Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 107 Laatste
Acties:
  • 773.833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Ha allemaal,

En zoals beloofd hierbij mn update van opzeggen van Vodafone ivm verplichte FOX naar Vodafone weer aansluiten.

Ik heb geen een dag zonder internet gezeten! Mijn abonnement zou 31 augustus stoppen.
Ivm hun systeem kun je nooit zonder internet zitten. Mijn abonnement liep door tot 6-9.
Op 6-9 om 08:00 was de lijn er even af en daarna weer op.
Op 6-9 is mijn nieuwe abonnement gestart van Vodafone met daarbij mn half jaar korting.

Ik had een alles in 1 voor 60 euro totaal (zonder korting). 100 /100 2 decoders
En nu exact hetzelfde naar 52,50, maar krijg ook nog eens een half jaar de korting, Dus eerste 6 maanden 37,50.

Mijn configuratie bestaat uit een eigen managed switch en daarachter mijn eigen modem.
Monteur welke ook langs kwam heb ik gelijk de deur uitgewezen want die hoefde niks te doen.

Enige switch die ik moest maken waren mn digitale ontvangers aansluiten en mijn nieuwe klantnummer en pincode invoeren.

Kort samengevat: wil je maximale korting en het verlengingsaanbod is niet goed genoeg van Vodafone. Zeg je abonnement op en sluit hem weer aan. Rare constructie maar t werkt.

Nogmaals ik gebruik geen telefoon en ook niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
the_white_shark schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:39:
Kort samengevat: wil je maximale korting en het verlengingsaanbod is niet goed genoeg van Vodafone. Zeg je abonnement op en sluit hem weer aan. Rare constructie maar t werkt.
Vreemd dat dit bij jou wel werkt. Bij andere moet er minimaal één maand tussen het huidige en het nieuwe abonnement zitten.

Edit: Zie de onderstaande reactie wat ik dus bedoel.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 07-09-2016 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:54
the_white_shark schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:39:
Ha allemaal,

En zoals beloofd hierbij mn update van opzeggen van Vodafone ivm verplichte FOX naar Vodafone weer aansluiten.

Ik heb geen een dag zonder internet gezeten! Mijn abonnement zou 31 augustus stoppen.
Ivm hun systeem kun je nooit zonder internet zitten. Mijn abonnement liep door tot 6-9.
Op 6-9 om 08:00 was de lijn er even af en daarna weer op.
Op 6-9 is mijn nieuwe abonnement gestart van Vodafone met daarbij mn half jaar korting.

Ik had een alles in 1 voor 60 euro totaal (zonder korting). 100 /100 2 decoders
En nu exact hetzelfde naar 52,50, maar krijg ook nog eens een half jaar de korting, Dus eerste 6 maanden 37,50.

Mijn configuratie bestaat uit een eigen managed switch en daarachter mijn eigen modem.
Monteur welke ook langs kwam heb ik gelijk de deur uitgewezen want die hoefde niks te doen.

Enige switch die ik moest maken waren mn digitale ontvangers aansluiten en mijn nieuwe klantnummer en pincode invoeren.

Nogmaals ik gebruik geen telefoon en ook niet aangesloten.
Bij mij werkte dit dus helaas niet. De lijn werd niet eerder vrij gegeven en hierdoor 7 dagen zonder internet gezeten. Klantenservice is overigens niet thuis en zeer onvriendelijke klachtafhandeling. Geen van de medewerkers weet precies of dit werkt dus de infomratievoorziening is zeer matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
rens-br schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:50:
[...]

Vreemd dat dit bij jou wel werkt. Bij andere moet er minimaal één maand tussen het huidige en het nieuwe abonnement zitten.

Edit: Zie de onderstaande reactie wat ik dus bedoel.
Klopt dat vertelde ze mij dus ook.
Maar misschien heeft het er mee te maken dat ik een eigen managed switch gebruik en helemaal niet de modem van Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
jongerenchaos schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:31:
[...]

Bij mij werkte dit dus helaas niet. De lijn werd niet eerder vrij gegeven en hierdoor 7 dagen zonder internet gezeten. Klantenservice is overigens niet thuis en zeer onvriendelijke klachtafhandeling. Geen van de medewerkers weet precies of dit werkt dus de infomratievoorziening is zeer matig.
Klopt de klantenservice is heel wisselend. Af en toe heb je iemand te pakken die er wel verstand van heeft, maar in de meeste gevallen is het echt een no idea type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:54
the_white_shark schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:42:
[...]

Klopt dat vertelde ze mij dus ook.
Maar misschien heeft het er mee te maken dat ik een eigen managed switch gebruik en helemaal niet de modem van Vodafone?
Ik gebruik ook een managed switch met vlan's maar het signaal was gewoon weg, ofwel de glasverbinding was dood.

Maar de klantenservice blijft een drama. Ook de medewerkers met een beetje kennis weten dit niet en eigenlijk roept iedereen maar wat. Overgens is dit ook het geval met andere zaken rondom VF thuis en niet alleen dit geval.

Na providers te hebben gehad als Demon, XS4all, XMS, ONS brab en Vodafone is Vodafone met kop en schouders de slechtste klantenservice. Dit heeft volgens mij er mee te maken dat de afhandeling volledig via glasoperator verloopt n de helpdesk geen mogelijkheden heeft om direct met deze technische dienst te communiceren (wat bijv bij XS4all, Demon en ONS zeker wel het geval was).

Nav slechte communicatie is ook een klachtenbrief geschreven. Echter een willekeurige medewerker van de helpdesk geeft een standaard reactie hier op en het wordt zeker niet serieus afgehandeld.

(prijs) technisch is Vodafone prima (als het werkt)

[ Voor 53% gewijzigd door jongerenchaos op 07-09-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zijn er meer mensen die momenteel een storing ervaren met Internet, bellen of tv?

Volgens het keuzemenu aan de telefoon is er momenteel een storing met de tv diensten, maar hier werkt niks meer.

Regio Eindhoven

Edit: Net gesproken met de klantenservice en er is iets mis met de lijn. Helaas kon hij het niet oplossen dus werd het doorgezet naar de technische dienst en dan duurt het maximaal 5 dagen om op te lossen.

[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nergens last van (Almere) ... (van wat sommigen vrijdag hadden ook niet)

[ Voor 57% gewijzigd door apis29 op 07-09-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

apis29 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:17:
(van wat sommigen vrijdag hadden ook niet)
Vrijdag had ik ook nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Afgelopen nacht een update gehad van de Entone decoders, ik kon in eerste instantie niets nieuws ontdekken, tot ik op NPO1 kwam, die heeft nu ook 5.1 geluid. Tot gisteren hadden alleen de RTL en SBS zenders dat.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Op dit moment ervaar ik een storing (huissen vlak bij arnhem) met de router. Deze geeft geen ip uit en dus geen internet. Is er firmware update geweest? Heel soms enkele seconden wel actief en dan data mogelijk.

Ervaart iemand anders ook problemen voordat ik de boel reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

fortfort schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:11:
Op dit moment ervaar ik een storing (huissen vlak bij arnhem) met de router. Deze geeft geen ip uit en dus geen internet. Is er firmware update geweest? Heel soms enkele seconden wel actief en dan data mogelijk.

Ervaart iemand anders ook problemen voordat ik de boel reset?
Ik heb sinds woensdagavond al geen verbinding meer, maar dit is waarschijnlijk een unieke situatie. Gezien de weinige reacties hier.

Je kan via de je router admin paneel gewoon een backup maken van je settings en vervolgens het apparaat resetten, als je dan weer verbinding hebt, kan je je backup weer terug zetten.

Heb je dan nog steeds geen verbinding is er iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
rens-br schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:23:
[...]

Ik heb sinds woensdagavond al geen verbinding meer, maar dit is waarschijnlijk een unieke situatie. Gezien de weinige reacties hier.

Je kan via de je router admin paneel gewoon een backup maken van je settings en vervolgens het apparaat resetten, als je dan weer verbinding hebt, kan je je backup weer terug zetten.

Heb je dan nog steeds geen verbinding is er iets anders aan de hand.
Het gekke is dat de router er ook uitklapt en niet meer te bereiken is, nu weer ff online naar uurtje offline. Vodafone wist niet te vertellen of er problemen waren. Maar als je nu de klantenservice belt is het "bijzonder druk" dus er zal wel wat loos zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

fortfort schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:31:
[...]
Maar als je nu de klantenservice belt is het "bijzonder druk" dus er zal wel wat loos zijn
Woensdag avond was het ook 'bijzonder druk', heb maar 10minutjes aan de lijn gehangen. Maar je kan ook nog altijd de Chat proberen. Als die niet bezet is reageren ze daar altijd meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Omdat ik graag mijn eigen router/switch en AP in mijn thuisnetwerk wil hebben probeer ik nu al een aantal dagen van de draytek af te komen. Maar dat is nog altijd niet gelukt misschien dat er iemand is met ervaring die mij kan helpen. Ik heb de volgende setup

Een tplink sg3216 (managed switch) met vlan's voor iptv(640) en wan(300), de bedoeling is dat 640+300 binnen komen op een trunk poort. Als NTU heb ik een tplink mc220l ik heb hier de SPF vanuit de draytek in gedaan, op de mc220l branden de FX-link en TP-link. Als router gebruik in een edge router lite.

