iMac 3G |
![]() |
iMac specificaties: |
• 21,5-inch (1920x1080) of 27-inch (2560x1440) glossy breedbeeldscherm met LED backlight • 21,5": 3,06GHz Intel Core 2 Duo (optie: 3,33GHz Intel Core 2 Duo) • 27": 3,06GHz Intel Core 2 Duo of 2,66 GHz Intel Core i5 (optie: 3,33 GHz C2D of 2,8GHz i7) • 4 GB DDR3 werkgeheugen (uitbreidbaar tot 16 GB) • 1066MHz frontside-bus en hoofdgeheugen • PCI Express-architectuur • 500 GB (7200 rpm), 1 TB TB (7200 rpm), of 2 TB (7200rpm) Seriële ATA-schijf • NVIDIA GeForce 9400M met 256MB DDR3 gedeeld werkgeheugen (21,5") • ATI Radeon 4670 (256MB) (21,5" & 27") of 4850 (512MB) (27") • Mini DisplayPort • Één FireWire 800-poort • Vier USB 2.0-poorten • SD-kaartlezer • Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers • Slot-loading 8x DL SuperDrive • Ingebouwde iSight webcam • AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd • Wireless keyboard en Magic Mouse • Mac OS X Snow Leopard (10.6), iLife '09, iWork '09-proefversie en meer |
Fysieke dimensies: |
• Hoogte: 21,5" 45,1cm / 27" 51,7cm • Breedte: 21,5" 52,8cm / 27" 65cm • Diepte: 21,5" 18,85cm / 27" 20,7cm • Gewicht: 21,5" 9,3kg / 27" 13,8kg ![]() |
Prijzen: |
• 3,06GHz: €1099 (21,5") • 3,06GHz: €1499 (27") |
Meer informatie: |
• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/imac • Kenmerken: http://www.apple.com/nl/imac/features.html • Oude delen over de vorige iMac: [iMac] Ervaringen & Discussie - deel 4, [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 3, [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2, Intel iMac 2G: Ervaringen & Discussie Met dank aan Mei, carfreak02 en sergev voor de vorige drie delen. ![]() |
Weet iemand waarom ik geen iSketch kan spelen op m'n iMac via Safari?
Wat krijg je voor foutmelding? Wat heb je zelf geprobeerd? Welke Shockwave plugin versie heb je? Heb je Safari in 32bit modus opgestart? de FAQ gechecked van iSketch? En ga zo maar door... misschien zelf even Googlen, is een beetje lastig zo, m'n glazen bol doet het even niet.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik krijg geen foutmelding, maar hij gaat gewoon niet verder.Nitai schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:57:
Wat krijg je voor foutmelding? Wat heb je zelf geprobeerd? Welke Shockwave plugin versie heb je? Heb je Safari in 32bit modus opgestart? de FAQ gechecked van iSketch? En ga zo maar door... misschien zelf even Googlen, is een beetje lastig zo, m'n glazen bol doet het even niet.
[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 21-11-2009 22:01 ]
http://www.tuaw.com/2009/...pgrading-to-snow-leopard/
enne iSketch werkt niet met de nieuwste plugin, staat op hun site. Je moet een oudere downloaden, staat ook op hun site.
enne iSketch werkt niet met de nieuwste plugin, staat op hun site. Je moet een oudere downloaden, staat ook op hun site.
Oh, da's vervelend.Nitai schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:08:
http://www.tuaw.com/2009/...pgrading-to-snow-leopard/

Kan dit in de topic start worden opgenomen:
Link

Heb donderdag mijn Mac Pro uit 2006 verkocht. Blijkbaar geen verkeerde zet. i5 en i7 zijn echt snel...
Link

Heb donderdag mijn Mac Pro uit 2006 verkocht. Blijkbaar geen verkeerde zet. i5 en i7 zijn echt snel...
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Ja, inderdaad!Zware Unit schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:23:
Kan dit in de topic start worden opgenomen:
Link
[afbeelding]
WOW een i5 beat nog een PRO, nice
Binnenkort dus sowieso een update van de pro met i9? Gulftown? Of zullen ze een net iets snellere i7 er in gooien?
Ik verwacht dat er een net iets snellere i7 inkomt.t1mmy schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:31:
WOW een i5 beat nog een PRO, niceBinnenkort dus sowieso een update van de pro met i9? Gulftown? Of zullen ze een net iets snellere i7 er in gooien?
Afgelopen vrijdag mijn eerste mac gekocht. Een iMac 20" van voorjaar 2009. Waren flink afgeprijsd bij de Media Markt.
Met gestrekt been.
Schroom niet om je ervaringen met ons te delen! Ik overweeg namelijk ook de aanschaf van een iMac. Dan gaat m'n Windows 7 PC de deur uit...artbij schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:46:
Afgelopen vrijdag mijn eerste mac gekocht. Een iMac 20" van voorjaar 2009. Waren flink afgeprijsd bij de Media Markt.
Volgens mij is de overstap van Windows naar mac een kwestie van een week of 2 wennen. Alles is via de help of google goed te vinden.
Enige nadeel, is de software. Veel software en games zijn nu eenmaal windows only.
Ik heb hem gekocht voor mijn vriendin, die doet veel photoshop en premiere en dan is een mac toch wel fijn. Met name door de beeldkwaliteit.
Enige nadeel, is de software. Veel software en games zijn nu eenmaal windows only.
Ik heb hem gekocht voor mijn vriendin, die doet veel photoshop en premiere en dan is een mac toch wel fijn. Met name door de beeldkwaliteit.
[ Voor 24% gewijzigd door Artbij op 23-11-2009 12:41 ]
Met gestrekt been.
Anoniem: 110299
Wat kosten die dan? Welke specs?artbij schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:46:
Je kan via bootcamp/parallels natuurlijk gewoon windows xp/vista/7 draaien op je mac en dan Windows spellen spelen..artbij schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:40:
Volgens mij is de overstap van Windows naar mac een kwestie van een week of 2 wennen. Alles is via de help of google goed te vinden.
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Ze zijn uitverkocht.
Met gestrekt been.
Tetris misschien, maar fatsoenlijke spellen zijn niet echt te spelen.siemenz schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:47:
[...]
Je kan via bootcamp/parallels natuurlijk gewoon windows xp/vista/7 draaien op je mac en dan Windows spellen spelen..
