Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 16:29

iMac 3G

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WQhyU0QyMOkttpXnTc3LWY9o/full.png
iMac specificaties:

• 21,5-inch (1920x1080) of 27-inch (2560x1440) glossy breedbeeldscherm met LED backlight
• 21,5": 3,06GHz Intel Core 2 Duo (optie: 3,33GHz Intel Core 2 Duo)
• 27": 3,06GHz Intel Core 2 Duo of 2,66 GHz Intel Core i5 (optie: 3,33 GHz C2D of 2,8GHz i5)
• 4 GB DDR3 werkgeheugen (uitbreidbaar tot 16 GB)
• 1066MHz frontside-bus en hoofdgeheugen
• PCI Express-architectuur
• 500 GB (7200 rpm), 1 TB TB (7200 rpm), of 2 TB (7200rpm) Seriële ATA-schijf
• NVIDIA GeForce 9400M met 256MB DDR3 gedeeld werkgeheugen (21,5")
• ATI Radeon 4670 (256MB) (21,5" & 27") of 4850 (512MB) (27")
• Mini DisplayPort
• Één FireWire 800-poort
• Vier USB 2.0-poorten
• SD-kaartlezer
• Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers
• Slot-loading 8x DL SuperDrive
• Ingebouwde iSight webcam
• AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd
• Wireless keyboard en Magic Mouse
• Mac OS X Snow Leopard (10.6), iLife '09, iWork '09-proefversie en meer
Fysieke dimensies:

• Hoogte: 21,5" 45,1cm / 27" 51,7cm
• Breedte: 21,5" 52,8cm / 27" 65cm
• Diepte: 21,5" 18,85cm / 27" 20,7cm
• Gewicht: 21,5" 9,3kg / 27" 13,8kg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t6XViKvz7ltleUkWWPOTtUrD/full.png
Prijzen:

• 3,06GHz: €1099 (21,5")
• 3,06GHz: €1499 (27")
Meer informatie:

• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/imac
• Kenmerken: http://www.apple.com/nl/imac/features.html

• Oude delen over de vorige iMac:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b484TK6CzGPWsUhhykz8F4Kg/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door JottemJ op 20-10-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
*gereserveerd voor geheugenupgradestappenplan (10x woordwaarde)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-05 21:05

Asitis

Dus.

ik heb de 20inch al weer een tijdje op m'n bureau staan :) Erg tevreden mee!

Ik vroeg me alleen af, ik heb steeds USB poorten tekorten en een firewire poort over, kan ik daar gewoon een (bijvoorbeeld) firewire naar mini USB kabel voor kopen en bv mijn timemachine schijf eraan hangen?

Of weet anders iemand een goede USB hub?.. Ik heb namelijk een simpel goedkoop dingetje, maar daar vallen mn externe HDs steeds uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Asitis schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:00:
ik heb de 20inch al weer een tijdje op m'n bureau staan :) Erg tevreden mee!

Ik vroeg me alleen af, ik heb steeds USB poorten tekorten en een firewire poort over, kan ik daar gewoon een (bijvoorbeeld) firewire naar mini USB kabel voor kopen en bv mijn timemachine schijf eraan hangen?

Of weet anders iemand een goede USB hub?.. Ik heb namelijk een simpel goedkoop dingetje, maar daar vallen mn externe HDs steeds uit..
Heb je niet toevallig meerdere firewire apparaten, die kun je namelijk doorlussen aan elkaar (heet dat geen daisychain ofzo?)

Wat voor soort apparaten sluit je allemaal aan via USB? Het zou geen probleem mogen zijn om bijvoorbeeld een printer en scanner op een hub aan te sluiten, maar harde schijven doen nog wel eens moeilijk. Ik zou sowieso voor een gevoede hub gaan, volgens mij maakt het daarna niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:53

Nitai

Live the life you love.

JottemJ schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:53:
*gereserveerd voor geheugenupgradestappenplan (10x woordwaarde)*
JottemJ, je weet dat dat ook gewoon in de manual/handleiding staat van Apple he? Plaatje losschroeven, geheugen erin, klaar. :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Nitai schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:13:
[...]

JottemJ, je weet dat dat ook gewoon in de manual/handleiding staat van Apple he? Plaatje losschroeven, geheugen erin, klaar. :+
Probeer ik ook eens behulpzaam te zijn voor luie Tweakers, is het weer niet goed! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat moet je met zoveel USB poorten vraag ik me af? Ik gebruik de FW800 af en toe voor een 1tb harddisk en af en toe 1 usb poort om te printen. Persoonlijk zou ik zelf kijken naar een wireless printer. Dan ben ik ook van die kabel af. Nu haal ik hem er wel elke keer uit omdat ik het geen gezicht vind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

JottemJ schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:18:
[...]

Probeer ik ook eens behulpzaam te zijn voor luie Tweakers, is het weer niet goed! :+
*;
Executor16 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:54:
Wat moet je met zoveel USB poorten vraag ik me af? Ik gebruik de FW800 af en toe voor een 1tb harddisk en af en toe 1 usb poort om te printen. Persoonlijk zou ik zelf kijken naar een wireless printer. Dan ben ik ook van die kabel af. Nu haal ik hem er wel elke keer uit omdat ik het geen gezicht vind :D
Timemachine schijf, PSP, iPhone, TomTom, card reader, digitale videocamera en ga zo maar door :) Genoeg zaken te bedenken hoor? Ook als je de standaard wired keyboard van Apple niet gebruikt en dus wireless gaat dan raak je gelijk nog meer usb poorten *kwijt*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Nitai schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:06:
[...]

*;

[...]

Timemachine schijf, PSP, iPhone, TomTom, card reader, digitale videocamera en ga zo maar door :) Genoeg zaken te bedenken hoor? Ook als je de standaard wired keyboard van Apple niet gebruikt en dus wireless gaat dan raak je gelijk nog meer usb poorten *kwijt*.
Lol, ik heb ook echt hub op hub zitten. :*) Tobo, muis, speakers, iphonedock, cameradock, 3 harde schijven, mbox. printer, cardreader en tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303166

Ik ben van plan een iMac te kopen, vooral voor het gebruiksgemak en de snelheid van het systeem. Echter wil ik graag de mogelijkheid openhouden af en toe een spelletje te spelen. Daarom heb ik een paar vragen;

- Welke grafische kaart kan ik het beste kopen?
NVIDIA GeForce 120/130 of ATI Radeon 4850

- Kan ik er vanuit gaan dat, als ik windows installeer, spellen (bv. FarCry2) bugloos kan spelen met de beste grafische kaart? (de grafische settings van de game maken wat mij betreft niet zo veel uit)

- Wat zijn jullie ervaringen met gamen op de iMac?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

:Y) Je klinkt 'Windows', gewoon een iMac kopen zoon, je wilt nooit meer iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Nitai schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:06:
[...]

