[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 69.406 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:51

iMac 3G

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WQhyU0QyMOkttpXnTc3LWY9o/full.png
iMac specificaties:

• 21,5-inch (1920x1080) of 27-inch (2560x1440) glossy breedbeeldscherm met LED backlight
• 21,5": 3,06GHz Intel i3 (optie: 3,2GHz of 3,6GHz Intel i3)
• 27": 3,2GHz Intel i3 of 2,8GHz Intel Core i5 (optie: 3,6GHz i3 of 2,93GHz i7)
• 4 GB DDR3 werkgeheugen (uitbreidbaar tot 16 GB)
• 1333MHz frontside-bus en hoofdgeheugen
• PCI Express-architectuur
• 500 GB, 1 TB of 2 TB (7200rpm) Seriële ATA-schijf of 256Gb SSD
• ATI Radeon 4670 (256MB) (21,5"), 5670 (512MB) (21,5" of 27") of 5750 (1GB) (27")
• Mini DisplayPort
• Één FireWire 800-poort
• Vier USB 2.0-poorten
• SD-kaartlezer
• Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers
• Slot-loading 8x DL SuperDrive
• Ingebouwde iSight webcam
• AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd
• Wireless keyboard en Magic Mouse
• Mac OS X Snow Leopard (10.6), iLife '09, iWork '09-proefversie en meer
Fysieke dimensies:

• Hoogte: 21,5" 45,1cm / 27" 51,7cm
• Breedte: 21,5" 52,8cm / 27" 65cm
• Diepte: 21,5" 18,85cm / 27" 20,7cm
• Gewicht: 21,5" 9,3kg / 27" 13,8kg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t6XViKvz7ltleUkWWPOTtUrD/full.png
Prijzen:

• 3,06GHz: €1199 (21,5")
• 3,2GHz: €1699 (27")
Meer informatie:

• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/imac
• Kenmerken: http://www.apple.com/nl/imac/features.html

• Oude delen over de vorige iMac:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b484TK6CzGPWsUhhykz8F4Kg/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JottemJ op 10-08-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Poll: Heb/had je hardwarematige problemen met je 27"?
Ja, deze heb ik nog steeds
Ja, maar deze zijn opgelost door omruiling
Ja, maar deze zijn opgelost door reparatie
Nee, en ook nooit gehad vanaf levering
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=362643&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 109% gewijzigd door JottemJ op 15-09-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:59
Ballantines schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:41:
Heeft iemand ook ervaring met een Mini DisplayPort naar HDMI (+- 10 meter) of het beeld dan nog goed blijft? Als ik deze week mijn nieuwe iMac krijg, wil ik hem graag aan kunnen sluiten op mijn HD TV, en deze staat er ongeveer 5 meter vanaf.
Moet opzich geen probleem zijn als je alles gewoon netjes aansluit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Ballantines schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:41:
Heeft iemand ook ervaring met een Mini DisplayPort naar HDMI (+- 10 meter) of het beeld dan nog goed blijft? Als ik deze week mijn nieuwe iMac krijg, wil ik hem graag aan kunnen sluiten op mijn HD TV, en deze staat er ongeveer 5 meter vanaf.
Ik zal vanavond eens naar de MM lopen om daar een adapter te halen, dan kan ik het voor je testen. Heb zelf een kabel liggen van 5 meter, dit gaf op mijn MBP nooit problemen, ga ervan uit dat dat op de iMac ook zo is :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb de eerstgenoemde uit je post, ook gebruikt met mijn MBP om op de TV aan te sluiten. Werkt prima, al heb ik nooit hoger dan 1080p moeten aanspreken met die kabel. Volgens mij is verschil puur de resolutie en USB poort verlenging.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ja het gaat ook die van €29 worden. €70 voor (in mijn geval) een verlengde usb-poort is een beetje te gek :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 16:00

jbr

Right back @ ya

De vermelde prijzen in de TS zijn waren niet bepaald up to date...

Ik vroeg me af of iemand inzicht heeft in de wijze waarop de 27`iMacs met 1080p materiaal omgaan... met balkjes? Als ik video's bekijk op Youtube dan lijkt het allemaal fullscreen... :S

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 22:29
JBR, sommige full screen, sommige niet. Als hij in 16:9 verhouding is, dan is de film fullscreen. Ik dacht dat 1080p altijd dezelfde verhouding/resolutie was, maar van de downloads is dat dus niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

breinonline

Are you afraid to be known?

1080p wil zeggen dat de verticale resolutie 1080 lijnen (pixels) kent. Meer niet. Het scherm van de nieuwe iMac's is 1920x1080. Dat is een 16:9 verhouding en die films worden dus netjes fullscreen weergegeven. Ander materiaal zal of met zwarte balken aan de zijkanten worden weergegeven (1080p met 4:3 verhouding bijvoorbeeld) of met zwarte balken aan de boven-/onderkant omdat de film breder is dan 16:9 en hij al het beeld laat zien. Deed hij dat niet, dan vallen er links en rechts een stukje naast het beeld.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-04 20:47

RoyK

Illustrator

Als ik de filmpjes op youtube moet geloven..start een iMac op in een stevige 30 seconde. Nu kan ik me voorstellen dat dit een schone installatie is. Mijn vista is ook razendsnel als ik hem vers op de schijf heb gezet. Hoe zijn de ervaringen met het booten op de iMacs. Blijf dit rap? Werkt het booten gewoon anders als dat Windows dit doet?

