Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:25
Ik denk ook na over nog een UAP-AC-PRO gehehe een 3e gewoon omdat het cool is en kan ;-) Ja die WAF (Wife Acceptance Factor) wordt wel op de proef gesteld. Vorig jaar ook nog een nieuwe NAS 916+ en twee intel NUC's met ESXi erop. Complete ICT in huis is vernieuwd in 2016.

Vorige maand nog de US-8 voor boven gekocht, gewoon omdat ik dan overal spanningtree heb op mijn poorten ;) . Nu maar weer eens naar de vrouw luisteren waarom ze die vouwwagen toch zo graag wil kopen me deze leeftijd kids. Dan kan je geen nee meer zeggen als Tweaker met de meterkast vol spullen. Dat voelen ze erg goed aan die vrouwen. _/-\o_

HD is mijn inziens echt voor locaties waar heel veel personen tegelijk staan, lees een feesthal waar ze schouder aan schouder staan.

Maar een 3e zend/ontvanger is er toch 1 extra, die net met de antenne onder een iets andere hoek het signaal beter kan ontvangen.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
quote:
Zandpad schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:45:
[...]

Ik vraag me af hoeveel dat bijdraagt in de huis/tuin/keuken situatie. Persoonlijk merk ik geen verschil met de pro's in huis, en de LR's op verschillende locaties bij klanten, en de pro's / LR's bij ons op kantoor.
Ik vraag me af waar ik meer waarde aan moet hechten, de betere antenne van de LR of de 3x3 op 5GHz bij de Pro. Gezien beiden nu "normale" PoE ondersteunen en t prijsverschil is neig ik meer naar de LR.
quote:
HD's zijn echt te duur voor in huis inderdaad (al is de WAF al redelijk hoog met een USG, 2x US8-60W, 3x AC Pro, en in de toekomst 1x AC Mesh.). Ik ben benieuwd of ik ooit nog een project krijg waarbij de high density deployment heb waarbij de AC Pro HD echt gerechtvaardigd is. Dan kan ik echt zeggen dat ik alle Unifi spullen in mn handen heb gehad >:)
Ik heb gisteren eens gedropt dat ik een Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 250W PoE+) wil, de reactie was enkel "zo, das n hoop geld" dus dat gaat wel lukken ;)

• Zandpad
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:22
quote:
Cartman! schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:01:

Ik vraag me af waar ik meer waarde aan moet hechten, de betere antenne van de LR of de 3x3 op 5GHz bij de Pro. Gezien beiden nu "normale" PoE ondersteunen en t prijsverschil is neig ik meer naar de LR.
Als ik de keuze nu had, dan was ik voor de LR's gegaan, mede omdat ik overal patchpunten in huis heb en de wifi dus alleen maar als extra gebruik (telefoon, tablet, chromecasts etc).
quote:
Ik heb gisteren eens gedropt dat ik een Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 250W PoE+) wil, de reactie was enkel "zo, das n hoop geld" dus dat gaat wel lukken ;)
Heb je echt 250W PoE power nodig? Of pak je hem vanwege de 24 poorten? Anders is de 16 poort versie ook nog een optie, scheelt weer een stukje.

D5000, D3000, F65, 18-70IF, 70-300IF VR, 35, 50, 18-55VR, 55-200VR, SB600 Website --- Twitter

• LightStar
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-10 13:41
Gelukkig geen problemen met WAF..., enige was dat het lapmpje op de overloop uit moest..., qua netwerk mag ik doen wat ik graag wil als het maar goed blijft werken.

Ubiquiti UniFi®

• Cartman!
  • Niet online
quote:
Zandpad schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:04:
[...]

Als ik de keuze nu had, dan was ik voor de LR's gegaan, mede omdat ik overal patchpunten in huis heb en de wifi dus alleen maar als extra gebruik (telefoon, tablet, chromecasts etc).
Ja, prijs/kwaliteit/feature-technisch denk ik de beste keuze nu. Jammer wel dat de shops die deze vrijwel gegarandeerd
quote:
Heb je echt 250W PoE power nodig? Of pak je hem vanwege de 24 poorten? Anders is de 16 poort versie ook nog een optie, scheelt weer een stukje.
Ik had de 16 nog niet gezien omdat die niet in de pricewatch gegroepeerd wordt, ook zeker interessant! :) Qua power vind ik t lastig inschatten nog want ik wil n aantal PoE camera's hebben en dus 2 of 3 LR's dus moet even uitrekenen hoeveel dat nodig heeft.

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:49

masauri

aka qwybyte

quote:
Probeer het is met te zeggen:
Voor het totale netwerk dat ik wil aanleggen in ons nieuw gekochte huis (cat6a met patchpanel enz. en ubiquiti apparatuur) kom ik rond de 1020 euro zonder een kast of rack om het in te installeren :+

Dit is mijn voorlopig gekozen setup (buiten mijn reeds bestaande hardware):
#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti UniFi Switch US-16-150W€ 323,80€ 323,80
1Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)€ 104,95€ 104,95
1Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 141,95€ 141,95
1Ubiquiti UniFi Cloud Key€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 659,70

Switch met PoE vooral omdat ik er ook ip cams op wil aansluiten in de toekomst.
1 pro vooraan in het huis waar de bureau/woonkamer zich bevind.
Anderzijds een LR achteraan het huis voor de keuken /wasplaats en zo ver mogelijk naar buiten de tuin toe. (is ongeveer 100m achter ons huis dus wordt leuk testen hoever het signaal reikt 8) )

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 11 - Inschrijven nog mogelijk! Start 31/10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LightStar
quote:
Cartman! schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:10:
[...]

[...]

Ik had de 16 nog niet gezien omdat die niet in de pricewatch gegroepeerd wordt, ook zeker interessant! :) Qua power vind ik t lastig inschatten nog want ik wil n aantal PoE camera's hebben en dus 2 of 3 LR's dus moet even uitrekenen hoeveel dat nodig heeft.
Zie onderstaand dat is met 3 AC-LR en 1x cloudkey

Ubiquiti UniFi®

• Cartman!
  • Niet online
Ik zit ongeveer aan hetzelfde te denken ja, zijn nu bezig met een huis zelf te bouwen die hopelijk over een jaar bewoonbaar wordt en daar wil ik t gewoon goed aanpakken ipv in elke kamer n eigen switch te rommelen. De cloud key heb ik niet nodig gezien ik de Unifi software gewoon op de NAS in Docker kan draaien, dat scheelt weer wat dus.
quote:
LightStar schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:12:
[...]

Zie onderstaand dat is met 3 AC-LR en 1x cloudkey

[afbeelding]
Ohhh, ruim voldoende kracht dan met 250W, dank! :)

Cartman! wijzigde deze reactie 01-03-2017 13:13 (32%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zandpad
Prima overzicht hierboven @Cartman!. 16P 150W lijkt me meer dan voldoende voor 3 LR's. Eventueel voor meer poorten kun je dan nog een 24P non PoE pakken.