Met gestrekt been.
dat ligt aan de mac die je bezit, dat een 27'' i7 imac beter is in games dan mijn 13'' MBP licht natuurlijk voor de hand. De nieuwe imac's zijn wel redelijk geschikt om op te gamen.artbij schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:44:
[...]
Tetris misschien, maar fatsoenlijke spellen zijn niet echt te spelen.
Je kunt er wel op game, maar niet in een VM. En daarbij staat er duidelijk dat ik een 20"variant heb... waar dus echt niet op te gamen is.andries.t.net schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:47:
[...]
dat ligt aan de mac die je bezit, dat een 27'' i7 imac beter is in games dan mijn 13'' MBP licht natuurlijk voor de hand. De nieuwe imac's zijn wel redelijk geschikt om op te gamen.
Met gestrekt been.
Maar als je via bootcamp Windows installeert, dan kun je toch gewoon games spelen? Onder een virtual machine wordt het lastig, maar als native OS?andries.t.net schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:47:
[...]
dat ligt aan de mac die je bezit, dat een 27'' i7 imac beter is in games dan mijn 13'' MBP licht natuurlijk voor de hand. De nieuwe imac's zijn wel redelijk geschikt om op te gamen.
Via een virtueel machine een spel spelen... Ja dan kan je het wel schudden ja. Als je het via bootcamp doet, zal het in vergelijking in ene stuk beter gaan ;-) Sims zal denk nog wel werken?
Even ter verduidelijking, met bootcamp zet je windows in een eigen partitie waarna je moet herstarten in windows. Dit is iets anders dan een VM. Op deze manier heb je de volledige hardware voor windows en kan je redelijk spellen spelen, afhankelijk van je specs.
Ik kan met m'n standaard 24" iMac 2.8GHz met 4 GB geheugen prima uit de voeten, wat spellen betreft. Ik speel af en toe De Sims 3 op full settings en dat gaat prima. Voor de rest speel ik gewoon simpele Zylom- en PopCap Games. Zo af en toe doe ik ook een race spel.ThinkAboutIt schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:43:
Even ter verduidelijking, met bootcamp zet je windows in een eigen partitie waarna je moet herstarten in windows. Dit is iets anders dan een VM. Op deze manier heb je de volledige hardware voor windows en kan je redelijk spellen spelen, afhankelijk van je specs.
[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 23-11-2009 19:23 ]
Anoniem: 193933
En voor de slechtste dezelfde prijs.artbij schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:51:
[...]
Voor de geinteresseerden, hij was 799,- voor het beste 20" model.
Ah ok, ging eigenlijk uit van vm's. Misschien voor over een paar jaar een optie als mijn gewone pc aan vervanging toe is.
Met gestrekt been.
The Sims 3 kan je gewoon native op OSX spelen trouwens.
Verder heb je als ik me niet vergis wel gewoon een TN paneel in die 20", wat dus qua beeldkwaliteit in principe hetzelfde zou moeten zijn als een andere TFT die je al hebt staan.
De nieuwe 21,5" schermen zijn IPS, wat veel betere beeldkwaliteit geeft.
Verder heb je als ik me niet vergis wel gewoon een TN paneel in die 20", wat dus qua beeldkwaliteit in principe hetzelfde zou moeten zijn als een andere TFT die je al hebt staan.
De nieuwe 21,5" schermen zijn IPS, wat veel betere beeldkwaliteit geeft.
Net mijn i5 binnen en een prachtig apparaat, alleen de muis en toetsenbord die erbij zitten.... Toetsenbord is echt miniscuul en de muis is wel ok, op die touch screen commands na. Swipe werkt haast niet bij mij, ja met 2 handen, maar ach vroeger had ik dat ook niet dus zal het niet echt missen.
edit: oh nog een minpunt: usb poorten, ik gebruik wel redelijk vaak een usb stick, maar nu moet ik elke keer om mijn bureau lopen om er gebruik van te maken, hadden ze er niet 1 of 2 onder de dvd speler kunnen plaatsen?
edit: oh nog een minpunt: usb poorten, ik gebruik wel redelijk vaak een usb stick, maar nu moet ik elke keer om mijn bureau lopen om er gebruik van te maken, hadden ze er niet 1 of 2 onder de dvd speler kunnen plaatsen?
[ Voor 27% gewijzigd door StephaN900 op 24-11-2009 21:25 ]
Ik heb gister de 27" iMac zien staan... Tering wat een kwalliteit zeg!
Als ik mn huisje helemaal klaar heb staat deze dus echt wel boven aan mn lijstje, dan kan ik mn OSX86 eindelijk de deur eens uit doen.
Als ik mn huisje helemaal klaar heb staat deze dus echt wel boven aan mn lijstje, dan kan ik mn OSX86 eindelijk de deur eens uit doen.
I am the great Cornholio!
Ik heb een iMac 24" (9.1) met osx 10.6.2 en als ik op een 2e scherm (20" tft) video afspeel de gui van osx traag wordt. Scrollen gaat niet meer vloeiend, effectjes schokken, getypte tekst verschijnt met een vertraging, etc, etc. Niet werkbaar meer
.
Eerst dacht ik dat het aan vlc lag, maar dit probleem heb ik niet op mijn 20" imac met het zelfde scherm. Speel ik de video in venster af op ware grote dan heb ik nergens last van. Met quicktime wordt het zelfs erger en met mplayer extended is het net niet te doen. Het rare is wel dat het niet uitmaakt wat de resolutie van de video is.
Nu wou ik dus 24" apple scherm aanschaffen, maar ik ben bang dat het probleem komt door de videokaart (geforce 9400). Nu ben ik hiervan niet zeker want stiekem verdenk ik osx 10.6 hiervan. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit ook had met 10.5. Ik heb 10.5 geupdate naar 10.6.
Iemand die toevallig hierover meer weet? Anders ga ik binnen kort eens 10.5 er weer opzetten. Alleen heb er nog niet echt de tijd ervoor
Eerst dacht ik dat het aan vlc lag, maar dit probleem heb ik niet op mijn 20" imac met het zelfde scherm. Speel ik de video in venster af op ware grote dan heb ik nergens last van. Met quicktime wordt het zelfs erger en met mplayer extended is het net niet te doen. Het rare is wel dat het niet uitmaakt wat de resolutie van de video is.