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:44:
Als ik de filmpjes op youtube moet geloven..start een iMac op in een stevige 30 seconde. Nu kan ik me voorstellen dat dit een schone installatie is. Mijn vista is ook razendsnel als ik hem vers op de schijf heb gezet. Hoe zijn de ervaringen met het booten op de iMacs. Blijf dit rap? Werkt het booten gewoon anders als dat Windows dit doet?
Ja, blijft snel. Vraag me niet waarom, maar kennelijk is OSX op dat vlak gewoon echt compleet anders. Wat ook zo heerlijk is, is dat ie uit standby onmiddellijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

RoyK schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:44:
Als je verstandig bent zet je de iMac ook niet uit, maar in de sluimerstand. Dan is 'ie in enkele tellen gebruiksklaar. Als je hem wel uitzet, kan het booten soms best lang duren. Althans, het OS verschijnt wel snel maar het kan soms best lang duren voor het responsief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:30:
[...]

Als je verstandig bent zet je de iMac ook niet uit, maar in de sluimerstand. Dan is 'ie in enkele tellen gebruiksklaar. Als je hem wel uitzet, kan het booten soms best lang duren. Althans, het OS verschijnt wel snel maar het kan soms best lang duren voor het responsief is.
Bij mij nooit hoor. Ik zet hem altijd gewoon uit. Beetje zonde van de stroom om zo'n ding altijd te laten sluimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:49
joepert schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:45:
[...]

Bij mij nooit hoor. Ik zet hem altijd gewoon uit. Beetje zonde van de stroom om zo'n ding altijd te laten sluimeren.
Power comsumption in sleep ligt op de 1.84 wat... dit is op jaarbasis (gebaseerd op 24/7 sleep) zo'n 3.74 euro. Hiervoor laat ik 'm lekker slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smeerbartje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:00:
[...]

Power comsumption in sleep ligt op de 1.84 wat... dit is op jaarbasis (gebaseerd op 24/7 sleep) zo'n 3.74 euro. Hiervoor laat ik 'm lekker slapen!
Precies, het energieverbruik in sluimer is zeer minimaal. De excessieve harddisk en cpu activiteit die nodig is bij het booten kost nog meer energie dan die sluimeruurtjes...

Edit: om die 1.84Watt in de juiste verhouding te plaatsen: mijn digitale tv decoder slurpt 25 Watt als deze 'uit' is. Mijn all-in-one doet zelfs 30 Watt als deze 'uit' is. In beide gevallen is het alternatief de steker eruit halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 10-08-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-04 18:10
Veel films waarvan gezegd word dat het 1080p is hebben de horizontale resolutie van 1920 maar de 1080 verticale beeldlijnen zijn nergens te bekennen. Veel is 1920x800, veel van de films die ik heb tenminste...

FullHD word blijkbaar niet meer gebruikt om 1080p en dus 1080 verticale lijnen aan te geven, maar eerder 1920 horizontale lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Gaat me natuurlijk niet om het geld. Meer een kwestie van een beter milieu begint bij jezelf en alle beetjes helpen enzo. Ik zet ook mijn wireless modem alleen maar aan als ik 'm gebruik, dan heb je nog de TV etc. etc.
Maar goed, daar gaan we maar niet over discussieren hier.

Edit:
Edit: om die 1.84Watt in de juiste verhouding te plaatsen: mijn digitale tv decoder slurpt 25 Watt als deze 'uit' is. Mijn all-in-one doet zelfs 30 Watt als deze 'uit' is. In beide gevallen is het alternatief de steker eruit halen.
Mijn PVR gebruikt ook zoveel. Ben ik ook serieus kwaad over dat dat zo nog gemaakt mag worden. Het is namelijk echt nergens voor nodig.

[ Voor 41% gewijzigd door joepert op 10-08-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

joepert schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:09:
Gaat me natuurlijk niet om het geld. Meer een kwestie van een beter milieu begint bij jezelf en alle beetjes helpen enzo. Ik zet ook mijn wireless modem alleen maar aan als ik 'm gebruik, dan heb je nog de TV etc. etc.
Daar zou ik dus serieus gek van worden, elke keer mn wifi aan moeten zetten om even "snel" wat te checken :/

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

Xekdekisi schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:07:
Veel films waarvan gezegd word dat het 1080p is hebben de horizontale resolutie van 1920 maar de 1080 verticale beeldlijnen zijn nergens te bekennen. Veel is 1920x800, veel van de films die ik heb tenminste...

FullHD word blijkbaar niet meer gebruikt om 1080p en dus 1080 verticale lijnen aan te geven, maar eerder 1920 horizontale lijnen.
Veel films zijn geen 16:9 maar het nog bredere bioscoopformaat, dan heb je met 1920 breedte pixels inderdaad minder hoogte dan de 1080 die je zou verwachten. Zwarte pixels downloaden heeft niet zoveel zin, maar op een normale Blu-Ray speler staan die er wel op, dus de genoemde 1080p is het bronmateriaal.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 16:00

jbr

Right back @ ya

breinonline schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:19:
1080p wil zeggen dat de verticale resolutie 1080 lijnen (pixels) kent. Meer niet. Het scherm van de nieuwe iMac's is 1920x1080. Dat is een 16:9 verhouding en die films worden dus netjes fullscreen weergegeven.
De resolutie van de 27" iMac's is 2560 x 1440 pixels.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:55
nou ik ben ook over op Mac, eindelijk. Na een vrij groot fiaso met een watergekoelde windows machine was ik het zo ontzettend zat.
heb de 27" met een i7 en 8gb ram genomen, verder gewoon standaar. Vandaagbij Machouse in Woerden besteld en ik kon hem gelijk even live in action zien, man wat is dat beeldscherm mooi. De kleuren spatten er echt vanaf en zijn zo ontzettend 'vibrant' (kan even niet op de nederlandse term komen). Ook nog een leuke meevaller dat ik hem met studentenkorting kon krijgen, 6% op zo'n bedrag is toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb een iMac besteld maar mijn huidige 5.1 audiosysteem past er niet op. Ik zit nu te kijken naar een speakerset voor de iMac maar ik heb geen idee welke sets die optische plug hebben of hoe ik dat kan vinden.
Ik zat te kijken naar o.a. deze speakers maar weet iemand of dat die op een iMac kan? of misschien andere audiosets van max. 100 euro die worden aangeraden.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 22:16

