Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:51

iMac 3G

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WQhyU0QyMOkttpXnTc3LWY9o/full.png
iMac specificaties:

• 21,5-inch (1920x1080) of 27-inch (2560x1440) glossy breedbeeldscherm met LED backlight
• 21,5": 3,06GHz Intel Core 2 Duo (optie: 3,33GHz Intel Core 2 Duo)
• 27": 3,06GHz Intel Core 2 Duo of 2,66 GHz Intel Core i5 (optie: 3,33 GHz C2D of 2,8GHz i7)
• 4 GB DDR3 werkgeheugen (uitbreidbaar tot 16 GB)
• 1066MHz frontside-bus en hoofdgeheugen
• PCI Express-architectuur
• 500 GB (7200 rpm), 1 TB TB (7200 rpm), of 2 TB (7200rpm) Seriële ATA-schijf
• NVIDIA GeForce 9400M met 256MB DDR3 gedeeld werkgeheugen (21,5")
• ATI Radeon 4670 (256MB) (21,5" & 27") of 4850 (512MB) (27")
• Mini DisplayPort
• Één FireWire 800-poort
• Vier USB 2.0-poorten
• SD-kaartlezer
• Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers
• Slot-loading 8x DL SuperDrive
• Ingebouwde iSight webcam
• AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd
• Wireless keyboard en Magic Mouse
• Mac OS X Snow Leopard (10.6), iLife '09, iWork '09-proefversie en meer
Fysieke dimensies:

• Hoogte: 21,5" 45,1cm / 27" 51,7cm
• Breedte: 21,5" 52,8cm / 27" 65cm
• Diepte: 21,5" 18,85cm / 27" 20,7cm
• Gewicht: 21,5" 9,3kg / 27" 13,8kg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t6XViKvz7ltleUkWWPOTtUrD/full.png
Prijzen:

• 3,06GHz: €1099 (21,5")
• 3,06GHz: €1499 (27")
Meer informatie:

• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/imac
• Kenmerken: http://www.apple.com/nl/imac/features.html

• Oude delen over de vorige iMac:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b484TK6CzGPWsUhhykz8F4Kg/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Hopla! First post dan maar.

Ik moet zeggen dat de 27inch i7 vlot werkt. Ik heb hem nu 3tal weken.
Er is toch nog altijd een verschil met een macpro. Ookal zijn ze ver evensnel op renderbenches, in real life is de macpro een stuk vlotter.

Wat ik spijtig vind is dat de connectoren vanachter zitten, zeker als je je scherm met VESA aan de muur hangt is dat wel irritant!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346364

Een dock heb ik al in bezit. Mobile Me lijkt me wel interessant maar wel duur vind ik. Misschien een stand voor Macbook om erop te neerzetten, of vinden jullie dit nutteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben mij een beetje aan het orienteren op een Mac. Op dit moment ben ik de voors en tegens aan het afwegen en kijk ik wat er op een Mac NIET kan wat op mn windows-pc wel kan. Een van die dingen is dat ik zowel de ingebouwde speakers als de geluids-output tegelijk wil gebruiken. Ik heb nl. een receiver digitaal (via coax) aangesloten voor muziek, maar ik gebruik de ingebouwde boxjes in mn monitor voor simpele geluidjes tijdens internetten e.d (wil mn receiver daar niet telkens voor aanzwengelen). Het liefst zou ik willen dat deze beide tegelijk zijn te gebruiken en evt. nog afzonderlijk zijn te regelen. Weet iemand of dit kan?

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 03-03-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Palomar schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:21:
Ik ben mij een beetje aan het orienteren op een Mac. Op dit moment ben ik de voors en tegens aan het afwegen en kijk ik wat er op een Mac NIET kan wat op mn windows-pc wel kan. Een van die dingen is dat ik zowel de ingebouwde speakers als de geluids-output tegelijk wil gebruiken. Ik heb nl. een receiver digitaal (via coax) aangesloten voor muziek, maar ik gebruik de ingebouwde boxjes in mn monitor voor simpele geluidjes tijdens internetten e.d (wil mn receiver daar niet telkens voor aanzwengelen). Het liefst zou ik willen dat deze beide afzonderlijk zijn te regelen. Weet iemand of dit kan?
In systeemvoorkeuren kunt je voor zover ik weet de output selecteren. Kan het alleen niet voor je testen bij gebrek aan kabeltjes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Anoniem: 26121 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:23:
[...]

In systeemvoorkeuren kunt je voor zover ik weet de output selecteren. Kan het alleen niet voor je testen bij gebrek aan kabeltjes enzo.
thnx, heb daar even op gegoogled en kwam hier uit: http://www.ofzenandcomputing.com/zanswers/1073 . Screenshot is zo te lezen van een Mac Pro welke geen ingebouwde speakers heeft, maar op een iMac krijg je dan ook de keuze in dat lijstje erbij voor de ingebouwde speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343079

Die 27'' inch imac is wel chill, maar windows werkt voor mijn bezigheden toch makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palomar schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:57:
[...]

thnx, heb daar even op gegoogled en kwam hier uit: http://www.ofzenandcomputing.com/zanswers/1073 . Screenshot is zo te lezen van een Mac Pro welke geen ingebouwde speakers heeft, maar op een iMac krijg je dan ook de keuze in dat lijstje erbij voor de ingebouwde speakers?
Geprobeerd met een headphone, maar ik kan niets kiezen!! Er komt geen lijst zoals op die screenshots dus je kunt ook niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ok, bedankt voor het testen! Zijn dan wel weer van die dingetjes die een beetje jammer zijn. Koop geen 1800 euro iMac om vervolgens handmatig de kabeltjes in en uit te moeten pluggen als ik muziek wil luisteren. Al is dta misschien wel op te lossen met een aparte usb-geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:45
Hoe betrouwbaar zijn de harde schijven bij de Macs eigenlijk?
Bij mijn Windows PC lijken de HDD's het bij mij na elk jaar / 2 jaar te begeven, zowel interne als externe. Bij een Windows laptop van mn broer had ook de HDD de geest gegeven. De HDD van m'n Macbook doet het na gok 3 jaar nog steeds goed, maar wellicht ook omdat ik de Macbook niet zo intensief gebruik als m'n PC. Die time machine HDD gevallen hadden toendertijd ook een niet al te beste reputatie (defecten na 18 maanden).
Hebben HDD's in bijvoorbeeld de iMacs een langere levensduur? Wellicht omdat in Macs de hardware beter op elkaar (en het OS) is afgestemt, dat kwaliteit en levensduur mogelijk ten goede komt, tov meer open hardware support bij Windows pc's. Maar het kan ook gewoon zijn dat ik steeds pech heb met HDD's en dit niet aan een OS of systeem is toe te wijzen qua betrouwbaarheid. Zoals je bijvoorbeeld ook mensen hebt die met bepaalde merken laptops of auto's juist goede of slechte ervaringen hebben.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

VincentG schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:48:
Hoe betrouwbaar zijn de harde schijven bij de Macs eigenlijk?
Bij mijn Windows PC lijken de HDD's het bij mij na elk jaar / 2 jaar te begeven, zowel interne als externe. Bij een Windows laptop van mn broer had ook de HDD de geest gegeven. De HDD van m'n Macbook doet het na gok 3 jaar nog steeds goed, maar wellicht ook omdat ik de Macbook niet zo intensief gebruik als m'n PC. Die time machine HDD gevallen hadden toendertijd ook een niet al te beste reputatie (defecten na 18 maanden).
Hebben HDD's in bijvoorbeeld de iMacs een langere levensduur? Wellicht omdat in Macs de hardware beter op elkaar (en het OS) is afgestemt, dat kwaliteit en levensduur mogelijk ten goede komt, tov meer open hardware support bij Windows pc's. Maar het kan ook gewoon zijn dat ik steeds pech heb met HDD's en dit niet aan een OS of systeem is toe te wijzen qua betrouwbaarheid. Zoals je bijvoorbeeld ook mensen hebt die met bepaalde merken laptops of auto's juist goede of slechte ervaringen hebben.
Je hebt gewoon pech gehad. Apple stopt geen hand-picked HDD's in z'n computers, er gaan gewoon standaard HDD's in van bijvoorbeeld Toshiba of Fujitsu. Het probleem van de Time Capsules die het na 18 maanden begeven ligt aan de voeding en niet zozeer de HDD.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:45
Ah ok. Van voeding kan inderdaad, dat is ook wel eens het geval bij externe Lacie HDD's (heb er nu een met dat probleem waarschijnlijk).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja, voor de degenen die het nog niet weten, heb een iMac 27 inch aangeschaft, met RainDesign 360 stand zodat de iMac kan draaien, en een kabel zodat de bestandsoverdracht supersnel gaat met de MacBook *late 2008*

De iMac 27 die ik aangeschaft heb, is de goedkoopste versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Anoniem: 26121 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:10:
[...]

