Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyBijster schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:39:
[...]

Daar kan ik me wel in vinden, maar ik vraag me af hoe vaak je met AF wel goed zit op f/1.4 op 85mm ...
Elke keer als ie scherpstelt? :+

Goed, leuk die f1.4, maar je hoeft er niet op te fotograferen he (sterker nog, in die paar weken dat ik hem heb meer niet dan wel). Op f4.0 is die Samyang debiel scherp, en je behoud nog steeds een erg mooie bokeh.
deze hele discussie zou eigenlijk in het Nikon objectieven topic moeten..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:37:
[...]
deze hele discussie zou eigenlijk in het Nikon objectieven topic moeten..
vreemd genoeg is die vandaar hier gekomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het begon met een rumour, maar laten we het dan hier bij houden qua bestaande objectieven. Wil je toch discussiëren over bestaande objectieven, dan inderdaad verder gaan in het Nikonmount objectieven topic. Op verzoek kan er dan ook nog wat verplaatst worden, zodat de discussie niet helemaal uit het niets komt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vis schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:42:
[...]

1 ding: de niet zo'n mooie bokeh...

Ik heb de 50mm 1.8D en ik vind de bokeh niet zo heel mooi (kerstboom sterretjes effect)

Dit zal met de 85mm misschien iets beter zijn, omdat het een langer brandpunt afstand is.. maar ik ben best wel een bokeh liefhebber, en voor portretten kan het de foto maken of breken...

Daarom heb ik ook nog altijd de Samyang 85mm 1.4 in gedachten, die heeft uitmuntende reviews en een boterzachte bokeh.. alleen die heeft geen AF dus de keuze is lastig...
Heb net de 85mm 1.8D binnen, gekocht via Marktplaats. Inclusief L37c filter en verzenden voor 200 euro. De bokeh lijkt in mn eerste fototjes echt mooi. Photozone.de zegt dat ook: http://www.photozone.de/R...view--test-report?start=2

De 1.4D heeft zeker een zachtere bokeh en de Samyang misschien ook wel iets, maar de 1.8D is absoluut waar voor zn geld, hele snelle AF en perfecte scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:59
Whoah, mooie deal! Heeft de verkoper er niet toevallig nog eentje?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 22:06
Iets wat ik vandaag voor het eerst merkte. Ik heb een d70s met een Hähnel batterygrip. Daarnaast nog een Hähnel accu en een Nikon accu. Bijde in de batterygrip niks aan de hand, Nikon accu in de camera ook niks aan de hand. Maar zodra ik alleen de Hähnel accu gebruik blijft mijn spiegel hangen en moet ik de accu eruit halen om dit weer op te lossen.

Is hier een oplossing voor of moet ik gewoon even langs de winkel gaan? (heb nog garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
Aangezien je nog gewoon garantie hebt zou ik daar aanspraak op maken ja. Daar is het immers voor. ;)

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Die hoor je maar heel zelden. En dan nog alleen met de echte no-name accus. Ik zou 'm 's door meten.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 22:06
Ik heb ze even door gemeten. De nikon zit aan de 7.68 volt en de Hähnel aan7.67 volt dus hier lijkt het me niet aan te liggen.
Ook lijkt het alsof de camera soort van crasht wanneer ik de de Hähnel accu gebruik. Morgen maar even langs de winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Spanning meten over een onbelaste accu heeft weinig zin.

Het kan goed zijn dat een van de cellen stuk is, en dat de accu de spanning niet op peil kan houden op het moment dat hij stroom moet leveren.

Het komt trouwens vaker voor bij 3rd party Li-on accu's, dat een van de cellen stuk is.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dit zijn dan de zekere specs van de D4:
Nikon D4 will have substantially lighter body
Available in February
Suggested retail price: $6,000
The ISO range is listed again as 100 to 102,400, expandable to 50 to 204,800. Those were the original D4 specs I published back in December but then I had to correct them. I guess I was wrong in my correction.
91,000-pixel RGB metering sensor
Face detection/recognition
100% viewfinder coverage (obviously)
Illuminated function buttons
Dedicated video button
Includes H.264 B frame compression
Contrast detect AF in movie recording
Low-pass filter for video recording
Smooth aperture feature for video recording
Nikon D4 is not produced in Thailand
http://nikonrumors.com/20...-af-s-85mm-f1-8g-500.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Uitgelekt persbericht:
Released : Tuesday, January 10, 2012 12:01 AM

The Nikon D4, which is slated for February availability at a $6,000 suggested retail, will offer a full-frame 16.2-megapixel full-format CMOS image sensor that will shoot full-resolution images at up to a 10 fps rate.

The camera is also one of the first to support the new XQD Compact Flash memory card format, and will also offer a second card for more conventional CF cards.

The Nikon D4 has improved low-light performance, with an ISO range from 100 to 102,400 which can be expanded to 50 to 204,800 for both movies and stills.

The D4 also improves on the D3's color matrix metering system with a third-generation 91,000-pixel RGB metering sensor.

