Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:47:
[...]
Met het oog op de toekomst, waarin ik misschien één of meerdere plug-ins paketten ga toevoegen, moet ik dan voor 8gb ram gaan? Of gewoon voor de 4gb ram gaan en zo €160,- besparen? Kan eventueel ALS het nodig is later ook nog 8 gb ram toevoegen natuurlijk. Met alleen Pro Logic 9 en geen extra plug-ins moet 4 gb ram meer dan voldoende zijn denk je?
Of krijg ik dan sowieso problemen als ik later dan toch plug-ins ga aanschaffen?
RAM geheugen zal dan inderdaad je eerste probleem zijn, maar zoals hierboven al aangegeven; zelf inbouwen is goedkoper (apple geheugen is nogal duur). Vooral sample-based instrumenten hebben ruimte nodig voor alle samples (die worden in je RAM geheugen gezet. Ze worden trouwens wel beter en beter gaan beter met je geheugen om).
Daarna komt pas je tweede probleem, namelijk de plugins die veel van je processor vragen. Vooral reverbs eisen nogal veel van je cpu (beste kun je busses gaan gebruiken etc. etc.).
Ik zou zeggen; Lees The Guide door die ik je eerder stuurde. Ga op Youtube kijken. Neus eens wat rond op
http://studio-central.com,
http://synthforum.nl. Lekker rondkijken en proberen.
De mac die je wilt kopen is in eerste instantie meer dan voldoende. Laten we nu verder gaan discusseren over de iMac zelf, want die is geweldig

Je kunt zeker zelf verder komen nu
update
Ik ben trouwens verder geen expert

Ik gebruik Logic Pro 9 nu zelf een tijdje (heb hiervoor met 7 wat dingen gedaan, en Ableton Live een tijdje) en het werkt. Zelf moet ik nog veel uitzoeken en proberen. Ik neem zelf gitaar, bas en zang op. De drums programmeer ik met EZDrummer. Lekker door elkaar mixen en liedjes schrijven. Soms klinkt het heerlijk, vaak is het bagger
Behalve een iMac zijn natuurlijk je audiointerface en monitor speakers belangrijk. Je ruimte een beetje akoestisch bewerken is eigenlijk ook een must. Goede microfoon etc. etc. etc. Alles hierover ga je vinden in the guide
[
Voor 17% gewijzigd door
CoiLive op 18-08-2010 00:33
]