Als eerste heb ik geprobeerd om te kijken of de iptv verbinding tot stand kan komen maar als ik via een port mirror kijk zie ik dat de entone wel dhcp request doet maar er komt nooit antwoord. Ik heb ook geprobeerd om de spf in de sg3216 te doen (heeft 2 spf poorten) maar daar lijkt helemaal geen link op te komen. Wat kan ik nog doen? eventueel een tp-link spf proberen?

Ik snap alleen niet waarom providers niet gewoon een normale NTU leveren(ik begrijp het wel maar voor mensen die wat meer willen zou het ook gewoon mogeljik moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Retonator schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:57:
Als eerste heb ik geprobeerd om te kijken of de iptv verbinding tot stand kan komen maar als ik via een port mirror kijk zie ik dat de entone wel dhcp request doet maar er komt nooit antwoord. Ik heb ook geprobeerd om de spf in de sg3216 te doen (heeft 2 spf poorten) maar daar lijkt helemaal geen link op te komen. Wat kan ik nog doen? eventueel een tp-link spf proberen?
Even de open deur: Welke link snelheid gebruik je? Een MC220L ondersteunt alleen gigabit. Als je op en 100 mbit poort zit dan krijg je geen verbinding.

De Draytek gebruikte bij mij ook geen echte auto negotiation maar ging volgens syslog alle full duplex opties langs tot de link op kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
ANdrode schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:21:
[...]

Even de open deur: Welke link snelheid gebruik je? Een MC220L ondersteunt alleen gigabit. Als je op en 100 mbit poort zit dan krijg je geen verbinding.

De Draytek gebruikte bij mij ook geen echte auto negotiation maar ging volgens syslog alle full duplex opties langs tot de link op kwam.
Bij mijn beste weten is het een 1000mbit poort in een pop van vodafone, (vodafone biedt op mijn adres ook het 500mbit abbo aan). De FX link-led van de tp branden wel (en heel af en toe de RX als er een dhcp request gebroadcast werd). Alleen er lijkt helemaal niks terug te komen / op gebouwd te worden. Ik heb zowel ingress als engress port mirror aanstaan maar ik zie dus alleen de dhcp broadcast.Het is jammer dat ik niet kan loggen op de link zelf. Ook een nadeel is dat mijn intel nic onder windows de vlan tags verwijderd, maar ik ben er bijna zeker van dat dit goed gaat (want als ik op mijn LAN vlan zit krijgt de entone meteen een adres van mijn dhcp-server ;) alleen kan die daar niet zoveel mee.

Het is ook wel weer jammer dat die draytek zo dicht zit, ik kan daar ook helemaal niks loggen / mirroren.

Ik verlang wel naar netrebel of een provider die gewoon een ntu levert met een dhcp-wan interface.

[ Voor 7% gewijzigd door Retonator op 11-09-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Retonator schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:52:
[...]
Bij mijn beste weten is het een 1000mbit poort in een pop van vodafone, (vodafone biedt op mijn adres ook het 500mbit abbo aan). De FX link-led van de tp branden wel (en heel af en toe de RX als er een dhcp request gebroadcast werd). Alleen er lijkt helemaal niks terug te komen / op gebouwd te worden. Ik heb zowel ingress als engress port mirror aanstaan maar ik zie dus alleen de dhcp broadcast.Het is jammer dat ik niet kan loggen op de link zelf. Ook een nadeel is dat mijn intel nic onder windows de vlan tags verwijderd, maar ik ben er bijna zeker van dat dit goed gaat (want als ik op mijn LAN vlan zit krijgt de entone meteen een adres van mijn dhcp-server ;) alleen kan die daar niet zoveel mee.
Als er gigabit beschikbaar is zegt dat helaas niet dat je ook op zo'n poort zit. Op mijn adres zat ik ook op een 100 mbit poort terwijl 500 mbit beschikbaar was (eigen netwerk/kpn).

Welke link snelheid zie je in de Draytek? Dat kon ik ook ergens zien. In het slechtste geval moet je een factory reset doen en daarna in syslog kijken, daar komt best wat relevant informatie lanks.
Het is ook wel weer jammer dat die draytek zo dicht zit, ik kan daar ook helemaal niks loggen / mirroren.

Ik verlang wel naar netrebel of een provider die gewoon een ntu levert met een dhcp-wan interface.
Ja/Nee. Een SFP is voor jou nu verschrikkelijk maar is ook weer verschrikkelijk leuk wanneer het wel werkt. En het scheelt meteen een actief apparaat (verbruik/stopcontact)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
Retonator schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:52:
[...]

Zit je op eigen Vodafone netwerk? Te zien aan o.a. postcodekorting en de beschikbaarheid van een 20/20 abonnement.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Barre73 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:41:
[...]

Zit je op eigen Vodafone netwerk? Te zien aan o.a. postcodekorting en de beschikbaarheid van een 20/20 abonnement.
Ja ik zit op het Vodafone netwerk, link speed heb ik nog niet kunnen vinden en ook syslog lijkt af geschermd te zijn :(. Jammer dat je niet makkelijk admin kan worden op de draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Retonator schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:12:
[...]

Ja ik zit op het Vodafone netwerk, link speed heb ik nog niet kunnen vinden en ook syslog lijkt af geschermd te zijn :(. Jammer dat je niet makkelijk admin kan worden op de draytek.
Dan kan ik je met zekerheid melden dat je niet op een 100 Mbit poort zit. Vodafone heeft alleen maar Gigabit apparatuur (van Huawei) in de PoPs staan.

(Dit even voor diegene die begon over een 100 Mbit poort op KPN netwerk).

Verder: Heb je al een DM gestuurd naar LordSpud? Die heeft als 1 van de eersten de Draytek omzeild namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 11-09-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Barre73 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:15:
[...]

Dan kan ik je met zekerheid melden dat je niet op een 100 Mbit poort zit. Vodafone heeft alleen maar Gigabit apparatuur (van Huawei) in de PoPs staan.

Verder: Heb je al een DM gestuurd naar LordSpud? Die heeft als 1 van de eersten de Draytek omzeild namelijk.
Nog geen DM gestuurd maar zal ik zeker doen. Ik bedenk me dat ik volgens mij ook nog een genexis core heb, zou dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:15:
[...]

Ik noemde dat omdat ik je om op die apparatuur te zitten ook een recent abonnement moet hebben. "Vodafone heeft eigen apparatuur" impliceert niet dat je ook een abonnement hebt via die apparatuur ;)

Daarom heb ik nog zo'n MC-L220 ergens slingeren waar ik niets mee kon
En ik weet niet of er ook succesverhalen zijn van LordSpud zijn oplossing op het Vodafone netwerk.

Als de netwerkaparatuur anders geconfigureerd is kan je tegen allerlei issues aan lopen. Bijvoorbeeld port security of een strict ingestelde DHCP server.

Ik weet nog dat de DHCP server van Vodafone op het IPTV vlan erg strict was. In het begin gaf hij wel een IP voor elk mac adres. Later (dit was veranderd ergens tussen mei 2014 en december 2014) moest ik een DHCP config gebruiken die precies de config van een IPTV box had om een IP en config te krijgen.
Nee: Geen beeld gekregen. Andere provisioning van certificaten dan bij Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Goedemorgen, ik heb last van storing. Draytek krijgt geen IP adres vanaf de WAN, meer mensen last? Postcode 8322.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

wimpien schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:15:
Goedemorgen, ik heb last van storing. Draytek krijgt geen IP adres vanaf de WAN, meer mensen last? Postcode 8322.
Heb helaas al een storing sinds woensdag. Regio Eindhoven. Als het vandaag niet is opgelost ga ik nogmaals bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
rens-br schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:17:
[...]

Heb helaas al een storing sinds woensdag. Regio Eindhoven. Als het vandaag niet is opgelost ga ik nogmaals bellen.
Ik heb gelijk om acht uur even gebeld, maar omdat ik inmiddels niet meer thuis ben konden ze me niet verder helpen. Straks als ik thuis ben maar weer even kijken.

Wat heb jij precies voor probleem? Als je al eens 5 dagen zonder internet zit wordt je ook gek... :/

Edit: de Draytek had vanochtend om kwart voor elf weer verbinding gelukkig.

[ Voor 7% gewijzigd door wimpien op 12-09-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

wimpien schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:30:
[...]
Wat heb jij precies voor probleem? Als je al eens 5 dagen zonder internet zit wordt je ook gek... :/
Vodafone weet niet precies wat het probleem is, maar het lijkt erop alsof het glasvezel signaal in zijn geheel niet meer binnenkomt op de Draytek. Maar werd net gebeld en er komt morgenmiddag een monteur kijken.

Op mijn Draytek is in ieder geval alleen het lampje 'ACT' nog aan en de rest van de lampjes is uit. Het lampje 'Fiber' zou altijd moeten branden, want dat is het teken dat het signaal goed binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
rens-br schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:35:
[...]

Vodafone weet niet precies wat het probleem is, maar het lijkt erop alsof het glasvezel signaal in zijn geheel niet meer binnenkomt op de Draytek. Maar werd net gebeld en er komt morgenmiddag een monteur kijken.