The unit takes the AF mode select switch from the D7000 and uses improved 51-point AF points with 9 cross-type sensor and a beefed up AF module allowing focus with an f/8 lens and faster (up from f/5.6). The AF detection range is now down to EV-2.0

The viewfinder features a full pentaprism with a 100 percent field of view.

The video section will record pixel-for-pixel Full-HD 1080p resolution with selections for 30p and 24p frame rates in this iteration, and 720p at up to 60p for slow-motion work. The camera now includes support for the H.264 B frame compression scheme.

The camera uses contrast detect AF in movie recording and features a low-pass filter optimized to maximize sharpness of HD video, meaning greater noise reduction when shooting full-frame movies.

Function buttons are illuminated this year, and a dedicated video button (user re-assignable) is added near the shutter button.

The D4 supports WTSA wireless control using the optional Nikon WT-5 wireless transmitter, and features an integrated Ethernet port and HDMI output enabling output of uncompressed video.

The D4 also introduces face detection/recognition into the flagship series

Another new feature is smooth aperture control for use while shooting video.

At the same time, the company introduced the Nikkor AF-S 85mm f/1.8G FX format lens ($500 suggested retail).

The company said the D4 is not being produced in Thailand will not have production issues from the recent flooding situation there. But whether the company will have enough supply to meet the expected demand from Nikon-aligned professional photographers and converts remains to be seen.
https://wellsfargoadvisor...?lp=GetStory&id=587442381

Ik heb het maar gecopy paste, 2e keer was de site zeer traag, wie weet word het weggehaald...

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 09:33
Niets wereldschokkends. Incrementele upgrade van de D3s dus. Nikon heeft dus ook geleerd om zichzelf niet meer in de voet te schieten door dezelfde sensor in het top en semi-topmodel te steken. Lichtgevende knopjes is denk ik best wel slim. Kheb me al eerder afgevraagd waar die bleven.

[ Voor 19% gewijzigd door Teun_2 op 05-01-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 22:36
Nikon D4 is not produced in Thailand
Is dat ook al een feature :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:53

Vis

Wel leuk die informatie... Lichtgevende knopjes zijn idd heel handig!
En de 720P 60p voor slowmo video is ook niet mis natuurlijk...

Ben nu al helemaal benieuwd naar de specs van de waarschijnlijke D800, en wanneer die gereleased wordt...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Available in February
is ook geen feature, maar wel nuttige informatie. Dat die niet in Thailand wordt gemaakt is ook belangrijk, want dan weet je dat die geen vertragingen heeft opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
De D4 had vorig jaar al moeten komen en is al vertraagd door de overstromingen in Thailand. En natuurlijk gaan ze geen camera's produceren in een ondergelopen fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Nou, roep dat niet te hard.. de fabriek waar de pro bodies (tot voor kort?) vandaan kwamen staat namelijk in.. Sendai, ons aller bekend van de aardbeving/tsunami ;) Maar ze hebben de boel verplaatst naar ik vermoed Maleisie, of de boel is inmiddels weer aan kant daar in Japan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32
Chiron schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:09:
Nou, roep dat niet te hard.. de fabriek waar de pro bodies (tot voor kort?) vandaan kwamen staat namelijk in.. Sendai, ons aller bekend van de aardbeving/tsunami ;) Maar ze hebben de boel verplaatst naar ik vermoed Maleisie, of de boel is inmiddels weer aan kant daar in Japan.
ik dacht china.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het Franse blad Responses Photo onthuld meer info en foto's van de Nikon D4:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cm415mw5KHw2Xp0LwRs9OC7j/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LrAUraC4L7wbSjcMAMisQPt8/full.jpg

Bron: http://nikonrumors.com/20...-in-french-magazine.aspx/

[ Voor 13% gewijzigd door Nordlys op 05-01-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:53

Vis

wat een lekker beest die D4 :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij lees ik daar dat de viewfinder een vergrotingsfactor heeft van 0,78 en dat betekent het grootste dslr zoekerbeeld tot op heden (1Ds3 en 1Dx hebben 100% en 0,76x).

[ Voor 11% gewijzigd door Universal Creations op 05-01-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
'l'excellent viseur reste identique' (viewfinder blijft dezelfde)

Die 0,78 rechtsonder op het tweede blad gaat over de 1Dx.

Interessant is dat de RGB chip om het licht te meten nu met 91.000 punten voldoende heeft om aan gezichtsherkenning te doen, wat in de praktijk goed lijkt werken.

Over 7 uur wordt die officieel geïntroduceerd. Ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 05-01-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, verkeerd gezien, maar het klopt niet want de 1Dx heeft volgens DPreview 0,76x).
Maar ik ben benieuwd naar de officiële aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Erg benieuwd naar de native ISO102400 prestaties. Ruisloos op 12800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
wolver1ne schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:42:
Erg benieuwd naar de native ISO102400 prestaties. Ruisloos op 12800?
Ruisloos zeker niet, niet storend zou zomaar kunnen. Als ik zie wat de recente APS-C modellen kunnen op ISO3200...

