afstandsbediening vind ik maar niks met een hele ander indeling en te klein formaat/ onderste knoppen lastig te bedienen).

Wifi bereik lees ik hier ook alleen maar 'is slecht' over maar op de zolder is het (soms) nog -65 -70, toevallig net toen die monteur er was }:| en die haalde iets van 10Mbps (bij het 20/20 abo vond ie het wel een goed resultaat). Even daarvoor kwam ik niet verder dan 2.5 ... Misschien nog eens een keer die Wifi service inschakelen maar de zolder telt toch niet mee en verder heb je wel redelijk goed bereik. Als die repeater in bruikleen komt ga ik er de moeite niet voor nemen, alhoewel ik wel regelmatig last heb van een wegvallende verbinding (met de vorige ook). Aan de signaalsterkte ligt het iig niet ... (meeste is verder toch bekabeld aangesloten, alleen voor bijv. Chromecast kan het wel irritant zijn)

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 14-12-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 24-08-2024
ultrapreventive schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:27:
[...]
Vwb de vertraging hebben wij uiteindelijk na wat gemopper ons zapgedrag aangepast door alleen nog door de EPG/gids heen te scrollen en dan te kiezen, anders is het geen doen.

Naar welke concurrent stap je over? Wil je je ervaringen hier posten mbt de verschillen met VF?
Ik stap over naar KPN. Per saldo was ik daarmee (over een jaar gerekend) een stuk goedkoper uit dan met verlengen bij VF. Deels ook vanwege het feit dat we al een mobiele aansluiting op ons adres hebben van KPN.

Zodra ik wat ervaring heb zal ik mijn bevindingen hier wel eens posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik heb een Entone en die werkt prima.
Heb nu al twee jaar Vodafone Thuis en nog nooit problemen gehad.
De prijs is ook nog eens zeer goed voor wat je krijgt.
Bij Ziggo en KPN betaalde ik veel meer, kreeg ik veel minder en had ik ook vaak problemen!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een 20/20 abo maar de laatste tijd is de snelheid steevast 30/30, meer mensen dit? (niet dat het erg is)

• apis29
  • Niet online
xabre16v schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:25:
Ik heb een 20/20 abo maar de laatste tijd is de snelheid steevast 30/30, meer mensen dit? (niet dat het erg is)
30/30 hoe getest? Via speedtest op m'n telefoon haalde ik wel 30 up maar (bedraad) via laptop nooit hoger dan 25 (met torrent wel).
HereIsTom schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:03:
Ik heb een Entone en die werkt prima.
Heb nu al twee jaar Vodafone Thuis en nog nooit problemen gehad.
De prijs is ook nog eens zeer goed voor wat je krijgt.
Bij Ziggo en KPN betaalde ik veel meer, kreeg ik veel minder en had ik ook vaak problemen!
Dus teletekst doet het bij Belgie Één en Canvas? Ondertiteling instelling word wel onthouden bij bijv. BBC First of Animal Planet [dus na uitzetten is er volgende keer nog steeds ondertiteling?] en bij teletekst ondertiteling blijft het paginanummer niet in beeld staan? (bijv. NPO 2 pagina 888 dan staat er mooi 888.00 in beeld in het felgroen). Drie dingen waar ik bij de Amino geen problemen mee had ,,,

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 15-12-2016 19:38 ]

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 21:18
xabre16v schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:25:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5882832143.png
Hier sinds kort ook meer snelheid als normaal.

Het ziet er naar uit of ik strak op een 600/600 mbit profiel zit. Lijkt er misschien wel op of iedereen een stille snelheidsverhoging krijgt. Zullen de abonnementen op de website van Vodafone in de gaten houden wat het moet worden; misschien

30/30 mbit
60/60 mbit ?
120/120 mbit
600/600 mbit

:>

[ Voor 26% gewijzigd door Axelfoley007 op 16-12-2016 09:57 ]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Afgelopen nacht een (aangekondigde) update ontvangen op de Entone met hdd. Zappen gaat iets sneller en er zijn meerdere aanpassingen her en der gedaan o.a. uitzending gemist.
Grootste voordeel, de felblauwe tijdsaanduiding op de voorzijde van het apparaat, is nu ook te dimmen, of uit te zetten.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Axelfoley007 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:52:
[...]