*;

[...]

Ja, oke, niet echt aan gedacht op die manier. Bij mij gaat backup wireless, sync ik m'n iphone via mobileme (af en toe met usb wat muziek erop via laptop). En film & fotocamera sluit lees je toch uit via je cardreader? waarom zou je die apart willen. Ik sluit 1 keer in de maand de cardreader aan om foto's en video over te zetten (gewoon via toetsenbord). Ow ja, navi is gewoon vast, maar TomTom hoef je toch ook maar 1 keer te installeren, of update je die elke dag?

[ Voor 6% gewijzigd door Executor16 op 23-05-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:37

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Anoniem: 303166 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:42:
Ik ben van plan een iMac te kopen, vooral voor het gebruiksgemak en de snelheid van het systeem. Echter wil ik graag de mogelijkheid openhouden af en toe een spelletje te spelen. Daarom heb ik een paar vragen;

- Welke grafische kaart kan ik het beste kopen?
NVIDIA GeForce 120/130 of ATI Radeon 4850

- Kan ik er vanuit gaan dat, als ik windows installeer, spellen (bv. FarCry2) bugloos kan spelen met de beste grafische kaart? (de grafische settings van de game maken wat mij betreft niet zo veel uit)

- Wat zijn jullie ervaringen met gamen op de iMac?

Alvast bedankt voor de reacties!
ik game wel eens met de voormalige 24" met 2600XT. Alleen een andere muis is gewenst ;) Voor de rest gaat t prima. Ben geen hardcore gamer, anders had ik wel een windowsbak gekocht.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303166

Mooi om te horen, ik ben ook geen hardcore gamer, wil alleen de optie openhouden om af en toe is wat te spelen. Waarschijnlijk voldoet de iMac dan wel aan mijn eisen.

Maar welke grafische kaart kan ik het beste nemen, ik heb gehoord dat de beste kaart nog wel eens vastlopers veroorzaakt?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 303166 op 23-05-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:27
Anoniem: 303166 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:51:
Mooi om te horen, ik ben ook geen hardcore gamer, wil alleen de optie openhouden om af en toe is wat te spelen. Waarschijnlijk voldoet de iMac dan wel aan mijn eisen.

Maar welke grafische kaart kan ik het beste nemen, ik heb gehoord dat de beste kaart nog wel eens vastlopers veroorzaakt?
Voor zover ik heb begrepen is er een drastisch verschil tussen de 120 en de 130. Als je wat serieuzer wil spelen zou ik voor de 130 gaan en voor het lichtere werk voor de 120. Als je meer wilt gamen en toch een mac wilt dan zou ik voor de beste kaart gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 303166 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:51:

De beste kaart waar jij het over hebt (de ATI Radeon HD 4850) had in het begin vastlopers. Maar dat is na een korte tijd al gelijk verholpen door een update van Apple. Ik draai hier nu Call of Duty 4 op high res en mijn vriendin speelt dan Sims 2 met 8 expansions ook op 1920x1200. Werkt allemaal helemaal vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-05 21:05

Asitis

Dus.

Rox_NL schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:09:
[...]

Heb je niet toevallig meerdere firewire apparaten, die kun je namelijk doorlussen aan elkaar (heet dat geen daisychain ofzo?)

Wat voor soort apparaten sluit je allemaal aan via USB? Het zou geen probleem mogen zijn om bijvoorbeeld een printer en scanner op een hub aan te sluiten, maar harde schijven doen nog wel eens moeilijk. Ik zou sowieso voor een gevoede hub gaan, volgens mij maakt het daarna niet meer uit.
Ik heb helemaal geen firewire apparaten, en de hub die ik had/heb heeft een aparte voeding.. Toch vallen mn externe HDs er steeds op uit.. Maargoed, ik had er 2, die zitten nu allebei vol, dus ik zit eraan te denken om ook een draadloze 1TB capsule te kopen, lost meteen een hoop op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Executor16 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:32:
[...]

Ja, oke, niet echt aan gedacht op die manier. Bij mij gaat backup wireless, sync ik m'n iphone via mobileme (af en toe met usb wat muziek erop via laptop). En film & fotocamera sluit lees je toch uit via je cardreader? waarom zou je die apart willen. Ik sluit 1 keer in de maand de cardreader aan om foto's en video over te zetten (gewoon via toetsenbord). Ow ja, navi is gewoon vast, maar TomTom hoef je toch ook maar 1 keer te installeren, of update je die elke dag?
Ik heb geen Mobile Me (de iPod van m'n vrouw en m'n shuffle hebben toch usb nodig), m'n Time Machine schijf is ook niet draadloos. M'n HD camera werkt wel met een SD kaartje, maar m'n mini dvi videocamera niet. M'n Logitech Desktop setje gebruikt ook een usb poort en heeft geen usb poorten via toetsenbord. Wie zegt dat ik m'n TomTom elke dag update? Je had het over de 'overdaad' aan usb poorten. Als ik m'n cardreader aansluit, haal ik hem niet meer weg, ik laat hem er gewoon in hangen. Elke keer zaken maar loskoppelen voor een beter esthetisch verantwoorde omgeving maakt mij echt niet uit. Ook m'n iMac heb ik om op te werken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Asitis schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:07:
[...]

Ik heb helemaal geen firewire apparaten, en de hub die ik had/heb heeft een aparte voeding.. Toch vallen mn externe HDs er steeds op uit.. Maargoed, ik had er 2, die zitten nu allebei vol, dus ik zit eraan te denken om ook een draadloze 1TB capsule te kopen, lost meteen een hoop op :P
Het kan inderdaad gebeuren dat harde schijven uitvallen via de hub, maar kun je het niet zo aansluiten dat de harde schijven werken via de usb-poorten van het systeem en de overige apparaten via de hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:05
Hoe zit het met die geruchten over prijsverlagingen op alle macs? Zijn die nog steeds aan de gang of is dat allemaal onwaar gebleken?

Vriend van mij heeft trouwens vorige week bij de Mediamarkt de imac 24 inch 2,8ghz 2gb ram en radeon 2600 pro gekocht voor 1050 euro, echt klasse prijs als je het mij vraagt. Zet er 2gb bij en je hebt een snellere imac dan het huidige instap model van 1400 euro. Sowieso eigenlijk al wel denk ik.

Was 1250 euro normaal, maar ging die week 16% vanaf.

[ Voor 57% gewijzigd door DarkShadow op 25-05-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
DarkShadow schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:49:
Hoe zit het met die geruchten over prijsverlagingen op alle macs? Zijn die nog steeds aan de gang of is dat allemaal onwaar gebleken?

Vriend van mij heeft trouwens vorige week bij de Mediamarkt de imac 24 inch 2,8ghz 2gb ram en radeon 2600 pro gekocht voor 1050 euro, echt klasse prijs als je het mij vraagt. Zet er 2gb bij en je hebt een snellere imac dan het huidige instap model van 1400 euro. Sowieso eigenlijk al wel denk ik.