[ Voor 75% gewijzigd door PowerUp op 05-01-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met flink wat ruisreductie is er veel te halen, maar in RAW produceren alle sensoren op iso3200 flink wat ruis, laat staan iso12800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
PowerUp schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:08:
De D4 had vorig jaar al moeten komen en is al vertraagd door de overstromingen in Thailand. En natuurlijk gaan ze geen camera's produceren in een ondergelopen fabriek.
als het al waar is dat de D4 vorig jaar uit had moeten komen, dan is dat zeker niet vertraagd vanwege de overstromingen in Thailand, maar vanwege een kleine mishap waar Japan eerder in 2011 door werd getroffen...

Dit soort producten worden door Nikon niet in Thailand geproduceerd, maar nog altijd in het thuisland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Hij is aangekondigd...

http://www.dpreview.com/news/2012/01/06/NikonD4launched

Videos over de nikon d4 van de nikon rumors site.

http://nikonrumors.com/20...deos-wow.aspx/#more-30134

[ Voor 46% gewijzigd door Shark.Bait op 06-01-2012 07:19 ]

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Samen met de 85mm f/1.8G:

Link naar D4 persbericht.

[ Voor 34% gewijzigd door Sallin op 06-01-2012 08:03 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
We hebber er nu een topic voor: Nikon D4 :)

edit:

De Nikon D800 wordt waarschijnlijk ook al heel snel aangekondigd. Er is al een plaatje van gespot op Nikon Nederland en Duitsland (tweede van rechts):

Afbeeldingslocatie: http://nikonrumors.com/wp-content/uploads/2012/01/Nikon-D800-lineup.png

Here we got him!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YQI7pkHvIWFbpAdKMHL2AcCR/full.jpg

Update: oops, bovenstaande plaatje is fake. Het eerste plaatje (van de Nikon site) is wel echt natuurlijk.

[ Voor 93% gewijzigd door Nordlys op 06-01-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Help
ik ben een offerte aan het vragen bij een fotozaak met zowieso de volgende nieuwe dingen:
D7000
35mm 1.8afs
85mm 1.8af
tokina 11-16mm 2.8
rugzak lowepro
2x 8gb sd

mooi bedrag samen, en daarbij wil ik nog iets bij handelen voor niks, en twijfel tussen een flitser of een statief.

welk van de twee zou ik eerder nodig zijn?
statief is prettig bij veel tijd voor een opname
en
een flitser is handig als je weinig tijd hebt.

daarnaast snap ik dat de keuze afhangt van de fotoshoot ( landschappen, portret, binnen en buiten )
maar ik verwacht voorlopig van alles wat te doen, en ben op zoek naar een mooi totaalpakket in een koop. later zal ik vast wel het statief of flitser kopen, maar ik koop ze nu niet allebei.

merk flitser zal een nikon betreffen, en statief een manfrotto 055 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 19:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Persoonlijk zou ik voor een statief gaan.. Maar goed, dat blijft persoonlijk.. Een flitser kan zeker handig zijn 'als je weinig tijd hebt', maar het geeft absoluut geen zekerheid dat de plaat met flitser wel lukt, evenals een statief. Je bent van teveel parameters afhankelijk.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32
HyperTrophy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:29:
Help
ik ben een offerte aan het vragen bij een fotozaak met zowieso de volgende nieuwe dingen:
D7000
35mm 1.8afs
85mm 1.8af
tokina 11-16mm 2.8
rugzak lowepro
2x 8gb sd

mooi bedrag samen, en daarbij wil ik nog iets bij handelen voor niks, en twijfel tussen een flitser of een statief.

welk van de twee zou ik eerder nodig zijn?
statief is prettig bij veel tijd voor een opname
en
een flitser is handig als je weinig tijd hebt.

daarnaast snap ik dat de keuze afhangt van de fotoshoot ( landschappen, portret, binnen en buiten )
maar ik verwacht voorlopig van alles wat te doen, en ben op zoek naar een mooi totaalpakket in een koop. later zal ik vast wel het statief of flitser kopen, maar ik koop ze nu niet allebei.

merk flitser zal een nikon betreffen, en statief een manfrotto 055 ofzo
die d7000 heeft een flitser waar je voorlopig prima mee uit de voeten kan... ik zou voor een statief gaan.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik wil zo graag die D7000 kopen... maar nergens voorraad... Ik kom van een D80 af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:17

Metten

ik hou het graag simpel

Nog steeds angstig hoge prijzen. Ik denk dat hij over 2-3 maanden wel weer de €800 aantikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

HyperTrophy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:29:
Help
...
2x 8gb sd
...
Dat is niet heel erg ruim, tenzij je niet van plan bent veel te gaan filmen en je in jpeg schiet. Als je in RAW schiet is 8GB met 200 tot 300 foto's wel zo'n beetje vol en met filmpjes gaat het ook behoorlijk hard.

Dus als je toch de hele boel in een keer goed wilt aanschaffen is het wellicht te overwegen om qua geheugen nog wat extra mee te pakken.

SD kaartjes zou ook typisch iets kunnen zijn waarvan je kan proberen of je ze er bij kan "regelen".

Ander punt: extra accu? Zeker met filmen ga je daar sneller doorheen dan je gewend bent van een DSLR.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 09-01-2012 14:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ja beetje lastig. totaalprijs zit boven de 2000, dus 10% korting in de vorm van een flitser of statief is aantrekkelijker.
wellicht geven ze daarop nog een extra kaartje of accu weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Metten schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:41:
[...]