D5000, D3000, F65, 18-70IF, 70-300IF VR, 35, 50, 18-55VR, 55-200VR, SB600 Website --- Twitter

• Cartman!
  • Niet online
Ja, moet nog een overzicht maken hoeveel aansluitingen ik precies denk nodig te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Perkouw
  • Laatst online: 14:08

Perkouw

Moderator General Chat
FYI. Ik heb met diverse shops contact opgenomen m.b.t. de Lite versie die mogelijk geüpgraded zou kunnen zijn. Tot dusver alleen positief bericht terug gehad van Informatique die aangeeft: "Het betreft hier inderdaad de ge-update versie van dit product met 24V en 803.af/A"

• mawi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 30-09 20:25
Even een vraag, ben nu bezig met het opzetten van een Guest WiFi network, had alles volgens het boekje gedaan (artikeltjes op ubnt.com, maar kreeg het de hele tijd niet aan de praat (geen Internet access). Wat ik nu uiteindelijk heb geprobeerd, is een NAT rule voor Guest VLAN aangemaakt en nu lijkt het wel te werken. Het is me niet duidelijk of dit nu eigenlijk nodig zou moeten zijn.

Iemand?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Polyprobatos
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 01-01 16:53
quote:
wopper schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:12:
[...]

Ik zou twee keer een LR kopen en daar eens mee gaan spelen, wifi op je connectbox uit. En de overige instellingen zijn op de connectbox denk ik gemakkelijker voor een lurker ehhh leek 8) te doen dan in de Edge Router.

Als je je wifi onder controle hebt en tevreden bent kan je stappen maken naar bridge modus en een eigen USG of ER.

Maak niet de fout om te denken dat je 150Mbit overal stabiel haalt met 1 AP, in een doodnormaal rijtjes huis uit 1974 betonnen bouw heb ik al 2 AP's nodig. Want ik deel de mening, ik wil overal op wifi 150mbit kunnen binnenhalen.
Ik ben met 10(Mbps) op de laptops en misschien 1(Mbps) op de smartphones ook al tevreden, als het maar constant is en gelijktijdig kan. Mijn grootste probleem met de Connect Box is het zeer beperkte aantal clients dat hij aan lijkt te kunnen (welgeteld één) en het bereik. De Connect Box haalt de beneden verdieping eigenlijk helemaal niet, terwijl die inmiddels acht jaar oude Linksys E3000 dat nog wel deed.

Twee AP's zou inderdaad ideaal zijn, maar dan moeten er toch weer kabels getrokken worden om die AP's aan te sluiten en dat probeer ik nu juist te vermijden vanwege de layout van het huis.

Misschien moet ik het toch maar gewoon proberen, eerst met eentje, gewoon aangesloten op de Connect Box. Als het helemaal niets wordt, stuur ik hem gewoon retour en kan ik altijd nog naar iets anders uitwijken.

• DorisJerks
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 20-09 16:03
quote:
mawi schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:53:
Even een vraag, ben nu bezig met het opzetten van een Guest WiFi network, had alles volgens het boekje gedaan (artikeltjes op ubnt.com, maar kreeg het de hele tijd niet aan de praat (geen Internet access). Wat ik nu uiteindelijk heb geprobeerd, is een NAT rule voor Guest VLAN aangemaakt en nu lijkt het wel te werken. Het is me niet duidelijk of dit nu eigenlijk nodig zou moeten zijn.

Iemand?
Gebruik je een edgerouter of usg? Of iets totaal anders
Wat heb je als DNS server opgegeven, en heb je een DNS listen aangemaakt voor het guest VLAN?

• wopper
quote:
mawi schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:53:

Iemand?
Naar het internet moet je altijd natten, je krijgt maar 1 routeerbaar publiek adres. Daarachter moet alles genat worden.

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:29
Als ik dit topic door blader dan zie ik dat de Unifi AP AC LR 48V ondersteunt. Gaat Ubiquiti in de toekomst alles 48V maken?

• mawi
  • Laatst online: 30-09 20:25
quote:
wopper schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 06:32:
[...]
Naar het internet moet je altijd natten, je krijgt maar 1 routeerbaar publiek adres. Daarachter moet alles genat worden.
Ik dacht eerlijk gezegd dat dit in de router zelf wordt geregeld, aangezien ik de NAT Rule voor het Guest VLAN nog nergens ben tegengekomen in de artikeltjes die ik had gevonden voor het configureren van een Guest VLAN. Maar goed, het werkt nu.

Ander punt waar ik nog wel mee zit is dat de snelheid omlaag lijkt te zijn gegaan; ik heb 100/100 van KPN, mar dat lijk ik nu niet meer te halen. Enig idee waar te beginnen met troubleshooten?

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-10 17:34
quote:
[...]

[...]

Ik zou voor de pro gaan. Ik heb nog nooit echt de meer waarde van de LR gemerkt in een huis tuin en keuken situatie. Maar van 3x3 wel. Nieuw laptops en iPads en telefoons bevatten 3x3 en met 500mbit plus bestanden weg schrijven naar NAS is prettiger dan dat he ontvangen hebt bij 2 buren verder.

Met de pro heb je ook goed ontvangst bij de buren en in de tuin.

• Cartman!
  • Niet online
Toch geinig dat iedereen zo z'n eigen ervaring heeft met de verschillen tussen deze producten. Die LR vind ik sowieso een raar gepositioneerd omdat ie qua range beter zou moeten zijn dan de pro maar enkel op 5GHz inlevert tov de Pro. Je zou verwachten dat de Pro ook dezelfde range kan bieden als de LR.
quote:
Cartman! schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:29:
Toch geinig dat iedereen zo z'n eigen ervaring heeft met de verschillen tussen deze producten. Die LR vind ik sowieso een raar gepositioneerd omdat ie qua range beter zou moeten zijn dan de pro maar enkel op 5GHz inlevert tov de Pro. Je zou verwachten dat de Pro ook dezelfde range kan bieden als de LR.
Dat licht met name aan de antenne van de LR dit verschilt ten opzichten van de Lite en Pro

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Cartman!
  • Niet online
quote:
djkavaa schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Dat licht met name aan de antenne van de LR dit verschilt ten opzichten van de Lite en Pro
Dat begrijp ik, maar bij Pro verwacht ik gezien t prijsverschil ook die andere/betere antenne. Nu heeft de LR een featuere die de Pro niet heeft zegmaar.

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:36

zeroday

Dream within a dream

quote:
Cartman! schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:14:
[...]

Dat begrijp ik, maar bij Pro verwacht ik gezien t prijsverschil ook die andere/betere antenne. Nu heeft de LR een featuere die de Pro niet heeft zegmaar.
Maak je daar niet zo zorgen over. Ik heb de Pro als de LR
beide presteren super. de Pro hoeft niet een beter bereik te hebben als deze maar de datadoorvoer kan garanderen wat de LR niet kan. Als de 3x3 belangrijk voor je is om zo een max performance te halen dan koop je de PRO, is dat niet het geval dan gebruik je de LR.. de AC HD laat ik even buiten beschouwing gezien de prijs. Aangezien ik altijd streaming problemen had en daar vaak de AP's de schuld van gaf, bleek het uiteindelijk een probleem van mijn interne wlan adapter van het notebook. Om daarvanaf te zijn heb ik een 3x3 USB client gekocht en een PRO .. Nooit meer streaming klachten daarna gehad .. (Potplayer gebruiken hielp ook tov Videolan) ..