Op mijn Draytek is in ieder geval alleen het lampje 'ACT' nog aan en de rest van de lampjes is uit. Het lampje 'Fiber' zou altijd moeten branden, want dat is het teken dat het signaal goed binnenkomt.
Vreemd probleem... Ik hoop voor je dat de monteur het kan oplossen morgen! Hou je me even op de hoogte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

wimpien schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:51:
[...]
Vreemd probleem... Ik hoop voor je dat de monteur het kan oplossen morgen! Hou je me even op de hoogte? :)
Ja dat hoop ik ook. Zal ik zeker doen. Als het is opgelost maar eens kijken of Vodafone iets van compensatie kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 10:49
Afgelopen week via de helpdesk de hele box laten resetten omdat we ineens niet meer konden opnemen (opnames waren zwart, nam geen hele programma's meer op...) dus helaas alles kwijt wat er nog op stond.

Ondanks dat de snelheid van glasvezel prima bevalt, zitten wij er toch over na te denken om als het contractjaar erop zit weer naar ziggo terug te gaan. Vooral omdat de Horizonbox stukken beter werkt met uitzendingen terugkijken. Van de week aflevering gemist op net5 van een serie... nergens meer terug te zien, terwijl dat bij ziggo geen probleem was...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
Retonator schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:57:
Ik snap alleen niet waarom providers niet gewoon een normale NTU leveren(ik begrijp het wel maar voor mensen die wat meer willen zou het ook gewoon mogeljik moeten zijn).
offtopic:
Kreeg bij Solcon een Genexis ding wat eigenlijk alleen een NTU was (+coax stukje). 1 poort voor tv en 1 voor internet en met eigen router er achter kreeg je netjes via DHCP een ip :)

En nog even een Vodafone update:
Zit nu ~1 maandje bij Vodafone met 100/100 via Mikrotik met de SFP module van de Draytek en so far werkt het als een tiet!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

frumper schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:01:
Afgelopen week via de helpdesk de hele box laten resetten omdat we ineens niet meer konden opnemen (opnames waren zwart, nam geen hele programma's meer op...) dus helaas alles kwijt wat er nog op stond.

Ondanks dat de snelheid van glasvezel prima bevalt, zitten wij er toch over na te denken om als het contractjaar erop zit weer naar ziggo terug te gaan. Vooral omdat de Horizonbox stukken beter werkt met uitzendingen terugkijken. Van de week aflevering gemist op net5 van een serie... nergens meer terug te zien, terwijl dat bij ziggo geen probleem was...
Je zou eens KPN kunnen proberen. Werkt heerlijk tegenover de verschrikkelijke Horizonbox.

Sneller
Gemakkelijker
Cloud openemen (dus terugkijken op elke ontvanger ipv 1)
Ook opname terugkijken op je mobiel
etc.

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 12-09-2016 15:39 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 10:49
vr6-only schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:38:
[...]

Je zou eens KPN kunnen proberen. Werkt heerlijk tegenover de verschrikkelijke Horizonbox.

Sneller
Gemakkelijker
Cloud openemen (dus terugkijken op elke ontvanger ipv 1)
Ook opname terugkijken op je mobiel
etc.
maar kun je daar ook van alle zenders alles terugkijken tot x-dagen geleden?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

frumper schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:53:
[...]

maar kun je daar ook van alle zenders alles terugkijken tot x-dagen geleden?
Geen idee. Volgens mij sowieso niet alle zenders, maar de populairste wel. Ik hoor mijn vriendin echter niet meer klagen sinds de Horizonbox verdwenen is uit huis. Voorheen wenste zij alle enge ziektes* toe aan dat arme boxje. :X

Persoonlijk kijk ik enkel naar Fox Sports, waar mogelijk, live en anders neem ik het op. Dat werkt prima. Daarnaast neem ik veel documentaires op die op Discovery en National komen. Alle overige publiek programma's is niet mijn smaak. Als ik Ger en Goor zie bijv. moet ik spontaan kokhalzen**.

*metaphor of course. **absoluut niets tegen LBGT!

[ Voor 29% gewijzigd door vr6-only op 12-09-2016 16:05 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Landelijke storing :(

EDIT: Is weer opgelost…

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 18:24 ]

• rens-br

rens-br

Monteur is gisteren geweest en probleem was zo gevonden. In mijn meterkast kwam geen signaal binnen, dus toen is hij naar de verdeelkast gereden en daar bleek een andere monteur simpelweg onze kabel los getrokken te hebben. Het bleek ook dat onze kabel omgewisseld zat met die van iemand anders.

Hij zou een administratieve wissel aanvragen en als dat goed verwerkt zou worden, zou het niet meer voor moeten komen.

Helaas blijft onze snelheid draadloos en bedraad hangen op 20Mbit/s ipv. 100Mbit/s en nog maar eens kijken of ze een compensatie regeling hebben, want ik heb in totaal 6 dagen zonder internet gezeten.

Edit: Net contact gehad met de Vodafone Chat. Ik moet ze wat screenshots sturen van de configuratie van mijn laptop en de bijbehorende speedtests. Verder krijg ik voor elke dag dat ik storing heb gehad een 31e deel van mijn maandbedrag terug. In totaal toch 7 euro, vrij netjes van ze, aangezien in de algemene voorwaarde staat dat ze geen compensatieregeling hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 14-09-2016 10:05 ]

• wimpien
rens-br schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:16:
[...]

Monteur is gisteren geweest en probleem was zo gevonden. In mijn meterkast kwam geen signaal binnen, dus toen is hij naar de verdeelkast gereden en daar bleek een andere monteur simpelweg onze kabel los getrokken te hebben. Het bleek ook dat onze kabel omgewisseld zat met die van iemand anders.

Hij zou een administratieve wissel aanvragen en als dat goed verwerkt zou worden, zou het niet meer voor moeten komen.

Helaas blijft onze snelheid draadloos en bedraad hangen op 20Mbit/s ipv. 100Mbit/s en nog maar eens kijken of ze een compensatie regeling hebben, want ik heb in totaal 6 dagen zonder internet gezeten.

Edit: Net contact gehad met de Vodafone Chat. Ik moet ze wat screenshots sturen van de configuratie van mijn laptop en de bijbehorende speedtests. Verder krijg ik voor elke dag dat ik storing heb gehad een 31e deel van mijn maandbedrag terug. In totaal toch 7 euro, vrij netjes van ze, aangezien in de algemene voorwaarde staat dat ze geen compensatieregeling hebben.
Ik ben blij dat het weer werkt! Alleen een beetje vreemd van die snelheid. Haalde je voor deze storing wel gewoon je 100 Mbit/s? Direct op het modem aangesloten, goeie kabel, modem even een keer volledig reset (fabrieksinstelling) enzovoort al geprobeerd?

• rens-br

rens-br

Ja ik ook. De lage snelheid neem ik dan even maar voor lief.
Alleen een beetje vreemd van die snelheid. Haalde je voor deze storing wel gewoon je 100 Mbit/s? Direct op het modem aangesloten, goeie kabel, modem even een keer volledig reset (fabrieksinstelling) enzovoort al geprobeerd?
Voor de storing haalde ik inderdaad wel gewoon 100/100Mbit/s, zowel draadloos als bedraad. Nu haal ik nog maar 20/20Mbit/s, zowel bedraad als draadloos. Heb helaas al die stappen al geprobeerd. Heb eerst een factory reset uitgevoerd en vervolgens alle andere netwerken afgesloten en een speedtest gerund, helaas blijft de snelheid nog steeds steken op 20/20. Vanmiddag komt er weer een monteur langs om te kijken of die het kan oplossen.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:47

Dazzler2120

FP ProMod
rens-br schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:05:
[...]

Ja ik ook. De lage snelheid neem ik dan even maar voor lief.

[...]

Voor de storing haalde ik inderdaad wel gewoon 100/100Mbit/s, zowel draadloos als bedraad. Nu haal ik nog maar 20/20Mbit/s, zowel bedraad als draadloos. Heb helaas al die stappen al geprobeerd. Heb eerst een factory reset uitgevoerd en vervolgens alle andere netwerken afgesloten en een speedtest gerund, helaas blijft de snelheid nog steeds steken op 20/20. Vanmiddag komt er weer een monteur langs om te kijken of die het kan oplossen.
Gek, lijkt er bijna op dat je op het verkeerde priceplan actief bent als het precies gecapped is op 20/20
Neem aan dat je ook over de snelheid al contact had?

PS4 PSN: Dazzler2120

• rens-br

rens-br

Dazzler2120 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:22:
[...]
Gek, lijkt er bijna op dat je op het verkeerde priceplan actief bent als het precies gecapped is op 20/20
Neem aan dat je ook over de snelheid al contact had?
Ja dat is dus ook mijn vermoeden. 20/20 is toevallig ook de laagste snelheid die ze hier kunnen aanbieden.

Heb gisterenmorgen contact gehad met de chat en had zelf ook al aangegeven dat het wellicht iets met de administratie te maken had. De chat medewerker kon helaas weinig zien en doen. Om de technische dienst in te kunnen schakelen had hij wat bewijs nodig, dus had een stappenplan gekregen. Dat netjes opgevolgd en vervolgens heb ik één mail gestuurd, daarna zouden ze er meteen induiken.

