iMac - Spring '11 |
![]() |
iMac specificaties: |
Bij de 21,5" versie: - Afmetingen en gewicht: • 45,1cm • 52,8cm • 18,85cm • 9,3kg - Beeldscherm: • Ingebouwd 21,5-inch (reëel weergavegebied) TFT active-matrix breedbeeld-lcd-scherm met glanzende toplaag, led-achtergrondverlichting en IPS-technologie • Resolutie: 1920 x 1080 pixels • Helderheid (standaard): 330 cd/m2 - Grafische ondersteuning en weergave voorziening (een van de volgende): • ATI Radeon HD 6750M grafische processor met 512 MB GDDR5-geheugen • ATI Radeon HD 6770M grafische processor met 512 MB GDDR5-geheugen -Processor en geheugen (een van de volgende): • 2,5GHz Intel Core i5-processor met 6 MB level 3-cache • 2,7GHz Intel Core i5-processor met 6 MB level 3-cache • 2,8GHz Intel Core i7-processor met 6 MB level 3-cache - Opslagcappaciteit: • 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 500 GB of 1 TB • Optionele 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 2 TB • Optionele solid-state harde schijf van 256 GB Bij de 27" versie: - Afmetingen en gewicht: • 51,7cm • 65,0cm • 20,7cm • 13,8kg - Beeldscherm: • Ingebouwd 27-inch (reëel weergavegebied) TFT active-matrix breedbeeld-lcd-scherm met glanzende toplaag, led-achtergrondverlichting en IPS-technologie • Resolutie: 2560 x 1440 pixels • Helderheid (standaard): 375 cd/m2 • Kan worden bevestigd aan een muurbeugel, scharnierende arm of andere VESA-montageoplossing via de optionele VESA-montageadapterset - Grafische ondersteuning en weergave voorziening: • ATI Radeon HD 6770M grafische processor met 512 MB GDDR5-geheugen • ATI Radeon HD 6970M grafische processor met 1GB of 2GB GDDR5-geheugen -Processor en geheugen (een van de volgende): • 2,7GHz Intel Core i5-processor met 6 MB level 3-cache • 3,1GHz Intel Core i5-processor met 6 MB level 3-cache • 3,4GHz Intel Core i7-processor met 6 MB level 3-cache; - Opslagcappaciteit: • 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 1 TB • Optionele 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 2 TB • Optionele solid-state harde schijf van 256 GB Algemeen: - Aansluitingen en uibreiding: • Één Thunderbolt-poort (27": twee Thunderbolt-poorten) • Één FireWire 800-poort; 7watt • Vier USB 2.0-poorten • SDXC-kaartlezer - Communicatie: • AirPort Extreme (802.11n), • Bluetooth 2.1 + EDR • Gigabit Ethernet ingebouwd - Beeldscherm • Miljoenen kleuren bij elke resolutie • Kijkhoek (standaard): 178° horizontaal, 178° verticaal • Beeldverhouding 16:9 - Audio: • In gebouwd stereoluidsprekers • Twee interne high-efficiency versterkers van 17 watt • Koptelefoon/optische digitale geluidsuitvoer (mini-aansluiting) • Geluidsinvoerpoort/optische digitale geluidsinvoer (miniaansluiting) • Ingebouwde microfoon • Ondersteuning voor Apple iPhone-headset met microfoon - Grafische ondersteuning en weergavevoorzieningen: • Ingebouwde FaceTime HD webcam • Thunderbolt-poort met ondersteuning voor DisplayPort, DVI, VGA en dual-link-DVI (via afzonderlijk verkrijgbare adapters); 27-inch modellen bieden ondersteuning voor triple-monitor setup. • Ondersteuning voor een uitgebreid bureaublad en synchrone weergave • Gelijktijdige ondersteuning voor volledige "native" resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm (tot 30 inch) - Processor en geheugen: • 4 GB (twee SO-DIMM's van 2 GB) 1333-MHz DDR3 SDRAM, uitbreidbaar tot 16 GB via de vier SO-DIMM-sleuven - Optische eenheid: • Slot-loading SuperDrive (dvd±r DL/dvd±rw/cd-rw) met 8-voudige snelheid - Voeding en omgeving: • Netspanning: 100-240 V wisselstroom • Frequentie: 50-60 Hz, enkelfasig • Maximaal continu vermogen: 205 W (21,5-inch modellen); 310 W (27-inch modellen) • Geluidsniveau: 18 dBA idle - Standaard meegeleverd: • iMac • Apple Wireless Keyboard • Magic Mouse • Reiningsdoekje • Voedingskabel • Dvd's voor installatie en herstel • Gedrukte en elektronische documentatie - Meegeleverde software: • Mac OS X Lion • iLife '11 |
Fysieke dimensies: |
• Hoogte: 21,5" 45,1cm / 27" 51,7cm • Breedte: 21,5" 52,8cm / 27" 65cm • Diepte: 21,5" 18,85cm / 27" 20,7cm • Gewicht: 21,5" 9,3kg / 27" 13,8kg ![]() |
Prijzen: |
• 2,5GHz i5: €1149 (21,5") • 2,7GHz i5: €1449 (21.5") • 2,7GHz i5: €1649 (27") • 3,1GHz i5: €1899 (27") |
Meer informatie: |
• Vormgeving: http://www.apple.com/nl/imac/design.html • Kenmerken: http://www.apple.com/nl/imac/features.html • Prestaties: http://www.apple.com/nl/imac/performance.html • Waarom een iMac? http://www.apple.com/nl/imac/why-mac.html • Milieu: http://www.apple.com/nl/imac/environment.html • Technische specificaties: http://www.apple.com/nl/imac/specs.html • Bestel nu: http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/imac [iMac] Ervaringen & Discussie - deel 4, [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 3, [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2, Intel iMac 2G: Ervaringen & Discussie, [iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 5, [iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 6, [iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7, [iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 8 Met dank aan Mei, carfreak02 en sergev voor de eerste drie delen. ![]() |
Zo, ik ben nu in het bezit van een Logitech Performance MX. Dat is pas een muis Apple (dikke aanrader). Hij past beter in mijn hand in ieder geval.. dat was toch wel voor mij het grootste probleem. Mijn MagicMouse staat middels op Marktplaats en V&A. We zullen zien.