Was 1250 euro normaal, maar ging die week 16% vanaf.
Ja, 1050 euro is echt goedkoop voor een 24'' iMac, want voor 50 euro meer heb je nog maar een 20'' iMac. Zouden ze er na 17 juni nog zijn, of ben ik dan te laat? Ik zou er op zich wel 1250 euro voor willen betalen, want die 16% krijg je er sowieso al niet meer vanaf. Dan scheelt het me alsnog 150 euro en anders 350 euro.

Daar moet ik toch aardig lang voor werken. Het is wel zo dat hij maar een hardeschijf van 'maar' 320 GB en een intern geheugen van 'maar' 2 GB heeft t.o.v. de nieuwste 24'' iMac die een hardeschijf van 640 GB en een intern geheugen van 4 GB heeft. Daarentegen is de videokaart van de nieuwste 24'' iMac een stuk minder goed.

Edit: Als ik bij een Apple Premium Reseller de standaard 24'' iMac koop, kan ik er dan ook voor kiezen om de draadloze muis en het draadloze muis van Apple erbij te nemen?

[ Voor 21% gewijzigd door syltheboy op 25-05-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282664

Edit: Als ik bij een Apple Premium Reseller de standaard 24'' iMac koop, kan ik er dan ook voor kiezen om de draadloze muis en het draadloze muis van Apple erbij te nemen?
Dat lijkt me duidelijk? Ik denk dat ze alleen maar willen dat je meer koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 282664 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:04:
[...]

Dat lijkt me duidelijk? Ik denk dat ze alleen maar willen dat je meer koopt?
Oké, maar gaat dat hetzelfde als bij de online Apple Store? Dus niet dat ik gewoon de volle prijs betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Loop een APR binnen en vraag het ze zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Frietsaus schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:44:
Loop een APR binnen en vraag het ze zou ik zeggen.
Ik heb contact opgenomen met Amac Amersfoort en ze zeiden dat alle Macs ook met draadloos toetsenbord en draadloze muis verkrijgbaar zijn. :P Al m'n examens zijn inmiddels achter de rug, dus nu is het afwachten tot 17 juni en dan weet ik of ik hem wel of niet kan aanschaffen. Die vrijdag of zaterdag ga ik waarschijnlijk meteen met m'n vader naar Amac Amersfoort om hem aan te schaffen. :9~ Dan post ik zo snel mogelijk een foto van m'n nieuwe setup in Het grote "Show je Apple computer" topic hier op GoT.

[ Voor 39% gewijzigd door syltheboy op 28-05-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
syltheboy schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:45:
[...]

Ik heb contact opgenomen met Amac Amersfoort en ze zeiden dat alle Macs ook met draadloos toetsenbord en draadloze muis verkrijgbaar zijn. :P Al m'n examens zijn inmiddels achter de rug, dus nu is het afwachten tot 17 juni en dan weet ik of ik hem wel of niet kan aanschaffen. Die vrijdag of zaterdag ga ik waarschijnlijk meteen met m'n vader naar Amac Amersfoort om hem aan te schaffen. :9~ Dan post ik zo snel mogelijk een foto van m'n nieuwe setup in Het grote "Show je Apple computer" topic hier op GoT.
Weet je al welk model je precies gaat aanschaffen? Ik weet dat ze bij Amac veel modellen wel op voorraad hebben, maar als je bijvoorbeeld een andere gpu/harddisk wilt, kan het nog wel eens lastiger worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Rox_NL schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:46:
[...]

Weet je al welk model je precies gaat aanschaffen? Ik weet dat ze bij Amac veel modellen wel op voorraad hebben, maar als je bijvoorbeeld een andere gpu/harddisk wilt, kan het nog wel eens lastiger worden ;).
Ja, de standaard 24'' iMac met een draadloos toetsenbord en draadloze muis. ;) Daarvoor betaal ik 50 euro extra. :) Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om m'n Logitech VX Nano te blijven gebruiken en gewoon geen draadloze muis van Apple te nemen. Wat zal ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

syltheboy schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:52:
[...]

Ja, de standaard 24'' iMac met een draadloos toetsenbord en draadloze muis. ;) Daarvoor betaal ik 50 euro extra. :) Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om m'n Logitech VX Nano te blijven gebruiken en gewoon geen draadloze muis van Apple te nemen. Wat zal ik doen?
Kerel, wij kunnen toch niet voor jou beslissen welke muis je moet nemen. Ga even langs zo'n Apple winkel, kijk of je de muis lekker vindt werken. Ik ben tevreden over die Apple muis, maar er zijn ook heel veel mensen die dat niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 26121 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:15:
[...]

Kerel, wij kunnen toch niet voor jou beslissen welke muis je moet nemen. Ga even langs zo'n Apple winkel, kijk of je de muis lekker vindt werken. Ik ben tevreden over die Apple muis, maar er zijn ook heel veel mensen die dat niet zijn.
Ja, da's waar! :P Ik heb zo'n iMac wel eens geprobeerd bij Amac Amersfoort, maar heb niet echt op de ergonomie van de muis gelet. Voordat ik de iMac aanschaf probeer ik die Apple muis nog even uit en dan kan ik gaan beslissen. Mocht ik er alsnog na verloop van tijd niet tevreden over zijn, dan kan ik altijd nog m'n Logitech VX Nano pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
syltheboy schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:26:
[...]

Ja, da's waar! :P Ik heb zo'n iMac wel eens geprobeerd bij Amac Amersfoort, maar heb niet echt op de ergonomie van de muis gelet. Voordat ik de iMac aanschaf probeer ik die Apple muis nog even uit en dan kan ik gaan beslissen. Mocht ik er alsnog na verloop van tijd niet tevreden over zijn, dan kan ik altijd nog m'n Logitech VX Nano pakken.
Ik denk niet dat het mogelijk is om de iMac helemaal zonder muis geleverd te krijgen. Misschien kan het wel, maar dan zou ik niet uitgaan van korting ;).

Om een indruk te geven: ik ben echt een Mighty Mouse hater, het is echt het grootste onding in jaren.. (gebruik nog steeds met volle tevredenheid mijn MX1000). Wat betreft het toetsenbord wissel ik het gebruik eigenlijk best wel af (heb een alu wireless en wired). Zit nu weer in de draadloze periode, maar voor werk met cijfers is het numpad echt een ongelooflijk voordeel. Daarbij vind ik het geluid dat de wired maakt leuker klinken dan de wireless (maar dit is natuurlijk een non-argument).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 18:14
ik heb net de mijn gekocht. foto's binnenkort in het show je apple topic

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Rox_NL schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:31:
Ik denk niet dat het mogelijk is om de iMac helemaal zonder muis geleverd te krijgen. Misschien kan het wel, maar dan zou ik niet uitgaan van korting ;).
Ja, dat snap ik! :9 Daar gaat het me ook niet om, maar ik zit te twijfelen of ik wel of geen draadloze muis erbij neem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

syltheboy schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:46:
[...]