Geprobeerd met een headphone, maar ik kan niets kiezen!! Er komt geen lijst zoals op die screenshots dus je kunt ook niet kiezen.
Krijg jij geen lijstje? Ik krijg met m'n iMac wel een lijstje en op m'n macbook pro heeft dat ook altijd gewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://crew.cavusfilms.com/fre_willems/imac_outputs.png

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
VanWilder schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:51:
[...]

Krijg jij geen lijstje? Ik krijg met m'n iMac wel een lijstje en op m'n macbook pro heeft dat ook altijd gewerkt.

[afbeelding]
wat is usb codec dan? Is dan een ingeplugde usb-geluidskaart, of heet de interne geluidskaart van de mac zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er geen USB-ding bijstaan. Als ik een koptelefoon aansluit, dan verandert 'Interne luisprekers' in iets van 'koptelefoon'. Valt niets te kiezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Hebben jullie ook niet een 100% egaal scherm (zichtbaar als je boot met volledig licht grijs scherm).
Als je dan in een scherpe hoek kijkt heeft het niet 100% een egaal val, paar donkere delen (geen gele band)?

Ik vraag dit om dat mijn 30inch hier ENORM veel last van heeft gekregen na 1j.
Er lijkt wel water achter mijn scherm te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

multipasser schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:22:
Hebben jullie ook niet een 100% egaal scherm (zichtbaar als je boot met volledig licht grijs scherm).
Als je dan in een scherpe hoek kijkt heeft het niet 100% een egaal val, paar donkere delen (geen gele band)?

Ik vraag dit om dat mijn 30inch hier ENORM veel last van heeft gekregen na 1j.
Er lijkt wel water achter mijn scherm te zitten.
30" is wel erg groot voor een iMac. Als je Apple Cinema Display bedoelt moet je in een ander topic zijn. Of het is een typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:34
Heb een probleem (denk ik toch) Als ik mijn iMac uitzet, dan krijg gebeurd het heel regelmatig dat hij gewoon blijft hangen op een blauw scherm zonder dat je nog iets kan doen. Het is alsof hij nog iets aan het instaleren is bij het uitschakelen (ben Windows gewoon). Ik heb dit ook al voorgehad met het aanzetten van de iMac, dat hij bleef hangen met een blauw scherm. Na 10 minuten is hij dan wel effectief aan gegaan.

Is dit wel normaal? Ik heb een Time Capsule en een Wacom tablet er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racingboy schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:33:
Heb een probleem (denk ik toch) Als ik mijn iMac uitzet, dan krijg gebeurd het heel regelmatig dat hij gewoon blijft hangen op een blauw scherm zonder dat je nog iets kan doen. Het is alsof hij nog iets aan het instaleren is bij het uitschakelen (ben Windows gewoon). Ik heb dit ook al voorgehad met het aanzetten van de iMac, dat hij bleef hangen met een blauw scherm. Na 10 minuten is hij dan wel effectief aan gegaan.

Is niet normaal. Wat voor blauw scherm? Volledig blauw of met een melding? Kijk eens in Console bij Diagnostische informatie rond de tijdstippen dat je dat probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Laatst online: 23-04 10:34
Volledig blauw met zo een rondje dat je krijgt als hij aan het laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn iMac is gearriveerd :). Ik moet hem nog ophalen, en dan ga ik gelijk controleren of deze gele waas of flikkeringen heeft.. Hoop het niet *denk het ook niet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-03 14:41

Hoite

Goed verhaal

Racingboy schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:33:

zelfde probleem gehad met mn MacBook, ik heb hem steeds gewoon uitgezet met de knop en weer opgestart. Als alles normaal opstart lijkt me niets aan de had.

Ik heb dat probleem zelf alleen als ik uptimes haal van meer dan een maand.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Palomar schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:21:
Ik ben mij een beetje aan het orienteren op een Mac. Op dit moment ben ik de voors en tegens aan het afwegen en kijk ik wat er op een Mac NIET kan wat op mn windows-pc wel kan. Een van die dingen is dat ik zowel de ingebouwde speakers als de geluids-output tegelijk wil gebruiken. Ik heb nl. een receiver digitaal (via coax) aangesloten voor muziek, maar ik gebruik de ingebouwde boxjes in mn monitor voor simpele geluidjes tijdens internetten e.d (wil mn receiver daar niet telkens voor aanzwengelen). Het liefst zou ik willen dat deze beide tegelijk zijn te gebruiken en evt. nog afzonderlijk zijn te regelen. Weet iemand of dit kan?
Dat kan opzich wel :)
Ik heb geen iMac maar een MacBook Pro met een LED Cinema Display (waar speakers inzitten). Aan mijn receiver heb ik een Airport Express hangen. Zo kun je via Wifi gewoon muziek afspelen. Moet je wel iTunes gebruiken voor muziek afspelen (er zijn utilities voor om al het geluid te doen).
Normale geluiden komen via de speakers in het scherm, dat is genoeg voor wat youtube filmpjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 13:53
Tom schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:11:
[...]

Dat kan opzich wel :)
Ik heb geen iMac maar een MacBook Pro met een LED Cinema Display (waar speakers inzitten). Aan mijn receiver heb ik een Airport Express hangen. Zo kun je via Wifi gewoon muziek afspelen. Moet je wel iTunes gebruiken voor muziek afspelen (er zijn utilities voor om al het geluid te doen).
Normale geluiden komen via de speakers in het scherm, dat is genoeg voor wat youtube filmpjes e.d.
Ik gebruik hier Airfoil voor, daar kan je ook meerdere computers/airports tegelijk mee aansturen. Zo kan je bv. muziek afspelen in je woonkamer via een airport en tegelijk op een PC of Mac in een andere kamer, Airfoil zorgt ervoor dat de audio overal gelijk loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Even een update over Het gedoe rond m'n iMac. Bij MM Een gebrekkige iMac gekocht en laten repareren. Paar weken zonder pc, maar kreeg het alsnog ongerepareerd terug want er was volgens hen niets aan de hand. Uiteraard was ik hier niet tevreden mee, dus vroeg ik om vervanging maar dat mocht niet van hun. Dus toen vroeg ik m'n geld terug wat ook niet mocht. Echt supergefrustreerd aangezien ik eigenlijk binnen de 2 weken omruilperiode zit. Bij Apple care NL konden ze me niet helpen omdat ik de iMac niet bij Apple heb gekocht... Ik zou dus met een gebrekkige iMac zitten opgescheept, want ik had geen opties meer.