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

RRE RoadRunner schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:56:
Ik heb een iMac besteld maar mijn huidige 5.1 audiosysteem past er niet op. Ik zit nu te kijken naar een speakerset voor de iMac maar ik heb geen idee welke sets die optische plug hebben of hoe ik dat kan vinden.
Ik zat te kijken naar o.a. deze speakers maar weet iemand of dat die op een iMac kan? of misschien andere audiosets van max. 100 euro die worden aangeraden.
Alvast bedankt.
Kijk eens in het speaker topic in dit apple forum, staan allerlei tips. Mac vereist niet een speciale aansluiting en deze speakers passen prima echter kan ik je aanraden om verder te kijken dan deze. Matige speakers zijn dit.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 14:04

mymind*

A Beautiful Mind

RRE RoadRunner schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:56:
Alvast bedankt.
Zojuist ook een iMac besteld en moest daar ook nog een nieuwe speakerset bij kopen. Na afgelopen week flink rondgekeken te hebben ben ik voor de Audioengine A2's gegaan. Ik heb ze nog niet beluisterd, dus we hopen dat ze niet tegenvallen (kans is klein als ik de review zo lees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324553

heb mijn imac 27" i5 anno 2009 nu een week of twee...
nu had ik een vraag:
Hoeveel effect zal 4 GB ram bijsteken als resultaat geven?
Wat zal ik merken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Voor de mensen die speakers zoeken, dit had ik in het vorige deel gepost:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4138/4868125409_376b220cf4_z.jpg
JC schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

Nice! Welke speakers zijn dat? Hoe bevallen ze?
Dat zijn de Audioengine A2:

Afbeeldingslocatie: http://audioengineusa.com/site/images/full10_a5.jpg

Ze zijn niet goedkoop (Ongeveer een jaar geleden bij wifimedia gekocht voor €199, nu zijn ze €189) maar ze zijn wel _heel_ erg goed. Stukje van een review
Payoff
I have never been more impressed with or more stunned by a component I've reviewed for Stereophile than I was with the Audioengine 2. The level of sound quality produced by this uncolored, detailed, articulate, and dynamic speaker, in all situations, was beyond reproach, and its ratio of value to cost borders on the criminal. It extended my enjoyment of music into a new realm of portability that I hadn't before thought possible. I can't think of a single reason why every reader of this magazine should not go out right now and buy a pair of Audioengine 2s. I couldn't decide which finish I liked better, the white or the black. I bought a pair of each.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Laatst online: 23-04 15:05
Langslepend garantiegeval gehad met mijn 24" iMac. Telkens een slecht scherm gehad. We zijn nu zover dat Apple een nieuwe iMac wil geven. Een 27" met core i3 processor twv 1699 euro. Ook weer een jaar garantie. Best leuk, maar wil waarschijnlijk een notebook. Dat kunnen ze me echter niet bieden.

Wat een luxeprobleem :/ Iemand een splinternieuwe iMac kopen? :o :?

Ik heb trouwens de Audio Engine A5 speakers. Geweldige dingen!

[ Voor 8% gewijzigd door Blaffeh op 11-08-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Blaffeh schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:34:
Langslepend garantiegeval gehad met mijn 24" iMac. Telkens een slecht scherm gehad. We zijn nu zover dat Apple een nieuwe iMac wil geven. Een 27" met core i3 processor twv 1699 euro. Ook weer een jaar garantie. Best leuk, maar wil waarschijnlijk een notebook. Dat kunnen ze me echter niet bieden.

Wat een luxeprobleem :/ Iemand een splinternieuwe iMac kopen? :o :?

Ik heb trouwens de Audio Engine A5 speakers. Geweldige dingen!
Zozo, dat hebben ze goed geregeld bij Apple. Nu krijg je er ten minste een nieuwere en grotere iMac voor terug. Als je liever een MB(P) wilt kun je die vervangende iMac natuurlijk ook verkopen / ruilen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Klopt, ik zou dan ook graag een MBP willen. Leuke SSD erin, hi-res scherm en evt een NEC scherm erbij. Hopen dat ik de iMac redelijk snel kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 14:59
ik heb exact hetzelfde gehad. Langdurig probleem met 24" scherm (scherm is drie maal vervangen...) Uiteindelijk kreeg ik er een 27" C2D voor terug, plus een iPod Nano of externe harde schijf. Aangezien ik beide dingen al had, heb ik gevraagd of ik een upgrade kon krijgen naar een i5 + HD4850, en dat was geen probleem!

ik ben er maar wat blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
@ 107mb; dit ga ik ze eens even voor de voeten gooien morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
107mb schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:54:
Aangezien ik beide dingen al had, heb ik gevraagd of ik een upgrade kon krijgen naar een i5 + HD4850, en dat was geen probleem!
Haha, wat een service toch van Apple! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 14:59
Ik moet er wel bij zeggen dat ik in totaal twee maanden geen mac heb gehad (wegens reparatie), en drie keer 70 km enkele reis heb gereden om de Mac in te leveren bij een service punt in Zwolle. al met al heb ik er behoorlijk wat effort in gestoken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verrassend dat ze zo soepel zijn in het "upgraden" van je systeem. Hulde hoor voor Apple. Maar eigenlijk wel slordig dat je 3x een slecht scherm had gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