Ja, dat snap ik! :9 Daar gaat het me ook niet om, maar ik zit te twijfelen of ik wel of geen draadloze muis erbij neem. ;)
Je kan ook gewoon eerst niet het draadloze spul erbij kopen. En blijkt dat je toch liever alles daardloos wilt hebben, koop je dat er gewoon later bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:13
Je kan ook gewoon eerst niet het draadloze spul erbij kopen. En blijkt dat je toch liever alles daardloos wilt hebben, koop je dat er gewoon later bij?
Als je gelijk wireless koopt, kost het je €50. Als je het later koopt, kost het je €148. Is wel een verschil van een kleine €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuwor schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:15:
[...]

Als je gelijk wireless koopt, kost het je €50. Als je het later koopt, kost het je €148. Is wel een verschil van een kleine €100.
Owh .. dat maakt het inderdaad iets anders. Gewoon kopen dat spul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Anoniem: 282664 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:03:
[...]

Owh .. dat maakt het inderdaad iets anders. Gewoon kopen dat spul :P
kun je je bedrade units natuurlijk nog wel verkopen (of reserve :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
stefan_el schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:22:
[...]

kun je je bedrade units natuurlijk nog wel verkopen (of reserve :P)
Ja, da's waar! :P Maar ja, ik denk dat ik er toch het beste een draadloos toetsenbord en draadloze muis bij kan nemen. Anders moet ik dat er later misschien weer bijkopen en ben ik veel meer geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Heb zelf m'n wireless Apple keyboard bij Ebay vandaan (UK), heeft me 35 euro incl. verzendkosten gekost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nitai schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 22:09:
Heb zelf m'n wireless Apple keyboard bij Ebay vandaan (UK), heeft me 35 euro incl. verzendkosten gekost ;)
Ja, da's geen geld! ;) Maar ja, ik koop niet zo snel dingen bij Ebay. Ik heb er me nooit zo in verdiept, eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

syltheboy schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:28:
[...]

Ja, da's geen geld! ;) Maar ja, ik koop niet zo snel dingen bij Ebay. Ik heb er me nooit zo in verdiept, eigenlijk. :P
Was het een dealer, dan zou ik graag zijn naam willen. Wellicht haal ik er ook 1.

Maar ik heb een vraag over bootcamp. Welke Nvidia drivers kan ik van hun erop zetten. De gewone PC-drivers of de notebook-drivers. Ik heb de Imac24 early 2009 model. Daar zit in principe een 9400M in daarom vraag ik het maar even. En kan ik later de partitie voor windows/later vergroten?

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik kan het nergens vinden als op google zoek via 'imac 24 dimensions' maar kan iemand mij vertellen wat de hoogte is van dit specifieke stuk: vanaf de poot van de iMac tot de eerste pixellijn op het beeldscherm. Ik wil dit graag weten zodat ik kan bepalen welke hoek mijn hoofd heeft t.o.v. het beelscherm wat ik nu heb (of ik dus meer naar boven moet kijken dan ik gewend ben of niet).

Gekke vraag, maar wellicht heeft iemand het antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 12:31

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

osc4r schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:32:
Ik kan het nergens vinden als op google zoek via 'imac 24 dimensions' maar kan iemand mij vertellen wat de hoogte is van dit specifieke stuk: vanaf de poot van de iMac tot de eerste pixellijn op het beeldscherm. Ik wil dit graag weten zodat ik kan bepalen welke hoek mijn hoofd heeft t.o.v. het beelscherm wat ik nu heb (of ik dus meer naar boven moet kijken dan ik gewend ben of niet).

Ik heb zelf een 24" uit eind 2008, maar hier heb je een site die mogelijk heel veel van je vragen beantwoord.
Maar dat lees ik nog wel denk ik.
http://www.everymac.com/s...num-early-2009-specs.html

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

osc4r schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:32:

Heb het even opgemeten: 17cm (model 2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

DFC-Neo schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:17:
[...]

Was het een dealer, dan zou ik graag zijn naam willen. Wellicht haal ik er ook 1.

Maar ik heb een vraag over bootcamp. Welke Nvidia drivers kan ik van hun erop zetten. De gewone PC-drivers of de notebook-drivers. Ik heb de Imac24 early 2009 model. Daar zit in principe een 9400M in daarom vraag ik het maar even. En kan ik later de partitie voor windows/later vergroten?
Ik heb het bij deze seller vandaan. Het was een nieuwe (niet refurbished en ook niet 2e hands).
http://cgi.ebay.co.uk/App...0.m14&_trkparms=72%3A1690|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:39:
[...]

Heb het even opgemeten: 17cm (model 2008).
Thanks! Ik kon overal wel het formaat vinden vanaf de voet tot aan het hoogste punt van het scherm (20.5 inch) maar de afstand van de voet tot aan het scherm zelf kon ik nergens vinden. Weet ik genoeg, binnenkort bestellen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb hier een Grab'n'Go Netwerk Harde Schijf van 500 GB, maar kan ik deze ook gebruiken op m'n toekomstige iMac? Ik heb gehoord dat je hem eerst moet formateren naar NTFS en een speciaal programma moet installeren om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Nee hoor, als het een netwerk schijf is dan kun je hem gewoon met samba mounten. Over het netwerk maakt het niet uit in welke filesystem het geformateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nitai schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:24:
Nee hoor, als het een netwerk schijf is dan kun je hem gewoon met samba mounten. Over het netwerk maakt het niet uit in welke filesystem het geformateerd is.
Nee, maar ik gebruik hem niet als netwerk schijf. Ik wil hem gewoon via USB aansluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

syltheboy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:22:
Ik heb hier een Grab'n'Go Netwerk Harde Schijf van 500 GB, maar kan ik deze ook gebruiken op m'n toekomstige iMac? Ik heb gehoord dat je hem eerst moet formateren naar NTFS en een speciaal programma moet installeren om het werkend te krijgen.
Formatteren kan gewoon met disk utility dat bij Mac OS X zit. En dan zou ik HFS doen in plaats van NTFS. Let wel, je harddisk wordt hiermee volledig gewist. Als je met behoud van data wil converteren zul je aparte programmatuur moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 26121 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:46:
[...]

Formatteren kan gewoon met disk utility dat bij Mac OS X zit. En dan zou ik HFS doen in plaats van NTFS. Let wel, je harddisk wordt hiermee volledig gewist. Als je met behoud van data wil converteren zul je aparte programmatuur moeten zoeken.
Wat bedoel je met aparte programmatuur? M'n vader heeft ook een externe harddisk van 1 TB, daar kan ik alles eventueel naar verplaatsen. Als ik m'n externe harddisk formatteer, dan kan ik alles later toch weer terugplaatsen? Wat is eigenlijk het verschil tussen HFS en NTFS?