Toen d8 ik van: what the heck, ik stuur Steve jobs gewoon een mail. Heb niets te verliezen. Binnen paar dagen mail terug en telefonisch contact gehad. Hele aardige mevrouw aan de lijn. Nu krijg ik kosteloos een geheel nieuwe iMac toegestuurd. Prachtige service en helemaal als je nagaat dat ik het niet eens bij hun heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-04 14:51
Anoniem: 264553 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:19:
Even een update over Het gedoe rond m'n iMac. Bij MM Een gebrekkige iMac gekocht en laten repareren. Paar weken zonder pc, maar kreeg het alsnog ongerepareerd terug want er was volgens hen niets aan de hand. Uiteraard was ik hier niet tevreden mee, dus vroeg ik om vervanging maar dat mocht niet van hun. Dus toen vroeg ik m'n geld terug wat ook niet mocht. Echt supergefrustreerd aangezien ik eigenlijk binnen de 2 weken omruilperiode zit. Bij Apple care NL konden ze me niet helpen omdat ik de iMac niet bij Apple heb gekocht... Ik zou dus met een gebrekkige iMac zitten opgescheept, want ik had geen opties meer.

Toen d8 ik van: what the heck, ik stuur Steve jobs gewoon een mail. Heb niets te verliezen. Binnen paar dagen mail terug en telefonisch contact gehad. Hele aardige mevrouw aan de lijn. Nu krijg ik kosteloos een geheel nieuwe iMac toegestuurd. Prachtige service en helemaal als je nagaat dat ik het niet eens bij hun heb gekocht.
Heeeel netjes :). Something to keep in mind gezien die van mij ook bij de MM wegkomt :). Heb heeeel licht een gele waas maar ik ga hem (nog) niet terug sturen omdat het probleem nog niet definitief verholpen is.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn iMac is gekalibreerd en dat stuff, geen gele waas! Gelukkig. Ook nog geen flikkeringen *klopt af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316988

Hoi,

Mijn iMac 27" instapmodel gister naar HTR teruggebracht.
Rechterkant van beeldscherm kreeg steeds meer "krantevingers"
strepen?!
Alsof je dus met krantevingers over het scherm hebt geveegd.
HTR kende het probleem nog niet.
Namen het wel serieus en hij wordt nu opgestuurd ter reparatie
bij HTR service in Veenendaal.
Dit probleem was er trouwens niet vanaf het begin, scherm
goed gechecked bij levering.

Ik zal wel een nieuw scherm krijgen, neem ik aan.
Ik houd jullie op de hoogte.

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Anoniem: 26121 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:39:
[...]

30" is wel erg groot voor een iMac. Als je Apple Cinema Display bedoelt moet je in een ander topic zijn. Of het is een typo.
Ik bedoel een ACD. Omdat hij de 27inch van de imac heeel licht dezelfde verkleuring vertoond onder een scherpe hoek. Maar mijn ACD heeft daar pas last van gekregen na 1 jaar, of toen was het ineens zeer zichtbaar. En ik vraag me af of de 27inch daar ook geen last gaat van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 20:57
Ik ben van plan volgende week bij apple.nl een 21,5 inch iMac met de ATI Radeon HD 4670 grafische processor met 256 MB +1 TB te gaan aanschaffen.
Ben tot op heden altijd een notebook gebruiker onder windows geweest.
Ik kies de 21,5 inch vanwege "ruimtegebrek"

* Is dit voldoende voor dagelijks gebruik en foto- en videomontage?
* Heb ik voor draadloos internet nog een extern Mac gedoe nodig of heb ik genoeg aan mijn UPC draadloos modem?
* Heb ik voorlopig genoeg aan de meegeleverde software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:39
Wat ben je precies van plan er mee te gaan doen?

Want zo kunnen we niet zeggen of dit voor jou voldoende is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door keanu_ op 06-03-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
Volgens mij stond dat in het bericht:
lekkerkerkE71 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:18:

[ Voor 9% gewijzigd door lekkerkerkE71 op 06-03-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:39
dat heb ik gelezen, maar hij vraagt ook over de standaard software.. dus mijn vraag gaat iets dieper :)
Ik kan helaas niet ruiken wat hij precies onder ''dagelijks'' verstaat.

[ Voor 3% gewijzigd door keanu_ op 06-03-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
lekkerkerkE71 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:18:
Ik ben van plan volgende week bij apple.nl een 21,5 inch iMac met de ATI Radeon HD 4670 grafische processor met 256 MB +1 TB te gaan aanschaffen.
Ben tot op heden altijd een notebook gebruiker onder windows geweest.
Ik kies de 21,5 inch vanwege "ruimtegebrek"

* Heb ik voor draadloos internet nog een extern Mac gedoe nodig of heb ik genoeg aan mijn UPC draadloos modem?
* Heb ik voorlopig genoeg aan de meegeleverde software?
Als je tot nu genoeg hebt gehad aan een notebook (even aangenomen dat dat niet een onwijs vette masjien was), zal het wel moeten lukken. Verder kon ik met mijn mac probleemloos draadloos netwerken; geen externe dingen nodig. De meegeleverde software voor foto- en videobewerking is adequaat. Als je tot nu toe uit de voeten kon met de in windows gebakken software en/of meegeleverd met je camera's, zal het met de mac ook wel lukken. Enige waar ik zelf erg onenthousiast over was was de tekstverwerker (a la wordpad in windows), dus daar wil je misschien toch wel iets anders voor hebben. openoffice wordt ook gemaakt voor mac en anders zul je toch aan de betaalde apple-office suite (weet even niet hoe die heet) of office:mac gaan denken. Kun je bepaalde windows software echt niet missen, dan kun je op verschillende manieren windows laten draaien op je mac.

Houd wel rekening met de volgende zaken:
* Mac kan externe HD die door Windows NTFS is geformatteerd wel lezen, maar er niet naar schrijven. Heb je aanvullende software voor nodig die ook niet zaligmakend is.
* Windows kan de HFS+ geformatteerde HD van Apple weer niet lezen of beschrijven. Als je twee systemen naast elkaar hebt (desktop en laptop bijvoorbeeld) en de ene is een mac en de ander niet, heb je dus een probleem als je een externe HD wilt delen. Probleem is op te lossen, maar het is mijn grootste ergernis tot nu toe.
* Het overzetten van mailbestanden van je oude PC naar de mac kan een hels karwei zijn. Apple Mail lust de gearchiveerde bestanden van Outlook (express), Windows Live Mail etc. niet.
* Ondersteuning van softwaren en hardware is (vanzelfsprekend) niet 100%. Mijn printer wil onder mac OS X 10.6 niet meer dubbelzijdig printen, mijn scanner werkt helemaal niet. Een VPN-verbinding met mijn werk is onder 10.6 niet mogelijk. Office voor Mac bestaat wel, maar bevat geen Outlook, maar een of ander halfbakken derivaat daarvan. Mijn MP3 Walkman van sony is niet bruikbaar (opgelost met jsymphonic, maar je moet het allemaal maar vinden), mijn USB TV-stick is niet bruikbaar, de Creative MP3-speler van mijn vrouw is niet bruikbaar, software voor mijn telefoon (Nokia) is veel minder uitgebreid dan die voor Windows, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ben zeer enthousiast over de mac, maar dat je makkelijk overstapt is te relativeren. Houd er rekening mee dat de compatibiliteit van randapparatuur en veelgebruikte software wellicht niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-04 14:51
joepert schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:53:
[...]

Als je tot nu genoeg hebt gehad aan een notebook (even aangenomen dat dat niet een onwijs vette masjien was), zal het wel moeten lukken. Verder kon ik met mijn mac probleemloos draadloos netwerken; geen externe dingen nodig. De meegeleverde software voor foto- en videobewerking is adequaat. Als je tot nu toe uit de voeten kon met de in windows gebakken software en/of meegeleverd met je camera's, zal het met de mac ook wel lukken. Enige waar ik zelf erg onenthousiast over was was de tekstverwerker (a la wordpad in windows), dus daar wil je misschien toch wel iets anders voor hebben. openoffice wordt ook gemaakt voor mac en anders zul je toch aan de betaalde apple-office suite (weet even niet hoe die heet) of office:mac gaan denken. Kun je bepaalde windows software echt niet missen, dan kun je op verschillende manieren windows laten draaien op je mac.

