Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 10:07
Het is tijd voor deel 7. Slotje ? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Vitruvius op 07-08-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

JottemJ schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:04:
[...]

Dan wacht je al die tijd voor niets, terwijl je ook zo'n mooie iMac op je bureau kan hebben.

(lees: er wordt niks ge-update, de iMacs zijn recentelijk al vernieuwd. WWDC zal wel iPhone-mania worden.)
Het kan dus verkeren....Apple's wegen zijn ondoorgrondelijk....of eigenlijk niet....zat er wel een beetje aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Hij is er :D

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4138/4868125409_376b220cf4_z.jpg

• 2.8GHz Quad-Core Intel Core i5
  • 4GB 1333MHz (gaat naar 8GB)
  • 1TB HDD
  • ATI Radeon HD 5750 1GB
  • Wireless Keyboard
  • Magic Mouse
:D

Wat een mooi apparaat. Nu nog een keer wat meer geheugen erin prikken en alles verder installeren. Dan verwacht ik dan ik hier wel weer wat jaartjes mee vooruit kan.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Type-R schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 03:34:
[...]

Helaas niet, Apple haalt hem alleen thuis bij je op als je AppleCare hebt, of voor €50 per keer (!), dan krijg je die service ook
Ik heb vorig jaar een iPod Nano voor mijn dochter gekocht (eigenlijk 3 stuks...voor allemaal 1).
Het was een refurbished exemplaar (bij eBay handelaar vandaan), gekocht in de VS en mee naar huis genomen.
Enige tijd later, na weinig gebruikt te zijn, stond hij/zij helemaal vast, niets meer mee te doen.
Mailtje naar Apple Support, serial doorgegeven, en de volgende dag stond een koerier op de stoep met een leeg doosje voor de Nano, de volgende dag werd hij/zij weer opgehaald en weer een dag later werd een nieuw exemplaar bezorgd.
No questions asked en geen Apple Care......

Het kan dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Vanitas schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:49:

[afbeelding]

• 1TB HDD
  • ATI Radeon HD 5750 1GB
  • Wireless Keyboard
  • Magic Mouse

Wat een mooi apparaat. Nu nog een keer wat meer geheugen erin prikken en alles verder installeren. Dan verwacht ik dan ik hier wel weer wat jaartjes mee vooruit kan.
Heel mooi!
Zo een ga ik er ook aanschaffen wanneer Electronic King ze beschikbaar heeft....en dat zou volgende week moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Zucht, sinds de laatste Adobe Flash Player update krijg ik weer heel vaak beachballs bij bepaalde Flash content. Zowel onder Safari als Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

[afbeelding]

• 1TB HDD
  • ATI Radeon HD 5750 1GB
  • Wireless Keyboard
  • Magic Mouse

Ziet er zeker mooi uit. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Giant87 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:13:
Zucht, sinds de laatste Adobe Flash Player update krijg ik weer heel vaak beachballs bij bepaalde Flash content. Zowel onder Safari als Firefox.
Same here. Af en toe gaat het bij mij in Windows net als in Mac OS X ook mis met Flash. Gelukkig scheelt het dat je enkel de Flash-plugin maar hoeft te killen en dat Safari dan gewoon vrolijk verder gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Frietsaus schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:42:
[...]

Same here. Af en toe gaat het bij mij in Windows net als in Mac OS X ook mis met Flash. Gelukkig scheelt het dat je enkel de Flash-plugin maar hoeft te killen en dat Safari dan gewoon vrolijk verder gaat. :)
hier is de scrolling in safari echt dramatisch als er flash content op de site is (met firefox heb ik er geen last van) terug naar de 10.0 versie en alles werkt prima :?

reinstall heeft niet geholpen ;(

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

[afbeelding]

• 1TB HDD
  • ATI Radeon HD 5750 1GB
  • Wireless Keyboard
  • Magic Mouse

Nice! Welke speakers zijn dat? Hoe bevallen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ridder schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:10:
[...]

Heel mooi!
Zo een ga ik er ook aanschaffen wanneer Electronic King ze beschikbaar heeft....en dat zou volgende week moeten zijn.
De user op eBay? Ik neem neem aan dat je het doet voor de prijs, maar is het niet een beetje risky om zoiets groots/duurs uit het buitenland te halen?