Nog steeds angstig hoge prijzen. Ik denk dat hij over 2-3 maanden wel weer de €800 aantikt.
Ik denk dat het nog wat langer duurt... ik koop hem zakelijk dan scheelt dat weer de BTW... De fabriek die ernaast stond is ook ondergelopen en die maakte de sensoren ;)

Nikon NL denk dat het dus nog wel tot 4 maanden duurt voordat de productie weer goed op gang is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 30-09 13:58
HyperTrophy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:52:
Ja beetje lastig. totaalprijs zit boven de 2000, dus 10% korting in de vorm van een flitser of statief is aantrekkelijker.
wellicht geven ze daarop nog een extra kaartje of accu weg..
Ik ben benieuwd, met wat schiet je nu nog?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Schaam schaam:

samsung l100 10megapixel 3x zoom compactcamera

blij dat ik daar straks van af ben... lelijke (flitsfoto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
En dan ga je in één keer dat bestellen? Ik zou zorgen voor een 18-105, of iets anders waar je in elk geval een beetje mee kunt zoomen. Primes zijn leuk, maar voor de gewone momenten heb je meer aan een flexibelere lens. Tenzij je iets anders op het oog hebt of hele duidelijke doelen voor je dSLR hebt, natuurlijk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Krylinck schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:01:
En dan ga je in één keer dat bestellen? Ik zou zorgen voor een 18-105, of iets anders waar je in elk geval een beetje mee kunt zoomen. Primes zijn leuk, maar voor de gewone momenten heb je meer aan een flexibelere lens. Tenzij je iets anders op het oog hebt of hele duidelijke doelen voor je dSLR hebt, natuurlijk.
lieverd, ik ben hier al een tijdje mee bezig, en ben van plan een goede en uitgedachte aanschaf te doen. ik heb mij meerdere malen, en op tientalle fora goed ingelezen in de hardware. en ik ben overtuigd van mijn keuzes. Primes zijn leuk idd, en een bewuste keuze. En flexibel is een relatief begrip!

Hele duidelijke doelen dus. ;)

en ja ik ga dat in één keer bestellen ivm belatingvoordeeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Ik kan flexibel vrij gemakkelijk uitleggen en dat viel uit de rest van mijn tekst wellicht ook al te halen: inzetbaar voor veel doeleinden. Ik ben ook ooit begonnen met fotografie en had me toen net als jij uitstekend ingelezen voor de aanschaf van wat voor apparatuur dan ook en wist achteraf eigenlijk pas echt wat ik wilde. Nu ben ik lekker eigenwijs en gebruik een 24-70 op crop, wat vrijwel iedereen je zou afraden. Inlezen is dus prima, maar jouw voorkeuren worden pas tijdens de activiteit gevormd. Ik vind het alleen maar prima dan je zo'n goed uitgedacht plan hebt, maar probeerde je toch te wijzen op iets wat de grote groep nodig zou hebben: een zoomlens. Het is echter jouw geld en daar wil ik niets over te zeggen hebben, maar mocht je nog 'ns de behoefte hebben aan een standaard zoomlens dan mag je altijd contact met me opnemen. Mijn 18-105 ligt namelijk in de tas als back-up en vakantielens. ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43

paQ

De mijne is net opgehaald :p

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Mijn Nikon D7000 zou vandaag geleverd moeten worden door cameranu.nl!!!

Kan ik meteen spelen met mijn nieuwe 35mm 1.8 lens :) Gekregen om onze aankomende dochter mee te fotograferen en filmen!

zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 11:55

wavemaster100

Very ZEISS

Krylinck schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:53:
Ik kan flexibel vrij gemakkelijk uitleggen en dat viel uit de rest van mijn tekst wellicht ook al te halen: inzetbaar voor veel doeleinden. Ik ben ook ooit begonnen met fotografie en had me toen net als jij uitstekend ingelezen voor de aanschaf van wat voor apparatuur dan ook en wist achteraf eigenlijk pas echt wat ik wilde. Nu ben ik lekker eigenwijs en gebruik een 24-70 op crop, wat vrijwel iedereen je zou afraden. Inlezen is dus prima, maar jouw voorkeuren worden pas tijdens de activiteit gevormd. Ik vind het alleen maar prima dan je zo'n goed uitgedacht plan hebt, maar probeerde je toch te wijzen op iets wat de grote groep nodig zou hebben: een zoomlens. Het is echter jouw geld en daar wil ik niets over te zeggen hebben, maar mocht je nog 'ns de behoefte hebben aan een standaard zoomlens dan mag je altijd contact met me opnemen. Mijn 18-105 ligt namelijk in de tas als back-up en vakantielens. ;)
Vroegah kocht je body's ook met een 50mm prime en daar kon iedereen toch aardig mee uit de voeten en dat was zelfs met MF.
HyperTrophy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:34:

[...]

lieverd, ik ben hier al een tijdje mee bezig, en ben van plan een goede en uitgedachte aanschaf te doen. ik heb mij meerdere malen, en op tientalle fora goed ingelezen in de hardware. en ik ben overtuigd van mijn keuzes. Primes zijn leuk idd, en een bewuste keuze. En flexibel is een relatief begrip!

