[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 69.594 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Stalkert schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:07:
Keuze is gemaakt. Toch maar een 'oud' model, verschil is te groot (prijs) imo

http://www.mediamarkt.nl/...rId=&pos=5&display=online
Wat "zonde" dat ik vorig jaar een 24" iMac 2.8GHz (model 2008) heb gekocht. 8)7 Nu heb je voor minder geld een "betere" en grotere iMac. Maar ja, dat hou je toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stuur m'n Mac computer terug, binnen de 14 dagen garantie. Nu is mijn vraag hoe het allemaal te werk gaat.

Ik krijg dus opnieuw een factuur van een nieuwe computer, hoelang duurt dit ongeveer gemiddeld op basis van jullie ervaring?

En hoe snel word er contact met me opgenomen gemiddeld genomen om de computer mee te nemen?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoiLive schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:05:
[...]

Dat lukt je makkelijk.
Het probleem met muziek maken zijn echter vaak de plugins. Als je over elke track veel plugins gaat zetten of veel grote zware virtuele instrumenten gaat bespelen dan kan die het er wel eens erg snel erg moeilijk mee gaan krijgen. Gewoon veel bouncen dan of plugins tijdelijk uitzetten als je ermee bezig bent.

Als je er verder nog niet zo ervaren mee bent (muziek maken in het algemeen), dan is de volgende guide een must! Dit is de beste guide op het internet ;)

http://tweakheadz.com/guide.htm
(ook voor mensen die al wel goed weten wat ze doen :))
Thanks voor het snelle antwoord. Die link is erg handig!
Klopt het dat als ik Pro Logic 9 koop ik voorlopig klaar ben en geen extra plug-ins hoef aan te schaffen? Pro Logic 9 heeft er toch al een boel? Of heb ik dit helemaal verkeerd? Dus dan zou die Imac genoeg zijn lijkt me.
Ik wil gewoon wat piano+orkest (filmsoundtrack-achtig) maken, voor eigen gebruik. Ik wil het graag ook een beetje beperkt houden qua kosten dus ik dacht aan een Imac + Pro Logic 9 + midi keyboard.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:09:
[...]

Thanks voor het snelle antwoord. Die link is erg handig!
Klopt het dat als ik Pro Logic 9 koop ik voorlopig klaar ben en geen extra plug-ins hoef aan te schaffen? Pro Logic 9 heeft er toch al een boel? Of heb ik dit helemaal verkeerd? Dus dan zou die Imac genoeg zijn lijkt me.
Ik wil gewoon wat piano+orkest (filmsoundtrack-achtig) maken, voor eigen gebruik. Ik wil het graag ook een beetje beperkt houden qua kosten dus ik dacht aan een Imac + Pro Logic 9 + midi keyboard.
Dat is zeker goed te doen om mee te beginnen. Als je er echt in door wilt gaan dan zul je echter snel op zoek gaan naar betere piano's en orkest geluiden. Die zijn echter behoorlijk duur. Als je gewoon wilt beginnen dan bied Logic Pro een hele boel leuke dingen. Volgens mij is het het meest complete pakket om mee te beginnen :)

Succes ermee alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:30:
[...]

Het alle belangrijkste is wat je er zelf van vindt, niet wat wij vinden. Het product is sowieso goed. En er is altijd meer. Maar zeker ook minder te krijgen. Als dit je budget is dan is het goed.
Bedankt! Ik heb vandaag de iMac 21,5 inch (late 2009) besteld en kan hem donderdag ophalen. Ik kijk er enorm naar uit, mijn eerste Mac! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Alles loopt lekker...alleen SIMS3 installeren wilde niet lukken....althans het installeren ging wel maar om het "werkend" te krijgen vond ik lastig op een Mac (waar blijven alle bestanden???)...op Windows ging het wel, dus nu VMware erop en W7 erop en dan nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:29

voodooless

Sound is no voodoo!

Er komt in ieder geval schot in het SSD verhaal :) Nu nog hope op de verlossende screenshots.

Edit: hier zijn ze dan (niet van mij)

Apple TS256B SSD in iMac:
Afbeeldingslocatie: http://i767.photobucket.com/albums/xx320/mariner4/Schermafbeelding2010-08-17om145006.png

Intel SSD in MBP:
Afbeeldingslocatie: http://i767.photobucket.com/albums/xx320/mariner4/Schermafbeelding2010-08-17om144842.png

Als ik het zo zie, dan hoef je je hier niet voor te schamen. Ook lijkt het duidelijk dat dit niet de zelfde SSD is als de Toshiba waar in eerdere linkjes naar verwezen word. 5700 random write IOPS bij 8k is zeer zeker niet slecht :)

[ Voor 62% gewijzigd door voodooless op 17-08-2010 16:25 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoiLive schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:47:
[...]

Dat is zeker goed te doen om mee te beginnen. Als je er echt in door wilt gaan dan zul je echter snel op zoek gaan naar betere piano's en orkest geluiden. Die zijn echter behoorlijk duur. Als je gewoon wilt beginnen dan bied Logic Pro een hele boel leuke dingen. Volgens mij is het het meest complete pakket om mee te beginnen :)

Succes ermee alvast! :)
Oke, harstikke bedankt voor de info!
Ik kan altijd nog later voor wat beter sounds gaan, maar laat ik eerst maar eens de basics leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een probleem met mijn Imac 5G.
Bij het aanzetten krijg ik een oranje scherm en booten wil hij al helemaal niet meer.
Tenminste, niet zichtbaar.

Heb al wat lopen googlen en ik hoor dat mn videokaart toast is.
Enige suggesties wat het nog meer zou kunnen zijn, of is het inderdaad de videokaart ?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

dries77 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:44:
[...]

Hoe moet ik een benchmark maken? Zijn daar gratis progjes voor?
Ik heb helaas geen schone install.. Wat kleine apjes en steam staat erop.
Xbench is een gratis benchmarktool. Wellicht kun je die proberen.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoiLive schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:05:
[...]