[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 03-06-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Had laatst iets grappigs meegemaakt, misschien is het voor jullie allemaal logisch maar toch wilde ik het even posten.

Bij mij thuis viel heel even de stroom uit, voor nog geen seconde. Waarschijnlijk een piekspanning ofzo. Mijn TV, PlayStation 3, surround set, wekker, router en alles viel uit en ging meteen in standby omdat de stroom er meteen weer opkwam. Het vreemde was dat mijn iMac als enige in het hele huis tijdens dat moment gewoon is aangebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Heeft iemand een suggestie voor een programma die XML, cache beetje opruimt in OSX. Ik heb dus een paar weken mijn imac en wil dus mijn systeem snel en schoon houden. Internet cache kan ik wel vinden en verwijderen maar hoe zit het dan met alle andere dingen. Voor windows heb je Ccleaner ervoor, wat je voor de mac?

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

in de terminal:
sudo periodic daily weekly monthly
of Onyx

[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 05-06-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 12:31

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

DFC-Neo schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:37:
Heeft iemand een suggestie voor een programma die XML, cache beetje opruimt in OSX. Ik heb dus een paar weken mijn imac en wil dus mijn systeem snel en schoon houden. Internet cache kan ik wel vinden en verwijderen maar hoe zit het dan met alle andere dingen. Voor windows heb je Ccleaner ervoor, wat je voor de mac?
Ik gebruik al een poosje MainMenu, en ben daarover tevreden. Moet alleen even melden dat ik niet alles gebruik alleen tot nu toe, het " cleaning" gedeelte.

Naam: MainMenu
Link: http://www.santasw.com/

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik zat eens te kijken op de website van Amac voor de standaard 24'' iMac uit 2008 en 2009, maar ik zag dat die uit 2008 5 nits minder helder is dan die uit 2009. Is dit duidelijk te merken, of valt dat wel mee? Als ik die uit 2008 koop bespaar ik namelijk 150 euro voor een met betere specificaties. Vooral de videokaart is volgens velen een stuk beter, maar 2 GB geheugen is eigenlijk wel een beetje weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
@syltheboy: Met dat model uit 2008 is niets mis, en als je 2GB aan geheugen weinig vind, kan je dit heel makkelijk zelf upgraden naar 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Fuwor schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:35:
@syltheboy: Met dat model uit 2008 is niets mis, en als je 2GB aan geheugen weinig vind, kan je dit heel makkelijk zelf upgraden naar 4GB.
Oké, da's mooi! :P Het probleem is dat ik over 11 dagen pas weet of ik hem wel of niet mag aanschaffen, maar met een beetje geluk hebben ze hem dan nog op voorraad. :) En anders kan ik altijd nog bij Dynabyte kijken of ze hem nog hebben. ;) Ik wil het toetsenbord eigenlijk wel draadloos hebben en daar kun je niet voor kiezen bij het model uit 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
syltheboy schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:02:
[...]

Oké, da's mooi! :P Het probleem is dat ik over 11 dagen pas weet of ik hem wel of niet mag aanschaffen, maar met een beetje geluk hebben ze hem dan nog op voorraad. :) En anders kan ik altijd nog bij Dynabyte kijken of ze hem nog hebben. ;) Ik wil het toetsenbord eigenlijk wel draadloos hebben en daar kun je niet voor kiezen bij het model uit 2008.
media markt heeft er voldoende op voorraad anders dixons nog wel. vandaag heb ik mijn geheugen geupgrade naar 4 gigabite. ik merk nog geen verschil. maar ja heb hem net 2 weken. en had nog geen zware tools erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dutchzilla schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:17:
[...]

media markt heeft er voldoende op voorraad anders dixons nog wel. vandaag heb ik mijn geheugen geupgrade naar 4 gigabite. ik merk nog geen verschil. maar ja heb hem net 2 weken. en had nog geen zware tools erop gezet
Oké, maar ik gebruik ook niet echt zware tools. Waarschijnlijk is die 2 GB voor mij voldoende, maar toch is het handig om 2 GB extra te hebben. Als ik op de site van dixons kijk dan zie ik niet dat ze de standaard 24'' iMac uit 2008 hebben. Van media markt weet ik wel dat ze hem nog op voorraad hebben, maar dan moet ik helemaal naar Utrecht en Amac, dynabyte en dixons zitten allebei bij me in de binnenstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
syltheboy schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:37:
[...]

Oké, maar ik gebruik ook niet echt zware tools. Waarschijnlijk is die 2 GB voor mij voldoende, maar toch is het handig om 2 GB extra te hebben. Als ik op de site van dixons kijk dan zie ik niet dat ze de standaard 24'' iMac uit 2008 hebben. Van media markt weet ik wel dat ze hem nog op voorraad hebben, maar dan moet ik helemaal naar Utrecht en Amac, dynabyte en dixons zitten allebei bij me in de binnenstad.
in de winkel van dixons zag ik ze vandaag staan.
weet niet waar je woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dutchzilla schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:10:
[...]

in de winkel van dixons zag ik ze vandaag staan.
weet niet waar je woont?
Ik woon zelf in Amersfoort, maar ik weet niet of ze hem daar ook hebben. Op de website zag ik hem in ieder geval niet staan. Als je een iMac niet in een Apple Premium Reseller maar in een 'gewone' winkel koopt, kun je hem dan ook omruilen als je één dode pixel hebt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Je hebt het recht om je product die je gekocht hebt binnen zeven (7) aantal dagen terug te mogen brengen naar het verkooppunt waar je het product hebt gekocht.
Verplichtingen van de verkoper (Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek)

1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
Maar: lijkt erop dat dit alleen voor kopen op afstand is, ik ga nog even verder zoeken.

EDIT: Nog een quote:
quote: Yaratje @ OneMoreThing
In een APR wordt altijd verteld dat je een Mac met een dode pixel wél gewoon om kunt ruilen. Ze doen net alsof je in de Apple Store dit niet kan. Ik had de Apple Store gebeld, en die zeiden mij dat ik het recht heb om doe MacBook Pro om te ruilen binnen een x aantal dagen (geloof 7 dagen). Ze boden hun excuus aan en zouden mij met spoed een nieuwe opsturen

[ Voor 28% gewijzigd door Fuwor op 06-06-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
syltheboy schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:18:
[...]