* Mac kan externe HD die door Windows NTFS is geformatteerd wel lezen, maar er niet naar schrijven. Heb je aanvullende software voor nodig die ook niet zaligmakend is.
* Windows kan de HFS+ geformatteerde HD van Apple weer niet lezen of beschrijven. Als je twee systemen naast elkaar hebt (desktop en laptop bijvoorbeeld) en de ene is een mac en de ander niet, heb je dus een probleem als je een externe HD wilt delen. Probleem is op te lossen, maar het is mijn grootste ergernis tot nu toe.
* Het overzetten van mailbestanden van je oude PC naar de mac kan een hels karwei zijn. Apple Mail lust de gearchiveerde bestanden van Outlook (express), Windows Live Mail etc. niet.
* Ondersteuning van softwaren en hardware is (vanzelfsprekend) niet 100%. Mijn printer wil onder mac OS X 10.6 niet meer dubbelzijdig printen, mijn scanner werkt helemaal niet. Een VPN-verbinding met mijn werk is onder 10.6 niet mogelijk. Office voor Mac bestaat wel, maar bevat geen Outlook, maar een of ander halfbakken derivaat daarvan. Mijn MP3 Walkman van sony is niet bruikbaar (opgelost met jsymphonic, maar je moet het allemaal maar vinden), mijn USB TV-stick is niet bruikbaar, de Creative MP3-speler van mijn vrouw is niet bruikbaar, software voor mijn telefoon (Nokia) is veel minder uitgebreid dan die voor Windows, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ben zeer enthousiast over de mac, maar dat je makkelijk overstapt is te relativeren. Houd er rekening mee dat de compatibiliteit van randapparatuur en veelgebruikte software wellicht niet aanwezig is.
Je hardeschijf duw je in een NAS server ;) problem solved :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
joepert schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:53:
[...]

Thanks voor het uitgebreide antwoord:

Mijn huidig notebook is gewoon een alledaags gevalletje

Ik weet nu dat ik verder geen externe apparatuur nodig heb om draadloos te kunnen internetten.
Ik weet nu ook dat de standaard-software waarschijnlijk voldoende voor mij is.
Ik maak nu ook gebruik van Open Office, dus dat komt ook goed.

Wat betreft die externe HD die ik voor beide systemen wilde gebruiken, dat gaat dus niet lukken.
Ik hoop wel dat ik gegevens vanaf mijn voor windows geformatteerde HD naar de iMac kan overpompen.....!
Tsja die randapparatuur ik heb een HP OfficeJet G85 en ik lees op internet dat dat waarschijnlijk ook een probleem gaat worden.
Ook wil ik mijn Nokia E71 graag laten functioneren met de Imac.
Mijn Ipod mag dus geen probleem betekenen... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 22:16

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

lekkerkerkE71 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:06:
[...]

Wat betreft die externe HD die ik voor beide systemen wilde gebruiken, dat gaat dus niet lukken.
Ik hoop wel dat ik gegevens vanaf mijn voor windows geformatteerde HD naar de iMac kan overpompen.....!
Is toch echt geen enkel probleem met Paragon NTFS for Mac en de gratis HFS reader voor Windows.
Je hebt er dus een extra niet standaard driver nodig, maar dan werkt het toch prima.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Zoals ik ook schreef: het probleem is op te lossen, maar iedereen roept altijd wel: je stapt zo over. Nou, niet helemaal dus. Baal ervan dat ik weer extra software moet gaan aanschaffen. Of dat ik harde schijven in NAS-servers moet gaan douwen (wat dat ook moge zijn).

Gegevens vanaf je windows HD overpompen naar Mac is overigens geen probleem, want als gezegd: de mac kan wel lezen vanaf NTFS geformatteerde HD. Een niet te grote externe HD (of partitie van HD) (max 16 GB) kan je in fat32 formatteren; daarmee kunnen beide systemen wel overweg. Alleen dus beperkt qua omvang en bestanden mogen niet groter zijn dan 4 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 22:29
@Okselfris,
Wat is een gratis HFS reader for windows? Vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-03 11:47
OkselFris schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:41:
[...]

Is toch echt geen enkel probleem met Paragon NTFS for Mac en de gratis HFS reader voor Windows.
Je hebt er dus een extra niet standaard driver nodig, maar dan werkt het toch prima.
Beter gebruik je de NTFS 3G driver, veel lichter en stabieler. Read & Write
Voor HFS+ op Windows: bootcamp bevat die drivers. En anders: http://www.paragon-software.com/home/hfs-windows/ read only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

NTFS 3G is toch een stuk trager dan Paragon imo.
HFS+ drivers.. moet ik eens opzoeken. Kan je die ook installeren op andere pc's?
Want het zou handig zijn als klanten gewoon onze schijven zouden kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

iMick schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:53:
@Okselfris,
Ik gebruik HFSExplorer om bestanden van mijn TimeMachine USB disk in/naar windowsmachines te kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 22:16

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

iMick schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:53:
@Okselfris,
Bij Paragon te downloaden.

http://www.paragon-software.com/home/hfs-windows/

De huidige Beta is read-only.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjay
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 15:14
Vandaag is inmiddels mijn 4e iMac i5 bezorgd. Bij geen van alleen heb ik een gele waas of flikkeringen kunnen constateren. Daarentegen had elke iMac die ik heb ontvangen 1 dooie pixel.
Ik hoor enkel problemen over de gele waas, dooie pixels hoor ik niemand over. Ben ik dan de enige die een pixel-vrij scherm verwacht? Het is toch belachelijk dat 4 van de 4 iMac's een dooie pixel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Laatst online: 22-12-2024
Of je hebt pech, ik heb er 1 besteld en die was gelijk goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
ArjayFiasco schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:33:
Vandaag is inmiddels mijn 4e iMac i5 bezorgd. Bij geen van alleen heb ik een gele waas of flikkeringen kunnen constateren. Daarentegen had elke iMac die ik heb ontvangen 1 dooie pixel.
Ik hoor enkel problemen over de gele waas, dooie pixels hoor ik niemand over. Ben ik dan de enige die een pixel-vrij scherm verwacht? Het is toch belachelijk dat 4 van de 4 iMac's een dooie pixel heeft?
Ik heb er twee op mijn 21.5 inch scherm en yellow tinge.
Die paar dode pixels doen mij niet veel. Wel de gele waas. Er is echter nog steeds geen afdoende fix.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 13:08

MagicTempest

Fly pig!

Ik zou een enkele dode pixel waarschijnlijk niet eens zien. Wanneer het er meerdere worden dan waarschijnlijk wel. Heeft Apple overigens niet gewoon regels voor dode pixels? Ik dacht dat ze een bepaald aantal nog accepteerden als goed.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 13:16
Sinds vandaag in het bezit van een quadcore 27" iMac, hierbij heb ik een Apple Remote gekocht. Maar nu krijg ik het niet voor elkaar om deze te pairen. Menu en Rechts ingedrukt houden op maximaal 10cm lijkt niets te doen. Ik veronderstel dat de IR ontvanger achter het Apple logo verstopt zit (als ik Google mag geloven).

Iemand tips?

Oja, geen dode pixels of gele waas (voorlopig) te zien.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 10:09
Hobbles schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:54:
Sinds vandaag in het bezit van een quadcore 27" iMac, hierbij heb ik een Apple Remote gekocht. Maar nu krijg ik het niet voor elkaar om deze te pairen. Menu en Rechts ingedrukt houden op maximaal 10cm lijkt niets te doen. Ik veronderstel dat de IR ontvanger achter het Apple logo verstopt zit (als ik Google mag geloven).

Iemand tips?

in itunes kun je je remote pairen met je mac. Staat bij voorkeuren> apparaten volgens mij..

succes ermee.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hobbles schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:54:

Iemand tips?