Dat lukt je makkelijk.
Het probleem met muziek maken zijn echter vaak de plugins. Als je over elke track veel plugins gaat zetten of veel grote zware virtuele instrumenten gaat bespelen dan kan die het er wel eens erg snel erg moeilijk mee gaan krijgen. Gewoon veel bouncen dan of plugins tijdelijk uitzetten als je ermee bezig bent.
Met het oog op de toekomst, waarin ik misschien één of meerdere plug-ins paketten ga toevoegen, moet ik dan voor 8gb ram gaan? Of gewoon voor de 4gb ram gaan en zo €160,- besparen? Kan eventueel ALS het nodig is later ook nog 8 gb ram toevoegen natuurlijk. Met alleen Pro Logic 9 en geen extra plug-ins moet 4 gb ram meer dan voldoende zijn denk je?

Of krijg ik dan sowieso problemen als ik later dan toch plug-ins ga aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:47:
[...]

Met het oog op de toekomst, waarin ik misschien één of meerdere plug-ins paketten ga toevoegen, moet ik dan voor 8gb ram gaan? Of gewoon voor de 4gb ram gaan en zo €160,- besparen? Kan eventueel ALS het nodig is later ook nog 8 gb ram toevoegen natuurlijk. Met alleen Pro Logic 9 en geen extra plug-ins moet 4 gb ram meer dan voldoende zijn denk je?

Of krijg ik dan sowieso problemen als ik later dan toch plug-ins ga aanschaffen?
Ik raad je aan die 4GB extra altijd zelf in te bouwen. Is een eitje en veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:47:
[...]

RAM geheugen zal dan inderdaad je eerste probleem zijn, maar zoals hierboven al aangegeven; zelf inbouwen is goedkoper (apple geheugen is nogal duur). Vooral sample-based instrumenten hebben ruimte nodig voor alle samples (die worden in je RAM geheugen gezet. Ze worden trouwens wel beter en beter gaan beter met je geheugen om).

Daarna komt pas je tweede probleem, namelijk de plugins die veel van je processor vragen. Vooral reverbs eisen nogal veel van je cpu (beste kun je busses gaan gebruiken etc. etc.).

Ik zou zeggen; Lees The Guide door die ik je eerder stuurde. Ga op Youtube kijken. Neus eens wat rond op http://studio-central.com, http://synthforum.nl. Lekker rondkijken en proberen.

De mac die je wilt kopen is in eerste instantie meer dan voldoende. Laten we nu verder gaan discusseren over de iMac zelf, want die is geweldig ;)
Je kunt zeker zelf verder komen nu :)

update
Ik ben trouwens verder geen expert :)
Ik gebruik Logic Pro 9 nu zelf een tijdje (heb hiervoor met 7 wat dingen gedaan, en Ableton Live een tijdje) en het werkt. Zelf moet ik nog veel uitzoeken en proberen. Ik neem zelf gitaar, bas en zang op. De drums programmeer ik met EZDrummer. Lekker door elkaar mixen en liedjes schrijven. Soms klinkt het heerlijk, vaak is het bagger ;)

Behalve een iMac zijn natuurlijk je audiointerface en monitor speakers belangrijk. Je ruimte een beetje akoestisch bewerken is eigenlijk ook een must. Goede microfoon etc. etc. etc. Alles hierover ga je vinden in the guide :)

[ Voor 17% gewijzigd door CoiLive op 18-08-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:26
Heb trouwens van een apple dealer gehoord dat je daar voor 30 euro een zelf mee gebrachte ssd kunt laten inbouwen met behoud van garantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik heb vorige week een nieuwe iMac 27" besteld en wil graag het geheugen gaan uitbreiden tot 12GB. Ik heb in de pricewatch gekeken maar de 4GB modules zijn niet echt goed leverbaar maar welke worden aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 21:09
Maaark schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:37:
Heb trouwens van een apple dealer gehoord dat je daar voor 30 euro een zelf mee gebrachte ssd kunt laten inbouwen met behoud van garantie :D
Serieus? Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 17:17
Dat is vreemd, bij de apple reseller waar ik mijn iMac 27" heb besteld werd mij verteld dat de bracket waar de ssd in moet alleen wordt geïnstalleerd als er ook echt een ssd wordt geleverd, en dat er voor mij helaas geen uitzondering werd gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Ambridge in Roermond :)

Maar ze deden dan de hdd eruit halen en die kon ik dan in een externe FW800 behuizing zetten en op de plek van de hdd plaatsten ze de ssd voor 30 euro dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Maaark schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:42:
Maar ze deden dan de hdd eruit halen en die kon ik dan in een externe FW800 behuizing zetten en op de plek van de hdd plaatsten ze de ssd voor 30 euro dus.
Dat is op zich een nette oplossing zo :) Ik heb zelf even navraag gedaan in Arnhem naar de opties. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Vond ik ook al inderdaad.
30 voor het inbouwen valt ook nog best mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ CoiLive en Robberto, thanks voor de info. Ik ga zeker nog even wat rondneuzen op 't internet en dan m'n keuze maken. Ik ga denk ik ook gewoon eerst met de interne geluidskaart+ mijn Logitech Z-5500 setje werken. Als ik dan (volgend jaar o.i.d.) er verder in wil gaan kan ik natuurlijk alsnog betere apparatuur aanschaffen. Eerst maar een beginnen om de basics te leren.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

In Arnhem willen ze het ook wel doen hoor ik net :) Ik weet alleen nog niet of de ook bracket en kabels kunnen leveren zonder dat ik een Apple SSD bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
En ze kunnen garanderen dat de garanatie/apple-care van kracht blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
@BlackTerror Mijn iMac komt vrijdag ! Ik ben nu een lijstje aan het maken met tips enzo, over het RAM heb ik het volgende voor mij zelf geschreven maar uiteraard is dit voor jou ook handig.