Ik woon zelf in Amersfoort, maar ik weet niet of ze hem daar ook hebben. Op de website zag ik hem in ieder geval niet staan. Als je een iMac niet in een Apple Premium Reseller maar in een 'gewone' winkel koopt, kun je hem dan ook omruilen als je één dode pixel hebt of niet?
in jouw geval zou ik naar Utrecht gaan dan de media markt in gaan en hem dar kopen. je mag hem namelijk met 1 dode pixel gewon omruilen daar. eventueel zetten ze daar enkel voor de kosten van de so-dimms indien op voorraad 4 GB geheugen erin. Je betaald dan geen service kosten voor het plaatsen. Maar je kunt dit ook makkelijk zelf doen.

Ik moet ook zeggen dat ik veel beter geholpen werd bij de mediamarkt in Utrecht. dan bij de a-mac en htr
die hadden er blijkbaar geen zin in die avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dutchzilla schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 19:32:
[...]

in jouw geval zou ik naar Utrecht gaan dan de media markt in gaan en hem dar kopen. je mag hem namelijk met 1 dode pixel gewon omruilen daar. eventueel zetten ze daar enkel voor de kosten van de so-dimms indien op voorraad 4 GB geheugen erin. Je betaald dan geen service kosten voor het plaatsen. Maar je kunt dit ook makkelijk zelf doen.

Ik moet ook zeggen dat ik veel beter geholpen werd bij de mediamarkt in Utrecht. dan bij de a-mac en htr
die hadden er blijkbaar geen zin in die avond.
Oké, maar straks hebben ze hem niet en ben ik helemaal voor niets naar Utrecht gegaan. Of dan kom ik bijvoorbeeld thuis en merk ik dat ik een dode pixel heb. Dan zou ik dat 'hele' eind weer terug moeten. Zijn daar de so-dimms goedkoop? Ik wil eigenlijk ook een draadloos toetsenbord erbij, maar bij media markt kun je daar niet voor kiezen. Bij het model uit 2008 kun je daar sowieso niet voor kiezen, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 06-06-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
syltheboy schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:08:
[...]

Oké, maar straks hebben ze hem niet en ben ik helemaal voor niets naar Utrecht gegaan.
Je kan ze ook even bellen of ze hem daar voor je hebben staan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Fuwor schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:20:
[...]

Je kan ze ook even bellen of ze hem daar voor je hebben staan dan.
Oké, dan zou ik hem daar ook eventueel wel kunnen reserveren. Maar ja, zo ver is het nog niet. Ik wacht nog 11 dagen in spanning af, want dan weet ik of ik wel of niet geslaagd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
syltheboy schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:27:
[...]

Oké, dan zou ik hem daar ook eventueel wel kunnen reserveren. Maar ja, zo ver is het nog niet. Ik wacht nog 11 dagen in spanning af, want dan weet ik of ik wel of niet geslaagd ben.
In ieder geval hoop ik dat je geslaagd bent!

Hun tel. nummer is trouwens 030-2337100, heb ze laatst ook gebeld trouwens. Werd erg vriendelijk te woord gestaan (alleen ging dit gesprek dan niet over een iMac/ander Apple product).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
syltheboy schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:08:
[...]

Oké, maar straks hebben ze hem niet en ben ik helemaal voor niets naar Utrecht gegaan. Of dan kom ik bijvoorbeeld thuis en merk ik dat ik een dode pixel heb. Dan zou ik dat 'hele' eind weer terug moeten. Zijn daar de so-dimms goedkoop? Ik wil eigenlijk ook een draadloos toetsenbord erbij, maar bij media markt kun je daar niet voor kiezen. Bij het model uit 2008 kun je daar sowieso niet voor kiezen, toch?
even bellen van de te voren. eventueel kun je vragen of ze hem in het service center even laten zien. zodat je zeker geen dode pixels hebt. Die so-dimms zijn 32 euro per stuk. bij paradigit eventueel 25 euro maar dat is gelijk veel verder weg. mycom heeft helemaal niks meer tegenwoordig. dus 32 euro is een mooie prijs.

een draadloos toetsenbord hebben ze wel, alleen moet je die erbij kopen helaas. bij een 2008 model kun je inderdaad niet wisselen.

Maar bel ze van te voren even of ze er nog zijn op dat moment. anders kun je de dixons in de v&d 100 meter verderop even bellen.

of de a-mac. alleen zou ik het geheugen dan ergens anders kopen. 70 euro per dimm vind ik wat veel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dutchzilla schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:55:
bij paradigit eventueel 25 euro maar dat is gelijk veel verder weg. mycom heeft helemaal niks meer tegenwoordig. dus 32 euro is een mooie prijs.

een draadloos toetsenbord hebben ze wel, alleen moet je die erbij kopen helaas. bij een 2008 model kun je inderdaad niet wisselen.
Waarschijnlijk koop ik m'n iMac gewoon bij Amac hier in Amersfoort en koop ik later bij paradigit 2 GB erbij. Zelf is het namelijk ook makkelijk te doen.

Edit: Voor de standaard 24'' iMac 2.8 GHz betaal je 1250 euro. Met 2 GB extra geheugen kom je op 1275 euro. Daar komt nog een draadloos toetsenbord van 80 euro bij, dus dan kom je op 1355 euro.

Voor de standaard 24'' iMac 2.66 GHz betaal je 1400 euro. Daar komt nog de optie voor een draadloos toetsenbord van 30 euro en een Apple Remote van 20 euro bij, dus dan kom je op 1450 euro.

Met de eerste optie ben ik dus goedkoper uit en heb ik nog een bedraad toetsenbord over, die m'n vader kan gebruiken op z'n Windows pc. Maar ja, ik kan hem natuurlijk ook verkopen! :9

[ Voor 37% gewijzigd door syltheboy op 07-06-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-06 20:32
syltheboy schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:29:
[...]

Waarschijnlijk koop ik m'n iMac gewoon bij Amac hier in Amersfoort en koop ik later bij paradigit 2 GB erbij. Zelf is het namelijk ook makkelijk te doen.

Edit: Voor de standaard 24'' iMac 2.8 GHz betaal je 1250 euro. Met 2 GB extra geheugen kom je op 1275 euro. Daar komt nog een draadloos toetsenbord van 80 euro bij, dus dan kom je op 1355 euro.

Voor de standaard 24'' iMac 2.66 GHz betaal je 1400 euro. Daar komt nog de optie voor een draadloos toetsenbord van 30 euro en een Apple Remote van 20 euro bij, dus dan kom je op 1450 euro.

Met de eerste optie ben ik dus goedkoper uit en heb ik nog een bedraad toetsenbord over, die m'n vader kan gebruiken op z'n Windows pc. Maar ja, ik kan hem natuurlijk ook verkopen! :9
Nog even iLife '09 a 80 euro en dan ben je 15 euro goedkoper uit ;)

Ik zit ook serieus te twijfelen tussen het oude en het nieuwe model. Aangezien ik geen spelletjes speel denk ik dat ik met de 24" 2.66 9400M wel prima uitkan. iLife '09 wil ik sowieso hebben dus ik denk dat het voordeel dat ik kan halen uit het oude model niet heel groot is. Uiteraard wacht nog wel ff het WWDC af, ik verwacht niks nieuws, maar je weet maar nooit..