[ Voor 26% gewijzigd door RoyK op 18-07-2011 10:45 ]
Zelf heb ik een Logitech muis van een MX5500 setje, dit is officieel een windows muis en die werkt ook perfect. Alleen onder Apple`s OS werken niet alle extra functies
MagicMouse blijft hier wel. Heb het 'Magic' keyboard vervangen voor een logitech dinovo edge. Fijn toetsenboard en qua stijl hetzelfde als de iMac. Aluminium rand en glossy rand rond de toetsen
Maakt verbinding met bluetooth dus geen externe zendermeuk ofzo.
Maakt verbinding met bluetooth dus geen externe zendermeuk ofzo.
Ik wil mijn imac gaan upgraden met extra geheugen zodra hij er is.
Maar is het nou de moeite waard om het geheugen te vervangen door ddr 1600?
Geeft dat echt een performance winst tov 1333?
Kan nergens benchmarks vinden..
edit:
als ik specifiek zoek op KHX1600C9S3K2/8GX, dan vindt ik wel wat info.
Maar niets nuttigs icm met een imac en al helemaal niet of het de moeite waard is.
edit:
Maar niets nuttigs icm met een imac en al helemaal niet of het de moeite waard is.
[ Voor 26% gewijzigd door DarkChylde op 18-07-2011 11:31 ]
Ik heb een vaag probleem met mijn Apple iMac 27" i5 2.66GHz (najaar 2009), een wwekje terug begon mijn imac nogal te flippen met opstarten. Soms bleef alleen het grijs/beige scherm met apple logo verschijnen. Na 5-10 minuten wachten de stekker eruit en er weer in. Vervolgens hetzelfde scherm maar dan MET lopend balkje. Na 1 minuut heb ik eindelijk de desktop(osx) er voor.
Nu doet de imac dit standaard. Oftewel het duurt ontzettend lang en soms blijft ie zelfs hangen. Ik ben van plan zodra Lion uit is om hem dan een fresh install te geven. Echter lijkt het wel of dit stuk nog bij de bios(efi?) hoort. Verder heb ik onder osx ook regelmatig de strandbal als ik de muis cursor boven de kale desktop houdt. Opera/Safari en Utorrent werken verder prima en vlot.
Nu doet de imac dit standaard. Oftewel het duurt ontzettend lang en soms blijft ie zelfs hangen. Ik ben van plan zodra Lion uit is om hem dan een fresh install te geven. Echter lijkt het wel of dit stuk nog bij de bios(efi?) hoort. Verder heb ik onder osx ook regelmatig de strandbal als ik de muis cursor boven de kale desktop houdt. Opera/Safari en Utorrent werken verder prima en vlot.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Blijft een "moeilijke" beslissing. Misschien toch maar even doorbijten en voor SSD combinatie gaan. Ofwel de "gewone" 3.1 nemen zonder SSD. Ik denk zelf dat het misschien wel een beetje overkill gaat zijn voor mijn werk wat ik erop ga doen, maar ja, beter nu 100 nadenken eer te beslissen, dan later "spijt" te hebben.
Anoniem: 233180
Als je het geduld ervoor hebt, zou ik wel aanraden te wachten ervoor. Ik zou persoonlijk niet meer kunnen inbeelden te werken zonder SSD, de snelheid went enorm snel, maar eens je terug op een bak gaat met een gewone HDD, weet je pas wat een enorme meerwaarde het is.
Ik vind het scherm op de hoogste helderheid het duidelijkst om tekst te lezen en als ik de helderheid omlaag zet worden de kleuren minder duidelijk. Daarbij, ik zette vanochtend de machine aan en er was een duidelijke streep zichtbaar dus de streep wil niet eens meer weg na een nachtje uitstaan.
[...]
Wat een argumentProbeer gewoon eens op 50% of 60% te werken zoals de meeste mensen doen?
Overigens, wat ik bedoelde te zeggen was dat een lagere helderheid het probleem niet oplost. Enkel de streep valt minder op.
[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 18-07-2011 13:16 ]
Anoniem: 286841
iMac specificaties:
Bij de 21,5" versie:
- Afmetingen en gewicht:
• 45,1cm
• 52,8cm
• 18,85cm
• 9,3kb <---------
Bij de 21,5" versie:
- Afmetingen en gewicht:
• 45,1cm
• 52,8cm
• 18,85cm
• 9,3kb <---------
Zijn er meer personen waarvan de iMac 2010 of 2011 een ietwat scheve voet heeft?
De winkel wil mijn iMac niet nog eens omruilen. Ze vinden dus dat ik er maar genoegen mee moet nemen.
(Net een weekje oud…)
Ben ik pissed over natuurlijk. Een iMac moet er gewoon strak en net afgewerkt uitzien.
Mijn scherm staat rechts iets meer naar voren dan links. Als je dus aan de zijkant van de iMac staat en langs het scherm kijkt,
staat dit niet helemaal recht aan de voorkant van de voet.
Het is hooguit 2 a 3mm verschil denk ik, dus heel erg valt het ook niet op, maar toch…
Zijn er mensen die dit bij hun even willen bekijken of dit ook zo is?
Apple zelf gebeld en die zeggen namelijk dat dit weleens voorkomt en dat geen enkele iMac helemaal 100% strak is afgewerkt.
Dit komt door de aluminium behuizing en zo ziet dus elke iMac er weer wat anders uit. Vreemd antwoord van Apple, maar het zal wel.
De winkel wil mijn iMac niet nog eens omruilen. Ze vinden dus dat ik er maar genoegen mee moet nemen.
(Net een weekje oud…)
Ben ik pissed over natuurlijk. Een iMac moet er gewoon strak en net afgewerkt uitzien.
Mijn scherm staat rechts iets meer naar voren dan links. Als je dus aan de zijkant van de iMac staat en langs het scherm kijkt,
staat dit niet helemaal recht aan de voorkant van de voet.
Het is hooguit 2 a 3mm verschil denk ik, dus heel erg valt het ook niet op, maar toch…
Zijn er mensen die dit bij hun even willen bekijken of dit ook zo is?
