Yeps. Maar misschien dat ik mijn PC wel eens een keer ga vervangen voor een MacPro. Dat OSX trekt me namelijk wel heel erg...aramdin schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:49:
Gefeliciteerd met je aankoop (alvast)Maarrrrr dit betekent dus dat de iMac niet gekocht gaat worden?
Nog niet volgens mij. Maar ik geloof dat dat er binnenkort wel in gaat komen. Je zou het op kunnen lossen door af en toe even Windows7 te draaien ofzo.Maaark schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:09:
Misschien een raar vraagje maar heeft het OS wel ondersteuning voor trim commands? Anders heb je al vrij snel niks meer aan je ssd in je mac of wel?
In de nieuwe macbooks (met apple ssd) zit volgens mij een verwijzing hiernaar. Verwacht eerlijk gezegd dat dit in 10.6.5 zal zitten.Maaark schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:09:
Misschien een raar vraagje maar heeft het OS wel ondersteuning voor trim commands? Anders heb je al vrij snel niks meer aan je ssd in je mac of wel?
Mac SSD performance and TRIM in OSX
http://www.bit-tech.net/h...performance-trim-in-osx/1
Is het met ssd echt zoveel sneller dan?
Ah interessant, de conclusie:aramdin schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:34:
Staat een interessant stukje over bij Bit-Tech
Mac SSD performance and TRIM in OSX
http://www.bit-tech.net/h...performance-trim-in-osx/1
We started off this article making it intentionally limited in scope as we weren't expecting, in a OS that doesn't support TRIM, to find anything all that interesting. What we found was the exact opposite: an OS that doesn't appear to be affected by SSD performance degradation, at least if you stick to the SSD Apple provides - but if you do stick with that SSD, you get, by modern PC standards, decidedly substandard performance. This one raises many more questions than it answers, and we're going to investigate further.
Nou ja 10.6.5 is toch niet meer ver weg, dus het zal sowieso wel goed komen. Ik zit ook hard te twijfelen om een SSD in m'n iMac te zetten, maar wil dan wel minimaal 256GB, en dat is me nog iets te duur.
Heb op dit forum al naar dit onderwerp gezocht, maar kon en weinig info over vinden.
Ik ben sinds vorig jaar (eind juli) in het bezit van een 24 inch Imac.
Dit zijn mijn specs:
2.66GHz Intel Core 2 Duo
4GB memory
640GB hard drive
8x double-layer SuperDrive
NVIDIA GeForce 9400M graphics
Nu zit ik erover na te denken om mijn Imac te upgraden.
Zelf zat ik te denken aan een nieuwe processor en nieuwe videokaart.
Is dit mogelijk met mijn Imac?
Heb namelijk verschillende verhalen gehoord dat je bij de 24 inch wel de videokaart kan vervangen omdat
deze niet vast zit aan het moederbord.
Geld dit ook voor de processor?
En zo ja, kan ik dit bij een apple center laten doen en wat kan het me zo'n beetje gaan kosten?
Alvast bedankt!
PSN: Von_Smallhausn
2.8GHz Quad-Core Intel Core i5
en deze:
2.93GHz Quad-Core Intel Core i7 [+ € 180,00]?
Natuurlijk is het 0,13 Ghz hoger, maar het verschil i5 i7 is dat ook echt een verschil of is het te verwaarlozen?
Voor de rest heb ik gehoord dat ik het beste gewoon 4 gb geheugen kan kopen via de apple store en dan zelf nog meer erin zetten, kan dat zonder garantie te verliezen?
Dan nog een laatste vraag, om kosten te besparen kan ik ook extra apple care kopen via ebay, is dat ook allemaal geldige garantie? Stel ik koop het uit duitsland ofzo?
Zoek gewoon eens een nummer op van een apple shop of een site van een apple reseller en bel/vul een contact formulier in met je vraag.Mon0lith schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:58:
Halo allen,
Heb op dit forum al naar dit onderwerp gezocht, maar kon en weinig info over vinden.
Ik ben sinds vorig jaar (eind juli) in het bezit van een 24 inch Imac.
Dit zijn mijn specs:
2.66GHz Intel Core 2 Duo
4GB memory
640GB hard drive
8x double-layer SuperDrive
NVIDIA GeForce 9400M graphics
Nu zit ik erover na te denken om mijn Imac te upgraden.