[afbeelding]

Het ziet er naar uit of ik strak op een 600/600 mbit profiel zit. Lijkt er misschien wel op of iedereen een stille snelheidsverhoging krijgt. Zullen de abonnementen op de website van Vodafone in de gaten houden wat het moet worden; misschien

30/30 mbit
60/60 mbit ?
200/200 mbit ?
600/600 mbit

:>
Ik zit al een aantal weken rond de 62/67. Maandag een torrent van: "Plan 9 from outer space" gepakt van the internet archive, toen zat ik op 7,3 met de torrent down.

En nu is blijkbaar speedtest stuk want dit lijkt me niet kloppen.
Dit is trouwens de derde poging met vergelijkbare resultaten:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5882911817.png

Bovenstaande is de server in Apeldoorn.
Voor de zekerheid toch maar even Meppel en Arnhem gepakt en die geven beide:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5882925179.png

[ Voor 11% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 15-12-2016 21:26 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
[...]

De voordelen blijf je gedurende je looptijd van je contract behouden. Net vodafone gesproken daarover. Het contract blijft gerespecteerd inclusief alle voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 16:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Axelfoley007 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:52:
[...]

[afbeelding]

Ik krijg met 100/100 de laatste tijd steevast 120/120 binnen. Zal vanavond eens testen op een andere locatie, daar ligt 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Net een mailtje binnen:

Beste meneer Pinda Powerrr,

Vandaag is Vodafone Thuis overgenomen door T-Mobile. Dit betekent dat je Vodafone Thuis pakket vanaf nu door T-Mobile wordt aangeboden. T-Mobile zal je hier snel meer over vertellen.

Omdat je zowel Vodafone Thuis als Vodafone Mobiel hebt, krijg je elke maand 3GB extra data op je mobiele abonnement met nummer 06 - xx xx xx en drie extra TV Themapakketten (Mobiel+Thuis Voordeel). Deze voordelen blijf je gewoon houden.

Vriendelijke groet,

Team Vodafon
e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
apis29 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:36:
[...]
Dus teletekst doet het bij Belgie Één en Canvas? Ondertiteling instelling word wel onthouden bij bijv. BBC First of Animal Planet [dus na uitzetten is er volgende keer nog steeds ondertiteling?] en bij teletekst ondertiteling blijft het paginanummer niet in beeld staan? (bijv. NPO 2 pagina 888 dan staat er mooi 888.00 in beeld in het felgroen). Drie dingen waar ik bij de Amino geen problemen mee had ,,,
Ondertitels heb ik nooit problemen mee (gehad).
Teletekst gebruik ik niet, dus kan ik ook niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:05
pinda powerrr schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:07:
Net een mailtje binnen:

Beste meneer Pinda Powerrr,

Vandaag is Vodafone Thuis overgenomen door T-Mobile. Dit betekent dat je Vodafone Thuis pakket vanaf nu door T-Mobile wordt aangeboden. T-Mobile zal je hier snel meer over vertellen.

Omdat je zowel Vodafone Thuis als Vodafone Mobiel hebt, krijg je elke maand 3GB extra data op je mobiele abonnement met nummer 06 - xx xx xx en drie extra TV Themapakketten (Mobiel+Thuis Voordeel). Deze voordelen blijf je gewoon houden.

Vriendelijke groet,

Team Vodafon
e
Voor nieuwe klanten niet meer.
Het aanbod voor bestaande Vodafone Smart, Red of Black klanten die zich na 16 december 2016 aanmelden voor Vodafone Thuis is veranderd: deze klanten ontvangen geen Mobiel+Thuis Voordeel. Voor bestaande klanten en Vodafone Smart, Red of Black klanten die zich hebben aangemeld vóór 16 december blijft het Mobiel+Thuis Voordeel ongewijzigd.
https://www.vodafone.nl/voordeel/

Ik ben wel benieuwd waar T-mobile mee gaat komen.

https://www.t-mobile.nl/thuis

[ Voor 25% gewijzigd door WhySoSerious? op 17-12-2016 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:31

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb problemen met het toevoegen van een access point achter m'n Draytek 2132F.
Doel is om wifi bereik te verbeteren in huis.
Ik ben het aan het proberen met een TP-Link TL-WR841N (rev 9.2); DHCP en WAN zijn daarvan uitgeschakeld. Er zit één switch tussen de Draytek en TP-Link router.