Aangezien ik verwacht dat het iets administratief is, staat de monteur vanmiddag waarschijnlijk voor niks op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

996

Inmiddels is duidelijk dat Vodafone Thuis verkocht moet worden. Vodafone en Ziggo zullen na de fusie dus niet over glasvezel beschikken, toch?
Ik ga, zoals anderen ook al aangeven, niet ""terug" naar coax.
Glasvezel (en Vodafone Thuis) bevalt prima. _/-\o_ Heb even gegoogled maar er is verder nog geen nieuws over de overname van Vodafone Thuis door een derde partij of mis ik iets? Zelfstandig voortbestaan zal deze organisatie wel veel te klein voor zijn?

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 11:24
op 4 augustus Vodafone Thuis (glasvezel) besteld in de winkel. Op 5 september afspraak met Regfiber om glasvezel tot aan mijn verdieping (4) te trekken. En hier volgt de tip voor hen die in zo'n zelfde situatie als ik zitten:
jaren 80 appartement, 4 hoog met meterkast in op de gallerij: zorg dat die monteurs het TOT IN JE HUIS leggen. Er is namelijk een verschil tussen meterkast (bij mij alleen meters voor stroom en gas, geen 220 aansluiting) en een startpunt in een woning (telefonie aansluiting of eigen stoppenkast).
Want, vanmorgen installateur van Guidion die na 2 minuten zonder zaken te kunnen doen weer weg kon gaan.
Kabel had dus vermoed ik eigenlijk vanaf de straat dezelfde route als mijn telefonie-aansluiting moeten volgen.

meerderen met dit soort ervaring?

(achteraf had ik de Fucking Manual moeten lezen want er stond voor de monteur als vereiste bij installatie: een stroomvoorziening, die was er dus niet in die meterkast. Ik dacht echter dat er nog een lijntje vanuit die meterkast intern naar mijn eigen appartement geschoten moest worden)

geluk bij een ongeluk was dat ik voor mijn Online adsl verbinding via twitter een tijdje geleden checkte of ik die verbinding kon opzeggen. In plaats van even contact met me op te nemen (Wat ze aangaven te gaan doen), hebben ze gelijk het abo met 1 maand opzegtermijn opgezegd 8)7 . Ik dacht dat komt wel goed, niet dus.
Maar, nu blijkt dat Online in een transitie per 4-10 omgezet wordt naar een ander netwerk waardoor ik dus wel een opzegbevestiging kreeg, maar mijn verbinding niet fysiek afgesloten kon worden _/-\o_ . Na contact blijf ik dus gewoon nog verbonden tot ik m'n verbinding nogmaals opzeg.

[ Voor 9% gewijzigd door monsieurpinot op 16-09-2016 23:23 ]

• Barre73
monsieurpinot schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:33:
op 4 augustus Vodafone Thuis (glasvezel) besteld in de winkel. Op 5 september afspraak met Regfiber om glasvezel tot aan mijn verdieping (4) te trekken. En hier volgt de tip voor hen die in zo'n zelfde situatie als ik zitten:
jaren 80 appartement, 4 hoog met meterkast in op de gallerij: zorg dat die monteurs het TOT IN JE HUIS leggen. Er is namelijk een verschil tussen meterkast (bij mij alleen meters voor stroom en gas, geen 220 aansluiting) en een startpunt in een woning (telefonie aansluiting of eigen stoppenkast).
Want, vanmorgen installateur van Guidion die na 2 minuten zonder zaken te kunnen doen weer weg kon gaan.
Kabel had dus vermoed ik eigenlijk vanaf de straat dezelfde route als mijn telefonie-aansluiting moeten volgen.

(achteraf had ik de Fucking Manual moeten lezen want er stond voor de monteur als vereiste bij installatie: een stroomvoorziening, die was er dus niet in die meterkast. Ik dacht echter dat er nog een lijntje vanuit die meterkast intern naar mijn eigen appartement geschoten moest worden)

geluk bij een ongeluk was dat ik voor mijn Online adsl verbinding via twitter een tijdje geleden checkte of ik die verbinding kon opzeggen. In plaats van even contact met me op te nemen (Wat ze aangaven te gaan doen), hebben ze gelijk het abo met 1 maand opzegtermijn opgezegd 8)7 . Ik dacht dat komt wel goed, niet dus.
Maar, nu blijkt dat Online in een transitie per 4-10 omgezet wordt naar een ander netwerk waardoor ik dus wel een opzegbevestiging kreeg, maar mijn verbinding niet fysiek afgesloten kon worden _/-\o_ . Na contact blijf ik dus gewoon nog verbonden tot ik m'n verbinding nogmaals opzeg.
Kleine tip: Bel Reggefiber en geef aan wat er gebeurd is. Dan mag je meteen aangeven dat je weet dat dit niet volgens het bestek van de aannemer is gedaan. De aansluiting moet namelijk daar gemaakt worden waar een stroomaansluiting is of te maken is, en waar kabels voor TV, computer etc, relatief makkelijk naar de apparatuur geleid kunnen worden. Een meterkast op de galerij waar geen stopcontact te maken is, en waarbij het praktisch onmogelijk is om meerdere kabels naar de woonkamer te krijgen, is NIET de toegestane plek om de de aansluiting af te monteren. Wel lekker makkelijk voor die aannemer, maar Reggefiber zou hem terug moeten sturen om het opnieuw te doen.

• wimpien
rens-br schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:05:

Vanmiddag komt er weer een monteur langs om te kijken of die het kan oplossen.
En, heeft de monteur het voor je kunnen oplossen?

• monsieurpinot
Barre73 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:03:
[...]

Kleine tip: Bel Reggefiber en geef aan wat er gebeurd is. Dan mag je meteen aangeven dat je weet dat dit niet volgens het bestek van de aannemer is gedaan. De aansluiting moet namelijk daar gemaakt worden waar een stroomaansluiting is of te maken is, en waar kabels voor TV, computer etc, relatief makkelijk naar de apparatuur geleid kunnen worden. Een meterkast op de galerij waar geen stopcontact te maken is, en waarbij het praktisch onmogelijk is om meerdere kabels naar de woonkamer te krijgen, is NIET de toegestane plek om de de aansluiting af te monteren. Wel lekker makkelijk voor die aannemer, maar Reggefiber zou hem terug moeten sturen om het opnieuw te doen.
veel dank voor je reactie. Net even gechat met reggefiber, dit was hun reactie:

hallo
Reggefiber Klantenservice:Goedemiddag, u chat met Laura.
Reggefiber Klantenservice: Waarmee kan ik u helpen?
op 4 augustus Vodafone Thuis (glasvezel) besteld in de winkel. Op 5 september afspraak met Regfiber om glasvezel tot aan mijn verdieping (4) te trekken.
reggefiber, sorry
nu hebben jullie monteurs de aansluiting tot in de meterkast in de gallerij (geen 220 en buiten mijn huis) aangelegd en NIET tot in mijn woning (Bij tv/telefoon aansluiting)
dus gisterochtend kwam er een monteur van guidion om modem aan te sluiten die natuurlijk onverrichter zaken weer weg kon gaan
Reggefiber Klantenservice: Ik begrijp dus dat de monteur die de aansluiting heeft geplaatst niet bij u in de woning heeft geplaatst maar in de meterkast buiten uw huis?
klopt
daar zit alleen de gasmeter en de stroommeter
maar verder geen verbinding NAAR mijn huis
Reggefiber Klantenservice: Heeft u dit ook aangeven toen de monteur bezig was met de aansluiting en heeft u hiervoor getekend?
nou, ik wist technisch niet hoe het in elkaar zat natuurlijk (ook niet mijn verantwoordelijkheid)
enige was dat ik nog wel een buis zag in die meterkast dus ik dacht daar zal de monteur van vodafone dan nog wel iets mee moeten
maar jullie monteurs hadden dit natuurlijk moeten weten
Reggefiber Klantenservice: De monteurs plaatsen de aansluiting eigenlijk altijd standaard in de meterkast. Op het moment dat de provider niet kan aansluiten kunnen zij hiervoor een melding maken naar Reggefiber om de de aansluiting te verplaatsen.
Reggefiber Klantenservice: Heeft u voor mij de postcode en huisnummer dan kijk ik het graag voor u na of wij een melding hebben
maar jullie monteurs moeten toch een aansluiting plaatsen waar stroom is?
ik tiep mijn adres
ben natuurlijk niet boos op jou, wel op de situatie ;-)
(en op julie monteurs)
Reggefiber Klantenservice: Ik snap uw denk wijze, maar de verantwoording voor het stroom, stopcontact, ligt bij de bewoner zelf. Ik ga gelijk voor u kijken of uw provider hier een melding van heeft gemaakt.
ik las ergens: De aansluiting moet namelijk daar gemaakt worden waar een stroomaansluiting is of te maken is, en waar kabels voor TV, computer etc, relatief makkelijk naar de apparatuur geleid kunnen worden. Een meterkast op de galerij waar geen stopcontact te maken is, en waarbij het praktisch onmogelijk is om meerdere kabels naar de woonkamer te krijgen, is NIET de toegestane plek om de de aansluiting af te monteren.
en in die meterkast kan ik natuurlijk nooit een stroomaansluiting realiseren
want is openbare ruimte (gallerij)
Reggefiber Klantenservice: Helaas komen deze situaties vaak voor waar de meterkast buiten het huis is en daar de aansluiting gemaakt word. Ik zie dat wij geen melding hebben ontvangen. Ik adviseer u om contact op te nemen met u provider om dit aan te geven. De snelste manier is namelijk dat zij ons een melding sturen dat ze niet hebben kunnen aansluiten.
ik heb gisteren al contact gehad met Vodafone
Reggefiber Klantenservice: En wat zei Vodafone?
die gingen het oplossen, en gaven aan dat dit niet hoorde
dat reggefiber de aansluiting waarschijnlijk langs dezelfde route als mijn telefoon/adsl lijn had moeten laten binnenkomen
Reggefiber Klantenservice: Weet u of zij dan een melding gaan maken richting Reggefiber om de aansluiting te verplaatsen?
dat mag ik hopen
maar volgens mij wel
Reggefiber Klantenservice: Oke, dan is het nu wachten op deze melding. Onze aannemer zal dan weer contact met u gaan opnemen voor een afspraak.
maar de opdracht aan jullie is toch om een aansluitpunt te maken waar een stroomaansluiting mogelijk is?
Reggefiber Klantenservice: Nee, wij plaatsen de aansluiting vaak in de meterkast. Het verzorgen van stroom is aan de bewoner zelf. Wij zijn dus niet verplicht om de aansluiting te plaatsen naast een stroomvoorziening.
ik vind het maar raar
maar goed ik wacht de reactie van vodafone even af
dank in ieder geval
Reggefiber Klantenservice: Graag gedaan!
Reggefiber Klantenservice: Heeft u nog verdere vragen?
nee dit was het
fijne dag!
Reggefiber Klantenservice: Prima, u ook een fijne dag!