Zelf zat ik te denken aan een nieuwe processor en nieuwe videokaart.
Is dit mogelijk met mijn Imac?
Heb namelijk verschillende verhalen gehoord dat je bij de 24 inch wel de videokaart kan vervangen omdat
deze niet vast zit aan het moederbord.
Geld dit ook voor de processor?
En zo ja, kan ik dit bij een apple center laten doen en wat kan het me zo'n beetje gaan kosten?
Alvast bedankt!
Ik weet niet of hier mensen voor apple werken ofzo maar dit lijkt mij de snelste oplossing.
Verschil tussen i5 en i7: Late 2009 27" imac vs. Early 2010 27" imacMaaark schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:04:
Kan iemand mij ook vertellen of het een erg groot prestatie verschil is tussen deze processor:
2.8GHz Quad-Core Intel Core i5
en deze:
2.93GHz Quad-Core Intel Core i7 [+ € 180,00]?
Natuurlijk is het 0,13 Ghz hoger, maar het verschil i5 i7 is dat ook echt een verschil of is het te verwaarlozen?
Voor de rest heb ik gehoord dat ik het beste gewoon 4 gb geheugen kan kopen via de apple store en dan zelf nog meer erin zetten, kan dat zonder garantie te verliezen?
Dan nog een laatste vraag, om kosten te besparen kan ik ook extra apple care kopen via ebay, is dat ook allemaal geldige garantie? Stel ik koop het uit duitsland ofzo?
Jup, gewoon met 4GB geheugen bestellen en dan kan je dat later doen zonder de garantie te verliezen. Er zit een apart luikje onder de iMac tussen de speakers. Ook over Apple Care op ebay is een topic, ff zoekfunctie gebruiken.
[iMac] Is de meerprijs van de i7 (t.o.v. i5) het waard?
Ook van vandaag trouwens.
Bedankt. Ik zal eens gaan kijken.
Het kan ook gewoon zijn dat er hier iemand is met ervaring die dit ook heeft meegemaaktMaaark schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:06:
[...]Zoek gewoon eens een nummer op van een apple shop of een site van een apple reseller en bel/vul een contact formulier in met je vraag.
Ik weet niet of hier mensen voor apple werken ofzo maar dit lijkt mij de snelste oplossing.
PSN: Von_Smallhausn
Ik heb hem nodig voor mijn werk in de architectuur. Daarbij maak ik veel brochures of grote collages op A1 formaat die uitgeprint moeten worden. Hiervoor wil ik een groot scherm met een hoge resolutie, maar is het IPS scherm daar goed geschikt voor? En hoe zit het met dat sRGB en color range verhaal, heb ik daar nadeel van bij dit scherm voor wat ik doe?
Daarbij maak ik veel artist impressions (renders), dit vereist grote rekenkracht van de CPU en GPU. Is de iMac qua prestaties goed genoeg daarvoor?
En als laatste: Het scherm gaat vaak stukken langer mee dan de computer zelf, kan ik nadat de hardware veroudert is een nieuwe computer aanschaffen maar de iMac als monitor blijven gebruiken?
Alvast bedankt:)
Even zonder gekkigheid. Ik denk niet dat de iMac jouw doelgroep is. Een leuke alles in één oplossing maar het is toch geen beest om op te renderen. En als je de opties opschroef op je iMac, zit je ook makkelijk boven de 3000+ euro. Kan je toch net zo goed in de Mac Pro gaan zitten?
[ Voor 32% gewijzigd door RoyK op 30-07-2010 16:08 ]
Houd ook rekening met de software die je draaien moet, werkt deze op OSX?RRE RoadRunner schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:57:
Helaas heb ik het geld niet voor een Mac Pro. Ik zit te kijken naar de i7, de processor is dus wel geschikt, ik heb alleen mijn twijfels over de videokaart, de HD 5750. Ik moet hier wel veel rekening mee houden want ik kan niet besluiten om naderhand een andere erin te gooien helaas. Ik vind het ook jammer dat er op GPU geen andere keuzes mogelijk zijn.
I am the great Cornholio!
De software die ik nodig heb: Adobe, Sketchup, Podium, office en sinds enige tijd ook weer AutoCAD draaien allemaal op OSX dus dat is het probleem niet. Dat van die koeling vind ik wel een belangrijk punt.