Met 3 AP's heb ik het hele huis perfect in balans, behalve als ik de toilet binnenstap met de iPAD ;-) dan is er even een korte wireless onderbreking. Waarom dat daar precies gebeurt weet ik niet maar weet wel dat er 15 seconden later wel weer een goede verbinding is ;)

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

quote:
zeroday schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:24:
[...]
behalve als ik de toilet binnenstap met de iPAD ;-) dan is er even een korte wireless onderbreking. Waarom dat daar precies gebeurt weet ik niet maar weet wel dat er 15 seconden later wel weer een goede verbinding is ;)
Goede isolatie tegen negatieve geuren en supersonische afzuiginstallatie? >:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ik denk dat het met de LR vs de Pro ook zo is dat er een 2e ethernet poort op zit?
Van daaruit kon ge dan "doorlussen" naar een andere AP had ik begrepen?
Dat zal toch ook iets van het prijsverschil maken.

• wopper
Guest policies uitzetten die gaan over de CPU in de AP's

quote:
masauri schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:50:
Ik denk dat het met de LR vs de Pro ook zo is dat er een 2e ethernet poort op zit?
Van daaruit kon ge dan "doorlussen" naar een andere AP had ik begrepen?
Dat zal toch ook iets van het prijsverschil maken.
Dat heeft daar niets mee te maken ;)
De 2e Poort op de Ubiquiti UAP Pro en Ubiquiti UAP AC Pro zijn NON-PoE
Dat wil dus zeggen dat het enkel en alleen een normale doorlus poort is.
Om bijvoorbeeld een PC of iets aan te sluiten.

Stel dat je ze dus niet aan het plafond of dergelijke hangt. Maar waar je netwerk aansluitingen zitten in de muur. En je wilt nog een andere apparaat aansluiten en je hebt maar 1 aansluiting dan kun je met een Pro dus doorlussen.

Het prijs verschil zit daar niet in denk ik zo, eerder de hogere doorvoersnelheden.

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ik was me hier niet van bewust, hartelijk dank om dit te verduidelijken!
Dit word dus nog wat meer kabel trekken dan verwacht ^^

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-10 22:09

mvds

Totally awesome!

quote:
djkavaa schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:15:
[...]

Dat heeft daar niets mee te maken ;)
De 2e Poort op de Ubiquiti UAP Pro en Ubiquiti UAP AC Pro zijn NON-PoE
Dat wil dus zeggen dat het enkel en alleen een normale doorlus poort is.
Om bijvoorbeeld een PC of iets aan te sluiten.

Stel dat je ze dus niet aan het plafond of dergelijke hangt. Maar waar je netwerk aansluitingen zitten in de muur. En je wilt nog een andere apparaat aansluiten en je hebt maar 1 aansluiting dan kun je met een Pro dus doorlussen.

Het prijs verschil zit daar niet in denk ik zo, eerder de hogere doorvoersnelheden.
Klopt, die poort is wel gewoon full-speed dus je zou er eventueel een PoE injector tussen kunnen gebruiken en dan wel doorlussen :) Je moet dan wel de mogelijkheid hebben om ergens voeding vandaan te halen voor de injector natuurlijk.

Steun mij voor Alpe d'HuZes 2019!

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:37

Quakie

quakelen

hehe haalt wel nut van POE onderuit...:P

Ik teken nergens meer voor

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
quote:
Perkouw schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:20:
FYI. Ik heb met diverse shops contact opgenomen m.b.t. de Lite versie die mogelijk geüpgraded zou kunnen zijn. Tot dusver alleen positief bericht terug gehad van Informatique die aangeeft: "Het betreft hier inderdaad de ge-update versie van dit product met 24V en 803.af/A"
Voor de zekerheid quote ik mezelf maar even. Krijg zojuist mail met excuses van Informatique. Kennelijk verkopen ze ook nog de oude versie en had een andere medewerker dit verkeerd aan mij gecommuniceerd. :(

Tot dusver helaas nog geen shop kunnen vinden die de nieuwe versie aanbied, jammer. Even afwachten dus.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:31
WiMood levert wel al de nieuwe versie. Als je echt op korte termijn wat nodig hebt, DM me dan maar, dan reken ik even uit wat het kost.

Picobello B.V.

quote:
Perkouw schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:21:
[...]

Voor de zekerheid quote ik mezelf maar even. Krijg zojuist mail met excuses van Informatique. Kennelijk verkopen ze ook nog de oude versie en had een andere medewerker dit verkeerd aan mij gecommuniceerd. :(

Tot dusver helaas nog geen shop kunnen vinden die de nieuwe versie aanbied, jammer. Even afwachten dus.
Kon het mij al niet voorstellen.
Anders had ik ze ook al gehad >:)
quote:
Hammetje schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:23:
WiMood levert wel al de nieuwe versie. Als je echt op korte termijn wat nodig hebt, DM me dan maar, dan reken ik even uit wat het kost.
Nee dat doen ze Niet enkel en alleen de LR niet de Lite waar Perkouw het over heeft.

Kavaa wijzigde deze reactie 02-03-2017 14:31 (26%)

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:31
quote:
djkavaa schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:30:
[...]

Kon het mij al niet voorstellen.
Anders had ik ze ook al gehad >:)

[...]

Nee dat doen ze Niet enkel en alleen de LR niet de Lite waar Perkouw het over heeft.
Excuses, ik dacht dat het over de LR ging. Lite is indd ander verhaal. Thx voor de headsup Kay! :)

Picobello B.V.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@djkavaa Jij voorziet ons wel van een update zodra ze daar wel leverbaar zijn hé? Aas nu toch wel op een paar Lites. :)
quote:
Perkouw schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:36:
@djkavaa Jij voorziet ons wel van een update zodra ze daar wel leverbaar zijn hé? Aas nu toch wel op een paar Lites. :)
Sure ;) Zelfde als ik gedaan heb met de LR
Zodra ik ze binnen had meteen gepost.

• Polyprobatos
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 01-01 16:53
quote:
djkavaa schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:30:

[...]

quote:
djkavaa schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:38:
[...]

Sure ;) Zelfde als ik gedaan heb met de LR
Zodra ik ze binnen had meteen gepost.
Het is mij even onduidelijk: is er van de LR nu ook een nieuwe versie en zo ja, is WiMood dan de enige die deze versie al verkoopt?

Ik wilde namelijk net één LR bestellen voor thuisgebruik en WiMood is dan aan de dure kant. Echter, als ze een nieuwere versie verkopen dan betaal ik daar graag een paar euro meer voor.

Polyprobatos wijzigde deze reactie 02-03-2017 15:49 (15%)

quote:
Polyprobatos schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:48:
[...]

[...]

Het is mij even onduidelijk: is er van de LR nu ook een nieuwe versie en zo ja, is WiMood dan de enige die deze versie al verkoopt?