bent u er nog?
zat nog even te lezen
dit staat in de brief van vodafone:
Wat kun je vooraf doen? De monteur hangt eerst het glasvezelmodem op, meestal in de meterkast. Het modem heeft een stopcontact nodig, dus zorg dat je er eentje vrij hebt. Daarna installeert hij de Vodafone Thuis diensten. Hij checkt ook gelijk je Wifi, dat is de Wifi-Service van Vodafone Thuis. Wil je meer weten over de installatie? Kijk dan op vodafone.nl/thuis/monteurservice.
er staat niet: leg een stopcontact aan, maar zorg dat je er eentje vrij hebt
dus ze gaan wel uit van de stroomaansluiting die AANWEZIG is
Reggefiber Klantenservice: Dat klopt, daar gaan ze vanuit. Maar wij zijn niet verplicht om de aansluiting bij een stopcontact te plaatsen. Ze plaatsen vaak de aansluiting in de meterkast. Ik snap uw gedachtegang heel goed. Deze situaties komen vaker voor met meterkasten buitenshuis.
maar goed ik heb uiteindelij knatuurlijk een overeenkomst met vodafone
dus zij lossen het maar op ;)
Reggefiber Klantenservice: Ja, ik ga er vanuit dat zij ons de opdracht zullen sturen om de aansluiting te verplaatsen.
nogmaals dank!
Reggefiber Klantenservice: Fijn weekend!

de vraag is dus nu toch: wat was de opdracht van vodafone aan Reggefiber (tot in het huis of tot in de meterkast?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

wimpien schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:10:
En, heeft de monteur het voor je kunnen oplossen?
Ja gelukkig wel. Er was een andere monteur geweest en er zat weer een andere kruising, waardoor we verbonden waren met iemand anders zijn netwerk.

Hij zou het nu weer doorgeven aan Reggefiber en die zou het verwerken.

We hebben nu in ieder geval weer 100/100.

Verwijderd

monsieurpinot schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:19:
[...]

de vraag is dus nu toch: wat was de opdracht van vodafone aan Reggefiber (tot in het huis of tot in de meterkast?)
Door maandag weer met VF in conclaaf gaan wat de opdracht was en nu moet gaan worden anders wordt en of die opdracht inmiddels aan Regge fiber is gegeven.

Overigens wel vreemd dat als Reggefiber jou situatie kent en de monteur dan blijkbaar niet tot in jou woning de aansluiting mag verzorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
monsieurpinot schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:19:
[...]

veel dank voor je reactie. Net even gechat met reggefiber, dit was hun reactie:

hallo
Reggefiber Klantenservice:Goedemiddag, u chat met Laura.
Reggefiber Klantenservice: Waarmee kan ik u helpen?
op 4 augustus Vodafone Thuis (glasvezel) besteld in de winkel. Op 5 september afspraak met Regfiber om glasvezel tot aan mijn verdieping (4) te trekken.
reggefiber, sorry
nu hebben jullie monteurs de aansluiting tot in de meterkast in de gallerij (geen 220 en buiten mijn huis) aangelegd en NIET tot in mijn woning (Bij tv/telefoon aansluiting)
dus gisterochtend kwam er een monteur van guidion om modem aan te sluiten die natuurlijk onverrichter zaken weer weg kon gaan
Reggefiber Klantenservice: Ik begrijp dus dat de monteur die de aansluiting heeft geplaatst niet bij u in de woning heeft geplaatst maar in de meterkast buiten uw huis?
klopt
daar zit alleen de gasmeter en de stroommeter
maar verder geen verbinding NAAR mijn huis
Reggefiber Klantenservice: Heeft u dit ook aangeven toen de monteur bezig was met de aansluiting en heeft u hiervoor getekend?
nou, ik wist technisch niet hoe het in elkaar zat natuurlijk (ook niet mijn verantwoordelijkheid)
enige was dat ik nog wel een buis zag in die meterkast dus ik dacht daar zal de monteur van vodafone dan nog wel iets mee moeten
maar jullie monteurs hadden dit natuurlijk moeten weten
Reggefiber Klantenservice: De monteurs plaatsen de aansluiting eigenlijk altijd standaard in de meterkast. Op het moment dat de provider niet kan aansluiten kunnen zij hiervoor een melding maken naar Reggefiber om de de aansluiting te verplaatsen.
Reggefiber Klantenservice: Heeft u voor mij de postcode en huisnummer dan kijk ik het graag voor u na of wij een melding hebben
maar jullie monteurs moeten toch een aansluiting plaatsen waar stroom is?
ik tiep mijn adres
ben natuurlijk niet boos op jou, wel op de situatie ;-)
(en op julie monteurs)
Reggefiber Klantenservice: Ik snap uw denk wijze, maar de verantwoording voor het stroom, stopcontact, ligt bij de bewoner zelf. Ik ga gelijk voor u kijken of uw provider hier een melding van heeft gemaakt.
ik las ergens: De aansluiting moet namelijk daar gemaakt worden waar een stroomaansluiting is of te maken is, en waar kabels voor TV, computer etc, relatief makkelijk naar de apparatuur geleid kunnen worden. Een meterkast op de galerij waar geen stopcontact te maken is, en waarbij het praktisch onmogelijk is om meerdere kabels naar de woonkamer te krijgen, is NIET de toegestane plek om de de aansluiting af te monteren.
en in die meterkast kan ik natuurlijk nooit een stroomaansluiting realiseren
want is openbare ruimte (gallerij)
Reggefiber Klantenservice: Helaas komen deze situaties vaak voor waar de meterkast buiten het huis is en daar de aansluiting gemaakt word. Ik zie dat wij geen melding hebben ontvangen. Ik adviseer u om contact op te nemen met u provider om dit aan te geven. De snelste manier is namelijk dat zij ons een melding sturen dat ze niet hebben kunnen aansluiten.
ik heb gisteren al contact gehad met Vodafone
Reggefiber Klantenservice: En wat zei Vodafone?
die gingen het oplossen, en gaven aan dat dit niet hoorde
dat reggefiber de aansluiting waarschijnlijk langs dezelfde route als mijn telefoon/adsl lijn had moeten laten binnenkomen
Reggefiber Klantenservice: Weet u of zij dan een melding gaan maken richting Reggefiber om de aansluiting te verplaatsen?
dat mag ik hopen
maar volgens mij wel
Reggefiber Klantenservice: Oke, dan is het nu wachten op deze melding. Onze aannemer zal dan weer contact met u gaan opnemen voor een afspraak.
maar de opdracht aan jullie is toch om een aansluitpunt te maken waar een stroomaansluiting mogelijk is?
Reggefiber Klantenservice: Nee, wij plaatsen de aansluiting vaak in de meterkast. Het verzorgen van stroom is aan de bewoner zelf. Wij zijn dus niet verplicht om de aansluiting te plaatsen naast een stroomvoorziening.
ik vind het maar raar
maar goed ik wacht de reactie van vodafone even af
dank in ieder geval
Reggefiber Klantenservice: Heeft u nog verdere vragen?
nee dit was het
fijne dag!
Reggefiber Klantenservice: Prima, u ook een fijne dag!
bent u er nog?
zat nog even te lezen
dit staat in de brief van vodafone:
Wat kun je vooraf doen? De monteur hangt eerst het glasvezelmodem op, meestal in de meterkast. Het modem heeft een stopcontact nodig, dus zorg dat je er eentje vrij hebt. Daarna installeert hij de Vodafone Thuis diensten. Hij checkt ook gelijk je Wifi, dat is de Wifi-Service van Vodafone Thuis. Wil je meer weten over de installatie? Kijk dan op vodafone.nl/thuis/monteurservice.
er staat niet: leg een stopcontact aan, maar zorg dat je er eentje vrij hebt
dus ze gaan wel uit van de stroomaansluiting die AANWEZIG is
Reggefiber Klantenservice: Dat klopt, daar gaan ze vanuit. Maar wij zijn niet verplicht om de aansluiting bij een stopcontact te plaatsen. Ze plaatsen vaak de aansluiting in de meterkast. Ik snap uw gedachtegang heel goed. Deze situaties komen vaker voor met meterkasten buitenshuis.
maar goed ik heb uiteindelij knatuurlijk een overeenkomst met vodafone
dus zij lossen het maar op ;)
Reggefiber Klantenservice: Ja, ik ga er vanuit dat zij ons de opdracht zullen sturen om de aansluiting te verplaatsen.
nogmaals dank!
Reggefiber Klantenservice: Fijn weekend!