Misschien is het handiger om het toch gescheiden te houden. Maar dan heb ik wel de vraag: kan ik een los Apple scherm op een standaard pc koppelen? De Mac Pro is onbetaalbaar voor mij dus zal ik er een normale zelfbouw pc aan moeten hangen. Anders moet ik gaan kijken naar andere IPS schermen, maar die zien er altijd wat goedkoop uit waar die Apple schermen wel uitstraling hebben.
Ik zou me er eigenlijk niet druk om maken...
Vergeet ook niet dat als na 2 jaar de imac kapot is een all in one moeilijker en duurder te herstellen is, een losse zelfgemaakte PC is makkelijker te herstellen en als het te duur word blijf je je scherm behouden.RRE RoadRunner schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:36:
De iMac kost mij 2000 euro (incl. korting) en dan heb ik meteen een scherm erbij, de andere oplossing is een los scherm van 1000 euro plus nog een pc.
De software die ik nodig heb: Adobe, Sketchup, Podium, office en sinds enige tijd ook weer AutoCAD draaien allemaal op OSX dus dat is het probleem niet. Dat van die koeling vind ik wel een belangrijk punt.
Misschien is het handiger om het toch gescheiden te houden. Maar dan heb ik wel de vraag: kan ik een los Apple scherm op een standaard pc koppelen? De Mac Pro is onbetaalbaar voor mij dus zal ik er een normale zelfbouw pc aan moeten hangen. Anders moet ik gaan kijken naar andere IPS schermen, maar die zien er altijd wat goedkoop uit waar die Apple schermen wel uitstraling hebben.
Hangt uiteraard van je eisen af. Ik doe nu al drie jaar met m'n 24" met 4GB en hoewel de verleiding groot is met 1399 euro voor de oude 27", heb ik besloten nog zeker een jaar met deze te doen.Maaark schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:55:
Hoop dat ik toch wat langer dan 2 jaar met een imac doe. Denk dat hij na een jaar of 3-4 aan vervanging toe is of niet?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Kijk, van geen enkel apparaat kun je precies zeggen hoe lang die meegaat. Dat hangt natuurlijk af van het gebruik, maar een apparaat kan ook zomaar stukgaan. In NL heb je volgens mij sowieso recht op minimaal 2 jaar garantie, zonder er extra bij te kopen. Dat is eigenlijk gewoon afzetterij.Maaark schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:55:
Hoop dat ik toch wat langer dan 2 jaar met een imac doe. Denk dat hij na een jaar of 3-4 aan vervanging toe is of niet?
Bij m'n iMac is de garantie een kleine maand geleden verlopen, maar als hij binnen 2 jaar stuk gaat wil ik wel nog wat kunnen regelen met de garantie. Tja, daarna (na 2 jaar) als de kosten teveel worden koop ik waarschijnlijk gewoon een nieuwe.
Ik was eigenlijk meer benieuwd naar ervaringen van anderen, hoelang hun met hun imac gedaan hebben of nog steeds doen.
Ik heb nog 2 oude iMac's: zo'n blauwe iMac Bondi (2001) en een platte witte iMac(2004).Maaark schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:38:
Klopt, dat begrijp ik ook.
Ik was eigenlijk meer benieuwd naar ervaringen van anderen, hoelang hun met hun imac gedaan hebben of nog steeds doen.
Beide werken nog uitstekend en heb er, op 1 keer na, nooit problemen mee gehad.
De witte iMac kreeg ná de garantie problemen met de videokaart en deze is door de leverancier (na tussenkomst van mijn rechtsbijstandverzekering) keurig vervangen. Zonder kosten.
Vóór deze 2 iMacs heb ik diverse andere mac's (4) gehad en ze hebben het allemaal goed gedaan.
Nu heb ik een alluminium Intel iMac en de volgende zal zeker weer een Mac zijn.
Have Fun Funske
Naast het gebruikelijke browsen en muziek luisteren veel ontwikkelwerk voor OSX/Linux/Windows en iPhone/iPad. Voor Windows en Linux gebruik ik VMWare Fusion 3 en dat draait lekker rap met Ubuntu en Windows 7. Verder nog regelmatig Photoshop/Illustrator werk en dat soort dingen. Dus ik gebruik 'm tamelijk intensief.Maaark schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:14:
En mag ik dan ook vragen waaarvoor je imac allemaal gebruikt?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik gebruik mijn imac 20inch uit 2006 (late 2006 model met 4gb), nog steeds!