Ik wilde namelijk net één LR bestellen voor thuisgebruik en WiMood is dan aan de dure kant. Echter, als ze een nieuwere versie verkopen dan betaal ik daar graag een paar euro meer voor.
WiMood is niet de enige.
Maar dat wil niet zeggen dat alle webshops op internet de nieuwe al verkopen of dat ze je kunnen vertellen dat ze de nieuwe leveren.
Wij hebben ze in elk geval liggen, welke webshops ze wel verkopen geen idee.
Kwestie van navragen en hopen dat ze je de juiste info geven en dat ze in het Magazijn ook de juiste versie inpakken. Dit gezien de EAN code hetzelfde is en enkel aan de verpakking te verifiëren is of het om de nieuwe versie gaat.
Serienummer natrekken gaat ook niet 100% op. Want ik had er gisteren 20 in handen en daar waren er 7 van in de 80 range en 13 in fe F0 range.

Dus het is net geluk of net pech hebben.

• LightStar
even een schametloze crosspost misschien dat iemand hier het weet...

Vraag, ik bezit een aantal componenten van Ubiquiti (waaronder een USG-4-Pro) en nu wou ik het ntu kastje ertussen uit halen echter krijg ik geen link op mijn SFP poort, iemand enig idee ?

Ik gebruik een SC/PC - LC/PC kabel (http://www.ebay.com/itm/5...t%3D6%26sd%3D262318791683)

SFP modules (single mode), ik ben de blauwe nodig (als ik wat google werk doe maar op beide komt er geen link)

Zodra ik de SFP module erin druk wordt de ethernet poort gedeactiveerd en geeft de unifi software disconnected op WAN1

LightStar wijzigde deze reactie 02-03-2017 19:52 (6%)

Ubiquiti UniFi®

quote:
LightStar schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:49:
even een schametloze crosspost misschien dat iemand hier het weet...

Vraag, ik bezit een aantal componenten van Ubiquiti (waaronder een USG-4-Pro) en nu wou ik het ntu kastje ertussen uit halen echter krijg ik geen link op mijn SFP poort, iemand enig idee ?

Ik gebruik een SC/PC - LC/PC kabel (http://www.ebay.com/itm/5...t%3D6%26sd%3D262318791683)

[afbeelding]

SFP modules (single mode), ik ben de blauwe nodig (als ik wat google werk doe maar op beide komt er geen link)
[afbeelding]

Zodra ik de SFP module erin druk wordt de ethernet poort gedeactiveerd en geeft de unifi software disconnected op WAN1
Weet je 100% zeker dat de modules compatible zijn met de USG?
Je kunt ze namelijk laten coderen voor een specifiek device.
Anders doen ze het dus wellicht niet.

• LightStar
quote:
djkavaa schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:54:
[...]

Weet je 100% zeker dat de modules compatible zijn met de USG?
Je kunt ze namelijk laten coderen voor een specifiek device.
Anders doen ze het dus wellicht niet.
Het zijn modules van Ubiquiti (UF-SM-1G) dus hoop toch wel dat die het moeten doen.

Ubiquiti UniFi®

• Baggeraar
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:27

Baggeraar

Wat een gebagger..

Volgens de guide:
quote:
Link Speed
Set the link speed of the interface as needed to match the device plugged into the port. For RJ45 ports, select 1000 Mbps, 100 Mbps, or 10 Mbps. For SFP+ ports, select 10 Gbps or 1000 Mbps. SFP ports must be set to
1000 Mbps.

• LightStar
quote:
Poorten kun je tot zover ik kan zien niet handmatig zetten.

Edit de module is niet stuk in mijn US16 laat hij netjes alles zien:
code:
1
2
3
4
5
6
(UBNT) >show fiber-ports optical-transceiver-info all

Port     Vendor Name      Serial Number    Part Number      Rev  Compliance
-------- ---------------- ---------------- ---------------- ---- ----------------
0/17     UBNT             FT16101500554    UF-MM-1G                        1000SX
0/18     UBNT             FT16101506877    UF-SM-1G-S                      1000BX

LightStar wijzigde deze reactie 02-03-2017 20:40 (53%)

Ubiquiti UniFi®

quote:
LightStar schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:56:
[...]

Het zijn modules van Ubiquiti (UF-SM-1G) dus hoop toch wel dat die het moeten doen.
Ah dat kon ik op mobiel niet goed zien.
Wellicht even googlen op die port speed.

• ice-T106
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 10:11
quote:
Bedankt. Had er twee besteld bij de Paradigit. 1 met de stikker, maar ook nog 1 oudere zonder sticker (beide LR)

snel afvallen afvallen voordeligste hypotheek voordelige hypotheek

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:39
Ik kan het maar niet vinden, waar verander je de encryptie naar WPA2-AES van de Ubiquiti UniFi AP AC PRO??

Ik zie bij WLAN's 2G en 5G onder in de kolom "Overrides" PSK staan...

• Zandpad
quote:
Samplex schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:25:
Ik kan het maar niet vinden, waar verander je de encryptie naar WPA2-AES van de Ubiquiti UniFi AP AC PRO??

Ik zie bij WLAN's 2G en 5G onder in de kolom "Overrides" PSK staan...
Niet daar maar onder settings > wireless networks

• ebk71
  • Laatst online: 14:35
Na het nodige leeswerk is mijn vraag of dit klopt:
Een AP-AC-LR nieuw type kan zonder injector of converter op een US-8 60W aangesloten worden?
Zoniet kan je bij de US-8 non 60W toch ook de injector gebruiken om een lite of lr aan te sluiten?

Ik verwacht eigenlijk verder geen PoE te gaan gebruiken en wil het opbouwen:
Als eerste de AP LR
tussendoor een oude fritzbox 7170 (ik wil ziggo telefonie inkomend houden)
dan de USG gateway + US-8 60W of niet 60W
En als het nodig is nog een US-8 en een AP LR aanschaffen.
quote:
ebk71 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:49:
Na het nodige leeswerk is mijn vraag of dit klopt:
Een AP-AC-LR nieuw type kan zonder injector of converter op een US-8 60W aangesloten worden?
Zoniet kan je bij de US-8 non 60W toch ook de injector gebruiken om een lite of lr aan te sluiten?

Ik verwacht eigenlijk verder geen PoE te gaan gebruiken en wil het opbouwen:
Als eerste de AP LR
tussendoor een oude fritzbox 7170 (ik wil ziggo telefonie inkomend houden)
dan de USG gateway + US-8 60W of niet 60W
En als het nodig is nog een US-8 en een AP LR aanschaffen.
Als je de nieuwe versie hebt die dus werkt met 48v dan kun je hem direct op de US-8 60W prikken inderdaad.

• Samplex
quote:
Zandpad schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:42:
[...]

Niet daar maar onder settings > wireless networks
Bedankt! Zie alleen nog staan WPAPSK bij het overzicht van Wireless Settings terwijl bij Advanced settings AES/CCMP only actief is.

Hoe kan je 2.4 en 5 ghz netwerk scheiden, kan override doen natuurlijk maar weet niet of dat de juiste manier is?
Één SSID naam met beide (2.4/5ghz) actief is een gewoon vragen om problemen..

• Zandpad
quote:
Samplex schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:37:
[...]

Bedankt! Zie alleen nog staan WPAPSK bij het overzicht van Wireless Settings terwijl bij Advanced settings AES/CCMP only actief is.