Je hebt je DM mogelijkheid niet aan staan dus ik kan jou niks sturen. Zou jij mij je PC en huisnr willen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:13:
[...]
Overigens wel vreemd dat als Reggefiber jou situatie kent en de monteur dan blijkbaar niet tot in jou woning de aansluiting mag verzorgen.
Inderdaad. Overigens snap ik heel goed dat Reggefiber niet iets doet waar ze geen opdracht toe hebben gekregen (en dus niet voor betaald worden), maar dat ze niet zelf iets terug kunnen koppelen naar de provider is een beetje vreemd.

Het lijkt mij veel efficienter als Reggefiber dat wel kan/mag/zou doen. Zo'n monteur weet immers precies welke termen hij moet gebruiken om iets snel uit te leggen, terwijl de klant er vaak de ballen verstand van heeft.

Wat het voor mij nog vreemder maakt is dat deze situatie (externe meterkast) kennelijk vaak voorkomt. Dan zou je verwachten dat er ontzettend snel een beslissing over gemaakt kan worden. (Als in een telefoontje ter plekke om goedkeuring te vragen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:59:
[...]

Inderdaad. Overigens snap ik heel goed dat Reggefiber niet iets doet waar ze geen opdracht toe hebben gekregen (en dus niet voor betaald worden), maar dat ze niet zelf iets terug kunnen koppelen naar de provider is een beetje vreemd.

Het lijkt mij veel efficienter als Reggefiber dat wel kan/mag/zou doen. Zo'n monteur weet immers precies welke termen hij moet gebruiken om iets snel uit te leggen, terwijl de klant er vaak de ballen verstand van heeft.

Wat het voor mij nog vreemder maakt is dat deze situatie (externe meterkast) kennelijk vaak voorkomt. Dan zou je verwachten dat er ontzettend snel een beslissing over gemaakt kan worden. (Als in een telefoontje ter plekke om goedkeuring te vragen.)
die monteurtjes van Reggefiber dachten gewoon niet verder dan hun neus lang was, enige doel was waarschijnlijk glasvezel tot in de meterkast, daar voldeden ze natuurlijk op zich aan. Maar hadden inderdaad natuurlijk even aan mij kunnen aangeven hoe de vork precies in de steel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zijn er ook users die gebruik maken van de VPN van de Draytek. Ik heb geprobeerd om L2TP/IPSec aan de praat te krijgen in combinatie met mijn Android telefoon, dat werkt helaas niet.

PPTP werkt wel, maar dat schijnt niet super goed beveiligd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
rens-br schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:08:
Zijn er ook users die gebruik maken van de VPN van de Draytek. Ik heb geprobeerd om L2TP/IPSec aan de praat te krijgen in combinatie met mijn Android telefoon, dat werkt helaas niet.

PPTP werkt wel, maar dat schijnt niet super goed beveiligd te zijn.
Ik ben hier ook eens mee bezig geweest, maar kreeg het ook niet goed voor elkaar. Voor mij was het om te connecten naar en VPN server. Dus het gehele netwerk achter een VPN. Dit lukte dus niet.

Andersom zoals jij bedoeld lukte me toen ook niet, ik gebruik nu de VPN-server van mijn Synology nas op mijn android telefoon of laptop als ik buiten mijn woning ben. Dit werkt perfect. Ik doe dit via OpenVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Binnetie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:34:
[...]
Andersom zoals jij bedoeld lukte me toen ook niet, ik gebruik nu de VPN-server van mijn Synology nas op mijn android telefoon of laptop als ik buiten mijn woning ben. Dit werkt perfect. Ik doe dit via OpenVPN.
Ik wilde het gewoon graag vanaf mijn Router doen, omdat dit makkelijk te configureren lijkt. Ik heb al een keer geprobeerd een VPN server te maken van mijn Raspberry, maar dat werkte toch elke keer weer net niet.

Werkte PPTP bij jou wel of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
PPTP werkte wel (alhoewel dit al een klein jaar geleden is). Het is inderdaad niet zo heel veilig, maar beter dan niets. Op mijn werk werken ze ook met PPTP, dus tja waarom die keus gemaakt wordt weet ik ook niet.

Verwijderd

Edit: spuit 11, ineens doet ie het weer.....

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 19:48 ]

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
100 Down 100 Up gaat nu zelfs boven de 100 Mbit
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5651587859.png
Andere server test, ik geloof het nog steeds niet
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5651602593.png

[ Voor 75% gewijzigd door Blids op 22-09-2016 00:52 ]

• rens-br

rens-br

Binnetie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:50:
PPTP werkte wel (alhoewel dit al een klein jaar geleden is). Het is inderdaad niet zo heel veilig, maar beter dan niets. Op mijn werk werken ze ook met PPTP, dus tja waarom die keus gemaakt wordt weet ik ook niet.
Ja dat is inderdaad waar. Ik wil het eigenlijk alleen gebruiken in het buitenland gebruik te kunnen maken van TV Anywhere en series vanaf mijn raspberry te streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
rens-br schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:13:
[...]

Ja dat is inderdaad waar. Ik wil het eigenlijk alleen gebruiken in het buitenland gebruik te kunnen maken van TV Anywhere en series vanaf mijn raspberry te streamen.
Dat kan goed hoor, dat doe ik ook. TV Anywhere werkt perfect in het buitenland, afhankelijk van de snelheid van de wifi waar je je bevind. Maar ik laat dit via mijn nas afhandelen.

• apis29
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:55:
[...]Vind de Entone juist wel een verademing. Apparaat is erg snel, TV gids is erg snel en goed. Alleen het ouderwetse zappen is wat traag. Maar ik gebruik nu gewoon de TV gids om te 'zappen'.

Overigens heb geen ervaring met de Horizon Box, heb vroeger een keer een KPN Mediabox gebruikt en die was met alles traag.

Ik heb overigens de box zonder harddisk, welke heb jij?
Nou eindelijk eens zelf de gewone Entone in actie gezien en tov de Amino 140 gaat het wel wat soepeler allemaal, zeker de menu's van uitzending gemist etc.. Miste alleen wel een instellingen knop op de ab die je direkt in het tv instellingen menu brengt waar je de taal en ondertiteling kunt instellen (bij de Entone moet eerst het hoofdmenu in). Maar de Amino is sinds twee updates geleden qua hoofdmenu ook iets vlotter geworden, alleen merk je daar bij uitzending gemist dan weer helemaal niks van (bijna ondoenlijk zo traag, bij de Entone een stuk beter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpien
Er is zojuist bekend geworden dat TELE2, Online.nl, T-Mobile, Fiber en de Nederlandse energiemaatschappij een bod hebben uitgebracht op Vodafone Thuis.

Wat vinden jullie van dit nieuws? Persoonlijk zou ik liever niet bij Online.nl terecht willen komen. Voor de rest heb ik geen voorkeur.

TotaalTV link:
http://www.totaaltv.nl/ni...eresse-in-vodafone-thuis/

P.S. voor de genen die het nieuws niet hebben meegekregen: De Nederlandse Energie Maatschappij heeft in april aangekondigd om ook telecom aan te gaan bieden.

De Nederlandse Energie Maatschappij link:
https://m.nle.nl/nieuws/n...bedrijf-telecom-aanbieden

• ANdrode
  • Niet online
wimpien schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:43:
Er is zojuist bekend geworden dat TELE2, Online.nl, T-Mobile, Fiber en de Nederlandse energiemaatschappij een bod hebben uitgebracht op Vodafone Thuis.

Wat vinden jullie van dit nieuws? Persoonlijk zou ik liever niet bij Online.nl terecht willen komen. Voor de rest heb ik geen voorkeur.
Ik ben blij dat T-Mobile meedoet. Dat is de enige partij uit dit liijstje die hetzelfde synergievoordeel zou kunnen hebben als Vodafone qua glasvezel infrastructuur.

edit: Of Tele2 natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 22-09-2016 23:10 ]

• Blids
  • Laatst online: 15-07 19:12

TotaalTV link:

P.S. voor de genen die het nieuws niet hebben meegekregen: De Nederlandse Energie Maatschappij heeft in april aangekondigd om ook telecom aan te gaan bieden.

Hoop dat het T-Mobile, Tele2, Fiber of Nederlandse energiemaatschappij wordt, geen Online.nl dan zeg ik gelijk op dat is alleen ellende en problemen

• wimpien
ANdrode schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:59:
[...]