107mb schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:54:
ik heb exact hetzelfde gehad. Langdurig probleem met 24" scherm (scherm is drie maal vervangen...) Uiteindelijk kreeg ik er een 27" C2D voor terug, plus een iPod Nano of externe harde schijf. Aangezien ik beide dingen al had, heb ik gevraagd of ik een upgrade kon krijgen naar een i5 + HD4850, en dat was geen probleem!

ik ben er maar wat blij mee!
Wat voor probleem heb jij (hebben jullie, Blaffeh ook) met het scherm gehad? Mijn 24" heeft ernstig last van inbranden en kleuren worden niet egaal weergegeven.

• Blaffeh
Kleurverschillen, inbranden, dode pixels, zeer veel backlight bleed, rare paarse plekken met rode strepen er doorheen. Echt teveel om op te noemen. Volgens het servicepunt zijn er gewoon alleen maar slechte schermen in omloop...

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-04 21:19

Davidson

Porsche fan

Hmm, ik heb ook al laatst mijn scherm moeten vervangen van m'n 21,5'' late 2009 iMac. Had last van de gele waas waar veel 27'' varianten last van hadden. Gelukkig heeft Card Services met veel zorg een nieuw scherm in geplaatst. En nu hopen dat dit scherm het wel lang uit houdt zonder problemen :P

@ Blaffeh. Succes dan met je verkoop ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Davidson op 12-08-2010 11:22 ]

Desktop config | YouTube kanaal

• Frietsaus
  • Niet online
Blaffeh schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 07:55:
Kleurverschillen, inbranden, dode pixels, zeer veel backlight bleed, rare paarse plekken met rode strepen er doorheen. Echt teveel om op te noemen. Volgens het servicepunt zijn er gewoon alleen maar slechte schermen in omloop...
Dit komt me allemaal zeer bekend voor, mijn 24" iMac had dit ook. De gradient, inbranden en dode pixels genoeg in het vervangende lcd panel. Ik heb hem uiteindelijk verkocht met 100 euro verlies en ben toen 1,5 jaar op m'n MacBook gaan werken. Ben wel blij dat ik nu een 27" heb met een prima scherm (d.w.z. geen dode pixels, geen gele waas maar wel een beetje backlight bleeding aan de bovenkant).

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
Mijn 24" heeft alleen last van inbranden. Maargoed, het stoort me eigenlijk niet (dus het zal bij mijn paneel wel meevallen dan, gok ik zo..). :

Anoniem: 234657

Hangt er vanaf wat je doet, beetje surften mailen en msn , zul je er niet veel van merken.
Doe je veel photoshop, autocad of andere zware programmatuur dan wel (mits in 64bit)

Hier lijkt het erop dat het inbranden sterk toeneemt als de iMac warm is.

• Blaffeh
@ Racetows

Klopt, probeer maar eens smcFanControl. Volgens de reparateur komt er vuil tussen de lagen van het display, wat voor inbranden zorgt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Met een beetje mazzel heb ik een financiële meevaller en kan ik zonder al teveel pijn een mooie iMac kopen.

27" versie met i5 waarschijnlijk. Nu zag ik tot mijn verbazing dat je naast SATA drive ook voor een SSD kan kiezen. Alleen kan ik nergens vinden wat voor een SSD dit is. Gezien de history gok ik dat het een of andere Samsung is. Maar ik zou toch graag wat meer info willen hebben, liefst wat benchmarks. Ik vind heel veel benches, maar enkel van custom mod's met diverse bekende SSD types. Gezien de performanceverschillen hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Ik weet immers ook al wat een X25M doet in een MacBook :)

Dus voordat ik veel geld ga uitgeven voor een brakke SSD wil ik graag weten wat ik me in huis haal. Google heeft me nog niet echt verder kunnen helpen helaas.
Anoniem: 234657 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:34:
Doe je veel photoshop, autocad of andere zware programmatuur dan wel (mits in 64bit)
Je doet het lijken alsof inbranden met 64 bit te maken heeft ;)

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 12-08-2010 19:26 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

voodooless schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:23:
Met een beetje mazzel heb ik een financiële meevaller en kan ik zonder al teveel pijn een mooie iMac kopen.

27" versie met i5 waarschijnlijk. Nu zag ik tot mijn verbazing dat je naast SATA drive ook voor een SSD kan kiezen. Alleen kan ik nergens vinden wat voor een SSD dit is. Gezien de history gok ik dat het een of andere Samsung is. Maar ik zou toch graag wat meer info willen hebben, liefst wat benchmarks. Ik vind heel veel benches, maar enkel van custom mod's met diverse bekende SSD types. Gezien de performanceverschillen hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Ik weet immers ook al wat een X25M doet in een MacBook :)

Dus voordat ik veel geld ga uitgeven voor een brakke SSD wil ik graag weten wat ik me in huis haal. Google heeft me nog niet echt verder kunnen helpen helaas.
Ik denk niet dat je hier antwoord op krijgt. De kans is groot dat Apple verschillende merken en/of types gebruikt in de iMacs. In mijn iMac zit een 750GB Hitachi, maar een maat heeft weer een ander merk.

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
Anoniem: 26121 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:36:
[...]