Op mijn 24" zit die sensor volgens mij naast de iSight.
koentjuh1987 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:27:
[...]

in itunes kun je je remote pairen met je mac. Staat bij voorkeuren> apparaten volgens mij..

succes ermee.
Dat betreft niet de infrarood Apple remotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 23:55
koentjuh1987 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:27:
[...]

succes ermee.
Nop, System prefs > Security. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 23-04 14:59
Het wordt ook eens tijd dat ik mijn ervaringen over de iMac, en met name de service op GOT zet. Ik kan het bijna als boek gaan uitbrengen:

In november 2008 kocht ik een (mid 2007) 24” C2D 2,8 Ghz met een ATI 2600 videokaart. Meteen viel het op dat het scherm niet egaal verlicht werd door de backlight. Er zaten drie gradaties wit/grijs in het scherm. Dus nadat ik contact met de Mediamarkt heb opgenomen over de garantie, heb ik de iMac weggebracht naar een Apple Service Center. Daar hebben ze een nieuw scherm ingebouwd, en binnen een week had ik mijn iMac terug. Helaas geen verbetering, wel een ander scherm, maar ook andere vlekken…. Na een maand of wat heb ik de iMac weer de naar dit servicecenter gebracht, en weer een nieuw scherm, zonder gewenst resultaat. Voor een derde maal heb ik de iMac weggebracht. Een derde scherm is ingebouwd, inclusief vlekken in het scherm.

Vervolgens heb ik Apple gebeld, en het hele verhaal uitgelegd. Voordat ze tot ruilen van de iMac overgingen, gaven ze aan dat ze van een ander Service center de mening wilden hebben, en zou ik de iMac nog één keer kwijt zijn. Inmiddels is het twee weken voor het verlopen van de garantie. De iMac heb ik toen via de Mediamarkt naar ZES in Goes laten versturen. Na een maand (!) kreeg ik de iMac terug, met de mededeling dat ZES geen problemen heeft geconstateerd. Ik was op zijn zachtst gezegd verbaasd. De computer is een maand weg geweest, en er is niets aan gebeurd!! Dus ik heb meteen Apple gebeld, en vriendelijk uitgelegd wat er gebeurd was. Mijn verhaal heb ik ondersteund met een paar verse foto’s van mijn scherm. De medewerker was zeer ontevreden, en hij heeft mij on-site ondersteuning gegeven. Binnen een dag werd ik door een bedrijf uit Utrecht gebeld om een afspraak te maken. Een paar dagen later werd door een monteur on-site een nieuw scherm geïnstalleerd. Top service dus. Bij het opstarten begon de iMac echter meteen als een bezetene te ratelen. Computer uit, voor de zoveelste maal opengemaakt, waarbij bleek dat een kabeltje van de temperatuur sensor niet was aangesloten. Dit was tevens het laatste wat ik van de iMac gehoord heb, want deze reparatie heeft hij niet overleefd. De monteur heeft het apparaat meegenomen.

Voordat ik Apple kon bellen om tot een oplossing te komen werd ik door Apple in Ierland gebeld. Ze zaten erg met de situatie in de maag, en om mij tegemoet te komen kon ik kiezen uit de volgende opties:
  • een 21,5 inch iMac, fully loaded: 3,0 Ghz C2D, 2 TB HD, 4 GB memory, ATI 4670. Waarde: bijna 2000 euro. Deze zou meteen geleverd kunnen worden.
  • Drie weken wachten op een 27” C2D, plus een iPod of externe HD als extraatje.
  • Aanschafsprijs oude iMac (1480 euro) + 15 % als tegemoetkoming voor het ongemak.
Ik koos voor de laatste optie, om zo bij de MM een 27” C2D aan te schaffen, omdat ze daar twee pallets van die dingen hadden staan. Dus ik heb de originele factuur gescanned en opgestuurd naar Apple Ierland. Vrijwel direct werd ik teruggebeld, omdat de geld-terug-optie niet mogelijk was voor een 24” iMac…. Ze gingen er van uit dat ik al een 27” scherm had…. Sh*t…

Dus voor de tweede optie gekozen, omdat ik een 21,5 inch te klein vond. Omdat ik al een iPod 4G, een iPod touch, en ook een externe HD heb, vroeg ik aan de medewerker of het mogelijk was om ipv het extraatje een upgrade te maken naar de i5 processor + ATI 4850 graphics. Na een kort overleg met zijn meerdere gaf hij aan dat dit geen enkel probleem was! Dus na drie weken wachten kreeg ik eindelijk een nieuwe 27”iMac!

Ik heb dus heel veel gezeik gehad, en ben de oude iMac vanwege reparaties twee maanden kwijt geweest, maar door uiteindelijk een fantastische service heb ik nu een hagelnieuwe supersnelle iMac! De machine is stil, geen flikkeringen, yellow fringe of dode pixels, dus ik ben inmiddels alle sores vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:49
Thanks voor het delen van je verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-04 15:00
Mijn replacement gehad - Week 09 - maar terug display problemen.

Er is wat gele waas aan de rechteronderkant maar nu niet iets om over te vallen. Wat ik echter wel problematisch vind is dat in de rechter bovenhoek alles wit opeens een blauwe toon begint te krijgen... .

Hopelijk is het nu echt driemaal scheepsrecht want ik begin er echt moedeloos van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:07
Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:39:
[...]
Op mijn 24" zit die sensor volgens mij naast de iSight.
In de handleiding van de iMac 27" staat er een pijltje naar de onderste rand in het glas, in het midden, naar de IR receiver. Zie ook het plaatje hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fmq3d4.png

(weet niet of de IR receiver hier in werkelijkheid ook zit, of wel onder het Apple logootje)

[ Voor 12% gewijzigd door Fuwor op 09-03-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Fuwor schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:57:
[...]

In de handleiding van de iMac 27" staat er een pijltje naar de onderste rand in het glas, in het midden, naar de IR receiver. Zie ook het plaatje hieronder.
[afbeelding]

(weet niet of de IR receiver hier in werkelijkheid ook zit, of wel onder het Apple logootje)
Hier http://www.ifixit.com/Tea...l-27-Inch-Teardown/1236/3 wordt de 27" netjes uit elkaar gehaald.
Dit is pagina 3/3 en daar zie je en kan je het lezen (emoving the Infrared (IR) sensor needed to use the Apple remote) waar de sensor zit, in de voorgaande pagina's kan je de ontmanteling van de 27' stapje voor stapje volgen. Leuk om te zien.

En hier http://zichi.blogspot.com...aked-for-center-fold.html kan je de binnenkant als bureaublad achtergrond downloaden.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | XF 70-300 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 17:40

SpaceK33z

Webdeveloper

@107mb: Wow, ik stond echt even te kijken zeg. Als je het zo verteld, kan ik niks anders zeggen dan: Geweldige service en laat de KASSA opt*ven met hun gezeik over de slechte garantie van Apple...
Je was dus 2 maanden je iMac 24" kwijt, maar daarna kreeg je een 27" iMac + betere processor terug? Lijkt me een redelijk goede deal :P.

Ik heb zelf in september 2009 een iMac 20" gekocht (helaas dus niet de nieuwe iMac, ik heb die van begin 2009) en sindsdien ben ik die-hard Apple fan. Ik heb een dual-boot met Windows 7, wat tevens perfect werkt, en elke keer als ik op Windows ga verbaas ik me erover dat de interface van Windows 7 zo onduidelijk en rommelig is. Bij Mac OS X zit gewoon alles op een logische plaats.

