Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
Cartman! schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:05:
[...]

Maar wat haal je dan wel over WiFi als je het zou doen?
Geen idee eerlijk gezegd... waarom ik gebruik het zelde gezien ik zoals aangegeven alles bekabeld heb. En gezien ik een macbook heb met thunderbolt scherm daar zit ook een netwerk aansluiting in dus ook daar geen WiFi nodig. Dan heb ik nig een 12' macbook maar die hoeft zelde grote bestanden over te zetten. Meer E-Mail en Overige Toepassingen.

Maar als ik het zou willen testen dan haal ik gewoon het maximale wat een pro aan kan.
Dit ook omdat de netwerkkaart van de Macbook de snelheid aan kan.
Heb je een apparaat wat geen snelle wifi adapter heeft dan kan je AP wel super snel zijn maar dan gaat je Laptop het niet halen.

En wil je de Maximale snelheid halen verwacht dan ook niet dat je dit aan de andere kant van het huis haalt.
Voor die snelheid heb je 5Ghz nodig en een Line of Sight. Heb je die niet dan ga je al niet heel ver komen.

Dit is de 10000ste post >:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:14

masauri

aka qwybyte

quote:
azz_kikr schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:07:
[...]
Ik doe al die dingen gewoon met standaard wifi ding van telenet. Gewoon eigen router erachter in een dmz en boemsjakalaka. :P

Hoe ga jij vermijden dat telenet dpi doet? Als die wordt gedaan aan de kant van telenet? :+
Teveel baba yega geluistert? :+

Eigen dns server instellen is niet mogelijk met de standaard modem wa ge krijgt.
Dus hoe doet ge dat dan?
Zorgt de dmz er dan nie voor da ge conflicten in u netwerk krijgt?
En werkt ge dan ook met pi-hole? (of notrack)
dpi is te vermijden door t verkeer te versleutelen via de router voor die de telenet modem passeert.
Dat niet-wifi ding heeft véél minder opties dan de standaard variant he.
quote:
wopper schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:29:
[...]
DPI filtering kan Telenet nog steeds forceren ook als jij een eigen USG hebt.

Weet je zeker dat Telenet niet de sites blokkeert maar alleen via DNS ontoegankelijk maakt? Ziggo in NL blokkeerde toen torrent sites echt in het netwerk, daar kon nooit meer op. Ook niet met externe DNS servers.
Standaard modem lijkt me die dpi optie niet te hebben.
Is normaal enkel voor business gebruikers.

Heb de site blokkades altijd omzeild door op mijn eigen pc de google dns te gebruiken.
Doe dat nu nog.
Echter, die Unifi SG heeft naar mijn idee véél te weinig instelmogelijkheden zoals die synology modem wel meer kan.
quote:
djkavaa schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:20:
[...]
Dit is de 10000ste post >:)
Fijn dat ge een nieuw topic wilt maken genaamd Het grote "Ubiquiti-apparatuur" topic - Deel 2 8)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 11 (Spinoff)

quote:
masauri schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:05:

Fijn dat ge een nieuw topic wilt maken genaamd Het grote "Ubiquiti-apparatuur" topic - Deel 2 8)
Dat laat ik aan de TS over ;) en anders blijft het gewoon een Topic >:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:08

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

quote:
masauri schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:05:
[...]

Teveel baba yega geluistert? :+

Eigen dns server instellen is niet mogelijk met de standaard modem wa ge krijgt.
Dus hoe doet ge dat dan?
Zorgt de dmz er dan nie voor da ge conflicten in u netwerk krijgt?
Waarom zou je niet een eigen dns server kunnen instellen? Gewoon een eigen dns server draaien in apart netwerk met een eigen dhcp (assuming dat je de dhcp op de box van telenet niet uit kan zetten). Of zet al je clients op static dns en dan kan het ook.

Tylen wijzigde deze reactie 04-03-2017 19:32 (6%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-11 13:08
quote:
djkavaa schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:22:
[...]

Dat laat ik aan de TS over ;) en anders blijft het gewoon een Topic >:)
Yes, goed plan! Ik ga er mee aan de slag :)

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:14

masauri

aka qwybyte

quote:
Tylen schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:32:
[...]

Waarom zou je niet een eigen dns server kunnen instellen? Gewoon een eigen dns server draaien in apart netwerk met een eigen dhcp (assuming dat je de dhcp op de box van telenet niet uit kan zetten). Of zet al je clients op static dns en dan kan het ook.
Als ik het goed begrijp, zelfs al draai ik een eigen dns server, het internet verkeer moet nog steeds langs de telenet modem die me alsnog over een andere telenet dns server stuurt.
Omtrent de statische ip's:, k citeer bij deze .Mat die een reactie op mij gaf op pagina downloads: Pi-hole 2.13
quote:
Je zou al je toestellen een statisch IP kunnen geven maar dat raad ik af.

Tegenwoordig zijn er veel meer internet-enabled toestellen in huis dan enkel 1 vaste gezinsdesktop.
Heb je veel toestellen is het enorm omslachtig, bij sommige toestellen is het niet eenvoudig of zelfs onmogelijk om eigen DNS'en in te stellen, het werkt niet voor vreemde toestellen op je netwerk tenzij je ook hun DNS aanpast en bij falen van de server is het een enorm karwei om snel alles even op een andere DNS in te stellen.

Er is maar 1 oplossing voor u als je op een eenvoudige manier pi-hole wilt gebruiken en dat is de telenet homegateway die je nu hebt inruilen voor een modem-only. Daarachter hang je dan een deftige eigen router waar je wel de DNS voor al je netwerk clients in 1x kan aanpassen.
En om het dus eenvoudig en simpel te houden, voor we teveel off-topic gaan.
Terugkomend op mijn vraag, welke meerwaarde bied de Ubiquiti SG me eventueel tov de synology router? :)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 11 (Spinoff)

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:32

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

d:)b

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True