Nu wou ik dus 24" apple scherm aanschaffen, maar ik ben bang dat het probleem komt door de videokaart (geforce 9400). Nu ben ik hiervan niet zeker want stiekem verdenk ik osx 10.6 hiervan. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit ook had met 10.5. Ik heb 10.5 geupdate naar 10.6.
Iemand die toevallig hierover meer weet? Anders ga ik binnen kort eens 10.5 er weer opzetten. Alleen heb er nog niet echt de tijd ervoor
ik heb een kleine dilemma, wie helpt? ik sta op het punt om een iMac te kopen, maar ik weet niet welk toetsenbord ik er bij moet kopen ivm laatste berichten over slechte batterijduur van de draadloze.
Dus kies ik de std waaierloze of een bedrade mét numpad. Wat zijn de ervaringen?
Dus kies ik de std waaierloze of een bedrade mét numpad. Wat zijn de ervaringen?
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Wireless versie!! 
De meesten onder ons (iedereen, met uitzondering van syltheboy) doen netjes enkele maanden met een setje batterijen!
Daar komt bij dat ik de indeling van het kleine toetsenbordje veel prettig vind.
De meesten onder ons (iedereen, met uitzondering van syltheboy) doen netjes enkele maanden met een setje batterijen!
Daar komt bij dat ik de indeling van het kleine toetsenbordje veel prettig vind.
Hangt van jezelf af, ik vind die wireless echt een onding (+zo'n klein tobo ziet er niet uit bij die huge iMac), mede door het ontbreken van numpad wat ik toch vrij vaak gebruik.
Je zou gewoon de wireless versie kunnen gebruiken en als het niks is alsnog de wired kopen. Dan maak je waarschijnlijk nog winst ook als je die kleine weer verkoopt.
Je zou gewoon de wireless versie kunnen gebruiken en als het niks is alsnog de wired kopen. Dan maak je waarschijnlijk nog winst ook als je die kleine weer verkoopt.
ja denk dat ik dat maar doe, ff de wireless proberen en als het niet bevalt alsnog de wired kopen. Numpad gebruik ik nog wel eens met calc oid.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Hangt er maar vanaf hoe belangrijk inderdaad de numpad is voor je. Ik heb de numpad nodig voor veel financiele werkzaamheden, dus was de keuze makkelijk voor mij. Overigens heb ik wel een wireless keyboard voor bij de Mac Mini in de woonkamer. De batterijen van Duracell hebben het 10 maanden volgehouden, dus dat is best fijn.
Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een iMac.
Welk van de volgende lijkt jullie het interessantste?
24" iMac (vorig model) voor 1111 euro
Glanzend breedbeeldscherm van 24', 1920 x 1200 pixels
2.93GHz Intel Core 2 Duo, 6MB L2-cache
4GB 1066 MHz DDR3 SDRAM
640GB seriële ATA, 7200 rpm
8x dubbellaags SuperDrive (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
NVIDIA GeForce GT 120 met 256MB GDDR3-geheugen
of
21,5" iMac (nieuw model) voor 1098 euro
21.5" LED 16:9 widescreen display, 1920 x 1080 pixels
3.06GHz Intel Core 2 Duo, 3MB L2-cache
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
500GB SATA, 7200 rpm
8x SuperDrive (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
NVIDIA GeForce 9400M met 256MB gedeeld DDR3-geheugen
Magic Mouse
4GB 1066 MHz DDR3 SDRAM
of
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
500GB SATA, 7200 rpm
Magic Mouse
Als ik jou was zou ik gewoon voor de 24" versie gaan.davan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:49:toon volledige bericht
Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een iMac.
4GB 1066 MHz DDR3 SDRAM
of
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
500GB SATA, 7200 rpm
Magic Mouse
Idd, gewooon voor de 24", more bang for buck
Absoluut voor de 24" in die config gaan. Dat 21,5" scherm vind ik persoonlijk veel en veel te klein. 24" is echt heerlijk. Ik vind misschien de nieuwe 27" wel te groot, maar da's een andere discussie.
Waar kun je die config van de 24" aanschaffen voor dat geld? Ik heb ook wel interesse misschien.
Edit: Ik zie dat je je vraag hier (http://www.intermactivity.be/forum/showthread.php?p=894226) ook gepost hebt; misschien dat de lezers van hier de input van daar ook waarderen
Waar kun je die config van de 24" aanschaffen voor dat geld? Ik heb ook wel interesse misschien.
Edit: Ik zie dat je je vraag hier (http://www.intermactivity.be/forum/showthread.php?p=894226) ook gepost hebt; misschien dat de lezers van hier de input van daar ook waarderen
[ Voor 23% gewijzigd door garp op 25-11-2009 15:39 . Reden: Voortschreidend inzicht ]
Dat is in de MediaMarkt in Hasselt.
Ben vandaag nog eens gaan kijken.
Nu stond het model dat ik hier vermeld aan 1099. Er stond dan nog een lichter model (met 2.66Ghz processor en lichtere videokaart) aan 999 en een zwaarder model (met 3 Ghz processor en zwaardere videokaart) aan 1199.
Maar heb het zonet eens gemeten op mijn bureau, zo ne 24" is wel groot hé, vooral hoog vind ik.
Ben vandaag nog eens gaan kijken.
Nu stond het model dat ik hier vermeld aan 1099. Er stond dan nog een lichter model (met 2.66Ghz processor en lichtere videokaart) aan 999 en een zwaarder model (met 3 Ghz processor en zwaardere videokaart) aan 1199.
Maar heb het zonet eens gemeten op mijn bureau, zo ne 24" is wel groot hé, vooral hoog vind ik.
De topictitle klopt niet echt. We zijn inmiddels aan de 3e generatie aluminium iMacs toe, maar de iMac zelf is natuurlijk al veel ouder.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Sinds een week geniet ik van mijn eerste Mac (i7). Daarom zou ik graag willen weten hoe jullie tegenover anti virussoftware voor de Mac staan. Ik heb altijd begrepen dat dit veel minder noodzakelijk is dan voor een PC. Echter lees ik ook net dat Apple sinds een tijdje aanraad om wel degelijk virus software te installeren. Wie gebruikt er hier allemaal wel een anti viruspakket?