Als ik die TP-Link aangesloten heb, crasht de Draytek geregeld, meerdere keren per dag.
Uit en aanzetten is dan de enige oplossing.
Zonder deze TP-Link draait de Draytek wekenlang stabiel.

Ik heb de TP-Link TL-WR841N geprobeerd met de oorspronkelijke firmware, maar gisteren ook maar eens DD-WRT geïnstalleerd.
Momenteel zit er maar één client (mn smartphone) op de TP-Link via wifi.
Geen actieve zware belasting dus, maar de Draytek blijft elke paar uur crashen.

Ik heb niet heel veel verstand van routers, dus vind het moeilijk te bepalen wat er mis gaat.
Ik vraag me af of een andere router i.p.v. de TP-Link betere resultaten zal hebben, maar ik lees dat meerdere Draytek gebruikers klagen over crashes in dit soort situaties.

Ik gebruik ook vaste telefonie, dus ik kan de Draytek niet zomaar bypassen.

Wie kan me op weg helpen met wat tips?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 14:11
Allen,

Dit weekend bezig geweest om mijn EdgeRouter X SFP aan de praat te krijgen maar helaas.
Ik heb de SFP module direct aan de SFP poort (eth5) gehangen van de ERX en via de wizzard de basic setup gedraaid. Hierin aangegeven dat internet wordt ontsloten via SFP (eth5) via VLAN 300 en dat ik de overige 5 poorten (switch0) als switch poorten wil configureren. Na een herstart zie ik netjes dat SFP (eth5) een ip adres heeft gekregen en kan ik via de ingebouwde CLI op de ERX een ping doen naar 8.8.8.8. Het internet tot op de router lijkt dus te werken.
Ik krijg alleen geen internet op de aangesloten poorten (switch0) . Ik krijg netjes een ip-adres/GW en DNS maar heb geen internet verbinding. Wie zou mij hier verder mee kunnen helpen?

groet,
Aaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostalgia84
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05-2022
il_mostro schreef op donderdag 4 december 2014 @ 09:11:
[...]

Waarom zouden VLANs niet werken? Ik heb ook Vodafone Thuis (nieuwe variant) en heb de volgende situatie:

Draytek poort 1 (Internet) ---> Switch 1 poort 2 (VLAN ID 2)
Draytek poort 3 (IPTV) ---> Switch 1 poort 1 (VLAN ID 1)

Switch 1 poort 5 (trunk) ---> Switch 2 poort 5 (VLAN ID 1 en 2)
Switch 1 poort 3 --> Bovenverdieping met PC, Server, Printer (VLAN ID 2)
Switch 2 poort 1 --> Entone (VLAN ID 1)
Switch 2 poort 2,3,4 --> TV, Versterker, Raspberry Pi (VLAN ID 2)

Poort 1 op iedere switch is VLAN ID 1, hierover gaat het IPTV gedeelte.
Poort 5 op iedere switch is de trunk en deze tagged de pakketjes met het juiste VLAN ID
Alle overige poorten zitten op VLAN ID 2 en worden gebruikt voor internet.
Switch 1 staat in de meterkast, en switch 2 in de woonkamer, hiertussen loopt dus 1 kabel waarover zowel IPTV als internet gaan.

Als ik VLAN ID 1 en 2 omwissel, dan werkt alles ook, echter heb ik dan geen TV gids en uitzendinginformatie meer op de Entone. Verder gebruik ik voor de VLANs het 802.1Q protocol en heb hiervoor de Netgear GS105E-200PES switches in gebruik. Ik ben hierop gekomen middels deze pagina: http://www.wanonzin.nl/2013/01/08/glasvezel-is-100-werkend/
Mijn excuses dat ik zo'n oud antwoord omhooghaal, maar ik was even nieuwsgierig of bovenstaande nog steeds werkt?