Ben overigens wel benieuwd wat het je dan uiteindelijk gaat kosten als je het binnen hebt staan :)
JC schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

Nice! Welke speakers zijn dat? Hoe bevallen ze?
Dat zijn de Audioengine A2:

Afbeeldingslocatie: http://audioengineusa.com/site/images/full10_a5.jpg

Ze zijn niet goedkoop (Ongeveer een jaar geleden bij wifimedia gekocht voor €199, nu zijn ze €189) maar ze zijn wel _heel_ erg goed. Stukje van een review
Payoff
I have never been more impressed with or more stunned by a component I've reviewed for Stereophile than I was with the Audioengine 2. The level of sound quality produced by this uncolored, detailed, articulate, and dynamic speaker, in all situations, was beyond reproach, and its ratio of value to cost borders on the criminal. It extended my enjoyment of music into a new realm of portability that I hadn't before thought possible. I can't think of a single reason why every reader of this magazine should not go out right now and buy a pair of Audioengine 2s. I couldn't decide which finish I liked better, the white or the black. I bought a pair of each.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Powershell schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:12:
[...]

hier is de scrolling in safari echt dramatisch als er flash content op de site is (met firefox heb ik er geen last van) terug naar de 10.0 versie en alles werkt prima :?

reinstall heeft niet geholpen ;(
hier zelfde problematiek. uit pure frustratie zelfs een re-install gedaan, de eerste ooit voor mij. heeft helaas niet geholpen. wat een windows achtige toestanden. werkelijk schandelijk hoe een slecht stukje software van adobe je verder perfecte computersysteem kan verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:56

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ondervind ook flash problemen maar gewoon op mijn vista systeem onder FF. Bijvoorbeeld de website dumpert.nl gaat echt problematisch. Filmpjes worden slecht ingeladen en tijdens het scrollen verslikt de brouwser zich enorm. Gaat nergens over. In IE gaat het weer goed. Laten we hopen dat HTML5 een hoop ergernis zal wegnemen

[edit]

ps, wat mij een beetje onduidelijk is, ik lees er niets over op het internet.. of de iMacs 5.1. ondersteunen.

[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 09-08-2010 00:01 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 09:20

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ja hoor, optische uitgang via jack.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik gebruikte mijn MBP altijd om films op mijn TV te kijken, hiervoor heb ik destijds een DVI -> HDMI kabel gehaald. Nu zit er op de iMac enkel nog maar een Mini Displayport dus heb ik een converter nodig. Bij Apple verkopen ze 2 soorten:

Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter - €29
Afbeeldingslocatie: http://storeimages.apple.com/1427/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/MB570_AV2?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp

en

Mini DisplayPort-naar-dual-link-DVI-adapter - €99
Afbeeldingslocatie: http://storeimages.apple.com/1427/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/MB571_AV1?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp

Nou vind ik €99 wel erg duur voor adapter. Maar wat is het verschil? Volgens mij enkel de maximale resolutie en dat je een USB poort wat makkelijker bereikbaar hebt liggen.

Heeft iemand hier ervaring met een van deze/beide? Als ik kijk naar die van €99 dan heeft deze maar 1,5 ster, is het echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Geen antwoord op je vraag, wel een tip: koop een Mini DisplayPort naar HDMI kabel. Makkelijk en goedkoop verkrijgbaar via eBay. Ik heb voor nog geen 15 euro al vele uren filmplezier gehad van dat kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Vanitas schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:52:
[...]

De user op eBay? Ik neem neem aan dat je het doet voor de prijs, maar is het niet een beetje risky om zoiets groots/duurs uit het buitenland te halen?

Ben overigens wel benieuwd wat het je dan uiteindelijk gaat kosten als je het binnen hebt staan :)

[...]
De prijs is hetzelfde als hier, maar dan in dollars.
En dat gaat weer steeds meer schelen.
Ik laat hem versturen vanuit de UK, dan komen er geen invoerrechten etc bij.
Er komen nog wel S&H kosten bij: ongeveer 150 dollar.

Op deze manier heb ik ook mijn MBP hierheen gehaald...en dat scheelde best wel veel.
Voor een paar tientjes Apple Care erbij et voila..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Heeft iemand ook ervaring met een Mini DisplayPort naar HDMI (+- 10 meter) of het beeld dan nog goed blijft? Als ik deze week mijn nieuwe iMac krijg, wil ik hem graag aan kunnen sluiten op mijn HD TV, en deze staat er ongeveer 5 meter vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 16:29
Omdat we alweer over de 1000 posts zijn, graag hier verder:

[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.