Zelf RAM verhogen: http://www.ifixit.com/Gui...ntel-21-5-Inch-RAM/1762/1 of YouTube: Upgrading RAM in the 27" iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

smeerbartje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:30:
En ze kunnen garanderen dat de garanatie/apple-care van kracht blijft?
Ja! Ze vragen er 50 euro voor.

Ik denk dat ik dat ga doen :) Ik koop een Corsair Force F240 die ik erin laat zetten i.p.v de 1 TB disk. Daar koop ik wel een externe behuizing voor (FW800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Zojuist 4 GB erbij geprikt....was nog geen 5 minuten werk.

Kostte 118 euro incl. verzending.

Nu nog even rondkijken voor een draadloze printer (waarschijnlijk de Canon MP640) en een setje 2.1 speakers (mooi en goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Heeft er iemand een benchmark grafiek van de nieuwe en oude imacs (een na laatste model) ben benieuwd of er nu echt zoveel verschil zit in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
voodooless schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:18:
[...]

Ja! Ze vragen er 50 euro voor.

Ik denk dat ik dat ga doen :) Ik koop een Corsair Force F240 die ik erin laat zetten i.p.v de 1 TB disk. Daar koop ik wel een externe behuizing voor (FW800).
Wel veel geld voor een beetje snelheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

smeerbartje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:06:
Wel veel geld voor een beetje snelheid....
Onzin, dit kost ongeveer net zoveel als de Apple SSD oplossing. Intel X25-M G2 is anders ook prima. Scheelt ook flink wat centen.

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 18-08-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Voor €300 kan je ook 256GB SSD's van Samsung vinden op marktplaats. Zijn ook nog wel aardig snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

SSD's koop ik niet 2e hands, je weet nooit hoeveel daar al mee gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Stalkert schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:03:
Heeft er iemand een benchmark grafiek van de nieuwe en oude imacs (een na laatste model) ben benieuwd of er nu echt zoveel verschil zit in snelheid.
http://www.macworld.com/a...010/08/mid2010_imacs.html

De i3 is een 40% sneller dan de "oude" core2duo. Belangrijker nog is dat in de nieuwe 27 inch een HDD én SSD tegelijk erin kan. Dit maakt een veel groter verschil in gevoelde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
JottemJ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:21:
[...]

Geheel afhankelijk van de telling.

Het aantal (fysiek verschillende) modellen van de Intel iMac staat op 3.
Ik hou het bij 6 (grote revisies). Wil je het toch officieel houden voor dit topic, Apple houdt het bij 4: De CRT G3's, de halve bol G4's, de witte (G5 en Intel) iMac's en de aluminium modellen van 2007 tot aan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ridder schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:22:
Zojuist 4 GB erbij geprikt....was nog geen 5 minuten werk.

Kostte 118 euro incl. verzending.

Nu nog even rondkijken voor een draadloze printer (waarschijnlijk de Canon MP640) en een setje 2.1 speakers (mooi en goed).
Welke heb jij erin gestopt dan? Ik had een Corsair kit van 2x 2GB gehaald bij komplett, via mijn werk. Was €72 kwijt (met btw €86) iirc.

En qua speakers, Audioengine A2.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:19:
[...]
http://www.macworld.com/a...010/08/mid2010_imacs.html

De i3 is een 40% sneller dan de "oude" core2duo. Belangrijker nog is dat in de nieuwe 27 inch een HDD én SSD tegelijk erin kan. Dit maakt een veel groter verschil in gevoelde snelheid.
Qua snelheid: een score van 162 vs 188 lijkt me niet zo'n groot verschil of intrepreteer ik de grafiek niet juist?

[ Voor 8% gewijzigd door Stalkert op 18-08-2010 23:51 ]

• Vitruvius
Stalkert schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:50:
[...]

Qua snelheid: een score van 162 vs 188 lijkt me niet zo'n groot verschil of intrepreteer ik de grafiek niet juist?
Nee je hebt het wel juist, het scheelt heel weinig. :z Heb trouwens nog een vraagje, morgen komt m'n iMac en ik hoop dat m'n draadloos internet bereik goed genoeg is. Op de site van Apple lees ik nu dit. Communicatie
AirPort Extreme 802.11n Wi-Fi voor draadloos netwerken;2 compatibel met IEEE 802.11a/b/g

Prima, maar zit er nou een Airport Extreme in? Nee toch.. Wat bedoelen ze precies ?

• Frietsaus
  • Niet online
AirPort Extreme is in dit geval gewoon een wifi kaart. Er zit geen router in, in elk geval. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Frietsaus op 19-08-2010 14:19 ]

• Vitruvius
Oke, en ik kan dus ook gebruik maken van het 802.11n zonder een Airport Extreme maar met een andere 802.11n router.. Of kan ik dan alleen a/b/g ?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Er staat gewoon dat het een n-kaartje is dat ook compatibel is met a,b en g. Werkt dus gewoon ook i.c.m een andere n-router.

• Frietsaus
  • Niet online
Klopt, ik gebruik zelf een TP-LINK N router en dat werkt prima (max. 130 Mbps).

• Vitruvius
Frietsaus schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:06:
Klopt, ik gebruik zelf een TP-LINK N router en dat werkt prima (max. 130 Mbps).
Kijk dat is super jongens... Ik zit nu alleen nog te twijfelen of ik nummeriek of draadloos toetsenbord zal nemen..? Ik heb het idee dat het nummeriek ruimer is of lijkt dat maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Stalkert schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:50:
[...]
Het is net wat gebenchmarked wordt, ik zag elders een verschil van 40% en dat is wat is blijven hangen. Ik ben overigens geen fan van benchmarks, het gaat om het totaal. En dan denk ik, dat een mogelijkheid voor een SSD + HDD in de nieuwe modellen veel meer gevoelde snelheidswinst oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ik heb ergens een aanbod gehad om een 21.5inch imac te kopen voor een aardige prijs (950euro)...

Ik kreeg dit als bericht terug:
Weergeven als webpagina
Beste ......,

Deze Imac zijn inderdaad (veel) goedkoper dan de huidige reguliere prijzen. De reden is dat deze in de winkel waar ik werk, plaats gemaakt moet worden voor de nieuwe lijn Imac's. Om de oude serie snel kwijt te zijn, zijn deze in prijs gedaald.