Ik denk bijna niemand.. ik zou het gewoon niet installeren.. gewoon een beetje nadenken als je aan het internetten bent, dan kan je weinig gebeuren..tommy6 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:20:
Sinds een week geniet ik van mijn eerste Mac (i7). Daarom zou ik graag willen weten hoe jullie tegenover anti virussoftware voor de Mac staan. Ik heb altijd begrepen dat dit veel minder noodzakelijk is dan voor een PC. Echter lees ik ook net dat Apple sinds een tijdje aanraad om wel degelijk virus software te installeren. Wie gebruikt er hier allemaal wel een anti viruspakket?
Ik denk zelf dat het nog niet nodig is. Draai nu zelf 2 jaar osx en heb nog nergens last van gehad, noch mensen gehoord die problemen hadden.tommy6 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:20:
Tevens vind ik dat er nog geen fatsoenlijke antivirus software beschikbaar is voor de Mac.
Anoniem: 248577
Vraag: je leest regelmatig dat mensen last hebben van vocht achter het scherm bij een iMac.
Officieel zijn dit de eisen die Apple stelt aan een ruimte waarin een iMac staat:
# Temperatuur bij gebruik: 10 tot 35° C
# Temperatuur bij opslag: -20° tot 47° C
# Relatieve luchtvochtigheid: 5 tot 95%, niet-condenserend
Ik wil eventueel een iMac plaatsen in een kamer waar het doorgaans niet heel warm is (raam beetje open) en ook regelmatig een rekje was staat te drogen. Alle apparatuur die er nu staat doet het gewoon en vertoont geen storingen a.g.v. deze klimatologische omstandigheden. Zou een iMac onder deze omstandigheden sneller vochtproblemen krijgen? Iemand ervaring met een iMac in een gelijksoortige situatie (dus kamer met lage temperatuur en soms was drogen)?
Officieel zijn dit de eisen die Apple stelt aan een ruimte waarin een iMac staat:
# Temperatuur bij gebruik: 10 tot 35° C
# Temperatuur bij opslag: -20° tot 47° C
# Relatieve luchtvochtigheid: 5 tot 95%, niet-condenserend
Ik wil eventueel een iMac plaatsen in een kamer waar het doorgaans niet heel warm is (raam beetje open) en ook regelmatig een rekje was staat te drogen. Alle apparatuur die er nu staat doet het gewoon en vertoont geen storingen a.g.v. deze klimatologische omstandigheden. Zou een iMac onder deze omstandigheden sneller vochtproblemen krijgen? Iemand ervaring met een iMac in een gelijksoortige situatie (dus kamer met lage temperatuur en soms was drogen)?
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 26-11-2009 00:16 ]
Kan het me eerlijk gezegt niet voorstellen.
Anoniem: 329090
Ik heb vorige week mijn eerste Mac besteld. Het wordt de iMac i7 met 8Gb geheugen. Besteld bij Prowarehouse voor iets meer dan € 2000,- incl. Wil hem gebruiken voor programma;s als Photoshop, Indesign en Dreamweaver. Dat zal allemaal best gaan lukken met deze bad boy
Ik ben echter ook een fanatieke Fligtsimmer en ben wel erg benieuwd of ik een zware 'game' als FSX goed op de Mac kan draaien. Gezien het grote beeldscherm heeft dit wel mijn voorkeur boven een pc. Heb er nog een Mini DisplayPort to VGA Adapter bij besteld om er een tweede scherm op aan te kunnen sluiten. Er moet ook externe hardware zoals Flightyokes en pedals (Saitek) worden aangesloten. Zijn er mensen die al ervaring hebben met FSX op een iMac? Het plan is om Windows7 via Bootcamp te installeren.
Verder nu de dagen tellen totdat mijn iMac geleverd gaat worden (zal nog wel ff duren vrees ik).
greez,
Vike
Ik ben echter ook een fanatieke Fligtsimmer en ben wel erg benieuwd of ik een zware 'game' als FSX goed op de Mac kan draaien. Gezien het grote beeldscherm heeft dit wel mijn voorkeur boven een pc. Heb er nog een Mini DisplayPort to VGA Adapter bij besteld om er een tweede scherm op aan te kunnen sluiten. Er moet ook externe hardware zoals Flightyokes en pedals (Saitek) worden aangesloten. Zijn er mensen die al ervaring hebben met FSX op een iMac? Het plan is om Windows7 via Bootcamp te installeren.
Verder nu de dagen tellen totdat mijn iMac geleverd gaat worden (zal nog wel ff duren vrees ik).
greez,
Vike
Nog nooit geïnstalleerd. Ik snap je angst, als je net van een Windows-PC komt. Familie en vrienden sturen altijd van die mailtjes door dat er weer virussen zijn en dan kan ik weer antwoorden dat ik daar geen last van heb.tommy6 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:20:
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Hey tweakers !
Toch enige tijd al volg ik dit onderwerp met enige interesse. Ben al jaren een trouwe Pc bezitter alleen de laatste maanden kijk ik toch veel naar het Mac/Os systeem en ben wel bereid om de stap naar Apple te maken. Alleen sommige zaken zijn nog niet helder voor mij en daarom vraag ik jullie een van de belangrijkste vragen;"Kan ik alles blijven doen wat ik voorheen ook kon?".
-Op mijn huidige PC ben ik hoofdzakelijk bezig met gamen (WoW, CoD), Office pakketten en hier en daar wat films/series bekijken (HD).
Alleen wat zijn voor een Pc gebruiker de grootste veranderingen waar je rekening mee kan/moet houden ? Is het ook volledig functioneel in een netwerk met andere Windows Pc's ?
Kortom, kan niet wachten om de 27" versie aan te schaffen alleen ben ik nog een beetje onzeker over het feit waar-ik-wel-niet-aan-begin....
Your advice please
Toch enige tijd al volg ik dit onderwerp met enige interesse. Ben al jaren een trouwe Pc bezitter alleen de laatste maanden kijk ik toch veel naar het Mac/Os systeem en ben wel bereid om de stap naar Apple te maken. Alleen sommige zaken zijn nog niet helder voor mij en daarom vraag ik jullie een van de belangrijkste vragen;"Kan ik alles blijven doen wat ik voorheen ook kon?".
-Op mijn huidige PC ben ik hoofdzakelijk bezig met gamen (WoW, CoD), Office pakketten en hier en daar wat films/series bekijken (HD).
Alleen wat zijn voor een Pc gebruiker de grootste veranderingen waar je rekening mee kan/moet houden ? Is het ook volledig functioneel in een netwerk met andere Windows Pc's ?