Heeft iemand er ook last van dat als je Windows een tijdje draait dat de achterkant van de iMac dan heel heet wordt? Als ik even aan het gamen ben op Windows 7, wordt 'ie rond de 60-70 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ik installeerde met Boot Camp op mijn late 2009 27" iMac C2D windows 7 64 bits. Dat ging allemaal smooth, totdat het scherm zwart bleef. Wat blijkt? De drivers van windows 7 zijn niet berekend op het beeldscherm van de 27" iMac. Je moet dus eerst de juiste drivers downloaden, die op een USB-stick zetten, die tijdens de installatie in je iMac laten zitten en dan gaat het wel goed.
Zie http://support.apple.com/kb/TS3173?viewlocale=nl_NL
Overigens is dit een wat gebrekkige beschrijving, want er staat niet bij wat je moet doen als je windows dus al deels geïnstalleerd hebt; ik heb eerst met Bootcamp de windows partitie weer verwijderd en daarna weer opnieuw aangemaakt en dus windows opnieuw geïnstalleerd. Ook wel een leuk weetje wat je in de handleiding niet tegenkomt: als je na een mislukte windows-installatie weer in snow leopard wilt opstarten, moet je als je de iMac aanzet de optie-toets ingedrukt houden.

Nadat ik vanaf de Mac OSX-disc de Apple software in Windows had geinstalleerd, zag het er prima uit. Prachtig beeld.

Vervolgens heb ik de Bootcamp 3.1 update gedraaid (waarmee onder meer het draadlose toetsenbord en de magic mouse worden ondersteund). Daarmee werden ook de drivers voor de videokaart weer geupdate. Da's nou jammer: minder mooi beeld met heel grove scheidingen in 'vloeiend' kleurverloop (als je begrijpt wat ik bedoel). Dus weer de oude driver erop gezet (maar pas op: niet de standaard windows-driver kiezen, want dan krijg je weer een zwart scherm, wat je dan overigens in de veilige modus kunt rechtbreien).
Ik moet zeggen dat ik erg geïrriteerd ben over het feit dat dit dus een bekend probleem is, waarvoor niet wat meer gewaarschuwd wordt op de standaard informatiesites voor Bootcamp. Tevens is het knap irritant dat je op die USB stick de juiste drivers krijgt, maar dat de daarna gedraaide Bootcamp-update je opscheept met een minder geschikte driver en je dus handmatig het weer moet terugdraaien.
Ook hier weer een hoog gehalte van: "daar hoef je je hand niet voor om te draaien", terwijl dat helemaal niet waar is.

[ Voor 7% gewijzigd door joepert op 11-03-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27
joepert schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 00:38:
Ik installeerde met Bootcamp op mijn late 2009 27" iMac C2D windows 7 64 bits. Dat ging allemaal smooth, totdat het scherm zwart bleef. Wat blijkt? De drivers van windows 7 zijn niet berekend op het beeldscherm van de 27" iMac.
Nee, windows maakt gebruik van de displayport dan en niet van je interne scherm. 2e monitor aansluiten en dan na de installatie de nieuwe drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
rhodium schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:09:
[...]

Nee, windows maakt gebruik van de displayport dan en niet van je interne scherm. 2e monitor aansluiten en dan na de installatie de nieuwe drivers installeren.
Dit vind ik eerlijk gezegd niet zo'n waardevolle tip; een tweede monitor is dan alleen te sluiten via de minidisplayport en daarvoor moet je dan ook maar net weer passend materiaal (adapter én tweede monitor) in huis hebben. De work-around die Apple biedt is dan beter; het was alleen handig geweest als ik het vantevoren had geweten. Achteraf gezien stond het ook hier:
http://support.apple.com/kb/HT3986?viewlocale=nl_NL
dus toch ook een beetje m'n eigen schuld dat ik niet eerst alle relevante info van de Apple site erbij heb gezocht. Maar dacht eerlijk gezegd dat ik met de laatste versie van de Boot Camp handleiding toch een eind moest kunnen komen aangezien daar ook al dingen instaan over windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-04 15:00
Hopelijk is het nu echt driemaal scheepsrecht want ik begin er echt moedeloos van te worden.
Replacement toegekomen zit er nu een donkere streep in het scherm en nog altijd yellow :(

Dan maar de procedure opgestart om het toestel te retourneren en mijn geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merk trouwens nu dat als ik met iMac het internet op ga, het nu in vergelijking met de MacBook de internet veel langzamer is. Met de Macbook ben ik sneller klaar met het laden..

Hebben jullie dit ook? En hebben jullie voor mij tips? Ik gebruik een Airport Express, misschien heb ik een configuratie staan die voor laptops beter werken maar niet voor de iMac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ben van plan om zo snel mogelijk een i5 te bestellen :). Hoelang zou het bij een reseller levertijd zijn? (iZone in Middelburg)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 16:00
Mijn derde replacement eindelijk gearriveerd en geinstalleerd. Maar deze i5 heeft ook last van een heel hoog frequente piep vanachter het scherm. Apple Care gebeld, nummer 4 is nu onderweg. Ik hoop nu echt dat die wel goed gaat zijn. Begin november besteld en nu is het maart en heb ik nog geen goed werkend systeem. Verder top service van Apple, dat mag worden gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

iMick schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:26:
Ben van plan om zo snel mogelijk een i5 te bestellen :). Hoelang zou het bij een reseller levertijd zijn? (iZone in Middelburg)?
Ligt eraan. Sommigen hebben 'm op voorraad, dan 5 minuten. Morgen ochtend een paar vestigingen in de omgeving afbellen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dankje :). Ga hem denk ik toch maar online bestellen, lijkt me sneller. Is dat moeilijker voor de garantie? Voor iemand die echt ze eerste iMac koopt ... Ben 14 jaar (bijna 15) en heb niet zoveel zin in allemaal rompslomp eromheen. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

Ik zou hem zeker online bestellen, dan ben je zeker dat je het laatste nieuwe modelletje hebt waarbij de problemen(flikkeringen, gele waas, gebrom,...) normaal wel zullen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ga hem bestellen bij iZone. Stonden nog 2 voor me in de 'wacht'. Verwacht werd rond de 2 weken. Ze zeiden dat alle problemen met flikkeringen wel opgelost zijn ;p. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
iMick schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:15:
Ga hem bestellen bij iZone. Stonden nog 2 voor me in de 'wacht'. Verwacht werd rond de 2 weken. Ze zeiden dat alle problemen met flikkeringen wel opgelost zijn ;p. Bedankt.
Ze zeggen zoveel. Kijk o.a. op discussions.apple.com . Daar zie je dat er nog steeds geen definitieve fix is voor de gele waas (yellow tinge). Flikkeringen zijn inderdaad met software-updates uit de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dat weet ik ook wel ... Maar ze hadden ook wel interessante aanbieding. Giftcard van 100 euro erbij als ik een oude pc inlever. Dan is originele Apple Care nog maar 80 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

iMick schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:22:
Dat weet ik ook wel ... Maar ze hadden ook wel interessante aanbieding. Giftcard van 100 euro erbij als ik een oude pc inlever. Dan is originele Apple Care nog maar 80 euro..
Klopt ja, die actie hebben alle APR's nu.

Overigens heeft in de winkel juist het voordeel dat je je Mac direct in de winkel kan bekijken en anders weigeren. Online heb je 'm dan al thuis staan en heb je weer een hoop gedoe.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 193933 op 13-03-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Als je hem al online bestelt zou ik het zeker via apple.com doen. Op die manier krijg je geen kastje-muur verhaal wanneer je toch onverhoopt een beroep doet op je garantie.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350266