Met vriendelijke groet,
...... .........
Het is de versie met c2d en 4670 256mb. Nu wil ik voornamelijk de imac gebruiken voor persoonlijke doeleinden (familie pc).

Games als wow en starcraft 2 zullen erop gedraait worden en dat zal het zwaarste zijn wat de imac gaat gebruiken.

Wat zouden jullie doen qua keuze? Mijn budget is namelijk wel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Quakie

quakelen

Eigenlijk geef je zelf al het antwoord. Als je budget het toelaat om (alleen) deze te kopen moet je het zeker niet nalaten. Het verschil in CPU kracht ga je niet echt merken in games lijkt me en een C2D is ook niet bepaald traag. Grafische kaart is het zelfde. Als het de 9400M is wordt het alweer wat lastiger qua keuze.

Als voorbeeld.. ik speel heel af en toe COD MW op de mac en de I3 slaat bijna niet uit. Iets van 30% cpu load. Max settings. Nu vermoed ik dat Starcraft 2 zwaarder is en WOW lichter.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Zojuist mijn iMac ontvangen (i7, nummeriek toetsenbord ipv standaard) en een van de dingen die me meteen opviel is dat de mijne met gedimde helderheid een fluittoon maakt :'( (helderheid op ongeveer 50%). Ook heb ik de Seagate schijf maar in tegenstelling tot wat de meeste mensen hier zeggen valt het mij mee met de luidruchtigheid. De gele tint in het scherm lijkt gelukkig bij mij mee te vallen. Zou die fluittoon op een bepaald moment vanzelf verdwijnen, of moet ik hem daarvoor terugsturen? (zit ik eigenlijk niet zo op te wachten :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Ik zou wel inderdaad ffkes de verkoper hiervan op de hoogte brengen..
Met een stuk ding heb je altijd minder plezier.. Kijk maar eens wat hun ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:39
vdkleijn schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:25:
Zojuist mijn iMac ontvangen (i7, nummeriek toetsenbord ipv standaard) en een van de dingen die me meteen opviel is dat de mijne met gedimde helderheid een fluittoon maakt :'( (helderheid op ongeveer 50%). Ook heb ik de Seagate schijf maar in tegenstelling tot wat de meeste mensen hier zeggen valt het mij mee met de luidruchtigheid. De gele tint in het scherm lijkt gelukkig bij mij mee te vallen. Zou die fluittoon op een bepaald moment vanzelf verdwijnen, of moet ik hem daarvoor terugsturen? (zit ik eigenlijk niet zo op te wachten :-( )
dat probleem had ik ook, echter na enkele weken was dit bij mij opgelost :)

nieuwigheid :P

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het liefst vandaag nog n imac bestellen, ik zit alleen nog steeds n klein beetje over de processor te twijfelen. Kan iemand me over de streep trekken? I5 of i7? En waarom die keuze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:29:
Ik wil het liefst vandaag nog n imac bestellen, ik zit alleen nog steeds n klein beetje over de processor te twijfelen. Kan iemand me over de streep trekken? I5 of i7? En waarom die keuze dan?
ik heb gekozen voor een langzamere cpu maar voor meer ram. in de praktijk heb je ook meer aan extra geheugen dan aan een iets snellere cpu (swapping naar disk enzo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powershell schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:32:
[...]

ik heb gekozen voor een langzamere cpu maar voor meer ram. in de praktijk heb je ook meer aan extra geheugen dan aan een iets snellere cpu (swapping naar disk enzo) :)
Maar ik ben van plan later nog 8gb erbij te doen voor maar 75 euro. En ik neig naar de i7 omdat je geheugen later nog wel aan kan passen en n processor niet! Maar toch, het is wel weer 185 euro. Is de i5 ook voor de komende jaren een processor waar je de nieuwste programma's en games kan draaien? Of zal ik dan toch gewoon voor de i7 moeten gaan...:-p *twijfel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

Maar ik ben van plan later nog 8gb erbij te doen voor maar 75 euro. En ik neig naar de i7 omdat je geheugen later nog wel aan kan passen en n processor niet! Maar toch, het is wel weer 185 euro. Is de i5 ook voor de komende jaren een processor waar je de nieuwste programma's en games kan draaien? Of zal ik dan toch gewoon voor de i7 moeten gaan...:-p *twijfel*
op die i5 kan je ook de komende jaren nog prima uit de voeten :)

* Zwelgje schrijft zijn machine in 3 jaar af dus...yeah die kan nog even mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Powershell schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:03:
[...]

dat probleem had ik ook, echter na enkele weken was dit bij mij opgelost :)

nieuwigheid :P
Ja echt? Dat zou wel erg fijn want ik heb met Apple gebeld en ik zou dan zelf met mijn iMac naar een servicepunt moeten gaan :( Niet bepaald zin in, maar bij nader inzien lijkt mijn scherm toch ook last te hebben van de befaamde 'yellow' tint. Ik denk dus dat ik toch maar een bezoekje ga brengen aan een service punt want voor ruim 2000 euro mag je toch wel iets goeds verwachten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

ik heb vorige week de i7 besteld, de processor kan je eenmalig voor kiezen en geheugen kan je altijd nog upgraden.Ik hoop dat mijn imac deze week binnen komt.

waar vind jij trouwens 8gb voor 75euo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van 75 kan ik zo snel even niet vinden. Hier voor 80 euro (DDR3 1333mhz) weet verder niet of het ook echt geschikt is voor iMac: (bij Alternate) http://is.gd/eyTma en anders 83 euro ook Alternate http://is.gd/eyTpn . Je krijgt er namelijk 2 voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ga even speuren,
maar voor dat geld krijg je 4gb helaas dus 2 van 2 en niet 8gb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brimme schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:34:
Ga even speuren,
maar voor dat geld krijg je 4gb helaas dus 2 van 2 en niet 8gb :D
Dan heb ik indd erg slecht gelezen. Beter gezegd: niet gelezen :D helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:21:
Die van 75 kan ik zo snel even niet vinden. Hier voor 80 euro (DDR3 1333mhz) weet verder niet of het ook echt geschikt is voor iMac: (bij Alternate) http://is.gd/eyTma en anders 83 euro ook Alternate http://is.gd/eyTpn . Je krijgt er namelijk 2 voor die prijs.
Dit zijn toch gewoon DIMM's en gaan er in een iMac niet SO-DIMM's? Deze dus: http://www.alternate.nl/h...n&l2=DDR3&l3=SO-DIMM+DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beanie schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:56:
[...]