Ik denk niet dat je hier antwoord op krijgt. De kans is groot dat Apple verschillende merken en/of types gebruikt in de iMacs. In mijn iMac zit een 750GB Hitachi, maar een maat heeft weer een ander merk.
Volgens mij wordt de Toshiba HG2 SSD gebruikt in de nieuwe iMac. Dat blijkt in ieder geval uit dit forum: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=991771

En hier is een benchmark te vinden:
http://www.legitreviews.com/article/1230/1/

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

In dat geval laat ik hem links liggen. Voor 675 euro kun je veel betere dingen kopen.

Echter: Toshiba heeft ook nu ook een HG3 serie, misschien zit die er wel in..

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 12-08-2010 21:41 ]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
3G? Zitten we ondertussen niet op de 6e generatie van de iMac?

Anoniem: 313367

Hallo,

Ik wil deze 21.5 inch iMac kopen:
3,06-GHz Intel Core i3
Resolutie van 1920 x 1080
4gig ram
ATI Radeon HD 4670
met 256 MB

Nou vroeg ik me af: is 256mb videogeheugen niet veel te weinig voor een full hd scherm? Trekt ie het wel als ik er op wil gamen in hd resolutie?

Mvg,
Pamhen

Anoniem: 362344

Iemand dit al gezien (vastwel): http://www.microsoft.com/...-7/compare/pc-vs-mac.aspx

LOL, ben het er dan wel deels mee eens, maar Windows komt er nog steeds niet in bij mij. Apple heeft wel iets vergelijkbaars op hun site al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
Anoniem: 234657 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:34:
Hangt er vanaf wat je doet, beetje surften mailen en msn , zul je er niet veel van merken.
Vanwaar dit verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Anoniem: 313367 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:19:
Hallo,

3,06-GHz Intel Core i3
4gig ram
ATI Radeon HD 4670
met 256 MB

Nou vroeg ik me af: is 256mb videogeheugen niet veel te weinig voor een full hd scherm? Trekt ie het wel als ik er op wil gamen in hd resolutie?

Mvg,
Pamhen
Krijg er binnenkort waarschijnlijk eentje binnen. Kopen?

Edit: Doh, 21,5 inch :X Ik krijg een 27 inch...

[ Voor 5% gewijzigd door Blaffeh op 13-08-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat verschil is gebaseerd op de gedachten dat minder "professionele" gebruikers het verschil niet zouden zien. Dat lijkt me nogal onzin, en gewoon volledig afhankelijk van de persoon. Sommige mensen stoort het niet, en kun je voor ieder scherm zetten. Ik persoonlijk heb een vreselijke grafhekel aan een slecht scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
ebia schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:03:
[...]

3G? Zitten we ondertussen niet op de 6e generatie van de iMac?
Geheel afhankelijk van de telling.

Het aantal (fysiek verschillende) modellen van de Intel iMac staat op 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 313367 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:19:
Hallo,

3,06-GHz Intel Core i3
4gig ram
ATI Radeon HD 4670
met 256 MB

Mvg,
Pamhen
Ligt eraan wat je met die 256mb kaart gaat doen, welke games.
Door de resolutie en de gebruikte video kaarten in de iMac lijn kun je helaas bepaalde games niet vloeiend met high settings spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

astonmbp schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:53:
[...]

Volgens mij wordt de Toshiba HG2 SSD gebruikt in de nieuwe iMac. Dat blijkt in ieder geval uit dit forum: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=991771

En hier is een benchmark te vinden:
http://www.legitreviews.com/article/1230/1/
Dat kan zijn, maar als jij er een bestelt is dat geen enkele garantie dat er dan een SSD van dat type in de iMac zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 26121 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:47:
Dat kan zijn, maar als jij er een bestelt is dat geen enkele garantie dat er dan een SSD van dat type in de iMac zit.
Ik denk dat ze SSD types minder snel zullen wisselen dan ronddraaiende schijven. De onderlinge verschillen zijn daarvoor gewoon veel te groot. Dannog, ik kan echt nergens een bevestiging vinden van welk type er in zit..

.. en zo lastig kan dat niet zijn. Er moet wel iemand zijn die zo'n ding gekocht heeft, en bij systeeminformatie gekeken wat er in zit... Toch... Zoiets doe je toch als je bijna 700 euro extra uit gaat geven voor een dergelijk upgrade :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

wanneer je geen ssd erin zet is het niet mogelijk om die er achteraf in te zetten als tweede schijf. Dus je keuze zul je nu al moeten maken ongeacht de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Bigg Balls schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:38:
wanneer je geen ssd erin zet is het niet mogelijk om die er achteraf in te zetten als tweede schijf. Dus je keuze zul je nu al moeten maken ongeacht de schijf.
Dat is niet waar. Je hebt enkel een SATA kabeltje, een Y-splitter voor voeding en wat dubbelzeidige tape nodig (en natuurlijk een berg meuk om het hele ding uit elkaar te halen). Helaas ben je dan ook direct van je garantie af :(

Enig idee of er lokale Apple dealers zijn die hierin kunnen bijstaan (incl. behoud van garantie)?