Ik ben blij dat T-Mobile meedoet. Dat is de enige partij uit dit liijstje die hetzelfde synergievoordeel zou kunnen hebben als Vodafone qua glasvezel infrastructuur.
Ja die kunnen samen met TELE2 inderdaad als enige "echte" quad-play pakketten aanbieden, omdat ze een eigen netwerk hebben. Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.

• wimpien
HcBlids schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:06:
[...]

geen Online.nl dan zeg ik gelijk op dat is alleen ellende en problemen
Dat ben ik met je eens! _/-\o_

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

ANdrode schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:59:
[...]

edit: Of Tele2 natuurlijk
Doe maar T-Mobile dan, dan stap ik ook over naar hun. Ik wordt er langzaam wat gefrustreerd van, dat mijn dochter met haar €11 BEN abonnementje meer bereik heeft dan ik, met mijn dure VF abbo :( Zodra we ergens een winkel inlopen (in de grote stad), dan is VF weg en heeft T-Mobile nog vol bereik, dat gebeurt me iets te vaak, dus een mooi alternatief ;)
Als dat dan lekker combineert met glasvezeldiensten, dan is Pinda weer happy :)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
haha, ik kom dus van Online (lees verhaaltje hierboven), maar heb nu met beide problemen. (bij Online kunnen ze je dus nu t/m 4 oktober niet afsluiten omdat ze in transitie zijn _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

apis29 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:34:
Miste alleen wel een instellingen knop op de ab die je direkt in het tv instellingen menu brengt waar je de taal en ondertiteling kunt instellen
Ik wist niet eens dat je dit kon instellen. Zijn hier veel opties mogelijk? En uitzending gemist, zit dat alleen op de versies met een harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 07:25:
[...]Ik wist niet eens dat je dit kon instellen. Zijn hier veel opties mogelijk? En uitzending gemist, zit dat alleen op de versies met een harde schijf?
Veel opties in dat menu niet echt. Bij BBC First kan je (echte) ondertitels aanzetten maar die instelling geldt dan meteen voor alle zenders en dan krijg je dus die teletekst ondertiteling bij de overige zenders (waar aanwezig) |:( . En je kan bij sommige zenders naar het tweede audiospoor switchen (Eurosport dus bijv. en Disney Channel op 16 en Cartoon Network schieten me te binnen. Vlgns mij is dat ook meteen alles; Euronews misschien nog). Maar ook hier geldt weer dat het meteen voor alle zenders is ...
Uitzending gemist zit op elke stb, maar dat is dan ook de klassieke ouderwetste Uitzending Gemist (onder On Demand; bij de Amino ook direkt bereikbaar met één knop 'Kiezen en Kijken'. edit: schijnbaar de rode knop bij de Entone?)

(niet op schaal; die van de Entone is een stuk(je) kleiner in het echt)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qf812bK.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yDgJWOh.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 23-09-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

apis29 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:16:
[...]
Maar ook hier geldt weer dat het meteen voor alle zenders is ...
Dat is dus ook nog niet echt handig.
Uitzending gemist zit op elke stb, maar dat is dan ook de klassieke ouderwetste Uitzending Gemist
Wat bedoel je met klassieke ouderwetse UG? Ga thuis toch eens kijken of we dat ook hebben, wist er niks vanaf in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:27:
[...]Wat bedoel je met klassieke ouderwetse UG? Ga thuis toch eens kijken of we dat ook hebben, wist er niks vanaf in ieder geval.
Je had het over stb's mét harde schijf dus ik dacht dat je misschien bedoelde dat er (automatisch)op dat ding zelf werd opgenomen en dingen als 'begin gemist' maar dan wel met pauzeer en spoelfuncties e.d.
Klassiek is dan gewoon on demand (streaming) programma's van voorbije dagen terugkijken van de NPO en 'KIJK' (SBS6, Veronica, ...); geen RTLXL aanwezig.

http://www.npo.nl/uitzending-gemist
http://www.kijk.nl/

Alleen mist er vlgns mij wel het een en ander. Ik wilde laatste The Bridge terugkijken en die stond er helemaal niet tussen (maar op de site van de NPO wel gewoon)

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 23-09-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

apis29 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:34:
[...]
Je had het over stb's mét harde schijf dus ik dacht dat je misschien bedoelde dat er (automatisch)op dat ding zelf werd opgenomen en dingen als 'begin gemist' maar dan wel met pauzeer en spoelfuncties e.d.
Klassiek is dan gewoon on demand (streaming) programma's van voorbije dagen terugkijken van de NPO en 'KIJK' (SBS6, Veronica, ...); geen RTLXL aanwezig.
Aha ok. Op die manier. Nee, dat bedoelde ik inderdaad niet. Ga het vanavond eens testen. Bedankt voor de info zover!
Alleen mist er vlgns mij wel het een en ander. Ik wilde laatste The Bridge terugkijken en die stond er helemaal niet tussen (maar op de site van de NPO wel gewoon)
Ik geloof dat zoiets te maken heeft met rechten, soms verbieden programma makers dat hun programma's op een bepaalde manier niet mag worden gestreamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
apis29 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:16:
[...]

Veel opties in dat menu niet echt. Bij BBC First kan je (echte) ondertitels aanzetten maar die instelling geldt dan meteen voor alle zenders en dan krijg je dus die teletekst ondertiteling bij de overige zenders (waar aanwezig)
Heeft BBC First bij Vodafone normaal geen ondertitels dan, zodat je de teletekst-ondertitels moet nemen? Bij anderen (zoals Telfort) heeft BBC First gewoon ("ingebrande") ondertitels. Dit in tegenstelling tot BBC 1 en 2.

• apis29
  • Niet online
Rallye schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:11:
[...]

Heeft BBC First bij Vodafone normaal geen ondertitels dan, zodat je de teletekst-ondertitels moet nemen? Bij anderen (zoals Telfort) heeft BBC First gewoon ("ingebrande") ondertitels. Dit in tegenstelling tot BBC 1 en 2.
Nope, standaard is het zonder ondertitels :) (de ingebrande ondertitels zijn in dit geval een optie, dus gewoon witte ondertitels ipv geel/blauw van de echte teletekst ondertiteling)

• wimpien
Ik kom zojuist dit bericht tegen over NLE:
http://www.providers.nl/2...-pakketten-nle-uitgelekt/

Met "een geheime pagina" zijn ze erachter gekomen hoe de pakketten van NLEx er uit gaan zien. Het gaat hier om: https://www.nle.nl/alles-in-1/bestellen

Ik heb even gekeken, maar dit lijkt in alle opzichten op WMP van KPN Wholesale. Dus een KPN/Telfort/XS4ALL kloon, zonder eigen TV streams of andere diensten waarmee ze zichzelf onderscheiden.

Echt jammer, ik had wel verwacht dat ze zelf apparatuur op gingen hangen in de PoPs. Hoe wil je anders "de markt wakkerschudden"?

• Mattie112
Hm lol €50 voor 100/100??? Dan blijf ik mooi bij vodafone a €35 ;)

edit:
als bij voda natuurlijk verder niks gaat veranderen

[ Voor 31% gewijzigd door Mattie112 op 24-09-2016 18:19 ]

• apis29
  • Niet online
Ja het was al min of meer bekend dat ze de strijd om VF Thuis toch niet gaan winnen dus van een energiemaatschappij ga je toch niet verwachten dat ze zelf aan de slag gaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09

TotaalTV link:

Grappig, stap ik bijna over van Tele2 naar Vodafone, keer ik er straks weer terug :) (en kan ik weer zwaaien naar Fox Sports)

Hoe lang verwachten jullie dat dit proces in beslag zal nemen? Korter dan een jaar? Want in dat geval kan ik potentieel weer binnen mijn contractperiode op zoek naar iets anders, daar ik natuurlijk heb getekend voor Vodafone. Niet voor pakweg Online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
DarkCh1ld schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:12:
[...]

Grappig, stap ik bijna over van Tele2 naar Vodafone, keer ik er straks weer terug :) (en kan ik weer zwaaien naar Fox Sports)

Hoe lang verwachten jullie dat dit proces in beslag zal nemen? Korter dan een jaar? Want in dat geval kan ik potentieel weer binnen mijn contractperiode op zoek naar iets anders, daar ik natuurlijk heb getekend voor Vodafone. Niet voor pakweg Online ;)
Ik las dat eind oktober de biedingen van partijen op Vodafone Thuis binnen moeten zijn en dat men in november de winnende partij bekend maakt.

Ik verwacht dat er zeker de eerste maanden niet veel wijzigt. Als het dat al doet, en dat in je nadeel is kan je opzeggen.

Ben zelf ook benieuwd, mocht Tele2 of T-Mobile het worden zie ik mezelf blijven, anders zal het verwacht ik KPN worden voor mij.

Ben eigenlijk wel blij, dat Vodafone Thuis verkocht wordt. Heb nu Vodafone Thuis en Vodafone Mobiel, maar dat laatste valt me erg tegen qua bereik (sinds een maand of zes, volgens mij met opschalen van 4G en het afschalen van 2G en 3G (je belt nog steeds via die laatste). Heb vijf jaar een zakelijk Vodafone abonnement, altijd goed ontvangst, zes maanden geleden privé ook naar Vodafone gegaan. Maar nu op beide slecht bereikbaar (2G en 3G, 4G is prima). Ik was sowieso naar KPN gegaan, nu kan ik mogelijk kiezen uit T-Mobile of Tele2.