Ik heb 1 kabel lopen van de meterkast naar de woonkamer, dus wil met bovenstaande aan de slag (kerstvakantie, mooi project leek me 8)) Zelf ben ik voornemens om mijn Linksys WRT320N met DD-WRT te gaan inzetten als managed switch. Dit zodat ik ook mijn wireless network van boven kan uitbreiden naar beneden, en als het ware een roaming network krijg. De Linksys kan VLAN aan dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Zou een kwestie worden van een extra switch in de meterkast en dan de volgende setup:

Draytek poort 1 (Internet) ---> Switch 1 poort 2 (VLAN ID 2)
Draytek poort 3 (IPTV) ---> Switch 1 poort 1 (VLAN ID 1)

Switch 1 poort 5 (trunk) ---> Linksys poort 4 (VLAN ID 1 en 2)
Switch 1 poort 3 --> Apple Time Capsule (VLAN ID 2)
Linksys poort 1 --> Entone (VLAN ID 1)
Linksys poort 2, 3 --> PS4, Apple TV (VLAN ID 2)

WiFi van de Draytek 2132 staat al uit, hier gebruik ik de TC voor. Dat netwerk wil ik dus "klonen" naar de Linksys met de functie repeater bridge. Maar, gaat dat ook werken?

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:29

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ik was van plan om mijn Vodafone mobiel abonnement te verlengen maar toch voor de zekerheid op Facebook even navraag gedaan wat er zou gebeuren met mijn thuisvoordeel.
Hey Alfisti, ik heb net nieuwe informatie gekregen m.b.t. het Thuisvoordeel. Op dit moment is het (vanwege juridische redenen) zo geregeld dat klanten die Mobiel+Thuis Voordeel hebben, deze benefit verliezen wanneer zij hun mobiele abonnement verlengen. Helaas is deze informatie net bekend geworden bij ons Social Media team. Sorry voor het ongemak.
Je raakt dus je thuisvoordeel kwijt als je je abonnement verlengt .......... ;w

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Alfisti schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:36:
Ik was van plan om mijn Vodafone mobiel abonnement te verlengen maar toch voor de zekerheid op Facebook even navraag gedaan wat er zou gebeuren met mijn thuisvoordeel.

[...]

Ok duidelijk, dus voor mij over zes maanden: Hallo T-Mobile :w en vaarwel Vodafone ;w

• CasaDude
Mijn mobiele abbo loopt op 1 april af en denk dat ik dan ook overga naar T Mobile , zullen dan tzt waarschijnlijk ook wel overgaan naar extra voordelen van de combi mobiel en thuis.
Het mobiele abbo is ook nog eens een paar euro goedkoper bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:57
ewichers schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:41:
Ik zou niet gaan NAT'ten op je IPTV vlan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-04 19:18
Ha Allemaal,

Onlangs was ik door een onderzoeksbureau uitgenodigd om over Vodafone Thuis te praten / discussiëren.
Dit naar aanleiding hoe ze het aan gaan pakken met aanbiedingen en de klanten te informeren over de overstap.
Het een en ander werd mij duidelijk na het gesprek.
Voor bestaande klanten Vodafone Thuis + Mobiel, veranderd er niks. Dus je blijft als je voordelen behouden (extra zender pakketten en extra data)
Vodafone Thuis, gaat vanaf volgend jaar T-Mobile Thuis heten in de eerste instantie. Waarschijnlijk zal dit later een andere naam krijgen
Vanaf volgend jaar kan iedereen van Vodafone Thuis een aanbieding verwachten van T-Mobile Thuis om een nieuw jaar contract / persoonlijke aanbieding te ontvangen om natuurlijk bij T-Mobile te blijven
Heb je ook Vodafone mobiel en je abonnement loopt bijna af? Wacht dan even want dan krijg je ook gelijk een aanbieding van T-mobile Mobiel. Oftewel combi aanbieding van T-Mobile Thuis en mobiel. Waarschijnlijk weer extra voordeel pakketten en extra data voor je mobiel.

Voor het einde van het jaar krijgt iedereen een mailtje met FAQ lijstje.