Hele duidelijke doelen dus. ;)

en ja ik ga dat in één keer bestellen ivm belatingvoordeeltje
IMO een topsetje, ik zou het met de kennis van nu ook gedaan hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door wavemaster100 op 10-01-2012 15:39 ]

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 30-09 13:58
Ik ben van mening dat je in één keer ontzettend veel spul aanschaft. Ik weet niet of je al vaker met een DSLR op stap bent geweest, maar je hebt een partij te leren/wennen in het begin. Zeker als je van een compactje komt, soms verlang ik dan weer naar de handigheid van zo'n klein ding. Mijn D40 + 35 1.8 is wat dat betreft nog klein eigenlijk.

Ik weet niet of je verder van de impulsaankopen bent hoor, of hoe je dit al helemaal ingeplanned had. Als je zo'n post hier op het forum zet, dan kom je ook wel ingelezen en voorbereid over. Ik zelf ben er ook zo ingesprongen, maar wel voor maar 299,- euro toentertijd.

Just sayin', een klein begin is ook een begin :7 .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
wavemaster100 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:39:
[...]

Vroegah kocht je body's ook met een 50mm prime...
Juist, vroeger. Nieuwe tijden, nieuwe mogelijkheden. Ik verwacht dat veel mensen ook vroeger liever een zoomlens hadden gehad dan een standaard 50mm. Ik snap niet zo goed wat daar nou gek aan is, is het tegenwoordig een schande om een niet-lichtsterke zoomlens te gebruiken of zo? Van primes leer je in principe goed fotograferen, maar een zoomlens ontwijken omdat het een zoomlens is lijkt me niet zo'n goede reden. Nogmaals, het was geen bevel, slechts een tip en gezien niemand anders dat balletje had opgegooid besloot ik het maar te doen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt mij verstandig om deze discussie verder te voeren in 1 van de daarvoor geschikte topics, zoals: Het grote Nikonmount-objectieven-topic v2012 of [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De tip die ik veel beginners geef, begin met een simpele kit zoom en ontdek daarmee wat je echt wil van een lens. Voor de een is dat meer bereik, voor de ander is dat meer lichtsterkte.
Naar mijn mening zouden veel beginners er goed aan doen pas een 2e lens aan te schaffen als ze goed onder woorden kunnen brengen wat de kitlens niet voor ze doet.

[ Voor 30% gewijzigd door Wijnands op 10-01-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:21

Fiber

Beaches are for storming.

Ben ik op zich wel met je eens, maar HT heeft er goed over nagedacht en wil graag met primes beginnen. (Die 11-16 is eigenlijk ook een soort 2 standen prime.) Nu kan hij direct spelen met scherptediepte, wat met een kitlens niet kan. Aan de andere kant, zo'n kitlens krijg je er vaak bijna gratis bij, ik zou hem niet laten liggen. Ook de keuze voor deze brandpuntsafstanden is natuurlijk discutabel, hoewel zeker niet geheel onlogisch. Ik kan me echter goed voorstellen dat de er binnenkort een 24mm bijkomt en een 60mm of 105mm macro en een 70-300 omdat wat tele bereik soms ook wel leuk is. Maar het blijven allemaal persoonlijke keuzes, die voor iedereen anders kunnen uitpakken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blauwe letters zijn misschien duidelijker: dit is geen aankoopadviezen topic, daarvoor zijn andere topics (zie mijn vorige bericht). Nu graag weer ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Ik vraag me af of de hierboven geposte afbeelding ook echt de D800 is. Nikon is naar mijn weten een beetje aan het afzakken met het rode driehoekje, wat nu steeds meer een streepje lijkt te worden. Het is wel te zien bij de 2e camera van rechts, wat wss de D800 is, maar de afbeelding eronder komt niet overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Je bedoelt van mijn bericht op de vorige pagina? Die in de Nikon banner is echt, de afbeeldering daaronder is nep :) Ik had mijn bericht ook een tijdje terug aangepast daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
Nismod schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:11:
Ik vraag me af of de hierboven geposte afbeelding ook echt de D800 is. Nikon is naar mijn weten een beetje aan het afzakken met het rode driehoekje, wat nu steeds meer een streepje lijkt te worden. Het is wel te zien bij de 2e camera van rechts, wat wss de D800 is, maar de afbeelding eronder komt niet overeen.
Die is overduidelijk een fake. Is niets anders dan een D700 met D800 er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Nee hoor ;) Hier de verschillen tussen de D700 en deze fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
Blijft evengoed een fake. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Conclusie, de fake is een fake :P

Moet zeggen dat ik wel zit te wachten op de opvolger van de D700, maar iets met 36mp en wss slechte ISO prestaties is niks voor mij. Is er al (fake) informatie over de D400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Over de D400 is heel weinig bekend (ik geloof geen enkele serieuze rumor). Dat de D800 36 megapixels krijgt is vrijwel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maar dan is die D800 eigenlijk geen echte opvolger meer van de D700 vind ik. Meer een soort Nikon tegenhanger van de Canon 5D II of III...