Dit zijn toch gewoon DIMM's en gaan er in een iMac niet SO-DIMM's? Deze dus: http://www.alternate.nl/h...n&l2=DDR3&l3=SO-DIMM+DDR3
Daar weet ik het fijne niet van. Dit staat op de Apple website : 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:05:
[...]

Daar weet ik het fijne niet van. Dit staat op de Apple website : 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
Je hebt SO-Dimms nodig en zijn over het algemeen nog wat duurder dan de gewone reepjes.
2 X 2GB SO-Dimms zijn nog wel te betalen. 2 x 4GB wordt een heel ander verhaal, daar heb ik kort geleden nog een 350,- voor neergelegd.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkselFris schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:13:
[...]

Je hebt SO-Dimms nodig en zijn over het algemeen nog wat duurder dan de gewone reepjes.
2 X 2GB SO-Dimms zijn nog wel te betalen. 2 x 4GB wordt een heel ander verhaal, daar heb ik kort geleden nog een 350,- voor neergelegd.
In de winkel hebben ze me in ieder geval verteld dat ik er sowieso 1333mhz in moest doen. Op Alternate vind ik 1333mhz so-dimm geheugen, maar dat is dan weer voor notebooks. Wel staat er 1066mhz so-dimm geheugen waarbij specifiek vermeld staat dat het geschikt is voor oa de iMac.

Wat gaat er nou in en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:27:
[...]

In de winkel hebben ze me in ieder geval verteld dat ik er sowieso 1333mhz in moest doen. Op Alternate vind ik 1333mhz so-dimm geheugen, maar dat is dan weer voor notebooks. Wel staat er 1066mhz so-dimm geheugen waarbij specifiek vermeld staat dat het geschikt is voor oa de iMac.

Wat gaat er nou in en wat niet?
Notebook geheugen dus. Kijk anders eens bij een zaak als MailaMac.nl kan je exact voor je mac configureren en heb je altijd het juiste. In de 2009 modellen gaat 1066Mhz SO-Dimm en in de mid 2010 gaat 1333Mhz.
Als je er allemaal niet zeker van bent zou ik het gewoon netjes bij een speciale mac dealer halen. altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Maar dat is dan wel even afrekenen.

153 euro incl btw
http://www.mailamac.nl/ca.../result/?q=IMI1333-SODIMM

of

180 euro incl btw
http://store.apple.com/nl/memorymodel/ME_IMAC_S10_27

een flink verschil, voor hetzelfde. Iets wat mij nog steeds stoort aan het product Apple. Ik ben aan het sparen voor een iMac, en ik heb me erbij neer gelegd dat het gewoon meer kost dan een 'gewone' pc. Maargoed..weer die discussie natuurlijk...

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

RoyK schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:44:
Maar dat is dan wel even afrekenen.

153 euro incl btw
http://www.mailamac.nl/ca.../result/?q=IMI1333-SODIMM

of

180 euro incl btw
http://store.apple.com/nl/memorymodel/ME_IMAC_S10_27

een flink verschil, voor hetzelfde. Iets wat mij nog steeds stoort aan het product Apple. Ik ben aan het sparen voor een iMac, en ik heb me erbij neer gelegd dat het gewoon meer kost dan een 'gewone' pc. Maargoed..weer die discussie natuurlijk...
Maar dan heb je het over een 4GB module en dat is een normale prijs. Dit is niet duurder dan andere reepjes.
Nieuwste iMacs hebben ruimte voor 4 dimms en dan is 4x2 GB veel aantrekkelijker. Ik heb een iMac uit 2009 en moest inderdaad de beurs trekken voor 2 x 4GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De Apple store verkoopt de reepjes toch voor bijna 30 euro duurder. Hetzelfde reepje geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Hoi allen,

ik ben op zoek naar een goed anti-spiegeling/reflectie/glare filter voor op mijn iMac (21").

Zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.htrnederland.n...hops/HTRN/Products/406788

Heeft iemand van jullie zelf ook zo'n filter en/of ervaring met een filter van een ander merk?

Ik zoek het liefst wel een filter uit een Nederlandse shop (relatief snel leverbaar)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Laatst online: 05-08-2021
Beste mensen,

Ik wil morgen een Imac gaan aanschaffen. Ik twijfel nog steeds tussen

Imac 21 inch
ATI Radeon HD 4670 met 256 MB

en de Imac 21 inch
ATI Radeon HD 5670 met 512 MB

Ik gebruik de Imac voor simpele dingen zoals internet, uitzendinggemist kijken, muziek, office. Wat gamen betreft, zou ik misschien nog eens Second Life willen spelen, maar daar houdt het ook op met de games.
In principe zou ik met de eerste optie af kunnen, nl. 256 MB.
Maar... Ik zou graag de Imac willen gebruiken voor langere tijd. Dus dan denk ik aan 6 tot 8 jaar. Ik ben niet bij machte om de 3 jaar een paar duizend euro aan een computer te besteden.
Doe ik er dan beter aan om de 512 MB te kopen of zou het niet veel uitmaken m.b.t. de toekomst?

Probleem is verder dat het mijn eerste Apple wordt en ik dus apple icare moet kopen. Ook lijkt mij verstandig om Timecapsule aan te schaffen. Dit is allemaal niet goedkoop.
Als het advies echter is om de 512 MB aan te schaffen, dan laat ik de Timecapsule zitten en ga ik voor de 512 MB.

Bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen ruim budget heb, zijn er voor Timecapsule alternatieven die veel goedkoper zijn. Het goedkoopste is een eenvoudige USB 2.0 externe harddisk. Daar kun je gewoon timemachine backups mee maken. In tegenstelling tot een Timecapsule niet via het netwerk, maar het is wel veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
at Racetows
In die zin zou jij dus zeggen, gewoon de 256 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
boy4forums schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:18:
Beste mensen,

Ik wil morgen een Imac gaan aanschaffen. Ik twijfel nog steeds tussen

Imac 21 inch
ATI Radeon HD 4670 met 256 MB

en de Imac 21 inch
ATI Radeon HD 5670 met 512 MB

Bedankt voor de adviezen!
Zelf zit ik hier ook nog tussen te twijfelen, bij mij gaat het om de volgende games eventueel: starcraft II en de nieuwe wow expansion. heeft iemand hier een idee bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
RoyK schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:00:
De Apple store verkoopt de reepjes toch voor bijna 30 euro duurder. Hetzelfde reepje geheugen.
Nope, het zijn 2x 2GB reepjes die je voor rond de 90 euro kan kopen. De 2x 4GB is helemaal schrikbarend duur met 540 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

zo dan, dat is inderdaad pittig. Bijna een kwart iMac of een iPad! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Nog meer adviezen betreft de Imac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 15:17
Ik zit er aan te denken om ook een iMac 27" aan te schaffen voor mijn eenmanszaakje. Ik las echter in dit topic erg veel over problemen met het scherm. Mijn vraag is hoe apple omgaat met het support op schermfouten, omdat ik geen zin heb om een nieuwe te moeten betalen als ik een "pech" model heb.

Op mijn andere werk hebben we ook een 27" iMac en daar zijn geen problemen mee, maar ik hoor veel klachten om me heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
boy4forums schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:23:
Nog meer adviezen betreft de Imac?
De meerprijs tov het 256 model is wat ? 250-300 euro? dat is bijna 1/3 van een nieuwe iMac.
Ik zou als ik jou was dat geld alvast op een spaarrekening zetten, lekker wat rente trekken en dan kan je misschien over 3 jaar ipv de 6/8 jaar upgraden naar een hexacore iMac modelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
dolby schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:14:
[...]

De meerprijs tov het 256 model is wat ? 250-300 euro? dat is bijna 1/3 van een nieuwe iMac.
Ik zou als ik jou was dat geld alvast op een spaarrekening zetten, lekker wat rente trekken en dan kan je misschien over 3 jaar ipv de 6/8 jaar upgraden naar een hexacore iMac modelletje?
Volledig mee eens.. de meerwaarde qua snelheid merk je nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Net mijn eerste Mac besteld (27" iMac i3); wordt er gesproken over een iMac Touch :| :

Apple komt met iMac Touch

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmilneM schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:30:
Net mijn eerste Mac besteld (27" iMac i3); wordt er gesproken over een iMac Touch :| :

Apple komt met iMac Touch

Ben benieuwd...
Oud nieuws en gebasseerd op een patent aanvraag die apple heeft gedaan....
Weinig fundering tot op heden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb het ook gezien EmilneM, stond gister ook al op Macrumors.

Maar ik denk niet dat je een miskoop hebt gedaan hoor, zal nog wel een hele tijd duren voor er serieus een iMac of Macbook uitkomt met dit soort techniek. Het zijn nog maar patenten.

Wel veelbelovend trouwens.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:45:
[...]

Oud nieuws en gebasseerd op een patent aanvraag die apple heeft gedaan....
Weinig fundering tot op heden dus.
Past wel mooi bij het personeel waarom apple laatst vroeg; Iemand die mee wilde werken om iets revolutionairs te maken (bij apple is natuurlijk alles revolutionair! ;)). Misschien zou het ook met de nieuwe iTV te maken kunnen hebben, maar die wordt waarschijnlijk meer iOS achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Hm... dus misschien toch maar de 256 MB...
Bij de Media Markt verkopen ze het oude model 27inch voor de oude prijs. Dat ben ik ook aan het overwegen, want ik hou toch wel van een groot scherm. Maar na alle enge verhalen over een slechte beeldkwaliteit, durf ik dit niet meer aan.
Ik denk er nog even een halve dag over na.

Is hexacore trouwens de toekomst van de Imac? Zou dat inderdaad na 3 jaar al zover zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door boy4forums op 24-08-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
JanHenk schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:49:
Heb het ook gezien EmilneM, stond gister ook al op Macrumors.

Maar ik denk niet dat je een miskoop hebt gedaan hoor, zal nog wel een hele tijd duren voor er serieus een iMac of Macbook uitkomt met dit soort techniek. Het zijn nog maar patenten.

Wel veelbelovend trouwens.
Denk ook niet dat het een miskoop is. Zal nog wel even duren. Verder denk ik ook niet dat er in eerste instantie een 27" iMac met Touch gaat uitkomen. 21,5" is toch wel wat aan de kleine kant ;) ...

Twijfel overigens om de Magic Touchpad er nog bij te gaan bestellen. Probeer op mijn Windows-laptop het gebruik van de Touchpad altijd te voorkomen maar lees alleen maar goede dingen over het Apple Touchpad met Multi Touch.
boy4forums schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:06:
Hm... dus misschien toch maar de 256 MB...
Bij de Media Markt verkopen ze het oude model 27inch voor de oude prijs. Dat ben ik ook aan het overwegen, want ik hou toch wel van een groot scherm. Maar na alle enge verhalen over een slechte beeldkwaliteit, durf ik dit niet meer aan.
Ik denk er nog even een halve dag over na.

Is hexacore trouwens de toekomst van de Imac? Zou dat inderdaad na 3 jaar al zover zijn?
Kun je beter voor de nieuwe 27" i3 gaan via de Apple Online Store. Inclusief studentenkorting en gratis iPod Touch (die je nieuw best voor leuk prijsje kunt verkopen) kom je dan nog onder de prijs van het oude model uit...