Na langdurig gespit te hebben in diverse forums wil ik ook even mijn ervaringen kwijt. Ik heb afgelopen januari een imac 21,5 inch (instapmodel 1099 euro) aangeschaft bij Icentre in Delft. Prima systeem met mooi besturingssysteem, hiervoor alleen op Windows gewerkt. Na een paar dagen begon mij een gele vlek op te vallen welke voornamelijk s'avonds (donkere omgeving) irritant aanwezig was. Nagezocht op internet en ontdekte dus dat het veel voorkomend probleem was. De vlek bij mij zat rechtsonder, Icentre ingelicht en ik kon zonder problemen een andere machine meekrijgen. Bij thuiskomst was deze veel erger als de eerste, hier ook weer mee terug. Icentre had ze niet op voorraad en ging ze bestellen. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb uiteindelijk vijf IMac's opgehaald en uitgepakt en allemaal hadden ze last van de gele waas of vlekken. Omdat ik toch verknocht was aan OSX uiteindelijk een Mac Mini (2,53 Ghz, 320 Gb) aangeschaft inclusief draadloos toestenbord en muis met 24 inch LED Cinema Display (ja ik weet het, groot prijsverschil, maar mijn vertrouwen in alle IMac's was weg). Na een week was alles binnen, alles in bedrijf gezet en linkerhelft van de Cinema Display had toch ook een gele gloed, iemand zonder voorkennis naar het scherm laten kijken en deze kwam met dezelfde conclusie. Schijnbaar zitten hier dezelfde displays in als in de iMac's. Uiteindelijk heb ik alleen de Cinema Display teruggebracht en geld teruggekregen. Alle lof voor de jongens bij ICentre Delft, goede service (alle machines waren natuurlijk ook jonger dan 2 weken). Nu een scherm van HP aangeschaft, geeft een perfect contrastrijk en helder beeld zonder kleurverschillen, is geen led-scherm maar goede prijskwaliteit. Uiteindelijk uitermate tevreden over de Mac Mini. Ik lig nu in ieder geval niet meer wakker van de gele vlekken. Misschien dat ik in de toekomst nog wel een keer ga kijken bij de Imac's (na oplossing van problemen). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Zijn er uberhaupt al 27 inches (i5/i7) zonder gele waas? Mijne zal zsm besteld worden bij een reseller die ze niet op voorraad hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door iMick op 14-03-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Er zijn altijd al 27" machines zonder gele waas geweest. Er zijn er alleen veel die het wel hadden, maar het is nooit zo geweest dat elke 27" mac last had van dit probleem.

Een collega van mij heeft enkele weken geleden een 27" binnen gekregen zonder enig probleem en ook mijn 21,5" vertoont geen kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Laatst online: 17-04 15:27
Er is nog hoop voor mijn bestelde i5.... Je wordt er niet vrolijk van deze posts....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel68
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-10-2023
Eerste iMac I7 een week binnen, geen scherm problemen. Helaas wel een linker speaker die defect lijkt te zijn. Er komt geen zuiver geluid uit. Veel gekraak etc. Apple care al gebeld.

Ben een overstapper van windows, tot nu toe erg blij met de overstap. Zelfs BC2 speelt in bootcamp ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
iMac 27" heb ik vandaag binnen gekregen. Gaat om een i7 variant zonder (na 3 uur gebruik) gele waas zo te zien. Ben alles al aan het installeren, overstap van Windows gaat erg goed! Komt ook mede omdat ik al een Macbook Pro heb natuurlijk.

Even een vraagje. Ik ben in het bezit van een Datacolor Spyder 3 Elite, maar als ik die gebruik met mijn iMac dan krijgt het gehele scherm een soort van rode waas :S zonder calibratie is die mooier! Het is toch niet zo dat ik mijn (2 maanden oude) spyder niet kan gebruiken met mijn iMac? Datacolor beweert dat alles werkt met Apple computers, waarom werkt het dan zo raar?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107270

Soepstengel schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:38:
iMac 27" heb ik vandaag binnen gekregen. Gaat om een i7 variant zonder (na 3 uur gebruik) gele waas zo te zien. Ben alles al aan het installeren, overstap van Windows gaat erg goed! Komt ook mede omdat ik al een Macbook Pro heb natuurlijk.

Even een vraagje. Ik ben in het bezit van een Datacolor Spyder 3 Elite, maar als ik die gebruik met mijn iMac dan krijgt het gehele scherm een soort van rode waas :S zonder calibratie is die mooier! Het is toch niet zo dat ik mijn (2 maanden oude) spyder niet kan gebruiken met mijn iMac? Datacolor beweert dat alles werkt met Apple computers, waarom werkt het dan zo raar?
Geen last van backlight bleeding (bij een zwarte achtergrond)? Die van mij heeft toch in elke hoek wel een extreem witte gloed bij een zwarte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmmm mijn imac i5 wilde net niet opstarten, heb hem vanaf het begin (weet niet hoelang dat precies is), nooit geen problemen maar nu komt hij opeens niet voorbij het apple logo. Dit was nadat ik bootcamp gedraaid had en toen de imac afgesloten had. 6 uur later zet ik hem aan, maar er gebeurt dus niks.

Uiteindelijk met de installatiedisk disk utility gedraaid, die zei dat de schijf gerepareerd moest worden, ok ik klik op repair disk, vervolgens zegt hij dat deze niet te repareren valt en dat ik hem moet formatteren. Geformatteerd vervolgens time machine gedraaid, en krijg nu een balkje te zien met time remaining 18 hours....

Ben ik de enige die dit heeft tot nu toe? Hoop dat hij het hierna wel doet, zie er een beetje tegenop om hem weer een maand of zo te moeten missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

Palomar schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:57:
[...]

zo ver ik weet heeft de macpro een klein speakertje hoor :) Tenmisnte de g4/g5 hadden het wel. Maar goed je kunt op mijn macbook gewoon kiezen welke bron/uitvoer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
StephaN900 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:36:
Hmmm mijn imac i5 wilde net niet opstarten, heb hem vanaf het begin (weet niet hoelang dat precies is), nooit geen problemen maar nu komt hij opeens niet voorbij het apple logo. Dit was nadat ik bootcamp gedraaid had en toen de imac afgesloten had. 6 uur later zet ik hem aan, maar er gebeurt dus niks.

Uiteindelijk met de installatiedisk disk utility gedraaid, die zei dat de schijf gerepareerd moest worden, ok ik klik op repair disk, vervolgens zegt hij dat deze niet te repareren valt en dat ik hem moet formatteren. Geformatteerd vervolgens time machine gedraaid, en krijg nu een balkje te zien met time remaining 18 hours....

Ben ik de enige die dit heeft tot nu toe? Hoop dat hij het hierna wel doet, zie er een beetje tegenop om hem weer een maand of zo te moeten missen...
Zelfde probleem hier een weekje terug gehad!

Ik heb het probleem opgelost door op te starten met de Installatiedisc, daarna in de menubar gekozen voor 'Hulpprogramma's' o.i.d. en dan een Time Machine back-up terugzetten.

Het gaat overigens om een iMac 27" i7.

Edit: Ik kon overigens de schijf niet herstellen in Mac OS X en ook niet via de installatiedisc, volgens Schijfhulpprogramma moest ik de schijf formatteren maar in plaats van formatteren heb ik een Time Machine back-up teruggezet. Was klaar in ±30 minuten, terwijl er bij 'Resterende tijd' ±3 uur stond, maar bij mij ging het dan ook niet om een volledige back-up...

[ Voor 13% gewijzigd door Fuwor op 16-03-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

Aangezien die verrekte nieuwe MBP maar niet komt, zit ik misschien te kijken naar eventueel een iMac. Ik heb geen Mac, dus lijkt me leuk om eentje te hebben voor de gein. ( MBP leek me wel leuk als mobiel apparaatje )

1 vraag erover. Is die laptop GPU die in een i7 iMac niet erg zwak? Ik ben niet echt een gamer, maar als ik een desktop computer van 2000 euro koop, dan moet ie wel alles kunnen draaien wat ik er tegen aan gooi. Sommige laptops hebben gewoon een sterkere GPU dan een i7 iMac, dat is gewoon raar vind ik.

En werkt die display erg lekker? Ik heb er mee gespeelt en het ziet er heel erg mooi uit. Maar ik heb van mensen gehoord dat het spiegelt als een gek en pijn doet aan je ogen als je er te lang naar kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
@Mark28: Over de display, ik heb totaal geen last van weerspiegeling, wellicht dat je er meer last van krijgt als je echt recht achter een raam zit o.i.d.. Je merkt de weerspiegeling ook alleen als je je op de weerspiegeling focust, niet als je gewoon aan het werkt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
Anoniem: 107270 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:04:
[...]