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 13-08-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-04 20:47

RoyK

Illustrator

Als je voor 170 euro applecare heb aangeschaft, is dat niet zo handig voodooless :P

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

RoyK schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:58:
Als je voor 170 euro applecare heb aangeschaft, is dat niet zo handig voodooless :P
Precies dat bedoel ik dus.. Als een dealer het dus wel wil doen met garantie, dan: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

die ssd zal goed vastzitten in je iMac met die dubbelzijdige tape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 256899 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:01:
die ssd zal goed vastzitten in je iMac met die dubbelzijdige tape
Hoezo niet :? Dat spul is best stevig, en zo'n 27" beest ga je niet zo snel veel verplaatsten. Ook warmte is geen issue. Geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik zag gisteren op discovery channel dat je met duck-tape heel veel kunt doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beter is het om de bestaande 3.5 inch harddisk te vervangen door een SSD. De SSD heeft dan een adapter nodig om in de 3.5 inch te passen. Voor eventuele extra harddisk capaciteit maak je dan gebruik van een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 256899 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:47:
Beter is het om de bestaande 3.5 inch harddisk te vervangen door een SSD. De SSD heeft dan een adapter nodig om in de 3.5 inch te passen. Voor eventuele extra harddisk capaciteit maak je dan gebruik van een NAS.
Zou dit heel veel snelheid opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 256899 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:47:
Dat zuigt... Gbit ethernet is gewoon niet snel genoeg voor een lekkere beleving.

Ik heb ook een NAS staan die net netwerk vol kan pompen, maar dat is toch echt alleen leuk als archief, en niet om op te werken (naast de SSD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Beter is een HDD case met FW800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een 250 GB SSD voor de applicaties en voor de data een NAS. Ik zie niet in wat hier een
probleem zou zijn. Ik denk niet dat er veel mensen zijn met meer dan 250 GB aan applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Heb zojuist een nieuwe besteld. iMac 27" met een i7, 8gb ram en 2tb HD. Alle mikmak erbij en ik kan niet wachten. Wat een beest wordt dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Vandaag kwam m'n extra geheugen binnen. Gisteren besteld bij Komplett dus dat was wel netjes. Heb er nu 8GB in zitten:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4119/4888108517_503406c565_o.png

* Vanitas kan weer even vooruit ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

voodooless schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:04:
[...]

Hoezo niet :? Dat spul is best stevig, en zo'n 27" beest ga je niet zo snel veel verplaatsten. Ook warmte is geen issue. Geen probleem dus.
Succes daarmee dan! Het is niet aan te raden:

hier de info:
http://blog.macsales.com/6332-27”-mid-2010-imac-disassembled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313367

dolby schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:30:
[...]

Ligt eraan wat je met die 256mb kaart gaat doen, welke games.
Door de resolutie en de gebruikte video kaarten in de iMac lijn kun je helaas bepaalde games niet vloeiend met high settings spelen.
Bedankt voor je antwoord. Hij zal voornamelijk voor WoW worden gebruikt. Is de ATI Radeon HD 5670
met 512 MB die in het iets duurdere model zit, beter geschikt voor games of zijn gewoon alle videokaarten die nu in de iMacs zitten niet zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@voodooless: je weet duidelijk niet waar je over praat met betrekking tot het gebruik van een NAS. Als jij vind dat een NAS in combinatie met gigabit ethernet niet snel genoeg werkt, dan zou ik maar eens een andere NAS aanschaffen. Je NAS is dan gewoon te traag. Ik zelf heb hier alles op een supersnelle NAS staan en merk geen enkele vertraging. Al mijn fotos staan op de NAS en zijn 4 MB groot. Ik zap met een ongelooflijke snelheid door de fotos heen zonder te merken dat ze van een NAS af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 256899 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:54:
@voodooless: je weet duidelijk niet waar je over praat met betrekking tot het gebruik van een NAS. Als jij vind dat een NAS in combinatie met gigabit ethernet niet snel genoeg werkt, dan zou ik maar eens een andere NAS aanschaffen. Je NAS is dan gewoon te traag. Ik zelf heb hier alles op een supersnelle NAS staan en merk geen enkele vertraging. Al mijn fotos staan op de NAS en zijn 4 MB groot. Ik zap met een ongelooflijke snelheid door de fotos heen zonder te merken dat ze van een NAS af komen.
Ik heb een snelle NAS die mijn Gbit lijn vrijwel volledig kan vol trekken, en ik vind het maar niks om direct van te werken. En foto's dat is bij voorbaat kansloos, want Aperture wil geen foto's op een NAS zetten (behalve als backup).

Dat wil niet zeggen dat een NAS niet handig zou zijn. Ik ben er zeer zeker blij mee. 't probeem is ook dat je dan weer een extra PC nodig hebt als NAS (die cheap ass NAS behuizingen zijn mij allemaal te traag, of veel te duur).

Ik denk dat ik ga voor een mooie FW800 behuizing met twee of vier disks die ik erbij zet. Dan heb ik in ieder geval weer RAID voor mijn data. Ik weet nog steeds niet of ik nu een SSD moet nemen. Mijn gevoel zegt eigenlijk dat ik er teveel voor betaal. Aan de andere kant weet ik dat de sneheidswinst toch wel erg groot is, ook al is het niet de allersnelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Voodooless,

Ga je de SSD nog zelf inbouwen? Heb je die link nog doorgenomen die ik gepost had? Ik ben erg nieuwsgierig naar je resultaat en ik denk dat veel tweakers hier graag foto's willen zien.

Veel succes ermee en ik hoop dat je het gaat lukken (het is in ieder geval de juiste tweaker mentaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Zou wel tof zijn als het zou lukken. :D

Heb er zelf ook wel aan gedacht om een SSD erin te zetten, maar ze zijn zo duur dat is daar toch nog maar vanaf heb gezien. Met nieuwere generaties zullen het misschien wel standaard krijgen. En de prijzen van de SSDs daalt natuurlijk ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik ben benieuwd naar de snelheidswinst die je haalt en of het 'rendabel' is t.o.v. het verlies van schijfruimte.