Dat was zo'n beetje wat ik te horen kreeg bij die sessie.
Uiteraard kun je hetzelfde verwachten van Ziggo, want die wil jouw natuurlijk overnemen als je Vodafone Thuis + Mobiel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japper077190
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-12-2021
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb Vodafone Thuis met Kamai 510b decoder, een Samsung Smart TV en een Sonos 5.1 opstelling.

Ik wil graag 5.1 geluid van de televisiezenders en wil niet de optical out uitgang van de Kamai 510b decoder gebruiken omdat mijn Sonos maar 1 optical in heeft, die al aan de tv zit. Dus wil ik 5.1 over HDMI naar de tv sturen en dan optisch door naar de Sonos. Dit werkt prima voor de Apple tv en andere mediaboxjes, maar niet voor de Kamai 510b decoder.

Weet iemand of de Kamai 510b decoder Dolby Digital 5.1 over HDMI kan versturen? Als dat niet kan, hoef ik ook niet verder te proberen om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 08:59
Wanneer ik nu naar speedtest.net ga staat er geen Vodafone Internet(diensten) meer onder mijn ip. Nu staat er Project Jaguar. Hebben meer mensen dit? Wat zou het betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:24
Die informatie komt uit de WHOIS database van RIPE. Het is nogal een schizofreen gedoe: het netwerk heet nog altijd Vodafone Thuis, de ASN staat al op TMOBILE THUIS - NL, reverse DNS laat glasoperator zien, en de route Project Jaguar B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:27
Binnetie schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:46:
Wanneer ik nu naar speedtest.net ga staat er geen Vodafone Internet(diensten) meer onder mijn ip. Nu staat er Project Jaguar. Hebben meer mensen dit? Wat zou het betekenen?
Bij mijn afschrijving van de rekening staat ook iets in de omschrijving van project Jaguar . Denk werknaam ofzo voor overname

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:32
Klopt. Om alles te kunnen verkopen heeft VF alles in een losse bv gestopt, genaamd project jaguar bv. Deze is overgenomen door T-Mobile. Omdat het contract met RIPE ook in de project Jaguar bv is gestopt, heeft RIPE de tenaamstelling van de IP space al aangepast.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Kijk hier maar eens , T-Mobile thuis.

https://www.opencompanies...ar-bv-maastricht-67182550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oke, grappig dat wist ik niet. Ik keek er al zo raar tegen aan.
heb de afschrijving nog niet bekeken. Wel een interessante naam, waarom nu specifiek Jaguar. Project Opel klinkt ook goed.

Mijn zusje overweegt ook Vodafone Thuis te nemen nu ze een huis gekocht heeft. Die merknaam blijft dus nog staan. Wordt deze nu per 1 januari ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Voor mij maakt het niets uit dat het overgenomen word mits de stabiliteit en kwaliteit hetzelfde blijven.
Ik ga toch over met mijn mobiele abbo naar T-Mobile en hopelijk hebben ze dan ook een leuke combi korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Precies, als het maar stabiel blijft.
Heb zelf geen combikorting omdat ik bij Simyo zit.

In februari loopt mijn korting af. Mag je i.v.m. de naamswijziging ook overstappen? De producten blijven hetzelfde, behalve dat je thuisvoordeel vervalt bij verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Laatst online: 19-06-2023
Binnetie schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:40:

Mijn zusje overweegt ook Vodafone Thuis te nemen nu ze een huis gekocht heeft.
Hoe lang zouden de huidige abonnementen nog verkocht worden dan? Op vodafone.nl zijn ze weggehaald? Op vodafone.nl/thuis staan ze nog wel.

Ik heb net via cashbackxl (-€15) bij breedbandwinkel.nl nog snel een vodafone 20/20 internet only glasvezel afgesloten voor €23,50 per maand en eenmalig €37,50. Het lijkt me niet dat het toekomstige aanbod van T-mobile nog goedkoper zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb gekeken bij breedbandwinkel voor een 20/2 VDSL en 55 euro cashback (via Vodafone bestellen).
Wilde voor haar even een overzichtje maken dus heb er nog niet verder naar gekeken.