Geen last van backlight bleeding (bij een zwarte achtergrond)? Die van mij heeft toch in elke hoek wel een extreem witte gloed bij een zwarte achtergrond.
Ja, dat wel. Maar dat stoort mij niet zozeer. Is dat iets wat niet hoort dan bij een iMac?
Anoniem: 208019 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:14:
Aangezien die verrekte nieuwe MBP maar niet komt, zit ik misschien te kijken naar eventueel een iMac. Ik heb geen Mac, dus lijkt me leuk om eentje te hebben voor de gein. ( MBP leek me wel leuk als mobiel apparaatje )

1 vraag erover. Is die laptop GPU die in een i7 iMac niet erg zwak? Ik ben niet echt een gamer, maar als ik een desktop computer van 2000 euro koop, dan moet ie wel alles kunnen draaien wat ik er tegen aan gooi. Sommige laptops hebben gewoon een sterkere GPU dan een i7 iMac, dat is gewoon raar vind ik.

En werkt die display erg lekker? Ik heb er mee gespeelt en het ziet er heel erg mooi uit. Maar ik heb van mensen gehoord dat het spiegelt als een gek en pijn doet aan je ogen als je er te lang naar kijkt?
Betreft die laptop GPU: je moet onthouden dat games voor een Mac heel anders gemaakt worden dan voor een Windows PC. Even als voorbeeld (getallen kloppen niet, maar even ter illustratie) stel er zijn 10 verschillende macs in omloop met iedereen ander hardware, dan moet een game developer rekening houden met 10 verschillende soorten computers. Bij een Windows PC is dit heel anders, daar zijn echt honderden mogelijke combinaties waar ze rekening mee moeten houden. Je kan er dus vanuit gaan dat de kwaliteit op een Mac wel stukken beter is dan op een Windows PC vanwege bovenstaande reden MITS je Windows gaat gebruiken op je Mac (wat ik persoonlijk vloeken in de kerk vindt :P).

Je betaalt bij een Mac vooral voor het Design. Daarbij moet je denken aan inderdaad het uiterlijk, mooi aluminium en logo etc, maar ook aan de interface van Mac Osx en daarnaast ook een het design dat in een iMac zit: alles moet dicht op elkaar zitten zodat het achter een monitor past en het moet ook zo ontworpen zijn zodat het niet oververhit raakt, dus goede lucht circulatie zonder gebruik van een mega fan die herrie maakt. Gezien wat je krijgt vindt ik die 2000 euro echt niet zo heel erg veel, maar dat is omdat ik begrijp waar dat geld in zit en ik zelf een Mac erg prettig vindt werken. Je zult dus zelf uit moeten zoeken of jou het dat geld waard is.

Owja, en je kan natuurlijk geld besparen door de goedkoopste iMac te nemen en daar zelf geheugen en een grote harde schijf bij te plaatsen. Op het geheugen bespaar je zo al 75 euro kan ik je vertellen :P

[ Voor 77% gewijzigd door Soepstengel op 16-03-2010 23:06 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Problemen beeldschermen voorbij....????

http://www.macfreak.nl/readnews.php?newsitem=8008

[ Voor 1% gewijzigd door Tegels op 17-03-2010 12:15 . Reden: taalfaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 19-04 23:20
Die iMacs draaien nog prima games, zelfs onder bootcamp, was aangenaam verrast toen ik het zag, zal wel te maken hebben met het feit dat Apple het een en ander veranderd aan de GPU's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 23:56
Vandaag mijn iMac (Mid '07, 2,0 ghz 4GB ram) eens voorzien van een verse Snow Leopard installatie. Ik dacht slim de DVD van mijn MBP te gebruiken, maar dat gaat niet door.. Maar een hele verse installatie kan dus toch vanaf een upgrade DVD die ik voor mijn iMac toendertijd gekocht had.

iMac werd al wat trager namelijk. iTunes reageerde bijvoorbeeld maar heel graag op de play en pauze knop (erg irritant als je muziek even snel uitmoet en er zit een vertraging van 10 seconde in!) Maargoed, dat mag wel nadat het 2,5 jaar goed gedraaid heeft en 2 x een upgrade (Van Tiger naar Leopard en van Leopard naar Snow Leopard). Nu is die weer heerlijk snel!

Nou speelde ik alleen met de gedachte, dat als mijn AppleCare er eind dit jaar mee ophoudt, om de iMac qua CPU te updaten. Kan dit uberhaupt? Gaat hier om een iMac 7.1 dus.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjay
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 15:14
Vier maanden en vijf 27" iMac's i5 verder, en ik heb er dan eindelijk een ontvangen zónder yellow tinge en/of dooie pixel. Het heeft even geduurt maar ik ben inmiddels een blije gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 19-04 23:20
ArjayFiasco schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:31:
Vier maanden en vijf 27" iMac's i5 verder, en ik heb er dan eindelijk een ontvangen zónder yellow tinge en/of dooie pixel. Het heeft even geduurt maar ik ben inmiddels een blije gebruiker.
Gefeliciteerd!

Ik ben toch enigzins blij dat ik geen behoefte aan een iMac heb op dit ogenblik :)
Vind het toch nog te leuk om Windows te fixen :P of in Linux te kutten, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:51
ArjayFiasco schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:31:
Vijf maanden en vijf 27" i7 iMac's met gele waas verder heb ik het voor nu opgegeven. Wellicht koop ik er weer een als er meer positieve berichten komen over goede schermen. Anders wacht ik op een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
quote: Ophidian
Nou speelde ik alleen met de gedachte, dat als mijn AppleCare er eind dit jaar mee ophoudt, om de iMac qua CPU te updaten. Kan dit uberhaupt? Gaat hier om een iMac 7.1 dus.
Een heel kort antwoord op deze vraag; nee, dit kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 23:56
Fuwor schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:00:
[...]

Een heel kort antwoord op deze vraag; nee, dit kan niet.
Heel jammer, dan dus toch keer proberen mijn vriendin over te halen voor nieuwe iMac :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 22:31

siemenz

Koetje

Ik heb een Imac 27"i5 afgelopen week gekregen en zover ik het kan zien heb ik geen dode pixels en geen gele waas.. en als ik al een gele waas heb (je wilt altijd dingen zien die er wellicht niet zijn) is hij echt echt heel miniem, maar mij is het in ieder geval nog niet opgevallen!

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
siemenz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:53:
Ik heb een Imac 27"i5 afgelopen week gekregen en zover ik het kan zien heb ik geen dode pixels en geen gele waas.. en als ik al een gele waas heb (je wilt altijd dingen zien die er wellicht niet zijn) is hij echt echt heel miniem, maar mij is het in ieder geval nog niet opgevallen!
Heb je er lang op moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29
Kan iemand testen of de RUSE beta een beetje wegspeeld? Ik sta namelijk op het punt een 27" i5 Imac te kopen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Ik heb mijn 27" I5 sinds november en ben er heel erg tevreden mee, geen dooie pixels, geen gele waas geen irritante piep. Vervelend voor diegenen met die vervelende ervaringen maar er worden echt ook goede 27" afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik ben in het bezig van een iMac 20" 2G (early 2009, zie m'n ondertitel voor specs) en zou graag de harde schijf (320GB) willen upgraden. Na wat gegoogled te hebben, vond ik een stap-voor-stap guide, maar deze gaf mij het idee dat het niet zo eenvoudig is als bij, bijvoorbeeld, een pc. Zo is het voor mij al de vraag hoe je er voor zorgt dat er geen stof tussen het scherm en de glasplaat komt..

Is er iemand, in de buurt van Leiden/Utrecht, die mij hiermee zou willen/kunnen helpen? Graag een PM! Over een vergoeding worden we het wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 17-03 11:47
Soepstengel schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:38:

Het scherm is spiegelend, succes met je kalibratie.. ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.