Gebruik voor:
OS X (10.6)
- Browsen
- Itunes + ipod
- Remote desktop
- Msn
- Office
- Photoshop
En draai er soms paar virtuele os-en op, zoals client-os en server-ossen.
Kwa snelheid vind ik het nog redelijk goed werken!. (kwa specs is het ook een redelijk goede mac geweest)
Als je eenmaal de imac hebt, dan wil je hem niet meer kwijt.
Of je neemt een nieuwere variant ervan als vervanging
[ Voor 15% gewijzigd door Erwinvz1 op 01-08-2010 23:01 ]
Zeker. PC'tjes bouwen heb ik al een aantal jaren achter me gelaten en ik wil nu gewoon iets dat werkt, er goed uitziet, stil is, en zo min mogelijk bekabeling nodig heeft. Ik denk niet dat ik snel van de iMac af zal stappenErwinvz1 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:58:
Als je eenmaal de imac hebt, dan wil je hem niet meer kwijt.
Of je neemt een nieuwere variant ervan als vervanging
OS X 10.6 is de nieuwste toch? Zijn ze bij Apple sneller met het uitbrengen van een nieuw OS dan bij MS?
Een upgrade kost trouwens ook maar 29 euro zie ik, moet je dan steeds bij een nieuwe install de oudere versie erop zetten en kun je dan upgraden of kan het in 1 keer?
Misschien nog een rare vraag, maar is er een mogelijkheid om OS X een paar daagjes te proberen op mijn windows laptop?
Wikipedia: Mac OS XMaaark schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:23:
OS X 10.6 is de nieuwste toch? Zijn ze bij Apple sneller met het uitbrengen van een nieuw OS dan bij MS?
Als je een iMac koopt zit OSX er uiteraard gewoon bij. Los kost Snow Leopard inderdaad maar 29 euro. Officieel is het een upgrade, maar technisch is het gewoon een retail versie die je op een leeg systeem kunt installeren.Een upgrade kost trouwens ook maar 29 euro zie ik, moet je dan steeds bij een nieuwe install de oudere versie erop zetten en kun je dan upgraden of kan het in 1 keer?
Hangt erg van de hardware af:Misschien nog een rare vraag, maar is er een mogelijkheid om OS X een paar daagjes te proberen op mijn windows laptop?
[OSx86] Installatie ervaringen & discussie
Wel erg fijn dat die 29 euro een retail versie is
iMac 27" C2D, Airport werkt niet onder OSX (verbind wel maar krijgt geen internet toegang). Bootcamp -> "Airport" werkt perfect ?
gewoon nee.
Krijg je wel een IP-adres? Zoniet, dan lijkt het erop dat je WEP/WPA sleutel niet klopt. Dan connect ie wel 'fysiek' aan het netwerk maar krijgt niet echt toegang.SanderPS3 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:02:
Iemand die dit herkent :
iMac 27" C2D, Airport werkt niet onder OSX (verbind wel maar krijgt geen internet toegang). Bootcamp -> "Airport" werkt perfect ?
Verwijderd
Heel vreemd ik had een IP adres en alles, blijkt dat ik een instelling van bluetooth niet goed had staan, heel vreemd ! hij doet het iig weerExirion schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:36:
[...]
Krijg je wel een IP-adres? Zoniet, dan lijkt het erop dat je WEP/WPA sleutel niet klopt. Dan connect ie wel 'fysiek' aan het netwerk maar krijgt niet echt toegang.
gewoon nee.
Maar TechnoTux, waarom wil je 2x 4GB erbij doen? Aangezien ik ook nog twijfel over mijn hoeveelheid geheugen.
- Starcraft 2 (1920x1080. bijna alles op high)
Speelt perfect, geen haperingen en van de lagere resolutie merk ik niets tot weinig! Heb nog geen andere settings geprobeerd omdat ik tevreden ben.
- Civilication 4
Werkt redelijk. Kan niet op de hoogste settings spelen (staan nu op medium) en haperd als een gek zodra je een beetje ver komt. Is wel speelbaar, maar kan soms iriteren.
- Steam Games
Werken erg goed! Ervaring met Portal is goed, niet de hoogste settings wel volledige scherm groote en daarmee heb ik erg weinig haperingen. Half Life 2 doet het ook goed, maar ook niet de hoogste instellingen.