Hoe kan je 2.4 en 5 ghz netwerk scheiden, kan override doen natuurlijk maar weet niet of dat de juiste manier is?
Één SSID naam met beide (2.4/5ghz) actief is een gewoon vragen om problemen..
Hoezo? Advanced settings aanzetten en dan de accesspoints op preffer 5Ghz zetten ;)

• Samplex
quote:
Zandpad schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:44:
[...]

Hoezo? Advanced settings aanzetten en dan de accesspoints op preffer 5Ghz zetten ;)
Tnx!! Alleen de TX rate vind ik nog steeds niet stabiel. Waarom niet 1300 / 878 continue ipv 702, dan 233 etc etc dus een jo jo verbinding.

Samplex wijzigde deze reactie 02-03-2017 23:11 (23%)

• Ethirty
  • Laatst online: 18:59

Ethirty

Who...me?

De AP's zijn niet gericht op maximale doorvoer, maar op een stabiele verbinding voor een groot aantal devices.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Samplex
Zoveel devices heb ik niet, wil gewoon stabiel en snel.

Als ik iets over wifi kopieer naar me NAS moet dit niet slechter worden dan mijn huidige Netgear R7000
quote:
Samplex schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:01:
Zoveel devices heb ik niet, wil gewoon stabiel en snel.

Als ik iets over wifi kopieer naar me NAS moet dit niet slechter worden dan mijn huidige Netgear R7000
Dan moet je niet voor UniFi kiezen.
Het gaat bij UniFi om een stabiel netwerk die veel clients aan kan.
Single full speed streams is niet het uitgangspunt voor Ubiquiti dan moet je eerder kijken naar higher end Access Points.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de Netgear R7000 dat is. Want die schommelt ook aardig!

Wellicht dat de Wave 2 Access Points dan beter geschikt zijn voor je. Maar die zijn nog niet in de EU te verkrijgen van Ubiquiti.
En als je snel dingen over wilt zetten. Prik dan een kabel in je apparaat dan heb je 100% Full Speed en geen Issues. >:)

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:53
Ik haal met met AC PRO vanaf een Macbook Pro (2016) ruim 60 MB/s en dat klopt ook aardig

Maximum link speed op 5 Ghz is 1300 Mbit Sowieso delen door 2 is dus 650 Mbit... dan trek ik hem met 60 MB/s en soms iets hoger dus aardig vol. Ik heb het hier niet over een piek maar een continue snelheid om een bestand van bijvoorbeeld 10 GB over te zetten naar mijn NAS

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Samplex
@winwiz Waaom delen door 2 die 1300Mbit?

• Cartman!
  • Niet online
quote:
Ethirty schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:38:
De AP's zijn niet gericht op maximale doorvoer, maar op een stabiele verbinding voor een groot aantal devices.
Maar ik neem aan dat je met een handvol devices wel de hoge snelheden kan halen die ze beloven :?

• rally
  • Laatst online: 15:19

rally

Deyterra Consultancy

quote:
Samplex schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:10:
Omdat deze wireless snelheden half-duplex zijn.
Zelfde voor Powerline produkten.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:35
quote:
Cartman! schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:51:
Maar ik neem aan dat je met een handvol devices wel de hoge snelheden kan halen die ze beloven :?
Volgens de dealer kan mijn auto ongeveer 180km/h. Toch lukt me dat alleen onder specifieke omstandigheden. O-)

Wat verwacht je (of vind je dat beloofd wordt)?

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• Maarten @klet.st
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 13:45
quote:
ice-T106 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:00:
[...]

Bedankt. Had er twee besteld bij de Paradigit. 1 met de stikker, maar ook nog 1 oudere zonder sticker (beide LR)
Da's balen als je nieuwe wilden. Maar als consument heb je retourrecht, dus je zou er een terug kunnen sturen..

• Cartman!
  • Niet online
quote:
lier schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:11:
[...]
Wat verwacht je (of vind je dat beloofd wordt)?
Dat als er met grote letters wordt vermeld dat ie 1300Mbps aan kan dat ie toch zeker met een handvol clients gigabit aan kan richting het bedrade netwerk.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:50
Ik ben nu van een AC lite AP naar een AC Pro AP gegaan en dat is te merken. Waar ik vaak moeite had met verbinding te maken is, dat nu goed opgelost en heb ik veel stuk meer bereik her en der maar ook is het draadloze netwerk stuk stabieler.
Ook nu met Unifi gateway en switch moet ik echt zeggen, dat alles veel stabieler aan voelt en dat ik veel meer clients kan verbinden zonder uitval of andere vervelende problemen. Ook met PoE vind ik dat het erg goed gaat, het configureren vraagt wel wat tijd maar als het draait, draait het echt als een trein.

Ik heb wel wat vragen over de apparatuur want ik kan dat niet direct terugvinden.
Wat is de maximale doorvoer van de Unify 3 port security gateway en werkt de WAN2 poort wel goed (dus ipv VOIP en dat wordt dan de WAN2 poort) want daar lees ik hele wisselende verhalen over.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

quote:
Samplex schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:10:
Zie hier meer info over de Troughput:

https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_UAP-AC-HD_DS.pdf

Zelfs de AC HD gaat die 1300 of 1700 wat aangeprezen staat niet halen. Dan moet je er gewoon een kabel in prikken. Dan weet je zeker dat je gigabit 100% vol trekt mits je nas en hardware snel genoeg is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
quote:
Cartman! schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:42:
[...]

Dat als er met grote letters wordt vermeld dat ie 1300Mbps aan kan dat ie toch zeker met een handvol clients gigabit aan kan richting het bedrade netwerk.
Aaai je had je beter in moeten lezen in de techniek. Je bent meegezogen in de marketing slides :)

• Cartman!
  • Niet online
quote:
wopper schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:20:
[...]

Aaai je had je beter in moeten lezen in de techniek. Je bent meegezogen in de marketing slides :)
Wat is volgens jou dan wel realistisch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
Dat is al benoemd hierboven, delen door 2. Mits je randapparatuur het aan kan 2x2 of 3x3 scheelt al 1/3 snelheid.

• Cartman!
  • Niet online
Dat lijkt me bij andere fabrikanten niet heel veel anders dus daarom vind ik de "dan moet je niet voor Ubiquiti kiezen" wat gek.
quote:
Cartman! schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:05:
Dat lijkt me bij andere fabrikanten niet heel veel anders dus daarom vind ik de "dan moet je niet voor Ubiquiti kiezen" wat gek.
Licht eraan er zijn zeker producten / fabrikanten die echt 1Gbit aankunnen via Wi-Fi maar of dat betaalbaar is en voor home gebruik nee.

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ben echt wel benieuwd naar de AC Wave2 oplossingen, niet dat ik ze nodig heb op dit ogenblik. Onlangs in een zeer moeilijke omstandigheden wave2 zien gebruikt worden van een andere grote vendor, en wave2 is echt leuk.