[ Voor 19% gewijzigd door smeerbartje op 14-08-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 313367 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:43:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Hij zal voornamelijk voor WoW worden gebruikt. Is de ATI Radeon HD 5670
met 512 MB die in het iets duurdere model zit, beter geschikt voor games of zijn gewoon alle videokaarten die nu in de iMacs zitten niet zo goed?
Zelfs de "top" kaarten in de iMac lijn zijn tov wat nu beschikbaar is bij ATI/Nvidia middelmatig en volgens gebruikers zijn de kaartjes die Apple gebruikt de mobility varianten en dus nog trager tov een normale desktop kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

is er iemand met een nieuwe i7 die wat benchmarks wil plaatsen? Ik ben erg benieuwd naar wat ik kan verwachten (de voorpret is begonnen, als Bibit nog wat opschiet...).

Zelf zal ik ook een paar plaatsen wanneer ik hem in huis heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Bigg Balls schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:29:
Ga je de SSD nog zelf inbouwen? Heb je die link nog doorgenomen die ik gepost had? Ik ben erg nieuwsgierig naar je resultaat en ik denk dat veel tweakers hier graag foto's willen zien.
Op zich zou ik dat best graag zelf willen doen. Echter heb ik geen zin om een kant en klaar product te kopen om het vervolgens met verlies van garantie te slopen omdat ik er een betere SSD in wil hebben. Als dat laatste puntje nu geen issue was dan zou ik er niet zo moeilijk over doen :)

Die link had ik inderdaad gezien. Plek zat om een SSD te plaatsen in ieder geval, ook zonder dat gekke beugeltje moet dat in theorie geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

Hebben de nieuwste iMac eigelijk nog last van kwalen als een brommende HD, gele waas, flikkeringen,etc. Is dat ondertussen verleden tijd ?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 252616 op 15-08-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Flikkeringen zijn sowieso al verholpen, maar ik zie nog regelmatig berichten voorbij komen van lawaaiige HD's en yellow tinges. Dus nee, het is niet voor de volle 100% opgelost, maar om daar de machine voor te laten staan... Mijn '09 iMac heeft van geen van deze zaken last en ik heb wel die beruchte Seagate harde schijf er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
smeerbartje schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:29:
Ik zag gisteren op discovery channel dat je met duck-tape heel veel kunt doen....
Ja, inderdaad! ;) Ik zag het gisteren nog bij iemand bij m'n oma in de straat. Die had het raamkozijn ermee beplakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm.... Als ik nu mijn huidige 24" scherm zou houden, en voor een Mac-pro zou gaan, zou het hele SSD issue opgelost zijn.. Ik heb nog een X25-M (80 GB, 1e generatie) ongebruikt liggen, die ik er zo in kan droppen.

In die Apple SSD's heb ik echt geen zin in, zeker niet voor dat geld...

.. Helaas is mijn LCD scherm naar een jaar of 5 wel langzaam op. Ik heb al eens wat elko's in de voeding moeten vervangen, en nu is de backlight langzaam op z'n eind.

.. Waarom moet Apple die keuzes toch zo lastig maken, en waarom nemen ze geen goede SSD's.. Ik bedoel: het is niet zo dat de betere modellen zoveel duurder zijn, en gezien de marges moet dat al helemaal geen probleem zijn..

Nog een edit: Ik heb nog wat SSD info gevonden. Schijnbaar is het een TS256B. Hier een vergelijking met een OWC SSD. Als ik daar naar de random write cijfers kijk, dan valt me dat eigenlijk nog wel erg mee.

[ Voor 55% gewijzigd door voodooless op 16-08-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
Iemand de nieuwe iMac toevallig al gespot bij de mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
vorige week bij ons stuk of 10 MC508's binnengekomen, en wat 27inch i3 modellen.
Denk dat de meeste MM's toch al wel wat nieuws moeten hebben liggen, of ze willen eerst van de c2d modellen af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 10:09
gewoon in de aanbieding gooien die c2d zijn ze er zo vanaf ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
koentjuh1987 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:42:
gewoon in de aanbieding gooien die c2d zijn ze er zo vanaf ;)
Dat hebben ze een aantal weken geleden al gedaan. Denk dat dat er niet meer in zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb net even in de Media Flyer gekeken van ze en die c2d is inderdaad in de aanbieding voor €1498,- met als extra 8 GB RAM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
De aanbieding is dus dat je gratis 4GB RAM erbij krijgt, die prijs is niks gedaald (1 euro maar).

[ Voor 56% gewijzigd door Vitruvius op 16-08-2010 11:57 . Reden: Overbodige quote. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Mmmm....en de MB953 voor 1699........misschien ga ik daar wel voor....verschil met nieuwe model (MC511) is niet echt groot dacht ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Robberto schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:57:
De aanbieding is dus dat je gratis 4GB RAM erbij krijgt, die prijs is niks gedaald (1 euro maar).
Maar ik vind het alsnog een goede aanbieding, want het nieuwe model is €201,- duurder en niet eens zoveel beter (4 GB RAM i.p.v 8 GB RAM). Zelf houd ik het nog 2 of 3 jaar bij m'n 24" iMac 2.8GHz (model 2008) met 4 GB RAM. Mocht hij het zo lang uithouden, natuurlijk. ;)

Edit: Het oude model is ook gewoon van 16 tot 22 augustus met 4 GB voor €1389,- te krijgen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 16-08-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Nou.....daar zit ik dan achter mijn iMac 27" i5 2,66 GHz Quadcore.....

Net even naar de MM geweest....dat is dan weer wat minder....(ver weg parkeren en dan met een grote appeldoos van MM naar de P).