Gamen gaat redelijk op de iMac. Ik speel nog wel eens Rise of Nations via Parallels, en dat werkt gewoon uitstekend! De scherm resolutie van de iMac 27" is gewoon te hoog om games op hoge settings te spelen, dit kan je compenseren door de instellingen lager te zetten of je resolutie, net wat je zelf prettiger vindt. Ik zelf speel alleen maar RTS games op mijn iMac, en dan is het niet zo heel erg als het af en toe een beetje traag is. Naast mijn iMac staat een PS3 waar ik meer op game, die is daar dan ook voor gemaakt natuurlijk.
Je kan dus gamen op je iMac, maar verwacht geen wonderen
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Verwijderd
eigenlijk omdat ik meestal veel VM's open heb staan. Heb zojuist wat gekocht op Ebay voor 188Eur (240 dollar)Maaark schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:20:
Gelukkig
Maar TechnoTux, waarom wil je 2x 4GB erbij doen? Aangezien ik ook nog twijfel over mijn hoeveelheid geheugen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 17:31 ]
Denk dat het voor mij overkill zou zijn, dat ik aan 8 GB genoeg heb.
[ Voor 127% gewijzigd door Vitruvius op 02-08-2010 20:47 ]
zou zo maar kunnen dat het aan Parallels ligt.. iig om software matige issues uit te sluiten is een reinstall wel terecht. idd daarna het probleem zich nog steeds voordoet dan zal Apple wel reageren met een reparatie.eeyore98 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:37:
heb een heel raar en vervelend probleem met mijn imac 27" van een maandje oud: start sinds vandaag opeens erg traag op en als het scherm met dock etc. dan eindelijk in beeld komt duurt het nog eens 10 tot 15 minuten eer de software reageert (starten Finder bijvoorbeeld) op de muis/toetsenbord. Apple denkt dat het aan Parallels ligt en adviseert een herinstall van Mac OSX.. is er geen evt. andere oorzaak of oplossing bij iemand bekend ???
cheers!
Apple zei: disk Mac erin, pc uitzetten, weer opstarten met Alt-toets ingedrukt houden tot Apple logo verschijnt... okee maar er verschijnt geen Apple logo maar de keuze uit de HD of de Disk. als ik voor de disk kies start pc verder op en kom ik op Mac-scherm terecht met het gevolg dat ik weer kan wachten tot de programma's reageren.... wat nu verder ??
Kijk eens in activity monitor of daar wat vreemds aan de hand is.eeyore98 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:37:
heb een heel raar en vervelend probleem met mijn imac 27" van een maandje oud: start sinds vandaag opeens erg traag op en als het scherm met dock etc. dan eindelijk in beeld komt duurt het nog eens 10 tot 15 minuten eer de software reageert (starten Finder bijvoorbeeld) op de muis/toetsenbord. Apple denkt dat het aan Parallels ligt en adviseert een herinstall van Mac OSX.. is er geen evt. andere oorzaak of oplossing bij iemand bekend ???
Al je hard disk gecontroleerd met disk utility?
Zet je bluetooth eens uit.
ik zou met je ervaringen even apple of een asp bellen.
Die kunnen vaak aan de ervaring wel een conclusie trekken.
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
The edit button, use it...
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
dat was een 3 jaar oude machine, dit mag gewoon niet langer als 30 min duren. Anders is er iets kaduk
the force for the edit button is strong in you
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Zet maar uit en probeer eventueel nog eens op te starten van je dvd.eeyore98 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:19:
sorry maar ik heb dus een serieus probleem, vandaar mijn serieuze vraag: wat doe ik met een iMac die op 17 minuten is blijven hangen in een herinstallatieproces ????!!!! Kan ik hem UIT zetten, moet ik hem tot morgen zo laten staan, dit heeft toch iemand wel eens ervaren en/of weet wat te doen ????
Als je systeem hangt: jaeeyore98 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:26:
@Dolby maar hij is niet helemaal klaar met de installatie - hij moest nog 17 minuten - kan ie dan zomaar UIT ???
Ben benieuwd wat het probleem is, had jouw iMac toevallig een Seagate schijf of heb je dat niet gezien in disk utility?

[ Voor 12% gewijzigd door Zware Unit op 02-08-2010 22:21 ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Is dit ook het geval met de oude high end model? Deze heeft een 2.6Ghz i5. Wat ik aan informatie vind is dat ze het over quad core hebben maar dat kunnen ze ook neerzetten omdat het een dual core is met HT. En dat ze het verkeerd noemen.