Standaard poe op alle ubnt ap's is wel welkom dat gaat het deployment veel eenvoudiger maken.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:21

Domino

30 Watts and overheating...

quote:
itsalex schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:50:
Ik heb wel wat vragen over de apparatuur want ik kan dat niet direct terugvinden.
Wat is de maximale doorvoer van de Unify 3 port security gateway en werkt de WAN2 poort wel goed (dus ipv VOIP en dat wordt dan de WAN2 poort) want daar lees ik hele wisselende verhalen over.
Indien offload aan staat claimen ze 'near line speed' oftewel nagenoeg gigabit. Heb cijfers van 800~900 Mbit gezien of het support forum. Ik haal zelf zonder moeite de cap op de 500 Mbit lijn hier.

Wat betreft de tweede WAN poort, die is nog steeds experimenteel en volgens mij alleen voor fail-over (correct me if I'm wrong). Persoonlijk ook geen ervaring mee.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 18:59

Ethirty

Who...me?

quote:
Als je verwacht met 1 apparaat 1300Mb te halen dan moet je niet voor Ubiquiti gaan. Wil je met meerdere apparaten tegelijk de maximale bandbreedte gebruiken, dan wel. Met 5 3x3 devices tegelijk zit je dan op (1300/2)/5 ~ 130Mb per device. *

Wi-Fi snelheden zijn helaas sterk onderhevig aan marketing-blaat, niet in het minste omdat je die snelheden sowieso al niet meer haalt als je meer dan een meter van het AP zit. 1300Mb kan je sowieso schudden, omdat het AP met max 1000Mb bedraad verbonden zit. :P

Met mijn oude consumenten AP stortte mijn audio- of videostream (Chromecast/AppleTV) in elkaar als ik wat vanaf mijn laptop naar mijn NAS kopieerde, dat is sinds ik Ubiquiti in huis heb nooit meer voorgekomen.

*theoretische berekening

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wopper
quote:
UBNT is gemaakt voor professioneel gebruik, hotels, campings, en in de USA scholen. Dus heel veel devices die allemaal een stabiele verbinding hebben. Een ASUS thuis router van veel geld, die is gebaseerd op de thuis gebruiker die veel iso files van en naar zijn NAS sleept.

Wat men je probeert aan te geven is dat je met UBNT een stabieler netwerk hebt, en met een ASUS heb je waarschijnlijk een fractie hogere doorvoersnelheid bij grote iso files.

Daarin kan alleen jij een keuze maken, ik heb hem voor mijzelf al gemaakt -> UBNT.

• wopper
quote:
Domino schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 23:29:
[...]

Wat betreft de tweede WAN poort, die is nog steeds experimenteel en volgens mij alleen voor fail-over (correct me if I'm wrong). Persoonlijk ook geen ervaring mee.
Failover en loadbalancing, er zal in rust ook wat verkeer overheen gaan.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:46
quote:
Ethirty schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 23:57:
[...]
Met mijn oude consumenten AP stortte mijn audio- of videostream (Chromecast/AppleTV) in elkaar als ik wat vanaf mijn laptop naar mijn NAS kopieerde, dat is sinds ik Ubiquiti in huis heb nooit meer voorgekomen.
Is dit geen kwestie van gewoon Qos goed instellen?

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
quote:
Dacuuu schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:21:
[...]

Is dit geen kwestie van gewoon Qos goed instellen?
LOL QoS instellen ehhh? Met welke waarden markeer je dan je stromen bij de bron? Veel "leken" vergelijken QoS met de de feature op een asus router. Wat niet meer is dan bepaalde pakketjes voorrang geven bij het uitsturen. Maar ze vergeten dat nadat het pakketje door het provider modem is verstuurd naar de centrale, alles weer op 1 hoop komt. Waardoor je eigenlijk voor de gek wordt gehouden.

Met QoS in een LAN omgeving waarbij je bij de endpoints moet beginnen met markeren, die markering kan je dan overnemen in een volledig doordacht QoS design. Maak je een design fout dan druk je 1 QoS queue op de switch vol en is het verkeer trager dan voorheen. QoS is een end to end design, dus elk pad van een QoS bron naar een andere QoS bron moet inzichtelijk gemaakt worden.

QoS op LAN omgevingen is een klus van enkele dagen werk tot enkele weken werk afhankelijk van het aantal gevraagde queue's en endpoints. Vaak zie je het terugkomen voor VoIP streams en ThinClients PCoIP.

• Packetloss
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Opmerking voor hen die nog naar 5.4.11 willen upgraden...

Sinds 2017-02-11 14:21:29 (uit de history.log in Ubuntu) draaide ik al 5.4.11 en dat werkte lekker. Vanochtend de pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) geupgrade naar versie 3.7.40.6115 (https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/1835003) . Nou, dat heb ik geweten :). WPA2 Enterprise is goed over de zeik geholpen door deze upgrade: verbinden met verschillende devices werkte niet meer en resulteerde continue in
code:
1
Mar  4 08:18:58 apacpro.wifi ("U7PG2,44d9a2f88d4d,v3.7.40.6115") hostapd: ath0: STA 40:b4:cd:5f:7d:2c IEEE 802.11: deauthenticated due to local deauth request

meldingen. Het (WPA2 E) profiel aanpassen werkte niet:
code:
1
There was an error saving the RADIUS profile NAAMPROFIEL Invalid payload.

. Uiteindelijk heb ik na verschillende herstarts van freeradius, de unifi controller en de AP AC Pro zowel het wireless netwerk als het profiel verwijderd en alles opnieuw aangemaakt (met een andere naam voor het profiel en het WPA2 E netwerk).

Ik ben blijkbaar niet de enige: https://community.ubnt.co...profiles-and/td-p/1839519
Slordig van UBNT dat dit heel hard stuk ging na een upgrade!

De hint is dus: ga je nog upgraden naar 5.4.11 en je gebruikt WPA2 E / radius, houd er rekening mee dat het KRAK zegt.

Packetloss wijzigde deze reactie 04-03-2017 08:34 (4%)

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

• wopper
Heb je wel de procedure uit de release notes gevolgd? Of geef je UBNT de schuld van een te snelle next next finish actie vanuit jouw kant ;)

***You may need to 1) set the radios to the disabled WLAN group, and then 2) reboot each UAP to be able to upgrade to this firmware. Once on this firmware, you should have no problems upgrading to newer firmware.

• xbeam
Wie heeft er ook problemen met de unifi 8port in combinatie met KPN iptv?

Om Iptv goed werkend te krijgen moet ik igmp snooping op disable zetten. (Helaas is dit dan ook gelijk voor het hele netwerk en niet per switch mogelijk)

Het probleem is dat met igmp snooping aan de zenders na 5 sec vast lopen met de melding zender niet beschikbaar. Na 5 min zenders proberen (zappen) werkt tv weer prima.

Wanneer igmp snooping aanstaat op switches en iptv doet het eindelijk na vaak zappen dan blokt hij niet alles mij en loopt mijn WiFi vol.

xbeam wijzigde deze reactie 04-03-2017 10:18 (110%)

IGMP Snooping set je per netwerk en niet voor de hele site. Maar heb je dit al eens geprobeerd op de switch?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Login with SSH
enter telnet 127.0.0.1 2222
(press enter)
enter EN
enter CONF
enter set igmp
enter set igmp interfacemode
enter exit
enter write memory
and you can exit the cli

Geen idee of het werkt maar je kan het allicht proberen :-)

U+

• xbeam
quote:
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:28:
IGMP Snooping set je per netwerk en niet voor de hele site. Maar heb je dit al eens geprobeerd op de switch?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Login with SSH
enter telnet 127.0.0.1 2222
(press enter)
enter EN
enter CONF
enter set igmp
enter set igmp interfacemode
enter exit
enter write memory
and you can exit the cli

Geen idee of het werkt maar je kan het allicht proberen :-)
Ja dat bedoel ik per netwerk. alleen krijg ik het vermoeden dat je na iedere wijziging op de switchs de switch moet herstarten omdat igmp stopt werken als je iets wijzigt. Ik ben dat nog aan het testen.