Mochten ze er snel af gaan dan is Tele2 ook nog te overwegen. Ze horen komende week denk ik wanneer de sleuteloverdracht plaatsvind. Dan zal ik e.e.a. verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12
LaserJet schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:29:
[...]

Hoe lang zouden de huidige abonnementen nog verkocht worden dan? Op vodafone.nl zijn ze weggehaald? Op vodafone.nl/thuis staan ze nog wel.

Ik heb net via cashbackxl (-€15) bij breedbandwinkel.nl nog snel een vodafone 20/20 internet only glasvezel afgesloten voor €23,50 per maand en eenmalig €37,50. Het lijkt me niet dat het toekomstige aanbod van T-mobile nog goedkoper zal zijn.
Ik heb zelf op 13-12 een Vodafone 20Mb internet only via DSL besteld via breedbandwinkel. Was een actie waarbij er geen aansluitkosten werden berekend (30 euro aansluitkosten). Gisteravond snel de boel aangesloten en krijg netjes 20Mb binnen.

De welkomstbrief was van Vodafone thuis. maar helemaal onder aan de brief stond al iets van T-Mobile Thuis. Ook als ik een IP lookup doe, staat er geen Vodafone meer als ISP, maar iets als "Jaguar Internet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:32
Japper077190 schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:43:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb Vodafone Thuis met Kamai 510b decoder, een Samsung Smart TV en een Sonos 5.1 opstelling.

Ik wil graag 5.1 geluid van de televisiezenders en wil niet de optical out uitgang van de Kamai 510b decoder gebruiken omdat mijn Sonos maar 1 optical in heeft, die al aan de tv zit. Dus wil ik 5.1 over HDMI naar de tv sturen en dan optisch door naar de Sonos. Dit werkt prima voor de Apple tv en andere mediaboxjes, maar niet voor de Kamai 510b decoder.

Weet iemand of de Kamai 510b decoder Dolby Digital 5.1 over HDMI kan versturen? Als dat niet kan, hoef ik ook niet verder te proberen om dit op te lossen.
Kamai kan dit prima, zolang geluid in het instellingen menu niet op stereo staat. Let er op dat niet alle programma's in 5.1 worden uitgezonden.
heb de afschrijving nog niet bekeken. Wel een interessante naam, waarom nu specifiek Jaguar. Project Opel klinkt ook goed.

Mijn zusje overweegt ook Vodafone Thuis te nemen nu ze een huis gekocht heeft. Die merknaam blijft dus nog staan. Wordt deze nu per 1 januari ook anders?
Opel zal niet mogen van de auto toko ;)

Alle communicatie over hernoemen van vodafone naar tmobile wordt nog opgestart, maar geen idee per wanneer nog. Dat merk je vanzelf wel ;) Je kunt je vast voorstellen dat er best wel wat van een ander kleurtje en logo moet worden voorzien :)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie

LaserJet schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:29:
[...]

Het laatste wat ik er van heb gehoord is dat de overgangsdatum 14 februari is ( O+ ).
Ik ga er vanuit dat de verkoop vanuit T-Mobile ook pas rond die datum opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 09:26
Is het nog steeds niet toegestaan om de het Vodafone modem in bridge stand te krijgen? Heb zelf een Airport Extreme als router en die gaat nu over zijn nek omdat er 2 machines NAT doen in het netwerk. DHCP staat geloof ik wel al uit op de Draytek. Wat een gezeur dit zeg.

Of kan ik dit met een Vlan oplossen? Daytek zit nu in 192.168.1.1, Airport Extreme in 192.168.3.1. Wil graag VPN opzetten naar 192.168.3.1 netwerk, maar kom nu niet voorbij de 192.168.1.1 range.

[ Voor 26% gewijzigd door Muncher op 28-12-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alfisti schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:36:

[...]

Zojuist mijn abonnement verlengt (via Loyalty) Voor bestaande klanten blijft het voordel gewoon behouden.
Ik wissel van een smart naar een Red abonnement, maar de 3GB en 3 themapaketten zijn mij gewoon toegezegd :D Toch wel een aanzienlijk voordel €11,25 voor die themapaketten (die ik anders niet allemaal zou nemen though) en die 3GB maakt het normale Red abo net wat comfortabeler met 8GB.