Komt er dan geen D4 in een kleiner formaat body meer? Zoals de D700 eigenlijk een soort kleine D3 was?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
Niemand weet dat. Maar ik gok op niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Zou me niet verbazen als de D400 de echte klapper is. De nieuwe D700, maar dan met crop, of misschien gewoon fx? Daarmee zouden ze wel een mooie lineup hebben van FX. D400 (16.2mp) > D800 (36) > D4 (16.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kijk naar mijn eisen en wensen, dan zit ik in die lineup te wachten op de D400. In ieder geval wordt de opvolger van mijn D300 een D### serie, want de D# serie vind ik te bulky.
Aan 36 MP heb ik absoluut geen behoefte. Sterker nog, alles boven de 20 MP op FX is superoverkill voor mij. Alles boven de 10 MP is op DX eigenlijk al overkill.

Dus inderdaad, de "specs" van de D400 (FX en 16,2 MP) zou voor mij ideaal zijn. Nu ja, anders maar echt op jacht naar een D700 als de D800 echt uitkomt/is.

/me gaat in een hoekje zitten en mompelt nog iets in de orde van: 7(8)7 7(8)7 36 MP 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een D400... D7000 prestatie's of nog een tikkie beter in een D300 body zou ik al voldoende vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 09:48
[b]Komt er dan geen D4 in een kleiner formaat body meer? Zoals de D700 eigenlijk een soort kleine D3 was?
Ik denk van niet. Nikon realiseert wellicht ook wel dat ze met de D700 misschien iets te veel in eigen voet geschoten hebben. Jammer voor de consument natuurlijk. En de D400? Dat blijft gewoon een DX pro body.

[ Voor 3% gewijzigd door FLuKee op 11-01-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:57:
Sterker nog, alles boven de 20 MP op FX is superoverkill voor mij. Alles boven de 10 MP is op DX eigenlijk al overkill.
Waarom dat verschil? Waarom is dan meer dan 10MP op FX ook al overkill? Megapixel is megapixel in deze vergelijking. Als het gaat over compactcamera's heb je wel gelijk, maar 16MP op DX is ook al prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik zou eigenlijk naar 1 body willen, waar ik zowel DX als FX mee kan schieten. Omdat ik het wel prettig vind om toch nog "wat" pixels over te houden, kan ik dus wel leven met maximaal 20 MP op FX. (Maar je hebt gelijk, als ik alleen FX zou gebruiken, zou ik 10 MP ook al zat vinden.)

FYI, ik zal mijn FX body zo nu en dan terug zetten naar DX, om met mijn 24-120 het beeld van mijn huidige 24-120 op DX over te houden. Dit omdat er geen FX equivalent is voor de 24-120 op DX.

Ja, inderdaad, ik kom regelmatig in situaties terecht waar een 24-120 op DX DE IDEALE lens is. Dit door een combinatie van grote van de lens, in combinatie met bereik en een omgeving waar lens wisselen gewoon geen echte optie is. Daarnaast past een 70-200 fysiek niet in die omgeving.

Vandaar dus het verschil in MP's voor FX en DX.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FX in DX zetten met een 24-120 is toch gewoon hetzelfde als achteraf croppen naar wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

FLuKee schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:10:
[...]
Ik denk van niet. Nikon realiseert zich wellicht ook wel dat ze zich met de D700 misschien iets te veel in hun eigen voet geschoten hebben...
De D700 was dus eigenlijk te goed...? O-)
Universal Creations schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:55:
[...]
Waarom dat verschil? Waarom is dan meer dan 10MP op FX ook al overkill?...
Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat je vooral fotografeert. Voor bijvoorbeeld (studio)portretten en (stads)landschappen wil je graag veel Megapixels. Snelheid en hoge ISO's zijn dan veel minder belangrijk. Voor bijvoorbeeld een krantenjournalist is het precies andersom: Veel Megapixels is dan alleen maar lastig, maar snelheid en een hoog ISO bereik zonder ruis zijn dan goud waard.

[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 11-01-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Momenteel heb ik een D3100 en ik wil gaan upgraden. Twijfel tussen een D300(s) en de D2x. Beide heb ik al adressen voor. Wat geniet jullie voorkeur?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 09:48
De D300 is in zowat alle opzichten de betere camera. Dus tenzij de D2x een weggevertje is zou ik het wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Peter_Aragorn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:09:
Momenteel heb ik een D3100 en ik wil gaan upgraden. Twijfel tussen een D300(s) en de D2x. Beide heb ik al adressen voor. Wat geniet jullie voorkeur?
D300(s). Compactere en lichtere body en een betere sensor dan de D2X. Qua functionaliteit zeer marginaal minder, maar qua beeldkwaliteit substantieel beter. Als je de grip van de D2X mist kan je op een D300 altijd nog een grip schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:08:
FX in DX zetten met een 24-120 is toch gewoon hetzelfde als achteraf croppen naar wat je nodig hebt.
Ja, maar overschakelen naar DX scheelt een ontzettende hoop werk achteraf.
Peter_Aragorn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:09:
Ik zou bijna vragen of je vraag serieus bedoeld is. Ik zou zeker voor de D300s gaan. In mijn ogen in alle opzichten een veel betere camera dan de D2X.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zal wel een knap confronterende upgrade worden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Het was wel een serieuze vraag hoor, aangezien de 2e hands prijzen van de D300(s) en de D2x ongeveer hetzelfde zijn.