Toevoeging;
Dit blijkt inderdaad zo te zijn na iedere wijzigen stopt igmp snooping. En na een herstart duurt het 5 min voordat igmp snooping goed gestart en soepeltjes loopt.

xbeam wijzigde deze reactie 04-03-2017 12:19 (11%)

• Samplex
Ik probeer zero hand off te configureren dus delete ik de het aangemaakt wifi netwerk uit de default wlan groep en maak een nieuwe wlan groep met zero handoff en maak daar in een nieuw wifi netwerk aan maar dan kan ik het netwerk (SSID) niet vinden..

Wat doe ik fout?

Samplex wijzigde deze reactie 04-03-2017 12:00 (16%)

• xbeam
quote:
Samplex schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:54:
Ik probeer zero hand off te configureren dus delete ik de het aangemaakt wifi netwerk uit de default wlan groep en maak een nieuwe wlan groep met zero handoff en maak daar in een nieuw wifi netwerk aan maar dan kan ik het netwerk (SSID) niet vinden..

Wat doe ik fout?
Als je een wlan groep aanmaakt moet je ook nog WiFi netwerken aanmaken binnen die wlan groep en let op dat je alleen de kanalen 1 tot 11 gebruikt. 12 en 13 zijn niet op alle niet Europese telefoons vindt baar.

Vanwegen kannaal overlap is het aan te raden alleen kanaal 1, 6 of 11 te gebruiken.
quote:
Samplex schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:54:

Wat doe ik fout?
Zero Hand-Off werkt niet op de AC Modellen ;) Dus daarom krijg je het niet werkend. >:)

• Samplex
quote:
djkavaa schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:54:
[...]

Zero Hand-Off werkt niet op de AC Modellen ;) Dus daarom krijg je het niet werkend. >:)
Pardon?! Koop je een enterprise product en ac pro dan kan dit niet... Kan ik net zo goed 2 apple ap nemen waar t standaard in zit."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
quote:
Samplex schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:09:
[...]

Pardon?! Koop je een enterprise product en ac pro dan kan dit niet... Kan ik net zo goed 2 apple ap nemen waar t standaard in zit."
Aai weer iemand die de techniek slides is vergeten te lezen, voordat je wat kocht? ;)

Zero handoff is vanwege teleurstellende resultaten niet meer beschikbaar op de nieuwe hardware.

Apple heeft geen zero handoff support dus je haalt zaken door elkaar, my2cents.

Wat wil je bereiken waar kunnen we je mee helpen?

• masauri

masauri

aka qwybyte

Situatie is als volgt:
Bij het opbouwen van het nieuwe netwerk in men huis wil ik de standaard Telenet (TN) modem (HGW ((alles-in-een-ding)) gaan vervangen door een modem only model.
Reden hiervoor is omdat de standaard TN modem dusdanig is dichtgetimmerd omdat ik:
- zelf geen dns server kan instellen
(en hierdoor bepaalde sites geblokkeerd worden door telenet)
(alsook geen pi-hole kan instellen enz.)
- niet voldoende portforwarding kan doen
- ik niet wil dat telenet dpi kan toepassen

Welke meerwaarde kan de pricewatch: Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router mij nu bieden?
Bij de rest van de Ubiquiti hardware die ik ga installeren:
#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti UniFi Cloud Key€ 88,20€ 88,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 658,90

Deze Router werd me aangeraden toen ik de test op hun site deed:

Maar kwa opties is de USG SG nogal beperkt tov bv. mijn alternatief had ik begrepen uit oudere forum posts.

Mijn alternatief hiervoor was evt. de pricewatch: Synology RT2600ac omdat deze ook gelijk wifi heeft.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

quote:
masauri schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:37:
Situatie is als volgt:
Bij het opbouwen van het nieuwe netwerk in men huis wil ik de standaard Telenet (TN) modem (HGW ((alles-in-een-ding)) gaan vervangen door een modem only model.
Reden hiervoor is omdat de standaard TN modem dusdanig is dichtgetimmerd omdat ik:
Ik doe al die dingen gewoon met standaard wifi ding van telenet. Gewoon eigen router erachter in een dmz en boemsjakalaka. :P

Hoe ga jij vermijden dat telenet dpi doet? Als die wordt gedaan aan de kant van telenet? :+
quote:
Samplex schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:09:
[...]

Klopt zit er niet mee op. Apple heeft het ook niet! En je gaat er alleen profijt mee hebben als je met VOiP gaat bellen met normaal browsen etc. Heb je er geen last van. Mocht je dat wel hebben dan zet je de Advanced opties aan en dan moet je met MinRSSI spelen.

Wellicht dat je toch beter je eisen en wensen had moeten bekijken voordat je alles kocht.

Ik draai al jaren UniFi en nooit problemen met snelheid of stabiliteit.
Over je issue met de volledige snelheid nog maar te zwijgen. Hiervoor sluit ik gewoon een kabel aan en trek ik de volledige gigabit lijn dicht. Zoals het hoort. Dan heb je de snelste verbinding en ook meteen de meest stabiele.

• Cartman!
  • Niet online
quote:
djkavaa schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:10:
Ik draai al jaren UniFi en nooit problemen met snelheid of stabiliteit.
Over je issue met de volledige snelheid nog maar te zwijgen. Hiervoor sluit ik gewoon een kabel aan en trek ik de volledige gigabit lijn dicht. Zoals het hoort. Dan heb je de snelste verbinding en ook meteen de meest stabiele.
Ik snap wat je zegt maar toch vind ik dat tegenstrijdig, je hebt nooit problemen met snelheid maar toch is draadloos niet goed genoeg voor je. Blijkbaar heb dus dus wel "problemen" met snelheid want anders zou je die kabel niet meer nodig hebben ;)

• wopper
quote:
masauri schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:37:
Situatie is als volgt:

Welke meerwaarde kan de pricewatch: Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router mij nu bieden?
Bij de rest van de Ubiquiti hardware die ik ga installeren:
#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti UniFi Cloud Key€ 88,20€ 88,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 658,90

Deze Router werd me aangeraden toen ik de test op hun site deed:
[afbeelding]
Maar kwa opties is de USG SG nogal beperkt tov bv. mijn alternatief had ik begrepen uit oudere forum posts.

Mijn alternatief hiervoor was evt. de pricewatch: Synology RT2600ac omdat deze ook gelijk wifi heeft.
DPI filtering kan Telenet nog steeds forceren ook als jij een eigen USG hebt.