Kortom, kan niet wachten om de 27" versie aan te schaffen alleen ben ik nog een beetje onzeker over het feit waar-ik-wel-niet-aan-begin....
Your advice please
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946
Als je hoofdzakelijk bezig bent met gamen is het een no-go. Hoewel WOW en COD het gewoon prima doen op een mac zul je veel spellen alleen kunnen spelen onder bootcamp.Spoiler schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:51:
Hey tweakers !
Your advice please
Verder is het kwa netwerk compatible met Windows filesharing e.d. Ik zeg gewoon doen, krijg je er ooit spijt van verkoop je het ding gewoon weer
Ok, dank je wel !
Hoe moet ik de applicatie Bootcamp zien ? Is dat een aparte applicatie die er voor zorgt dat er een partitie vrij komt waar ik Windows op kan installeren ? En zo Games of windows applicaties onder water start of,...?
Wat is nog meer van belang om te weten als "switcher" ?
Hoe moet ik de applicatie Bootcamp zien ? Is dat een aparte applicatie die er voor zorgt dat er een partitie vrij komt waar ik Windows op kan installeren ? En zo Games of windows applicaties onder water start of,...?
Bootcamp maakt inderdaad een apparte partitie aan waar je Windows op kunt installeren. Voor meer informatie verwijs ik je naar google, daar is het allemaal makkelijk te vinden.Spoiler schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:13:
Ok, dank je wel !
Wat je nog meer moet weten?! Office for Mac werkt klote als je office 2003/2007 gewend bent. iWork is dan een betere optie maar ideaal vind ik het niet. Op het werk en op school gebruik ik gewoon Office 2007, als ik dan een keer thuis aan een document wil werken doe ik dat eigenlijk altijd in een Virtuele Machine.
Voor vrijwel alle andere software die ik gebruik is er een goede oplossing. Newsreaders, Torrents, Mail, Web, Messengers, FTP noem het maar op.
Oke ! wederom bedankt dat de antwoorden ze snel naar binnen vloeien 
Ehmz de Virtuele Machine waar je het over hebt draai je neem ik aan onder Bootcamp?
Ehmz de Virtuele Machine waar je het over hebt draai je neem ik aan onder Bootcamp?
Die virtuele machines draaien weer onder VMWare Fusion 3.0 of Parallels 5.0. (allebei 80$)
Windows kan dus op meerdere manieren aangesproken worden: via booten dat je in de bootcamp terecht komt of virtueel via software. Beide hebben voor en nadelen. Bootcamp geeft je windows directe controle over de hardware voor DirectX en is voor spellen handig). Virtualisatie is handig voor al het overige windowswerk dat je naast OSX zou willen doen. Office en afdruksoftware voor foto's willen dan wel handig zijn, maar voor een hoop dingen (surfen enzo) zijn er goede OSX-progsels.
Windows kan dus op meerdere manieren aangesproken worden: via booten dat je in de bootcamp terecht komt of virtueel via software. Beide hebben voor en nadelen. Bootcamp geeft je windows directe controle over de hardware voor DirectX en is voor spellen handig). Virtualisatie is handig voor al het overige windowswerk dat je naast OSX zou willen doen. Office en afdruksoftware voor foto's willen dan wel handig zijn, maar voor een hoop dingen (surfen enzo) zijn er goede OSX-progsels.
Kijk anders op youtube, dan heb je zo een idee hoe het werkt (VMWare, Parallels, Virtual Box, Bootcamp).
En er staat ook best wel veel in dit topic
(zoekfunctie!)
En er staat ook best wel veel in dit topic
[ Voor 23% gewijzigd door Nitai op 26-11-2009 14:53 ]
Ok top !
Bedankt allemaal ! Waar eerst mist was is nu een helder blauwe hemel ! Goed,... nog ff wachten en de stap naar de Mac zal gemaakt worden
Bedankt allemaal ! Waar eerst mist was is nu een helder blauwe hemel ! Goed,... nog ff wachten en de stap naar de Mac zal gemaakt worden

Ik wil je nog even de tip geven dat de standaard 27" iMac dezelfde videokaart heeft als de duurste 21", wat er op neerkomt dat hij meer pixels moet verwerken op dezelfde kaart. Als je dus inderdaad wil gaan gamen (WoW draait top onder OSX), kan ik je aanraden om voor de i5 27" te gaan. Als je tenminste je games in de native resolutie wilt draaienSpoiler schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:02:
Ok top !
In Nieuw Zeeland is het al Black Friday. Daar krijg je omgerekend €81,50 (171 NZD) korting op de hele iMac-lijn. Zal hier dan ook wel zoiets zijn.
Compleet overzicht: http://store.apple.com/nz...ck_friday?mco=MTU3MjMyNDU
Compleet overzicht: http://store.apple.com/nz...ck_friday?mco=MTU3MjMyNDU
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Of een zwaardere Videokaart er in te zetten toch ? Je kan kiezen om dan de HD4850 512MB + 3.06GHz Intel Core 2 Duo. Maar ik wil zeker voor de i5 gaan want dan heb je meteen het voordeel van een sneller cpu+gpu, als ik mij niet vergis.rob1n schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:46:
[...]
Ik wil je nog even de tip geven dat de standaard 27" iMac dezelfde videokaart heeft als de duurste 21", wat er op neerkomt dat hij meer pixels moet verwerken op dezelfde kaart. Als je dus inderdaad wil gaan gamen (WoW draait top onder OSX), kan ik je aanraden om voor de i5 27" te gaan. Als je tenminste je games in de native resolutie wilt draaien
Bedankt voor de tip !
Ben benieuwd morgen naar black friday, zou eens willen weten als er meer korting gegeven wordt dan bij de student store.
Anoniem: 110299
Via google kun je zien dat er geen korting op korting werd gegeven vorig jaar. Denk niet dat het dit jaar anders zal zijnRacingboy schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:07:
Ben benieuwd morgen naar black friday, zou eens willen weten als er meer korting gegeven wordt dan bij de student store.
Ik gebruik geen viruspakket, maar ik heb wel Little Snitch geïnstalleerd omdat ik graag zelf beslis welke verbindingen er in- en uit mogen gaan.tommy6 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:20:
Ik kan het je van harte aanbevelen!