Wat ik wel jammer vind is dat de 80 euro korting op een printer niet geldt voor alle printers, de canon mp620 die ik wil (in de .com store wel met $100 korting) staat niet in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Biggg schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:32:
[...]

Nog even iLife '09 a 80 euro en dan ben je 15 euro goedkoper uit ;)

Ik zit ook serieus te twijfelen tussen het oude en het nieuwe model. Aangezien ik geen spelletjes speel denk ik dat ik met de 24" 2.66 9400M wel prima uitkan. iLife '09 wil ik sowieso hebben dus ik denk dat het voordeel dat ik kan halen uit het oude model niet heel groot is. Uiteraard wacht nog wel ff het WWDC af, ik verwacht niks nieuws, maar je weet maar nooit..

Wat ik wel jammer vind is dat de 80 euro korting op een printer niet geldt voor alle printers, de canon mp620 die ik wil (in de .com store wel met $100 korting) staat niet in het lijstje.
Maar ja, ik hoef iLife '09 er niet bij te hebben. ;) Het enige spel wat ik trouwens speel is; 'De Sims 3.' Daar is de standaard 24'' iMac 2.66 GHz ook geschikt voor, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 07-06-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Toevallig dat je het net over de Sims hebt. Ik vraag me af hoe deze draat op een 20 inch 2.66, 4GB en 2600PRO 256mb.

Ik kan namelijk nergens benchmarks vinden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
ronwiel schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:39:
Toevallig dat je het net over de Sims hebt. Ik vraag me af hoe deze draat op een 20 inch 2.66, 4GB en 2600PRO 256mb.

Ik kan namelijk nergens benchmarks vinden of zo.
Ik heb toevallig het doosje van De Sims 3 voor me en er staat dat je Mac OS X 10.5.7 Leopard of hoger en minimaal 2 GB geheugen moet hebben om het spel te spelen. Er staat ook dat dit met 2600PRO geen probleem moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik vraag me dan alleen af op welke instellingen ik het zaakje kan laten draaien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
ronwiel schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:48:
Ik vraag me dan alleen af op welke instellingen ik het zaakje kan laten draaien :).
Tja, ze berekenen het op de standaard instellingen. Maak je maar niet druk, want De Sims 3 draait prima op je iMac. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
[...]

er zitten nu 2 reepjes van 1gb in. dus je moet er 2 reepjes van 2gb bij doen is 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dutchzilla schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:14:
[...]

er zitten nu 2 reepjes van 1gb in. dus je moet er 2 reepjes van 2gb bij doen is 50 euro.
Oké, dus dan kom ik uit op 1380 euro. ;) Da's ook netjes! :P Dan heb ik dus voor 70 euro minder een extra bedraad toetsenbord over. Met dat draadloos toetsenbord en 4 GB wacht ik dan waarschijnlijk nog wel even, maar ik kan het ook gelijk goed doen. Is het standaard 24'' model uit 2008 nou beter om De Sims 3 op te spelen dan het model uit 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Hangt van de videokaar af. De nieuwe nVidia die nu in de basis modellen zit is geloof ik minder dan de 2600 pro van vorig jaar. Zeker op de resolutie van de 24 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
ronwiel schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:36:
Hangt van de videokaar af. De nieuwe nVidia die nu in de basis modellen zit is geloof ik minder dan de 2600 pro van vorig jaar. Zeker op de resolutie van de 24 inch.
Ja, ik wil De Sims 3 toch wel op 1920x1200 kunnen spelen. Over ruim één week zijn er vast nog wel exemplaren van de 24'' iMac 2.8GHz uit 2008 te vinden. Het liefst koop ik hem bij Amac hier in Amersfoort en anders wordt het bij Dixons, Media Markt of Dynabyte.

De reden waarom ik Dynabyte op de laatste plek heb gezet, is omdat hij daar 50 euro duurder is en da's toch een hoop geld. Later koop ik dan bij Paradigit nog wel 4 GB geheugen voor 50 euro erbij. Waar is het draadloos toetsenbord het goedkoopst? Dan bedoel ik een 'gewone winkel' en geen webshop. Anders koop ik hem misschien op Tweakers Vraag & Aanbod of Marktplaats.

Wellicht is er in dit topic iemand die z'n draadloos toetsenbord zou willen ruilen tegen m'n bedraad toetsenbord + een eventuele bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 11:54

Bellerophon

Persona non grata

Ben weer aan het zoeken naar een Mac, tijden geleden een MB gehad, maar lijkt mij nu geweldig om een iMac te nemen. Hoe draaien windows games hierop? (dualboot natuurlijk)

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zelf een iMac 24" 2.8 met 4gb en 256mb RadeonHD2600 kaart ( eind 2007 model ). Dat draait spellen onder osx en windows ontzettend prima. Draai zelf veel racespellen, rFactor, GTR2, iRacing etc. Voornamelijk rFactor is een nog best zwaar spel en dat draait op 1920x1200 met details aardig hoog gewoon tussen de 50 en 100 fps ( erg afhankelijk van of er veel auto's in de buurt zijn/veel textures zijn zoals gebouwen e.d. ). Voor mij geen reden tot klagen dus.

Ook spellen zoals Sims 3 en Simcity @ OSX draait soepel op 1920 x 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:16
Anoniem: 193933 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:49:
Heb zelf een iMac 24" 2.8 met 4gb en 256mb RadeonHD2600 kaart ( eind 2007 model ). Dat draait spellen onder osx en windows ontzettend prima. Draai zelf veel racespellen, rFactor, GTR2, iRacing etc. Voornamelijk rFactor is een nog best zwaar spel en dat draait op 1920x1200 met details aardig hoog gewoon tussen de 50 en 100 fps ( erg afhankelijk van of er veel auto's in de buurt zijn/veel textures zijn zoals gebouwen e.d. ). Voor mij geen reden tot klagen dus.

Klopt, heb precies dezelfde, en sims 3 speelt soepel op 1920 x 1200. Wel onder OSX natuurlijk. Misschien voor de gein eens proberen hoe het onder Windows 7 draait.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nou, mooi om te horen dat De Sims 3 soepel draait op de standaard 24'' iMac 2.8GHz met 4 GB geheugen. :P Is dat op de hoogste settings? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Anoniem: 193933 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:49:

Alleen nieuwprijs is natuurlijk redelijk aan de hoge kant voor zo'n iMac. Niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bellerophon schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:12:
[...]

Alleen nieuwprijs is natuurlijk redelijk aan de hoge kant voor zo'n iMac. Niet dan?
Dat kan ik voor jou niet bepalen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Anoniem: 193933 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:33:
[...]