Persoonlijk vind ik dat Intel nogal rare streken uithaalt met hun naamgeving (zowel desktop als mobile procs).
Als oude versie dus wel een quad core is zijn de verschillen dus:
i3 3.2 ghz dual core met HT zonder/met? turboboost versus i5 2.6ghz quad core zonder HT en zonder turboboost.
Tweede verschil is snellere ATI kaart in nieuwe instapper (sneller & dubbel geheugen) versus oude highend model.
Nu is oude nog 100euro duurder.
Klopt dit? Want dan wordt het nog een lastige keuze als je af en toe gamed en af en toe video bewerkt..
(ja zit aan een Imac te denken:) )
Ik teken nergens meer voor
Waarom alleen de HD gestest? Geheugen lijkt me minstens zo belangrijk! ik denk dat daar nl. het probleem in ziteeyore98 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:27:
thanks blaasvis: heb vanmiddag met Apple Care gebeld, samen HD getest: geen fouten gevonden, dus advies: reinstallatie... hoop dat dat lukt - het gaat erg traaaag... lukt het niet dan bel ik morgen voor een repair. Wel k*t met een machine van anderhalve maand....
www.degroot-it.nl
Ik ga maar er vanuit dat ik over een paar weken niks anders meer wilt.. nu is het genieten geblazen....
Nu moet ik zeggen, dat ik wel zit te kwijlen hoor!! Enige is dat mijn Macbook met SSD toch sneller aanvoelt:)
[ Voor 18% gewijzigd door Quakie op 04-08-2010 21:14 ]
Over een tijdje denk je anders over de grote (weet ik uit ervaring) hij was huge toen hij voor het eerst in mijn kamer stond na 2 maanden is hij toch veel kleiner gaan lijkenQuakie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:13:
Zo, heb stoute schoenen aangetrokken en mijzelf op een iMac getrakteerd!Ik heb de 27 inch instapper genomen met de veronderstelling dat ik wel wen aan de grote.. , maar wat is hij GROOT!!
Ik ga maar er vanuit dat ik over een paar weken niks anders meer wilt.. nu is het genieten geblazen....
Nu moet ik zeggen, dat ik wel zit te kwijlen hoor!! Enige is dat mijn Macbook met SSD toch sneller aanvoelt:)
Ook uitgebreide hardware-test gedaan toen, gaf geen fouten aan. Maar na de tweede installatie-poging en een cache-legen is alles okee :-) gelukkig !!!degroot schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:13:
[...]
Waarom alleen de HD gestest? Geheugen lijkt me minstens zo belangrijk! ik denk dat daar nl. het probleem in zit
Heb ik nog een vraagje aan allen: programma's als iWeb (iLife 09 is dat geloof ik) mis ik na de install - staan die op de apps install cd die erbij zit ? Kan er namelijk niet in kijken (bladeren) maar alleen installeren en ik wil graag weten WAT ik installeer
Oh nee! Alweer een nieuw probleem met de 27" schermen. Ze lijken te krimpen!!! Kan Apple dan NIKS????fotografie999 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:00:
[...]
Over een tijdje denk je anders over de grote (weet ik uit ervaring) hij was huge toen hij voor het eerst in mijn kamer stond na 2 maanden is hij toch veel kleiner gaan lijken
externe monitor kopen, schijnt dat die niet krimpenjoepert schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:45:
[...]
Oh nee! Alweer een nieuw probleem met de 27" schermen. Ze lijken te krimpen!!! Kan Apple dan NIKS????
http://store.apple.com/us/product/M9179LL/A
A wise man's life is based around fuck you
Wel handig, want zo kan ik van m'n 24" iMac toch een 27" maken. Of een 30", want da's natuurlijk nog beter.RoyK schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:38:
Ik geef mijn computer Pokon. Gewoon een beetje op een cdtje doen en snel in de gleuf duwen.
Powershell schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:54:
[...]
externe monitor kopen, schijnt dat die niet krimpen![]()
http://store.apple.com/us/product/M9179LL/A
Echt waar! Toen mijn iMac voor het eerst op mijn kamer stond leek het wel een 26'' nu lijkt hij 21''(wat het dus ook is)joepert schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:45:
[...]