Apple zelf gebeld en die zeggen namelijk dat dit weleens voorkomt en dat geen enkele iMac helemaal 100% strak is afgewerkt.
Dit komt door de aluminium behuizing en zo ziet dus elke iMac er weer wat anders uit. Vreemd antwoord van Apple, maar het zal wel.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Zijn er meer personen waarvan de iMac 2010 of 2011 een ietwat scheve voet heeft?
Ik vind dat zo'n iMac best recht mag zijn. Het is geen goedkope prul van Medion ofzo.
Ik vind dat zo'n iMac best recht mag zijn. Het is geen goedkope prul van Medion ofzo.
De eerste iMac die ik kocht vorige week, had een ‘hapje’ uit de zijkant… Die is dus teruggebracht en geruild.
Na een dagje gebruik viel me het scherm dus op…
Hij hangt niet scheef (met waterpas op de iMac gekeken), staat alleen wat schuin op de voet.
Omdat hij dus al eens is geruild, doen ze dit geen tweede keer…
Ben in staat om ‘m in de doos te doen, terug te brengen en de koop te ontbinden.
Het is een geweldig apparaat en bevalt uitstekend, maar ik wil er wel een die er mooi uitziet.
Het is geen pakje suiker inderdaad.
Had ik ‘m maar online gekocht, dan kon ik ‘m zonder opgaaf van reden retourneren.
(Zelfde firma maar helaas dus compleet andere voorwaarden.)
Na een dagje gebruik viel me het scherm dus op…
Hij hangt niet scheef (met waterpas op de iMac gekeken), staat alleen wat schuin op de voet.
Omdat hij dus al eens is geruild, doen ze dit geen tweede keer…
Ben in staat om ‘m in de doos te doen, terug te brengen en de koop te ontbinden.
Het is een geweldig apparaat en bevalt uitstekend, maar ik wil er wel een die er mooi uitziet.
Het is geen pakje suiker inderdaad.
Had ik ‘m maar online gekocht, dan kon ik ‘m zonder opgaaf van reden retourneren.
(Zelfde firma maar helaas dus compleet andere voorwaarden.)
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Kan me voorstellen dat je daar stevig van baalt.. Zal vanavond eens kijken hoe dat bij mijn iMac (27") zit, is mij in ieder geval niets opgevallen.
Denk dat je je er op een gegeven moment maar overheen moet zetten... Na een tijdje valt het ook niet meer op denk ik?
Denk dat je je er op een gegeven moment maar overheen moet zetten... Na een tijdje valt het ook niet meer op denk ik?
Maar 2mm, dat is toch niets 
Hoe vaak sta je zo langs je iMac heen te kijken?
[ Voor 45% gewijzigd door jip_86 op 18-07-2011 17:01 ]
Ik ben gewoon kritisch. Bij bepaalde lichtinval lijkt het alsof het beeld scheef staat en dan ga je toch kijken... Toen kwam ik erachter. Het hoort volgens mij niet, maar kan dat het bij meerdere iMacs zo is, dit sorrt kleine 'foutjes'jip_86 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:01:
Maar 2mm, dat is toch niets
Ik lees je reactie hier wel danLeeJon schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:59:
Kan me voorstellen dat je daar stevig van baalt.. Zal vanavond eens kijken hoe dat bij mijn iMac (27") zit, is mij in ieder geval niets opgevallen.
En er overheen zetten; ik heb geen keus dan denk ik, helaas.
Na 2 a 3 weken hoor je me er niet meer over joh
Foto:
Als je inzoomt dan kun je het verschil zien;
(de kant waar ik de foto maak staat ietsje verder naar voren dan de andere kant)

[ Voor 30% gewijzigd door freddyathlon op 18-07-2011 17:34 ]
Vandaag de Mobee Magic Charger gehaald... Wat een deceptie!
Het is duidelijk niet op z'n Apples gemaakt. Ondanks geen origineel Apple product had ik dit wel verwacht... de battery pack sluit niet mooi met de onderkant aan. Helaas, maar ik breng 'm terug...
Het is duidelijk niet op z'n Apples gemaakt. Ondanks geen origineel Apple product had ik dit wel verwacht... de battery pack sluit niet mooi met de onderkant aan. Helaas, maar ik breng 'm terug...
Nou das wel heel erg miereneukenfreddyathlon schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:24:
[...]
Ik lees je reactie hier wel dan
Foto:
(de kant waar ik de foto maak staat ietsje verder naar voren dan de andere kant)
[afbeelding]
Voortaan voor je mac gaan zitten niet aan de zijkant, dat kijkt wat prettiger ;-)
Dat heeft mijn 27" iMac, mijn 24" iMac had het ook en zelfs mijn witte 17" Core 2 Duo had het. Ze zullen het heus niet allemaal hebben, maar je bent niet de enige met dit verschijnsel.freddyathlon schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:24:
[...]
Foto:
[afbeelding]
Op basis van deze foto kan je zelfs nog wel zeggen da je de foto scheef genomen hebt. Kan me niet voorstellen dat je daar last van hebt als je er voor zit.
Ik heb nergens last van met mijn iMac in ieder geval 
Moet zeggen dat ik het verschil niet echt zie op de foto?
Moet zeggen dat ik het verschil niet echt zie op de foto?
Jouw nieuwe iMac heeft dit dus ook? Dan ben ik dus niet de enige inderdaad...Frietsaus schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:56:
[...]
Dat heeft mijn 27" iMac, mijn 24" iMac had het ook en zelfs mijn witte 17" Core 2 Duo had het. Ze zullen het heus niet allemaal hebben, maar je bent niet de enige met dit verschijnsel.
Knoop gisteravond eindelijk doorgehakt. De 2.7 besteld met ssd en 1 tb. Dan toch maar. Oef. Zojuist betaald. En nu maar wachten zeker. Vrijdag nieuwe bureau in Ikea halen.
Waar kan ik het best mijn Imac kopen.