Weet je zeker dat Telenet niet de sites blokkeert maar alleen via DNS ontoegankelijk maakt? Ziggo in NL blokkeerde toen torrent sites echt in het netwerk, daar kon nooit meer op. Ook niet met externe DNS servers.

quote:
Cartman! schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Ik snap wat je zegt maar toch vind ik dat tegenstrijdig, je hebt nooit problemen met snelheid maar toch is draadloos niet goed genoeg voor je. Blijkbaar heb dus dus wel "problemen" met snelheid want anders zou je die kabel niet meer nodig hebben ;)
Dat heb je dan verkeerd.
Als ik meerdere GB ga overdragen van laptop naar NAS of ander apparaat dan ga ik niet wachten.
Daarom hang ik dan het apparaat aan de kabel. Dan haal ik de volledige Gigabit snelheid, en ja dat kan ook over WiFi maar zoals aangegeven hou ik er niet van om daar op te wachten.

Sowieso is alles bij ons wat bekabeld aangesloten kan worden en op een vaste plek staat bekabeld. Gezien we overal netwerk aansluitingen hebben zitten maar dat is een luxe die niet iedereen heeft.

Kavaa wijzigde deze reactie 04-03-2017 15:49 (8%)

• Cartman!
  • Niet online
quote:
djkavaa schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:44:
[...]Dan haal ik de volledige Gigabit snelheid, en ja dat kan ook over WiFi maar zoals aangegeven hou ik er niet van om daar op te wachten.
Maar wat haal je dan wel over WiFi als je het zou doen?
quote:
Cartman! schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:05:
[...]

Maar wat haal je dan wel over WiFi als je het zou doen?
Geen idee eerlijk gezegd... waarom ik gebruik het zelde gezien ik zoals aangegeven alles bekabeld heb. En gezien ik een macbook heb met thunderbolt scherm daar zit ook een netwerk aansluiting in dus ook daar geen WiFi nodig. Dan heb ik nig een 12' macbook maar die hoeft zelde grote bestanden over te zetten. Meer E-Mail en Overige Toepassingen.

Maar als ik het zou willen testen dan haal ik gewoon het maximale wat een pro aan kan.
Dit ook omdat de netwerkkaart van de Macbook de snelheid aan kan.
Heb je een apparaat wat geen snelle wifi adapter heeft dan kan je AP wel super snel zijn maar dan gaat je Laptop het niet halen.

En wil je de Maximale snelheid halen verwacht dan ook niet dat je dit aan de andere kant van het huis haalt.
Voor die snelheid heb je 5Ghz nodig en een Line of Sight. Heb je die niet dan ga je al niet heel ver komen.

Dit is de 10000ste post >:)

• masauri

masauri

aka qwybyte

quote:
azz_kikr schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:07:
[...]
Ik doe al die dingen gewoon met standaard wifi ding van telenet. Gewoon eigen router erachter in een dmz en boemsjakalaka. :P

Hoe ga jij vermijden dat telenet dpi doet? Als die wordt gedaan aan de kant van telenet? :+
Teveel baba yega geluistert? :+

Eigen dns server instellen is niet mogelijk met de standaard modem wa ge krijgt.
Dus hoe doet ge dat dan?
Zorgt de dmz er dan nie voor da ge conflicten in u netwerk krijgt?
En werkt ge dan ook met pi-hole? (of notrack)
dpi is te vermijden door t verkeer te versleutelen via de router voor die de telenet modem passeert.
Dat niet-wifi ding heeft véél minder opties dan de standaard variant he.
quote:
wopper schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:29:
[...]
DPI filtering kan Telenet nog steeds forceren ook als jij een eigen USG hebt.

Weet je zeker dat Telenet niet de sites blokkeert maar alleen via DNS ontoegankelijk maakt? Ziggo in NL blokkeerde toen torrent sites echt in het netwerk, daar kon nooit meer op. Ook niet met externe DNS servers.
Standaard modem lijkt me die dpi optie niet te hebben.
Is normaal enkel voor business gebruikers.

Heb de site blokkades altijd omzeild door op mijn eigen pc de google dns te gebruiken.
Doe dat nu nog.
Echter, die Unifi SG heeft naar mijn idee véél te weinig instelmogelijkheden zoals die synology modem wel meer kan.
quote:
djkavaa schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:20:
[...]
Dit is de 10000ste post >:)
Fijn dat ge een nieuw topic wilt maken genaamd Het grote "Ubiquiti-apparatuur" topic - Deel 2 8)

quote:
masauri schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:05:

Fijn dat ge een nieuw topic wilt maken genaamd Het grote "Ubiquiti-apparatuur" topic - Deel 2 8)
Dat laat ik aan de TS over ;) en anders blijft het gewoon een Topic >:)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:14

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

quote:
masauri schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:05:
[...]

Teveel baba yega geluistert? :+

Eigen dns server instellen is niet mogelijk met de standaard modem wa ge krijgt.
Dus hoe doet ge dat dan?
Zorgt de dmz er dan nie voor da ge conflicten in u netwerk krijgt?
Waarom zou je niet een eigen dns server kunnen instellen? Gewoon een eigen dns server draaien in apart netwerk met een eigen dhcp (assuming dat je de dhcp op de box van telenet niet uit kan zetten). Of zet al je clients op static dns en dan kan het ook.

Tylen wijzigde deze reactie 04-03-2017 19:32 (6%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:03
quote:
djkavaa schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:22:
[...]

Dat laat ik aan de TS over ;) en anders blijft het gewoon een Topic >:)
Yes, goed plan! Ik ga er mee aan de slag :)

• masauri

masauri

aka qwybyte

quote:
Tylen schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:32:
[...]

Waarom zou je niet een eigen dns server kunnen instellen? Gewoon een eigen dns server draaien in apart netwerk met een eigen dhcp (assuming dat je de dhcp op de box van telenet niet uit kan zetten). Of zet al je clients op static dns en dan kan het ook.
Als ik het goed begrijp, zelfs al draai ik een eigen dns server, het internet verkeer moet nog steeds langs de telenet modem die me alsnog over een andere telenet dns server stuurt.
Omtrent de statische ip's:, k citeer bij deze .Mat die een reactie op mij gaf op pagina downloads: Pi-hole 2.13
quote:
Je zou al je toestellen een statisch IP kunnen geven maar dat raad ik af.

Tegenwoordig zijn er veel meer internet-enabled toestellen in huis dan enkel 1 vaste gezinsdesktop.
Heb je veel toestellen is het enorm omslachtig, bij sommige toestellen is het niet eenvoudig of zelfs onmogelijk om eigen DNS'en in te stellen, het werkt niet voor vreemde toestellen op je netwerk tenzij je ook hun DNS aanpast en bij falen van de server is het een enorm karwei om snel alles even op een andere DNS in te stellen.

Er is maar 1 oplossing voor u als je op een eenvoudige manier pi-hole wilt gebruiken en dat is de telenet homegateway die je nu hebt inruilen voor een modem-only. Daarachter hang je dan een deftige eigen router waar je wel de DNS voor al je netwerk clients in 1x kan aanpassen.
En om het dus eenvoudig en simpel te houden, voor we teveel off-topic gaan.
Terugkomend op mijn vraag, welke meerwaarde bied de Ubiquiti SG me eventueel tov de synology router? :)

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:38

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

d:)b

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True