Nu nog wat geheugen erbij prikken, ik weet niet waar ik dat het beste kan halen, maar dat zal wel ergens op dit forum vermeld staan.

AppleCare heb ik er ook bij gedaan...niet bij MM, maar op eBay voor $63

Ik heb al een MBP dus ben Apple wel gewend, maar het is toch altijd weer prettig hoe eenvoudig zo'n apparaat gebruiksklaar is.

Weer snel verder met geheugenjacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371407

Ik ben vandaag naar de Mediamarkt geweest om te kijken voor een iMac of Macbook. Ik ben namelijk van plan om over te stappen naar een Apple na vele jaren met Windows te hebben gewerkt. Mijn oom is een echte Apple fan (iMac, Macbook, iPhone) dus daar heb ik al het één en ander van gezien. Hij was er echt goed over te spreken en ik zou nu ook dolgraag willen overstappen naar een iMac. Aangezien ik 16 jaar ben, is mijn budget niet zo groot maar ik kwam vandaag wel een hele leuke aanbieding tegen.

Bij de Mediamarkt kan ik namelijk nu de iMac (late 2009) 21,5 inch kopen voor €999. Ik wil de PC vooral voor school, foto's en muziek en dergelijke gebruiken en ga er hoogstwaarschijnlijk geen (hele) zware programma's op draaien. Ik wilde vragen of dit een goede keuze is, of dat het beter is om 200 euro erbij te doen voor het nieuwe model.

Voor zover ik kan zien, denk ik namelijk dat ik echt ruim voldoende heb aan deze versie van €999 en er heel veel plezier van kan gaan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Anoniem: 371407 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:26:
Ik ben vandaag naar de Mediamarkt geweest om te kijken voor een iMac of Macbook. Ik ben namelijk van plan om over te stappen naar een Apple na vele jaren met Windows te hebben gewerkt. Mijn oom is een echte Apple fan (iMac, Macbook, iPhone) dus daar heb ik al het één en ander van gezien. Hij was er echt goed over te spreken en ik zou nu ook dolgraag willen overstappen naar een iMac. Aangezien ik 16 jaar ben, is mijn budget niet zo groot maar ik kwam vandaag wel een hele leuke aanbieding tegen.

Bij de Mediamarkt kan ik namelijk nu de iMac (late 2009) 21,5 inch kopen voor €999. Ik wil de PC vooral voor school, foto's en muziek en dergelijke gebruiken en ga er hoogstwaarschijnlijk geen (hele) zware programma's op draaien. Ik wilde vragen of dit een goede keuze is, of dat het beter is om 200 euro erbij te doen voor het nieuwe model.

Voor zover ik kan zien, denk ik namelijk dat ik echt ruim voldoende heb aan deze versie van €999 en er heel veel plezier van kan gaan hebben!
Het alle belangrijkste is wat je er zelf van vindt, niet wat wij vinden. Het product is sowieso goed. En er is altijd meer. Maar zeker ook minder te krijgen. Als dit je budget is dan is het goed.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | XF 70-300 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
Keuze is gemaakt. Toch maar een 'oud' model, verschil is te groot (prijs) imo

http://www.mediamarkt.nl/...rId=&pos=5&display=online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:54
Bigg Balls schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:33:
is er iemand met een nieuwe i7 die wat benchmarks wil plaatsen? Ik ben erg benieuwd naar wat ik kan verwachten (de voorpret is begonnen, als Bibit nog wat opschiet...).

Zelf zal ik ook een paar plaatsen wanneer ik hem in huis heb,
Hoe moet ik een benchmark maken? Zijn daar gratis progjes voor?
Ik heb helaas geen schone install.. Wat kleine apjes en steam staat erop.

Asus X670 Hero; 7900X3D; AORUS 4090 Master Edition, Corsair Dominator DDR5 6000 64Gb ; Fractal Meshify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303442

Ik zit er ook aan te denken om een iMac (late 2009) 21,5 inch te kopen.
Ik hem voornamelijk gebruiken voor muziek. Pro Logic 9 er op draaien, moet te doen zijn lijkt me?
Of moet ik echt voor een duurdere/snellere versie?

Ik ga er niet op gamen of andere zware programma's op draaien, alleen Pro Logic 9.
Misschien wat muziekbestanden +internetten of tekstverwerking, maar dan houdt het ook op.

Iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303442 op 17-08-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-04 10:09
Anoniem: 303442 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:57:
Ik zit er ook aan te denken om een iMac (late 2009) 21,5 inch te kopen.
Ik hem voornamelijk gebruiken voor muziek. Pro Logic 9 er op draaien, moet te doen zijn lijkt me?
Of moet ik echt voor een duurdere/snellere versie?

Ik ga er niet op gamen of andere zware programma's op draaien, alleen Pro Logic 9.
Misschien wat muziekbestanden +internetten of tekstverwerking, maar dan houdt het ook op.

Iemand hier ervaringen mee?
Dat lukt je makkelijk.
Het probleem met muziek maken zijn echter vaak de plugins. Als je over elke track veel plugins gaat zetten of veel grote zware virtuele instrumenten gaat bespelen dan kan die het er wel eens erg snel erg moeilijk mee gaan krijgen. Gewoon veel bouncen dan of plugins tijdelijk uitzetten als je ermee bezig bent.

Als je er verder nog niet zo ervaren mee bent (muziek maken in het algemeen), dan is de volgende guide een must! Dit is de beste guide op het internet ;)

http://tweakheadz.com/guide.htm
(ook voor mensen die al wel goed weten wat ze doen :))
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.