@ Wijnands: Mijn vader heeft een D300s en ik heb hier al flink wat mee lopen spelen. Erg fijne body!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ligt ook aan de prijs natuurlijk, en je budget. En of je een grote of juist een wat kleinere camera wil. De D300s is in heel veel opzichten al achterhaald door de D7000. En als je wat groots wil, er komen aanstaande paar maanden vast heel veel tweedehands D3 op de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Vanwaar de D300(s) en niet de D7000? Om nou van de D3100 naar een D3 te upgraden is nou ook niet de meest gebruikelijke zet. Kies een camera die voor jouw doeleinden geschikt is, en niet eentje die qua prijs dicht bij elkaar zou liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
De D3 is meteen FX, dat is wellicht inderdaad wat te veel van het goede. En ook gewoon te duur momenteel.

Ik weet niet, de D300(s) bevalt me qua body gewoon erg goed. Ik weet dat de D7000 het beter doet op sommige gebieden, maar het feit dat je toch nog steeds menu's in moet om dingen in te stellen vind ik nu aan mijn D3100 ook al niet prettig. De D300(s) heeft dit veel minder, omdat alles fijn op de body zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Peter_Aragorn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:30:
De D3 is meteen FX, dat is wellicht inderdaad wat te veel van het goede. En ook gewoon te duur momenteel.

Ik weet niet, de D300(s) bevalt me qua body gewoon erg goed. Ik weet dat de D7000 het beter doet op sommige gebieden, maar het feit dat je toch nog steeds menu's in moet om dingen in te stellen vind ik nu aan mijn D3100 ook al niet prettig. De D300(s) heeft dit veel minder, omdat alles fijn op de body zit...
Ik heb toevallig ook even gekeken op marktplaats voor een D7000 en D300(s): De prijzen voor de D7000 liggen toch nog een stukje hoger omdat hij minder lang op de markt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Peter_Aragorn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:30:
...
Ik weet niet, de D300(s) bevalt me qua body gewoon erg goed...
Is zeker een goed argument, een goed gevoel bij een body is erg belangrijk. Niet meer twijfelen dan, maar gewoon doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Eerst mijn D3100 even verkopen. Wat kan ik vragen voor het volgende ongeveer? Alles in perfecte staat natuurlijk en zo'n 3600 clicks:

Nikon D3100 met alle accessoires
Nikkor 18-55 VR kitlens
Batterij grip voor de D3100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Peter_Aragorn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:39:
Eerst mijn D3100 even verkopen. Wat kan ik vragen voor het volgende ongeveer? Alles in perfecte staat natuurlijk en zo'n 3600 clicks:

Nikon D3100 met alle accessoires
Nikkor 18-55 VR kitlens
Batterij grip voor de D3100
3600 clicks is niks, ZGAN dus. Incl grip €450 vragen lijkt me redelijk. Dit zijn de actuele prijzen, maar dat is zonder grip natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Okey, je wil na 3600 clicks al een nieuwe camera, onderstaande is niet lullig bedoeld hoor...
maar misschien is het beter om nog wat meer te fotograferen (en ècht te leren fotograferen) en dan pas een nieuwe body gaan kopen? Waarin loop je (na 3600 foto's) tegen de beperking van je D3100 aan?

Je moet doen wat je wilt, maar zomaar geld uitgeven zou ik niet doen. (Eerlijk is eerlijk: been there, done that, met de kennis van nu had ik zelf andere keuze gemaakt..)

edit: kijk, dat zijn nog eens antwoorden, je hebt er dus goed over nagedacht..
probeer enkel mensen te behoeden voor dingen die ik zelf deed ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Wouter87 op 11-01-2012 13:19 . Reden: edit toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik ga ook heus niet zomaar geld uitgeven hoor. Ik merk gewoon nu al dat ik veel dingen niet meteen onder handbereik heb bij mijn D3100 en de menu's in moet. Daarnaast mis ik de autofocus motor best wel die mijn D3100 niet heeft. Ook vind ik hem te klein en dus niet erg lekker in de hand liggen... Ook mis ik een tweede wieltje om diafragma in te stellen. Het kan wel met het ene wiel op de D3100, maar vind dat gewoon niet prettig...

Ik ben overigens nog niet zeker van de upgrade hoor. Kan zijn dat ik er nog wel eventjes mee wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Peter_Aragorn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:56:
Ik ga ook heus niet zomaar geld uitgeven hoor. Ik merk gewoon nu al dat ik veel dingen niet meteen onder handbereik heb bij mijn D3100 en de menu's in moet. Daarnaast mis ik de autofocus motor best wel die mijn D3100 niet heeft. Ook vind ik hem te klein en dus niet erg lekker in de hand liggen... Ook mis ik een tweede wieltje om diafragma in te stellen. Het kan wel met het ene wiel op de D3100, maar vind dat gewoon niet prettig...