Ik zit 90% van de tijd in het EU buitenland dus de nieuwe abonnementen zijn echt een stap vooruit, geen gekut meer met prepaid SIM kaartjes _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 28-12-2016 13:01 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Zojuist mijn vodafone thuis glasvezel abbo verlengt, had 50mb voor 32,50. Zag nu op de website 100Mb voor 35 euro staan. Voor 2,5 euro, 50Mb erbij.. Goeie deal dacht ik zo.. Totdat de medewerker aangaf nog eens 10% korting te geven..
Waarvoor i don't know! Maar krijg dus nu 100Mb voor minder dan de prijs voor 50Mb, namelijk €31,5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 09:56
beyazz06 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:06:
Zojuist mijn vodafone thuis glasvezel abbo verlengt, had 50mb voor 32,50. Zag nu op de website 100Mb voor 35 euro staan. Voor 2,5 euro, 50Mb erbij.. Goeie deal dacht ik zo.. Totdat de medewerker aangaf nog eens 10% korting te geven..
Waarvoor i don't know! Maar krijg dus nu 100Mb voor minder dan de prijs voor 50Mb, namelijk €31,5..
Waar heb je deze afgesloten dan? Op de website zie ik niet heel veel medewerkers rondlopen?

[ Voor 71% gewijzigd door DJustin op 28-12-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
DJustin schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:34:
[...]

Waar heb je deze afgesloten dan? Op de website zie ik niet heel veel medewerkers rondlopen?
Klantenservice kan je daar nog steeds mee helpen :)

• beyazz06
  • Niet online
Na aanleiding van mijn verlenging, kreeg ik aansluitend een bevestigingsmail.. Guess what? Abbo kosten 40 euro.. Vandaag dus weer gesproken met een medewerker; geen idee hoe mijn collega aan 31,5 komt.. Abbo kost echt 40 euro..

De medewerker aangewezen op de informatie op de website waar toch echt 35 euro staat. Dat gold niet voor "bestaande" klanten, maar voor nieuwe klanten. Hiernaast dien je volgens de medewerker meerdere diensten af te nemen, enkel internet gaat niet op.

Ik ken de wetten ed niet zo, maar volgens mij is Vodafone hier fout bezig. Op de website wordt namelijk niet vermeld dat het bedrag voor nieuwe klanten geldt, tevens wordt ook niet vermeld dat je meerdere diensten moet afnemen. Ofwel naar mijn inziens misleidt Vodafone hier de consument.

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
beyazz06 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:11:
Na aanleiding van mijn verlenging, kreeg ik aansluitend een bevestigingsmail.. Guess what? Abbo kosten 40 euro.. Vandaag dus weer gesproken met een medewerker; geen idee hoe mijn collega aan 31,5 komt.. Abbo kost echt 40 euro..

De medewerker aangewezen op de informatie op de website waar toch echt 35 euro staat. Dat gold niet voor "bestaande" klanten, maar voor nieuwe klanten. Hiernaast dien je volgens de medewerker meerdere diensten af te nemen, enkel internet gaat niet op.

Ik ken de wetten ed niet zo, maar volgens mij is Vodafone hier fout bezig. Op de website wordt namelijk niet vermeld dat het bedrag voor nieuwe klanten geldt, tevens wordt ook niet vermeld dat je meerdere diensten moet afnemen. Ofwel naar mijn inziens misleidt Vodafone hier de consument.
Dat van meerdere diensten is onzin, je kan als nieuwe klant gewoon 100mb nemen voor 35. Als het om nieuwe klanten korting gaat, gewoon dreigen op te zeggen of over te stappen.