Tip voor verse Mac-eigenaars; je kunt Apple Care (garantie voor 3 jaar) aanschaffen via eBay voor fractie van het bedrag dat Apple vraagt (je kunt dit aanschaffen voor elke Mac die nog binnen de standaardgarantie van een jaar valt). Loopt geloof ik op GoT ook een topic over.

[ Voor 31% gewijzigd door EmilneM op 24-08-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boy4forums schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:58:
at Racetows
In die zin zou jij dus zeggen, gewoon de 256 doen?
In die zin zeg ik daarover juist niets, omdat ik geen flauw idee heb hoeveel beter de dure is. Ik weet wel dat een timecapsule zo ongeveer de duurste backup oplossing is, daarom gaf ik een goedkoper alternatief aan.
EmilneM schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:12:
[...]

Tip voor verse Mac-eigenaars; je kunt Apple Care (garantie voor 3 jaar) aanschaffen via eBay voor fractie van het bedrag dat Apple vraagt (je kunt dit aanschaffen voor elke Mac die nog binnen de standaardgarantie van een jaar valt). Loopt geloof ik op GoT ook een topic over.
[AppleCare] Op eBay kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Maar... ik heb begrepen van het forum dat het via EBay niet al te betrouwbaar is die applecare, dus dat doe ik maar niet.
De i3 27 inch via de Applestore is een idee. Maar als er iets mis is met het scherm, dat ben je de pineut en krijg je geen vervangende computer. Wat dat betreft is het kopen via een winkel wel safer. Juist omdat er zoveel problemen zijn met het scherm. Ik weet trouwens niet of die problemen met de 27 inch scherm ook gelden voor de nieuwe i3 computers. Heeft iemand daar al iets over vernomen?

ps, ik kan inderdaad studentenkorting krijgen van 8 procent via de applestore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
boy4forums schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:29:
Maar... ik heb begrepen van het forum dat het via EBay niet al te betrouwbaar is die applecare, dus dat doe ik maar niet.
De i3 27 inch via de Applestore is een idee. Maar als er iets mis is met het scherm, dat ben je de pineut en krijg je geen vervangende computer. Wat dat betreft is het kopen via een winkel wel safer. Juist omdat er zoveel problemen zijn met het scherm. Ik weet trouwens niet of die problemen met de 27 inch scherm ook gelden voor de nieuwe i3 computers. Heeft iemand daar al iets over vernomen?

Waarom zou in de winkel kopen safer zijn? Dacht dat je gewoon met een in de Apple Store gekochte iMac ook naar een winkel kan gaan. Die zouden je toch gewoon moeten helpen als ze een APR zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Ja, dat is waar, dat was ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Eindelijk de knoop doorgehakt.
Zojuist besteld: 21,5" mid 2010 base model.

Kan niet wachten tot ie er is, misschien toch maar in de store mee moeten nemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
at Beanie
ik heb bijna de knoop doorgehakt, ben er bijna, haha
Mag ik vragen, waarom heb jij het base model gekocht? Want met 512MB kun je wat langer vooruit heb ik begrepen.
Heb je het via de applestore online gekocht met studentenkorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
boy4forums schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:28:
at Beanie
ik heb bijna de knoop doorgehakt, ben er bijna, haha
Mag ik vragen, waarom heb jij het base model gekocht? Want met 512MB kun je wat langer vooruit heb ik begrepen.
Heb je het via de applestore online gekocht met studentenkorting?
Base model is naar mijn idee meer dan voldoende. Ik heb nu een PC met C2D @ 1,86Ghz met 1 GB RAM en een oude 7600GT van Nvidia. Ik kan er nagenoeg alles mee, zware bewerkingen in Photoshop, Illustrator en zo nog wel een paar programma's. Uiteraard gaat het langzamer dan een i7 oid. Maar het is wat je gewend bent. Voor mij is de stap naar een i3 @ 3,06Ghz alweer een stuk beter dan wat ik nu heb.
Daarbij koop ik een PC/MAC voor een periode van ongeveer 3 jaar maximaal 4.

Uiteindelijk gaat het er om waar je een PC/MAC voor gebruikt. Ik game bijvoorbeeld niet of nauwelijks of het is wat oud spul dat totaal niet veeleisend is. Dus wat moet ik met de 512MB GPU? En ik vraag me ook af in hoeverre dat nu echt beter is. Voor het simpele browsen, mailen, Word e.d. merk je daar niks van.
Mocht je wel willen gamen dan moet je eigenlijk geen Mac kopen naar mijn idee. Dan ben je gewoon beter af met een PC mede door de configuratie die daar veel makkelijker te customizen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de verhalen op forums leest, is de afwikkeling van verkeerde schermen via de Apple Online Store vaak veel soepeler dan via een 'echte' winkel. Veel mensen (ook in dit topic) hebben al meerdere keren, volgens mij zelfs vijf keer, een compleet nieuwe iMac ontvangen via de Apple Online Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Aha, ik heb erg veel aan jouw beargumentatie, bedankt!
Ik denk dat in dat geval voor mij een 256 ook voldoende is. Ik doe nl. hetzelfde met een computer als jij.
Echter, ik zit er wel over na te denken om hem langer dan 4 jaar te gebruiken en dan zou 512mb wel beter zijn is mij verteld, omdat internet programma´s ook snel vernieuwen en op de langere termijn 512 dan toch wel handig is.
Maar, net als jij, heb ik nu een laptop met 1GB Ram.
De voornaamste reden waarom ik heb weg wil doen is vanwege het feit dat, als ik nu een internet programma wil kijken in HD bij uitzendinggemist, de laptop na een half uur gloeiheet wordt en dan uitvalt.
Voor normaal internetten en office is er niets aan de hand en kan ik er mee voort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

:)

Vandaag gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/811/fotomi.th.jpg

iMac 20,5" , instap modelletje i3.
"She's a screamer" zou Steve zeggen.