Gewoon online via http://store.apple.com/nl
of bij mijn apple premium reseller in hun shop: S&S Hasselt (http://www.sands.be/)
Is er veel verschil tussen beide? (garantie, service, levering, ...)
of bij mijn apple premium reseller in hun shop: S&S Hasselt (http://www.sands.be/)
gefeliciteerd, ik heb de zelfde specs qua HD. SSD is een zegen.. alles werkt zo ontzettend snappy. Enjoy the wait ;-)jochenh schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 07:46:
Knoop gisteravond eindelijk doorgehakt. De 2.7 besteld met ssd en 1 tb. Dan toch maar. Oef. Zojuist betaald. En nu maar wachten zeker. Vrijdag nieuwe bureau in Ikea halen.
Het lange wachten is over. De mijne komt vandaag!
Hopelijk ben ik vanmiddag op tijd thuis voordat UPS komt. Meestal zijn die er laat in de middag is mijn ervaring, dus ik heb goede hoop.
Hopelijk ben ik vanmiddag op tijd thuis voordat UPS komt. Meestal zijn die er laat in de middag is mijn ervaring, dus ik heb goede hoop.
Ja, want het viel me al op dat hoe ik de iMac ook neerzette, het lijkt van de zijkant altijd alsof hij niet recht op de tafel staat. Voor zover ik dit weet was dit bij mijn oudere iMacs dus ook niet anders.freddyathlon schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 07:41:
[...]
Jouw nieuwe iMac heeft dit dus ook? Dan ben ik dus niet de enige inderdaad...
Maar ik let er niet meer op, heb wel andere zaken aan m'n hoofd (m'n scherm bijvoorbeeld
Als het over zoveel geld gaat heb ik het liefst iemand die ik kan aanspreken als er wat mee is.mortare schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:34:
Waar kan ik het best mijn Imac kopen.
Ook word er met dozen bij de pakketdienst niet altijd heel zachtzinnig omgesprongen (broertje bezorgt pakketten). Dure apparatuur ga ik dan het liefst zelf ophalen.
Sluit ik me bij aan.. Ik heb mijn tv via internet besteld en die lag bij de bezorger gewoon met de paneel-kant naar beneden op wat andere pakketjes die kleiner waren.. Mooie doos vorm op het scherm dusjip_86 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:25:
[...]
Als het over zoveel geld gaat heb ik het liefst iemand die ik kan aanspreken als er wat mee is.
Ook word er met dozen bij de pakketdienst niet altijd heel zachtzinnig omgesprongen (broertje bezorgt pakketten). Dure apparatuur ga ik dan het liefst zelf ophalen.
Je hebt er flinke "rauwdauwers" tussen zitten bij de bezorgdiensten.. Waar ik vroeger woonde ging het overigens wel altijd goed, die deed tenminste voorzichtig
Mooi dat zoiets niet bij m'n iMac zal gebeuren
[ Voor 11% gewijzigd door leonvw op 19-07-2011 10:32 ]
Hoe denk je dat je iMac bij de winkel is gekomen, met de ooievaar?LeeJon schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:32:
[...]
Sluit ik me bij aan.. Ik heb mijn tv via internet besteld en die lag bij de bezorger gewoon met de paneel-kant naar beneden op wat andere pakketjes die kleiner waren.. Mooie doos vorm op het scherm dus
Je hebt er flinke "rauwdauwers" tussen zitten bij de bezorgdiensten.. Waar ik vroeger woonde ging het overigens wel altijd goed, die deed tenminste voorzichtig
Mooi dat zoiets niet bij m'n iMac zal gebeuren
Kan je een zogenaamd grappig opmerking proberen te plaatsen met je ooievaar, maar er zit naar mijn mening/ervaring toch echt een verschil in het distributieproces tussen leverancier -> detailhandel -> klant en detailhandel -> pakketbezorger -> klantpipo1000 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:39:
[...]
Hoe denk je dat je iMac bij de winkel is gekomen, met de ooievaar?
[ Voor 16% gewijzigd door leonvw op 19-07-2011 10:47 ]
Heb ik even gemist denk ik... Wat is er met je scherm dan?Frietsaus schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:09:
[...]
Ja, want het viel me al op dat hoe ik de iMac ook neerzette, het lijkt van de zijkant altijd alsof hij niet recht op de tafel staat. Voor zover ik dit weet was dit bij mijn oudere iMacs dus ook niet anders.
Maar ik let er niet meer op, heb wel andere zaken aan m'n hoofd (m'n scherm bijvoorbeeld)
Je kan dat DDR-1600 erin prikken, het wordt door de chipset toch aangestuurd op 1333 MHz. De 1600 betekend namelijk de specificatie waarop het op maximale kloksnelheid betrouwbaar draait, maar het kan dus ook op lagere kloksnelheden goed draaien. In de iMac zal het dus gewoon onder z'n kunnen presteren.DarkChylde schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:08:
Ik wil mijn imac gaan upgraden met extra geheugen zodra hij er is.
edit:
De praktijk: je zal geen verschil merken van het vervangen.
Bedankt voor de info.Delerium schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:04:
[...]
Je kan dat DDR-1600 erin prikken, het wordt door de chipset toch aangestuurd op 1333 MHz. De 1600 betekend namelijk de specificatie waarop het op maximale kloksnelheid betrouwbaar draait, maar het kan dus ook op lagere kloksnelheden goed draaien. In de iMac zal het dus gewoon onder z'n kunnen presteren.
De praktijk: je zal geen verschil merken van het vervangen.
Dat was ook mijn conclusie.
Ik doe gewoon lekker goedkoop 2x4 gb erbij
Frietsaus in "[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9"freddyathlon schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:54:
[...]
Heb ik even gemist denk ik... Wat is er met je scherm dan?
Je bent niet kritisch, je bent aan het miereneuken.freddyathlon schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:23:
[...]
Ik ben gewoon kritisch. Bij bepaalde lichtinval lijkt het alsof het beeld scheef staat en dan ga je toch kijken... Toen kwam ik erachter. Het hoort volgens mij niet, maar kan dat het bij meerdere iMacs zo is, dit sorrt kleine 'foutjes'
De voet kan je eraf halen en er weer opzetten en dan kijken of het nog steeds zo is, maar over het algemeen is het vaker zo dat onderdelen die je los kan halen (zeker bij iets waar veel gewicht aan hangt) iets speling hebben. Dat zul je zelf vinden bij een auto van 500.000 euro.