Ik ben overigens nog niet zeker van de upgrade hoor. Kan zijn dat ik er nog wel eventjes mee wacht.
Ik zag dat je je 18-55VR met je D3100 samen weg wil doen. Had je al een idee welke lens/lenzen je in de toekomst wil gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Heb een 70-300 VR die ik nog wil houden en een 50mm f1.4 AF (geen AF-S helaas) die ik dan gebruikt. Dan wil ik er een 17-50 f2.8 bij halen van Tamron, of de 35mm AF-S van Nikkor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een compleet setje met een lens verkoopt ook veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Nja als ik hem verkoop doe ik de kitlens er natuurlijk bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 23:05
Volgens mij nog niet gepost hier.

Enne Simeon Pilgrim heeft met succes de nikon firmware voor dslr's gekraakt :)
http://simeonpilgrim.com/...-the-nikon-dslr-firmware/

*hoopt op een magic lantern voor nikon dslr's*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Mijn fout dan, had ff snel gezocht op Pilgrim, hacked en gekraakt, maar daar vond hij niks mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beukerz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:09:
Mijn fout dan, had ff snel gezocht op Pilgrim, hacked en gekraakt, maar daar vond hij niks mee :9
firmware is the magic word :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Maar wat zou je hiermee kunnen?! Bracketing op de D3100 bijvoorbeeld?? Video op de D300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 22:18
Peter_Aragorn schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:39:
Maar wat zou je hiermee kunnen?! Bracketing op de D3100 bijvoorbeeld?? Video op de D300?
Nog niet zo veel. Er is een custom firmware met wat tekstjes in de menu's gewijzigd als probeerseltje voor de D5100. Echt functionele wijzigingen vragen veel uitzoek werk, als het al haalbaar is.

Voordat we een Magic Lantern achtige firmware versie hebben zijn we nog wel even verder volgens mij, maar het zou me wel cool lijken om de bracketing functie van de D7000 uit te breiden naar 5 of meer stappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Peter_Aragorn schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:39:
Hoop wel op een paar dingetjes voor de D3100 idd zoals:
- Direct Preview in live view als je diafragma/iso/sluitertijd aanpast
- Volledige controle tijdens het filmen
- Dat ze Auto-Gain uitschakelen (ipv AE lock)
- Bracketing idd
-enz enz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:30:Ik weet niet, de D300(s) bevalt me qua body gewoon erg goed. Ik weet dat de D7000 het beter doet op sommige gebieden, maar het feit dat je toch nog steeds menu's in moet om dingen in te stellen vind ik nu aan mijn D3100 ook al niet prettig. De D300(s) heeft dit veel minder, omdat alles fijn op de body zit...
Mee eens, ik heb nu pakweg drie jaar een D300 en sinds een jaar of zo een D7000 en ondanks dat de D7000 nieuwer is, en zoals je aangeeft op sommige vlakken beter presteert mis ik functionaliteit/handigheden/navigatie die ik gewend was van de D300. Alleen al dat draaiwiel op de D7000 wat je wel heel makkelijk per ongeluk kunt verdraaien als je je cam even op wilt bergen en weer snel te voorschijn wilt halen is me een doorn in het oog. Het is technisch verder een prima camera, maar ik zal niet gauw opnieuw in dat segment kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Menuutjes zijn ongelofelijk subjectief natuurlijk. Het is gewoon wat je gewent bent. Ik vind mijn D3100 heerlijk besturen bijvoorbeeld, maar de Canon 600D vreselijk.

Ik wil alleen ook zodra er eindelijk een prijsdaling plaats gaat vinden een overstap maken naar de D7000, om de wat grotere zwaardere body, de stevigheid van de body, het feit dat hij een AF motor heeft, de jack ingang voor de audio ren de betere kwaliteit van de video's. En hij heeft functies die ik misschien nu nog niet gebruik, maar over driekwart jaar wel. Ik heb alleen nog niet de kans gekregen om de besturing op die camera te testen. Is deze te vergelijken met de D3100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
hfos schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:14:
[...]

Mee eens, ik heb nu pakweg drie jaar een D300 en sinds een jaar of zo een D7000 en ondanks dat de D7000 nieuwer is, en zoals je aangeeft op sommige vlakken beter presteert mis ik functionaliteit/handigheden/navigatie die ik gewend was van de D300. Alleen al dat draaiwiel op de D7000 wat je wel heel makkelijk per ongeluk kunt verdraaien als je je cam even op wilt bergen en weer snel te voorschijn wilt halen is me een doorn in het oog. Het is technisch verder een prima camera, maar ik zal niet gauw opnieuw in dat segment kopen.
Kijk: dat bedoelde ik dus ook :)

Pagina: 1 ... 4 ... 53 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene Nikon zaken te bespreken. Voor vragen over specifieke modellen kun je terecht in de topics uit de openingspost en voor aankoopadviezen kun je terecht in:

Het grote Nikon F mount objectieven-topic 2018
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6