Oh nee! Alweer een nieuw probleem met de 27" schermen. Ze lijken te krimpen!!! Kan Apple dan NIKS????
RoyK schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:38:
Ik geef mijn computer Pokon. Gewoon een beetje op een cdtje doen en snel in de gleuf duwen.
Precies, dat had ik toen ik de 24" ACD kocht en naast mn 15" MBP zette. Duurde niet lang voordat hij weer "klein" was. Nu de 27" iMac en de 24" ernaast en het is nog erger geworden haha. Wil eigenlijk de 24" wegdoen en de 27" ACD ervoor in de plaats, maar dat is toekomstmuziekfotografie999 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:00:
[...]
Over een tijdje denk je anders over de grote (weet ik uit ervaring) hij was huge toen hij voor het eerst in mijn kamer stond na 2 maanden is hij toch veel kleiner gaan lijken
Dat is nog niks. Ik draai hier met een i9syltheboy schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:38:
[...]
Wel handig, want zo kan ik van m'n 24" iMac toch een 27" maken. Of een 30", want da's natuurlijk nog beter.
(zo, wel weer genoeg offtopic gezwam van mij)
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ja ik heb em binnen
De i3 had een ontzettend irritante luide buzz bij lagere helderheid zal wel inverter ofzo zijn + de Seagate schijf leek wel los te zijn gemonteerd.
De i5 was goed op het gele scherm na
hoe klonk dat? Ik heb echt zo ouderwetse rattel geluid wat ik gewoon al jaren niet gehoord heb bij een harde schrijf. Het lijkt wel een Maxtor schrijf uit 2000.dolby schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:21:
Vandaag 2 stuks 27" terug moeten sturen.
De i3 had een ontzettend irritante luide buzz bij lagere helderheid zal wel inverter ofzo zijn + de Seagate schijf leek wel los te zijn gemonteerd.
Heb mijn nieuwe i7 ook weer terug moeten sturen wegens gele waas. Hoopte echt dat het nu verholpen zou zijn bij het nieuwe model. Heb van het vorige ook al 5 modellen terug gestuurd.....dolby schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:21:
Vandaag 2 stuks 27" terug moeten sturen.
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
Nee heeft 'ie niet.DoD Cerberus schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:24:
Ik heb zojuist een 27" i3 besteld en vroeg me af of de alu iMac ook nog een magneetje heeft voor het ophangen van je remote aan de zijkant van t scherm.....
Die Seagate is veels te luid ja, constant geratel, gewoon irritant als je in een stille omgeving zit.Quakie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:59:
[...]
hoe klonk dat? Ik heb echt zo ouderwetse rattel geluid wat ik gewoon al jaren niet gehoord heb bij een harde schrijf. Het lijkt wel een Maxtor schrijf uit 2000.
Ik heb in een iMac een Hitachi P7K5 serie schijf die hoor je werkelijk niet, heerlijk gewoon.
Na m'n ibook en macbook is dit de derde mac die ik gebruik, maar damn dit ding is echt zo veel sneller! Scherm is ook totaal onvergelijkbaar, veel betere kleuren en kijkhoek. Ik is happy!
Dat is wel een enorm gekloot, helaas. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je een nieuwe toegestuurd krijg?astonmbp schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:05:
[...]
Heb mijn nieuwe i7 ook weer terug moeten sturen wegens gele waas. Hoopte echt dat het nu verholpen zou zijn bij het nieuwe model. Heb van het vorige ook al 5 modellen terug gestuurd...... Hopelijk is de nieuwe nu echt goed.
Ik heb exact dezelfde schijf in mijn iMac en hoor hem vrijwel nooit eigenlijk. Je hoort hem wel eens zacht op de achtergrond zoeken, maar het is zeker geen constant geratel en het klinkt ook niet zo rauw als een "Maxtor schijf uit 2000" en ik weet zeker hoe die klinken.Quakie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:32:
volgens mij heb ik een Seagate ja: st3100000528as, kan er weinig over vinden... jammer. Ik vind het iets teveel risco om een Imac uit elkaar te halen.
[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 06-08-2010 20:42 ]
Duurt ongeveer net zo lang als je het in de online shop besteld. Dus op dit moment wordt het nog na 4 werkdagen verzonden.RoyK schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:52:
[...]
Dat is wel een enorm gekloot, helaas. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je een nieuwe toegestuurd krijg?
Dit topic is gesloten.