Is gewoon aangekondigd, dus niet "toch nog".Anoniem: 264553 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 00:12:
De apple store is down sinds middenacht. Toch nog black friday misschien?
edit: [Apple Store] Black Friday
[ Voor 11% gewijzigd door Tourniquet op 27-11-2009 00:41 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Is max maar 10%( en dat is op klein grut) dus zeker niet meer dan student korting.
Helaas ook geen extra korting op de korting die je als student al ontvangt
Kon het toch altijd proberen

Kon het toch altijd proberen
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Is het eigenlijk mogelijk naderhand Applecare af te sluiten? Stel ik koop een iMac, kan ik dan na bijvoorbeeld die 90 dagen standaard periode nog Applecare afsluiten?
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Ja. Applecare kan tot de dag voordat je standaard (1jarige) garantie afloopt. Die exacte datum kan je hier controleren met behulp van je serialnummer: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.doLas Vegas schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:06:
Is het eigenlijk mogelijk naderhand Applecare af te sluiten? Stel ik koop een iMac, kan ik dan na bijvoorbeeld die 90 dagen standaard periode nog Applecare afsluiten?
Kun je met de NVIDIA GeForce 9400M überhaupt wel wat doen aan HD videobewerking (incidenteel) of wil dat helemaal niet en heb je per se de ATI Radeon 4670 nodig?
Je hebt over het algemeen geen krachtige videokaart nodig voor HD videobewerking. Veel geheugen, een krachtige processor en genoeg opslag ruimte zijn veel belangrijker. Sommige pakketten gebruiken de videokaart bij complete effecten, maar de processor kan dit ook prima renderen (duurt wat langer). Voor iMovie of Final Cut Express maakt het nagenoeg geen verschil. Motion maakt echter wel veel gebruik van de GPU, maar dan heb je het ook over Final Cut Studio. Iets wat je niet gaat gebruiken voor incidenteel een keer wat te monteren...
Ik zit met een lastige keuze. Ik twijfel namelijk tussen de 21,5" versie van 1349 euro of de 27" van 1499 euro. Ik weet niet goed welk model ik moet nemen. Het liefst heb ik natuurlijk de grootste versie. Maar aangezien mijn bureau vrij ondiep is (57 cm) vrees ik dat ik te dichtbij zit. Kan iemand mij dit bevestigen? Of is er iemand die opzelfde afstand zit en wel een 27" heeft? Voor mijn gevoel heb je dan teveel scherm voor je neus waar je helemaal gek van word, maar ik kan ook dit niet testen omdat ik niemand ken met een 27" iMac die ik thuis even kan testen.
Als ik de plaatjes in het grote show je apple topic bekijk denk ik dat het wel mee valt voor wat betreft de afstand tot de 27inch.
http://gathering.tweakers...ist_messages/1373974/last
http://gathering.tweakers...ist_messages/1373974/last
Just grow old with grace
Probeer het gewoon eens een half uurtje in een Apple Store. Merk je snel genoeg of het lekker werkt...
Dank je! Zal het ook nog eens proberen in de Apple store maar zo te horen zal de NVIDIA GeForce 9400M gaan voldoen.Zware Unit schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:26:
Je hebt over het algemeen geen krachtige videokaart nodig voor HD videobewerking. Veel geheugen, een krachtige processor en genoeg opslag ruimte zijn veel belangrijker. Sommige pakketten gebruiken de videokaart bij complete effecten, maar de processor kan dit ook prima renderen (duurt wat langer). Voor iMovie of Final Cut Express maakt het nagenoeg geen verschil. Motion maakt echter wel veel gebruik van de GPU, maar dan heb je het ook over Final Cut Studio. Iets wat je niet gaat gebruiken voor incidenteel een keer wat te monteren...
Ik ben ook benieuwd hoe de ATI HD 4670 zich gedraagt als je spelletjes gaat doen. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Ik heb een piepklein bureautje, met daarop de 27". Het ziet er monsterlijk uit (in a good way), maar ik kan er prima mee werken op deze afstand.rusman schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:58:
Ik zit met een lastige keuze. Ik twijfel namelijk tussen de 21,5" versie van 1349 euro of de 27" van 1499 euro. Ik weet niet goed welk model ik moet nemen. Het liefst heb ik natuurlijk de grootste versie. Maar aangezien mijn bureau vrij ondiep is (57 cm) vrees ik dat ik te dichtbij zit. Kan iemand mij dit bevestigen? Of is er iemand die opzelfde afstand zit en wel een 27" heeft? Voor mijn gevoel heb je dan teveel scherm voor je neus waar je helemaal gek van word, maar ik kan ook dit niet testen omdat ik niemand ken met een 27" iMac die ik thuis even kan testen.
Ik vind het zelfs erg prettig, want ik kan twee browservensters naast elkaar open hebben staan (of twee vensters van programma's) en erg snel schakelen tussen de twee. M'n productiviteit is een stuk hoger geworden daardoor.
Om een filmpje te kijken ga ik natuurlijk lekker wat verder weg in de luie stoel zitten en dan doet het scherm dienst als TV.
Het werkt heerlijk!
Sinds afgelopen donderdag heb ik mijn iMac 27" i7 en al sinds het begin heeft hij een bijzondere feature. De kleurtemperatuur aan de bovenkant van het scherm is compleet anders dan aan de onderkant. Wat boven koud blauwachtig-wit is, is onder warm geelachtig-wit. Een beetje hetzelfde verschil als tussen de verschillende generaties iPhones (die hebben een steeds warmere kleurtint gekregen).
Gelukkig valt het vaak niet op omdat de flikkerende strepen die op willekeurige momenten van start gaan voor afleiding zorgen. Ook die vallen gelukkig niet lang op omdat niet lang daarna het scherm met enige regelmaat voor een seconde op zwart gaat
Kortom, de nieuwe is als het goed is in bestelling (verwachte verzenddatum 14 december) en er wordt een afspraak gemaakt om deze af te halen. Uitstekende service van Apple, dat wel
Nu maar hopen dat de volgende wel goed is.
Op de verschillende internationale Apple-fora lopen enorme topics over deze problemen, maar op GoT heb ik er nog niet heel veel over gezien. Heb ik nu zo'n pech of hebben meer mensen hier deze problemen gehad?