Dat kan ik voor jou niet bepalen natuurlijk.
Nou de nieuwe versie is volgens mij de 2009 versie, en gezien het feit dat de 2008 versie een betere videokaart heeft, moet ik die dan ergens 2ehands bijvoorbeeld zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

DFC-Neo schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:37:
Ik heb dus een paar weken mijn imac en wil dus mijn systeem snel en schoon houden. Internet cache kan ik wel vinden en verwijderen maar hoe zit het dan met alle andere dingen. Voor windows heb je Ccleaner ervoor, wat je voor de mac?
Hou toch op met dat gepruts aan je systeem want het is overbodig :) Ik draai met een Leopard installatie van eind 2007 en m'n systeem is nogsteeds even rap als in het begin. Je hoeft niet alles wat in Windows kan te imiteren op je Mac ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou 'm toch echt bij de Media Markt halen. Ik heb dat voor mezelf en m'n vriendin ook gedaan, met de afspraak dat ie terug kon als er een pixelfout in zou zitten. Dat was geen probleem en gelukkig hadden we allebei een foutloos display, maar je kunt pech hebben en de echte dealers zijn daar toch een stuk lastiger mee want die houden zich aan de Apple policy.
syltheboy schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:45:
Ik heb toevallig het doosje van De Sims 3 voor me en er staat dat je Mac OS X 10.5.7 Leopard of hoger en minimaal 2 GB geheugen moet hebben om het spel te spelen. Er staat ook dat dit met 2600PRO geen probleem moet zijn.
Mijn vriendin speelt Sims 3 op 1920x1200 op haar iMac met 2600Pro en dat draait prima soepel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:59:Ik zou 'm toch echt bij de Media Markt halen. Ik heb dat voor mezelf en m'n vriendin ook gedaan, met de afspraak dat ie terug kon als er een pixelfout in zou zitten. Dat was geen probleem en gelukkig hadden we allebei een foutloos display, maar je kunt pech hebben en de echte dealers zijn daar toch een stuk lastiger mee want die houden zich aan de Apple policy.
Het 'probleem' is dat Media Markt in Utrecht zit en Amac hier in Amersfoort zit. Dixons en Dynabyte zitten trouwens ook hier in Amersfoort. Ik ga wel een keer langs bij Amac en dan vraag ik hoe het zit als er één of meerdere dode pixels in m'n iMac zouden zitten. Als het mag dan haal ik hem daar desnoods uit de doos om te kijken of de iMac één of meerdere dode pixels heeft. Bij de Media Markt in Utrecht wil ik dit sowieso, omdat dat niet bepaald naast de deur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Bellerophon schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:46:
[...]

Nou de nieuwe versie is volgens mij de 2009 versie, en gezien het feit dat de 2008 versie een betere videokaart heeft, moet ik die dan ergens 2ehands bijvoorbeeld zoeken?
De standaard 24'' iMac 2.8GHz is nog verkrijgbaar bij Dynabyte, Dixons, Media Markt, iFactors, en Amac. Verder weet ik niet welke Apple Premium Resellers hem nog meer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:16:
Het 'probleem' is dat Media Markt in Utrecht zit en Amac hier in Amersfoort zit. Dixons en Dynabyte zitten trouwens ook hier in Amersfoort. Ik ga wel een keer langs bij Amac en dan vraag ik hoe het zit als er één of meerdere dode pixels in m'n iMac zouden zitten. Als het mag dan haal ik hem daar desnoods uit de doos om te kijken of de iMac één of meerdere dode pixels heeft. Bij de Media Markt in Utrecht wil ik dit sowieso, omdat dat niet bepaald naast de deur is.
Paps wil voor z'n geslaagde zoon best een stukje naar de MM karren denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

syltheboy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:19:
[...]

De standaard 24'' iMac 2.8GHz is nog verkrijgbaar bij Dynabyte, Dixons, Media Markt, iFactors, en Amac. Verder weet ik niet welke Apple Premium Resellers hem nog meer verkopen.
Ok :) Daar zit dus die betere videokaart in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Bellerophon schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:28:
Ok :) Daar zit dus die betere videokaart in?
Ja, voor m'n vriendin hebben we er een paar weken terug eentje voor 1199 bij de MM Eindhoven kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
syltheboy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:19:
[...]

Hoe lang ben je nou al bezig om bijna een iMac te kopen? Kan me een tijd terug herinneren dat je ook al op het punt stond :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Sluuz schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:45:
[...]

Hoe lang ben je nou al bezig om bijna een iMac te kopen? Kan me een tijd terug herinneren dat je ook al op het punt stond :*)
Haha, in ieder geval al heel wat maanden. :P Over anderhalve week is het 'hopenlijk' al zover. M'n vader zou best naar Media Markt in Utrecht willen rijden, maar als het ook hier in Amersfoort kan dan doen we dat natuurlijk liever. ;) Kan ik hem bij Media Markt in Utrecht eigenlijk ook voor 1199 euro meekrijgen? Dan is het wel de moeite waard, aangezien ik dan weer 50 euro bespaar. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Je kan in Amersfoort altijd aangeven dat hij in Utrecht 50 euro goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nitai schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:55:
Je kan in Amersfoort altijd aangeven dat hij in Utrecht 50 euro goedkoper is.
Ja, dat zou ik eventueel kunnen doen. ;) Ik kan natuurlijk ook zeggen dat hij bij iFactors 300 euro goedkoper is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
je kan ook zeggen dat je hem gratis wil, of dat je er een gratis banaan bij wilt hebben. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Sluuz schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:23:
je kan ook zeggen dat je hem gratis wil, of dat je er een gratis banaan bij wilt hebben. Succes!
Haha, ik bedoelde die 300 euro als grapje! :9 Nee, ik zeg gewoon dat hij bij Media Markt 50 euro goedkoper is. ;) Kun je bij Amac wel handelen, eigenlijk= :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
syltheboy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:50:
[...]

Haha, in ieder geval al heel wat maanden. :P Over anderhalve week is het 'hopenlijk' al zover. M'n vader zou best naar Media Markt in Utrecht willen rijden, maar als het ook hier in Amersfoort kan dan doen we dat natuurlijk liever. ;) Kan ik hem bij Media Markt in Utrecht eigenlijk ook voor 1199 euro meekrijgen? Dan is het wel de moeite waard, aangezien ik dan weer 50 euro bespaar. :9
Het lijkt me wel grappig om te horen dat je niet bent geslaagd. >:)
maanden kwijlen en spammen over die 24" iMac zo in één keer overboord... hehehe

maarre, ik hoop wel voor je dat je geslaagd bent.... Ik zou iig blijer zijn met het papiertje, dan met de toestemming om een computertje te mogen kopen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door 107mb op 10-06-2009 21:33 . Reden: typo... ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.