[ Voor 6% gewijzigd door CoiLive op 19-07-2011 16:41 ]
Never mind
[ Voor 94% gewijzigd door Greatsword op 19-07-2011 16:38 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Hoe hebben jullie de schermbeveiliging/energiestand ingesteld. Mijn schermbeveiliging staat op 15 min, i.v.m. inbranden, hoe staan jullie hier tegenover, staat het scherm/computer gewoon de hele dag aan of ....?
Gaude et aude
Ja, kan me voorstellen dat je je daar drukker om kan maken dan over 2mm.
Jongens, ik laat het zo. Vind het wel goed. Ik wen er vanzelf aan; it's time to Mac now!
Goedzo, gewoon genieten van dat heerlijke apparaat!!freddyathlon schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:42:
[...]
Ja, kan me voorstellen dat je je daar drukker om kan maken dan over 2mm.
Jongens, ik laat het zo. Vind het wel goed. Ik wen er vanzelf aan; it's time to Mac now!
Schermbeveiliging staat bij mij op 5 minuten en na een uur gaat hij in sluimerstandCum Grano Salis schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:36:
Hoe hebben jullie de schermbeveiliging/energiestand ingesteld. Mijn schermbeveiliging staat op 15 min, i.v.m. inbranden, hoe staan jullie hier tegenover, staat het scherm/computer gewoon de hele dag aan of ....?
Misschien de voet eens demonteren en er opnieuw opzetten? Is redelijk eenvoudig, kijk eens in de handleiding van de wallmountfreddyathlon schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:24:
[...]
Foto:
[afbeelding]
In mijn zoektocht naar leuke speakers onder de 200 euro heb ik paar favorieten gevonden. Ik zal de speakers voornamelijk gebruiken om films en documentaires te kijken, gamen en af en toe muziek. De drie onderstaande speakers vind ik er mooi uitzien en klinken waarschijnlijk redelijk goed voor het geld.
http://tweakers.net/pricewatch/277282/hercules-xps-101.html
http://tweakers.net/pricewatch/280089/audioengine-2.html
pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III
Ineens kreeg ik de ingeving: waarom neem ik geen home cinema set? Voor het zelfde geld heb ik een leuk setje van Sony bijvoorbeeld.
http://tweakers.net/price...300-(zwart).html#tab:info
Mijn vraag is dus: zal ik voor een home cinema set gaan of voor computerspeakers?
Ineens kreeg ik de ingeving: waarom neem ik geen home cinema set? Voor het zelfde geld heb ik een leuk setje van Sony bijvoorbeeld.
Mijn vraag is dus: zal ik voor een home cinema set gaan of voor computerspeakers?
Anoniem: 233180
Hou er wel rekening mee dat het geluid dat komt uit speakers van A merken (neem nu B&W, HK, ..) vaak superieur is dan home cinema setjes van meer mainstream merken.
Wil je echt zuivere klanken, heldere tonen, en een breed frequentiebereik dat overaal mooi wordt weerspiegeld, dan kies je best voor een 2.1 set van een (duurder) A-merk. Wil je liever gewoon overal rondom je geluid, is kwaliteit belangrijk maar ben je niet een "echte" audiofiel, dan ga je misschien beter voor een 5.1 setje van een iets goedkoper merk.
Het blijft natuurlijk nog altijd beter zelf te gaan luisteren in de winkel naar de verschillende opties, maar aangezien dat niet voor iedereen en overal even gemakkelijk is, zul je misschien toch op een dergelijke manier moeten afwegen wat voor jou de belangrijkste zaken zijn.
Wil je echt zuivere klanken, heldere tonen, en een breed frequentiebereik dat overaal mooi wordt weerspiegeld, dan kies je best voor een 2.1 set van een (duurder) A-merk. Wil je liever gewoon overal rondom je geluid, is kwaliteit belangrijk maar ben je niet een "echte" audiofiel, dan ga je misschien beter voor een 5.1 setje van een iets goedkoper merk.
Het blijft natuurlijk nog altijd beter zelf te gaan luisteren in de winkel naar de verschillende opties, maar aangezien dat niet voor iedereen en overal even gemakkelijk is, zul je misschien toch op een dergelijke manier moeten afwegen wat voor jou de belangrijkste zaken zijn.
Morgen wordt een mooie dag... Mijn nieuwe iMac (3,4-GHz i7, 16GB, 256SSD, Radeon 6970M 2GB) wordt afgeleverd. Hopelijk zonder Lion, want dan kan ik gebruik maken van het Lion Up-To-Date programma (link). Kan ik hem namelijk ook meteen gebruiken op mijn andere Mac's...
Vraag me af of ze bij de nieuwe systemen met Lion nog een DVD leveren of gewoon een USB-stick zoals bij mijn late 2010 MacBook Air.
Vraag me af of ze bij de nieuwe systemen met Lion nog een DVD leveren of gewoon een USB-stick zoals bij mijn late 2010 MacBook Air.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Goeie vraag. Dit vraag ik me nu ook af.Zware Unit schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:54:
Wat voor software wordt er bij je nieuwe Mac geleverd? (op schijf/usb)
Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt
Geen, denk ik; alles voorgeïnstalleerd en terug te halen met de herstelpartitie en de App Store.
^ Wat hij zegt.
Ik heb alles op DVD erbij gekregenZ-Dragon schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 01:52:
Geen, denk ik; alles voorgeïnstalleerd en terug te halen met de herstelpartitie en de App Store.
Ja dat is dan Snow Leopard. Hoe dat gaat worden weet je nu niet omdat er nog geen systemen met Lion uitgeleverd zijn.
Check ook dit topic: Speakerset die matched bij je iMacoosterhofjf schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:31:
In mijn zoektocht naar leuke speakers onder de 200 euro heb ik paar favorieten gevonden. Ik zal de speakers voornamelijk gebruiken om films en documentaires te kijken, gamen en af en toe muziek. De drie onderstaande speakers vind ik er mooi uitzien en klinken waarschijnlijk redelijk goed voor het geld.
Ik heb de Harman Kardon Soundsticks 2 gehad, die waren erg scherp qua geluid en een mooie punchy bass uit de subwoofer. De III verschilt volgens mij haast niets van de vorige versie.