Gelukkig valt het vaak niet op omdat de flikkerende strepen die op willekeurige momenten van start gaan voor afleiding zorgen. Ook die vallen gelukkig niet lang op omdat niet lang daarna het scherm met enige regelmaat voor een seconde op zwart gaat
Kortom, de nieuwe is als het goed is in bestelling (verwachte verzenddatum 14 december) en er wordt een afspraak gemaakt om deze af te halen. Uitstekende service van Apple, dat wel
Op de verschillende internationale Apple-fora lopen enorme topics over deze problemen, maar op GoT heb ik er nog niet heel veel over gezien. Heb ik nu zo'n pech of hebben meer mensen hier deze problemen gehad?
Anoniem: 256512
Heb je hier ook Apple Care bij gekocht?Longbowh schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:06:
Sinds afgelopen donderdag heb ik mijn iMac 27" i7 en al sinds het begin heeft hij een bijzondere feature. De kleurtemperatuur aan de bovenkant van het scherm is compleet anders dan aan de onderkant. Wat boven koud blauwachtig-wit is, is onder warm geelachtig-wit. Een beetje hetzelfde verschil als tussen de verschillende generaties iPhones (die hebben een steeds warmere kleurtint gekregen).
Kortom, de nieuwe is als het goed is in bestelling (verwachte verzenddatum 14 december) en er wordt een afspraak gemaakt om deze af te halen. Uitstekende service van Apple, dat welNu maar hopen dat de volgende wel goed is.
Dat is balen! Hopelijk blijft de rest bespaard ervan, maar ik vrees ervoor als je op fora leest...
Dit is toch niet kunnen van een firma zoals Apple
Anoniem: 110871
Precies maar je leest dat er relatief veel i7 appels DOA zijn !Racingboy schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:58:
Dat is balen! Hopelijk blijft de rest bespaard ervan, maar ik vrees ervoor als je op fora leest...
Haha, dit is precies wat je over elke rev 1 van Apple producten hoort.Racingboy schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:58:
En nee, ik ben geen troll, want ik trap er ook elke keer weer in om een rev 1 te kopen
Vooral een kwestie van naar Apple bellen als je er last van hebt en niet meteen uit je slof schiet, want dat voegt geen waarde toe.
Teruggaan met dat ding. Ik heb hier een 27" staan die bij een wit scherm echt overal in het beeld dezelfde kleurtemperatuur en helderheid heeft. Subliem schermLongbowh schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:06:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 33358
Ik ben heel erg blij met mijn 27" iMac, maar heb toch het idee dat dit exemplaar wat last heeft van backlight bleeding, aan de bovenkant bijna in het midden (qua breedte) zie je toch bij zwarte afbeeldingen, bijvoorbeeld de zwarte balken van een willekeurige HD film.
Hebben jullie, andere 27" iMac bezitters, hier ook last van of ligt het aan mijn exemplaar??
Hebben jullie, andere 27" iMac bezitters, hier ook last van of ligt het aan mijn exemplaar??
Ik krijg nu mijn derde imac 27" C2D 3,33.
De eerste had een dode pixel midden in het scherm.
De tweede had ook flikkeringen en om de zoveel tijd het beeld op zwart voor 2 seconden.
Volgende week wordt hij wederom opgehaald en wacht nu op wanneer de derde wordt geleverd.
Voor mij is het zo dat dit de laatste is als hij nu weer niet goed is hoef ik hem niet meer.
Drie keer is scheepsrecht zullen we maar hopen.
De eerste had een dode pixel midden in het scherm.
De tweede had ook flikkeringen en om de zoveel tijd het beeld op zwart voor 2 seconden.
Volgende week wordt hij wederom opgehaald en wacht nu op wanneer de derde wordt geleverd.
Voor mij is het zo dat dit de laatste is als hij nu weer niet goed is hoef ik hem niet meer.
Drie keer is scheepsrecht zullen we maar hopen.
Ja, in eerste instantie vond ik het nergens voor nodig ("gebeurt mij toch niet") maar nadat ik al direct vanaf het begin problemen bleek te hebben toch maar gedaan. Via eBay vallen de kosten ook heel erg mee, AppleCare voor een iMac is daar rond de vijftig euro.Anoniem: 256512 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 07:26:
[...]
Heb je hier ook Apple Care bij gekocht?
Het valt mij om eerlijk te zijn ook een beetje tegen. Hoge kwaliteit was precies een van de redenen waarom ik sinds kort naar Apple geswitcht ben. Eerder dit jaar een MBP 13" gekocht en daar was gelukkig niets mis mee. Dat uitgerekend m'n eerste iMac zoveel problemen heeft is erg zuur. Maar vooralsnog gooi ik het maar op "pech" en "kan gebeuren".Racingboy schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:58:
Over de service van Apple niets dan lof. In eerste instantie (mede op eigen initiatief) gekozen om hem te laten repareren. Nadat ik daar nog even over had nagedacht besloot ik dat ik eigenlijk helemaal geen zin had om met een apparaat dat ik net twee dagen had een reparatietraject in te gaan. Vervolgens heb ik ze weer gebeld, ze begrepen me volledig en nu wordt er een nieuwe verstuurd. Vandaag of morgen neemt UPS contact met me op om een afspraak te maken om de oude op te halen, en die afspraak kan ik plannen rond de tijd dat de nieuwe verzonden wordt zodat ik niet heel lang zonder zit. (Hij is wel te gebruiken gelukkig, het gele is irritant en het geflikker eens in de zoveel tijd ook, maar buiten dat is het nog altijd een erg fijn apparaat).markclausing schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:19:
[...]
Vooral een kwestie van naar Apple bellen als je er last van hebt en niet meteen uit je slof schiet, want dat voegt geen waarde toe.
Overigens had geen van de AppleCare medewerkers eerder van de problemen gehoord. Alleen de eerste die ik sprak zei dat hij - nadat hij wat in z'n mail had gezocht - gevonden had dat de problemen 'in onderzoek' waren, maar hij bleef vaag waar dat precies over ging.
Wordt al geregeldExirion schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:27:
[...]
Teruggaan met dat ding. Ik heb hier een 27" staan die bij een wit scherm echt overal in het beeld dezelfde kleurtemperatuur en helderheid heeft. Subliem scherm
Hier twee threads op het officiële Apple discussieforum over de problemen:
Flikkerend scherm
Gele tint
Dat is vervelend inderdaad. Gelukkig lost Apple het goed op door gewoon een nieuwe te leveren, in plaats van reparatie. Zo hoort het ook natuurlijk.Longbowh schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:06:
Kortom, de nieuwe is als het goed is in bestelling (verwachte verzenddatum 14 december) en er wordt een afspraak gemaakt om deze af te halen. Uitstekende service van Apple, dat welNu maar hopen dat de volgende wel goed is.