Bedankt trouwens! Ik zie nu dat 100 Mbit bij Vodafone 35 euro is, terwijl ik nu bij Tweak hetzelfde betaal voor 50 Mbit. Gelijk Vodafone besteld via Breedbandwinkel :D

[ Voor 6% gewijzigd door jooncheez op 29-12-2016 12:36 ]

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
jooncheez schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:12:
....Ik zie nu dat 100 Mbit bij Vodafone 35 euro is, terwijl ik nu bij Tweak hetzelfde betaal voor 50 Mbit. Gelijk Vodafone besteld via Breedbandwinkel :D
Mmm.....Als je het 1 keer per jaar betaald (€ 365,-), dan had je bij Tweak zelfs 1000 Mb
(ja 1 Gigabit dus) voor slechts € 30,41 per maand kunnen hebben. 8)

[ Voor 51% gewijzigd door jeroenmuzikant op 29-12-2016 13:30 ]

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
jeroenmuzikant schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:19:
[...]

Mmm.....Als je het 1 keer per jaar betaald (€ 365,-), dan had je bij Tweak zelfs 1000 Mb
Haha ja, maar niet in Amsterdam helaas :(

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• jeroenmuzikant
jooncheez schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:36:
Haha ja, maar niet in Amsterdam helaas :(
Oooh. Jammer. Ik nam aan dat je op hun eigen netwerk zat omdat je voor 50 Mb € 35,- per maand betaald.
Maar dan zit je dus op het KPN netwerk. Dan zou het toch zelfs € 40,- per maand zijn voor 50 Mb?
(En € 45,- per maand voor 100 Mb).

€ 35,- per maand voor 100 Mb bij Vodafone is zeker wel een nette prijs. Goedkoop zelfs.
Heeft Vodafone daar eigen apparatuur?

[ Voor 17% gewijzigd door jeroenmuzikant op 29-12-2016 13:50 ]

• beyazz06
  • Niet online
[...]

Dat van meerdere diensten is onzin, je kan als nieuwe klant gewoon 100mb nemen voor 35. Als het om nieuwe klanten korting gaat, gewoon dreigen op te zeggen of over te stappen.

Bedankt trouwens! Ik zie nu dat 100 Mbit bij Vodafone 35 euro is, terwijl ik nu bij Tweak hetzelfde betaal voor 50 Mbit. Gelijk Vodafone besteld via Breedbandwinkel :D
Haha graag gedaan, wat betreft dat dreigen.. Gaat niet werken. De medewerker aan de lijn gaf zelfs mij de tip om rond te kijken..
jeroenmuzikant schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:19:
[...]

Kijk dat klinkt interessant.. Waar kan ik dat vinden? Bij de website van Tweak zelf of via breedbandwinkel.nl?

• jeroenmuzikant
Dan moet er al wel Gigabit internet beschikbaar bij je zijn. Dat is op plaatsen waar ze zelf apparatuur
hebben staan, en niet inkopen bij KPN. Dat noemen ze Coanet. Hier kun je zien waar dat is: https://www.tweak.nl/glasvezel/1000-mbit-levergebied.html
Via hun eigen website staat dat gewoon bij productoverzicht

[ Voor 16% gewijzigd door jeroenmuzikant op 29-12-2016 13:59 ]

• beyazz06
  • Niet online
jeroenmuzikant schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:57:
Dan moet er al wel Gigabit internet beschikbaar bij je zijn. Dat is op plaatsen waar ze zelf apparatuur
hebben staan, en niet inkopen bij KPN. Dat noemen ze Coanet. Hier kun je zien waar dat is: https://www.tweak.nl/glasvezel/1000-mbit-levergebied.html
Via hun eigen website staat dat gewoon bij productoverzicht
Thnx, helaas niet beschikbaar in Rijswijk.. :'(
[...]

Hoe heb jij dit eigenlijk via breedbandwinkel kunnen bestellen? Wanneer ik via breedbankwinkel zoek naar de vodafone 100Mb, dan kost dit €40,-..

[ Voor 34% gewijzigd door beyazz06 op 29-12-2016 14:04 ]

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:21

MCP cloud

Op het web sinds 1998

beyazz06 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:01:
[...]
Thnx, helaas niet beschikbaar in Rijswijk.. :'(
[...]
Hoe heb jij dit eigenlijk via breedbandwinkel kunnen bestellen? Wanneer ik via breedbankwinkel zoek naar de vodafone 100Mb, dan kost dit €40,-..
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58650bd2096f1/58650bd1f2fe6-2016-12-29_141216.png