Imac 2011, Thunderbolt, MBA 2010 najaar.
Heeft iemand het voor elkaar gekregen zijn mba dmv thunderbolt op de Imac aan te sluiten. Thunderbolt zou beide kanten op kunnen communiceren, maar ik heb vernomen dat het niet werkt aangezien de MBA 2010 nog een displayport uitgang heeft en dat werkt niet.
Andersom wel ( voorbeeld MBP 11 thunderbolt naar Imac vorige generatie displayport )
Heeft iemand het voor elkaar gekregen zijn mba dmv thunderbolt op de Imac aan te sluiten. Thunderbolt zou beide kanten op kunnen communiceren, maar ik heb vernomen dat het niet werkt aangezien de MBA 2010 nog een displayport uitgang heeft en dat werkt niet.
Andersom wel ( voorbeeld MBP 11 thunderbolt naar Imac vorige generatie displayport )
Ja dat schijnt dus alleen nog maar met de 2011 modellen te kunnen. Erg jammer, ik ben zeer tevreden over mijn macbook pro 2010 en overwoog een imac, maar dit stoort me echt, dat ik dat scherm dan niet kan gebruiken. Ben bang dat het met de nieuwe cinema displays straks ook zo'n verhaal is...
Bedankt voor de link naar het topic. Ga ik eens lekker doorspitten.
Overigens kan ik voor een zacht prijs je een setje van Harman Kardon overnemen van een mede tweaker. Komt wel goed dus
Overigens kan ik voor een zacht prijs je een setje van Harman Kardon overnemen van een mede tweaker. Komt wel goed dus
Ik was er iig erg over te spreken, ziet er ook echt mooi uit als speakersetje, al zijn looks subjectief uiteraard. Ik wilde wel eens wat nieuws (noodzaak was 0 to be honest) en heb toen een M-Audio AV40 (2.0) setje weten over te kopen van een medetweaker. Daar ben ik ook super tevreden over, iTunes staat eigenlijk altijd aan als ik achter mn iMac zit en de AV40 geven de muziek lekker weer. Games en films zijn niet ter sprake bij mij.
Iets wat wel aardig is om te proberen m.b.t muziek afspelen: Bongiovi DPS plugin http://www.dpsplugin.com/
Muziek klinkt een stuk beter!
[edit]
Eigenlijk heb ik met pijn in mn hart de Soundsticks weggedaan
Iets wat wel aardig is om te proberen m.b.t muziek afspelen: Bongiovi DPS plugin http://www.dpsplugin.com/
[edit]

[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 20-07-2011 13:33 ]
Het klinkt inderdaad stukken beter! Ik kan echter niet vinden of het ook werkt als je de iTunes muziek afspeelt via de Airport Express.aramdin schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:33:
Ik was er iig erg over te spreken, ziet er ook echt mooi uit als speakersetje, al zijn looks subjectief uiteraard. Ik wilde wel eens wat nieuws (noodzaak was 0 to be honest) en heb toen een M-Audio AV40 (2.0) setje weten over te kopen van een medetweaker. Daar ben ik ook super tevreden over, iTunes staat eigenlijk altijd aan als ik achter mn iMac zit en de AV40 geven de muziek lekker weer. Games en films zijn niet ter sprake bij mij.
[edit]
Never mind, ik zie dat het met AirFoil moet....
Iemand enig idee hoelang normaal gesproken een reperatie/vervanging duurt?
Mijn 27" imac (2009), heeft rechtsboven wat vlekken (niet echt super duidelijk, maar ze zitten er wel en voornamelijk duidelijk op een witte achtergrond) en het beeld flikkert soms wat.
Nu heb ik eigenlijk mijn computer elke dag wel nodig (het grote scherm ook) en wil het langs brengen bij een service centre daarom ook uitstellen totdat ik hem niet nodig heb (een vervanging heb).
Maar bij deze dus de vraag iemand ervaring met een dusdanige reparatie en zo ja hoelang duurde het?
Mijn 27" imac (2009), heeft rechtsboven wat vlekken (niet echt super duidelijk, maar ze zitten er wel en voornamelijk duidelijk op een witte achtergrond) en het beeld flikkert soms wat.
Nu heb ik eigenlijk mijn computer elke dag wel nodig (het grote scherm ook) en wil het langs brengen bij een service centre daarom ook uitstellen totdat ik hem niet nodig heb (een vervanging heb).
Maar bij deze dus de vraag iemand ervaring met een dusdanige reparatie en zo ja hoelang duurde het?
elk type reparatie is natuurlijk anders. Afhankelijk of ze producten moeten bestellen.
Hier een postieve ervaring van mijzelf.
Hier een postieve ervaring van mijzelf.
ik heb zelf een SSD in mijn iMac gezet , nu ging de iMac kapot (voeding)
dus de harde schijf terug geplaatst en naar de Apple Store in Oberhausen gebracht , binnen een week kon ik hem weer ophalen , en netjes gerepareerd onder garantie !
dus de harde schijf terug geplaatst en naar de Apple Store in Oberhausen gebracht , binnen een week kon ik hem weer ophalen , en netjes gerepareerd onder garantie !
Welke versie van de iMac gaat dit over?cardwizard schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:11:
ik heb zelf een SSD in mijn iMac gezet , nu ging de iMac kapot (voeding)
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Zojuist het geheugen van mijn iMac uitgebreid met 8GB geheugen 
Van 4GB naar 12GB in nog geen 5 minuten tijd.. Zo simpel als dit heb ik nog nooit geheugen geplaatst
iMac netjes aan de rand van mijn bureau gezet en het scherm zover mogelijk gekanteld. Zo kon ik er mooi bij zonder de iMac neer te hoeven leggen

Van 4GB naar 12GB in nog geen 5 minuten tijd.. Zo simpel als dit heb ik nog nooit geheugen geplaatst

iMac netjes aan de rand van mijn bureau gezet en het scherm zover mogelijk gekanteld. Zo kon ik er mooi bij zonder de iMac neer te hoeven leggen

oeps verkeerde quoteLeeJon schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:03:
Zojuist het geheugen van mijn iMac uitgebreid met 8GB geheugen
[afbeelding]
[afbeelding]
Precies, bij het 2010 model was het lastig te zien dat de iMac was open gemaakt. Het 2011 model is verzegeld.