Zelf heb ik totaal geen last van flikkeringen en/of een raar scherm. Een perfect scherm. De harde schijf die 'zoveel' herrie zou maken heb ik ook al niet, gelukkig.
Ik heb 'm nu al twee weken maar verbaas me nog elke dag over de iMac. De power in combinatie met het design.
Dat is op alle fora zo, met alle soorten apparaten. Niks nieuws dusLongbowh schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:22:
Wordt al geregeldVind het fijn om te horen dat er ook goede exemplaren bestaan, wanneer je rondkijkt in de topics over de problemen lijkt het soms alsof ze het allemaal hebben.
Zojuist mijn 27" i7 ontvangen. Geen problemen. Alles werkt 100%...
Ik heb precies hetzelfde. Bovenin is het scherm wit (na calibratie), maar onderin wordt het echt geel.Longbowh schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:06:
Gisteren gebeld met Apple en ruim een uur aan de telefoon gehangen (waarvan het meest in de wacht). Bij mij hadden ze er ook nog nooit van gehoord. Ik moest de iMac nog een pram reset geven, wat uiteraard ook niet hielp. Ze sturen een nieuwe op, die over 18 dagen arriveert als het goed is. Vandaag kreeg ik een mail dat ik als tegemoetkoming voor het ongemak 80 euro krijg, wat wel weer netjes is.
Dat is inderdaad zo, maar zodra het je dan overkomt voelt het toch andersExirion schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:29:
[...]
Dat is op alle fora zo, met alle soorten apparaten. Niks nieuws dusJe hoort meestal weinig van de mensen die geen problemen hebben maar die zijn wel in de meerderheid.
Toch ook wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem hier. Die tachtig euro heb ik dan weer niet gekregen, beetje jammerjwchess schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:56:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Bovenin is het scherm wit (na calibratie), maar onderin wordt het echt geel.
Gisteren gebeld met Apple en ruim een uur aan de telefoon gehangen (waarvan het meest in de wacht). Bij mij hadden ze er ook nog nooit van gehoord. Ik moest de iMac nog een pram reset geven, wat uiteraard ook niet hielp. Ze sturen een nieuwe op, die over 18 dagen arriveert als het goed is. Vandaag kreeg ik een mail dat ik als tegemoetkoming voor het ongemak 80 euro krijg, wat wel weer netjes is.
Dan even een positief bericht, mijn i7 iMac werkt tot nu toe perfect. Geruisloos, snelle opstarttijd (10sec ofzo?), geen problemen met flash, goed scherm (ik heb de brightness maar op 70% inmiddels anders wordt ik verblind).
Heb vandaag ook mijn iMac 27" i7 ontvangen. Alles werkt 100% prima...
Scherm is echt geweldig. Nadeel vind ik dat het scherm vrij hoog staat en dat dit niet is aan te passen.
Even een benchmark gedraaid om de iMac te vergelijken met mijn oude Mac Pro.
Scherm is echt geweldig. Nadeel vind ik dat het scherm vrij hoog staat en dat dit niet is aan te passen.
Even een benchmark gedraaid om de iMac te vergelijken met mijn oude Mac Pro.
[ Voor 27% gewijzigd door Zware Unit op 01-12-2009 20:03 ]
Is er iemand die z'n 360 of PS3 al op de iMac 27" werkend heeft?
Heb lopen zoeken en het zou moeten kunnen m.b.v. http://store.apple.com/nl/product/TX175ZM/A?mco=MTQ2MjEyMzg. Op het ene forum vind ik de opmerking "Met deze kabel werkt het" en op het andere lees ik weer "Eind 2009 komt Apple met een kabel die dit mogelijk maakt" maar echt pics met ervaringen van mensen hierover vinden is mij nog niet gelukt.
Heb lopen zoeken en het zou moeten kunnen m.b.v. http://store.apple.com/nl/product/TX175ZM/A?mco=MTQ2MjEyMzg. Op het ene forum vind ik de opmerking "Met deze kabel werkt het" en op het andere lees ik weer "Eind 2009 komt Apple met een kabel die dit mogelijk maakt" maar echt pics met ervaringen van mensen hierover vinden is mij nog niet gelukt.
Gaat dat niet ontzettend lelijk worden? De reso van de iMac is hoger dan wat de 360 en PS3 kunnen uitsturen. LCD monitoren staan nou niet bepaald bekend om hun geweldige schaalmogelijkheden.Timmor schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:57:
Is er iemand die z'n 360 of PS3 al op de iMac 27" werkend heeft?
PSN: Sluuz
Dat wil ik dus erg graag wetenSluuz schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:04:
[...]
Gaat dat niet ontzettend lelijk worden? De reso van de iMac is hoger dan wat de 360 en PS3 kunnen uitsturen. LCD monitoren staan nou niet bepaald bekend om hun geweldige schaalmogelijkheden.
Handige en zeer noodzakelijke handleiding voor mensen die Windows 7 op hun iMac i7 willen installeren.
[ Voor 0% gewijzigd door Zware Unit op 02-12-2009 19:05 . Reden: typo ]
Klopt, maar zoals ik daar onder al gepost had, je moet eerst wel 1x rebooten anders staat die atimkdag file er nog niet.
Mijn magicmouse werkt trouwens nog niet in win7, bluetooth ding vind hem niet.
Mijn magicmouse werkt trouwens nog niet in win7, bluetooth ding vind hem niet.
Anoniem: 264313
Ik heb mijn I7 Imac inmiddels bijna een week in gebruik ... een zogenaamde "Switcher" en ik ben echt super tevreden, wat een toffe bak ! Ben de hele week bezig om alles in te richten, foto's, ITunes, IPhone etc etc.
Om te chatten heb ik inmiddels Adium geïnstalleerd en dit werkt prima voor MSN ... Ik kan echter niet de web cam gebruiken met Adium
Kent iemand een programma waar dat wel kan ?
Om te chatten heb ik inmiddels Adium geïnstalleerd en dit werkt prima voor MSN ... Ik kan echter niet de web cam gebruiken met Adium
Dit topic is gesloten.