De huidige 17" iMac CoreDuo 1,83 Ghz uit februari 2006 was nu toch echt wel aan vervanging toe.
YouTube HD filmpje was een no go, en 5 GB vrije ruimte is ook niet echt prettig.

Overpompen van 4 jaar data kost wel 5uur59, en de Apple minuten zijn nog onnauwkeuriger dan Microsoft minuten, maar het is vast wel waard.
Hoop hier ook een Apple ervaring mee te krijgen.

Kunnen we eindelijk eens serieus Aperture en Logic 7 werk gaan doen.

*Blij*

Iemand een 20" Philips scherm nodig? PM me ff ;)

[edit]
Wow...
3,5 uur later & alles staat er op.
Alles.
Geen foutmelding, niets.
Alles werkt.
Alles.
Ik had de rest van de avond ingelast om al mijn data over te zetten.
Niet nodig.
Crosskabeltje tussen de iMac oud en iMac niet, en lopen.
Vaag gedownloade programmaatjes, schermen posities, Garagaband loops, alles staat erop.
Wow.

[ Voor 27% gewijzigd door weeraanmelden op 24-08-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Hey, dat klinkt goed. Ik krijg erg veel zin om de mijne aan te gaan schaffen. Ik ga donderdag naar de winkel.
Ik zal niet zoveel over te zetten hebben als jij, ik heb immers een usb stick van 4 gig waar mijn word documentjes op staan en een aantal foto´s.

En ja, ik ben er uit! Het wordt voor mij ook het instapmodel 21,5 inch.
Daarbij ga ik de iphone 4 aanschaffen, met een abonnement bij T mobile. Niet de beste provider, maar goed, het is wel zo handig m.b.t de financiën.

Vraagje. Ik heb een usb stick van het merk Adata. Ik heb nu een Windows computer. Kan ik de gegevens van deze stick naadloos op de Imac aansluiten? Iemand enig idee, of moet ik speciaal een soort Apple stick kope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

boy4forums schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:03:

Vraagje. Ik heb een usb stick van het merk Adata. Ik heb nu een Windows computer. Kan ik de gegevens van deze stick naadloos op de Imac aansluiten? Iemand enig idee, of moet ik speciaal een soort Apple stick kopen?
Nope.
Moet gewoon werken, maar je kan niet naar NTFS schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 15:17
Haha, nee hoor, de usb stick wordt gewoon gelezen door de mac ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Fishlip schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:15:
Haha, nee hoor, de usb stick wordt gewoon gelezen door de mac ;)
Yep, USB sticks zijn vaak FAT of FAT32 welke prima gelezen worden door een Mac. Alleen het NTFS formaat moet je rekening mee houden dat alleen gelezen wordt door een Mac, schrijven zal met Paragon of NTFS 3G moeten.

BTW; vandaag eens met een iPad gespeeld. Leuk spul, maar daar houdt het ook op. Het is geen tablet waarmee je daadwerkelijk een netbook oid kan vervangen. Het biedt nog net niet genoeg features om echt een nut te hebben naast dat het gewoon leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Ik weet niet wat NTFS is, maar het gaat mij om Word documenten en foto´s. Kan ik die gewoon overzetten?
Ik ga trouwens morgen al naar de winkel. Ik hoop dat ik hem meteen mee krijg, maar het kan ook zijn dat ik het niet meteen mee krijg, omdat ik de Ipay regeling moet aanvragen. In dat geval moet ik nog een aantal dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
boy4forums schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:21:
Ik weet niet wat NTFS is, maar het gaat mij om Word documenten en foto´s. Kan ik die gewoon overzetten?
Ik ga trouwens morgen al naar de winkel. Ik hoop dat ik hem meteen mee krijg, maar het kan ook zijn dat ik het niet meteen mee krijg, omdat ik de Ipay regeling moet aanvragen. In dat geval moet ik nog een aantal dagen wachten.
NTFS betreft een indelingsoort voor een schijf. Bij windows zie je vaak FAT of NTFS. Het voornaamste verschil is dat de FAT indeling bestandgrootte's aan kan tot maximaal 4gb.

Voor meer details:

Klik

[ Voor 13% gewijzigd door Ashy op 25-08-2010 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM

Ik begrijp juist dat het wel betrouwbaar is (zolang je maar koopt van sellers met positieve feedback). Verder kun je er niet echt een buil aan vallen. Kost je $69 (€50) en je weet direct na invoer van de code op de Apple website of het werkt. Ik ga het zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
boy4forums schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:21:
NTFS en FAT (en anderen) zijn manieren om de hardeschijf (of usb stick) in te delen. Je kunt het een beetje zien als een boekenkast. Windows deelt de boekenkast anders in dan dat de Mac het doet. De Mac kan wel standaard iets uit de boekenkast van Windows pakken (lezen) maar niet terug zetten (schrijven). Via een klein programmaatje geeft je de Mac eigenlijk een handleiding om wel te kunnen schrijven op een NTFS schijf.

Nog een kleine tip; Beter geen iPay gebruiken (lenen kost geld) en als je het wel gaat gebruiken; zorg dat je op tijd bestaalt, want met dat soort dingen kun je snel veel veel meer geld kwijt zijn (ervaring helaas...) :)

[ Voor 6% gewijzigd door CoiLive op 25-08-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
iPay is leuk als je zorgt dat je de termijnen netjes betaalt en in ieder geval alles is terugbetaald voor de einddatum. Anders zetten ze het nog openstaande bedrag om in een lening waarover vééél rente betaald moet worden. Daar hoef je geen ervaring voor te hebben, gewoon goed de kleine lettertjes lezen.
Ook goed kijken naar de afsluitprovisie. Hoewel je maar éénmalig een afsluitprovisie hoeft te betalen (en daarna gedurende de afgesproken periode niet ook nog eens rente) kan die provisie toch een leuk percentage van het aankoopbedrag zijn, waardoor het effectief toch een dure lening wordt.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.