Ja dat zag ik laatst ook hier tot mijn verbazing
Had verwacht dat die van mij na reparatie ook verzegeld zou zijn , maar gelukkig dus niet
Had verwacht dat die van mij na reparatie ook verzegeld zou zijn , maar gelukkig dus niet
Yup een tijdje al , (en netjes gekocht woensdag) werkt prima !
Dinsdag de iMac binnen gehad, gisteravond Lion erop gezet en meteen een aantal user folders verplaatst naar de HDD en gesymlinked naar de SSD.
Vanavond op mn gemak de data van mn MB migreren naar de iMac. Klinkt saai, maar heb nu al zin om 'm hemaal in te richten en Lion te ontdekken!
Vanavond op mn gemak de data van mn MB migreren naar de iMac. Klinkt saai, maar heb nu al zin om 'm hemaal in te richten en Lion te ontdekken!
Ja, draait goed. Qua hardware herkenning etc geen problemen in ieder geval (nieuwe 2011 model).RoyK schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 06:42:
Iemand al Lion erop gegooid?
Wel scrollen weer omgedraaid. Back/Forward swipe van drie naar twee vingers gezet. Zat continu op een andere space. Helaas kan je de swipe voor pagina's alleen op 2 vingers instellen.
[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 22-07-2011 09:27 ]
Lion top tip: gewoon scrolled zo laten staan, nog een weekje en dan wil je niet anders meer
Tesla Model 3 RWD (2023)
Leuk? Begin steeds vaker OSX dingen per ongeluk op kantoor ( windows ) te doen.
Hoe snel we wel niet wennen aan "gebruiksvriendelijkheid"
Anoniem: 407128
Haha, ik merk hetzelfde op mijn windows laptop of op die van anderen!Destianto schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:32:
Leuk? Begin steeds vaker OSX dingen per ongeluk op kantoor ( windows ) te doen.
Magic trackpad kopen
is compatible met W7 op een paar gestures na. Van de week nog eentje op de kop getikt voor 50 euro (v&a)
[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 22-07-2011 11:33 ]
Ik hoop hem vanavond binnen te kunnen halen. Ik heb recht op en gratis versie maar je moet met creditcard betalen (0,00 euro) en dat heb ik niet. Ik moet dus via het autoupdate programma werken en die vraagt weer om een jpeg van je aankoop bon. De HP software weigert mijn HP printer in Bonjoir te zien die aan mijn Qnap hangt. Terwijl OSX hem zo vind. Snap er niets van. Dus ik heb het document net op de zaak gescanned en voeg ik hem vanavond toe. Dit weekend dus wel over op Lion denk ik
Erg irritant gedaan idd met die creditcard.. Ik gebruik normaal gesproken een click-and-buy account omdat ik simpelweg geen creditcard heb (en wil). Nu dus maar mijn moeders kaartgegevens ingevuld en daarna direct weer verwijderdRoyK schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:45:
Ik hoop hem vanavond binnen te kunnen halen. Ik heb recht op en gratis versie maar je moet met creditcard betalen (0,00 euro) en dat heb ik niet. Ik moet dus via het autoupdate programma werken en die vraagt weer om een jpeg van je aankoop bon. De HP software weigert mijn HP printer in Bonjoir te zien die aan mijn Qnap hangt. Terwijl OSX hem zo vind. Snap er niets van. Dus ik heb het document net op de zaak gescanned en voeg ik hem vanavond toe. Dit weekend dus wel over op Lion denk ik
Maar draai met mijn medio 2011 27" iMac zonder problemen op Lion
Ik heb hem volgens mij gewoon gekocht met Click and Buy, niet met CC. CC is toch wel verrekte handig (vakantie, etc). We gaan echter wel offtopic denk ik.
Ontopic:
Gisteren Synology geupgrade met beta firmware, TimeMachine doet het nu weer prima. Nu nog even wachten op de final versie van de firmware.
Ontopic:
Gisteren Synology geupgrade met beta firmware, TimeMachine doet het nu weer prima. Nu nog even wachten op de final versie van de firmware.
[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 22-07-2011 12:27 ]
Anoniem: 304320
Same here :-)aramdin schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:27:
Ik heb hem volgens mij gewoon gekocht met Click and Buy, niet met CC. CC is toch wel verrekte handig (vakantie, etc). We gaan echter wel offtopic denk ik.
Ontopic:
Ik heb ook een Click and Buy account.. Ik denk dat het komt omdat ik via een ander kanaal binnen kom (gratis versie ivm nieuwe iMac)
Ik ook, heb hem sinds afgelopen zaterdag. Maar het Click & Buy account kon ik niet aanvinken helaas..RoyK schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:15:
Ik heb ook een Click and Buy account.. Ik denk dat het komt omdat ik via een ander kanaal binnen kom (gratis versie ivm nieuwe iMac)
Maargoed, is alsnog opgelost dus was weer helemaal blij

Waarom niet gewoon een prepaid creditkaart kopen bij Primera? Of een aanmaken op internet via bijvoorbeeld Wirecard?
Die heb ik ook, staat al 2 jaar lang € 10,- op en werkt perfect.
Destijds aangemaakt voor de Android Market en gebruik 'm nu op mijn AppleID.
Je krijgt dan een Mastercard of Visa, wat je zelf wil.
Gek? Nooit gewetenfreddyathlon schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:05:
Waarom niet gewoon een prepaid creditkaart kopen bij Primera? Of een aanmaken op internet via bijvoorbeeld Wirecard?

Iemand nog een (knutsel) iMac? Ik wil er graag van af! V&A aangeboden: iMac CoreDuo 17inch, 1.83ghz, 160gb, 2gb, remote etc (en de vraagprijs kan nog wel iets zakken).
Nieuwe iMac is uitgepakt. Snel de 4 x 4GB geïnstalleerd. Werkt prima.