[ Voor 22% gewijzigd door Bartjeee op 25-09-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Het zou voor mij wel voordelig zijn als Vodafone Thuis door T-mobile overgenomen wordt. Daar heb ik nog 1,5 jaar een abonnement lopen namelijk.

Neemt niet weg dat ik het jammer vindt dat Vodafone gaat stoppen met Vodafone Thuis, vrijwel de goedkoopste glasvezel provider voor internet en tv. Verder is het kastje snel genoeg, lang niet zoveel storingen als bij KPN en uitzending en begin gemist is ideaal. Hoop dat die zaken niet gaan veranderen na overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 11-09 13:08
Even een vraag hier, aangezien de Vodafone helpdesk voor nieuwe klanten niet bereikbaar is. Kan iemand mij vertellen wat de maximale afstand mag zijn tussen je glasvezelpunt en het modem? Ik weet dat dit bij kabel best kort is (max 0,5 meter vanaf CAI punt), geen idee hoe dit bij glasvezel werkt. Ik wil ff een nieuwe stopcontact maken hiervoor, ben even aan het kijken waar ik deze het beste kan plaatsen. En hoe worden het glaspunt en modem met elkaar verbonden? UTP?

[ Voor 7% gewijzigd door Muncher op 25-09-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Muncher schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:09:
En hoe worden het glaspunt en modem met elkaar verbonden? UTP?
Met een glasvezel patchkabel van +/- 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Nee joh! Er zit een SingleMode SC bidi kabel tussen.
Afbeeldingslocatie: http://upload.ecvv.com/upload/Product/20127/China_Optical_Fiber_SC_Single_Mode_Simplex_Patch_Cord20127241500101.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 11-09 13:08
rens-br schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:31:
[...]

rens-br schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:31:
[...]

Net eindelijk iemand aan de draad gehad bij Vodafone. Ze geven aan dat het maximaal 1,5 meter max zijn en dat dit een gewone UTP kabel is (wat ik sterk betwijfel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Niet te geloven. Ik heb gewoon alweer een storing. Dat is alweer de derde deze maand, waarschijnlijk heeft er weer iemand aan de kabels gezeten in de verdeelkast.

Edit: Contact gehad met de klantenservice. Voordat ze kon gaan kijken wat er mis was, werkte alles weer. Ze heeft nog wel even gekeken of de kruising administratief was verwerkt en dat was gelukkig het geval. Dus dat probleem zal en kan niet meer optreden.

[ Voor 77% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06-2023

jrd

Ik heb zojuist de laatste wat pagina's door zitten lezen van het topic, maar ik hoop dat iemand mij misschien iets meer kan vertellen...

Ik ben met name ontzettend benieuwd naar de beeldkwaliteit van de televisie van Vodafone? En in het bijzonder eigenlijk als je dit moet vergelijken met de beeldkwaliteit die Ziggo nu levert.

Binnenkort ga ik verhuizen en heb Vodafone aangevraagd, maar zit dus eigenlijk sterk te twijfelen om het gewoon te annuleren en uiteindelijk toch voor de veilige keuze te gaan van Ziggo. Ik heb zelf nooit problemen gehad met Ziggo en eigenlijk meer dan tevreden over de algehele kwaliteit van de diensten die ze leveren. Hoop dus dat iemand misschien voor mij die vergelijking kan maken en zijn / haar ervaringen kan delen op dit vlak.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
In cijfertjes is de beeldkwaliteit van Vodafone beter (want gemiddeld hogere bitrates dan bij Ziggo). Ik was zelf zeer tevreden over de kwaliteit. Dan praat ik alleen over de HD zenders uiteraard. Als Vodafone bij jou eigen apparatuur in de wijkcentrale heeft staan is het zelfs helemaal beter te noemen. Die tv-streams zijn nog een stukje beter dan de gebieden waarin Vodafone het afneemt van KPN Broadcast Services. Maar ook in die laatst genoemde gebieden gebruikt Vodafone betere streams dan KPN zelf.

Je zit in een gebied waar Vodafone eigen apparatuur in de PoP heeft, indien je een 20/20 abonnement kan bestellen. Dat kan alleen daar, niet in gebieden waar via KPN wordt ingekocht en geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ben zelf ook zeer te spreken over de beeldkwaliteit. HD zenders zien er goed uit. De TV Anywhere app werkt goed en is in goede kwaliteit en ik ben heel erg te spreken over de snelheid van de Settopbox (entone).

Ik zit dan overigens wel in een gebied waar Vodafone hun eigen apparatuur heeft geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb sinds een aantal dagen dat mijn SIP niet meer werkt, niet over de standaard poort 5060 als alternatieven zoals 5070 (cheapconnect). Een week terug werkte het nog en aan mijn kant is er niks anders, meer mensen hier last van?

• monsieurpinot
monsieurpinot schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:33:

n.a.v. dit verhaal: morgenochtend komt eindelijk reggefiber de aansluiting verleggen. Ben benieuwd.
hoe moeilijk is het eigenlijk je glasvezelmodem zelf aan te leggen, en kan dit? (duurt waarschijnlijk nog wel weer een aantal dagen voordat monteur voor modem op de stoep staat, en tv kan ik echt wel zelf installeren _/-\o_

• rens-br

rens-br

monsieurpinot schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:02:
n.a.v. dit verhaal: morgenochtend komt eindelijk reggefiber de aansluiting verleggen. Ben benieuwd.
hoe moeilijk is het eigenlijk je glasvezelmodem zelf aan te leggen, en kan dit? (duurt waarschijnlijk nog wel weer een aantal dagen voordat monteur voor modem op de stoep staat, en tv kan ik echt wel zelf installeren _/-\o_
Het aansluiten van het modem stelt niks voor, het aanleggen van de glasvezelpunt kan je niet zelf. (Maar dat komt Reggefiber doen lees ik) Maar de monteur komt toch langs om dit alles te doen, dus waarom zou je zelf gaan kloten?

Verder bespaard het ook geen tijd, want de lijn is toch pas actief als de monteur is geweest.

Wat je wel alvast kan doen is ethernetkabels trekken voor je TV('s) / computers.

• Napsju
Mattie112 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:20:
Ik heb sinds een aantal dagen dat mijn SIP niet meer werkt, niet over de standaard poort 5060 als alternatieven zoals 5070 (cheapconnect). Een week terug werkte het nog en aan mijn kant is er niks anders, meer mensen hier last van?
Idem hier, maar al een maand ofzo. Ben ook nog altijd op zoek naar een oplossing.

Lekker!

• Mattie112
Napsju schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:40:
[...]

Idem hier, maar al een maand ofzo. Ben ook nog altijd op zoek naar een oplossing.
Gebruik jij ook een FritzBox? Ik ben nu met Tim van Cheapconnect aan het debuggen, zijn doen traces, ik doe traces dus ik hoop dat we wat gaan vinden.

• Napsju
Ik gebruik een TPlink mediaconverter, Een Synology RT1900 en een Gigaset met SIP. Ben benieuwd of jullie samen tot een oplossing kunnen komen.

Lekker!

• Napsju
Mattie112 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:49:
[...]
Ik ben nu met Tim van Cheapconnect aan het debuggen
Hebben jullie iets gevonden?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Napsju schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:34:
[...]

Hebben jullie iets gevonden?
We zijn nog bezig (gaat via de mail dus niet we zijn er niet continue mee bezig :p), ik doe iets daar checken ze iets en vragen ze weer om een change bij mij.

Wat ik in elk geval wel heb uitgesloten is dat het aan de Fritzbox ligt, op kantoor werkte hij perfect!

I'll keep you updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

Mattie112 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:19:
Hm lol €50 voor 100/100??? Dan blijf ik mooi bij vodafone a €35 ;)

edit:
als bij voda natuurlijk verder niks gaat veranderen
Hoe kom je aan 35 euro of heb je een dealtje wat nog loopt? De 100/100 zit op 40 euro toch?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

JB schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:02:
Hoe kom je aan 35 euro of heb je een dealtje wat nog loopt? De 100/100 zit op 40 euro toch?
Als je in een regio woont waar Vodafone hun eigen apparatuur in de POP heeft zitten, dan krijg je vanaf 100/100 5 euro postcode korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

rens-br schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:07:
[...]

Als je in een regio woont waar Vodafone hun eigen apparatuur in de POP heeft zitten, dan krijg je vanaf 100/100 5 euro postcode korting.
Hoe kan ik dat zien, of moet je daarvoor bellen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

JB schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:35:
Hoe kan ik dat zien, of moet je daarvoor bellen?
Als je je postcode invoert en je woont in zo'n regio, dan wordt de optie vanzelf zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TE5Y0ulvoriFQE8bMpDJfCCd/full.png

Woon je niet in zo'n regio, dan krijg je de optie niet te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 30-09-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

rens-br schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:38:
[...]

Als je je postcode invoert en je woont in zo'n regio, dan wordt de optie vanzelf zichtbaar:
[afbeelding]

Woon je niet in zo'n regio, dan krijg je de optie niet te zien.
Aah helder! Wat een kak korting. Ik kan er niks aan doen dat de POP apparatuur niet van VF is in onze regio dus ik mag 5 euro meer aftikken... Lekker dan :/

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 103 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.