Is met Snow Leopard 10.6.8 DVD geleverd, maar heb binnen een paar minuten een gratis versie van Lion ontvangen via de Appe shop / App Store. Handig, want kan ik ook mooi voor mijn andere Mac's (Air en Mini) gebruiken
.
Morgen even de iMac bij A-Mac inleveren voor de installatie van mijn "oude" Crucial C300 256GB SSD.
Is met Snow Leopard 10.6.8 DVD geleverd, maar heb binnen een paar minuten een gratis versie van Lion ontvangen via de Appe shop / App Store. Handig, want kan ik ook mooi voor mijn andere Mac's (Air en Mini) gebruiken
Morgen even de iMac bij A-Mac inleveren voor de installatie van mijn "oude" Crucial C300 256GB SSD.
Weet iemand of het mogelijk om zowel de interne speakers van de imac te gebruiken icm aangesloten speakers middels een jack plug. Zodat je in principe 4 boxen hebt?
Wil ik ook wel weten. Heb er laatst wel naar gezocht maar schijnt volgens mij niet te kunnen.RSD1982 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:10:
Weet iemand of het mogelijk om zowel de interne speakers van de imac te gebruiken icm aangesloten speakers middels een jack plug. Zodat je in principe 4 boxen hebt?
Vandaag mijn 21.5" Mid 2011 iMac mogen ontvangen (store.apple.com)
Er zit werkelijk gelemaal geen enkele optical media meer bij. Klopt dat echt? Google geeft geen antwoord, en in de handleiding lees ik ook niets meer over CD / DVD.
Gebeurd een restore dan van een partitie op de harddisk pré installed?
Overigens mijn 3e mac, dus het is niet zomaar dat ik er niets vanaf weet en meteen mijn vraag hier plemp
Er zit werkelijk gelemaal geen enkele optical media meer bij. Klopt dat echt? Google geeft geen antwoord, en in de handleiding lees ik ook niets meer over CD / DVD.
Gebeurd een restore dan van een partitie op de harddisk pré installed?
Overigens mijn 3e mac, dus het is niet zomaar dat ik er niets vanaf weet en meteen mijn vraag hier plemp
20*350ZO45°
Als er standaard al Lion op staat dan denk ik inderdaad dat je geen CD/DVD's hebt meegekregen. Als je echter nog gewoon Snow Leopard op je iMac hebt staan dan horen er wel degelijk 2 DVD's bij te zitten
Tesla Model 3 RWD (2023)
Om een verscheidenheid aan redenen heb ik geen tijd 'm aan te slingeren. Shippingdoos is van 15-04-2011 betrof een custom bestelling wegens de keuze voor een US International numeriek toetsenbord (wired).VeeGee schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:35:
Als er standaard al Lion op staat dan denk ik inderdaad dat je geen CD/DVD's hebt meegekregen. Als je echter nog gewoon Snow Leopard op je iMac hebt staan dan horen er wel degelijk 2 DVD's bij te zitten
In het boekje lees ik dat restore gebeurd via software op de iMac, dus lijkt erop dat er ergens een restore-partitie bestaat. Blijft raar dat er niets op google te vinden is. Ook iLife lijkt me op DVD meegeleverd te moeten zijn (bijvoorbeeld).
Maandag pas een mogelijkheid apple zelf te benaderen.
20*350ZO45°
Er zit werkelijk helemaal geen enkele optical media meer bij. Klopt dat echt?
Ik heb de 21.5" 2.7Ghz, die van €1449, gekocht bij de Media Markt, en daar zitten de dvd's gewoon bij.
Ik heb de 21.5" 2.7Ghz, die van €1449, gekocht bij de Media Markt, en daar zitten de dvd's gewoon bij.
Anoniem: 193933
Voorraad model met SL erop denk ik?Anoniem: 286841 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 01:53:
Er zit werkelijk helemaal geen enkele optical media meer bij. Klopt dat echt?
Kan volgens mij niet; HEEL erg irritant, want ik wil de koptelefoon aansluiting gebruiken voor m'n draadloze koptelefoon. Deze heb ik niet ALTIJD op, dus wil gewoon ook mijn normale speakers kunnen gebruiken zonder dat draadje er steeds aan de achterkant in te doen.jip_86 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:17:
[...]
Wil ik ook wel weten. Heb er laatst wel naar gezocht maar schijnt volgens mij niet te kunnen.
Ben het helemaal met je een dat het niet alleen irritant is, maar ook gewoon weg jammer/vreemd/stom dat je niet software-matig kunt kiezen welke output je wilt gebruiken.smeerbartje schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:26:
[...]
Kan volgens mij niet; HEEL erg irritant, want ik wil de koptelefoon aansluiting gebruiken voor m'n draadloze koptelefoon. Deze heb ik niet ALTIJD op, dus wil gewoon ook mijn normale speakers kunnen gebruiken zonder dat draadje er steeds aan de achterkant in te doen.
Zelf heb ik er geen last van, want ik gebruik een externe geluidskaart met andere speakers en hoofdtelefoon waarmee ik wel met een simpel knopje kan switchen (en veel beter geluid heb).
Heeft alleen niks met het "beruchte" probleem van de vervelende geluiden te maken.dolby schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:54:
Eindelijk een recall voor sommige iMac's met de beruchte Seagate.
info
Ik heb vandaag m'n harde schijf weer ingebouwd en de ssd eruit gehaald (wat een verschil trouwens
[ Voor 37% gewijzigd door Frietsaus op 23-07-2011 15:36 ]
Maar zou het een hardwarematige beperking zijn? Dus dat als er 'iets' in de koptelefoon aansluiting is gestoken, dat je echt keihard GEEN geluid meer kunt krijgen uit de interne speakers? Of is het een software keuze?CoiLive schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:56:
[...]
Ben het helemaal met je een dat het niet alleen irritant is, maar ook gewoon weg jammer/vreemd/stom dat je niet software-matig kunt kiezen welke output je wilt gebruiken.
Zelf heb ik er geen last van, want ik gebruik een externe geluidskaart met andere speakers en hoofdtelefoon waarmee ik wel met een simpel knopje kan switchen (en veel beter geluid heb).
Voor zover ik weet zit er een hardware switch in de jack. Maar software zal er ongetwijfeld ook wat mee te maken hebben.
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9